Trillian Astra

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:17
Het is al een hele tijd in betatest, maar kan binnenkort door iedereen getest worden: Trillian Astra! Dit programma is een multi-protocol-messenger die oa ondersteuning heeft voor:
  • AIM®
  • Bonjour
  • Facebook
  • Google™ Talk
  • ICQ®
  • IRC
  • Jabber/XMPP
  • MySpaceIM
  • Skype™
  • Twitter
  • Windows Live™ Messenger
  • Yahoo!® Messenger
Je contact-list zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: http://astra.im/images/tour/contactlist.png

Maar Trillian is volledig skinbaar en er zijn al enkele skins gefabriceerd door leden uit de community speciaal voor Astra.

Je kan je inschrijven om te beta-testen op dit adres: http://www.trillian.im/signup.html
Nog veel meer over Astra is te lezen op: http://astra.im/tour-features.html
Of je kan het blog lezen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen:
http://blog.ceruleanstudios.com/

Een hele korte quickstart voor als je besluit om aan de beta-test deel te nemen:

Voorkeuren-scherm:
Afbeeldingslocatie: http://astra.im/images/tour/thumb/preferences.jpg(klik)

Kies hier eerst voor plugins om uit te kiezen via welke netwerken je verbinding wil maken:
Afbeeldingslocatie: http://astra.im/images/tour/thumb/pluginsmanager.jpg(klik)

En stel dan hier je account gegevens in voor de verschillende netwerken, gewoon op add connection drukken.
Afbeeldingslocatie: http://astra.im/images/tour/thumb/connectionsmanager.jpg(klik)

Oh en het mooiste: geen reclames meer in je messenger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leuk. Ik vroeg me al af wanneer ze nou eens met de nieuwe versie kwamen. Is het trouwens nog steeds webbased?, zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=BOKQF864DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Dat webbased ding heet Trillian in the Air, en maakt gebruik van ... Air om uit de browser te kunnen komen. Maar het staat los van de eigenlijke client en is nooit vrijgegeven voor tests. Astra is dus niet webbased. Wat dus niet wegneemt dat Trillian in the Air onwijs cool zou zijn :) Er is/was wel een gewone webclient voor de gewone betatesters maar die is op het moment teruggetrokken voor onderhoud.

[ Voor 30% gewijzigd door Triggy op 07-04-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Okay, vroeg het me af omdat ik van die mooie Windows borders bij je screenshots zie. Maar gelukkig maar, dan ga ik hem serieus testen als hij uit komt. Ik ben Live Messenger nu wel een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Die borders komen eigenlijk alleen terug in de preferences, verder is alles volledig met een eigen skin. Voorbeeldje van hoe het er bij mij uitziet (geheel naar eigen wansmaak uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/iypo9l.png

[ Voor 46% gewijzigd door Triggy op 07-04-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zijn plugins zoals Winamp enzo nog steeds pro only? In de minimale tijd dat ik in Windows zit, heb ik geen zin om MS messenger te gaan gebruiken, ik vind Trillian veel prettiger. Alleen een paar plugins van pro zijn zo handig en ik vind het niet echt waard om, voor de minimale tijd die ik het gebruik, pro te gaan aanschaffen.
Het ziet er wel strak uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Nee het Pro-gebeuren is heel anders geworden. Het idee is dat het programma voor het grootste deel gratis is maar de services die ze leveren betaald zijn. Daar is meer over te lezen in een paar van de blog berichten hier en hier en hier. Zoals je ziet is de uiteindelijke uitwerking van pro-functionaliteiten nog niet helemaal 100% vastgelegd.

Het directe antwoord op je vraag: plugins zitten in de basis versie. _/-\o_

En een snelle quote voor wie niet door wil klikken:
There are essentially three classes of features, two of which we consider it reasonable to charge for:
  • Free Features and Services. These are features available to any user, regardless of whether or not they cost us money to maintain and operate. As of Trillian Astra, we’re making a large number of previously Pro-class features free, including our entire plugin system (Jabber/XMPP, Google Talk, third party plugins like Good News, etc). It’s our job to make the free offering compelling enough to keep it competitive without destroying our ability to monetize an upgraded offering, and we hope we’ve accomplished this for 4.0. An example of a service-based feature that we are *not* currently planning to charge for is a synchronized contact list - i.e the ability to move from computer to computer and keep your settings the same through the Astra service.
  • Premium Features. These are features available to purchasers of premium services in the same manner that they’re available today - a single purchase “activates” them and they stay activated in the major version you’ve purchased (4.x, in this case) forever. An example of this is the much-debated history viewer - while we’ve spent time and energy to build the feature and believe it’s a compelling feature to sell, we can’t justify selling it over and over to the same customers year after year. Once you’ve decided to support us, as it works today, you’ll be able to use features like these within your major version indefinitely. Of special note is that we plan to provide premium features to recent customers (3.x users) on Astra’s launch, so if you’ve already paid us within the past few years you’ll already be considered a premium customer. The details of this plan haven’t been finalized, but our goal is to continue to support those of you that have continued to support us.
  • Premium Services. This is the new class of features that we mentioned in last night’s blog post. These features are also things that we’ve spent extra time and energy to build, but that require us to maintain a server-side presence to facilitate. Examples include our upcoming web-based chat interface and video chats as they’re relayed through our proxy servers. With service-class features, as soon as your subscription expires your access to these features is disabled; providing them to every customer that gave us a single payment forever would be financially impossible without an additional ongoing revenue stream (ads, or something like them). While we’re not ruling that possibility out, we’ve historically shied away from an ad-centric product and will continue to do so for the forseeable future.
Example:
  1. You purchase a subscription of 4.x. You gain access to the upgraded activity history viewer and web IM.
  2. A year passes - you can continue to use the activity history viewer, themes, etc, but web IM is no longer possible, as your subscription has expired.
  3. Trillian 4.1 comes out with an awesome new client feature “X”. You still have access to the newly-released “X”, even though your subscription isn’t active, because “X” is a client-side feature in the same vein as the history viewer.
  4. Trillian 4.2 comes out and introduces iPhone support. You do not have access to it, as it’s considered a service (it’s hosted through our servers) and your subscription has lapsed.
  5. You renew, and both web and iPhone IM are now active for the next year.

[ Voor 83% gewijzigd door Triggy op 07-04-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sweet. Geen gekloot meer met omwegen om ze alsnog te laten werken. Die history viewer is wel handig, maar een Ctrl+F of een grep doet het ook wel om weer iets terug te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Trillian werkt zo op het oog best goed. Ondersteuning voor MSN, Google Talk, ICQ is perfect. Skype integratie vind ik net wat minder omdat je nog steeds gebonden bent aan het Skype programma. Maar komt natuurlijk omdat het een proprietary protocol is. Ook de mogelijkheid voor Twitter is goed. Bye bye Twitterfox. Nu nog een plugin voor Hyves en LinkedIn. Mogelijkheid om RSS feeds op te nemen zou ook fijn zijn.

Wat ik wel irritant vind, is de layout van de contactlist. Sommige contacts staan iets anders uitgelijnd, zie afbeelding. Heeft iemand dat ook?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qjw0nc.png

[edit]ben er achter dat dat te maken heeft met contactgroepen in live messenger. Ik dacht dat ik die niet gebruikt. Maar blijkbaar heb ik een aantal personen zonder groep en de rest in 'andere contactpersonen'.

Ook het geheugengebruik met zo'n 15MB is heel netjes te noemen, in tegenstelling tot Live Messenger 2009 die zo'n 50MB afsnoept. Geheugen is niet meer schaars te noemen, maar come on, we hebben het over een instant messenger en niet over Photoshop o.i.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Noork op 08-04-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Noork schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:36:
Trillian werkt zo op het oog best goed. Ondersteuning voor MSN, Google Talk, ICQ is perfect. Skype integratie vind ik net wat minder omdat je nog steeds gebonden bent aan het Skype programma. Maar komt natuurlijk omdat het een proprietary protocol is.
Inderdaad, en helaas heeft nog niemand dat weten te kraken. Voor zover ik weet heeft alleen MySpace een overeenkomst met de Skype makers en dat is dan meteen ook de enige third party messenger die met het protocol overweg kan.
Ook de mogelijkheid voor Twitter is goed. Bye bye Twitterfox. Nu nog een plugin voor Hyves en LinkedIn. Mogelijkheid om RSS feeds op te nemen zou ook fijn zijn.
RSS feeds zijn mogelijk. Je kan ze als een soort nieuwsticker bovenaan je chatvenster laten zien. Dit is vrij irritant om daadwerkelijk te lezen, maar gelukkig is er ook een plugin voor gemaakt, 'Good News'. Is hier te vinden, of in het members only gedeelte van hun forum.
Wat ik wel irritant vind, is de layout van de contactlist. Sommige contacts staan iets anders uitgelijnd, zie afbeelding. Heeft iemand dat ook?

[afbeelding]

[edit]ben er achter dat dat te maken heeft met contactgroepen in live messenger. Ik dacht dat ik die niet gebruikt. Maar blijkbaar heb ik een aantal personen zonder groep en de rest in 'andere contactpersonen'.
Dat komt inderdaad doordat ze niet in groepen staan. Je kan overigens in Trillian je contacten gewoon opnieuw indelen in andere groepen, dit werkt niet door naar de native messenger van het protocol.
Ook het geheugengebruik met zo'n 15MB is heel netjes te noemen, in tegenstelling tot Live Messenger 2009 die zo'n 50MB afsnoept. Geheugen is niet meer schaars te noemen, maar come on, we hebben het over een instant messenger en niet over Photoshop o.i.d.
En dan heb je nog niet eens Yahoo, ICQ en nog een paar andere messengers erbij opgestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 03:17

Appie

F1RST Racing

Onderstaande had ik gepost in het 'oude' trillian topic (Astra is trillian v4.0) (Thanks Triggy for the heads up)
Appie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:35:
Een enorme kick, maar een tip voor mensen die nog steeds trillian fan zijn (zoals ikzelf - gebruik het dagelijks). Trillian laat mensen registreren als beta tester voor hun Trillian Astra Win32 client.

Zie ook: http://lifehacker.com/520...g-out-invites-willy-nilly

Volg deze link om te registreren als beta tester: http://www.trillian.im/signup.html

[ Voor 8% gewijzigd door Appie op 09-04-2009 01:33 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal duidelijk over geweest geloof ik, maar het is een hele tijd zo geweest dat er een enorme wachtrij was om tot de beta toegelaten te worden. Afgelopen maand is het pro/basic gebeuren uitgewerkt en het was de bedoeling die featureset als laatste te testen voordat het geheel 'klaar' is. Nu kan dus iedereen zich inschrijven voor de beta, er is geen wachtrij meer. Zodra je je inschrijft krijg je eigenlijk meteen een mailtje dat je toegelaten bent. Je kan Trillian-pro dan als trial voor 30 dagen gebruiken, daarna gaat alle functionaliteit automatisch terug naar de basic versie. Ook krijgt iedereen af en toe invites zodat je ook anderen met een dergelijk mailtje kunt spammen.

[ Voor 10% gewijzigd door Triggy op 09-04-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel minder dat de installer truukjes probeert te gebruiken om je toch maar de toolbar te laten installeren (vermomd in het "yes I accept the licence agreement" vinkje). Ook staat de "ask.com as default startpage" optie in HEEL lichtgrijs aangevinkt. Goed opletten wanneer je dit installeert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Ja dat is tegenwoordig schering en inslag met installers. Goed opletten dus! De mooie tijden van next-next-next-finish zijn helaas voorbij. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, want ask.com kan me werkelijk aan me reet roesten, maar het is wel 'part of the deal'. Dat wil zeggen: het moet op precies deze manier in de installer verwerkt worden anders krijgen ze er 0,0 geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft het ook ondersteuning voor webcam-conversaties net zoals op msn ?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Niet getest, maar volgens mij zit dat er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offline messages werken iig prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
DennusB schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:33:
Heeft het ook ondersteuning voor webcam-conversaties net zoals op msn ?
Voor MSN werkt dat niet, wel voor Yahoo!, is een copyright issue met Microsoft. Geloof dat dat voor 4.1 op de planning staat (Astra is intern versie 4.0). Ook Astra -> Astra werkt altijd omdat je dan het eigen protocol van Trillian kan gebruiken. Wat wel werkt op MSN is voice-chat, dus wel geluid, geen beeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Triggy op 09-04-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De oude trillian kon eerst wel video-chat doet met msn gebruikers. Heeft MS het weer omgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
MSN gooit het protocol veel te vaak om :) Dan werkt het weer net anders en moet je de zaak opnieuw reverse engineeren, of Microsoft lief aankijken en vragen hoe het moet.

• Triggy
Schop 8)

Ondertussen is versie 4.1 alweer een tijdje in beta-test modus dus ik vond het wel weer eens tijd voor een update in dit topic. Er zijn best veel nieuwe features en uitbreidingen, allemaal uitgelegd in verschillende postings van de blog van Cerulean Studios.

Een korte opsomming:Samen met een andere Trillian gebruiker heb ik uitgezocht of Astra gebruikt kan worden ip plaats van de Hyves Kwekker / Hyves Desktop. Goed nieuws: dat kan :*)

Handleiding:

Ik had op het forum van Cerulean Studios (De makers van Trillian Astra) al een bericht geplaatst waar in beschreven was hoe je de kwekker kan gebruiken in Trillian. Jan (Worp3music) heeft mij gevraagd of ik die hier ook kon plaatsen. Deze keer in het Nederlands en met nog meer screenshots :).

Nu kan het zijn dat een en ander er bij jou net anders uit ziet omdat je bijvoorbeeld een andere skin hebt gebruikt in Trillian, of omdat je een andere versie van Windows gerbuikt. Laat je hier niet door afschrikken want uiteindelijk zijn we allemaal computerhelden natuurlijk (h).

Goed, we beginnen bij het begin, maar ik neem aan dat je Astra al hebt geïnstalleerd anders kwam je hier niet natuurlijk :P.

Stap 1: We gaan naar de preferences. Rechtsklikken op het icoon van Trillian in de system tray (naast je klok) gaat het snelst.
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/15ogh1c.jpg

Stap 2: Kies Plugins in het venster dat verschijnt. Een plugin zorgt er voor dat je kunt communiceren in de 'taal' die bijvoorbeeld MSN of de Kwekker spreekt achter de schermen.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/vhbyfd.jpg

Stap 3: Zet een vinkje bij de XMPP plugin. Dit is de 'taal' van de Kwekker. Klik vervolgens op Home om terug te gaan naar het Preferences venster.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/w18fmc.jpg

Stap 4: Klik nu op Identities & Connections. Daar kan je jouw eigen Hyves account toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2e6bton.jpg

Stap 5: Klik op de knop "Add a connection..." en uit het lijstje dat je te zien krijgt kies je "Jabber/XMPP"
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/kdwcbs.jpg

Stap 6: Als gebruikersnaam vul je nu je Hyves gebruikersnaam in, gevolgd door @hyves.nl . Je Hyves wachtwoord gaat in het vakje er onder. Het vinkje om automatisch te verbinden elke keer dat Trillian opstart is naar smaak natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/10px6op.jpg

Stap 7: Klik op settings om nog een paar instellingen te maken zodat je verbinding kan maken met de Kwekker. Bij Hostname vul je in chatslave.hyves.org . Vink het vakje bij Override default resource name aan en vul daar in: desktopClient .
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2639dt5.jpg

Stap 8: Klik op Back en druk op de knop "Connect". Nu kan je met je vrienden op Hyves chatten in Trillian Astra zonder dat je de Kwekker of Hyves Desktop hoeft te installeren!

Succes!

En als je denkt dat ik je teveel aan de hand heb gehouden met deze uitleg: dat klopt want zo staat het ook op Hyves :P

P.S. De ondersteuning voor video in MSN is helaas vooruit geschoven naar versie 4.2. Maar niet getreurd, de developers hebben beloofd dat ze vaker en sneller met updates komen dan vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366596

bedankt voor info ik ben al jaar teverden klant bij trillian net nog geupgrade naar 5xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Vraag: Ik heb na mijn overstap van MSN naar Trillian een aantal mensen toegevoegd danwel geaccepteerd op Trillian met functie Windows Live. Deze contacten zie ik niet terug in mijn contactlijst. Wat doe ik fout of moet ik dan maar weer terug gaan naar msn?:S

Versie Trillian: Trillian 4.2 build 22

[ Voor 7% gewijzigd door Kroep op 21-09-2010 21:58 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Ik heb het bij de laatste 2 beta versies nog niet geprobeerd (heb geen vrienden die mij in hun lijst willen :'( :P )
Maar het lukt mij inderdaad ook niet.
Moest ik eerst bij bv Live online inloggen in de messenger (of zoiets) en dan lukte het wel.

Zal het binnenkort eens bij deze uit proberen.

Mijn profiel op Discogs

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 20:56

GeeBee

Oddball

Ik heb nu maar eens Live Messenger naast Trillian draaien en zie nu dat vele, zo niet alle, contacten in LM een andere naam hebben dan in Trillian.
Trillian update de namen dus niet want daar staan de oude en LM heeft wel de actuele.
Hoe krijg ik T zover dat die ook de namen in de contactlijst update?

Trillian 4.2 Build 22 Pro

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 23-12-2010 18:36 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 15:45
Ik gebruik het nu al een paar maanden en het werkt perfect! Tot deze week toe want tegen elk persoon waar ik via Google Talk tegen praat, wordt ik helemaal ondergespammed met 'This conversation is no longer off the record'. Is iemand daar bekend mee? Het is echt een Google Talk vs. Trillian Astra probleem, want met andere messengers (Pidgin onder Ubuntu) heb ik dat niet.

Op internet valt er nu nog weinig over terug te vinden, vandaar dat ik benieuwd was of er hier misschien iemand is die dat probleem kent.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 17:43
@steephh heb ik inderdaad nu ook last van. Redelijk irritant.
Via google hier dan weer terecht gekomen aangezien er nog steeds niks te vinden is op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Een klein schopje :P

Sinds vandaag toch maar een pro account afgesloten.
Niet zozeer om de reclame want dat was best te doen, maar sinds ik Trillian ook op Android heb is het wel ideaal dat de gesprekken online opgeslagen worden.
Of ik nu de laptop gebruik, of de pc of de HTC, of alles tegelijk de gesprekken worden netjes gesynchroniseerd.
Heel fijn als ik van de HTC overstap naar de laptop/pc omdat ik net thuis kom of omdat het veel gemakkelijker typ.

En dan voor die 12 dollar per jaar voor zo'n (voor mij) veel gebruikt programma is nog overeen te komen.
(al zou een levenslang account toch wel de voorkeur hebben :P )

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1