Dat problem heb ik ook.Blizard schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:20:
Nog mensen die hun nickname niet kunnen wijzigen ? Wanneer ik hem set in trillian blijven mn contacts toch de oude waarde zien. Dus moet ik iedere keer ff op msn om mn nick te changen..
edit : whoehoe, m'n 2000 ste bericht hier op GoT
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
opslaan niet, maar de hele trillian directory kopiëren en daar de nieuwe versie overheen installeren doet bij mij meestal genoeg...SaNATaN schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:32:
Kan ik al mijn settings oplsaan om na format niet alles weer opnieuw te hoeven instellen?
Heb best veel 'advanced prefrences' aangepast.
Deze plek is te koop.
Dit problem ben ik in 3.0 pro en 3.1 pro beta 115 niet tegengekomen.

Iemand al leuke plugins voor versie 3 (zoals de perl-plugin) of werken deze ook nog gewoon door in versie 3
Verwijderd
/edit: ik heb bij preferences -> contact list gewoon "use pictures to represent contacts" aangevinkt. Ik heb ook trillian-forums doorzocht, geen oplossing gevonden. Ook wanneer ik met mijn muis over een contact ga of een gespreksvenster open zie ik geen plaatjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 16:33 ]
Misschien dat het dat is. Voor de rest lijken je instellingen igdd goed.
Ja, ik zie het bij mijn vriendin of collega's veranderen als ik het verander.Blizard schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:38:
Ben je zeker dat de mensen je andere nick zien ? want in trillian kan je niet zien dat het fout gaat
Verwijderd
Je hebt gelijk!Bbfreak schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:07:
Bij mij kwamen de plaatjes pas als ik met mensen ging chatten.
Misschien dat het dat is. Voor de rest lijken je instellingen igdd goed.
Wel stom. Want veel mensen spreek ik niet elke dag; nu heb ik de neiging om even iets tegen hen te zeggen, alleen maar om dat fotootje van ze te kunnen zien.
Een andere vraag: ik ben op zoek naar een mogelijkheid om per buddy in te stellen of ik een melding krijg wanneer deze online komt. Ik heb notificatie van aan- of afmelden nu uitgeschakeld, omdat ik telkens wordt afgeleid en ik dat helemaal niet hoef te weten. Maar van een paar goede vrienden (en mn vriendin natuurlijk
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Set Notifications (rechtermuisknop op een contact, ergens onder in de lijst) is wat je zoekt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:34:
[...]
Een andere vraag: ik ben op zoek naar een mogelijkheid om per buddy in te stellen of ik een melding krijg wanneer deze online komt. Ik heb notificatie van aan- of afmelden nu uitgeschakeld, omdat ik telkens wordt afgeleid en ik dat helemaal niet hoef te weten. Maar van een paar goede vrienden (en mn vriendin natuurlijk) wil ik dat wel. Weet iemand of dit mogelijk is, desnoods met een andere IM-proggel?
Signature
Wat zijn die tabbladen boven je contaclist? Ziet er wel vet uit nlVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:12:
Ik heb de search gebruikt, maar kon het niet vinden: kan het kloppen dat er geen user icons van mijn contacts worden weergegeven? Dit moet eigenlijk wel kunnen want mijn eigen user icon (fotootje dus) kon ik wel instellen. Ik zie wel icoontjes, maar dat zijn standaard "brb"-icoontjes van trillian, of een klokje, niet de foto's.
/edit: ik heb bij preferences -> contact list gewoon "use pictures to represent contacts" aangevinkt. Ik heb ook trillian-forums doorzocht, geen oplossing gevonden. Ook wanneer ik met mijn muis over een contact ga of een gespreksvenster open zie ik geen plaatjes.
[afbeelding]
Signature
Ik heb mijn gehele Trillian directory op mijn server staan. Kan probleemloos starten vanaf mijn desktop- of laptopcomputer, met op allebei exact dezelfde instellingen (duh)SaNATaN schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:29:
Okay tnx. Als Trillian werkt zonder al teveel reg-troep of Documents-and-Settings instellingen ga ik dat eens proberen
Werkt perfect
M.a.w.: als je Trillian niet in je opstartpartitie zet kun je na een install zo opstarten en verder alsof er niks is gebeurd.
Russian Blue Neji
Kate Bush

Het smilie-pack heb k zelf samengesteld met smilies die ik van andere mensen gepikt heb
De skin heet 'deep blue' en na een uurtje geknoei met het berichten venster kreeg ik de send knop weg en de avatar in de plaats en de 'toolbar' heb ik ook weg kunnen toveren. Ik had vandaag niet zoveel te doen...
Powered by: blond bier
Verwijderd
Het mooiste zou nog zijn als ik ook de "Check mail" kan openen in FireFox.
Heb het een tijdje geleden gebruikt, toen vond ik het nog niet echt wat.. maar sinds versie 3.x uit is, gebruik ik niks anders meer
Het mooie aan Mirranda is bv dat er tig plugins zijn, beetje jammer dat er voor trillian 3 nog niet wat meer bestaan ...
Is de nicnname-fout er trouwens uit in versie 3.1 ?
Ik gebruik nog 0.74 en die doet alles met je Standaard Browser en dat is FireFox bij mijVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:28:
Is het ook mogelijk dat Trillian links in FireFox opent ipv. IE? Dit ondanks het feit dat ik wel IE als standaard browser heb...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[extra]
en 3.1 basic nogiets, snapt ook gewoon dat ik opera cool vind... dus:p
[ Voor 37% gewijzigd door Luxx op 02-03-2005 20:04 ]
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
3.0 bij mij ook hoor...nero355 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:05:
[...]
Ik gebruik nog 0.74 en die doet alles met je Standaard Browser en dat is FireFox bij mij
Het kan helpen als je in configuratiescherm -> software -> programmatoegang en instellingen -> aangepast nog even aangeeft dat firefox je standaard browser is. Eventueel kun je nog de toegang ontzeggen voor IE.
Dus hij heeft gewoon IE als default staan, het enige wat er nog valt te doen is FF idd standaard browser maken.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:28:
Is het ook mogelijk dat Trillian links in FireFox opent ipv. IE? Dit ondanks het feit dat ik wel IE als standaard browser heb...
Signature
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Helaas niet. Dus om mijn nick te verandere moet ik nog steeds op MSN in loggen. Gelukkig doe ik dat nooit, en heb ik er dus niet veel last van. Maar zit er nog in.Blizard schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:39:
Is de nicnname-fout er trouwens uit in versie 3.1 ?
[ Voor 14% gewijzigd door FrankGuthrie op 03-03-2005 00:10 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verder wel een relaxed prog en de standaard skin vind ik behoorlijk goed (véél beter dan die van 0.74). Weet iemand of je 3.1 ook vanaf USB stick kunt draaien? Dat deed ik namelijk met 0.74 soms. Binnenkort eens proberen...
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-03-2005 17:19 ]
Ohja, en hoe kan je zien of plugins op de trillian site voor 3.1 geschikt zijn, of waar kan je die downloaden?
[ Voor 29% gewijzigd door Luxx op 02-03-2005 20:42 ]
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
3.1 plugins kun je gewoon op de Trillian site downloaden.Luxx schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:06:
Ohja, en hoe kan je zien of plugins op de trillian site voor 3.1 geschikt zijn, of waar kan je die downloaden?
klik
[ Voor 10% gewijzigd door Witwasser op 02-03-2005 23:21 ]
Set display name => zit er dus wel in.FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:28:
[...]
Helaas niet. Dus om mijn nick te verandere moet ik nog steeds op MSN in loggen. Gelukkig doe ik dat nooit, en heb ik er dus niet veel last van. Maar zit er nog in.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ok, maar zien je contacts dan ook de verandering ? Want dat is in mijn geval .. niet het geval ?FrankGuthrie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:10:
[...]
Set display name => zit er dus wel in.
Verwijderd
Heb em net gedownload, maar volgens mij werkt ie niet met V3.1
Lijkt me ideaal dat je met Trillian je Gmail account bij kunt houden
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 05-03-2005 23:34 ]
*** Server Error: Invalid username (0) ?
*edit*
Na wat googlen kwam ik erachter dat deviantart al wel skins heeft voor 3.x
[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 06-03-2005 16:16 ]
het forum heeft er ook een paar staan, zijn allen geport van 3.0 naar 3.xYorixz schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:15:
Trillian 3,1 ziet er goed uit, een stuk beter dan 3.0 volgensmij, het gebruikt iig niet zoveel Cpupower als z'n voorganger. Enige nadeel is dat ik nog geen enkele skin heb gevonden voor 3.1, die standaard skin is echt vreselijk....
*edit*
Na wat googlen kwam ik erachter dat deviantart al wel skins heeft voor 3.x
Deze plek is te koop.
[ Voor 7% gewijzigd door repsaj op 08-03-2005 18:12 ]
x
Een beetje zoeken kan geen kwaad hoor...Jaspur schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:11:
Uhmm, waar kan ik hier nou dat emoticon packet downloaden van de GoT smilies voor Trillian Pro 3?

[add-on] TrillianPro smiliepack
D00d link daarAham brahmasmi schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:32:
[...]
Een beetje zoeken kan geen kwaad hoor...
[add-on] TrillianPro smiliepack
x
Er is er wel één voor 3.x, die staat ergens een paar pagina's terug in dit topic, die werkt gewoon
Powered by: blond bier
Als je nou even naar onderen scrollt zie je dat ze te krijgen zijn bij http://www.shoq.com/.

Verwijderd
Heb de source van main.xml ook even netjes gemaakt, dus degenen die willen coden, ga je gang
Probleem is dat het file moet hosten, alleen is mijn server verdomd traag... dus niet schelden als het retetraag gaat..
Linkje
Mirrortje voor smileypackVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:40:
Probleem is dat het file moet hosten, alleen is mijn server verdomd traag... dus niet schelden als het retetraag gaat..
Linkje
Ben blij dat ze eindelijk die filetransfer hebben aangepakt in 3.1. Vroeger altijd iets van een 3 kb/s en nu haal ik mooi 40 kb/s.
Ik merk weinig verschil. Naar sommige mensen heb ik nog steeds een upload van 5 KB/s terwijl ik bij andere 65 KB/s haal. Laatst leek het er trouwens op dat door de file transfer Trillian steeds 100% cpu tijd gebruikte en dan weer even niet, dan weer wel, totdat hij voltooid was. Ik kon niets typen in m'n chatvenster en er gebeurde ook niets in de transfer behalve als het steeds even niet 'bevroren' was. Dit heb ik nu nog maar een keer gehad (gelukkig)... Ik weet niet of het echt uitmaakt als je UPNP aanzet, maar ik lees altijd dat het afgeraden wordt om dat uit te zetten ivm security (XP Antispy zet 't ook uit).Mantis schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:52:
[...]
Ben blij dat ze eindelijk die filetransfer hebben aangepakt in 3.1. Vroeger altijd iets van een 3 kb/s en nu haal ik mooi 40 kb/s.
Verwijderd
Aangezien ik geen eerdere versies van trillian heb gebruikt, kan ik je ook niet vertellen of de filetransfer erop vooruit is gegaan. Wel kan ik je vertellen dat ik totaal geen 100% cpuload heb als er een file word verzonden/ontvangen. misschien klopt er toch iets niet op jouw pc?Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:22:
[...]
Ik merk weinig verschil. Naar sommige mensen heb ik nog steeds een upload van 5 KB/s terwijl ik bij andere 65 KB/s haal. Laatst leek het er trouwens op dat door de file transfer Trillian steeds 100% cpu tijd gebruikte en dan weer even niet, dan weer wel, totdat hij voltooid was. Ik kon niets typen in m'n chatvenster en er gebeurde ook niets in de transfer behalve als het steeds even niet 'bevroren' was. Dit heb ik nu nog maar een keer gehad (gelukkig)... Ik weet niet of het echt uitmaakt als je UPNP aanzet, maar ik lees altijd dat het afgeraden wordt om dat uit te zetten ivm security (XP Antispy zet 't ook uit).
mvg
Porto.
update:
Ik kom er net achter dat trillian een nieuwe versie heeft uitbracht (3.1.121), en die word bijna als final betiteld. Ik heb hem online gezet, dus voor degenen die interesse hebben in, pm maar
Ik heb trouwens ook de changelog erop nagekeken, en er zijn heeeeel wat dingen verbeterd tegenover de oude versie ik toen nog gebruikte (3.1.114)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 13:33 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
*** Error logging into ICQ: Unknown code 28
trillian forum
Als je ingelogd bent op icq met Trillian 3.1, reconnect dan niet want op dit moment kom je er niet op.
Oplossingen zijn op dit moment alleen officiele icq client/gaim/miranda of icq2go
Kies in het Trillian-menu 'Help' en 'Check for Updates...'. Er is een geupdate ICQ-plugin ter download. Daarna connect ie meteen!

Ik heb dit trouwens één keer eerder gehad, een vriend waarvan z'n MSN wachtwoord gehacked was en mensen trojans aangeboden kregen per file transfer. Dat ging echter na twee pogingen van de idioot die erachter zat over.

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-03-2005 22:43 ]
Ehm, die persoon gewoon blokkeren?Aham brahmasmi schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
Ik heb sinds gistermiddag al een stuk of vier file transfer popups gekregen van iemand die mijn MSN adres heeft, maar die ik geblokkeerd heb.Elke keer is het een bestandje zoals "naked_teen.pif".
Weet iemand of er iets is wat ik kan doen met Trillian of Windows om dit echt te blokkeren? Ik heb namelijk geen zin om ook nog eens firewall (nu alleen SP2 firewall aan) te gaan installeren om mijn resources op te laten slurpen.
Ik heb dit trouwens één keer eerder gehad, een vriend waarvan z'n MSN wachtwoord gehacked was en mensen trojans aangeboden kregen per file transfer. Dat ging echter na twee pogingen van de idioot die erachter zat over.
En een firewall helpt echt niet tegen virussen.
[ Voor 5% gewijzigd door Marco op 16-03-2005 22:57 ]
Ik heb bij van/naar alle mensen nog een up/download van 5KB/s, en ik heb toch echt de nieuwste upgrades...Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:22:
[...]
Ik merk weinig verschil. Naar sommige mensen heb ik nog steeds een upload van 5 KB/s terwijl ik bij andere 65 KB/s haal. Laatst leek het er trouwens op dat door de file transfer Trillian steeds 100% cpu tijd gebruikte en dan weer even niet, dan weer wel, totdat hij voltooid was. Ik kon niets typen in m'n chatvenster en er gebeurde ook niets in de transfer behalve als het steeds even niet 'bevroren' was. Dit heb ik nu nog maar een keer gehad (gelukkig)... Ik weet niet of het echt uitmaakt als je UPNP aanzet, maar ik lees altijd dat het afgeraden wordt om dat uit te zetten ivm security (XP Antispy zet 't ook uit).
Hoop dat ze het ns goed fixen, gewoon bij msn zelf wil het wel
Lezen a.u.b.:suspect schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:56:
[...]
Ehm, die persoon gewoon blokkeren?
En een firewall helpt echt niet tegen virussen.
Ik had 'm in de eerste instantie al geblokkeerd. Toch krijg ik popups, zonder dat er een chatsessie actief is met de zender.Aham brahmasmi schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
Ik heb sinds gistermiddag al een stuk of vier file transfer popups gekregen van iemand die mijn MSN adres heeft, maar die ik geblokkeerd heb.
Verwijderd
Dan blijft er nog de optie open voor een plugin ik heb hem nooit gebruikt maar het kan zijn dat Trillian SPAM Challenge plugin een oplossing is.Aham brahmasmi schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:51:
[...]
Lezen a.u.b.:
[...]
Ik had 'm in de eerste instantie al geblokkeerd. Toch krijg ik popups, zonder dat er een chatsessie actief is met de zender.
De laatste remedie ben jezelf. Erger je er niet aan en klik de pop-ups weg zolang het virus nog actief is op het net.

Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom, zonder de tooltips uit te zetten?
(Jaja, Nederlandse windows ; is van mijn werk

Lukt het misschien als je Trillian eerst uitzet voordat je Windows afsluit?
Een probleem, ik zie nergens een mogelijkheid om mijn pop3 mail te checken zoals dat in oude versies wel kon. Is dat er uitgehaald of exclusief voor Pro gereserveerd? Vindt er niks over op de site nml.
Vooral de MSN bugs zijn nogal vervelend, vooral met het contact list management. De enige oplossing is de orginele msn messenger te starten, zodat nieuwe contacts ge-add kunnen worden. Als je niet weet dat mensen je ge-add hebben kan dat wel eens vervelend zijn, aangezien ze soms niet in je contact list verschijnen.
Hoewel het topic een beetje oud is, leek het me toch overbodig om een nieuwe thread te starten, vooral aangezien er geen nieuwe ontwikkelingen zijn met dit programma. Zo niet, dan hoor ik het wel
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Deze plek is te koop.
Het zou wel jammer zijn als er geen updates meer komen, de open source initiatieven gaim/miranda vind ik toch altijd minder prettig om mee te werken, laat staan het draaien van de orginele clients.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Deze plek is te koop.
msnnamesynchronizer te vinden op het forum van Trillian, volgens mij nog niet in de plug-in database.
Volgens mij mag je de URL gewoon hier plaatsen: bij dezeGeeBee schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:29:
Er is een plugin beschikbaar waardoor MSN namen direct worden bijgewerkt. Prima!
msnnamesynchronizer te vinden op het forum van Trillian, volgens mij nog niet in de plug-in database.
Weet je overigens zeker of deze plugin goed werkt? Ik heb hem geïnstalleerd en zie dat een paar mensen weer een hele oude alias hebben gekregen.
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 31-07-2005 22:45 ]
Da's gewoon een bug van Trillian.pven schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:38:
[...]
Volgens mij mag je de URL gewoon hier plaatsen: bij deze
Weet je overigens zeker of deze plugin goed werkt? Ik heb hem geïnstalleerd en zie dat een paar mensen weer een hele oude alias hebben gekregen.
Signature
Die plugin is er toch juist voor om geen last te hebben van die bug?
[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 31-07-2005 23:38 ]
Signature
Je kunt wel een winamp plugin downen die dan dmv een toetsencombinatie * Chubbchubb is listening to blablabla kan versturen in je contactvenster.
[ Voor 5% gewijzigd door Chubbchubb op 13-08-2005 00:02 . Reden: de / me wat wat aangepast ]