[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:12:
8) Vandaag laptoppie gekocht voor 994 euri bij ISL: M6827 ne-uh.
Special price.

Heeft deze laptop trouwens een b of g lanverbinding??

Wat voor accespoint kan ik trouwens het beste kiezen achter mijn adsl ethernet modem van Tiscali, vast en wireless?
Ik heb zelf een Asus WL500-G :) Die werkt gewoon perfect achter mijn Zyxel modem van Demon.

http://www.asus.nl/produc...less/wl-500g/overview.htm

4 poorts router, 10/100Mbit
wireless router
printserver (parallell of usb 1.0)
usb 1.0 poort kan gebruikt worden om een webcam of harddisk aan te sluiten, draait dan ftp dus heb je een netwerk harddisk.

Nu voor 79 eurie bij de MyCom in de aanbieding als ik het goed heb gezien in het foldertje.

Dat ding werk echt lekker bij mij thuis.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn ervaring is niet super met de WL500g daarentegen.. kan door mij komen hoor, verkeerde instellingen misschien (we moeten weer 'ns praten FongWan ;) )..

Maar 't bereik is niet super, na 5m is het "laag" en bij gamen timed ie uit. Ik mail je nog wel FongWan :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zemskii schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:50:
Mijn ervaring is niet super met de WL500g daarentegen.. kan door mij komen hoor, verkeerde instellingen misschien (we moeten weer 'ns praten FongWan ;) )..

Maar 't bereik is niet super, na 5m is het "laag" en bij gamen timed ie uit. Ik mail je nog wel FongWan :)
hmm das klote man, welke firmware heb jij erin zitten? je had toch ook de nieuwste versie?

frame bursting aan? g protection aan? Anders gaat ie op 11mbit werken als er een 11mbit kaartje in je netwerk zit. Maar ja, als je g protection aan zet dan kan je 11mbit kaart niet op het netwerk.

Bij mij heb ik altijd wel goed of uitstekend bereik, en ik zit dan op een metertje of 6 a 7 met glaswerk en dergelijke tussen mijn M6Ne en router.

Kan het aan de plaatsing van je router liggen dan je minder bereik hebt? Als je dat ding tussen 2 hoge metalen kasten zet heb je natuurlijk iets minder signaal dan wanneer je router vrij staat.

Maar goed, ik klop ff snel af aangezien ik geen problemen ermee heb. :) Laat me maar weten hoe het is. btw hoe bevalt de HvA? Toch wel relaxe toch?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:20:
[...]

Volgens mij een g.

@AnotherFruitcake: Misschien subsidie gekregen via studie, of werk.
Heren: De prijs is wel excl. BTW. Dus incl. 1183 euri.
Mijn werkgever betaald in dit geval de btw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik de laptop nog niet binnen heb, is mijn vraag of er een b of g wireless verbinding in zit.

Is het verschil trouwens merkbaar alleen voor internet gebruik?
Ik heb een 1 Mb verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Er zit standaard g in.
Het verschil is niet merkbaar voor standaard internet gebruik aangezien de b zelfs al *theoretisch* 11x sneller is dan je internet lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

11 of 54 is meer belangrijk ivm je netwerk, wil je bv regelmatig dvd's overzetten van je laptop naar je desktop of andersom?

Dan gaat 11 natuurlijk aanzienlijk langzamer.

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 27-11-2004 17:52 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb een probleem met mijn M6800ne. De klok in de bios loopt niet meer waardoor de klok in windows ook steeds achter loopt. Heb ook al de nieuwe bios (M6N0205Ae) erop gezet geen effect. Iemand een idee?
Is het enige verschil tussen de M6800n en de M6800ne dat er in de M6800ne een Mobile 9700 inzet.

thnx

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik heb nu een M6700NE besteld bij de laptopper, had op dit moment niet het geld om het geheugen te upgraden, maar als ik dat binnenkort wel heb,

weet er iemand welk type geheugen ik dan nodig heb?
Er komt nu 2x256 in en ik wil dan eigenlijk naar of 1x512 + 1x256 of 2x 512 toe

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet naar DDR SDRAM SO-DIMM geheugen zoeken, PC2700 als het goed is.

Geheugenshop

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Laatst online: 17:53
Dank je ZeonBMX

Prijs valt me nog meer als ik 2x 512 zou willen kopen, rond de 210 euro ongeveer.
ff sparen en dan heb ik helemaal niet meer te klagen. Niet dat ik dat nu al heb, alhoewel meer altijd leuk is :)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of Asus op korte termijn met een nieuwe serie op de markt komt?

Of een drastische verandering in de de M6 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog effe terugkomen op de beste wireless adsl router voor mijn M6827ne laptop:

keuze mogelijkheid:

- :? D-Link AirPlus XtremeG+ - 54Mbps Wireless 802.11g Broadband Router (DI-624+);

- :? Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54G);

- :? Asus WL-500g.

Wie heeft er nog enige ervaringen? _/-\o_

p.s. ik weet niet of dit trouwens wel het goeie topic is voor deze vraag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:16:
Ik wil nog effe terugkomen op de beste wireless adsl router voor mijn M6827ne laptop:

keuze mogelijkheid:

- :? D-Link AirPlus XtremeG+ - 54Mbps Wireless 802.11g Broadband Router (DI-624+);

- :? Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54G);

- :? Asus WL-500g.

Wie heeft er nog enige ervaringen? _/-\o_

p.s. ik weet niet of dit trouwens wel het goeie topic is voor deze vraag? 8)7
Ik gok dat je hier moet zijn:
Network Troubleshooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
het zal mss wel voorbij gekomen zijn maar kan het niet echt vinden, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik een dvd breedbeeld kan weergeven op mijn laptop?

hij blijft hem namelijk 4:3 weergeven
owja vaag probleem met de tv, die doet het wel maar geeft niet het complete beeld weer terwijl hij op de goede resolutie staat! krom vond ik vooral toen ik via windows mediaplayer een film afspeelde en ik zag mediaplayer wel maar de film niet (op tv dan)

heeft iemand dezelfde problemen gehad of weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Michieleke schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:16:
het zal mss wel voorbij gekomen zijn maar kan het niet echt vinden, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik een dvd breedbeeld kan weergeven op mijn laptop?

hij blijft hem namelijk 4:3 weergeven
owja vaag probleem met de tv, die doet het wel maar geeft niet het complete beeld weer terwijl hij op de goede resolutie staat! krom vond ik vooral toen ik via windows mediaplayer een film afspeelde en ik zag mediaplayer wel maar de film niet (op tv dan)

heeft iemand dezelfde problemen gehad of weet iemand hier een oplossing voor?
Met PowerDVD bv: Keep aspect ratio uitzetten (dit is als de dvd 4:3 is, recht ie em uit naar 16:10, als de dvd al breedbeeld is dan moet ie normaal gesproken al in breedbeeld afspelen)

TV-out: Ik draai de aangepaste Catalyst 4.12b. Druk je Fn+F8 voor LCD+TV dan schrold het tv beeld mee om je resolutie te hoog is voor je tv. Wat je kunt doen dan: Of je zet je LCD ook op 1024 of je doet bij Eigenschappen voor beeldscherm het Windows-bureaublad uitbreiden op de 2e monitor en je steld em in als 1024.
Als ik dan een scherm (bv media player) sleep van men LCD naar de TV. Stopt het beeld even en is dat gewoon zichtbaar op de tv.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAB schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:45:
Ik heb een probleem met mijn M6800ne. De klok in de bios loopt niet meer waardoor de klok in windows ook steeds achter loopt. Heb ook al de nieuwe bios (M6N0205Ae) erop gezet geen effect. Iemand een idee?
Is het enige verschil tussen de M6800n en de M6800ne dat er in de M6800ne een Mobile 9700 inzet.

thnx
Heb ik ook gehad, zodra ik de computer uit zet, bleef de tijd stilstaan. Het werd een RMA geval, vlg. ASUS mainboard vervangen. Hierna nooit meer klachten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Bij mijn ASUS M6000R zit een harde schijf houder, die ik kan omwisselen met de dvd-rw. Er zitten echter geen contacten op de houder, dus echt veel heb ik er niet aan. Iemand een idee hoe ik een tweede harde schijf op deze manier in mijn laptop kan krijgen?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Hierbij de oplossing voor het niet werken van het WLAN Knopje :)

- Deinstalleer de huidige Proset via het configuratiescherm
- Deinstalleer de ATK0100 ACPI Utility
- Niet rebooten ondertussen
- Installer de Proset van de driver CD die meegeleverd is. Het is te vinden in "\WLAN\INTEL_CALEXICO2_2200BG\PROSET\WINXP32"
- Om problemen te voorkomen zou ik de ProSet de WLAN instellingen niet laten managen en dit gewoon door Windows laten doen.
- Installeer vervolgens ATK0100 ACPI Utility weer. Te vinden op de cd in "\ATK0100\WINXP"
- Reboot de PC nu weer.
- Als het goed is kan je nu de WLAN in- en uitschakelen met het knopje of met [FN]-[F2] toetsencombi.
- Veel plezier :-).

Oja, het maillampje op de laptop brand als je Asus CHKMAIL hebt draaien en je mail krijgt (getest met Outlook 2k3).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kort vraagje. Zijn er mensen die de 2 years global warranty stickers van hun laptop afgehaald hebben? Ik wil weten of er dan te zien blijft dat er een sticker heeft gezeten.
Overigens volg ik dit topic nog wel af en toe, maar ik heb helaas echt geen tijd om een review te schrijven vanwege m'n werk en school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
seef schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 01:29:
Bij mijn ASUS M6000R zit een harde schijf houder, die ik kan omwisselen met de dvd-rw. Er zitten echter geen contacten op de houder, dus echt veel heb ik er niet aan. Iemand een idee hoe ik een tweede harde schijf op deze manier in mijn laptop kan krijgen?
Ik denk dat je een 'travellers drawer' gekregen hebt en geen HD houder. Net als iedereen trouwens.
Vervolg vraag: heeft iemand al iets gevonden wat je daarin kunt bewaren en dat dan niet door je systeemkast gaat rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:48:
Ik heb een kort vraagje. Zijn er mensen die de 2 years global warranty stickers van hun laptop afgehaald hebben? Ik wil weten of er dan te zien blijft dat er een sticker heeft gezeten.
Overigens volg ik dit topic nog wel af en toe, maar ik heb helaas echt geen tijd om een review te schrijven vanwege m'n werk en school.
Het is niet te zien :) je kan de sticker er ook zo weer op plakken.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minze schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:22:
[...]

Het is niet te zien :) je kan de sticker er ook zo weer op plakken.
Ja maar dan laat ie volgens mij zo weer los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ik vind het nog steeds apart dat de processor temperaturen onder de mensen zoveel verschillen. De een werkt met 50-60 graden op batterij op idle, de ander met 70+ graden. Het is net alsof bij de een wel de juiste hoeveelheid koelpasta wordt gebruikt, en bij de ander niet..

Helaas val ik zelf onder de laatste categorie.

De SpeedswitchXP of Powergear settings op max zetten tijdens zorgt ervoor dat de temperatuur rond de 70-75 graden hangt, zodra de temperatuur boven deze range uit dreigt te stijgen, grijpt de fan in en draait hij op 3000rpm.

Ik zet hem nu op 'dynamic switching', dan blijf ik tenminste rond de 60 graden op idle (@600Mhz).

Het baart me toch enigszins zorgen. Wat hebben de mensen nu gedaan n.a.v. deze hoge temperaturen? Ik zie maar een reactie van een iemand die zijn laptop heeft weten om te ruilen.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
probeer je power4gear settings eens op game te zetten dan heb je dezelfde perfomance maar niet die hoge temperaturen...
als ik gewoon de typslet uithang zit hij rond de 55 56 57 graden op de netspanning! ik vind het acceptabel... als ik zit te gamen wordt hij wel 70+ maar das naar mijn mening normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

henk787 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat je een 'travellers drawer' gekregen hebt en geen HD houder. Net als iedereen trouwens.
Vervolg vraag: heeft iemand al iets gevonden wat je daarin kunt bewaren en dat dan niet door je systeemkast gaat rollen?
Op de site van ASUS staat:

Reislade & 2e Hard Disk Drive (House Kit)
‧ 2nd 2.5"HDD Housing Kit, 9.5mm

Ik zou toch denken dat er een mogelijkheid is tot aansluiten van deze hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Michieleke schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:19:
probeer je power4gear settings eens op game te zetten dan heb je dezelfde perfomance maar niet die hoge temperaturen...
als ik gewoon de typslet uithang zit hij rond de 55 56 57 graden op de netspanning! ik vind het acceptabel... als ik zit te gamen wordt hij wel 70+ maar das naar mijn mening normaal
Als ik zit te chatten ,op de max instellingen (game dan wel super performance), dan krijg ik 70 al 70+ graden. En dan heb ik dus niet eens over gamen.

70 graden idle vind ik niet echt normaal..Al moet ik zeggen dat het 'fanless' is. De fan kickt pas vanaf 70+ graden in; ik heb liever dat hij op een lagere toerental draait, en de temperatuur terug brengt tot 60 graden.

PS. Welke versie power4gear gebruik jij? Power4Gear 1.10 werkt niet bij mij, in die zin dat ik cpu usages niet handmatig kan aanpassen. Versie 1.08 werkt wel (voor zo ver ik zie).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Als ik aan het stroom werk gaat de batterij gaat al herladen als je heel even de stroom onderbreekt. Volgens mij is dat nou precies waarom laptop-accu's vaak al snel minder gaan presteren. Dus ik heb nu gewoon de accu er uit gehaald. Werkt prima, alleen zijn er wel wat pinnetjes en gaatjes die nu bloot liggen in de accu-holte aan de onderkant. Ik denk niet dat het uitmaakt, maar heeft iemand hier andere ideeen over?

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Kajun schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:27:
[...]

70 graden idle vind ik niet echt normaal..Al moet ik zeggen dat het 'fanless' is. De fan kickt pas vanaf 70+ graden in; ik heb liever dat hij op een lagere toerental draait, en de temperatuur terug brengt tot 60 graden.

PS. Welke versie power4gear gebruik jij? Power4Gear 1.10 werkt niet bij mij, in die zin dat ik cpu usages niet handmatig kan aanpassen. Versie 1.08 werkt wel (voor zo ver ik zie).
mja dat heb ik dus niet das wel erg veel, heb dat alleen als ik hem hard laat werken zoals een virusscan of defrag ofzo dan wordt hij dat wel! en bij mij kickt de fan ook pas bij 70+ aan...

welke versie ik gebruik zou het werkelijk niet weten staat niet aangegeven;)

snap trouwens ook niet echt wat die super performance nou echt doet want alles staat al op ze max als je hem in game modus zet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Micros schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:26:
Als ik aan het stroom werk gaat de batterij gaat al herladen als je heel even de stroom onderbreekt. Volgens mij is dat nou precies waarom laptop-accu's vaak al snel minder gaan presteren. Dus ik heb nu gewoon de accu er uit gehaald. Werkt prima, alleen zijn er wel wat pinnetjes en gaatjes die nu bloot liggen in de accu-holte aan de onderkant. Ik denk niet dat het uitmaakt, maar heeft iemand hier andere ideeen over?
Zie How to prolong lithium-based batteries

Daarin staat dat niet zozeer een verkeerde oplaad-strategie, maar met name continue blootstelling aan hitte funest kan zijn voor de Li-Ion accu. Je notebook zal naar mate hij langer aanstaat steeds meer over het hele oppervlak warm worden, dus ook richting touchpad (waar de accu zit!).

Ik geloof zelf niet dat het slecht is om de accu te verwijderen (ik doe het zelf ook...moet haast wel gezien de temperaturen die ik haal) wanneer je op netstroom wilt werken, behalve dan dat de ontstane opening veel stof zal vergaren. Wat wellicht wel een punt van zorg is, is dat als je vaak je accu erin stopt en dan weer eruit haalt, de kans op slijtage veel groter is.
Michieleke schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:13:
[...]
mja dat heb ik dus niet das wel erg veel, heb dat alleen als ik hem hard laat werken zoals een virusscan of defrag ofzo dan wordt hij dat wel! en bij mij kickt de fan ook pas bij 70+ aan...

welke versie ik gebruik zou het werkelijk niet weten staat niet aangegeven;)

snap trouwens ook niet echt wat die super performance nou echt doet want alles staat al op ze max als je hem in game modus zet :/
Dat baart me juist zoveel zorgen. Waarom heeft de één wel zulke hoge temperaturen, en de ander niet? Ik heb hem via mijn werkgever gehaald, hij had hem speciaal voor mij besteld, vind het ook weer overdreven om hem terug te brengen. Ik weet verder niet wat ik er mee moet doen; ik zal Asus helpdesk wel bellen, maar ik betwijfel of dat erg nuttig zal blijven (zouden ze anders dan 'nee, dat is compleet binnen het normale temperatuurbereik' antwoorden, of iets in die richting).

Power4gear versie kun je overigens vinden in 'Programmatoegang en instellingen'. Ik snapte ook niet echt het verschil 'super' of 'game' performance. Beide CPU speed op 100%.

Versie 1.10 gaf bij mij (en ik ben niet de enige) problemen in het aanpassen van CPU speed onder de verschillende profielen (in die zin dat de instellingen weigerde op te slaan), door terug te gaan naar versie 1.08 kon ik die tenminste naar behagen configureren.

CPU op 100% usage (tijdens gamen) zorgt dat mijn cpu naar 82-83 graden gaat (met fan op 3000RPM).

Er zijn dus meerderen die zulke extreme waarden halen: http://notebookforums.com...ighlight=asus+temperature
De topicstarter daar haalt 98 graden tijdens Far Cry!

Bij sommigen blijft de fan op 3000rpm draaien, zodat ze rond de 40-50 graden blijven. De 'threshold' verschilt inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Kajun op 09-12-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus PC Probe 2 geeft hier nu een temperatuur van 48 á 50 graden aan. Mijn fan is uit. Ik werk nu gewoon op de accu met Power4Gear op High Performance. Lijkt mij vrij normaal. Overigens red ik 70 graden ook wel als ik op Max performance werk met netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Kajun schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:50:
[...]

CPU op 100% usage (tijdens gamen) zorgt dat mijn cpu naar 82-83 graden gaat (met fan op 3000RPM).

Er zijn dus meerderen die zulke extreme waarden halen: http://notebookforums.com...ighlight=asus+temperature
De topicstarter daar haalt 98 graden tijdens Far Cry!

Bij sommigen blijft de fan op 3000rpm draaien, zodat ze rond de 40-50 graden blijven. De 'threshold' verschilt inderdaad.
mja dat is dus idd niet goed neej heb hem bij de laptopper gekocht en die zeiden van als hij boven de 80 graden komt is het niet normaal neej. en 98 graden al helemaal nie man dan kan je er een pannetje opzetten met water en da begint dan te koken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hahaha dope;)

zo warm wordt die van mij niet O-)

[ Voor 61% gewijzigd door Michieleke op 09-12-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Weet iemand wat de specificaties zijn van de pioneer k14as dvd-brander die er in zit? Ik meen dat dit een dual layer brander is? Dus 8 gig op een DVD :)

[ Voor 10% gewijzigd door wrcveen op 09-12-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
wrcveen schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:38:
Weet iemand wat de specificaties zijn van de pioneer k14as dvd-brander die er in zit? Ik meen dat dit een dual layer brander is? Dus 8 gig op een DVD :)
Toen ik mijn M6727Ne had aanschaft, verwachtte ik eigenlijk ook de Pioneer DVR-K14 brander te zien, maar tot mijn teleurstelling zag ik een Matshita (=Panasonic Matsushita) UJ-831 brander. De huidige batch M6Ne notebooks bevatten allen een Matushita volgens mij.

Volgens RPC1 is het een NEC OEM, maar ik kan dit niet bevestigen. Hij heeft wel dezelfde Write-Specs (8x DVD±R, 4x DVD±RW, 2.4x DVD+R DL); MAAR, volgens DVDInfoPro, kan de UJ-831 wel DVD-RAM lezen. En juist de laatste generatie Pioneer drives kunnen wel DVD-RAM lezen, en de NECs niet. Ik ben geneigd te zeggen dat de chipset een Pioneer OEM is dus.

Het nadeel ervan is dat firmware updates niet te verkrijgen zijn via Panasonic, zij bieden geen ondersteuning voor hun OEM produkten. De enige manier is firmware updates verkrijgen via Asus, maar ik reken er niet echt op..

De drive maakt overigens toch een flink stuk lawaai (al komt dat waarschijnlijk omdat mijn CPU fan nooit draait 8)7 ), en qua reading performance ben ik er niet echt tevreden over. Heb nog geen DVDtjes gebrand, daarvoor gebruik ik liever mijn desktop NEC ND-2500A.

Update over CPU temperaturen: ik heb Asus Helpdesk gebeld, zij waren het gelukkig eens dat mijn temperaturen verre van normaal waren. Normaal zou voor Netspanning en full clock speed (in mijn geval 1600mhz) zijn: 40 a 50 graden voor idle load, 70+ graden voor max load.
Het was een 'Dead on Arrival' volgens de jongen, dus ik heb inmiddels een RMA ingediend...ze gaan waarschijnlijk de moederbord en/of cpu vervangen. De helpdesk en technische dienst zijn momenteel blijkbaar erg druk met de feestdagen, dus de kans bestaat dat ik mijn laptop voor lange tijd kwijt kan zijn :'( . Waarschijnlijk niet voor de feestdagen. Wordt vervolgd (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet Iemand waar je een losse DVD brander kan kopen voor de M6 series, ik heb nog een cd-brander en wil graag upgraden naar een DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik zou zeggen probeer eens te mailen met de-laptopper of pcsnel of een webshop die de M6 verkoopt. Misschien kunnen ze hem los leveren. Zou je je bevindingen hier kunnen posten. Dus de prijs en welk merk je zou kunnen krijgen. Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb laatst de Asus 6800 besteld bij de Laptopper. Binnen drie dagen was tie al binnen. Ik had em besteld met windows pre-install.

Vervolgens draai ik de twee recovery cd's en daarna de m6 drivers cd. Als dit klaar is zou hij volgens mij opnieuw moeten opstarten en windows xp gaan installeren, maar ik krijg weer hetzelfde bericht als wanneer ik de laptop voor de eerste keer opstartte (Reboot en Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key). Verder dan dit kom ik niet met de installatie.

In de bios heb ik de boot priority al veranderd maar dit help niks.
Volgens de Laptopper lag het aan de harde schijf die defect was.

Heeft iemand van jullie ook dit probleem gehad en kan het echt aan de harde schijf liggen? En heeft iemand misschien andere suggesties?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik ben al een tijdje op zoek naar de travelers drawer voor mijn m6ne

ik heb al op google gezocht maar ik vind ze alleen op 2 online shops ergens aan de andere kant van deze planeet. Het zijn helaas niet erg bekende shops.

heeft iemand hem hier in de beurt al in de winkel zien liggen?

bvb dank

Edit: ik ga ook eerst even een mailtje naar de-laptopper sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

voor mijn studie (interactieve media) heb ik hard een laptop nodig en nu is mijn oog gevallen op de M6727Ne, verkrijgbaar bij de laptopper. Ik stel wel een aantal eisen aan het systeem.

Mijn budget is ongeveer 1500 (max 1600) euro, daarnaast ga ik hem veel op school gebruiken dus heeft een Centrino-laptop (licht en energie zuinig) voor mij de voorkeur, daarnaast ga ik voor mijn studie straks met 3D en video animatie werken en speel ik af en toe een gamepje, dus lijkt mij een goede videokaart ook een vereiste.

Met deze drie criteria als uitgangspunt lijkt mij de M6727Ne een uitstekende laptop. Bij het samenstellen van de configuratie bij de laptopper kom ik echter een beetje in de knoop te zitten.

Qua HD-ruimte heb ik aan 60gb voldoende, maar voor welke snelheid moet ik gaan (4200, 5400, 7200), ik weet dus niet of de snelheid van de HD belangrijk is icm met de prestatie vd videokaart/processor en daarnaast vind ik het prijsverschil tussen de verschillende snelheden best groot.

En is het aan te raden om voor pixelgarantie te kiezen? Scheelt anders ook weer 50 euro.

Mijn voorlopige config ziet er zo uit:

M6727Ne-LH Pentium M 725 60GB 512MB ATI 9700 DVD+/-RW DL 15.4TFT WXP H WiFi-g 1.175,00
Intel Pentium M 725 [Dothan 1.6; 2MB L2 Cache; 400Mhz FSB] 0,00
60GB 5400RPM ipv 60GB 4200RPM 39,00
512MB DDR333 (1 x 512) ipv 2 x 256 59,00
Wifi 54Mbps 0,00
8x DVD+/-RW Dual Layer 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
Geen extra garantie 0,00
De Laptopper Pixelwarranty 49,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00

Totaal € 1.573,18 incl btw

Ik zou graag de prijs nog wat omlaag gooien maar ik zou niet weten wat ik dan weg moet laten (geheugen lijkt me ook makkelijker met 1x512 ivm met eventuele geheugenuitbreiding)

Tips, iets aan- of af te raden, goedkopere alternatieven? Ik zou graag wat feedback krijgen van degene die er wat meer van af weten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ten 1ste zou je eens kunnen kijken naar de aanbieding die ze deze week hebben lopen staat groot op de 1ste pagina! scheelt je al ruim 100euro! en je hebt een grotere hardeschijf en verder is hij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanbieding had ik zien staan, maar bied in de basisconfig niet het gene wat ik bij mijn 1e config heb staan. Uiteindelijk word die aanbieding nog duurder dan mijn 1e config (met 1x512, pixelgarantie en 60gb 5400rpm hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:55:
Die aanbieding had ik zien staan, maar bied in de basisconfig niet het gene wat ik bij mijn 1e config heb staan. Uiteindelijk word die aanbieding nog duurder dan mijn 1e config (met 1x512, pixelgarantie en 60gb 5400rpm hd)
Kijk eens op http://www.4launch.nl/4launch.php

Daar is de M6700NE te krijgen voor 1333.50 inclusief btw.

De schijf is waarschijnlijk 4200 RPM en geheugen 256 MB * 2, maar laptop is de huidige configuratie snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk! uit mijn keuze en heb besloten om toch een nieuwe laptop aan te schaffen i.p.v. een desktop vanwege de ruimte inname en mobiliteit.

Nu wilde ik echter eerst een Alpha 2500 bij Computerland bestellen.
Maar ik ben aan het twijfelen gebracht toen ik de volgende aanbieding bij de Laptopper tegen kwam Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=3143

Ik heb namelijk nog een wireless router nodig en een extra batterij is nooit verkeerd. Daarbij komt dat ik met deze aanbieding maar 25 i.p.v. 50 euries moet betalen voor pixelgarantie en 3 jaar garantie heb i.p.v. 2.

Het enige waar ik over twijfel is of de 64 mb van de Radeon 9700 in de Asus wel voldoende is B) Nu ben ik niet echt een fanatieke gamer. Maar op zijn tijd speel ik wel eens een RPG of een spelletje Halo etc. Ook gebruik ik Photoshop om soms wat grafische bewerkingen aan foto's te maken of te werken voor het bouwen van een website. Voor de rest ben ik meer een Word en i-net gebruiker. Zeggen jullie van kies dan toch maar voor de Alpha 2500 want die heeft een Radeon 256 mb of neem gewoon de Asus want daar kan je de komende 3 jaar mee vooruit :?

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de Asus omdat deze in vergelijking met de Alpha 2500 op het geheugenverschil van de grafsiche kaart na, gelijk is qua specificaties. Alleen de Asus ziet er gewoon veel meer gelikt uit 8) (ik weet dat de binnenkant belangrijker is... maar toch :9~)

Of hebben jullie eventueel nog andere suggesties die beter zijn qua prijs of specificaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de-laptopper.nl zie ik wel een Asus M6700Ne in de aanbieding staan maar die wireless router en tweede batterij zie ik er niet bij staan, misschien ben ik scheel ofzo maar waar zie jij dat staan?

edit: zie het al staan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
doen doen doen! die spellen kan je makkelijk spelen en ik photoshop ook nog wel eens en dat gaat echt makkelijk en zeker met die extra batterij en die router (die overigens ook heel erg goed is) is het een hele mooie aanbieding!

kan je geen miskoop op doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nog wel afvraag bij deze laptop is die hoekige rand, dat schijnt storend te zijn (pijnlijke polsen) als je langere tijd typt (dat is bij mij het geval) Had dit ook gelezen bij tomshardwareguide.com. Kunnen jullie als gebruiker dit bevestigen of verschilt dit weer per persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ik kan dat niet bevestigen, ik gebruik alleen maar deze laptop en ook voor lange periodes achter elkaar maar kanniet zeggen dat het storend is. vind ze ook eigenlijk niet hoekig bij mij is deze een beetje afgerond heb er iig geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Kheb daar helemaal geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Ik heb daar ook totaal geen last van. Ik heb meer last van de koptelefoon ingang aan die kant, waar ik met mijn polsen opsteun. Ik ben bang dat de connectoren daar niet erg blij mee zullen zijn.

Verder nogmaals maar de vraag: Is er al iets bekend over de multimediatoetsen in Winamp? Ik zoek me wekelijks het kleplazerus, maar ik vind eigenlijk niets.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

'T lijkt me wel erg handig om die schijfknop aan de zijkant uit te schakelen. Nu startie steeds WMP op alsik me laptop beetje verschuif :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Laptopper site zie ik het volgende model staan: de Asus M6727R-LH, deze is voordeliger als de M6700N-serie, maar biedt naar mijn mening niet zoveel minder als de M6700N-serie, alleen wat betreft de videokaart (Radeon 9100 IGP, shared system memory 128MB VRAM tegenover de Radeon 9700) is hij niet zo aantrekkelijk.

Nu vroeg ik mij af of dit model (M6727R-LH) niet de voorganger is van de Asus M6726C (die weer voorzien is van een Radeon 9600, staat niet op de Laptopper site), of zijn dit losstaande modellen? Daarnaast vroeg ik mij af wat een betere videokaart is, de 9100 IGP of de 9600 en of deze twee veel onderdoen voor de 9700.

Als ik voordeliger uit kan zijn met een zelfde laptop met een iets minder presterende videokaart, zou ik dat graag willen weten, of maakt het verschil in videokaart wel degelijk veel uit, gezien het feit dat ik van plan ben om met 3d-animatie, videobewerking te gaan werken en af en toe een game speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:24:
Op de Laptopper site zie ik het volgende model staan: de Asus M6727R-LH, deze is voordeliger als de M6700N-serie, maar biedt naar mijn mening niet zoveel minder als de M6700N-serie, alleen wat betreft de videokaart (Radeon 9100 IGP, shared system memory 128MB VRAM tegenover de Radeon 9700) is hij niet zo aantrekkelijk.

Nu vroeg ik mij af of dit model (M6727R-LH) niet de voorganger is van de Asus M6726C (die weer voorzien is van een Radeon 9600, staat niet op de Laptopper site), of zijn dit losstaande modellen? Daarnaast vroeg ik mij af wat een betere videokaart is, de 9100 IGP of de 9600 en of deze twee veel onderdoen voor de 9700.

Als ik voordeliger uit kan zijn met een zelfde laptop met een iets minder presterende videokaart, zou ik dat graag willen weten, of maakt het verschil in videokaart wel degelijk veel uit, gezien het feit dat ik van plan ben om met 3d-animatie, videobewerking te gaan werken en af en toe een game speel.
Het verschil tussen de M6N/M6Ne/M6R is de videokaart inderdaad. Ze kwamen, voor zover ik weet, ook in die volgorde uit.

De Mobility 9600 doet niet zo gek veel onder de 9700 (vergelijk met de desktop ATI kaarten: Radeon 9600 t.o.v. de Radeon 9600XT. De XT is wel duidelijk beter, maar de 9600 presteert acceptabel, zeker voor notebook standaarden), maar de 9100IGP is toch niet zo erg geschikt voor gamen..Voordeel van de M6R series is wél, dat je er in accuduur op vooruit gaat.

Ik denk dat de keuze van de videokaart niet echt direct van invloed zal zijn op jouw office gebruik (animatie e.d.), maar het gebruik van een onboard oplossing betekent automatisch dat je een deel van je werkgeheugen af moet staan aan de videokaart. En die werkgeheugen komt juist zo goed te pas bij zwaardere toepassingen zoals videobewerking.

• Micros

Micros

M'n nummerbord in de USA

Net als veel anderen heb ik het temperatuur probleem met mijn M6847. Standaard, als alleen windows aanstaat en ik doe niks, wordt hij ongeveer 68 graden. Ga ik bezig met videobewerkiing dan loopt hij zo op naar 88 graden. Dan gaat de fan 3 seconden aan en zit ik op 83. (nou, dat helpt! :| )
Het lijkt alsof er haast geen verband is tussen CPU-temperatuur en fan-speed. Maar dat moet toch softwarematig op te lossen zijn?
Ik kan hem wel terugsturen, maar het zou toch makkelijker moeten kunnen? Ik heb SpeedSwitchXP geinstalleerd en hij staat al op dynamic switching. Of kun je met SpeedSwitchXP ook echt de fan aan laten gaan?
Tenslotte de vraag: Weet iemand wat de laatste bios is? Ik neem aan dat ik de nieuwste heb, maar even voor de zekerheid.

Verwijderd

Ik heb nu sinds januari m'n Asus M6000N, maar af en toe als ik hem aanzet, gaat het scherm niet aan.
Ik kan dan dus niks zien 8)7 en moet hem opnieuw opstarten (soms tot een paar keer toe..) en uiteindelijk doet hij het dan wel..
Is dit een bekend probleem? En wat kan ik hier aan (laten) doen?

• Micros

Micros

M'n nummerbord in de USA

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:53:
Ik heb nu sinds januari m'n Asus M6000N, maar af en toe als ik hem aanzet, gaat het scherm niet aan.
Ik kan dan dus niks zien 8)7 en moet hem opnieuw opstarten (soms tot een paar keer toe..) en uiteindelijk doet hij het dan wel..
Is dit een bekend probleem? En wat kan ik hier aan (laten) doen?
Misschien Fn + F7 drukken? Daarmee zet je de backlight van je scherm aan en uit. Anders Fn + F8, voor switchen tussen extern en intern scherm. Sorry als je dit al lang geprobeerd had...

Verwijderd

Micros schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:31:
[...]

Misschien Fn + F7 drukken? Daarmee zet je de backlight van je scherm aan en uit. Anders Fn + F8, voor switchen tussen extern en intern scherm. Sorry als je dit al lang geprobeerd had...
Heb ik volgens mij een tijdje terug al geprobeerd, maar werkte niet. Ik kan t nu dus ook niet testen omdat hij dit niet altijd doet...
Maar dat zou anders toch ook niet goed zijn..? |:(

• Kajun
Micros schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:55:
Het lijkt alsof er haast geen verband is tussen CPU-temperatuur en fan-speed. Maar dat moet toch softwarematig op te lossen zijn?
Helaas niet. In principe regelt je BIOS dat. Het enige wat je kan doen is de nieuwste BIOS flashen, maar ik ga er vanuit dat je je laptop recentelijk gehaald hebt - waarschijnlijk heb je dan de nieuwste versie al.

Ik ben geneigd te zeggen dat Asus' moederbord temperatuur sensor ook wel eens er naast zou kunnen zitten. Echter, als ik mijn laptop voel aan de onderkant, na een tijdje op netspanning te hebben gewerkt, is het wel zodanig heet dat je langzaam vingers ermee brandt..
Ik kan hem wel terugsturen, maar het zou toch makkelijker moeten kunnen?
Nee dus...terugsturen die handel!!
Ik heb SpeedSwitchXP geinstalleerd en hij staat al op dynamic switching. Of kun je met SpeedSwitchXP ook echt de fan aan laten gaan?
Nee.
Tenslotte de vraag: Weet iemand wat de laatste bios is? Ik neem aan dat ik de nieuwste heb, maar even voor de zekerheid.
Voor de Asus M6N series: versie 2.11
Voor de Asus M6Ne series: versie 2.05.

Dit kon je overigens zelf erg makkelijk opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoeven rpm/toeren de HD60 GB maakt in de Asus M67Ne van studenten.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:10:
Weet iemand toevallig hoeven rpm/toeren de HD60 GB maakt in de Asus M67Ne van studenten.net?
Dat is gewoon de M6727Ne, dus 4200 RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
zijn er hier gebruikers die de extra batterij hebben gekocht voor ipv de dvdrecorder??? zo ja wat is de accu tijd!?? spectaculair gestegen of valt dit tegen?

en heeft iemand de portbar3 al gekocht?? werkt dit echt zo ideaal als het eruit ziet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:10:
Heb je deze Asus M67Ne zelf ook en ben je er tevreden over? Oom m.b.t het spelen van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Mijn infrarood poort werkt niet helemaal naar behoren:
Vaak als er een infrarood apparaat in de buurt is wordt het even herkent, er komt dus dat pictogrammetje in de systray te staan. Maar direct daar na (2 seconden ofzo) verdwijnt het pictogrammetje weer. Soms wordt het apparaat dan opnieuw gevonden, soms helemaal niet.
Soms wordt het apparaat ook van het begin niet gevonden...

Weet iemand hoe dat komt?

Ik kan ook bij de instellingen van de ir poort een tranciever type selecteren, wat wilt dat zeggen? Maakt het iets uit welke ik neem voor Tranciever A of B?

Screenshot van tranciever type:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~ga002655/ir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat gezeur met mn dvd +/- rw brander, het gaat om de Matshita DVD-RAM UJ-830S.
dit is dus de gewone 4x +/- RW/RAM brander zonder dual layer.

Ik heb vandaag en gister voor het eerst een beetje geexperimenteerd met het branden van dvdtjes, en tot twee keer toe is het mis gegaan.
eerste keer met Nero geprobeerd een Iso te fikken op een Imation DVD+R schijfje met 2.4x, maar hij gaf al een fout tijdens de lead-in waarna ik het schijfje niet meer kon gebruiken.
tweede keer met DVD Decrypter een andere Iso geprobeerd te branden, lead-in ging goed, maar bij 6% bleef hij hangen, tevens op 2,4x, ook Imation DVD+R.

ligt het aan het type schijfjes? ze doen het op mn vaders NEC brander overigens wel gewoon prima. Of kan het aan de dvd-brander liggen? Ik heb niet zoveel zin om nog meer schijfjes te gaan verpesten want dat gaat me dan klauwen met geld kosten.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
titan_pi8 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:19:
Mijn infrarood poort werkt niet helemaal naar behoren:
Vaak als er een infrarood apparaat in de buurt is wordt het even herkent, er komt dus dat pictogrammetje in de systray te staan. Maar direct daar na (2 seconden ofzo) verdwijnt het pictogrammetje weer. Soms wordt het apparaat dan opnieuw gevonden, soms helemaal niet.
Soms wordt het apparaat ook van het begin niet gevonden...

Weet iemand hoe dat komt?
Misschien een stomme vraag maar heb je de IR driver wel geinstalleerd die op de drivercd staat?
Als je dat niet gedaan hebt toch maar even doen en nog een keer proberen.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:51:
Ik heb wat gezeur met mn dvd +/- rw brander, het gaat om de Matshita DVD-RAM UJ-830S.

Ik heb vandaag en gister voor het eerst een beetje geexperimenteerd met het branden van dvdtjes, en tot twee keer toe is het mis gegaan.
eerste keer met Nero geprobeerd een Iso te fikken op een Imation DVD+R schijfje met 2.4x, maar hij gaf al een fout tijdens de lead-in waarna ik het schijfje niet meer kon gebruiken.
tweede keer met DVD Decrypter een andere Iso geprobeerd te branden, lead-in ging goed, maar bij 6% bleef hij hangen, tevens op 2,4x, ook Imation DVD+R.

ligt het aan het type schijfjes? ze doen het op mn vaders NEC brander overigens wel gewoon prima. Of kan het aan de dvd-brander liggen? Ik heb niet zoveel zin om nog meer schijfjes te gaan verpesten want dat gaat me dan klauwen met geld kosten.
iemand een idee?
Ik gok dat het aan de brander ligt, zelfde probleem hebben mensen ook met de toshiba brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:19:

[...]

Ik gok dat het aan de brander ligt, zelfde probleem hebben mensen ook met de toshiba brander.
toshiba is de HD toch niet de brander, Matshita/Panasonic is dat volgens mij.
ik vond op het doosje van imation nog wel een waarschuwinkje: IMPORTANT: Media is not compatible with 2.4x drive without firmware download.
heb alleen geen firmware kunnen vinden voor de drive. ik zal het binnenkort is met een ander merk schijfje proberen, laat wel weten of het dan beter gaat, zo niet, dan gaat ie linea recta terug naar asus. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik heb zelf een Toshiba writer in mijn model en een Hitatchi 60GB harddisk @ 7200RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:51:

iemand een idee?
Zou inderdaad es andermerk schijfjes proberen.
Overigens, weet je zeker dat die schijfjes verkloot zijn? Als 'ie nl. in de power calibration fase stopt, zijn ze vaak nog bruikbaar. Kan je checken met nero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Update: Mijn M6Ne is net binnengekomen, uiteindelijk was de notebook 11 dagen kwijt (waarbij zo'n beetje de helft van de tijd in beslag werd genomen door TNT, koerier voor Asus: hij lag een aantal dagen in TNT's depot)

Mijn eerste indruk is positief, de temperaturen zijn flink gedaald. Voor zover ik uit de cryptische afkortingen op het RMA formulier kan opmaken, hebben ze het moederbord, de fan en cardreader vervangen (laatstgenoemde was ook kapot, blijkbaar..). Blijkbaar werd mijn notebookje zo warm bij hun testprocedure, dat deze uitviel.

De huidige temperaturen zijn als volgt (op netspanning uiteraard):
idle @ 600 Mhz: 47 graden, fan off
idle @ 1600 Mhz: 49 graden, fan @ 3000 rpm
100% load @ 1600 Mhz: 63 graden, fan @ 3600 rpm

Nu zullen sommige mensen ongetwijfeld lagere waarden verkrijgen, maar wat mij betreft is dit acceptabel. Zeker wanneer vergeleken met wat ik eerst had (scheelt 20 graden!).

Het knullige was dat toen de notebook mij opgeleverd werd, er nog een oude BIOS in zat (v2.01). De kloksnelheid bleef --omdat Speedstep technology niet goed werkte-- op 600Mhz staan. Met bijbehorende lage temperaturen. Ik vraag me af of Asus me dan probeerde te foppen..Een simpele flash naar v2.05 loste dit probleem in ieder geval op.

Bottom line is, indien je temperatuur problemen hebt, kijk eerst of een BIOS flash je problemen verhelpt. Zo niet, ga dan terug naar de dealer, mits dat niet mogelijk is, naar Asus zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Kajun op 21-12-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 23-07 15:15
Ik had dus via pcprojecten.nl (VU-notebook) de M68Ne besteld, 2 weken geleden gekregen, alles werkte perfect, tot afgelopen zondag;

Windows loopt vast tijdens Word, krijg een paar rare tikken te horen, opnieuw opstarten lukte niet, Hdd naar de klote :(

Vanmiddag Asus-support gebeld, ze zouden RMA formulieren via mn mail sturen, helaas nog niet gekregen... balen dus :(

Mn vriendin zou 'm 23 januari meenemen naar Engeland voor haar studie, hoop dat dat nog lukt zo met de feestdagen en al...

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:41
Ik ben van plan om een M6800Ne aan te schaffen, maar ik zoek nog een geschikte sleeve. Heeft/weet iemand hier een sleeve (hoes) die mooi past? Het gaat om de M6800, dus met SXGA scherm.

Verwijderd

Ik heb de m6800ne nu een aantal maanden en ben zeer tevreden. nu wil ik de laptop graag aansluiten op mijn TV om films te kijken en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

1. geluid moet via de headphone uitgang toch?

2. gebruiken jullie het bijgeleverde kabeltje dat het s-video signaal omzet in een composite? of een andere converter? Composite geeft slechte kwaliteit toch?

3. wat zijn de ervaringen met een video/audio-in-één kabel? daarmee bedoel ik een combi kabel die de audio én video uitgang met een scart aansluiting verbindt. kan dit überhaupt of is het niet mogelijk vanwege de 7-pins s-video uitgang vd asus?

Alles in 1 kabel lijkt me het makkelijkst maar ik weet niet of het mogelijk is!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Mijn ervaringen met de tv out zijn goed, let alleen wel op al je instellingen.

PAL in de BIOS,
2e scherm op 32bit met een resolutie van 1024x768 in de display settings en overlay gebruiken
op je tv de juiste setting gebruiken, s-video op je extensions bij mij kreeg ik op mijn no name slecht beeld maar op de sony tv van mijn ouders haarscherp kleur na wat geklooi met de tv settings.

Ik gebruik zelf dus een tv-out naar scart kabel en krijg gewoon perfect beeld op de meeste tv's als je zwart/wit of minder scherp beeld krijgt is het denk ik meestal al je tv die geen s-video ondersteunt.

Geluid gebruik ik meestal mijn boxen maar ik zit er ook inderdaad over na te denken om zo een 2 in 1 kabel te halen die ook geluid doorgeeft. Ach je dat komt voor mij wel. Is denk ik wel zo makkelijk en zou geen problemen moeten opleveren.

Succes.

Verwijderd

thanks for je reactie!

heeft jouw s-video-to-scart kabel dan 4 pinnetjes aan de s-video kant?

dat is volgens mij wat gangbaarder bij kabels en ik vind met googlen wel wat reacties dat het vaak niet uitmaakt als je een 4 pins kabel op een 7 pins tv-out aansluit.

geld dit ook voor de m6800ne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:37:
thanks for je reactie!

heeft jouw s-video-to-scart kabel dan 4 pinnetjes aan de s-video kant?

dat is volgens mij wat gangbaarder bij kabels en ik vind met googlen wel wat reacties dat het vaak niet uitmaakt als je een 4 pins kabel op een 7 pins tv-out aansluit.

geld dit ook voor de m6800ne?
Alle S-Video naar S-Video/Scart kabels hebben een 4-pins stekker. Deze kun je prima op je 7-pin TV-Out aansluiten. De 7-pins stekker vind je alleen terug op je S-Video => RCA overloopje, die met je M6 is meegeleverd. Waarom nu 7-pins? De extra 3 pinnetjes worden gebruikt om een composiet signaal te versturen vanuit de S-Video connector. S-Video op zich zelf heeft dus maar 4 pins nodig.

Gebruik S-Video, indien mogelijk. Composiet is kwalitatief gezien een stuk minder. Ik gebruik zelf een (S-Video + 3.5mm Jack => 2x RCA Male) naar Scartblokje aansluitmethode. Een alles-in-één kabel moet makkelijk kunnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben van plan om een M6847Ne te kopen maar nu staan er twee types met de zelfde prijs:

-M6847Ne-LP

-M6847Ne-UP

Maar wat is het verschil tussen die twee. De een heeft een dvd+/-RW en de ander een
8X dvd+/-RW dual layer.Maar welke is dan beter. Ik zou zeggen de 8X dual layer maar ze kosten het zelfde bij de laptopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de mycom een m6726C staan...

Wat zijn de voor-/nadelen tov een m6000n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje waar ik geen goed antwoord op kon vinden. Deze laptop is er met verschillende schermen. Maar klopt het dat WXGA+ breedbeeld is en SXGA+ normaal beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

ja klopt!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb zelf 2 mnd weken geleden de M6700ne gekocht.
1.6 dothan, 512, 60 gig, 15.4 met een matshita dvd brander (DVD-RAM UJ 830S)

Ik heb enige problemen met het branden van dvd's
Tenminste, onder nero.

Nero krijg de imation en vele andere dvd's niet juist afgesloten (100% en dan error)
Met dvd Decrypter lukt het echter wel

Maar om nu steeds met nero een iso te maken en dan met decrypter te branden vind ik nog al wat. Het zou eigenlijk van de eerste keer goed moeten werken.

Eerst d8 ik dat het aan de firmware lag .Toen heb ik me rot gezocht naar firmware, maar op de site van matshita staat ook net niks.
Niet veel later kwam ik er achter dat hij ze met decrypter wel afsluit
dus ik d8 dat het toch aan iets anders moest liggen

Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren en ventueel een oplossing?

Bedrankt ;)

Beste wensen allemaal btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:31:
Hoi

Ik heb zelf 2 mnd weken geleden de M6700ne gekocht.
1.6 dothan, 512, 60 gig, 15.4 met een matshita dvd brander (DVD-RAM UJ 830S)

Ik heb enige problemen met het branden van dvd's
Tenminste, onder nero.

Nero krijg de imation en vele andere dvd's niet juist afgesloten (100% en dan error)
Met dvd Decrypter lukt het echter wel

Maar om nu steeds met nero een iso te maken en dan met decrypter te branden vind ik nog al wat. Het zou eigenlijk van de eerste keer goed moeten werken.

Eerst d8 ik dat het aan de firmware lag .Toen heb ik me rot gezocht naar firmware, maar op de site van matshita staat ook net niks.
Niet veel later kwam ik er achter dat hij ze met decrypter wel afsluit
dus ik d8 dat het toch aan iets anders moest liggen

Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren en ventueel een oplossing?

Bedrankt ;)

Beste wensen allemaal btw
Nero al geupdate via www.ahead.de ? Niets te dranken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
iemand ervaring met de pickup & return garantie van Asus? Me hdd is net gecrasht ;/

Als ik bijvoorbeeld morgen bel, hoesnel komen ze hem dan ophalen en hoesnel heb ik hem terug(nodig voor school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
miss. dat dit al eerder gevraagt is, maar heb het niet zo snel kunnen vinden,

als je de knoppen van de cd speler in drukt in windows (die knopjes aan de linker zijkant) start winows altijd windows media player op, is er ook een mogelijk om winamp hier mee te bedienen?
Heb WMP al verwijderd via add/remove programs, maar dit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Rev! schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:39:
iemand ervaring met de pickup & return garantie van Asus? Me hdd is net gecrasht ;/

Als ik bijvoorbeeld morgen bel, hoesnel komen ze hem dan ophalen en hoesnel heb ik hem terug(nodig voor school)
Op mijn RMA formulieren destijds werd gesteld dat ze dit binnen 7 werkdagen afhandelen. Ik had in mijn geval de laptop na 7 normale dagen weer in huis.

Wat ik me trouwens wel afvraag is of het echt verplicht is die garantiekaart in te vullen. Bij de eerste RMA was dat niet nodig (week na aankoop) maar ik vraag me af of daar moeilijk over gedaan wordt in de toekomst. Volgens mij moet ASUS hoe dan ook 2jr ganrantie geven. Maar goed, ik zou ook die kaart eens in kunnen vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nog nooit gedaan bij de tientallen asus laptops die ik door me handen gehad heb en er is nooit moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
seef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Op mijn RMA formulieren destijds werd gesteld dat ze dit binnen 7 werkdagen afhandelen. Ik had in mijn geval de laptop na 7 normale dagen weer in huis.

Wat ik me trouwens wel afvraag is of het echt verplicht is die garantiekaart in te vullen. Bij de eerste RMA was dat niet nodig (week na aankoop) maar ik vraag me af of daar moeilijk over gedaan wordt in de toekomst. Volgens mij moet ASUS hoe dan ook 2jr ganrantie geven. Maar goed, ik zou ook die kaart eens in kunnen vullen :)
Bij mij duurde het 11 dagen, vanwege kerstdrukte (en de vertraging bij het depot).

Volgens mij is het invullen van de garantiekaart ook niet nodig. Ook in mijn geval was het niet noodzakelijk voor de RMA afhandeling (bij mij was het ook een week na aankoop). Had er specifiek nog over gevraagd bij de helpdesk, maar ze gaven aan dat het niet erg was. Misschien dat ze soepel zijn omdat de aankoop nog zeer recent is, aan de andere kant kan hun administratie zodanig zijn dat het hun helemaal niet boeit.

Asus is inderdaad verplicht om 2 jaar garantie te geven, of je nu die kaart invult of niet. Als je maar aan kan tonen dat het binnen die garantietermijn valt (m.b.v. aankoopbon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hmmz net die formulieren gemaild gekregen, maar je moet ze terugfaxen :? ik heb helemaal geen fax
heb ze maar teruggemaild hopelijk kan dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03
Rev! schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:03:
hmmz net die formulieren gemaild gekregen, maar je moet ze terugfaxen :? ik heb helemaal geen fax
heb ze maar teruggemaild hopelijk kan dat ook
Moet geen probleem opleveren. Heb het zelf ook een keer gedaan. Had het nog extra nagevraagd aan die man die mij de formulieren toestuurde. Wel raar dat ze eigenlijk alleen vermelden dat ze het gefaxt willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Klopt dat met Power4 Gear+ je cpu gewoon op volle toeren draait en dat dus de hele boel warm wordt je en je fan herrie gaat maken? Wararom werkt dat speedstep niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hier ben ik weer. Heb net een mailtje terug, TNT gaat me bellen wanneer ze hem komen ophalen, maar ik moet hem zelf verpakken? Probeer maares een geschikte doos te vinden 8)7
Moesten jullie dit ook?

edit
het staat ook zo raar in het mailtje :P

"Dit nummer moet aan de buitenkant van de doos (waarin de notebook goed verpakt moet zitten) genoteerd worden en dan belt de TNT u terug wanneer ze de notebook op komen halen."

[ Voor 37% gewijzigd door Rev! op 05-01-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Rev! schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:47:
Hier ben ik weer. Heb net een mailtje terug, TNT gaat me bellen wanneer ze hem komen ophalen, maar ik moet hem zelf verpakken? Probeer maares een geschikte doos te vinden 8)7
Moesten jullie dit ook?

edit
het staat ook zo raar in het mailtje :P

"Dit nummer moet aan de buitenkant van de doos (waarin de notebook goed verpakt moet zitten) genoteerd worden en dan belt de TNT u terug wanneer ze de notebook op komen halen."
Yep, dat was bij mij ook. Ik had de originele doos nog (ik bewaar werkelijk dozen van de gekste dingen), dus ik gebruikte die gewoon. Kreeg wel een andere vage notebook doos terug, daar was ik niet zo blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

GVD.... sinds dat SP2 sluit mijn IExplore slecht af, dus gister dacht ik mijn computer te hebben afgesloten, maar dat was dus niet zo. Nu heb ik dat bericht dat aangeeft dat IExplore niet afgesloten kon worden midden in mijn scherm ingebrand staan....

Nu maar hopen dat dat weer wegtrekt, want het is behoorlijk storend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 23-07 15:15
Damon schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:02:
Ik had dus via pcprojecten.nl (VU-notebook) de M68Ne besteld, 2 weken geleden gekregen, alles werkte perfect, tot afgelopen zondag;

Windows loopt vast tijdens Word, krijg een paar rare tikken te horen, opnieuw opstarten lukte niet, Hdd naar de klote :(

Vanmiddag Asus-support gebeld, ze zouden RMA formulieren via mn mail sturen, helaas nog niet gekregen... balen dus :(

Mn vriendin zou 'm 23 januari meenemen naar Engeland voor haar studie, hoop dat dat nog lukt zo met de feestdagen en al...
Nou, ik heb dus nog steeds geen reactie, herhaaldelijk gebeld en gemaild, begin het wel een beetje zat te worden eigenlijk.... heb nu maar een "mailform" ingevuld op de site van Asus.

Ik vind dit een grote tegenvaller, terwijl ik altijd erg tevreden ben geweest over Asus spullen :(

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het begin van dit topic gelezen.
Daar kwam ik een link tegen met allerlei updates die te verkrijgen zijn via de asus site. Maar hoe kan ik te weten komen welke updates al zijn geinstalleerd op mijn notebook?

En zijn dit de updates die via asus live update worden binnen gehaald??

Gr Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Dit is misschien interessant voor de mensen die nog last hebben van een te hoge temperatuur; er is een nieuwe BIOS uit, versie 2.07.

Let hierbij op dat deze BIOS alleen te vinden is op de Duitse FTP, en niet op de officiële Asus website! Grote kans dat dit dus een beta is. Het kan dus niet zo stabiele versie zijn - Je bent gewaarschuwd!

De eerste paar reacties zijn positief iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Damon schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:56:
[...]

Nou, ik heb dus nog steeds geen reactie, herhaaldelijk gebeld en gemaild, begin het wel een beetje zat te worden eigenlijk.... heb nu maar een "mailform" ingevuld op de site van Asus.

Ik vind dit een grote tegenvaller, terwijl ik altijd erg tevreden ben geweest over Asus spullen :(
Mag ik vragen wie je gesproken hebt? En heb je al een reactie?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Roy_ schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:54:
miss. dat dit al eerder gevraagt is, maar heb het niet zo snel kunnen vinden,

als je de knoppen van de cd speler in drukt in windows (die knopjes aan de linker zijkant) start winows altijd windows media player op, is er ook een mogelijk om winamp hier mee te bedienen?
Heb WMP al verwijderd via add/remove programs, maar dit heeft geen effect.
Dit is inderdaad al eerder gevraagd en tot op heden is er helaas niets gevonden om deze knoppen zelf te programmeren. :(
wrcveen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:05:
Klopt dat met Power4 Gear+ je cpu gewoon op volle toeren draait en dat dus de hele boel warm wordt je en je fan herrie gaat maken? Wararom werkt dat speedstep niet?
Dat kan kloppen maar alleen als je de High of Super performance setting gebruikt, gebruik je office dat draait je CPU op 800MHz, en als je Auto performance aangevinkt hebt dan draait je CPU altijs op 600MHz. Zelfs op de office setting. Je CPU gaan pas hoger of op volle toeren draaien wanneer je de power ook echt nodig hebt.

Ik heb altijd mijn notebook op office staan, zelfs op netstroom draait die dan op 600MHz als ik heb op game setting heb staan, maar dat komt doordat ik auto performance aan heb.

Dus speedstep werkt gewoon hoor. Anders moet je ff http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/thg_clock.exe downloaden en runnen. Dan kan je namelijk zelf realtime zien op welke snelheid je cpu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros

Micros

M'n nummerbord in de USA

Kajun schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:27:
Dit is misschien interessant voor de mensen die nog last hebben van een te hoge temperatuur; er is een nieuwe BIOS uit, versie 2.07.
De eerste paar reacties zijn positief iig.
Superbedankt voor de tip! Ik heb hem na wat reacties gelezen te hebben ook geinstalleerd.
Tot nu toe ging mijn laptop pas bij 90 graden (!) koelen. Dat duurde dan 4 seconden waarna de temperatuur "slechts" 84 graden werd. M'n laptop was wel lekker stil ;)
Na het installeren van bios 2.07 was de temperatuur bij het opstarten rond de 75 graden. Hij begon niet te koelen. Na het starten van een intensieve applicatie liep de temperatuur op naar de bekende 90 graden en sloeg de koeler aan. En deze keer bleef hij koelen tot rond de 60 graden. Sterker nog, de koeler is sindsdien niet meer uitgegaan... M'n processor draait nu op 50 graden. Zo laag is de temperatuur nog nooit geweest.
Conclusie: Ik heb liever wat extra geluid dan straks een kapotte laptop, dus voorlopig ben ik hier blij mee. Maar een ideale oplossing is het nog niet. Ik hoop dat er iets komt waar je gewoon de gewenste temperatuur kunt instellen, waarna de koeler als een soort thermostaat werkt en alleen aan gaat wanneer nodig.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Micros schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:54:
[...]

Superbedankt voor de tip! Ik heb hem na wat reacties gelezen te hebben ook geinstalleerd.
Tot nu toe ging mijn laptop pas bij 90 graden (!) koelen. Dat duurde dan 4 seconden waarna de temperatuur "slechts" 84 graden werd. M'n laptop was wel lekker stil ;)
Na het installeren van bios 2.07 was de temperatuur bij het opstarten rond de 75 graden. Hij begon niet te koelen. Na het starten van een intensieve applicatie liep de temperatuur op naar de bekende 90 graden en sloeg de koeler aan. En deze keer bleef hij koelen tot rond de 60 graden. Sterker nog, de koeler is sindsdien niet meer uitgegaan... M'n processor draait nu op 50 graden. Zo laag is de temperatuur nog nooit geweest.
Conclusie: Ik heb liever wat extra geluid dan straks een kapotte laptop, dus voorlopig ben ik hier blij mee. Maar een ideale oplossing is het nog niet. Ik hoop dat er iets komt waar je gewoon de gewenste temperatuur kunt instellen, waarna de koeler als een soort thermostaat werkt en alleen aan gaat wanneer nodig.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen!
Dat gaat niet lukken, vrees ik. Je BIOS bepaalt hoe je fan moet reageren op te temperaturen. Wil je echt van het probleem af, zul je wellicht je mobo moeten vervangen. In dat geval contact opnemen met Asus.

Het vervelende van die BIOS updates is blijkbaar dat je niet kunt flashen naar een oudere versie..Bizar.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.