[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

/me Het Asus M6 N, Ne & R ervaringen topic - Deel 5 *

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/01b.jpg

Introductie ...

Welkom bij ondertussen alweer het 5e deel van het Asus M6N ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 11 december 2003 toen het net bekend was dat Asus dit model uit zou gaan brengen in Januari 2004. Ondertussen heeft de M6N twee broertjes gekregen in de vorm van de M6Ne en de M6R.

Het enigste verschil tussen de twee is dat de M6N een Ati M9600, 64MB heeft en de M6Ne een Ati M9700, 64MB.

De M6R heeft een Ati 9100 chipset en graphocs, deze is iets beter dan de standaard 855GM chipset van Intel, echter als je de M6R koopt heb je geen Centrino notebook omdat je een Ati chipset gebruikt. Maar de processor en de wlan kaart zijn wel onderdeel van het Centrino platvorm. Daarnaast maakt de grafische kaart gebruik van je werkgeheugen (RAM). Deze kan je instellen tussen de 8 en 128 MB. Dus neem in ieder geval 1x512MB werkgeheugen om lekker te kunnen werken. Waarom geen 2x256MB, omdat er geen gebruik gemaakt wordt van dual channel dus echte performance vooruitgang heb je niet en later is het goedkoper om je geheugen uit te breiden, 1x512MB is immers goedkoper dan 2x512MB ;)

Ik ben benieuwd of er ook een versie gaat komen met de pas uitgebrachte Ati M9800, 256MB. De tijd zal het leren.

Aangezien de startpost van deel 3 al heel erg lang werd en een gigantische brok tekst heb ik besloten om de startpost van dit deel anders te maken. De review van mijn eigen Asus M6000Ne, de FAQ, Bekende problemen & How to’s zijn allemaal verhuisd naar een eigen forum. http://gathering.chen.nl Origineel he ;) Ik heb de directe links trouwens ook verwerkt in de startpost, zie onderaan. Je kan het niet missen, het wordt namelijk aangegeven in een andere kleur die maar 2x voor komt. Als er vragen opmerkingen zijn geef het dan even in dit topic door dan kan ik de informatie aanpassen op het forum. Willen jullie toch liever die dingen hier hebben staan dan komen die weer terug hier.

Doel van dit topic:

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken. Dan kunnen andere M6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic:

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen:

Notebook benchmark database

Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten :? Is namelijk wel een leuke database om jouw scores te vergelijken met de rest van de tweakers hier. :) Mijn score staat er ook tussen, Mijn Score

Voor meer info over de Centrino/Pentium-M:
Voor de mensen die nog niets van het Centrino platform en de Pentium-M afweten verwijs ik naar mijn andere topic. ;)

De specs:

Processor & Cache Memory
Intel® Pentium® M (Banias) processor 1.30GHz-1.70GHz, 1MB On-Die L2 Cache
Intel® Pentium® M (Dothan) processor from 1.80 GHz+, 2MB On-Die L2 Cache

Main Memory
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Display
14.1" or 15.1" or 15.4" active matrix color TFT
14.1" XGA (1024x768)
15.1" XGA (1024x768) or SXGA+ (1400x1050)
15.4" WXGA (1280x800) or WSXGA+ (1680x1050) 256K Color Max
Dual Channel LVDS I/F

Video Graphics & Memory
ATI Mobility™ Radeon™ 9600 PRO, 64MB VRAM
ATI Mobility™ Radeon™ 9700 PRO, 64MB VRAM

Optical Drive
- Interchangeable 5.25" 24X CD-ROM, 8X DVD-ROM
- Interchangeable 24X/24X/8X/24X DVD+CD-RW Combo module
- Interchangeable 1X2X/16X10X/8X24X DVD-RW module
- Interchangeable 2X(2.4X)4X/24X24X/ 8X24X DVD-RW/DVD+RW Dual/Multi module
- Support Module Hot Swap Function and 2nd HDD/2nd Battery

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN
- AC 97 s/w MODEM and 10/100/ 1000 Base T PCI LAN on board
- Pass and support worldwide regulation

IrDA
SIR-115.2Kbps supported

PC Card Slot
PCMCIA 2.1 compliant
One type II/I

Interface
1 x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1x PortBar III 68-pin Connector
1x Infrared port support IrDA V1.1
1 x TV-Out
1 x Headphone-out combo jack
1 x Microphone-in jack
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port

Audio
AC 97 S/W audio with 3D Effect & Full Duplex
SoundBlaster PRO compatible
Built-in stereo speaker and Microphone

Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack
- Swappable Second Battery Support (Using Optical Drive Bay)
- Run-down life, 5.5 hrs (8.5 hrs with the 2nd Battery)
- Charging time, 2 hrs Quick charge 90% (Power off) / 4hrs (Power on)

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH,)
2.6 kg (with traveller's drawer)
2.8 kg (with optical drive)

Wireless Connectivity
(optional) Integrated 802.11b
Integrated 802.11 b/g module

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate,Power4 Gear+, ASUS Probe)

DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Overzicht M6 serie
Downloads M6000N
Downloads M6000Ne

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Hoe je die drivers moet modden voor je mobility lees je hier

Nuttige Links:

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor notebooks heel de Benelux
Er zijn 7 versies van de ASUS M6000N in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
M6000N Series
Overview
Specificaties
Downloads

Overige links:
Review van mijn Asus M6000Ne
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21836287#21836287]Review M6800Ne van Plaagzke
M6000N vs. M6000Ne
Test van PCM van 11 verschillende Centrino's waarbij de M6000N als beste uit de bus komt :)
Tom’s Hardware review M6000N
AnandTech over de Ati M9700
Tom’s Hardware over de Ati M9700
ATI Mobility Radeon 9600 and NVIDIA GeForce FX Go5650: Taking on DX9
Review tussen de Acer TravelMate 803LCi en de Asus M6B00N bij Xbitlabs
User review tussen de Asus M6 en de Asus W1, met pics

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

FAQ, Problemen, How to’s:

Plaatjes (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/01a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/02a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/03a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/04a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/05a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/06a.jpg

Disclaimer:

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*)

Asus M6000Ne Review:
(Geschreven door: FongWan)

Intro
Eindelijk na 6 maanden sinds dit model uitgebracht is heb ik hem zelf in bezit sinds 16-07-2004. Nu twee dagen later heb ik al zeer tevreden zitten werken ermee en dacht ik laat ik maar eens een review schrijven. Voordat ik dieper op deze pracht notebook in ga zal ik eerst even een overzicht geven van mijn configuratie en wat je allemaal in de doos kan verwachten als je hem gekocht hebt.

Tot zover de intro, nu de rest van de review.

De Specs:
  • 15 inch SXGA+ (1400x1040) 1,7 GHz Pentium-M Dothan Ati M9700 64MB 1x512 MB DVD +/- RW combo 54Mbit WLAN (Intel Pro Wireless 2200BG) GEEN OS
Dat zijn de belangrijkste kenmerken van mijn exemplaar. De rest van de specs zijn hier terug te vinden.

Ik heb WinXP dus kaal geinstalleerd.

Ik heb de volgende stappen gedaan om alles werkend te krijgen met zo min mogelijk meuk:
Stap 1) WinXP gevolgd door SP1
Stap 2) Audio, VGA, LAN, WLAN, Modem, Touchpad, IR, Ricoh Media Card drivers installen vanuit de drivercd
Stap 3) Dan pas de Intel INF update (USB 2.0), ATKACPI driver (WLAN knop) en CPU hotfix, ook drivercd.
Stap 4) Tot slot de volgende ATKACPI Utilities: Alleen Power4Gear voor power management, de rest is onzinnige meuk.

(Misschien nog de PC probe als je temp metingen wilt hebben en Check Mail voor de knop maar de rest is not needed.)

WinXP ziet namelijk bijna niets waardoor je stap 2 nodig hebt om alles werkend te krijgen. Na deze 4 stappen heb je WinXP zo kaal mogelijk maar wel dat alles goed werkt in mijn opinie.

Wat krijg je allemaal?

De notebook, handleidingen voor de notebook en de software, de travellers drawer en enkele kabeltjes.

Meegeleverde meuk:
Je krijg van Asus een Shoudertas & Muis met je notebook.

Meegeleverde software & games:
Drivers & Utilities Version 3.0 (wel zo handig als je hardware het doet want WinXP ziet de helft niet dus deze heb je zeker nodig bij een kale install)
Nero 6.0.0.20 OEM (Burn baby burn)
Asus DVD (Power DVD 5 maar dan renamed als Asus DVD)
PowerDirector Pro (Video editing software)
Medi@Show (Let’s you create, show and share multimedia presentations)

Asus V299: Battle Engine Aquila
Asus V300: Gunmetal War Transformed
Asus V301: Games Power (Tom Clansy Splinter Cell, Warcraft 3 Reign Of Chaos, Big Mutha Truckers, BREED, Colin McRae Rally 3, TOCA Race Driver)

Foto's

Heb geen zin gehad om de plaatjes te verkleinen zodat ik ze hier in de review kan gebruiken. Het is wel goed zo naar mijn mening dus bij deze de links naar de foto's.

BTW als het beeldscherm wazig uit ziet of heel erg reflecteerd op de foto dan ligt dat aan de plastic (ziet eruit als een sheet voor de projector) dat erop zat. Dat heb ik er nog op gelaten. Vandaar de 4 stukjes tape die je op het scherm ziet.

01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Werktijd met de batterij.

Over de werktijd valt het volgende te zeggen, dat is maximaal grofweg tussen de 3 a 4 uur afhankelijk van wat je doet en hoe je je power settings hebt staan. Zelf ben ik tot deze resultaten gekomen met gebruik van de Power4Gear utility die op de driver cd staat van Asus. Ik heb bestanden van mijn thuis computer zitten kopieren naar de notebook, software zitten installeren, surfen, zowel wireless via kabel, muziek luisteren en overig office werk. Als je de settings op battery saving zet geeft de batterijmeter aan dat je max 4 uur kan werken. Die 4 uur zal je met simpel office werk en surfen wel kunnen halen.

Het is niet de 5 uur die op de Asus site staat aangegeven maar 3 a 4 uur is lang zat in mijn ogen. Met een 2e batterij op de plaats van de optische drive zou je denk ik wel 5 a 6 uur moeten kunnen halen. Dus als je langer dan 3 uur wilt werken is de 2e interne batterij aan de raden. Vooral als je toch weinig tot geen gebruik gaat maken van de interne optische drive.

Beeldscherm:

Qua scherm ben ik zeer tevreden, geen dode pixels (snel afkloppen) en goed helder beeld. De backlight is op 16 standen in te stellen met behulp van FN+F5 en FN+F6. Zelf zet ik hem tussen de 25 a 50% sterkte met power4gear op office stand. Ik vind het scherm in de meeste gevallen dan al voldoende belicht om erop te kunnen werken, naast het feit dat dit meer werktijd op de batterij opleverd. Bij het afspelen van films stel ik power4gear op dvd mode en zit ik zelf tussen de 50 a 100% sterkte van de backlight. Hangt van de type film af. Veel donkere scenes dan zet ik de backlight op iets hogere sterkte en met veel lichte kleuren iets lager.

Over de kwaliteit van het scherm valt het volgende te zeggen. AIDA32 en SiSoft Sandra zeggen jammer genoed niet veel over welk wat voor soort scherm erin zit, merk en model. Of ik kijk niet goed. Ik heb zelf altijd op een resolutie gewerkt van 1024x768, dat geldt zowel voor de monitor van mijn thuis bak als mijn vorige notebook (een Gericom, niet aan te raden als merk maar dat is een ander verhaal) dus ik was een beetje huiverig om naar een hogere resolutie over te stappen. In mijn geval 1400x1050.

Maar ik moet zeggen, op max resolutie ziet alles er haarscherp uit. Qua inkijkhoek is zowel horizontaal als verticaal in orde, beeld blijft leesbaar. Natuurlijk is dit subjectief aangezien iedereen andere ogen heeft. Wanneer ik weer eens op 1024x768 werk op mijn thuis bak dan ziet het er niet uit. Ben in die 3 dagen tijd dat ik de Asus heb zo gewend geraakt aan SXGA+ en het haarscherpe beeld. Werk nu constant op mijn Asus.

Ten slotte ik heb specifiek voor 15 inch gekozen omdat ik in breedbeeld geen toegevoegde waarde zie voor mijn gebruik. SXGA+ is zat genoeg om alles op scherm te krijgen en voor films allen vind ik het niet waard. Maar dat is mijn mening, iedereen zijn of haar ding. Daarnaast is de breedbeeld alleen in WXGA te verkrgijgen en dat is dus een max resolutie van 1280x800. Effectief gezien ga je dus erop achteruit als je voor de breedbeeld versie gaat. Als je breedbeeld nodig hebt of perse wilt dat is een keuze die zelf gemaakt moet worden maar houd in je achterhoofd dat bij gamen vaak genoeg breedbeeld resoluties niet worden ondersteunt waardoor je of terug moet naar 1024x768 of dat je uitgerekt beeld krijgt.

Audio:

Hoewel iedereen geluid anders ervaart en dit iets heel subjectiefs is wil ik toch het volgende kwijt. De kwaliteit van de speakers is in ieder geval een heel stuk beter dan mijn vorige notebook (een Gericom van 3 jaar oud). Ik hoor duidelijk de stemmen bij het afspelen van video en audio bestanden en dat terwijl ik de volume niet op zijn hardst heb staan.

Er zijn 16 standen voor de volume, die kan je aanpassen met FN+F11 en FN+F12. Zelf zit ik altijd tussen de 12,5 en de 37,5%. Moet ik wel erbij vermelden dat ik in WinXP in de sound settings alles op MAX heb staan, dat geld ook voor in Windows Media Player en Winamp. Bij mijn Gericom moet ik het volume vol open hebben staan (dus max in WinXP sound, max in Windows Media Player en de draaiknop aan de behuizing) en dan hoor ik bij video bestanden af en toe nog niet eens goed wat er werd gezegd, vooral bij het afspelen van DVD’s.

Video:

Je kan een extra monitor en een tv aansluiten op de Asus. Het beeld op de monitor is goed en makkelijk in te stellen, echter bij het proberen met de tv-out kreeg ik zeer slecht beeld op de tv. Dat terwijl mijn Riva TNT2 in mijn thuis bak beter beeld doorgeeft. Ik moet hier nog even naar kijken of dit aan de drivers kan liggen of aan de instellingen. In het ergste geval is mijn tv-out brak, I hope not. Als dat het geval is zal het waarschijnlijk een gevalletje RMA worden. :(

edit
FongWan is happy :) 8) :Y) O+ :9~ _/-\o_ Mijn tv out doet het perfect, haarscherp beeld net zoals Oscar al zei. Dus mijn Asus hoeft niet RMA en alles werkt perfect :Y)

Probleem lag gewoon aan mijn tv (een of ander no-name merk). Op de tv in de kamer van mijn ouders (een Sony) krijg ik dus haarscherp beeld in kleur. Je moet inderdaad wel de settings goed hebben staan.

1) In de bios aangeven PAL, stond standaard op NTSC !!!
2) In WinXP settings op 32bit op 1024x768 zetten voor 2e scherm.
3) Op de tv-zelf de juiste scart aansluiting gebruiken (desnoods alle aansluitingen afgaan en alle mogelijke settings van de tv proberen) en dan op ext met s-vhs. Zonder s-vhs kreeg ik zwart-wit beeld, wel haarscherp trouwens. Met s-vhs in kleur en haarscherp.
/edit

Het mooiste vind ik dat je alles tegelijk kan aanzetten waardoor je drie beeldschermen hebt. Je tv en externe monitor laten echter hetzelfde zien, dus het is helaas geen triplehead. Switchen gaat met FN+F8.

LAN, WLAN & Optische drive:

Het overkopiëren van 5GB duurt bij ongeveer 10 minuten, ofwel een doorvoersnelheid van tussen de 8,3 en de 8,6 MB per seconde via een 100Mbit lan (ofwel dat is tussen de 66,4 en de 68,8 Mbit/sec). Ik weet niet of langzamere schijven dit soort snelheden halen maar ik vind dit zeer snel. Ben gewend dat het overpompen van 5GB ongeveer 45minuten duurt (dat was bij mijn oude notebook het geval). Dus die 60GB harddisk @ 7200RPM zal er vast wel iets mee te maken hebben. :) Ik heb zelf geen 1Gbit netwerk en ik ken helaas ook geen mensen die dat wel hebben dus ik weet niet of er een prestatiewinst is bij gebruik van een 1Gbit netwerk. Denk het niet anders zou ik wel hogere snelheden hebben gehaald op mijn netwerk. Of heb je altijd zoveel verlies :? Als je veel verlies hebt door de lange kabels dan zou ik hogere snelheden moeten kunnen halen. Want zo ziet het netwerk eruit dat gebruikt is om die 5GB over te pompen.

Thuisbak -> (Kabel van 5 meter) -> Asus WL500-g router -> (Kabel van 25 meter) -> Asus N6000Ne.

De Intel Pro Wireless 2200BG werkt gewoon meteen na het installeren van de drivers. Ik had geen enkel probleem met het instellen van WEP op 128 bit, gebruik zelf geen WPA maar misschien dat dat nog wel zal gebeuren. Bereik is gewoon goed, heb door het hele huis tussen de 54 en 18 Mbit. De router staat op de begane grond waar mijn kamers zijn. Ik zit voornamelijk op 18 Mbit als ik op de 2e verdieping ben. Betonnen vloeren met zowel op de 1e als op de 2e etage vloerverwarming. Dus dat is niet slecht, maar goed. Ik zit toch nooit op de 2e te werken met mijn notebook, hooguit op de 1e etage in de woonkamer.

Ik heb alleen DVD+R gebrand, dit doet de combo drive op 4x snelheid en duurt 30 minuten. Aangezien de harddisk een doorvoersnelheid van in ieder geval 8,5MB/sec aankan is 4x branden geen probleem. Volgens Nero heb je een doorvoersnelheid van 5,5MB/sec nodig. DVD+/-RW en DVD-R heb ik nog niet geprobeerd maar DVD+/-RW gaat op 2x of 2,4x en DVD-R gaat eveneens op 4x. CD’s branden gaat op max 16x en levert geen problemen.

Hier heb je wat meer info over de DVD combo drive:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/NeroInfo.jpg

Benchmarks:

Dit zijn de resultaten van enkele benchmarks die ik heb uitgevoerd, SiSoft Sandra herkent de 1,7GHz Dothan niet echter staan wel de 1,8 en 2,0 GHz Dothan’s in de lijst. [i]Lekker slim van me 8)7 |:( Ik moet wel refreshen voordat SiSoft gaat benchen. 8)7 |:(
Anyway, bij deze de resultaten van SiSoft, plaatjes zijn clickable voor grotere versies.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/CPU_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/memory_small.jpg

Daarnaast kreeg ik het niet voor elkaar om PCmark04 te draaien. Ik kreeg geen scores toegewezen van dit proggie dus misschien dat de resultaten van beide benchproggies later erbij komen.

De 3d scores zijn verkregen met de Ati driver die op de Drivers & Utilities Version 3.0 staan en heeft de volgende versienummer: 6.14.10.6422 met release date van 27-01-2004. Ik heb verder niet meer gekeken naar andere drivers of gemodde drivers die er voor de Ati M9700 te vinden zijn. Misschien dat met die drivers hogere scores behaald kunnen worden.

Aquamark3:
GFX: 2544
CPU: 8657
Totaal: 22178
Voor screenshots zie hier en hier

3dmark2001se: 10274

3dmark03: 2673

Zelf heb ik dit niet geprobeerd maar voor diegene die echt het maximale uit zijn Ati M9700 wilt halen probeer dit :
Disclaimer: Dit doe je op EIGEN risico, ik geef alleen aan dat het kan, dus als iets kapot is niet mij de schuld geven. Wat ik wel kan waarderen is benchmark resultaten voor en na gebruik en of er problemen waren met de mod. Bij problemen zullen we altijd proberen te helpen en dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is.

Gequote uit dit topic: Acer Aspire 2012 Radeon 9700Mobile vraagje...
Anoniem: 46734 schreef op 15 juli 2004 @ 10:51:
Hallo iedereen,
Ik heb de Acer Aspre 2012 met daarin dus de Ati Radeon 9700 Mobile beeldkaart.
Ik heb deze drivers daarvoor geinstalleerd =>ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_2010/driver/vga/ati.zip Deze zijn dus vanop de Acer site zelf.

Maar nu vroeg ik me af of er geen betere drivers zijn zoals de "Catalyst" of "Omega" drivers voor deze radeon 9700 Mobile ?

Met deze standaard drivers kan ik namelijk niets instellen voor een 2de monitor die ik erop aansluit. Heb ook geen TV-out settings ergens...

Dus, zijn er betere drivers voor deze beeldkaart?

Thanks,.

drienties schreef op 15 juli 2004 @ 10:56:
heb dezelfde laptop, gebruik gepatchte catalyst drivers.
dmv van de patcher kun je de reguliere drivers gebruiken(catalyst)

ff googlen op "mobility patch catalyst"

De omega drivers zijn standaard al gepatcht dacht ik maar daar kan ik er naast zitten

de link weer gevonden http://www.driverheaven.net/patje/
Tot slot:

Ik heb nog niet met de notebook zitten gamen, maar als je de benchmark resultaten ziet gaat dat zeker wel goedkomen. Vooral als je ook gaat kijken naar benchmarkresultaten van andere sites waarin de Ati M9700 het zeer goed doet voor een mobile grafische kaart. Het toestenbord tikt lekker weg en de snelknoppen boven bij de aan/uit knop werken zeer handig.

De card reader heb ik nog niet gebruikt aangezien ik Smart Media kaartjes heb voor mijn digicam (wat de card reader niet ondersteund) en ik geen zin heb om mijn MMC kaart uit mijn Nokia 6230 te halen om dit te testen. Ik geloof wel dat dat ding zijn werk doet. WinXP ziet de card reader dus dat moet geen probleem zijn.

Toch enkele punten van kritiek. Ik blijf het jammer vinden dat Asus geen Bluetooth heeft geïntegreerd in de M6 serie en voor zover ik kan zien in alle andere nieuwere series zoals de M5, S5 en W1 series. In hun voorgaande Centrino series (de M2 en M3 series) hadden ze dat namelijk wel. Dat is toch wel iets wat ik mis, vooral nu PDA’s en GSM’s dit ook gaan ondersteunen. Maar ik heb toch al een Bluetooth dongle dus dat is geen probleem.

Daarnaast vind ik het ook wel jammer dat de card reader geen Compact Flash en Smart Media kaartjes ondersteunt. Dan had ik makkelijk mijn foto's van mijn digicam kunnen halen. Ik heb namelijk een Fuji FinePix F601 en die maakt gebruik van Smart Media kaartjes.

Maar voor de rest is het bijna de ultieme notebook voor mij. Jammer van deze twee kleine minpunten maar daar kan ik wel mee leven. Ben zeker dat ik met deze notebook de komende jaartjes weer mee kan dus het geld is goed besteed.

Nou ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben gehad, als er nog vragen of opmerkingen zijn aan de hand van deze review vraag maar raak en ik zal proberen een antwoord te geven.

FongWan

[ Voor 2% gewijzigd door FongWan op 28-10-2004 11:44 . Reden: Topic titel aangepast, deel 4 links, review plaagzke bij overige links toegevoegd. ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

In de ts staat nog deel 4.
Ik denk dat de meeste op dit moment wachten op de asus, want voor de prijs die 4launch ze leverde zijn er geen alternatieven. Ik denk dat ik ook gewoon nog wacht, maar het moet niet veel langer dan een paar weken gaan duren, want dan moet ik toch naar een andere laptop gaan zoeken, en die zijn er gewoon niet in deze prijsklasse met deze specificaties, of heeft iemand anders al een soortgelijke laptop gevonden in de prijsklasse 1300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik heb even geïnformeerd bij Perfect Systems in Oldenzaal aangezien dat redelijk bij mij in de buurt is (Enschede) en ik daar mijn PC ook vandaan heb. Bovendien vind ik dat het in Enschede zelf een beetje tegenvalt met computer-shops. Perfect Systems heeft de zaken gewoon goed voor mekaar en levert (bij mij tenminste) tot nu toe altijd snel :). Ook m'n tantes PC, de PC van m'n vriendin en nog wat losse onderdelen (printers, branders) heb ik daar vandaan ... altijd probleemloos.

Maar goed ... ik dwaal een beetje af, even terzake.

Zij kunnen de Asus M6807Ne, dus met P-M Dothan 715 (1,5GHz), 40GB, 512MB, ATi 9700, DVD+/-, 4-in-1-cardreader, SXGA-scherm in de 2e week van november waarschijnlijk leveren (dus 4Launch dan ook voor jullie allemaal :?). Bij Perfect Systems is/wordt de prijs €1437,56 (KLIK).

edit: Ook met Windows XP Professional zie ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 27-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb hier één of andere wazige site gevonden waar ie €1344,70 kost ... maar ik vertrouw dit bedrijf voor geen meter >:)

KLIK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

ThaWout schreef op 27 oktober 2004 @ 15:01:
Ik heb hier één of andere wazige site gevonden waar ie €1344,70 kost ... maar ik vertrouw dit bedrijf voor geen meter >:)

KLIK!!
Ik quote uit hun site:
Algemene Voorwaarden

Komt nog.
Kamer van Koophandels nummer: 01099947
Dat is leuk, een bedrijf zonder voorwaarden ;)

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
seef schreef op 27 oktober 2004 @ 15:17:
[...]

Ik quote uit hun site:

[...]

Dat is leuk, een bedrijf zonder voorwaarden ;)
en ik heb ze gezocht bij kvk maar kon ze niet vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

heeft iemand misschien een manier gevonden om op wxga beeld 1024x768 normaal af te beelden met de normale 4:3 proporties?

ik heb eindelijk mn M6 binnen, het breedbeeld werkt prachtig maar met spelletjes is het niet echt chill. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Kun je de spellen niet op dezelfde resolutie als het scherm instellen dan? 1280x800 dus :? Uit verschillende reacties heb ik begrepen dat dat wel mogelijk moet zijn bij een heleboel spellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

ik heb eindelijk mn M6 binnen, het breedbeeld werkt prachtig maar met spelletjes is het niet echt chill. iemand tips?
Hoi, wanneer heb je die besteld en waar?
Aangezien er veel problemen zijn met leveringen etc? En ik ook nog steeds wacht op de mijne :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

M6927Ne-UH Pentium M 725 60GB 512MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ WXP H WiFi-g 1.349,00 Intel Pentium M 725 [Dothan 1.6; 2MB L2 Cache; 400Mhz FSB] 0,00
60GB 7200RPM ipv 60GB 4200RPM 95,00
512MB DDR333 (2 x 256) 0,00
Wifi 54Mbps 0,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00
Aantal 1.444,00 1.444,00

M6900-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ TFT 1.075,00
Intel Pentium M 725 1600Mhz 2MB Cache (Dothan) 68,00
60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM 118,00
512MB DDR333 (2x256) 65,00
WiFi 54 Mbps 45,00
4 x DVD+/-RW 0,00
Windows XP Home OEM 0,00

Aantal 1.371,00 1.371,00

Zie ik nou iets van een verschil over het hoofd tussen deze 2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:41
Ik heb 2 weken geleden nog een M6700 besteld bij de-laptopper, die was binnen 2 dagen geleverd :) denk dat de 6800 en hoger moeilijker leverbaar is.

PS: m'n eigen 6800NE gaat verkocht worden, check sig (geen lange levertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
zonet mijn lappie besteld bij de laptopper
M6900-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ TFT 1.075,00
Intel Pentium M 715 1500Mhz 2MB Cache (Dothan) 22,00
60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM 118,00
512MB DDR333 (2x256) 65,00
WiFi 54 Mbps 45,00
Laptopverzekering aankoop tm 2.000,- 169,00
Totaalprijs 1508€ excl BTW

nu wachten tot ik hem heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

RIP-airco schreef op 27 oktober 2004 @ 18:50:
zonet mijn lappie besteld bij de laptopper

[...]

Totaalprijs 1508€ excl BTW

nu wachten tot ik hem heb :D
Heb je wel een pixelgarantie erbij? want dat zie ik niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
martinho schreef op 27 oktober 2004 @ 19:03:
[...]

Heb je wel een pixelgarantie erbij? want dat zie ik niet staan?
zou idd heel slim zijn,

offtopic: @martinho had je me mailtje nog gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinho schreef op 27 oktober 2004 @ 17:34:
[...]

Hoi, wanneer heb je die besteld en waar?
Aangezien er veel problemen zijn met leveringen etc? En ik ook nog steeds wacht op de mijne :)
Ik heb hem via de Vrije Universiteit besteld, we kregen er namelijk 250 euro subsidie erop. Hij komt rechtstreeks bij Asus importeur ISL vandaan. (in totaal heeft de hele laptop me 1099,- euro gekost, schandalig _O_ )

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van die pixel garanties moet denken. Ik denk dat het een opgeblazen iets is. De productieprocessen van LCD panelen zijn dermate onder controle dat het maar heel zelden voorkomt dat er nog kapotte pixels inzitten. (van de 400 Laptops die ISL aan de VU had geleverd hadden ze van nog geeneen gehoord dat er foute pixels aanwezig waren)

Ik vraag me af of De-laptopper nou eerst elke laptop gaat bekijken en dan als er geen foute pixels inzitten opsturen, of gewoon hoppa laptop komt binnen, versturen maar. Als er een kapotte pixel in zit en iemand heeft pixel garantie, dan komt ie vanzelf wel weer terug.

Natuurlijk zullen ze de laptops met foute pixels, die buiten de regeling van Asus vallen weer in de verkoop doen, waardoor je bij delaptopper misschien toch eerder de lul bent als je geen pixelgarantie neemt.

Ik ben wel nogsteeds benieuwd naar de mogelijkheid om op een WXGA scherm 1024x768 af te beelden zonder de proporties te verkloten. Weet iemand er al iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vraag me af of De-laptopper nou eerst elke laptop gaat bekijken en dan als er geen foute pixels inzitten opsturen, of gewoon hoppa laptop komt binnen, versturen maar. Als er een kapotte pixel in zit en iemand heeft pixel garantie, dan komt ie vanzelf wel weer terug.

Natuurlijk zullen ze de laptops met foute pixels, die buiten de regeling van Asus vallen weer in de verkoop doen, waardoor je bij delaptopper misschien toch eerder de lul bent als je geen pixelgarantie neemt.
Dat lijkt me wel, aangezien ze volgens mij zelf geen garantie hebben op dode pixels, dus die moeten ze mijn inziens ook weer kwijt.

Offtopic:
@Michieleke, je hebt mail ;)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-10-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
martinho schreef op 27 oktober 2004 @ 19:28:
[...]

Dat lijkt me wel, aangezien ze volgens mij zelf geen garantie hebben op dode pixels, dus die moeten ze mijn inziens ook weer kwijt.

Offtopic:
@Michieleke, je hebt mail ;)
dat denk ik dus ook, daarom lijkt het mij slim om die pixelgarantie te nemen bij de laptopper, zou je nou zo'n model krijgen wat van een klant terug is gekomen. dan ben je dus de sjaak want ze nemen hem dan niet terug... dus zit je met een dode pixel te kijken.
risico is voor mij klein omdat ik een gloed nieuw model heb gekozen en net wat je zegt de controle bij de fabrikant is goed...
maar toch voor een beter gevoel aangezien dat ik hem via internet koop, toch maar voor de pixelgarantie gekozen.

offtopic:
@Martinho, heb hem gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het scheelt dat je bij 4launch daar geen last van hebt, omdat de laptops rechstreeks van asus door gesluist worden, zonder bekeken te worden door 4launch. En ik verkoop zelf ook laptops, maar ben nog nooit een laptop tegen gekomen die ik verkocht heb, met een kapotte pixel. Dus wat kiwi84 zegt, klopt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
nee, ok maar de laptopper krijgt ze terug van klanten he! en die gaan dan niet verder naar asus omdat de laptopper weet dat ze toch onder het limiet liggen, en aangezien dat je bij de laptopper je asus lappie zelf kan modden naar je eigen voorkeuren,
acht ik de kans toch wel erg hoog dat een laptop die van een klant terug komt met een aantal dode pixels onder het limiet wat asus stelt. lekker gemod wordt en doorgestuurd wordt naar een klant (met of zonder pixelgarantie) en degene zonder garantie is zogenaamd de sjaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de laptopper verdiend goud geld aan die pixelgaranties, dat is volgens mij wel duidelijk.

ik weet niet hoeveel laptops in werkelijkheid foute pixels hebben. maar met gemiddeld 1 op de 200 kunnen ze het zelfs gewoon slikken om een laptop met kapotte pixels weg te gooien. 200x75 =1500 eu, in het geval dat ze 0 eu verdienen op een laptop van 1500 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat ik me afvraag.... krijgt iemand die geen pixel garantie neemt dan een laptop die terug is gekomen van iemand met pixel garantie :? Als het aantal mensen dat geen pixelgarantie neemt even groot is aan het aantal laptops dat terug komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Thefirstikke schreef op 27 oktober 2004 @ 20:46:
Wat ik me afvraag.... krijgt iemand die geen pixel garantie neemt dan een laptop die terug is gekomen van iemand met pixel garantie :? Als het aantal mensen dat geen pixelgarantie neemt even groot is aan het aantal laptops dat terug komt....
als het zou gebeuren wat jij in je verhaaltje zegt, dan zou dat risico wel erg groot zijn, maar dat gebeurd niet.

wat kiwi zegt geloof ik ook wel, maar wat voor mij de risico factor was: ik koop hem via internet en heb van een paar mensen te horen gekregen dat ze een laptop hadden gekocht bij de laptopper en er zat een dode pixel in! in een winkel kan je dit controleren en nog van de koop af zien. via internet kan dit niet en daar spelen ze goed op in door deze garantie te bieden.
stel dat er 1 op de 10 terug zouden komen met 1pixel kapot. dit is onder het limiet dus kunnen ze deze niet terug geven aan asus. dus wat gebeurd er dan gewoon door verkopen, doos is tochal open geweest in verband met modden dus dat valt niet op! iemand die garantie heeft stuurt deze laptop terug, iemand die die garantie niet heeft is dan de lul want hij krijgt geen nieuwe en de laptopper is weer van een laptop af met een dode pixel!

en dat risico loop je gewoon, je kan zeggen wat je wilt maar zit zelf in de detailhandel en deze streken worden uit gehaalt! en in dat geval geef ik liever 75 euro extra uit om die zekerheid te hebben dat ik GEEN laptop krijg met een dode pixel terug gekomen van een klant of direct uit de asus fabriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt dat het in alle shops wel gebeurd. Ik heb zelf in een MediaMarkt gewerkt en daarna ook bij een internetshop die dezelfde dingen verkoopt als mediamarkt. Bij Mediamarkt kwam denk ik 1/3 van alle aankopen terug, ze zouden gek zijn als ze zouden zeggen: ok jammer, die spullen gooien we maar weg. Nee, als iets echt defect was, dan wordt het gerepareerd om daarna maar weer verkocht te worden als nieuw. Soms werden producten ook wel omgeruild vanuit de fabruik, maar lang niet altijd, gewoon de boel netjes inpakken en hoppa, in de winkel ermee. Het liefste boven op de stapel, dan ben je ervan af.

Ik denk dat internetwinkels er net zo mee omgaan.

Vergeet trouwens niet dat consumenten het recht hebben om binnen 14 dagen een aankoop zonder reden te retourneren wanneer ze de verkoper niet persoonlijk hebben gezien. (Wet koop op afstand).

Wanneer jij een laptop ZONDER pixelgarantie koopt, en thuis blijkt wanneer je hem uitpakt dat er toch een kapotte pixel in zit, dan is de winkel waar jij hem hebt verkocht WETTELIJK verplicht om hem terug te nemen, zonder dat jij daarvan een reden hoeft op te geven. (Dus ook als iemand denkt: nou die laptop is niet wat ik ervan had verwacht kan je hem gewoon terugsturen) Ze zijn dan ook verplicht om het volledige aankoopsbedrag te retourneren. Verzendkosten vallen hier niet onder, deze moet de consument wel zelf betalen (dus zowel het ontvangen als het terugsturen van het product). Internet winkels zullen altijd tegensputteren in zon situatie, want ze maken al ongelovelijk weinig marges op hun producten, maarja. Ze mogen ook niet eisen dat de doos ongeopend moet zijn (dit wordt vaak gebruikt als argument voor het weigeren van een retourzending), wel moet de doos niet beschadigd zijn en vanzelfsprekend moet het product ook als nieuw zijn inclusief alle accessoires.

Mede hierom vind ik zon pixel garantie echt de grootste zaak van consumenten oplichterij. De-laptopper zal altijd zeggen in het geval er een kapotte pixel zit in een laptop die een consument gekocht heeft: tsja, had je maar een pixelgarantie moeten afsluiten... en de naïeve consument denkt dan: goh, balen, tis niet anders.

Ik vind dit persoonlijk heel erg smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

overigens weet ik niet hoe de-laptopper hiermee omgaat hoor, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ze zeggen: oh geen probleem dat u uw laptop retour stuurt en u krijgt zsm uw geld terug.
ik acht de kans hiertoe overigens niet zo groot, en als ze uiteindelijk misschien toegeven en jij je geld terug hebt, dan zal je je volgende laptop waarschijnlijk niet meer geleverd krijgen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Mijn zus der ASUS M6700R P4 Dothan 715 1.5GHz 512Mb 60Gb DVD-RW XPHome kwam vandaag binnen maar wat zag ik staan in de systeem specs. 384mb ram :|
Ik heb de winkel al gemaild en morgen zal ik ze bellen. Maar wat denken jullie is het een fout van Asus of van de shop ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Anoniem: 61811 schreef op 27 oktober 2004 @ 21:58:
overigens weet ik niet hoe de-laptopper hiermee omgaat hoor, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ze zeggen: oh geen probleem dat u uw laptop retour stuurt en u krijgt zsm uw geld terug.
ik acht de kans hiertoe overigens niet zo groot, en als ze uiteindelijk misschien toegeven en jij je geld terug hebt, dan zal je je volgende laptop waarschijnlijk niet meer geleverd krijgen van ze.
ben het met je eens hoor dat het de grootste oplichterij is die er bestaat, maar wat zou jij doen!?? ;) kijk net zo lang kankeren tot je je geld terug krijgt... goed ok maar dan heb je nog geen laptop...

en heb het in dit topic ergens gelezen, een jongen had dus een laptop gekocht met een dode pixel maar had geen garantie, de laptopper liet hem na aanschaf nog ff tegen een HOGER tarief pixel garantie bij kopen en de laptop werd alsnog omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Deacon schreef op 27 oktober 2004 @ 22:07:
Mijn zus der ASUS M6700R P4 Dothan 715 1.5GHz 512Mb 60Gb DVD-RW XPHome kwam vandaag binnen maar wat zag ik staan in de systeem specs. 384mb ram :|
Ik heb de winkel al gemaild en morgen zal ik ze bellen. Maar wat denken jullie is het een fout van Asus of van de shop ?
neej dat is geen foutje ik denk dat je video geheugen op 128mb staat ingesteld, bij de R versie is het namelijk gedeelt video geheugen als ik me niet vergis
kan je in de bios aanpassen

is geen fout van asus of de shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Michieleke schreef op 27 oktober 2004 @ 22:17:
[...]neej dat is geen foutje ik denk dat je video geheugen op 128mb staat ingesteld, bij de R versie is het namelijk gedeelt video geheugen als ik me niet vergis
kan je in de bios aanpassen

is geen fout van asus of de shop :)
Daar dacht ik ook aan maar er zit een "ATI Mobility™ Radeon™ RS300 64Mb videokaart" in als het goed is en dan lijkt me 128mb aan shared ram me een beetje vaag. En ik had ook in de Bios gekeken maar daar kon ik geen vidcard settings vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hmmz das dan wel vaag.... ken de bios niet dus kan je niet direct helpen helaas, morgen gewoon eventjes bellen

ondanks ons gekanker van daarnet op de laptopper staan ze je altijd vriendelijk te woord en is de service volgens mij best wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Michieleke schreef op 27 oktober 2004 @ 22:31:
hmmz das dan wel vaag.... ken de bios niet dus kan je niet direct helpen helaas, morgen gewoon eventjes bellen

ondanks ons gekanker van daarnet op de laptopper staan ze je altijd vriendelijk te woord en is de service volgens mij best wel goed...
Ze heeft hem bij Multicom-Shop gekocht, maar ik lees net op de Asus site dat er een "ATI Mobility™ Radeon™ 9100 9100 IGP, max. gedeeld systeemgeheugen 128MB VRAM" in zit :? Waar zouden die instellingen moeten staan voor shared ram ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ow sorry dacht dat je bij de laptopper had gekocht...

mijn gok blijft in de bios! daar kan je ze wijzigen, mss anders in de software maar dit lijkt mij sterk. heb zelf een A2500 van asus gehad en daar kon ik het wijzigen in de bios maar denk dat deze bios veranders is en zou ook niet meer weten waar ik zou moeten zoeken....

zijn hier zat mensen die het ding hebben dus je zal waarschijnlijk morgen wel een aantal reacties meer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Goed om te weten, die wet voor aankopen op afstand!

Voor de wet voor kopen op afstand staat wel:
De afkoelingsperiode geldt niet bij:
aankopen die speciaal (op bestelling) zijn gemaakt (bijvoorbeeld een maatpak)
De laptopper zou daar nog kunnen gaan zeuren over laptops die speciaal op bestelling zijn gemaakt :). Lijkt me dat je van de rechter wel gelijk krijgt, aangezien ze de onderdelen zo weer kunnen doorverkopen, maar goed.

Daarnaast staat in de voorwaarden van de laptopper het volgende:
9. Overeenkomsten op afstand

JeeBee Systems is niet gehouden door haar geleverde zaken terug te nemen en de koopprijs te retourneren, voor zover koper de verzegeling heeft verbroken, danwel de verpakking heeft geopend.
Voor zover een overeenkomst krachtens boek 7 titel 9a BW wordt ontbonden zal koper over de wijze van terugzending van de zaken contact opnemen met JeeBee Systems, waarna, zulks de keuze van verkoper zaken door koper zullen worden teruggestuurd of door koper worden opgehaald. De kosten van terugzending door koper aan JeeBee Systems zullen door koper aan JeeBee Systems worden vergoed, danwel door JeeBee Systems in mindering kunnen worden gebracht op de aan koper terug te betalen koopsom.
Op de site van de consumentenbond vind ik niks terug over het openen van verpakkingen, dus hoe dat precies zit weet ik niet.

Meer informatie over de wet kopen op afstand zie hier

[ Voor 45% gewijzigd door seef op 27-10-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

seef schreef op 27 oktober 2004 @ 23:02:
Goed om te weten, die wet voor aankopen op afstand!

Voor de wet voor kopen op afstand staat wel:
[...]

De laptopper zou daar nog kunnen gaan zeuren over laptops die speciaal op bestelling zijn gemaakt :). Lijkt me dat je van de rechter wel gelijk krijgt, aangezien ze de onderdelen zo weer kunnen doorverkopen, maar goed.

Daarnaast staat in de voorwaarden van de laptopper het volgende:

[...]

Op de site van de consumentenbond vind ik niks terug over het openen van verpakkingen, dus hoe dat precies zit weet ik niet.

Meer informatie over de wet kopen op afstand zie hier
ze zouden erover kunnen zeuren, maargoed, de mensen bij winkels zijn ook gewoon maar mensen die waarschijnlijk denken dat ze ergens verstand van hebben, maar het helemaal niet HOEVEN te hebben.

Iets op bestelling laten maken is heel wat anders dan assembleren. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat zij iets heel anders doen dat de laptops "maken", noch solderen ze de geheugenkaartjes aan elkaar etc.

Wat betreft de voorwaarden, ze kunnen wel zelfs in hun voorwaarden zetten dat ze het niet terugnemen wanneer het geopend is, maar ze MOETEN dit wel volgens het consumentenrecht. Het zit absoluut enigszins ingewikkelder in elkaar dan de linkjes beschrijven. De reden dat dit uberhaupt opgenomen is in de wet koop op afstand is dat men de mogelijkheid moet krijgen om het product te zien, en gebruiken, en bekijken of het product bevalt. Ik weet niet in hoeverre het verboden is om dergelijke regelingen in algemene voorwaarden op te nemen, want in ieder geval staat het consumentenrecht hierboven.
Consumentenorganisaties zijn er in ieder geval niet blij mee als bedrijven dergelijke verkeerde informatie geven in hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Deacon schreef op 27 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

Ze heeft hem bij Multicom-Shop gekocht, maar ik lees net op de Asus site dat er een "ATI Mobility™ Radeon™ 9100 9100 IGP, max. gedeeld systeemgeheugen 128MB VRAM" in zit :? Waar zouden die instellingen moeten staan voor shared ram ?
Klopt, gewoon in de Bios rondkijken, is bij de meeste integrated graphics het geval. Dus gewoon F2 om de bios in te komen en zoeken dan maar. ;) Ik weet niet waar die optie zou moeten zitten aangezien ik zelf een M6Ne heb.

@Kiwi84 & seef
Dit is een leuke en interessante discussie echter voegt deze niet zoveel toe aan de ervaringen met je Asus M6 dus graag een verzoek om deze discussie af te ronden. No offence intended. Er zijn op zich genoeg topics hier te vinden die over koop op afstand en dergelijke gaan. Sommige met echte horror verhalen :X

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106263

doe mss ook linkje nr mijn review in startpost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71810

Ik heb een m6800ne, maar wanneer ik de laptop inschakel met de webcam (philips vesta pro) aangesloten, blijft de laptop in de BIOS al hangen. :?
Ik heb dat hippe bootlogo eens uitgezet om te kijken bij welke melding dat is, en het is bij "initializing usb controllers" oid, lijkt me vrij logisch.
Wanneer ik de webcam dan weer uit z'n poortje trek start de laptop gewoon verder.

Iemand enig idee?

edit: nieuwste bios zit er al in (0205)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 71810 op 28-10-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 106263 schreef op 28 oktober 2004 @ 01:00:
doe mss ook linkje nr mijn review in startpost :>
Als je mij de link geeft van je review zal ik dat morgen wel even doen. :)
Edit: link toegevoegd

De WLAN verbinding van de buren is niet echt optimaal. Ben al iets van 6 minuiten bezig om dit te posten :( Onbeveiligde WLAN netwerken zijn leuk, alleen jammer dat de verbinding op mijn kamer zo slecht is. Zal wel door de betonnen muren komen denk ik. Ach ja, ik kan enigzins internetten.

[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 28-10-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik wordt echt moe van het wachten op een nieuwe firmware voor die Toshiba drive. Net gekeken op de .com site maar niets te vinden. Wel voor andere modellen maar daar hebben we niet echt veel aan.

Daarnaast merk ik dat hij nu zelfs af en toe Philips dvd+r 4x verkeerd brandt :(
Ik kijk het nog even aan aangezien ik binnenkort tentamens heb maar als Toshiba voor de kerst nog niet met een firmware update komt ga ik maar eens kijken of ik zo een Matshita DVD-ram UJ-830S kan krijgen want dit is eigenlijk een productie fout en dus garantie werk toch :?

@thekip:
Hoe werkt die Matshita bij jou? Pakt die wel alle dvd media?
Anoniem: 47200 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:08:
nou het is dus een
Afbeeldingslocatie: http://thekip.klik-on.nl/blaat/neroinfo.JPG

met volgens die duitse site dus 8 speed dvd branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121759

Weet iemand of er al een nieuwe firmware update beschikbaar is voor de dvd speler (toshiba)

Ik heb namelijk al op die site gekeken en gegoogled, maar niets kunnen vinden.

Misschien dat 1 van jullie het weet....Want hij herkend heleboel writeble DVD's niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, zie nu net pas de post van Fongwang... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

http://www.yuser.nl/
Daar zijn de asus laptops ook vrij goedkoop.
Alleen het bedrijf is niet zo heel populair in de shopsurvey
En de site is onduidelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 28-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127278

Ik heb 26-10-2004 de Asus 6900 Ne bij de laptopper besteld. Zie vandaag dat de levertijd van 10 naar 3-5 werkdagen is verzet. Ben benieuwd >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127278 op 28-10-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61758

Weet iemand hoe je die DJ-player aan de linkerzijkant van je laptop kan configureren.

Ik wil namelijk dat wanneer je op play drukt een ander programma opent ipv asus-DVD zoals winDVD

Ook wil ik dat wanneer je dat dingetje schuift dat je dan geen WMP opent, maar iTunes..

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61758 schreef op 28 oktober 2004 @ 23:02:
Weet iemand hoe je die DJ-player aan de linkerzijkant van je laptop kan configureren.

Ik wil namelijk dat wanneer je op play drukt een ander programma opent ipv asus-DVD zoals winDVD

Ook wil ik dat wanneer je dat dingetje schuift dat je dan geen WMP opent, maar iTunes..

Iemand??
op mn desktop doet ie wel gewoon itunes als ik op play druk, op deze inderdaad gewoon wmp.

ik ben ook benieuwd of er in windows een mogelijkheid is om dit te configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik meen me te herinneren dat je met dll's moest gaan kloten of zo, maar niemand heeft nog een proggie geschreven om de dj knoppen en schuifje te kunnen programmeren naar eigen smaak.

Maar als er hier een handige programmeur is en zich geroepen voelt, ga je gang zou ik zeggen.

@Black Mask
asus-dvd = windvd ;) :P ... alleen met een andere skin eigenlijk. of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55066

Voor de mensen die wachten op een laptop van 4launch (M6800Ne):

Ik heb gemaild en in hun antwoord zeiden ze dat ze een (nog onbevestigde) toezegging hadden, dat er volgende week 6 tot 8 binnen zouden komen.

Nu maar hopen dat dit waar is natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 55066 schreef op 29 oktober 2004 @ 09:48:
Voor de mensen die wachten op een laptop van 4launch (M6800Ne):

Ik heb gemaild en in hun antwoord zeiden ze dat ze een (nog onbevestigde) toezegging hadden, dat er volgende week 6 tot 8 binnen zouden komen.

Nu maar hopen dat dit waar is natuurlijk!
Ik hoop dat ik daar bij zit, maar ik schat de kans klein, omdat ze er nog een stuk of 20 moesten ontvangen, en ik toch een van de laatste was die er een bestelde.
Het rare vind ik wel, dat 4launch steeds zegt, dat ze zodra ze iets weten ze een mail zullen sturen, maar dat je wel er steeds zelf om moet vragen.
Maar ik wacht maar weer rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mister I schreef op 28 oktober 2004 @ 20:51:
http://www.yuser.nl/
Daar zijn de asus laptops ook vrij goedkoop.
Alleen het bedrijf is niet zo heel populair in de shopsurvey
En de site is onduidelijk
Deze vind ik ook wat vreemd inderdaad. Ze staan met een bepaald type in de pricewatch (en goedkoop goedkoop ook nog :P), maar die is helemaal niet op hun site terug te vinden. Op hun site adverteren ze met de algemene omschrijving van het M6800-type, ook is de prijs €0,00 :? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 29-10-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Als ik 't goed zie trouwens (kijkende naar de pricewatch) dan lijkt het wel alsof de 6800-series goedkoper worden dan de 6700-series :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Mister I schreef op 29 oktober 2004 @ 10:12:
[...]

Ik hoop dat ik daar bij zit, maar ik schat de kans klein, omdat ze er nog een stuk of 20 moesten ontvangen, en ik toch een van de laatste was die er een bestelde.
Het rare vind ik wel, dat 4launch steeds zegt, dat ze zodra ze iets weten ze een mail zullen sturen, maar dat je wel er steeds zelf om moet vragen.
Maar ik wacht maar weer rustig af
Vind ik ook raar. Ik heb ze van de week gemaild, en kreeg een mailtje terug waairn ze zeiden dat ze het zouden laten horen zodra ze iets wisten, met een ondertoon dat ik niet zo ongeduldig moet zijn. Ik heb de laptop ondertussen wel al bijna 4 weken geleden betaald! Ik sta als het goed is 3e op de lijst, dus dan zal ik hem misschien komende week wel binnenkrijgen. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55066

Dr_Frickin_Evil schreef op 29 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

Vind ik ook raar. Ik heb ze van de week gemaild, en kreeg een mailtje terug waairn ze zeiden dat ze het zouden laten horen zodra ze iets wisten, met een ondertoon dat ik niet zo ongeduldig moet zijn. Ik heb de laptop ondertussen wel al bijna 4 weken geleden betaald! Ik sta als het goed is 3e op de lijst, dus dan zal ik hem misschien komende week wel binnenkrijgen. Fingers crossed...
Dan staan er meer mensen op nummer drie op de wachtlijst :?

Mij werd namelijk ook verteld dat ik op nummer drie stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yeah :D

Maandag komt ie binnen, Men M6900-Ne.

Eindelijk :)

Had gehoopt op morgen, maarja, heb toch tentamens dus misschien haal ik nu wel een goed punt ;)

Hoop voor de andere die wachten dat ze hem ook snel krijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

martinho schreef op 29 oktober 2004 @ 15:12:
Yeah :D

Maandag komt ie binnen, Men M6900-Ne.

Eindelijk :)

Had gehoopt op morgen, maarja, heb toch tentamens dus misschien haal ik nu wel een goed punt ;)

Hoop voor de andere die wachten dat ze hem ook snel krijgen!
ook tentamens volgende week, dus dat komt weer goed uit :p

Ik heb ze net gemaild op welke plaats ik sta. Misschien staan we wel met zijn 3-en op de 3e plek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hele snelle reactie:
Nee. Er komen er 24 binnen. Dus we kunnen iedereen uitleveren!!!

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

www.4launch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dat zijn toch alleen de orders die al in bestelling stonden neem ik aan :? Aangezien hij inmiddels niet meer bij hun op de site staat en zeker niet voor die prijs.

Yuser.nl is volgens mij met hun site bezig, want er is inmiddels wel "iets" veranderd. Er staat nu wel een prijs, maar nog steeds is niet duidelijk om welk exacte model het gaat ...

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 29-10-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ThaWout schreef op 29 oktober 2004 @ 15:36:
Dat zijn toch alleen de orders die al in bestelling stonden neem ik aan :? Aangezien hij inmiddels niet meer bij hun op de site staat en zeker niet voor die prijs.

Yuser.nl is volgens mij met hun site bezig, want er is inmiddels wel "iets" veranderd. Er staat nu wel een prijs, maar nog steeds is niet duidelijk om welk exacte model het gaat ...
Klopt
Nog 24 mensen moesten deze laptop ontvangen.
Hij had er in totaal 50 ingekocht en daarvan waren er dus 26 uitgeleverd.
de rest komt dus hopelijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Relaxt, werd tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63940

hmm ik heb vandaag mijn M6900 opgehaald bij de Laptopper. Geen pixelgarantie, maar ook geen dode pixels...dus ik kan weer goed slapen vannacht.

geweldig apparaatje!

Bij de laptopper stonden nog meer mensen te springen om een M69000.. maar kregen hem niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15

KhaZ

Alfa Romeo

lol lekker lullig als die ook op GoT zitten ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag voor het eerst ermee fanatiek aan het gamen geslagen.
wat wordt ie ongelovelijk heet zeg!
asusprobe geeft aan 88 graden onder full load.

is dit normaal?

t gaat om een dothan1.6 en mobility9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 11:39
Kreeg net een mail van 4launch dat ze weer 6 M6800Ne 's binnen krijgen :) Ik heb 'm gelijk besteld, mede door het beeldscherm (sxga+). Hij kost € 1289.00 (incl. BTW). Dinsdag krijgen zij hem thuis en donderdag mag ik 'm dus verwachten :D

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

KRaMoN schreef op 30 oktober 2004 @ 17:04:
Kreeg net een mail van 4launch dat ze weer 6 M6800Ne 's binnen krijgen :) Ik heb 'm gelijk besteld, mede door het beeldscherm (sxga+). Hij kost € 1289.00 (incl. BTW). Dinsdag krijgen zij hem thuis en donderdag mag ik 'm dus verwachten :D
Zelfde specs als de vorige serie laptops?
Het zou super zijn als ik hem donderdag zou hebben ook :)

En net ook deze mail ontvangen:
Ze zijn nog niet op voorraad, maar onderweg vanuit Taiwan. Levertijd is nu 1 tot 5 werkdagen. We hebben er nog 16 extra kunnen krijgen, waarvan er nu nog 4 over zijn (voor als je nog iemand weet)...

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch
Zou het dan werkelijkheid worden 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Mister I op 30-10-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Wij verwachten de laatste levering op di/wo, dus uiterlijk do bij u.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch
=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111688

Uhh.. ik wou een netwerk tot stand brengen voor bestandsdeling, nadat ik internet aan de praat kreeg, wat tevens nog niet gelukt is, maar tijdens het rommelen (xp netwerk wizard) is die intel wireless pro set onderin de taakbalk verdwenen. Het heeft geen effect op de wireless connectie, want de windows xp wlan icoontje regelt alles.

Alleen die blauwe wireless led linksonder doet het niet meer sindsdien. Weet iemand hoe ik het lichtje weer aan de praat kan krijgen? Ik heb die ATK0100 driver al gedownload maar wat ik nu precies doen?

De install uitleg file geeft de volgende instructies:

How to install ATK0100 ACPI Control Driver in Windows XP
=========================================================

Install:
========
1. During WinXP OS found a "Unknown" device.
2. Click on "Search for a suitable driver for my device(recommended) and click "Next" button
3. Only choice "Specify a location" and click on "Next" button.
4. Click on "Browse..." to your driver location. (example: CDROM driver:\ATK0100\WinXP)
5. Click on "Open" button and "OK" button to start driver installation.
6. If OS request you to "Insert Disk", please "Browse..." to your driver location.
7. Click on "Finish" button.
8. You need to Restart System for driver work fine.

Uninstall:
==========
1. Double click [My Computer], double click [Control Panel],
double click [Add/Remove Programs].
2. Click on "ATK0100 ACPI UTILITY" item and click on "Change/Remove" button.
3. Click on "OK" button to restart system.

Moet ik om dat unknown device te krijgen de wifi kaart verwijderen ofzo? Of kan ik de driver ergens veranderen onder apparaatbeheer, of ligt het niet aan de driver en moet ik die intel wireless pro set weer onderin de taakbalk zien te krijgen?

Ik wil dus gewoon dat lichtje weer aan de praat krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anders gewoon systeemherstel doen?
Of geen herstelpunt van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal kijken, volgens mij is er wel 1 herstelpunt gemaakt, maar wat verandert er dan allemaal? Ik heb onlangs al aardig wat standaard dingen geïnstalleerd, codecs, applications, updates etc. Ik zoek liever een andere oplossing, wat minder drastisch :) , als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51

bemeall

Down Under!

Zojuist een asus M6800Ne bij 4launch besteld. Wou het eigenlijk vorige keer al doen, maar toen was hij door de problemen bij asus niet meer leverbaar bij 4launch.

Nu dat ik hier zag dat hij weer leverbaar was heb ik hem ook meteen besteld.

Hopelijk dat ze nu wel netjes volgens de aangegeven tijden kunnen leveren :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63940

volgens mij moet jij gewoon op het knopje "wireless" drukken...

dat is het derde knopje van links, bovenin bij de powerknop. Dan gaat je wireless gewoon weer aan... Dit is een handmatige onderbrekking van de antenne, dus lijkt het of je geen signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het even in een voor en na situatie schetsen.

Voor: ik kan wireless internetten met blauwe ledje aan.

Na: ik kan wireless internetten, maar het blauwe ledje gaat niet aan.

En als ik op die knop rechtsboven druk dan zegt ie "unable to load the INTEL Sebring API, please install Proset utility".

Deze utility zat al op de laptop, maar nu werkt het niet meer. Dus ik zal morgen eens proberen het opnieuw te installeren. En over die ATK0100 driver, daar las ik over in de FAQ op de site van FongWan, dat je die moet installeren als je wireless led het niet doet.

Morgen zal ik die proset utility van intel maar eens nog een keer installeren, misschien vraagt ie wel naar die ATK0100 driver of installeert ie hem automatisch.
Wat een moeite voor een klein blauw lichtje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb ook maar eens effe gemaild naar 4launch of ze 'r nog één hebben ... fingers crossed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124632

Anoniem: 111688 schreef op 30 oktober 2004 @ 22:48:
Ik zal het even in een voor en na situatie schetsen.

Voor: ik kan wireless internetten met blauwe ledje aan.

Na: ik kan wireless internetten, maar het blauwe ledje gaat niet aan.

En als ik op die knop rechtsboven druk dan zegt ie "unable to load the INTEL Sebring API, please install Proset utility".

Deze utility zat al op de laptop, maar nu werkt het niet meer. Dus ik zal morgen eens proberen het opnieuw te installeren. En over die ATK0100 driver, daar las ik over in de FAQ op de site van FongWan, dat je die moet installeren als je wireless led het niet doet.

Morgen zal ik die proset utility van intel maar eens nog een keer installeren, misschien vraagt ie wel naar die ATK0100 driver of installeert ie hem automatisch.
Wat een moeite voor een klein blauw lichtje :) .
zelfde probleem heb ik ook gehad. ik heb toen gewoon systeem herstel gedaan. ik kon btw niet meer i-netten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Dat is een windowsprobleem idd. Ik heb het ook met m'n desktop pc gehad toen ik van m'n usb modem ging switchen naar een ethernet modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Anoniem: 124632 schreef op 31 oktober 2004 @ 14:20:[...]
zelfde probleem heb ik ook gehad. ik heb toen gewoon systeem herstel gedaan. ik kon btw niet meer i-netten
Dat probleem had ik gisteren ook, Lopen rotzooien en toen ik de laptop de volgende dag opstarte (met drivers cd-rom in mijn handen) Was het probleem weg :?

Toen de intel drivers geupdate. En nu heb ik een ander XP inlog scherm gekregen waarbij de PC gelijk naar wlan netwerken zoekt :? (dus tijdens het invoeren van name en pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ik wil dat allemaal niet, ik wil alleen dat het blauwe lichtje werkt, niet dat windows naar netwerken zoekt tijdens inloggen of weet ik veel wat extra's :X .

Wie kan zeggen hoe ik die ATK0100 drivers moet installeren, bijvoorbeeld in apparaatbeheer kan je bij verschillende devices stuurprogamma's bijwerken, zijn die ATK0100 drivers voor de wireless intel device? En kan ik ze zomaar wijzigen?
Of zijn die drivers toch niet voor dat lichtje?

Dit zijn de huidige drivers van die proset utility:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0SGS4T406WKK/256/p.jpeg

Pas als het echt niet anders kan dan installeer ik alles overnieuw, of laat het gewoon zo, is toch alleen maar versiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wel leuke versiering ;)

Ik krijg hem morgen binnen.
Hoop dat alles goed gaat zodat ie niet terug hoeft, want heb er veel te lang op gewacht.

Ik zal ook proberen een review te schrijven die dan op de site van FongWan kan?
Heb alleen nog wel tentamens dus weet niet of dat meteen gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
@martinho
tuurlijk mag je review op mijn site :) succes met je tentamens. ik heb de mijne over 1 maand maar moet nu eigenlijk al beginnen met blokken .... :(

@ZeonBMX
Over dat lampje, ik zou gewoon lekker eroverheen installeren. Zou denk ik geen probleem moeten leveren als je de ATK0100 gewoon installeerd. Meen me te herinneren dat ik de eerste keer bepaalde drivers per ongeluk dubbel vanaf de drivercd had geinstalleerd en dat ging toen ook gewoon goed.

Daarnaast zou het misschien inderdaad ook een idee zijn om dat intel proggie te uninstallen en opnieuw erop te zetten.

Denk dat je dan kan genieten van je wlan lampje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 03-06 13:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat ik ook deze laptop ga aanschaffen, maar de lange besteltijden en het feit dat er maar 64mb videogeheugen in zit schrikken me nogal af. Doet me overwegen om een Jewel Jade 8080 te halen vooral omdat ik die deze week nog in m'n bezit kan hebben als ik die maandag bestel. :)

Wie kan me hier overtuigen? >:)

En dan nog iets. Ik heb interesse in de M6800Ne omdat die een 15.1" SXGA+ scherm heeft, maar is het ook mogelijk om deze laptop aangepast te bestellen bij 4Launch? Dus met een DVD/CDRW combo en een snellere processor/grotere HD?
Daarnaast vraag ik me af op hoeveel toeren de HD standaard draait. Daar staat niets van bij de beschrijvingen. Ik ga uit van 4200rpm, maar ik wil er minstens een 5400rpm schijf in hebben. Dat kan ik gewoon vragen bij 4Launch als ik het goed begrijp?
(Heb ze al gemaild, maar misschien weet iemand dat hier zo uit z'n hoofd.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
--MeAngry-- schreef op 31 oktober 2004 @ 20:20:
Ik denk dat ik ook deze laptop ga aanschaffen, maar de lange besteltijden en het feit dat er maar 64mb videogeheugen in zit schrikken me nogal af. Doet me overwegen om een Jewel Jade 8080 te halen vooral omdat ik die deze week nog in m'n bezit kan hebben als ik die maandag bestel. :)

Wie kan me hier overtuigen? >:)

En dan nog iets. Ik heb interesse in de M6800Ne omdat die een 15.1" SXGA+ scherm heeft, maar is het ook mogelijk om deze laptop aangepast te bestellen bij 4Launch? Dus met een DVD/CDRW combo en een snellere processor/grotere HD?
Daarnaast vraag ik me af op hoeveel toeren de HD standaard draait. Daar staat niets van bij de beschrijvingen. Ik ga uit van 4200rpm, maar ik wil er minstens een 5400rpm schijf in hebben. Dat kan ik gewoon vragen bij 4Launch als ik het goed begrijp?
je gaat toch geen white label laptop kopen man, zou ik nooit doen iig, maar je kan bij 4launch niet je laptop aanpassen standaard draait de hd 4200rpm...

als je hem wilt customizen kan je het beste bij de laptopper kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 03-06 13:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Michieleke schreef op 31 oktober 2004 @ 20:52:
[...]

je gaat toch geen white label laptop kopen man, zou ik nooit doen iig, maar je kan bij 4launch niet je laptop aanpassen standaard draait de hd 4200rpm...

als je hem wilt customizen kan je het beste bij de laptopper kijken
Tjah, het voordeel is dat 4Launch hier in Eindhoven zit... En ik heb er wel goede ervaringen mee, tis alleen zo dat er Pickup & Return garantie bijzit, dus in feite maakt het niets uit. :)
Ik kijk nog wel ff verder.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 23:43

th3

ik heb ook interesse in deze laptop, wil hem bij 4launch kopen en wil er ook een snellere hd erin :) . ik hoop dat je die kan aanpassen tegen een meerprijs, heb ze er nog niet over gemailed. Laat het aub weten als je antwoord hebt .
--MeAngry-- schreef op 31 oktober 2004 @ 21:14:
[...]

Tjah, het voordeel is dat 4Launch hier in Eindhoven zit... En ik heb er wel goede ervaringen mee, tis alleen zo dat er Pickup & Return garantie bijzit, dus in feite maakt het niets uit. :)
de garantie gaat toch gewoon via asus nadat je daar een laptop hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

--MeAngry-- schreef op 31 oktober 2004 @ 21:14:
[...]

Als ik de laptop heb, dan gaat de 40 gieg er meteen uit en die wordt verkocht en ik koop er een 60 gb 7200rpm hdd voor.
Da heb je ook een perfecte laptop voor een zeer mooie prijs.
De laptop wordt waarschijnlijk vanaf volgende week weer een stuk beter leverbaar, dus dan heb je alleen maar voordelen om voor de asus te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
De harde schijf is inderdaad 4200rpm (heb ik al eerder nagevraagd) en is niet door 4launch tegen meerprijs te vervangen. Maar je kan er natuurlijk sowieso zelf een andere indoen, dan nog zit je ruim onder de prijs van de laptopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

FongWan schreef op 27 oktober 2004 @ 14:10:
Werktijd met de batterij.

Met een 2e batterij op de plaats van de optische drive zou je denk ik wel 5 a 6 uur moeten kunnen halen. Dus als je langer dan 3 uur wilt werken is de 2e interne batterij aan de raden. Vooral als je toch weinig tot geen gebruik gaat maken van de interne optische drive.

Heeft iemand anders dit ook al geprobeerd? En waar kan je die extra batterij kopen? Niet echt duidelijk te vinden op sites van de-laptopper en anderen. Misschien offtopic, maar biedt de Dell 510M niet ongeveer dezelfde specificaties tegen een goedkopere prijs?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126336 op 01-11-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3

th3

SpaRood schreef op 01 november 2004 @ Misschien offtopic, maar biedt de Dell 510M niet ongeveer dezelfde specificaties tegen een goedkopere prijs?
nee, de dell heeft een onboard grafishe kaart en deze een ati9700

[ Voor 6% gewijzigd door th3 op 01-11-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

th3 schreef op 01 november 2004 @ 00:32:
[...]

nee, de dell heeft een onboard grafishe kaart en deze een ati9700
Klopt! Sorry, was dat even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51

bemeall

Down Under!

Anoniem: 126336 schreef op 01 november 2004 @ 00:25:
Heeft iemand anders dit ook al geprobeerd? En waar kan je die extra batterij kopen? [..]
K heb ze toevallig laatst bij mycom op de site zien staan:
61778 - ASUS - Li-Ion Accu - voor ASUS M6N serie - € 109,00
70041 - ASUS - Li-Ion Accu - voor ASUS M6N serie - € 99,00

1 van die 2 is dan de gewone batterij, en de andere de extra batterij :P

[ Voor 10% gewijzigd door bemeall op 01-11-2004 01:01 ]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
.

Zow, ik heb de laatste!!!
U heeft de laatste!

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

www.4launch.nl

----- Original Message -----
From: Wouter
To: 4Launch - Info
Sent: Monday, November 01, 2004 7:48 AM
Subject: Re: Asus-laptop

Hallo,

Ik heb 'm inmiddels besteld, ik hoop dat u intussen niet al door uw voorraad heen was?!

Ik hoor het graag!

Mvgr,

Wouter
(de bestelling staat op naam van "Mark")

From: 4Launch - Info
To: Wouter
Sent: Sunday, October 31, 2004 2:01 PM
Subject: Re: Asus-laptop

Beste W,

We hebben nog eens 6 stuks extra kunnen krijgen van Asus. Daarvan zijn er nu al 4 verkocht. De laatste 2 zijn nog beschikbaar. Als u er een zou willen dan moet u echt direct een bestelling plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

www.4launch.nl

From: Wouter
To: info@4launch.nl
Sent: Sunday, October 31, 2004 11:27 AM
Subject: Asus-laptop

Hallo,

Hebben jullie deze laptop nog op voorraad? Ik begreep dat er veel problemen met de levering waren van dit specifieke type:
Ik hoor het graag van u! Als u 'm nog heeft, kunt u er dan meteen één voor mij reserveren? Zodra ik antwoord van u heb kan ik hem dan eventueel meteen omzetten in een bestelling.

Met vriendelijke groet, Wouter
.

Maar ja, ik heb 'm voor iemand anders uitgezocht die er zelf verder niet zoveel verstand van had. Ik heb zelf op dit moment nog geen geld voor 'n laptop ... dat komt over een paar maanden wel :). Desondanks ben ik wel erg blij dat het is gelukt :)

.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 01-11-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
bemeall schreef op 01 november 2004 @ 01:01:
[...]

K heb ze toevallig laatst bij mycom op de site zien staan:
61778 - ASUS - Li-Ion Accu - voor ASUS M6N serie - € 109,00
70041 - ASUS - Li-Ion Accu - voor ASUS M6N serie - € 99,00

1 van die 2 is dan de gewone batterij, en de andere de extra batterij :P
Perfect Systems in Oldenzaal heeft ze ook. Daar ook twee types, de ene staat daar als "2e accu" of zoiets, dus dat zal de extra te plaatsen accu wel zijn.
www.perfect-systems.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ThaWout schreef op 01 november 2004 @ 09:54:
.

[...]

.

Maar ja, ik heb 'm voor iemand anders uitgezocht die er zelf verder niet zoveel verstand van had. Ik heb zelf op dit moment nog geen geld voor 'n laptop ... dat komt over een paar maanden wel :). Desondanks ben ik wel erg blij dat het is gelukt :)

.
haha you lucky bastard >:) tis dat de laptopper de mijn waarschijnlijk morgen leverd anders had ik hem ook nog snel besteld bij 4launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al iets meer bekend over firmware update van de dvd speler???
Ik heb hier bergen dvd witable's liggen, maar die herkend ie allemaal niet, hij herkend alleen phillips enzow :?

Met google heb ik ook weer nix kunnen vinden

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
YEAH BABY heb me M6900ne net opgehaald bij de laptopper, vriendelijk personeel daar trouwens...

let the installation begin :P

[ Voor 3% gewijzigd door Michieleke op 01-11-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3

th3

ThaWout schreef op 01 november 2004 @ 09:54:
.

[...]

.

.
shit ik wou er ook nog 1 halen daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
wat een scherm wat een scherm wat een scherm, damn die resolutie is echt fijn (1680x1050)
heerlijk helder, op alle standen goed af te lezen...

@martinho: hoe bevalt hij bij jou??? en hoe is de batterij tijd ???

[ Voor 82% gewijzigd door Michieleke op 01-11-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Michieleke schreef op 01 november 2004 @ 14:26:
wat een scherm wat een scherm wat een scherm, damn die resolutie is echt fijn (1680x1050)
heerlijk helder, op alle standen goed af te lezen...

@martinho: hoe bevalt hij bij jou??? en hoe is de batterij tijd ???
Dat wordt uiteraard een review schrijven he ;)
Wil namelijk leesvoer

* Mister I can't wait anymore O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hahaha volgens mij gaat martinho dat doen, ben niet zo goed in reviews schrijven :P wil het wel alleen verhalen schrijven is niet mijn sterkste punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30249

Het is misschien al een keer gevraagd , maar ik kon het niet vinden ,dus vraag ik het toch maar.
Hoe werkt die checkmail util, ik hem geinstalleerd en opgestart, maar ik zie niks gebeuren. Het proces draait wel. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43

Halfkakkende

Vandring

Als je Outlook (weet niet zeker of het ook met andere mail clients werkt, gebruik het zelf niet) op de achtergrond (geminimaliseerd) hebt draaien, gaat het lampje voorin je laptop aan als je een nieuwe mail ontvangt.

Verder had ik nog een vraag die ik wel een aantal keer langs heb zien komen, maar nog nooit beantwoord heb gezien:
Is het ondertussen (met een plugin?) al mogelijk om de mediaknoppen te gebruiken in Winamp?

[ Voor 33% gewijzigd door Halfkakkende op 01-11-2004 18:49 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Bij mijn 6700r zit een lege media-bay, waar een HD inpast en die ik makkelijk kan verwisselen met de dvd-drive. Enige wat ontbreekt is het stukje elektronica op die mediabay die de schijf met de aansluiting kan verbinden.

Heeft iemand een idee hoe ik hier aan kan komen? Op de asus site kan ik hier verder niets nuttigs over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109954

Ik heb de M6R gekocht voor mijn studie, omdat ik toch niet al te veel spelletjes er op zal spelen. Daarnaast is breedbeeld fijn en wordt ik toch blind van een 15" met een resolutie van 1600x????. Dit (1280x800) werkt super.

Maar goed ik heb een probleem, misschien weet iemand van jullie de oplossing. Als ik mijn laptop (terwijl hij aan is) dicht doe en na bijv 10 minuten weer open klap, dan krijg ik met geen mogelijkheid het scherm weer aan. Muis, touchpad, toetsen, sneltoetsen het maakt allemaal niet uit. De enige mogelijkheid is de laptop uit te doen met de aan en uit knop. Heeft iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 109954 schreef op 01 november 2004 @ 20:22:
Ik heb de M6R gekocht voor mijn studie, omdat ik toch niet al te veel spelletjes er op zal spelen. Daarnaast is breedbeeld fijn en wordt ik toch blind van een 15" met een resolutie van 1600x????. Dit (1280x800) werkt super.

Maar goed ik heb een probleem, misschien weet iemand van jullie de oplossing. Als ik mijn laptop (terwijl hij aan is) dicht doe en na bijv 10 minuten weer open klap, dan krijg ik met geen mogelijkheid het scherm weer aan. Muis, touchpad, toetsen, sneltoetsen het maakt allemaal niet uit. De enige mogelijkheid is de laptop uit te doen met de aan en uit knop. Heeft iemand misschien een oplossing?
hij gaat als je je laptop dichtklapt op slaapstand. Je kan hem dan weer van slaapstand afhalen door op de aan en uit knop te drukken inderdaad.
Je kan dit uitzetten door naar eigenschappen van je beeldscherm te gaan.
En dan naar schermbeveiliging, en dan energie.
Hier kan je je instellingen instellen naar wens :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.