Wat bij mij trouwens goed heeft geholpen tegen de ventilator die constant aanstaat is WinXP opnieuw installeren, maar dan een geslipstreamde versie met SP2 erin. Nadat ik SP2 had geinstalleerd ging het namelijk bergafwaarts met de prestaties en de ventilator stond continu te loeien. Nu heb ik daar dus (voorlopig?) geen last meer van
De laptopper is weer slim geweest: Ik had voor mijn wintersport vakantie gemeld dat ik de hele week weg zou zijn, lees ik vanmiddag dat ze donderdag hier aan de deur zijn geweest
Weet iemand of ze ook op maandag kunnen bezorgen?
Ik vind btw die nieuwe muis er niet echt mooi uitzien, vind het design van de orginele Asus muis wat strakker.

Weet iemand of ze ook op maandag kunnen bezorgen?
Ik vind btw die nieuwe muis er niet echt mooi uitzien, vind het design van de orginele Asus muis wat strakker.
Verwijderd
Mijn accu zat los. Bij een kleine beweging viel mijn notebook uit (wanneer ik op accustroom werkte). Het gaat om een M6000NB.
Na gebeld te hebben met Asus kreeg ik een RMA formulier per e-mail opgestuurd. Gelijk ingevuld en de volgende dag werd de notebook opgehaald. Ze zeiden dat deze twee weken weg zou zijn.
Na minder dan 5 dagen stond de postbode weer aan de deur met een gerepareerde laptop!! Ze hebben tevens mijn fan schoon gemaakt dus hij maakt een stuk minder geluid.
Top service van ASUS nederland!
Na gebeld te hebben met Asus kreeg ik een RMA formulier per e-mail opgestuurd. Gelijk ingevuld en de volgende dag werd de notebook opgehaald. Ze zeiden dat deze twee weken weg zou zijn.
Na minder dan 5 dagen stond de postbode weer aan de deur met een gerepareerde laptop!! Ze hebben tevens mijn fan schoon gemaakt dus hij maakt een stuk minder geluid.
Top service van ASUS nederland!
Dat heb ik al eerder gelezen...Mrlten schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:47:
De muizen die Asus tot dusver altijd met de laptops heeft meegeleverd zijn hetzelfde: een rebranded Logitech muis model pilot mouse, oder so etwas. Bedoel jij soms die muis die ze bij de W1N leveren? Dat is namelijk wel een ander model (Logitech Traveler ofzo). Die is chique maar nog kleiner
Overigens is het niet een goed idee om de Intel proset boedel te upgraden van versie 8.0 naar 9.0 met de officiele Intel drivers
Hibernaten ging leuk, terugkomen ook, maar toen had ik totaal geen netwerk meer
[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 20-02-2005 00:29 ]
Verwijderd
Nee niet die muizen, ik vind het wel fijn werken (heb geen mega handenBedoel jij soms die muis die ze bij de W1N leveren?

ik heb mijn bijgeleverde muis lekker ingewisseld voor een logitech mx510. ik zit nu te kijken voor een tweede muis die wat compacter is om mee te nemen.
Verwijderd
Ben ik ook benieuwd naar!!titan_pi8 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:48:
Heeft iemand al een NEC ND-6500(A) in zijn Asus M6N(e) proberen te steken?
Ik heb ongeveer een jaar geleden een M6800 gekocht met een cd-schrijver omdat de dvd-schrijver die er toen in zat niet dual standaard of dual layer was. Nu zijn die drivejes in overvloed beschiktbaar dus zou ik mij graag zo eentje aanschaffen. Ik kan dus de NEC ND-6500A bestellen, maar ik weet dan nie zeker dat ik het frontje van de huidige drive kan overzetten. Hopelijk is er al iemand voor mij die dit heeft geprobeerd...
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem, ook de de tip van de De Laptopper.nl om pinnetjes te buigen helpt niks.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:00:
Mijn accu zat los. Bij een kleine beweging viel mijn notebook uit (wanneer ik op accustroom werkte). Het gaat om een M6000NB.
Wat hebben ze veranderd? En werkt het nu weer perfect?
nou ik had dus nooit een ventilator die aan sprong... slecht sporadisch met de officiele 'oude' biossen....Mr1ncr3d1bl3 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:53:
[...]
Welke BIOS gebruik je precies ? Ik heb nu de 0207 draaien, die houd m standaard rond de 42 C, alleen draait de fan nu constant. Ben jij terug gegaan naar de originele 0205 BIOS of heb je de 0206 werkend ?
Draait dat ding bij jouw ook gewoon constant op 3000rpm of bedoel je met aan en uit springen ook echt aan, 3600 rpm (???) en uit 0 rpm ?
Heb ongeveer een kwartier staan koukleumen buiten, maar de temp daalde maar heel langzaam tot de 36 C, de fan sloeg ook niet af, dus de 0207 is niet echt ideaal. Nu heb ik eigenlijk niet veel tijd besteed aan de 0206, omdat ik niet wist dat de fan pas zou gaan werken wanneer de temp. een 'kritiek' punt had bereikt. Morgen maar eens terug flashen...
Morgen weer een dag om te prullen... Vandaag weer genoeg ermee geklooid
M6847Ne
aangezien ik altijd t nieuwste wil hebben

nu is dus de officiele 207 bios uit en de ventilator staat nog wel aan (volgens probe) maar ik hoor em niet meer zoals de beta bios... temperatuur is iets gestegen maar dat is logisch aangezien de ventilator minder draait....
kben blij dat het nou veeeeeeel minder is geworden qua geluid
Op welke snelheid draait je fan nu volgens ASUS Probe ???low_n_slow schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:54:
nu is dus de officiele 207 bios uit en de ventilator staat nog wel aan (volgens probe) maar ik hoor em niet meer zoals de beta bios... temperatuur is iets gestegen maar dat is logisch aangezien de ventilator minder draait....
Met de 0207.001 BIOS haal ik de volgende waarden:
Temperatuur | Ventilator |
< 35 C | 0 rpm |
35 C - 65 C | 3000 rpm |
> 65 C | 3600 rpm |
De maximale temperatuur die ik bereikte tijdens het spelen van 'Gunmetal' was slechts 76 C.
[ Voor 36% gewijzigd door Mr1ncr3d1bl3 op 20-02-2005 18:19 ]
Verwijderd
Volgens Asus Probe draait mijn fan constant met 3000 RPM maar ik hoor niks en temperatuur is altijd tussen 50-58 c.
Ik heb weleen probleempje met scrollen.In Windows verkenner kan ik wel gewoon scrollen maar in FireFox niet
Ik heb weleen probleempje met scrollen.In Windows verkenner kan ik wel gewoon scrollen maar in FireFox niet
Is het nu wel zo dat als je de nieuwe officiële bios erop zet, dat je ook nog terug kan naar de oude als je dat wilt?
Mijn zus heeft hoge temps met haar M6Ne, dus ik wil wel de nieuwe bios bij haar erop gaan zetten maar zij zit niet te wachten op een lawaaierige laptop
Mijn zus heeft hoge temps met haar M6Ne, dus ik wil wel de nieuwe bios bij haar erop gaan zetten maar zij zit niet te wachten op een lawaaierige laptop
Verwijderd
Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik heb de Asus A3527N laptop op het oog. Nu zie ik staan bij videokaart: Embedded Intel® 855GM VGA. Ik heb geen idee welke kaart dit is en waarmee hij te vergelijken is en of hij TV-out heeft. Ik stel geen hoge eisen aan de videokaart, maar ik wil wel een aantal (oudere) games kunnen spelen op de laptop. Weer iemand om welke kaart het hier gaat, en wat de prestaties hiervan zijn? Ik weet wel dat hij 64 mb is. Ook heb ik een vraagje over de garantie bij Asus. Kun je de 2 jaar standaard garantie nog uitbereiden, en is de garantie bij Asus laptops een beetje goed geregeld?
Je zit eigenlijk in het verkeerde topic maar vooruitVerwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:05:
Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik heb de Asus A3527N laptop op het oog. Nu zie ik staan bij videokaart: Embedded Intel® 855GM VGA. Ik heb geen idee welke kaart dit is en waarmee hij te vergelijken is en of hij TV-out heeft. Ik stel geen hoge eisen aan de videokaart, maar ik wil wel een aantal (oudere) games kunnen spelen op de laptop. Weer iemand om welke kaart het hier gaat, en wat de prestaties hiervan zijn? Ik weet wel dat hij 64 mb is. Ook heb ik een vraagje over de garantie bij Asus. Kun je de 2 jaar standaard garantie nog uitbereiden, en is de garantie bij Asus laptops een beetje goed geregeld?
De Intel 855 is een onboard VGA chipset, deze zit dus ingebouwd in de Intel 855 chipset en maakt gebruik van shared geheugen geloof bij 256MB neemt hij 32MB en bij 512MB of meer neemt hij 64MB in gebruik. Deze kaart is eigenlijk niks vergeleken met de dedicated videochipset als Geforce en de ATI mobility (dedicated wil zeggen een eigen geheugen en los van de moederbord chipset)
Verwacht geen superprestaties bij games, CounterStrike (Half Life) zal speelbaar zijn.
Gemiddelde 3Dmark score:
3Dmark 2003 = 110/150
3Dmark 2001SE = 2300/2500
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Aangezien we al weer op de 500 zitten heb ik deel 6 aangemaakt.
Dus daar verder gaan aub.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
euhm ik heb probe nog nooit een andere waarde aan zien geven dan 3000 rpm..Mr1ncr3d1bl3 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:29:
[...]
Op welke snelheid draait je fan nu volgens ASUS Probe ???
Met de 0207.001 BIOS haal ik de volgende waarden:
Temperatuur Ventilator < 35 C 0 rpm 35 C - 65 C 3000 rpm > 65 C 3600 rpm
De maximale temperatuur die ik bereikte tijdens het spelen van 'Gunmetal' was slechts 76 C.
dus waar jij die 3600 rpm vandaan haalt is mij een raadsel...
het is welzo dat ik voordat ik uberhaupt een bios update had gedaan, mn fan nooit aan stond volgens probe.... nu geeft hij constant 3000 rpm weer...
het gaat om bios 207 (officiele)
Je kunt helaas niet terug. WinFlash geeft dan de melding dat de Bios die je wilt plaatsen ouder is dan je huidige, waarna je alleen nog op exit kunt klikken. Wel irritant want mijn laptop is nu erg luidruchtig. Niet altijd, maar wel vaak. Maar eerst werd hij 91 graden, dus het is kiezen tussen twee kwaden. Ik denk dat ik hem alsnog terug ga sturen als er niet snel een 208/209 bios komt. Zal wel weer een half jaar duren. Iemand een idee?Mrlten schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:59:
Is het nu wel zo dat als je de nieuwe officiële bios erop zet, dat je ook nog terug kan naar de oude als je dat wilt?
"Zie mij een toffe computer hebben!"
d00d gebruik deel 6 van die topic
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6[/rml]FongWan schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:56:
Aangezien we al weer op de 500 zitten heb ik deel 6 aangemaakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 24-02-2005 00:02 ]
Dit topic is gesloten.