[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
asmoday schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:39:
[...]

Mag ik vragen wie je gesproken hebt? En heb je al een reactie?
Hij's ondertussen opgehaald, nadat ik een mailtje kreeg van Sebastiaan die reageerde op mijn ingevulde mailform. Alles ging heel snel daarna, als ik 'm nu voor vrijdag terug heb ben ik tevreden, alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 14:25
Dang, net nu ik een 6947Ne wil bestellen issie verdwenen van de website (de-laptopper). Iemand enig idee waar ik die elders kan vinden ??? Hij staat overigens nog wel vermeld in de algemene prijslijst...
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:29:
Even een vraagje waar ik geen goed antwoord op kon vinden. Deze laptop is er met verschillende schermen. Maar klopt het dat WXGA+ breedbeeld is en SXGA+ normaal beeld is?
15.1" XGA = 1024 x 768
15.4" WXGA = 1280 x 800
15.1" SXGA = 1400 x 1050
15.4" WSXGA = 1600 x 1080

De W staat voor Widescreen, de S staat voor erm... Super ??? Anyhow, dat slaat dus op de hogere resolutie.

[ Voor 56% gewijzigd door Mr1ncr3d1bl3 op 16-01-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Mr1ncr3d1bl3 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:24:
Dang, net nu ik een 6947Ne wil bestellen issie verdwenen van de website (de-laptopper). Iemand enig idee waar ik die elders kan vinden ??? Hij staat overigens nog wel vermeld in de algemene prijslijst...

[...]

15.1" XGA = 1024 x 768
15.4" WXGA = 1280 x 800
15.1" SXGA = 1400 x 1050
15.4" WSXGA = 1600 x 1080

De W staat voor Widescreen, de S staat voor erm... Super ??? Anyhow, dat slaat dus op de hogere resolutie.
Weet iemand nog meer site's waar je je laptop zelf kan configureren (zoals Dell en de-laptopper).
Ik heb zelf interesse in de wsxga maar ik kan 'm nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit sinds een klein weekje een Asus M6737R-UH met uitgebreid werkgeheugen (2x256MB), 40 GB harde schijf, 1,5 GHz Intel Pentium M en ATI Mobility Radeo 9100 IGP (128 MB).

Als ik een dvd afspeel heb ik als probleem dat het geluid kraakt. Niet omdat ik het geluid te hard zet over de tere en lage-kwaliteits boxjes van de notebook zelf; hetzelfde probleem doet zich voor als ik het geluid over externe boxen zet (via de koptelefoon-uitgang, wat volgens mij de enige audio uitgang is) en als ik het over de koptelefoon luister

Heeft dit te maken met de stuurprogramma's of met de hardware?

En hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:46:
Ik bezit sinds een klein weekje een Asus M6737R-UH met uitgebreid werkgeheugen (2x256MB), 40 GB harde schijf, 1,5 GHz Intel Pentium M en ATI Mobility Radeo 9100 IGP (128 MB).

Als ik een dvd afspeel heb ik als probleem dat het geluid kraakt. Niet omdat ik het geluid te hard zet over de tere en lage-kwaliteits boxjes van de notebook zelf; hetzelfde probleem doet zich voor als ik het geluid over externe boxen zet (via de koptelefoon-uitgang, wat volgens mij de enige audio uitgang is) en als ik het over de koptelefoon luister

Heeft dit te maken met de stuurprogramma's of met de hardware?

En hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt:)
ik zou even kijken of je geen betere drivers kan vinden voor je geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Damon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:05:
[...]

Hij's ondertussen opgehaald, nadat ik een mailtje kreeg van Sebastiaan die reageerde op mijn ingevulde mailform. Alles ging heel snel daarna, als ik 'm nu voor vrijdag terug heb ben ik tevreden, alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren.
Ik heb vandaag mn laptop terug gekregen, binnen een week dus. Afgezien van het feit dat het allemaal erg lang duurde eer hij opgehaald werd, ben ik erg tevreden over de rest van de afhandeling. Ik heb nu gelukkig genoeg tijd om 'm opnieuw in te richten voor m'n vriendin naar Engeland gaat (as zondag).

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Voor wie het niet dagelijks checkt: er staan 3 nieuwe files op de Asus download site. Geen BIOS, wel AsusProbe / CardReader / WinFlash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister m'n wireless mini-PCI adapter vervangen door een 802.11G exemplaar van intel (Intel WM3B2200BGRW Mini PCI card). Ging dankzij de pdf met de handleiding, en de tip dat als je de dvd-speler verwijdert je makkelijk de bovenste rand daar los kan maken erg makkelijk. Wat zijn dat een kleine kaartjes trouwens, net zo groot als een SO-DIMM...... Nou nog es een keer een flinke processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:15:
Voor wie het niet dagelijks checkt: er staan 3 nieuwe files op de Asus download site. Geen BIOS, wel AsusProbe / CardReader / WinFlash
Bedankt voor de tip :)
Ik heb alleen nog een probleempje met de CardReader (gok ik).
Als ik de MMC card uit mijn nokia benadeer is deze alleen lezen.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Oorspronkelijk dacht ik dat de M6 simpelweg een recht-toe-recht-aan upgrade kreeg naar het Sonoma platform.

Nu vraag ik me af of de M6 compleet vervangen wordt door de V6V series.

Het ziet er wel naar uit; de V6V ziet er eveneens uit als een 'office-notebook'. Qua functionaliteit -- mobile semi-DTR -- en doelgroep toch hetzelfde.

Misschien dat Asus uiteindelijk toch verschillende series (niet alleen variaties) introduceert, elk met een eigen videokaart type. Gezien het feit dat ATI met X300, X600, X700 en X800 komt (al zal de laatste niet door Asus worden overgenomen waarschijnlijk, zeker niet in een centrino laptop).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:15:
En vandaag weer 3 (in ieder geval voor de M6N): M6N Audio Driver, ASUS ATK0100 Utility en LiveUpdate Utility (WinXP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Kajun schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:11:
Oorspronkelijk dacht ik dat de M6 simpelweg een recht-toe-recht-aan upgrade kreeg naar het Sonoma platform.

Nu vraag ik me af of de M6 compleet vervangen wordt door de V6V series.

Het ziet er wel naar uit; de V6V ziet er eveneens uit als een 'office-notebook'. Qua functionaliteit -- mobile semi-DTR -- en doelgroep toch hetzelfde.

Misschien dat Asus uiteindelijk toch verschillende series (niet alleen variaties) introduceert, elk met een eigen videokaart type. Gezien het feit dat ATI met X300, X600, X700 en X800 komt (al zal de laatste niet door Asus worden overgenomen waarschijnlijk, zeker niet in een centrino laptop).
hmmm dus sonoma brengt toch niet wat ik had gehoopt ....

Ik had gehoopt op veel betere prestaties in Audio en video coding dan dat de benchmarks uitwijzen. Maar achteraf had ik wel kunnen verwachten dat de verbetering niet zoveel zou zijn omdat er ddr2 geheugen wordt gebruikt. En het is bekend dat ddr2 een hogere latency heeft waardoor de hogere snelheid teniet wordt gedaan. Ook al kan men het geheugen in dual channel draaien.

Ach ja, misschien dat het nog verbeterd kan worden aangezien dit een first generation Centrino 2 notebook is. Wie weet kan er meer uit gehaald worden dat dat er nu uit de review blijkt.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
FongWan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:13:
[...]

hmmm dus sonoma brengt toch niet wat ik had gehoopt ....

Ik had gehoopt op veel betere prestaties in Audio en video coding dan dat de benchmarks uitwijzen. Maar achteraf had ik wel kunnen verwachten dat de verbetering niet zoveel zou zijn omdat er ddr2 geheugen wordt gebruikt. En het is bekend dat ddr2 een hogere latency heeft waardoor de hogere snelheid teniet wordt gedaan. Ook al kan men het geheugen in dual channel draaien.

Ach ja, misschien dat het nog verbeterd kan worden aangezien dit een first generation Centrino 2 notebook is. Wie weet kan er meer uit gehaald worden dat dat er nu uit de review blijkt.
Ik heb het Sonoma platform nooit gezien als een flinke vooruitgang, maar meer als een stapje vooruit. Evolutie over revolutie.

De overstap van de 855 chipset naar 915 chipset betekent met name een verbreding van features. PCI-Express, DDR2, HD-Audio, SATA...

Het klopt dat er een deel van de snelheid teniet wordt gedaan door de hogere latency van DDR2. Maar waarschijnlijk ligt het ook aan de beperkingen van de Pentium-M architectuur; de chip is vanaf scratch gebouwd om zuinig te zijn. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, was er een tijd geleden een artikel op Anandtech te vinden die de limitaties van de processor aan de orde van de dag bracht.

Het grootste performance verschil zie je nu alleen in de games terug, en dat is dan ook volledig toe te wijzen aan de overstap van de Mobility 9700 (~Radeon 9600 XT) naar Mobility X600 of zelfs X700 (~Radeon 9700 Pro). De prestaties van de MobilityX700 zijn ongeveer 2x zo goed.

Intel's Roadmap toont aan dat de volgende stap -- Yonah/Napa (667 Mhz) -- alweer Q4 05 is. Je kunt je afvragen of ook die generatie zoveel voordelen met zich meebrengt. Ten eerste, omdat het gebaseerd is op de Banias-architectuur. Ten tweede, omdat het een dual core processor is: de eerste lichting zullen dermate laag geklokt zijn dat de prestaties in sommige gevallen nog wel minder zijn in vergelijking met een single-core architectuur. Het zal zeker nog een flinke tijd duren voordat applicaties en games gebruik kunnen maken van multi-cores.

Pas bij Mero/Santa Rosa (H2 06) kunnen we een flink stap vooruit verwachten -- dan wordt de architectuur wel compleet herbouwd.

----------

Update: de M6 series blijft bestaan. Getuige dit. Er zijn niet genoeg plaatjes, maar de M6A barebook lijkt identiek te zijn. Er komt ook een updated version van de W1, namelijk de W1Na (met analoge tuner), en W1Nb (met digitale TV tuner).

Nieuwe lijn: V6V, W5A, W3N/A, A6Ne/G.
Overige;
Overige2. Hieruit blijkt dat de M6 in twee varianten voorkomt: A (Integrated Intel 915) en de Ne zoals we nu kennen (Mobility 9700). De M6 krijgt dus geen ATI videokaart upgrade. Daarvoor moet je naar de V6V series overstappen (maar die is alleen SXGA/SXGA+, dus als je widescreen+X600 wilt, dan heb je pech). W1 blijft met de Mobility 9600 zitten.

Merk op dat voor vrijwel alle modellen er een versie met de Mobility 9700 blijft bestaan. Overstock, misschien. Transitie kan nog wel even duren.

De V6V is ook de *enige* sonoma-based notebook die een X600 heeft, de rest gebruikt integrated graphics. Jammer genoeg nog geen optie tot X700.

Uiterst bizar is dat alleen de W5 (12") Azalia Audio krijgt. De V6V gebruikt blijkbaar nog AC97 (Why????). Van een top-of-the-line mag je toch wel meer verwachten..

Eerste exemplaren zouden in februari geshipped worden. We zullen zien of dit ook Nederland betreft.

De V6V ziet er verder wel geil uit -- Krijg bijna spijt van dat ik de M6Ne gekocht heb ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Kajun op 25-01-2005 21:08 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Kajun schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:36:
[...]De V6V ziet er verder wel geil uit -- Krijg bijna spijt van dat ik de M6Ne gekocht heb ;)
Ik vind m'n M6800Ne toch geiler! ;) :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Hmmm,

wat is nu slimmer.
Ik wil voor mijn opleiding ook een Asus M6... kopen,
maar is het slimmer om te wachten tot de nieuwe Centrino beschikbaar is ?

[ Voor 4% gewijzigd door vozzie op 26-01-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
wat is het verschil tussen een M6700G en een M6700Ne en een M6800Ne?
Heeft de M6800Ne bijvoorbeeld een meer geupdate moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
6800 heeft eem SXGA+ scherm, de 6700 is breedbeeld (WXGA). Verder weet ik enkel dat de 6700G een webcam heeft, een cardreader en een andere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:45:
vraagje:
wat is het verschil tussen een M6700G en een M6700Ne en een M6800Ne?
Heeft de M6800Ne bijvoorbeeld een meer geupdate moederbord?
M6700Ne = Breedbeeld 15,4" met een Ati M9700
M6800Ne = Gewoon 15,1" met een Ati M9700
M6700G = ???

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar moederbord is neem ik aan hetzelfde tussen de 3 types? (niet dat de 6800 een nieuwere verbeterde versie heeft?)

En weet iemand of bij de M6700G die webcam in het beeldscherm zelf zit?

En wat is de hoogte van een laptop met 15,1 inch en wat is de hoogte van een van 15,4 inch? Ik zag op de laptopper site dat bij de 6700/6800 modellen de hoogste verschilt tussen 22 en 34 mm. Dus vraag ik me af of dat komt door het scherm of door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:08:
maar moederbord is neem ik aan hetzelfde tussen de 3 types? (niet dat de 6800 een nieuwere verbeterde versie heeft?)

En weet iemand of bij de M6700G die webcam in het beeldscherm zelf zit?

En wat is de hoogte van een laptop met 15,1 inch en wat is de hoogte van een van 15,4 inch? Ik zag op de laptopper site dat bij de 6700/6800 modellen de hoogste verschilt tussen 22 en 34 mm. Dus vraag ik me af of dat komt door het scherm of door iets anders?
Moederbord is hetzelfde van de 6800 en 6700.
Zijn hetzelfde voor de 6800/6700. Ze maken gebruik van dezelfde behuizing, en dergelijke. Alleen de klep is net anders vormgegeven. Dus waar het beeldscherm in zit. Dat verklaart het hoogteverschil.

btw off topic, wheel of time (rad des tijds) fan Asmodean?
Zit te wachten op deel 11 ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorig jaar december een M6NE. Toen ik hem net één dag had was het moederbord kapot, dus is hij terug gegaan naar Asus. Na 6 weken!!! kreeg ik hem weer terug (dat was vorige week) maar nou werkt m'n audiokaart niet goed. In het begin waren er totaal verkeerde drivers voor de geluidskaart geinstalleerd en die heb ik met een zeer omslachtige manier moeten veranderen. Maar daarna heeft de geluidskaart het 2 dagen gedaan en nu ziet de laptop de geluidskaart helemaal niet meer |:(. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar de hardware ziet ie opeens niet meer. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Kan het zijn dat ze de geluidskaart niet goed op het moederbord hebben aangesloten? Ook werken de knopjes om WMP mee te bedienen niet meer, sinds hij bij Asus is geweest. De geluidskaart is een Sigmatel C-major.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:41:
Ik heb sinds vorig jaar december een M6NE. Toen ik hem net één dag had was het moederbord kapot, dus is hij terug gegaan naar Asus. Na 6 weken!!! kreeg ik hem weer terug (dat was vorige week) maar nou werkt m'n audiokaart niet goed. In het begin waren er totaal verkeerde drivers voor de geluidskaart geinstalleerd en die heb ik met een zeer omslachtige manier moeten veranderen. Maar daarna heeft de geluidskaart het 2 dagen gedaan en nu ziet de laptop de geluidskaart helemaal niet meer |:(. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar de hardware ziet ie opeens niet meer. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Kan het zijn dat ze de geluidskaart niet goed op het moederbord hebben aangesloten? Ook werken de knopjes om WMP mee te bedienen niet meer, sinds hij bij Asus is geweest. De geluidskaart is een Sigmatel C-major.
Zes weken? Ouch.

Heb je daar niet over geklaagd dan? Dat is gewoon onacceptabel.

Geluidskaart is een onboard oplossing, dus hij kan niet 'niet goed op het moederbord zijn aangesloten'. Heb je geprobeerd eerst de geluidskaart hardware te verwijderen in apparaatbeheer, en dan vervolgens de Asus Audio drivers te installeren (dus niet nieuwe drivers over oude drivers heen te installeren).

Wat voor BIOS versie had je moederbord toen je hem terugkreeg? Als het een oude is kun je proberen de nieuwste BIOS te flashen. Misschien dat de chipset dan beter ondersteund wordt.

Het komt zelden voor dat men problemen krijgt met zo'n onboard geluidskaart.

Ik ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, om die WMP knopjes uit te schakelen ;) Waarschijnlijk één of andere registry instelling die verstopt zit.

Misschien dat er iets mis is met de Sigmatel chipset op je moederbord. In dat geval zou je opnieuw contact moeten opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, kheb net de bios geflasht, maar er is verder geen verandering. Hij ziet de geluidskaart gewoon niet meer.... :?
Die 6 weken wachten, kwam volgens mij niet door Asus maar door ISL, dat zijn die lui van pcprojecten.nl. Ik heb de laptop namelijk via school gekocht. ISL is echt dik bagger, kheb alleen nog maar problemen met die lui gehad.
Zucht, nou kan die laptop dus weer weg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:49:
Hmm, kheb net de bios geflasht, maar er is verder geen verandering. Hij ziet de geluidskaart gewoon niet meer.... :?
Die 6 weken wachten, kwam volgens mij niet door Asus maar door ISL, dat zijn die lui van pcprojecten.nl. Ik heb de laptop namelijk via school gekocht. ISL is echt dik bagger, kheb alleen nog maar problemen met die lui gehad.
Zucht, nou kan die laptop dus weer weg... |:(
Zo blijf je bezig...nog even wachten is het weer zomervakantie :P

ff on-topic: als ik jullie zo hoor dan kan ik nu nog beter voor een "M6700N met een ATI Mobility Radeon 9700 64MB" gaan dan te wachten op de Sonoma Asus laptops?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik zou dit maar eens lezen:
http://www.tomshardware.com/mobile/20050119/index.html

De V6V vs. W1N en M6Ne

Ik zie op dit moment niet echt veel voordeel in Sonoma. Dus ik zou wel even wachten maar niet op de Sonoma modellen. Meer op een prijsverlaging van de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
ISL heeft het best druk met het leveren van Asus laptops, maar iemand zes weken laten wachten op een simpele moederbord switch is onacceptabel. Klagen, desnoods bij de consumentenbond o.i.d.!

Oorspronkelijk wilde ik ook wachten op de Sonoma, maar ik moest de laptop nu gewoon hebben i.v.m stage/afstuderen, plus ik kon nog even gebruik maken van korting bij mijn ex-werkgever ;)

De verhoging van de bussnelheid heeft mij nooit echt getrokken, maar meer de HD audio (AC97 is soooooo outdated). Maar helaas bieden slechts een enkel model hier en daar een SPDif aansluiting. Dat zou handig zijn geweest als je je laptop als een ac3 xvid speler wilde gebruiken (en daarbij eindelijk eens gebruik kan maken van het betere geluid). Voor de rest de nieuwe Intel Pro Wireless 2915, a/b/g ondersteuning, betere range, en bluetooth ondersteuning. Niet een pré, aangezien de 2200bg al een prima kaartje is, maar netjes om te hebben.

Zoals Fongwan al aangeeft, wacht maar gewoon tot de huidige generatie goedkoper wordt. De eerst generatie sonoma laptops zullen artificiëel duur(der) worden gehouden, om de oudere modellen beter uit de verf te laten komen. Immers, kijk naar de nieuwe 533 Mhz Bus Dothans...even goedkoop als de huidige Dothans. Alleen die 915 chipset is zo pokkenduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je moet ook gewoon direct Asus aanspreken en niet via isl, heb ik ook gedaan en ik had hem binnen 4 werkdagen terug. ISL is alleen maar een extra schakel, en vetraging dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
hack om de Audio DJ keys te disablen.

Werkt prima, bij mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Kajun op 30-01-2005 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Er is een make-over versie van Power4Gear, deze ziet er wat gelickter uit dan de orginele versie, en dan doel ik met name op de icons in de toolbar. Heb 'm draaien en functioneert tot nu toe correct :).

Homepage

[ Voor 27% gewijzigd door MDadm op 31-01-2005 11:35 . Reden: layout + link ]

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sinds ik SP2 heb ik mijn computer echt ruk geworden, hij is trager en de fan slaat veel te vaak aan en nog wat andere probs. Aangezien anderen geen probs hebben met SP2 ben ik nu een geslipstreamde Win XP Pro met SP2 aan het downen O-) en dan zou het dus allemaal wel goed moeten gaan.

Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken bij het installeren? Welke drivers moet ik allemaal installen van de site bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Kajun schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:27:
Dit is misschien interessant voor de mensen die nog last hebben van een te hoge temperatuur; er is een nieuwe BIOS uit, versie 2.07.

Let hierbij op dat deze BIOS alleen te vinden is op de Duitse FTP, en niet op de officiële Asus website! Grote kans dat dit dus een beta is. Het kan dus niet zo stabiele versie zijn - Je bent gewaarschuwd!

De eerste paar reacties zijn positief iig.
damn nu blijft mn fan de hele tijd aan staan :(
wel beter voor de temperatuur maar niet voor het geluid...

iemand een manier om er een ouder versie op te zetten van de bios? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

MIjne Asus M6700Ne (1.7) is tijdens niksdoen 85 C. Als ik een game doe (zelfs op laagste resolutie) zit ie op de 92 C en dan lagged ie als een mofo.

Er zit nu een bios 2.04 op. Vreemd genoeg als ik de asus updater gebruik, zegt ie dat er niks nieuwers is. Terwijl op de site er toch echt wel een 2.05 staat ( 2004/09/10 )

Edit. Met de 2.05 bios maakt het geen moer uit :D Zat zelfs op een 93 graden ermee

[ Voor 12% gewijzigd door Ornathon op 31-01-2005 20:20 ]

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
ik haal nu wel 40 graden met game modus...

maar ik vind die ventilator te irritant ;(
bij spelletjes gaat ie meteen aan enzo :{

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Ik word helemaal gestoord van mijn tv-out..

Inmiddels heb ik 4 á 5 kabels versleten, en één voor één gaven ze een bijzonder slecht beeld (al was het bij de één slechter dan bij de andere). Enorme flikkeringen, met name de fellere kleuren (denk aan rood. Bij de wat de donkere, vlakkere kleuren, is het niet te zien). Aan de TV ligt het waarschijnlijk niet, omdat ik ze ook op een andere tv heb geprobeerd - ook daarop was het beeld slecht. Is de TV-out kapot, zou je je afvragen. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, als ik de bijgeleverde S-video -> Composiet krijg ik prima beeld. Of het kan zo zijn, dat de 3 pinnetjes van de stekker, die gebruikt worden voor het converteren naar composiet signaal net wél functioneren terwijl de overige vier S-Video pinnetjes kapot zijn.

Dus voorlopig ben ik genoodzaakt om composiet te gebruiken, en genoegen te nemen met mindere kleuren (normaal gesproken dan).

Better than nothing, but annoying non the less.

Waarschijnlijk hoef ik mensen niet te vragen of zij hetzelfde problemen zijn tegengekomen. Aan Asus vragen wordt ook lastig, aangezien dit niet iets is waarmee je mensen zo kan laten begrijpen (zonder visuele middelen) waar het om gaat, laat staan overtuigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kajun, probeer dit eens,

1) In de bios aangeven PAL, stond standaard op NTSC !!!
2) In WinXP settings op 32bit op 1024x768 zetten voor 2e scherm.
3) Op de tv-zelf de juiste scart aansluiting gebruiken (desnoods alle aansluitingen afgaan en alle mogelijke settings van de tv proberen) en dan op ext met s-vhs. Zonder s-vhs kreeg ik zwart-wit beeld, wel haarscherp trouwens. Met s-vhs in kleur en haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de ati 64 mb vga van de asus laptops.
En dan ervaring met games? De wat nieuwere spellen is dat ermee goed te spelen? zoals farcry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:03:
En dan ervaring met games? De wat nieuwere spellen is dat ermee goed te spelen? zoals farcry?
Far Cry is goed te spelen, Lord of the Rings, Battle for Middle Earth ook.
3dmarks zeggen denk ik ook wel genoeg,
3dmark03 rond de 2700 en 3dmark05 rond de 700 met een M9700 met 64MB.

Vergelijk die scores met de scores van desktop kaarten en je weet wat je kan spelen lijkt mij.
Daarnaast staat er in de openingspost een link naar reviews van de grafische kaart, dus je kan dat zelf wel even nalezen lijkt mij. Ik heb niets voor niets die openingspost gemaakt.

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1957
http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/index.html
http://www.xbitlabs.com/a...y/2-office-notebooks.html

[ Voor 25% gewijzigd door FongWan op 03-02-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook mensen die op dit moment een laptop besteld hebben bij De laptopper?

Ze hebben namelijk weer leveringsproblemen 8)7

Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb net WinXp opnieuw geinstalleerd en hij is weer heerlijk stil :)

Maarrrr ik heb ook Speedswitch geinstalleerd, alleen die lijkt niet goed te werken. Hij geeft niet aan op welke snelheid de proc op dit moment draait. Als hij dat niet kan aangeven, dan werkt het lijkt mij ook niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:31:
Ik heb net WinXp opnieuw geinstalleerd en hij is weer heerlijk stil :)

Maarrrr ik heb ook Speedswitch geinstalleerd, alleen die lijkt niet goed te werken. Hij geeft niet aan op welke snelheid de proc op dit moment draait. Als hij dat niet kan aangeven, dan werkt het lijkt mij ook niet. Iemand tips?
Hmm, speedswitch moet prima werken. Ik neem aan dat je weer SP2 hebt geinstalleerd, dan is de CPU hotfix al geinstalleerd. Verder neem ik ook aan dat je BIOS speedstep instelling op 'automatic' staat. Hoe bedoel je, dat hij niet een snelheid aangeeft -- zie je helemaal niks wanneer je met je cursor over het icoontje in de taskbar laat staan?
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:03:
Prima, als je maar niet op 1280x1024 speelt (of nog hoger mits je SXGA+ hebt..) met level of detail op max en 4x AA / 8x AF.
1) Ja, dat weet ik. Daar stond hij er al op.
2) Dat maakt niks uit. Als je films afspeelt, springt de ATI cinema function (mits je die geactiveerd hebt uiteraard -- is wel aan te raden) automatisch over op 640x480. Is het je nooit opgevallen dat je tv-beeld verspringt bij het openen van een videobestand? Dat is het veranderen van de resolutie. Op 1024x768 heeft alleen nut voor je desktop -- welke overigens, ongeacht de resolutie, echt superbrakke kleuren geeft. Dat heeft dus totaal geen effect -- een resolutie verandering zou alleen verschil moeten uitmaken in termen van scherpte, en nogmaals, mijn kleuren zijn verrot (verder wel 'scherp', maar enorme flikkeringen bij felle kleuren, naast kleurendistortie). Zowel bij desktop als film.
3) Ik heb één scart aansluiting. Jij geeft mij een oplossing voor het "zwart-wit probleem". En ik heb geen zwart-wit beeld.

Denk dat het toch aan de kabel ligt, maar ik heb grote twijfels of ik grof geld moet uitgeven voor een betere kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Kajun op 04-02-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kajun schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 01:18:
Hmm, speedswitch moet prima werken. Ik neem aan dat je weer SP2 hebt geinstalleerd, dan is de CPU hotfix al geinstalleerd. Verder neem ik ook aan dat je BIOS speedstep instelling op 'automatic' staat. Hoe bedoel je, dat hij niet een snelheid aangeeft -- zie je helemaal niks wanneer je met je cursor over het icoontje in de taskbar laat staan?
De CPU Hotfix wilde ik installeren maar ik kreeg de melding dat er al een nieuwere versie zat in het nieuwe service pack. Ik heb namelijk een geslipstreamde versie geinstalleerd van Win XP.
De bios staat goed, en als ik met de muis over het icoontje heenga dan krijg ik alleen te zien dat hij op dynamic switching staat. Ook als ik het scherm open geeft hij de snelheid niet weer, maar alleen twee streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:48:
Zijn hier ook mensen die op dit moment een laptop besteld hebben bij De laptopper?

Ze hebben namelijk weer leveringsproblemen 8)7

Weet iemand meer?
Ja ik.

Heb hem op 21 Januari besteld en nog steeds nix :(

Deze mail kreeg ik gister.......
Geachte heer/mevrouw,

Wij verwachten uw bestelling vandaag of morgen binnen zodra hij hier klaar staat voor u bel ik even om een afspraak te maken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:08

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik heb ook maar even een accountje aangemaakt :)

Ik wacht al sinds 20 december vorig jaar op de Asus M6700-Ne, en die mail over dat ie snel binnen komt heb ik niet ontvangen. De laatste mail die ik van De-laptopper heb gekregen stond in dat ze een andere leverancier hadden gevonden die 'gegarandeerd' binnen 5 tot 10 werkdagen zou leveren... Dus uiterlijk aankomende maandag moeten ze hebben.

Ik word hier echt schijt ziek van, betaal ik bijna 2000 euro voor een laptop (veel opties :P ) en dan kunnen ze hem niet even snel regelen :(

Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrlten schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:10:
en die mail over dat ie snel binnen komt heb ik niet ontvangen. De laatste mail die ik van De-laptopper heb gekregen stond in dat ze een andere leverancier hadden gevonden die 'gegarandeerd' binnen 5 tot 10 werkdagen zou leveren...
Ik heb die ook niet zomaar ontvangen hoor, gevraagt hoe het zat. Sinds 20 december ? OMG !

Laten we dan hopen dat ze het menen van kommende maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 december??? gloeiende dan zit je al lang te wachten. |:(

Ik heb hem 24 januari besteld,,, en het duurt me nu al te lang.

5 dagen werd er gezegd........helaas dus.

Dus ben idd benieuwd, of er maandag wat binnenkomt :9~

Ze zijn niet zo sterk meer in de communicatie bij De Laptopper. Ik heb ze beter meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:20:
20 december??? gloeiende dan zit je al lang te wachten. |:(

Ik heb hem 24 januari besteld,,, en het duurt me nu al te lang.

5 dagen werd er gezegd........helaas dus.

Dus ben idd benieuwd, of er maandag wat binnenkomt :9~

Ze zijn niet zo sterk meer in de communicatie bij De Laptopper. Ik heb ze beter meegemaakt.
Ja, ik heb de shop survey op de frontpage doorgelezen. Overwegend veel positieve reacties met veel hoge cijfers (met name 8 ). Dat en het feit dat ik het ding kon aanpassen aan mijn specs was de reden om het daar te bestellen.
Helaas gaat het daar kennelijk bergafwaarts want op een vraag per mail reageren ze niet en ik wacht nu ook al zo'n 3 weken op de laptop. Als men je steeds weer verteld dat het ding "volgende week" of "eind deze week" komt stelt dat ook akelig teleur.

Dus deze vorm van klantvriendelijkheid verbaasd mij dan ook enorm (in zeer negatieve zin) als ik de shop survey van ze bekijk.

BTW, ik wacht al sinds 18-1. Als ik al vanaf 20 december zou moeten wachten had ik het ding inmiddels allang elders gehaald, dat is wel erg lang. Toch ook wel weer bewondering dat zo'n iemand dan zo hoopvol is dattie nu nog wacht :)
Afijn, we wachten wel op maandag, dinsdag....tot die tijd ga ik nog ff heel jaloers zijn op de asus van een klasgenoot :(

Heeft trouwens iemand SuSE Linux 9.2 op hun asus draaien?
Hoe is daar de ondersteuning van de ingebouwde WLAN nic?

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 04-02-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik heb de laptop nodig voor mijn ICT opleiding. Ik had hem de afgelopen 2 kwartalen niet zo heel erg nodig, maar dit kwartaal wél.
Ik wacht gewoon af, want ik kan volgensmij nergens anders een laptop bestellen die je helemaal naar eigen wens kan configureren (Nee, geen Dell voor mij :P ).

...En voor mij geen De-laptopper meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:19:
[...]

De CPU Hotfix wilde ik installeren maar ik kreeg de melding dat er al een nieuwere versie zat in het nieuwe service pack. Ik heb namelijk een geslipstreamde versie geinstalleerd van Win XP.
De bios staat goed, en als ik met de muis over het icoontje heenga dan krijg ik alleen te zien dat hij op dynamic switching staat. Ook als ik het scherm open geeft hij de snelheid niet weer, maar alleen twee streepjes.
Ok. Ik heb zelf de Q330512 versie die met SP2 bij kwam, dus ik denk dat ik dezelfde versie heb als die van jou.

Hoe zit het met CPU-Z en Mobile Meter -- lezen zij de snelheid wel realtime af?

[ Voor 7% gewijzigd door Kajun op 15-02-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:19:
[...]
Laten we dan hopen dat ze het menen van kommende maandag ;)
Niet dus :(

En ik hoorde alleen maar goede dingen over De-Laptopper..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

De apen!!!

Ik heb dus vandaag even zitten mailen naar die bavianen en er nog duidelijk in gezet:
Dan hoop ik maar dat de laptop vandaag bij jullie binnen komt, er stond niet voor
niets "strikte voorwaarden en
gegarandeerd leveren binnen 5 tot 10 werkdagen" in de mail.
En wat krijg ik als antwoord:
Ik heb duidelijk in het telefoongesprek gezegd dat de laptop in de loop van deze
week binnen komt en dat daar dan ook de compensatie gedeeltelijk voor is.
Wat een bagger bedrijf, eerst dingen garanderen en daarna als het toch niet lukt meteen er zo makkelijk er vanaf proberen te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is dit de derde week voor mij en elke week zeggen ze; De laptop komt deze week bij ons binnen.

Belachelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemert3
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 11:01
Ik had hem ook bij de De-laptopper besteld(13-12-2004)
Na telefonisch overleg toen een Asus N6700Ne besteld, want die konden ze snel leveren.
Ik zou de eerste zijn!
Nou, ik heb hem nog niet!!
Na vele beloftes en toezeggingen heb ik hem vorige week maar geannuleerd.
Heb hem nu bij PCSNEL in Amsterdam gekocht, die hadden er genoeg op voorraad en wisten absoluut niet van leveringsproblemen, heb hem maar ook gelijk maar gehaald daar.
Bleek ook nog uiteindelijk 75,- euro goedkoper dan de Laptopper te zijn :)
Als toegift zat er ook nog een DL brander in. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gemert3 op 07-02-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben grote assortiment maar de laptop die ik bij De-Laptopper samen heb gesteld hebben ze helaas niet anders had ik de bestelling bij De-Laptopper ook geannuleerd |:(

De goedkopste M6ne bij hun kost € 1.367, en ze worden standaard met OS geleverd en dat hoef ik niet. Mijn budget is € 1.250 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik denk dat het probleem niet alleen bij de laptopper ligt. Andere zaken kunnen ook niet leveren. De Laptopper is de goedkoopste omdat je alles naar wens kan samenstellen, iedereen bestelt hem daar -> iedereen wacht. Had iedereen hem besteld bij een ander bedrijf was dát een kutbedrijf geweest.
Ik vermoed zelf dat het probleem eerder bij de leveranciers van de laptopper ligt. Ik weet het, je koopt bij de Laptopper, maar zij zijn ook gewoon afhankelijk van hun leveranciers.

Net als een supermarkt die boze klanten krijgt omdat er geen melk is als de boeren staken. :P

ik zeg niet dat ze heilig zijn, maar toon ook een beetje begrip voor de situatie. bovendien staan ze er om bekend vette compensaties te geven voor lange wachttijden _/-\o_ (daar hopen we dan allemaal op) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Nou, ik vind het nog steeds dat het óók aan de-laptopper ligt. Zij beloven dingen die ze niet kunnen waarmaken en vervolgens zeggen dat ik het begrijp (zie mijn vorige post).

Maarja, als ie voor donderdag niet komt, mogen ze hem wel in Oostenrijk brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Wrecka,

Ik heb in een soortgelijke bedrijf gewerkt vroger en wij hadden soms ook problemen met onze leveranciers die weken over deden om iets te leveren maar wij gingen niet liegen tegen onze klanten dat onze leveranciers bestelling wel op vooraad hebben en blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
jullie hebben gelijk. ik zeg al ze zijn niet heilig. maar gewoon afhankelijk van wat ze verteld wordt door de leveranciers. Ik heb er zelf met mijn werk ook mee te maken, de leverancier zegt binnen 5 dagen de onderdelen te kunnen leveren, dat meld ik aan de klant. na 5 dagen zegt hij jaaaaaa tis toch niet gelukt joh.. maar over 8 dagen zijn ze er zeker... :(

ik bedoel gewoon te zeggen, het is niet geheel en alleen aan de laptopper te wijten, het zijn meerdere factoren.

Ik irriteer me er gewoon aan dat jullie het bedrijf niet de kans geven het goed te maken bij jullie. dat is zelfs voor de wet verplicht. ;)

maagoed, verder ontopic zou ik zeggen.

M6 -> Topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

M6Ne is zeker goed. Mijn zus heeft de laptop al een tijdje (ergens anders vandaan gehaald en was binnen 2 dagen in huis) en ik heb er ook even mee gespeeld. Moet wel zeggen dat ze zeer heet worden na een tijdje rustig internetten. Ik had hem de hele tijd in de 80 graden en de onderkant was ook lekker heet.
Ik denk dat die temperatuurregelen via het moederbord en niet via de bios wordt geregeld, want ik lees hier ook dingen dat de fan al bij 45 graden aanslaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Wrecka schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:08:....bovendien staan ze er om bekend vette compensaties te geven voor lange wachttijden _/-\o_ (daar hopen we dan allemaal op) :P
oooo dan wil ik nog wel een maandje wachten :9

Alle gekheid op een stokje, ik hoop deze week wat te horen O-)
Ik geef ze uiterlijk tot maandag en anders.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst de Asus M67Ne via school aangeschaft, ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede, passende sleeve. Alleen op de sites die eerder al werden gegeven staat dat m'n laptop hier niet in past, aan de maten te zien. En op internet kom ik sowieso amper sleeves tegen. Kan iemand me zeggen waar ik deze kan krijgen (via internet of gewoon in de winkel). M'n afmetingen zijn 34 x 354 x 273 mm, ik wil een mooi passende sleeve/hoes (en dus geen TAS).
bvd, ik hoop dat ik 't goed heb geplaatst hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist antwoord gekregen op mijn email die ik gister gestuurd had.
Hellaas hebben we gisteren middag te horen gekregen dat uw bestelling eind deze week begin volgende week bij ons binnen komt.
Ik zal niet verbaasd zijn als ze volgende week hetzefde zeggen. |:(

Ik zit al aan een Inspiron 6000 te denken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
en € 90 afleverkosten betalen zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Wrecka schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:06:
en € 90 afleverkosten betalen zeker 8)7
Dat van Dell ? Tijdelijk gratis hoor :+

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik weet wat er aan de hand is!!!
De Asus laptops worden per roeiboot naar Nederland gebracht, alleen die slaafjes van Asus hebben een beetje tegenwind op de oceaan, dus daarom duurd het wat langer 8)7

Ik had ze vanochtend gemailt dat ze hem dan maar na mijn vakantie op de maandag morgen kunnen langs brengen, daar heb ik nog geen mail op terug gekregen (ze vinden mij niet meer lief, ik hun ook niet >:) ).

Maar wat een shit bedrijf is die de-laptopper ook, als bedrijf moet je toch goede contacten met je leveranciers hebben. Als ze dat wel zouden hebben, zou de leverancier zelf ook wel door kunnen vragen aan hun eigen leveraciers over wanneer het binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten maar even melding maken bij het TV programma Radar of anders even bij het TV programma Kassa.

Dit komt zo niet goed, elke week weer uitstellen..en dat doen ze al vanaf december. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek naar de bay voor een 2de hd in te bouwen in mijn Asus M6800Ne, heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen ?

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
nevermind B)

[ Voor 113% gewijzigd door Roet op 11-02-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:06:
Ik heb laatst de Asus M67Ne via school aangeschaft, ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede, passende sleeve. Alleen op de sites die eerder al werden gegeven staat dat m'n laptop hier niet in past, aan de maten te zien. En op internet kom ik sowieso amper sleeves tegen. Kan iemand me zeggen waar ik deze kan krijgen (via internet of gewoon in de winkel). M'n afmetingen zijn 34 x 354 x 273 mm, ik wil een mooi passende sleeve/hoes (en dus geen TAS).
bvd, ik hoop dat ik 't goed heb geplaatst hier...
Waar, welke specs en hoeveel heeft 't je gekost? Ben wel aardig benieuwd ernaar, gewoon ook uit nieuwsgierigheid :).

Wat betreft die levering... zo te horen is dat niet zo best; hopelijk kan ik mijn geduld behouden totdat de W3N series het leven ingaan... lijkt (in mijn mening en eisen) een ideale laptop met de specs die *ik* wil en nodig heb. Nu nog leveren die handel... mailtje van De-Laptopper wordt je ook niet wijzer van, zodra hij beschikbaar is kan je bestellen; logisch? 8)7.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets meer over de levering van De Laptopper? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:51:
Weet iemand al iets meer over de levering van De Laptopper? :(
Noppes nada helaas. Als ze morgen nog niet hebben gebeld dan bel ik op om de koop te ontbinden. Ik heb zo niet meer het vertrouwen dat er dan ooit nog geleverd gaat worden...

Er werd hier al verteld dat ze problemen met de leverancier hebben. Is dat een Asus probleem of is alleen de-laptopper die er problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd hier al verteld dat ze problemen met de leverancier hebben. Is dat een Asus probleem of is alleen de-laptopper die er problemen mee heeft?
Dat wil ik ook weten en helaas heb ik ook niks van hun gehoord... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds januari ook de Asus M6Ne maar sinds een week duurt het belachelijk lang om mijn laptop af te sluiten of opnieuw op te starten. Ook zijn er steeds weer andere programma's die bij afsluiten/opnieuw opstarten niet automatisch kunnen worden beeindigd.

Ik heb inmiddels mijn virusscanner (Norton) en een online virusscanner mijn laptop laten scannen maar die konden geen virussen vinden.

Iemand die weet waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden en/of een oplossing weet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien spy of adware.

Kijk of je iets met Hitman Pro kan vinden.

http://www.hitmanpro.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
En als dat niks oplevert, kun je de oorzaak zoeken in processen die 100% van je cpu vergen. Als je niet weet wat een bepaalde naam of proces voor staat, dan kun je dat eenvoudig met google vinden -- i.e. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft goed nieuws !!! (8>

Ik heb net met De-Laptopper gebeld om meer informatie te krijgen van mijn bestelling; vandaag of morgen komer er "aantal" binnen en dat is volgens hun heel zeker. Als het goed is nemen ze morgen of overmorgen contact op met mij dan kan ik hem gaan ophalen (ik had afhalen).

Als ze me morgen of overmorgen niet bellen dan annuleer ik de bestelling ZEKER !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd goed nieuws Grample _/-\o_ Heb je nog een leuke korting gekregen?

Wij zijn benieuwd naar de verhalen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitmanpro had ik al op mijn pc draaien, reeds toch nog een keer laten runnen. Verder alle processen nagekeken maar verder geen rare processen geconstateerd. Nogmaals diverse anti-virus programma's laten runnen.

Mijn pc is nog steeds erg traag, vooral bij het opnieuw opstarten en afsluiten, ook zijn en dan telkens andere programma's die niet reageren en handmatig moeten worden beeidigd.

Mensen die nog suggesties hebben voor het oplossen van dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Voordat he format.. check dan ff TweakXP pro etc dat soort dingen, wie weet kun je bepaalde dingen wat sneller maken..

Suc6

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:50:
Dat is idd goed nieuws Grample _/-\o_ Heb je nog een leuke korting gekregen?

Wij zijn benieuwd naar de verhalen :9~
Werd vandaag gebeld of beter gezegd; mijn voicemail werd vandaag gebeld :P

Hij is klaar !!!!!!!!

Ga hem waarschijnelijk morgen ophalen, geen idee of ik korting krijg of compensatie (hoop het wel) :+

Hebben de andere ook wat gehoord van De-Laptopper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:00:
[...]

Werd vandaag gebeld of beter gezegd; mijn voicemail werd vandaag gebeld :P

Hij is klaar !!!!!!!!

Ga hem waarschijnelijk morgen ophalen, geen idee of ik korting krijg of compensatie (hoop het wel) :+

Hebben de andere ook wat gehoord van De-Laptopper ?
Jup, me too, morgen wordt het ding bezorgd...eindelijk :)

Ik werd trouwens nog gebeld mbt een compensatie voor het lange wachten, dat is dan weer wel netjes. Wel weer jammer dat het daarna bijna 2 weken wachten was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd trouwens nog gebeld mbt een compensatie voor het lange wachten, dat is dan weer wel netjes.
Ow? Vertel......Krijg je korting of iets extra's of wat ? :9~

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Heb mijn asus m6900Me (p-m 735, 1GB ram, 7200rpm hdd) nu iets meer als 2 maanden.
  • F1 toets is er al afgesprongen, zit er nu half los op.
  • Ding word veels te heet, asus probe geeft makkelijk 75-80graden aan.
  • Ben er net achter gekomen dat mijn linker speaker iets van 3x zo weinig lage tonen laat horen als de rechter :/
en dat maar voor bijna 1900 Euro's :'(
Kan ik em weer rma doen naar asus, weer 3 weken kwijt zeker :r

Hoe zit het eigenlijk met die 2 boxen aan het beelscherm, is dat gewoon hetzelfde kanaal als die andere 2? Dus gewoon 2.0 zeg maar of zijn het echt 2 apparte kanalen (4.0)?

[ Voor 21% gewijzigd door potatox op 17-02-2005 14:10 ]

--

• Mr1ncr3d1bl3
Blah, De-Klaploper laat mij ook al een hele tijd wachten, 20 januari besteld, 24 januari hadden ze het geld op de rekening... Ik wel op tijd betalen, maar hun de levering maar uitstellen... :(

Dinsdag krijg ik een mailtje dat ie woensdag of donderdag geleverd wordt... zit nu dus al 2 dagen vol spanning te wachten, maar hun laten (wederom) niks van zich horen. Het is dat ik m in deze configuratie nergens anders krijg voor die prijs anders had ik m uit pure rottigheid na 5 dagen terug gestuurd, de aankoop laten ontbinden en ze de tering laten genieten :+

Denk dat er niks anders rest dan massaal de shopsurvey in te vullen, hoewel het lame is dat je wel een 10 kan geven maar geen 1... de schaal is dus een vertekend... Service en afhandeling krijgen van mij een 4 })

Hopen dat ze zometeen antwoorden op mn email, dat ze me bellen of dat ze al aan de deur staan... maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk :+

Verwijderd

Ik had gehoord dat er wat problemen waren met defecte pixels (van de partij die ze dinsdag hadden binnen gekregen).

De mensen die dus een laptop besteld hebben met pixelgarantie moet even wat langer wachten.

Ik neem aan dat Grample en Ppl geen pixelgarantie hebben genomen??

Verwijderd

Nee dat klopt Anjo, ik heb geen pixelgarantie genomen. Ik zal er naar vragen hoe het zit als ik straks daar ben.

/me wil geen dode pixels :X

/Edit: Vraag: Kan ik bij ahalen zelf kijken of de scherm dode pixels bevat als ik geen pixelgarantie heb genomen.

Antwoord van de laptopper: U kunt bij de afhaaloptie zelf kijken of het scherm van uw bestelde laptop dode (sub)pixels bevat.

Daarom heb ik voor de afhaloptie gekozen :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 15:27 ]

Verwijderd

Dan had je een pixelgarantie moeten nemen O-)

Kijk wij betalen ook netjes 25 euries extra om geen defecte pixels te hebben :9~

Maar ik wens je veel succes, volgens mij doen ze niet moeilijk. Ik heb hier namelijk in een ander deel wat berichten zien langs komen van mensen die ook wat hebben kunnen regelen.

Daar is de Laptopper perfect in _/-\o_ Laat het ff weten hoe het gegaan is.

Reactie op EDIT Grample

Kijk dat bedoel ik : Laptopper een 10 voor de service _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:27:
Kijk wij betalen ook netjes 25 euries extra om geen defecte pixels te hebben :9~
Naar mijn weten is het geen €25 hoor...

De Laptopper Pixelwarranty: € 49,00

Dat was bij de configuratie die ik besteld heb maar als je een bundel configuratie neemt is het idd € 25,- :?

• Mr1ncr3d1bl3
Net een telefoontje binnen :) Morgen tussen 9.00 en 11.00 komen ze hem brengen... Hopelijk komen ze dit keer wel hun afspraak na !

Helaas is er nu niets meer te klagen... een goedmakertje zou namelijk wel welkom zijn :9

• Tha_Wrecka
Mr1ncr3d1bl3 - eerst zit je de laptopper uit te maken voor rotte vis, alles is kut en dan komen ze hem leveren morgen en verwacht je compensatie en dit en dat.

ik hoop voor je dat ze meelezen en je niks geven. geouwehoer :r

Verwijderd

Ja Mr1ncr3d1bl3 je moet je schamen :( Stoute jongen dat je bent })

Alle gekheid op een stokje: ik begrijp wel zijn reacties, je geeft toch een hoop geld uit. Je betaald netjes... en dan is elke dag extra wachten toch een beetje frusterend.
Maar ja zoals hier eerder is gezegd: helaas is de laptopper ook afhankelijk van hun leveranciers, dus je doet er weinig aan.

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:15:
Ik had gehoord dat er wat problemen waren met defecte pixels (van de partij die ze dinsdag hadden binnen gekregen).

De mensen die dus een laptop besteld hebben met pixelgarantie moet even wat langer wachten.

Ik neem aan dat Grample en Ppl geen pixelgarantie hebben genomen??
Ik heb die garantie wel genomen. Je besteld via internet dus dan is zoiets een must in mijn ogen.

Het zal dan wel een gerucht zijn. Laptop werkt verder prima :)

• Mr1ncr3d1bl3
Tha_Wrecka schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:48:
Mr1ncr3d1bl3 - eerst zit je de laptopper uit te maken voor rotte vis, alles is kut en dan komen ze hem leveren morgen en verwacht je compensatie en dit en dat.

ik hoop voor je dat ze meelezen en je niks geven. geouwehoer :r
Waar ik van baal is dat ze keer op keer zeggen "de levertijd is 5 werkdagen", "eind deze week komt ie binnen, begin volgende week leveren we hem" en "woensdag of donderdag word ie bezorgd".

Nu zitten ze de laatste keer niet ver naast, maar het blijft vervelend. Bovendien ben ik degene die elke keer belt wanneer ie geleverd kan worden. Dat hun problemen hebben met de leverancier betekend toch niet dat ze niet 1 minuut van hun tijd kunnen besteden aan het verzenden van een mailtje dat de levertijd geen 5 werkdagen meer is maar eerder 2 weken... is misschien niet zo leuk bericht, maar het is iig eerlijk. Daar zou ik meer respect voor hebben dan klanten aan het lijntje houden met: "hij komt eraan hoor...."
Ga hem waarschijnelijk morgen ophalen, geen idee of ik korting krijg of compensatie (hoop het wel)
LOL... erm, ik verwacht geen compensatie... ze komen m immers deze week nog brengen. Wat er staat is wanneer ze weer loze uitspraken (zodat ik weer wat te klagen had) mij best een compensatie aan zouden mogen bieden... Gelukkig mag jij wel hopen op compensatie... 8)7

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Ik kreeg er n 128 usb stickje bij omdat ik een maand moest wachten.

Beter dan niets :)

Verwijderd

ZO ! Eidelijk posten op GoT met M6Ne ! :*)

Heb hem dus vandaag opgehaald. Geen dode pixels dus geen problemen bij hun ANJO. Kreeg als compensatie een USB 5.1 Audio Adapter; deze. Verder zat Works 7.0 bij (had ik niet besteld) en de 8x DL DVD brander had ik ook niet besteld maar zat toch bij :o

Kortom, ondanks lange wachttijden ben ik ben toch tevreden van De-Laptopper :)

Edit: Tegenwoordig krijg je geen crappy Asus muis maar deze Logitech optical muis !

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
low_n_slow schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:14:
[...]

damn nu blijft mn fan de hele tijd aan staan :(
wel beter voor de temperatuur maar niet voor het geluid...

iemand een manier om er een ouder versie op te zetten van de bios? ;(
Op notebookforums de volgende post:
funnyc schreef op 1 februari 2005 @ 7:52 PM:
I should have read this topic before upgrading to the 0207ae bios. I really didn't like the fan issue and have reverted/downgraded back to the 0206Ae bios. Here's the procedure for those interested, try at your own risk!

1. Download the Dos flash utility AFLASH2_Dos_050127.zip from here: http://usa.asus.com/suppo...ModelName=M6N&Type=Latest

2. Download the 0206ae bios from here: ftp://ftp.asuscom.de/pub/NOTEBOOK/M6x00NE/

3. Create a Clean Bootable CD-Rom (for BIOS upgrade) as per the instructions on here: http://www.nu2.nu/bootcd/#clean
Remember to copy the flash and bios to the correct directory!

4. Boot from CD and run the flash program

5. Done.

hope this helps.
Ik ben nu zelf ook aan het stoeien met het hitte probleem... 80 graden IDLE !!! Hoewel de temp. mooi stabiel blijft vind ik het nog te hoog voor een laptop... wel lekker in de winter als het vriest als schootverwarming, maar het lijkt me dat in de zomer dit probleem nog meer op gaat spelen...

Ik heb momenteel de 0205 BIOS, maar ik ga even kijken wat de 0206 en de 0207doen aan mn hitte probleem...
Zijn er meer mensen van de laatste laptopper levering die een probleem hebben met de temperatuur ?

EDIT
Het flashen van het BIOS heeft bij mij bij geen van de versies enig resultaat opgeleverd... kon niks vinden in het BIOS zelf voor het instellen van de temperatuur :'(

De aangegeven tutorial voor het herstellen van het BIOS is overigens een beetje langdradig.. een bootable cdrom aanmaken met Nero en dan de DOS-flash utility van Asus gebruiken samen met de huidige BIOS 0205 werkt prima. Iemand suggesties ?

De vreugde van vanochtend slaat om naar wanhoop :+

EDIT 2
Heb nu de 0207 BIOS erop staan, in het begin leek deze niets te doen, maar toen de temperatuur eenmaal boven de 90 C kwam sprong de fan aan, nu draait deze echter constant op 3000 rpm, wat overigens een licht gezoem is (nauwelijks hoorbaar). Ik zal m zo eens even buiten zetten om te kijken bij welke temperatuur die fan weer uitgaat... want dit is niet echt spaarzaam :P

[ Voor 24% gewijzigd door Mr1ncr3d1bl3 op 18-02-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Waarom nemen jullie allemaal gewoon niet contact op met Asus? Ik begrijp best dat je je notebook niet kwijt wilt, maar nu blijf je met de temperatuur probleem zitten.
Edit: Tegenwoordig krijg je geen crappy Asus muis maar deze Logitech optical muis !
Die 'crappy Asus muis' waar je het over hebt is een rebadged Logitech Mini Optical mouse. Vind het persoonlijk fijner dan de Logitech Notebook Plus, want de Plus is mij net iets te klein (in de lengte). De Plus is wél weer geinig in die zin dat je het snoertje op kan bergen in de muis zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Mr1ncr3d1bl3 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:42:
[...]

Op notebookforums de volgende post:

[...]

*knip*
Woei die nieuwste bios doet wonderen bij mij :)
hij staat nu niet meer de hele tijd aan (irritante geluid weg) en springt maar af en toe aan...

*af klopt O-)

ps de temperatuut is wel gestegen van 39 naar tegen de 50 aan... maar zonder die herrie boeit dat niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
low_n_slow schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:36:
[...]

Woei die nieuwste bios doet wonderen bij mij :)
hij staat nu niet meer de hele tijd aan (irritante geluid weg) en springt maar af en toe aan...

*af klopt O-)

ps de temperatuut is wel gestegen van 39 naar tegen de 50 aan... maar zonder die herrie boeit dat niet :*)
Welke BIOS gebruik je precies ? Ik heb nu de 0207 draaien, die houd m standaard rond de 42 C, alleen draait de fan nu constant. Ben jij terug gegaan naar de originele 0205 BIOS of heb je de 0206 werkend ?

Draait dat ding bij jouw ook gewoon constant op 3000rpm of bedoel je met aan en uit springen ook echt aan, 3600 rpm (???) en uit 0 rpm ?

Heb ongeveer een kwartier staan koukleumen buiten, maar de temp daalde maar heel langzaam tot de 36 C, de fan sloeg ook niet af, dus de 0207 is niet echt ideaal. Nu heb ik eigenlijk niet veel tijd besteed aan de 0206, omdat ik niet wist dat de fan pas zou gaan werken wanneer de temp. een 'kritiek' punt had bereikt. Morgen maar eens terug flashen...

Morgen weer een dag om te prullen... Vandaag weer genoeg ermee geklooid :+

O+ M6847Ne O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Nog even over die BIOS:

Opde M6Ne downloadsite staat nu ook een officiele 2.07, het is dus wel handig om te vermelden of je de beta (0207Ae.001.M6N ) of de release (0207Ae.M6N) file geflasht hebt.

Ik ga morgen de nieuwe maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Heeft iemand al een NEC ND-6500(A) in zijn Asus M6N(e) proberen te steken?

Ik heb ongeveer een jaar geleden een M6800 gekocht met een cd-schrijver omdat de dvd-schrijver die er toen in zat niet dual standaard of dual layer was. Nu zijn die drivejes in overvloed beschiktbaar dus zou ik mij graag zo eentje aanschaffen. Ik kan dus de NEC ND-6500A bestellen, maar ik weet dan nie zeker dat ik het frontje van de huidige drive kan overzetten. Hopelijk is er al iemand voor mij die dit heeft geprobeerd...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.