[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Micros schreef op 09 november 2004 @ 11:37:
Ik zit er over te denken om vandaag of morgen de M6847 te bestellen. Op zich zou ik wel een snellere willen dan de 735 (1.7ghz), maar ik zie geen 745 en het gat met de 755 is meer dan 300 euro...
Is er een manier om er achter te komen of er nog andere versies van de m68xx op stapel staan binnenkort?

En is het aan te raden om pixel garantie te nemen? Ik weet niet of het veel voorkomt, maar 49 euro voor een eventueel stipje is aardig wat. (Bij de laptopper)
Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik vind 't het prijsverschil niet waard om dan nog een snellere te nemen dan de 735. In verhouding betaal je er dan gewoon teveel voor. Die 1,7GHz is toch snel zat? Om dan voor 0,1GHz ergens tussen de €100 en €200 (gok ik) neer te leggen lijkt me zonde van je geld. Dat kun je dan misschien beter investeren in meer HD-space of meer memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
Rein_stein schreef op 09 november 2004 @ 10:21:
die actie is er niet meer he? kan m iig nergens vinden...
Nope, die laptop is niet meer te krijgen voor die prijs i.i.g.
Bij Perfect-Systems (www.perfect-systems.nl) hebben ze wel exact hetzelfde model, maar dan voor €1435 o.i.d. ... dus wel aanzienlijk duurder dan dat ie bij 4Launch was.

edit: Sorry voor het dubbel-posten. Toen ik op "Verstuur bericht" klikte had ik in de gaten dat ik 'm net zo goed bij in het vorige bericht had kunnen zetten :|

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 09-11-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Hier werkt de link naar de nieuwe firmware niet.. bij jullie wel?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Zemskii schreef op 09 november 2004 @ 15:29:
Hier werkt de link naar de nieuwe firmware niet.. bij jullie wel?
De eerder vermelde link niet.

Try this LINK

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

http://www.toshiba-europe....asp?page=PFW&nav=RSC_SDR

doetet hier ook niet..

welke type toshiba drive isset, dan zoek ik wel ff op die toshiba website

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Zemskii schreef op 09 november 2004 @ 17:20:
http://www.toshiba-europe....asp?page=PFW&nav=RSC_SDR

doetet hier ook niet..

welke type toshiba drive isset, dan zoek ik wel ff op die toshiba website
Dat is raar, bij mij werkte hij net wel nog.

Maar via nero -> infotool kan je het type en de firmware versie uitlezen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Micros schreef op 09 november 2004 @ 11:37:En is het aan te raden om pixel garantie te nemen? Ik weet niet of het veel voorkomt, maar 49 euro voor een eventueel stipje is aardig wat. (Bij de laptopper)
Ik heb hem elders gekocht dus had niet eens de keuze voor een pixelgarantie. In ieder geval kwam er na een week ofzo een dode pixel in beeld. Die blijft continue aan (wit). Zit ongeveer 5-6 cm uit de rechteronderhoek.

Eerst baalde ik wel wat, maar eigenlijk boeit het niet zoveel. Je ziet het alleen als het beeld op die plek donkergekleurd is, wat bij de meeste programma's niet is. Bij games (als een level aan het laden is ofzo) zie je het wel, maar eigenlijk alleen maar omdat je weet dat 'ie er zit. Bovendien is zo'n pixel bij m'n 1400x1050 scherm enorm klein.

Verder zeer tevreden over m'n M6n (heb 'm nu dik 3 maanden). Met de proc op 600 MHz is 'ie urenlang passief gekoeld en dus stil. Goed beeld, goed geluid, lekker snel (maar m'n desktop die ik daarvoor gebruikte was een PII 350 dus dat relatief gezien is 'ie supersnel :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02

bemeall

Down Under!

Hmmm ben het een en ander uit aan het zoeken over dode pixels, pixelpolicys en dergelijke, aangezien mijn scherm 4 dode pixels bevat. Vooral de twee blauwe in het midden storen me eigenlijk best.
Ik heb alleen even een vraagje:
wat is nu een heldere en wat is een donkere defecte pixel?
is een groene, blauwe of rode pixel nu licht of donker? want ze vallen juist op omdat ze oplichten, niet omdat ze uit zijn.

Verder staat in de pixelpolicy uit het garantieboekje het volgende:
garantie vanaf 3 heldere dots
garantie vanaf 6 donkere dots
of 8 totale dots
3 dots binnen 15mm

en asus meld mij per mail:
garantie meer dan 5 donkere dots
vanaf 5 lichte dots
8 totale dots

Dus echt duidelijk is het niet...
misschien dat iemand hier wat meer weet, en dan vooral het verschil tussen de heldere en donkere dots :)

P.S. ik zou hem eventueel ook terug kunnen sturen naar de shop, aangezien dat binnen 7 dagen mag, maar ik kan hem nergens zo goedkoop meer terug krijgen, dus dat is eigenlijk ook niet echt een optie :{

[ Voor 1% gewijzigd door bemeall op 09-11-2004 20:02 . Reden: getalletje vergeten :P ]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Laatst online: 06-09 23:30
Volgens mij is het als volgt:

heldere pixel: altijd wit
donkere pixel: altijd zwart (nooit 'aan' dus)
gekleurde pixel: defecte subpixel

Dat laatste zit er dus tussenin; 1 van de 3 kleuren is defect en is altijd aan of altijd uit. En defecte subpixels tellen volgens mij alleen bij het totaal mee. Ze worden in ieder geval minder zwaar gewogen als heldere/donkere pixels omdat ze minder opvallen.
totale dots
welk getal hoort daarbij te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall

bemeall

Down Under!

Eddey schreef op 09 november 2004 @ 20:00:
Volgens mij is het als volgt:

heldere pixel: altijd wit
donkere pixel: altijd zwart (nooit 'aan' dus)
gekleurde pixel: defecte subpixel

Dat laatste zit er dus tussenin; 1 van de 3 kleuren is defect en is altijd aan of altijd uit. En defecte subpixels tellen volgens mij alleen bij het totaal mee. Ze worden in ieder geval minder zwaar gewogen als heldere/donkere pixels omdat ze minder opvallen.

[...]

welk getal hoort daarbij te staan?
Hmmm, gaat dus niet zomaar lukken om daar garantie op te krijgen :{

Asus beschrijft ze trouwens altijd als Dots, en niet als pixels, misschien om zo toch ook de dode SUBpixels als dot aan te merken?

Getalletje er trouwens weer ff bij gezet |:(

[ Voor 10% gewijzigd door bemeall op 09-11-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
hehe grappig dat de mensen (waaronder ikzelf) die zijn laptop hebben hier niet meer zoveel zitten tenminste in dit topic;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Michieleke schreef op 10 november 2004 @ 15:50:
hehe grappig dat de mensen (waaronder ikzelf) die zijn laptop hebben hier niet meer zoveel zitten tenminste in dit topic;)
Je ziet dat meestal inderdaad, omdat je hem toch al hebt.
Maar ik hoop van de week ergens een keer het doel van dit topic te gebruiken:

ervaring van mijn asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Mister I schreef op 10 november 2004 @ 16:31:
[...]

Je ziet dat meestal inderdaad, omdat je hem toch al hebt.
Maar ik hoop van de week ergens een keer het doel van dit topic te gebruiken:

ervaring van mijn asus.
zou graag mee doen maar kan echt geen review schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Is er al een nieuwe mirror voor de nieuwe firmware van de toshiba dvd-rw drive?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zemskii schreef op 10 november 2004 @ 22:23:
Is er al een nieuwe mirror voor de nieuwe firmware van de toshiba dvd-rw drive?
Bij deze hoe je bij de firmware komt op de toshiba site:

- ga naar http://www.toshiba.nl
- ga naar opslag mogelijkheden
- links bij select product type "dvd-recorder (slim line)"selecteren
- eronder selecteer product "SD-R6372"
- en dan go
- nu kom je op een product pagina van de SD-R6372, aan de rechterkant zie je een menu en ga je naar "firmware updates"

Voila, nu ben je als het goed is op de link die ik gepost heb. Succes met de firmware update.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Weet iemand welke 8x DVD±RW (Dual Layer) drive --merk en type-- tegenwoordig bij de Asus M6 wordt geleverd (waaronder door De Laptopper)?

Ik heb mijn M6 al besteld, nog met de Toshiba DVDRW, jammer genoeg.

Qua prijs/prestatie is momenteel de Fujitsu Siemens Amilo M-1425 notebook beter helaas, je krijgt meer voor minder geld.. :/

Het lijkt erop dat de dothan prijsverlagingen toch wat eerder te merken zijn; vraag is, wanneer zie je die voor de Asus notebooks?

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Vandaag krijgt de-laptopper mijn M6900Ne pas binnen :Z (18 oktober al besteld). Na ja, nog ff geduld :Y) Denk dat ik em maandag ontvang dan :) kan niet wachten!

[ Voor 8% gewijzigd door potatox op 11-11-2004 14:57 ]

--

• Michieleke
_PoTaToX_ schreef op 11 november 2004 @ 14:55:
Vandaag krijgt de-laptopper mijn M6900Ne pas binnen :Z (18 oktober al besteld). Na ja, nog ff geduld :Y) Denk dat ik em maandag ontvang dan :) kan niet wachten!
ik kan zeggen dat ze ook daadwerkelijk zijn binnen gekomen, was daar net en echt een pallet vol gewoon! mooi gezicht is dat...

owja nog even een toevoeging, zoals ik net zei was ik dus bij de laptopper omdat ik toch niet helemaal blij was met de temperaturen die mijn beestje maakt, ze hebben er een nieuwe processor ingezet en nieuw geheugen binnen 10 min gefixt
hij is kwa temperatuur op de batterij iets stabieler schiet niet meer uit naar de 60 a70 graden,

wat een service trouwens binnen 10min waren ze klaar, boden me een drankje aan beantwoorde nog wat vragen die ik had...

top service van de laptopper

[ Voor 39% gewijzigd door Michieleke op 11-11-2004 15:36 ]

Verwijderd

hoi

ik heb zelf 3 weken geleden de M6700ne gekocht.
1.6 dothan, 512, 60 gig, 15.4

maar nu hoor ik tijdens het minimaliseren en maximaliseren een klein piepje vanuit mijn laptop zelf, niet vanuit de speakers..

kent iemand dit probleem, of heeft iemand een tip om het op te lossen.
ik vind dat piepje vrij irritant.

op google en GoT vind ik geen oplossingen voor dit probleem

voor de rest een prima laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 17:33 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 17:32:
hoi

maar nu hoor ik tijdens het minimaliseren en maximaliseren een klein piepje vanuit mijn laptop zelf, niet vanuit de speakers..

klinkt al condensator die piept, lastig in laptop om te checken. Zou contact opnemen met leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het erop zetten van de catalyst drivers.

Na de guide gevolgd te hebben... geeft hij bij het installeren van de catalyst een error. Iets in de geest van : niet geschikt voor deze videokaart. En dan kapt ie ermee.

Dat was wel irritant... heeft iemand een oplossing hiervoor? Want ik doe echt alles goed denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ik neem aan dat je de catalyst drivers al wel gemod hebt met dat mobility mod tooltje, want dan zou het gewoon moeten werken.

Ik had namelijk ook Catalyst 4.8 op mijn notebook draaien maar aangezien de Omegadrivers meteen werken en ook wel gebaseerd zijn op de Catalyst drivers gebruik ik die tegenwoordig.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:38:
ik neem aan dat je de catalyst drivers al wel gemod hebt met dat mobility mod tooltje, want dan zou het gewoon moeten werken.

Ik had namelijk ook Catalyst 4.8 op mijn notebook draaien maar aangezien de Omegadrivers meteen werken en ook wel gebaseerd zijn op de Catalyst drivers gebruik ik die tegenwoordig.
Ja, ik heb het gemod met het tooltje. Hij geeft aan dat ze goed gemod zijn, en dan geeft ie een error dat het niet geschikt is voor dit beeldscherm adapter.

Ik heb de nieuwste catalysts gebruikt van ati.com , maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:08:
[...]

Ja, ik heb het gemod met het tooltje. Hij geeft aan dat ze goed gemod zijn, en dan geeft ie een error dat het niet geschikt is voor dit beeldscherm adapter.

Ik heb de nieuwste catalysts gebruikt van ati.com , maar geen succes
Je doet de update wel via control panel, device drivers, update driver (en dus niet via de exe bij de drivers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 17:32:
hoi

Kijk eens bij "Volumeregeling" of "Pc-luidspreker" aan staat.
Ik kreeg ook altijd een irritant piepgeluid & door de "Pc-luidspreker" te muten was het piepje weg.
(Schiet mij niet dood als ik verkeerd ben :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:28:
[...]

Je doet de update wel via control panel, device drivers, update driver (en dus niet via de exe bij de drivers)?
Via de exe krijg ik de error : 'niet geschikt voor beeldscherm adapter' (iets in die richting ).

Als ik het op jouw manier doe, dan kan ik geen radeon 9700 kiezen. Alleen de PRO versie. Maar dan krijg ik f*cked up beeld. Max reso wordt dan 1024x768. Iets wat mijn breedbeeld reso 1280x800 verpest. Er zijn ook nog andere fabrikanten..sapphire enz. Ik koos voor de standaard 'Radeon 9700 PRO' in het lijstje. Zonder suc6

Mijn vraag is dan: welke kaart moet ik dan handmatig kiezen? Ik heb origineel een radeon 9700 mobility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:06:
Mijn vraag is dan: welke kaart moet ik dan handmatig kiezen? Ik heb origineel een radeon 9700 mobility.
Problemen met de installatie van de nieuwste ATI Catalyst drivers die je hebt gemod met de tool van patje zijn er vanaf Catalyst versie 10. O-)

Voor meer info zou je eens moeten kijken op het forum van Driverheaven.net. Sowieso wel interessant. De tool van patje is de Mobility Modder.

Overigens heeft de developer van de mod tool (Patje) sinds gisteren een alternatieve oplossing in het forum gepost . :)

Heb er nu zelf de ASUS drivers opstaan, ik heb echter het idee dat het TV out beeld met Catalyst 4.10 beter was.
Ik zal de oplossing van patje vandaag zelf ook even proberen (CSS schijnt beter te draaien met 4.12).
Ik post wel of alles werkt en er geen BSOD verschijnt. :+

Catalyst 4.11 Afbeeldingslocatie: http://members.inode.at/stefan.thaller/smilies/cheer.gif
Catalyst 4.12 |:( not yet

[ Voor 38% gewijzigd door MDadm op 14-11-2004 14:11 . Reden: layout + text ]

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:53:
[...]

Kijk eens bij "Volumeregeling" of "Pc-luidspreker" aan staat.
Ik kreeg ook altijd een irritant piepgeluid & door de "Pc-luidspreker" te muten was het piepje weg.
(Schiet mij niet dood als ik verkeerd ben :p )
Het komt zegmaar niet uit zun speakers, maar daar was ik al achter.
ik ga morgen even contact opnemen met de leverancier.

wel kut zoiets |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:02:
[...]

Ik heb net hetzelfde nu ik erover nadenk, hoor je wel alleen maar als het uiterst stil is en niet altijd.

Ik dacht eerst dat het mijn schijf was die iets sneller ging draaien om een of andere reden :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall

bemeall

Down Under!

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:02:
[...]

Dat geluidje heb ik ook op mijn ASUS m6800ne notebook. Sinds dat ik het hier las heb ik er even op gelet en toen hoorde ik het ook pas. Bij mij is het alleen niet echt van een geluidsniveau dat als ik er niet op let het zou storen.

Wat me echter wel stoort is het aantal dode pixels die nog op mijn scherm zitten. Zojuist ASUS Nederland nog even aan de lijn gehad, wat het verschil was tussen dode heldere dots en dode donkere dots.
Toen werd verteld dat:
dode heldere dots oplichten bij een compleet donkere (zwarte) achtergrond.
dode donkere dots oplichten bij een compleet lichte (witte) achtergrond.

Als ik dan in het garantieboekje ga kijken heb ik bij 3 dode heldere dots recht op garantie. Laat ik er nu net 3 hebben.
Maar volgens meneer ASUS valt dit niet onder de garantie :{

Morgen nog maar eens een hartig woordje spreken met ASUS denk ik zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Tja, ik moet nog een extra paar dagen wachten op mijn asus m6900Ne van de-laptopper. De modellen die ze hebben ontvangen bevatte allemaal dooie pixel :) lang leve de pixelgarantie :Y) ze krijgen woensdag of donderdag een grote partij binnen waar volgens hun zeker één tussen zit die pixelvrij is. MINE! _/-\o_

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Heb sinds een week mijn Asus M6900N van bij de laptopper ... Ben er uitermate tevreden over ...

Heb wel 1 Bright pixel rechtsonderaan in het hoekje .... Heb hem opgemerkt toen ik scherm teste met een TFT tester ...
In normaal gebruik (gamen/desktop/...) merk ik er niks van .... Dus kan het tot nu toe niet echt als een nadeel bestempelen.

een droom laptop zonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik heb inmiddels 2 dooie pixels. Eentje die rood oplicht bij witte achtergrond en eentje die blauw oplicht bij zwarte achergrond. De rooie valt het meeste op, omdat die bijna in het midden zit :(

Heb ook wat zitten gamen, CoD united offence draait als een tiet op 1024x768 met alles op het hoogst. World of warcraft beta is ook bijna klaar met downloaden, dus die ga ik vandaag ook ff testen :D

XPENG G9 Performance 2024

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Trouwens even een tip voor ander M6 gebruikers:

Installeer SP2 NIET. Mijn systeem liep als een zonnetje (ok opstarten was al wat traag aan het worden), maar sinds SP2 is het echt zwaar verrot allemaal. Multitasken gaat slecht, met het afspelen van een DivX hapert hij nu soms ineens.... Kortom dat was een zeer slecht idee van mij |:(

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:29:

Installeer SP2 NIET. Mijn systeem liep als een zonnetje (ok opstarten was al wat traag aan het worden), maar sinds SP2 is het echt zwaar verrot allemaal. Multitasken gaat slecht, met het afspelen van een DivX hapert hij nu soms ineens.... Kortom dat was een zeer slecht idee van mij |:(
Het lijkt me heel sterk als dit komt door de combinatie WinXP SP2 en de M6. Ik denk dat er gewoon wat instellingen niet lekker zijn meegenomen ofzo.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:29:

Werkt hier prima hoor :?

• Michieleke
ja bij mij ook helemaal geen problemen met sp2 en m6900

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Same here, ik draai al sinds WinXP SP2 sinds het te downloaden is. Meteen geslipstreamed met nlite en installeren. Alles werkt gewoon perfect.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kwam de term "slipstreamen" al een paar keer tegen. Wat is dat eigenlijk en wat heb je eraan?

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Slipstreamen is dat je de SP al in de installatiecd invintegreerd, dus met andere woorden dat je de SP al geintegreerd hebt in je Windows installatie of office installatie. Kan met beide MS producten.

Dan hoef je namelijk de service packs niet meer na de installatie van Windows of office apart te installeren. Door te slipstreamen weet je eigenlijk ook zeker dat je verse kale installatie meteen up to date is. Daarnaast werkt windows net wat fijner dan wanneer je de SP achteraf moet installeren heb ik het idee.

Vooral aangezien SP 2 nogal wat kernbestanden van je windows installatie herschrijft als je het later moet installeren. Bij de geslipstreamde installatie is het al gedaan en heb je dus minder kans dat files die eerst werkte bij een kale Windows inene niet of slecht gaan werken na installatie van de SP.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden wat slipstreamen is en de voordelen ervan, neem anders een kijkje in de How To's van het Windows subforum.
[rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]
Howto's & Guides

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Bij het ophalen van je OV-kaart, krijg je een boekje met kortingen enzo. Daar staat ook de asus m6 in voor 1299 euro.

Algemene link:
http://www.studenten.net/notebook

Specs:
http://www.studenten.net/...ecificaties/AsusM67Ne.pdf

Nu zat ik er al een tijdje aan te denken deze laptop te kopen, met zelfde specs. Alleen dan een hdd van 7200rpm ipv 4200 (wat hier toch in zit neem ik aan).

Nu is mijn vraag zal ik het verschil tussen 4200 en 7200rpm merken, en is dit het geld waard.

Zit eigenlijk ook wel beetje met pixelgarantie. Dit is zo te zien niet mogelijk bij die aanbieding. Zijn der veel van jullie met dode pixels?

• potatox

potatox

unz unz unz

Roy_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:25:
Bij het ophalen van je OV-kaart, krijg je een boekje met kortingen enzo. Daar staat ook de asus m6 in voor 1299 euro.

Algemene link:
http://www.studenten.net/notebook

Specs:
http://www.studenten.net/...ecificaties/AsusM67Ne.pdf

Nu zat ik er al een tijdje aan te denken deze laptop te kopen, met zelfde specs. Alleen dan een hdd van 7200rpm ipv 4200 (wat hier toch in zit neem ik aan).

Nu is mijn vraag zal ik het verschil tussen 4200 en 7200rpm merken, en is dit het geld waard.

Zit eigenlijk ook wel beetje met pixelgarantie. Dit is zo te zien niet mogelijk bij die aanbieding. Zijn der veel van jullie met dode pixels?
Het verschil tussen 4200 rpm en 7200 is best goed te merken. B.V met het overpompen van veel bestanden over een 100Mbit netwerk. Met een 4200 RPM hdd krijg je gouw dat je hele systeem rete traag word en bijna nix meer kunt doen dan gewoon ff wachten tot het klaar is. Met 7200 rpm kun je gewoon lekker doorwerken en nergens last van (persoonlijke test). Ik vind dit zeker het geld waard.

En over dat pixelgarantie: Ik raad het best wel iedereen aan :) Zie hier namelijk best veel replies van mensen met dooie pixels. Zelfs de hele lading dat de-laptopper vorige week binnenkreeg zat vol met dooie pixels. Komt dus best vaak voor :D

[ Voor 10% gewijzigd door potatox op 18-11-2004 23:46 ]

--

• potatox

potatox

unz unz unz

2 uurtjes geleden een belletje gehad :) Ze komen men lappie morgen tussen 14:00 en 17:00 brengen :) Kan niet wachten! Moets deze week weer wachten op de nieuwe voorraad omdat de vorige allemaal dooie pixels hadden :)

--

• kipfel
_PoTaToX_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:45:
[...]

Het verschil tussen 4200 rpm en 7200 is best goed te merken. B.V met het overpompen van veel bestanden over een 100Mbit netwerk. Met een 4200 RPM hdd krijg je gouw dat je hele systeem rete traag word en bijna nix meer kunt doen dan gewoon ff wachten tot het klaar is. Met 7200 rpm kun je gewoon lekker doorwerken en nergens last van (persoonlijke test). Ik vind dit zeker het geld waard.

En over dat pixelgarantie: Ik raad het best wel iedereen aan :) Zie hier namelijk best veel replies van mensen met dooie pixels. Zelfs de hele lading dat de-laptopper vorige week binnenkreeg zat vol met dooie pixels. Komt dus best vaak voor :D
Pixelgarantie zou ik normaal ook altijd nemen, maar aangezien dit nu een redelijke aanbieding is. overweeg ik toch hiervoor te gaan kijk maar eens naar heb prijsverschil:

Aanbieding zonder pixelgarantie en met 4200rpm schijf: 1299,-
De laptopper met pixelgarantie en 7200rpm schijf: 1.545,81

Vind dit toch nogal een redelijk groot prijsverschil. Zal der nog wel ff goed over na moeten denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Die actie is dus voor 1299, als je zelf een 60GB 7200RPM schijf gaat kopen kost dat je al 148,75 euro (pricewatch alleen NL: http://www.tweakers.net/p...ry=&Action=&Landfilter=Ne )

Dan zit je al grofweg op 1448 euro, en dat is zonder pixelgarantie en dat je dan zelf je harddisk mag gaan inbouwen.

Ik neem aan dat 1.545,81 incl. BTW is? Als dat zo is dan zou ik voor de-laptopper gaan, van die 100 euro verschil gaat 60 euro af aan pixelgarantie dus hou je een vershil van 50 euro of zo.

Maar goed, het is inderdaad veel geld dus denk er over na. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Maar als ik zelf die hdd ga vervangen kan ik de 4200rpm schijf natuurlijk weer verkopen he...

En zag net ook dat er een dual-layer dvd brander in de laptop van 1299 zit. Niet dat ik dit echt noodzaak vindt (heb al der al 1 in me desktop zitten.)

Wat ik wel ff graag wil weten is: Hoeveel mensen hebben een laptop gekregen met dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

:( :( :( :(
Net de laptop gekregen. Ik was niet in huis, mijn broer wel. De accu was missend maar die sturen ze morgen op. Maar dit is niet mijn probleem!.
Ik heb onderstaande laptop ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/03b.jpg

Maar ik wou juist deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/05b.jpg

Die laatste is toch de M6900-Ne?? Ik heb zelfs nog een extra mailtje gestuurd met deze foto erin en gevraagt of het deze(2e afbeelding) is en ze hebben dat bevestigd! Hoe zit dat nu met die bovenste? :( Is dat het oude model ofzo? Zelfs op de site van de-laptopper staat een foto van de onderste. Die laptop die ik nu gekregen heb (de bovenste) vind ik oer en oer lelijk!

Wheelp.. :(

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:41:
:( :( :( :(
Net de laptop gekregen. Ik was niet in huis, mijn broer wel. De accu was missend maar die sturen ze morgen op. Maar dit is niet mijn probleem!.
Ik heb onderstaande laptop ontvangen:
[afbeelding]

Maar ik wou juist deze:
[afbeelding]

Die laatste is toch de M6900-Ne?? Ik heb zelfs nog een extra mailtje gestuurd met deze foto erin en gevraagt of het deze(2e afbeelding) is en ze hebben dat bevestigd! Hoe zit dat nu met die bovenste? :( Is dat het oude model ofzo? Zelfs op de site van de-laptopper staat een foto van de onderste. Die laptop die ik nu gekregen heb (de bovenste) vind ik oer en oer lelijk!

Wheelp.. :(
Met die metalen randen is de 15.1 inch versie, die zonder is de 15.4 breedbeeld..... Kreeg zelf bij de omruil een keer bijna de verkeerde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:44:
[...]
Met die metalen randen is de 15.1 inch versie, die zonder is de 15.4 breedbeeld..... Kreeg zelf bij de omruil een keer bijna de verkeerde.....
Dus wou je zeggen dat die onderste niet in 15.4'' is? :( Dan ben ik zelfs nog bereid om deze om te ruilen tegen de 15.1'' versie. Ik vind deze echt lelijk. En waarom zegt de-laptopper dan dat het die onderste is. Verdorie. Ze zijn ook al niet meer te bereiken, word maandag pas weer.
Man wat baal ik hiervan.. Heb er een dikke maand op moeten wachten..

[update]
Op deze site: http://www.asus.com/products/notebook/m6series/m6_index.htm als 2e staat wel de laptop met het gave uiterlijk. Erbij staat dat ie er ook in 15.4'' widescreen is
[/update]

[ Voor 38% gewijzigd door potatox op 19-11-2004 19:45 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Roy_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:41:
Maar als ik zelf die hdd ga vervangen kan ik de 4200rpm schijf natuurlijk weer verkopen he...

En zag net ook dat er een dual-layer dvd brander in de laptop van 1299 zit. Niet dat ik dit echt noodzaak vindt (heb al der al 1 in me desktop zitten.)

Wat ik wel ff graag wil weten is: Hoeveel mensen hebben een laptop gekregen met dode pixels?
Ik had geen pixelgarantie genomen en heb tot nu toe (snel afkloppen :) ) nog geen enkele dooie pixel of dooie subpixel of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Denk toch dat ik maar voor de laptop uit de aanbieding ga, ben per slot van rekening ook maar een arme student.

Dan maar geen 7200rpm schijf (kan ik der altijd later nog inzetten, als 4200rpm me echt te langzaam af is). En ik gok der maar op dat der geen dooie pixels inzitten en of ik me erg aan een dooie pixel erger is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall

bemeall

Down Under!

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:52:
[...]

Dus wou je zeggen dat die onderste niet in 15.4'' is? :( Dan ben ik zelfs nog bereid om deze om te ruilen tegen de 15.1'' versie. Ik vind deze echt lelijk. En waarom zegt de-laptopper dan dat het die onderste is. Verdorie. Ze zijn ook al niet meer te bereiken, word maandag pas weer.

[update]
Op deze site: http://www.asus.com/products/notebook/m6series/m6_index.htm als 2e staat wel de laptop met het gave uiterlijk. Erbij staat dat ie er ook in 15.4'' widescreen is
[/update]
Volgens mij zit er wel een kern van waarheid in dat de zilveren rand de 15.1" is en de 15,4" een zwarte rand heeft.
In ieder geval heeft mijn 15,1" een zilvere rand, en de 15,4" die ik in de winkel heb zien staan was zwart.
Komt trouwens wel vaker voor dat een webwinkel het verkeerde plaatje heeft staan, maar dat zou je van de asus site eigenlijk niet mogen verwachten.
D'r staat op de asus site trouwens onder de ene wel 15,1" en de andere 15,4" en dat zou dan wel kunnen kloppen. Alleen klopt die kleine tekst die daaronder staat dan niet helemaal :X

Nog even een extra vraagje:
Ondertussen al iemand iets gevonden om de mediabuttons aan te sturen dmv bijvoorbeeld winamp?
Ik weet dat die vraag al eerder in dit topic gesteld is, maar daarop had nog niemand antwoord. Misschien dat er ondertussen iemand vordering in gemaakt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:52:
[...]

[update]
[/update]
ik weet niet maar ik had je dat ook wel kunnen vertellen hoor dat je de bovenste kreeg ;) had je zelfs op msn kunnen vragen, maar toen ik er was heb ik meerdere m6900 laptops gezien en die waren allemaal hetzelfde, de mijne is ook met donkere rand

martinho heeft ook de 6900 en denk dat hij ook kan bevestigen dat het degene is met de donkere rand...

en als ik naar de fotows kijk ook op andere fora is het maar net hoe de foto gemaakt is want volgens mij zijn ze allemaal met donkere rand..

[ Voor 9% gewijzigd door Michieleke op 19-11-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
bemeall schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:42:
Nog even een extra vraagje:
Ondertussen al iemand iets gevonden om de mediabuttons aan te sturen dmv bijvoorbeeld winamp?
Ik weet dat die vraag al eerder in dit topic gesteld is, maar daarop had nog niemand antwoord. Misschien dat er ondertussen iemand vordering in gemaakt heeft :)
voor zover ik weet kan dit niet, heb dat namelijk bij mijn vorige asus geprobeerd en dat ging niet zei asus zelf ook alleen wmp. dus heb bij deze niet meer de moeite gedaan om het uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

mmm ik denk dat jullie gelijk hebben ja, 15.4'' is de zwarte en 15.1'' de silveren. Het eniste verschil is dus dat kleine randje en de boxjes dan.. Moet wel zeggen hoe vaker ik naar de laptop kijk hoe mooier ik em wel begin te vinden :) Had me te veel verheugd op die silveren denk ik ;)
Enigste nadeel(word misschien nog wel voordeeld) van deze 15.4'' is die boxjes onder het scherm...beetje rare plek..
Maybe had ik dan toch niet goed/genoeg gezocht, maar ja de-laptopper heeft wel gezegt dat het dezelfde is als op de eerste foto dat ik geplaats heb, paar posts hiervoor, beetje raar dus.
Zal dit weekend maar ff goed nadenken over om deze te houden of toch voor de 15.1'' gaan. Denk ook dat ik vanwege mijn vorige asus m2400e dat lekkere silveren uiterlijk gewend ben en nog gewoon ff moet wennen. 8)

Is de cover bij de 15.1'' ook gewoon zwart dan? Enigste silver is dus alleen de rand om het scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door potatox op 19-11-2004 23:37 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall

bemeall

Down Under!

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:35:
[..]

Is de cover bij de 15.1'' ook gewoon zwart dan? Enigste silver is dus alleen de rand om het scherm?
Ik denk dat het wel went, op een gegeven moment ga je het zwarte ook wel mooi vinden, zeker als ie ook nog eens fijn werkt :)

De 15.1" is naast de rand om het scherm ook op de voorkant zilver en een klein accent-lijntje wat er over de zeikanten loopt. De binnenkant is gewoon zwartachtig, net als de bovenkant.
Eigenlijk ziet ie er gewoon net als op t Plaatje uit :+

[ Voor 5% gewijzigd door bemeall op 20-11-2004 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Speedswitch doet het trouwens ook een stuk minder na SP2. Als ik hem op dynamic switching zet staat ie op maximale snelheid met 20% belasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Zow :) heb toch de 15.4" gehouden. WinXP geinstalleerd en drivers etc.. Damn wat een lekker ding :D Ik had ff een vraagje over de monitor. Is 60hertz de hoogste refreshrate die de monitor aankan? Ik heb de nieuwste Ati Cal. drivers met patjes patch toegepast.

Net half life 2 gespeeld op de laptop, 16:10 beeld 1260x800. Zeker een stabiele framerate. Wat me opvalt is dat de hele onderste lijn van het beeldscherm oplicht als de resolutie afwijkt van de native res. :s best raar. Iemand anders dit ook? Maybe een driver iets ofzo..

[ Voor 36% gewijzigd door potatox op 20-11-2004 19:21 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over dooie pixels.....

Als je 2 dode pixels hebt die alleen zichbaar zijn bij opstarten heb je dan de kans dat je in de toekomst meer krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van een externe 2.5" hd op deze laptop? Gaat dat zonder extra voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:54:
Een vraagje over dooie pixels.....

Als je 2 dode pixels hebt die alleen zichbaar zijn bij opstarten heb je dan de kans dat je in de toekomst meer krijgt ?
Nee dat staat helemaal los van elkaar, of je moet een slecht lcd ontvangen hebben, dan is er nog wel een kans voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Mmm ik krijg nu voor geen meter meer die Catalyst driver geinstalleerd. Heb de patch (patje) toegepast maar de setup vind em niet en via hardware vind ie em ook niet, als ik kijk naar de inf file maakt patjes tool er een andere line bij dan die in de orginele asus drivers zitten, denk dat ie em daarom niet pakt. Kan het kwaad om de info van de asus driver toe te voegen aan de nieuwe cat. drivers om em zo geinstalleerd te krijgen? :)

Asus drivers:
"ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series" = ati2mtag_M10, PCI\VEN_1002&DEV_4E50&SUBSYS_17721043
Patje:
"Radeon Mobility 9700"= ati2mtag_M11, PCI\VEN_1002&DEV_4E50

[ Voor 18% gewijzigd door potatox op 21-11-2004 10:37 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil de Asus m67Ne kopen bij www.studenten.net/notebook maar weet iemand op de gratis tas en muis er ook bij zit geleverd???

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
denk het wel, ik heb hem bij 4launch gekocht, en dat komt gewoon allemaal in 1 doos van asus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem via de vu aangeschaft en daar zat geen tas en geen muis bij :(, dus zou het voor de zekerheid wel even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou even melden dat ik na lang twijfelen de 6700 heb aangeschaft.
Gewoon bij de lokale computerwinkel en standaardconfiguratie, alleen wat meer geheugen erbij en snellere cpu.
Bevalt tot nu toe goed.

Heb alleen nog beetje problemen met dvd-brander die niet herkend wordt door Nero. ik zie allemaal posts van mensen die Toshiba hebben maar mijn brander is Matshita.

hmm probleem gedeeltelijk opgelost, brand geen Philips DVD+R, Traxdata DVD-R lukt wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:54:
Ik wou even melden dat ik na lang twijfelen de 6700 heb aangeschaft.
Gewoon bij de lokale computerwinkel en standaardconfiguratie, alleen wat meer geheugen erbij en snellere cpu.
Bevalt tot nu toe goed.

Heb alleen nog beetje problemen met dvd-brander die niet herkend wordt door Nero. ik zie allemaal posts van mensen die Toshiba hebben maar mijn brander is Matshita.

hmm probleem gedeeltelijk opgelost, brand geen Philips DVD+R, Traxdata DVD-R lukt wel.
vaag die dvdtjes kan ik wel branden en heb ook een matshita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om de Asus M67Ne voor € 1.299,- aan te schaffen bij Studenten.Net maar heb paar vragen waarop ik graag antwoord wil. Heeft iemand al deze laptop van hier al gekocht ? Krijg je dan een muis en tas van asus ? En hoe zit het met pixel garantie ? Kun je hier pixelgarantie nemen zoniet wat kun je doen als je na je bestelleng ziet dat je een dode pixel hebt ? Nemen ze hem dan terug of wat ?

Veel vraagtekens hé :+

Ik ga € 1300 euro uitgeven dus wil ik ook 100 % zeker weten hoe het allemaal ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:13:
Ik sta op het punt om de Asus M67Ne voor € 1.299,- aan te schaffen bij Studenten.Net maar heb paar vragen waarop ik graag antwoord wil. Heeft iemand al deze laptop van hier al gekocht ? Krijg je dan een muis en tas van asus ? En hoe zit het met pixel garantie ? Kun je hier pixelgarantie nemen zoniet wat kun je doen als je na je bestelleng ziet dat je een dode pixel hebt ? Nemen ze hem dan terug of wat ?

Veel vraagtekens hé :+

Ik ga € 1300 euro uitgeven dus wil ik ook 100 % zeker weten hoe het allemaal ziet :P
Vraag het ze, maar je mag best wel wat voor onderzoek doen hoor.
Het is hier niet de nationale vragenbank. bijvoorbeeld van die tas en muis hier bij geleverd zit, dat staat nota bene een paar postes boven je al gevraagd.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michieleke, ik vind het ook vaag.
Philips is toch niet zo'n slecht merk.
maar als ik met Philips probeer te branden blijft Nero staan bij waiting for drive to become ready.

Maar goed, voor de rest superlaptop naar mijn idee.
Heb zelfs mijn eigen pc al bijna niet meer aan, doe nu alles op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar voor De-Laptopper gekozen en niet voor Stedenten.Net. Als ik zo lees wat voor service de-laptopper biedt en vooral die pixelgarantie dan heb ik die € 100 wel over. Ik heb nu deze configuratie:

M6900-Ne
Intel Pentium M 725 1600Mhz 2MB Cache (Dothan)
15.4"WSXGA+ TFT
ATI 9700 64MB
DVD+/-RW
60GB 4200RPM
(Niet snel maar ik heb een snelle externe HD dus komt goed)
De Laptopper Pixelwarranty
Geen Windows

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik WiFi 54 Mbps ga nemen. Ik heb thuis een Adsl verbinding waarmee ik draadloos wil internetten. Kan ik gewoon draadloos internetten zonder WiFi 54 Mbps ? Hij heeft interne W-LAN dus ik neem aan dat ik hiermee gewoon thuis draadloos kan internetten ? Zo ja wat kan ik dan met WiFi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:10:
Michieleke, ik vind het ook vaag.
Philips is toch niet zo'n slecht merk.
maar als ik met Philips probeer te branden blijft Nero staan bij waiting for drive to become ready.

Maar goed, voor de rest superlaptop naar mijn idee.
Heb zelfs mijn eigen pc al bijna niet meer aan, doe nu alles op mijn laptop :)
haha ja datzelfde probleem heb ik ook zit er ook over te denken om mijn pc te verkopen....

maar vind het raar want ik kan dus wel gewoon dvd+r schijfjes branden van philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:25:
Toch maar voor De-Laptopper gekozen en niet voor Stedenten.Net. Als ik zo lees wat voor service de-laptopper biedt en vooral die pixelgarantie dan heb ik die € 100 wel over. Ik heb nu deze configuratie:

M6900-Ne
15.4"WSXGA+ TFT
ATI 9700 64MB
DVD+/-RW
60GB 4200RPM
Geen Windows

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik WiFi 54 Mbps ga nemen. Ik heb thuis een Adsl verbinding waarmee ik draadloos wil internetten. Kan ik gewoon draadloos internetten zonder WiFi 54 Mbps ? Hij heeft interne W-LAN dus ik neem aan dat ik hiermee gewoon thuis draadloos kan internetten ? Zo ja wat kan ik dan met WiFi ?
Ik wil je toch aanraden om minimaal een 5400rpm schijf te nemen. Puur omdat windows toch op de langzame schijf zal draaien, en dat vertraagt je systeem echt enorm. Ik heb dezelfde laptop ook met 4200rpm schijf (kon dat niet veranderen) maar ik ga binnenkort een andere kopen, want die is echt traag.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 21-11-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:25:

M6900-Ne
15.4"WSXGA+ TFT
ATI 9700 64MB
DVD+/-RW
60GB 4200RPM
Geen Windows

Neem gewoon die 54mbit WLAN, want als je niets selecteerd dan heb je GEEN WLAN !!!

Doordat je zelf alles kan samenstellen kan je dus ook de optie nemen op geen WLAN erin te hebben.

WLAN is onderdeel van het Centrino platform. Maar als je zelf ervoor kiest om GEEN WLAN te nemen dan heb je dus geen Centrino laptop.

Neem als voorbeeld de M6R serie, dat is dus GEEN Centrino omdat je dus geen gebruik maakt van de 855 chipset (een Ati chipset wordt hierin gebruikt), maar wel van de WLAN en CPU.

Dus zo kan je ook notebooks hebben die wel de 855 chipset gebruikt en ook de CPU maar geen 2100 of 2200 WLAN van Intel maar een eigen WLAN kaart. Bijvoorbeeld bij Dell kan je hun WLAN kaart nemen die dan ook het A protocol ondersteunt.

Hoop dat dit nu duidelijk is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan, ik had het over WiFi en niet WLAN :P

Nice review btw :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHIT ! Ik dacht net als _PoTaToX_ dat die 15.4" WSXGA die met de zilveren rand was !

Ik vind die zwarte lelijk, Ik moet dus 15.1" SXGA hebben maar die is best wel duur (budget: €1400) Morgen eens met de-laptopper contact opnemen en vragen of het ook mogelijk is om die 15.1" SXGA met mindere specs te krijgen. Ik hoef bv geen 80 gb hd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:20:
FongWan, ik had het over WiFi en niet WLAN :P

Nice review btw :Y)
WLAN, WiFi, Wireless ... een pot not. ;)
Maar goed ik zou dus gewoon voor 54mbit gaan.

Tnx for the complements :) Ik wacht nog op de reviews van anderen, vooral benchmarks van hun harddisk als ze een andere dan de 60GB 7200RPM van Hitatchi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik wil best wel ff benchen, kun je een lijstje met programma's maken van welke je resultaten wilt hebben, welke versie, en als je 't toch hebt, een mirror waar we ;t kunnen downloaden.

Lijkt me gaaf om te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:43:
SHIT ! Ik dacht net als _PoTaToX_ dat die 15.4" WSXGA die met de zilveren rand was !

Ik vind die zwarte lelijk, Ik moet dus 15.1" SXGA hebben maar die is best wel duur (budget: €1400) Morgen eens met de-laptopper contact opnemen en vragen of het ook mogelijk is om die 15.1" SXGA met mindere specs te krijgen. Ik hoef bv geen 80 gb hd....
:) De-laptopper heeft best wel misleidende foto's erop staan na mijn mening, ik heb ze er al over gemailt. Dan kan je wel zeggen van, "ja euh, in elke review staat die zwarte, dus beetje dom van je dat je dat niet wist", maar ik ken genoeg mensen die niet naar reviews kijken maar vanuit de afbeelding op de website kun keuze maken.
Ik vond(!!) die zwarte in het begin ook erg lelijk. Ik had me zo verheugd op die grijze. Maar na em toen 1 dag in gebruik te hebben gehad, ben ik zeer tevregen met de zwarte. Aan die boxen onder de monitor stoor ik me helemaal niet meer. En de kleur is eigenlijk super strak :)
Ik wil hiermee zeggen, open de laptop eens en kijk er een tijdje na. Tiz echt een pracht ding :)

[ Voor 4% gewijzigd door potatox op 22-11-2004 09:36 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfebre
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:16:
Wil de Asus m67Ne kopen bij www.studenten.net/notebook maar weet iemand op de gratis tas en muis er ook bij zit geleverd???
Nee, de tas en de muis zitten er niet bij, ik heb het al gevraagd. Voor de rest zou het dezelfde package moeten zijn als ASUS normaal levert. Je krijgt geen geld terug, wel een andere laptop/reparatie als er (teveel?) dode pixels zijn, is mij beloofd. Het gaat via hetzelfde bedrijf als voor een aantal universiteiten/hogescholen (ISL).
Ikzelf vind de aanbieding dusdanig goed dat ik hem heb besteld ondanks enig risico voor gezeur (pixels). Nu kan ik een betere tas (rugzak) en een draadloze muis en draadloos toetsenbord aanschaffen voor thuis en nog geld overhouden tov de laptopper...
Ik laat nog wel weten of het goed is bevallen als ik hem heb.

Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de admin pass van een laptop :)
ik heb een beetje mijn MBR ver***** ivm linux en ik kan dus geen fixmbr doen omdat ik dat wachtwoord niet heb :(

found, het was gewoon enter 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PoTaToX_, dus als ik jou luister koop ik gewoon die zwarte 14.5 '' WSXGA ipv 15.1" SXGA ?

Die SXGA is wel duurder dan WSXGA, zou eigenlijk andersom moeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:52:
_PoTaToX_, dus als ik jou luister koop ik gewoon die zwarte 14.5 '' WSXGA ipv 15.1" SXGA ?

Die SXGA is wel duurder dan WSXGA, zou eigenlijk andersom moeten 8)7
Nope, bij de 15.1" hebje 1400x1050 reso.. beter dan 1200x800, dus meer waar (meer vlakjes ;) ) voor je euri!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat precies het verschil is tussen m6700ne en m6800ne.

wie weet hoelang de levertijd is van de m67ne via www.student.net/notebook.
GA hem bijna zeker kopen dus het begint een beetje te kriebelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:22:
Als ik me niet vergis heeft M6700-Ne 15.4"WXGA TFT scherm en de M6800-Ne heeft 15.1"SXGA+ scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu
  • Laatst online: 01-07-2024

Puu

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:22:

wie weet hoelang de levertijd is van de m67ne via www.student.net/notebook.
GA hem bijna zeker kopen dus het begint een beetje te kriebelen. 8)
Het verschil tussen de m6700ne en de 6800ne weet ik niet (zal wel 0,1 ghz verschil zijn). Ik heb vanmiddag even naar studenten.net gebeld en de levertijd is 2 weken (10 werkdagen). Elke week worden bestelling van die week op de vrijdag naar de leverancier doorgestuurd en vanaf dan kun je de 10 werkdagen aftellen.
Er waren nog enkele honderden laptops over (m6700ne) en er werden er zo'n honderd per week van verkocht...

Maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de acer 4001Wlmi en de Asus m6700ne... Wie gaat mij over de streep helpen? (welke heeft bijvoorbeeld de beste benchmarks????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook nooit een goede keuze maken |:(

Leuke aanbieding bij PefectSystems

• Type: M6807NE
• Type processor: Intel Pentium M 715, 1.5 Ghz, 2 Mb Cache, 400 Mhz
• Geheugen: 512 MB (2 reepjes van 256 Mb)
• Scherm: 15.1" SXGA 1400 x 1050
• Videocontroller: ATi Mobility Radeon 9700, 68 Mb

Dit voor € 1.437,56 (inc BTW) maar.....
Als u tussen 15 november en 20 december een bestelling plaatst via onze website, krijgt u, als uw totaalbedrag* hoger is dan 500 euro inclusief BTW, 5% korting over dit totaalbedrag*.
Dan krijg je dus een korting van € 71,88 (in niet nix) en betaal je voor de laptop € 1.365,68 !

Bij De-Laptopper zul je voor deze zeker € 150,- meer betalen maar dan heb je wel pixelgaratie en goede service (lees ik zo vaak hier)

Ik weet echt niet wat ik moet doen, mijn budget is € 1400,- en ik zeg geen nee tegen SXGA voor deze prijs alleen zit im met pixelshit nu. Straks ben ik de lul omdat ik een dode pixel heb 8)7

Iemand deze al aangeschaft bij PerfectSystems ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

Heb net even bij perfect systems gekeken, mooie aanbieding, maar als je niet per definitie behoefte hebt aan SXGA dan kun je volgens mij veel beter 1299 E betalen bij studenten.net en dan net even wat meer uit je geld halen.

Asus m6807 NE (1368.68 E)

• Type processor: Intel Pentium M 715
• Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional Edition
• Schermgrootte: 15 inch
• Resolutie: 1400 x 1050 pixels
• Harde schijf grootte: 40 GB
• Optische drive: DVD±R(W)
• Extra: Incl. optische muis en notebooktas

Asus m6700 NE (1299 E)

• Type processor: Intel Pentium M 725
• Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
• Schermgrootte: 15,4 inch
• Resolutie: 1200 X 800 pixels
• Harde schijf grootte: 60 GB
• Optische drive: DVD writer (Dual Layer)
• Extra: niks

Dat zijn de verschillen, misschien handig om erbij te vermelden dat alle bestellingen van studenten.net via ISL gaan. Dit bedrijf handelt ook namens veel universiteiten (inclusief Twente?), maar ik heb iig nog niemand gehoord met kapotte pixels bij laptops die via ISL komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
denk dat het feit of je al dan niet kapotte pixels hebt NIETS te maken heeft met je leverancier ... Eerder met de uitval die de TFT-leverancier van Asus op dat ogenblik heeft.

Het is imho echt lariekoek te denken dat de goeie exemplaren eerst uitgesorteerd worden en dan naar leverancier X worden gestuurd, en vervolgens de slechte naar leverancier Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu

Puu

RIP-airco schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:50:
denk dat het feit of je al dan niet kapotte pixels hebt NIETS te maken heeft met je leverancier ... Eerder met de uitval die de TFT-leverancier van Asus op dat ogenblik heeft.

Het is imho echt lariekoek te denken dat de goeie exemplaren eerst uitgesorteerd worden en dan naar leverancier X worden gestuurd, en vervolgens de slechte naar leverancier Y
We begrijpen elkaar verkeerd, ik suggereer dat ISL kijkt of er kapotte pixels zijn alvorens ze naar de desbetreffende klant worden gestuurd. (zijn er kapotte pixels dan stuurt ISL ze zelf terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het bedrijf ISL gevestigd????
Wij hebben hier namelijk ook een ISL in Venlo. Misschien geen last van levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfebre
  • Laatst online: 24-01-2024
Puu schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:05:
[...]
Maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de acer 4001Wlmi en de Asus m6700ne... Wie gaat mij over de streep helpen? (welke heeft bijvoorbeeld de beste benchmarks????)
Ik zat met hetzelfde dilemma, maar heb nu toch voor de ASUS gekozen. Ik vond vooral het scherm van de Acer een beetje tegenvallen, het was m.i. een beetje flets en vooral niet erg scherp (letters) in vergelijking met andere. Helaas kon ik nergens de ASUS in de winkel bekijken en ik neem nu dus een redelijk risico door toch de ASUS te hebben besteld. Toch gedaan, vanwege de goede naam van ASUS, de betere brander, de goede aanbieding en de goede ervaringen hier op het forum (thanx :*) ).
Wat is eigenlijk jullie oordeel over het 15.4" WXGA scherm (I know, het SXGA scherm is erg goed..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook niet dat ASUS 2 jaar wereldwijd garantie heeft en ACER maar 1 jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Alfebre schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:06:
[...]

Ik zat met hetzelfde dilemma, maar heb nu toch voor de ASUS gekozen. Ik vond vooral het scherm van de Acer een beetje tegenvallen, het was m.i. een beetje flets en vooral niet erg scherp (letters) in vergelijking met andere. Helaas kon ik nergens de ASUS in de winkel bekijken en ik neem nu dus een redelijk risico door toch de ASUS te hebben besteld. Toch gedaan, vanwege de goede naam van ASUS, de betere brander, de goede aanbieding en de goede ervaringen hier op het forum (thanx :*) ).
Wat is eigenlijk jullie oordeel over het 15.4" WXGA scherm (I know, het SXGA scherm is erg goed..)?
heb heb zelf een wsxga+ bevalt erg goed maar op school heb ik ook een keer de wxga gezien en die ziet er ook gewoon erg goed uit eigenlijk net zo scherp als die van mij maar er kan iets minder informatie op... verder net zo goed

//offtopic: heeft iemand hier al eens zijn tft scherm schoon gemaakt?? heb van die tft cleaner bij de mycom gehaalt "speciaal voor tft schermen" zou geen strepen enz achter moeten laten maar het is 1 vette zooi geworden echt niet mooi meer...

heeft iemand anders een tip voor een ander product of mag een vochtige doek ook gewoon???

[ Voor 16% gewijzigd door Michieleke op 23-11-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte klant, (wie zegt dat ? )

Helaas kunnen wij deze "dode pixel garantie" niet aanbieden. Zodra we de laptop uit de verpakking gehaald hebben, mogen wij hem ook niet meer terug sturen naar onze leverancier.

Wat betreft het LCD scherm:

Heldere dots: garantie vanaf 8 defecte dots
Donkere dots: garantie vanaf 8 defecte dots
Twee naast elkaar liggende dots: garantie vanaf 2 defecte dots
Lijn door het scherm: direct garantie

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems B.V.
Danny M. Nijland
Geen pixel garantie dus bij Perfect Systems en zu ruilen ook niet als je dode pixels blijkt te hebben na aankop.... :X

Ik denk dat ik dan maar de risico moet nemen maar als ik staks een lelijke dode pixel heb op mijn SXGA scherm kill ik hun })

/Edit: Puu, ik wil heel graag SXGA en geen WS (schijnt nogal lastig te zijn met games die geen WS ondersteunen) |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Michieleke schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:35:
[...]

heb heb zelf een wsxga+ bevalt erg goed maar op school heb ik ook een keer de wxga gezien en die ziet er ook gewoon erg goed uit eigenlijk net zo scherp als die van mij maar er kan iets minder informatie op... verder net zo goed

//offtopic: heeft iemand hier al eens zijn tft scherm schoon gemaakt?? heb van die tft cleaner bij de mycom gehaalt "speciaal voor tft schermen" zou geen strepen enz achter moeten laten maar het is 1 vette zooi geworden echt niet mooi meer...

heeft iemand anders een tip voor een ander product of mag een vochtige doek ook gewoon???
Ik gebruik dat spul al n jaar, werkt erg goed (geburik 't niet alleen voor laptop lcd maar ook voor me TFT's..

wat ik doe: goed schudden, 5x ofzo, dan 4x goed drukken en sprayen over 't scherm (dus 4x, 1 in elke "hoek" vant scherm). Dan met een stofvrije doek (kheb zon ding van me ma gepakt, weenie waar je ze kan halen) uitvegen over het hele scherm. Je moet 't zien als schoonmaakmiddel.

Blijf, rustig drukken, doorvegen totdat het weg is. Zorg dat je op alle plekken van het scherm dat spul hebt verspreid.

Heb er hier erg goede ervaringen mee :Y)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Jeuj, dode pixel nummer 3. Ik heb nu twee rooie en 1 blauwe. Gaat lekker door zo :( Eind volgend jaar geen scherm meer over....

XPENG G9 Performance 2024

Verwijderd

8) Vandaag laptoppie gekocht voor 994 euri bij ISL: M6827 ne-uh.
Special price.

Heeft deze laptop trouwens een b of g lanverbinding??

Wat voor accespoint kan ik trouwens het beste kiezen achter mijn adsl ethernet modem van Tiscali, vast en wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
Kun je mij aub die prijs verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:12:
8) Vandaag laptoppie gekocht voor 994 euri bij ISL: M6827 ne-uh.
Special price.

Heeft deze laptop trouwens een b of g lanverbinding??

Wat voor accespoint kan ik trouwens het beste kiezen achter mijn adsl ethernet modem van Tiscali, vast en wireless?
Volgens mij een g.

@AnotherFruitcake: Misschien subsidie gekregen via studie, of werk.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.