heel de dns is anders opperbrak, al bijna de hele dag, niet alleen buitenlandse sites.
Ook veel nederlandse sites kunnen niet altijd via een peering gerouteerd worden en zullen via een transit uplink gaan.Anoniem: 100320 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:14:
hehheh...na diverse pogingen het forum nog kunnen bereiken....snap het verband niet tussen een transit glasbreuk met probleem dat je bij opvragen nederlandse sites of een dns-error krijgt en pas na diverse pogingen een site die in NL zit geopend krijgt...komt dat wellicht doordat het verkeer wordt gerouted en daardoor een en ander overbelast is???...
Al met al ga ik maar naar bed...werkt zo niet echt lekker...morgen weer een dag.
Wat heeft BBned er mee te maken eigenlijk? Gaat hier puur om de IP backbone, en daar een deel van zelfs maar.666AnGeL schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:56:
ik wordt ook ff gek hier...
moet nog een hoop werk doen voor morgenvroeg...
mn verbinding werkt voor geen ene meter... damnit..
Wanneer is dat transit probleem gvd nu eens opgelost..
( bbned schiet op GVD!! )
en ik kan ook geen mail ophalen van mn werk
( heel erg nodig! )
aarghh..
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
klopt.. het is een fout bij Trueserver hoorde ik?bjck schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:51:
[...]
Ook veel nederlandse sites kunnen niet altijd via een peering gerouteerd worden en zullen via een transit uplink gaan.
[...]
Wat heeft BBned er mee te maken eigenlijk? Gaat hier puur om de IP backbone, en daar een deel van zelfs maar.
Maargoed het loopt hier al weer aardig.. dus ik denk dat het opgelost is.
Overdags is het *meestal* wel stabiel maar tussen 1:00 en 2:00 is het regelmatig ronduit huilen. En lokaal? Ik heb mijn kabels vervangen én mijn router. Daarnaast heeft xs4all iets van 2 jaar met *twee* aangekondigde onderbrekingen stabiel gedraaid.Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:
Je formuleerd het verkeerd: Je moet je afvragen wanneer het bij jou stabiel zal gaan zijn. De problemen die jij ervaart zijn bij jou lokaal, niet netwerk-wide. Mischien een wispelturig modem, probleem bij je ISRA....maar de boel is gewoonweg niet 3x per week down.
Dus dan vraag ik mij wel af wat het dan is? Naar de klant wijzen is gewoonweg te makkelijk imo.
En dan vraag ik mij gelijk ook af waarom het bij diverse andere mensen ook niet werkt? Zeker ook een slecht netwerk?
[Voor 8% gewijzigd door Basszje op 07-12-2004 23:19]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Iemand nog wat gehoord over VoDSL status m.b.t. nummerweergave en porteringen? Ik krijg helemaal geen respons meer op tickets en aanvragen
Wat is er aan de hand met de helpdesk, dit ben ik niet gewend van die beste mensen!
Zeker zo druk met de HCC aanvragen. Trouwens de uitslag + foto's van HCC actie heb ik ook nog niet gezien.
Sorry maar ik ben een beetje frustrie

Wat is er aan de hand met de helpdesk, dit ben ik niet gewend van die beste mensen!

Zeker zo druk met de HCC aanvragen. Trouwens de uitslag + foto's van HCC actie heb ik ook nog niet gezien.
Sorry maar ik ben een beetje frustrie

[Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 07-12-2004 23:44]
/dev/null
Ik ben het wel met je eens maar ik moet wel even een kant tekening maken dat het in de meeste gevallen toch echt aan de klant ligt. Ik heb 3.5 jaar bij planet gewerkt en daar lag het toch ook echt meestal aan de klanten. Toen ik nog planet had was me lijn idd stabieler dan nu maar goed ik download nu 8x sneller voor 30 euro minder. Dus mij hoor je niet zoveel klagenBasszje schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:18:
[...]
Overdags is het *meestal* wel stabiel maar tussen 1:00 en 2:00 is het regelmatig ronduit huilen. En lokaal? Ik heb mijn kabels vervangen én mijn router. Daarnaast heeft xs4all iets van 2 jaar met *twee* aangekondigde onderbrekingen stabiel gedraaid.
Dus dan vraag ik mij wel af wat het dan is? Naar de klant wijzen is gewoonweg te makkelijk imo.
En dan vraag ik mij gelijk ook af waarom het bij diverse andere mensen ook niet werkt? Zeker ook een slecht netwerk?
PSN: Korumera | XBX: Korumera
Anoniem: 81359
Gmail is gewoon weer te bereiken.Animal_X schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:18:
ARG! Klote storing! Ik moet per se bij mijn Gmail-box komen vanavond voor school related zaken en dat kan ik dus niet...
Daar gaat mijn deadline...
edit:
Sorry, ik weet het. Erg hulpvol is deze post niet nee...
Thanx! Dat wordt weer een allnighter...Anoniem: 81359 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:20:
[...]
Gmail is gewoon weer te bereiken.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
InternetATM over koper 2Mbit/s € 1900Anoniem: 81359 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:29:
Paar euro's? 69,95 euro vind ik niet een paar euro hoor (is keihard nog fl.154,15).
Het enige positieve is dat Tweakdsl een storingsnummer heeft voor na de kantoortijden.
Managed Router €450
BTW €446,50
Totaal €2796.50-
Ben je van al je internet zorgen af... Je wordt zelfs opgebeld als je lijn plat is! ... Wow..
Zal ik gelijk even een jaar-contractje voor je afsluiten voor deze geweldige 2Mbit lijn...
Oja , dit is per maand.. Helaas zit er in dit contract nog geen news / homepage / en pop/smtp-servers.. maar wellicht is dat ook wel te regelen.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
Voor deze prijs kun je een kantoor ruimte huren met vaste(!) aansluiting en krijg je er misschien ook nog een secretaresse bijom3ega schreef op woensdag 08 december 2004 @ 07:54:
[...]
InternetATM over koper 2Mbit/s € 1900
Managed Router €450
BTW €446,50
Totaal €2796.50-
Ben je van al je internet zorgen af... Je wordt zelfs opgebeld als je lijn plat is! ... Wow..
Zal ik gelijk even een jaar-contractje voor je afsluiten voor deze geweldige 2Mbit lijn...
Oja , dit is per maand.. Helaas zit er in dit contract nog geen news / homepage / en pop/smtp-servers.. maar wellicht is dat ook wel te regelen.

Nee, ik vind dat je voor ca 50 euro per maand best wel mag verwachten dat je een goed werkende lijn hebt, met af en toe een downtime vanwege onderhoud/reparatie, dat is redelijk.
Je verwacht van KPN toch ook dat je voor € 18 per maand bij een telefoon abo een lijn krijgt die goed werkt? Of denk je dan ook als je net iemand wilt bellen en je lijn dood is, laat maar zitten want het kost "maar" € 18 ?
Gezien de grote aantallen ADSL abo's die er verkocht zijn/worden moet het toch mogelijk zijn hier wat aan te verdienen, ondanks de concurrentie.
Naar mijn idee wordt er te veel geld gestoken in TV/radio reclame, dit geld kan beter besteed worden aan verbetering en innovatie van het (ADSL) netwerk.
Je hebt gelijk in zekere zin. Maar wat is het verschil tussen een zakelijke analoge/isdn telefoon lijn en een thuislijn qua kosten? Juist.. geen...HoppyF schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:32:
[...]
Voor deze prijs kun je een kantoor ruimte huren met vaste(!) aansluiting en krijg je er misschien ook nog een secretaresse bij
Nee, ik vind dat je voor ca 50 euro per maand best wel mag verwachten dat je een goed werkende lijn hebt, met af en toe een downtime vanwege onderhoud/reparatie, dat is redelijk.
Je verwacht van KPN toch ook dat je voor € 18 per maand bij een telefoon abo een lijn krijgt die goed werkt? Of denk je dan ook als je net iemand wilt bellen en je lijn dood is, laat maar zitten want het kost "maar" € 18 ?
Gezien de grote aantallen ADSL abo's die er verkocht zijn/worden moet het toch mogelijk zijn hier wat aan te verdienen, ondanks de concurrentie.
Naar mijn idee wordt er te veel geld gestoken in TV/radio reclame, dit geld kan beter besteed worden aan verbetering en innovatie van het (ADSL) netwerk.
Een prijs verschil van ~47x een prijs van een Tweakdsl 2mbit account geeft toch wel aan dat er bepaalde concessies gedaan moeten worden. En ik ben het er mee eens dat je moet krijgen waar je voor betaald , maar we moeten in ons achterhoofd houden dat je nooit mag verwachten dat je hetzelfde krijgt als de lijn uit mijn voorbeeld. Dus als de die-hard klagers dit even in hun achterhoofd willen houden

[Voor 3% gewijzigd door om3ega op 08-12-2004 10:00]
Anoniem: 62035
Ik moet je hierin gelijk geven....Basszje schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:18:
[...]
Overdags is het *meestal* wel stabiel maar tussen 1:00 en 2:00 is het regelmatig ronduit huilen. En lokaal? Ik heb mijn kabels vervangen én mijn router. Daarnaast heeft xs4all iets van 2 jaar met *twee* aangekondigde onderbrekingen stabiel gedraaid.
er word hier maar al te makkelijk geroepen het probleem ligt bij jou zelf....er zijn wat figuren hier die als iemand een probleem aangeeft gelijk in een soort euforische hosanna stemming gaan roepen dat het bij hun allemaal erg lekker loopt , om (naar het lijkt) de oorzaak van alle mogelijke problemen zo snel mogelijk bij de persoon die het probleem ondervind zelf neer te leggen.
Ik worstel al een paar weken met een probleem dat ik er 's morgen rond een uur of 9 uitgemikt word en 's middags rond een uur of 17:00. toen ik dit voor het eerst aankaarte bij de helpdesk kreeg ik als antwoord dat het toch wel zeer waarschijnlijk bij mij zelf moest liggen, of in elk geval aan factoren die buiten tweakdsl liggen. Na wat heen en weer gemail en nog een belletje leek er toch ergens anders iets niet te kloppen. Inmiddels lijkt het probleem voorbij ZONDER dat ik iets thuis gewijzigd heb aan de bedrading. Ik ben daar heel blij om begrijp me goed, ik zal nog even mailen/bellen om dat door te geven en te vragen wat er nou precies aan de hand was...ik ben zeer benieuwd.
Maar waar het mij om gaat is dat er erg makkelijk alles weggewuift word met : dat is alleen bij jou, en zo.
Verder zou het idd wel eens leuk zijn als alles eens langer als 2 weken probleemloos zou lopen. Er is in mijn periode dat ik tweakdsl heb altijd wel iets. Hoge ping, routering die op straat ligt, newsproblemen, snelheid die te wensen over laat, en in mijn geval disconnects...... en dat zijn nou net de redenen waarom ik tweakdsl genomen heb. Ik snap ook dat het runnen en technisch in orde houden van een ISP zeker geen kattepis is, maar ik vind persoonlijk dat ik/er te vaak problemen heb/zijn.
Effin het klinkt misschien allemaal negatief , maar zo bedoel ik het niet echt. Ik hoop dat het allemaal nog goed gaat komen, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen op het vlak van de verbinding en de dingen die daarmee samenhangen (newsserver) niet erg goed. Ik zal echt niet zo maar het bijltje er bij neer gooien en direct een andere ISP zoeken (als dat al kon , want ik ben pas 2 maanden lid, dus ik heb nog 10 maanden te gaan voor dat dat kan). Ik hoop echt dat het wat beter gaat lopen allemaal bij Tweak, want ik wil helemaal niet weg.
Ik vrees dat ik met dit bericht een ban riskeer maar so be it.....
Hehe je heb helemaal gelijk hoor en zou niet in zien waar voor je voor zo post een ban zou krijgen maar goed dat is wat anders. Wat ik en andere alleen proberen te zeggen is dat het over het algemeen 8/10 keer toch echt aan de eind gebruiker ligt. Er zijn natuurlijk ook uitzondering en daar ben jij er zo te lezen 1 van. Ik kan me zelf niet voorstellen dat dat aan jouw config lig. Misschien toch nog eens met de helpdesk bellen van tweak en vragen wat het nou kan zijn.
Anoniem: 27474
Misschien een opkikkertje? Na een aantal updates en aanpassingen van de laatste 2 maanden bij tweak en bbned draait het bij mij na 14 maanden eindelijk op normale snelheid . En dit is zeker wat betreft de newsserver. Ik downloade headers op 8 kb/s en minder.En ja voor mij is dit belangrijk! Nu hopen dat die server er niet konstant uitligt.
Een tevrede (eindelijkl) abonnee.
Een tevrede (eindelijkl) abonnee.
Anoniem: 62035 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:03:
[...]
Ik moet je hierin gelijk geven....
er word hier maar al te makkelijk geroepen het probleem ligt bij jou zelf....er zijn wat figuren hier die als iemand een probleem aangeeft gelijk in een soort euforische hosanna stemming gaan roepen dat het bij hun allemaal erg lekker loopt , om (naar het lijkt) de oorzaak van alle mogelijke problemen zo snel mogelijk bij de persoon die het probleem ondervind zelf neer te leggen.
Ik worstel al een paar weken met een probleem dat ik er 's morgen rond een uur of 9 uitgemikt word en 's middags rond een uur of 17:00. toen ik dit voor het eerst aankaarte bij de helpdesk kreeg ik als antwoord dat het toch wel zeer waarschijnlijk bij mij zelf moest liggen, of in elk geval aan factoren die buiten tweakdsl liggen. Na wat heen en weer gemail en nog een belletje leek er toch ergens anders iets niet te kloppen. Inmiddels lijkt het probleem voorbij ZONDER dat ik iets thuis gewijzigd heb aan de bedrading. Ik ben daar heel blij om begrijp me goed, ik zal nog even mailen/bellen om dat door te geven en te vragen wat er nou precies aan de hand was...ik ben zeer benieuwd.
Maar waar het mij om gaat is dat er erg makkelijk alles weggewuift word met : dat is alleen bij jou, en zo.
Verder zou het idd wel eens leuk zijn als alles eens langer als 2 weken probleemloos zou lopen. Er is in mijn periode dat ik tweakdsl heb altijd wel iets. Hoge ping, routering die op straat ligt, newsproblemen, snelheid die te wensen over laat, en in mijn geval disconnects...... en dat zijn nou net de redenen waarom ik tweakdsl genomen heb. Ik snap ook dat het runnen en technisch in orde houden van een ISP zeker geen kattepis is, maar ik vind persoonlijk dat ik/er te vaak problemen heb/zijn.
Effin het klinkt misschien allemaal negatief , maar zo bedoel ik het niet echt. Ik hoop dat het allemaal nog goed gaat komen, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen op het vlak van de verbinding en de dingen die daarmee samenhangen (newsserver) niet erg goed. Ik zal echt niet zo maar het bijltje er bij neer gooien en direct een andere ISP zoeken (als dat al kon , want ik ben pas 2 maanden lid, dus ik heb nog 10 maanden te gaan voor dat dat kan). Ik hoop echt dat het wat beter gaat lopen allemaal bij Tweak, want ik wil helemaal niet weg.
Ik vrees dat ik met dit bericht een ban riskeer maar so be it.....
Anoniem: 21921
Hier raakt ie ook minstens 2 a 3 keer per dag de verbinding met de dns servers kwijt, die nieuwsserver kan mij persoonlijk geen moer schelen maar die kicks zijn met spelletjes wel irritant.
En hier werken de 0900 nummers ! .. Gelukkig want ik werd gek van mijn mobieltje
.. Ik moest Eneco bellen (0900) , UPC (0900) , Teledump (0900) en nog wat andere zooi waar ze zo'n belachelijk service nummer voor hebben
(op teledump na)

Is er wat aan de hand met de nieuwsservers? headers binnen halen gaat maar met max 50k en dloaden zit gemiddeld op 300k, normaal is hier 830k.
[Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 08-12-2004 18:50]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Kga mischien een abonnement aansluiten bij tweakdsl maar kzou graag willen weten of dr vaak storingen zijn enzo kan iemand mij hier bij helpen.
Lees het forum eens door zou ik zeggen. Het aantal storingen op het netwerk valt mee, er is afgelopen maanden alleen intensief gesleuteld in nachtelijke windows. Dat is nu over.dreadtie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:09:
Kga mischien een abonnement aansluiten bij tweakdsl maar kzou graag willen weten of dr vaak storingen zijn enzo kan iemand mij hier bij helpen.
Ja ok kwas al bezig met lezen maar kreeg snel een negatief gevoel over tweakdsl.
Dus opzich gaat t nu beter met tweakdsl.
Kheb op dit moment een chello classic verbinding en die zuigt gigantisch. Kheb trouwens nog een vraagje kheb geen telefoon aansluiting maar wil een ultra en bel aansluiting aansluiten heb ik daar een telefoon aansluiting voor nodig of krijg ik die bij t pakket?
Sry als ik beetje domme vragen stel.
Kheb op dit moment een chello classic verbinding en die zuigt gigantisch. Kheb trouwens nog een vraagje kheb geen telefoon aansluiting maar wil een ultra en bel aansluiting aansluiten heb ik daar een telefoon aansluiting voor nodig of krijg ik die bij t pakket?
Je hebt geen telefoonaansluiting nodig; je lijn moet dan op basis van NLS (New Line Service) of Kaal Koper aangevraagd worden; hier zitten volgens mij eenmalige aansluitkosten aan verbonden.dreadtie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:38:
Ja ok kwas al bezig met lezen maar kreeg snel een negatief gevoel over tweakdsl.
Zoals beloofd, zou ik nog een posting doen over de netwerk aanpassingen en de veranderingen, zoals afgelopen tijd doorgevoerd.
De grote technische veranderingen behelsen voornamelijk de newsserver en het netwerk; beide trajecten die nogal wat voeten in de aarde hebben gehad.
Als eerste de newsserver.
-------------------------
De newsserver, zoals we die eind 2002 hebben opgebouwd, heeft het lang vol gehouden; twee keer een vervangingstraject van schijven; extra array's. Wat we hadden onderschat is de populariteit van deze dienst.
In het voorjaar, begon de newsservice zich dan ook te begeven tegen de maximaal haalbare capaciteit, met als gevolg dat storingen vaker optraden.
Er is toen een investering gedaan in een snelle scsi array, welke de verlossing zou moeten brengen. De eerste array ging kapot; de tweede liep af en toe vast, voornamelijk in het weekend.
Besloten is toen een ander merk te nemen en deze 'versneld af te schrijven'. Het andere merk leek stabiel; nog een keer uitgebreid met een 2e en uiteindelijk tijdens de zomer hebben we maar besloten dat news gewoon een stap groter moest worden aangepakt.
Uiteindelijk is er gekozen voor een oplossing met een aantal spoolers (data opslag), een tweetal feeders (aanleveren/uitwisselen newsgroepen) en een aantal caching readers (een cache, welke de spoolers benaderd).
Met veel pijn en moeite heeft men dit project uiteindelijk begin november voor elkaar gekregen en nu sinds ruim een maand draait het project op een paar kinderziektes na, zoals we verwachten. We kunnen nu met news doorgroeien tot ongeveer 2Gbit, zonder dat performance een issue zou moeten worden; door middel van verdubbeling van het aantal spoolers en caching readers is er een behoorlijke groei mogelijk.
Voor TweakDSL gebruikers is de retentie (bewaartermijn) verhoogd van 4 naar circa 10 dagen. Ook mensen van buitenaf kunnen de newsserver gebruiken. De tekstgroepen zijn publiekelijk toegankelijk (textnews.tweakdsl.nl); op de binary groepen kan men als niet tweakdsl gebruiker een abbonement nemen bij www.tweaknews.nl
We hopen dat dankzij alle investeringen in dit platform en de finetuning die nog steeds plaats vind, de nieuwe newsserver als een aanwinst beschouwd word.
Ten tweede, het netwerk.
------------------------
Vanwege de bouw van de nieuwe newsserver en voor het ontsluiten van de colo op RedBus is er in dezelfde zomer op dezelfde avond ook besloten, dat we onze eigen infrastructuur maar eens moesten gaan regelen.
Het klinkt eenvoudig: je besteld een glasvezel ring, koopt een paar switches, neemt de juiste lazers en draaien met dat spul.
Zo gezegd, zo gedaan. We waren ooit begonnen met Allied Telesyn als switch merk. Alle mogelijkheden die we wildde hebben, zaten in deze switch, en zelfs nog meer.
Maar eerst de glasvezelring besteld. BBNed komt binnen op Telecity 1; we moesten dus dit datacenter gaan ontsluiten, wat betekend dat we daar een rackruimte moesten hebben. Dat kwam goed uit, want Tweakable (kabel internet in het Essent gebied) was ook net opgestart.
Vol goede moed een tweetal switches bijbesteld van het zelfde type. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben deze switches nooit stabiel aan het werk gezien, ondanks support van de leverancier gedurende enkele nachten; na 6 weken iedere week onderhoudswindow, want het ging fout bij het omschakelen van de bbned link, is besloten dat dit produkt het niet was.
Vervolgens hebben we van ellende gekozen voor Extreme Networks. Dit heeft namelijk een goede naam en veel collega ISP's gebruiken apparatuur van dit merk.
Slecht is nog een te milde omschrijving voor het levertraject van deze spullen; ondertussen moesten de Allied Switches terug naar de leverancier. Ondertussen was ook het levertraject van alle glasvezelverbindingen op de datacenters een beetje aan het tegen lopen. Van de circa 14 aangevraagde patches zijn er 2 in een keer goed gegaan; alle andere verbindingen vroegen bij elkaar ongeveer 200 akties om het geregeld te krijgen; een belachelijk aantal voor de eenvoud van de werkzaamheden.
Onze eerste mooie nieuwe extreme switch in het rack gehangen en vol goede moed weer een nacht opgeofferd. De switch werktte, ook met bbned, maar de performance was 'niet echt super', maar weer alleen op de bbned link.
Dankzij hulp van een collega ISP hebben we deze performance beter gekregen; de ring afgebouwd en enkele weken geleden was er de migratie van de bbned link van Telecity 2 naar Telecity 1, over onze eigen infrastructuur. Dit liep niet heel erg tegen en uiteindelijk draait dit al een aantal weken, ongeveer vanaf 1 november.
Bleef er dus nog een issue over, en dat was dat er af en toe geklaagd werd over oplopende responsetijden. We hebben op een gegeven moment een bridge gebouwd tussen bbned en ons netwerk; deze haalde de performance niet. Bij herhaling mislukte dit ook; Technical Assistence van Extreme Networks, kwam met een paar standaard tips maar eigenlijk ervaarden we de kou van buiten.
Door toch nog steeds de groei in de hoeveelheid verkeer, moesten we op Telecity 2 de routers voor AMS-IX en Transit gaan splitsen; daar we toch fallback transit hebben op RedBus is deze laatste migratiestap eergisteren uitgevoerd.
Eigenlijk tijdens deze omzetting ontstond er een idee voor een andere benadering van 'het ping probleem', voor zover je eigenlijk mag spreken van een probleem. De situatie bij bbned voorgelegd gister middag, gisteravond met de juiste mensen een mailwisseling (we schijnen de enige te zijn met dit probleem en ook de enige die om deze oplossing vroegen) en vanmorgen zijn deze wijzigingen doorgevoerd.
Het grote netwerkonderhoud is bij deze afgerond en de verwachting is, dat het netwerk nu superstrak is en blijft.
Als laatste bbned
-----------------
We zijn met bbned in overleg om de verdeling van het verkeer over beide STM-4 verbindingen netjes te verdelen; planning hiervoor volgt nog.
De grote technische veranderingen behelsen voornamelijk de newsserver en het netwerk; beide trajecten die nogal wat voeten in de aarde hebben gehad.
Als eerste de newsserver.
-------------------------
De newsserver, zoals we die eind 2002 hebben opgebouwd, heeft het lang vol gehouden; twee keer een vervangingstraject van schijven; extra array's. Wat we hadden onderschat is de populariteit van deze dienst.
In het voorjaar, begon de newsservice zich dan ook te begeven tegen de maximaal haalbare capaciteit, met als gevolg dat storingen vaker optraden.
Er is toen een investering gedaan in een snelle scsi array, welke de verlossing zou moeten brengen. De eerste array ging kapot; de tweede liep af en toe vast, voornamelijk in het weekend.
Besloten is toen een ander merk te nemen en deze 'versneld af te schrijven'. Het andere merk leek stabiel; nog een keer uitgebreid met een 2e en uiteindelijk tijdens de zomer hebben we maar besloten dat news gewoon een stap groter moest worden aangepakt.
Uiteindelijk is er gekozen voor een oplossing met een aantal spoolers (data opslag), een tweetal feeders (aanleveren/uitwisselen newsgroepen) en een aantal caching readers (een cache, welke de spoolers benaderd).
Met veel pijn en moeite heeft men dit project uiteindelijk begin november voor elkaar gekregen en nu sinds ruim een maand draait het project op een paar kinderziektes na, zoals we verwachten. We kunnen nu met news doorgroeien tot ongeveer 2Gbit, zonder dat performance een issue zou moeten worden; door middel van verdubbeling van het aantal spoolers en caching readers is er een behoorlijke groei mogelijk.
Voor TweakDSL gebruikers is de retentie (bewaartermijn) verhoogd van 4 naar circa 10 dagen. Ook mensen van buitenaf kunnen de newsserver gebruiken. De tekstgroepen zijn publiekelijk toegankelijk (textnews.tweakdsl.nl); op de binary groepen kan men als niet tweakdsl gebruiker een abbonement nemen bij www.tweaknews.nl
We hopen dat dankzij alle investeringen in dit platform en de finetuning die nog steeds plaats vind, de nieuwe newsserver als een aanwinst beschouwd word.
Ten tweede, het netwerk.
------------------------
Vanwege de bouw van de nieuwe newsserver en voor het ontsluiten van de colo op RedBus is er in dezelfde zomer op dezelfde avond ook besloten, dat we onze eigen infrastructuur maar eens moesten gaan regelen.
Het klinkt eenvoudig: je besteld een glasvezel ring, koopt een paar switches, neemt de juiste lazers en draaien met dat spul.
Zo gezegd, zo gedaan. We waren ooit begonnen met Allied Telesyn als switch merk. Alle mogelijkheden die we wildde hebben, zaten in deze switch, en zelfs nog meer.
Maar eerst de glasvezelring besteld. BBNed komt binnen op Telecity 1; we moesten dus dit datacenter gaan ontsluiten, wat betekend dat we daar een rackruimte moesten hebben. Dat kwam goed uit, want Tweakable (kabel internet in het Essent gebied) was ook net opgestart.
Vol goede moed een tweetal switches bijbesteld van het zelfde type. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben deze switches nooit stabiel aan het werk gezien, ondanks support van de leverancier gedurende enkele nachten; na 6 weken iedere week onderhoudswindow, want het ging fout bij het omschakelen van de bbned link, is besloten dat dit produkt het niet was.
Vervolgens hebben we van ellende gekozen voor Extreme Networks. Dit heeft namelijk een goede naam en veel collega ISP's gebruiken apparatuur van dit merk.
Slecht is nog een te milde omschrijving voor het levertraject van deze spullen; ondertussen moesten de Allied Switches terug naar de leverancier. Ondertussen was ook het levertraject van alle glasvezelverbindingen op de datacenters een beetje aan het tegen lopen. Van de circa 14 aangevraagde patches zijn er 2 in een keer goed gegaan; alle andere verbindingen vroegen bij elkaar ongeveer 200 akties om het geregeld te krijgen; een belachelijk aantal voor de eenvoud van de werkzaamheden.
Onze eerste mooie nieuwe extreme switch in het rack gehangen en vol goede moed weer een nacht opgeofferd. De switch werktte, ook met bbned, maar de performance was 'niet echt super', maar weer alleen op de bbned link.
Dankzij hulp van een collega ISP hebben we deze performance beter gekregen; de ring afgebouwd en enkele weken geleden was er de migratie van de bbned link van Telecity 2 naar Telecity 1, over onze eigen infrastructuur. Dit liep niet heel erg tegen en uiteindelijk draait dit al een aantal weken, ongeveer vanaf 1 november.
Bleef er dus nog een issue over, en dat was dat er af en toe geklaagd werd over oplopende responsetijden. We hebben op een gegeven moment een bridge gebouwd tussen bbned en ons netwerk; deze haalde de performance niet. Bij herhaling mislukte dit ook; Technical Assistence van Extreme Networks, kwam met een paar standaard tips maar eigenlijk ervaarden we de kou van buiten.
Door toch nog steeds de groei in de hoeveelheid verkeer, moesten we op Telecity 2 de routers voor AMS-IX en Transit gaan splitsen; daar we toch fallback transit hebben op RedBus is deze laatste migratiestap eergisteren uitgevoerd.
Eigenlijk tijdens deze omzetting ontstond er een idee voor een andere benadering van 'het ping probleem', voor zover je eigenlijk mag spreken van een probleem. De situatie bij bbned voorgelegd gister middag, gisteravond met de juiste mensen een mailwisseling (we schijnen de enige te zijn met dit probleem en ook de enige die om deze oplossing vroegen) en vanmorgen zijn deze wijzigingen doorgevoerd.
Het grote netwerkonderhoud is bij deze afgerond en de verwachting is, dat het netwerk nu superstrak is en blijft.
Als laatste bbned
-----------------
We zijn met bbned in overleg om de verdeling van het verkeer over beide STM-4 verbindingen netjes te verdelen; planning hiervoor volgt nog.
Als er nou eens iets gedaan kon worden aan die belachelijke kaal koperkosten die je moet dokken als je KPN abonnement de deur uit wilt doen. € 9,40, het is gewoon te gek voor woorden! 
Het lullige is nog dat KPN vanaf februari gaat beginnen met VoIP-telefonie diensten, dus ze hebben de concurrentie uitschakeld. Daarnaast beginnen ze met triple pay diensten, dus VoIP, TV en DSL voor één mooie prijs. KPN gaat heel wat lanceren begin 2005.
Daarnaast gaan de snelheden voor de derde keer dit jaar, nu behoorlijk omhoog.
Ik ben nou niet echt pro KPN, maar BBned laat zich echt het kaas van het brood eten. Om nog nog maar even niet te hebben over de plannen die UPC heeft mbt haar produkten. En bij BBned blijft men dood en doodstil afwachten....
Maar ook bijvoorbeeld de nummerweergave; ik heb nu begrepen dat de implementatie is uitgesteld tot begin 2005. Dat is nou niet echt commercieel.
Ik snap niet dat jullie als gezamelijke providers van BBned/Versatel de handen ineen slaan voor acties.
Geloof me, 2005 gaat een heel zwaar jaar worden voor ISP's en telecomaanbieders. Digitenne, KPN TV, KPN VoIP, UPC VoIP, Digitale TV van de kabelaanbieders. En iedereen komt met triple pay diensten.

Het lullige is nog dat KPN vanaf februari gaat beginnen met VoIP-telefonie diensten, dus ze hebben de concurrentie uitschakeld. Daarnaast beginnen ze met triple pay diensten, dus VoIP, TV en DSL voor één mooie prijs. KPN gaat heel wat lanceren begin 2005.
Daarnaast gaan de snelheden voor de derde keer dit jaar, nu behoorlijk omhoog.
Ik ben nou niet echt pro KPN, maar BBned laat zich echt het kaas van het brood eten. Om nog nog maar even niet te hebben over de plannen die UPC heeft mbt haar produkten. En bij BBned blijft men dood en doodstil afwachten....

Maar ook bijvoorbeeld de nummerweergave; ik heb nu begrepen dat de implementatie is uitgesteld tot begin 2005. Dat is nou niet echt commercieel.
Ik snap niet dat jullie als gezamelijke providers van BBned/Versatel de handen ineen slaan voor acties.
Geloof me, 2005 gaat een heel zwaar jaar worden voor ISP's en telecomaanbieders. Digitenne, KPN TV, KPN VoIP, UPC VoIP, Digitale TV van de kabelaanbieders. En iedereen komt met triple pay diensten.

[Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 08-12-2004 21:34]
/dev/null
Dat is een mooi helder duidelijk stukje text Ghandi , .. ik weet zeker dat dit gerespecteerd zal worden door de Tweakdsl gebruikers. Het maakt i.i.g inzichtelijk welke werkzaamheden er gedaan zijn iedereen tevreden te houden. Als je een keer in Rotterdam komt gaan we een biertje drinken
.. ik trakteer 

[Voor 3% gewijzigd door om3ega op 08-12-2004 21:11]
De prijzen voor de *dsl & bel van tweakdsl zijn inclusief kaal koperkostenI_Stealth_I schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:09:
Als er nou eens iets gedaan kon worden aan die belachelijke kaal koperkosten die je moet dokken als je KPN abonnement de deur uit wilt doen. € 9,40, het is gewoon te gek voor woorden!

1. Mooi stukje Ghandi, alhoewel ik me afvraag hoe je wilt afvangen, dat 4 of meer man hun abbo delen en daarmee een te grote belasting op de newsserver doen. ten koste van de rest die wel betaald. Maar goed tijd zal het leren.
2. algemeen: begrijp ik nu goed dat ik met mijn 8bit lijn bij twaekdsl nu mijn kpn aansluiting kan opzeggen en bv alleen een mobiele telefoon gebruik voor bellen. Want ik irriteer me mateloos aan die 50 euro kpn abbo kosten + 5 euro echte bel kosten.
Zo ja waar vind daar meer info over??
Alvast bedankt
2. algemeen: begrijp ik nu goed dat ik met mijn 8bit lijn bij twaekdsl nu mijn kpn aansluiting kan opzeggen en bv alleen een mobiele telefoon gebruik voor bellen. Want ik irriteer me mateloos aan die 50 euro kpn abbo kosten + 5 euro echte bel kosten.
Alvast bedankt
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Teckna schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:35:
[...]
De prijzen voor de *dsl & bel van tweakdsl zijn inclusief kaal koperkosten
DSL & Bel is alleen maar voor nieuwe klanten. Bij die tarieven zitten de kaalkoper tarieven inbegrepen. Cambrium 'betaald' deze kosten, ze zijn er wel, maar je merkt ze niet. Huidige abonnees kunnen het shaken, die kunnen niet meedoen aan 'DSL & Bel'. Dit heb ik vanmiddag gechecked via de helpdesk, nadat ik me had aangemeld om maar even over te stappen. Maar helaas, dit is niet mogelijk! Je kan wel een gratis voicelijn krijgen, maar als je je kpn abo opzegd moet je nog wel die koperkosten schuiven.ErikRo schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:45:
1. Mooi stukje Ghandi, alhoewel ik me afvraag hoe je wilt afvangen, dat 4 of meer man hun abbo delen en daarmee een te grote belasting op de newsserver doen. ten koste van de rest die wel betaald. Maar goed tijd zal het leren.
Alvast bedankt
Maargoed, geloof me; BBNed en ISP's moeten straks wel, anders voorspel ik bittere tijden. Ik ben ook 5 euro telkosten kwijt dus 'DSL en Bel'zou ideaal zijn

Er moet echt iets veranderen aan die koperkosten voor BBned/Versatel providers ander zullen ze behoorlijk leiden aan de produkten die onze monopolische 'vrienden' gaan lanceren aanstaande. Maar ik merk nog weinig weerstand. Alleen RitsTele heeft er vorig jaar werk van gemaakt
http://www.webwereld.nl/nieuws/20172.phtml
http://www.webwereld.nl/nieuws/16806.phtml
http://www.webwereld.nl/nieuws/14261.phtml

Overigens staat Cambrium/TweakDSL nog niet bij
http://www.ikbepaalzelfwelmetwieikbel.nl
[Voor 52% gewijzigd door I_stealth_I op 08-12-2004 22:28]
/dev/null
Persoonlijk vind ik de gesprekskosten ook niet zo erg voordelig, zeker als je gaat kijken wat je bij andere aanbieders kwijt bent.I_Stealth_I schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:09:
Even een positief puntje:
Ik had vanaf het begin dat ik aangesloten was problemen met mijn modem en gekraak op mijn huistelefoon waardoor ik dagelijks mijn modem moest resetten.
Dat probleem is zoals het nu gaat opgelost

Anoniem: 115728
Hmmm, vreemd, er is toch meerdere malen over gepraat dat ook mensen die al lid zijn kunnen overstappen op VoDsl zonder extra (maandelijkse) kosten...I_Stealth_I schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:00:
[...]
[...]
Maar helaas, dit is niet mogelijk! Je kan wel een gratis voicelijn krijgen, maar als je je kpn abo opzegd moet je nog wel die koperkosten schuiven.
Edit: Ik heb alles weer eens doorgelezen, en begin te denken dat je gelijk hebt

Misschien kan een medewerker van tweak ons vertellen of we als lid ook over kunnen op VoDsl zonder xtra kosten, want het is me niet helemaal duidelijk. Met name het verschil tussen dsl en bel en voice snap ik niet. Mochten er toch ( Maandelijkse ) kosten aan te pas komen, ga ik proberen mijn aanvraag terug te draaien.
[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 115728 op 09-12-2004 05:52]
Mooi stukje text Ghandi! Begrip voor de situatie..
Wat ik mij nou precies afvraag, wat regelt cambrium nou precies en wat regelt tweakdsl nou precies... Is dit nou het netwerk volledig van Cambrium en regelt TweakDSL een bepaald ander deel, of hoe zit die combinatie? Puur interesse.
Wat ik mij nou precies afvraag, wat regelt cambrium nou precies en wat regelt tweakdsl nou precies... Is dit nou het netwerk volledig van Cambrium en regelt TweakDSL een bepaald ander deel, of hoe zit die combinatie? Puur interesse.
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Ff vraagie kwoon 600 meter van zon adsl centrale af en ben van plan om de ultra en bel pakket te nemen wat voorn snelheid kan ik dan verwachten? Kheb gehoord dat de snelheid dan afligt aan de afstand van jouw huis naar zon centrale.
@ BillyBee :
Tweakdsl is de consumenten kant , Cambrium is de zakelijke kant. Het is het zelfde netwerk
(Correct me if I am wrong)
@ dreadtie :
Alhoewel de afstand van je huis naar de centrale nog geen garantie is voor een hoge snelheid kan je er toch wel op rekenen dat je met deze afstand goede resultaten behaald. Ik zit zelf 2000 meter van de centrale af en haal gemiddeld 214KB/sec down , 104KB/sec up voor een 2Mbit/1Mbit abb.
Tweakdsl is de consumenten kant , Cambrium is de zakelijke kant. Het is het zelfde netwerk
(Correct me if I am wrong)
@ dreadtie :
Alhoewel de afstand van je huis naar de centrale nog geen garantie is voor een hoge snelheid kan je er toch wel op rekenen dat je met deze afstand goede resultaten behaald. Ik zit zelf 2000 meter van de centrale af en haal gemiddeld 214KB/sec down , 104KB/sec up voor een 2Mbit/1Mbit abb.
Anoniem: 131213
Aanschaf van TweakEL&Bel,...doen of niet? Hoe zijn de ervaringen?
1) Kan ik een fax of PC-modem aansluiten op de door Tweak meegeleverde apparatuur?
2) Hoe betrouwbaar is de ADSL-lijn?
3) Hoe betrouwbaar de telefoonverbinding?
4) Werkt nummerweergave wel of niet?
Ik hoop op een heldere reactie.
Groet,
Laurens
1) Kan ik een fax of PC-modem aansluiten op de door Tweak meegeleverde apparatuur?
Groet,
Laurens
Ty om3ega. Kweet t zeker tword tweakdsl voor mij !!!
1: ja, eventueel ook een pinapparaat.Anoniem: 131213 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:28:
Aanschaf van TweakEL&Bel,...doen of niet? Hoe zijn de ervaringen?
Groet,
Laurens
2: goed
3: goed, al zijn er in het verleden issues geweest
4: nummerweergave werkt; weergave nummer niet, of was het nou andersom. Nummerweergave is/was volgens het FSK systeem, dus je hebt wel internationale toestellen nodig. Het KPN systeem is/zou met een patch in het modem beschikbaar komen.
[Voor 3% gewijzigd door Ghandi op 09-12-2004 17:23]
Anoniem: 127027
Ongeveer anderhalve week geleden kwam ik niet meer aan mijn normale snelheid van 850kb tijdens het downloaden van de newsserver, maar op 500kb uit.
Na 3 keer contact te hebben gezocht met de helpdesk werd ik vandaag terug gebeld met de mededeling dat ik van 6 threats naar 1 threat moet gaan en dat ik dan weer de normale snelheid zou hebben. Uiteraard bleek al vrij snel dat ik dan nog maar op 90kb uitkwam. Dus weer contact met de helpdesk. Weer een andere medewerker die mij vertelde dat er een behoorlijke inkrimping is gedaan in de newsserver dus dat het wel klopte... Tja, uitgelult...
Hoe zit het bij jullie??? Klopt dat verhaal hebben jullie geen problemen?
Na 3 keer contact te hebben gezocht met de helpdesk werd ik vandaag terug gebeld met de mededeling dat ik van 6 threats naar 1 threat moet gaan en dat ik dan weer de normale snelheid zou hebben. Uiteraard bleek al vrij snel dat ik dan nog maar op 90kb uitkwam. Dus weer contact met de helpdesk. Weer een andere medewerker die mij vertelde dat er een behoorlijke inkrimping is gedaan in de newsserver dus dat het wel klopte... Tja, uitgelult...
Hoe zit het bij jullie??? Klopt dat verhaal hebben jullie geen problemen?
weet iemand waarom ik nog steeds alles wat ik download van de newsserver corrupt is, ook de nieuwe post, echt gewoon alles is gaar maakt niet uit wat ik probeer
ik d8 dat het alleen voorkwam met posts die ouder dan 5 dagen waren ofzo ?
(begint nu eigelijk wel vervelend te worden namelijk, heb em gewoon met rust gelaten en d8 laat ik es weer ffe kijken, maar de situatie is NIX veranderd
)
ik d8 dat het alleen voorkwam met posts die ouder dan 5 dagen waren ofzo ?
(begint nu eigelijk wel vervelend te worden namelijk, heb em gewoon met rust gelaten en d8 laat ik es weer ffe kijken, maar de situatie is NIX veranderd

geforce666: Helaas heb ik de laatste dagen ook steeds meer last van corrupte downloads. Maar het heeft één week wel gewerkt, vandaar. Vandaag ook weer een zooi pars binnengehaald om de boel te repareren. Sommige zijn wel goed andere niet Dacht eigenlijk even dat het aan d eposters lag, maar gezien het grote aantal is dat idd niet meer waarschijnlijk.
Pino: Naar 1 thread gaan is natuurlijk onzin en dat weten daar zelf ook wel. Ze proberen je gewoon af te schepen met een smoes, probleem is echter dat je geen poot hebt om op te staan.
Echter ik had zelf de laatste weken wel constant 830k. Maar sinds ze gisteren de newsserver gratis 3 weken beschikbaar stellen aan mensen buiten het netwerk golft de snelheid heel erg.
Een uurtje of 2 geleden zat ik op 200/400, uurtje geleden 100/600k, 15 min geleden 0/100 en nu weer 300/700k.
Ik ben bang dat dit de nieuwe standaard gaat worden, want zie nergens iets over storingen staan.
Pino: Naar 1 thread gaan is natuurlijk onzin en dat weten daar zelf ook wel. Ze proberen je gewoon af te schepen met een smoes, probleem is echter dat je geen poot hebt om op te staan.
Echter ik had zelf de laatste weken wel constant 830k. Maar sinds ze gisteren de newsserver gratis 3 weken beschikbaar stellen aan mensen buiten het netwerk golft de snelheid heel erg.
Een uurtje of 2 geleden zat ik op 200/400, uurtje geleden 100/600k, 15 min geleden 0/100 en nu weer 300/700k.
Ik ben bang dat dit de nieuwe standaard gaat worden, want zie nergens iets over storingen staan.
[Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 09-12-2004 20:07]
Anoniem: 118662
Hier idem dito, als dit standaard gaat worden ben ik niet meer zo'n blije tweaker als tot een week geleden.ErikRo schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:04:
Het schijnt dat er een loadbalancer tussen gebouwd is, die de load niet goed balanced; ik zal zo wel even kijken of ik wat kan vinden.Anoniem: 118662 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:17:
[...]
Hier idem dito, als dit standaard gaat worden ben ik niet meer zo'n blije tweaker als tot een week geleden.
Anoniem: 118662
Kijk, die Ghandi weet mij ineens een stuk blijer te makenGhandi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:27:
[...]
Het schijnt dat er een loadbalancer tussen gebouwd is, die de load niet goed balanced; ik zal zo wel even kijken of ik wat kan vinden.

Bij mij is de completion van recente posts wel goed. Vandaag 2 dvd 's binnen zonder ook maar 1 par te hoeven gebruiken. Kun je een voorbeeld van een post geven?ErikRo schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:04:
geforce666: Helaas heb ik de laatste dagen ook steeds meer last van corrupte downloads. Maar het heeft één week wel gewerkt, vandaar.
(Het schommel loadbalancer probleem treedt hier trouwens ook op.)
Ik heb de 'vermoedelijke dader' uit het cluster gegooid; graag zou ik willen weten of de postings nu correct binnenkomen of dat we verder moeten zoeken.Azqi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:57:
[...]
Bij mij is de completion van recente posts wel goed. Vandaag 2 dvd 's binnen zonder ook maar 1 par te hoeven gebruiken. Kun je een voorbeeld van een post geven?
(Het schommel loadbalancer probleem treedt hier trouwens ook op.)
Ik heb geen klachten over het binnenkomen van recente postings dus! Echt geen parretje nodig op het moment. Dus qua completion is het (bij mij) top.Ghandi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
[...]
Ik heb de 'vermoedelijke dader' uit het cluster gegooid; graag zou ik willen weten of de postings nu correct binnenkomen of dat we verder moeten zoeken.
Verder is op dit moment de downloadsnelheid bij mij ook weer strak (boven ~800 Kbyte /s)
Anoniem: 100320
Idem..al dagen alles prima en kompleet binnen en snelheid is ook top.Ghandi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
[...]
Ik heb de 'vermoedelijke dader' uit het cluster gegooid; graag zou ik willen weten of de postings nu correct binnenkomen of dat we verder moeten zoeken.

Houden zo!!!
Ik heb even speciaal sinds ongeveer 22.10 uur, 1.4 gig gedownload (leeftijd files 1/2 tot 1 dag) en deze waren nu foutloos. Lijkt er dus op dat je de boosdoener te pakken hebt.Ghandi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
[...]
Snelheid golfde overigens tussen de 650k en 800k
Anoniem: 127027
Op dit moment kom ik niet boven de 550kb uit. Nog steeds het zelfde probleem bij mij...
nou, wat ik nu binnenhaal is nog net zo corrupt als voorheen
of zal het aan me client liggen (grab-it beta 888) want anders ros ik die eraf
ik kan 4 minuten downloaden (op goede / volle snelheid) en dan krijg ik weer allemaal meldingen van error:corrupt en dan wartaal erachter, en krijg ook opeens iets van "your host has limited............." bij alles
ik kan 4 minuten downloaden (op goede / volle snelheid) en dan krijg ik weer allemaal meldingen van error:corrupt en dan wartaal erachter, en krijg ook opeens iets van "your host has limited............." bij alles

geforce666: probeer anders eens de gratis 30 dagen versie van newsleecher (versie1 niet versie2) en gebruik niet meer dan 4 threads. Kijk eerst eens of dat het niet is.
ik gebruik als het goed is zowiezo maar 4 threads dus.ErikRo schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:28:
geforce666: probeer anders eens de gratis 30 dagen versie van newsleecher (versie1 niet versie2) en gebruik niet meer dan 4 threads. Kijk eerst eens of dat het niet is.
maar zal idd even kijkje nemen naar newsleecher (maar nu niet meer, ga maffen

Grabit heeft deze problemen vaker heb ik zelf ook germerkt. Die krijgt het zelfs voor elkaar om dmv bovenstaande bug 50% van de blocks kapot te maken bij alles dat je van Usenetserver afhaalt. Dat moet haast het programma zelf wel zijn.
Het is misschien nog vroeg. Maar ik haal nu al weer een kwartier bijna stabiel 800k.
bij mij idd ook regelmatig corrupte bestanden...niet zo veel meer als een paar dagen geleden, maar ze zitten er nog wel tussen.geforce666 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:59:
nou, wat ik nu binnenhaal is nog net zo corrupt als voorheen
Het probleem is in dit geval dat mijn download programma niet overschakeld naar de tweede server (pay) of de derde (ook pay) , want alles is er gewoon....dat het corrupt is is vers twee.
Ik download met usenet junkie en met nzbget/nget....dus get is niet alleen een grabit probleem.
nogmaals , het is veel minder als een paardagen terug, maar het gebeurt idd nog steeds dat de files "ergens" corrupt raken.
Anoniem: 115728
Net met newsbinpro 3 dvd's opgehaald uit a.b.hdtv
Alle dvd's waren compleet, heb geen par's nodig gehad.
Hoor wel meer mensen die problemen hebben met grabit.....
Alle dvd's waren compleet, heb geen par's nodig gehad.
Hoor wel meer mensen die problemen hebben met grabit.....
b4mb4m: sinds de newsserver software change 2 maanden terug is er ook wat aan het header/communicatieprotocol zeg maar, bij tweak verandert. Sommige newsprogramma's (niet alle) haalden ineens alleen nog incomplete of grotendeels corrupte bestanden binnen.
Newspro bv maar die heeft gelukkig na een maand een oplossing kunnen inbouwen waardoor het weer vlekkeloos werkt.
Wellicht hebben grabit en nzbget/nget daar ook last van en moet er eerst wat gepatched worden, voor het weer goed werkt.
Newsleecher kun je ook proberen die werkte vlekkeloos en importeert ook nzb files naar de dloadque.
Hleaas zijn beide niet gratis, alleen een 30 dagen demo versie, maar dan weet je in ieder geval waar het probleem zit.
Newspro bv maar die heeft gelukkig na een maand een oplossing kunnen inbouwen waardoor het weer vlekkeloos werkt.
Wellicht hebben grabit en nzbget/nget daar ook last van en moet er eerst wat gepatched worden, voor het weer goed werkt.
Newsleecher kun je ook proberen die werkte vlekkeloos en importeert ook nzb files naar de dloadque.
Hleaas zijn beide niet gratis, alleen een 30 dagen demo versie, maar dan weet je in ieder geval waar het probleem zit.
hmja, maar mijn incomplete probleempje....dat momenteel niet erg groot is, maar nog wel soms de kop op steekt.....is pas een paar weekjes oud..daarvoor geen enkel probleem. Denk dat het nog de naweeen zijn van het grote probleem met de newsserver een paar dagen terug (toen zo'n beetje alles incompleet was), want zoals ik al zei : het zijn er nu maar enkele...
ok, dan heb ik niks gezegd.
ja en dat heb ik dus niet, de naweeen van die crash, bij mij blijft gewoon alles gaar
dus denk dat het idd aan me client ligt die het niet (meer) snapt
dus ben nu ffe nieuwe aan het uitzoeken (vindt alleen NewsLeecher iets te ingewikkeld, ik zoek meer iets ala grab-it style)
dus denk dat het idd aan me client ligt die het niet (meer) snapt
dus ben nu ffe nieuwe aan het uitzoeken (vindt alleen NewsLeecher iets te ingewikkeld, ik zoek meer iets ala grab-it style)
Newsleecher ingewikkeld ?????
Dan moet je eens naar newspro kijken
In NL server tabblad server(s) toekennen, connect maken (of nl op autoconnect instellen) , alle niewsgroepen binnen halen, klik op degene die wil hebben, dubbel klik op haal get headers. vervolgens klik je op de film die je wilt en hij dload. Simpeler kan niet
ps de handleiding ( hoe begin ik) met plaatjes staat gewoon op hun site
Dan moet je eens naar newspro kijken

In NL server tabblad server(s) toekennen, connect maken (of nl op autoconnect instellen) , alle niewsgroepen binnen halen, klik op degene die wil hebben, dubbel klik op haal get headers. vervolgens klik je op de film die je wilt en hij dload. Simpeler kan niet
ps de handleiding ( hoe begin ik) met plaatjes staat gewoon op hun site
[Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 10-12-2004 19:06]
Anoniem: 106957
Op het moment krijg ik niet alle articles binnen. Er zijn berichten waar wel headers van aanwezig zijn en een HEAD commando op article nummer ook zelfs alle headers toont (inclusief de X-headers), maar het ARTICLE commando geeft doodleuk terug "430 No such article". Een HEAD op Messsage-ID werkt overigens ook niet.Anoniem: 62035 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:51:
hmja, maar mijn incomplete probleempje....dat momenteel niet erg groot is, maar nog wel soms de kop op steekt.....is pas een paar weekjes oud..daarvoor geen enkel probleem. Denk dat het nog de naweeen zijn van het grote probleem met de newsserver een paar dagen terug (toen zo'n beetje alles incompleet was), want zoals ik al zei : het zijn er nu maar enkele...
De berichten waar ik het bij heb zijn ongeveer een week oud, maar nadat het corruptieprobleem (voor de eerste keer) even verholpen was. Het zijn op zich niet veel berichten, misschien iets van 1%, maar die problemen ieder keer beginnen wel erg vervelend te worden.
Ik kreeg vandaag de opzegbrief van de KPN in de bus met de mededeling dat op 16 December mijn telefoonlijn overgezet zal gaan worden.
Het was mij al opgevallen dat er iets duurder was met bellen via Tweakdsl dan via de KPN.
Nu heb ik straks natuurlijk geen KPN abo.kosten meer, dus dat scheelt, na een vergelijking zijn de kosten voor 's nachts bellen en in het weekend bellen binnen de regio duurder bij Tweakdsl.
Binnen de regio per minuut:
Kpn 0,0104 euro
Tweakdsl 0,0137 euro
verschil 0,0033 euro
Starttarief van nacht en weekend:
KPN 0,0339
Tweakdsl 0,0389
verschil 0,005 euro
Nu zijn dit geen grote bedragen, maar als vooral in het weekend veel belt worden de bedragen toch hoger.
Het was mij al opgevallen dat er iets duurder was met bellen via Tweakdsl dan via de KPN.
Nu heb ik straks natuurlijk geen KPN abo.kosten meer, dus dat scheelt, na een vergelijking zijn de kosten voor 's nachts bellen en in het weekend bellen binnen de regio duurder bij Tweakdsl.
Kpn 0,0104 euro
Tweakdsl 0,0137 euro
verschil 0,0033 euro
KPN 0,0339
Tweakdsl 0,0389
verschil 0,005 euro
Nu zijn dit geen grote bedragen, maar als vooral in het weekend veel belt worden de bedragen toch hoger.
Damn meer mensen met ping problemen ? Heb constant ping 100... wel iri. 100ms begint al in het begin van cambrium ring dus zal wel daar aan liggen..
Ik heb de hele avond al geen verbinding meer
1 121 ms 119 ms 119 ms nas02asd2.versatel.net [62.58.62.66]
2 110 ms 109 ms 119 ms 62.58.63.9
3 109 ms 119 ms 129 ms pc1.cr01asd2.versatel.net [62.58.63.65]
4 120 ms 119 ms 119 ms br01amsix.ge5-0.versatel.net [62.58.151.138]
5 119 ms 119 ms 570 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 120 ms 119 ms 119 ms cambrium.ams-ix.trueserver.nl [213.239.156.42]
7 120 ms 119 ms 119 ms ring13.net.cambrium.nl [217.19.16.11]
8 130 ms 119 ms 129 ms cisco-10k1.net.cambrium.nl [217.19.16.42]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * cisco-10k1.net.cambrium.nl [217.19.16.42] rapporten: Het
doelnetwerk is niet bereikbaar.
Lijkt niet bij mezelf te zitten dus w8 het ff af
3]
Anoniem: 23408
tja dat had ik al uitgerekend bij de eerste tweakdsl topic zodra voice o ip bekend werd gemaaktAnoniem: 81359 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:26:
Ik kreeg vandaag de opzegbrief van de KPN in de bus met de mededeling dat op 16 December mijn telefoonlijn overgezet zal gaan worden.
Kpn 0,0104 euro
Tweakdsl 0,0137 euro
verschil 0,0033 euro
KPN 0,0339
Tweakdsl 0,0389
verschil 0,005 euro
sterker nog voor oude getrouwen is het gewoon niet interesant
waarom wil men wel nieuwe abbonees en gaat men zo om met "getrouwen"
maak het nu voor oude abonees extra aantrekkelijk
maar hoe dan ook als je bij de kpn belminuten vooraf koopt ben je nog goedkoper uit
jammer maar helaas
maarja zeg nou zelf zou jij als jij directeur van bbned bent het anders doen?
je gaat maar net onder de tarieven van de kpn zitten
zo heb je tenslotte de meest mogelijke winst

Zijn er nog meer mensen die zonder verbinding zitten??
Anoniem: 100320
werkt als een speer alhier...lijkt me dat het probleem ergens bij je thuis zit...of in de lijn naar de centrale toe c.q. aansluiting centrale op BBNed netwerk.BurnHard schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:37:
Ik krijg de volgende melding met een trace,
Ligt dit bij mij of bij cambrium?? heb alles al nagelopen
Is er iemand die dit weet?? Vind de melding doelnetwerk is niet bereikbaar zo raar, als het aan mij zou liggen zou het toch doelhost moeten zijn??
Ligt dit bij mij of bij cambrium?? heb alles al nagelopen
Is er iemand die dit weet?? Vind de melding doelnetwerk is niet bereikbaar zo raar, als het aan mij zou liggen zou het toch doelhost moeten zijn??
[Voor 21% gewijzigd door BurnHard op 10-12-2004 23:46]
reset je modem/router ensow eens ..BurnHard schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:36:
Ik heb de hele avond al geen verbinding meer
3]
You are NIJL-ed!
Je vergeet er alleen bij te zeggen dat je bij KPN per minuut betaald en bij Bbned per seconde en het starttarief is bij bbned lager, ook niet onbelangrijk als je een antwoord apparaat niet wil inspreken.Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:26:
Kpn 0,0104 euro
Tweakdsl 0,0137 euro
verschil 0,0033 euro
KPN 0,0339
Tweakdsl 0,0389
verschil 0,005 euro
komt nog als ik van Eweka eindelijk verlost ben.
Van de KPN site: Uw gesprekskosten worden berekend per seconderidertje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:08:
[...]
Je vergeet er alleen bij te zeggen dat je bij KPN per minuut betaald en bij Bbned per seconde en het starttarief is bij bbned lager, ook niet onbelangrijk als je een antwoord apparaat niet wil inspreken.
KPN 0,0339
Tweakdsl 0,0389
verschil 0,005 euro
Het zijn maar kleine bedragen....
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 11-12-2004 01:06]
Je helemaal gelijk
denk dan dat het pas gewijzigd is, want vorige week had ik er toevallig ook naar gekeken en toen was het nog per minuut.
Maar ikzelf gebruik eigenlijk heel weinig mijn telefoon, doe eigenlijk alles mobiel.
Voor mij is het erg prettig dat die € 18,00 per maand vervalt, want als je het tweakdsl ultra&bel vergelijkt met Speedxs, scheelt het mij dus € 11,00 per maand wat ik nu goedkoper ben.
En vergeleken met Eweka € 28,-- per maand.
Ik raad ook niet iemand aan ooit een contract met Eweka af te sluiten, want dat zijn echt criminelen met stropdassen

Maar ikzelf gebruik eigenlijk heel weinig mijn telefoon, doe eigenlijk alles mobiel.
Voor mij is het erg prettig dat die € 18,00 per maand vervalt, want als je het tweakdsl ultra&bel vergelijkt met Speedxs, scheelt het mij dus € 11,00 per maand wat ik nu goedkoper ben.
Ik raad ook niet iemand aan ooit een contract met Eweka af te sluiten, want dat zijn echt criminelen met stropdassen

Heb alles al gereset maar blijft niet werken

Dat scheelt inderdaad veel, dat was eigenlijk ook de hoofd reden dat ik (wij) van de KPN af wilden. Denk dat meer mensen dat hebben.ridertje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:44:
Eweka daar moet je inderdaad nooit aan beginnen... ben een oud Ewekaan, trouwens ook een oud Speedxs klant. De klanten van Eweka die hebben nu hun eigen forum opgericht ( http://8bit.be/phpbb/index.php ) omdat Eweka volgens mij het een ander achter de rug van de klanten aan het rommelen is.
Tweakdsl heeft wel een mooie nieuwe site nu, maar waar is de support pagina?
Ik kan em niet vinden.
Ik kan em niet vinden.

Signature?
Weet jullie trouwens hoeveel dataverkeer je op je homepage van tweakdsl mag hebben?
Kan dat namelijk nergens terugvinden.
Heb van betrouwbare bronnen gehoord dat daar aangewerkt word. Dus nog even geduld neem ik aan.Osdorp-Dude schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:15:
Ik kan em niet vinden.
Oh en boldy het is als ik me niet vergis 5GB dataverkeer per maand op je homepage
[Voor 12% gewijzigd door Korumera op 11-12-2004 15:12]
Ik kom idd ook op dat board, wat bij eweka gebeurd is echt schandalig, want voordat we het wisten waren we overgenomen door fiberworld, deze begon bij iedereen te incasseren zoder dat ze daar tostemming voor hebben, afijn om een heel lang verhaal kort te maken, we zitten nu in niemandsland, we betalen aan niemand en hebben toch nog internet(voor zolang het duurt), heb wel een migratie lopen bij tweakdsl, dus nu maar hopen dat ik snel gemigreerd benAnoniem: 81359 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:14:
[...]
Dat scheelt inderdaad veel, dat was eigenlijk ook de hoofd reden dat ik (wij) van de KPN af wilden. Denk dat meer mensen dat hebben.
Eweka daar moet je inderdaad nooit aan beginnen... ben een oud Ewekaan, trouwens ook een oud Speedxs klant. De klanten van Eweka die hebben nu hun eigen forum opgericht ( http://8bit.be/phpbb/index.php ) omdat Eweka volgens mij het een ander achter de rug van de klanten aan het rommelen is.

En ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je 1 gig verkeer krijgt voor je homepage, maar ik kan het verkeerd hebben.
Tis niet zo belangrijk hoeveel dataverkeer er op de homepage zit, maar wel makkelijk om te weten als ik iets online zet voor vrienden die iets willen hebben.
Mijn verbinding lag er ineens uit toen ik bij Eweka zat, bleek dat ze wat mensen vergeten waren te migreren naar een ander netwerk. Toen gelijk maar een andere provider gezocht.
Mijn verbinding lag er ineens uit toen ik bij Eweka zat, bleek dat ze wat mensen vergeten waren te migreren naar een ander netwerk. Toen gelijk maar een andere provider gezocht.
[Voor 129% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 11-12-2004 15:26]
Het is 5Gb. De reden om hier een limiet op te zetten is om porno/warez sites te voorkomen; normaliter zal er daarna nog niet veel gebeuren.Anoniem: 81359 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:33:
Weet jullie trouwens hoeveel dataverkeer je op je homepage van tweakdsl mag hebben?
Het grootste exces is iemand geweest - vorige maand - die plotseling 180Gb deed op z'n website. Dat is op zich nog niet zo erg, maar als dat in drie dagen gebeurd, merken wij dat ook; volgens mij is dat het enige geval dat we eerst een site dichtgezet hebben en vervolgens de klant gebeld.
Hmm.. ff al m'n online games erop zettenGhandi schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:40:
[...]
Het is 5Gb. De reden om hier een limiet op te zetten is om porno/warez sites te voorkomen; normaliter zal er daarna nog niet veel gebeuren.
Het grootste exces is iemand geweest - vorige maand - die plotseling 180Gb deed op z'n website. Dat is op zich nog niet zo erg, maar als dat in drie dagen gebeurd, merken wij dat ook; volgens mij is dat het enige geval dat we eerst een site dichtgezet hebben en vervolgens de klant gebeld.

COOLGhandi schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:40:
[...]
Het is 5Gb. De reden om hier een limiet op te zetten is om porno/warez sites te voorkomen; normaliter zal er daarna nog niet veel gebeuren.

Normaliter is WebAlizer geen bezwaar maar als men grotere bestanden host om te downloaden en het aantal dowloaders is hoog dan heb je bij WebAlizer een probleem als die mensen een download versneller hebben. Daar weet provider Vuurwerk alles van!

Klopt. Handleiding nodig? BByond heeft de handleiding ZEER netjes voorelkaar:Osdorp-Dude schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:15:
Ik kan em niet vinden.
handleidingen
http://selfcare.bbeyond.nl/pub/?page=133&pre=131
[Voor 53% gewijzigd door I_stealth_I op 11-12-2004 17:22]
/dev/null
Grrr... Daar gaat m'n Copperjet weer... Na een aantal dagen goed te hebben kunnen internetten is hij volgens mij weer aan het vol lopen met troep.
Sites komen heel laat op het scherm en na een reset van de modem kreeg ik weer geen IP toegewezen. Later weer even de stekker van de modem eruit getrokken kon ik weer niet in de modem komen.
Is dit een probleem dat jullie of een van jullie ook wel eens gehad heeft, en zoja wat was de oplossing hiervoor (als deze er is)?
Heb nu maar m'n oude vertrouwde Draytekje neergezet, die doet het tenminste. Maandag maar even de helpdesk bellen dat ze een nieuwe op kunnen sturen, want dit schiet niet op zo.
Ik merk dat google.nl en google.com niet te bereiken zijn, wel bij andere providers.
Sites komen heel laat op het scherm en na een reset van de modem kreeg ik weer geen IP toegewezen. Later weer even de stekker van de modem eruit getrokken kon ik weer niet in de modem komen.
Is dit een probleem dat jullie of een van jullie ook wel eens gehad heeft, en zoja wat was de oplossing hiervoor (als deze er is)?
Heb nu maar m'n oude vertrouwde Draytekje neergezet, die doet het tenminste. Maandag maar even de helpdesk bellen dat ze een nieuwe op kunnen sturen, want dit schiet niet op zo.
Ik merk dat google.nl en google.com niet te bereiken zijn, wel bij andere providers.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 12-12-2004 00:35]
Ik heb een Linksys routertje achter mijn copperjet gehangen, nou kunnen mijn huisgenoten ook weer fatsoenlijk p2p-en. Misschien is het met een firmware te fixen, maar ach zo'n linksys routerbakje werkt wel zo fijnAnoniem: 81359 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:33:
Grrr... Daar gaat m'n Copperjet weer... Na een aantal dagen goed te hebben kunnen internetten is hij volgens mij weer aan het vol lopen met troep.

[Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 12-12-2004 01:22]
/dev/null
Ik heb nu de copperjet een factory-reset gegeven en de draytek als router staan. Eens kijken hoelang dat goed gaat.I_Stealth_I schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:20:
[...]
Ik heb een Linksys routertje achter mijn copperjet gehangen, nou kunnen mijn huisgenoten ook weer fatsoenlijk p2p-en. Misschien is het met een firmware te fixen, maar ach zo'n linksys routerbakje werkt wel zo fijnOp een een of andere wijze gaar de copperjet op zijn sneut met p2p connecties van torrents etc. Daar heb ik in bridge modus geen last meer van.
Als dit goed gaat zal het inderdaad misschien met die p2p connecties te maken hebben, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die de vorige configuratie ook normaal werkend hadden.
We zullen zien de komende dagen voor kerst

Anoniem: 107119
Ik heb al bijna een week helemaal geen verbinding meerBurnHard schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:37:
Mijn experiment is geslaagd; router ertussen en problemen weg. Kan nu gewoon die p2p dingen gebruiken zonder dat de andere internetters time-outs krijgen, ook de voiceATM kraakt nu niet meer bij het gebruik van p2p.Anoniem: 81359 schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:56:
[...]
Ik heb nu de copperjet een factory-reset gegeven en de draytek als router staan. Eens kijken hoelang dat goed gaat.
Als dit goed gaat zal het inderdaad misschien met die p2p connecties te maken hebben, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die de vorige configuratie ook normaal werkend hadden.
We zullen zien de komende dagen voor kerst
/dev/null
Ik heb gellukig wel verbinding alleen de bekende ping stoten(100ms+) zijn nog steeds aanwezig.Anoniem: 107119 schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:02:
[...]
Ik heb al bijna een week helemaal geen verbinding meer
Anoniem: 27474
Hmmm zijn er weer newsserver problemen?? Headers ophalen op 30kb/s hier.
Pfff , ging weer een weekje goed.Benik niet de enigste, toch??
Even voor je geprobeerd headers te dwonen, zit gemiddeld op 500k ongeveer 18 x zo hoog als jouAnoniem: 27474 schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:35:
Hmmm zijn er weer newsserver problemen?? Headers ophalen op 30kb/s hier.

[Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 12-12-2004 16:58]
Vandaag geprobeerd, mail te installeren, verzenden (mail.tweakdsl.nl) gaat goed, maar ik ontvang niks (pop.tweakdsl.nl)
Moet je soms eerst zelf iets activeren?
Want als ik inlog zie ik geen emailadres bij mijn login staan. Alsof ik die eerst zefl moet aanmaken. In de brief die ik kreeg stond idd geen emailadres, maar ik nam aan dat dat mijn loginnaam is plus tweakdsl.nl of was dat te simpel gedacht?
Iemand een idee of wordt het weer een gevalletje helpdesk? Hoop het eigenlijk vandaag werkend te krijgen dan kan ik de oude troep tenminste afsluiten.
Want als ik inlog zie ik geen emailadres bij mijn login staan. Alsof ik die eerst zefl moet aanmaken. In de brief die ik kreeg stond idd geen emailadres, maar ik nam aan dat dat mijn loginnaam is plus tweakdsl.nl of was dat te simpel gedacht?
Iemand een idee of wordt het weer een gevalletje helpdesk? Hoop het eigenlijk vandaag werkend te krijgen dan kan ik de oude troep tenminste afsluiten.
popboxnaam is <alias>@<subdomain>.tweakdsl.nlErikRo schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:06:
Vandaag geprobeerd, mail te installeren, verzenden (mail.tweakdsl.nl) gaat goed, maar ik ontvang niks (pop.tweakdsl.nl)

Inderdaad loginnaam + "@tweakdsl.nl" werkt alleen voor geen meter 

ophalen
login: <alias>@<tweakdsl-login>.tweakdsl.nl
pass: <zelfingestelde password>
server uitgaand: mail.cambrium.nl
server inkomend: mail.cambrium.nl
login: <alias>@<tweakdsl-login>.tweakdsl.nl
pass: <zelfingestelde password>
Ho stop :-) even voor de duidelijkheid, jij gebruikt ook al een punt na het apenstaartje, maar dat hoort volgens mij niet, of ......j_bos schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:10:
ophalen
login:@ .tweakdsl.nl
pass:
Waarom Cambrium? in de brief voor mijn neus staat mailserver "pop.tweakdsl.nl" voor mail ophalen en mailserver "mail.tweakdsl.nl" voor mail versturen. Is die brief dan niet goed?
Zou wel een hoop verklaren

[Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 12-12-2004 19:36]
Anoniem: 69085
Sinds de laatste dagen heb ik tijdens het online gamen flinke lag ( nee geen andere down/uploads aanstaan )
is hier een oorzaak voor aan te wijzen ?? ( modem/router al gereset ) maar hielp nix..
is hier een oorzaak voor aan te wijzen ?? ( modem/router al gereset ) maar hielp nix..

Dat kan prima hoor, dan heb je een emailadres op een subdomein. (ipv op een domein zoals gebruikelijker). Het kan ook op IP. In princiepe zou het dus mogelijk moeten zijn om te mailen naar login_gegegevsn@217.19.16.130ErikRo schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:35:
[...]
Ho stop :-) even voor de duidelijkheid, jij gebruikt ook al een punt na het apenstaartje, maar dat hoort volgens mij niet, of ......

Waarom Cambrium? in de brief voor mijn neus staat mailserver "pop.tweakdsl.nl" voor mail ophalen en mailserver "mail.tweakdsl.nl" voor mail versturen. Is die brief dan niet goed?
Zou wel een hoop verklaren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| > mail.cambrium.nl Server: 207.218.192.39 Address: 207.218.192.39#53 Name: mail.cambrium.nl Address: 217.19.16.130 > mail.tweakdsl.nl Server: 207.218.192.39 Address: 207.218.192.39#53 Name: mail.tweakdsl.nl Address: 217.19.16.130 > |
Precies hetzelfde dus

Ik heb weer een ping die wat aan de hoge kant is.....
Kan dat kloppen of bennik het alleen ?
Kan dat kloppen of bennik het alleen ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.
Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.
Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087