Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.959 views sinds 30-01-2008

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 12:16
Duderuud schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:24:
[...]

Kan iemand me hierop antwoord geven?
Ik kan je wel mijn situatie zeggen
Van me ouders naar eigen huis, wilde adsl meenemen (kan niet omdat ik telefoonlijn niet wilde verhuizen), dus heb ik helemaal opnieuw adsl+ telefonie thuis moeten aanvragen en dat heeft in totaal zo'n 7 weken in beslag genomen, had 1 week sneller kunnen gaan als KPN mee had gewerkt met papierwerk.
Maar wat wil je precies dan kan ik wel een schatting geven.
Denk dat jij situatie 1 bedoelt of niet?
SITUATIE 1: ISP X met telefoon lijn A naar ISP Z met telefoon lijn A (dus alleen ISP verhuizing) schatting 3 weken
SITUATIE 2: ISP X met telefoonlijn A naar ISP Z met telefoonlijn B schatting 6 weken

• qwaurck
  • Laatst online: 22-03 12:16
Anoniem: 81359 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:35:
Toevallig meer mensen last van traag opstartende pagina's of traaf ladende pagina's?

Gaat de ene keer goed en de andere keer weer traag.
Daar had ik gister wel last van maar ik denk dat probleem bij mij thuis meer aan mijn snelheid van mijn internet pc ligt, het downloaden van bestanden ging daarintegen wel erg traag snelheden beginnen met 1Kb /sec en het loopt dan snel naar xxxKb/sec, het loopt gelukkig altijd snel op, maar ik weet dus niet wat me max is onder win98se omdat dan meestal bestand gedownload is.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

qwaurck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:21:
[...]

Je leest het verkeerd, ik zeg dat je ook niks betaald aan KPN, maar dat TweakDSL huur kosten moet betalen voor koperdraad (nieuws: Rits tele.com: 'Beheer kopernetwerk door overheid').
Heb ze net gebeld en ze zeggen zelf er komen 9, 40 euri extra bij maar die zie je niet op de factuur, er komt gewoon een totaal bedrag.
Maar ik denk dat we deze discussie maar zo moeten laten als het is, want we schieten er toch niks mee op.
Zucht >:)

http://www.tweakers.net/ext/f/46465/full.png
http://www.tweakers.net/ext/f/46466/full.png

Duidelijker KAN niet!

/dev/null

Anoniem: 54393

vreselijke pingtijden hiero, al paar dagen, weet iemand wat er aan de hand is? ik ben alleen buiten kantooruren thuis (doh!) dus ik schaam me een beetje voor om de helpdesk te bellen...

• geforce666
  • Laatst online: 21:51

geforce666

a.k.a Jan (nl)

weet iemand ook alweer wanneer het probleem met corrupte articles opgelost zou zijn
kwam het ergens tegen daarnet maar kan het niet meer terug vinden, dus iemand reminder ? (heb het namelijk nog steeds)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
Nieuwe artikelen zijn weer goed, maar je moet natuurlijk geen artikelen ouder dan ongeveer 2 dagen dloaden want zijn nog corrupt. alleen nieuw dan gaat het goed.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
soep wel even de juiste dingen weg, want ik kan hiermee alsnog je e-mail adres achterhalen, en ik weet precies wie van de helpdesk dat mailtje geschreven heeft :P

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik heb sinds vorige week een 1 mbit xdsl lijntje bij tweakdsl. Hierbij kreeg ik een Copperjet 816 2P.
Deze mooi aangesloten op een 3com 8 poorts switch met een straight kabeltje.
Internet komt goed door. Op alle pc`s.

Nu vraag ik me alleen af:
Is de Copperjet behalve een modem ook een router?

Ik krijg namelijk als lokaal ip adres mijn internet ip. En elke andere pc krijgt ook ip adres van tweakdsl. In dezelfde range ook wel, alle pc`s kan ik lokaal zien.
Maar ik wil alle lokale pc`s een ip adres geven in de range van 192.168.2.iets en dus mijn intetnet ip alleen gebruiken voor intetnet, dus mijn modem.

Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel een configuratie? Of moet ik toch een router kopen, en zo ja welke? Tenminste wat is een goede router in dat geval?

I WAS HERE

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Larsowiets schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:45:
Ik heb sinds vorige week een 1 mbit xdsl lijntje bij tweakdsl. Hierbij kreeg ik een Copperjet 816 2P.
Deze mooi aangesloten op een 3com 8 poorts switch met een straight kabeltje.
Internet komt goed door. Op alle pc`s.

Nu vraag ik me alleen af:
Is de Copperjet behalve een modem ook een router?

Ik krijg namelijk als lokaal ip adres mijn internet ip. En elke andere pc krijgt ook ip adres van tweakdsl. In dezelfde range ook wel, alle pc`s kan ik lokaal zien.
Maar ik wil alle lokale pc`s een ip adres geven in de range van 192.168.2.iets en dus mijn intetnet ip alleen gebruiken voor intetnet, dus mijn modem.

Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel een configuratie? Of moet ik toch een router kopen, en zo ja welke? Tenminste wat is een goede router in dat geval?
Als je hem als router configd wel, staandaard issie een bridge. Hoe? http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

Ik zat laast even met m'n DSL config te prutsen, maar op:
Operational Mode g.lite
Traint hij veel stabieler en zijn de signaalwaarden beter, dan als hij op auto staat en op t1.413 modus terecht komt ;)

[Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 03-12-2004 00:20]

/dev/null

• Larsowiets
He harstikke goed!
Dit had ik nodig, thanx!! _/-\o_ _/-\o_

I WAS HERE

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:58:
[...]

Als je hem als router configd wel, staandaard issie een bridge. Hoe? http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

Ik zat laast even met m'n DSL config te prutsen, maar op:
Operational Mode g.lite
Traint hij veel stabieler en zijn de signaalwaarden beter, dan als hij op auto staat en op t1.413 modus terecht komt ;)
g.lite is afaik een ander protoccol..vreemd dat dat werkt. Kun je iets meer details geven over de verbetering? Van welke waardes ging je naar welke?

Ik meende dat g.lite maar tot 1.5 mbit oid ging :? ...beetje vreemd :P

[edit]

Bingo :)
While standard or full-rate ADSL provides downstream speeds of up to 8-Mbps and upstream speeds of 1.5-Mbps, G.lite is limited to

1.5-Mbps downstream and 512-Kbps upstream

[Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2004 00:43]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:40:
[...]

g.lite is afaik een ander protoccol..vreemd dat dat werkt. Kun je iets meer details geven over de verbetering? Van welke waardes ging je naar welke?

Ik meende dat g.lite maar tot 1.5 mbit oid ging :? ...beetje vreemd :P

[edit]

Bingo :)

[...]
Heel erg vreemd. Toch kan het wel, zie maar;

http://www.tweakers.net/ext/f/46502/thumb.png

Mijn modem trainde niet meer op de snelheid 2048/1024 met de standaard mode. Met deze modus g.lite wel weer, gek genoeg.

/dev/null

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

om3ega

I identify as..

Onder het mom van : Vraag niet hoe het kan , profiteer ervan :)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:08:
[...]

Heel erg vreemd. Toch kan het wel, zie maar;

[afbeelding]

Mijn modem trainde niet meer op de snelheid 2048/1024 met de standaard mode. Met deze modus g.lite wel weer, gek genoeg.
Ik heb even lopen kloten ermee, maar bij mij komt hij niet boven de 1.8Mbit. Kan een ander soort / merk / firmware DSLAM zijn, kan gewoon het protocol zijn.

Anyway...direct maar even geprobeerd het modem in routing mode te zetten. Na veel geklooi het aan de praat gekregen, maar het leek toen niet te werken op PC's met vaste IP's. Alleen PC's die een IP via DHCP kregen, die konden internet access krijgen. Terwijl bij de vastgezette IP's alles keurig in orde was: Ip, subnet, gateway, dns.

Erg vreemd iig. Heb de boel maar weer op m'n router aangesloten, werkt ook net zo makkelijk.

• nickhoge
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 13:25
Ligt het aan mij of kan ik op dit moment veel files niet compleet binnenkrijgen van de newsserver? ze worden allemaal ineens ongeveer 41mb als ze b.v. 50 moeten zijn...

iemand anders ook last van?

Edit:
Ik heb het nu bij files van 0,6 dagen oud

[Voor 12% gewijzigd door nickhoge op 03-12-2004 17:55]

Adult.

Anoniem: 106957

nickhoge schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:50:
Ligt het aan mij of kan ik op dit moment veel files niet compleet binnenkrijgen van de newsserver? ze worden allemaal ineens ongeveer 41mb als ze b.v. 50 moeten zijn...

iemand anders ook last van?

Edit:
Ik heb het nu bij files van 0,6 dagen oud
Als ik het me goed herinner kwamen gisterochtend (rond 6 uur, misschien was het eergisteren?) ineens berichten niet binnen. Dat waren alleen berichten van de periode zaterdag t/m maandag (tot ongeveer 16:00), toen er nog berichten meer op probleem disk array werden opgeslagen. Misschien dat op de news server (een deel van) de corrupte posts zijn weggegooid (er staat echter niets over op de storingspagina). Ik had overigens ook nog steeds corrupte berichten uit die periode, maar misschien dat die problemen bij het lezen van het betreffende array zijn ontstaan.

De laatste berichten waar ik ervaring heb zijn uit de periode woensdag avond tot donderdag ochtend en die waren allemaal compleet en niet corrupt. Het kan nog wel even duren totdat m'n queue bij berichten van vandaag is aangekomen, dus daar kan ik nog niets over zeggen.

• nickhoge
  • Laatst online: 24-05 13:25
Anoniem: 106957 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:16:
[...]

Als ik het me goed herinner kwamen gisterochtend (rond 6 uur, misschien was het eergisteren?) ineens berichten niet binnen. Dat waren alleen berichten van de periode zaterdag t/m maandag (tot ongeveer 16:00), toen er nog berichten meer op probleem disk array werden opgeslagen. Misschien dat op de news server (een deel van) de corrupte posts zijn weggegooid (er staat echter niets over op de storingspagina). Ik had overigens ook nog steeds corrupte berichten uit die periode, maar misschien dat die problemen bij het lezen van het betreffende array zijn ontstaan.

De laatste berichten waar ik ervaring heb zijn uit de periode woensdag avond tot donderdag ochtend en die waren allemaal compleet en niet corrupt. Het kan nog wel even duren totdat m'n queue bij berichten van vandaag is aangekomen, dus daar kan ik nog niets over zeggen.
en daar gaat het nou juist om ;)

maar je hebt totaal gelijk, dat wist ik allemaal opzich al, laatste 3 dagen was alles weer gewoon goed aanwezig en bijna geheel compleet.

Iemand anders met dezelfde ervaring als ik?

Adult.

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

't wordt weer weekend, dus zal die newsserver toch weer niet door z'n hoeven gaan .... :|

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

euhhm weet iemand wat "Download aborted by user" betekend ?
dat krijg ik nu continu als ik iets wil downloaden van de newsserver (en ik heb nix geabort dus)
betekend het gewoon dat ze bezig zijn met onderhoud eraan ? (want dan laat ik em wel ffe met rust :))

• Anoniem: 30648
  • Niet online
Vraagje, als ik besluit om Tweakdsl te nemen en ik doe een aanvraag de deur uit moet ik dan zelf nog kpn opzeggen of gaat dit automatisch?

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 30648 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:00:
Vraagje, als ik besluit om Tweakdsl te nemen en ik doe een aanvraag de deur uit moet ik dan zelf nog kpn opzeggen of gaat dit automatisch?
Vraag dat even na bij de helpdesk; KPN opzeggen voor telefonie hoeft niet; is zelfs niet verstandig, want als KPN is opgeheven ben je je nummer kwijt.

KPN opzeggen voor DSL weet ik niet op dit moment. Contractueel waarschijnlijk wel; is in ieder geval wel zo netjes.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

nickhoge schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:18:
[...]

maar je hebt totaal gelijk, dat wist ik allemaal opzich al, laatste 3 dagen was alles weer gewoon goed aanwezig en bijna geheel compleet.

Haal nu een post op van tussen de 2 en 5 uur oud en die staat er compleet op.(boneless)

nickhoge schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:18:
[...]

Ook de berichten van vrijdag zijn compleet en goed binnengekomen. Het zou een probleem kunnen zijn met de (news server van) de betreffende poster of de feed waar die berichten via binnenkomen.

edit: Dat laatste kan dus alleen als de headers ook niet compleet zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 106957 op 04-12-2004 14:52]

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
Xandrios schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:09:
[...]

Ik heb even lopen kloten ermee, maar bij mij komt hij niet boven de 1.8Mbit. Kan een ander soort / merk / firmware DSLAM zijn, kan gewoon het protocol zijn.

Anyway...direct maar even geprobeerd het modem in routing mode te zetten. Na veel geklooi het aan de praat gekregen, maar het leek toen niet te werken op PC's met vaste IP's. Alleen PC's die een IP via DHCP kregen, die konden internet access krijgen. Terwijl bij de vastgezette IP's alles keurig in orde was: Ip, subnet, gateway, dns.

Erg vreemd iig. Heb de boel maar weer op m'n router aangesloten, werkt ook net zo makkelijk.
Ik zal ook eens met dat g.lite protocol testen.

Over de routing, ik heb hier een locaal net achter mn Copperjet 816-2P hangen en dat gaat prima. Zowel vaste als dynamische adressen. De gateway is ingesteld op het locale adres van de Copperjet, in mijn geval 10.0.0.138. Bij de PC's die op DNS staan staat het automatisch.

Krijg je helemaal geen internet toegang of alleen niet met Internet Explorer?

Btw: ik had hier vanmiddag wel even problemen met de newsserver.
Er kwam vrijwel geen dataverkeer meer doorheen tussen ca. 14:45-15:45.
Nu lijkt alles weer goed, nou ja bijna dan want ik heb toch nog aardig wat incompletes.
Vreemd genoeg zijn ze bijna allemaal 90-95%, waar is die overige 5-10% dan gebleven?

[Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 04-12-2004 16:22]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Duderuud schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:49:
Vraagje: Ik zit er over te denken om mijn bestanade Demon-abbo (2/1mbit) binnenkort op te zeggen en over te stappen op UltraDSL met bellen.

Weet iemand hoe lang een eventuele downtime kan duren? 8 weken (zoals een KPN-->Demon kan duren) of maar een paar dagen (Demon-->Demon)?

En moet ik zelf mijn KPN abonement afzeggen (voor mijn huidige telefonie) of doet Tweakdsl dat voor me?

Het gaat me uiteindelijk wel wat meer kosten, maar 100mb mail/userpage en 10 dagen retentie op de nieuwsgroepen is me ook wel wat waard :)
Zit er zelf ook over na te denken om te switchen van demon naar tweakdsl, er moet toch iemand zijn die dit ook gedaan heeft en dus weet hoe lang dat duurt :)

• Ghandi
taz3d_nl schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:10:
[...]

Zit er zelf ook over na te denken om te switchen van demon naar tweakdsl, er moet toch iemand zijn die dit ook gedaan heeft en dus weet hoe lang dat duurt :)
Als je een lijn migratie doet, maximaal anderhalve dag downtime tegenwoordig.

Zeg niet eerst je telefoon op, als je je nummer wilt porteren.

Anoniem: 100320

Krijg nu een 400 host connection limit reached error als ik wat probeer te downen van de nieuwsserver...vreemd...paar uur geleden nog wat gedowned en toen ging ie als een speer.

Nu kan ik maar 1 connectie maken...newsbin pro was al een uur of wat afgesloten dus eventuele nog openstaande connectie zou dan al lang moeten zijn afgesloten....acht ja...'t is toch kopspijkers tijd... straks nieuwe poging.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Hmmm verbinding bagger ofzo?
code:
1
2
3
4
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=10ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=9ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=10ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=9ms TTL=60

code:
1
2
3
4
5
6
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=22ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=18ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=22ms TTL=248
Request timed out.

code:
1
2
3
4
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=36ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=30ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=21ms TTL=58

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  local.gateway [10.0.0.10]
  2     9 ms     8 ms     8 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3    10 ms    10 ms    10 ms  bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    35 ms    34 ms    39 ms  core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
  5    28 ms    27 ms    28 ms  amsix.ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.
156.41]
  6    35 ms    34 ms    32 ms  ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.4
6]
  7    38 ms   214 ms    36 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Zal ff melden voor zover dat nog niet gebeurd is :D

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 16:47
Is sinds een paar dagen alweer instabiel, dus ze zullen er heus wel van op de hoogte zijn. Nu nog een permanente oplossing ipv brandjes blussen.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Mjah ik let daar niet zo erg op of het dagelijks aan het dansen is of niet. Ik kom thuis van werk, en werk dan weer verder via ssh/telnet, download zo nu en dan beetje, en chat/surf, that's it. Pas als ik soms ga gamen om de servers te monitoren, merk ik pas dat er iets vreemds aan de hand is, of wanneer de websites opeens zo vreselijk traag laden ;)

Anyway ik w8 wel :D

• Mesh
  • Laatst online: 04-05 22:01

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik heb sinds vanmorgen de helft van m'n snelheid...?!?

Kan max met +/- 60kb/s downloaden (af en toe sprongen naar 70~80) terwijl ie normaal altijd ver boven de 100+ zit.

En m'n upload wil niet hoger als +/- 30kb/s?!? (af en toe sprongen 40kb/s)

Alles uit de router gerukt, los in nic, zelfde probleem.

Las tijdens posten iets onder onderhoud, maar dit gaat om 24/11? Moet ik TweakDSL bellen?

Edit: Vreemd, het probleem lijkt zich toch voor te doen in de router. Zal het hier verder niet behandelen. Maak wel even nieuw topic hiervoor aan. :?

[Voor 18% gewijzigd door Mesh op 05-12-2004 13:00]

Signature?

• BzR
AirtjE schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:18:
Mjah ik let daar niet zo erg op of het dagelijks aan het dansen is of niet. Ik kom thuis van werk, en werk dan weer verder via ssh/telnet, download zo nu en dan beetje, en chat/surf, that's it. Pas als ik soms ga gamen om de servers te monitoren, merk ik pas dat er iets vreemds aan de hand is, of wanneer de websites opeens zo vreselijk traag laden ;)

Anyway ik w8 wel :D
Om televisie te kijken heb ik een internet verbinding nodig, op het moment dat het beeld vastslaat of het zappen duurt behoorlijk lang weet ik dat er wat aan de hand is met de verbinding, ook game ik regelmatig online en ook daar heb ik hoge pingtijden. Bij het inloggen met SSH heb ik soms het vrij lang duurt totdat ik mag inloggen. Als ik dan een traceroute doe of ga pingen heb ik me antwoord.

[Voor 3% gewijzigd door BzR op 05-12-2004 12:43]

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Wel trieste pings weer zeg NL servers gewoon ping 100/150. pings naar diverse sites zijn ook wisselvallig. Hopelijk snel gefixt dis echt niet te doen zo.

• Xandrios
Ikzelf heb nergens last van...maar hebben de mensen die er wel last van hebben even gebeld? Dit is geen support kanaal, een storing kun je hier wel melden...maar dan gebeurd er dus niets mee ;)

nou ik heb al een week hoge pingtijden, downloaden is niet echt wat aant te zien, upload ook niet, maar gamen gaat voor geen meter, af en toe hang ik 2/3 seconden gewoon stil en dan gaat het weer verder. en dit voor een 8mbit lijntje ? beetje vreemd. de weken daarvoor heeft het allemaal supergewerkt, ik weet niet wat ze veranderd hebben, maar ze zouden het terug moeten zetten :p

• BzR
Een kennis van mij heeft nergens last van, maar die zit dan ook in een andere ip range
ikzelf heb 217.19.XXX.XXX

Wat betreft storing melden, lijkt mij dat ze bij Cambrium toch wel hun netwerk monitoren via Nagios or whatever, dus ze zullen toch zelf wel mailtjes krijgen dat een bepaald deel van hun netwerk kritiek is, lijkt me toch niet dat de klanten dit hoeven te melden.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BzR schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:13:
Een kennis van mij heeft nergens last van, maar die zit dan ook in een andere ip range
ikzelf heb 217.19.XXX.XXX

Wat betreft storing melden, lijkt mij dat ze bij Cambrium toch wel hun netwerk monitoren via Nagios or whatever, dus ze zullen toch zelf wel mailtjes krijgen dat een bepaald deel van hun netwerk kritiek is, lijkt me toch niet dat de klanten dit hoeven te melden.
Mja de pingtijden liggen wat hoger; opzich lastig voor de gamers en de shoutcasters. Maar altijd beter dan geen internet ;) Internetten, downloaden en mailen doet het prima. Ik werk zelf ook bij een provider, nou ow wat ben ik blij met Tweak >:) Als we hierzo met z'n allen terugkijken op het afgelopen jaar, dan hebben we wederom eigenlijk geen echte downtime gehad. En dan niet te vergeten dat er heel veel is veranderd in het TweakDSL netwerk! O+ Super mensen, laten we in 2005 zo door gaan _/-\o_

Voor zoverre mij bekend; de acties 2004:
• Nieuwe servers mail en DHCP (?)
• VoDSL
• Newsserver (2x)
• Glasring
• Verhuizing datacenter

[Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 05-12-2004 19:40]

/dev/null

I_Stealth_I schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:30:
[...]

Mja de pingtijden liggen wat hoger; opzich lastig voor de gamers en de shoutcasters. Maar altijd beter dan geen internet ;) Internetten, downloaden en mailen doet het prima. Ik werk zelf ook bij een provider, nou ow wat ben ik blij met Tweak >:) Als we hierzo met z'n allen terugkijken op het afgelopen jaar, dan hebben we wederom eigenlijk geen echte downtime gehad. En dan niet te vergeten dat er heel veel is veranderd in het TweakDSL netwerk! O+ Super mensen, laten we in 2005 zo door gaan _/-\o_

Voor zoverre mij bekend; de acties 2004:
• Nieuwe servers mail en DHCP (?)
• VoDSL
• Newsserver (2x)
• Glasring
• Verhuizing datacenter
ik snap je redenering niet. dus al me lijn voor 10% werkt zeg maar, dan is dat altijd nog beter dan niks? als het zo zou werken dan zijn we nergens. ik meld hier gewoon een probleem aan die na dat onderhoud dat niet goed afliep en de verplaatsing van de transitlink is het gewoon bagger te noemen qua pingtijden. dat was het. ik heb het niet over 1 jaar lang en oh, wat een prachtige prestaties allemaal. ik heb het over nu. niet meer en niet minder.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Anoniem: 54393 schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:23:
nou ik heb al een week hoge pingtijden, downloaden is niet echt wat aant te zien, upload ook niet, maar gamen gaat voor geen meter, af en toe hang ik 2/3 seconden gewoon stil en dan gaat het weer verder. en dit voor een 8mbit lijntje ? beetje vreemd. de weken daarvoor heeft het allemaal supergewerkt, ik weet niet wat ze veranderd hebben, maar ze zouden het terug moeten zetten :p
Me tooo, ook 8mbit lijntje, ook hoge pingtijden, soms gewoon ping loss als ik 100x google.nl ping...

echt te triest soms, ik hoop dat ze het snel fixen

• Ghandi
Goodfella schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:01:
[...]

Me tooo, ook 8mbit lijntje, ook hoge pingtijden, soms gewoon ping loss als ik 100x google.nl ping...

echt te triest soms, ik hoop dat ze het snel fixen
Lettten jullie op; vanacht weer onderhoud.

Het onderhoud van de 1e is nu vannacht.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
Ghandi schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:03:
[...]

Lettten jullie op; vanacht weer onderhoud.

Het onderhoud van de 1e is nu vannacht.
Kom maar op drmee! >:) Kan ik meteen de boel es rebooten, als we dan toch offline zijn.
Hopelijk gaat het nu allemaal wel goed.. succes!

https://www.hansvaneijsden.com

• Ghandi
Hans van Eijsden schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:08:
[...]

Kom maar op drmee! >:) Kan ik meteen de boel es rebooten, als we dan toch offline zijn.
Hopelijk gaat het nu allemaal wel goed.. succes!
Een deel is goed gegaan; een deel niet. Alles werkt weer naar behoren.

Anoniem: 100075

Net ff wat bestandjes uit alt.binaries.nl gedownload met newsleecher ( legaal ) age 0.4 tot 0.0 en bij allemaal weer zelfde error als tijdje terug , dus file zelfde grote , of 1k groter maar wel stuk/missing blockjes , meer mensen er last van ???

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 10:05
Anoniem: 100075 schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:31:
Net ff wat bestandjes uit alt.binaries.nl gedownload met newsleecher ( legaal ) age 0.4 tot 0.0 en bij allemaal weer zelfde error als tijdje terug , dus file zelfde grote , of 1k groter maar wel stuk/missing blockjes , meer mensen er last van ???
Ik heb er ook wat last van. Met name bij de groep alt.binaries.boneless. Gelukkig heb ik hetzelfde bestand bij een andere groep wel compleet gevonden.

ik ga ff wat pingjes doen ff kijken hoe het loopt....

update:

alles loopt gesmeerd, ik ga ff paar servertjes joinen kijken hoe het spelen gaat. tot nu toe is het super qua ping.

[Voor 187% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 06-12-2004 17:25]

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Het is hier nog steeds kut.
En ik heb het helemaal gehad met Tweakdsl.
Ik denk dat ze de naam maar moeten veranderen in zondsl

Gelukkig dat de zakelijke sdsl lijnen aantrekkelijk zijn geworden.
Morgen maar eens gaan shoppen bij wat echte ISPs want dit is echt te triest voor woorden.

P.s. Sorry voor de mensen van Tweakdsl die het beste met de service voor hebben (Ghandi en Ed), maar dit duurt me echt te lang, een paar maanden wil ik wel wachten maar ik heb er nu geen vertrouwen meer in dat het ooit beter word.
Dus, deze jongen gaat eens op zoek naar een andere provider... bbeyond heeft een leuke sdsl aanbieding 2,3 Mbit up en down de eerste 6 maanden voor 49 euro per maand.

• Larsowiets
Ik heb een vraagje, ik heb laatst mijn copperjet ingesteld als router.
Maar nu als ik m`n pc opstart doet m`n intetrnet het niet.
Ik doet dan start-uitvoeren-cmd en dan ipconfig /releaase en /renew. En krijg dat het zelfde ipadres, subnet en dns. En dan doet ie het wel! Erg bijzonder, vind ik tenminste. Als ik bij de DHCP instellingen kijk in de modem staat alles goed, iprange, dns adrs etc etc.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?

Bij voorbaat harstikke bedankt.

I WAS HERE

Anoniem: 100075 schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:31:
Ja, ik krijg weer corrupte berichten binnen, ik zie alleen niet echt een patroon in de tijden waarop de berichten gepost zijn of ik ze heb opgehaald. Misschien hebben ze dat onbetrouwbare disk array er weer ingehangen.

• BzR
Heb de hele dag goeie ping gehad, bedankt hiervoor, lijkt er nu op dat er toch nog iets om de hoek komt kijken.

~ > ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=7 ttl=248 time=113.3 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=8 ttl=248 time=114.1 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=9 ttl=248 time=115.6 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=10 ttl=248 time=102.1 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=11 ttl=248 time=108.3 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=12 ttl=248 time=73.9 ms

traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 3.463 ms 0.913 ms 0.937 ms
2 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl (82.197.204.1) 60.823 ms 71.183 ms 74.185 ms
3 bbned-01.net.cambrium.nl (217.19.16.33) 110.163 ms 91.835 ms 224.989 ms
4 core1.net.cambrium.nl (217.19.16.1) 72.992 ms 46.295 ms 27.546 ms
5 * ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163) 50.766 ms 62.188 ms
6 ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl (213.193.237.46) 63.836 ms 76.941 ms 67.967 ms
7 tweakers.net (213.239.154.35) 64.52 ms 57.072 ms 50.995 ms

• HoppyF
Anoniem: 106957 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:15:
[...]

Ja, ik krijg weer corrupte berichten binnen, ik zie alleen niet echt een patroon in de tijden waarop de berichten gepost zijn of ik ze heb opgehaald. Misschien hebben ze dat onbetrouwbare disk array er weer ingehangen.
Hier ook nog steeds veel corrupt.
En geen oude posting, maar een van minder dan 1 dag oud.
Je zou dus kunnen zeggen dat er wel wat mis is, ik weet alleen niet waar.
Er is ca 85-90% compleet. (in dit geval uit alt.b.cores)

HoppyF schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:16:
[...]
Hier ook nog steeds veel corrupt.
En geen oude posting, maar een van minder dan 1 dag oud.
Je zou dus kunnen zeggen dat er wel wat mis is, ik weet alleen niet waar.
Er is ca 85-90% compleet. (in dit geval uit alt.b.cores)
Bij mij hadden 7 van 26 files corrupte parts. Dit waren posts van zaterdagmiddag tot zondagavond die ik sinds gisteravond heb opgehaald. De corrupte parts heb ik opnieuw gedownload. Daarna waren van 2 van de 7 files nog parts corrupt. Die blijven nu ook consequent fout binnenkomen van de verschillende readers (met exact dezelfde inhoud).

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 11:09
payservertje nemen mensen :+
heb hier unlimited newshosting.com voor 100 dollar per jaar.. loopt als een trein :9

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
BzR schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:02:
Heb de hele dag goeie ping gehad, bedankt hiervoor, lijkt er nu op dat er toch nog iets om de hoek komt kijken.
Hier is de ping normaal, zoals altijd:

hans@Wishmaster:~$ ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=249 time=20.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=249 time=20.7 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=249 time=22.0 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=249 time=20.9 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3002ms
rtt min/avg/max/mdev = 20.777/21.172/22.091/0.544 ms

Edit: ook ff de traceroute gepost:

hans@Wishmaster:~$ traceroute www.tweakers.net
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 38 byte packets
1 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl (82.197.204.1) 18.523 ms 17.676 ms 17.209 ms
2 bbned-01.net.cambrium.nl (217.19.16.33) 26.152 ms 19.152 ms 18.628 ms
3 core1.net.cambrium.nl (217.19.16.1) 20.118 ms 19.831 ms 19.226 ms
4 ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163) 20.338 ms 19.600 ms 33.439 ms
5 ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl (213.193.237.46) 19.444 ms 20.827 ms 23.117 ms
6 tweakers.net (213.239.154.35) 21.374 ms 19.835 ms 21.132 ms

Alles toppie dus.:)

[Voor 29% gewijzigd door Hans van Eijsden op 06-12-2004 23:05]

https://www.hansvaneijsden.com

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PureDJ schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:43:
Het is hier nog steeds kut.
En ik heb het helemaal gehad met Tweakdsl.
Ik denk dat ze de naam maar moeten veranderen in zondsl
http://its.blacklisted.nl/~ruben/pure-01.jpg

Zeker om kwart voor zeven vanavond was er niets mis met jouw verbinding. (En de mijne evenmin..)

[Voor 3% gewijzigd door burne op 07-12-2004 03:06]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:39
op de nieuwsserver van tweakdsl zal xpat uitgezet worden, dit door de te hoge belasting die dit met zich meebrengt. (de grote hoeveelheid headers die doorlopen moeten worden)

Daarnaast wordt btw a.s. vrijdag groot onderhoud gepleegt aan de nieuwsserver :)

[Voor 20% gewijzigd door Teckna op 07-12-2004 11:34]

• Xandrios
Teckna schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:10:
op de nieuwsserver van tweakdsl zal xpat uitgezet worden, dit door de te hoge belasting die dit met zich meebrengt. (de grote hoeveelheid headers die doorlopen moeten worden)
Bedenk wel dat iedereen die nu Xpat gebruikt, dan vanaf dit moment zal gaan headeren. De posts moeten dan niet alleen doorlopen worden, ze moeten gedownload worden (Allemaal!).
Ik moet bekennen dat ik niet 100% zeker weet of dat een grotere belasting is dan Xpat...maar ik verwacht het wel.

Eigenlijk wil je iedereen op NZB hebben. En das op twee manieren goed te doen: Een aparte server neerzetten met flink wat geheugen, waar je een database met alle post headers in opslaat. Men kan dan via een webinterface of een programma als "NZB Leecher" files zoeken, en een NZB maken zonder dat het je nieuwsserver belast.
Een andere mogelijkheid is een standaard abonnementje bij Usenetjunkie of newzbin weggeven bijvoorbeeld, die bieden eenzelfde service aan. Kost ongeveer 15 dollar per jaar per persoon.

Maargoed, mischien ben ik wel veel te voorbarig hoor, en zijn de problemen inderdaad opgelost met deze nieuwe regel. ;) :)

Anoniem: 100075

ik gebruik nu super search uit newsleecher dat zoekt als de brandweer , is zoiets niet een oplossing of denk ik dan te simpel

• Xandrios
Dat is precies wat ik ook zeg inderdaad, dat werkt ook met een apart systeem die een database met headers heeft :)

Anoniem: 112853

Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:36:
[...]

Bedenk wel dat iedereen die nu Xpat gebruikt, dan vanaf dit moment zal gaan headeren. De posts moeten dan niet alleen doorlopen worden, ze moeten gedownload worden (Allemaal!).
Ik moet bekennen dat ik niet 100% zeker weet of dat een grotere belasting is dan Xpat...maar ik verwacht het wel.

;) :)
Ja en Nee
Er zullen meer headers gedownload worden, maar dat is begrenst door de download capaciteit van de lijn, waardoor de capaciteit over meer users word verdeeld. XPAT gebruikt server resources en als men er dan meerdere opstart, heeft dit tot gevolg dat XOVER bijna geen io's meer krijgt en dus headers landzaam gedownload worden.

• HoppyF
Anoniem: 112853 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:15:
[...]

Ja en Nee
Er zullen meer headers gedownload worden, maar dat is begrenst door de download capaciteit van de lijn, waardoor de capaciteit over meer users word verdeeld. XPAT gebruikt server resources en als men er dan meerdere opstart, heeft dit tot gevolg dat XOVER bijna geen io's meer krijgt en dus headers landzaam gedownload worden.
Van mij mag die XPAT uit, ik gebruik nu toch NZB files of de SuperSearch van Newsleecher.

Ik las overigens net dat er spoedonderhoud wordt gepleegd op de newsserver.
Er is blijkbaar toch iets gevonden! laten we het hopen..
7/12/2004 12:15: Spoed onderhoud newsplatform

Door aanhoudende corruptie problemen in usenet articles, wordt er op dit moment spoedonderhoud gepleegd aan het newsplatform. De verwachting is dat deze rond 13:30 weer bereikbaar is.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zou het erg fijn vinden als ik een bevestiging kreeg na een aanmelding; ik heb aantal weken geleden dsl & bel aangevraagd, maar ik hoor er maar niets over. Kleine moeite om even een mailtje/telefoontje/briefkaart te sturen met bijv. "we hebben uw aanmelding ontvangen, we nemen het spoedig in behandeling" ofzo ;)

/dev/null

• Xandrios
Dat gebeurd normaal ook afaik....'k denk dat je aanmelding niet helemaal is doorgekomen ;)

Anoniem: 50582

I_Stealth_I schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:20:
Ik zou het erg fijn vinden als ik een bevestiging kreeg na een aanmelding; ik heb aantal weken geleden dsl & bel aangevraagd, maar ik hoor er maar niets over. Kleine moeite om even een mailtje/telefoontje/briefkaart te sturen met bijv. "we hebben uw aanmelding ontvangen, we nemen het spoedig in behandeling" ofzo ;)
> ik moet u mailen na een telefoon gesprek.alt bin.boneless filenaam xxxx
gepost op 5-12 gedownd 5-12 en weer 6-12 en 7-12.gaat om de files
38,40,41 en 68 tot 79.ik heb ook het probleem met: connect to server failedook
in groep nl was de files van xxxx corupt maar is na 2 keer
downen nu wel compleet.verder waren er meer bestanden maar weet niet meer welke
parts het waren want er waren gelukkig heel veel rars bij geplaatst. groetjes
peet

antwoord van de helpdesk binnen 5 minuten:

We hebben het gezien. Op dit moment lopen er een aantal runs om het een en ander
te fiksen.
Dank voor het doorgeven !!!

--

Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (@)

• ArjanC
  • Laatst online: 00:44
Ik word een klein beetje moe van Tweakdsl,

een maand geleden gevraagt om een portering via BBNed van Cistron naar TweakDSL.
na een brief gekregen van Tweakdsl met mijn username en password (na een week) werd het stil, na 2 weken even gebeld dat die username en password niet werken, toen werd mij medengedeelt dat ik een BBNED ordernummer moet doorgeven, daar zaten ze op te wachten.
ik kan nergens vinden dat ik dat moet doorgeven, maarja, Cistron gevraagd om een BBNED ordernummer, netjes gekregen en doorgestuurd naar Tweakdsl.

nu na 1,5 week bellen ze mij op dat ze nog steeds dat BBNED ordernummer niet hebben en dat ze een KPN Ordernummer moeten hebben.

na weer het BBNED ordernummer doorgegeven te hebben een mailtje gestuurd naar Cistron voor het KPN ordernummer, dit blijken ze helemaal niet nodig te hebben. nu heb ik dit doorgestuurd naar Tweakdsl.

ik ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duuren..

Zit met smacht te wachten op m'n 8/1 verbinding met VODSL ...

• HoppyF
7/12/2004 12:15: Spoed onderhoud newsplatform

Door aanhoudende corruptie problemen in usenet articles, wordt er op dit moment spoedonderhoud gepleegd aan het newsplatform. De verwachting is dat deze rond 13:30 weer bereikbaar is.
Doet ie het weer?
En ... wat was de reden van de corruptie?

• _MaLa_
Net alles down lijn wel up maar rest niet te bereiken meer gehad ? Nu nog erg traag alles.. Of heeft dit te maken met transit troubles ?

7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider

Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

[Voor 53% gewijzigd door _MaLa_ op 07-12-2004 16:46]

• Basszje
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Ik begin mij ondertussen een beetje af te vragen wanneer alles stabiel gaat zijn daar. Ik heb de afgelopen weken ongeveer 3 keer per week kort of langer geen verbinding en dat is echt *zeer* irritant

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Xandrios
Je formuleerd het verkeerd: Je moet je afvragen wanneer het bij jou stabiel zal gaan zijn. De problemen die jij ervaart zijn bij jou lokaal, niet netwerk-wide. Mischien een wispelturig modem, probleem bij je ISRA....maar de boel is gewoonweg niet 3x per week down. :)

• _MaLa_
Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:
Je formuleerd het verkeerd: Je moet je afvragen wanneer het bij jou stabiel zal gaan zijn. De problemen die jij ervaart zijn bij jou lokaal, niet netwerk-wide. Mischien een wispelturig modem, probleem bij je ISRA....maar de boel is gewoonweg niet 3x per week down. :)
Laatste twee weken toch echt wat korte onderbrekingen geconstateerd en hogere ping latency. Maar jah hadden er meer last van zie topic.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:
PRECIES!

You are NIJL-ed!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13

Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

• Ghandi
_MaLa_ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:45:
Net alles down lijn wel up maar rest niet te bereiken meer gehad ? Nu nog erg traag alles.. Of heeft dit te maken met transit troubles ?

Het is inderdaad allemaal niet de snelheid die we willen, maar het positieve is dat de meeste sites gewoon bereikbaar zijn, de routers netjes de fallback verbinding naar RedBus hebben gebruikt voor de routes die niet correct zijn en alles lijkt door te lopen.

De glasvezelstoring wordt opgelost, waarschijnlijk binnen 10 minuten middels een workaround.

Ook de werkzaamheden die uitgevoerd zijn afgelopen dagen, hebben niet verder geleid tot meer dan een trager moment, wat dus inhoud dat dit stuk stabiel zou moeten zijn.

Anoniem: 81359

Ghandi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:38:
[...]

Het is inderdaad allemaal niet de snelheid die we willen, maar het positieve is dat de meeste sites gewoon bereikbaar zijn, de routers netjes de fallback verbinding naar RedBus hebben gebruikt voor de routes die niet correct zijn en alles lijkt door te lopen.
Het positieve is dat de meeste sites gewoon bereikbaar zijn?

De website moeten altijd bereikbaar zijn, dus daar is niets positiefs aan.

• _MaLa_
Bedankt voor je nette toelichting. Verder was dus die onderbreking dus de switch tussen die routes ? Nah dan is fall back ook weer getest :P

Maar is er nog veel te verbeteren qua preformance ghandi en qua stabielheid in de toekomst ?

[Voor 17% gewijzigd door _MaLa_ op 07-12-2004 17:53]

• Xandrios
Anoniem: 81359 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:48:
[...]

Het positieve is dat de meeste sites gewoon bereikbaar zijn?

De website moeten altijd bereikbaar zijn, dus daar is niets positiefs aan.
Daar wordt naar gestreeft, maar bij geen enkele consumenten provider is dat het geval. Hell, dat kan toch ook niet voor die paar euro die je verbinding kost?

Anyway, het is inderdaad erg mooi dat door de pop in redbus de verbinding beschikbaar bleef. Af en toe gaan requests inderdaad iets trager, maar alsnog erg netjes. Een stuk beter als alle colo's bij trueserver, die dus wel keihard offline gingen. En nu via omwegen (Level3 zo te zien) worden omgeroute...waardoor die link vreselijk vol & traag is.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

gmail is compleet onbereikbaar, de storing zou nu ongeveer verholpen moeten zijn toch?

• ErikRo
Er is weer een week voorbij, dus ligt de newsserver er weer uit en kan ik mijn klokje weer gelijk zetten :P

Benieuwd wat ik deze keer kwijt ben. :+

Maar ooit, ooit gaat het één maand achter elkaar en foutloos werken _/-\o_

[Voor 44% gewijzigd door ErikRo op 07-12-2004 18:35]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Nijl

Nijl

Ik kan nog steeds niet op de news server, zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben>?

You are NIJL-ed!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 12:13
Anoniem: 100075 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:50:
ik gebruik nu super search uit newsleecher dat zoekt als de brandweer , is zoiets niet een oplossing of denk ik dan te simpel
Die oplossing werkt hier nu ook niet meer :(

• HoppyF
Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:08:
[...]

Daar wordt naar gestreeft, maar bij geen enkele consumenten provider is dat het geval. Hell, dat kan toch ook niet voor die paar euro die je verbinding kost?

Anyway, het is inderdaad erg mooi dat door de pop in redbus de verbinding beschikbaar bleef. Af en toe gaan requests inderdaad iets trager, maar alsnog erg netjes. Een stuk beter als alle colo's bij trueserver, die dus wel keihard offline gingen. En nu via omwegen (Level3 zo te zien) worden omgeroute...waardoor die link vreselijk vol & traag is.
Paar euro's???? bij mij is € 59,95 nog steeds f 132 oude guldentjes, niet echt weinig dus.
Inderdaad wat traagheid, maar goed een glasvezel kabel kan ook stuk gaan meestal door externe oorzaken (graven?).
Hopelijk is het glasvezel netwerk wel redundant uitgevoerd zodat er altijd nog een alternatieve route beschikbaar blijft. Een glasvezel moet toch "dik" genoeg zijn om de tijdelijke extra belasting op te kunnen vangen.

Over de newsserver ...
nog geen nieuws hierover gelezen, ik neem aan dat er toch iets mee is gebeurd vandaag.
Ik heb de indruk dat het goed loopt. Nog een beetje voorbarig misschien maar mijn post die gisteren heel brak binnenkwam lijkt nu goed verder te gaan.
Net 2 grote files binnen zien komen zonder corruptie.
Straks meer ...
blomstra schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:50:

Die oplossing werkt hier nu ook niet meer
Bij mij werkt Supersearch wel in Newsleecher, net nog even gekeken.
Wel met Newsleecher 2.0 beta 9.

[Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 07-12-2004 18:47]

• ErikRo
Nijl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:37:
Ik kan nog steeds niet op de news server, zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben>?
ja hoor helaas ook hier werkt de newsserver niet en ook niets te vinden op hun site.

Nijl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:37:
Probeer 217.19.17.182 of 217.19.17.183 eens, die doen het wel.

Anoniem: 81359

Xandrios schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:08:
[...]
Daar wordt naar gestreeft, maar bij geen enkele consumenten provider is dat het geval.
Ohja? Als ik hier op het forum lees zijn er toch problemen die maar door blijven spelen.
Hell, dat kan toch ook niet voor die paar euro die je verbinding kost?
Paar euro's? 69,95 euro vind ik niet een paar euro hoor (is keihard nog fl.154,15).

Het enige positieve is dat Tweakdsl een storingsnummer heeft voor na de kantoortijden.

• Nijl

Nijl

Anoniem: 106957 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:29:
[...]

Probeer 217.19.17.182 of 217.19.17.183 eens, die doen het wel.
182 doet het ;P nice thank you.. internet is nog wel heel erg traag!

You are NIJL-ed!

• Anoniem: 131049
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
[/quote]
Laatste nieuws:
[quote]

Had een dagje vrij genomen om eea te regelen en daarna lekker mn favaroriete mmorpg spelen, nou vergeet het gamen maar :(

ik hoop maar dat het snel is opgelost ik krijg afkick verschijnselen :'(

http://lightspace.org/webpics/grr.jpg

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quote]Anoniem: 131049 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:37:
Had een dagje vrij genomen om eea te regelen en daarna lekker mn favaroriete mmorpg spelen, nou vergeet het gamen maar :(

ik hoop maar dat het snel is opgelost ik krijg afkick verschijnselen :'(
Is dat nou nodig, een ongesresizde pic van 960*741 om aan te tonen dat je lijntje kuren heeft (iets wat al bekend was, omdat dat op diverse plaatsen gemeld word).

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• HoppyF
Nijl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:31:
[...]

182 doet het ;P nice thank you.. internet is nog wel heel erg traag!
Doet 180 het niet? (dat is namelijk news.tweakdsl.nl), controleer het anders even met nslookup.

De stabiliteit neemt duidelijk toe, er moet dus wel wat gerepareerd zijn.
Nu de volle snelheid en vrijwel geen corruptie meer, tenminste niet in hetgeen ik aan het downloaden ben. Ik kijk straks nog even naar de rest van de newsgroups.

Anoniem: 118662

Kan news niet bereiken.Meer mensen problemen ?

nslookup news.tweakdsl.nl

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 192.168.0.1: Timed out
*** Default servers are not available
Server: UnKnown

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

C:\Documents and Settings\Ton>ping news.tweakdsl.nl

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.**:**.**] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.**:**.**: bytes=32 tijd=13 ms TTL=60
Antwoord van 217.**:**.**: bytes=32 tijd=15 ms TTL=60
Antwoord van 217.**:**.**: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.**:**.**
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 15ms, Gemiddelde = 12ms

pingen lukt wel.

edit: lezen is ook een vak, 217.19.17.182 doet het wel.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 118662 op 07-12-2004 20:31]

• HoppyF
Anoniem: 118662 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:27:

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

C:\Documents and Settings\Ton>ping news.tweakdsl.nl

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.**:**.**] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.**:**.**: bytes=32 tijd=13 ms TTL=60
Antwoord van 217.**:**.**: bytes=32 tijd=15 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.**:**.**
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 15ms, Gemiddelde = 12ms

pingen lukt wel.

edit: lezen is ook een vak, 217.19.17.182 doet het wel.
Geen problemen hier, kijk maar:

C:\>nslookup news.tweakdsl.nl
Server: local.gateway
Address: 10.0.0.138

Non-authoritative answer:
Name: news.tweakdsl.nl
Address: 217.19.17.180

C:\>ping news.tweakdsl.nl

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.19.17.180] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.17.180: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.17.180: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.17.180: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.17.180: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.19.17.180:
iseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms

Anoniem: 118662

HoppyF schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:46:
[...]

Geen problemen hier, kijk maar:
bofkont :-)

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Ok ik vind niet snel iets irritant. Maar het begint nu wel beetje ernstige vormen aan te nemen. Ik kan helemaal niks meer op moment. Ik kom niet op playonline (amerikaans), ik kom niet op steam en noem maaro. Maar ook veel nederlandse sites zijn bij mij echt niet voor uit te branden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb alles na gekeken hier daar ligt het niet aan.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• 666AnGeL
ik wordt ook ff gek hier...
moet nog een hoop werk doen voor morgenvroeg...
mn verbinding werkt voor geen ene meter... damnit..
Wanneer is dat transit probleem gvd nu eens opgelost.. :(
( bbned schiet op GVD!! )
en ik kan ook geen mail ophalen van mn werk
( heel erg nodig! )

aarghh..

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

oops

[Voor 98% gewijzigd door Mister_T op 07-12-2004 22:18]

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Jawel dat heb ik wel gelezen, en dat van amerika enzo dat snap ik. Maar waarom zowat geen 1 nederlandse site opschiet vind ik beetje weird. Maar goed dan zit er niks anders op dan wachten. Maar begin nou toch ook een klein beetje moe te worden.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• 666AnGeL
Mister_T schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:58:
Heb je dit dan niet gelezen ??

Laatste nieuws:
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is. :>
heb jij mijn post wel helemaal gelezen? ;)
--> Wanneer is dat transit probleem gvd nu eens opgelost.. :(

Anoniem: 100320

hehheh...na diverse pogingen het forum nog kunnen bereiken....snap het verband niet tussen een transit glasbreuk met probleem dat je bij opvragen nederlandse sites of een dns-error krijgt en pas na diverse pogingen een site die in NL zit geopend krijgt...komt dat wellicht doordat het verkeer wordt gerouted en daardoor een en ander overbelast is???...

Al met al ga ik maar naar bed...werkt zo niet echt lekker...morgen weer een dag.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 16:34
ARG! Klote storing! Ik moet per se bij mijn Gmail-box komen vanavond voor school related zaken en dat kan ik dus niet... :(

Daar gaat mijn deadline... :'(

edit:

Sorry, ik weet het. Erg hulpvol is deze post niet nee...

[Voor 37% gewijzigd door Animal_X op 07-12-2004 22:29]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• 666AnGeL
Anoniem: 100320 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:14:
hehheh...na diverse pogingen het forum nog kunnen bereiken....snap het verband niet tussen een transit glasbreuk met probleem dat je bij opvragen nederlandse sites of een dns-error krijgt en pas na diverse pogingen een site die in NL zit geopend krijgt...komt dat wellicht doordat het verkeer wordt gerouted en daardoor een en ander overbelast is???...

Al met al ga ik maar naar bed...werkt zo niet echt lekker...morgen weer een dag.
ja ik vraag me ook hetzelfde af..
en als het al geroute wordt ... waarom werkt het dan helemaal niet en niet bv. gewoon heel langzaam, dan was ik al geholpen..
Ik moet zo mn mail aankunnen..
( zit al de hele dag te wachten... aarghhh )

Anoniem: 85516

Anoniem: 118662 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:27:

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Deze fouten hebben te maken met een foute config op jouw Linux doos. Check je /etc/resolv.conf even.

• ErikRo
newsserver doet het trouwens weer een beetje

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste nieuws:

Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee