TweakDSL *new and/or improved* deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Burne schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:12:
[...]

EVEN ALS HERINNERING: DIT IS GEEN OFFICIEEL SUPPORT KANAAL
Dingen hier melden in de hoop dat een van twee medewerkers die hier wel eens komen(en een ex-medewerker) er per ongeluk tegenaan lopen WERKT NIET.

Er is gisteren hier een uur lang geouwehoert over mail-die-het-niet-deed voordat ik, als ex-medewerker, er tegenaan liep en het bleek te kunnen verhelpen. Als ik hier niet gekeken had, had het misschien nog niet gewerkt, want op de storingslijn (die je gewoon kunt bellen voor een storing met de smtp-server) waren op dat moment wel 0 meldingen binnengekomen.

Mail de helpdesk, bel de helpdesk of het storingsnummer.
NOGMAALS ALS HERINNERING: DIT IS GEEN OFFICIEEL SUPPORT KANAAL

Hier praat men over TweakDSL, niet tegen TweakDSL. Je zal best balen, maar zolang je niet iets bij TweakDSL meldt weten ze daar ook nergens van.
Dat is leuk dat je daarover begint.
Ten eerste wil ik weten of meer mensen er last van hebben, misschien ben ik wel de enige en ligt het aan mij.
Ten tweede, ik heb al diverse keren de helpdesk gebeld als er een probleem was. Antwoord was altijd, er is geen probleem, hier werkt alles, conclusie het ligt allemaal aan jou, klaar.

Als je het hier eens melde had je waarempel kans dat het werd opgelost ook _/-\o_
Wat zou jij dan doen in mijn geval?

Overigens heb je wel een punt, dat je een storing ten alletijde ook bij de helpdesk moet melden, wat ik overigens ook gedaan heb.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 28-11-2004 12:48 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ErikRo schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:21:
Wat zou jij dan doen in mijn geval?
Om te beginnen zou ik eens leren quoten. })

Stuur mail naar info@tweakdsl.nl, met daarin minimaal *wat* je probeert te downloaden, welke groep, welk subject, de msg-id's is helemaal perfect en daarbij *wat* er fout ging. Ontbreken er delen? Zijn er bestanden corrupt? De vraag "is er iets mis met de nieuwsurfer" levert je geen zinnig antwoord op, dat zie je zelf toch ook wel? Je zult minimaal aan moeten geven wat je doet en wat er fout gaat.

Maar ik begrijp dat je dus gaat wachten totdat Ghandi weer eens hier komt kijken (en als 'ie het druk heeft kan dat wel veertien dagen duren) en je hoopt dat jouw probleem dan nog te zien is? Ik werk er al een maand niet meer, dus ik kan weinig voor je doen.

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 28-11-2004 12:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
Burne, ik heb de topic-waarschuwing (de text bij het reply-veld) even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik heb vrijdag trouwens een brief binnen gekregen van KPN dat mijn KPN abo opgezegd is en dat 'Colt Telecom BV' mijn nummer overneemt per 30 november.

Huh?

Wie of wat is Colt Telecom? En als dit gewoon te maken heeft met het VoDSL verhaal van Tweak; waarom heb ik niet van Tweak te horen gekregen dat dit zou gebeuren? Ik had toevallig een paar dagen geleden in dit topic gezien dat er wat KPN abo e.d. betreft het e.e.a. veranderd is waardoor ik nu wel een idee heb waar deze actie vandaan zou kunnen komen maar vreemd blijft het wel :)

Het kan zijn dat mijn (KPN BelBudget) nummer geporteerd is naar m'n VoDSL lijn waardoor het KPN verhaal eigenlijk al een paar maanden nutteloos is. Als dat zo is dan snap ik wel dat Tweak mijn KPN lijn (waar ik niets meer aan heb) opzeg maar het zou toch wel prettig zijn als Tweak iets meer tekst en uitleg zou geven in dit soort gevallen...

Anyway, kan iemand bevestigen dat Colt Telecom het VoDSL verhaal van Tweak afhandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Burne: ik heb idd al een mail naar info@tweakdsl.nl gestuurd. Maar daar had idd wel iets meer info in gekund, ik zie deze mensen nou eenmaal als alwetend 8) . Dus ik zal die info toch maar even nasturen

btw sorry mijn reactie was er een uit wanhoop en die klinken meestal iets anders dan een waar eerst rustig over is nagedacht :)

[ Voor 31% gewijzigd door ErikRo op 28-11-2004 15:40 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bartvb schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:22:
Ik heb vrijdag trouwens een brief binnen gekregen van KPN dat mijn KPN abo opgezegd is en dat 'Colt Telecom BV' mijn nummer overneemt per 30 november.

Huh?
Colt Telecom is de provider die de afhandeling van het VoDSL verhaal doet, om bijvoorbeeld de mogelijkheid te bieden om naar vaste nummers van KPN te kunnen bellen :)

Daarnaast is Colt ook internationaal een erg grote bandbreedteboer, maargoed. Dat heeft hier verder weinig mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Burne schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:49:

Maar ik begrijp dat je dus gaat wachten totdat Ghandi weer eens hier komt kijken (en als 'ie het druk heeft kan dat wel veertien dagen duren) en je hoopt dat jouw probleem dan nog te zien is? Ik werk er al een maand niet meer, dus ik kan weinig voor je doen.
Het there is no forum verhaal :+

Maar uhm ik lees dat je weer weg bent bij tweakdsl, jammer, eerst homme, ons aanspreekpunt via usenet die weg is en nu jij weer.
Hoop dat tweakdsl wel een vervanger in huurt die ook via usenet de weg weet en light support kan geven in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Nou tegen tweakdsl zeggen heeft naar mijn mening ook niet veel zin.

Ik kreeg van de week een telefoontje van de support, die weer eens heel fijn het probleem bij mij neer legde. (sorry maar ben daar behoorlijk pissed over)
Nee Tweakdsl heeft geen problemen met hun netwerk, het is de gebruiker.
Dat kon ik al niet geloven nu maar eens een lange ping test gedaan van een bak met een paar gbit naar de ams-ix naar de gateway van tweak, en wat was het resultaat.....
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=363 ttl=251 time=2.250 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=364 ttl=251 time=1.883 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=365 ttl=251 time=4.263 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=366 ttl=251 time=3.432 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=367 ttl=251 time=2.505 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=368 ttl=251 time=1.640 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=371 ttl=251 time=3.028 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=372 ttl=251 time=1.294 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=373 ttl=251 time=87.413 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=374 ttl=251 time=1062.018 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=375 ttl=251 time=1888.067 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=376 ttl=251 time=2129.221 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=377 ttl=251 time=2242.523 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=378 ttl=251 time=2425.517 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=379 ttl=251 time=2368.629 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=381 ttl=251 time=2195.034 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=382 ttl=251 time=2182.512 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=383 ttl=251 time=2453.698 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=384 ttl=251 time=2396.017 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=386 ttl=251 time=2211.221 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=387 ttl=251 time=2365.839 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=388 ttl=251 time=2261.038 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=389 ttl=251 time=2150.611 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=391 ttl=251 time=1346.123 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=393 ttl=251 time=18.387 ms

erg groote ping uitschieters...
En dit heeft totaal niets met mijn dsl verbinding te maken (dit is de gateway)

p.s. zoals je ziet is dit niet gepingt met een adsl (zonder problemen zijn er ping tijden van 1 ms tot 3 ms) en deze server heeft nog wat bandbreedte over!

[ Voor 18% gewijzigd door PureDJ op 28-11-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er weer iets is geupdated ofzo, maar kan vandaag weer zoals vanouds downen van de newsserver op fullspeed!! Dit is zeker al 6 maanden geleden dat het zo soepel en snel loopt als vandaag. Hopen dat het zo blijft!
En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
even als aanvulling op mijn vorige post.
Ik vraag me af of de gateway wel klopt, aangezien als ik een traceroute doe dan is de 1e hop die ik 82.197.204.1 maar de 2e weer in de 217 range (mijn ip zit ook in de 217 range)
zou iemand eens kunnen zien wat de eerste hop is (je ip moet wel in de 217 range zitten)

Bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:56:
Ik weet niet of er weer iets is geupdated ofzo, maar kan vandaag weer zoals vanouds downen van de newsserver op fullspeed!! Dit is zeker al 6 maanden geleden dat het zo soepel en snel loopt als vandaag. Hopen dat het zo blijft!
Full speed werkte bij mij alweer sinds een week of drie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
PureDJ schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:38:
Nou tegen tweakdsl zeggen heeft naar mijn mening ook niet veel zin.

Ik kreeg van de week een telefoontje van de support, die weer eens heel fijn het probleem bij mij neer legde. (sorry maar ben daar behoorlijk pissed over)
Nee Tweakdsl heeft geen problemen met hun netwerk, het is de gebruiker.
Dat kon ik al niet geloven nu maar eens een lange ping test gedaan van een bak met een paar gbit naar de ams-ix naar de gateway van tweak, en wat was het resultaat.....
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=363 ttl=251 time=2.250 ms
64 bytes from 82.197.204.1: icmp_seq=364 ttl=251 time=1.883 ms

erg groote ping uitschieters...
En dit heeft totaal niets met mijn dsl verbinding te maken (dit is de gateway)

p.s. zoals je ziet is dit niet gepingt met een adsl (zonder problemen zijn er ping tijden van 1 ms tot 3 ms) en deze server heeft nog wat bandbreedte over!
En laat me raden, na drie dagen intensief pingen traden zojuist die lange pingtijden even op. En je vraag je af of het het netwerk is. Ik zal je geruststellen. Ik was met voorbereidingen voor het verplaatsen van de AMS-IX link bezig naar een andere poort; iets wat ik nog in het aan te kondigen onderhoudswindow voor dinsdag nacht wil gaan doen. De reden hiervoor is dat bepaalde newspeers nog via een andere partij weg gaan, wat we in de komende weken ook over de amsix, nlix of de nextfeed willen gaan afhandelen.

De procedure is dat je een config klaar maakt op een interface; deze enabled en op het moment supreme, prik je alleen nog de kabel om; er zat echter nog een kabel in de desbetreffende interface en de interface werd dus per ongeluk geactiveerd; iets wat meteen is gecorrigeerd.

Ons netwerk is nou niet heel erg complex; de hoeveelheden verkeer zijn wel dermate extreem dat je wijzigingen op een rustig moment in de week voorbereid en vraagt of een collega hier nog een blik op wil werpen, alvorens je iets veranderd.

Laat nou voor mij de enige rustige momenten in de week op zaterdag middag en zondag avond zijn. Sorry voor 't ongemak.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghandi op 28-11-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Ghandi schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:19:
[...]

En laat me raden, na drie dagen intensief pingen traden zojuist die lange pingtijden even op. En je vraag je af of het het netwerk is. Ik zal je geruststellen. Ik was met voorbereidingen voor het verplaatsen van de AMS-IX link bezig naar een andere poort; iets wat ik nog in het aan te kondigen onderhoudswindow voor dinsdag nacht wil gaan doen. De reden hiervoor is dat bepaalde newspeers nog via een andere partij weg gaan, wat we in de komende weken ook over de amsix, nlix of de nextfeed willen gaan afhandelen.

De procedure is dat je een config klaar maakt op een interface; deze enabled en op het moment supreme, prik je alleen nog de kabel om; er zat echter nog een kabel in de desbetreffende interface en de interface werd dus per ongeluk geactiveerd; iets wat meteen is gecorrigeerd.

Ons netwerk is nou niet heel erg complex; de hoeveelheden verkeer zijn wel dermate extreem dat je wijzigingen op een rustig moment in de week voorbereid en vraagt of een collega hier nog een blik op wil werpen, alvorens je iets veranderd.

Laat nou voor mij de enige rustige momenten in de week op zaterdag middag en zondag avond zijn. Sorry voor 't ongemak.
Dat begrijp ik, ik vind het ook top dat je ff reageerd :)
Het enige waar ik me boos over kan maken is dat er door je collega gezegd word, dat het probleem bij mij ligt.
waardoor ik eigenlijk niets meer te zeggen hebt, en met me rug tegen de muur geplaats word.

Ik kan ook veel respect opbrengen hoe jij met de zaak omgaat, gewoon eerlijk wat er aan de hand is, prima...
Ik had gehoopt dat je collega die mij gebeld heeft ook even verder gekeken had en niet meteen de zaak afgeschoven had.

p.s. Ik heb geen 3 dagen gepingt hoor :) maar ik heb van tijd tot tijd nog wel even een wat hoge pings of wat packetsloss (vaak is bbned-01.net.cambrium.nl de boosdoener)

[ Voor 5% gewijzigd door PureDJ op 28-11-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
PureDJ schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:16:
[...]

Dat begrijp ik, ik vind het ook top dat je ff reageerd :)
Het enige waar ik me boos over kan maken is dat er door je collega gezegd word, dat het probleem bij mij ligt.
waardoor ik eigenlijk niets meer te zeggen hebt, en met me rug tegen de muur geplaats word.

Ik kan ook veel respect opbrengen hoe jij met de zaak omgaat, gewoon eerlijk wat er aan de hand is, prima...
Ik had gehoopt dat je collega die mij gebeld heeft ook even verder gekeken had en niet meteen de zaak afgeschoven had.

p.s. Ik heb geen 3 dagen gepingt hoor :) maar ik heb van tijd tot tijd nog wel even een wat hoge pings of wat packetsloss (vaak is bbned-01.net.cambrium.nl de boosdoener)
Opzich als het probleem niet bij je zelf zou liggen (of specifiek alleen jou lijn bijvoorbeeld) dan zouden toch meerdere gebruikers (zeker uit hetzelfde subnet) er last van moeten ondervinden. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn gezien het aangegeven wordt dat alleen jou lijn er last (of die last) van ondervindt.

82.197.204.1 Is denk ik één van de IP's aan een gateway interface. Van elk subnet zal het eerste IP (x.x.x.1) wel de gateway zijn. Dus meerdere subnets kunnen door dezelfde interface op een aggregatie router worden afgehandeld. Dus als het een netwerk probleem is moeten minimaal 200+ gebruikers exact hetzelfde ondervinden.

Ook de stelling: "vaak is bbned-01.net.cambrium.nl de boosdoener" zegt niet zo gek veel. Dit is ten eerste maar een DNS naam, het IP wordt gebruikt voor? Waarschijnlijk een interface van een router die mogelijk wel eens beveiligd kan zijn tegen flooding en daardoor request dropt of in een queue flikkert.

Je bent wat aan het pingen en tracen op de IP laag. Je trekt conclusies uit het antwoorden op een ICMP echo naar IP's die je onderweg tegenkomt. Interfaces die antwoorden. Wat er allemaal nogmeer tussenzit, of wat er in onderliggende netwerk lagen nog gebeurt en tussenzit kan het probleem dus niet in liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 28-11-2004 20:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Pingen naar gateway's e.d. om te kijken of je lijn stabiel is heeft zo ie zoal weinig nut, standaard heeft een ping zeg maar de laagste prioriteit in afhandelen van requests op dergelijke locaties. dus als het een beetje druk is lijkt het meteen of alles ingestort is terwijl het nog best kan werken. het kan best een indicatie geven maar om nou meteen alles op alles te zetten vanwege een ping gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
bjck schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:49:
[...]

Opzich als het probleem niet bij je zelf zou liggen (of specifiek alleen jou lijn bijvoorbeeld) dan zouden toch meerdere gebruikers (zeker uit hetzelfde subnet) er last van moeten ondervinden. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn gezien het aangegeven wordt dat alleen jou lijn er last (of die last) van ondervindt.

82.197.204.1 Is denk ik één van de IP's aan een gateway interface. Van elk subnet zal het eerste IP (x.x.x.1) wel de gateway zijn. Dus meerdere subnets kunnen door dezelfde interface op een aggregatie router worden afgehandeld. Dus als het een netwerk probleem is moeten minimaal 200+ gebruikers exact hetzelfde ondervinden.

Ook de stelling: "vaak is bbned-01.net.cambrium.nl de boosdoener" zegt niet zo gek veel. Dit is ten eerste maar een DNS naam, het IP wordt gebruikt voor? Waarschijnlijk een interface van een router die mogelijk wel eens beveiligd kan zijn tegen flooding en daardoor request dropt of in een queue flikkert.

Je bent wat aan het pingen en tracen op de IP laag. Je trekt conclusies uit het antwoorden op een ICMP echo naar IP's die je onderweg tegenkomt. Interfaces die antwoorden. Wat er allemaal nogmeer tussenzit, of wat er in onderliggende netwerk lagen nog gebeurt en tussenzit kan het probleem dus niet in liggen?
Het zou goed zijn dat 200+ gebruikers dezelfde problemen zouden hebben, ik gebruik namelijk mijn adsl anders dan de meeste andere gebruikers.
Voor mij is mijn upstream namelijk belangrijker dan down, ik gebruik mijn adsl voor streaming (24/7 zenden) en ik denk dat niet zo veel gebruikers hetzelfde doen.

bbned-01.net.cambrium.nl is inderdaad een DNS naam, ik had ook het ip op kunnen geven, het is het 1 om het ander.
En als deze al na 1 traceroute in flood protection zou gaan lijkt me ook niet echt waarschijnlijk.

Ik trek mijn conclusie uit dat ik buffer underruns krijg en gebruik de ICMP echos om te proberen in kaart te brengen waar mogelijk de oorzaak zit.
Dat is meer dan ik van TweakDSL te horen kreeg, die konden alleen maar zeggen, het probleem ligt bij u.

Waar het op neer komt is, dat als ik geen problemen heb en een traceroute doe, dat die er netjes uit ziet.
Als ik buffer underruns heb en een traceroute doe, zie ik vaak op bbned-01.net.cambrium.nl (217.19.16.33) zeer hoge pings heeft, of soms zelfs packetsloss
Tja, dan is het niet zo vreemd dat je daar dan je vraagtekens bij zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Teckna schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:02:
Pingen naar gateway's e.d. om te kijken of je lijn stabiel is heeft zo ie zoal weinig nut, standaard heeft een ping zeg maar de laagste prioriteit in afhandelen van requests op dergelijke locaties. dus als het een beetje druk is lijkt het meteen of alles ingestort is terwijl het nog best kan werken. het kan best een indicatie geven maar om nou meteen alles op alles te zetten vanwege een ping gaat mij te ver.
We kunnen de ICMP discussie nog wel weer een keer herhalen. De vraag is eigenlijk: hoe is de performance:

* ronduit kut
* gewoon goed, maar af en toe een dipje.
* goed.

Ik werk zelf redelijk intensief met ons netwerk en ik zit behoorlijk bovenop de 'ping problemen'. We hebben afgelopen 4 maanden een behoorlijk fors migratietraject achter de rug, zowel op netwerk nivo als op newsplatform en ik heb me voorgenomen dit nooit meer in m'n leven te willen herhalen;) Er staat nu een mooi netwerk, eigen glasvezel ring; alle toeleverende partijen op gigabit; verplaatsing van toelevernde partijen; twee leveranciers van hardware moeten afschrijven etc.

We zijn de laatste dingetjes aan het finetunen, maar om de laatste dingen er uit te krijgen, waarvan wij het idee hebben dat ze misschien potentieel hinderlijk zijn, moet er nog heel wat water verplaatst worden. Er zullen hier en daar de komende week nog wat hops tussenuit gesloopt worden, wat zowel goed- als fout kan gaan. De 24e, vorige week woensdag ging het dus niet helemaal goed (lees: fout); een typo zoals vanavond gaf ook wat reacties; al denk ik dat weinig mensen dat echt gemerkt hebben. Voor 99% van de gebruikers is het netwerk gewoon snel en super; voor een speciale categorie, de gamers hoop ik dat het netwerk naar tevredenheid is.

Ik gebruik ons netwerk redelijk intensief voor voip, secure connecties etc en ervaar eigenlijk nooit problemen, buiten die op de storingspagina's verschijnen.

De storingsdienst is allert; de helpdesk neemt < 2 minuten op en is voldoende kundiig. DNS loopt soepel; DHCP problemen zijn nihil; Radius problemen: Wat is radius? Newsserver: 10 dagen retentie en alleen al 400 Mbit naar ons eigen netwerk, excl levering derden.

Al met al, een goede basis voor twee jaar TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
PureDJ schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:22:
[...]

Het zou goed zijn dat 200+ gebruikers dezelfde problemen zouden hebben, ik gebruik namelijk mijn adsl anders dan de meeste andere gebruikers.
Voor mij is mijn upstream namelijk belangrijker dan down, ik gebruik mijn adsl voor streaming (24/7 zenden) en ik denk dat niet zo veel gebruikers hetzelfde doen.

bbned-01.net.cambrium.nl is inderdaad een DNS naam, ik had ook het ip op kunnen geven, het is het 1 om het ander.
En als deze al na 1 traceroute in flood protection zou gaan lijkt me ook niet echt waarschijnlijk.

Ik trek mijn conclusie uit dat ik buffer underruns krijg en gebruik de ICMP echos om te proberen in kaart te brengen waar mogelijk de oorzaak zit.
Dat is meer dan ik van TweakDSL te horen kreeg, die konden alleen maar zeggen, het probleem ligt bij u.

Waar het op neer komt is, dat als ik geen problemen heb en een traceroute doe, dat die er netjes uit ziet.
Als ik buffer underruns heb en een traceroute doe, zie ik vaak op bbned-01.net.cambrium.nl (217.19.16.33) zeer hoge pings heeft, of soms zelfs packetsloss
Tja, dan is het niet zo vreemd dat je daar dan je vraagtekens bij zet.
Gaat het nou om 1 enkele audiostream of stream je naar meerdere partijen? Als je nou echt omhoog zit en je broadcasts naar veel mensen kwijt wilt, mag je van mij een servertje ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Ghandi schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:28:
[...]

We kunnen de ICMP discussie nog wel weer een keer herhalen. De vraag is eigenlijk: hoe is de performance:

* ronduit kut
* gewoon goed, maar af en toe een dipje.
* goed.

Ik werk zelf redelijk intensief met ons netwerk en ik zit behoorlijk bovenop de 'ping problemen'. We hebben afgelopen 4 maanden een behoorlijk fors migratietraject achter de rug, zowel op netwerk nivo als op newsplatform en ik heb me voorgenomen dit nooit meer in m'n leven te willen herhalen;) Er staat nu een mooi netwerk, eigen glasvezel ring; alle toeleverende partijen op gigabit; verplaatsing van toelevernde partijen; twee leveranciers van hardware moeten afschrijven etc.

We zijn de laatste dingetjes aan het finetunen, maar om de laatste dingen er uit te krijgen, waarvan wij het idee hebben dat ze misschien potentieel hinderlijk zijn, moet er nog heel wat water verplaatst worden. Er zullen hier en daar de komende week nog wat hops tussenuit gesloopt worden, wat zowel goed- als fout kan gaan. De 24e, vorige week woensdag ging het dus niet helemaal goed (lees: fout); een typo zoals vanavond gaf ook wat reacties; al denk ik dat weinig mensen dat echt gemerkt hebben. Voor 99% van de gebruikers is het netwerk gewoon snel en super; voor een speciale categorie, de gamers hoop ik dat het netwerk naar tevredenheid is.

Ik gebruik ons netwerk redelijk intensief voor voip, secure connecties etc en ervaar eigenlijk nooit problemen, buiten die op de storingspagina's verschijnen.

De storingsdienst is allert; de helpdesk neemt < 2 minuten op en is voldoende kundiig. DNS loopt soepel; DHCP problemen zijn nihil; Radius problemen: Wat is radius? Newsserver: 10 dagen retentie en alleen al 400 Mbit naar ons eigen netwerk, excl levering derden.

Al met al, een goede basis voor twee jaar TweakDSL.
Ik ga voor b) Gewoon goed, met af en toe een dipje
Alleen was het de laatste tijd op sommige tijden kut (was denk ik ook precies op de tijden dat er ff wat onderhoud gedaan werd, voor mij heel lastig, maar daar wil ik niet over zeuren, onderhoud moet nou eenmaal)
Onndanks de probleempjes die ik heb vind ik de overal van tweakdsl goed, idd snelle reactie, DHCP heb ik nog nooit problemen mee gehad, DNS 1 keer in de 2 jaar dat ik tweakdsl heb.
Alleen is het vervelend als je van de 1 (Ghandi) te horen krijgt dat er wat finetunes zijn (wat ik ook geloof) en de ander zegt dat het netwerk perfect is, dat dat ook altijd zo geweest is en dat het probleem bij de gebruiker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik heb er geen dag spijt van hoor met TweakDSL! ik vindt het juist leuk om een stel 'nerds' zo te zien hobbien :) en als het ff niet mee zit, achja, t gaat wel weer werken en dan maakt de snelheid alles goed :) Soms ik het melden van 'het werkt niet' ook handig misschien, je kan misschien problemen zien aankomen.

Als je 1maal chello hebt gehad.. wil je niet meer bij tweak weg ..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De constante audiostream van PureDJ maakt het ook heel snel inzichtelijk elke dip / hickup die voorkomt. Elke andere gebruiker zou tijdens het gamen of remote werken (vpn/ssh etc) het ook wel kunnen merken maar moet tovallig dan bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Ghandi schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:31:
[...]

Gaat het nou om 1 enkele audiostream of stream je naar meerdere partijen? Als je nou echt omhoog zit en je broadcasts naar veel mensen kwijt wilt, mag je van mij een servertje ophangen.
1 stream... deze gaat naar een colo en daar worden er 4 streams van gemaakt en vanuit daar gaan ze naar de front ends
op de colo draait ook een backup systeem wat de stream overneemt als er problemen zijn met de adsl verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou nog een werkende newsserver en het begint ergens op te lijken ;)
Dat is voor mij het belangrijkste, 5 dagen retentie, geen gezeur over limieten en een newsserver die het het grootste deel van het jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
bjck schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:50:
De constante audiostream van PureDJ maakt het ook heel snel inzichtelijk elke dip / hickup die voorkomt. Elke andere gebruiker zou tijdens het gamen of remote werken (vpn/ssh etc) het ook wel kunnen merken maar moet tovallig dan bezig zijn.
Inderdaad :) en een paar dipjes per dag hoor je mij niet klagen hoor, maar als het een flipperkast word is dat lastig, vooral als het net tijdens een live show is. (soms niet te voorkomen, want de onderhoud moet ook gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PureDJ schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:50:
[...]

1 stream... deze gaat naar een colo en daar worden er 4 streams van gemaakt en vanuit daar gaan ze naar de front ends
op de colo draait ook een backup systeem wat de stream overneemt als er problemen zijn met de adsl verbinding
Dan heb je nog een behoorlijk populaire stream zeg :) Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
:) PureDJ heeft zo'n beetje de bekendste stream in z'n genre:

www.pureDJ.com

Iig de bekendste in NL, geen idee hoe hij het internationaal doet, zit niet zo in die wereld. Ik houd eigenlijk helemaal niet van die 'trance meuk' maar voor tijdens het programmeren is het heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
De nieuwsserver zal straks er een tijdje uitliggen om de recente storingen op te pakken :) nadere info volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:30:
De nieuwsserver zal straks er een tijdje uitliggen om de recente storingen op te pakken :) nadere info volgt.
klasse man :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kan iemand mij een url geven of vertellen hoe ik grab it moet instellen voor de nieuwsserver te berijken, want ik kan na die upgrade van tweakdsl niet meer erop komen. Hij haalt geen threads meer op (als ik het zo mag noemen). Ik zie de groepen wel.

Wat kan er aan de hand zijn, ik weet dat ik wat weinig info geef maar ik heb geen id welke info nuttig kan zijn.

Heb windows xp sp2 met ultra abbo van tweakdsl, heb de speedtouch 510 router/modem (die ene met 4 ingangen erop)

Edit: okee na een update van grabit werkt het weer, vreemd maar gelukkig

[ Voor 8% gewijzigd door WiXX op 29-11-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Xandrios schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:00:
[...]

Dan heb je nog een behoorlijk populaire stream zeg :) Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen welke ?
Tuurlijk mag dat.
Bartvb was me voor.
En idd in ons genre zijn we behoorlijk bekend, ik zou een heel mooi promo praatje kunnen houden, maar daar is dit forum niet helemaal voor bedoeld denk ik :)
Maar als je meer wilt weten dan wil ik je dat graag uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PureDJ schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:29:
[...]

Tuurlijk mag dat.
Bartvb was me voor.
En idd in ons genre zijn we behoorlijk bekend, ik zou een heel mooi promo praatje kunnen houden, maar daar is dit forum niet helemaal voor bedoeld denk ik :)
Maar als je meer wilt weten dan wil ik je dat graag uitleggen
Whehe :)
Ikzelf ben wel een fervente luisteraar, maar meestal andere genres. Het verschilt een beetje van de stemming, maar in onwillekeurige volgorde: Smoothjazz.com, frequence3.org, club977.com :)

Maargoed, hiermee is idd wel wat duidelijker dat je inderdaad sneller last zult hebben van kleine hikjes als de gemiddelde gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Xandrios schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:10:
[...]

Whehe :)
Ikzelf ben wel een fervente luisteraar, maar meestal andere genres. Het verschilt een beetje van de stemming, maar in onwillekeurige volgorde: Smoothjazz.com, frequence3.org, club977.com :)

Maargoed, hiermee is idd wel wat duidelijker dat je inderdaad sneller last zult hebben van kleine hikjes als de gemiddelde gebruiker. :)
hehehe, ja die stations ken ik wel, nou ja kennen, ik weet dat ze er zijn.
En ja, streaming verwacht een hele stabiele lijn.
Nu is dat bij ons al wat minder noodzakelijk, aangezien we onze eigen engine geschreven hebben die we vorig jaar zelfs regelmatig over sateliet gebruikte (ping tijden over een sateliet verbinding zijn eenorm hoog), dus hij kan nog aardig wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
ik zie dat er trouwens wat verandert is in het tweakdsl netwerk
cisco-10k1.net.cambrium.nl zie ik nu verschijnen in mijn traceroute.
Betekent het dat de config van afgelopen zondag nu operationeel is?

En wat me nog steeds niet duidelijk is, is de traceroute naar mijn adsl is vanaf dat het het cambrium netwerk inkomt allemaal in de 217 range (waar ik dus ook in zit)
Maar als ik vanaf mijn adsl trace ga ik eerst naar een 82.x.x.x en daarna weer terug naar 217.x.x.x
Heeft iedereen dat, of ben ik de enige? het is namelijk zo dat als ik nu mijn laptop aan de adsl verbinding hang (niet geregde mac) dan krijgt mijn laptop ook een 82.x.x.x adres.

btw. op dit moment zit ik weer in de flipperkast fase, als ik vanaf m'n colo een trace op mijn ip uitvoer valt me op dat ring13.net.cambrium.nl eruit springt kwa pingtijden, en hier zelfs 1 keer niet binnen de tijd reageerd
(als ik van mijn adsl -> colo trace, dan is het bbned-01.net.cambrium.nl die opvalt kwa hoge ping)

zie hieronder een traceroute

1 gw252.widexs.net (212.204.252.254) 72.235 ms 0.547 ms 1.575 ms
2 so-0-1-0.r1-amsix1.nl.ionip.net (212.204.248.101) 1.076 ms 1.064 ms 1.071 ms
3 amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169) 2.176 ms 2.790 ms 2.824 ms
4 ring13.net.cambrium.nl (217.19.16.11) 86.729 ms * 96.696 ms
5 cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42) 4.162 ms 4.213 ms 4.949 ms
6 mijn ip 21.187 ms 20.846 ms 20.778 ms

[ Voor 92% gewijzigd door PureDJ op 29-11-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

BuckyBoy schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:53:
Ik wou hier even Ed(@) van de HelpDesk bedanken voor het helpen met de email aliases. Dit kan nogal lastig zijn namelijk... als je een email alias zoals bv. xxxxxx@tweakdsl.nl wil, moet je het volgende doen:
- stuur een aanvraag naar de helpdesk info@tweakdsl.nl
- nu wordt de mail van xxxxxx@tweakdsl.nl doorgestuurd naar xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl
- ga naar http://email.tweakdsl.nl om de naam xxxxxx te activeren en paswoord te kiezen.
- nu kan je met pop.tweakdsl.nl de email van xxxxxx@tweakdsl.nl binnenhalen met gebruikersnaam xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl en het gekozen paswoord.

_/-\o_ TweakDSL de BESTE! _/-\o_
kijk dit zocht ik, want snapte voorheen hier absoluut geen ene flikker van, many thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog regelmatig rode strepen (packet loss) op m'n clan server ... :(
gelukkig allemaal erg korte onderbrekeingen en geen lange maar toch irritant, is dit bekend ?

213.130.165.115 is de IP.

Ping statistics for 213.130.165.115:
Packets: Sent = 37, Received = 36, Lost = 1 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 59ms, Average = 28ms
Xandrios schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:13:
[...]

Wel af en toe vreemde piekjes van ~200 ms, maar geen packetloss. De server zelf is overigens wel stabiel, als ik vanaf een ander netwerk probeer heeft ie totaal geen afwijkingen in pingtijden.
Dat probeer ik dus te zeggen ;p
en zelf heb ik dus ook last van die flux ;/

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:01:
Ik heb nog regelmatig rode strepen (packet loss) op m'n clan server ... :(
gelukkig allemaal erg korte onderbrekeingen en geen lange maar toch irritant, is dit bekend ?

213.130.165.115 is de IP.

Ping statistics for 213.130.165.115:
Packets: Sent = 37, Received = 36, Lost = 1 (2% loss),
Minimum = 17ms, Maximum = 59ms, Average = 28ms
Wel af en toe vreemde piekjes van ~200 ms, maar geen packetloss. De server zelf is overigens wel stabiel, als ik vanaf een ander netwerk probeer heeft ie totaal geen afwijkingen in pingtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
geforce666 schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:03:
[...]

kijk dit zocht ik, want snapte voorheen hier absoluut geen ene flikker van, many thx _/-\o_
Hij is zelfs nog leuker. Je kan in plaats van je tweakdsl account ook een .nl domeinnaam laten registreren. De kosten stonden op de website; helaas zijn die er vanaf vanwege de update, maar ze komen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:56:
Hmmm maar wel bijna alles incompleet. Juichte iets te vroeg denk ik.
Snelheid is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:59:
[...]

Hmmm maar wel bijna alles incompleet. Juichte iets te vroeg denk ik.
Snelheid is super.
Je juicht niet te vroeg; afgelopen weekend kwamen er klachten op het forum binnen dat bepaalde nieuwsgroepen compleet aangaven, maar dat na downloaden de binaries corrupt waren.

Er is vandaag met man en macht naar gezocht en we hebben het probleem op basis van de gegevens kunnen reproduceren. Waarschijnlijk met installatie, een paar weken geleden, is 1 array misschien gereset geweest/geraakt. Al met al is langzaamaan dit filesystem corrupt geraakt; m'n collega's hebben dit filesysteem uit de update cyclus gehaald en met een dag of 10 is deze array leeg. Daarna zul hij opnieuw geformatteerd/gepartitioneerd worden. Files die nieuw binnenkomen zullen weer compleet zijn; de oude files kunnen niet hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:23:
[...]
Er is vandaag met man en macht naar gezocht en we hebben het probleem op basis van de gegevens kunnen reproduceren. Waarschijnlijk met installatie, een paar weken geleden, is 1 array misschien gereset geweest/geraakt. Al met al is langzaamaan dit filesystem corrupt geraakt; m'n collega's hebben dit filesysteem uit de update cyclus gehaald en met een dag of 10 is deze array leeg. Daarna zul hij opnieuw geformatteerd/gepartitioneerd worden.
Zoals je misschien in een van mijn posts gezien hebt, is het in alle corrupte berichten die ik heb getest (en dat zijn er toch wel tientallen) iedere keer bit 6 die een 1 is ipv een 0. Dat klinkt toch meer als een hardware probleem dat waarschijnlijk ook fouten in het filesystem veroorzaakt doordat daar bits in omvallen. Overigens lukt het soms nog steeds om de articles goed binnen te krijgen door ze opnieuw op te halen (eventueel van een andere reader). Zojuist nog kwam het bericht eerst corrupt binnen van meerdere readers (exact dezelfde fout) en 20 minuten later kwam het wel goed binnen.

Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Laatst online: 11-07 11:49
Hier ben ik weer en helaas werkt mijn verbinding niet goed.
Heeft er iemand nog een idee?
ff korte opsomming problee,
win98se krijg geen verbinding met tweakdsl modem (ook niet met ip# 172.x.x.x), winnt4.0 WS krijgt ook geen verbinding (wel met ip# 172.x.x.x, kan dan wel modem pingen en configureren via webbrowser), dus netwerkkaart is volgens mij goed, en kabels zijn ook goed. Tel. kabel tussen WCD en splitter is kleiner als 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
qwaurck schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:53:
Hier ben ik weer en helaas werkt mijn verbinding niet goed.
Heeft er iemand nog een idee?
ff korte opsomming problee,
win98se krijg geen verbinding met tweakdsl modem (ook niet met ip# 172.x.x.x), winnt4.0 WS krijgt ook geen verbinding (wel met ip# 172.x.x.x, kan dan wel modem pingen en configureren via webbrowser), dus netwerkkaart is volgens mij goed, en kabels zijn ook goed. Tel. kabel tussen WCD en splitter is kleiner als 1 meter.
172.x.x.x is ook niet een juist IP. Je moet 172.19.3.X hebben.

Als je wel op de webinterface komt, dan kun je daar zien of de verbinding in orde is. Als er staat "DSl Showtime", of "DsL Active" of iets dergelijks, danw erkt de verbinding gewoon. Als dat er niet staat, is je verbinding gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Xandrios schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:17:
[...]

172.x.x.x is ook niet een juist IP. Je moet 172.19.3.X hebben.

Als je wel op de webinterface komt, dan kun je daar zien of de verbinding in orde is. Als er staat "DSl Showtime", of "DsL Active" of iets dergelijks, danw erkt de verbinding gewoon. Als dat er niet staat, is je verbinding gewoon dood.
jah die range met x bedoel ik dus maar alles staat active iig.
En verbinding is dus niet dood ant win2k/winxp werkt et wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
is het mogelijk om bij tweak je wachtwoord te veranderen? en zoja, waar?

dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
TakutoRadiance schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:25:

dank u ;)
Volgens mij bij http://customer.cambrium.nl of bellen naar TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
TakutoRadiance schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:25:

dank u ;)
Ja, dat kan ;) info@tweakdsl.nl / 036 5460085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die zeer vaak een onderbreking hebben van hun internet verbinding (de laatste 20 uur ongeveer)?

Ik raak telkens mijn ip kwijt en na een reset van mijn modem heb ik weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:10:
Zijn er meer mensen die zeer vaak een onderbreking hebben van hun internet verbinding (de laatste 20 uur ongeveer)?

Ik raak telkens mijn ip kwijt en na een reset van mijn modem heb ik weer verbinding.
Net heel even een hikje (voor het eerst in dagen eigenlijk), maar jou probleem klinkt als een DHCP probleem. Blijkbaar wil het verlengen va je lease niet goed.

Werkte het eerst wel goed? Heb je iets veranderd de afgelopen tijd?

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 30-11-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:17:
[...]

Net heel even een hikje (voor het eerst in dagen eigenlijk), maar jou probleem klinkt als een DHCP probleem. Blijkbaar wil het verlengen va je lease niet goed.

Werkte het eerst wel goed? Heb je iets veranderd de afgelopen tijd?
Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn copperjet tijdelijk vervangen door m'n oude Vigor 2600. Tot gisteren avond werkte dit goed, geen probleem gehad, tot gisteren avond.

De copperjet gaf problemen met de telefoon (gaf krakend geluid) en met pagina's opvragen duurde het vaak vrij lang voordat de pagina's op m'n scherm kwamen. Als ik een 2e keer op de link klikte of op refresh drukte dan kwam die wel, maar het werkte niet zoals het moest werken. Dus vandaar in overleg met de helpdesk maar de vigor tijdelijk terug geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Nog even over mijn probleem, ik ga knoppix proberen draaiende te krijgen.
Hou jullie op de hoogte en mochten er nog ideën cq oplossingen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
ErikRo schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:17:
Zo ik heb gisteravond even een gieg of 8 gedload maar par2 zegt dat ongeveer 95% van alle rars beschadigd is. Oftwel niet compleet, ik heb zoveel par2 nodig dat alles onherstelbaar is. Ik kan beter kan proberen de film opnieuw te downloaden.
btw de rars lijken op he oog allemaal de goede/zelfde lengte te hebben.

Erg Jammer die nieuwsserver heeft weer precies één week goed gewerkt en nou is het alweer janken met de pet op. Wat hebben jullie in godsnaam aangepast, dat alles corrupt de deur uitgaat? Het werkte toch prima allemaal?

Ik vind het nou niet leuk meer, het is sinds ik hier zit, 2 maanden, steeds 1 week wel, 1 week niet, etc.

Zal alles opnieuw in de dload gooien kijken of het nu wel compleet binnenkomt.

Nee, het probleem is er nog steeds. Nou bedankt dan maar weer. Sommige files werden over 5 dagen verspreid gepost en ik ben hier al 3 dagen bezig met dloaden :( . Door dit leuke geintje, is alles helemaal voor niets geweest, beschadigd en waarschijnlijk nooit meer compleet te krijgen. :(

Wat baal ik hiervan. :(
ik zou een payserver'tje nemen als ik jou was.
Ik heb hier een unlimited newshosting.com account voor slechts 12 dollar per maand.. downloaden met 4 draadjes loopt als een trein.... en 99% completes en 20 dagen retentie! :9

[ Voor 3% gewijzigd door BuckyBoy op 30-11-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zoals al gemeld, dat probleem is ondertusen allang opgelost. Alle posts nieuwer dan 24 uur geleden zijn alweer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
Xandrios schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:49:
Zoals al gemeld, dat probleem is ondertusen allang opgelost. Alle posts nieuwer dan 24 uur geleden zijn alweer goed :)
die oude berichten blijven toch beschadigd, lijkt me zo.. of nie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Van de storingspagina:
31/11/2004 01:00 : Verplaatsen transitlink

Transit uplink met trueserver op locatie TC2 wordt verplaatst naar een andere switchpoort. Deze werkzaamheden mislukten afgelopen zondag. Deze planning is onder voorbehoud.

De verwachte hinder is circa 5 tot 10 minuten.
Kijk er worden zelfs extra dagen in de maand ingelast om onderhoud te kunnen plegen.
Waar krijg je dat nog bij je internetabbonnement? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt er meer op als het andres moeten ze maar zeggen.

01/12/2004 01:00 : Verplaatsen transitlink

Transit uplink met trueserver op locatie TC2 wordt verplaatst naar een andere switchpoort. Deze werkzaamheden mislukten afgelopen zondag. Deze planning is onder voorbehoud.

De verwachte hinder is circa 5 tot 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Azqi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:29:
Van de storingspagina:

[...]

Kijk er worden zelfs extra dagen in de maand ingelast om onderhoud te kunnen plegen.
+5 Subtiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
damn.. m'n upload is zoooo traag...
haal met ftp niet hoger als 10kb/s in totaal..
emule kan ik wel 16kb/s upload halen....
maar dan gaat de ftp-snelheid naar 2kb/s of minder..

ik haal overigens wel de volle download snelheid..
( zo'n 800 kb/s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
666AnGeL schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:09:
damn.. m'n upload is zoooo traag...
haal met ftp niet hoger als 10kb/s in totaal..
emule kan ik wel 16kb/s upload halen....
maar dan gaat de ftp-snelheid naar 2kb/s of minder..

ik haal overigens wel de volle download snelheid..
( zo'n 800 kb/s )
Geen andere proggies lopen? Ik heb net even getest door wat te uploaden naar de ftp van tweakdsl ... 100KB/sec .. dus hier gaat het goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
om3ega schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:18:
[...]

Geen andere proggies lopen? Ik heb net even getest door wat te uploaden naar de ftp van tweakdsl ... 100KB/sec .. dus hier gaat het goed..
het loopt weer..
nadat ik m'n router heb gerestart werkt het weer goed.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik heb iets gepost op news.tweakdsl.nl in mailing.postfix.users, maar dat komt niet door lijkt het (http://groups.google.nl/g...oup=mailing.postfix.users). Contact maken met textnews.tweakdsl.nl gaat wel, maar daar kan ik niet posten? Wie helpt? Of duurt het gewoon langer voordat het bericht er staat?
Hmm laat maar, in de verkeerde group gepost (alt.comp.mail.postfix). Maar duidelijkheid omtrent news.tweakdsl.nl en textnews.tweakdsl.nl is altijd welkom.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:10:

ja dat heb ik dus ook, maar niet alleen onderbrekingen, ook gewoon moeilijk traag allemaal (nu alleen niet meer zo maar misschien spreek ik nog te vroeg zit namelijk pas net weer achter pc (stroom was in ons huizenblok uitgevallen :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
geforce666 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:26:
[...]

ja dat heb ik dus ook, maar niet alleen onderbrekingen, ook gewoon moeilijk traag allemaal (nu alleen niet meer zo maar misschien spreek ik nog te vroeg zit namelijk pas net weer achter pc (stroom was in ons huizenblok uitgevallen :()
Hier af en toe time outs naar tweakers.net en andere sites en erg hoge pings vaagjes weer.. Hopelijk snel opgelost fet iri :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
ok er waren dus meer mensen met probs..
ik had ook die vage probs, na reset van modem werkte het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Azqi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:29:
Van de storingspagina:

[...]

Toch mooi, dat iemand dat na een feestje planned.

Het feestje was geaellig; aankondiging van nieuw onderhoud volgt....

Ghandi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Hier ben ik weer en ik heb internet verbinding.
Oorzaak probleem gevonden, het was dus toch de netwerkkaart, ondanks dat ik verschillende andere merken netwerkkaarten (zowel oude types als nieuwere types) heb getest. Ben erachter gekomen door nogmaals een netwerkkaart van 3com te gebruiken deze is bijna dezelfde netwerkkaart als eerst (3c905x) alleen deze is een nieuwere versie namelijk Revisie B.
En met deze werkt alles perfect.
Dus mocht er iemand die je kent met hetzelfde probleem zitten, oplossing is simpel koop een nieuwere netwerkkaart of iig een 3c905x Rev. B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
De tussen stand :)

Werkelijke TweakDSL problemen : 1%
Problemen met thuisconfiguraties : 99% ;)

Ik kan de tweakers hier geen ongelijk geven , maar soms (vaak) ligt het inderdaad niet aan Tweakdsl. Het is soms lastig om die conclusie te trekken maar het enige wat je kan doen is systematisch alles nalopen en proberen om uit te zoeken waar het probleem zit (of zoeken waar het probleem juist niet in zit)

Respect voor die gene die dat ook daadwerkelijk doen (zoals qwaurck) i.p.v. gelijk lopen brullen dat het aan iemand anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
om3ega schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:25:

Ik kan de tweakers hier geen ongelijk geven , maar soms (vaak) ligt het inderdaad niet aan Tweakdsl. Het is soms lastig om die conclusie te trekken maar het enige wat je kan doen is systematisch alles nalopen en proberen om uit te zoeken waar het probleem zit (of zoeken waar het probleem juist niet in zit)

Respect voor die gene die dat ook daadwerkelijk doen (zoals qwaurck) i.p.v. gelijk lopen brullen dat het aan iemand anders ligt.
"het internet doet het niet..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck

Precies, ik wist zelf ook wel dat probleem aan mij lag want win2k/xp pc's deden het wel gewoon, en heb of verschillende andere adsl forums zelfde probleem gevonden.
Dus het komt vaker voor en daar hadden ze niet zo 1 2 3 een oplossing, meest ganbare oplossing was win2k/xp installeren ipv win98se
Das geen oplossing maar work around, nu is probleem gevonden en oplossing ook.
Vraag me nog steeds wel af waarom andere nieuwere netwerkkaarten het toch ook niet deden??
Maar jah probeer daar dan maar achter te komen onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag nou dat de newsserver ook toegankelijk word voor non tweakdslers(tegen een betaling) maar hebben we het dan over de gewone newsservers waar de abonnee's ook op zitten.

Als dat zo is zal niet erg leuk worden voor de abonnee's dit zeg ik omdat de newsserver geregeld even op de bek gaat er word wel steeds gemaakt maar het is niet leuk.En door de grote drukte kan kan dat nog meer voorkomen.En wie zit er dan met de dupe , de bestaande klanten.

Is maar een vraag en een mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kan het ook zo bekijken dat als er niet leden op mogen tegen betalling komt er meer geld binnen voor de nieuwserver en kunnen ze dan daar in steken. Het heeft wel 2 kanten he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ghandi, na een feest toch nog nadenken over ons Tweakers.
Welk een toewijding ( /me grijpt even naar een kleenex)

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Hades ( }) ) heeft helemaal gelijk.

En dat is natuurlijk ook deels de bedoeling. Maar volgens mij is het ook zo dat een zo prettige nieuws-cluster niet beperkt mag blijven voor een selecte groep. Dat kan bijna niet anders dan dat ook de rest van de wereld daar deelgenoot van mag zijn.

Ik vraag me alleen altijd af, wie toch die figuur is die steeds met z'n oliespuit rondloopt bij die diskarray's. Of is dat om te zorgen dat het lekker soepel blijft lopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:24:
Ik vraag me alleen altijd af, wie toch die figuur is die steeds met z'n oliespuit rondloopt bij die diskarray's. Of is dat om te zorgen dat het lekker soepel blijft lopen :*)
Oh das Ghandi ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Teckna op 01-12-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:12:
Je kan het ook zo bekijken dat als er niet leden op mogen tegen betalling komt er meer geld binnen voor de nieuwserver en kunnen ze dan daar in steken. Het heeft wel 2 kanten he
Helemaal gelijk in.Het was maar een vraag en mening.Op wat jij zegt heb ik niet op nagedacht :D

Maar de kans bestaat dat er vele op zouden komen en dat de server er steeds uitknalt.Dan is het mogelijk om van het geld daarin te steken maar zo blijf je door gaan.

Misschien denk ik te sociaal en moet ik wat egoistischer reageren van als niet klant who the f*ck cares.
Maar zo ben ik niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Vraagje: Ik zit er over te denken om mijn bestanade Demon-abbo (2/1mbit) binnenkort op te zeggen en over te stappen op UltraDSL met bellen.

Weet iemand hoe lang een eventuele downtime kan duren? 8 weken (zoals een KPN-->Demon kan duren) of maar een paar dagen (Demon-->Demon)?

En moet ik zelf mijn KPN abonement afzeggen (voor mijn huidige telefonie) of doet Tweakdsl dat voor me?

Het gaat me uiteindelijk wel wat meer kosten, maar 100mb mail/userpage en 10 dagen retentie op de nieuwsgroepen is me ook wel wat waard :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Arg ik wordt helemaal gek van die nummerweergave op VoDSL!

Duitse (FSK-geschikte) toestellen moeten werken op de VoDSL-lijn. Ik heb de volgende toestellen getest:

Siemens Gigaset 4000 Classic NL-editie DTMF (werkt niet)

Topcom CLIP-150 nummermelder FSK (werkt niet)

Topcom Butler 2500 (werkt niet)

Philips D111 – Albert Heijn geval (WERKT!)

Siemens Gigaset C200 Duits FSK (werkt niet)

Siemens Gigaset C200 NL FSK/DTMF (werkt niet)

Profoon TX-910 (WERKT!)

Alleen een el-cheapo PHILIPS dect systeem van de Albert Heijn bonus aanbieding, geeft nummerweergave aan. Andere FSK-geschikte toestellen doen het NIET ;(
Balen, daar zit ik dan met een toestel van 150 eurie. Slechte zaak, ik weet niet wat ze daar bij BBned/telco doen, maar volgens mij hebben ze aandelen Philips. Maar volgens mij is Siemens daar een zusje van.

Iemand ook soortgelijke ervaringen? Zoja welk toestel gebruik je? Dan maken we een lijst aan! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 01-12-2004 23:48 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
I_Stealth_I schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:24:
Iemand ook soortgelijke ervaringen? Zoja welk toestel gebruik je? Dan maken we een lijst aan! ;)
Nog een paar weekjes geduld en dan kan ik je mijn ervaring erover mededelen ;) Heb hier een Siemens Gigaset 4000, ik ga er wel vanuit dat nummer herkenning het zonder meer zal doen... We kunnen in dit huishouden niet meer zonder.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Topcom Butler 2500 werkt niet.

PS Wanneer is het 0900 probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Overigens viel me op dat je bij de aanvraag van een nieuwe lijn kunt kiezen: 0900 blokkeren, alleen 0906 toestaan etc etc. Daarbij stond ook dat standaard al het 0900 verkeer wordt geblokkeerd als er geen keuze wordt opgegeven.

Ik verwacht dus dat je even (iedereen voor zich dus) moet mailen met de aanvraag om het te activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:16:
Die ghandi, na een feest toch nog nadenken over ons Tweakers.
Welk een toewijding ( /me grijpt even naar een kleenex)

:*)
Laat die kleenex maar thuis.

Het onderhoud heb ik, gezien de gezelligheid van het feest, maar even vooruit geschoven. Een beetje afhankelijk van overige factoren, zal dit vrijdag ochtend of in de nacht van vrijdag op zaterdag gebeuren.

Maar de aankondiging hierover komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Xandrios schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:04:
Overigens viel me op dat je bij de aanvraag van een nieuwe lijn kunt kiezen: 0900 blokkeren, alleen 0906 toestaan etc etc. Daarbij stond ook dat standaard al het 0900 verkeer wordt geblokkeerd als er geen keuze wordt opgegeven.

Ik verwacht dus dat je even (iedereen voor zich dus) moet mailen met de aanvraag om het te activeren :)
Aha.. Ik was waarschijnlijk wat eerder met aanvragen wat de keuze om 0900 te blokkeren heb ik nooit gezien. Als dit zo is vind ik het wel vreemd dat ze dat bij de helpdesk dit niet gemeld hebben. (Ze zijn nog in overleg met de telecom provider met dit probleem) wat dus lijkt op een ander probleem dan wat jij vermoedt. Maar wellicht is het wel zo en is het een questie van een vinkje .. dat zou mooi zijn. Als dat werkt ga ik van mijn KPN af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ik vraag me af waar die FSK/DTMF signalen gegenereerd worden in de centrale of op het modem. Misschien een firmware update in het modem ?? En wat is de standaard bij Tweak/Colt??
Neem deze ook maar in het lijstje op: Profoon TX-910 wel.

BTW Mooi nieuw jasje heeft deze site aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

OMG, dit doet me herinneren aan een mega blunder van deze kant.
Niet zo heel lang geleden heb ik de helpdesk van TweakDSL bestookt met mailtjes en telefoontjes omdat mijn 8Mbit lijntje supertraag ging, 5kB om precies te zijn.
Ik had alles nagelopen: bekabeling, modem, splitter en pc's binnenste buitengekeerd (dat laatste dacht ik)
Na verschillende testjes, tips en kalmte van en door de TweakDSL- medewerkers; bleek het probleem inderdaad aan mijn kant te zitten. Wat was nou het probleem: netlimiter. Iemand, aan deze zijde, had even voor het gemak alles op 5 kB gezet 8)7
Ik heb wel keurig netjes de helpdesk laten weten wat het probleem was.
Ik schaam me nog steeds als ik er aan terug denk. :X

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Nog meer mensen die overigens opeens last hebben van een vreselijke up/download en ping?
Sinds ongeveer 20:30 uur 's avonds is de verbinding niet super meer hier, terwijl ik niets up/download. Een herstart van modem heeft niet geholpen. Toeval op mijn lijn, of meer mensen last van? Ik hoor nog geen melding van het probleem op de storingslijn...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=81ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=85ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=98ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=107ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=105ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=94ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=101ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=96ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=50ms TTL=60
Reply from 217.19.17.12: bytes=32 time=59ms TTL=60

Ping statistics for 217.19.17.12:
    Packets: Sent = 310, Received = 305, Lost = 5 (1% loss),
    Minimum = 20ms, Maximum = 333ms, Average = 63ms

Overigens is het probleem al vanaf de 1e hop die ik probeer te bereiken:
code:
1
2
3
4
5
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.10
  2    73 ms    76 ms    81 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3    87 ms    87 ms    82 ms  bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    61 ms    53 ms    48 ms  ring12.net.cambrium.nl [217.19.16.10]
  ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen met een hoge ping ?
Ineens heb ik op mijn server pings van rond de 90-100 Ms....dit is normaal rond de 30 :?

edit : AirtjE was me net voor....ik ben dus niet de enige

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb net een ping test gedaan naar paar maten van me die ook TweakDSL hebben, en een ping test naar willekeurig wat TweakDSL ip-ranges, allemaal zeer hoge pingtijden. Heb inmiddels ook al gemeld @ Storingslijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k dan...thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airtje, thnx voor je belletje.

We gaan even kijken wat we vinden, en zien wat we er nu aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot hoelaat is de helpdesk eigenlijk bemand ?
Ik neem aan niet 24x7...
Of is die storingslijn ook voor dit soort dingen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor soort dingen ?

Je bedoelt dat de storingslijn juist speciaal daarvoor is?
Dan is het antwoord ja

Meldde add vanaf huis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:01:
tot hoelaat is de helpdesk eigenlijk bemand ?
Ik neem aan niet 24x7...
Of is die storingslijn ook voor dit soort dingen?
Ik denk het wel; er zal altijd wel iemand zijn met waakdienst. Ook vanwege de zakelijke lijnen en netwerkstoringen uiteraard.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beste heer *PIEP*,

BBned heeft de mogelijkheid geboden om nummerherkenning te gebruiken
zij bieden geen support. Werkt het dan is het mooi, zo niet helaas.
Media kwarteel 1 2005 zal bbned de kpn standaard gaan ondersteunen.

--
Met vriendelijke groet,
*PIEP*
Dutchweb Services BV
Tja als je eigen isp het niet weet, dan vraag je het gewoon aan een andere isp 8)
Erg kortaf hoor, misschien zagen ze m'n hostname >:) Zal het nog wel even na vragen bij andere ISP's met VoDSL om wat info los te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 02-12-2004 11:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:07:
[...]

Tja als je eigen isp het niet weet, dan vraag je het gewoon aan een andere isp 8)
Is dat een originele reactie van Dutchweb ?
Als dat zo is : :r

En dan gaat het niet alleen om de spelling... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
I_Stealth_I schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:24:
Arg ik wordt helemaal gek van die nummerweergave op VoDSL!

Ik heb een siemens a100 en bij mij werkt nummerweergave ook niet goed, TweakDSL zegt dat dit komt omdat er problemen zijn bij KPN, omdat dat A/B splitter er tussen zit.
Ik heb TweakDSL gemachtigd om mijn KPN BelBudget abo op te zeggen en te lijn over te nemen.
Hierna zou nummerweergave gewoon moeten werken. Zodra alles is overgezet zal ik weer eens kijken of het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

Ik zit te overwegen om over te stappen naar Tweakdsl in januari/februari
dan ga ik verhuizen naar een ander adres. (deze heeft nog geen telefoonaansluiting)

Nu is mij opgevallen dat tweakdsl ultra een abbonement aanbied van 69 euro per maand, met bellen erbij in dus zonder kpn -lijn ..

een vergelijkbaar abonnement bij xs4all , kost mij velen malen meer

denk dan ADSL Fast Xs4all EUR 79,95 p.m. 4480/704 Kbit/s*

plus nog eens de kpn basic abonnements kosten.

Dus tweakdsl zou een goedkopere keuze zijn. Toch lees ik hier veel verschillende ervaringen.. De een zegt dat hij continu last heeft van hoge ping , lage snelheden etc..

Ik heb al sinds het begin adsl van de provider xs4all en moet zeggen niet of nauwelijks problemen ken, Opzich wil ik daar best voor betalen , voor een provider zonder problemen . Maar de prijsverschillen zijn op langere termijn toch wel een kostenbesparing..

Moet ik me echt zorgen maken over disconnects de hele tijd ? Toch wel lastig als je aan het downloaden bent ... (mijn pc staat snachts aan voor de downloads) het is dan wel prettig als er snachts geen disconnects zijn).
Kortom wat te doen ..Tips ervaringen

Ook vraag ik me af wat de installatie van de monteur inhoud, de 69 euro optie en de 150 euro optie , verschilt de tweakdsl installatie van de installatie van de adsl van kpnadsl ? Of is deze vrijwel hetzelfde .... zodat ik ook deze kosten kan besparen?

[ Voor 22% gewijzigd door xdc op 02-12-2004 13:34 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
xdc schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:29:
Ik zit te overwegen om over te stappen naar Tweakdsl in januari/februari
dan ga ik verhuizen naar een ander adres. (deze heeft nog geen telefoonaansluiting)..............
.... zodat ik ook deze kosten kan besparen?
Ik ben zelf net ook overgegaan van xs4all naar TweakDSL, omdat mijn ADSL niet verhuisd kon worden. Maar goed dat is een ander verhaal.
Wat je kan doen.
xs4all abo laten verhuizen (dit moet wel met telefoonlijn), kan dit niet dan opzeggen en bij kpn analoge lijn aanvragen, met goedkoopst abo (BelBudget) levertijd 3 weken geloof ik.
Nadat deze lijn opgeleverd is TweakDSL aanvragen met VoIP (hebben ze nog steeds een VoIP actie lopen?). TweakDSL ook maar gelijk machtigen voor opzegging BelBudget abo en dan ze telefoonnummer moeten migreren naar VoDSL (IP). Hiermee heb je gelijk geen KPN meer in huis en blijf je je telefoonnummer behouden.
Als je alles via TweakDSL hebt lopen dan komen bij je abo kosten wel 8 a 9 euro bij voor de huur van de telefoonlijn, deze eurootjes worden door TweakDSL dan netjes gestort op KPN rekening
Jongens heb ik het goed uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

qwaurck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:32:
[...]

Ik ben zelf net ook overgegaan van xs4all naar TweakDSL, omdat mijn ADSL niet verhuisd kon worden. Maar goed dat is een ander verhaal.
Wat je kan doen.
xs4all abo laten verhuizen (dit moet wel met telefoonlijn), kan dit niet dan opzeggen en bij kpn analoge lijn aanvragen, met goedkoopst abo (BelBudget) levertijd 3 weken geloof ik.
Nadat deze lijn opgeleverd is TweakDSL aanvragen met VoIP (hebben ze nog steeds een VoIP actie lopen?). TweakDSL ook maar gelijk machtigen voor opzegging BelBudget abo en dan ze telefoonnummer moeten migreren naar VoDSL (IP). Hiermee heb je gelijk geen KPN meer in huis en blijf je je telefoonnummer behouden.
Als je alles via TweakDSL hebt lopen dan komen bij je abo kosten wel 8 a 9 euro bij voor de huur van de telefoonlijn, deze eurootjes worden door TweakDSL dan netjes gestort op KPN rekening
Jongens heb ik het goed uitgelegd?
Nee, de DSL&Bel abonnementen houdt in dat je helemaal geen kosten meer hebt aan KPN, ook die 8/9 euro niet!

ik quote letterlijk van de tweakDSL site:
De DSL & Bel tarieven zijn all-in, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor lijnen zonder "line-sharing" Je kunt dus je huidige telefonie contract dus opzeggen zonder dat je extra kosten krijgt voor "kaal koper"

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
I_Stealth_I schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:12:
[...]

Nee, de DSL&Bel abonnementen houdt in dat je helemaal geen kosten meer hebt aan KPN, ook die 8/9 euro niet!

ik quote letterlijk van de tweakDSL site:

[...]
Je leest het verkeerd, ik zeg dat je ook niks betaald aan KPN, maar dat TweakDSL huur kosten moet betalen voor koperdraad (nieuws: Rits tele.com: 'Beheer kopernetwerk door overheid').
Heb ze net gebeld en ze zeggen zelf er komen 9, 40 euri extra bij maar die zie je niet op de factuur, er komt gewoon een totaal bedrag.
Maar ik denk dat we deze discussie maar zo moeten laten als het is, want we schieten er toch niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Duderuud schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:49:
Vraagje: Ik zit er over te denken om mijn bestanade Demon-abbo (2/1mbit) binnenkort op te zeggen en over te stappen op UltraDSL met bellen.

Weet iemand hoe lang een eventuele downtime kan duren? 8 weken (zoals een KPN-->Demon kan duren) of maar een paar dagen (Demon-->Demon)?

En moet ik zelf mijn KPN abonement afzeggen (voor mijn huidige telefonie) of doet Tweakdsl dat voor me?

Het gaat me uiteindelijk wel wat meer kosten, maar 100mb mail/userpage en 10 dagen retentie op de nieuwsgroepen is me ook wel wat waard :)
Kan iemand me hierop antwoord geven?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig meer mensen last van traag opstartende pagina's of traaf ladende pagina's?

Gaat de ene keer goed en de andere keer weer traag.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087