Basszje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 01:57:
Leuk al het gedoe, maar ondertussen beginnen haperingen, storingen en onderhoud ongeveer normaal te worden als ik online ben

. En nee het ligt niet aan mijn apparatuur want mijn router is net nieuw en verder hebben alle computers op diverse kabels er nog steeds last van. Behoorlijk irritant in elk geval. Vaak lijk ik wel online, maar is de helft van de sites niet te benaderen. Nameserver problemen of iets anders *nog steeds* . Als ik brakke verbindingen wil had ik wel een goede provider genomen

Op de website, alsmede hier in de topicwaarschuwing:
24/11/2004: onderhoudswindow in gebruik
In de nacht van 23/11/2004 op 24/11/2004 zal tussen 0.00 en 6.00 er gebruik gemaakt worden van het onderhoudswindow. Er kunnen onderbrekingen plaats vinden aan de bbned uplink gedurende 20 minuten
Ik meende me te herinneren dat jij btw eerst vrij veel problemen had, maar dat dat toch de thuissetup bleek te zijn die niet helemaal lekker zat? Ik kan me niet goed meer herinneren, maar als jij blijkbaar nogsteed veel last hebt van problemen, zou het kunnen dat dat weer parten gaat spelen?
Ik was tot het onderhoudswindow van vannacht ruim 5 dagen online op IRC, zonder disconnect. Als iemand nu toch veel problemen ondervind, moet het de thuissetup bijna wel zijn. Het netwerk is prima op dit moment

milenko79 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:41:
[...]
basszje, kijk ook eens naar mijn probleem, ik denk dat we ongeveer hetzelfde ondervinden.
wat me gisteren opviel trouwens, is dat de status van msn vaak nog wel even online blijft, terwijl ik geen websites meer kan bereiken. het lijkt erop dat udp dus wel gewoon doorgaat.
ook merk ik dat als ik aan het counterstriken ben op 1 pc, dit gewoon goed gaat, terwijl een andere pc dan, terwijl de ene vrolijk ana het counterstriken is, opeens geen websites meer kan bereiken. als ik een dhcp refresh/renew doe, werkt alles weer. de pc die aan het countestriken is merkt hier totaal niets van, die kan gewoon doorgaan.
ik snap er echt helemaal niets meer van, maar zou nu toch wel heel graag een oplossing willen zien.
Hier kunnen meerdere dingen aan de hand zijn. Als de verbinding wegvalt, blijft MSN namelijk erg vaak nog een poos online staan, terwijl MSN probeert weer verbinding te maken.
Of kun je ook nog gewoon succesvol chatten tijdens zo'n periode, of je MSN status veranderen bijvoorbeeld?
Als dat laatste het geval is, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de DNS. MSN gebruikt de DNS servers niet om online te blijven / te werken. (hoogstens eventjes bij het opnieuw aanmelden).
Je counterstrike-probleem wijst precies hetzelfde aan. Counterstrike gebruikt tijdens het spel geen internet adress, maar simpelweg een IP. En dan is er dus geen DNS nodig.
Wil je in diezelfde periode een website openen, dan gaat dat wel fout: Daarvoor is in princiepe altijd (Mits je een
www.naam.ext gebruikt) een DNS voor nodig.
Dus dan de grote hamvraag: Welke DNS servers gebruik je? Dat is te vinden door op de probleem PC(s) een DOS-box te openen (Start > run > cmd) en "ipconfig /all" te typen. Zou je de DNS servers die daar genoemd worden eens willen posten?
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:14:
Ik heb laatst een Alcatel 510 modem gekocht via TweakDSL, om de E-Tech te vervangen die niet echt best meer werkte voor mij. Hij is op zich top, en ik heb niet meer van die rare problemen die ik met de E-Tech had, alleen kan ik niet op het webadmin scherm komen. Zowel
http://10.0.0.138 als
http://speechtouch.lan (wat hij via de bijgeleverede CD zelf probeert) werken niet, en ook als ik het IP ping krijg ik geen response. Ook lijkt het dat de CD software de modem zelf niet meer kan vinden, iets wat wel werkte toen ik hem voor de eerste keer configureerde om te werken met het BBNed netwerk.
Iemand anders dit probleem gehad, en hoe heb je het verholpen?
Wat veel voorkomt, is dat de client-PC (de pc die je gebruikt om de speedtouch te configureren) niet een juist IP heeft. Deze moet ook in de 10.0.0.xxx reeks zitten namelijk.
Het IP van die PC opvragen kan op dezelfde manier als ik een klein stukje hierboven beschreef voor de DNS servers opvragen. (ipconfig).
Ik *denk* namelijk dat je modem in de zgn "bridge-mode" staat. Dan krijgt je PC een publiek IP, waar je op dat moment dan inderdaad niet de webinterface mee kunt bereiken

JvS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:14:
Het hoeft alleen niet, als er gewoon een heel sterk signaal je huis binnen komt en je hebt mazzel, kan je zo 10tallen meter slechte kabel gebruiken (hier in huis ligt ook 20meter platte kabel, modem traint netjes op 2240kbps, zoals het hoort bij adsl-basic van kpn).
Het ligt eraan. Het benodigde signaal voor 2Mbit is echt stukken lager dan voor 8Mbit. Hoe hoger de snelheid, hoe meer preciesie er vereist is. Daarbij hoort een heel erg sterk signaal, een signaal dat mischien zelfs wel 2 of 3x zo sterk is als het signaal dat benodigd is voor 2Mbit
Als je in jou geval een 8Mbit profiel aan je modem zou laten hangen, kan ik je verzekeren dat je modem op 8mbit begint, maar een half uur later door de instabiliteit is teruggelopen naar een snelheid van mischien 2 tot 4 Mbit