TweakDSL *new and/or improved* deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:41:
[...]

Vreemd, ik heb zelf maanden lang een Asus gehad en vol op 7 Mbit met 4 gebruikers. Geen enkel probleem. Als je alleen de Vigor een reset geeft, blhft dan het probleem bestaan ?
Yup, als de router crashte kon ik de web interface nooit bereiken.

Deze kan ik gewoon alsnog bereiken wanneer me downloads stoppen en websites onbereikbaar worden. Zodra de modem (die trouwens vreemd staat te knipperen, wat ie anders nooit doet) reset werkt internet weer.

Had het vroeger ook wel eens, 1x in de maand ofzo, maar tis nu echt paar keer per dag en soms wel meerdere keren achter elkaar wil alles weer goed lopen.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Osdorp-Dude schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:37:
Ik heb sinds een paar weken een irritant probleem.
Er zijn een aantal dingetjes die ik me kan voorstellen:

- Je gebruikt P2P programma's die zeer veel connecties open zetten. Bijvoorbeeld eMule, bitorrent, DC+ and so on. Als het aantal connecties echt hoog wordt, loopt je modem / router vol & vast.
- Warmteprobleem
- Modem stuk

Het eerste lijkt me het meest voor de hand liggend. En dat is gelukkig goed te testen:

Sluit alleen 1 client PC aan, of zet de andere uit. Ga dan met deze ene PC de lijn flink belasten, maar dan wel met maar 1 connectie. Dus bijvoorbeeld via FTP ergens een grote testfile downloaden. (Linux ISO ofzo).
Als dat wel goed gaat, is het dus niet de snelheid...maar het aantal connecties dat de problemen veroorzaakt.

Mocht het ook dan fout gaan, denk ik toch aan een warmteprobleem. Het zou kunnen dat er een koelblokje is losgekomen van een van de chips bijvoorbeeld...die raakt dan oververhit bij veel verkeer.
Osdorp-Dude schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:48:

Deze kan ik gewoon alsnog bereiken wanneer me downloads stoppen en websites onbereikbaar worden. Zodra de modem (die trouwens vreemd staat te knipperen, wat ie anders nooit doet) reset werkt internet weer.
op welke manier knippert ie?

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 23-11-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Xandrios schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:49:
[...]

Er zijn een aantal dingetjes die ik me kan voorstellen:

- Je gebruikt P2P programma's die zeer veel connecties open zetten. Bijvoorbeeld eMule, bitorrent, DC+ and so on. Als het aantal connecties echt hoog wordt, loopt je modem / router vol & vast.
Er gebruiken 2 mensen in het netwerk Bitcomet, verder niets.
Hoe weet ik wat de max verbindingen zijn?
- Warmteprobleem
Hij kan op sommige momenten echt gigantisch warm worden, heb al overwogen er een 8mm fan op te monteren. Maar was bang dat eventuele garantie dan zou vergaan.
- Modem stuk
Stuk lijkt ie me niet, want simpele reset doet altijd wonderen. Hoewel dit in het begin nooit was en toen gebruikte we nog Kazaa, BT en een hoop FTP programmas tegelijkertijd, soms dagen achter elkaar zonder probs.
Het eerste lijkt me het meest voor de hand liggend. En dat is gelukkig goed te testen:

Sluit alleen 1 client PC aan, of zet de andere uit. Ga dan met deze ene PC de lijn flink belasten, maar dan wel met maar 1 connectie. Dus bijvoorbeeld via FTP ergens een grote testfile downloaden. (Linux ISO ofzo).
Als dat wel goed gaat, is het dus niet de snelheid...maar het aantal connecties dat de problemen veroorzaakt.
Zal dit morgen eens testen.
Mocht het ook dan fout gaan, denk ik toch aan een warmteprobleem. Het zou kunnen dat er een koelblokje is losgekomen van een van de chips bijvoorbeeld...die raakt dan oververhit bij veel verkeer.
Neem aan dat ik em persoonlijk niet mag openmaken, ivm met garantie?
op welke manier knippert ie?
Status en Line lampie staan dan vaag aan en uit te springen, terwijl ze normaal vrij stabiel braden.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BuckyBoy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:20:
[...]

ja "trainen" daar hadden ze het bij tweakdsl inderdaad ook over:

"Er staat nu een zgn. storingsmelding uit naar BBned voor een onderzoek
naar de reden. De verwachting is dat dat 3 a 5 werkdagen inneemt.

De lijn trained in ieder geval niet correct :

259052 259052
Interface: ATM16/9 on EHVWOEASAM01 (10.20.1.217, alcatel) ATM16/9 on EHVWOEASAM01 (10.20.1.217, alcatel)
Description: 259052_CAMBR_0402963634 259052_CAMBR_0402963634
Line status: up up
Line type: ADSL ADSL
Trained downstream bitrate: 1248 kbps 1248 kbps
Trained upstream bitrate: 544 kbps 544 kbps
Downstream SNR margin: 14 dB 14 dB
Upstream SNR margin: 6 dB 6 dB
Downstream attenuation: 44 dB 44 dB
Upstream attenuation: 29 dB 29 dB
Downstream transmit power: 11 dBm 12 dBm
Upstream transmit power: 17 dBm 17 dBm"

Wat betekent deze onzin allemaal? Eerst haalde ik toch gewoon 4-5 Mbit, dan moet het toch goed zijn. Er gaat toch niet opeens een stekkertje veroesten ofzo?
Geweldig. Hoog van de toren blazen en ondertussen maakt je modem gewoon verbinding op een lagere snelheid blijkbaar. Dit is echt geen configuratie waarde van BBned dus puur door lijn komt dit. 44dB Is behoorlijk op de demping, duidt op ongeveer 4KM aan lijnlengte.

Of in dit soort situaties is het in 95% van de gevallen de bekabeling bij je intern tussen ISRA <--> splitter <--> modem. En nu niet zeggen "daar is niets veranderd" want alles gaat opeens stuk. Kan een minimale draadbreuk zijn die nu net minder contact maakt omdat iemand zijn jas in de hoek smeet. Of een paraplu achter de paraplubak heeft getoken net met de punt op je telefoonsnoertje (alhoewel je die beter niet kan verlengen tussen ISRA & modem). Huisdieren die knagen noem maar op.... Soms zo simpel als een stekkertje wat niet lekker contact maakt. Of zo'n standaard 1 euro kostend voorgeknepen snoertje wat niet in orde is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Straks sluiten ze mij nog af, omdat ik zo maar ineens niets meer download.. B) :+

Tweak is prima, mag niet klagen :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Osdorp-Dude schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:37:
Ik heb sinds een paar weken een irritant probleem.

Zodra er een beetje stress op de modem wordt gelegd (veel up/downloaden, meerdere mensen internetten) crasht de modem en moet ie weer gereset worden.

Maar gebeurt niet alleen tijdens stress-momenten, soms ook gewoon overdag als ik wat meerdere websites tegelijk open omdat ze nogal traag laden schiet de modem er ook gewoon vaak genoeg uit. Of gewoon op moment dat ik alleen zit te msnen

We zitten thuis met 4 man op internet, waarvan alleen ik en me broertje af en toe flink downloaden. Iedereen zit op netlimiter om niet teveel last van elkaar te ondervinden.

Voorbeeld:

Tijdens eten ging netlimiter uit omdat niemand toch aanwezig was bij z'n computer, maar nog geen minuut nadat netlimiter uit stond crashte de modem weer...

Dacht eerst dat het aan m'n router lag (Vigor 2900), maar na een nieuwe firmware loopt de router nu optimaal. Maar probleem blijft zich voordoen.

Kan het zijn dat de modem het gewoon niet trekt?

Het is een standaard Asus modem die je bij TweakDSL kreeg.
Heb trouwens 1024/512Kbps abbo.
osdorp dude, ik heb ook, sinds ene week of 2, 3 precies hetzelfde probleem als jij (heb er vorige week al over gepost maar geen reactie gehad).
ik heb alleen een linksys wag54g. het probleme ligt dus niet ana je modem volgens mij.
het probleem onstond bij mij NA de routeringsproblemen bij tweak op 05/11 vanaf die avond heb ik om de paar uur het probleme dat er geen dataverkeer meer binnenkomt. ik kan dan ook nog gewoon naar de webinterface van mijn modem, en een dhcp release renew zorgt ervoor dat ik weer vrolijk kan internetten voor een paar uur.

ik heb van tweakdsl inmiddels ene vast ip adres gekregne maar de problemen blijven.
ik heb verder het ip enzo vast in m'n modem geknald, voor het geval de gegevens gewoon niet goed automatisch zouden refreshen ofzo, maar dan nog blijft het probleem. met als naar bijgevolg dat er niets meer te refeshen valt en ik m'n modem helemala moet herstarten, dit heb ik dus weer lekker op automatisch gezet (scheelt weer een loopje naar beneden om de paar uur).

ik heb geen idee waar het probleem vandaan kan komen omdat er verder niets veranderd is in mijn settings, en het zeker ene half jaar perfect gewerkt heeft. in mijn gebruik is ook niks veranderd. p2p gebruik ik weinig, ik doe alleen aan binaries. en verder, tjah, het enige dat ik soms heb draaien is 2 keer steam, maar hij valt ook uit als ik helemaal geen steam, p2p, binaries of whatever aan heb.

volgens de status van het modem is alles nog gewoon up, er komt alleen niets meer binnen totdat ik een refresh doe.

ik hoop dat iemand mij en osdorp-dude kan helpen met waarschijnlijk ons gezamenlijke probleem.

edit: tijdens het typen vna dit bericht knalde hij er weer eens uit. het enige dat ik vanavond open heb staan is msn en word (betoogje maken), dus daar mag het niet aan liggen, de andere pc heeft de hele dag uitgestaan). vandaag heb ik geloof ik 4 keer een dhcp release/renew moeten doen

[ Voor 6% gewijzigd door milenko79 op 23-11-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Laatst online: 09-05 20:22
Xandrios schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:00:
[...]

Dus LEES eens wat BETER :P

Er kan vanalles gebeuren dat ervoor zorgt dat je modem lager trained. Bijvoorbeeld op 1Mbit. Dan haal je inderdaad precies 100KB/sec, en geen bit meer. Helemaal stabiel.
Maar dat komt dan gewoon door een kapot stekkertje, roest op het aansluitpunt, een kapot modem....
Je trekt je conclusies veel te snel: Er wordt namelijk echt niet gelimiteerd.
ughh... het heeft inderdaad iets met dat trainen te maken!.. ik heb voor de grap het modem eens 5 minuten uit gedaan en daarna weer aan... en nu draait ie wonderbaarlijk weer op 4 Mbit!! >:)
_/-\o_ bedankt voor het advies! _/-\o_
bij ons staat ook de splitter in de kelder en het modem boven op zolder.. maakt dat veel uit die afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BuckyBoy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:43:
[...]

ughh... het heeft inderdaad iets met dat trainen te maken!.. ik heb voor de grap het modem eens 5 minuten uit gedaan en daarna weer aan... en nu draait ie wonderbaarlijk weer op 4 Mbit!! >:)
bij ons staat ook de splitter in de kelder en het modem boven op zolder.. maakt dat veel uit die afstand?
Je mag 1x gokken of die afstand veel uitmaakt voor de kwaliteit voor je verbinding, ik zal je helpen het begint met een J ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm...

Er wordt niet voor niets aangeraden de afstand isra <> splitter <> modem zo kort mogelijk te houden (zeg een meter, 2 meter hooguit).

Dat je desnoods een lijn over 100 meter weet te verlengen en een werkende 2 Mbit SDSL overhoud is mazzel maar geen zekerheid (* praktijkgeval)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

99% zeker de oorzaak van dit probleem incl alle ergernis en beschuldigingen.

En het is ook nog eens 98% zeker dat je meer snelheid hebt als je de modem aansluit waar en zoals het hoort bij het ISRA punt direct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
BackSlash32 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:57:
[...]

ehm...

Er wordt niet voor niets aangeraden de afstand isra <> splitter <> modem zo kort mogelijk te houden (zeg een meter, 2 meter hooguit).

Dat je desnoods een lijn over 100 meter weet te verlengen en een werkende 2 Mbit SDSL overhoud is mazzel maar geen zekerheid (* praktijkgeval)
hmmm.. dus als ik het goed begrijp dan is bij jullie de afstand van de router tot het modem vrij groot? want je gaat toch niet een draadloze router beneden neer zetten? Ik wil namelijk wel een 100Mbit netwerk verbinding voor al onze pc's en die staan boven op zolder.
Is het trouwens mogelijk om het telefoonsignaal te versterken met een speciaal kastje ofzo? Wij hebben voor de tv ook zoiets en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
bjck schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:02:
[...]

99% zeker de oorzaak van dit probleem incl alle ergernis en beschuldigingen.

En het is ook nog eens 98% zeker dat je meer snelheid hebt als je de modem aansluit waar en zoals het hoort bij het ISRA punt direct ;)
de beschuldigingen komen ook door het feit dat ik eerst door NL Hosting genaaid ben en dacht eindelijk een fatsoenlijke provider (TweakDSL) gevonden te hebben en door dit gedoe dacht ik weer genaaid te zijn.. begrijp ie?
die NL Hosting is trouwens wel echt waardeloos.. reageren niet eens op email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
BuckBoy,

Zet het modem gewoon lekker beneden in de meterkast bij het israpunt, stop een ethernet kabeltje naar zolder toe en zet daar een hubje/routertje neer als je het signaal nog wilt verdelen, of stop het ethernetkabeltje direct in de computer, want dit is echt veels te lang voor een telefoonkabeltje ;) en jij het arme TweakDSL maar beschuldigen.

edit:
spuit 312

en nu naar bed :o

[ Voor 9% gewijzigd door Teckna op 24-11-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Leuk al het gedoe, maar ondertussen beginnen haperingen, storingen en onderhoud ongeveer normaal te worden als ik online ben :{ . En nee het ligt niet aan mijn apparatuur want mijn router is net nieuw en verder hebben alle computers op diverse kabels er nog steeds last van. Behoorlijk irritant in elk geval. Vaak lijk ik wel online, maar is de helft van de sites niet te benaderen. Nameserver problemen of iets anders *nog steeds* . Als ik brakke verbindingen wil had ik wel een goede provider genomen :{

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Basszje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 01:57:
Leuk al het gedoe, maar ondertussen beginnen haperingen, storingen en onderhoud ongeveer normaal te worden als ik online ben :{ . En nee het ligt niet aan mijn apparatuur want mijn router is net nieuw en verder hebben alle computers op diverse kabels er nog steeds last van. Behoorlijk irritant in elk geval. Vaak lijk ik wel online, maar is de helft van de sites niet te benaderen. Nameserver problemen of iets anders *nog steeds* . Als ik brakke verbindingen wil had ik wel een goede provider genomen :{
Als er onderhoudswindow is, is dat normaliter in de nacht van dinsdag op woensdag tussen 0.00 en 6.00 en dit window wordt aangekondigd op de tweakdsl website.

Zojuist was er aangekondigd onderhoud, welke succesvol is afgerond.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghandi op 24-11-2004 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
basszje, kijk ook eens naar mijn probleem, ik denk dat we ongeveer hetzelfde ondervinden.
wat me gisteren opviel trouwens, is dat de status van msn vaak nog wel even online blijft, terwijl ik geen websites meer kan bereiken. het lijkt erop dat udp dus wel gewoon doorgaat.
ook merk ik dat als ik aan het counterstriken ben op 1 pc, dit gewoon goed gaat, terwijl een andere pc dan, terwijl de ene vrolijk ana het counterstriken is, opeens geen websites meer kan bereiken. als ik een dhcp refresh/renew doe, werkt alles weer. de pc die aan het countestriken is merkt hier totaal niets van, die kan gewoon doorgaan.

ik snap er echt helemaal niets meer van, maar zou nu toch wel heel graag een oplossing willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een Alcatel 510 modem gekocht via TweakDSL, om de E-Tech te vervangen die niet echt best meer werkte voor mij. Hij is op zich top, en ik heb niet meer van die rare problemen die ik met de E-Tech had, alleen kan ik niet op het webadmin scherm komen. Zowel http://10.0.0.138 als http://speechtouch.lan (wat hij via de bijgeleverede CD zelf probeert) werken niet, en ook als ik het IP ping krijg ik geen response. Ook lijkt het dat de CD software de modem zelf niet meer kan vinden, iets wat wel werkte toen ik hem voor de eerste keer configureerde om te werken met het BBNed netwerk.
Iemand anders dit probleem gehad, en hoe heb je het verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik heb hier een telefoon haspel naar mijn kamer waar een modem staat. het isra punt zit in de meterkast, en het werkt allemaal perfect :P Gemiddeld 820-850 met downloaden en 110 KB/S upload

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:28:
ik heb hier een telefoon haspel naar mijn kamer waar een modem staat. het isra punt zit in de meterkast, en het werkt allemaal perfect :P Gemiddeld 820-850 met downloaden en 110 KB/S upload
het zou theoretisch ook gewoon moeten kunnen, als er vanaf de centrale 1500 meter telefoonkabel naar jouw huis mag lopen, dan mag er in je huis ook 100meter kabel lopen als je dat relaxed vind, mits die kabel van een goede kwaliteit is.

Nou is de catch dat zelfgemaakte bij de primafoon / gamma gekochte kabels meestal niet zo goed zijn als de dikke kpn kabels zelf (die blauwe dikke dingen waar 10tallen lijnen in zitten), dus kan eigen bekabeling vaak vage problemen opleveren.

Het hoeft alleen niet, als er gewoon een heel sterk signaal je huis binnen komt en je hebt mazzel, kan je zo 10tallen meter slechte kabel gebruiken (hier in huis ligt ook 20meter platte kabel, modem traint netjes op 2240kbps, zoals het hoort bij adsl-basic van kpn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op de website, alsmede hier in de topicwaarschuwing:
24/11/2004: onderhoudswindow in gebruik

In de nacht van 23/11/2004 op 24/11/2004 zal tussen 0.00 en 6.00 er gebruik gemaakt worden van het onderhoudswindow. Er kunnen onderbrekingen plaats vinden aan de bbned uplink gedurende 20 minuten
;)

Ik meende me te herinneren dat jij btw eerst vrij veel problemen had, maar dat dat toch de thuissetup bleek te zijn die niet helemaal lekker zat? Ik kan me niet goed meer herinneren, maar als jij blijkbaar nogsteed veel last hebt van problemen, zou het kunnen dat dat weer parten gaat spelen?

Ik was tot het onderhoudswindow van vannacht ruim 5 dagen online op IRC, zonder disconnect. Als iemand nu toch veel problemen ondervind, moet het de thuissetup bijna wel zijn. Het netwerk is prima op dit moment :)
milenko79 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:41:
[...]

basszje, kijk ook eens naar mijn probleem, ik denk dat we ongeveer hetzelfde ondervinden.
wat me gisteren opviel trouwens, is dat de status van msn vaak nog wel even online blijft, terwijl ik geen websites meer kan bereiken. het lijkt erop dat udp dus wel gewoon doorgaat.
ook merk ik dat als ik aan het counterstriken ben op 1 pc, dit gewoon goed gaat, terwijl een andere pc dan, terwijl de ene vrolijk ana het counterstriken is, opeens geen websites meer kan bereiken. als ik een dhcp refresh/renew doe, werkt alles weer. de pc die aan het countestriken is merkt hier totaal niets van, die kan gewoon doorgaan.

ik snap er echt helemaal niets meer van, maar zou nu toch wel heel graag een oplossing willen zien.
Hier kunnen meerdere dingen aan de hand zijn. Als de verbinding wegvalt, blijft MSN namelijk erg vaak nog een poos online staan, terwijl MSN probeert weer verbinding te maken.
Of kun je ook nog gewoon succesvol chatten tijdens zo'n periode, of je MSN status veranderen bijvoorbeeld?

Als dat laatste het geval is, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de DNS. MSN gebruikt de DNS servers niet om online te blijven / te werken. (hoogstens eventjes bij het opnieuw aanmelden).
Je counterstrike-probleem wijst precies hetzelfde aan. Counterstrike gebruikt tijdens het spel geen internet adress, maar simpelweg een IP. En dan is er dus geen DNS nodig.
Wil je in diezelfde periode een website openen, dan gaat dat wel fout: Daarvoor is in princiepe altijd (Mits je een www.naam.ext gebruikt) een DNS voor nodig.

Dus dan de grote hamvraag: Welke DNS servers gebruik je? Dat is te vinden door op de probleem PC(s) een DOS-box te openen (Start > run > cmd) en "ipconfig /all" te typen. Zou je de DNS servers die daar genoemd worden eens willen posten?
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:14:
Ik heb laatst een Alcatel 510 modem gekocht via TweakDSL, om de E-Tech te vervangen die niet echt best meer werkte voor mij. Hij is op zich top, en ik heb niet meer van die rare problemen die ik met de E-Tech had, alleen kan ik niet op het webadmin scherm komen. Zowel http://10.0.0.138 als http://speechtouch.lan (wat hij via de bijgeleverede CD zelf probeert) werken niet, en ook als ik het IP ping krijg ik geen response. Ook lijkt het dat de CD software de modem zelf niet meer kan vinden, iets wat wel werkte toen ik hem voor de eerste keer configureerde om te werken met het BBNed netwerk.
Iemand anders dit probleem gehad, en hoe heb je het verholpen?
Wat veel voorkomt, is dat de client-PC (de pc die je gebruikt om de speedtouch te configureren) niet een juist IP heeft. Deze moet ook in de 10.0.0.xxx reeks zitten namelijk.
Het IP van die PC opvragen kan op dezelfde manier als ik een klein stukje hierboven beschreef voor de DNS servers opvragen. (ipconfig).

Ik *denk* namelijk dat je modem in de zgn "bridge-mode" staat. Dan krijgt je PC een publiek IP, waar je op dat moment dan inderdaad niet de webinterface mee kunt bereiken :)
JvS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:14:

Het hoeft alleen niet, als er gewoon een heel sterk signaal je huis binnen komt en je hebt mazzel, kan je zo 10tallen meter slechte kabel gebruiken (hier in huis ligt ook 20meter platte kabel, modem traint netjes op 2240kbps, zoals het hoort bij adsl-basic van kpn).
Het ligt eraan. Het benodigde signaal voor 2Mbit is echt stukken lager dan voor 8Mbit. Hoe hoger de snelheid, hoe meer preciesie er vereist is. Daarbij hoort een heel erg sterk signaal, een signaal dat mischien zelfs wel 2 of 3x zo sterk is als het signaal dat benodigd is voor 2Mbit :)

Als je in jou geval een 8Mbit profiel aan je modem zou laten hangen, kan ik je verzekeren dat je modem op 8mbit begint, maar een half uur later door de instabiliteit is teruggelopen naar een snelheid van mischien 2 tot 4 Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik *denk* namelijk dat je modem in de zgn "bridge-mode" staat. Dan krijgt je PC een publiek IP, waar je op dat moment dan inderdaad niet de webinterface mee kunt bereiken
Dat klopt, dat is inderdaad zo, want dat werd aangegeven in de documentie die Tweak mee zond. Ik vond het al raar dat ik op verschillende PCs verschillende IPs kreeg, terwijl ik daarvoor (met E-Tech) altijd hetzelfde IP had op elke computer. In welke stand zou ik hem moeten zetten? Het probleem alleen is, dat ik niet weet hoe ik de modem nu moet bereiken. Is een van de IPs die ik te zien krijg bij ipconfig /all die van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Xandrios schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:51:
Het ligt eraan. Het benodigde signaal voor 2Mbit is echt stukken lager dan voor 8Mbit. Hoe hoger de snelheid, hoe meer preciesie er vereist is. Daarbij hoort een heel erg sterk signaal, een signaal dat mischien zelfs wel 2 of 3x zo sterk is als het signaal dat benodigd is voor 2Mbit :)

Als je in jou geval een 8Mbit profiel aan je modem zou laten hangen, kan ik je verzekeren dat je modem op 8mbit begint, maar een half uur later door de instabiliteit is teruggelopen naar een snelheid van mischien 2 tot 4 Mbit :)
Hoezo kan je dat verzekeren? Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed 8mbit kunnen blijven hoor. Waarom zou je op 1km afstand wel 8mbit halen, maar zou 20meter kabel in je huis perse het signaal omlaag brengen? Je zegt namelijk 'ik kan je verzekeren' dat... Dat kan je helemaal niet, je kan heel vaak vrij gekke dingen doen met bekabeling zonder dat het problemen oplevert, alleen als er problemen zijn, wordt dat wel vaak door eigen bekabeling veroorzaakt. Je moet die ervaring niet omdraaien door te zeggen dat lange kabels per defenitie voor problemen zullen zorgen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denk dat hij meer iets in de trant bedoelt van over het algemeen leveren lange kabels problemen op. Maar goed Ik had bij me oude huis ook een lang kabel en enrgens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik heb het net ff ingekort.. tot op het isra.. met daarna UTP naar de pc.. ik heb geen enkele snelheidsverhoging gezien, zowel niet bij up als down. hier maakt het dus niet uit :)

met kabel van chello had ik zelfs de kabelsplitter in de slaapkamer geplaatst om te kunnen internetten, en dat werkte ook.. terwijl ze er op hameren dat het direkt bij de wandoos moet..

[ Voor 35% gewijzigd door Nijl op 24-11-2004 13:19 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 11:49
Ik heb een met mijn win98SE bak ism mijn TweakDSL Supreme abo.
Mijn win98se bak wilt maar geen ip# krijgen van TweakDSL win98se bak krijgt standaard ip# 169.x.x.x range. ipconfig /renew_all werkt ook niet.
Mijn dsl modem staat in bridge mode (ik zou dus in principe een ip# van TweakDSL krijgen).
Mijn win2k en XP werken daarintegen weer wel gewoon, krijgen gelijk ip# van TweakDSL (ip# 80.x.x.x).
Netwerkkaart in win98se bak ook getest d.m.v. win98se bak via crosslink op win2k bak aan te sluiten en pc vinden elkaar in netwerkomgeving dus netwerkkaart is goed.
Heb win98se bak ook een vast ip# gegeven 172.19.3.2 /255.255.0.0 en gateway 172.19.3.1. Na reboot kan ik dsl modem (172.19.3.1) niet pingen en via explorer is router ook niet bereikbaar.
Heb al TweakDSL gebeld en een oplossing hebben ze zo niet.
Heeft er iemand anders nog een idee?
Ik had hier ook al een apart topic voor win98SE geen verbinding met TweakDSL

[ Voor 3% gewijzigd door qwaurck op 24-11-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 15:56
Xandrios schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:51:
Ik *denk* namelijk dat je modem in de zgn "bridge-mode" staat. Dan krijgt je PC een publiek IP, waar je op dat moment dan inderdaad niet de webinterface mee kunt bereiken :)
Is er ook een handleiding hoe je die Alcatel moet configureren als router voor Tweakdsl? Of is bridged de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

qwaurck schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:24:
Mijn win98se bak wilt maar geen ip# krijgen van TweakDSL win98se bak krijgt standaard ip# 169.x.x.x range. ipconfig /renew_all werkt ook niet.
Mijn dsl modem staat in bridge mode (ik zou dus in principe een ip# van TweakDSL krijgen).
Mijn win2k en XP werken daarintegen weer wel gewoon, krijgen gelijk ip# van TweakDSL (ip# 80.x.x.x).
Netwerkkaart in win98se bak ook getest d.m.v. win98se bak via crosslink op win2k bak aan te sluiten en pc vinden elkaar in netwerkomgeving dus netwerkkaart is goed.
Heb win98se bak ook een vast ip# gegeven 172.19.3.2 /255.255.0.0 en gateway 172.19.3.1. Na reboot kan ik dsl modem (172.19.3.1) niet pingen en via explorer is router ook niet bereikbaar.
Probeer eens een WINSOCK FIX voor die 98 se pc. Die kan je downloaden via http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/w2fix.exe. Let wel, het is op eigen risico. Na het fixen een reboot doen, en proberen dhcp weer te starten..

plaats de uitkomst ook ff :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
JvS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:04:
[...]

Hoezo kan je dat verzekeren? Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed 8mbit kunnen blijven hoor. Waarom zou je op 1km afstand wel 8mbit halen, maar zou 20meter kabel in je huis perse het signaal omlaag brengen? Je zegt namelijk 'ik kan je verzekeren' dat... Dat kan je helemaal niet, je kan heel vaak vrij gekke dingen doen met bekabeling zonder dat het problemen oplevert, alleen als er problemen zijn, wordt dat wel vaak door eigen bekabeling veroorzaakt. Je moet die ervaring niet omdraaien door te zeggen dat lange kabels per defenitie voor problemen zullen zorgen...
Ok, verzekeren is mischien iets te hoog gegrepen ;)

Het probleem met thuis verlengen is dat het vrijwel nooit een Twisted kabel betreft. Aangezien de hoge frequentie bij ADSL snel last heeft van overspraak, is dat dus wel erg belangrijk.
Een normale platte telefoonkabel zal daarom ook heel erg veel storing hebben, zeker in vergelijking tot eenzelfde lengte KPN kabel. Daarom kun je deze twee soorten imo ook niet vergelijken.
Het zou namelijk zomaar kunnen dat bijvoorbeeld elke 10 meter verlenging in huis evenveel extra storing teweeg brengt als enkele Kilometers buitenshuis. De preciese aantallen weet ik uiteraard niet, maar bij mij scheelde het inkorten van de huis-kabel (1 meter inkorten) al voor enkele honderden kilobits verbetering. Het heeft gewoon een heel erg grote invloed :)

Maargoed, iemand kan inderdaad geluk hebben, en wel hoog trainen. Waarschijnlijk is het niet, zeker met zulke lengtes :)
Heeft je netwerkkaart wel een link? (Gaat het lampje dus branden / het lampje op je switch of hub)?
Als dat niet het geval is, is het een kapotte/verkeerde kabel. Of een kapotte netwerkkaart.
Het is al een tijdje geleden dat ik met Win98 gewerkt heb overigens, maar is het niet zo dat je met winipcfg moest werken ipv ipconfig?
PieterJ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:27:
[...]

Is er ook een handleiding hoe je die Alcatel moet configureren als router voor Tweakdsl? Of is bridged de enige optie?
Hij kan wel in routed mode. Om heel eerlijk te zijn zou ik niet direct weten hoe het moet, ik heb zelf niet zo'n ding. Maar van wat ik begrepen heb kan het op de volgende manier:
- IP van een PC vastzetten op 10.0.0.xxx
- Naar http://10.0.0.138 browsen
- Ergens simpelweg NAT activeren.

Volgensmij kan dat gewoon op die manier met BBned.

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm
Daar zijn ook configuratie-tooltjes te downloaden. Ik denk dat die het ook wel zullen kunnen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Is er ook een handleiding hoe je die Alcatel moet configureren als router voor Tweakdsl? Of is bridged de enige optie?[/quote]
Zowel bridge als router werkt niet
Hieronder stuk tekst uit ander topic:
"IP# is niet gekoppeld aan MAC adres want kan het met 2 andere pc's (win2k / xp) wel internet op. TweakDSL gebeld en zij zeggen dat geen mac adres gekoppeld is.
TweakDSL *new and/or improved* deel 9 ook al doorzocht en niks over kunnen vinden.
Verschillende andere forums gezocht en vind verschillende topics maar geen enkele met oplossing. Meeste oplossingen zijn van ik maak er wel een winxp /win2k bak van.
Mijn pc heeft alleen te weinig geheugen (32MB) voor winxp / win2k.

Kijk router in bridge stand dat klopt jah... als ik router /modem aansluit met crosslink kabel A aan winxp/win2k bak dan werkt alles prima.
Sluit ik modem/router met crosslink kabel A aan win98se bak dan werkt het niet.
Meer pc's getestdie allemaal 1 voor 1 aangesloten zijn op router , tis trouwens geen router maar gewoon een dsl modem type Copperjet 816-2P VoDSL-modem (zo'n oranje)
Als ik win2k bak met crosslink kabel A aansluit aan win98se bak dan kan ik ze allebei via netwerk vinden.
Router/Modem staat niet in NAT, kan ik wel instellen maar dan moet win98se bak vast ip# krijgen en dat werkt niet. Op mijn win2k bak werkt niet daarintegen wel weer.

TweakDSL geeft zelf aan crosslink gebruiken, en straight kan niet want tis geen router maar modem, zal berich aanpassen.
Tis geen onboard ding maar 3com (3c905TX) zowel standaard windows drivers als 3com drivers geprobeerd.
Heb zelf ook met andere crosslink kabel geprobeerd wat ook niet had geholpen."

Andere forums of internet heb ik doorzocht en daar wel probleem maar geen oplossing gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door qwaurck op 24-11-2004 14:20 . Reden: quote nvt, verwijdert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Heel vroeger kwam het ook wel eens voor bij bepaalde netwerkkaarten dat ze geen dhcp lease konden krijgen door een vage chipset, die wou dan op 1 of andere manier niet communiceren met de dhcp server van de provider. Vaak leveren kabel boeren zelf de netwerk kaart bij een aansluiting om dergelijke problemen te voorkomen. Heeft u al een andere netwerk kaart geprobeerd te plaatsen in de pc met windows 98 SE ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

PieterJ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:27:
[...]

Om welke Alcatel gaat het hier?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Nijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:02:
[...]

Probeer eens een WINSOCK FIX voor die 98 se pc. Die kan je downloaden via http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/w2fix.exe. Let wel, het is op eigen risico. Na het fixen een reboot doen, en proberen dhcp weer te starten..

plaats de uitkomst ook ff :)
Zal vanavond win98se NL weer installeren en deze fix draaien
Iemand anders nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Ik was meer geintresseerd of ik mijn Alcatel 510 kon configureren als router voor tweakdsl. Of dat bridged de enige optie was. En zo ja of daar een handleiding voor bestond.

Voor jouw probleem heb ik niet echt een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

qwaurck schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:12:
[...]

Zal vanavond win98se NL weer installeren en deze fix draaien
Iemand anders nog ideen?
Heel vroeger kwam het ook wel eens voor bij bepaalde netwerkkaarten dat ze geen dhcp lease konden krijgen door een vage chipset, die wou dan op 1 of andere manier niet communiceren met de dhcp server van de provider. Vaak leveren kabel boeren zelf de netwerk kaart bij een aansluiting om dergelijke problemen te voorkomen. Heeft u al een andere netwerk kaart geprobeerd te plaatsen in de pc met windows 98 SE ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Nijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:10:
[...]

Om welke Alcatel gaat het hier?
Volgens mij de 510. Diegene die ze een halfjaar geleden verkochten via tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
PieterJ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:15:
[...]

Ik was meer geintresseerd of ik mijn Alcatel 510 kon configureren als router voor tweakdsl. Of dat bridged de enige optie was. En zo ja of daar een handleiding voor bestond.

Voor jouw probleem heb ik net echt een oplossing
jah sorry heb et weggehaald dacht dat jij het tegen mij had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Nijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:16:
[...]

Had ook een ander netwerkkaart geprobeerd namelijk een accton, had ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Hebben meer mensen last van een wegvallende linesync sinds het onderhoud van vannacht? Het lijkt wel een knipperlicht bij mij.. wel linesync.. geen linesync.. etc. Om gek van te worden 8)7

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

PeaNutsss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:05:
Hebben meer mensen last van een wegvallende linesync sinds het onderhoud van vannacht? Het lijkt wel een knipperlicht bij mij.. wel linesync.. geen linesync.. etc. Om gek van te worden 8)7
ik kan geen onderbrekingen vinden tot nu toe :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PeaNutsss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:05:
Linesync gaat over het stukje tussen jou modem en de centrale, een lokaal probleem dus. Je modem kan problemen hebben, de kabel kan ergens beschadigd zijn, of de DSLAM is stuk / voorzien van een niet goed werkende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er mensen die al een geporteerde ISDN lijn hebben? Ik zit nl. nog steeds te wachten tot T-DSL mijn lijn gaat porteren. Tot die tijd zit ik dus nog steeds met 25 euro per maand aan abonnementskosten.

Indien er mensen zijn die hun (ISDN)lijn hebben laten porteren... hebben die dan nog steeds de beschikking over al hun nummers?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
rally schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:23:
Zijn er mensen die al een geporteerde ISDN lijn hebben? Ik zit nl. nog steeds te wachten tot T-DSL mijn lijn gaat porteren. Tot die tijd zit ik dus nog steeds met 25 euro per maand aan abonnementskosten.

Indien er mensen zijn die hun (ISDN)lijn hebben laten porteren... hebben die dan nog steeds de beschikking over al hun nummers?
Als het te lang duurt, moet je het even melden. Gebruikelijk is een dag of 10; bij mij ging het ook fout in het bbned proces en hebben ze de lijn portering opnieuw gedaan.

Je merkt dat het fout gaat, als je achter elkaar brieven van de KPN krijgt met verschillende porteringsdata.

Ik weet niet of het standaard is, maar meestal gebeurt de portering op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Xandrios schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:50:
[...]

Linesync gaat over het stukje tussen jou modem en de centrale, een lokaal probleem dus. Je modem kan problemen hebben, de kabel kan ergens beschadigd zijn, of de DSLAM is stuk / voorzien van een niet goed werkende firmware.
Modem is net nieuw, maar voor de zekerheid even de oude alcatel uit de kast gehaald. Die heeft hetzelfde probleem. Kabels langsgelopen, andere kabels geprobeerd, probleem blijft :/ Zelfs al een andere splitter geprobeerd. Heb net maar even een mailtje naar Tweak gestuurd of ze misschien storing hebben in de centrale hier.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er trouwens meer mensen last van het probleem van opvragen van pagina's dat het soms even duurt voordat deze op je scherm staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:18:
Hebben er trouwens meer mensen last van het probleem van opvragen van pagina's dat het soms even duurt voordat deze op je scherm staat?
ja ietsies.. nu jij het zegt merk ik het ook ..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm,

bij mij is alles nu gereduceerd.....niet alleen de pagina's ophalen

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 24 2004 om 18:08:31 UTC+0100)

Download : 88.4 KByte/sec
Upload : 20.4 KByte/sec
Connection : 227.0 Conn/min
Ping test Nederland : 86.0 ms

en dat met een ultra-DSL.........meer mensen last van ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:12:
hmmm,

bij mij is alles nu gereduceerd.....niet alleen de pagina's ophalen

(Overgenomen op Wed Nov 24 2004 om 18:08:31 UTC+0100)

Download : 88.4 KByte/sec
Upload : 20.4 KByte/sec
Connection : 227.0 Conn/min
Ping test Nederland : 86.0 ms

en dat met een ultra-DSL.........meer mensen last van ?
Het is door ons opgemerkt en we gaan op de avond nog de oude situatie terugprikken. Het lijkt er op, dat de aanpassing van gisteravond prima werkt, maar tot slechts 600Mbit. Zie aankondiging website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:52:
[...]

Het is door ons opgemerkt en we gaan op de avond nog de oude situatie terugprikken. Het lijkt er op, dat de aanpassing van gisteravond prima werkt, maar tot slechts 600Mbit. Zie aankondiging website.
Oke, bedankt voor de info, dan weet ik dat het niet aan mij ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Ghandi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:52:
[...]

volgens mij net gebeurt :P was een HIK.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Oké heb hierbij TweakDSL de opdracht gegeven om mijn KPN lijn over te nemen op VoDSL. Dus KPN gaat de deur uit; Go VoDSL ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Momenteel werken er slechts 4 draadjes naar de news server ipv de vertrouwde 9.. Is dit tijdelijk van toepassing?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:41:
[...]

volgens mij net gebeurt :P was een HIK.
hier nog steeds rond de 125 KB sec....wel met 7 draadjes btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:58:
[...]

hier nog steeds rond de 125 KB sec....wel met 7 draadjes btw....
Ahhh, ik had hier eerder moeten kijken! Ik was al druk bezig om mijn drivers te updaten enzo, na een verse install, ik steeds maar denken dat het aan m'n drivers zou liggen ofzo.. nou dan ga ik maar ff relaxen ofzo :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PieterJ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:15:
[...]

Voor jouw probleem heb ik niet echt een oplossing
Staan standaard configfiles online bij Cistron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

I_Stealth_I schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:53:
Oké heb hierbij TweakDSL de opdracht gegeven om mijn KPN lijn over te nemen op VoDSL. Dus KPN gaat de deur uit; Go VoDSL ;)
:)

Neem dus aan dat alles nu naar wens gaat met de telefoon of zijn er toch nog kleine zaken die nog aandacht nodig hebben.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmm.....

bij mij blijft de snelheid erg onder de maat....klopt dat ?

(Overgenomen op Wed Nov 24 2004 om 21:33:53 UTC+0100)

Download : 99.8 KByte/sec
Upload : 36.3 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

of moet ik het modem resetten ? want ik had deze lage waardes ook pas gekregen nadat ik mijn modem had gereset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:34:
ehmm.....

Bij jou wel.
Bij mij weer niet.

Nou vind ik speedtest ook niet bepaald een betrouwbare methode overigens.

Download : 847.4KB/s <<< dat klopt meestal wel
Upload : 49.7KB/s <<< en een FTP upload doet wel degelijk 90KB/s dus hier zit speedtest er flink naast.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2004 22:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:00:
[...]

Bij jou wel.
Bij mij weer niet.

Nou vind ik speedtest ook niet bepaald een betrouwbare methode overigens.

Download : 847.4KB/s <<< dat klopt meestal wel
Upload : 49.7KB/s <<< en een FTP upload doet wel degelijk 90KB/s dus hier zit speedtest er flink naast.
nee klopt
maar een indicatie is het wel.....99 of 750......dat zie je wel...

edit : net modem gereset...maar nog steeds maar +/- 100 KB/sec..... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
KroontjesPen schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:10:
[...]
:)

Neem dus aan dat alles nu naar wens gaat met de telefoon of zijn er toch nog kleine zaken die nog aandacht nodig hebben.
Ik heb nog steeds geen inkomende caller id (dus ik zie niet wie mij belt). Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:19:
[...]

nee klopt

net even een testje gedaan vanaf de testserver van tweak..gewoon de "normale" 840 voor mij.. Probleem zit dus ergens bij jouw setup.

Iets anders zag vandaag in mijn modemlog dat mijn modem vanmorgen een kernel warm restart heeft gedaan. (is dus een reboot na internal error las ik via telnet)
Had de laatste tijd ook al last van spontane korte linesyncs down en up.

Als ik de berichten hier op het forum lees zijn dat allemaal voorbodes van het voortijdig overlijden van mijn speedtouch 510?

Modem is 10 maanden oud dus dan heb ik lijkt het mij nog garantie van Tweak?

Zal eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:19:
[...]

nee klopt

Probeer eens een fabrieksreset in de modem, kijk even of er niet toevallig ergens bittorrent of een andere p2p progsel draait, controleer of er niet ergens een kabeltje brak is, en bel als laatste de helpdesk ;)

• Ghandi
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:03:
[...]

net even een testje gedaan vanaf de testserver van tweak..gewoon de "normale" 840 voor mij.. Probleem zit dus ergens bij jouw setup.

Iets anders zag vandaag in mijn modemlog dat mijn modem vanmorgen een kernel warm restart heeft gedaan. (is dus een reboot na internal error las ik via telnet)
Had de laatste tijd ook al last van spontane korte linesyncs down en up.

Als ik de berichten hier op het forum lees zijn dat allemaal voorbodes van het voortijdig overlijden van mijn speedtouch 510?

Modem is 10 maanden oud dus dan heb ik lijkt het mij nog garantie van Tweak?

Zal eens een mailtje sturen.
Als je modem gewoon overleden is, heb je een jaar garantie - voor zover ik weet. Let even op dat je klachten moeten relateren aan het niet meer stabiel werken van je verbinding. Als je dus een modem inlevert voor garantie, is in jou geval die log relevant.

Verwijderd

Teckna schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:16:
[...]

Probeer eens een fabrieksreset in de modem, kijk even of er niet toevallig ergens bittorrent of een andere p2p progsel draait, controleer of er niet ergens een kabeltje brak is, en bel als laatste de helpdesk ;)
ik ga straks die fabrieks reset maar eens proberen..........snif...........bittorent of een andere p2p gebruik ik niet.....newsgroepen die wel, maar er staat geen download aan.
Ik zal straks die kabels ook weer eens nalopen.

Zit er in die copperjet 816-2P ook zo'n log ? of ieg een log waar ik wat aan heb ? ik heb ze nog niet kunnen vinden.

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:34:
ehmm.....

(Overgenomen op Wed Nov 24 2004 om 21:33:53 UTC+0100)

Download : 99.8 KByte/sec
Upload : 36.3 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

of moet ik het modem resetten ? want ik had deze lage waardes ook pas gekregen nadat ik mijn modem had gereset....
Ik trek al sinds laat gisteren tussen de 700 en 850kB/s van de nieuwsserver weg, dus nee ik kan niet zeggen dat ik er last van heb.

Bericht hierboven

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Maarten.O schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:47:
[...]

Ik heb nog steeds geen inkomende caller id (dus ik zie niet wie mij belt). Hebben meer mensen daar last van?
Ik ook niet. Ze zeggen bij Cambrium en dehelpdesk.info dat het moet werken, maar het werkt glashard niet. Ook niet met een FSK-melder. Heb er even weer een melding van gemaakt. Het wordt doorgespeeld naar BBned/telco.

/dev/null

Verwijderd

Floris schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:05:
[...]

Ik trek al sinds laat gisteren tussen de 700 en 850kB/s van de nieuwsserver weg, dus nee ik kan niet zeggen dat ik er last van heb.
Er is idd wat anders aan de hand......bij mij ligt inmiddels ALLES eruit.....ADSL en Foon...de telefoon werkt alleen als hij alleen aangesloten is zonder splitter....als de splitter ertussen gaat hebbik helemaal niets meer. (Splitter is het niet(ook een andere geprobeerd)...de hulp troepen zijn op de centrale afgestuurd....go get 'm !!)

@ : simkaart kapte er vanmiddag ook mee (en ik had de nieuwe niuet bij me) dus ik ben niet te bereiken....(ja alles breekt ineens af onder mijn handen ;-) ). Ik hoor het wel als er iets is....morgen ben ik weer thuis en mobiel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
Ik wou hier even Ed(@) van de HelpDesk bedanken voor het helpen met de email aliases. Dit kan nogal lastig zijn namelijk... als je een email alias zoals bv. xxxxxx@tweakdsl.nl wil, moet je het volgende doen:
- stuur een aanvraag naar de helpdesk info@tweakdsl.nl
- nu wordt de mail van xxxxxx@tweakdsl.nl doorgestuurd naar xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl
- ga naar http://email.tweakdsl.nl om de naam xxxxxx te activeren en paswoord te kiezen.
- nu kan je met pop.tweakdsl.nl de email van xxxxxx@tweakdsl.nl binnenhalen met gebruikersnaam xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl en het gekozen paswoord.

_/-\o_ TweakDSL de BESTE! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door BuckyBoy op 26-11-2004 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Waarom disconnect de newsserver mij als ik de groups wil ophalen, heeft emand daar een verklaring voor?

Ik gebruik Grab-it eerst werkte het perfect maar nu ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 05:47:
Waarom disconnect de newsserver mij als ik de groups wil ophalen, heeft emand daar een verklaring voor?

Ik gebruik Grab-it eerst werkte het perfect maar nu ineens niet meer.
files downloaden werkt in ieder geval prima..headers/groups haal ik altijd op van mijn payserver dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Gisteren als backup voor mijn vreemd doende speedtouch (soms spontane reboots en op en neer gaande linesync) een eminent 4102 router aangeschaft. Ik moet zeggen die doet het prima (aanvankelijk zag mijn pc het modem niet...ook niet naar ip renew...kreeg foutmelding dhcp-server niet bereikbaar, maar later op de avond plugde ik hem er opnieuw in en toen deed ie het terstond)...ping omlaag van rond de 20 naar 16 (zit nog op een globespan DSLAM) en up synct op 1024, down zelfde als speedtouch 8064.

Viel mij wel op dat er bij crc errors/ error seconds getallen komen, maar ik meen mij te herinneren dat dat normaal is bij een wide-open 8mbit lijn?

Lineatentuation is 13 db en Noisemargin is wel erg laag, fluctueert tussen 5 en 3,5 db...minimum moet toch 6 zijn??

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
milenko79 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:13:
[...]

osdorp dude, ik heb ook, sinds ene week of 2, 3 precies hetzelfde probleem als jij (heb er vorige week al over gepost maar geen reactie gehad).
ik heb alleen een linksys wag54g. het probleme ligt dus niet ana je modem volgens mij.
het probleem onstond bij mij NA de routeringsproblemen bij tweak op 05/11 vanaf die avond heb ik om de paar uur het probleme dat er geen dataverkeer meer binnenkomt. ik kan dan ook nog gewoon naar de webinterface van mijn modem, en een dhcp release renew zorgt ervoor dat ik weer vrolijk kan internetten voor een paar uur.

ik heb van tweakdsl inmiddels ene vast ip adres gekregne maar de problemen blijven.
ik heb verder het ip enzo vast in m'n modem geknald, voor het geval de gegevens gewoon niet goed automatisch zouden refreshen ofzo, maar dan nog blijft het probleem. met als naar bijgevolg dat er niets meer te refeshen valt en ik m'n modem helemala moet herstarten, dit heb ik dus weer lekker op automatisch gezet (scheelt weer een loopje naar beneden om de paar uur).

ik heb geen idee waar het probleem vandaan kan komen omdat er verder niets veranderd is in mijn settings, en het zeker ene half jaar perfect gewerkt heeft. in mijn gebruik is ook niks veranderd. p2p gebruik ik weinig, ik doe alleen aan binaries. en verder, tjah, het enige dat ik soms heb draaien is 2 keer steam, maar hij valt ook uit als ik helemaal geen steam, p2p, binaries of whatever aan heb.

volgens de status van het modem is alles nog gewoon up, er komt alleen niets meer binnen totdat ik een refresh doe.

ik hoop dat iemand mij en osdorp-dude kan helpen met waarschijnlijk ons gezamenlijke probleem.

edit: tijdens het typen vna dit bericht knalde hij er weer eens uit. het enige dat ik vanavond open heb staan is msn en word (betoogje maken), dus daar mag het niet aan liggen, de andere pc heeft de hele dag uitgestaan). vandaag heb ik geloof ik 4 keer een dhcp release/renew moeten doen
Mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost. bij jammer genoeg een gebrek aan enige reactie heb ik maar besloten al mijn settings terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, en mijn modem opnieuw te configureren. nadat ik dit gedaan heb, loopt het nu al 24 uur perfect.

ik heb nog steeds geen idee wat er was, omdat alles nog steeds hetzelfde staat als eerst (dat weet ik heel zeker). en ik zelf nooit iets veranderd had aan de goed werkende situatie.

maar goed, het lijkt weer te werken, dus we wachten rustig af of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lineatentuation is 13 db en Noisemargin is wel erg laag, fluctueert tussen 5 en 3,5 db...minimum moet toch 6 zijn??
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe komen jullie toch steeds aan die lijn gegevens? Heb me al naar gezocht, kan echter nix vinden waar ik de getrainde snelheid e.d. mee kan checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
Hmm ik kon het zou even niet vinden, maar als ik nou ADSL + VOICE aanvraag, dan krijg ik een nieuw nummer ?
Ik wil namelijk een UltraDSL abbo nemen. En ik weet eigenlijk niet welke ik moet kiezen : ADSL + bel of ADSL+voice.
Nou werd met net verteld dat ADSL+voice de HCC aanbieding is, en dat ADSL+Bel de standaard is.
Kan iemand mij nogmaals het EXACTE verschil uitleggen en waarom ik voor het 1 zou gaan en waarom voor het ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:31:
[...]

Met mijn Draytek Vigor 2600WE icm een TweakDSL WideOpen (8 megabit) valt het mij op dat de s/n ratio de laatste tijd tussen de 2 en 4 dB is, volgens mij is dit aan de lage kant.
Verdere gegevens:
-Vigor2600WE annex A
-Firmware v2.5.4_H
-geen adsl splitter geinstalleerd (gebruik geen telefoon op deze lijn)
-analoge lijn
-kabellengte vanaf de binnenkomende kabel tot aan de Vigor=35 cm.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ervaringen?

Voorts wil ik graag de uitgebreide firewall mogelijkheden van deze router benutten, en op de pc zelf geen firewall software installeren, maar HOE kom je aan de juiste instellengen? Om er zelf mee te gaan experimenteren zie ik niet zitten.

Het liefst gooi ik alle poorten dicht, met uitzondering van de poostern die nodig zijn om FTD, NewsPro, Grabit, IE te gebruiekn.
Wie heeft tips?

Thanks,

Dorko :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Ik heb verschillende dingen geprobeerd en helaas heeft niks geholpen heb er zelfs een winnt4.0 server bak van gemaakt en ook niet geholpen.
De oplossingen cq ideën hierboven heb ik ook geprobeerd en had niet geholpen, ga nu weer een win98se bak van maken en ga dan maar wat aanklooienen kijken of et gaat lukken.
had vannacht een idee maar ben hem nu ff kwijt.
Als er nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
qwaurck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:09:
Ik heb verschillende dingen geprobeerd en helaas heeft niks geholpen heb er zelfs een winnt4.0 server bak van gemaakt en ook niet geholpen.
De oplossingen cq ideën hierboven heb ik ook geprobeerd en had niet geholpen, ga nu weer een win98se bak van maken en ga dan maar wat aanklooienen kijken of et gaat lukken.
had vannacht een idee maar ben hem nu ff kwijt.
Als er nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
In hoeverre heb je het fysieke deel getest? Geeft de switch een actieve link als je de kabel naar de PC inprikt? Geeft de NIC via een lampje aan dat de kabel juist is aangesloten?
Kun je andere PC's in je netwerk bereiken, via bijvoorbeeld een ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag?
Omdat Tweakdsl geen modems meer gratis erbij doet bij een Ultra DSL(Niet met bel erbij etc)
Moet ik nog een modem erbij.Keuze alcatel of asus of zelf eentje.
Maar welke is nou goed te noemen.van de alcatel of asus.
Ik weet beide dat ze maar maximaal 832kbps up aan kunnen.

Daarin tegen staat dat sommige modems meer aan kunnen.Een Copperjet 810 gaat harder dan een alcatel modem.
Dit heb ik ook in een test gelezen.Alcatel trainde 88KB up terwijl de copperjet 104KB up ging.

Ze zeggen wel ligt aan de lijn en aan de koper etc etc , maar er zijn wel degelijk modems die hard kunnen gaan :)
Welke is nou goed , die Asus , alcatel of kan ik toch beter gaan voor de copperjet 810 of 811.(deze moet ik zelf kopen andere 2 kan ik via tweakdsl kopen)

Ik baal er ook van dat mijn huidige internet er 5 dagen uitgelegen heeft en zo niet meer van de aanbieding gebruik kon maken 1e 3mnd helf van de prijs |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Volgensmij krijg je nu nogsteeds op alle pakketten een Copperjet modem gratis? Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:32:
Volgensmij krijg je nu nogsteeds op alle pakketten een Copperjet modem gratis? Of kijk ik verkeerd?
Ik had om 16.55u gebeld erover om ook wat meer te weten over voice abbo.Toen vroeg ik ook als bij het UltraDsl een modem bij zat en toen antwoorde zei van Nee alleen bij de Voice abbo en bel+dsl maar helaas niet bij het gewone ultradsl.

En omdat de voice niet aantrekkelijk is omdat de gesprekken p/m te duur zijn.Duurder als KPN ga ik een ultradsl abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Xandrios schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:28:
[...]

In hoeverre heb je het fysieke deel getest? Geeft de switch een actieve link als je de kabel naar de PC inprikt? Geeft de NIC via een lampje aan dat de kabel juist is aangesloten?
Kun je andere PC's in je netwerk bereiken, via bijvoorbeeld een ping?
Ik heb de win98se bak met crosslink kabel aan win2k bak gehangen allebei krijgen ip# 196.x.x.x en zijn allebei via netwerk te benaderen.
Zelfs dos 6.22 met dos netwerkdrivers doet netwerkkaart het en win2000 bak kan dosbak pingen
Actyve link brandt op zowel modem als netwerkkaart.
Heb geen switch thuis staan, maar alles lijkt erop dat netwerkkaart goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he hebben jullie dit ook, of blijkt hieruit dat die nieuwe versie (beta) van grab-it gaar is :?
Afbeeldingslocatie: http://hoefakker.tweakdsl.nl/news.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

qwaurck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:51:
[...]

Ik heb de win98se bak met crosslink kabel aan win2k bak gehangen allebei krijgen ip# 196.x.x.x en zijn allebei via netwerk te benaderen.
Zelfs dos 6.22 met dos netwerkdrivers doet netwerkkaart het en win2000 bak kan dosbak pingen
Actyve link brandt op zowel modem als netwerkkaart.
Heb geen switch thuis staan, maar alles lijkt erop dat netwerkkaart goed is.
ik geloof het gewoon niet dat je dat niet lukt.. als je hier om de hoek zou wonen was ik allang wezen kijken.. windows98SE dat geen dhcp lease wil doen.. know way..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Xandrios schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:32:
Ik heb nu een getweakte alcatel home --> alcatel pro ---> 510. Zou het verschil groot zijn als ik een copperjet probeer?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Meer mensen die ping problemen hebben?
zoiets als dit?

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.puredj.com [192.168.2.254]
2 17 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 895 ms 963 ms 1000 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 1182 ms 1802 ms 1296 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 122 ms 36 ms 33 ms amsix1.nl.ionip.net [195.69.144.118]
6 29 ms 38 ms 25 ms so-0-0-2.r1-hfd1.nl.ionip.net [212.204.248.102]

Trace complete.

weer bbned-01.net.cambrium.nl die de problemen veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
PureDJ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:23:
Meer mensen die ping problemen hebben?
zoiets als dit?

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.puredj.com [192.168.2.254]
2 17 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 895 ms 963 ms 1000 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 1182 ms 1802 ms 1296 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 122 ms 36 ms 33 ms amsix1.nl.ionip.net [195.69.144.118]
6 29 ms 38 ms 25 ms so-0-0-2.r1-hfd1.nl.ionip.net [212.204.248.102]

Trace complete.

weer bbned-01.net.cambrium.nl die de problemen veroorzaakt
nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

1 13 ms 13 ms 12 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
2 15 ms 14 ms 15 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 15 ms 15 ms 16 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
4 15 ms 15 ms 15 ms AMSIX1.nl.ionip.net [195.69.144.118]
5 28 ms 17 ms 16 ms so-0-0-2.r1-hfd1.nl.ionip.net [212.204.248.102]

gaat goed hier lijkt het...

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Joepie, nummerweergave werkt 8)

Ik heb bij toeval ontdenkt dat ik nummerweergave eindelijk werkend heb. Ik heb een Philips D111 dect telefoon en terwijl ik het niet verwachtte, zag ik ineens een nummer in het display! Toestel moest ik even configgen voor Oma dus sloot het even aan op VoDSL lijn >:)

Ik had hiervoor met een Topcom-nummermelder die ook FSK moest aankunnen, maar die geeft geen kik! Nou kan het zijn dat die nummerweergave melder naar de bliksem is, of het is een oudere standaard. Het is een UPC branded apparaatje. Ik zal morgen een kijken naar een nieuwe nummermelder.

VoDSL gaat het helemaal worden, VoIP kan wel inpakken voor stabiele telefoonverbindingen.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 26-11-2004 23:42 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
I_Stealth_I schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:40:
Joepie, nummerweergave werkt 8)

Ik heb bij toeval ontdenkt dat ik nummerweergave eindelijk werkend heb. Ik heb een Philips D111 dect telefoon en terwijl ik het niet verwachtte, zag ik ineens een nummer in het display! Toestel moest ik even configgen voor Oma dus sloot het even aan op VoDSL lijn >:)

Ik had hiervoor met een Topcom-nummermelder die ook FSK moest aankunnen, maar die geeft geen kik! Nou kan het zijn dat die nummerweergave melder naar de bliksem is, of het is een oudere standaard. Het is een UPC branded apparaatje. Ik zal morgen een kijken naar een nieuwe nummermelder.

VoDSL gaat het helemaal worden, VoIP kan wel inpakken voor stabiele telefoonverbindingen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Kostentechnisch is juist een combinatie sterk. Wij hebben een eenvoudige situatie, met veel mensen die bellen, veel mensen die terugbellen; collega's op de weg etc.

Een combinatie van VoDSL, VoIP en een creative aanpassing van je hele communicatieprobleem heeft onze totale telefoonnota terug weten te brengen met 70% (tegen een investering van 4 maanden telefoonnota).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Hmm. Ik bel naar mijn VoDSL nummer , maar mijn telefoon gaat niet eens over .. (wel op mijn mobiel , maar mijn vaste toestel rinkelt niet) ...

Wel lekker rustig... Ik vroeg me al af waarom ik ineens zo impopulair was bij mijn vrienden :+

[ Voor 27% gewijzigd door om3ega op 27-11-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:34:
Hmm. Ik bel naar mijn VoDSL nummer , maar mijn telefoon gaat niet eens over .. (wel op mijn mobiel , maar mijn vaste toestel rinkelt niet) ...

Wel lekker rustig... Ik vroeg me al af waarom ik ineens zo impopulair was bij mijn vrienden :+
Geweldig dat doorschakelen ;) Ik werk ook op een helpdesk met telefonievragen; hoeveel problemen er wel niet binnenkomen met foutieve doorschakelingen of kortsluiting binnenshuis.

Maargoed ik zit een beetje met een probleempje; namelijk welk signaaltype er komt bij VoDSL. Momenteel is dat FSK, ik heb een oudere gigaset die alleen DMTF slikt. Kan je nou straks kiezen welk signaal je wil hebben? Of kan dat niet per klant geinstalleerd worden? Zoja dan moet ik een nieuw toestel kopen met FSK/DTMF zoals bijna bij alle nieuwe gigasets te krijgen is.

FSK heeft opzich hele grote voordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 27-11-2004 01:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
I_Stealth_I schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:25:
[...]

Geweldig dat doorschakelen ;) Ik werk ook op een helpdesk met telefonievragen; hoeveel problemen er wel niet binnenkomen met foutieve doorschakelingen of kortsluiting binnenshuis.
Neuh.. niets doorgeschakeld.. Mijn KPN (ja ik heb hem nog even) doet het wel... Als er een doorschakeling in zit dan is die zeker niet door mij erin gezet :) .. Maandag nog even testen en dan even bellen maar :).. Jammer dat ik dan op mijn werk zit , dus testen wordt lastig..

[ Voor 11% gewijzigd door om3ega op 27-11-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Task 'xxx.nl - Sending' reported error (0x800CCC6A) : 'Your outgoing (SMTP) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: 451 qq temporary problem (#4.3.0)'
Een fout bij mij, of een fout bij tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Vatt schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:10:
[...]

Een fout bij mij, of een fout bij tweakdsl?
Tweakdsl.. bij mij ook.. en bij nog iemand die ik sprak ook. :)

Overigens is mijn probleem opgelost.. (modem reset) ..
Maar ik kan (weer) geen 0900 nummer bellen , en mijn mobiel (telfort) krijg ik ook niet te pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:10:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Kostentechnisch is juist een combinatie sterk. Wij hebben een eenvoudige situatie, met veel mensen die bellen, veel mensen die terugbellen; collega's op de weg etc.

Een combinatie van VoDSL, VoIP en een creative aanpassing van je hele communicatieprobleem heeft onze totale telefoonnota terug weten te brengen met 70% (tegen een investering van 4 maanden telefoonnota).
Maar ik neem aan dat hier ook een VoIP stream gebruikt wordt? Al dan niet voor een deel over een eigen dedicated ATM kanaal.
Want vanaf het punt dat het (voice) ATM kanaal getermineerd wordt, moet het toch ook verder over standaard ethernet?

Het lijkt mij in ieder geval logisch als het mogelijk zou zijn om dan ook via een normale VoIP client te werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 27-11-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment krijg ik weer redelijk wat corrupte articles binnen. De exacte fouten zijn per server verschillend (x.x.x.183 heb ik niet kunnen testen omdat die geen response geeft op een request op Message-ID). Als ik een article meerdere keren ophaal van dezelfde server is exact dezelfde byte fout. Net als ik een tijd geleden al heb gemeld is het steeds bit 6 (mask 0x40) die de waarde 1 heeft terwijl dat 0 moet zijn.

Het lijkt me toch echt een hardware probleem op een van de servers. Er zit overigens geen logica in de offsets binnen de articles waar de fouten zicht bevinden. Op m'n vorige bericht heb ik geen reactie gezien van iemand van TweakDSL en het probleem is blijkbaar ook niet opgelost.

Dit zijn in ieder geval wat Message-ID's van articles waarin fouten zitten op x.x.x.181 (x.x.x.180 ook, maar ik neem aan dat dat een load balancer is):
<part7of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part8of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part11of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part12of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part21of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part22of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part30of40.n6bpvYTZZMIh3SX3HFTo@powerpost2000AA.local>
<part17of40.kt6OXXLLFvNqbPW8VMEK@powerpost2000AA.local>
<part35of40.kt6OXXLLFvNqbPW8VMEK@powerpost2000AA.local>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je dit ook al doorgemailed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Op dit moment kan ik niet connecten. zijn er meer die het probleem nu ondervinden? Het rare is als ik ff een ander modem pak, en een dhcp lease vraag het wel wil, terwijl mijn vaste IP niet wil connecten op de news bak..

27-11-2004 20:23:14 Resetting hanging (16 seconds of inactivity) connection on the "Tweakdsl" server.
27-11-2004 20:23:31 Resetting hanging (16 seconds of inactivity) connection on the "Tweakdsl" server.
27-11-2004 20:23:31 Resetting hanging (16 seconds of inactivity) connection on the "Tweakdsl" server.

edit 21:40 alles werkt weer :P

[ Voor 95% gewijzigd door Nijl op 27-11-2004 21:40 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mail werkt ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Zo ik heb gisteravond even een gieg of 8 gedload maar par2 zegt dat ongeveer 95% van alle rars beschadigd is. Oftwel niet compleet, ik heb zoveel par2 nodig dat alles onherstelbaar is. Ik kan beter kan proberen de film opnieuw te downloaden.
btw de rars lijken op he oog allemaal de goede/zelfde lengte te hebben.

Erg Jammer die nieuwsserver heeft weer precies één week goed gewerkt en nou is het alweer janken met de pet op. Wat hebben jullie in godsnaam aangepast, dat alles corrupt de deur uitgaat? Het werkte toch prima allemaal?

Ik vind het nou niet leuk meer, het is sinds ik hier zit, 2 maanden, steeds 1 week wel, 1 week niet, etc.

Zal alles opnieuw in de dload gooien kijken of het nu wel compleet binnenkomt.

Nee, het probleem is er nog steeds. Nou bedankt dan maar weer. Sommige files werden over 5 dagen verspreid gepost en ik ben hier al 3 dagen bezig met dloaden :( . Door dit leuke geintje, is alles helemaal voor niets geweest, beschadigd en waarschijnlijk nooit meer compleet te krijgen. :(

Wat baal ik hiervan. :(

[ Voor 35% gewijzigd door ErikRo op 28-11-2004 11:42 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ErikRo schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:17:
Erg Jammer die nieuwsserver heeft weer precies één week goed gewerkt en nou is het alweer janken met de pet op. Wat hebben jullie in godsnaam aangepast, dat alles corrupt de deur uitgaat? Het werkte toch prima allemaal?
EVEN ALS HERINNERING: DIT IS GEEN OFFICIEEL SUPPORT KANAAL
Dingen hier melden in de hoop dat een van twee medewerkers die hier wel eens komen(en een ex-medewerker) er per ongeluk tegenaan lopen WERKT NIET.

Er is gisteren hier een uur lang geouwehoert over mail-die-het-niet-deed voordat ik, als ex-medewerker, er tegenaan liep en het bleek te kunnen verhelpen. Als ik hier niet gekeken had, had het misschien nog niet gewerkt, want op de storingslijn (die je gewoon kunt bellen voor een storing met de smtp-server) waren op dat moment wel 0 meldingen binnengekomen.

Mail de helpdesk, bel de helpdesk of het storingsnummer.
NOGMAALS ALS HERINNERING: DIT IS GEEN OFFICIEEL SUPPORT KANAAL

Hier praat men over TweakDSL, niet tegen TweakDSL. Je zal best balen, maar zolang je niet iets bij TweakDSL meldt weten ze daar ook nergens van.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087