Momenteel al enkele dagen problemen met het downloaden van de headers. Met newsleecher als newsbin pro. Inloggen gaat perfect...
Komt iemand dit bekent voor??
Komt iemand dit bekent voor??
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Inside everyone there's a nut
Verwijderd
Heb voor het eerst sinds tijden weer even headers gedownload om te testen voor je.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:01:
Bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik bedoel dus dat ik geen headers kan downloaden...!!
Zeg maar dag tegen KPN, daag daag!De DSL & Bel tarieven zijn all-in, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor lijnen zonder "line-sharing" Je kunt dus je huidige telefonie contract dus opzeggen zonder dat je extra kosten krijgt voor "kaal koper"
/dev/null
Straks komen de oude tarieven ook weer op de site, dus met linesharing; volgens mij geld ook nog de HCC aktie voor een aantal dagen, dat je voor de halve prijs een voice modem kan krijgen.I_Stealth_I schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:20:
Dit is echt beter!!!!! Supernieuws:
[...]
Zeg maar dag tegen KPN, daag daag!![]()
![]()
Dit staat er nog maar een nacht op, dat van lijnsharing. Gisteravond stond het er nog niet op.Ghandi schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:43:
[...]
Straks komen de oude tarieven ook weer op de site, dus met linesharing; volgens mij geld ook nog de HCC aktie voor een aantal dagen, dat je voor de halve prijs een voice modem kan krijgen.
/dev/null
Bestaande abo's kunnen hun telefoon migreren, enige is dat je een copperjet modem nodig hebt voor het voicekanaal, voor bestaande leden betekent dat eenmalig een copperjet bestellen voor 34,95Mister_T schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:52:
Mag ik geloven dat dit ook voor bestaande leden geldt..........., of is dit een lokkertje voor nieuwe klanten???
[ Voor 63% gewijzigd door Mister_T op 19-11-2004 19:01 ]
Verwijderd
Nu is het probleem met de headers ook opgelost...Azqi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:24:
[...]
Heb voor het eerst sinds tijden weer even headers gedownload om te testen voor je.
Alt.binaries.comp update prima. Ik denk dat het bij jou zit.
Misschien slim om zowie zo de stap naar NZB bestanden te zetten.
Heb je een andere kabel geprobeerd? Cross en Straight?Vatt schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:28:
Vandaag m'n Copperjet VoDSL modem gehad, maar m'n ethernet poort op het modem doet het niet. Het lampje gaat niet branden.
Gebeurt het vaker (hier misschien iemand) die ook een DOA had met z'n modem?
Duurt het lang voordat Tweakdsl een nieuwe stuurt?
[ Voor 30% gewijzigd door MrDirect op 19-11-2004 19:47 ]
Verwijderd
Hier 1024 op bijna 2KM dus het kan prima. Ook 8192 down. Alleen niet met de Speedtouch maar een Sitecom modem. Speedtouch kon maar op 6Mbit down en 832kbit up.IEFtm schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:32:
hier 920 op 2 km afstand. het kan dus wel.
maar het is dan ook alleen hetzelfde netwerk![]()
hoe zit het qua routering bij TweakDSL ?
Eerst naar tweakdsl routers en dan naar AMS-IX ? (telecity2) ?
Ik doe gelukkig direct naar router in Telecity1,
dus 1 hopje minder weer.. scheelt blijkbaar
Mister_T schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:11:
Mhhm, dan ga je toch 9¾ euries extra betalen voor je KPN verbinding aan TweakDSL?
Je hebt toch een KPN lijn nodig tot de KPN centrale en van daaruit naar het BBned. Als je geen minimaal belbudget abbo hebt betaal je dan toch een soortgelijk bedrag extra aan TweakDSl, is dat ineens niet meer nodig of is dit dan een tijdelijke actie of begin ik nu dement te worden
duidelijk?De DSL & Bel tarieven zijn all-in, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor lijnen zonder "line-sharing" Je kunt dus je huidige telefonie contract dus opzeggen zonder dat je extra kosten krijgt voor "kaal koper"
/dev/null
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 05:43 ]
Verwijderd
ik heb dezelfde vragen en ben nieuwsgierig bij wie het wel werkt en wat voor een telefoon er gebruikt wordt. Er zijn namelijk 2 methodes die gebruikt worden om caller id te laten zien op het display. Alle KPN / voor nederlandse markt gemaakte telefoons maken juist gebruik van een techniek die niet wereldwijd is en niet compatible met FSK.I_Stealth_I schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:09:
Even over VoDSL inkomende nummerweergave/CallerID;
Wie heeft het werkend op een analoge lijn en zoja welk signaal? Ik heb bericht gekregen dat het zou moeten werken van 'De helpdesk.info' maar niets te zien. Atwoord was trouwens behoorlijk vaag;
[...]
okeHallo ik het het over nummerweergave, niet verzending van mijn eigennummer.
idem dito; maandag mogen ze mijn KPN nummer migreren, kan het KPN abbo voor 1-1-2005 de deur nog uit. Dit gaat Tweak klanten opleverenVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 05:32:
Maandag gelijk ff bellen met Tweak, kunnen ze KPN een schop verkopen van mij
/me : Sjees! half 6! Ik ga naar huis, pitten
[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 20-11-2004 10:38 ]
/dev/null
Trok net een post uit een dumpgroep binnen van 8 dagen oud. Hier nog mensen die al goede ervaringen hebben met nog oudere posts? Oftewel, wat is op het moment de retentie? Zit ie al op 10 dagen zoals pas besproken, of zelfs hoger?Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:41:
[...]
Nu is het probleem met de headers ook opgelost...
Mooi voor het weekend
Verwijderd
Hee, goeie vraag! Wil ik ook wel weten. En kan iemand aangeven hoelang migratie gaat duren, want ik meen ergens gelezen te hebben dat men de vraag niet aankon......I_Stealth_I schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:36:
[...]
idem dito; maandag mogen ze mijn KPN nummer migreren, kan het KPN abbo voor 1-1-2005 de deur nog uit. Dit gaat Tweak klanten opleveren
Zijn er formulieren voor? Wat moet je er voor doen?
Verwijderd
Wat er dan gebeurt is dat je geen KPN telefonie dienst/abonnement meer hebt en betaalt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:08:
als ik het goed begrijp, kan ik dan me kpn abo opzeggen ?
en na 1 jaar tweakdsl, wat gebeurt er dan ?
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-11-2004 12:15 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Maar gelukkig heb je nog een mobieltjebjck schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:14:
[...]
Wat er dan gebeurt is dat je geen KPN telefonie dienst/abonnement meer hebt en betaalt.
Je houdt dan alleen DSL over op de koperlijn via BBned. Mocht je 112 moeten bellen bij stroomstoring of BBned storing lukt dat niet. En mocht je willen overstappen op een andere ISP met andere telco (dslnetwerk anders dan BBned) gaat dat vooralsnog niet als je geen linesharing (dus geen spraak & dsl samen) meer hebt.
Dan zou je dus moeten opzeggen, weer telefonie aanvragen etc.
Gedrufde uitspraak. Er is niets sneller, veranderlijker dan de internet/telecom markt.om3ega schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:49:
[...]
Maar gelukkig heb je nog een mobieltje.. en wil je niet naar een ander netwerk dan BBned
Ons oudste telecombedrijf en bekendste kabelbedrijf zijn bezig met de introductie van VoIP diensten. Trust me, aan VoIP zitten nog heel veel haken en ogen aan. VoDSL is een stuk betrouwbaarder omdat het niet over de internetlaag loopt.bjck schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:56:
[...]
Gedrufde uitspraak. Er is niets sneller, veranderlijker dan de internet/telecom markt.
/dev/null
Verwijderd
Dus EIGENLIJK moeten we ons behoudend gaan gedragen, en de KPN blijven spekken?bjck schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:56:
[...]
Gedrufde uitspraak. Er is niets sneller, veranderlijker dan de internet/telecom markt.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Als je je ISDN lijnen en toestellen wilt blijven gebruiken heb je volgens mij een Copperjet 815 nodig, dus niet de Copperjet 816-2P.KroontjesPen schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:59:
Voor mij is het nog niet duidelijk of het per maand voordeliger is.
Zit met ISDN met 4 tel.nummers. Dat wil ik wel zo houden.
Heb 1 vast toestel en vox Chicago 200i met 2 stations en als backup 'n ISDN modem.
Alles nieuw kopen is ook weer extra uitgaven.
Welk modem krijg ik voor die € 199, is die ISDN in en uit ?, en zijn er andere om te kiezen.
Nog teveel vragen hier dus wacht ik nog even met kiezen.![]()
[ Voor 41% gewijzigd door I_stealth_I op 20-11-2004 22:15 ]
/dev/null
Iemand voor niets spekken is natuurlijk nutteloos.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:42:
[...]
Dus EIGENLIJK moeten we ons behoudend gaan gedragen, en de KPN blijven spekken?
Dat zou inderdaad tof zijn, maar lijkt me heel sterk.j_bos schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:52:
Kan je met VoDSL ook via een carrier bellen zoals www.1649bellen.nl?
Want dan is het wel helemaal ideaal natuurlijk!
Haalde gisteren avond headers van 8 dagen op.Azqi schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:58:
[...]
Trok net een post uit een dumpgroep binnen van 8 dagen oud. Hier nog mensen die al goede ervaringen hebben met nog oudere posts? Oftewel, wat is op het moment de retentie? Zit ie al op 10 dagen zoals pas besproken, of zelfs hoger?
Niet. Vooral ook niet opzeggen. De 'nieuwe' telco vraagt portering aan, en de 'latende' telco beeindigt dan de overeenkomst. Als je zelf opzegt zijn je nummers al weg op het moment dat er geporteerd moet worden en vis je achter het net.mr_taipan schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:42:
Er staat wel ergens dat je je telefoonummer kunt behouden maar nergens hoe je dat met kpn moet regelen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hoe zetten we het abo om naar een 'DSL & Bel' abonnement? En hoe zit het als je al één voice lijntje hebt lopen, en je wil bijvoorbeeld op de 2e lijn je KPN nummer laten porteren?Burne schreef op zondag 21 november 2004 @ 04:45:
[...]
Niet. Vooral ook niet opzeggen. De 'nieuwe' telco vraagt portering aan, en de 'latende' telco beeindigt dan de overeenkomst. Als je zelf opzegt zijn je nummers al weg op het moment dat er geporteerd moet worden en vis je achter het net.
/dev/null
dit zou ik ook graag willen weten/zien.TakutoRadiance schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:57:
question:
Misschien ben ik kippig ofzo, maar waar is het customer menu gebleven?
Ik zou graag willen weten hoeveel data ik binnentrek enz, maar weet niet of je dat daar wel kan zien uberhaubt.
uhHans van Eijsden schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:12:
[...]
dit zou ik ook graag willen weten/zien.
Aangezien mijn SpeedTouch in bridge-modus staat, kan ik het modem niet meer benaderen, simpelweg omdat deze dan geen IP meer heeft, zo kan ik dus ook niet zien hoeveel data ik verbruik en verbruikt heb. Ideetje?
Dataverkeer wordt daar niet weergegeven, het is *unlimited* heTakutoRadiance schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:57:
question:
Ik zou graag willen weten hoeveel data ik binnentrek enz, maar weet niet of je dat daar wel kan zien uberhaubt.
Je speedtouch heeft gewoon nog een IP hoor, alleen moet je je client PC even een IP in hetzelfde subnet geven om die te kunnen benaderen.Hans van Eijsden schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:12:
[...]
dit zou ik ook graag willen weten/zien.
Aangezien mijn SpeedTouch in bridge-modus staat, kan ik het modem niet meer benaderen, simpelweg omdat deze dan geen IP meer heeft, zo kan ik dus ook niet zien hoeveel data ik verbruik en verbruikt heb. Ideetje?
Ik was dat ook kwijt, totdat ik het hier tegenkwamTakutoRadiance schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:57:
question:
...en anders ARP je een adres eraan vast, dan kun je 'm ook benaderen.Xandrios schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:06:
Je speedtouch heeft gewoon nog een IP hoor, alleen moet je je client PC even een IP in hetzelfde subnet geven om die te kunnen benaderen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
http://customer.tweakdsl.nl & http://email.tweakdsl.nlTakutoRadiance schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:57:
question:
Dat wist ik iddTeckna schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:58:
[...]
http://customer.tweakdsl.nl & http://email.tweakdsl.nl
Dataverkeer kan je daar niet inzien, echter maakt het geen verschil, je hebt geen limiet of fupjes.
Verwijderd
Ik heb er helaas geen abbo, maar de reverse traceroute ziet er zo uit:Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:42:
Even een vraag voordat ik me ga aanmelden bij tweakdsl.(eindelijk de knoop doorgehakt)
Wilde ik nog 1 ding weten.
Heeft iemand een een abbo bij giganews lopen en die voor mij wilt kijken over welke hops hij gaat.
Je kunt ook zonder abbo een traceroute op hun site doen www.giganews.com > performance status > Line Info - Reverse Traceroute.
Kan iemand dat voor mij eens doen en dan met beide servers. En dat hier even neer zetten.Want ik wil deze payserver behouden natuurlijk![]()
In ieder geval hartelijk dank voor de moeite![]()
news.giganews.com
1 gw-vlan201.dca.giganews.com (216.196.98.1) 0 ms 0 ms 0 ms
2 62.153.203.33 (62.153.203.33) 0 ms 0 ms 0 ms
3 if-8-0.core1.aeq.teleglobe.net (209.58.27.133) 0 ms 0 ms 0 ms
4 if-2-0.mcore3.njy.teleglobe.net (216.6.57.41) 82 ms 82 ms 84 ms
5 if-8-0.core2.njy.teleglobe.net (216.6.57.30) 82 ms 82 ms 81 ms
6 if-8-0.core2.lhx.Teleglobe.net (66.110.8.142) 82 ms 83 ms 89 ms
7 if-2-0.core1.ad1.teleglobe.net (80.231.80.1) 82 ms 83 ms 82 ms
8 Vlan2.msfc1.ad1.teleglobe.net (80.231.82.4) 81 ms 85 ms 85 ms
9 Vlan106.msfc1.ad1.teleglobe.net (80.231.82.38) 83 ms 118 ms 83 ms
10 ge5-6.cambrium.ams1.trueserver.nl (213.239.156.126) 81 ms 81 ms 81 ms
11 ring13.net.cambrium.nl (217.19.16.11) 161 ms 139 ms 153 ms
12 cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42) 83 ms 82 ms 87 ms
13 gateway.xandrios.net (192.168.0.1) 100 ms 100 ms
Snelheidstestje (Bedenk wel, dit staat gelijk aan het downloaden dmv 1 thread)news-europe.giganews.com
1 216-196-110-3.ams.giganews.com (216.196.110.3) 0 ms 0 ms 0 ms
2 cambrium.telecity2.nl-ix.net (194.153.154.50) 0 ms 0 ms 0 ms
3 ring13.net.cambrium.nl (217.19.16.11) 106 ms 45 ms 71 ms
4 cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42) 1 ms 3 ms 1 ms
5 gateway.xandrios.net (192.168.0.1) 18 ms 19 ms 19 ms
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 22-11-2004 14:58 ]
Verwijderd
Thx Xandrios.Xandrios schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:55:
[...]
Ik heb er helaas geen abbo, maar de reverse traceroute ziet er zo uit:
[...]
[...]
Snelheidstestje (Bedenk wel, dit staat gelijk aan het downloaden dmv 1 thread)
news.giganews.com --> 2.8 Mbit (350KB/sec effectief)
news-europe.giganews.com --> 4.8Mbit (600KB/sec effectief, en het uiterste maximale van mijn verbinding. Mischien kan hij dus wel harder, maar mijn verbinding zit ermee aan z'n limiet)
Overigens is giganews inderdaad een van de beste, maar wel erg duur. Ikzelf red me met de tweakdsl Newsserver (10 dagen retentie, dus 90% haal ik daar zonder problemen weg) en een goedkoop (gedeeld) usenetserver accountje prima. Scheelt flink in de kosten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:28 ]
Verwijderd
Vanmorgen en gisteravond ging ie bij mij als een speer.PeaNutsss schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:15:
Ik heb nu al weer 2 dgn dat ik de newsserver niet op kanWeer dezelfde 480 authentication foutmelding
Heb er meer mensen last van?
Er is een uitspraak van tweakdsl waarin wordt geroepen dat de eerste die aangesproken wordt op zijn downloadgedrag een taart krijgt aangeboden..Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:25:
[...]
Maar even nog effe voor de goede orde Tweak kent geen datalimiet.Dus ook al naai ik er een keer 300gb eraf of 25 gb op 1 dag.Komt omdat ik vrachtwagenchauffeur ben en soms wat in te halen heb
Totaal geen problemen. Ik trek op dit moment m'n hele verbinding dicht (2 Threads), gaat dus echt als een speer.PeaNutsss schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:15:
Ik heb nu al weer 2 dgn dat ik de newsserver niet op kanWeer dezelfde 480 authentication foutmelding
Heb er meer mensen last van?
Gebruik gewoon news.tweakdsl.nl op poort 119 zonder enige inloggegevens of iets dergelijks. Heb het probleem zowel met Grabit als met Newsleecher. Dus het kan geen instelfout aangezien er praktisch niets ingesteld is.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:36:
[...]
Vanmorgen en gisteravond ging ie bij mij als een speer.
Lijkt mij dus een instelfout bij jezelf te zijn.. authentication is niet nodig op tweak newsserver. Heb je van een andere nieuwsserver de inloggegevens abusievelijk overgenomen?
Als ik dit doe dat krijg ik idd ook gewoon posting ok te zien. Maar het is wel vreemd dat zowel Grabit als Newsleecher dezelfde foutmelding geven (bij beiden geen authenticatie ingesteld). Had er vorige week donderdag ook last van, maar dat was snel opgelost. Nu kreeg ik het gisteren dus weerXandrios schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:18:
[...]
Totaal geen problemen. Ik trek op dit moment m'n hele verbinding dicht (2 Threads), gaat dus echt als een speer.
Let op dat je ook niet moet proberen te authenticaten, maw: Authenticatie totaal uitzetten.
Mocht dat ook niet werken, wat krijg je dan als je dit uitvoert in een DOS-box: telnet news.tweakdsl.nl 119
Ik krijg dan netjes "200 cachenews.cambrium.nl NNRP Service Ready (posting ok).", dat betekend dus dat de verbinding prima is...en eventuele problemen bij je client programma liggen.
Ok, dan zou er in princiepe niets mis mogen zijn. Ik gebruik ook newsleecher (v2b5), en dat werkt prima. ff voor de zekerheid, je hebt hem zo ingesteld staan? (Evt. andere naam).PeaNutsss schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:43:
[...]
Als ik dit doe dat krijg ik idd ook gewoon posting ok te zien. Maar het is wel vreemd dat zowel Grabit als Newsleecher dezelfde foutmelding geven (bij beiden geen authenticatie ingesteld). Had er vorige week donderdag ook last van, maar dat was snel opgelost. Nu kreeg ik het gisteren dus weerWat zou het nog meer kunnen zijn?
hmm ok, hoef me dus geen zorgen te maken of er 1 of andere kiddo belletje aan het trekken is.Xandrios schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:45:
Iets mindere mate, maar: ja. Pings richting Trueserver komen neer op ~ 120ms.
Verwijderd
Dan doe ik toch aardig mijn best denk ik. Heb nu dagen van 40-50GB download van Giganews (meteen interessant voor mensen die Giganews willen --> 4 threads levert ongeveer 600-750kb/sec op, headers gaan wel langzaam).Teckna schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:38:
[...]
Er is een uitspraak van tweakdsl waarin wordt geroepen dat de eerste die aangesproken wordt op zijn downloadgedrag een taart krijgt aangeboden..
Ik heb em inderdaad zo ingesteld (op de server nickname na danXandrios schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:31:
[...]
Ok, dan zou er in princiepe niets mis mogen zijn. Ik gebruik ook newsleecher (v2b5), en dat werkt prima. ff voor de zekerheid, je hebt hem zo ingesteld staan? (Evt. andere naam).
Wat krijg je als je bij newsleecher op een server clickt die niet wil authenticaten, en dan "login message" doet? Dan krijg je namelijk de preciese error.
Een andere mogelijkheid is mischien een Proxy die per ongeluk ingesteld staat?
[ Voor 4% gewijzigd door PeaNutsss op 22-11-2004 21:13 ]
Erg vreemd idd. Bedankt iig!Xandrios schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:15:
Dat is wel erg vreemd zeg. Hij is dus gewoon verbonden, maar geeft tegelijk aan dat het verbinden niet goed gegaan is
Mischien kun je nog een andere Beta proberen van newsleecher.....anders weet ik het ook niet echt
Je moet eerst my opzeggen; gelijkertijd kan je tweak aanvragen; de verbinding verlies je niet; wel je emailadres; dat wordt er eentje in de tweakdsl range.GFM schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:34:
Een vraagje voor de mensen van TweakDSL/Cambrium..
Ik heb thuis een MyADSL verbinding waarvan het eerste contractsjaar er bijna op zit. Is het mogelijk om na dit eerste contractsjaar over te stappen op TweakDSL zonder dat ik m'n verbinding verlies? Of moet ik dan eerst MyADSL opzeggen en vervolgens TweakDSL aanvragen?
Verwijderd
Myadsl word toch volledig verzorgd door cambrium of zijn ze daar vanaf ? Myadsl leek heel veel op tweakdsl alleen ander jasje kreeg wel eens facturen gedrukt op mycom papierGFM schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:34:
Een vraagje voor de mensen van TweakDSL/Cambrium..
Ik heb thuis een MyADSL verbinding waarvan het eerste contractsjaar er bijna op zit. Is het mogelijk om na dit eerste contractsjaar over te stappen op TweakDSL zonder dat ik m'n verbinding verlies? Of moet ik dan eerst MyADSL opzeggen en vervolgens TweakDSL aanvragen?
[ Voor 25% gewijzigd door _MaLa_ op 22-11-2004 23:00 ]
Ja hoorVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:49:
Iemand anders die ook 99,9% zo'n perfecte verbinding heeft? Dit topic gaat alleen maar over klachten .....
Ik heb ook een superverbinding, heel af en toe valt er wel eens iets uit, maar mijn ervaring is dat het snel verholpen wordt.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:49:
Iemand anders die ook 99,9% zo'n perfecte verbinding heeft? Dit topic gaat alleen maar over klachten maar ik zit blijkbaar ook in een goede wijk. Downtime alleen als het aangekondigd is (netjes) en snel/langzame ping merk ik niks van. Newsserver zou ik wel willen gebruiken maar ik loop nog wat achter dus die 10 dagen red ik het niet mee.
Keep on going guys!
Heb je toevallig net een nieuw vast ipadres aangevraagd? in de 84.245 range?PeaNutsss schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:37:
[...]
Ik heb em inderdaad zo ingesteld (op de server nickname na dan) Vervolgens krijg ik bij een thread te zien: 'Error Occured ... Unable to authenticate. Recheck you download quota, your username & password' Bij 'login message' staat "200 chachenews.cambrium.nl NNRP Service Ready (posting ok)." Dat lijkt me goed
Sinds de herstart van die switch ik meen 2 weken geleden oid. loopt het als een trein. Overigens weet ik niet hoelang dat al speelde van die switch, maar over het algemeen genomen ben ik ook zeer tevreden. En dat de ping instabiel zou zijn zo nu en dan; sjah ik zou het niet weten. Daar merk ik als niet-gamer bar weinig vanVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:49:
Iemand anders die ook 99,9% zo'n perfecte verbinding heeft? Dit topic gaat alleen maar over klachten maar ik zit blijkbaar ook in een goede wijk.
Een hele zooooi
* om3ega meldt ..
Jep... dat was het probleem. Had gisteren een mailtje naar Tweak gestuurd en net antwoord gehad. Ze hebben de nieuwe range op de Allow List gezet en ik kan weer leechenTeckna schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:40:
[...]
Heb je toevallig net een nieuw vast ipadres aangevraagd? in de 84.245 range?
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:40 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Xandrios op 23-11-2004 13:40 ]
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door BuckyBoy op 24-11-2004 17:47 ]
Netjes , ik download ook erg veel tussen de 150GB en 300GB per maand en ik download nog steeds met 8mbit hoor. En er zitten hier op forum nog meerdere zwaarde gebruikers die ook niet geknepen zijn.BuckyBoy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:40:
Neem GEEN TweakDSL !!
ik heb het zgn. Ultra abonnement hier en had tot voor kort nog 4-5 Mbs download. Nu geef ik toe dat ik een vrij zware gebruiker ben.. ik download nogal wat spul van usenet. Dus wat doen die lui bij Tweakdsl: ze draaien gewoon de kraan dicht. Ik heb nu nog maar 1 Mbs en de snelheid is precies constant. Dat duidt er naar mijn mening op dat er een limiet op is gezet en dat het zeker geen hardware probleem is wat ze nu beweren. Ze ontkennen dus ook gewoon keihard dat ze iets veranderd hebben.
...Dus neem GEEN![]()
TweakDSL
![]()
!!
[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 23-11-2004 19:44 ]
[ Voor 99% gewijzigd door BuckyBoy op 24-11-2004 17:48 ]
Dus LEES eens wat BETERBuckyBoy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:56:
Ja Ik HAD 4-5 Mbit.. dat WAS prima! maar nu sinds zondag opeens nog maar 1 Mbs.. het ging bijna van het ene op het andere moment.. ik was erzelf bij.. meteen getest op speedtest.nl en met mijn eigen news servers natuurlijk.
Het rare is ook dat de snelheid nu precies constant is, terwijl die eerst altijd een beetje heen en weer schommelde.. dat duidt er naar mijn mening op dat er nu een limiet op gezet is.
Dus Neem GEEN![]()
TweakDSL
![]()
!!
[...]
Verwijderd
Ja dat dacht ik al maar het is toch geen 4 prts moet ik dan een switch of hub gebruiken voor de 4 computers.Xandrios schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:19:
Je kunt die copperjet met een paar clicken omtoveren tot een modem + router
Dat klopt, je zult inderdaad een simpele switch of hub moeten gebruiken. Die zijn al te koop vanaf €10Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:16:
[...]
Ja dat dacht ik al maar het is toch geen 4 prts moet ik dan een switch of hub gebruiken voor de 4 computers.
ja "trainen" daar hadden ze het bij tweakdsl inderdaad ook over:Xandrios schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:00:
[...]
Dus LEES eens wat BETER
Er kan vanalles gebeuren dat ervoor zorgt dat je modem lager trained. Bijvoorbeeld op 1Mbit. Dan haal je inderdaad precies 100KB/sec, en geen bit meer. Helemaal stabiel.
Maar dat komt dan gewoon door een kapot stekkertje, roest op het aansluitpunt, een kapot modem....
Je trekt je conclusies veel te snel: Er wordt namelijk echt niet gelimiteerd.
Verwijderd
Verwijderd
Is gelukkig niet allemaal onzin, maar informatie over de signaal sterkte e.d.BuckyBoy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:20:
[...]
Trained downstream bitrate: 1248 kbps 1248 kbps
Trained upstream bitrate: 544 kbps 544 kbps
Downstream SNR margin: 14 dB 14 dB
Upstream SNR margin: 6 dB 6 dB
Wat betekent deze onzin allemaal? Eerst haalde ik toch gewoon 4-5 Mbit, dan moet het toch goed zijn. Er gaat toch niet opeens een stekkertje veroesten ofzo?
Signature?
Verwijderd
Vreemd, ik heb zelf maanden lang een Asus gehad en vol op 7 Mbit met 4 gebruikers. Geen enkel probleem. Als je alleen de Vigor een reset geeft, blhft dan het probleem bestaan ?Osdorp-Dude schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:37:
Ik heb sinds een paar weken een irritant probleem.
Kan het zijn dat de modem het gewoon niet trekt?
Het is een standaard Asus modem die je bij TweakDSL kreeg.
Heb trouwens 1024/512Kbps abbo.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq