Hier nog steeds niet goed, geprobeerd met Newsbin, Grabbit, Newsleecher en X-news maar allemaal incompleet en Post niet op server gevonden. Hoop nu toch wel dat het snel wordt opgelostVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:04:
Maar werken de newsgroepen al weer normaal krijg hier nog steeds error's.
Nieuwsgroepen werken idd nog steeds niet naar behoren, groepen zijn wel opvraagbaar maar attachments zijn niet te downloaden.
nou, de files zijn wel te downloaden, alleen niet compleet
dit is ook zo met de nieuwe posts.
Id hier ook nog incompleet iemand ook problemen met dns servers ??TakutoRadiance schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:18:
nou, de files zijn wel te downloaden, alleen niet compleetdit is ook zo met de nieuwe posts.
krijg ene keer tweakers.net en soms de goede gathering.tweakers.net @ http://213.239.154.36
hmm... het loopt niet helemaa lekker geloof ik
1 <1 ms <1 ms <1 ms router.puredj.com [192.168.2.254]
2 16 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 277 ms 281 ms 275 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 577 ms 574 ms 596 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 616 ms 628 ms 577 ms r2-amsix2.nl.ionip.net [195.69.145.118]
6 556 ms 799 ms 590 ms so-0-0-3.r1-HFD1.nl.ionip.net [194.88.115.206]
1 <1 ms <1 ms <1 ms router.puredj.com [192.168.2.254]
2 16 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 277 ms 281 ms 275 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 577 ms 574 ms 596 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 616 ms 628 ms 577 ms r2-amsix2.nl.ionip.net [195.69.145.118]
6 556 ms 799 ms 590 ms so-0-0-3.r1-HFD1.nl.ionip.net [194.88.115.206]
[ Voor 8% gewijzigd door PureDJ op 12-11-2004 20:42 ]
Verwijderd
Bah, ik blijf een abnormaal hoge ping houden. nu al sinds ongeveer 2 weken. Mijn Dl snelheden zijn prima. altijd rond de 800k. upload is goed. 80k +
Maar mijn ping is vandaag alweer extreem hoog. nu gemiddeld 650ms Ik game veel. Maar dat is vrijwel onmogelijk op dit moment. Op de meeste servers word ik gekicked vanwege de hoge ping...
Het maakt ook niet uit op welk tijdstip ik het probeer, continu een hoge ping.
Ondertussen heb ik alle kabels alweer een keer vervangen, nix helpt meer. Waar ligt dit nu aan? Eerder antwoord was misschien een drukke lijn. Maar dan zou het toch soms beter moeten gaan??? Het wordt alleen maar erger.
Ping naar www.tweakers.net 551ms
Ik word niet gehinderd door enige netwerk kennis, maar ik ben bang dat het probleem niet door mijzelf op te lossen is?
Maar mijn ping is vandaag alweer extreem hoog. nu gemiddeld 650ms Ik game veel. Maar dat is vrijwel onmogelijk op dit moment. Op de meeste servers word ik gekicked vanwege de hoge ping...
Het maakt ook niet uit op welk tijdstip ik het probeer, continu een hoge ping.
Ondertussen heb ik alle kabels alweer een keer vervangen, nix helpt meer. Waar ligt dit nu aan? Eerder antwoord was misschien een drukke lijn. Maar dan zou het toch soms beter moeten gaan??? Het wordt alleen maar erger.
Ping naar www.tweakers.net 551ms
Ik word niet gehinderd door enige netwerk kennis, maar ik ben bang dat het probleem niet door mijzelf op te lossen is?
Ik hoop wel dat er nog iemand wat aan die niet complete niewsservers gaat doen ipv op de HCC dagen rondhangen :-)
Ik download nu al zoveel gieg bij astraweb, dat ik al moet gaan bijkopen. Ik betaal namelijk per gig.
Wat kan mij die hoge ping schelen, ik wil lekker kunnen downloaden uit de nieuwsgroepen zonder gezeur en dat lukt al de bijna de hele week niet. Heb al vele films voorbij moeten laten gaan. Geen download limiet en een lage prijs was voor mij de reden om naar tweaksdsl over te stappen. Op zich ben ik wel tevreden, maar er is gewoon niets compleet zelfs Chello heeft nog delen die compleet zijn!!!
Bij tweaksdsl is er helemaal niets compleet op het moment, er mist steeds ongeveer 50%.
En de pagina "storing en onderhoud" op www.tweakdsl.nl geeft niets aan.
Dit vind ik niets voor jullie, gezien jullie kennis en wil om een goed product neer te zetten.
Ik download nu al zoveel gieg bij astraweb, dat ik al moet gaan bijkopen. Ik betaal namelijk per gig.
Wat kan mij die hoge ping schelen, ik wil lekker kunnen downloaden uit de nieuwsgroepen zonder gezeur en dat lukt al de bijna de hele week niet. Heb al vele films voorbij moeten laten gaan. Geen download limiet en een lage prijs was voor mij de reden om naar tweaksdsl over te stappen. Op zich ben ik wel tevreden, maar er is gewoon niets compleet zelfs Chello heeft nog delen die compleet zijn!!!
Bij tweaksdsl is er helemaal niets compleet op het moment, er mist steeds ongeveer 50%.
En de pagina "storing en onderhoud" op www.tweakdsl.nl geeft niets aan.
Dit vind ik niets voor jullie, gezien jullie kennis en wil om een goed product neer te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 12-11-2004 20:54 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Jij was er vandaag toch ook? Ik hoorde (afteraf) dat jij nog even langsgeraced was? Anyway, ik ben er morgen dus nietGhandi schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:18:
[...]
Kan ik eindelijk een keer zien wie Xandrios is;)
Je kan me herkennen aan het tweakdsl t-shirt.
Erg leuke HCC actie ook overigens: Gratis Usenet access voor non-tweakdsl'ers, om te testen
[edit] Strike that, 'k kom morgen nog wel even langshobbelen
Overigens was volgens Gerrit het probleem met usenet opgelost; en zou de server nu moeten vollopen met volledige binaries. Maar aangezien hij ook de hele dag op de beurs was, kan ik me ook voorstellen dat zijn info een beetje outdated was. (Als blijkt dat nieuwe posts nu nogsteeds niet goed gaan).
was er ook nog vandaag (denk rond 13:00)
vindt die stickers wel grappig
en zag ook dat iemand de tweakers.net pricewatch aan het invullen was[/quote]
Woei
Mag ik je overigens vriendelijk verzoeken om deze groet niet elke keer te posten?
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 12-11-2004 21:59 ]
hehehXandrios schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:53:
'k sta op dit moment btw op de TweakDSL stand @ HCC(Vandaag rondgehangen voor oa Tweakers.net HCC pricewatch)
( ik was de laatste tijd met jaap in onderhandeling over een truedsl sdsl verbinding voor op mn werk.
btw. ik was die gast met lang haar , zwarte kleren
[ Voor 7% gewijzigd door 666AnGeL op 12-11-2004 23:03 ]
Ik heb anders nog steeds 2 lijnen die wel linesync hebben maar nog steeds geen routing.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:32:
Ok, even een snelle, maar niet via het officiele kanaal.
We lijken een deel van de routering kwijt te zijn, maar niet voor alle klanten.
Laten we het even op de helft houden.
We zien het , en het is net gefixed.
Das zwaar kut als het om thuiswerkers gaat die mij dus gaan bellen @ 19:00 uur vrijdag als Tdsl helpdesk er ook niet meer is

[edit]
Ja, de boel 3x laten resetten onderhand.
Mja.
Maandag dan maar

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2004 23:50 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
nah toen ik er was , was een jongen van denk 18 ofzo die de prijzen aan het invullen was die hij van een man naast em te horen kreegXandrios schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:54
WoeiEr waren zo'n 6 man bezig met de pricewatch overigens
Hebben jullie de stand al even vastgelegd op digitaal of chemisch materiaal?Ghandi schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:18:
[...]
Kan ik eindelijk een keer zien wie Xandrios is;)
Je kan me herkennen aan het tweakdsl t-shirt.
/dev/null
Joepie, het lijkt erop dat de nieuwsgroepen weer functioneren. Er zijn tenminste al 4 delen opgehaald zonder astraweb aan te spreken. Dat zal mijn bank rekening leuk vinden 
Mijn dank!
Mijn dank!
[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 13-11-2004 00:45 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Nieuws gaat hier ookweer goed zo op het eerste gezicht
Verwijderd
Waarom mag dat nietXandrios schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:54:
Mag ik je overigens vriendelijk verzoeken om deze groet niet elke keer te posten?
nah jah ... 't is niet zo'n probleem om het weg te laten hoor, maar ....nou laat ook maar.
nou, ik zit hier files op te halen en het gaat inderdaad weer naar behoren! Alleen heb ik nog geen eerder geposte files geprobeert (zoiets als 3 dagen oud ofzow) maar dat komt nog wel
heel fijn!
Miste gisteren na de download 4 van de 7000 blokjes. Lijkt me zeer acceptabel.
Dat is erg simpel op te lossen met parren.
Ik ben dus erg tevreden over de newsserver. Leech continu met 796~815 Kbyte.
[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 13-11-2004 11:02 ]
Woei666AnGeL schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:02:
[...]
hehehik ben er straks ook geweest, heb een tijdje met jaap van dijk staan praten
en met de grote baas :P:)
( ik was de laatste tijd met jaap in onderhandeling over een truedsl sdsl verbinding voor op mn werk.)
btw. ik was die gast met lang haar , zwarte kleren
Kan dat ik dat was, kan iemand anders zijn geweest...iedereen was rond de 18-19geforce666 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:49:
[...]
nah toen ik er was , was een jongen van denk 18 ofzo die de prijzen aan het invullen was die hij van een man naast em te horen kreeg
Het gaat idd weer prima, nice workAzqi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:02:
Miste gisteren na de download 4 van de 7000 blokjes. Lijkt me zeer acceptabel.Dat is erg simpel op te lossen met parren.
[quote]666AnGeL schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:07:
We hebben behoorlijk veel mensen langsgehad
Zou heel goed kunnen hoor, maar kan je zo niet 1 2 3 voor de geest halen
Ok, de posts zijn nu misschien 'acceptabel', maar toch is het nog steeds zo dat veel files bv. 79 van de 80 berichten hebben, kortom: Als je iets download zonder pars. dan heb je pech
ik heb dit bij een 0,8dagen oude post. Zijn de nieuwere posts misschien wel allemaal compleet?
Kan er nog ff weer tegen de txt server aan geschopt worden, hij heeft nog steeds feed problemen.
Wil graag van mijn dure xs4all account af, voor alleen txt news is dit namelijk te duur.
Wil graag van mijn dure xs4all account af, voor alleen txt news is dit namelijk te duur.
Even een vraagje tussendoor, is er een webproxy server van TweakDSL?
Een hele zooooi
Waarom zou je een proxy willen? Voor de breedbandverbindingen van tegenwoordig is dat dikke onzin. Voor privacy? Hoezo heb je zaken te verbergen, die het daglicht niet kunnen verdragen?BlackB1rd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:16:
[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 13-11-2004 19:12 ]
/dev/null
Soms is het inderdaad niet gewenst dat m'n ip / dns opduikt op b.v. statistieken pagina'sI_Stealth_I schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:10:
[...]
Waarom zou je een proxy willen? Voor de breedbandverbindingen van tegenwoordig is dat dikke onzin. Voor privacy? Hoezo heb je zaken te verbergen, die het daglicht niet kunnen verdragen?
Een hele zooooi
ik heb nog steeds veel incomplete files. ook files die vanmiddag zijn geupload moet ik volledig binnen halen met een payserver.. helaas.. ik zal denk ik een paar dagen geduld moeten hebben tot het allemaal werkt..
Trouwens, tweakdsl heeft een leuke stand...
Trouwens, tweakdsl heeft een leuke stand...
You are NIJL-ed!
Misschien ook leuk om in het thema van Xs4all ook een paar leuke oud hollande spelletje aan te bieden.
- E-tech gooien (balgooien)
- UTP springen (touwtje springen)
- Showtime (verstoppertje)
- Pingertje (tikkertje)
- Splitter sjoel (sjoellen)
- Mac-memory
- Pingertje (tikkertje)
- Mac-memory
/dev/null
je vergeet die van vanmiddag, Nieuwsgroepen Bingo!I_Stealth_I schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:37:
Misschien ook leuk om in het thema van Xs4all ook een paar leuke oud hollande spelletje aan te bieden.
- Pingertje (tikkertje)
- Mac-memory
![]()
You are NIJL-ed!
Dat was maar heel even, wanneer was jij er?Nijl schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:50:
[...]
je vergeet die van vanmiddag, Nieuwsgroepen Bingo!
Kan het kloppen dat sommige groepen totaal niet ververst worden? Ik kijk elke dag wel eens in sommige groepen, maar dan zie ik totaal geen verversing. Kan dat misschien liggen aan het type nieuwslezer "Newsreactor" dat ik gebruik?
Over welke groepen heb je het hier?Snowwie schreef op zondag 14 november 2004 @ 03:09:
Kan het kloppen dat sommige groepen totaal niet ververst worden? Ik kijk elke dag wel eens in sommige groepen, maar dan zie ik totaal geen verversing. Kan dat misschien liggen aan het type nieuwslezer "Newsreactor" dat ik gebruik?
er is idd nog geen echte verbetering te zien bij de newsserver, dit komt niet vanzelf goed iig
kijken of er nog wat aan gedaan wordt
updatE: 09:30
de nieuwe files die bijvoorbeeld nu worden gepost zijn wel allemaal compleet, maar ouder dan 0,3 dagen is alles incompleet. Schommelt het zomaar een beetje ofzo? Of is er toevallig nu iets aan gedaan?
Update: 10:00
Laat maar, de files lijken compleet, maar bij het downloaden missen ze toch veel...
updatE: 09:30
de nieuwe files die bijvoorbeeld nu worden gepost zijn wel allemaal compleet, maar ouder dan 0,3 dagen is alles incompleet. Schommelt het zomaar een beetje ofzo? Of is er toevallig nu iets aan gedaan?
Update: 10:00
Laat maar, de files lijken compleet, maar bij het downloaden missen ze toch veel...
[ Voor 60% gewijzigd door TakutoRadiance op 14-11-2004 09:59 ]
Je kunt niet volstaan met MegaProxy voor die enkele keer dat je echt anoniem wilt blijven?BlackB1rd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:16:
* burne is ook op de hcc-dagen te vinden
[ Voor 3% gewijzigd door burne op 14-11-2004 10:18 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Vanochtend waren ineens alle articles van voor afgelopen donderdag weg. De retentie zou toch 10 dagen zijn geworden door de upgrade? Op de nieuwspagina van TweakDSL staat niets over het verdwijnen van de berichten. Hebben meer mensen hier last van? Is er misschien nog een kans dat die articles terug komen? Gaat dit in de toekomst vaker gebeuren? Een status update over de news server zou erg welkom zijn.
De posts van vandaag lijken in ieder geval weer allemaal compleet te zijn. Het probleem van het grote aantal ontbrekende articles gisteren lijkt dus opgelost.
Verder had ik gisteren problemen met corrupte delen van files. Het geval dat ik heb uitgezocht was een single bit error. Toen ik het article opnieuw ophaalde was het wel goed. Dat probleem kan waarschijnlijk overal zijn ontstaan tussen de HD van de server en m'n PC. Hebben meer mensen hier last van?
De posts van vandaag lijken in ieder geval weer allemaal compleet te zijn. Het probleem van het grote aantal ontbrekende articles gisteren lijkt dus opgelost.
Verder had ik gisteren problemen met corrupte delen van files. Het geval dat ik heb uitgezocht was een single bit error. Toen ik het article opnieuw ophaalde was het wel goed. Dat probleem kan waarschijnlijk overal zijn ontstaan tussen de HD van de server en m'n PC. Hebben meer mensen hier last van?
Ik was er zaterdag, ik heb toch even gekeken bij de zeer indrukwekkende groep die er stond van tweakdsl, mooie stand. Ik maar letten op Ghandi, want die zou een tweakshirt aan hebben, maar dat hadden ze allemaal, balen dus .. lol..Teckna schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:36:
[...]
Dat was maar heel even, wanneer was jij er?
En een mooie dame bood nog een hippe pet aan
You are NIJL-ed!
Misschien moet je een abbo nemen bij NV in je woonplaatsSnowwie schreef op zondag 14 november 2004 @ 03:09:
You are NIJL-ed!
Ik heb er idd ook last van, als je deze topic verder terug leest, dan zie je hoeveel mensen er last van hebben. En over hetgeen wat je zei, dat het compleet lijkt. Dat klopt, het lijkt zo, maar als je gaat downloaden (stuk of 20 files, dan mist er van 15 files een stuk of 2 messages, of veel meerVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:27:
Vanochtend waren ineens alle articles van voor afgelopen donderdag weg. De retentie zou toch 10 dagen zijn geworden door de upgrade? Op de nieuwspagina van TweakDSL staat niets over het verdwijnen van de berichten. Hebben meer mensen hier last van? Is er misschien nog een kans dat die articles terug komen? Gaat dit in de toekomst vaker gebeuren? Een status update over de news server zou erg welkom zijn.
Verwijderd
De berichten van de afgelopen dagen had ik al gelezen, maar over de retentie sinds de upgrade stond niets. Over corrupte berichten ook niet. Dat van de ontbrekende headers (en de berichten zelf) wel. Volgens mij waren er 2 verschillende problemen. Na de migratie van de news server zijn niet alle headers geimporteerd terwijl de berichten op basis van het message-id wel op te halen waren. Daar leken dus veel berichten te ontbreken, maar dat waren alleen de headers. Gisteren kwam nieuwe posts ineens incompleet binnen, en die waren ook niet op message-id te downloaden, dus dat was waarschijnlijk een probleem in de feed.TakutoRadiance schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:55:
[...]
Ik heb er idd ook last van, als je deze topic verder terug leest, dan zie je hoeveel mensen er last van hebben. En over hetgeen wat je zei, dat het compleet lijkt. Dat klopt, het lijkt zo, maar als je gaat downloaden (stuk of 20 files, dan mist er van 15 files een stuk of 2 messages, of veel meer) Ik vind ook wel dat hieraan nu echt wel iets gedaan mag worden (of iig uitleg over wat er aan de hand is)
Verder had ik (waarschijnlijk ook sinds gisteren) ook last dat berichten waar wel headers van aanwezig waren, niet werden opgehaald. Maar als ik die opnieuw probeerde kreeg ik ze wel binnen. Helaas heb ik niet kunnen zien wat het exacte probleem was in dat geval. Het was waarschijnlijk een probleem op de readers dat af en toe op trad. Sinds gisteravond heb ik daar geen last meer van gehad. Ik verwacht dus dat de berichten van vandaag wel allemaal op te halen zijn.
Ik heb idd ook last gehad van berichten die eerst niet helemaal binnenkwamen en na nog een keer proberen (gelijk nadat de file incompleet binnen was om precies te zijn) wel goed binnenkwam... En als bij mij een file niet goed is interesseerd het me niet echt veel of er nou delen corrupt zijn of incompleet, in dit geval zijn allebei deze dingen aanwezig. En als je even probeert om recente files (die net gepost worden) binnen te halen, dan zie je dat ze nog steeds niet goed binnenkomen. Een aantal daarentegen wel, maar dat is minimaal...Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:30:
[...]
De berichten van de afgelopen dagen had ik al gelezen, maar over de retentie sinds de upgrade stond niets. Over corrupte berichten ook niet. Dat van de ontbrekende headers (en de berichten zelf) wel. Volgens mij waren er 2 verschillende problemen. Na de migratie van de news server zijn niet alle headers geimporteerd terwijl de berichten op basis van het message-id wel op te halen waren. Daar leken dus veel berichten te ontbreken, maar dat waren alleen de headers. Gisteren kwam nieuwe posts ineens incompleet binnen, en die waren ook niet op message-id te downloaden, dus dat was waarschijnlijk een probleem in de feed.
Verder had ik (waarschijnlijk ook sinds gisteren) ook last dat berichten waar wel headers van aanwezig waren, niet werden opgehaald. Maar als ik die opnieuw probeerde kreeg ik ze wel binnen. Helaas heb ik niet kunnen zien wat het exacte probleem was in dat geval. Het was waarschijnlijk een probleem op de readers dat af en toe op trad. Sinds gisteravond heb ik daar geen last meer van gehad. Ik verwacht dus dat de berichten van vandaag wel allemaal op te halen zijn.
Verwijderd
Voor mij maakt het wel uit of een bericht echt ontbreekt of corrupt overkomt. Als het alleen corrupt overkomt kan ik het betreffende bericht verwijderen en opnieuw downloaden (niet het hele bestand). Het is wel wat werk, maar als het dan compleet te krijgen is, is het wel de moeite waard.TakutoRadiance schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:53:
[...]
Ik heb idd ook last gehad van berichten die eerst niet helemaal binnenkwamen en na nog een keer proberen (gelijk nadat de file incompleet binnen was om precies te zijn) wel goed binnenkwam... En als bij mij een file niet goed is interesseerd het me niet echt veel of er nou delen corrupt zijn of incompleet, in dit geval zijn allebei deze dingen aanwezig. En als je even probeert om recente files (die net gepost worden) binnen te halen, dan zie je dat ze nog steeds niet goed binnenkomen. Een aantal daarentegen wel, maar dat is minimaal...
Overigens heb ik net het single bit error kunnen reproduceren. Als ik een van de onderstaande berichten download van news server x.x.x.180 dan zit er iedere keer 1 bit verschil met de versie die van x.x.x.181 of x.x.x.182 komt:
<op_kd.346$hZ5.250@fe43.usenetserver.com>
<mp_kd.345$hZ5.218@fe43.usenetserver.com>
<IB_kd.821$hZ5.252@fe43.usenetserver.com>
Het is iedere keer bit 6 (0x40) van een byte die 1 is ipv 0, dus het lijkt op een brakke bit in geheugen. Als er geen ECC geheugen in de readers zit, lijkt het me handig als iemand van TweakDSL/Cambrium even een memory test op de betreffende server draait.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 14:32 ]
Alt.binaries.startrek als voorbeeld, deze is al in geen dagen ververst.
Newsreactor ververst toch automatisch de nieuwsgroep zodra je deze aanklikt?
Ik heb zelf gisteren wat bestanden geupload in deze nieuwsgroep, maar ik zie ze nog steeds niet terug.
Ik ken newsreactor niet...maar een verversing (= downloaden van headers) kost meestal wel wat tijd. Moet ie flink wat MB's downloaden. Dus dat zou je wel moeten merken lijkt me...
Verwijderd
Er komen continu nieuwe berichten binnen in die groep. Na de upgrade van de server afgelopen dinsdag is uiteraard de nummering van de berichten in de groep weer bij 0 begonnen. Er is software die dat niet automatisch detecteert en dus denkt dat er geen nieuwe berichten zijn. Als je geen refresh kan forceren helpt het misschien als je in het programma de news server verwijdert en opnieuw toevoegt.Snowwie schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:02:
[...]
Alt.binaries.startrek als voorbeeld, deze is al in geen dagen ververst.
Newsreactor ververst toch automatisch de nieuwsgroep zodra je deze aanklikt?
Ik heb zelf gisteren wat bestanden geupload in deze nieuwsgroep, maar ik zie ze nog steeds niet terug.
Misschien moet Patrick wat andere programma's gaan proberen zoals de newsleecher.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:09:
[...]
Er komen continu nieuwe berichten binnen in die groep. Na de upgrade van de server afgelopen dinsdag is uiteraard de nummering van de berichten in de groep weer bij 0 begonnen. Er is software die dat niet automatisch detecteert en dus denkt dat er geen nieuwe berichten zijn. Als je geen refresh kan forceren helpt het misschien als je in het programma de news server verwijdert en opnieuw toevoegt.
You are NIJL-ed!
Fancy talk heeft niemand eigenlijk wat aan, en een bericht moet (normaal gesproken) gewoon in 1 keer goed binnenkomen. Is dit niet zo, dan ligt het gewoon aan de server...
kortom, de server is nog niet goed, en ik ben zeker niet de enige die dit vind, lijkt mij dan
mogen we dan niet eens weten wat er aan de hand is waardoor dit gebeurt?
kortom, de server is nog niet goed, en ik ben zeker niet de enige die dit vind, lijkt mij dan
op de newsserver zijn gisternacht en vannochtend nog wat oude headers weggegooid, het kan zijn dat je newsprogsel opnieuw ingesteld moet worden. haal je account weg, herstart je programma en stel tweakdsl opnieuw in. waarschijnlijk verdwijnen de meeste problemen dan als sneeuw voor de zon, ik heb net nog gezien op de spoolers dat alles goed moet zijn.
Ik heb vanmiddag rond een uur of 1 nog geprobeert met een ander programma te werken als normaal: NewsBin Pro ofzo, toen kreeg ik inderdaad alleen nieuwe files in de lijst te zien. Toen ik deze probeerde te downloaden kwamen er bij dat programma 15 van de 20 files binnen, bij de rest stond Post Purged ofzo. Normaal werk ik met Newsleecher, en die haalt files binnen, ook al mist er een klein deeltje. Maar in dit geval mist er dus nog steeds iedere keer zoon heel klein deeltje. En dat is vaak net teveel om met de bijgevoegde PAR files te fixen.Teckna schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:13:
op de newsserver zijn gisternacht en vannochtend nog wat oude headers weggegooid, het kan zijn dat je newsprogsel opnieuw ingesteld moet worden. haal je account weg, herstart je programma en stel tweakdsl opnieuw in. waarschijnlijk verdwijnen de meeste problemen dan als sneeuw voor de zon, ik heb net nog gezien op de spoolers dat alles goed moet zijn.
Kun je mij vertellen of het dus nut heeft mijn software eraf te halen en weer te installeren?
Kan je het voor mij proberen, mocht je daarna nog steeds deze foutmeldingen krijgen vertel dan in welke groep en welke files je wilt downen. dan ga ik hier nog ff iemand subtiel hinten.TakutoRadiance schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:20:
Kun je mij vertellen of het dus nut heeft mijn software eraf te halen en weer te installeren?
Bedenk even dat het nu a. weekend is, b. HCC waar TweakDSL aanwezig is, c. druk wegens nieuwe aansluitingen.TakutoRadiance schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:52:
Anyway, zoals je hierboven ziet...het lijkt erop dat alles nu goed zou moeten zijn. Ik heb net even de headers van een bepaalde populaire groep gedownload, en steekproefsgewijs enkele dingen gedownload. Om goed te testen heb ik van elke tijdsperiode 4 mp3's binnengevist, totaal ongeveer 15 tot 20MB per tijdsperiode.
0 tot 0.5 dag oud: 100% complete
0.5 tot 1 dag oud: 2 van de 4 files missen één part: incomplete
1 tot 3 dagen oud: 100% complete
Het vreemde is dat de headers de file altijd als 100% complete aangeven. Bij het downloaden gaat het dan echter toch af-en-toe nog fout. Ergens is de koppeling tussen de header-lijst ( oid
Dit bovenste is overigens getest met een totaal gecleande, en met verse headers voorziene newsleecher
[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 14-11-2004 16:36 ]
Ben er uit, Newsreactor ververst schijnbaar niet zelf, dit moest handmatig.Xandrios schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:04:
Ik ken newsreactor niet...maar een verversing (= downloaden van headers) kost meestal wel wat tijd. Moet ie flink wat MB's downloaden. Dus dat zou je wel moeten merken lijkt me...
Ik heb je ff toegevoegd op icq, dan vertel ik je welke files bijvoorbeeld nog steeds niet werken!Teckna schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:22:
[...]
Kan je het voor mij proberen, mocht je daarna nog steeds deze foutmeldingen krijgen vertel dan in welke groep en welke files je wilt downen. dan ga ik hier nog ff iemand subtiel hinten.
LOL dat was mijn bericht.Teckna schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 10:08:
Over tweakdsl en newspro:
Ik heb net in een nieuwsgroep gelezen dat het een combinatie is van Diablo en Newspro
[...]
Helaas zijn er ook spool problemen, tis nu een beetje dubbel op.
Vandaar dat andere readers ook problemen geven.
Het vreemde met newspro is dat hij alleen die fouten geeft bij een diablo news server, alle anderen zoals typhoon hebben dit probleem niet.
Hoe of waarom is denk ik aan de maker van newspro om dat te gaan uit te zoeken.
Hij zou bv met de newsmaster van cambrium in contact kunnen treden.
Verwijderd
zijn er weer werkzaamheden ?
Ik heb veel ping spikes hier vanavond...soms 100% packetloss......maar voornamelijk hoge pings hier.
Ik heb veel ping spikes hier vanavond...soms 100% packetloss......maar voornamelijk hoge pings hier.
hmm, net een bf42 war gehad en helemaal niets gemerkt van hoge pings, iederex als ik naar de score's keek stond ie ook gewoon netjes op 7ms
geen ping loss. ik heb in webmin de ping stats staan en heb alleen 200 ms piek rond 2300 uur, en voor de rest alles in orde. ook de verre servers aan de andere kant van de wereld rond de 300 tot 400 ms dus lijnen zijn perfect !
ander puntje. voor de VODSL gebruikers onder ons
ik kan geen 0900 nummers bellen. en ook het nummer van 09008844 is niet te bereiken. erg slordig van de mannen. is dit bij jullie ook ???
ik kan geen 0900 nummers bellen. en ook het nummer van 09008844 is niet te bereiken. erg slordig van de mannen. is dit bij jullie ook ???
Jep.. Ik heb hier dus ook last van.. (al een tijdje) .. Ik heb dit aangemeld als Call... Dus het moet bekend zijn bij TweakDSL... 0900-1717 .. tuut tuut tuut ..adam76 schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:04:
geen ping loss. ik heb in webmin de ping stats staan en heb alleen 200 ms piek rond 2300 uur, en voor de rest alles in orde. ook de verre servers aan de andere kant van de wereld rond de 300 tot 400 ms dus lijnen zijn perfect !
Switch ik over naar KPN , dan krijg ik wel contact..
Edit : Hier werkt het weer
[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 15-11-2004 16:06 ]
Hier niet, 0900-1580 tuut-tuut-tuut etc. Al een paar weken dat ik geen 0900-nummers kan bellen. Maar dat vind ik niet ergom3ega schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:27:
[...]
Jep.. Ik heb hier dus ook last van.. (al een tijdje) .. Ik heb dit aangemeld als Call... Dus het moet bekend zijn bij TweakDSL... 0900-1717 .. tuut tuut tuut ..
Switch ik over naar KPN , dan krijg ik wel contact..
Edit : Hier werkt het weer
/dev/null
Er is al veel verbeterd bij tdsl maar van tijd tot tijd hebben we nog steeds een eenorm hoge ping.
Ik denk dat het nu wel een keer tijd word dat we gewoon van een strakke verbinding moeten kunnen genieten, en blijven genieten
de problemen doen zich ook iedere keer voor op bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
Kan daar geen dikkere pijp naar toe?
Ik denk dat het nu wel een keer tijd word dat we gewoon van een strakke verbinding moeten kunnen genieten, en blijven genieten
de problemen doen zich ook iedere keer voor op bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
Kan daar geen dikkere pijp naar toe?
[ Voor 10% gewijzigd door PureDJ op 15-11-2004 20:22 ]
PureDJ schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:21:
een eenorm hoge ping.

Alleen de pieken die op hetzelfde moment in beide grafieken te zien zijn, worden veroorzaakt door netwerk-problemen. En ja, die ene switch op telecity-1 doet nog altijd af en toe maffe dingen met zelf antwoorden op verkeer. Wat er doorheen gaat is in orde, maar zelf wil 'ie nog wel eens drukker bezig zijn met andere zaken en een ping pas na een seconde beantwoorden.
en ik vind nu wel dat er iets mag gebeuren aan die newsserver, aangezien nieuwe posts nog steeds telkens een klein beetje missen, en ik heb echt het gevoel dat er niets aan gebeurt. En dat men ook niet doorheeft wat er aan de hand is waardoor dit gebeurd.
En als 50% van mun files net een klein beetje missen, dan denkt QuickPar ook van: Ja krijg de t*r**g maar
ligt dat aan mij, of is het gewoon zo?
En als 50% van mun files net een klein beetje missen, dan denkt QuickPar ook van: Ja krijg de t*r**g maar
Ikzelf heb er geen last van...dus weet niet wat voor soort time-outs het zijn (periode's etc). Maar zou het kunnen dat het telkens maar om enkele seconden gaat, terwijl jou mrtg maar 1x per 5(?) minuten polled?Burne schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:29:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen de pieken die op hetzelfde moment in beide grafieken te zien zijn, worden veroorzaakt door netwerk-problemen. En ja, die ene switch op telecity-1 doet nog altijd af en toe maffe dingen met zelf antwoorden op verkeer. Wat er doorheen gaat is in orde, maar zelf wil 'ie nog wel eens drukker bezig zijn met andere zaken en een ping pas na een seconde beantwoorden.
Ze zijn er echt wel mee bezig hoor...als er daadwerkelijk nog een rpobleem is. Ik moet namelijk zeggen dat het mijzelf sinds enkele dagen niet meer is opgevallen dat er veel dingn missen; ik trek de meeste files gewoon 100% binnen zo te zien. Zou het kunnen dat jij met headers werkt, en dat het via NZB bijvoorbeeld wel goed gaat?TakutoRadiance schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:01:
en ik vind nu wel dat er iets mag gebeuren aan die newsserver, aangezien nieuwe posts nog steeds telkens een klein beetje missen, en ik heb echt het gevoel dat er niets aan gebeurt. En dat men ook niet doorheeft wat er aan de hand is waardoor dit gebeurd.
Nou kijk, ik kan echt niet voor alles wat ik wil een NZB gaan zoeken, ik vind dat ook erg onredelijk, en het feit is: Via headers moet het ook gewoon goed werken, aangezien er zogenaamd geen probleem meer is en dus alles goed moet werken.Ze zijn er echt wel mee bezig hoor...als er daadwerkelijk nog een rpobleem is. Ik moet namelijk zeggen dat het mijzelf sinds enkele dagen niet meer is opgevallen dat er veel dingn missen; ik trek de meeste files gewoon 100% binnen zo te zien. Zou het kunnen dat jij met headers werkt, en dat het via NZB bijvoorbeeld wel goed gaat?
Ook zou het wel erg toevallig zijn dat jij alle files compleet binnen krijgt en ik niet
9 van de 33 files 400KB minder....dat valt toch wel mee? Dat zou ik ook wel kunnen hebben ja....
Maargoed, ik download files van 50MB/stuk. Dan is 400KB minder dan 1% incomplete
Ik merk het alleen niet bij zulke kleine hoeveelheden incompletes, aangezien m'n andere downlaodserver dat direct overpakt.
Eens even zien of ik eens Tweakds-news-only kan downloaden, en dan een grote file via NZB.
Maargoed, ik download files van 50MB/stuk. Dan is 400KB minder dan 1% incomplete
Ik merk het alleen niet bij zulke kleine hoeveelheden incompletes, aangezien m'n andere downlaodserver dat direct overpakt.
Eens even zien of ik eens Tweakds-news-only kan downloaden, en dan een grote file via NZB.
[ Voor 43% gewijzigd door Xandrios op 16-11-2004 12:12 ]
Nouja, soms zit er bij bepaalde dingen geen PAR, en als ik het dan toch wil hebben, dan heb ik dus wel een probleempje. Maar ik waardeer het dat je het ff voor me wilt testenXandrios schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:08:
9 van de 33 files 400KB minder....dat valt toch wel mee? Dat zou ik ook wel kunnen hebben ja....
'k zit helaas niet in die buurt van 'n icq client nu...anyway, ik heb even een 50MB file gedownload die gister gepost is: 100% complete 
Maargoed, als je idd veel last hebt van dit probleem icm headering..kan dan idd wel lastig zijn. Heb je geprobeerd een andere reader te gebruiken / die je nu hebt eerst compleet de cache te clearen? Ik meende me namelijk te herinnenren dat ze iets aan de mag-id's aangepast hebben.
Maargoed, als je idd veel last hebt van dit probleem icm headering..kan dan idd wel lastig zijn. Heb je geprobeerd een andere reader te gebruiken / die je nu hebt eerst compleet de cache te clearen? Ik meende me namelijk te herinnenren dat ze iets aan de mag-id's aangepast hebben.
Met andere woorden, staar je niet teveel blind op de ping?Burne schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:29:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn systeem controleert de status door middel van de ping.
Dit zou ik dus beter kunnen veranderen?
Dat heb ik inderdaad al gedaan, en ik gebruik nu newsleecher, en daar wil ik eerlijk gezegd niet vanaf aangezien ik daar laatst 32 euro aan uitgegeven hebXandrios schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:55:
'k zit helaas niet in die buurt van 'n icq client nu...anyway, ik heb even een 50MB file gedownload die gister gepost is: 100% complete
Maarja, dan lijkt het erop dat we ermee moeten leven zo he...
Ah, je hebt 'm gekocht...netjes
Maargoed, ik verwacht wel dat ze er wat aan gaan doen...maar voor nu idd ff afwachten.
Maargoed, ik verwacht wel dat ze er wat aan gaan doen...maar voor nu idd ff afwachten.
Verwijderd
Viel mij vanochtend ook op dat newsbin diverse article partjes gedownload heeft van mijn 2de backuppayserver, dus bovenstaand verhaal dat van vele files een of meerdere partjes missen kan ik bevestigen (met name dan van de 50mb files).
Als je inderdaad geen backupserver hebt krijg je dan per saldo vele files incompleet binnen.
Probleem bestaat inderdaad sinds de nieuwsserver uitbreiding en is schijnbaar lastig onder de knie te krijgen?????
Ga er vanuit dat er vast wel iemand al het probleem aangekaart heeft middels telefoon/email.
Als je inderdaad geen backupserver hebt krijg je dan per saldo vele files incompleet binnen.
Probleem bestaat inderdaad sinds de nieuwsserver uitbreiding en is schijnbaar lastig onder de knie te krijgen?????
Ga er vanuit dat er vast wel iemand al het probleem aangekaart heeft middels telefoon/email.
Even over VoDSL inkomende nummerweergave/CallerID;
Wie heeft het werkend op een analoge lijn en zoja welk signaal? Ik heb bericht gekregen dat het zou moeten werken van 'De helpdesk.info' maar niets te zien. Atwoord was trouwens behoorlijk vaag;
Hallo ik het het over nummerweergave, niet verzending van mijn eigennummer.
Wie heeft het werkend op een analoge lijn en zoja welk signaal? Ik heb bericht gekregen dat het zou moeten werken van 'De helpdesk.info' maar niets te zien. Atwoord was trouwens behoorlijk vaag;
okewij hebben uw nummer in onze centrale zichtbaar gezet. Dit is echter nog geen garantie dat uw nummer ook daadwerkelijk wordt doorgegeven aangezien het FSK systeem nog niet door alle netwerken wordt ondersteund.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
De Helpdesk
Tel: 071-5815680
Fax: 071-5815611
E-mail: vodsl@dehelpdesk.info
[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 16-11-2004 15:10 ]
/dev/null
* Teckna is ook een trouwe betalende newsleecher gebruiker. probeer anders even het tweakdsl profiel te verwijderen en opnieuw te installeren, mogelijk dat het helpt, her en der hoor ik nog wel wat maar het leeuwendeel is nu wel goed voor zover ik kan zien.TakutoRadiance schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:11:
[...]
Dat heb ik inderdaad al gedaan, en ik gebruik nu newsleecher, en daar wil ik eerlijk gezegd niet vanaf aangezien ik daar laatst 32 euro aan uitgegeven heb
Maarja, dan lijkt het erop dat we ermee moeten leven zo he...
Ik probeer de help/instellingen pagina van tweakdsl te vinden, maar via de support kom ik alleen maar bij een paar FAQ vragen.
Waar kan ik de instellingen voor mijn modem vinden?
Ik heb een Speedtouch Home-->Pro
VCP/VPI 0/35 enzo, die instellingen bedoel ik. Vandaag heb ik ineens een linesync, maar ik kan nergens vinden welke instellingen ik moet gebruiken.
VCP/VPI 0/35 enzo, die instellingen bedoel ik. Vandaag heb ik ineens een linesync, maar ik kan nergens vinden welke instellingen ik moet gebruiken.
Verwijderd
Ik zie ook dat sommige parts niet worden gedownload. Dat zijn dus parts waar wel headers van aanwezig zijn, aangezien die op het moment goed compleet zijn. Als ik m'n news client die opnieuw laat downloaden (van de server met hetzelfde IP adres), worden ze wel goed opgehaald. Het lijkt dus op een af en toe optredend probleem. Helaas kan ik niet zien wat het probleem in die gevallen is (server error response of verbroken verbinding), omdat m'n news client geen errors logt. Afgelopen nacht is het niet voorgekomen, maar vandaag overdag wel diverse keren. Het zou met de belasting van de server of het netwerk te maken kunnen hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:22:
Viel mij vanochtend ook op dat newsbin diverse article partjes gedownload heeft van mijn 2de backuppayserver, dus bovenstaand verhaal dat van vele files een of meerdere partjes missen kan ik bevestigen (met name dan van de 50mb files).
Met een ander programma heb ik op dezelfde server gisteren om 11:50 wel een keer deze response gehad op een GROUP commando:
400 newscache3: Server too busy - please try later - news@newscache3
Het zou goed zo kunnen zijn dat deze foutmelding ook soms bij het ophalen van een bericht voorkomt, waardoor sommige news clients denken dat het article niet aanwezig is en de post als incomplete aanmerken.
update: sinds 14:00 vandaag zijn de headers niet compleet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 20:20 ]
Verwijderd
Vreemd iets vandaag..stootte toen straks bij thuiskomst tegen kast waarop mijn speedtouch staat..zag naderhand dat daardoor mijn linesync was gezakt naar 7616!
Ik modem resetten (terwijl ik mijn magnetron had aanstaan) en hij trainde opnieuw op 7616, terwijl ik anders altijd 8064 heb.
Daarna nog een keer reset met alle stroomverbruikers uit en hij traint weer op 8064.
Conclusie dus...zware stroomverbruiker aan tijdens trainen lijn kan er dus voor zorgen dat hij lager synct als normaal.
Ik modem resetten (terwijl ik mijn magnetron had aanstaan) en hij trainde opnieuw op 7616, terwijl ik anders altijd 8064 heb.
Daarna nog een keer reset met alle stroomverbruikers uit en hij traint weer op 8064.
Conclusie dus...zware stroomverbruiker aan tijdens trainen lijn kan er dus voor zorgen dat hij lager synct als normaal.
Die manual staat bij Cistron online:Vatt schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:19:
Ik probeer de help/instellingen pagina van tweakdsl te vinden, maar via de support kom ik alleen maar bij een paar FAQ vragen.
Analoge versie
ISDN versie
Ondanks HOME of PRO werken ze alleen als bridge en dus niet als router. Sommige zijn nog naar een 510 om te flashen, dan is wel meer mogelijk.
Toevalstreffer lijkt meVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:47:
Vreemd iets vandaag..stootte toen straks bij thuiskomst tegen kast waarop mijn speedtouch staat..zag naderhand dat daardoor mijn linesync was gezakt naar 7616!
Er is spanning voldoende op het stroomnet. Zoveel zelfs dat er zekeringen zijn die bij te hoge belasting (voor je veiligheid) de stroom uitschakelen.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 16-11-2004 22:18 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Gaat nu eens verder proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:53:
[...]
Ik zie ook dat sommige parts niet worden gedownload. Dat zijn dus parts waar wel headers van aanwezig zijn, aangezien die op het moment goed compleet zijn. Als ik m'n news client die opnieuw laat downloaden (van de server met hetzelfde IP adres), worden ze wel goed opgehaald. Het lijkt dus op een af en toe optredend probleem. Helaas kan ik niet zien wat het probleem in die gevallen is (server error response of verbroken verbinding), omdat m'n news client geen errors logt. Afgelopen nacht is het niet voorgekomen, maar vandaag overdag wel diverse keren. Het zou met de belasting van de server of het netwerk te maken kunnen hebben.
Met een ander programma heb ik op dezelfde server gisteren om 11:50 wel een keer deze response gehad op een GROUP commando:
400 newscache3: Server too busy - please try later - news@newscache3
Het zou goed zo kunnen zijn dat deze foutmelding ook soms bij het ophalen van een bericht voorkomt, waardoor sommige news clients denken dat het article niet aanwezig is en de post als incomplete aanmerken.
update: sinds 14:00 vandaag zijn de headers niet compleet meer.
Verwijderd
Vanmorgen rond 7 uur ging het allemaal prima..geen missende parts op newsserver, dus het euvel lijkt boven water!
Hoi mensen,
mijn eerste post onder een (eindelijk) nieuw account. ik lurk al jaren op het forum rond, en heb eigenlijk nooit hoeven posten omdat ik alles wel vind dat ik wil weten, maar nu zit ik toch met een probleem, en met de search kom ik er niet uit.
ok, wat is het geval.
Sinds afgelopen vrijdag avond (na de routeringsproblemen) houdt mijn modem er steeds na 4 uur mee op. ik krijg geen data meer binnen en er wordt niets meer ontvangen.
als ik naar de settings van mijn modem ga (een linksys wag54g) en een dhcp release en dan een dhcp refresh doe kan ik weer vrolijk internetten. na 4 uur (de lease time die mijn modem ook aangeeft) ligt de verbinding er weer uit. het lijkt er dus op dat de refresh via de dhcp opeens niet meer automatisch wil verlopen.
het vreemde is, dat ik dit modem al een half jaar succesvol gebruik, en nooit wat in mijn settings heb veranderd.
ik heb natuurlijk al de tweakdsl helpdesk aan de lijn gehad, ik kreeg toen eerst het kabel/ neem contact op met linksys verhaal. en daarna heeft men mij geprobeerd e helpen door me een vast ip-adres te geven. ze doen dus hun best, maar, het werkt nog steeds niet. het blijft zo dat ik om de 4 uur handmatig de dhcp gegevens die m'n modem zou moeten ontvangen moet releasen en refreshen.
heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?? (ik heb al gekeken of linksys toevallig een firmware update heeft, en de lease time vna 4 uur komt bij tweakdsl vandaan, daar kan ik zelf niks aan veranderen, aangezien ik verder niks heb gewijzigd lijkt het me dat er iets aan hun kant niet helemaal lekker zit).
wie o wie kan me helpen. of, grote tweakdsl mannen als ghandi, zouden jullie zo aardig kunnen zijn mijn instellingen na te lopen.
alvast bedankt allen.
mijn eerste post onder een (eindelijk) nieuw account. ik lurk al jaren op het forum rond, en heb eigenlijk nooit hoeven posten omdat ik alles wel vind dat ik wil weten, maar nu zit ik toch met een probleem, en met de search kom ik er niet uit.
ok, wat is het geval.
Sinds afgelopen vrijdag avond (na de routeringsproblemen) houdt mijn modem er steeds na 4 uur mee op. ik krijg geen data meer binnen en er wordt niets meer ontvangen.
als ik naar de settings van mijn modem ga (een linksys wag54g) en een dhcp release en dan een dhcp refresh doe kan ik weer vrolijk internetten. na 4 uur (de lease time die mijn modem ook aangeeft) ligt de verbinding er weer uit. het lijkt er dus op dat de refresh via de dhcp opeens niet meer automatisch wil verlopen.
het vreemde is, dat ik dit modem al een half jaar succesvol gebruik, en nooit wat in mijn settings heb veranderd.
ik heb natuurlijk al de tweakdsl helpdesk aan de lijn gehad, ik kreeg toen eerst het kabel/ neem contact op met linksys verhaal. en daarna heeft men mij geprobeerd e helpen door me een vast ip-adres te geven. ze doen dus hun best, maar, het werkt nog steeds niet. het blijft zo dat ik om de 4 uur handmatig de dhcp gegevens die m'n modem zou moeten ontvangen moet releasen en refreshen.
heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?? (ik heb al gekeken of linksys toevallig een firmware update heeft, en de lease time vna 4 uur komt bij tweakdsl vandaan, daar kan ik zelf niks aan veranderen, aangezien ik verder niks heb gewijzigd lijkt het me dat er iets aan hun kant niet helemaal lekker zit).
wie o wie kan me helpen. of, grote tweakdsl mannen als ghandi, zouden jullie zo aardig kunnen zijn mijn instellingen na te lopen.
alvast bedankt allen.
Ja, hoe zit dat? Ook het menu voor email instellingen en het Customer menu zijn ver te zoeken.Vatt schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:19:
Wanneer komt dat weer terug?
Leuke lamp, overigens !!
Dit is bekend en we hopen dit zo snel mogelijk weer terug te hebben, het is nog onbekend hoeveel tijd hier nog in zit..Smallblock schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:31:
[...]
Ja, hoe zit dat? Ook het menu voor email instellingen en het Customer menu zijn ver te zoeken.
Wanneer komt dat weer terug?
Tweakdsl schijnt nu eindelijk ook weer met Newspro samen te werken.
Door een technische storing kunnen klanten met een BBNed verbinding in St. Oedenrode geen verbinding maken. Een monteur van BBNed is onderweg om het probleem te verhelpen.
Klanten met een BBNED verbinding op onderstaande lokaties zullen tijdens het onderhoud (tussen 00:00 en 06:00 uur) een korte onderbreking in het data en authenticatie verkeer ervaren. Dit geldt niet voor alle klanten op de aangegeven lokaties. Sommige klanten zullen de modem/router even moeten herstarten of uit en aan moeten zetten.
Het gaat om de volgende lokaties:
24-11-2004:
Hilversum
Nieuwerkerk
01-12-2004:
Alkmaar-Centrum
Amersfoort-Centrum
Alphen aan den Rijn-Ridderveld
Klanten met een BBNED verbinding op onderstaande lokaties zullen tijdens het onderhoud (tussen 00:00 en 06:00 uur) een korte onderbreking in het data en authenticatie verkeer ervaren. Dit geldt niet voor alle klanten op de aangegeven lokaties. Sommige klanten zullen de modem/router even moeten herstarten of uit en aan moeten zetten.
Het gaat om de volgende lokaties:
24-11-2004:
Hilversum
Nieuwerkerk
01-12-2004:
Alkmaar-Centrum
Amersfoort-Centrum
Alphen aan den Rijn-Ridderveld
You are NIJL-ed!
Volgens newsleecher zit ik max op 6.5 mbit/820kps. Nu zit ik op ongeveer 850m tot 850m van de centrale. Is het mogelijk om met betere kabels / aparatuur toch de volle 8mbit te benutten cq krijgen?
Ik hb nu gewoon het standaard modem/router plus standaard kabels.
(speedtouch 510 - 4 poorts model).
kan het zijn dat NL er gewoon naast zit?
[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 17-11-2004 20:24 ]
Hoger dan 820 zul je niet halen, en zeker niet op 2KM 
Ter vergelijking: ik zit op 1.5 - 2KM, en ik train maximaal 5.5 Mbit (600KB/sec)...
Ter vergelijking: ik zit op 1.5 - 2KM, en ik train maximaal 5.5 Mbit (600KB/sec)...
hier 920 op 2 km afstand. het kan dus wel. 
maar het is dan ook alleen hetzelfde netwerk
hoe zit het qua routering bij TweakDSL ?
Eerst naar tweakdsl routers en dan naar AMS-IX ? (telecity2) ?
Ik doe gelukkig direct naar router in Telecity1,
dus 1 hopje minder weer.. scheelt blijkbaar
maar het is dan ook alleen hetzelfde netwerk
[ Voor 75% gewijzigd door IEF op 17-11-2004 20:33 ]
Hebben meer mensen last van '480 authentication required for command' foutmelding als je van de nieuwsgroepen gebruik wilt maken? Ik hoefde normaal nooit een wachtwoord ofzo in te vullen.
Inside everyone there's a nut
Ok jammer dan, op zich is het al snel zat, maar als het makkelijk hoger kan, graag :-)Xandrios schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:24:
btw het is trouwens 850 ..950 meter en niet 2km zoals ik eerst dacht.
Peanuuts nergens last van ik dload al sinds 18.00 zonder wachtwoord verificatie.
920 is het theorethise maximale (uitgaande van 10% ATM overhead)...lijkt me erg sterk dat je dat kunt halenIEFtm schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:32:
hier 920 op 2 km afstand. het kan dus wel.
maar het is dan ook alleen hetzelfde netwerk![]()
Geen problemen met inloggenPeaNutsss schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:49:
Hebben meer mensen last van '480 authentication required for command' foutmelding als je van de nieuwsgroepen gebruik wilt maken? Ik hoefde normaal nooit een wachtwoord ofzo in te vullen.
Mischien heb je je verbinding ergens een keer laten time-out-en...dan moet je ff 15 min wachten, en dan kun je weer. En stel dan je max. aantal connecties in op 3; dan heb je er in het vervolg geen last meer van. En je snelheid blijft ook met 3 threads wel maximaal
Ok.. thanks for the tip!
Probeer het over 15 minuutjes weer... hopelijk doet ie het dan wel weer
3 206 ms 247 ms 207 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
Hij loopt weer eens te bokken
Kan iemand @ TDSL dat ding niet weer eens een trap geven, want het is weer problem time
Kan iemand @ TDSL dat ding niet weer eens een trap geven, want het is weer problem time
[ Voor 31% gewijzigd door PureDJ op 17-11-2004 22:19 ]
DSL lijn syncronisatie is maixmaal 8064 (8032 op alcatel centrales van BBned). Ongeveer 10% ATM overhead eraf. Als je op de ethernet throughput kijkt (du-meter) is 872KiloByte/s mogelijk maximaal. Aan effectieve data (dus nog de TCP/IP overhead eraf) houdt je nog ~820KiloByte/s over aan maximale 'snelheid'.ErikRo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:22:
Volgens newsleecher zit ik max op 6.5 mbit/820kps. Nu zit ik op ongeveer 850m tot 850m van de centrale. Is het mogelijk om met betere kabels / aparatuur toch de volle 8mbit te benutten cq krijgen?
't Is maar net waar je kijkt/meet. Aan effectieve data dat weggeschreven wordt op je HD is het dus maximaal 820KBps. Echter met usenet downloaden heb je ook nog eens de article overhead er nog eens overheen...... Dat is behoorlijk wat nog.
Hier volgens postcode controle op 1990 meter. Werkelijke lengte blijkt 2550 te zijn op de kabels. Haal nog 7616kbit. Elke lijn is anders. Lengte (zeker de schatting) is slechts een indicatie.Xandrios schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:24:
Hoe is je latency end-to-end? Schommeld die? Is die verhoogd? Packetloss?PureDJ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:14:
3 206 ms 247 ms 207 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
Interface van een router geeft bij drukte (als het zo geconfigureerd is) altijd hogere latency (latere reacties) of soms geen reactie. Ping eens een tijd tweakdsl.nl ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 17-11-2004 22:32 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Het is de ping latency op de hostbjck schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:30:
[...]
[...]
Hoe is je latency end-to-end? Schommeld die? Is die verhoogd? Packetloss?
bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
deze node is 9 van de 10 keer de oorzaak van problemen omtrend hoge ping
zoals Ghandi al zei dat de switch niet erg op ping gesteld was, maar ja, word het dan niet eens tijd voor een andere, of een gevalletje garantie?
Ik zag het zojuist in het monitoring systeem. Er is geen alarm op geslagen omdat de verbindingen niet down gingen; voor zover wij kunnen zien is het alleen een hoog oplopende icmp latency; geen problemen met openstaande connecties; ook geen noemingswaardige vertraging voor overige connecties. Zodra bepaalde hosts down gaan gedurende meer dan 5 minuten en de tussenliggende hosts in het netwerk zijn bereikbaar, dan wordt beheer opgepiept.PureDJ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:35:
[...]
Het is de ping latency op de host
bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
deze node is 9 van de 10 keer de oorzaak van problemen omtrend hoge ping
zoals Ghandi al zei dat de switch niet erg op ping gesteld was, maar ja, word het dan niet eens tijd voor een andere, of een gevalletje garantie?
Helaas is het voor ons niet een gevalletje garantie. Ik heb een debug report ingediend; vervolgens is op dit debug report eerst een volledig verkeerde conclusie getrokken; toen ik begon te mopperen kwam er een hint. Die heb ik afgelopen do/vr/za/zo uitgeprobeerd en ben uiteindelijk afgelopen zondag nacht om 03.00 opgestaan voor een terugstappen naar de oude config en om 06.00 om te controleren of alles nog werkt.
Ik heb nu een losse router klaar staan, welke ik vrijdag op die locatie in het rack hang. Dan mag hij draaien tot het volgende onderhoudswindow - ervaringen uit het verleden leren dat in beide voeten schieten erg beroerd loopt - waarbij ik dan in het onderhoudswindow de verbinding pas omprik.
Het onderhoudswindow is normaliter van dinsdag op woensdag; een beetje afhankelijk of ik tevreden ben, zal ik misschien het onderhoudswindow naar voren schuiven.
Nee, die is het niet. Onderstaand plaatje heb ik even bij Cisco geleend.PureDJ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:35:
Het is de ping latency op de hostbbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]

De normale flow van packets door een router komt niet in de buurt van een CPU (Route Processor in het plaatje, Routing Engine bij andere fabrikanten.)
Een packet komt via een van de line-cards binnen. Daar wordt het packet gebufferd, en over de backplane naar de Forwarding Engine geleid. Die heeft voor nagenoeg alles een route in z'n geheugen, en besluit zelfstandig naar welke andere linecard het packet toe moet. Packets door de router waarvoor de bestemming bekend is worden dus op hoge snelheid afgehandeld.
Een packet waarvan bron of bestemming niet in de cache staan moet op een andere manier afgehandeld worden. Dat wordt door de FE doorgegeven aan de CPU, die aan het rekenen slaat, een route vindt, en het packet forward. Dat gaat langzamer, dus fabrikanten proberen zoveel mogelijk dingen door de FE op te laten lossen.
nu jouw ping-pakketje. De Forwarding Engine kan er niets mee. Die antwoord niet, nooit, die forward enkel. Dus komt 'ie bij de CPU terecht. Die zal moeten kiezen tussen het routeren van doorgaand verkeer en antwoorden op jouw ping. Je mag raden wat er voorrang krijgt. Als een router het om een of andere reden erg druk heeft kan dat antwoord gauw een seconde op zich laten wachten. Terwijl verkeer door de router heen normaal geforward wordt door de forwarding-engine.
Redenen waarom een router het druk of te druk kan hebben zijn er legio. Configuratie-fouten, bugs in de software, fouten of onverwachte zaken in het netwerk, een DDoS met een lage intensiteit, bewust of onbewuste configuratie, accesslists, rate-limits, de lijst is lang.
Als verkeer door een router normaal afgehandeld wordt, maar verkeer naar de router niet, is dat niet automatisch een netwerk-probleem. Zelfs al is het onbedoeld, dan nog zal in heel veel situaties de impact van het probleem minimaal zijn. Zoals hier. Ik kan, ondanks traag antwoorden van 1 router, niets mis vinden met m'n verbinding. De snelheid is prima, de responsetijden met uitzondering van die ene router zijn prima, dus wat is er te klagen?
Afgaande op je grafiekjes is er vanavond tussen 22:15 en 22:30 iets aan de hand geweest met routering in het netwerk. De rest van de grafiek is zo vlak als een biljart. Rond die tijd zat ik te werken, en ik heb er niets van gemerkt, dus los van hogere pingtijden en wat tragere response zal het door de meesten onder ons niet opgemerkt zijn. Verder heeft rond 16:00 het verkeer naar de westkust van Amerika een duw gekregen, en verkeer naar Asia gaat slecht, op dit moment. Je kent http://www.internettrafficreport.com ?
Enne.. de discussie over response-tijden van hops onderweg is al eerder zeer uitgebreid aan bod geweest. Je zou delen 2 en 3 van " TweakDSL *new and/or improved*" eens door moeten spitten naar postings van mij en LoXodon. Geeft je deja-vu.
Ah ok, bedankt voor de info.Teckna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:03:
[...]
Dit is bekend en we hopen dit zo snel mogelijk weer terug te hebben, het is nog onbekend hoeveel tijd hier nog in zit..
Misschien is het handig om dit ook op de Tweakdsl-site te vermelden.
Leuke lamp, overigens !!
Ik krijg nu een dag later nog steeds dezelfde foutmelding. Zowel met Newsleecher als met GrabIt kan ik geen verbinding maken met news.tweakdsl.nl.Xandrios schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:14:
[...]
Geen problemen met inloggen
Mischien heb je je verbinding ergens een keer laten time-out-en...dan moet je ff 15 min wachten, en dan kun je weer. En stel dan je max. aantal connecties in op 3; dan heb je er in het vervolg geen last meer van. En je snelheid blijft ook met 3 threads wel maximaal
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
IEmand bij jou thuis die news.tweak in de hosts file of in de router geblocked heeft? iig werkt het naar behoren.PeaNutsss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:44:
[...]
Ik krijg nu een dag later nog steeds dezelfde foutmelding. Zowel met Newsleecher als met GrabIt kan ik geen verbinding maken met news.tweakdsl.nl.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Uhm, hier ligt hij eruit.Teckna schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:26:
[...]
IEmand bij jou thuis die news.tweak in de hosts file of in de router geblocked heeft? iig werkt het naar behoren.
Net gebeld met tweak voor aantal zaken en daar constateerde ze hetzelfde...
Newsserver draait wel, maar je ken niet inloggen... News admin was aan het prullen.
Hmm.. gelukkig dus niet de enigste. Hopelijk word het snel opgelost.bwiep schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:30:
[...]
Uhm, hier ligt hij eruit.
Net gebeld met tweak voor aantal zaken en daar constateerde ze hetzelfde...
Newsserver draait wel, maar je ken niet inloggen... News admin was aan het prullen.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.
Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.
Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087