Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:10:
Weet je zeker dat jouw nieuwe CPU een MPWP is?
Ik krijg de mijne morgen, een 0434 MPMW, ook een 3400+ NC ik hoop dat ie hetzelfde (of beter!

) doet als die van jou.
En ach, die support van DFI vind ik toch al zwaar bout, het bordje is inmiddels al een maand of 2,5 uit en er is nog steeds geen nieuwe
officiele bios uit, alleen maar betabiossen.
Ook van dat DFI street ben ik nog nooit echt iets wijzer geworden, hooguit kreeg ik bevestiging van andere gebruikers met hetzelfde probleem, een antwoord eigenlijk nooit.
Hoe zit het met de temps van die nieuwe CPU?
Je hebt gelijk, typo, het is een MPMW, dezelfde als Kakaroto. Wat betreft de support, eigenlijk was ik vorige week al bang dat het zo zou lopen. Eerst is het een 'Hot' topic, snelle reacties van admins en mods ed. Toen kwam de nieuwe 0.6 ten tonele en was het probleem van de HTT 'opgelost'. Opeens gaan de mods aldaar alleen nog hun benches neer kwakken en vervolgens niets over de multi's meer posten...Tot vandaag. Ik vraag vriendelijk of er al een oplossing is, want er zijn ook mensen niet even een nieuwe CPU gaan kopen om het probleem te omzeilen (overigens 9x doet het hier dus nog steeds niet), en dan krijg je dit als antwoord. Echt übertriest gewoon.
Van een andere user ben ik een soortgelijk verhaal tegengekomen op ocforums.com en dat ze deze strategie dus al veel langer toepassen. Die goser werd in zijn topic nagenoeg uitgekost door iedereen. Hij had nogal wat opmerkingen over een DFI nF2 plank, ook een geval van geen regelmatige officiele biossen die bugs wat chipsets betreft verhielpen, terwijl Abit dat bijvoorbeeld wel deed met de NFS. Ook alleen maar beta's.
Toendertijd ook veel topics op DFI. DFI bracht daarna een nieuwe variant van zijn nF2 bord uit en ging opeens alle aandacht naar dat bord.
Vervolgens doken toen de eerste specificaties van de UT NF3 op en werd daar alle aandacht opgericht.
Uiteindelijk moet ik die goser toch gelijk geven, het lijkt weer dezelfde strategie te zijn.
Wie weet dat straks dus weer alle aandacht richting het nieuwe nF4 bord uitgaat en dat je redelijke support voor deze DFI plank wel kan vergeten.
Wat de temperatuur betreft:
oud 3000+ NC 0428 TPMW 10x260 met 1.73v idle 31 en stressed 44
nieuw 3400+ NC 0434 MPMW 10x260 met 1.62v idle 33 en stressed 45
nieuw 3400+ NC 0434 MPMW 10x280 met 1.68v idle 34 en stressed 48
Het kan zijn dat er nog een graad of twee max. afgaat, aangezien Arctic Silver een paar dagen nodig heeft om op de ideale warmteoverdracht te komen, maar hij wordt dus wel warmer.
offtopic:
Leuk die heatspreaders, m'n CPU zat echt helemaal vastgeplakt aan de onderkant van m'n DTEK blok en die trok ik dus direct uit de socket (die nog op slot zat) toen ik m'n proc wilde verwisselen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Demon_Eyez op 18-11-2004 16:04
]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover