Het Grote XBOX Topic deel 10

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 136696 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:21:
[...]

en hoe bevalt ie?? beter dan de oude kabel? ;)

vindt het sowieso onzin dat ik de oude kabel al zoveel jaar gebruik en ik hem nu moet omruilen 8)7

maar ja veiligheid bovenalles, wel fijn om te weten dat ik zoveel jaar risico heb gelopen
Ik merk helemaal geen verschil. ;)

Maar deze kabel schijnt dus veiliger te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32702

Heb mijn kabel zojuist ook ontvangen.Heeft iets met het nummer van de aansluiting te maken,waardoor deze moest worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06

S2S

Kabel ook hiet binnen.....XBox loopt nu een stuk sneller :) .....niet echt....maar ze zijn wel snel met versturen.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb een vraagje over de high definition AV pack. Deze kun je gebruiken om component progressive scan uit de xbox te krijgen. Nu heb ik 'm aangesloten op mijn TV (heeft progressive scan + component ingang) en ik krijg een groenig beeld. Enig idee wat ik fout kan hebben gedaan ?

Ik heb Avalaunch op NTSC + 480p gezet. Het beeld is beduidend strakker (echt progressive scan) maar alles heeft een enorme groene tint erin.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Kheb em ook binnen, ik had niet verwacht dat ik em nu al binnen zou krijgen.
Dat hebben ze netjes en snel geregeld. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Iedereen die een nieuwe kabel koopt voor beter beeld is imo niet zo goed bezig :P
De standaard kabel geeft een stuk (zelfde als 'speciale' rgb kabel van neef :z ) beter beeld mits...
Je moet dan alleen het scartblokje eraf halen en dan zo aansluiten of een verguld scartblokje kopen aangezien de cinchstekkers opzich wel verguld zijn alleen de scartstekker vreemd genoeg niet :?

Dit lijkt me iig goedkoper (of gratis) ;) 8)

Je kunt natuurlijk wel nog een nieuwe kabel kopen voor optische uitgang (8>

[ Voor 15% gewijzigd door J0J0 op 23-02-2005 15:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:05:
Ik heb een vraagje over de high definition AV pack. Deze kun je gebruiken om component progressive scan uit de xbox te krijgen. Nu heb ik 'm aangesloten op mijn TV (heeft progressive scan + component ingang) en ik krijg een groenig beeld. Enig idee wat ik fout kan hebben gedaan ?

Ik heb Avalaunch op NTSC + 480p gezet. Het beeld is beduidend strakker (echt progressive scan) maar alles heeft een enorme groene tint erin.
Heb je dat alleen bij het bekijken van een DVD? Of heb je dat ook bij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:31
J0J0 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:22:
Iedereen die een nieuwe kabel koopt voor beter beeld is imo niet zo goed bezig :P
De standaard kabel geeft een stuk (zelfde als 'speciale' rgb kabel van neef :z ) beter beeld mits...
Je moet dan alleen het scartblokje eraf halen en dan zo aansluiten of een verguld scartblokje kopen aangezien de cinchstekkers opzich wel verguld zijn alleen de scartstekker vreemd genoeg niet :?

Bullshit,
Na vervanging van de standaard av kabel voor een advanced scart kabel (MET RGB UITGANG DUS!) en na aansluiting op een RGB IN aansluiting op mijn tv geeft de xbox een stuk scherper,contrastrijker en kleurechter, en minder trillend beeld. Daarnaast ook nog eens een digitale uitgang erbij.
De aansluiting die jij bedoelt is de slechtste van alle en geeft op mijn tv een belabberd beeld. Ik heb 4 aansluitingsmogelijkheden op mijn tv, svideo, rgb, normaal scart 2x en tulp aansluitingen die jij bedoelt. De tulp aansluitingen geven echt het slechtste beeld. Daarna de normale scart, daarna de svideo en het beste beeld komt door de rgb ingang naar binnen. Dit rgb signaal is alleen uit je xbox te krijgen met een advanced scart kabel. Als jij denkt dat je tulp aansluiting het beste beeld geeft dan is je tv verrot. (sorry als het wat lomp klinkt, zo is het niet bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
OcNewB schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:37:
[...]

Bullshit,
Na vervanging van de standaard av kabel voor een advanced scart kabel (MET RGB UITGANG DUS!) en na aansluiting op een RGB IN aansluiting op mijn tv geeft de xbox een stuk scherper,contrastrijker en kleurechter, en minder trillend beeld. Daarnaast ook nog eens een digitale uitgang erbij.
De aansluiting die jij bedoelt is de slechtste van alle en geeft op mijn tv een belabberd beeld. Ik heb 4 aansluitingsmogelijkheden op mijn tv, svideo, rgb, normaal scart 2x en tulp aansluitingen die jij bedoelt. De tulp aansluitingen geven echt het slechtste beeld. Daarna de normale scart, daarna de svideo en het beste beeld komt door de rgb ingang naar binnen. Dit rgb signaal is alleen uit je xbox te krijgen met een advanced scart kabel. Als jij denkt dat je tulp aansluiting het beste beeld geeft dan is je tv verrot. (sorry als het wat lomp klinkt, zo is het niet bedoeld)
Ik moest ook erg lachen toen ik het las ;)

@J0J0:
Tulpen (composiet signaal genoemd), is inderdaad zo ongeveer de beroerdste die er is. Het gaat niet om vergulde stekkers oid, maar om het aantal signalen dat wordt doorgegeven.
zie: http://atarilabs.com/meat/2000/1201_videoprimer.shtml

@OcNewB:
wat je "gewone scart" noemt is hetzelfde als composiet, de aansluitvorm is alleen anders. Je hebt overigens wel 4 aansluitmogelijkheden op je tv, waarvan er een slechter is dan composiet, en dat is via de antennekabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Schweino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:48:
[...]

Ik moest ook erg lachen toen ik het las ;)

@J0J0:
Tulpen (composiet signaal genoemd), is inderdaad zo ongeveer de beroerdste die er is. Het gaat niet om vergulde stekkers oid, maar om het aantal signalen dat wordt doorgegeven.
zie: http://atarilabs.com/meat/2000/1201_videoprimer.shtml

@OcNewB:
wat je "gewone scart" noemt is hetzelfde als composiet, de aansluitvorm is alleen anders. Je hebt overigens wel 4 aansluitmogelijkheden op je tv, waarvan er een slechter is dan composiet, en dat is via de antennekabel.
Zoeen dus? http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1878&

Of is dit alsnog beter? http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1722&

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 23-02-2005 17:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De officiele van Microsoft is het beste, bij de meeste winkels voor zo'n 30 euro te krijgen in Nederland. Je hebt ook imitaties van Speedlink, die verkopen ze bij de mediamarkt voor ongeveer 12 euro geloof ik (zie plaatje, de gele tulp is in dit geval een SP-DIF aansluiting voor digitale audio, en geen composiet video aansluiting).

Afbeeldingslocatie: http://www.gamecontrol.de/img/large/sl-2016_1.jpg

Mocht je geen digitale versterker hebben dan zou je ook alleen een RGB scart kabel kunnen kopen, die kost nog geen 7,50 euro inclusief verzenden bij play.com (http://www.play.com/play2...title&r=XBOX&title=115618)

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:54
Misschien rare vraag, maar ik kan nergens vinden wat de afmetingen van de Xbox zijn, heeft iemand ze voor me? :)

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:10
A-380 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:29:
Misschien rare vraag, maar ik kan nergens vinden wat de afmetingen van de Xbox zijn, heeft iemand ze voor me? :)
- Google is your best friend

[quote]

hoogte 10 cm
breedte 31 cm
diepte 27 cm

Bron: 4e zoekresultaat

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 24-02-2005 22:45 ]

• A-380
Mijn excuses, ik zocht in google op "afmeting xbox" en "size xbox", en got search vond ik ook niet. Maargoed, dat wordt dus veilen in mijn stereomeubel :P

Jammer dat je de Xbox niet op z'n kant kan zetten, zijn hier e.v.t. ook standaarden voor?

• Yonix
A-380 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:51:
Mijn excuses, ik zocht in google op "afmeting xbox" en "size xbox", en got search vond ik ook niet. Maargoed, dat wordt dus veilen in mijn stereomeubel :P

Jammer dat je de Xbox niet op z'n kant kan zetten, zijn hier e.v.t. ook standaarden voor?
Dat durf ik zo niet te zeggen, ik heb er in ieder geval nog geen gezien voor de Xbox, maaruh ook al zou het kunnen zouden dan de DVD'tjes niet uit de DVD lade vallen als je ze wil afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
Geen idee, ik krijg als het goed is de Xbox morgen. Er zit niet zo'n systeem in als bij een laptop dat je de cd's er in moet klikken? In dat geval zou het erg moeilijk worden.

Hmm, wel leuk om hier over na te denken, we zitten toch op een "tweakers" forum. Naja als ik er wat voor kan verzinnen dan post ik het hier wel. In ieder geval bedankt voor de info.

[ Voor 5% gewijzigd door A-380 op 25-02-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45
Ik heb hem gewoon schuin staan, net niet helemaal op zijn kant. Dat gaat best aardig. je moet even oppassen met de dvd erin doen. Afspelen doet hij prima. En bij het open maken van het laadje valt de dvd er vanzelf uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
J0J0 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:22:

Misschien heb je niet goed gelezen maar ik zei dat ik de high def gebruik om [component (niet composiet) video over te brengen naar de TV in Progressive Scan formaat. Want mijn TV ondersteunt dat. Ik weet niet hoe je ogen zijn maar je moet maar even eens kijken wat het verschil is tussen interlaced en progressive scan. Als je dat verschil niet ziet dan moet je misschien even naar de oogarts ;)

Overigens is een van de redenen waarom ik deze breakout heb gekocht om inderdaad digitaal geluid naar buiten te krijgen. Daarom ben ik maar gelijk voor component gegaan. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Even voor de duidelijkheid.
Ondanks dat de nieuwe stroomkabels beter passen, zijn ze niet de oorzaak van het probleem.

Het echte probleem is dat bij veel in en uit pluggen de gesoldeerde contactpunten los komen, en daardoor onstaat er vuur.

De nieuwe stekker verminderd de druk van het in en uitpluggen op deze soldeerpunten, maar het is dus geen echte oplossing, want breken zullen ze op den duur toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:05:

Ik heb hetzelfde met die Advanced Scart Cable, echter krijgen bij mij alle kleuren een rozige tint, wit wordt zelfs gewoon echt roze, ziet er niet uit!!!

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen???

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:06
Er is een verschil tussen de high definition AV cable en de Advanced Scart Cable.
De eerste is om hdtv te ondersteunen, en was volgens mij enkel bruikbaar op een ntsc-box.
De tweede is gewoon een rgb-kabel met optisch uit erbij.

Dus:
@Spam: is je xbox een ntsc-versie?
@Undeclinable: ondersteund je tv RGB?

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fire69 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:55:
Er is een verschil tussen de high definition AV cable en de Advanced Scart Cable.
De eerste is om hdtv te ondersteunen, en was volgens mij enkel bruikbaar op een ntsc-box.
De tweede is gewoon een rgb-kabel met optisch uit erbij.

Dus:
@Spam: is je xbox een ntsc-versie?
Avalaunch met NTSC switching op 480p. TV kan NTSC aan + progressive scan (toshiba breedbeeld uit 2003). Ik heb dus wel beeld maar het is groenig. En je kunt wel echt zien dat het progressive scan is want alles ziet er retestrak uit. Alleen die kleur :(

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 25-02-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Over die snoeren...: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=361537

In het kor, snoeren zijn prima... maar de PSUs zijn niet altijd geweldig... als we dit verhaal mogen geloven... door het andere snoer loop je zelf nu geen gevaar meer... Hmm...

Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/4/xbox-powerchord/aus.jpg

Die krijg je dus als je een brakke voeding hebt... ander skrijg je normaal kabeltje... is dit in feite een giga coverup voor fikkende voedingen? =/

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 26-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
RealCato schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:24:
Mijn vriendin en ik hebben nav de prijsdaling van afgelopen jaar en de wens van een DVD speler na de kerst ook een XBOX gekocht. Mijn vriendin is echter uitgekeken op de spelletjes die we hebben (slechts PGR2 en Fable op het moment) en ik ben aan het zoeken naar ies anders wat we allebei leuk vinden. Zij is vooral geinteresseerd in platofrm spelletjes. Wat zijn goede aanraders? Het mogen ook best wat oudere XBOX spelletjes zijn! Het meot voor haar ook niet te gewelddadig zijn. Zo vind ze Prince of Persia - Sands of Time helemaal te gek, maar PoP - Warrior within dan weer niet...

P.S. Ik heb de afgelopen 2 XBOX topic agestruind naar tips over leuke platform spelletjes (en ook gegoogled), maar zonder resultaat. Zeg dus niet dat ik niet gezocht heb :)
Mijn vriendin is ook iemand die platform spelletjes wel leuk vindt (houdt niet van racen en/of fight games). Deze spellen vindt (vond) zij wel leuk
- Oddworld: Much's Oddysee (de nieuwe Oddworld, Stranger's Wrath vind ze niet zo veel aan)
- Beyond Good and Evil
- Blinx
- Prince Of Persia - Sands of Time (de nieuwe PoP - Warrior Within vind ze ook niet veel aan)
- Project Zero
- Frogger Beyond

Kortom, vooral de wat oudere spellen dus. Ben zelf ook weer op zoek naar wat nieuws aangezien ze alles nu zo'n beetje uitgespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116572

Hallo,

ik heb een vraag.
ik heb een xbox en een 5.1 geluidsset.
deze geluidsset bevat een DIN 9 polig (female).
Ik heb de mogelijkheid om van mijn xbox af te komen met een optische kabel (male) of 2 tulp stekkers (male).

Op mijn geluidsset zit een kabel die van die DIN 9 polig naar 6 tulp (male) stekkers gaat.

ik wil dit dus aan elkaar koppelen.
hoe kan ik dit het beste doen?

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 116572 op 28-02-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:55:

Dat zou die wel moeten doen ja......heb hem nu in de SCART-aansluiting erboven zitten, maar de onderste is degene met RGB..........maar die geeft een heel rustig, maar wel superroze beeld. Niet zo best dus :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Anoniem: 108806 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:20:
Over die snoeren...: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=361537

In het kor, snoeren zijn prima... maar de PSUs zijn niet altijd geweldig... als we dit verhaal mogen geloven... door het andere snoer loop je zelf nu geen gevaar meer... Hmm...

[afbeelding]

Die krijg je dus als je een brakke voeding hebt... ander skrijg je normaal kabeltje... is dit in feite een giga coverup voor fikkende voedingen? =/
Enige wat dit blok doet is er voor zorgen dat de stroom geblokkeerd wordt als er iets mis is. Als dit het geval is kun je alsnog contact opnemen met Microsoft om je xbox te laten fixen. Op deze manier hoeft Microsoft alleen maar xboxen terug te roepen die echt kapot zijn en gefixed hoeven te worden.

Vriend van me heeft een xbox en neemt deze vaak mee. Op den duur kregen we inderdaad problemen met rook en vonken en dat ie soms niet aan wilde. Op den duur dan maar de xbox opengeschroeft om te checken, en inderdaad waren de contactpunten van de connector helemaal losgewrikt. Even wat druppeltjes tin erop gesoldeerd en nou doet ie 't verder weer prima...

Ik vind het echt een slechte ontwerpfout hoor, normaal hebben connectors/kabels altijd trekontlasting. Dwz dat de krachten van het drukken en trekken worden overgebracht op de stekker/behuizing. Bij de eerste xboxen was dit dus niet zo en kwamen de krachten op de soldeerpunten te staan, die daar helemaal niet tegenkunnen op de lange termijn...

trouwens kort na dit hele verhaal begon microsoft nieuwe kabels te leveren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Digital-DNA op 01-03-2005 14:19 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:16
Digital-DNA schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:16:
[...]

Enige wat dit blok doet is er voor zorgen dat de stroom geblokkeerd wordt als er iets mis is. Als dit het geval is kun je alsnog contact opnemen met Microsoft om je xbox te laten fixen. Op deze manier hoeft Microsoft alleen maar xboxen terug te roepen die echt kapot zijn en gefixed hoeven te worden.

Vriend van me heeft een xbox en neemt deze vaak mee. Op den duur kregen we inderdaad problemen met rook en vonken en dat ie soms niet aan wilde. Op den duur dan maar de xbox opengeschroeft om te checken, en inderdaad waren de contactpunten van de connector helemaal losgewrikt. Even wat druppeltjes tin erop gesoldeerd en nou doet ie 't verder weer prima...

Ik vind het echt een slechte ontwerpfout hoor, normaal hebben connectors/kabels altijd trekontlasting. Dwz dat de krachten van het drukken en trekken worden overgebracht op de stekker/behuizing. Bij de eerste xboxen was dit dus niet zo en kwamen de krachten op de soldeerpunten te staan, die daar helemaal niet tegenkunnen op de lange termijn...

trouwens kort na dit hele verhaal begon microsoft nieuwe kabels te leveren :)
Hmmz heb dat ding net ook ontvangen gelukkig doet ie het zonder problemen. Maar idd wel erg slecht dat er geen trekontlasting inzit. En een slechte voeding is het zeker als ik me dvd lade open doe gaan me fan's wat zachter draaien. Magoed het ding werkt al bijna 3 jaar dus lekker laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
Undeclinable schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:58:
[...]

Dat zou die wel moeten doen ja......heb hem nu in de SCART-aansluiting erboven zitten, maar de onderste is degene met RGB..........maar die geeft een heel rustig, maar wel superroze beeld. Niet zo best dus :)
Ik dacht dat Scart 1 (de bovenste dus) altijd RGB was of verschilt dat van tv tot tv? Bij onze tv is dat in ieder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

Weet iemand of Phantom Dust geplanned staat voor een EU release? hij wordt nu alsnog in de US gereleased door Majesco, nadat MS de US release had gecanceled. Dus ik ben erg benieuwd of Majesco ook een EU release in de planning heeft. Lijkt me namelijk een ERG stoere titel...
Ohw en David Bowie doet ook mee, in een wat jonger jasje ;)

http://media.xbox.gamespy...4/574509/img_2414022.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb mezelf net deze kabel aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://www.futuremax.nl/images/xb/8153.jpg

Aangesloten, en ja hoor GROEN BEELD :(.

Aangesloten op andere tv, ook groen beeld.

Het beeld is verder wel rustig en haarscherp maar ik hoef echt niet in elke game te lopen als Sam Fischer met z'n nightgoggles.

Waar kan dit aan liggen? Tv is uitgesloten dus het is of de Xbox of de nieuwe kabel.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Als het op 2 TV's groen beeld geeft, dan lijkt het me duidelijk dat het aan de kabel ligt...
Gewoon de officiele RGB-kabel kopen. Ik heb de mijne een keer gehaald bij de MM voor 15 euro (ja dat was dus wel de officiele). En ik had mn Cube RGB-kabel ook voor 15 euro :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Ik heb dus ook een probleem.. Op de tuner van mij tv heb ik 3 scart kabels, waarvan 2 RGB.
Nu gebruik ik er 1 voor mijn digitale tv en 1 voor mijn dvd (via component aansluiting, rgb valt weg).

Ik heb dus geen RGB scart meer over en het verschil tussen RGB en geen RGB is erg groot op mijn scherm. Nu heb ik op mijn versterker nog wel een component aansluiting over. Nu is er een HD AV kabel van MS (met component) maar die schijnt niet op de PAL xbox te werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1742&

Op mijn receiver kan ik namelijk wel 2 aansluitingen met component aansluiting aansluiten, dus als ik die kabel kan gebruiken met kwaliteit vergelijkbaar met RGB ben ik klaar.

xbox is niet omgebouwd en werkt gewoon als PAL.

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 11-03-2005 00:19 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm.. Bij de Nintendo Revolution is aangekondigd dat deze backwardcompatible is/zal zijn met de Nintendo Gamecube. Nu zijn er laatst wel wat specs vrijgegeven van de opvolger van de Xbox, maar er is eik niets gezegd over backwardcompatibiliteit, wel? Wel zal hij gewoon DVDs gebruiken voor spellen, dus hij zal het ieg moeten kunnen aflezen. Maar de architectuur wordt zodanig anders... Zou hij de oude Xbox kunnen emuleren? Er komt redelijk wat kracht onder de motorkap te zitten :P
Of heb ik iets gemist en is dit gewoon wel gezegd? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Macer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:12:
Ik heb dus geen RGB scart meer over en het verschil tussen RGB en geen RGB is erg groot op mijn scherm.
(Switchable) scart splitterbox er tussen knallen en je bent klaar (10 - 20 euros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
cadamink schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:25:
Ik heb mezelf net deze kabel aangeschaft:
[afbeelding]

Aangesloten, en ja hoor GROEN BEELD :(.

Aangesloten op andere tv, ook groen beeld.

Het beeld is verder wel rustig en haarscherp maar ik hoef echt niet in elke game te lopen als Sam Fischer met z'n nightgoggles.

Waar kan dit aan liggen? Tv is uitgesloten dus het is of de Xbox of de nieuwe kabel.
Hehe, ik had hetzelfde en ik snapte er maar niets van. Wat bleek het nou te zijn : de kabel die erbij geleverd is heeft 5 aansluitingen : wit, rood, groen, blauw, rood. De laatste drie zijn voor video en de eerste voor stereo. Laat ik nu net de verkeerde rood op de video te hebben gezet zeg ;)

Dus dat is waarschijnlijk je probleem. Ik neem aan dat je de component gebruikt op een beamer/tv met progressive scan 480p/720p/1024p ? Dan moet je misschien ook even kijken of je TV goed dat ie via die component input een progressive scan input accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:31:
[...]

Hehe, ik had hetzelfde en ik snapte er maar niets van. Wat bleek het nou te zijn : de kabel die erbij geleverd is heeft 5 aansluitingen : wit, rood, groen, blauw, rood. De laatste drie zijn voor video en de eerste voor stereo. Laat ik nu net de verkeerde rood op de video te hebben gezet zeg ;)

Dus dat is waarschijnlijk je probleem. Ik neem aan dat je de component gebruikt op een beamer/tv met progressive scan 480p/720p/1024p ? Dan moet je misschien ook even kijken of je TV goed dat ie via die component input een progressive scan input accepteerd.
Oeps, ik las niet goed. Ik dacht een foto te zien van de advanced HD breakout box....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Macer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:12:
Ik heb dus ook een probleem.. Op de tuner van mij tv heb ik 3 scart kabels, waarvan 2 RGB.
Nu gebruik ik er 1 voor mijn digitale tv en 1 voor mijn dvd (via component aansluiting, rgb valt weg).

Ik heb dus geen RGB scart meer over en het verschil tussen RGB en geen RGB is erg groot op mijn scherm. Nu heb ik op mijn versterker nog wel een component aansluiting over. Nu is er een HD AV kabel van MS (met component) maar die schijnt niet op de PAL xbox te werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1742&

Op mijn receiver kan ik namelijk wel 2 aansluitingen met component aansluiting aansluiten, dus als ik die kabel kan gebruiken met kwaliteit vergelijkbaar met RGB ben ik klaar.

xbox is niet omgebouwd en werkt gewoon als PAL.
Een versterker met 2x component input. Apart ;)

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet : bij PAL werkt het inderdaad niet en de oplossing geef je zelf min of meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Spam schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Een versterker met 2x component input. Apart ;)
Hoezo apart?? Er zitten 3 component aansluitingen op de receiver. Volgens mij 2 input en 1 output. Zover ik begreep uit de handleiding kan je deze als verdeler gebruiken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nou ja met apart bedoel ik meer dat een receiver in principe voor audio is en niet voor video. Maar ik meen me nu te herrineren dat ik het ergens eerder heb gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn receiver heeft ook gewoon video-in en outputs hoor. Spijtig genoeg alleen geen component, alleen composiet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Hehe...en toch vind ik het apart. Maar goed, dat is niet zo belangrijk : het antwoord op de AV HD breakout box = niet op PAL. Je zult je xbox moeten laten modden als je het aan de gang wilt krijgen of een amerikaans over moeten laten komen.....

Overigens vind ik dat nogal prehistorisch van M$ dat ze niet gewoon toelaten dat je naar NTSC kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 09:47
Leuke dingen, die Xbox'n

Ik had eenzelfde soort vraag al in het Mediacenter topic gepost mbt het opslaan van films, muziek ed op een server. Nu heb ik dezelfde vraag weer, alleen dan mbt games.

Is het dus mogelijk om op een vaste computer(!!), in dit geval mijn server, al mijn spellen op te slaan en ze dan vanaf mijn xbox te spelen? Zodat ik dus niet een grote harde schijf in mijn xbox hoef te zetten en genoeg heb aan mijn(stille) seagate 20 gig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Spam schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:32:
[...]

Overigens vind ik dat nogal prehistorisch van M$ dat ze niet gewoon toelaten dat je naar NTSC kan switchen.
Dan vind je een DVD met Zone 1 waarschijnlijk ook prehistorisch. :)
Heeft gewoon allemaal met marketing te maken...
kitemaster schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:52:
Leuke dingen, die Xbox'n

Ik had eenzelfde soort vraag al in het Mediacenter topic gepost mbt het opslaan van films, muziek ed op een server. Nu heb ik dezelfde vraag weer, alleen dan mbt games.

Is het dus mogelijk om op een vaste computer(!!), in dit geval mijn server, al mijn spellen op te slaan en ze dan vanaf mijn xbox te spelen? Zodat ik dus niet een grote harde schijf in mijn xbox hoef te zetten en genoeg heb aan mijn(stille) seagate 20 gig?

Alvast bedankt!
Nope, da's niet mogelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 11-03-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dan vind je een DVD met Zone 1 waarschijnlijk ook prehistorisch. :)
Heeft gewoon allemaal met marketing te maken...
Ik vind DVD an sich al prehistorisch. We hebben het hier over een standaard die ergens in de jaren 80 is vastgesteld. Te belachelijk voor woorden dat je 4 a 8 GB nodig hebt voor 2 uur film materiaal. En 90% van de DVD's hebben nauwelijks extra materiaal dus dat maakt dat interactieve menu sowieso behoorlijk overbodig. Om maar te zwijgen over het feit dat je bij veel DVD's eerst door al die reclame van andere films MOET kijken (disney heeft daar een handje van) voordat ik bij de hoofdfilm kom. En dan heb ik het nog geeneens over het feit dat veel mensen in 2005 nog steeds aan het discjockeyen zijn waar je niet goed van word.

Nee, geef mij maar DivX/XviD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Waar kan ik op dit moment het goedkoopste een Xbox vinden?

Overweeg om er misschien een aan te schaffen, lekker vanuit bed gamen :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
NoepZor schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:26:

http://kieskeurig.nl/nl/p...B9A34C1256E430065131B.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren dus scart switch geprobeerd.. Wat een drama is dat zeg. Het beeld ziet er gewoon bijna niet meer uit, zowel digitale TV als Xbox. Vandaag maar weer terugbrengen. Werkt misschien goed op een normale (kleine) tv, maar op een plasma het dramatisch.

Heb inmiddels wel een andere scart verdeler gevonden van Monster Scart Control. Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik ga hem waarschijnlijk vanmiddag ophalen in Amsterdam om te kijken of dit beter werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 12-03-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Er zijn foto's van de prototype van de Xbox 2 uitgelekt:

Afbeeldingslocatie: http://www.weblogsinc.com/common/images/7281865774352732.jpg?0.9831157631745029

Afbeeldingslocatie: http://www.weblogsinc.com/common/images/8795814156068882.JPG?0.10486335097644739

Bron: http://engadget.com/entry/1234000987035687/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ziet er niet echt handig uit als ik het mag zeggen.. Waar moet ik dat ding plaatsen in mijn kast???

edit: het is niet de nieuwe xbox
UPDATE: Nope, this isn’t it. We ran this by one of our trusted sources, who says that this is actually a prototype that MSFT has been showing off as a decoy of sorts and that the actual console looks much better than this.

[ Voor 60% gewijzigd door M@cer op 13-03-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Macer schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:32:
Ziet er niet echt handig uit als ik het mag zeggen.. Waar moet ik dat ding plaatsen in mijn kast???

edit: het is niet de nieuwe xbox

[...]
Er zijn foto's van de prototype van de Xbox 2 uitgelekt:
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
die zijn bedoeld om mensen af te leiden heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
De ene prototype ziet er nog lelijker dan de andere uit :+

ik hoop dat de machine toch zwart van kleur blijft, dan past het nog een beetje bij de rest van m'n hifi/dvdspeler etc je weet wel. Ook mag van mij de grote X verdwijnen (ok hoort er wel bij de Xbox...) maakt het stuk makkelijker om een mooie machine te ontwerpen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
NoepZor schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:26:

Was ie niet destijds voor 100 euro bij de mediamarkt ? daar is nooit echt een followup op gekomen of wel ? Ik verwachtte eigenlijk dat andere winkels wel zouden volgen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dat prototype ziet er meer uit als een futuristisch koffertje... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Spam schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:51:
[...]

Was ie niet destijds voor 100 euro bij de mediamarkt ? daar is nooit echt een followup op gekomen of wel ? Ik verwachtte eigenlijk dat andere winkels wel zouden volgen..... :?
99 euro zelfs, en dat was een eenmalige anbieding bij MM Utrecht (een weekje geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben ik echt de enige die het zal jeuken hoe de Xbox 2 eruit zal zien? Zolang hij niet te groot is vind ik het prima.

Even een vraag:

Ik heb een gewone tv. Als ik nu een DVD kijk heb ik die balken steeds. Bij games geen probleem. Kan ik de Xbox voor DVD's ook op 4:3 zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 14-03-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Pan & Scan heet dat, maar is niet wenselijk want je raakt veel beeldmateriaal aan de zijkanten kwijt (je zoomt het beeld als het ware in tot het midden beeldvullend is op een 4:3 scherm). Volgens mij kan het originele xbox dvd dashboard dit niet, XBMC kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Schweino schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:07:
Pan & Scan heet dat, maar is niet wenselijk want je raakt veel beeldmateriaal aan de zijkanten kwijt (je zoomt het beeld als het ware in tot het midden beeldvullend is op een 4:3 scherm). Volgens mij kan het originele xbox dvd dashboard dit niet, XBMC kan dit wel.
Da's stom. Ik zit nu echt naar een klein scherm te kijken. Maar goed dat mijn breedbeeld bijna binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
PWM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:29:
[...]

Da's stom. Ik zit nu echt naar een klein scherm te kijken. Maar goed dat mijn breedbeeld bijna binnen komt :)
Nou verwacht niet dat je die balken kwijt bent. Een breedbeeld is 16-9 formaat en de meeste films zijn net iets platter dan dat. Dat is omdat het gemaakt is voor het bioscoop doek. Waarom dat niet beter is afgestemd vind ik ook nogal vreemd.

Tot nu toe zie ik dat alleen widescreen TV uitzendingen uit de USA echt 16-9 formaat is. Je bent dus nog niet van de zwarte balken af maar vaak heeft een gemiddelde breedbeeld een formaat om net dat extra balkje weg te werken. Maar dan heb je weer de gemiddelde dvd speler die de zwarte balken nu juist gebruikt voor de ondertiteling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Spam schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:47:
[...]Tot nu toe zie ik dat alleen widescreen TV uitzendingen uit de USA echt 16-9 formaat is.
Stem maar eens een keer op BBC of Belgie af, daar is het ook 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik weet niet of deze zijn langsgekomen, maar ik kwam ze toevallig tegen en ik dacht die laat ik even zien in het Xbox Topic :9 :

Xbox 2 (Prototype) pictures:

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/802/34637043704245618gt.jpg
Ander Prototype?

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/6885/68215954140835731pr.jpg
Prototype van de Xbox 2 zoals een al eerder werdt gepost.

Maar ik moet eerlijk toegeven, de onderste ziet er inderdaad uit als een ''lomp'' ding, dat handvat vooral, het enigste wat er leuk uitzag was de GUI en dat heeft nog niet eens iets met de case te maken ;)
Hij lijkt zelfs (denk ik :p) schuin te staan op het onderste plaatje.
Ik hoop dus echt dat de mensen daar bij Microsoft de beste ''Case-Designers'' ( :7 ) aan het werk zetten om een mooie fatsoenlijke Case te ontwerpen voor de X-2.
Voor de rest ben ook ik benieuwd naar de X-2 _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 14-03-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Beide plaatjes zijn oud en zijn zeer waarschijnlijk een fake (al hoewel de onderste verdacht veel op de prototype lijkt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik vind de bovenste trouwens erg mooi.. Iets platter zou mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zonder dat handvat zou ik er geen problemen mee hebben eerlijkgezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik snap nog steeds niet waarom het niet een mooie strakke doos zoals deze kan zijn : http://xbox.dalquen.com/m...owpic&pid=3&orderby=dateD

Zo eentje kan tussen je stereo set staan en heeft niet die irritante bolling aan de bovenkant zodat je er niets op kan zetten. Tenzij M$ echt wilt dat dat ding apart moet staan zodat je buren het kunnen zijn....hmmm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 06-06 21:01

Stronkie

Where wind is Trouble

Vraagje,

Ik heb mijn xbox via een zogenaamde VIVO aansluiting aangesloten op mijn PC.
Geluid gaat via de Line in Van mijn Sound blaster audigy naarde PC toe.

Ik heb leuk goed beeld (gebruik de standard tulp dingen)

Nu heb ik de volgende vraag.

Hoe krijg ik mijn dolby 5.1 aan het werken (zit bij de audigy in). Moet ik daarvoor een andere xbox kabel kopen. Of kan het anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb een vraagje over controllers : zijn er ooit controllers verschenen voor kleine kinderen ? Ik bedoel dus niet de controller S maar iets met een grote joystick eraan enz ? Of misschien voor Gamecube of Playstation ? Ik wil er een via een converter doosje op mijn xbox aansluiten voor nintendo emulator voor mijn dochter van 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
Stronkie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:39:
Vraagje,

Ik heb mijn xbox via een zogenaamde VIVO aansluiting aangesloten op mijn PC.
Geluid gaat via de Line in Van mijn Sound blaster audigy naarde PC toe.

Ik heb leuk goed beeld (gebruik de standard tulp dingen)

Nu heb ik de volgende vraag.

Hoe krijg ik mijn dolby 5.1 aan het werken (zit bij de audigy in). Moet ik daarvoor een andere xbox kabel kopen. Of kan het anders...
is dat uberhaupt mogelijk, je audigy of processor geen idee, real time dolby 5.1 te laten omzetten.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 06-06 21:01

Stronkie

Where wind is Trouble

nou in je audigy zit dus een dolby systeem in. 5.1 . Dus dat moet willen. Maar welke kabel moet ik aansluiten uitde xbox, de audio pluggen zijn gewoon alleen maar stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Je moet je Xbox digitaal aansluiten anders krijg je nooit DD5.1 uit je Xbox.
Aangezien de originele Xbox audio/video adapters allemaal met optische aansluitingen werken moet je dus een optische ingang hebben op jouw audigy, en zover ik weet hebben alleen de duurdere Audigy modellen dit in een break-out box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Spam schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:52:
Ik snap nog steeds niet waarom het niet een mooie strakke doos zoals deze kan zijn : http://xbox.dalquen.com/m...owpic&pid=3&orderby=dateD

Zo eentje kan tussen je stereo set staan en heeft niet die irritante bolling aan de bovenkant zodat je er niets op kan zetten. Tenzij M$ echt wilt dat dat ding apart moet staan zodat je buren het kunnen zijn....hmmm 8)7
He bah de dag dat consoles er zo uitzien is de dag dat de consoles niet meer bestaan ;(, het word dan een soort standaard multimedia ding terwijl consoles gewoon gamemachines zijn, die je lekker op je tafel moet zetten om de hele dag naar te kijken :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:56
hmm ik ben op zoek naar een leuk spel met lange speelbaarheid (voorkeur RPG)

Iemand een tip aangezien ik het gamenieuws reeds lange tijd niet meer gevolgd heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9974

KOTOR 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 05-06 19:50
geemfriek schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:51:
hmm ik ben op zoek naar een leuk spel met lange speelbaarheid (voorkeur RPG)

Iemand een tip aangezien ik het gamenieuws reeds lange tijd niet meer gevolgd heb :X
Morrowind, bij voorkeur de Game of the Year Edition. Is wel een beetje oud maar ik denk dat Morrowind op dit moment toch wel het langste speelbaarheid heeft van alle RPG's. Daarnaast zit er bij de GOTY edition ook nog de 2 addons inbegrepen dus qua speelbaarheidsduur zal het niet tegenvallen ;). Verder is het een erg gaaf spel, had 'm een lange tijd op de PC gespeeld en was ook gelijk de eerste game die ik samen met mijn Xbox had aangeschaft. Jammer dat ik de normale versie heb die toch weleens af en toe wil vastlopen + een groot nadeel van de normale Morrowind is dat je geen levensbalk hebt van je tegenstanders en bij de Game of the Year edition is dat wel inbegrepen. Verder is de quest journal veel overzichtelijker gemaakt bij de GOTY edition. Kost volgens mij op dit moment rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
TheEvilCuber schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:33:
[...]

He bah de dag dat consoles er zo uitzien is de dag dat de consoles niet meer bestaan ;(, het word dan een soort standaard multimedia ding terwijl consoles gewoon gamemachines zijn, die je lekker op je tafel moet zetten om de hele dag naar te kijken :)
Nou, dan denk ik dat je de insteek van MS niet zo goed snapt. Zij willen een home entertainment machine maken waar spellen een groot onderdeel van zijn maar niet alles. Zo kan ie ook als media center gebruikt worden zoals de eerste xbox nu door velen gebruikt word. En DAN is zo'n kast geen onzin meer want dan maakt ie eigenlijk gewoon uit van je HIFI set. Je wilt toch ook dat je DVD speler er een beetje mooi tussen staat ? Nou, zo wilt MS ook iets gaan maken.

Ten minste : dat is verteld in de concept fase. Moeten nog kijken wat er uiteindelijk uitkomt natuurlijk ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 17-03-2005 10:41 . Reden: Het is MS, niet M$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137960

Ik vroeg me af of het nu nog de moeite is om een (nieuwe) Xbox te kopen, nu de Xbox 2 eraan komt?

Ik heb niet echt veel geld, en volgens mij gaat de Xbox 2 aardig wat geld kosten met die 3 proccesors (toch?). Dus ik vroeg me af wat een richtprijs is, ook al kan niemand dit met zekerheid zeggen voor de Xbox 2.

Ook vroeg ik mij af, als de Xbox 2 uit is, is de Xbox dan nog wel leuk om te hebben, spelen mensen het nog steeds online, of is het net zoals bij de Playstation, iedereen gaat over naar de Playstation 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
geen idee, maar het zou mij niks verbazen dat Forza Motorsport de online gaming community voor de xbox (1) aardig in stand zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Voorlopig zal dat nog wel meevallen... In het begin zal de Xbox2 waarschijnlijk nog aardig aan de prijs zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Anoniem: 137960 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:08:
Ik vroeg me af of het nu nog de moeite is om een (nieuwe) Xbox te kopen, nu de Xbox 2 eraan komt?

Ik heb niet echt veel geld, en volgens mij gaat de Xbox 2 aardig wat geld kosten met die 3 proccesors (toch?). Dus ik vroeg me af wat een richtprijs is, ook al kan niemand dit met zekerheid zeggen voor de Xbox 2.

Ook vroeg ik mij af, als de Xbox 2 uit is, is de Xbox dan nog wel leuk om te hebben, spelen mensen het nog steeds online, of is het net zoals bij de Playstation, iedereen gaat over naar de Playstation 2?
Als de xbox2 uitkomt in de kerst zal hij toch een 4 a 500 euro gaan kosten net zoals de xbox op het begin. Laat staan dat er weinig games voor uit zullen zijn. En de xbox 2 is toch niet backwards compatible met de xbox? Ik zou een xbox kopen, hij is goedkoop en er zijn veel goede spellen voor te krijgen voor een te al te dure prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
jaartje later voor de helft van de prijs waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
En de xbox 2 is toch niet backwards compatible met de xbox?
Dat is nog niet zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
En vergeet niet de games: bij release zullen er niet al te veel games uit zijn, waarschijnlijk games die je niet eens wil spelen of het is weer EA zooi ;)

een jaartje na de release is meestal wel goeie tijd om een console aan te schaffen, prijs is omlaag, lekker veel spellen - er zit nog genoeg leven in Xbox1 hoor. (komt naar mijn mening nu pas goed op gang, denk dat het beter zou zijn om Xbox2 minimaal met 6 maanden tot een jaar later uit te laten brengen IMO, nu snijden ze in hun eigen vingers..)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137960

Nog een vraagje: Het online spelen, is daarbij Xbox Live een echte must have? Of is Xbox Connect voldoende. Ik hoorde namelijk dat er nogal weinig mensen Connect spelen.

Is het verstandig om een Xbox nieuw te kopen, of tweedehands. Nieuw kost hij (nog maar) 150 euro en dan heb je een console + controller. Tweedehands krijg je voor dat geld : Console + twee controllers + dvd kit + aantal spellen. (over het algemeen). Maar met tweedehands kopen loop je (altijd) het risico dat er iets mee is gebeurd in het verleden, en dat de console na 2 weken sterft zonder dat je beroep kan doen op garantie. Dus kan ik hierin ook overtuigd worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat je voor online gamen beter Xlink kiest.

Tja, ivm nieuw of 2de hands, 't is maar welk risico wil nemen natuurlijk.
Je kan ook simpel zien of hij al open geweest is, de stickers aan de onderkant zijn namelijk altijd beschadigd als je hem openhaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Anoniem: 137960 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:49:
Nog een vraagje: Het online spelen, is daarbij Xbox Live een echte must have? Of is Xbox Connect voldoende. Ik hoorde namelijk dat er nogal weinig mensen Connect spelen.

Is het verstandig om een Xbox nieuw te kopen, of tweedehands. Nieuw kost hij (nog maar) 150 euro en dan heb je een console + controller. Tweedehands krijg je voor dat geld : Console + twee controllers + dvd kit + aantal spellen. (over het algemeen). Maar met tweedehands kopen loop je (altijd) het risico dat er iets mee is gebeurd in het verleden, en dat de console na 2 weken sterft zonder dat je beroep kan doen op garantie. Dus kan ik hierin ook overtuigd worden? :P
Ik denk dat je het zelf al weet, want je geeft het namelijk al aan in je vraag :p
Ikzelf zat er, voordat ik mijn Xbox aanschafte, aan te denken om ook een 2e Hands Xbox te kopen, maar ook ik was bang dat ik een ''slechte koop'' zou doen. Dus heb ik hem toen maar in de winkel gekocht en voor € 40,- extra heb je een Xbox + Controller + 1 of 2 Games, kijk maar naar de Xbox Game pack (Rocko, Limited enz.).

En wat dat Online gamen betreft, ik heb echt niet het gevoel dat ik iets mis nu ik Xlink Kai gebruik.
Het kan precies hetzelfde als Live! (Online Gamen met de Box :p), je kunt ook gewoon een Headset gerbuiken en zelfs games spelen die Xbox Live! niet ondersteunen het enigste verschil is het System Link menu en dat van Live!.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 17-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 16:16
Ik ben ook van plan een Xbox te kopen. Ben er nog niet uit of het een nieuwe wordt of een omgebouwde 2e hands. Aan de ene kant denk ik ik koop een nieuwe dan weet ik tenminste zeker dat er niks mee aan de hand is en als er dan toch wat is dan heb ik gewoon garantie. Aan de andere kant denk ik, ik neem een omgebouwde 2e hands omdat ik dan lekker m'n spellies kan downloaden en dus veel geld besparen. Maar daar staat tegen over dat je niet weet wat er met dat ding gebeurd is.. Moeilijk!

Wat is dat Xlink Kai eigenlijk? Moet je so wie so betalen om online te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Koop dan een nieuwe en bouw hem zelf om... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dekay schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:30:

Wat is dat Xlink Kai eigenlijk? Moet je so wie so betalen om online te kunnen spelen?
Nope, Xlink Kai is volledig gratis en dient voor hetzelfde doel als Live!

Kijk hier voor meer info:

Het grote Xbox multiplayer via tunnel topic

[ Voor 28% gewijzigd door Yonix op 17-03-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 16:16
@Fire69 Zelf ombouwen? Moet ik dan niet zelf in die hardware lopen klooien?

@Yonix: Bedankt voor de link, ik ben al rond aan het kijken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dekay op 17-03-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dekay schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:42:
@Fire69 Zelf ombouwen? Moet ik dan niet zelf in die hardware lopen klooien?
Meestal wel ja :p, tenzij je iemand kent, die ook iemand kent, die weer een vriend heeft, die ook weer iemand kent die je Xbox zou kunnen ombouwen, als je dit zelf niet kunt.
Maar ook hier zit dan misschien weer een prijskaartje aan, maar als je dan kijkt naar wat je allemaal kunt besparen in de kosten met een omgebouwde Xbox ;)

Wil je meer info over ombouwen enz. raad ik je aan om even op Google.com rond te zoeken, ben bang dat links naar bepaalde sites op GoT niet zijn toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 17-03-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ombouwen doe je op een uurtje tijd zelf, moet je maar even op xbox-scene zelf uitdokteren.
Daarmee kunnen we je hier niet helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Op zich is het ook niet zo duur ofzo om em om te bouwen.. Heb zelf ook een nieuwe gekocht, had een omgebouwde en die verkocht en met de winst ervan een crystal boxje gekocht :P.
Geloof dat het met versie 1.6 ook niet nodig is om de box zelf open te maken enzo toch? Geloof dat het nu ook software matig is..
Trouwens ben ik de enige die vindt dat er veels te weinig HP is voor je mannetje bij Halo2? Ik heb deel 1 op de pc gespeeld en daar had je nog een paar blokjes voordat je 'pak' beschadigd raakte. Bij Halo2 krijg je al gelijk schade aan je 'pak'. Of moet ik mss nog wat verder in het spel? (ff'tjes gespeeld en vond dat er te weinig HP was :P )
BTW is er mss een RPG voor de xbox die jullie kunnen aanraden?? Beetje Final Fantasy-achtig verhaal ofzo...

[ Voor 24% gewijzigd door Kijoki op 17-03-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Kijoki schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:37:

Trouwens ben ik de enige die vindt dat er veels te weinig HP is voor je mannetje bij Halo2? Ik heb deel 1 op de pc gespeeld en daar had je nog een paar blokjes voordat je 'pak' beschadigd raakte. Bij Halo2 krijg je al gelijk schade aan je 'pak'. Of moet ik mss nog wat verder in het spel? (ff'tjes gespeeld en vond dat er te weinig HP was :P )
BTW is er mss een RPG voor de xbox die jullie kunnen aanraden?? Beetje Final Fantasy-achtig verhaal ofzo...
Hmm, ik dacht dat de Chief in deel 2 een volledig nieuwe ''Battle Armor'' had?
Meestal is het dan zo dat het nieuwe beter is dan het oude, misschien dachten ze bij Bungie net iets anders :p, maaruh het is mij nog niet opgevallen ;)

Ennuh, Jade Empire is een RPG die ik je zeker kan aanraden.

Jade Empire

Ziet er geweldig uit, en het beloofd ook kwá Gameplay zeker wat te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Yonix op 17-03-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Bij halo 1 kon je echt in een regel kogels staan dat vond ik een kleine tegen valler, en minder HP geeft ook meer actie en dat je beter moet opletten ik vind het wel beter dat ze het zo hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geloof dat het met versie 1.6 ook niet nodig is om de box zelf open te maken enzo toch? Geloof dat het nu ook software matig is..
Alle versies kan je softwarematig modden vie een exploit (dus zonder open te maken), zo kan je namelijk ook linux op je xbox draaien.

Hardwarematig modden kost je < 10 minuten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Misschien krijgen we toch nog een Halo 2 uitbreiding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bary_nl/got/halo2k.jpg

Klikbaar

Bron: http://www.xbox.com/ko-KR/games/releaseschedule.htm

edit:

Halo 2 is verwijderd.

[ Voor 76% gewijzigd door magnifor op 24-03-2005 18:54 . Reden: thumbnail van de screenie gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Weet iemand ook een leuk RPG spel voor op de xbox? ik zoek een RPG waar je dom kan levelen ook omdat je gewoon een paar levels hoger moet zijn voordat je weer verder kan, ik vond fable erg leuk maar toch wel een beetje te simpel en de levels waren te klein.

Heb SW:KotOR2 ook gespeeld maar dat was te veel lees werk moet gewoon een hersenloos spel hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
magnifor schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:07:
Misschien krijgen we toch nog een Halo 2 uitbreiding:

[afbeelding]

Klikbaar

Bron: http://www.xbox.com/ko-KR/games/releaseschedule.htm

edit:

Halo 2 is verwijderd.
hhehe foutje van ms, maar denk dat we dit toch wel als een hint kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
dikki dik schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:13:
[...]

hhehe foutje van ms, maar denk dat we dit toch wel als een hint kunnen zien.
Bungie heeft gereageerd:

http://www.bungie.net/New...eeklywhatsmar18&p=2645901
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.