siggy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 07:58:
[...]
Allereerst, als je in een auto zit, schuif je dan ook het dakraampje omhoog en ga je staan zodat je meer overzicht krijgt? Waarom denk je dat er een forced-cockpit view in zit? GTR, Get Real. Reclame slogan, ja, maar o zo waar.
Als dat zou kunnen, zou ik dat zeker doen, ja.
Laat ik het anders stellen. Je koopt een racegame/sim omdat je lekker in een auto wilt scheuren, niet? En hoe wil je dat dan doen?
Op de manier zoals ik dat zelf het fijnst vind.
Zo echt als mogelijk, dat je je goed kunt inleven, toch?
De bonnet view doet niets af aan de physics, bandenslijtage of remtemperatuur. Het is us net zo realistisch als in car, alleen een andere view op het geheel.
Dan is het toch niet meer dan logisch dat je de normale cockpitview pakt, zodat je ook het gevoel hebt dat je ín een auto rijdt. Niet mét een auto. Verder heb je dan totaal geen idee van de werkelijke lengte van je auto, laat staan wanneer iemand achter je zit dat je dan goed kunt inschatten hoever die er precies achter zit.
Vind jij

GTR is niet zomaar een racespel. Het is (bijna

) een volwaardige simulatie, en dan moet je zo'n simulatie ook gebruiken als simulatie.
Vind jij

Dat je in je eentje die view rijdt, kan ik me nog iets bij voorstellen, maar in een beetje fatsoenlijke league rijdt iedereen gewoon met cockpitview, tenzij je puur voor de lol wilt rijden, maar dan ga je niet in een league rijden, toch?
Nogmaals, vind jij

Over het voordeel. Elk voordeel heb zijn nadeel, zo ook hier. Nou weet ik niet of spiegels het doen of niet, maar mochten die het niet doen is het zowiezo onverstandig om het toe te laten. Dan hoor je alleen een zoemende bij achter je.
Virtual Mirrors werken gewoon, hoor. Tenminste, dat deden ze in de demo wel. Bovendien heb ik een stuur met een POV knop, zodat ik (als ik iets zou horen) heel snel naast me of achter me kan kijken.
Overigens zou dat dus ook niet mogen, als je "jouw" regels volgt. De achteruitkijkknop laat je 180 graden achterstevoren kijken, en dat is anatomisch onmogelijk. Verbieden dus

MartijnA3 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:58:
Je kunt in elke view een virtuele spiegel op je scherm krijgen.
Waarom is deze discussie er eigenlijk. Waarom maken mensen zich druk om wat een ander doet? Kan me niet voorstellen dat iemand sneller zou zijn omdat ie niet de cockpit view gebruikt, dus waar lullen we over?
Juist !
[
Voor 9% gewijzigd door
Arfman op 17-11-2004 10:04
]