Het 6800LE Topic Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ( gekocht ) de mijne dinsdag of woensdag eerst met koeler testen of alles werkt.
Dan koeler er af en water chil er op en kijken wat die allemaal kan doen. :P :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Zijn er al enige reviews van verscheidene websites?

Jammer, als deze videokaart geen extra voeding kabeltje nodig zou hebben, had ik deze wel gekocht! Ik heb die niet meer over. Ik had er aan het begin maar 4, 2 voor dvd speler en brander en 2 voor 2 harde schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Testing:
AMD Sempron 2800+
521Mb, DDR, 400Mhz, Dual Channel
NVidia (Aopen) 6800LE @ 6800GT Bios, 128 Mb, 12x1,6

3DMark05
Core: 359
Memory: 850
Score: 3761
Artifacts: Nee

Core: 380
Score: 3812
Artifacts: Nee

Core: 400
Score: 3626
Artifacts: Ja

Core: 400
Memory: 750
Score: 3288
Artifacts: Ja

Conclusie: Het probleem is dus niet het geheugen als deze op 850Mhz draait. De Core kan ik dus artifact-loos tot ongeveer 380Mhz draaien. Toen ik deze naar 400Mhz zette kreeg ik dus wel degelijk artifacts. Opvallend is ook dat als ik mijn core verhoog naar 400Mhz de score lager wordt. Volgens RivaTuner monitoring Throttled hij de core dan weer terug naar 350 bij 3DMark05 gametest3 (zeppelin). Is met een betere koeling nu dit throttlen te voorkomen? En kan hier tevens artifacts mee voorkomen worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 10-10-2004 18:33 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Koop een splitter...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je geen voeding kabels meer over hebt, zul je in de toekomst geen video kaart upgrade kunnen realiseren... Tegenwoordig heb je zelfs voor mid-range videokaarten 1 voeding stekker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Oke ik ben behoorlijk in de war :S een 6600GT is sneller dan een 6800LE en heeft dezelfde features /? en is maar 19- duurder ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik probeer zegt hij de hele tijd failded to pass driver ofzo...hoe kan ik dit omzijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

425 : 850 hard ingeflashed.

49 graden.

het lijkt de c1000 wel, goedkoop en nog steeds geen fratsen.

4636 3dmarks05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op 10 oktober 2004 @ 19:06:
Als ik probeer zegt hij de hele tijd failded to pass driver ofzo...hoe kan ik dit omzijlen?
Als je bedoelt dat coolbits niet verder kan met de test.

Ik heb het in de kaart geflashed maar ik weet nog niet wat het op de lange duur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op 10 oktober 2004 @ 19:06:
Eigen risico : In rivatuner driver test voor OC uitzetten. Zit zelfs in een sticky thread op guru3d rivatuner forum over hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
m0n0 schreef op 10 oktober 2004 @ 19:05:
Oke ik ben behoorlijk in de war :S een 6600GT is sneller dan een 6800LE en heeft dezelfde features /? en is maar 19- duurder ?
@ default...ja
6600GT, 8 pipes, 3 vertexes @ 500MHz en 1000MHz geheugen (128bits)
6800LE, 8 pipes, 4 vertexes @ 300 en 700MHz (256 bits)

6600GT kan je echter enkel OCen, terwijl je de LE dus meer pipes kan geven en per MHz extra heeftie meer bandbreedte.
Dus voor de gewone gebruiker is de 6600GT beter, voor de tweaker echter zeker niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0n0 schreef op 10 oktober 2004 @ 19:05:
Zonder OC is een 6600GT sneller in normale resoluties. Als je met AA/AF werkt wint de 6800LE vaak vanwege zijn beter bandbreedte. Daarnaast kun je de 6800le softmodden om er behoorlijk veel performance verbetering uit te halen.

Maar die vraag is eigenlijk alsnog zinloos : 6600GT koop je alleen in PCI-express op dit moment, en kost meer dan de 6800LE AGP kaart. Er zijn zelfs geen reviews van de 6600GT AGP variant geweest, en zeker geen datum wanneer hij te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:18:
[...]

Eigen risico : In rivatuner driver test voor OC uitzetten. Zit zelfs in een sticky thread op guru3d rivatuner forum over hoe dat moet.
Ik kan namelijk geen micrometer overklokken.

Ik heb een 6800NU nu op 16x1/6VP lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Probleem bij overclock naar 350/800 op normaal voltage (1.1):

In bepaalde spellen (bijvoorbeeld een quake3-mod) gaat zogauw het level geladen is, mn PC half uit. Hij blijft wel aan, maar het beeld wordt zwart en alles houdt op. Hij gaat niet rebooten. Zelfs als ik op reset druk, gebeurt er niks. Pas als ik de PC uitdoe en dan weer aan, gaat hij weer normaal booten. Dit is ook een keer gebeurd toen ik een filmpje zat te kijken. Andere spellen (ook die ook op Q3 gebasseerd zijn, zoals ET, Doom3 en CoD) hebben geen problemen. Ook 3dmark03 en 05 niet.

Als ik terugklok naar 325/800 gebeurt het niet. Komt het dan dus omdat er te weinig voltage op de core staat? Ik heb een NV5 erop en de temperaturen worden niet hoog. (<55 graden)

Ik vind het zo raar dat het alleen in bepaalde applicaties gebeurt. Of zou het ook kunnen zijn dat die applicaties gewoon niet samen kunnen werken met teveel overgeklokte core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Skazz schreef op 10 oktober 2004 @ 19:18:
[...]

Maar hoe moet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op 10 oktober 2004 @ 19:32:
Probleem bij overclock naar 350/800 op normaal voltage (1.1):

In bepaalde spellen (bijvoorbeeld een quake3-mod) gaat zogauw het level geladen is, mn PC half uit. Hij blijft wel aan, maar het beeld wordt zwart en alles houdt op. Hij gaat niet rebooten. Zelfs als ik op reset druk, gebeurt er niks. Pas als ik de PC uitdoe en dan weer aan, gaat hij weer normaal booten. Dit is ook een keer gebeurd toen ik een filmpje zat te kijken. Andere spellen (ook die ook op Q3 gebasseerd zijn, zoals ET, Doom3 en CoD) hebben geen problemen. Ook 3dmark03 en 05 niet.

Als ik terugklok naar 325/800 gebeurt het niet. Komt het dan dus omdat er te weinig voltage op de core staat? Ik heb een NV5 erop en de temperaturen worden niet hoog. (<55 graden)

Ik vind het zo raar dat het alleen in bepaalde applicaties gebeurt. Of zou het ook kunnen zijn dat die applicaties gewoon niet samen kunnen werken met teveel overgeklokte core?
Dit is precies het probleem wat de eerste lading 6800LE (van Aopen) ook hadden. Stock draaien en looping benchmark in 3dmark01. Kijken of je kaart dit een aantal uren achter elkaar goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb hem wel een keer 3dmark05 alle tests 20 keer laten doen, zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op 10 oktober 2004 @ 20:01:
Ik heb hem wel een keer 3dmark05 alle tests 20 keer laten doen, zonder probleem.
zou ik als nog 3dmark01 looping tests doen. Zoals je zelf al melde, sommige apps werken prima andere niet. Ik had zelf eerst ook een 6800LE met hetzelfde probleem. knalde er in 3dmark01 dan ook fijn uit, na een tijdje. Doom3, binnen no time zwart beeld. Painkiller, idem. Silent Hill3, direct zwart beeld. Farcry: geen problemen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is de kaart omruilen, o.v.v. het door jou beschreven probleem. Natuurlijk niet zeggen dat je aan het clocken was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
pleasure schreef op 10 oktober 2004 @ 19:31:
[...]

Ik kan namelijk geen micrometer overklokken.

Ik heb een 6800NU nu op 16x1/6VP lopen.
Dan is 1 van je quads toch niet goed; had ik ook. Alsik 1 extra quad aandeed vloogtie nog steeds naar 360, maar met die andere aan (1e weer uit) veroer hij geen vin.
Als je toch hoger wilt klokken, mij best, ik laat um lekker uit...Wat d8 je ervan je BIOS te editen en die erin te laden? Zo omzeil je zeer effectief de test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:21:
[...]

Zonder OC is een 6600GT sneller in normale resoluties. Als je met AA/AF werkt wint de 6800LE vaak vanwege zijn beter bandbreedte. Daarnaast kun je de 6800le softmodden om er behoorlijk veel performance verbetering uit te halen.

Maar die vraag is eigenlijk alsnog zinloos : 6600GT koop je alleen in PCI-express op dit moment, en kost meer dan de 6800LE AGP kaart. Er zijn zelfs geen reviews van de 6600GT AGP variant geweest, en zeker geen datum wanneer hij te koop is.
Hij staat anders gewoon al te koop bij de Norrod hoor 219- AGP versie 128mb.
Even over dat softmodden, hebje ergens een link staan ofsow ? evt benchmarks/verschillen tabel.

Maar al en al zal ik er denk ik wel op vooruit gaan tov mijn huidige 9800XT denk ik :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik heb de topicsstart gelezen maar kheb nog een vraag:

Met Rivatuner kan je dus Pipeline's en Shaders opengooien die normaal disabled zijn. Maar wat als die pipeline's defect zijn?

Er was toch een probleem met rivatuner, dat wanneer je weer terug gaat naar minder pipeline's dattie dan de goede pipelines disabled en de defecte in gebruik liet?

Of is dit probleem al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan zelf precies instellen welke pipelines/vertex shaders je weer uit wilt zetten. Er staat ook duidelijk bij welke default al aanstonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 10 oktober 2004 @ 20:27:
Ik heb de topicsstart gelezen maar kheb nog een vraag:

Met Rivatuner kan je dus Pipeline's en Shaders opengooien die normaal disabled zijn. Maar wat als die pipeline's defect zijn?

Er was toch een probleem met rivatuner, dat wanneer je weer terug gaat naar minder pipeline's dattie dan de goede pipelines disabled en de defecte in gebruik liet?

Of is dit probleem al verholpen?
Onzin: aanzetten -> testen -> uitzetten indien defect. Je moet natuurlijk wel de defecte, ingeschakelde pipeline weer uitzetten en niet een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:53
Wat een relaxt kaartje is dit toch :)

Heb voor de belangstellenden wat benchmarks gedraait op mijn trage/middelmatige pc, met alles op stock speeds.

Specs:
xp2000+
768mb
msi kt6v-lsr
xfx 6800le met 2.2ns mem (gehaald bij paradigit)

8x1,4 8x1,6 12x1,6 16x1,6

Doom3 1280x1024HQ 32.6 32.8 34.8 35.0

3dmark03 5990 6212 7413 8082

3dmark05 2311 2507 2939 3179

Al met al toch wel een heel goede koop, vooral na nog wat overklokken waar ik op dit moment nog even geen tijd voor heb. Ik heb namelijk wel een probleem met het kaartje icm met rivatuner.

Sinds het installeren van rivatuner start mn pc niet goed meer op. Zodra het windows opstartlogo hoort te verschijnen krijg ik een zwart beeld. Het lampje van de monitor blijft groen en de schijf raltelt vrolijk door, maar geen beeld meer.

Het rare is dat als ik op f8 druk voordat het beeld zwart is geworden en ik kies dan voor 'windows normaal opstarten' hij inderdaad gewoon normaal opstart :D Kan gewoon windows in, alles werkt en ik kan alle benchmarks normaal draaien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, je zou zeggen haal rivatuner eraf, maar dan kan ik niet profiteren van mn 16 pipes :'(

Heb al gekeken naar mn voltages (Aopen 350watt), maar die lijken allemaal ruim binnen de marges. Vanavond zal ik nog aan de slag gaan met een andere bios, verder weet ik het ook niet, dus ik hoop dat hier iemand de gouden tip heeft...

Edit: Probleempje is nog steeds, maar uit en weer aanzetten van de monitor = beeld, dus er is mee te leven. Ga nu kijken of een andere bios helpt..

[ Voor 5% gewijzigd door tHaFalleN op 10-10-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:43:
DaWaN, welke koeling gebruik je om een 425MHz stabiel OC te krijgen?

(die 3dmark 2001 score is grappig, trouwens ;) )
Zit nog stock koeler op, ding wil nog veel harder maar heb atm geen geld voor goede koeling :|

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
m0n0 schreef op 10 oktober 2004 @ 20:20:
Maar al en al zal ik er denk ik wel op vooruit gaan tov mijn huidige 9800XT denk ik :)
http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=325&pagenumber=1

Ik vraag me een beetje af of dit PCB wel echt geschikt is om deze hoge snelheden te verwerken...die chippies die eerder aangewezen werden (achterkant kaart, onder waar je systeem geheugen zit), werden al loeiheet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 10 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=325&pagenumber=1

Ik vraag me een beetje af of dit PCB wel echt geschikt is om deze hoge snelheden te verwerken...die chippies die eerder aangewezen werden (achterkant kaart, onder waar je systeem geheugen zit), werden al loeiheet...
De Power Management Chips worden heet ja. Maar goed, wat verwacht je als 1: meer volts erdoor gaat rammen en 2: je de kaart nog harder laat werken. Heb er nu Zalman koelblokjes op zitten met een 40mm fan er naast. worden nu slechts warm....

Had eerst een shuttle waarin ik een 6800le had gestopt. De PWM chips van de Shuttle werden toen ook loeiheet. Niet zo vreemd, gezien er in die Shuttle slechts 250w zat. Ook een cooler op gezet, probleem opgelost. De Shuttle kon volgens de fabrikant een 6800GT aan. Moet je voorstellen hoe warm ze dan worden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja oke, maar wie heeft dat langdurig getest...? Ik ga nl wel proberen deze kaart (+systeem) nog 2 jaar te houden... Zou niet echt geweldig vinden alsie halverwege alsnog opblaast... 350/800 is mn eerste doel...daarna zien we wel weer (400/850 max, zeker met dit 2.8mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 10 oktober 2004 @ 20:51:
Ja oke, maar wie heeft dat langdurig getest...? Ik ga nl wel proberen deze kaart (+systeem) nog 2 jaar te houden... Zou niet echt geweldig vinden alsie halverwege alsnog opblaast... 350/800 is mn eerste doel...daarna zien we wel weer (400/850 max, zeker met dit 2.8mem)
Das waar. Mijn instelling is: als je ze maar genoeg koelt, dan moet het geen probleem zijn...

Vergeet ook niet de tests van www.tbreak.com. Daar hebben ze een 6800LE 2 dagen lang achter elkaar 3dmark01 laten loopen, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[quote]Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:45:
[...]

De Power Management Chips worden heet ja. Maar goed, wat verwacht je als 1: meer volts erdoor gaat rammen en 2: je de kaart nog harder laat werken. Heb er nu Zalman koelblokjes op zitten met een 40mm fan er naast. worden nu slechts warm....

[quote]

Zijn dat die chippies waarvan er 4 op de achterkant zitten in clusters van 2 ??

Maybe een piccie met welke het zijn... dan zal ik eens zoeken naar sinks + een mooi 8 cm fan bracket zodat ze wat koeler blijven... zal nm wel aan de oorsprong van die piep liggen + hoe koeler hoe stabieler (behalve onder de -90 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]PowerFreak schreef op 10 oktober 2004 @ 21:32:
[quote]Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:45:
[...]

Maybe een piccie met welke het zijn... dan zal ik eens zoeken naar sinks + een mooi 8 cm fan bracket zodat ze wat koeler blijven... zal nm wel aan de oorsprong van die piep liggen + hoe koeler hoe stabieler (behalve onder de -90 :P)
Het zijn die zwarte chips aan de achterkant van de kaart, helemaal rechts van de AGP gleuf in de hoek. De buitenste worden verreweg het heetst. Zijn volgens mij ook de kleinste. (Kan het niet meer zien. zitten coolbloks op ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

okok... heb je dan die 2 chippies die wat meer bij de molex connector zitten ook gekoeld... lijken mij dan ook heet worden (zelfde chip = voltregeling.. ik denk dat ze deels die mosfet aansturen..)

Zal binnen kort een wat koel zooi halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De mensen die hun kaart hebben overgeklokt naar 400Mhz? Is dat gedaan met een andere bios, of gewoon de standaard? Bij mij geeft hij vanaf 358 aan dat de test niet gelukt is met standaard bios.

Of hebben jullie gewoon dat drivertesten uitgezet?

En verder vraag ik me af waarom in de openingpost alleen de v9999GT-bios staat en niet bijvoorbeeld de XFX6800GT. Is daar iets mis mee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op 10 oktober 2004 @ 22:05:
De mensen die hun kaart hebben overgeklokt naar 400Mhz? Is dat gedaan met een andere bios, of gewoon de standaard? Bij mij geeft hij vanaf 358 aan dat de test niet gelukt is met standaard bios.

En verder vraag ik me af waarom in de ST alleen de v9999GT-bios staat en niet bijvoorbeeld de XFX6800GT. Is daar iets mis mee ofzo?
andere bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op 10 oktober 2004 @ 21:48:
okok... heb je dan die 2 chippies die wat meer bij de molex connector zitten ook gekoeld... lijken mij dan ook heet worden (zelfde chip = voltregeling.. ik denk dat ze deels die mosfet aansturen..)

Zal binnen kort een wat koel zooi halen..
Yep, zit een tweede 40mm fan op te blazen. Deze chips worden echter niet zo heet en cooling gaat makkelijk.

Wat je anders kan doen is: kast open, 3dmark aan en voelen welke / hoe warm worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Bij mij was nix heet / warm.... geen hoger voltage + geen overclock, alleen alle pipes + alle vertex shaders... koeling in de kast ik ook chill... 2 * 12 cm outtake en mijn cpu fan (zalman 7000B-alcu halat een klein zuchte over die chippies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik wil ook een 6800LE halen maar ik weet niet of m'n voeding dat zal trekken, ik heb een 250W noname voeding. En er hangen 2 Harde schijven aan, 1 cd-rom speler en een DVD brander en een case fan. Zou het dan verstandig zijn om een nieuwe voeding aan te schaffen, zo ja, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dat denk ik wel jah.... aangezien 300 al nodig is volgens mij en al wil je alles uit de kaart halen zul je tog moeten OC'en, waarvoor je weer wat meer POWER nodig hebt. Ook heb je nog eens2 HD's -> Beste is als je sowieso een losse connector (die dus niet gedeeld is met hd of case fan) op de kaart aansluit. Mijn kaart deelt nu power met mijn dvd-rom/fikker. Maar dat maakt tog niet uit tijdens gamen tog?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe domme vraag

Ik heb net rivatuner geinstalleerd maar ik kan echt nergens dat schermpje vinden waar ik Pipelines en de Vertex Shaders kan open zetten

little help aub :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

Lief Adje

Love is in the air

En verder vraag ik me af waarom in de openingpost alleen de v9999GT-bios staat en niet bijvoorbeeld de XFX6800GT. Is daar iets mis mee ofzo?
Omdat de Asus V9999GT 'maar' 128mb heeft en alle andere GT's 256mb, dat was de eerste reden, daarbij komt dat de V9999GT bios lekker wil oc-en bij een aantal users waaronder ikzelf.

BTW die 256mb biossen doen het ook perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 10-10-2004 23:50 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 23:49:
Effe domme vraag

Ik heb net rivatuner geinstalleerd maar ik kan echt nergens dat schermpje vinden waar ik Pipelines en de Vertex Shaders kan open zetten

little help aub :X
---> in dat vakje waar je driver staat verveld... kun je kliken en kiezen uit 5 icoontjes... dan klik je op de eerste (low-level) --> de tab nvstrap en dan een vinkje aanklikken...

Over di8e voeding... ik zou een betere halen

Hier een A-open 350 met 2 system gebruikt...

Sys1:

p4 2.8 @ 3.2 Ghz
2 * 512 mb PC 3200
9800pro / 6800le (allebeide kaarten zijn overgeclockt geweest in dit systeem)
160 gig Sata 7200rpm
dvd-speler
cd-fikker

Sys2:

Amd Barton 2600+ @ 3400+
2 * 512 mb Pc 3200
6800le + extra pipes en vertex shaders
CD-speler
4.3 gig hdd 8)7 (komt een 80 gig sata in)

En de voltages waren prima...

[ Voor 4% gewijzigd door Henning op 10-10-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inTIMidate schreef op 10 oktober 2004 @ 23:32:
Ik wil ook een 6800LE halen maar ik weet niet of m'n voeding dat zal trekken, ik heb een 250W noname voeding. En er hangen 2 Harde schijven aan, 1 cd-rom speler en een DVD brander en een case fan. Zou het dan verstandig zijn om een nieuwe voeding aan te schaffen, zo ja, wat raden jullie aan?
Zou een nieuwe voeding kopen, zeker als je ook wilt overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 12:04
inTIMidate schreef op 10 oktober 2004 @ 23:32:
Ik heb een Soltek barebone en die heeft ook maar 250watt voeding echter heb ik maar 1HD, 1DVD brander en deze videokaart in mijn systeem. Tot nu toe geen enkel probleem maar zoals al vermeldt wel een directe stekker gebruiken en niet een gedeelde.

Zal volgende week mijn bios eens flashen, blijf het wel raar vinden dat een Asus/Sparkle bios het beter doet dan je eigen te pakken en die te editten. Zetten die biossen de voltage meteen op 1.5V? dat hoeft van mij niet. Ten eerste heeft mijn XFX 'slechts' 2.8ns dus 850mhz gaat heel moeilijk worden, ook met extra voltages en ten tweede lijkt me 1.3 volt meer dan voldoende voor een mooie overklok. Ik ga trouwens deze heatsinks nog wel kopen en monteren, al is het alleen al voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Waarom de Sparkle beter is dan je eigen editen?...lees de vorige pagina's, dit is al enkele malen besproken....(of search natuurlijk...)
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:55:
Das waar. Mijn instelling is: als je ze maar genoeg koelt, dan moet het geen probleem zijn...

Vergeet ook niet de tests van www.tbreak.com. Daar hebben ze een 6800LE 2 dagen lang achter elkaar 3dmark01 laten loopen, zonder problemen.
Ok...die had ook zo'n big ass GT koeling, dan maar hopen dat die NV5 serious butt gaat kicken }) is beter in de GT koelen dan zn standaard koeling dus...
PowerFreak schreef op 10 oktober 2004 @ 21:32:

Was al een pic van ergens in een ouder deel...3 ofzo
Omdat die BIOS bij een exact dezelfde kaart hoort, behalve dattie een full GT core heeft, maar das precies wat wij willen bereiken...aka...perfect (op misschien de mem timings na, want deze BIOS werkt enkel op 2.2ns mem, op 2.8 klapte hij er iig uit hier, maar misschien dat koeling dat zal verhelpen).
En waarom geen geen XFX6800GT? Sure...ga je gang, volg de link en je vind hem zo, maar kweenie wat dat zal doen aangezien er DDR3 op die kaart zit wat 1GHz draait...maar be my guest, ik doe het (nog) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-10-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 11 oktober 2004 @ 01:14:
Waarom de Sparkle beter is dan je eigen editen?...lees de vorige pagina's, dit is al enkele malen besproken....(of search natuurlijk...)

[...]

Ok...die had ook zo'n big ass GT koeling, dan maar hopen dat die NV5 serious butt gaat kicken }) is beter in de GT koelen dan zn standaard koeling dus...
Voor de goede orde: we hadden het over de PWM chips. Geen een koeling pakt de PWM chips op je 6800LE. Je moet zelf knutsellen om deze te koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dus cs:c gespeelt om ff te testen, nu heb ik een radeon 9600 pro en haal ik 20fps als het 'druk' is en normaal 50fps.

ik zoek dus een gf 6 kaart die minimaal 60 fps haal in cs:c

aan welke heb ik genoeg?

is er ergens een overzicht met verschillen tussen elke gf 6 kaart / benchmarks e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hehe, nee, ik vroeg me dus af waarom die niet te gebruiken en jij hebt de vraag perfect beantwoord en dus ga ik het ook maar niet doen. Maar hoeveel pipelines/vertexshaders heeft een v9999GT dan? Is het niet erg als je op je 6800LE maar 12,5 hebt?

En verder: ik schrok met net dood omdat mn 3dmarks ineens 10procent omlaag waren gegaan. Ik snapte niet waarom, ben er paar uur mee bezig geweest. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het komt omdat ik de refreshrate naar 100Hz geforcet had op 1024x768. Gewoonlijk staat die op 85Hz en blijkbaar kost die 15Hz extra dus 10 procent prestatie van je videokaart. Heb ik nooit geweten en had ik ook nooit gedacht.

Edit: Ik heb het voor de gein ook eens geprobeerd op 60Hz, om te zien of hij dan nog beter presteerde. Dit was niet zo, hij presteerde zelfs minder dan op 100Hz. Om de een of andere reden presteert 3dmark03 dus het beste op 85Hz.

Edit2: Nog even wat testjes gedaan. Ik vroeg me af of 100Hz altijd zwaarder was voor je PC dan 85Hz. In Doom3 bleeft de framerate hetzelfde op 100Hz als op 85Hz. Ook met 3dmark05 is er geen verschil tussen de 2. Het gaat dus blijkbaar alleen om 3dmark03.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 11-10-2004 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

8400 in 3dmark2003? :')

Ik haal er 12k :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
HTT-Thalan schreef op 11 oktober 2004 @ 01:48:
8400 in 3dmark2003? :')

Ik haal er 12k :-D
Jij hebt ook een GE. Dus dat is niet te vergelijken met een 6800LE.

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 11-10-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm...interessant, kheb het altijd op 85 staan (sinds ik achter die XP bug kwam...) dus nooit wat van gemerkt (op 1280x960 is het 75)
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 01:29:
[...]

Voor de goede orde: we hadden het over de PWM chips. Geen een koeling pakt de PWM chips op je 6800LE. Je moet zelf knutsellen om deze te koelen :)
Hmm eeh oeps, maarja...2.8 ook koeling nodig :)

Vond trouwens een review van een BFG 6800 OC, ding heeft 2.2ns mem net als de nieuwe LEs, maar bij hun overclock resultaten (370/770 en 380/880) zie ik bar weinig verschil. Zou je anders denken gezien de enorme verhoging vant geheugen. Zodra ik die NV5 heb ga ik es testen, maar denk dattik best kan leven met 2.8 @ 800, core 350 of 400 als het haalbaar is (denk het wel). Core overclocken heeft kennelijk meer zin dan het geheugen...
bron:
http://www.insanetek.com/index.php?page=bfg6800
+paar leuke foto's van hoe een paar van ons hun kaartje eruit zullen laten zien:
http://www.hexus.net/cont...JRD04NDgmdXJsX3BhZ2U9MQ==

[ Voor 13% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-10-2004 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te dubben Jongens... (m/v)...

Zal ik gaan upgraden (qua VGA dan)? AMD Barton XP 2500Mhz @ 2300Mhz... 1GB ddr200 AGP 8x mobo

Huidige kaart: GF4Ti4200 ViVo (waar ik errug veel plezier aan beleef @ 1024x786...zelfs UT2004 is nog redelijk te doen)

En ALS ik upgrade: ATI of nVidia? Of: w88-en op December/volgend jaar (eerst zuipen in de feestmaand)

Nouja, volgende week maar de PostcodeLoterij ff winnen en een Xbox2 kope! :Y)

Look into tha Future! Volgend jaar AMD64 5000+ dual VGA, 4 GB mem 8Hdd's met Windows 95...gaan als de brandweer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 02:13:
En ALS ik upgrade: ATI of nVidia?
Tsk Tsk. Dat vraagt ie dan in het Nvidia 6800LE topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

Ik heb zaterdag ook maar een 6800Le gehaald bij de paradigit, een XFX welteverstaan met hetzelfde geheugen als Skazz heeft op zijn Aopen, namelijk:

HY5DU283222
AF-22 332A

Oftewel 2.2ns.

Na een verse install heb ik even een standaard 3dmark2003 run gemaakt, dus zonder enige overclocking en/of modding, daarbij eindigde ik op 6473 punten.

Direct daarna maar even alles geactiveerd (16x1.6) en nogmaals 3dmark doorlopen, waaruit een score van 8749 punten kwam. De temperatuur van de kaart steeg slechts 3 graden, volgens het temperatuurniveau grafiekje in de driver (voor 54 graden, na 3dmark 57).
De test werd vrijwel feilloos doorlopen, alleen bij de pixelshader 2.0 test (met die olifant en neushoorn) kwam er heel sporadisch een schaakbord eventjes tevoorschijn, maar alleen in de schaduwzijde van de beesten... :?

Hoe zou dit op te lossen zijn? Ik zit zelf te denken aan een andere bios (hogere voltage...?) Daarnaast ben ik ook van plan om nog een Artic NV5 Silencer aan te schaffen voor het overclocken van de core + geheugen... Om een stabiele OC te realisieren om 24/7 te draaien.

Ohja, het systeem betreft: NF7-s (rev2)/ AMD XP 2500+ @2090mhz/ 512mb(dualchannel CH-5)/ Tagan 480W voeding/ met nog veel randapparatuur

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op 11 oktober 2004 @ 02:15:
[...]

Tsk Tsk. Dat vraagt ie dan in het Nvidia 6800LE topic 8)7
Sorry, ik had deze reactie kunne verw88.... excuses... |:( (ik ga ff een sjekkie roke!) Moeten jullie niet eens naar bed? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Upgraden van een GF4 ti4200 naar 6800LE heb ik ook gedaan en is zekers de moeite en het geld waard. 1600 -> 9000 3dmarks03.

Pan: Als ik al mijn pixelpipelines aangooi krijg ik ook zo'n raar effect aan de schaduwzijde van die beesten. Als ik nummer 0 uitzet, is dat er niet meer. Ik ben er daarom vanuit gegaan dat die pixelpipeline gewoon stuk is, ookal heb ik verder nergens anders iets dergelijks kunnen ontdekken in 3dmark03/05, doom3 en CoD.

Verder had ik ook in Mother nature uit 3dmark03 rare effecten op het schild van die schildpad als ik al mijn vertexshaders aanhad. Als ik nummer 3 uitzette niet meer. Dus ik dacht dat nummer 3 kapot was. Maar nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd en nummer 3 weer eens aangezet, maar nu is dat effect nergens meer te bekennen.

Dus loopt mn kaart nu op 12,6. De core kan ik overclocken tot ongeveer 357, daarna mag het niet verder van de driver. Maar vanaf 350 krijg ik in quake3 en soms mediaplayer dat mn PC ineens half uitgaat, zoals ik een paar posts terug al had beschreven. Het geheugen had ik overgeklokt naar 850, maar heb ik voor de zekerheid nu op 800 staan. Ik ga nog proberen andere bios erin te flashen om te kijken of de core hoger kan zonder problemen.

Maar ik ben zo ook al tevreden eigenlijk. Meer dan 9000 3dmarks03 en 3625 05 met een AMD64 3000+ en dat voor 214 euro. Ik zag dat Salland inmiddels de prijs verhoogd heeft naar 236 =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Geforce256 DDR Deluxe na is dit zeker de beste videokaart die ik ooit heb gekocht ;]. Op mijn XFX van Paradigit zijn alle pixel units okee, 1 vertex unit is stuk. Samen met een klok van 350/760 levert dat een 3Dmark03-score op van 10008 :D. Doom3 doet 75 fps. Ik ben erg te spreken over de twee temperatuursensors, en over de temperatuur gestuurde fan. Het koelblok is als geheel ook erg goed voor een "LE" kaartje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de GF1 256DDR...dat waren nog eens tijden.... Ik had in die tijd een 3DFX Voodoo Banshee 16MB, dat ding schopte ook redelijk zwaar kont. Hmmm, t wordt tijd dat ik die kaart weer eens ga gebruike! S3 ruleert....nVidia!

Maar ff weer on-topic...

Ik zit er over na te denken.... ik ben wel nVidia-minded hoor, zeker omdat ik alle GF's wel gezien heb in me leven. Jammer dat t allemaal zoveel knaakjes kost...

Mijn barton kan ik redelijk OC-en, hij doet de 1.800v net niet, maar 2400Mhz is te doen, zeker in combinatie met mijn Albatron Mobo. Ik ben alleen bang dat mijn PSU het niet zal trekken, en dan kan ik NOG meer geld uitgeven aan een goeie PSU. Ik ben nu errug te spreken over mijn Huntkey-PSU, retestable! (4HDD's, Barton OC-ed, 2 Atapi drivez (jaja, ik heb ook een NEC 2500A) en dan nog wat Leddige Fans en een CFFL, puur voor de show (mag ook wel, in een Antec Plusview SOHO Fileserver kastje).

Ik denk toch dat ik de boel zo houd...het kost me allemaal te veel geld, en ik moet aanstaande Zaterdag ook nog naar Utrecht! B)

Enne, Paradigit Rulez! (komt die Barton en Mobo + mem ook vandaan!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 06:09 . Reden: Paradigit reminder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 10 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

Dan is 1 van je quads toch niet goed; had ik ook. Alsik 1 extra quad aandeed vloogtie nog steeds naar 360, maar met die andere aan (1e weer uit) veroer hij geen vin.
Als je toch hoger wilt klokken, mij best, ik laat um lekker uit...Wat d8 je ervan je BIOS te editen en die erin te laden? Zo omzeil je zeer effectief de test...
Dan laat ik hem @ stock, hij is namelijk niet van mij. Maar ik snap niet waarom die functie er inzit. Maar ik zal de pipes dan uitzetten, volgens mij mis je dan neit zoveel performance. Maar die anderen hier die naar 400MHz core klokken, krijgen die deze melding niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de msi versie gister getest vriend van me had die gekocht, 1 vertex kapot en 1 pixel.
FPS ging duidelijk omhoog in 3dmark05, maar klapte bij high quality met die vliegende boot steeds uit. Maar dat deed ie ook al toen alles nog standaard liep.

We dachten dat het aan zijn voeding lag 400watt qtec :r maar met mijn 470watt enermax lukt het dus ook niet. Als hij weer komt zal ik 3dmark03 eens draaien en/of kaart eens benchen in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 11:25
StephaN schreef op 10 oktober 2004 @ 10:04:
kan je het echt vloeiend spelen op goede instellingen?
Je kunt een heleboel opties aanzetten, en hij blijft vloeiend draaien.
Een wereld van verschil met mijn FX5600, die het wel lekker draaide, maar met veel minder features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook awt raars bij Need For Speed Underground als ik BLUR aanzet en ik gebruik turbo normal blurt dan de omgeving, maar deze wordt zwart totdat ik de turbo loslaat hij fade heel netjes in naar zwart, zal dit door de pipelines komen >>??kheb ze allemaal aan+ alle vertex shaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sorry hoor, maar waarom vraag je dat aan ons als je dat zelf het beste kan testen? Zet pipelines/vertexes uit en kijk...(en zet ze dan 1 voor 1 weer aan als je wat ziet)

Ik heb er weinig vertrouwen in dat die 16/6 configs die in de poll staan ook werkelijk 16/6 zijn. Ik denk dat 16/5 of 12/6 meer voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Klopt sir killalot, ik had zelf 16/6 ingevuld, omdat ik er pas later achterkwam dat eentje toch beetje stuk was. Het moet dus eigenlijk 12/6 zijn. Maar volgens mij kan je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 11 oktober 2004 @ 12:59:
Sorry hoor, maar waarom vraag je dat aan ons als je dat zelf het beste kan testen? Zet pipelines/vertexes uit en kijk...(en zet ze dan 1 voor 1 weer aan als je wat ziet)

Ik heb er weinig vertrouwen in dat die 16/6 configs die in de poll staan ook werkelijk 16/6 zijn. Ik denk dat 16/5 of 12/6 meer voorkomt...
Misschien in nieuw topic ook een nieuwe poll, want ik denk dat het wel meer voorgekomen is. Ik heb 12/6 ingevuld, maar achteraf bleek dat die ene pipeline ook niet goed was (helaas), dus had ik 8/6 in moeten vullen.

Stomme was dat in 3dmark 03/05 het er allemaal perfect uit zag, maar in spellen kreeg ik toch artifacts...

Ben wel blij met mijn kaartje ook al doen de 2 extra pipelines het niet, maar kan ik nog iets proberen?Ik heb zelf al 1 goede uitgschakeld en "slechte" aangezet, dus 8pipe/4vertex met 1 goede pipe, maar dan heb ik nog artifacts.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rivatuner nog niet geinstalleerd (wil eigenlijk even w88 tot ik een NV5 heb gekocht), maar wel driver 66.81 geinstalleerd, dit zorgt wel voor hogere 3dmark score maar ik heb in zowel 3DM2K3 als in 3DM2K5 zeer veel artifacts. dit sinds ik de nieuwe driver heb geinstalleerd, ik heb verder niks overgeclocked of geunlocked. dit doet hij dus gewoon op stock instellingen na de driver upgrade. in doom 3 zie ik echter niks (draait gewoon, geen arti's). (bij de nature test in 3DM2K5 gaf hij bij de oude driver (standaard geleverd bij Aopen) een heel klein beetje arti's)

Iemand enig idee hoe dit komt cq. te verhelpen is? (driver terugzetten natuurlijk, maar de meesten draaien met plezier 66.81)

Bedankt
Jogchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja dat soort geintjes heb ik ook geprobeerd. Heb nl 1 pipeline die niks laat zien, maar niet wil OCen. 1.2 Volt 8 pipes(1 goed, 1 slecht)/4, maar niks hoor...stuk is stuk. Achja 12/6...who am I to complain :9 ? Ja..2.8mem, maar zelfs dat schijnt niet zoveel te verschillen (zie review Glacier 6800NU vorige pagina onderaan, die heeft 2.2).

@Jogchem
hmm, das raar, kheb niemand nog gehoord over artifacts @ default met 66.81. Heb ik zelf ook en nergens last van (DX9c geinstalleerd?). En anders misschien dat toch je kaart dit keer niet goed is...
Test met RT, open de Hardware Monitor en klik op Auto Overclock in de drivers. Kijk hoever je core komt. Alsie meteen terugspringt naar 300 is er iets mis met de kaart.

[ Voor 36% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Hier nog interressante info over dat biosvolt gedoe:

http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=109240

Lees even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 11 oktober 2004 @ 13:18:
Ja dat soort geintjes heb ik ook geprobeerd. Heb nl 1 pipeline die niks laat zien, maar niet wil OCen. 1.2 Volt 8 pipes(1 goed, 1 slecht)/4, maar niks hoor...stuk is stuk. Achja 12/6...who am I to complain :9 ? Ja..2.8mem, maar zelfs dat schijnt niet zoveel te verschillen (zie review Glacier 6800NU vorige pagina onderaan, die heeft 2.2).

@Jogchem
hmm, das raar, kheb niemand nog gehoord over artifacts @ default met 66.81. Heb ik zelf ook en nergens last van (DX9c geinstalleerd?). En anders misschien dat toch je kaart dit keer niet goed is...
Test met RT, open de Hardware Monitor en klik op Auto Overclock in de drivers. Kijk hoever je core komt. Alsie meteen terugspringt naar 300 is er iets mis met de kaart.
Dus driverversie zou niet mogen uitmaken qua artifacts?

Ik zoek met trouwens scheel naar die "hardware monitor" in rivatuner?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn 6800 nu (16x6vp) geven al mijn programma's mijn kaart dan als een Gt of ultra weer? dat is eigenlijk wel een beetje mijn bedoeling. Ik weet dat het ook met RT kan maar dat lukte niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

gladiool schreef op 11 oktober 2004 @ 13:35:
[...]

Dus driverversie zou niet mogen uitmaken qua artifacts?

Ik zoek met trouwens scheel naar die "hardware monitor" in rivatuner?
Ik had eerst ook artifacts die na een reinstall van windows verdwenen waren, is allemaal beetje vaag dus.

En die hardwaremonitor zit in hetzelfde menutje als waar je heengaat om dingen te unlocken. Je moet dan niet 'low level system settigs', maar 'hardware monitoring'hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@HausthePaus
Wil er overigens niet mee zeggen dat het dus niet nuttig is te zeggen DAT je artifacts had en WAAR, kunnen anderen dit ook testen (zoals ik nu met NSFU aant doen ben). Net gedaan op de mijne (12/6), alles aan, ziet er perfect uit. Dankje :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Laatst online: 11-09 14:11
Dit topic gaat zo hard dat ik deze kaart ook maar ga halen :+

Op dit moment heb ik een xfx geforce 4200ti 64mb op een philips 19 inch tft.
Ik zal je zeggen dat dan doom3 in 800*600 er niet echt fraai uitziet.

Ik kreeg net een krantje in de bus van Vicomputers en daarin staat een xfx 6800le met dvi en tv-out. Nu zie ik op het plaatje dat er 2x DVI op zit en geen VGA.
Natuurlijk heeft mijn TFT geen DVI :)

Nu wil ik graag weten hoe de 2d beeldkwaliteit is als je gebruik maakt van een dvi-->vga converter aangezien mijn scherm hier nogal afhankelijk van is.

Of kan ik beter kijken naar een kaart in de zelfde prijsklasse met een vga aansluiting?

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
de kwaliteit is net als nu :? je tft heeft geen dvi, dus ik neem aan dat je gewoon met een vga aansluiting zit... dus 'hetzelfde als nu'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik vind de uitleg op mkvtech over het flashen van de bios niet echt duidelijk en nogal summier.

Kan iemand even een kort stappenplan schrijven van wat te doen? Ik heb al een win98 bootflop gemaakt, alleen daar passen nvflash en de .rom niet meer bijop. Kan ik die dan gewoon op een 2e flop zetten en die erin doen nadat de bootflop dos heeft gestart?

Moet ik de .rom en nvflash.exe eerst kopieren naar de ramdrive? (zoals bij moederbord-biossen) Of direct uitvoeren vanaf floppy? Vanaf de HD wil het niet, want die is NTFS.

Kan ik die v9999GT.rom zo in mn XFX6800LE laden, zonder aanpassingen te hoeven doen eraan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

ToniBraxton schreef op 11 oktober 2004 @ 14:33:
Dit topic gaat zo hard dat ik deze kaart ook maar ga halen :+

Op dit moment heb ik een xfx geforce 4200ti 64mb op een philips 19 inch tft.
Ik zal je zeggen dat dan doom3 in 800*600 er niet echt fraai uitziet.

Ik kreeg net een krantje in de bus van Vicomputers en daarin staat een xfx 6800le met dvi en tv-out. Nu zie ik op het plaatje dat er 2x DVI op zit en geen VGA.
Natuurlijk heeft mijn TFT geen DVI :)
Lijkt me een voorbeeldplaatje, want voor zover ik weet zijn er geen LEs met 2 DVIs - de XFX die ikzelf heb zeker niet.
Nu wil ik graag weten hoe de 2d beeldkwaliteit is als je gebruik maakt van een dvi-->vga converter aangezien mijn scherm hier nogal afhankelijk van is.

Of kan ik beter kijken naar een kaart in de zelfde prijsklasse met een vga aansluiting?
Zo'n DVI-VGA converter converteert slechts de vorm van de aansluiting want een DVI plug bevat ook een gewoon analoog VGA-signaal. Er treedt in de regel geen significante verslechtering op door die 2 centimeter extra bekabeling die zo'n converter toevoegt.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Laatst online: 11-09 14:11
Zo'n DVI-VGA converter converteert slechts de vorm van de aansluiting want een DVI plug bevat ook een gewoon analoog VGA-signaal. Er treedt in de regel geen significante verslechtering op door die 2 centimeter extra bekabeling die zo'n converter toevoegt.
Kijk, dat wilde ik graag horen
dankjewel

Ik zal eens kijken of ze me dat ding verkopen zonder dat ik m'n bigtower moet meeslepen :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op 11 oktober 2004 @ 15:29:
Ik vind de uitleg op mkvtech over het flashen van de bios niet echt duidelijk en nogal summier.

Kan iemand even een kort stappenplan schrijven van wat te doen? Ik heb al een win98 bootflop gemaakt, alleen daar passen nvflash en de .rom niet meer bijop. Kan ik die dan gewoon op een 2e flop zetten en die erin doen nadat de bootflop dos heeft gestart?

Moet ik de .rom en nvflash.exe eerst kopieren naar de ramdrive? (zoals bij moederbord-biossen) Of direct uitvoeren vanaf floppy? Vanaf de HD wil het niet, want die is NTFS.

Kan ik die v9999GT.rom zo in mn XFX6800LE laden, zonder aanpassingen te hoeven doen eraan eerst?
Inderdaad 2 flops of je moet een aantal bestanden van de eerste afgooien.
Ik geloof dat de standaard core snelheid van die gt bios iets hoger is, die zou je voor de zekerheid eerst terug kunnen zetten naar de default. Beschrijving is uitvoerig te vinden in dit topic

type in dos nvflash -4 -5 -6 jouwbios.rom en klik y om akkoord te geven.
reboot, herinstalleren nvidia drivers en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 12:24:
ik heb ook awt raars bij Need For Speed Underground als ik BLUR aanzet en ik gebruik turbo normal blurt dan de omgeving, maar deze wordt zwart totdat ik de turbo loslaat hij fade heel netjes in naar zwart, zal dit door de pipelines komen >>??kheb ze allemaal aan+ alle vertex shaders
Probleem in NFSU is bekend; had ik ook met mn ouwe ti4800se
je moest hiervoor nfsu updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt zelfs 2 soorten DVI:

DVI-I & DVI-D
DVI-D is puur digitaal. DVI-I heeft zowel analoog als digitaal en kan je met een splitter kabel prima een standard analoog VGA aansluiting van regelen.

Het verschil tussen DVI-I en DVI-D is ook zichtbaar in de stekker. Volgens mij heeft DVI-I zo'n kruisje aan een helft van de stekker, terwijl DVI-D alleen een streep heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 11 oktober 2004 @ 13:29:
Hier nog interressante info over dat biosvolt gedoe:

http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=109240

Lees even
Dus met rivatuner hardware monitor zie je 1.4V als je de V9999GT BIOS gebruikt, terwijl Rivatuner perf level 0. denkt dat het 1.2V moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende tweak komt eraan.

Het schijnt dat de Geforce 6200 een 6600 is met 4 van de 8 pipelines disabled ;)

Staat gewoon op beyond3d voorbladzijde: http://www.beyond3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Was net bij vobis amsterdam en daar hadden ze jammer genoeg de problemen revisie. Mycom krijgt ze pas weer volgende week maandag als het goed is.
Ik wou perse voor de a-open versie gaan, maar nu las ik net dat Paradigit
een XFX heeft met 2,2 ns? De A-open was ook 2,2 ns toch?

Heb net gebeld met paradigit, ze weten niet hoeveel ns geheugen erop zit 8)7
maar weten wel te vertellen dat ie op 750mhz draait, kan dat de 2,2 ns zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Die fan op die 6200 ziet er erg overbodig uit zo zonder profiel.
Ik zit er nu ook aan te denken een 6800LE te kopen, ik heb momenteel een ATI 9600 XT dus op zich nog een redelijk kaartje wat nog net mee gaat, moet ik m alleen eerst zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
JA dat koelertje had ik ook op mn Ti4200 zitten, draf gehaald en dr zo'n Thermaltake setje opgezet. Later echter wel de fan van die koeler erop gezet aangezien die veeeeel stiller was (wel wat moeten knippen, want hij paste niet)
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:37:
De volgende tweak komt eraan.

Het schijnt dat de Geforce 6200 een 6600 is met 4 van de 8 pipelines disabled ;)

Staat gewoon op beyond3d voorbladzijde: http://www.beyond3d.com/
Blech...GF6600/6200, de 6800LE veeeeeel betere keus :+
Erkandude schreef op 11 oktober 2004 @ 16:41:
Was net bij vobis amsterdam en daar hadden ze jammer genoeg de problemen revisie. Mycom krijgt ze pas weer volgende week maandag als het goed is.
Ik wou perse voor de a-open versie gaan, maar nu las ik net dat Paradigit
een XFX heeft met 2,2 ns? De A-open was ook 2,2 ns toch?

Heb net gebeld met paradigit, ze weten niet hoeveel ns geheugen erop zit 8)7
maar weten wel te vertellen dat ie op 750mhz draait, kan dat de 2,2 ns zijn?
Hmm 750? Raar, denk dat dat een voutje is ;) gewoon kijken bij de aankoop, F-22. Alsik het zo hoor zijn de bijna allemaal 2.2 geworden

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-10-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[quote]-Sir_Killalot- schreef op 11 oktober 2004 @ 13:18:

Gewoon even op 12p,6vp zetten, ocen naar 400'800 en dan daarna ff nvstrap de extra quad laten enablen, zorgen dat de oc van tijdens 12/6 bij opstart gehandhaaft wordt, dan heb je je oc op 16p/6vp.. heb ik ook, maar zodra die draait toch wel lichte knipperingen..... ik zet juist me perf 3d naar 1,5v ipv de standaard 1,4v, is het juist die eerste voltage verhogen dus die 1.1 naar 1.2!? is dit niet de spanning voor 2d omgevingen dan!?

Als ik 4quads enable dan problemen met msn kaders en i-net paginas scrollen/verslepen, maar 3dmark03 draait perfect 11k+ maar in 3dmark05 dan weer lichte knipperingen/checkers (4000 3dmarks) games amper getest, BFV en FIFA2k5 werken correct op alles open...

dat voltage snap ik even niet.... als ik die biosediter gebruik, doe ik de bovenste van 1.4 naar 1.5 om dan die te flashen, zou dus de 3e waarde (de onderste) juist het verbeteren dan!? :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Kans op 16x1, 6VP is even groot zie ook zowel bij A-open als XFX
Weet iemand trouwens iets over "niet goed geld terug" garantie bij Paradigit?
Dat hebben ze namelijk wel bij Mycom.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/test.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, ik heb met de V9999GT-bios en 16x6 (wel paar rare effecten in de pixelshader2.0-test van 3dmark05) overgeclockt naar 400/850 en krijg:

111303 3dmarks03
4411 3dmarks05
65fps in doom3, HQ, 4xAA, 8xAF,1024x768.

Dat is gewoon hoger dan de 6800GT (http://graphics.tomshardw...041004/vga_charts-07.html) terwijl ze daar ook nog een snellere PC gebruikten. =]

Maargoed, wat supervreemd is:
Als ik opstart met mijn core boven de 350 en 3dmark03 run, gaat mn PC half uit. Het lijkt alsof hij gaat rebooten, maar dat gebeurt niet. Het beeld blijft zwart. Pas als ik PC weer uit/aan doe, gaat hij normaal booten en weer naar windows.

Als ik opstart met core boven 350, hem eerst omlaag zet naar bijvoorbeeld 346, dan 3dmark03 run en daarna weer boven de 350 zet (bijvoorbeeld 400) is er niks aan de hand. Dit is niet alleen bij 3dmark03, maar ook bij bepaalde spellen.

Waarom zou hij alleen boven de 350 willen als hij eerst eronder heeft gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Jongens , ik heb goed nieuws voor jullie O-)
Bij Funprice kost de Standaard 6800LE nou ook 199 euro en je hoeft je kast niet mee te nemen. Het voordeel van deze kaart is dat er een grotere koeler op zit en dat hij de geheugen ook koelt, volgens mij dan :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/image.html?id=5395

Maar wat ik wil weten is wat voor merk deze kaart bij funprice is?????
En of hij beter is dan die van XFX en Aopen, heeft er iemand ervaringen met deze kaart!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 22:27

Argarath

MasterBlaster

Aarsbuds0r schreef op 11 oktober 2004 @ 18:18:
Maargoed, wat supervreemd is:
Als ik opstart met mijn core boven de 350 en 3dmark03 run, gaat mn PC half uit. Het lijkt alsof hij gaat rebooten, maar dat gebeurt niet. Het beeld blijft zwart. Pas als ik PC weer uit/aan doe, gaat hij normaal booten en weer naar windows.

Als ik opstart met core boven 350, hem eerst omlaag zet naar bijvoorbeeld 346, dan 3dmark03 run en daarna weer boven de 350 zet (bijvoorbeeld 400) is er niks aan de hand. Dit is niet alleen bij 3dmark03, maar ook bij bepaalde spellen.

Waarom zou hij alleen boven de 350 willen als hij eerst eronder heeft gelopen?
Klinkt erg als dezelfde problemen die ik (en velen met mij) met de eerste Aopen revisie heb gehad...

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 22:27

Argarath

MasterBlaster

sain onez schreef op 11 oktober 2004 @ 17:30:

Gewoon even op 12p,6vp zetten, ocen naar 400'800 en dan daarna ff nvstrap de extra quad laten enablen, zorgen dat de oc van tijdens 12/6 bij opstart gehandhaaft wordt, dan heb je je oc op 16p/6vp.. heb ik ook, maar zodra die draait toch wel lichte knipperingen..... ik zet juist me perf 3d naar 1,5v ipv de standaard 1,4v, is het juist die eerste voltage verhogen dus die 1.1 naar 1.2!? is dit niet de spanning voor 2d omgevingen dan!?
Heb ik ook gedaan, mijn kaart wil niet oc-en met 16p,6vp, dus eerst terug gezet naar default, oc gedaan (340/800) en toen weer 16p,6vp open gezet. 3DMark 03 en 05 geen probleem... echter bij BT1942 gaf ie na een half uurtje spelen gigantische artifacts...

Oc teruggezet, en geen enkel probleem meer.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
sain onez schreef op 11 oktober 2004 @ 17:30:
Ocen naar 400/800 met dat normale koelertje :P ? Wacht ik wel ff op me NV5, maar zelfs dan doe ik het niet...diee pipeline wil gewoon niet, dus ga het niet riskeren mn kaart alsnog op te blazen
Erkandude schreef op 11 oktober 2004 @ 17:51:
Kans op 16x1, 6VP is even groot zie ook zowel bij A-open als XFX
Weet iemand trouwens iets over "niet goed geld terug" garantie bij Paradigit?
Dat hebben ze namelijk wel bij Mycom.
Leuk plaatje, maar gebaseerd op waarden die niet echt kloppen.
Bij Paradigit heb je 2 weken niet-goed-geld-terug ipv de vage 8 dagen van Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarden heb ik uit de poll van de TS, dat is toch wel redelijk representatief...

edit:
staat het nog ergens op hun site van die 14 dagen "niet goed geld" terug gara?

[ Voor 41% gewijzigd door FlyEragon op 11-10-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het idee dat veel mensen al hebben gestemd zonder een paar avonden flink mee te werken. Na 2 keer 3dmark draaien zou het nog steeds kunnen blijken dat niet alle pipelines prima werken, helaas :( bijvoorbeeld dat je alleen problemen krijgt na een paar uur zware spel spelen op default 300/700 met alle pipelines enabled, ofzo.

Maar goed, op dit moment zien de cijfers erg positief uit.

En volgens mij las ik vandaag ergens dat de 6700 (NV41) als PCI-e kaart eerst wordt gelanceerd, dus kan het zijn dat we nog wel een tijdje 6800LEs als AGP oplossing mogen blijven kopen. We zien wel, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

[b]-Sir_Killalot- schreef op 11 oktober 2004 @ 18:28[/b]
Leuk plaatje, maar gebaseerd op waarden die niet echt kloppen.
Bij Paradigit heb je 2 weken niet-goed-geld-terug ipv de vage 8 dagen van Mycom.
dat is dus niet waar, bij para amersfoort nemen ze je kaart niet terug tenzij ie defect is. En anders niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
lazrambo schreef op 11 oktober 2004 @ 18:20:
Jongens , ik heb goed nieuws voor jullie O-)
Bij Funprice kost de Standaard 6800LE nou ook 199 euro en je hoeft je kast niet mee te nemen. Het voordeel van deze kaart is dat er een grotere koeler op zit en dat hij de geheugen ook koelt, volgens mij dan :Y)
[afbeelding]

Maar wat ik wil weten is wat voor merk deze kaart bij funprice is?????
En of hij beter is dan die van XFX en Aopen, heeft er iemand ervaringen met deze kaart!!!!!
Niemand wat te zeggen hierover :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Alleen dat ALS die koelr er echt op zit (wat ik enigzins betwijfel) dattie dan idd het geheugen koelt
Erkandude schreef op 11 oktober 2004 @ 18:32:
Waarden heb ik uit de poll van de TS, dat is toch wel redelijk representatief...

edit:
staat het nog ergens op hun site van die 14 dagen "niet goed geld" terug gara?
Die is dus juist niet representatief omdat er mensen 16/6 gestemd hebben en achteraf bleken er toch artifacts te zijn.
Geen idee, staat wel op de bon.
Brainless-NL schreef op 11 oktober 2004 @ 18:57:
[...]
dat is dus niet waar, bij para amersfoort nemen ze je kaart niet terug tenzij ie defect is. En anders niet!
Dan jij dikke pech dat je bij Amersfoort woont, Utrecht en andere hebben allemaal die garantie

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:30:
[...]

Dus met rivatuner hardware monitor zie je 1.4V als je de V9999GT BIOS gebruikt, terwijl Rivatuner perf level 0. denkt dat het 1.2V moet zijn?
Het is 1.4v! Dat kan je in rivatuner bij hardware monitor ook zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu snap ik waarom de RAM overclock beter gaat met die BIOS (ik dacht dat hij net zoals de normale NU BIOS op 1.2V zat) - het is dus een BIOS met DDR-1 RAM timings maar meer voltage en dus waarschijnlijk ook onder water (waar wij niet bij kunnen met nibitor) hogere RAM voltages?

Dus in alle waarschijnlijkheid hebben wij aan de V9999GT BIOS ongeveer de beste overclock BIOS wat er voor de 6800LE te vinden zal zijn....

Trouwens, ik had op guru3d vorige week gevraagd en een V9999GT bezitter zei dat hij 2.8ns RAM er op had. Weet niet of dit echt het geval is, want ik heb geen beeld of RAM specs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Argarath schreef op 11 oktober 2004 @ 18:24:
[...]

Klinkt erg als dezelfde problemen die ik (en velen met mij) met de eerste Aopen revisie heb gehad...
En wat hebben jullie er toen aan gedaan als ik vragen mag? Het gekke is dat 3dmark05 en doom3 het wel normaal doen, terwijl 3dmark03 en quake3 de 'crash' veroorzaken. Maar als je eerst 3dmark05 hebt gedaan en daarna 3dmark03 gaat doen, is er weer niks aan de hand 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 11-10-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmmm, das handig om te weten.
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/vga/v9999gt/overview.htm#
Heeft ook mem koeling, misschien dat het dan nog wat wordt met die BIOS en de NV5 :Y) (gezien de eerste nare ervaring (reboot bij 3DMark))
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.