Het 6800LE Topic Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.580 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:44
Het 6800LE Topic Deel 4

Het is behoorlijk dat één kaart zoveel topics bijelkaar weet te sprokelen.
Geschiedenis

Nvidia 6800 LE Benchmarks Deel I
Het grote Geforce 6800LE/NU tweak topic Deel II
Het 6800LE topic Deel 3 Deel 3
De verschillende Revisies

Helaas bestaan er van de 6800LE verschillende revisies. De twee bekende goede rivisies zien er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/6800LE_5small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/DSC00250.jpg
De problemen revisie

Helaas bestaat er ook nog een revisie waar aardig wat problemen mee zijn, deze zijn te herkennen aan het koelblok
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Aeolus-6800-DV128-460.jpg
De voordelen van een 6800LE

Het voordeel dat de 6800LE bied, is simpel de prijs/kwaliteits verhouding. De kaart is minstens € 120 goedkoper dan de 6800. Maar heeft wel de mogelijkheden op met behulp van Rivatuner de Pipelines en de Vertex Shaders open te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/riva.gif

De 6800LE 3D Mark Benchmarks

Hier twee benchmarks van 3D Mark 2003 en 2005 om een indicatie te geven wat de prestaties zijn na het open gooien van de shaders en pipelines.

De benchmarks zijn gedraaid op een AMD Athlon 2500+ @ Default en een 6800LE @ Default @ 16x1,6vp met de 66.81 drivers
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/new2003.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/new2005.gif

De Riva Tuner Resultaten

Deze Poll gelieve alleen in te vullen als je met Rivatuner hebt gewerkt. De standaard aantal Shaders en Pipelines weten we namelijk al. :P

Poll: Hoeveel Pipes en Shaders kreeg jij open?
XFX 8x1, 4-6 VP (Geen)
XFX 12x1, 4 VP
XFX 12x1, 5 VP
XFX 12x1, 6 VP
XFX 16x1, 4 VP
XFX 16x1, 5 VP
XFX 16x1, 6 VP
Aopen 8x1, 4-6 V (Geen)
Aopen 12x1, 4 VP
Aopen 12x1, 5 VP
Aopen 12x1, 6 VP
Aopen 16x1, 4 VP
Aopen 16x1, 5 VP
Aopen 16x1, 6 VP
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=20585&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Waar te koop

Op het moment zijn er een aantal winkels waar de 6800LE te koop is. Er zit wel een verschil in de merken.Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen.

1. Mycom biedt de Aopen voor € 199
2. Vobis biedt de Aopen voor € 199

Er zijn ook winkels waarbij je geen kast hoeft mee te nemen.

1. Paradigit biedt een 6800LE voor €199
2. Funprice biedt een 6800LE voor € 250
3. Sallandautomatisering biedt de XFX voor € 214

Nvidia Drivers

Op het moment bieden de 66.81 Beta Drivers van Nvidia de beste performance voor 3D Mark 2003/2005
De Drivers zijn te vinden op de FTP van Nvidia

Biossen

Op het Internet zijn verschillende Biossen te vinden. Op Mkvtach.net staan een heleboel biossen voor LE kaarten.

Op verzoek van een aantal mensen staan hieronder de biossen die door mensen getest zijn. Het zijn de biossen van een Sparkle en een Asus, maar werken ook (op eigen risico) op een Aopen en een XFX.
De Sparkle Bios

Waarschuwing: De Asus bios kan problemen opleveren met de Aopen 6800LE, wegens het ontbreken van een Temperatuur Sensor

De Asus Bios

Tools

Met het programma NiBiTor kan je een bios aanpassen, maar niet flashen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Nibitor.gif

Voor het Flashen kan je het programma NvFlash gebruiken.
Dit is een DOS programma, waarmee je de bios in je videokaart kan flashen. Tevens kan je hiermee ook een back-up maken van je Bios

Waarschuwing: Maak altijd een back-up van je bios, mocht het fout gaan heb je altijd nog het orgineel.
Informatie

Mkvtach.net Allerhande Informatie over Biossen en software voor het flashen van de verschillende Biossen

Met dank aan:
Skazz voor het managen van het topic
Mister_X Voor alle informatie over Biossen
En alle andere mensen die ik vergeten ben

[ Voor 3% gewijzigd door Cardinal op 08-10-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik heb pas zaterdag weer tijd om de TS aan te passen, dus dan weet iedereen het alvast. Ik hoop namelijk meer te kunnen vertellen over memory en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

@ Cardinal808:

aangezien ik de pm mogleijk heid niet kon vinden bij dezen:P

Maybe een stukje in het topic kop over de extra koelmogelijkheden?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:16

sapphire

Die-hard pruts0r

zozo nu alweer deel 4 ;)
Ik mis mijn LE'tje echt :'(
K heb wel tijd gehad om me bracket voor me kaart wat mooier te maken :P nu maar hopen dat ik snel een nieuwe krijg en dan flink op z'n staart tappen >:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Hmm interessante topic :) heb een vraagje aangezien dat ik nu een geforce 4 ti 4200 en misschien over een tijdje een andere kaart wil halen zou de 6800LE een goeie keus zijn voor me systeem daarmee bedoel ik dat het niet overkill wordt of bottleneck...? of toch een ATI 9800 pro 128mb (256bits) flashen naar XT . Ik heb een aantal reviews gelezen maar daar kwam ik niet echt veel wijzer van. Ik vraag niet om hulp maar om advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn resultaten:

XFX 6800LE gehaald bij paradigit, het blijkt een kaart met 2.2ns geheugen te zijn.
Pixel unit 0 en 2 staan uit, en vertex unit 3 en 5 ook.

Toen ik pixel unit 2 aanzette kreeg ik na reboot al bepaalde iconen die wegvielen in windows, dus dat vond ik al genoeg, en heb hem weer uit gezet. De andere pixel units en vertex units doen het wel prima.

Resultaten 3dmark:

standaard uit winkel
3dmark 03 - 5945
3dmark 05 - 2215

12*1 4vp
3dmark 03 - 7019

12*1 6vp
3dmark 03 - 7348
3dmark 05 - 2774

Dit op een dual xp2400 met 1gb ddr266. Als ik zo'n beetje kijk zijn dit best aardige scores op mijn toch al wat oudere chipset. (verder 480 watt CWT, 6hd's, scsi kaart, geluidskaart, en een hoop coolers., gelukkig heb ik goede voeding :) ) Ik had nog zware problemen om hem in mijn chieftec kast te krijgen, het past NET, de molex komt tegen mijn HD's aan.

Ik doe eigenlijk al jaren niet meer aan overclocking, maar 2.2ns is daar dus wel goed voor? Ik zou dus zonder veel problemen alles een klein beetje hoger kunnen zetten. Volgens rivatuner loopt mijn core op 300 en mijn geheugen op 700.

Ik ben iig wel blij, jammer van die laatste pixelunit, maar de stap van 8 naar 12 schijnt geloof ik meer op te leveren dan van 12 naar 16.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-06 11:54
Is het een idee om deze deze zeer uitgebreide en goede FAQ van de maker van Rivatuner in startpost te zetten? Staan zeer goede tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
PowerFreak schreef op 07 oktober 2004 @ 23:41:
@ Cardinal808:
aangezien ik de pm mogleijk heid niet kon vinden bij dezen:P
Maybe een stukje in het topic kop over de extra koelmogelijkheden?
Ik heb al aardig wat gelezen over de Zalman en de VGA silencer, ik zal zaterdag het een en ander toevoegen.
wheeler schreef op 08 oktober 2004 @ 00:09:
Is het een idee om deze deze zeer uitgebreide en goede FAQ van de maker van Rivatuner in startpost te zetten? Staan zeer goede tips in.
De Faq is te groot voor de TS, maar ik zal er zeker een verwijzing naar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
cardinal808: dat bedoelde ik ook ;) Is het ook mogelijk een duidelijke omschrijving te maken hoe je de bios kan flashen? Zit dit topic nu een beetje te volgen maar ik kom er niet helemaal uit. Met name veiligheidaspecten zoals biosbackup en wat er gebeurt als het misgaat lees ik nergens. Kan ik als XFX bezitter het beste de Aopen bios flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54

Thandor

SilverStreak

Het is behoorlijk dat één kaart zoveel topics bijelkaar weet te sprokelen.
Direct uit de TS, het is behoorlijk ..-*-.. dat één.....
• Bijzonder
• Vreemd
• Appart
• Cool

Ik stem voor 1 ;)

[ontopic]
Ik had een vraagje over die 6800LE, hoe zit het met de gaten voor waterkoelingsblokken :?

Heeft iemand deze 6800LE al "gesloopt" en er pics van geschoten :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
dat v9999gt.rom bios is maar raar, ik kan hem niet stabiel krijgen op 400/880... Terwijl dat met een NU bios wel lukt :?

Anyway, 3dmark2k5 draait ie wel, maar 3dmark2k3 staat het beeld soms voor enkele seconden stil? Iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Thandor schreef op 08 oktober 2004 @ 00:43:
[...]
Direct uit de TS, het is behoorlijk ..-*-.. dat één.....
• Bijzonder
• Vreemd
• Appart
• Cool

Ik stem voor 1 ;)

[ontopic]
Ik had een vraagje over die 6800LE, hoe zit het met de gaten voor waterkoelingsblokken :?

Heeft iemand deze 6800LE al "gesloopt" en er pics van geschoten :?
Ik heb er echt 1 gesloopt :P en WC erop gehad, het zijn de zelfde gaten als de GF 4/FX serie's. Dus Radeon/pre GF4 kaart blokken passen er niet standaard op.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Zijn er hier ook forummers die een 6800Le hebben gekocht en deze op een moederbord hebben gezet met een AGP 4X . Dit wil ik heel graag weten want ik ga deze kaart ook halen maar heb maar een moederbord die tot AGP 4X kan.

Ik wil graag weten wat de benchmarks zijn van deze personen met hetzelfde soort AGP poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Uhm, volgens mij werkt een LE zowiezo op 4X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 00:44:
dat v9999gt.rom bios is maar raar, ik kan hem niet stabiel krijgen op 400/880... Terwijl dat met een NU bios wel lukt :?

Anyway, 3dmark2k5 draait ie wel, maar 3dmark2k3 staat het beeld soms voor enkele seconden stil? Iemand bekend?
Bios roelt :Y) Maar vreem dat ie het niet doet, en als je beeld stil staat is je core te ver geklokt ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ik had een 6800LE XFX gekocht bij paradigit. Toen ik niet alle vertex shaders open kon zetten heb ik hem met pijn en moeite kunnen ruilen tegen een ander. De eerste gaf alemaal strepen door beeld heen als ik de vertex open gooide. Nu draaid die op alle 16 pipelines, alleen als ik ga benchen heb ik die strepen weer terug. Zal ik de kaart nogmaals proberen te ruilen ? of is het een gebed zonder end ? En gaat het ten koste van performance als ik ze niet allemaal open kan zetten ? Score was emt 12x6 8650 in 3dmark03.

Modbreak:Dat is dan pech, maar niets aan te doen. Om zo'n reden ruilen is gewoon lame en zou hier niet besproken moeten worden..

OC'en kon ook niet, kreeg een melding dat ik de core en mem moest verlagen, terwijl ik ze met 3mhz omhoog had gezet. Bekend probleem ? Heb trouwens een 350watt chieftec voeding en molex'en ff van me DVD's afgehaald en los op me kaart gezet. ook zit er een zalman hamburger op. ( Dubbele heatsinks )

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 08-10-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

lazrambo schreef op 08 oktober 2004 @ 01:34:
Zijn er hier ook forummers die een 6800Le hebben gekocht en deze op een moederbord hebben gezet met een AGP 4X . Dit wil ik heel graag weten want ik ga deze kaart ook halen maar heb maar een moederbord die tot AGP 4X kan.

Ik wil graag weten wat de benchmarks zijn van deze personen met hetzelfde soort AGP poort.
Ow probeer ik wel ff als ik me kaart weer terug heb, zet ik em wel op me a7v266-E'tje om te kijken of ie het doet :)

btw. Ik heb nog paar picjes van de voor en achterkant van de kaart en kaart met wc blok en mem sinks. Dus ik weet neit of het intressant is voor in de startpost maar dan moet ik ze ff resizen en uploaden want me webbdinges hotlinkt niet boven de 250 kb (pics zijn 1600x1200 +/- 400 kb). Dus is er intresse voor de startpost ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
lazrambo schreef op 08 oktober 2004 @ 01:34:

hij doet het prima op asus av7 266-D, agp 4 keer, zie boven voor scores.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:12
Ik heb er gisteren ff 1 besteld bij mycom, vandaag even ophalen. Had 4200 3dmark (03) met de volgende specs:
amd 2600
512 mb ddr
asus a7n8x deluxe
radeon 9700 (non pro)
Hoe veel ga ik halen nadat ik de 6800 le heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:12
Reglet schreef op 08 oktober 2004 @ 09:33:
[...]

Haha, ja je kan blijven ruilen. Maar de specs van die kaart zijn nu eenmaal, 8x1, 4vp. Dat je met rivatuner de pixel en vertex units kan vrijgeven is een ander. In principe mankeert er natuurlijk niks aan de kaart.

Ze zien me al bij de shop aan komen: “Ja, ik heb een proggie gedownload waarbij een aantal registersleutels worden geby-passed, maar nu werkt m’n kaart niet goed meer.” B)

Maar wie niet waagt die niet wint…
Met een beetje pech krijg je een kaart die alleen maar slechter preseteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Want? hij zal echt niet slechter presteren dan de normale settings hoor :)

Maar zoals je hierboven wel kunt lezen zijn de 03 scores met deze kaart iets van 2x zo hoog als jij met jou 9700 np haalt. (nofi, maar ie vind ik neit bepaald hoor :|)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
DaWaN schreef op 08 oktober 2004 @ 06:42:
[...]

Bios roelt :Y) Maar vreem dat ie het niet doet, en als je beeld stil staat is je core te ver geklokt ;)
dan kan ik er dus beter een NU bios in houden

ik draai nu effe 3dmark2k3 op high performance blitting blablabla op 425/900...

11718p points *D beat that.

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 08-10-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik heb mijn kaart ook weten te ruilen. Gewoon een smoesje verzinnen dat hij na x aantal uren begon te klieren. Na een korte "test" heb ik een andere meegekregen want welke klant heeft nu geduld om x uren te wachten? ;) Ik ben er in ieder geval dik op vooruit gegaan dus wie niet schiet die mist altijd. Ben van 8x1.6vp naar 16x1.5vp gegaan en dat is ruilen wél waard maar meer dan 1 keer zal het niet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door wheeler op 08-10-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 09:45:
[...]

dan kan ik er dus beter een NU bios in houden

ik draai nu effe 3dmark2k3 op high performance blitting blablabla op 425/900...
dat trekt je kaart op standaard bios nooit. 900mhz met 1.0V gaat echt niet werken, de bios update is er nu juist voor om te zorgen dat er meer juice komt. Als je minder hoog komt dan kan dat ook betekenen dat de boel niet lekker gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
Ik ben blij met die modbreak want ik was hem net aan het quoten. Belachelijk, je unlockt al een hele zooi extra pipes, haalt 8600+ 3dmarks 2k3 voor een schijntje en dan nog de winkel proberen af te zetten omdat je niet helemaal het onderste uit de kan gehaald hebt??! Doe ff normaal zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
1.2v, een le@nu en hij trekt het zonder haperen (wat ik wel had met v9999gt.rom bios). nogmaals: 11718 3mdarks2k3 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zeg mister_X, leg mij nou eens uit, die core loopt toch standaard op 1,4V ? dus wat is dat gedoe met 1,0 ed dan allemaal want nu snap ik er niks meer van.

btw. ik heb je vorige week al toegevoegd op msn, maar ben je nooit online of doet mijn msn vaag? iig zou jij mij dan ff wilen toevoegen, staat in me profile.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

sapphire schreef op 08 oktober 2004 @ 09:58:
Zeg mister_X, leg mij nou eens uit, die core loopt toch standaard op 1,4V ? dus wat is dat gedoe met 1,0 ed dan allemaal want nu snap ik er niks meer van.
LE's werken op 1.1V, NU's op 1.2V, GT en Ultra 1.4V als ik heb goed heb. Wanneer je je bios gaat flashen, met een bijv. sparkle kan je ook de volt aanpassen (of wordt autmatisch gedaan) waardoor je verder kan oc'en.

Correct me if i'm wrong.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja het zit heel vaag inelkaar, wat ik wel weet, is dat alleen in die bios editor dat voltage drop down te verhogen niet echt helpt :)..

zal effe wat opzoeken van unwinder..

hier staat wat:
http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=109240
hier nog een quote:
Damn. This logic simply kills me. Forum turned in 'a lot of newbies' hell again, which create new 'bugreport' threads instead of thinking and reading documentation. Sorry, but your logic is buggy, not this feature. Who told you that it is voltage? Do you see 'Volts' dimension on the graph? Don't you see a note that it is _non_dimensial_ value? Do you know what is VID?
The value you see on the graph is raw _non_dimensial_ VID data. It is NOT a voltage. You may use VID interpertators to switch between raw VID data and target voltage mapped to this VID. To do it simply right-click VID graph, select Setup from the context menu, click More then either click Autoselect button if it is available, otherwise select desired VID interpretation mode manually.

And please, think before posing new 'bugreport' There are a lot of things in the documentation, which can save both your and mine time.
deze is interressant:
http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=109173

Voor de rest ben ik er ook nog neit helemaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Anoniem: 21889 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:08:
[...]

LE's werken op 1.1V, NU's op 1.2V, GT en Ultra 1.4V als ik heb goed heb. Wanneer je je bios gaat flashen, met een bijv. sparkle kan je ook de volt aanpassen (of wordt autmatisch gedaan) waardoor je verder kan oc'en.

Correct me if i'm wrong.. :)
ja idd, het beste kan je dan van die voltage dropdowns afblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Stel dat ik een klein beetje zou willen overclocken, xfx 6800LE, 2,2ns waat haal je het meeste uit, de core(nu 300mhz) of het geheugen(nu700mhz)??

En klopt het dat je bij rivatuner niet low level hardware overclocking kan aanvinken? Of is het ook beter om software te gebruiken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
de meeste power haal je uit de core, je moet gewoon die software overklokker gebruiken, zet je kaartje maar eens op 350/400(800) om te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:06
gladiool schreef op 08 oktober 2004 @ 00:03:
Mijn resultaten:

XFX 6800LE gehaald bij paradigit, het blijkt een kaart met 2.2ns geheugen te zijn...
*knip*
Ik heb vanmorgen even rondgevraagd en de paradigit in Rotterdam heeft de kaartjes met 2.8ns geheugen. Dus ik wil graag even weten waar jij de jouwe hebt gekocht?

Verder is het iig bij deze vestiging niet meer nodig om je hele pc mee te nemen, misschien handig voor in de startpost..

Ik kijk nog even verder naar welke kaarten ze bij de vobis en mycom in Rotterdam hebben, of weet iemand dat toevallig al? Dan ga ik er vanavond 1tje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
vobis en mycom hebben aopen, maar je moet nog steeds je pc meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 10:29:
vobis en mycom hebben aopen, maar je moet nog steeds je pc meenemen.
Op de website van Vobis zie ik geen Le's staan:S

Is die goed die zij hebben? 2de revisie? 2.2ns? Goede ervaringen (16x1/6VP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Meister schreef op 08 oktober 2004 @ 09:50:
Ik ben blij met die modbreak want ik was hem net aan het quoten. Belachelijk, je unlockt al een hele zooi extra pipes, haalt 8600+ 3dmarks 2k3 voor een schijntje en dan nog de winkel proberen af te zetten omdat je niet helemaal het onderste uit de kan gehaald hebt??! Doe ff normaal zeg...
Ga jij mijn maar quoten, bepaal zelf wat ik doe. En er zijn er VEEL die hier ruilen vanwege de pipelines, dus ga ergens anders lopen zeiken wil je !

Modbreak:Nu noet je echt gaan uitkijken, hou deze draad gewoon gezellig of ga zelf ergens anders heen. Volgende flame en je hebt mail :/

[ Voor 13% gewijzigd door Pollewob op 08-10-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:35:
[...]

Ga jij mijn maar quoten, bepaal zelf wat ik doe. En er zijn er VEEL die hier ruilen vanwege de pipelines, dus ga ergens anders lopen zeiken wil je !
Waarom zou je niet ruilen? Gratis sneller gaan vind ik altijd leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
pleasure schreef op 08 oktober 2004 @ 10:33:
[...]

Op de website van Vobis zie ik geen Le's staan:S

Is die goed die zij hebben? 2de revisie? 2.2ns? Goede ervaringen (16x1/6VP)?
staat er niet op, maar we hebben ze wel, althans bij ons in de winkel liggen er nog een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 10:42:
[...]

staat er niet op, maar we hebben ze wel, althans bij ons in de winkel liggen er nog een paar :)
Welke Vobis is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123011

Ik zou het niet kunnen : lopen naar de winkel met een prima werkend videokaart en dan roepen dat hij stuk is om een iets meer modificeerbaar kaart te proberen te krijgen.

Ik denk ook dat als veel mensen het aan het doen zijn sinds afgelopen maandag (RT15.2 dag) de winkels conclusies zullen gaan trekken en wat moeilijker over ruilen van 6800LEs zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Anoniem: 51473 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:35:
[...]
Als je al 2 keer omgeruild hebt dan lijkt het me niet reëel dat je weer die kant uitgaat. Wat zeggen ze wel niet in die winkel?

wellicht kan je je taalgebruik een beetje aanpassen, denk ook niet dat je zo tekeer gaat in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:26
Ik hoop dat ze dit ding nog lang blijven verkopen. Wordt een leuke kaart voor mijn uitbreiding over een maandje of 3 zo te lezen :).
Ik begrijp dus dat je hem alleen kan kopen als je je computer meeneemt? En als ik nu bijvoorbeeld ook een nieuw moederbord bij mycom zou kopen, krijg ik hem dan gewoon mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingmob schreef op 08 oktober 2004 @ 11:02:
Ik begrijp dus dat je hem alleen kan kopen als je je computer meeneemt? En als ik nu bijvoorbeeld ook een nieuw moederbord bij mycom zou kopen, krijg ik hem dan gewoon mee?
Nee je moet dan je pc meenemen, sommige winkels verkopen em wel retail. Gewoon de dichtsbijzijnde zaak even bellen en vragen of het wel of niet nodig is. Easy as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:58:

Ik denk ook dat als veel mensen het aan het doen zijn sinds afgelopen maandag (RT15.2 dag) de winkels conclusies zullen gaan trekken en wat moeilijker over ruilen van 6800LEs zullen doen.
Yep. Dus mensen die echt een probleem hebben worden hierdoor genaaid. En sowieso iedereen die een 6800 LE koopt, want je hebt dus kans dat je een teruggebrachte (miscchien wel beschadigde?) krijgt van meneer hierboven, die dus al minder kans heeft goed te zijn. Bovendien moeten die winkels hierdoor onnodige kosten maken EN miscchien denken ze na verloop van tijd ook, hmmm die LE is wel erg vaak kapot, laten we die maar uit het assortiment halen. Goed aso dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:23
tHaFalleN schreef op 08 oktober 2004 @ 10:19:
[...]

Ik heb vanmorgen even rondgevraagd en de paradigit in Rotterdam heeft de kaartjes met 2.8ns geheugen. Dus ik wil graag even weten waar jij de jouwe hebt gekocht?

Verder is het iig bij deze vestiging niet meer nodig om je hele pc mee te nemen, misschien handig voor in de startpost..

Ik kijk nog even verder naar welke kaarten ze bij de vobis en mycom in Rotterdam hebben, of weet iemand dat toevallig al? Dan ga ik er vanavond 1tje halen.
Ik heb toch echt donderdag een kaartje met 2.2ns geheugen meegekregen bij de Paradigit te Rotterdam. Overigens heb ik het niet van te voren gevraagd. Gewoon op de gok, dat is het leukst ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125201

Oke, heb alles nu eindelijk weer normaal draaien :D ..heb ook is geprobeerd pipelines open te zetten, ik kwam tot 12x1,6v.. daarmee haalde ik 7667 in 3dmark3 en 3156 in 3dmark5. Helaas kwam ik er ff later bij farcry achter dat het beeld soms flikkerde (geen last van bij bijde 3dmarks) dus heb ik het wer terug moeten zetten naar standaard.. ga later nog wel weer testen, maar heb zo het idee dat als ik het standaard laat en de core+geheugen omhoog gooi ik er meer winst uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De poll wordt steeds leuker om te zien. Na 127 keer stemmen nog steeds 50%+ kans op 16x1.6VP - indrukwekkend!

Ik vind het ook leuk om te zien dat meer mensen voor de temp sensor hebben gekozen dan voor de 2.2ns RAM, want er zijn veel meer XFXjes hier dan ÄOpens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 11:48:
De poll wordt steeds leuker om te zien. Na 127 keer stemmen nog steeds 50%+ kans op 16x1.6VP - indrukwekkend!

Ik vind het ook leuk om te zien dat meer mensen voor de temp sensor hebben gekozen dan voor de 2.2ns RAM, want er zijn veel meer XFXjes hier dan ÄOpens.
Daar heb ik nog een vraagje over.. er kan wel een tempsensor op zitten, maar waarmee kan ik het aflezen, want kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Concreet hoeveel zal de 2.2ns RAM schelen ten opzichte van 2.8ns? Ik heb de XFX met 2.8 en krijg het geheugen stabiel tot 790mhz. Temperatuursensor heb ik niet speciaal opgelet, heb de XFX genomen omdat het merk goed te boek staat en omdat Paradigit op fietsafstand zit :)

Bij Paradigit hoeft inderdaad de pc niet meer mee voor inbouw.

[ Voor 12% gewijzigd door wheeler op 08-10-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet ik zelf niet, want ik heb een AOpen, maar volgens mij moet het gewoon in forceware zitten. Misschien moet je coolbits installeren om het erbij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125201 schreef op 08 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

Daar heb ik nog een vraagje over.. er kan wel een tempsensor op zitten, maar waarmee kan ik het aflezen, want kan ik nergens vinden.
Dat moet je bij de nvidia eigenschappen aflezen...nvidia icoontje in de taakbalk, rechtermuisknop, monitor eigenschappen...kan je niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
wheeler schreef op 08 oktober 2004 @ 11:52:
Bij Paradigit hoeft inderdaad de pc niet meer mee voor inbouw.
Heb even de paradigit gebeld en het is bevestigd dat de XFX 6800LE nu ook los verkocht mag worden. Ik zal meteen de TS aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
wheeler schreef op 08 oktober 2004 @ 11:00:
[...]

Als je al 2 keer omgeruild hebt dan lijkt het me niet reëel dat je weer die kant uitgaat. Wat zeggen ze wel niet in die winkel?

wellicht kan je je taalgebruik een beetje aanpassen, denk ook niet dat je zo tekeer gaat in de winkel?
in theorie (en praktijk ook eigenlijk) heb je bij 8 dagen niet goed geld terug right? Zo kan je eeuwen doorgaan, alleen zou ik het niet bij dezelfde winkel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 12:00:
[...]
in theorie (en praktijk ook eigenlijk) heb je bij 8 dagen niet goed geld terug right? Zo kan je eeuwen doorgaan, alleen zou ik het niet bij dezelfde winkel doen ;)
Ik geloof dat er een paar mod-breaks in dit topic staan aangaande het omwisselen.

Ten tweede heb je acht dagen om een kaart terug te brengen, maar daarna heb je geen 8 dagen meer. Dan worden de kaarten ook getest of ze idd werken.

Ten derde is het een kwestie van mazzel hebben. Werkt het niet dan heb je pech. jammer voor jou, maar voor de rest werken de kaarten prima. Dus nogal aso als je gaat proberen de kaart om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, kan nu de temp meten:).. maar hoe hoog mag die oplopen zonder dat het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iemand deze kaart al draaiende met watercooling?

Zo ja, met welk blok?

Thx alvast.

Tha Muggs

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125201 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:09:
oke, kan nu de temp meten:).. maar hoe hoog mag die oplopen zonder dat het fout gaat?
Staat er ook bij, de threshold temp ofzo...bij mij is dat 127 graden, maar tegen de 70 is al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djmuggs schreef op 08 oktober 2004 @ 12:18:
Ik heb er nog niemand over gehoord, de zalman en arctic cooler voldoen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
tHaFalleN schreef op 08 oktober 2004 @ 10:19:
[...]

Die van mij komt bij paradigit in den haag vandaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik ben bezig een XFX 6800NU bios te regelen, als ik hem krijg zal ik hier een DL-link plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

djmuggs schreef op 08 oktober 2004 @ 12:18:

Zo ja, met welk blok?

Thx alvast.

Tha Muggs
Ik heb em in me wc gedraaid voor dat ie dood ging, of eigenlijk wassie al dood :>
K heb er een Inrimidator Radeon blok opgezet met plexi bracket voor de GF4 gaten op de kaart.

Nog iets over dat omruilen, (ja mijne was echt dood zonder OC oid) maar ze doen bij de Vobis echt heeeeeeeeel makelijk over dat omruilen, ik zei dat ie opeens geen beeld meer gaf en wilde geven en er werd meteen gezegd dat ik een nieuwe zou krijgen als ze weer op vooraard zijn. Zo snel is het me nog nooit gelukt om iets kapots te 'claimen' :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

gladiool schreef op 08 oktober 2004 @ 12:54:
[...]

Die van mij komt bij paradigit in den haag vandaan.
Mijne ook, was er vanochtend ze hadden er nog 2, 1 met 2,8ns en 1 met 2,2ns. De 2,2ns is nu van mij dus ze hebben de 2,8ns alleen nog maar. De man achter de toonbank was erg aardig en hadden nog een babbeltje over het tweaken van de kaarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
pleasure schreef op 08 oktober 2004 @ 10:42:
[...]

Waarom zou je niet ruilen? Gratis sneller gaan vind ik altijd leuk...
Omdat je een ander opzadelt met jouw sucky sucky kaart |:(

Een miskoop zit er altijd in, daar moet je maar mee leven vind ik ... beetje lame als mensen hun kaart gaan ruilen omdat ie niet goed overklokt, daar is die kaart ook niet voor bedoelt. Hij doet wat ie moet doen, en als jij daar extra performance uit wilt persen en het lukt niet, kun je dat moeilijk op de winkel verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Salland Automatisering verkoopt de XFX nu voor 236€ i.p.v. 215. Maar goed dat ik 'm gisteren besteld hebt, scheelt weer 21€. ;)

Ja, succes hieronder. :P

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 08-10-2004 14:03 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 09:51:
1.2v, een le@nu en hij trekt het zonder haperen (wat ik wel had met v9999gt.rom bios). nogmaals: 11718 3mdarks2k3 *D
Wat bedoel je precies met haperen, ik was namelijk vandaag van plan die v9999gt.rom-bios erin te flashen.

Hebben meer mensen met een XFX 6800le last van haperen met die gt-bios of ben jij de enige?

Ik vind het btw maar een vage kaart die XFX 6800le: geen tempsensor, 2.2ns, craches, af-en-toe een tijdje geen geluid meer, etc, etc.

Ik ga vanmiddag ff een clean xp-install doen en (behalve als jij het afraadt met een goede reden) die v9999gt.rom-bios erin flashen.
Mijn kaart is namelijk niet stabiel meer op het voltage van de 6800le met 16X1.6 enabled.

Wens me succes !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Solovine op 08-10-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Prutz0r schreef op 08 oktober 2004 @ 14:02:
Salland Automatisering verkoopt de XFX nu voor 236€ i.p.v. 215. Maar goed dat ik 'm gisteren besteld hebt, scheelt weer 21€. ;)

Ja, succes hieronder. :P
Hmm...ik ga voorlopig toch nog niet bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
Anoniem: 51473 schreef op 08 oktober 2004 @ 07:50:
Zal ik de kaart nogmaals proberen te ruilen ? ? )
dan hoop ik dat je die kaart meekrijgt die je de eerste keer hebt ingeleverd....

onder het mom van: ''hij doet 't weer'' :+ :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28331

nogmaals: waarom staan die 6800LE versies niet in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Anoniem: 28331 schreef op 08 oktober 2004 @ 14:28:
Miss wordt het idd eens tijd dat hij in de pricewatch komt, steeds meer shops leveren hem namelijk zonder dat hij ingebouwd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28331 schreef op 08 oktober 2004 @ 14:28:
Omdat deze grotendeels nog niet retail te koop is (was), maar dat gaat binnenkort wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:26
mijn kaart geeft sinds kort zowiezo rare problemen. Ik zie de lucht tijdens de 3dmark03 test een beetje geel worden. Heb Windows opnieuw geinstalleerd en gebruik de laatste drivers (niet beta)
Ps. blijven de bitjes die je omzet in rivatuner voor pipelines staan na een schone installatie of zijn ze dan weer normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Alexio schreef op 08 oktober 2004 @ 14:02:
[...]

Wat bedoel je precies met haperen, ik was namelijk vandaag van plan die v9999gt.rom-bios erin te flashen.

Hebben meer mensen met een XFX 6800le last van haperen met die gt-bios of ben jij de enige?

Ik vind het btw maar een vage kaart die XFX 6800le: geen tempsensor, 2.2ns, craches, af-en-toe een tijdje geen geluid meer, etc, etc.

Ik ga vanmiddag ff een clean xp-install doen en (behalve als jij het afraadt met een goede reden) die v9999gt.rom-bios erin flashen.
Mijn kaart is namelijk niet stabiel meer op het voltage van de 6800le met 16X1.6 enabled.

Wens me succes !!!
haperen bedoel ik mee dat het beeld gewoon voor een aantal seconden freezed en daarna weer verder gaat, dit gebeurt het vaakst in de eerste scene van 3dmark2003 (vliegtuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
savale schreef op 08 oktober 2004 @ 14:31:
mijn kaart geeft sinds kort zowiezo rare problemen. Ik zie de lucht tijdens de 3dmark03 test een beetje geel worden. Heb Windows opnieuw geinstalleerd en gebruik de laatste drivers (niet beta)
Ps. blijven de bitjes die je omzet in rivatuner voor pipelines staan na een schone installatie of zijn ze dan weer normaal?
Weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

haperen bedoel ik mee dat het beeld gewoon voor een aantal seconden freezed en daarna weer verder gaat, dit gebeurt het vaakst in de eerste scene van 3dmark2003 (vliegtuigen).
Ahh dat heb ik dus ook met mijn standaard-bios, beetje vreemd allemaal.

Zou die kaart soms te weinig stroom krijgen ofzo? Mijn voeding (Tagan 480 watt) zal het zeker goed trekken allemaal.
Ik vraag me af of ik nu de 6800NU of 6800GT-bios erin moet flashen.

Het belangrijkste is dus erachterkomen wat die freezes veroorzaakt.
Volgens mij gewoon een tekort aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mr. Detonator schreef op 08 oktober 2004 @ 14:22:
[...]

dan hoop ik dat je die kaart meekrijgt die je de eerste keer hebt ingeleverd....

onder het mom van: ''hij doet 't weer'' :+ :+
Precies, ik vind het alleen "gerechtvaardigd" om 1x te proberen als je een 8 pipes hebt die gewoon niet te unlocken is naar mininmaal 12 . Als iemand met een 12 pipes en 6vp gaat omruilen vind ik het wel humor als die met een 8 pipes komt te staan (tja enig leedvermaak is me dan niet vreemd). Iemand die na 1x hebben omgeruild nog niet helemaal perfecte kaart heeft en weer gaat is imho gewoon aso.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 08-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruik de RT hardware monitor tijdens spelen. Je zult zien dat jouw core terug naar 300MHz gaat op moment dat je zo een freeze krijgt.

Ik heb een paar keer zo'n freeze gehad met 3dmark tijdens te hoog overclock (met en zonder softmod) en merk iedere keer dat de core op dat moment gethrottled wordt om alles weer werkend te krijgen.

Ik heb ook de conclusie getrokken dat er twee opties waren voor wat aan de hand was: Core te warm, of te weinig stroom. Gezien mijn mobo/CPU temps hetzelfde blijven met/zonder OC van de videokaart neem ik aan te weinig stroom. Niet zo zeer dat de PSU niet kan leveren, maar meer dat de 1.1V op mijn niet-geflashed kaart niet voldoende is.

Ik denk dat een BIOS flash naar een NU bios (of die van de ASUS V9999gt) de oplossing zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Alexio schreef op 08 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Ahh dat heb ik dus ook met mijn standaard-bios, beetje vreemd allemaal.

Zou die kaart soms te weinig stroom krijgen ofzo? Mijn voeding (Tagan 480 watt) zal het zeker goed trekken allemaal.
Ik vraag me af of ik nu de 6800NU of 6800GT-bios erin moet flashen.

Het belangrijkste is dus erachterkomen wat die freezes veroorzaakt.
Volgens mij gewoon een tekort aan stroom.
Met het sparkle 6800NU bios heb ik het 'minder' en in 3Dmark 2005 heb ik er dan helemaal geen last van, (nogmaals, core op 440 ram op 900 :D)

heb dus vanochtend 4600 punten gehaald, dus ik vind het wel even welletjes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 14:55:
gebruik de RT hardware monitor tijdens spelen. Je zult zien dat jouw core terug naar 300MHz gaat op moment dat je zo een freeze krijgt.

Ik heb een paar keer zo'n freeze gehad met 3dmark tijdens te hoog overclock (met en zonder softmod) en merk iedere keer dat de core op dat moment gethrottled wordt om alles weer werkend te krijgen.

Ik heb ook de conclusie getrokken dat er twee opties waren voor wat aan de hand was: Core te warm, of te weinig stroom. Gezien mijn mobo/CPU temps hetzelfde blijven met/zonder OC van de videokaart neem ik aan te weinig stroom. Niet zo zeer dat de PSU niet kan leveren, maar meer dat de 1.1V op mijn niet-geflashed kaart niet voldoende is.

Ik denk dat een BIOS flash naar een NU bios (of die van de ASUS V9999gt) de oplossing zou moeten zijn.
En als ik die 2D dan ook op 440mhz zet, dan zou hij hem dus terugklokken naar 440 ipv 300, dus gewoon gelijk aan 3D...

In rivatuner kan je ook nog een instelling doen, ik weet alleen niet hoe het heet, maar je kan kiezen uit : save, normal, maxium of custom, hier staan wat core safety instellingen, die heb ik op maxium staan (ik ging er vanuit dat ie ondanks fouten gewoon doorblaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Interessant nieuws op MKVtech:
6800LE to hit retail shelves PDF Print E-mail
Contributed by Phyro
Friday, 08 October 2004
Despite what nVidia told us before, the GeForce 6800LE will be a retail card. When we wrote about this last July, nVidia immediately picked up the blower to inform us that this won't happen. Well, it has happened.

6800LE to hit retail shelves

We spotted this card then in Aldi and Lidl food chain PCs... Retail 6800LE card will be clocked to a 6800 standard speed, a 325MHz core and 700MHz DDR-1 memory. A 6800LE will have eight pipelines while the 6800 standard has twelve. Both cards are equipped with 128 MB of DDR-1 memory.

Some of these cards are already available in European shops and they cost from €250 to €300. These are already available from AOpen, Gainward, MSI and Leadtek.

What made nVidia change its mind? The fickle finger of fate?
er komt dus ook nog een retail versie van deze lichte 6800 broeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
325 Mhz in die Aldie en Lidl's ? Vreemd, bij ons is het toch echt allemaal 300. Bij die ene review van T-brak hadden ze het ook al over dat die op 320 liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Ja...hij zou eerst op 320/650 lopen...vage specs allemaal.
Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 00:44:

Heel bekend, heb het idee dat die ASUS bios strakkere mem timings heeft. Core OCen is geen probleem (en met 1.4 ipv 1.2, wat wil je :P?), maar mem knalde eruit.
Aarsbuds0r schreef op 08 oktober 2004 @ 03:17:
Uhm, volgens mij werkt een LE zowiezo op 4X?
Dus niet...8X, 4X kaarten zijn compleet verdwenen in de nieuwe generaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Hmz ik denk dat ik weet waarom die freezes er waren, gewoon te weinig stroom naar de gpu, met een NU bios kan je 3d en throttling op 1.5 knallen en die 2d gewoon op 1.1. Bij dat v9999gt bios kan je dat niet doen, dan is het standaart 1.4 voor 3d, en throttling is niet beschikbaar en 2d gewoon 1.1. Als ik bijvoorbeeld een nu bios zet 1.4/1.1/1.1 dan werkt me kaart ook niet (in windows doet ie dan al irritant). Als ik hem zet op 1.5/1.5/1.1 dan werkt me kaart wel weer.

Ziet iemand hier iets in? Welke instelling zou ik moeten hebben voor een v9999gt bios? 1.5/0.0/1.5?

Ik kan het namelijk niet testen momenteel, ben niet @home, morgenavond weer.
-Sir_Killalot- schreef op 08 oktober 2004 @ 15:15:
Ja...hij zou eerst op 320/650 lopen...vage specs allemaal.

[...]

Heel bekend, heb het idee dat die ASUS bios strakkere mem timings heeft. Core OCen is geen probleem (en met 1.4 ipv 1.2, wat wil je :P?), maar mem knalde eruit.

[...]

Dus niet...8X, 4X kaarten zijn compleet verdwenen in de nieuwe.
Zou dat het zijn? geheugen draaide steeds op 900mhz... Kan iemand kijken als hij zijn/haar geheugen op 900mhz zet het zelfde probleem gebeurt? Zoja, ook op 800?

[ Voor 31% gewijzigd door Mister_X op 08-10-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
@Mister_X: Kun je ff een link posten naar die sparkle 6800NU bios ?

Misschien kan hij dan ook gelijk in de topicstart gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Dit vond ik ook bijzonder, mijn XFX 6800LE met 2,2ns deed met de standaard bios maar 8pipes met 6 vertex shaders. Met Sparlke NU bios krijg ik hem wel zonder artifacs op 12pipes met 6vertex shaders.

Ik dacht dat het core voltage alleen goed was voor hogere/stabielere OC van je core, maar schijnbaar vinden je pipes meer sap ook prettig?

Overigens als ik de andere 4 pipes aanzet blijft mijn beeld gewoon zwart als ik iets in 3d ga doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Net de newsbrief van funprice gehad: t/m 15 oktober is ie daar 199 euro :Y) dus dat word volgende week naar de funprice })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Met in mijn gedachte de 6800LE versie borrelt bij de volgende vraag op:

Ga ik er bij aanschaf van de 6800LE op vooruit tov mijn huidige 5800 Ultra?
Misschien een vreemd vergelijk maar ik weet het echt niet.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwa geluid wel ;)

Ik neem aan dat je jouw 5800 Ultra met andere koeling hebt? De "Dustbuster" lijkt me geen prettig keuze voor een thuisPC....

Gezien de 6800LE beter performance geeft dan de 5950 Ultra in bijna elke situatie, lijkt mij dat hij dus ver boven de 5800 Últra komt.

Voor de simpele vergelijking, welke score krijg je in 3dmark 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Alexio schreef op 08 oktober 2004 @ 15:23:
@Mister_X: Kun je ff een link posten naar die sparkle 6800NU bios ?

Misschien kan hij dan ook gelijk in de topicstart gezet worden.
Staatie al... :Z + een site vol met al die dingen, dus leef je uit zou ik zeggen.
LopeZ schreef op 08 oktober 2004 @ 15:35:
Dit vond ik ook bijzonder, mijn XFX 6800LE met 2,2ns deed met de standaard bios maar 8pipes met 6 vertex shaders. Met Sparlke NU bios krijg ik hem wel zonder artifacs op 12pipes met 6vertex shaders.

Ik dacht dat het core voltage alleen goed was voor hogere/stabielere OC van je core, maar schijnbaar vinden je pipes meer sap ook prettig?

Overigens als ik de andere 4 pipes aanzet blijft mijn beeld gewoon zwart als ik iets in 3d ga doen :?
Kan dat je een core hebt die met 12 pipes niet stabiel is op 1.1 en op 1.2 (zoals de 6800NU, dus normaal...) wel. Zit er alleen waarschijnlijk een lagere OC voor je in.
En die overige 4 zijn niet goed of ze moeten ineens wat gaan doen met meer voltage, maar dat betwijfel ik.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-10-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Uh geluid? Waterkoeling is het antwoord, ik werd gék van dat ding :Y)

Wat 3dMark 2003 aangaat DACHT dat ik ergens in de 15000 blijf steken, ik heb hem niet meer. Wat is de score met de 6800LE?

Wat 3DMark 05 bettreft is het k*t :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42762/full.jpg
Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:00:
kwa geluid wel ;)

Ik neem aan dat je jouw 5800 Ultra met andere koeling hebt? De "Dustbuster" lijkt me geen prettig keuze voor een thuisPC....

Gezien de 6800LE beter performance geeft dan de 5950 Ultra in bijna elke situatie, lijkt mij dat hij dus ver boven de 5800 Últra komt.

Voor de simpele vergelijking, welke score krijg je in 3dmark 2003?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Extra300s schreef op 08 oktober 2004 @ 16:17:
Ja dat kan je wel stellen ja...Doe dat keer 3,5-4 en je hebt de score die de gemiddelde LE wel haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extra300s schreef op 08 oktober 2004 @ 16:17:
Uh geluid? Waterkoeling is het antwoord, ik werd gék van dat ding :Y)

Wat 3dMark 2003 aangaat DACHT dat ik ergens in de 15000 blijf steken, ik heb hem niet meer. Wat is de score met de 6800LE?

Kijk rond op deze thread voor scores van de 6800LE.

15,000 03marks met de 5800 Ultra lijkt mij wel erg veel - weet je zeker dat je niet over 3dmark 2001SE hebt?

Samenvattend: Met de 6800LE in 3dmark 2003 (met geen softmodding of overclock) krijg je rond de 6000-7000 punten. Met softmodding en overclock richting de 12,000 punten of meer.
3dmark 2005 kun je rond de 2000 punten verwachten met geen softmodding of overclock. Met softmodding, voltmod en extra koeling haal je zeker 4000+ punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Ik vind het wel geinig dat de normale Sparkle 6800 van tegenwoordig ook gewoon dezelfde cooler heeft als onze 6800LEs. Kennelijk goed genoeg voor 325 Mhz core..

Afbeeldingslocatie: http://www.themodfathers.com/reviews2/sp6800/6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Biff op 08-10-2004 16:27 ]

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Mister_X schreef op 08 oktober 2004 @ 09:45:
[...]

11718p points *D beat that.
Als ik fatsoenlijke koeling heb kan ik daar vies in de buurt van komen, pas maar op })
Biff schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:
Ik vind het wel geinig dat de normale Sparkle 6800 van tegenwoordig ook gewoon dezelfde cooler heeft als onze 6800LEs. Kennelijk goed genoeg voor 325 Mhz core..

[afbeelding]
Voor 450 core dus niet :P Ik zit nu echt vast door de koeling, ding gaat constant throttelen :'(

[ Voor 50% gewijzigd door DaWaN op 08-10-2004 16:30 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biff schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:
Volgens mij zijn er 6800NUs met hetzelfde koeling als op onze 6800LEs, toch?

Ik herriner verschillende 6800NU reviews met afbeeldingen van NVidia reference modellen en volgens mij hadden die 6800NUs ook geen RAM koeling en hetzelfde koeler over de GPU. Dus niet alleen 325MHz core, maar ook een 12x1.5VP core.

<edit - was stom geweest -> Ik zie 6800GT/NU kaarten met hetzelfde GPU koeler, en het is duidelijk anders dan de 6800LE koeler>

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 08-10-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yup...die mega koeling van de GT is history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Oeps ja hoor je hebt helemaal gelijk, dat was nóg een versie eerder 2001 SE. 8)7

Met 3Dmark 2003 was de score als ik het mij goed herinner ergens in de 5000.

Dat is idd een tering groot verschil, ook qua prijs, ik heb destijds 625 Euro betaald voor deze kaart, schandalig eigenlijk :P
Deze kost blijkbaar maar rond de 200 Euro..gek eigenlijk..zit er een addertje onder het gras? B) :P
Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:
[...]

Kijk rond op deze thread voor scores van de 6800LE.

15,000 03marks met de 5800 Ultra lijkt mij wel erg veel - weet je zeker dat je niet over 3dmark 2001SE hebt?

Samenvattend: Met de 6800LE in 3dmark 2003 (met geen softmodding of overclock) krijg je rond de 6000-7000 punten. Met softmodding en overclock richting de 12,000 punten of meer.
3dmark 2005 kun je rond de 2000 punten verwachten met geen softmodding of overclock. Met softmodding, voltmod en extra koeling haal je zeker 4000+ punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 123011 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Volgens mij zijn er 6800NUs met hetzelfde koeling als op onze 6800LEs, toch?
Nu wel ja.. :)
Ik herriner verschillende 6800NU reviews met afbeeldingen van NVidia reference modellen en volgens mij hadden die 6800NUs ook geen RAM koeling en hetzelfde koeler over de GPU. Dus niet alleen 325MHz core, maar ook een 12x1.5VP core.
De reference 6800NUs hebben voor zover ik weet altijd een HSF gehad met een radial fan en een sink over de geheugenchips. Hier is een vergelijking van de Sparkle 6800NU met een reference 6800NU:

Afbeeldingslocatie: http://www.themodfathers.com/reviews2/sp6800/8.jpg

In feite was dat dezelfde koeler die ook op de reference GTs zat. Fabrikanten zoals Sparkle hebben nu kennelijk besloten dat het kleinere 'LE'-fannetje ook goed genoeg is voor de NU. En waarom ook niet :)

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb mijn PoV6800LE terug gebracht naar Funprice. Ik kon geen extra pipelines unlocken en ik had hem nog voor de oude prijs van 240... Dan vind ik dat echt teveel geld ineens... Ik ga wel ff een nieuwe bestellen. Waarschijnlijk een XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Biff schreef op 08 oktober 2004 @ 16:45:
[...]

In feite was dat dezelfde koeler die ook op de reference GTs zat. Fabrikanten zoals Sparkle hebben nu kennelijk besloten dat het kleinere 'LE'-fannetje ook goed genoeg is voor de NU. En waarom ook niet :)
Omdat de 6800NU eigenlijk al duur is voor wat je krijgt, dus een flinke koeler is wel het minste. Voor 100 meer heb je een GT, bijna 2x zo goed qua koeling en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Weet iemand zo te zeggen hoever je ongeveer kunt overklokken met een XFX6800LE met standaard (kleine) koeler zonder dat je hem gaat frituren of negatieve resultaten gaat halen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.