Je hebt gelijk, MSI is een merk, maar nou toch niet echt een TOP-merk. De Jewel wordt evenals de MSI door diverse bedrijven onder andere namen aangeboden. Het punt waarop ik echt getwijfeld heb is de magnesium behuizing van de MSI, dat vind ik nog altijd beter dan dat gespoten kunststof dat na een jaar zwarte hoekjes van slijtage heeft.integro schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:09:
. En MSI is wel een merk, Jewel is een A-merk wannabee.
De Toshiba R100 is sindskort behoorlijk interessant geworden, hij is namelijk in Nederland in prijs verlaagd van €2000 naar ~€1475. (check de grafiek onderaan)
De R100 word in Nederland volgens mij bij álle winkels standaard geleverd met de 2e accu. Die je eronder kan klikken. Dat brengt de totale batterijduur op 6.5uur. (De R100 gebruikt trouwens een ULV Pentium M 733 (1.1GHz), en een 1.8" 4200rpm 40GB HD (extra dunne dus), wat hem relatief traag maakt)
De R100 word in Nederland volgens mij bij álle winkels standaard geleverd met de 2e accu. Die je eronder kan klikken. Dat brengt de totale batterijduur op 6.5uur. (De R100 gebruikt trouwens een ULV Pentium M 733 (1.1GHz), en een 1.8" 4200rpm 40GB HD (extra dunne dus), wat hem relatief traag maakt)
[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 09-05-2005 15:59 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Verwijderd
Ik kan iedereen aanraden om nooit een acer te kopen. Wat een bagger organisatie. Als je notebook het blijft doen dan heb je mazzel, maar zodra het stuk gaat kom je in hun rampen serviceafdeling terecht.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:28:
Acer komt in de Benelux met een 12,1" portable, 1.4KG wegend
Verwijderd
Als Acer zo slecht was, waarom zijn zij dan marktleider op LCD vlak en notebookvlak in NL, en op notebookvlak in BELUX. Afgezien van de schaarse slechte serviceafhandelingen die mensen bij elk bedrijf helaas wel eens ondervinden is het natuurlijk bullshit om te zeggen dat Acer klote is.
Het is altijd wel zo makkelijk om iets te roepen, maar onderbouwen is een 2e. Ik ken verhalen van verkopers over Fujitsu-Siemens en Toshiba die erger zijn dan wat je hier vindt op dit forum over Acer. Maar omdat over die merken weinig op een forum staat en over Acer wel, is Acer automatisch slechter?
Het is altijd wel zo makkelijk om iets te roepen, maar onderbouwen is een 2e. Ik ken verhalen van verkopers over Fujitsu-Siemens en Toshiba die erger zijn dan wat je hier vindt op dit forum over Acer. Maar omdat over die merken weinig op een forum staat en over Acer wel, is Acer automatisch slechter?
Verwijderd
De MSI S260 is helaas nog steeds niet leverbaar, ik heb hem een maand geleden al besteld, en van het weekend te horen gekregen dat hij pas medio juni leverbaar is.
helaas....
helaas....
integro schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:09:
De Jewel is inderdaad mooi, maar vandaag ben ik even bij Alternate langsgeweest voor de MSI notebook demodag, en ik ben helemaal om.
Er stonden verschillende MSI notebooks, waaronder de S250, S260 en de S270 (AMD versie). Ik ben helemaal weg van de S260.
De Configuratie van de S260 is nu bekend: Centrino 725, 512MB geheugen, 60Gb harddisk, DVD dual brander en standaard de 8-cel accu (4400mAh). Deze steekt wel iets uit, maar geeft zeker 3 uur werktijd. Prijs is €1299,- (bij Alternate, maar misschien duiken er nog andere prijzen op).
In ieder geval is hij platter dan de Jewel. De Jewel is niet plat, hij loopt een beetje schuin van plat naar ietsje dikker. Daar heeft de MSI geen last van, maar dan wel weer de schuin uitstekende batterij. En MSI is wel een merk, Jewel is een A-merk wannabee.
Waar bestel je hem dan? Bij Alternate waren ze afgelopen zaterdag leverbaar....Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:55:
De MSI S260 is helaas nog steeds niet leverbaar, ik heb hem een maand geleden al besteld, en van het weekend te horen gekregen dat hij pas medio juni leverbaar is.
helaas....
[...]
Ook ff lekker gezellig Acer bashen, oei leukVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:01:
Als Acer zo slecht was, waarom zijn zij dan marktleider op LCD vlak en notebookvlak in NL, en op notebookvlak in BELUX. Afgezien van de schaarse slechte serviceafhandelingen die mensen bij elk bedrijf helaas wel eens ondervinden is het natuurlijk bullshit om te zeggen dat Acer klote is.
Kijk, jij weet evengoed als mij dat jullie marktleider zijn omdat jullie goedkoop zijn.
en 70 tot 75 procent van de klanten die in m'n winkel komen zijn mensen die de goedkoopste laptop en tft's willen. Als het maar werkt. Want ze doen er verder toch geen klap mee. Ze gaan er niet meer gooien zoals je met een ibm kan. Nee, alleen in de huiskamer laten staan.
Met de TFT's het zelfde, ik verkoop veel van de 17" tft's en er zitten vaak dodepixels op, maar dat maakt de average klant niet uit, die heeft dat niet eens door.
Dus ja, als je je producten maar supergoedkoop maakt dan zul je snel zien dat men je product koopt.
Als ibm even duur was als acer zou acer snel gone zijn gok ik zo.
Maargoed.
Het is waar dat Acer niet alleen wanproducten maakt.
Ieder merk heeft zo z'n slechte series, waarbij acer er gewoon iets meer heeft dan andere merken, maar ze verkopen idd ook meer.
VWK, nofi he
En met iedere helldesk kun je pech hebben, wel moet ik zeggen dat het nakomen van afspraken niet de sterkste kant van de Acer helpdesk is, hier zal ik verder maar niet op ingaan want dat verhaal is toch al bekend.
[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 10-05-2005 10:52 ]
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:01:
Eh, vwk als ik goed lees, dan zegt hij dat Acer gewoon slechte service levert. Dat vind ik ook en zo zijn er nog wel meer op dit forum. Hij zegt nergens dat Acer slechter is dan ... .Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:32:
[...]
Ik kan iedereen aanraden om nooit een acer te kopen. Wat een bagger organisatie. Als je notebook het blijft doen dan heb je mazzel, maar zodra het stuk gaat kom je in hun rampen serviceafdeling terecht.
offtopic:
En ja ik heb recht van spreken, mijn laptop heb ik nu al sinds eind januari niet kunnen gebruiken, en is al bijna drie en een halve maand in en uit reparatie. Een acer natuurlijk ...
En ja ik heb recht van spreken, mijn laptop heb ik nu al sinds eind januari niet kunnen gebruiken, en is al bijna drie en een halve maand in en uit reparatie. Een acer natuurlijk ...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Hmm ik zal nog eens informeren ...
Hadden ze niet gewoon wat staan speciaal voor die demodag...?
Ik heb ff op de site van Alternate gekeken en id de MSI S260 staat er op, wel met een engelse versie van windows ( ik vermoed dat ze vast wat uit het buitenland hebben laten komen)
Ik heb ff op de site van Alternate gekeken en id de MSI S260 staat er op, wel met een engelse versie van windows ( ik vermoed dat ze vast wat uit het buitenland hebben laten komen)
integro schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:58:
[...]
Waar bestel je hem dan? Bij Alternate waren ze afgelopen zaterdag leverbaar....
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 12:52 ]
Jongens zullen we niet gaan Acer bashen? 
Acer heeft idd in haar verleden te kampen gehad met zeer slechte service, maar een medewerker van Acer wist mij te vertellen dat ze logistiek hun zaakjes inmiddels erg goed op orde zouden hebben en dat hun beloofde RMA tijd van 10 dagen ruimschoots gehaald wordt
Acer heeft idd in haar verleden te kampen gehad met zeer slechte service, maar een medewerker van Acer wist mij te vertellen dat ze logistiek hun zaakjes inmiddels erg goed op orde zouden hebben en dat hun beloofde RMA tijd van 10 dagen ruimschoots gehaald wordt
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Nou de problemen waren echt niet alleen logistiekAtlas schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:43:
Jongens zullen we niet gaan Acer bashen?
Sterker nog, mijn laptops waren meestal binnen 2 weken wel terug (klanten van me hadden meer pech met 1.5 maand enzo \o/) maar hoe ik ben behandeld daar baal ik van.
Maargoed, idd een 12" topic en geen Acer bash topic
En mijn verhaal is nu wel bekend.
[ontopic]
Ik wou dat er nou eens een IBM X41 uitkwam met een scherm met een resolutie hoger dan XGA
En een iets snellere hdd (1.8" ers zijn gewoon niet snel. I know)
Ik kan dan wel een X32 kopen ofzo, maar dan zit ik nogsteeds met het XGA scherm.
Terwijl sony's (denk aan TR 2 / TR 3) wel 1280x786 uit een 10" scherm krijgen
[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 10-05-2005 15:21 ]
MSI Nederland levert inderdaad nog alleen de engels-talige versie uit, de nederlandse komt binnenkort. Ik wil echter de engelstalige versie, dus ik kan er heel goed mee leven.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:39:
Hmm ik zal nog eens informeren ...
[...]
Overigens zie ik ook op andere sites korte levertijden van bv 2 dagen, bv bij Progress.
Verwijderd
Slechter merk als in slechte(re) service/slecht(er) productHoedje schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:53:
[...]
[...]
Eh, vwk als ik goed lees, dan zegt hij dat Acer gewoon slechte service levert. Dat vind ik ook en zo zijn er nog wel meer op dit forum. Hij zegt nergens dat Acer slechter is dan ... .
offtopic:
Maar goed, het ging over notebooks in algemeenheid. Acer Tablet PC's zijn end-of-life in de Benelux, het 12" model komt als vervanging daarvan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 09:45 ]
Sja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat topics op GoT gaan vervuilen doordat medewerkers van bedrijven zich er hiermee gaan bemoeien.
Ik vind het wel stuitend dat pas op zo'n publieke plek een Acert reageert terwijl Hoedje er vast wel meer dan eens over gebeld heeft. Dat is, ondanks de uiteraard goede bedoelingen waar vwk mee aankomt zetten, natuurlijk een duidelijk signaal over Acer....
Ik vind het wel stuitend dat pas op zo'n publieke plek een Acert reageert terwijl Hoedje er vast wel meer dan eens over gebeld heeft. Dat is, ondanks de uiteraard goede bedoelingen waar vwk mee aankomt zetten, natuurlijk een duidelijk signaal over Acer....
ping 127.212.23.124
Verwijderd
ik heb ook niet echt een probleem met een engelstalige windows
welke zal ik kiezen?
Alternate of Progress?
Alternate of Progress?
integro schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:25:
[...]
MSI Nederland levert inderdaad nog alleen de engels-talige versie uit, de nederlandse komt binnenkort. Ik wil echter de engelstalige versie, dus ik kan er heel goed mee leven.
Overigens zie ik ook op andere sites korte levertijden van bv 2 dagen, bv bij Progress.
Verwijderd
Ik ben er uit... IK ga voor de MSI S260.
Alleen heb ik weer wat problemen met de dikke 8 cels accu die er nu standaard bijgeleverd wordt.
Deze steekt er behoorlijk uit en ik zou dus liever de 4 cels accu hebben. mijn ervaring is dat ik toch altijd de adapter mee moet nemen.
Zo is er altijd wel wat maar ik ga er maar even vanuit dat die dunne accus wel te koop zijn.
Is er inmiddels al iemand die een S260 in huis heeft?
Alleen heb ik weer wat problemen met de dikke 8 cels accu die er nu standaard bijgeleverd wordt.
Deze steekt er behoorlijk uit en ik zou dus liever de 4 cels accu hebben. mijn ervaring is dat ik toch altijd de adapter mee moet nemen.
Zo is er altijd wel wat maar ik ga er maar even vanuit dat die dunne accus wel te koop zijn.
Ik ging er van uit dat de S260 met een 4-cel geleverd zou worden. Zelf had ik daarnaast een 8-cel willen kopen om mobiel meer capaciteit te hebben. Hiermee zou ik het voordeel gehad hebben van de compactheid van de 4-cel, en de werkduur van de 8-cel.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:40:
Ik ben er uit... IK ga voor de MSI S260.
Echter, de S260 wordt inderdaad geleverd met de 8-cel, en op dit moment levert MSI Nederland nog geen losse 4-cel accu's. Ze denken dat dit in toekomst wel mogelijk zou moeten worden, aangezien een batterij ook kapot kan gaan en dus vervangen moet worden. Tot die tijd wordt alleen een 8-cels lost verkocht.
Verwijderd
Anders maar bestellen in Duitsland
http://www.citosoft.com/i...c43b4dba6fbb161c5bd2e7425
integro schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:22:
[...]
Ik ging er van uit dat de S260 met een 4-cel geleverd zou worden. Zelf had ik daarnaast een 8-cel willen kopen om mobiel meer capaciteit te hebben. Hiermee zou ik het voordeel gehad hebben van de compactheid van de 4-cel, en de werkduur van de 8-cel.
Echter, de S260 wordt inderdaad geleverd met de 8-cel, en op dit moment levert MSI Nederland nog geen losse 4-cel accu's. Ze denken dat dit in toekomst wel mogelijk zou moeten worden, aangezien een batterij ook kapot kan gaan en dus vervangen moet worden. Tot die tijd wordt alleen een 8-cels lost verkocht.
thanx ;-)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:08:
Anders maar bestellen in Duitsland
[...]
hmm, de MSI S260 is wel heel erg in trek zo te lezen
mij te duur - maar goed, zoals het nu staat heb ik over 1,5week +/- een Jewel Topaz 9600 voor mijn neus staan. Ik zal dan uiterraad even mijn bevindingen posten en een reviewtje schrijven
mij te duur - maar goed, zoals het nu staat heb ik over 1,5week +/- een Jewel Topaz 9600 voor mijn neus staan. Ik zal dan uiterraad even mijn bevindingen posten en een reviewtje schrijven
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Ondanks mijn keuze voor de S260 ben ik benieuwd naar je review
x86-based schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:16:
hmm, de MSI S260 is wel heel erg in trek zo te lezen![]()
mjah als ik hem heb dan zal ie waarschijnlijk ook op www.notebookadvies.nl komen te staan 
* rlkz kan niet wachten
* rlkz kan niet wachten
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Zijn er al mensen met reviews van de S260, of foto's of gewoon meer informatie!! Ik vind alleen bij Hardwareinfo een review. Verder niets...
MSI S260 reviews?Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:49:
Zijn er al mensen met reviews van de S260, of foto's of gewoon meer informatie!! Ik vind alleen bij Hardwareinfo een review. Verder niets...
http://www.notebook-foren.de/board/showthread.php?t=466
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?page=2669
http://www.notebookcheck....ask=view&id=654&Itemid=41
nog meer??
Verwijderd
Nee hier ben ik wel even zoet mee 
Ik zit echt in een dilemma.
Aan de ene kant staat de Jewel Jade 8110, mét een goede videokaart.
Aan de andere kant staat de MSI, zonder.
Ik ben toch wel een hardcore gamer, en wil deze laptop gebruiken op trainingsstages met de Nederlandse ploeg, maar ik weet niet of ik daar wel wil gaan gamen, film kijken en wat webdesignen is genoeg daar. Ik heb hier toch een beest van een computer staan.
Maar ik weet dus niet zeker of ik dan wel de goede keuze maak. Één van jullie een oplossing? (Koop ze allebei
Nee die oplossingen hoef ik niet
)
Ik ben toch wel een hardcore gamer, en wil deze laptop gebruiken op trainingsstages met de Nederlandse ploeg, maar ik weet niet of ik daar wel wil gaan gamen, film kijken en wat webdesignen is genoeg daar. Ik heb hier toch een beest van een computer staan.
Maar ik weet dus niet zeker of ik dan wel de goede keuze maak. Één van jullie een oplossing? (Koop ze allebei

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 13:13 ]
je kunt ook het topic doorzoeken, een paar reacties boven die van jou bijvoorbeeld, lees maarVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:49:
en google helpt je vast ook wel
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Je geeft het eigenlijk zelf al aan..... je hebt die videokaart niet nodig
En de MSI S260 is snel genoeg voor webdesignen en een filmpie kijken

En de MSI S260 is snel genoeg voor webdesignen en een filmpie kijken
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:53:
Nee hier ben ik wel even zoet mee
Maar ik weet dus niet zeker of ik dan wel de goede keuze maak. Één van jullie een oplossing? (Koop ze allebeiNee die oplossingen hoef ik niet
)
Verwijderd
Maar aan de andere kant wil ik daarna misschien wel ineens van mn computer af omdat ik een laptop zo lekker vind... Of dat ik wel wil gamen als afleiding... 
Maar ja het is toch een afweging die ik uiteindelijk zelf moet gaan maken... Ik ga denk ik voor de MSI..
Trouwens, welke notebooktassen gebruiken jullie? Misschien dat ik wel gewoon een sleeve (is dat stevig/krasvast/valbrekend genoeg?) koop en de laptop dan in mn schooltas donder...
En heeft iemand een 12 inch notebook en ook een webcam? Ik wil hem wel eens goed zien! Even kijken of hij niet te klein is.
En.. Hoelang gaat hij nou mee op de batterij met een 8-cell accu? 6 uur?
Maar ja het is toch een afweging die ik uiteindelijk zelf moet gaan maken... Ik ga denk ik voor de MSI..
Trouwens, welke notebooktassen gebruiken jullie? Misschien dat ik wel gewoon een sleeve (is dat stevig/krasvast/valbrekend genoeg?) koop en de laptop dan in mn schooltas donder...
En heeft iemand een 12 inch notebook en ook een webcam? Ik wil hem wel eens goed zien! Even kijken of hij niet te klein is.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:21 ]
tussen 4 en 5 uur. De 6 uur zul je niet halen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:55:
Maar aan de andere kant wil ik daarna misschien wel ineens van mn computer af omdat ik een laptop zo lekker vind... Of dat ik wel wil gamen als afleiding...
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Nou dat doet het ook wel voor mij hoor, ik vind 5 uur echt wel genoeg, ik zit toch niet langer op school, en toch niet langer zonder stopcontact. Even nog een paar vraagjes
Hoe duur is eigenlijk een tweede 8-cell accu, want dat is 10 uur
kan ik nergens vinden 
Kun je eigenlijk een accu verwisselen terwijl de laptop aanstaat? Ik denk het niet, want dan heeft de laptop even helemaal geen stroom meer, maar miss?
Dit word mijn eerste laptop, is dan een 12,1" notebook een verstandige keuze? Ik kom van een 17" Iiyama CRT.
Waar koop ik in godsnaam een laptopsleeve? Bij apple.nl maar ik wil geen mac
Hoe duur is eigenlijk een tweede 8-cell accu, want dat is 10 uur
Kun je eigenlijk een accu verwisselen terwijl de laptop aanstaat? Ik denk het niet, want dan heeft de laptop even helemaal geen stroom meer, maar miss?
Dit word mijn eerste laptop, is dan een 12,1" notebook een verstandige keuze? Ik kom van een 17" Iiyama CRT.
Waar koop ik in godsnaam een laptopsleeve? Bij apple.nl maar ik wil geen mac
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 09:45 ]
Verwijderd
kick
Trouwens, op progress.nl zie ik het niet.
Deze laptop word met tas geleverd, is dit dezelfde als de tas die afgebeeld word op msi.com?
En, word deze laptop geleverd (ik zie het niet op Progress.nl) met 2x256 of 1x512, en met een 60Gb 4200 of 5400rpm schijf.
Ik weet het, heel veel vragen. Heeft iemand hem al?
Ik heb hier een paar sleeves gevonden:
The Gimp 12 (TG12-001) € 18.56

School Hymn 12 (CRSH12) € 39.00

Is dit wat? En welke van de twee is beter?
Deze laptop word met tas geleverd, is dit dezelfde als de tas die afgebeeld word op msi.com?

En, word deze laptop geleverd (ik zie het niet op Progress.nl) met 2x256 of 1x512, en met een 60Gb 4200 of 5400rpm schijf.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 12:09 ]
En waar heb je die sleeves dan gezien?
Verwijderd
Als je een laptop zoekt met webcam zou je voor een advance kunnen gaan. Deze heeft er een in het scherm geintegreerd. Beschikt over Wifi en heeft een bijzonder goed scherm met super Clear Glossy scherm (vergelijkbaar met Sony's X-black technology). En aangezien je dagelijks tegen het scherm aankijkt lijkt me dat niet onbelangrijk, een beetje goed scherm. Want daar zit nogal wat kwaliteitsverschil in.
Bij Alternate staat: "Inclusief zwarte notebooktas".Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:01:
kick
Deze laptop word met tas geleverd, is dit dezelfde als de tas die afgebeeld word op msi.com? [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Vrijdag heb ik mijn s260 binnengekregen
en toevallig ook de extra 4cels akku die ik bij www.citosoft.com had besteld.
Het is echt een geweldige 12inch notebook. inmiddels heb ik er een nl windows opgezet en ook dat verliep zonder problemen. win installeren disc met de drivers eroverheen en alles werkt perfect.
De meeste zullen het niet interesant vinden om er een dunne akku bij te hebben maar voor het geval je dat wel wilt, of een extra 8cels akku ik kan citosoft aanbevelen prima service en snel.
Het is echt een geweldige 12inch notebook. inmiddels heb ik er een nl windows opgezet en ook dat verliep zonder problemen. win installeren disc met de drivers eroverheen en alles werkt perfect.
De meeste zullen het niet interesant vinden om er een dunne akku bij te hebben maar voor het geval je dat wel wilt, of een extra 8cels akku ik kan citosoft aanbevelen prima service en snel.
Verwijderd
Zou je een review met (veel!) foto's kunnen maken? Alsjeblieft je maakt er echt veel mensen blij mee 
Voor serverspace ben ik je man
Voor serverspace ben ik je man
Ja, en pics kunnen anders wel gehost worden op mijn site 
(als je de review ook daar zou willen plaatsen
)
(als je de review ook daar zou willen plaatsen
Verwijderd
Trouwens, heb je de witte of de zwarte versie? (Me likes white, Apple-wannabe)
Ik denk trouwens dat ik er uit ben, het word toch deze.
Die sleeves heb ik trouwens gevonden met google ('laptop sleeves')
Kun je (marpol) trouwens even kijken of je een 5400rpm (of 4200rpm) harde schijf hebt, en of je 2x256 of 1x512 Mb ram hebt? Alvast bedankt
En bij welke winkel heb jij hem besteld?
Kun je (marpol) trouwens even kijken of je een 5400rpm (of 4200rpm) harde schijf hebt, en of je 2x256 of 1x512 Mb ram hebt? Alvast bedankt
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 10:45 ]
Verwijderd
Ik heb de zwarte S260, ik ben bang dat een witte in het begin wel mooi is maar op langere termijn...?
Ik wil best wat foto's maken maar weet eigenlijk niet hoe ik die hier moet krijgen. evt kan ik ze wel mailen.
De MSI 260 heeft een 60GB harddisk 4200rpm en 2x256 Mb
Als tas zit er een zwarte Targus schouder tas bij (opzich een mooie notebooktas)
Zelf ga ik op zoek naar een goedpassende Sleeve/skin.
Ik wil best wat foto's maken maar weet eigenlijk niet hoe ik die hier moet krijgen. evt kan ik ze wel mailen.
De MSI 260 heeft een 60GB harddisk 4200rpm en 2x256 Mb
Als tas zit er een zwarte Targus schouder tas bij (opzich een mooie notebooktas)
Zelf ga ik op zoek naar een goedpassende Sleeve/skin.
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:41:
Trouwens, heb je de witte of de zwarte versie? (Me likes white, Apple-wannabe)
Verwijderd
Hmm die 4200rpm vind ik echt niet leuk...
Kan ik die bij Alternate of Progress laten omwisselen naar een 5400rpm?
Kun je makkelijk bij de hdd?
If so, ja met gemakt. (Kun je ook zelf)
Als hij helemaal in de laptop zit verstopt zul je helaas heel de laptop uit elkaar moeten halen, en dat zou ik (als je geen ervaring hebt) wel door een winkel laten doen.
If so, ja met gemakt. (Kun je ook zelf)
Als hij helemaal in de laptop zit verstopt zul je helaas heel de laptop uit elkaar moeten halen, en dat zou ik (als je geen ervaring hebt) wel door een winkel laten doen.
Verwijderd
Nou ja, ik heb wel ervaring met Desktops, maar nog niet met laptops.
Zoveel moeilijker is dat toch niet?
Trouwens
Dan heb ik een 60Gb 4200rpm over, waar kan ik die verkopen? Of ik stop heb gewoon in een behuizing, dat kan ook, is miss wel handiger, kan ik hem meenemen.
En, waar kan ik een harde schijf voor een notebook kopen? Dat is 2,5" toch? Dat is wel even de pricewatch doorspitten...
Edit
OF bij laptop harde schijven kijken
Dus is het voor € 83,87 een 60 Gb 5400rpm
En voor € 11,- een externe behuizing...
Zoveel moeilijker is dat toch niet?
Trouwens
Dan heb ik een 60Gb 4200rpm over, waar kan ik die verkopen? Of ik stop heb gewoon in een behuizing, dat kan ook, is miss wel handiger, kan ik hem meenemen.
En, waar kan ik een harde schijf voor een notebook kopen? Dat is 2,5" toch? Dat is wel even de pricewatch doorspitten...
Edit
OF bij laptop harde schijven kijken
Dus is het voor € 83,87 een 60 Gb 5400rpm
En voor € 11,- een externe behuizing...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:38 ]
ik zou als ik jou was een 7200 rpm pakken, zijn iets duurder. (en in reviews zij niet zoveel verschil) maar de reallife performance is heel fijn. Altijd snelle toegangstijden, en zeer snelle datatransfer (32+ mb per sec)
En tja, kun je paar foto's maken van de onderkant van de laptop? Dan wil ik wel ff kijken of je de hdd makkelijk kunt vervangen of niet. (en ja, 99% zeker dat het een 2.5" hdd is, anders is het een 1.8" hdd, maar die zijn erg duur, en gloednieuw, dus die zal je wel niet hebben)
En tja, kun je paar foto's maken van de onderkant van de laptop? Dan wil ik wel ff kijken of je de hdd makkelijk kunt vervangen of niet. (en ja, 99% zeker dat het een 2.5" hdd is, anders is het een 1.8" hdd, maar die zijn erg duur, en gloednieuw, dus die zal je wel niet hebben)
Verwijderd
PS. ik weet niet zeker of het een 4200rpm schijf is wel dat het de 60Gb versie is.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:06:
Hmm die 4200rpm vind ik echt niet leuk...
Verwijderd
OW!!
Nou ik krijg ook geen antwoord van Progress.nl
Alternate zegt dat ze hem nog niet binnen hebben en er daarom niets over kunnen zeggen.
Kun je nog checken of dat er wel of niet een 4200rpm schijf in zit? Anders koop ik gewoon een (goedkopere) 3,5" externe schijf...
Alternate zegt dat ze hem nog niet binnen hebben en er daarom niets over kunnen zeggen.
Kun je nog checken of dat er wel of niet een 4200rpm schijf in zit? Anders koop ik gewoon een (goedkopere) 3,5" externe schijf...
Verwijderd
Hoe kan ik nagaan hoe snel hij is? Ben er al uit....
Deze is het http://www.netcomdirect.com/tomk60at942n.html
Ik zou me niet druk maken mijn indruk van deze laptop is dat hij echt wel lekker snel is.
Deze is het http://www.netcomdirect.com/tomk60at942n.html
Ik zou me niet druk maken mijn indruk van deze laptop is dat hij echt wel lekker snel is.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:00:
OW!!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 19:00 ]
Verwijderd
Mwa ik vind het toch wel minder 
Eigenlijk wel eeeerg jammer!
Dan toch maar een externe behuizing kopen van 11 euro
Eigenlijk wel eeeerg jammer!
Dan toch maar een externe behuizing kopen van 11 euro
Ow das een echte 2.5" ... dan moet er zeker wel een 7k60 of 5k80 in kunnen 
Upgrade van een hdd is nog het makkelijkste in een laptop
Kun je best zelf, en anders kunnen wij je wel helpen?
Upgrade van een hdd is nog het makkelijkste in een laptop
Kun je best zelf, en anders kunnen wij je wel helpen?
[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 23-05-2005 23:49 ]
Verwijderd
Ik kan het zelf ook wel hoor (maar de garantie?)
Is het niet zo dat een 100Gb 5400rpm bijna hetzelfde is als een 60Gb 7200rpm, vanwege de hoge datadichtheid?
Nee ik bedoel, dan gaat die 60 Gb 4200rpm die nu in die laptop zit, in een externe behuizing, en ik koop een nieuwe die ik dan in die laptop zet.
Het is trouwens 99 € voor een 80 Gb 5400rpm. Ik denk dat dat genoeg is, met die datadichtheid of niet.
Is het niet zo dat een 100Gb 5400rpm bijna hetzelfde is als een 60Gb 7200rpm, vanwege de hoge datadichtheid?
Nee ik bedoel, dan gaat die 60 Gb 4200rpm die nu in die laptop zit, in een externe behuizing, en ik koop een nieuwe die ik dan in die laptop zet.
Het is trouwens 99 € voor een 80 Gb 5400rpm. Ik denk dat dat genoeg is, met die datadichtheid of niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 07:28 ]
Verwijderd
Ik heb nog ff testje gedaan voor jullie:
Write speed average: 14MB/s
Read speed average: 18MB/s
Ik heb ook gezien dat lang niet alle 5400rpm en 7200rpm disks dit halen..
Write speed average: 14MB/s
Read speed average: 18MB/s
Ik heb ook gezien dat lang niet alle 5400rpm en 7200rpm disks dit halen..
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 07:25:
Ik kan het zelf ook wel hoor (maar de garantie?)
Nou.... 14mb is aardig traag hoor, dat haalde mijn 1.8" hdd bijna (en **** wat was dat traag)
Mijn 5k80 haalt 29mb per sec, en de 7k60 haalt zon 33mb per sec hier.
En als ik mijn handen op de 100GB 7k hdd kan leggen test ik die ook even, maar die zou nog 33% sneller moeten zijn .
Dus 40mb per sec...
Das toch wel een aardig tikkie sneller dan een 4200rpm hdd
Mijn 5k80 haalt 29mb per sec, en de 7k60 haalt zon 33mb per sec hier.
En als ik mijn handen op de 100GB 7k hdd kan leggen test ik die ook even, maar die zou nog 33% sneller moeten zijn .
Dus 40mb per sec...
Das toch wel een aardig tikkie sneller dan een 4200rpm hdd
Goed, morgen even een Jewel Topaz 9600 bestellen
alleen;
specs:
Cel-M 340 1,5Ghz , 512RAM, 40GB 5400rpm 8MB en de rest standaard + pixelgarantie..€ 934,-
Als ik hem binnen heb, dan zal ik het apparaatje even grondig testen, benchen (HD etc). En uiterraad een reviewtje schrijven. tijd? mjah issue. najah - maak ik gewoon tijd
alleen;
Kan dus even duren voordat ik hem hebHallo,
Op dit moment hebben we de topaz 9600 niet met die configuratie op voorraad.
Notebook is slecht leverbaar, dus wordt op dit moment alleen op bestelling
geleverd. Dit duurt ongeveer een week.
Met vriendelijke groet,
Computerland Groningen

specs:
Cel-M 340 1,5Ghz , 512RAM, 40GB 5400rpm 8MB en de rest standaard + pixelgarantie..€ 934,-
Als ik hem binnen heb, dan zal ik het apparaatje even grondig testen, benchen (HD etc). En uiterraad een reviewtje schrijven. tijd? mjah issue. najah - maak ik gewoon tijd
I browse with Vivaldi
Ik heb een paar weken geleden een Toshiba Portege M100 aangeschaft. Laatste modellen voor een leuke prijs. 1.3 centrino etc.
Bevalt erg goed!
Als er nog behoefte is aan pics/ervaringen/specs lees ik 't hier wel.
Als er nog behoefte is aan pics/ervaringen/specs lees ik 't hier wel.
Verwijderd
Ik heb nu een aantal dagen de MSI S260 in huis en kunnen proberen.
Ik wil er wel wat over kwijt.
De S260 wordt hier in NL geleverd met:
- 512 MB geheugen
- 60GB 4200rpm harddisk.
- 24x CD/DVD combi (ook branden van DVD)
- Extra zware 8 cels accu +/- 4 uur
- Een mooie zwarte tas type schoudertas met flap
- Voorgeinstalleerde Windows (drivers staan wel apart op cd)
- Opt. Muis
Notebook is heel degelijk je voelt dat hij van mag/allu is gemaakt en ook als je hem openklapt gaat dit zonder kraken en blijft het scherm zonder natrillen staan.
Het glanzende scherm is met de 1280x800 enorm scherp en met schitterende kleuren. Het spiegelen van het scherm vind ik persoonlijk niet storend. Wel is het even wennen aan het 12” formaat. Mijn vorige laptop was 15”
Voor ongeveer 75 euro heb ik er een 2e accu bijgekocht (een dunne 4 cels)
De Engelstalige Windows heb ik vervangen door een NL XP- pro.
Internetten doe ik via een accespoint van linksys rechtstreeks aangesloten op een ADSL modem en dat werkt allemaal probleemloos.
Ik ben erg tevreden met deze MSI S260
Als iemand iets meer wil weten dan hoor ik het wel…
Ik wil er wel wat over kwijt.
De S260 wordt hier in NL geleverd met:
- 512 MB geheugen
- 60GB 4200rpm harddisk.
- 24x CD/DVD combi (ook branden van DVD)
- Extra zware 8 cels accu +/- 4 uur
- Een mooie zwarte tas type schoudertas met flap
- Voorgeinstalleerde Windows (drivers staan wel apart op cd)
- Opt. Muis
Notebook is heel degelijk je voelt dat hij van mag/allu is gemaakt en ook als je hem openklapt gaat dit zonder kraken en blijft het scherm zonder natrillen staan.
Het glanzende scherm is met de 1280x800 enorm scherp en met schitterende kleuren. Het spiegelen van het scherm vind ik persoonlijk niet storend. Wel is het even wennen aan het 12” formaat. Mijn vorige laptop was 15”
Voor ongeveer 75 euro heb ik er een 2e accu bijgekocht (een dunne 4 cels)
De Engelstalige Windows heb ik vervangen door een NL XP- pro.
Internetten doe ik via een accespoint van linksys rechtstreeks aangesloten op een ADSL modem en dat werkt allemaal probleemloos.
Ik ben erg tevreden met deze MSI S260
Als iemand iets meer wil weten dan hoor ik het wel…
Verwijderd
Ja, eigenlijk wel, fotos!
Al met al wel leuk dat je zo tevreden bent over je laptop.
Ik vraag me nog steeds af of ik 12" niet te klein ga vinden.
Verwijderd
Moet je me eens uitleggen hoe ik hier fotos plaats
Denk dat je gewoon zelf eens op pad moet gaan. en gewoon eens een 12" bekijken.
Denk dat je gewoon zelf eens op pad moet gaan. en gewoon eens een 12" bekijken.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:41:
Ja, eigenlijk wel, fotos!
Verwijderd
Ja ik ga van het weekend maar eens.
Over die foto's
Je moet eerst een host hebben, de foto's uploaden, en dan hierop zetten met de [img ]en[/img]
Of ik wil ze ook wel hosten voor je, mail ze maar naar s.verschuren @gmail.com
Over die foto's
Je moet eerst een host hebben, de foto's uploaden, en dan hierop zetten met de [img ]en[/img]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 09:53 ]
Verwijderd
ok ik heb donderdag avond wel tijd om eens wat fotos te maken en dan mail ik ze wel ff..
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:52:
Ja ik ga van het weekend maar eens.
Over die foto's
Je moet eerst een host hebben, de foto's uploaden, en dan hierop zetten met de [[url= en ]afbeelding[/url]]
Verwijderd
Oh ja en wil je ze ook maken van de tas?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe de laptop past, hoe de tas eruit ziet, hoe de accu's eruit zien, hoe het stroomblok eruit ziet.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe de laptop past, hoe de tas eruit ziet, hoe de accu's eruit zien, hoe het stroomblok eruit ziet.
Verwijderd
Ok zal wel een leuke serie maken. ook ff een naast een Asus laptop van 3,6 kg
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:12:
Oh ja en wil je ze ook maken van de tas?
Marpol ik denk dat er meer zijn die graag foto's willen zien. Dus als je ze op het forum wil zetten graag! Je kunt ze hier neer zetten door ze te uploaden op internet (bijv. http://www.imageshack.us/) en dan hier de link tussen de tags [img]link[/img] te plaatsen.
Daarnaast heb ik nog een paar vragen. Heb je de laptop in het wit of zwart gekocht? Vind je de harde schijf niet wat traag? Waar en voor hoeveel heb je hem gekocht? Ik ben er niet over uit of je nu de laptop + accu hebt gekocht bij CitoSoft, of alleen de accu? Hij staat verder namelijk niet in de PW en de enige winkel die ik heb gevonden (via topic is Alternate), maar die zijn niet echt goedkoop.
Bedankt!
Daarnaast heb ik nog een paar vragen. Heb je de laptop in het wit of zwart gekocht? Vind je de harde schijf niet wat traag? Waar en voor hoeveel heb je hem gekocht? Ik ben er niet over uit of je nu de laptop + accu hebt gekocht bij CitoSoft, of alleen de accu? Hij staat verder namelijk niet in de PW en de enige winkel die ik heb gevonden (via topic is Alternate), maar die zijn niet echt goedkoop.
Bedankt!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Daar kan ik ook op antwoorden 
- In het zwart
- Alleen 4 cell accu bij Citosoft
Je kunt ook kijken bij Progress.nl daar staat hij ook!
---
Dan kom ik dus in totaal uit op:
1260 Euro voor laptop incl tas, nu nog een sleeve
Dan 12 Euro voor een 2.5" harde schijf behuizing
En 104 Euro voor een 80 Gb 5400rpm die dan in de notebook gaat
Welke (kleine) muis raden jullie aan?
Ik denk zelf de Mini Optical Mouse, die V500 is me wat te duur...
- In het zwart
---

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:27 ]
Verwijderd
Je vragen zijn beantw. inmiddels ...
Ik snap echt het probleem van de harde schijf niet. werkt gewoon snel... maar ik heb dan ook 80% over aan vrije ruimte. misschien als je een hd helemaal volstamt dat dan de snelheid wel gaat meespelen.
Ik snap echt het probleem van de harde schijf niet. werkt gewoon snel... maar ik heb dan ook 80% over aan vrije ruimte. misschien als je een hd helemaal volstamt dat dan de snelheid wel gaat meespelen.
Hoedje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:53:
Marpol ik denk dat er meer zijn die graag foto's willen zien. Dus als je ze op het forum wil zetten graag! Je kunt ze hier neer zetten door ze te uploaden op internet (bijv. http://www.imageshack.us/) en dan hier de link tussen de tags [[url=link]afbeelding[/url]] te plaatsen.
Bedankt!
Verwijderd
Een sleeve vinden valt niet mee. mooie neopreen sleeves zoals ze die hebben voor een ibook zijn er niet in de maten voor een S260, deze is door zijn breedbeeld 30x22x2,8.
ik heb zelf een laptop optical mouse Logitech Mouseman Traveler, deze heb ik al heel lang
en wil nooit meer een andere! een weereldmuis
ik heb zelf een laptop optical mouse Logitech Mouseman Traveler, deze heb ik al heel lang
en wil nooit meer een andere! een weereldmuis
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:15:
Daar kan ik ook op antwoorden
- In het zwart
---
Kan die niet in een ibook skin? Ik heb een Tucano voor een 12" ibook die perfect om mijn Jewel heen past.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:07:
Een sleeve vinden valt niet mee. mooie neopreen sleeves zoals ze die hebben voor een ibook zijn er niet in de maten voor een S260, deze is door zijn breedbeeld 30x22x2,8.
De V500 is trouwens echt heeeerlijk, maar! De touchpad middenknop is heel moeilijk te bedienen omdat je niet je vinger erop kunt laten rusten. Een kleine beweging die door een muiswiel niet zou worden geinterpreteerd als een beweging is hier al een flinke scroll....
[ Voor 27% gewijzigd door Acolyte57 op 25-05-2005 15:03 ]
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
ik denk het niet helaas, een ibook is 28cm breed en de S260 30cm dus ik denk dat het niet past.
Hoe breed is jou Jewel?
Hoe breed is jou Jewel?
Acolyte57 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:02:
[...]
Kan die niet in een ibook skin? Ik heb een Tucano voor een 12" ibook die perfect om mijn Jewel heen past.
De V500 is trouwens echt heeeerlijk, maar! De touchpad middenknop is heel moeilijk te bedienen omdat je niet je vinger erop kunt laten rusten. Een kleine beweging die door een muiswiel niet zou worden geinterpreteerd als een beweging is hier al een flinke scroll....
Order has been placed 
* duurt ongeveer een weekje, en misschien iets langer omdat Paradigit inmiddels Computerland heeft overgenomen. Maar als ik hem binnen heb dan zal ik zeker een lading HQ foto's maken en even streng benchen etc.
* rlkz kan niet wachten...
- Jewel Topaz 9600
- Intel Celeron-M 340 1,5Ghz
- 512MB RAM PC2700
- 40GB 5400rpm 8MB
- CDRW&DVD
- MiniPCI WLAN 54Mb Intel BG
- Extra Pixelgarantie.
* duurt ongeveer een weekje, en misschien iets langer omdat Paradigit inmiddels Computerland heeft overgenomen. Maar als ik hem binnen heb dan zal ik zeker een lading HQ foto's maken en even streng benchen etc.
* rlkz kan niet wachten...
I browse with Vivaldi
Laat het ons weten als je de WLAN goed aan de praat heb, en stabiel vooralx86-based schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:03:
Order has been placedTotaal: € 899,-
- Jewel Topaz 9600
- Intel Celeron-M 340 1,5Ghz
- 512MB RAM PC2700
- 40GB 5400rpm 8MB
- CDRW&DVD
- MiniPCI WLAN 54Mb Intel BG
- Extra Pixelgarantie.
* duurt ongeveer een weekje, en misschien iets langer omdat Paradigit inmiddels Computerland heeft overgenomen. Maar als ik hem binnen heb dan zal ik zeker een lading HQ foto's maken en even streng benchen etc.![]()
* Speedener kan niet wachten...

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Aangezien ik binnenkort een laptop nodig heb voor mijn vervolgstudie ben ik mij alvast aan het verkennen wat er zo te koop is. Een 12.1 inch laptop lijkt mij ideaal aangezien ik veel moet reizen en niet van plan ben veel anders op de laptop te doen dan tekstverwerken, internetten en eventueel werken met een aantal andere applicaties (weet zo nog niet welke).
Nu is mijn oog gevallen op de asus n5200s, alleen kan ik deze in geen een shop vinden aangezien dit waarschijnlijk een overjarig model is. 2e Hands is een optie(+- E950), alleen heb ik toch liever een nieuwe.
Aangezien mijn budget zo rond de 1000-1100 euro ligt is de keuze niet groots. Een MSI megabook 250 is eventueel een optie, alleen zijn de specificaties niet geweldig.
Weet iemand misschien waar ik een nieuwe n5200s kan vinden?
Nu is mijn oog gevallen op de asus n5200s, alleen kan ik deze in geen een shop vinden aangezien dit waarschijnlijk een overjarig model is. 2e Hands is een optie(+- E950), alleen heb ik toch liever een nieuwe.
Aangezien mijn budget zo rond de 1000-1100 euro ligt is de keuze niet groots. Een MSI megabook 250 is eventueel een optie, alleen zijn de specificaties niet geweldig.
Verwijderd
Ik ben echt benieuwd naar de foto's
Op Ebay hebben ze trouwens ook leuke laptops
Zit ik nu naar te kijken.
Op Ebay hebben ze trouwens ook leuke laptops
Verwijderd
fotos gemaild van s260 ...
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:17:
Ik ben echt benieuwd naar de foto's![]()
Op Ebay hebben ze trouwens ook leuke laptopsZit ik nu naar te kijken.
Verwijderd
Oke hier zijn dan geen foto's van de (zwarte versie van de) Msi S260, want deze zijn veel te groot. De laptop is van marpol.
Te groot dus.
Te groot dus.
[ Voor 112% gewijzigd door Laurent op 28-05-2005 19:52 ]
voor de gegadigde die een office centre pasje hebben er staat een leuk 12" notebookje in voor 1000 ex btw www.officecentre.nl
zitten paar wazig foto's tussen maar opzich wel redelijk 
Hij lijkt wel erg dik op de foto's moet ik zeggen? (maar dat leek m'n 9mm dunne X40 ook)
Anyway, gaat er nog een review komen ?
En verder, hoe typt het tobo? Ik heb wel eens mogen spelen met zon TR 2 en TR 3, maar de toetsenborden waren (imho) afschuwlijk. Waar mijn X40 echt heerlijk typte... (nog geen betere laptop tobo tegekomen, zelfs de chinese T42 tobo die ik nu heb kan er niet tegenop
) met lekker typen bedoel ik ook zijn de toetsen groot genoeg? De X4x en de X3x ibm's hebben nml fullsize tobo's heeft deze msi dit ook?
Hij lijkt wel erg dik op de foto's moet ik zeggen? (maar dat leek m'n 9mm dunne X40 ook)
Anyway, gaat er nog een review komen ?
En verder, hoe typt het tobo? Ik heb wel eens mogen spelen met zon TR 2 en TR 3, maar de toetsenborden waren (imho) afschuwlijk. Waar mijn X40 echt heerlijk typte... (nog geen betere laptop tobo tegekomen, zelfs de chinese T42 tobo die ik nu heb kan er niet tegenop
[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 26-05-2005 20:43 ]
Dat komt wellicht doordat je de s5200n moet zoeken, en niet de n5200s ;-)Lexxx schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:19:
Aangezien ik binnenkort een laptop nodig heb voor mijn vervolgstudie ben ik mij alvast aan het verkennen wat er zo te koop is. Een 12.1 inch laptop lijkt mij ideaal aangezien ik veel moet reizen en niet van plan ben veel anders op de laptop te doen dan tekstverwerken, internetten en eventueel werken met een aantal andere applicaties (weet zo nog niet welke).
Bij http://www.computerpirates.com/ hebben ze deze
Bij http://www.vergelijk.nl/c...=asus&minprijs=&maxprijs= vind je er wel meer.
Ik zou ook even kijken naar de w5a, hoewel ik die niet zo mooi vind. De s5 die ik nu bijna een jaar heb voldoet overigens uitstekend aan je eisen. Gaat ook regelmatig mee op reis.
ping 127.212.23.124
pjottum schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:20:
[...]
Dat komt wellicht doordat je de s5200n moet zoeken, en niet de n5200s ;-)

Maar iig bedankt voor de links!
Ik zie dat het nieuwe s5 modellen zijn, die zijn mij alleen net iets te duur.
Toch maar besloten nog 2 maandjes te wachten tot ik de laptop echt nodig heb, wellicht dat de prijzen dan wat zijn gezakt
De S260 is voorzeker een erg mooie laptop!
Zowel de zwarte als de witte.
Al moet ik nu heel eerlijk zijn: ik zit te twijfelen tussen de zwarte ende witte
Wit is toch een beete iBook achtig...zwart toch wat professioneler.
Op de site van MSI staat de witte alszijnde dé notebook voor vrouwen
Dus dat maakt dekeus extra moeilijk
Ik denk alleendat wit je op een gegeven moment een beetje tegen gaat staan.
(opzich wel goeie marketingtruck, vrouwen gaan dan gewoon weer zeuren voor een nieuwe bij hun man
)
Wat ik me afvroeg, het effectieve verschil tussen de S250 en de S260 is:
De pentium-M versus de Celeron-M snehleidsverschil is voor mij niet echt heel belangrijk.
Wel de accutijd die met een Celeron-M toch een stuk minder is door gebrek aan speedstep.
Er zit een Intel 915 chipset in met GMA900 videochip. Dat video kan me gestolen worden, maar is er door het gebruikvan de 915 chip nog een snelheidsverschil? En zuinigheid ?
En dan nu de belangrijkste vraag:
Heeft de S250 ook dat reflectieve scherm? Ik meen een review gezien te hebben waar deze wel stond weergegeven met het reflectieve scherm...... klopt dit?
ik zit me af te vragen, is er iets verkeerds met de S250 dat bijna iedereen voor de S260 gaat?
Zowel de zwarte als de witte.
Al moet ik nu heel eerlijk zijn: ik zit te twijfelen tussen de zwarte ende witte
Wit is toch een beete iBook achtig...zwart toch wat professioneler.
Op de site van MSI staat de witte alszijnde dé notebook voor vrouwen

Dus dat maakt dekeus extra moeilijk
Ik denk alleendat wit je op een gegeven moment een beetje tegen gaat staan.
(opzich wel goeie marketingtruck, vrouwen gaan dan gewoon weer zeuren voor een nieuwe bij hun man
Wat ik me afvroeg, het effectieve verschil tussen de S250 en de S260 is:
De pentium-M versus de Celeron-M snehleidsverschil is voor mij niet echt heel belangrijk.
Wel de accutijd die met een Celeron-M toch een stuk minder is door gebrek aan speedstep.
Er zit een Intel 915 chipset in met GMA900 videochip. Dat video kan me gestolen worden, maar is er door het gebruikvan de 915 chip nog een snelheidsverschil? En zuinigheid ?
En dan nu de belangrijkste vraag:
Heeft de S250 ook dat reflectieve scherm? Ik meen een review gezien te hebben waar deze wel stond weergegeven met het reflectieve scherm...... klopt dit?
ik zit me af te vragen, is er iets verkeerds met de S250 dat bijna iedereen voor de S260 gaat?
Verwijderd
- Ik denk dat ik ook de witte koop (en nee ik ben geen vrouw
)
- Die 'videokaart' heeft geen invloed op de accduur, aangezien je zelf al aangeeft dat je hem niet gebruikt, zal hij ook geen extra stroom slurpen.
- Ja de S250 heeft ook dat reflectieve scherm.
- Iedereen gaat voor de S260 omdat hij én sneller én zuiniger is.
- Die 'videokaart' heeft geen invloed op de accduur, aangezien je zelf al aangeeft dat je hem niet gebruikt, zal hij ook geen extra stroom slurpen.
Verwijderd
volgens mij heeft de S250 een gewoon tft scherm maar ik kan me vergissen....
volgens hardware.info is dat zo
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:10:
- Ik denk dat ik ook de witte koop (en nee ik ben geen vrouw)
ik bedoelde met de Intel 915 chip de algehele chipset in het systeem. Hoeveel die bijdraagt aan de snelheid van het systeem. want ze zeggen dat de SiS te vergelijken is met de Intel 855 chipset.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:10:
- Ik denk dat ik ook de witte koop (en nee ik ben geen vrouw)
Terwijl de 915 chip toch nieuwer is....
Ik denk toch dat het een zwarte wordt
En wel de S260, toch vanwege die extra accuduur en het schijnt dat hij iétjes lichter is volgens reviews.
En natuurlijk dat über geile Centrino stickertje
Verwijderd
http://www.ntcompatible.com/story47697.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:53:
volgens mij heeft de S250 een gewoon tft scherm maar ik kan me vergissen....
[...]
Hier 'msi s250 review' bij google intikken:
ergonomics have me putting the screen's reflective nature to one side while I enjoy the size and...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 19:28 ]
Ik moet toegeven, als toshiba portege M200 (centrino 1.6) bezitter, dat ik een 14" laptop toch praktischer vind. 1400*1050; op een 12" scherm is met sommige programma's/websites vragen om een loep ! Zo is bijvoorbeeld de ibm T42 een geschikte opvolger voor mij. Zelfde resolutie 1400*1050, maar dan op een 14"scherm, net zo stijve behuizing....klitje (wil nooit meer anders)....mega scherp beeld en centrinoplatform.
Een laptop blijft hoe dan ook de comp voor de wat meer softere dingen....proggen/officen/cadten/i-netten/communicatie en beetje fotobewerking.....dikke videokaart is daardoor ook geen must. Als het echt lange tijd hard moet werken pak je meestal de desktop (tenzij je geen stevige hebt). Ook het verschil tussen een 1.2 ghz centrino of een 1.6 ghz zal je uiteindelijk weinig van merken. Behalve dat je accu sneller leeg is ..... heb het niet over de chipset ! :-)
Een laptop blijft hoe dan ook de comp voor de wat meer softere dingen....proggen/officen/cadten/i-netten/communicatie en beetje fotobewerking.....dikke videokaart is daardoor ook geen must. Als het echt lange tijd hard moet werken pak je meestal de desktop (tenzij je geen stevige hebt). Ook het verschil tussen een 1.2 ghz centrino of een 1.6 ghz zal je uiteindelijk weinig van merken. Behalve dat je accu sneller leeg is ..... heb het niet over de chipset ! :-)
Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200
Verwijderd
Hmm oke, dit soort berichten maken me nu dus weer aan het twijfelen..
Maar ik denk sowiezo dat ik hem wel koop...
schroef je toch gewoon de resolutie omlaag?Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:49:
Hmm oke, dit soort berichten maken me nu dus weer aan het twijfelen..
Of lettertype omhoog..
Ik heb vaak op een iBook gewerkt, en dat is uiterst prima te doen
En je hoort reviewers er nergens over klagen

Verwijderd
Nee maar ik vind het toch wel een beetje 'eng'.
Ik kom van een 17" af met een res van 1280x960
Zijn er trouwens al andere mensen met de MSI S260? Willen die een reviewtje schrijven en foto's maken? Speciaal als iemand een witte heeft?
Zijn er trouwens al andere mensen met de MSI S260? Willen die een reviewtje schrijven en foto's maken? Speciaal als iemand een witte heeft?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 18:11 ]
mijn eerste 2 dagen met de X40 waren echt wennen.
Maar na 1 week had ik niet eens meer door dat ik achter een 12" zat.
Echt waar... ik vond al die 15"ers maar lomp groot. En vond XGA beter werken op een 12" dan op een 15"
Maar na 1 week had ik niet eens meer door dat ik achter een 12" zat.
Echt waar... ik vond al die 15"ers maar lomp groot. En vond XGA beter werken op een 12" dan op een 15"
hmm tsja... dat is je eigen risico.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:05:
Nee maar ik vind het toch wel een beetje 'eng'.
Ik kom van een 14,1" XGA scherm... 12,1 WXGA ... zal het niet zo erg vinden.. heb genoeg met ibooks gewerkt
mjah met 17" das wel ff schrikken denk ik
Verwijderd
Nou ik zie wel veel positieve reacties hier, en dat vind ik wel leuk 
Ik denk dat ik hem wel ga kopen, lijkt me echt een tof ding!
Ik denk dat ik hem wel ga kopen, lijkt me echt een tof ding!
ik zit alleen beetje met die accu... rot ding steekt teveel uit.... is gewoon lelijk ...
Wen je snel genoeg aan, ik vind het igg wel mooi, en de 8cell op mijn X40 stoorde me ook niet echt
Verwijderd
Gewoon net als ik de 4 cels accu erbij kopen.... staat een stuk mooier en de dikke accu gebruik ik als ik eens een middagje in de tuin wil surfen :-)
PS ik moet zeggen dat de WLAN erg stabiel is op de S260, voor mij belangrijk ik heb geen kabels meer in huis
PS ik moet zeggen dat de WLAN erg stabiel is op de S260, voor mij belangrijk ik heb geen kabels meer in huis
Gehaktbal schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:06:
ik zit alleen beetje met die accu... rot ding steekt teveel uit.... is gewoon lelijk ...
Verwijderd
Kan er iemand mij wat meer vertellen over deze Averatec Notebook AV3350-NE1martijnf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:32:
voor de gegadigde die een office centre pasje hebben er staat een leuk 12" notebookje in voor 1000 ex btw www.officecentre.nl
Ik ben er al achter dat het een vrij nieuw merk is, komt snel omhoog in US.
Wat ik wel raar vind dat deze laptop niet precies op de site (http://www.averatec.com) van Averatec staat..
Verwijderd
Ja ik zag hem ook staan in het Office Centre krantje. Ik wil alleen een breedbeeld laptop en geen normale. Ik denk dat breedbeeld een veel 'natuurlijkere' kijk geeft op het beeldscherm. Je ogen kijken tenslotte ook in een rechthoek en niet in een vierkantje.
Verder weet ik hemelaal niets van Averatec.
Verder weet ik hemelaal niets van Averatec.
Verwijderd
Ja, ik heb zeker ook naar de breedbeeld laptops gekeken en andere, maar omdat ik hem overal en nergens nodig heb (trein, school, tuin, werk) leek mij een kleine en lichte laptop het beste.
Zeg nu zelf, 1,8 kilo en 27 bij 24 cm, da's best compact..
Wat ik wel akelig vind is dat hij nog zo onbekend is, maar zoals ik nu denk ga ik hem toch van de week halen.. als ik hem heb zal ik zeker foto's plaatsen..
Zeg nu zelf, 1,8 kilo en 27 bij 24 cm, da's best compact..
Wat ik wel akelig vind is dat hij nog zo onbekend is, maar zoals ik nu denk ga ik hem toch van de week halen.. als ik hem heb zal ik zeker foto's plaatsen..
ik zie ineens dat er meerdere types zijn van de S260.
Mijn oog was gevallen op S260-1656D
([Intel Pentium M 730 FSB 533 MHz, 60GB HDD, 512MB DDR, DVD±RW (single layer), Windows XP Home OEM])
in Duitsland kost hij maar 1055 euro. (citosoft.de) alleen wat hoor ik.. is het de zwarte uitvoering "met zilver"
Ik zie nergens plaatjes van deze uitvoering.. ja een hele vage.. maar die kan ik niet meer vinden.
Ik vind de zwarte helemaal het einde, maar met zilver....? iiiiii nee dankje
([Intel Pentium M 730 FSB 533 MHz, 60GB HDD, 512MB DDR, DVD±RW (single layer), Windows XP Home OEM])
in Duitsland kost hij maar 1055 euro. (citosoft.de) alleen wat hoor ik.. is het de zwarte uitvoering "met zilver"
Ik zie nergens plaatjes van deze uitvoering.. ja een hele vage.. maar die kan ik niet meer vinden.
Verwijderd
wat ik begrepen heb is de configuratie niet altijd hetzelfde en kan dus per land verschillen.
Een laptop in DE kopen heeft het nadeel dat er een duits toetenbord in zit.
Gehaktbal schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:49:
ik zie ineens dat er meerdere types zijn van de S260.
Marpol heeft zijn laptop ook uit duitsland...bij hetzelfde bedrijf.. en geen duits toetsenbod zover ik kon zienop de foto'sVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:08:
wat ik begrepen heb is de configuratie niet altijd hetzelfde en kan dus per land verschillen.
[...]
Enkel kies ikvooreen andere soort... er zijn 2 soorten S260 (op hun site)
MSI S260-1656D
Intel Pentium M 730 FSB 533 MHz, 60GB HDD, 512MB DDR, DVD±RW, Windows XP Home OEM
MSI S260-1785D
Intel Pentium M 740 FSB 533 MHz, 80GB HDD, 512MB DDR, DVD Dual Layer Brenner, Windows XP Home OEM
even Marpol proberen te bereiken.. ben erg benieuwd welke hij heef
Dit topic is gesloten.