[Overview] 12" Laptops Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 9.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Hmm ik lees net dat marpol alleendaar zn accu gekocht heeft..
ahwell... ik heb een mailtje gestuurd naar de shop.. als het toetsenbord niet duits is (hoeft niet persee) en hij is gewoon normaal zwart..dan denk ik wel dat ik hem koop :)
garantieafhandeling gaat gewoon via MSI Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLOPT ik heb alleen de dunne accu in duitsland gekocht.
Gehaktbal schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:10:
Hmm ik lees net dat marpol alleendaar zn accu gekocht heeft..
ahwell... ik heb een mailtje gestuurd naar de shop.. als het toetsenbord niet duits is (hoeft niet persee) en hij is gewoon normaal zwart..dan denk ik wel dat ik hem koop :)
garantieafhandeling gaat gewoon via MSI Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
hmmm alle duitse winkels hebben een QWERTZ layout.... ipv QWERTY..
bah :(
was zo goedkoop in DE.... :(

Hier ben ik voor het zelfde 200 euro duurder uit.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, marpol. Ik zie op die foto's van je dat je er een muis bij hebt, die verdacht veel lijkt op een foto van een review.

Die heb ik op mn comuter staan maar dat post ik vanmiddag wel. Marpol, heb jij er een muis bijgekregen dan?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zit standaard een muis bij de S260 maar dat is niet de muis die op de foto staat.
Dat is nl. mijn logitech laptopmuis. Toevallig lijkt de muis die MSI erbij geeft wel veel op de logitech.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:04:
Trouwens, marpol. Ik zie op die foto's van je dat je er een muis bij hebt, die verdacht veel lijkt op een foto van een review.

Die heb ik op mn comuter staan maar dat post ik vanmiddag wel. Marpol, heb jij er een muis bijgekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zij ik al, dat is nl altijd in duitsland. daarom heb ik doen besloten hem toch maar hier in NL te bestellen. QWERTZ is om gek van te worden......
Gehaktbal schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:03:
hmmm alle duitse winkels hebben een QWERTZ layout.... ipv QWERTY..
bah :(
was zo goedkoop in DE.... :(

Hier ben ik voor het zelfde 200 euro duurder uit.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:05:
Ja er zit standaard een muis bij de S260 maar dat is niet de muis die op de foto staat.
Dat is nl. mijn logitech laptopmuis. Toevallig lijkt de muis die MSI erbij geeft wel veel op de logitech.

[...]
Aha oke, is dat bij elke laptop die ze verkopen?
Dat is deze muis of niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/msis260/kabelsalata.jpg

Dan had ik nog een request voor wat foto's:
- Van het stroomblok, kweenie hoe ik dat anders meot zeggen, die accu-dinges waaraan de stekker zit }:O
- Van de muis zelf
- En een paar (scherpe) van de laptop nog ;)

Alvast bedankt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muis zoals op de foto is hem. het scrollwieltje geeft blauw licht.
Stroomblok = adapter is gewoon standaard rechthoekig niets bijzonders.

Tja scherpe fotos zal ik nog wel een keer proberen als het weer zonnig is. met flits werkt nl niet en zonder dan zijn ze weer snel bewogen.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:05:
[...]

Aha oke, is dat bij elke laptop die ze verkopen?
Dat is deze muis of niet?
[afbeelding]

Dan had ik nog een request voor wat foto's:
- Van het stroomblok, kweenie hoe ik dat anders meot zeggen, die accu-dinges waaraan de stekker zit }:O
- Van de muis zelf
- En een paar (scherpe) van de laptop nog ;)

Alvast bedankt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, een foto van die adapter hoeft ook niet zo heel erg.
Maar ik wil wel graag de afmetingen weten? Waarmee is 'ie te vergelijken? :) Een luciferdoosje of een baksteen ;)

Heb je op je camera geen macro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb niet echt een geweldige digi. ;(
De adapter is ong 10x4x2 zit tussen een luciferdoosje en baksteen in ;)

als ik nog wat fotos ehb stuur ik ze wel via msn ok
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:20:
Mja, een foto van die adapter hoeft ook niet zo heel erg.
Maar ik wil wel graag de afmetingen weten? Waarmee is 'ie te vergelijken? :) Een luciferdoosje of een baksteen ;)

Heb je op je camera geen macro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes sir of course.
Ik denk dat ik mijn 'precious' deze week ga bestellen, wel de witte ;) of ben ik dan girl-ish (of apple-wannabe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannend ik ben benieuwd als je hem hebt... PS wit is ook best mooi hoor! alleen ik ben bang dat dat in de loop der tijd niet mooi blijft.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:35:
Yes sir of course.
Ik denk dat ik mijn 'precious' deze week ga bestellen, wel de witte ;) of ben ik dan girl-ish (of apple-wannabe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik ga mijn zwarte vanavond bestellen... me laptop is nu al een week dood.. en kan niet zonder.. :(
Dan maar wat extra lappen voor een mooie S260 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefelicteerd weer een mede S260 bezitter erbij! we zouden een aparte Topic voor ervaringen uitwisslen kunnen beginnen! ;)
Gehaktbal schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:53:
Ik ga mijn zwarte vanavond bestellen... me laptop is nu al een week dood.. en kan niet zonder.. :(
Dan maar wat extra lappen voor een mooie S260 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een andere vraag MSI heeft voor de laptops een

Live Update 3

MSI Live Update™ 3 is a powerful and useful application for updating latest BIOS, Drivers, Firmwares and MSI Utilities to ensure the compatibility with other devices and applications and increase total system performance. It is the ultimate combo of MSI exclusive Live BIOS, Live Driver, Live VGA BIOS, Live VGA Driver, Live Utility, Live Monitor and the brand new Live Optical Storage Drive Firmware.

Is dit verstandig om te installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat pics gevonden, demonteerde S250/260, kijk hier

Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200504/mobile01-943b81fa86aaf8478d5fefd4cd2b1074.jpg

Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200504/mobile01-afff65a1d65b97ca87926ac7daf54c1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200504/mobile01-a4350201757f16ba56bdcef4b1003fc9.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42
Heeft de MSI S260 wel Bluetooth? Ik kan het nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope
Paul0001 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:16:
Heeft de MSI S260 wel Bluetooth? Ik kan het nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool !!!!!!!!
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:46
offtopic:
Omg die smilies in het draadje van jouw link, geweldig :D

Ik vind die MSI best wel mooi, maar ik las een aantal blz terug iets over een medion die in Duitsland bij de Aldi werd verkocht, veel goedkoper en goede specs. Weet iemand of die wellicht ook in Nederland komt (dus hoe dat werkt met die aanbiedingen in het algemeen)?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 30-05-2005 23:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de tekst bij de foto's vertalen? ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Zo ik heb zojuist mijn S260 zwart besteld bij Alternate..
datgaat wel goedkomen denk ik :)

Heb em als het goed is morgen binne, en beloof bij dze dat ik dan wat 4megapixel pics ga schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal goed!

Ga je de Win XP vervangen door NL versie?
Ik ben benieuwd wat jij er van gaat vinden...
Gehaktbal schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:56:
Zo ik heb zojuist mijn S260 zwart besteld bij Alternate..
datgaat wel goedkomen denk ik :)

Heb em als het goed is morgen binne, en beloof bij dze dat ik dan wat 4megapixel pics ga schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet!
Allemaal S260 owners ;) En ik ben apart want ik heb (straks) de witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons witte schaap in de kudde ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:54:
Vet!
Allemaal S260 owners ;) En ik ben apart want ik heb (straks) de witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 08:31

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor de links! Ik vond op het forum ook deze foto van de msi 250 welke mij een goed beeld gaf van de grootte van deze notebook. Op deze foto staat de msi 250 naast een msi m510c (welke volgens mij 15.1 inch is).

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile01.com/attach/mobile01-864db4978e42d949b225d4a801172c8e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk!
Hier heb ik wat aan! Dat doet me eraan denken, marpol, jij bent toch overgestapt van een 14" naar een 12"? wil je een foto maken van beide laptops? :)

En over dat schaap, beter het witte dan het zwarte :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

id ik ben over van 14" naar de 12" breedbeeld,
Ik zal eens kijken voor een foto zoals hierboven.

Ik heb de S260 nu een dikke week in huis en ik moet zeggen dat het even wennen was aan het formaat. Maar zelfs na 1,5 week verbaasd het me nog regelmatig hoe scherp en helder het beeld is.
Mij Asus 14" had een lagere resolutie en als ik hier nu weer achter ga zitten is alles nogal grof
Kortom ik vind het scherm super!

Ik hoop dat er nu snel wat meer bezitters komen... om eens echt wat ervaringen en tips uit te wisselen.....
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:46:
Kijk!
Hier heb ik wat aan! Dat doet me eraan denken, marpol, jij bent toch overgestapt van een 14" naar een 12"? wil je een foto maken van beide laptops? :)

En over dat schaap, beter het witte dan het zwarte :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Waar ik erg benieuwd naar ben is de uitrusting van de MSI 250/260/270.
Op het forum, waar ik eerder een plaatje van postte, waren ook fotos gepost van een mooie lichtgekleurde msi notebook tas. Ik ben benieuwd of deze er bij de europese(?) versie ook bijgeleverd wordt.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile01.com/attach/mobile01-4e95747a4f853ea221cf9e61d0693624.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile01.com/attach/mobile01-33a690185841c31df9c2fff180592f8e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile01.com/attach/mobile01-07a94ee512b2d936a81c12416ce4400a.jpg

Scherm ziet er trouwens idd erg scherp uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile01.com/attach/mobile01-fde8ddae3fea12a99d953060ca3e5723.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Lexxx op 31-05-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er de zwarte tas bij gekregen. Ik vind hem mooier dan de tas op je fotos.
Lexxx schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:30:
Op het forum, waar ik eerder een plaatje van postte, waren ook fotos gepost van een mooie lichtgekleurde msi notebook tas. Ik ben benieuwd of deze er bij de europese(?) versie ook bijgeleverd wordt.

Edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:30:

Edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Waar vind je al die plaatjes!? Ja op mobile01 maar waar? Geef de link eens.

De tas die bij de de NL versie zit is deze: http://www.xs4all.nl/~netvers/msis260/DSC00105.JPG
Foto uiteraard van marpol.
Maar marpol (of straks Gehaktbal) wil je nog even een paar shots van de tas maken? De binnenkant, vakken, en miss de muis? :)

Als ik mijn laptop heb komen er zó veel foto's :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:08:
Kan iemand de tekst bij de foto's vertalen? ;)

[...]
Dat ga ik vanavond effe doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwonder me toch de hele tijd:

HOE KUNNEN DIE MENSEN DAT LEZEN!?

Trouwens, zal ik een mooie topicstart maken voor de MSI S260? Aangezien we hier eigenlijk praten in een 12" laptops topic. Als we al met zn 3en deze laptop hebben, is het mooier als we een apart topic hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:49:
Ik heb er de zwarte tas bij gekregen. Ik vind hem mooier dan de tas op je fotos.
[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:54:
[...]
Waar vind je al die plaatjes!? Ja op mobile01 maar waar? Geef de link eens.

De tas die bij de de NL versie zit is deze: http://www.xs4all.nl/~netvers/msis260/DSC00105.JPG
Foto uiteraard van marpol.
Maar marpol (of straks Gehaktbal) wil je nog even een paar shots van de tas maken? De binnenkant, vakken, en miss de muis? :)

Als ik mijn laptop heb komen er zó veel foto's :D
Moet ik je gelijk in geven, een zwarte tas is misschien mooier dan zo'n opzichtige witte van msi.

De foto's zijn afkomstig uit dit topic:
http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=159&t=35060

Ik heb ze gevonden door met de search ( http://www.mobile01.com/search.php ) even op msi te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Vanmiddag ben ik naar Alternate geweest om die MSI S260 in het echt te bekijken. Ze hadden hem niet staan in de showroom en wilden de verzegelde verpakking niet openmaken :(

Onverrichterzake ben ik weer naar huis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen!!!!!!!!!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:10:
Ik verwonder me toch de hele tijd:

HOE KUNNEN DIE MENSEN DAT LEZEN!?

Trouwens, zal ik een mooie topicstart maken voor de MSI S260? Aangezien we hier eigenlijk praten in een 12" laptops topic. Als we al met zn 3en deze laptop hebben, is het mooier als we een apart topic hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lullig!

quote]Paul0001 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:29:
Vanmiddag ben ik naar Alternate geweest om die MSI S260 in het echt te bekijken. Ze hadden hem niet staan in de showroom en wilden de verzegelde verpakking niet openmaken :(

Onverrichterzake ben ik weer naar huis gegaan.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Mjah... Ik zou hem toch graag zien voordat ik hem aanschaf. Weet iemand waar ze wel te bezichtigen zijn? Zijn er überhaubt andere winkels die het ding verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
koop je hem gewoon via internet.... en dan kan je hem altijd nog terugsturen als ie niet bevalt...
Doe ik ook.. als er een dooie pix0l op zit dan gaat ie mooi terug met de opmerking:
Hij stonk :P

4launch krijgt hem begin volgende week binnen, daar gaat ie 1219 kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie [rml]marpol in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series"[/rml]

voor S260. Horned_devil heeft de Topic gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
_/-\o_ woei...

Jewel Topaz 9600 is binnen.

Eerste indruk: geweldig mooie notebook, met echt alles erop en aan. Niet alleen het scherm is uitstekend maar het toetsenbord tikt ook nog eens heerlijk :)

Aanrader!

Zal binnenkort - als ik tijd heb - even wat pics schieten en een reviewtje schrijven...

* Het leuke is dat Jewel ipv een Cel-M 340 er een Cel-M 350 erin gedaan heeft, petje af voor hun :Y)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Doe binnenkort eens een WLAN test (geen kleine files, maar contineus grote files downloaden, dan zie je de resultaten het snelst)... kijken of de nieuwere 9600s beter reageren dan die van ons :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Paul0001 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:29:

Onverrichterzake ben ik weer naar huis gegaan.
Grappig, vrijdag ben ik er nog geweest (even wat geheugen gehaald) en toen lag er een zwarte S260 ter display bij de bali waar je moet bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke alternate hebben jullie het over?
Utrecht?
En graag verder met S260 in [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erm zover ik weet is er maar 1! alternate.... en die zit in ridderkerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een 12" inch laptop waar ik mee kan internetten. Dus de specs hoeven niet al te hoog zijn alleen een aardige snelheid zou wel handig zijn. Verder is mijn budget niet echt heel groot.
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op zich is dan een iBook (incl. studentenkorting) 899 of een MSI S250 interessant. Of anders tweedehands...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar op zo'n iBook kan zeker geen Windows draaien? Ik ben namelijk niet ervaren met Mac OS X, ik heb wel vroeger met Apple gewerkt dus dat zou geen probleem moeten zijn maar is een G4 wat (ik kan alleen niet zo snel een prijs vinden op de site van Apple:+) of zijn er ook andere goedkope iBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Acolyte57 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 03:48:
Doe binnenkort eens een WLAN test (geen kleine files, maar contineus grote files downloaden, dan zie je de resultaten het snelst)... kijken of de nieuwere 9600s beter reageren dan die van ons :)
mjah zal ik zeker doen, moet alleen nog even zo'n accesspoint/router aanschaffen (Asus WL500G denk ik), dus als ik die heb zal ik de resultaten posten ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iemand die een MSI s2x0 uit duitsland heeft gehaald? Die lijken een stuk goedkoper, is het enige probleem het toetsenbord(qwertz ipv qwerty)? Dat lijkt me persoonlijk nogal makkelijk op te lossen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij verwijs ik je vriendelijk door naar: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Omdat de MSI S260 geen TV-out en geen Bluetooth heeft denk ik dat ik toch maar voor de Asus W5000A ga. Maar ik kan nergens vinden hoe lang de accu van dat ding meegaat. Is er hier iemand die dit apparaat reeds in zijn bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Paul0001 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:17:
Omdat de MSI S260 geen TV-out en geen Bluetooth heeft denk ik dat ik toch maar voor de Asus W5000A ga. Maar ik kan nergens vinden hoe lang de accu van dat ding meegaat. Is er hier iemand die dit apparaat reeds in zijn bezit heeft?
Ik vind het wel een enorm verschil in prijs, waar je relatief weinig voor terug krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.cpluse.com/cn/UserImages/upload/2005/01/23/1524291562.jpg

Daarnaast vind ik em ook niet echt mooi.

De batterij schijnt tegen te vallen. Er worden twee batterijen meegeleverd, maar dan nog is de accutijd teleurstellend. Hij haalt met de hoge capaciteitsaccu iets van 190 min, terwijl 200-250 toch wel normaal is voor dit soort notebooks.

Meer info door bij google te zoeken op W5A + Review.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-06-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Hoedje schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:33:
[...]

Ik vind het wel een enorm verschil in prijs, waar je relatief weinig voor terug krijgt.

[afbeelding]

Daarnaast vind ik em ook niet echt mooi.

De batterij schijnt tegen te vallen. Er worden twee batterijen meegeleverd, maar dan nog is de accutijd teleurstellend. Hij haalt met de hoge capaciteitsaccu iets van 190 min, terwijl 200-250 toch wel normaal is voor dit soort notebooks.

Meer info door bij google te zoeken op W5A + Review.
Ah, ik zocht op W5000A en vond alleen een spaanse review. Het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk. Maar je krijgt er wel het één en ander extra voor. Hier de voordelen van de MSI S260 en de Asus W5A in willekeurige volgorde (zoals geleverd door Alternate):

- ingebouwde webcam
- ingebouwde microfoon
- bluetooth
- s-video out
- 768 MB DDR2 geheugen ipv 512 MB DDR1
- PM 740 ipv PM 725
- draadloze optische muis met ontvanger ingebouwd in de laptop
- 80 GB hdd ipv 60 GB
- 1,6 kg ipv 1,8 kg, dus nog makkelijker mee te nemen
- 128 MB memory key

Nadelen:

- minder mooi
- batterij is inderdaad jammer
- prijs: ruim 700 (!!!) euro duurder

Ik blijf twijfelen. Maar vooral de tv-out vind ik erg belangrijk, op mijn oude laptop gebruikte ik dat vrij vaak. De Asus is één van de weinige 12"ers met TV-out. Bluetooth had ik niet op m'n oude laptop en dat was vaak lastig als ik via m'n GSM wilde internetten. Dat moest dan via de infrarood-poort. Met name in de trein niet ideaal. De MSI heeft geloof ik niet eens infrarood. Van de ingebouwde webcam moet ik nog zien of ik die gebruik, maar microfoon is wel zeer handig. De draadloze muis vind ik ook een groot voordeel. De harde schijf vervang ik in beide gevallen door een 100GB exemplaar. Ik had in m'n oude laptop aan een 80GB schijf al tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk er ook aan om zoiets te kopen (dus 12 incher). Alleen de specs die ik wil zijn er gewoon niet.

Gezien ervaringen uit het verleden wil ik gewoon veel en goede garantie. Dat kan eigenlijk alleen bij Dell of HP, maar die hebben beide geen performance laptops 12 inch met mijn wensenpakket, dus die vallen af. Dan hebben MSI en Asus allebei 2 jaar WW garantie, dat is ook best netjes.

Ze zijn allebei snel genoeg voor mij, Sonoma is gewoon sneller en dat is mooi! Je krijgt wel veel meer, maar je betaalt dan ook wel ruim 2/3 meer. Dat vind ik toch wel erg veel.

Wat ik mis op beide laptops zijn:
-een degelijke grafische kaart (maarja dat is er nou eenmaal niet, dus dat laat ik maar varen)
-een snelle harde schijf (bij mijn vorige laptop was dat ruimschoots de bottleneck, en die was veel langzamer dan deze, dus anders vervang ik de HD voor een 7200 rpm)
- DVI aansluiting

Even als opmerkingen op jouw verhaal:
-USB bluetoothdongle werkt ook goed (en is niet duur, hooguit 15 - 25 euro). Maar steekt helaas wel uit.
-1,6 kg van de asus is excl. batterij, dus incl. komt ie ook op 1,8 kg uit

Ik overweeg ook nog steeds een Powerbook 12 inch, maar omdat de G5 maar niet komt, en omdat ik Longhorn toch ook wel een leuke ontwikkeling vind, ga ik liever voor het bekende Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Maar zijn er tweakers die de Asus W5(000)A reeds in hun bezit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om er nog even op terug te komen, ik zou die averatec laptop gaan kopen (12")

een tip voor diegene die dit ook van plan was, NIET DOEN
ik zag hem staan, het was net een dinky toy....

in plaatst daarvan heb ik een 14" breedbeeld compaq presario v2000 gekocht, maar die hoort hier niet thuis dus ik hou het voor gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@webdevv: hoort hier idd niet thuis, maar kan best wel een mooi apparaat zijn :)
14" breedbeeld is ongeveer net zo hoog als een 12" normaal schern. Maar dan breder. Dit is denk ik ook vrij goed mee te nemen, en wellicht een optie voor bovenstaande twijfelaars.

@w5 kopers:
voor 700 euro kan je een beest van een Asus Pundit kopen: daar kan je dan tvout op maken (als het er niet opzit) Er kan dan ook nog wel een switch en wat kabels vanaf: die pundit zet je met 250Gb schijfruimte onder je tv: klaar.

Een 12" is voor mobiel werken, anders moet je er niet aan beginnen. imho dan. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
pjottum schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:19:
@w5 kopers:
voor 700 euro kan je een beest van een Asus Pundit kopen: daar kan je dan tvout op maken (als het er niet opzit) Er kan dan ook nog wel een switch en wat kabels vanaf: die pundit zet je met 250Gb schijfruimte onder je tv: klaar.

Een 12" is voor mobiel werken, anders moet je er niet aan beginnen. imho dan. ;)
Mja, het gaat er ook vooral om dat ik bij anderen een filmpje op de TV kan vertonen. Thuis heb ik daar een gewone PC voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
pjottum schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:19:
Dat ben ik niet met je eens, je hebt allerlei verschillende 12 inch laptops:

De hele kleine langzamere zoals de Dell Latitude X1

De kleinere langzame (maar sneller dan categorie één) zonder optische drive Dell Latitude D410 en Benq Joybook 6000 (dacht ik)

De echte krachtpatsers met sonoma etc. De Asus W5A en de MSI S260 vallen binnen deze categorie.

Nu wil ik niet aangeven, dat het ook zo werkt voor de fabrikanten. Maar zo heb ik ze iig ingedeelt. Ik zoek namelijk in de laatste categorie ;) .
Paul0001 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:28:
[...]

Mja, het gaat er ook vooral om dat ik bij anderen een filmpje op de TV kan vertonen. Thuis heb ik daar een gewone PC voor.
Dat lijkt me ook wel relaxt, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik dat niet zo heel veel gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Hoedje schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:01:
[...]

Dat lijkt me ook wel relaxt, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik dat niet zo heel veel gebruik...
Mijn ervaring is dat ik het regelmatig gebruik. Van een vakantiefilm bij vrienden tot een divx op de hotelkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Paul0001 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:03:
[...]

De Asus is één van de weinige 12"ers met TV-out.
Mijn Jewel Topaz 9600 heeft ook mooi TV-Out en kostte maar E 809,- (Wel verder een basis uitvoering)
Overigens gebruik ik de TV-out erg veel.

[ Voor 9% gewijzigd door weertenaar op 06-06-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik nooit, eigenlijk. Maar ik ben dan ook weinig bij mensen thuis die geen server hebben draaien aan hun TV... studentenleven he :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Goed, even een update van mijn kant. Ik probeer nog even een "review" in elkaar te prutsen - heb het alleen atm beetje druk, dus als ik de tijd ervoor heb zal ik er zeker eraan beginnen (asap).

Echter, om niet af te dwalen, bevalt de Topaz 9600 mij erg goed. Her en der wat design foutjes, maar goed dat kan gebeuren. Hierbij gaat het voornamelijk om de combodrive en toetsenbord.
In mijn geval was het zo dat het klepje van USB (dongle ingang) tegen de combodrive aankwam, wat betekende dat de drive af en toe niet geheel uit zich zelf open wou. Een stukje rubber tussen het frame werk van de combo-drive en het probleem was opgelost.

Punt 2 is dat het toetsenbord in mijn geval aan de rechterkant los zit, toetsenbord is namelijk kleiner dan de behuizing waarin hij ligt. Dit houdt in dat hij aan de rechterzijde zich niet goed vastklikt, ook hierbij doet een stukje rubber wonderen :Y)

Voor de rest super ding, oke je mag dan niet veel verwachten van een "Wannebe A-Merk", maar deze overtreft zeker mijn verwachtingen in eerste instantie.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Model Name AV3270-EE1
CPU Mobile AMD Sempron™ XP-M 2800+
OS Microsoft ® Windows ® XP Home Edition
LCD Size 12.1'' XGA
Optical Drive Multi-Format DVD +/- Burner
Hard Drive 60 GB
Memory 512MB DDR
Wireless LAN 802.11g 802.11g
USB (3x) 2.0
DimensionsWxDxH) 10.9" x 9.6" x 1"
Weight (lbs.) 4.5 lbs.

Ik had mijn oog eigenlijk laten vallen op een iBook, maar Apple heeft vandaag aangekondigd over te gaan stappen op intel dus ik verwacht geen echt concrete update meer voor de iBook op de korte termijn. Vandaar dat ik maar verder ben gaan zoeken naar een 12/13 inch in de voor mij betaalbare klasse (rond €1000)

Deze is te koop bij de dynabyte voor €999,- (inclusief 2 jaar garantie). Nou zegt het merk me eigenlijk geen moer, en ik zou ook graag willen weten of de prijs een beetje redelijk is voor deze specs.

Heeft iemand op het forum eigenlijk dit apparaat al en zo ja bevalt het ja dan nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tja het hangt er vanaf wat je erop wilt gaan doen. Hij zal niet echt supersnel zijn, vrij warm worden en niet lang met de accu doen. Aan de andere kant is deze laptop voor 1000 euro best snel, heeft een DVD RW, Wlan, 512 mb geheugen etc. Maar misschien is de MSI 250 iets voor je? Ongeveer dezelfde specs, maar wel een A-merk, volgens mede forumbezoekers, stevig en goed afgewerkt. Die kun je kopen voor 965-975 en heeft gelijke specs, hij zal alleen langer doen met de batterij, is wellicht iets langzamer (als die dat al is), en heeft maar 256 mb geheugen, maar voor die 25 euro kun je dat er ook weer bijkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na verkoop van mijn tablet PC een Avaratec 3270 gekocht bij Dynabyte omdat het een van de weinige betaalbare computers was onder de 1000 euro en onder de 2 kg.
Heel in het kort (ik heb er nogal wat over opgezocht in het internet): In amerika al langer op de markt met budget computers. Vergelijk het een beetje met Medion. Deze computer is redelijk goed getest in Laptop review en enkele andere bladen. Als je van games of 3D houdt: Niet kopen, want de grafische kaart is afschuwelijk slecht.
Maar als je zoals ik hem mee wil nemen en ermee wil kunnen werken is hij zeker te overwegen Zoveel functies in zo'n klein apparaat voor deze prijs zie je nergens. Mogelijk aardig alternatief is overigens de MSI S250/260

Maar even over de gebruikerservaring: Het is een mooi dingetje met een volwaardige processor Sempron 2800+, 512 MB, 60 GB HD en dual DVD writer. Het scherm is prima, ik vind 12,1 inch prima werken, jammer van die dode pixel in de hoek. Heb er al over gebeld en ze zouden contact opnemen (00800 nummer) maar nog niets van gehoord. Verder heerlijk klein en er is prima met het toetsenbord te werken, echter de aanslag is wat stroef.

Er zijn echter wel enkele andere dingen die me uiterst irriteren, niet over de hardware, maar over de software. Die 60 Gb HD is in de praktijk maar 50 Gb. Er wordt nl geen recovery CD meegeleverd, maar software die 10 GB !!! ruimte inneemt en op geen mogelijkheid te gebruiken is, behalve door het hele softwaresysteem weg te doen (als dat kan, ik heb het niet geprobeerd). Hoe en waarom ze dat voor elkaar krijgen om enkele Gb op te slaan begrijp ik niet.

Veel erger is dat je ook je HD niet meer kan partitioneren (Partition magic 7) omdat het bestandsysteem veranderd wordt en ook geen image kan maken (Drive image) zodat je twee keuzes hebt van backuppen.Alleen weer terug naar factory defaults of niet. De bijgeleverde software (Pheonix recovery pro) is een Trial versie, dus die verloopt na 30 dagen alvorens je weer 30 euro moet uitgeven voor de volledige versie. Verder wil hij dan nog een partitie hebben van 5 Gb, wat ook nog van je HD afgaat. Nog eventjes en je kan er net een CDtje op zetten (ietwat overdreven).

En als klap op de vuurpijl werkt het ook nog niet, zodat ik het weer eraf moest halen. Op dit moment zit ik dus met het dilemma of ik (alweer) terug moet naar de factory defaults (en weer alle software installeren en activeren of dan maar zonder image verder en hopen dat alles goed blijft werken in de toekomst... Waarom toch niet die 50 eurocent uitgeven voor een normale recovery CD zoals mijn vorige HP, Compaq en Toshiba notebooks. Dat kan toch niet de kosten zijn

Ik ga morgen de helpdesk maar weer eens proberen (wat overigens gratis en lang open is), maar ik vrees dat het allemaal weer veel werk gaat kosten.

Conclusie: Mooi dingetje, relatief goedkoop, handzaam veel functies, maar de installatie en software is .... (en ook nog deels duits).

Ik ben er nog niet uit of ik hem op deze manier wil houden, maar ik hou jullie op de hoogte. Eerst de helpdesk maar eens proberen.

Oh ja, www.averatecforums.com is een interessant niet officiele link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande was overigens een bericht van gisteren. Zie ook onder

Averatec ervaringen

voor verdere ervaring met Averatec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik mis mijn laptop Mini Laptop Review Acer Travelmate 372ti (pun intended) en zijn opvolgers de 380 nog in de openingspost.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk weer naar Hong Kong en misschien dat ik me dan weer niet kan inhouden en weer een nieuwe ga halen...

en dan is zo'n pagina wel weer leuk http://www.mobilexpert.com/below4.php?lang=e

een laptop van 910 gram http://www.mobilexpert.co...fcd3ec72123c9f0f1cd3bbf51

Ik vind het toch maar raar waarom de vraag naar supermobiele laptops niet zo groot is in nl.

[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 09-06-2005 18:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ook licht en klein is deze Dell X1: http://www1.euro.dell.com...atit_x1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kun je beter de Samsung Q30 pakken, zelfde looks (dell gebruikt het samsung desing) maar wel mooier, en veel betere materialen :)

1 Groot nadeel: De 1.8" Hdd ;)
Ik heb er mee mogen werken in de X40... en dat is niet leuk (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung Q30 is dan ook veel duurder dan de Dell X1. Bij de Dell X1 zijn er ook enkele dingen aangepast volgens een amerikaanse preview. Zoals een spatwaterbestendig toetsenbord(verzegeld) en een bluetooth module ingebouwd.

Hier een reviewtje van Dell X1
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2366

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zoek meer in deze categorie:
De echte krachtpatsers met sonoma etc. De Asus W5A en de MSI S260 vallen binnen deze categorie.

Nu wil ik niet aangeven, dat het ook zo werkt voor de fabrikanten. Maar zo heb ik ze iig ingedeelt. Ik zoek namelijk in de laatste categorie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Sonoma is niet altijd een voordeel tov de 400mhz fsb dothan hoor :)

DDR 2 geheugen heeft een veel hogere latency, en het hele sonoma gebeuren gebruikt ook nog eens meer stroom.

Voorbeeld: Ik heb een T42 top specs (met flexview dus... zuipt enorm veel stroom) ik haal met de 6 cell accu net 3 uur. De T43 met zelfde specs maar dan het sonoma platform gebeuren (915 + ddr 2 + sonoma dothan) haalde maar net 2.4 uur... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:41:
Sonoma is niet altijd een voordeel tov de 400mhz fsb dothan hoor :)

DDR 2 geheugen heeft een veel hogere latency, en het hele sonoma gebeuren gebruikt ook nog eens meer stroom.

Voorbeeld: Ik heb een T42 top specs (met flexview dus... zuipt enorm veel stroom) ik haal met de 6 cell accu net 3 uur. De T43 met zelfde specs maar dan het sonoma platform gebeuren (915 + ddr 2 + sonoma dothan) haalde maar net 2.4 uur... ;)
Daar heb je op zich wel een goed punt, maar bij de 260 hebben ze dat toch wel redelijk goed opgelost denk ik, er zit nog gewoon DDR geheugen in, en hij haalt nog steeds lange batterijgebruiksduur. Het voordeel daarentegen is dat ie sneller is en dat er een betere ingebouwde grafische "kaart" in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje informatie aan het verzamelen van verschillende laptops, en mijn uiteindelijke keus is blijven hangen bij 2 boeken: de MSI S260 en de Dell Latitude d410. De specs zijn nagenoeg hetzelfde, evenals het gewicht (200 gram verschil volgens mij). Ik hang op dit moment iets meer naar de s260, vanwege de prijs en z'n breedbeeldscherm, aan de andere kant heeft dell weer de (naar mijn ervaring) goede service.

Ook de reviews op verschillende sites zijn hetzelfde, allebei 4/4,5 sterren.

Kan iemand mij vertellen waarom ik een van de twee absoluut wel/niet moet doen? De reacties over de s260 zijn namelijk relatief goed hier op GoT, maar ik hoor nergens iets over de d410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De lattittude D410 heeft inderdaad geen breedbeeldscherm. Hij bestaat als het ware uit twee delen. Een onderstuk (soort van docking) met bijna alle poorten er op en een optische drive. Daardoor wordt ie veel groter. Dat is het nadeel, als je bijv. een presentatie moet geven zul je ook de "dock" mee moeten nemen voor de VGA poort. Wil je een DVD afspelen dan zul je toch de "dock" mee moeten nemen. Daarnaast is de laptop vanwege het gewone scherm, qua footmark groter en heb je toch kleinere toetsen op het tobo.

Dus ik kan me voorstellen dat de S260 populairder is (helemaal als ik kijk naar prijs en design).

Ik twijfelde tussen de S260 en de D610, wellicht niet helemaal vergelijkbaar. Maar toch wilde ik graag een draagbaardere laptop (dan 15 inch). Ik moest en zou de beste garantie hebben, dus daarom heb ik gekozen voor de D610. Maar ik vind de S260 ook een hele mooie laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Heeft iemand hier igg een sony vaio X505? :)

Ding is 10" + maar 5.6mm dik.

Ben nu hard bezig met 1 te vinden.
Maar das nog mobieler dan een 12" :) echt niet normaal zo klein.

Enige nadeel is de 2000mah accu, goed voor maar 2.4 uur accu :(

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 24-06-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphx
  • Laatst online: 31-10-2024
Leuk topic dit!!

Ik ben ook op zoek naar een 12" laptop. De MSI s260 leek me wel wat en ik ben ook erg gecharmeerd van de Sony Vaio S serie. Maar vandaag zag ik een nieuwe kandidaat:
de BenQ Joybook 6000.

Heeft iemand ervaringen met deze laptop? Een keuze voor een laptop is vandaag de dag maar moeilijk met zoveel keus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
aphx schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:12:
Leuk topic dit!!

Ik ben ook op zoek naar een 12" laptop. De MSI s260 leek me wel wat en ik ben ook erg gecharmeerd van de Sony Vaio S serie. Maar vandaag zag ik een nieuwe kandidaat:
de BenQ Joybook 6000.

Heeft iemand ervaringen met deze laptop? Een keuze voor een laptop is vandaag de dag maar moeilijk met zoveel keus..
De joybook is een beetje oud, er zit volgens mij geen sonoma in. Daarnaast Benq = Acer (dus dat zou voor mij al no go zijn :P ). Hij is wel licht en dun door het ontbreken van een ingebouwde optische drive. Overigens in dezelfde categorie zit ook de Dell X1, zeer klein en compact. Of bijv. de D410. Daarnaast heeft ook IBM een zeer compacte notebook, maar daar weet RS meer over. Maar wat zijn je eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphx
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik wil graag een portable ding, 12" en licht. Doel is in de trein programmeren (eclipse) of thuis een beetje te internetten. Een firewire aansluiting zou super zijn, kan ik ook een echte geluidskaart aansluiten en Cubase draaien. Dus processor mag ook wel snel.

En het oog wil ook wat, widescreen ziet er super uit!

DVD's branden is natuurlijk leuk, maar niet noodzakelijk in de trein.
DVD kijken hoeft ook niet, films kunnen op de HD.

Die X1 lijkt me erg mooi, maar volgens mij geen firewire en langzame processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latitude D400 L07406
Intel® Pentium® M 725 (1.6Ghz, 400MHz, 2MB) + 12.1" XGA TFT display
512MB 266MHz DDR RAM (2x256MB) geheugen
6 Cell 42WHr Lithium-Ion Primary Battery
External 8XDVD / 24XCD-RW Combo Drive with Decoder Software including External Media Bay Attachment
Intel® PRO Wireless 2200 802.11b/g mini PCI card (Pentium)
3Y NBD (Next Business Day On-site ) Service

€998,-

Is dat wat? Er is namelijk niet zo heel veel keus 12 inch laptops in mijn prijsklasse met een centrino erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
prima systeempje toch?
alleen de dvd-speler is niet intern, daar zou je em om kunnen laten staan
de accu klinkt aan de lichte kant, maar dat weet ik niet zeker, kun je die nog uitbreiden?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:14:
prima systeempje toch?
alleen de dvd-speler is niet intern, daar zou je em om kunnen laten staan
de accu klinkt aan de lichte kant, maar dat weet ik niet zeker, kun je die nog uitbreiden?
Nee, ik meen van niet. Dat die niet intern is dat vind ik niet erg. Ik gebruik tegenwoordig zelden nog een cd/dvd speler.

Weet er iemand of er ook soort gelijke 12 inch laptops zijn in die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:45:
[...]

Nee, ik meen van niet. Dat die niet intern is dat vind ik niet erg. Ik gebruik tegenwoordig zelden nog een cd/dvd speler.

Weet er iemand of er ook soort gelijke 12 inch laptops zijn in die prijsklasse?
Tja, je hebt de MSI en de Medion klonen, maar die hebben niet zulke goede garantie, 3 jaar onsite en ook geen Pentium M, dus dat vind ik niet vergelijkbaar. Verder heeft de Dell als groot voordeel dat de media bay extern is, dus je hebt geen onnodig gewicht&omvang bij je (kan overigens voor sommigen ook een nadeel zijn).

Let op: de D400 gebruikt in tegenstelling tot z'n Dx10 maatjes, nog de "oude" intel 855 chipset, dus geen sonoma, nu is het verschil in snelheid maar iets van 10 %, bij de integrated graphics iets meer, maar toch iets om rekening mee te houden.

De meeste 12 inch laptops zijn veel duurder, dus dan zit je in de prijsklasse van 1400 tot 2000 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Tja, je hebt de MSI en de Medion klonen, maar die hebben niet zulke goede garantie, 3 jaar onsite en ook geen Pentium M, dus dat vind ik niet vergelijkbaar. Verder heeft de Dell als groot voordeel dat de media bay extern is, dus je hebt geen onnodig gewicht&omvang bij je (kan overigens voor sommigen ook een nadeel zijn).

Let op: de D400 gebruikt in tegenstelling tot z'n Dx10 maatjes, nog de "oude" intel 855 chipset, dus geen sonoma, nu is het verschil in snelheid maar iets van 10 %, bij de integrated graphics iets meer, maar toch iets om rekening mee te houden.

De meeste 12 inch laptops zijn veel duurder, dus dan zit je in de prijsklasse van 1400 tot 2000 euro.
Ja die heb ik ook gezien en die vind ik ook niet vergelijkbaar en die integrated graphics dat maakt toch niet zo veel uit als je er geen spelletjes op speelt? Ik heb nog een goede desktop waar ik alles mee kan. Het is meer een laptop om mee te nemen voor studie, wat typen, mp3ke luisteren, filmpje kijken enz. Dat kan toch best met zo geintegreerde kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:06:
[...]
Ja die heb ik ook gezien en die vind ik ook niet vergelijkbaar en die integrated graphics dat maakt toch niet zo veel uit als je er geen spelletjes op speelt? Ik heb nog een goede desktop waar ik alles mee kan. Het is meer een laptop om mee te nemen voor studie, wat typen, mp3ke luisteren, filmpje kijken enz. Dat kan toch best met zo geintegreerde kaart?
Er zit 512 mb ram in, dus dat gaat perfect (integrated graphics snoept daar 64-128 mb ram vanaf). Je kunt er zelfs nog een wat ouder spelletje perfect op spelen. GTA VC, CS etc. En om mee te nemen is zo'n laptop natuurlijk geweldig. Als je student bent kan het overigens wel interessant zijn om bij de ABN Amro een verzekering af te sluiten tegen vallen, drinken er overheen gooien, basic diefstal (braak bij afgesloten ruimte) etc. Dat is veel goedkoper dan bij Dell, in totaal voor 3 jaar 90 euro, tegen 200 euro bij Dell. Daarnaast is het wel een veilig gevoel als je je notebook veel meeneemt...

Ik denk dat het een erg goede keuze is, vooral omdat ie zo licht en klein is, is het gewoon ideaal om mee te nemen. Ik heb zelf een D610, maar ik heb ook lang getwijfeld tussen een 12 inch en 14 inch. Ik wilde uiteindelijk toch goede prestaties, het is bij mij ook een desktopvervanger, dus ging ik voor dit compromis (ik kwam van een 15 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:39:
[...]

Er zit 512 mb ram in, dus dat gaat perfect (integrated graphics snoept daar 64-128 mb ram vanaf). Je kunt er zelfs nog een wat ouder spelletje perfect op spelen. GTA VC, CS etc. En om mee te nemen is zo'n laptop natuurlijk geweldig. Als je student bent kan het overigens wel interessant zijn om bij de ABN Amro een verzekering af te sluiten tegen vallen, drinken er overheen gooien, basic diefstal (braak bij afgesloten ruimte) etc. Dat is veel goedkoper dan bij Dell, in totaal voor 3 jaar 90 euro, tegen 200 euro bij Dell. Daarnaast is het wel een veilig gevoel als je je notebook veel meeneemt...

Ik denk dat het een erg goede keuze is, vooral omdat ie zo licht en klein is, is het gewoon ideaal om mee te nemen. Ik heb zelf een D610, maar ik heb ook lang getwijfeld tussen een 12 inch en 14 inch. Ik wilde uiteindelijk toch goede prestaties, het is bij mij ook een desktopvervanger, dus ging ik voor dit compromis (ik kwam van een 15 inch).
Dat klinkt goed ja! Ik wacht alleen op een nieuwe actie van Dell voor dubbel geheugen of gratis bezorgkosten (want die zijn veels te hoog bij Dell) of kan je zoiets ook wel afdingen als je hem telefonisch besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:46:
[...]

Dat klinkt goed ja! Ik wacht alleen op een nieuwe actie van Dell voor dubbel geheugen of gratis bezorgkosten (want die zijn veels te hoog bij Dell) of kan je zoiets ook wel afdingen als je hem telefonisch besteld?
Op de lattitude hebben ze geen acties. Je kunt opbellen en dan moet je echt heel blij zijn als je er 50 euro vanaf praat. De bezorgkosten bij Dell zijn hoog, maar houd er rekening mee dat het om veel gewicht gaat wat helemaal vanuit Ierland komt (als je dat in de gaten houd, is het nog vrij redelijk). Maar ik denk dat als je de basisconfig incl. verzenden voor 1050 euro telefonisch kan bestellen, dat je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:25:
[...]

Op de lattitude hebben ze geen acties. Je kunt opbellen en dan moet je echt heel blij zijn als je er 50 euro vanaf praat. De bezorgkosten bij Dell zijn hoog, maar houd er rekening mee dat het om veel gewicht gaat wat helemaal vanuit Ierland komt (als je dat in de gaten houd, is het nog vrij redelijk). Maar ik denk dat als je de basisconfig incl. verzenden voor 1050 euro telefonisch kan bestellen, dat je het goed doet.
Damn :( Dat wordt dan toch nog 1050+ euro! Waarom hebben ze op die lattitude geen acties eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Omdat die vaak zakelijk worden verkocht acties gelden meer voor consumenten producten, Dimension pc's en Inspirion notebooks ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:34:
Omdat die vaak zakelijk worden verkocht acties gelden meer voor consumenten producten, Dimension pc's en Inspirion notebooks ;)
Tja, het is opzich wel een scherpe prijs! Maar ja ik ben toch ook gewoon een standaard consument! De Apple iBooks hebben niet voor niets een klein formaat en daar krijg je wel mooi studentkorting!

Weet er iemand een laptop met soortgelijke specs (en garantie?) anders gaat het em wel worden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tja, 1000 euro voor een 12 inch laptop met zulke specs en 3 jaar onsite garantie vind je natuurlijk nergens anders. Dat kan ik je zo wel vertellen (ook omdat ik dus gekeken heb naar 12 inch notebook).

Een ibook met applecare is dus ook een stuk duurder (ook al heb je studentenkorting). Maar nogmaals bel ze gewoon even op!

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:54:
Latitude D400 L07406
€998,-

Is dat wat? Er is namelijk niet zo heel veel keus 12 inch laptops in mijn prijsklasse met een centrino erin.
Ik zie zelf alleen maar de D410 staan op de website.
Maar bij mij op het werk heeft een collega een D400 en ik vind hem niet ècht ultraportabel voor een 12 inchertje. Ik bedoel, ze hadden nog wat meer afslankmaatregelen kunnen treffen, zeker als je nagaat dat er heel wat (breedbeeld) 12 inchertjes zijn die bovendien de CD/DVD ingebouwd hebben.
Dan is de X1 een stuk slanker, samen met non-Dell machines.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victorvo schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:00:
[...]

Ik zie zelf alleen maar de D410 staan op de website.
Maar bij mij op het werk heeft een collega een D400 en ik vind hem niet ècht ultraportabel voor een 12 inchertje. Ik bedoel, ze hadden nog wat meer afslankmaatregelen kunnen treffen, zeker als je nagaat dat er heel wat (breedbeeld) 12 inchertjes zijn die bovendien de CD/DVD ingebouwd hebben.
Dan is de X1 een stuk slanker, samen met non-Dell machines.
Daar zit dan meestal ook wel een ander prijskaartje aan helaas en de X1 is wel stukken duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:10:
[...]

Daar zit dan meestal ook wel een ander prijskaartje aan helaas en de X1 is wel stukken duurder..
Da´s waar, en voor 998 is dit een prima koop. :Y)
Vooral die 3jaar next business day on site garantie is uitstekend. Voor 17:00 een storing gemeld betekent dat ze de volgende dag tussen 8:30 en 17:00 op de stoep staan.

De schermresolutie is XGA 1024x768 maar de video out kan gewoon 1280x1024 en 1600x1200 aan. Hij werkt ook met het Dell D-Dock, als je dat op Ebay of zo op de kop kan tikken.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

victorvo schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:29:
[...]

Da´s waar, en voor 998 is dit een prima koop. :Y)
Vooral die 3jaar next business day on site garantie is uitstekend. Voor 17:00 een storing gemeld betekent dat ze de volgende dag tussen 8:30 en 17:00 op de stoep staan.

De schermresolutie is XGA 1024x768 maar de video out kan gewoon 1280x1024 en 1600x1200 aan. Hij werkt ook met het Dell D-Dock, als je dat op Ebay of zo op de kop kan tikken.
Kijk eens in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1041073

Dit verbrede iedergeval mijn horizon enorm ;)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien een laptop waarschijnlijk een eenmalige gebeurtenis is gezien mijn toekomstig budget wil ik toch zeker weten dat ik wel het meeste uit mn geld haal.

Ik ben echter niet zo goed thuis in de notebook wereld en ik zou graag advies willen, wat volgens jullie de beste laptop is.

Het gaat dus om de Dell latitude D400 of de duurdere D410 (Is het ook dat die veel meer waar bied voor die meerprijs?) of een MSI S250.

Wat is nou de beste keus volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
kijken jullie ook nog naar 10" laptops?

Op ebay zijn de laatste tijd echt heelveel 8 tot 10" laptops te vinden.

Ik heb atm zelf een 10" Sony Vaio T1XP (T250P in de us) ... en ik moet zeggen, nu ik een 10" heb wil ik niet meer terug naar 12" ...

Ik werk atm op 1280 op een 10" scherm :) veel fijner dan de normale XGA resolutie op een 12" :)

Mogelijk dus een goede tip!

(en je mist helemaal niks, in dit model zit ook een -+ dvd brander, en een grote 6cell accu voor 6:40 op 1 accu :))

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 21-07-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die 10" inch dingen niet veel prijziger nog dan 12"?

Nou ja dvd brander etc boeit me toch niet zoveel als ie maar lang mee gaat op een accu en toch een beetje stabiel XP kan draaien.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.