[Overview] 12" Laptops Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
nee, dat is klinkbare onzin, ik heb 2200BG nics met sp2 werkend. Perfect gewoon.

Die kaarten zitten in idd in zon 40% van alle centrino platform laptopjes :)

Ik zou dus niet akkoord gaan met deze oplossing, laat ze dan maar een A/B/G aorthos nic plaatsen ofzo, maar je moet er zeker niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Kleintje81 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:33:
[...]

Ik ben nog steeds wachtend, de 10 werkdagen zijn nu voorbij, zal ze volgende week eens een belletje geven. Vrees dat ik in zelfde schuitje zit als waar jij bent geweest. :(

Ben van plan om deze order ook te annuleren en ergens anders te bestellen.
Waar heb jij je S5200 besteld als ik vragen mag? En krijg je daar ook 2 accu's?
Zit er niet op te wachten om straks bij een andere zaak de bestelling te plaatsen en een accu te missen.
Als je ze belt zeggen ze waarschijnlijk dat hij nog niet binnen is, maar dat ze hem toch echt wel 'volgende week' binnen denken te hebben.

Ik heb hem besteld bij PCSNEL. Hier is hij wat duurder, aangezien er een betere schijf, meer geheugen en een OS bij zit. Bij mijn bestelling heb ik alleen geen insteekmap ontvangen (wel de tas, muis, accu's etc.) en heb ik een Banias gehad i.p.v. een Dothan. Ik heb ze hier zojuist over gemaild. Ik zou hier dus eerst even goed naar informeren, voordat je een bestelling plaatst. Er heerst een vloek over mijn laptopaankoop denk ik.
(Voor de rest ben ik wel zeeer te spreken over de laptop :9~ )

@victorvo: bedankt voor de info. Het is dus helaas een Banias

[ Voor 4% gewijzigd door raps op 05-02-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Tja, zoveel trager is de Banias nu ook weer niet.

Zelfs de celeron-M (512kb cache, geen speedstep en banias core) kan nog wel mee komen met een low end dothan.

Ik heb 4 verschillende P-m laptops gehad, waarvan 1 dothan, en die is het snelste ja. Maar het is geen extreem verschil (nu kan ik ook geen super goede benchmark draaien omdat mijn dothan 400mhz sneller is dan mijn snelste banias 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 05-02-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

RS_003 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:44:
nee, dat is klinkbare onzin, ik heb 2200BG nics met sp2 werkend. Perfect gewoon.

Die kaarten zitten in idd in zon 40% van alle centrino platform laptopjes :)

Ik zou dus niet akkoord gaan met deze oplossing, laat ze dan maar een A/B/G aorthos nic plaatsen ofzo, maar je moet er zeker niet op achteruit gaan.
Ik ben ook zeker niet van plan om voor altijd met dit PCMCIA nic'je te gaan zitten, ookal issie nog zo goed :P Ik heb ook gevraagd of ze willen bemiddelen voor een ander MiniPCI kaartje. Ik laat 'm niet voor niks intern zetten :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Gister gebeld door de Laptopper, omdat het lang duurt mocht ik kiezen tussen voor een bedrag iets extra uitzoeken of korting op de huidige order, heb voor het laatste gekozen. Ik zou de laptop volgende week kunnen verwachten. Ik ben benieuwd, wacht nog even af, ze hebben in ieder geval een positieve indruk op me achtergelaten dmv dat telefoontje. :)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

En, kleintje: heb je iets ontvangen? :)

In de computable van deze week staat een uitgebreide review van subnotebooks, waarbij de Toshiba r100 als 'TOP' eruit komt, en de s5200 als 'BEST'. Dit laatste alleen omdat de accu niet lang genoeg mee zou gaan. Nu weten wij hier @GoT natuurlijk dat je 2 accu's krijgt bij je s5..

Het is wel een interessant artikel, maar ik krijg hoofdpijn van de vele fouten die erin staan, zoals ' de Pentium M Centrino' etc. Ook staat bij elke laptop dat er een intel 855GM(E) chipset inzit en dat die traag is in de grafische testen. Maar ja. Waar koop je zo'n ding voor? Om er doom3 op te gaan spelen?? Beetje suffe test dus maar wel een mooi overzicht van een stuk of 8 modellen.

Helaas kan je hem niet online inzien, of althans ik kan het niet vinden. Voor de liefhebbers kan ik wel een foto/scan maken maar ik denk dat het kwa auteursrechten niet hier past..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

[Psst: Handige topic, maar kort kritiek: doordat forum vaste breedte heeft in nieuwe stijl layout, zijn de tabellen met 3 foto's naast elkaar (3 kolommen dus) deels weggestopt onder grijze deel rechts, in de eerste paar postingen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, zo kan ik niet zien wat er staat. Het staat ook zo beetje slordig. Kan de mod hier wat aan doen?]

Ik weet dat 12 inch leuk en klein is, maar ik doe toch maar met Libretto 110CT. Die is nog kleiner en lichter. Kan bijna zo in je grote zak. Biedt ook al ruimte voor 2x pcmcia.
Voldoende voor eenvoudig internetten / email / chat / gps / routeplanner.
Als normale laptop doe ik met Dell L. D600, welke 14,1 inch scherm heeft, maar wel 1400x1050 kan weergeven. Dat is hoge resolutie die je niet snel tegenkomt op laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MrDummy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 01:13:
[Psst: Handige topic, maar kort kritiek: doordat forum vaste breedte heeft in nieuwe stijl layout, zijn de tabellen met 3 foto's naast elkaar (3 kolommen dus) deels weggestopt onder grijze deel rechts, in de eerste paar postingen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, zo kan ik niet zien wat er staat. Het staat ook zo beetje slordig. Kan de mod hier wat aan doen?]

Ik weet dat 12 inch leuk en klein is, maar ik doe toch maar met Libretto 110CT. Die is nog kleiner en lichter. Kan bijna zo in je grote zak. Biedt ook al ruimte voor 2x pcmcia.
Voldoende voor eenvoudig internetten / email / chat / gps / routeplanner.
Als normale laptop doe ik met Dell L. D600, welke 14,1 inch scherm heeft, maar wel 1400x1050 kan weergeven. Dat is hoge resolutie die je niet snel tegenkomt op laptop.
Nou, de meeste high-end consumer laptops hebben al 1600x1200 (en 1400x1050 zie je ook al vaak)

en 14" @ 1400x1050 is ook niet uniek hoor :P
Mijn baas heeft een sony pgz-nogwattus en die heeft ook zon 1400x1050 scherm. Wel erg mooi beeld moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

pjottum schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:00:
En, kleintje: heb je iets ontvangen? :)
Ik ben nog steeds geduldig aan het wachten, de week is in ieder geval voorbij, hopelijk krijg ik snel wat te horen, anders eet ik mijn oude laptop op... :)

Tevens ben ik voor deze 12" gegaan, omdat dit het beste werkbaar formaat en mobiliteit voor me is.
Zo'n Libretto is wel leuk en aardig, echter lijkt het me niet fijn werkbaar met zo'n klein toetsenbord, wat dus bij een 12" voor mij nog wel het geval is. Mijn mening is dan ook als je echt compact wil je het beste een PDA kan nemen.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik kwam deze MSI nog tegen. Lijkt me zeker stoer. Alleen kan ik totaal geen duidelijkheid krijgen over die videokaart die erin zit.. :(

Kan/heeft iemand trouwens die Jewel Topaz 9600 is getest op 'snelheid' van de videokaart? Draaien sommige wat nieuwre 3d games nog normaal? (speelbaar). (ik verwacht natuurlijk geen super kwaliteit ofzo). Want de chipset is wel hetzelde als de Asus (die nog redelijk presteert) alleen de video chipset ziet er afwijkend uit .. en de Intel Graphics ding staat niet bekend om ze snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

CT schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:57:
Ik kwam deze MSI nog tegen. Lijkt me zeker stoer. Alleen kan ik totaal geen duidelijkheid krijgen over die videokaart die erin zit.. :(

Kan/heeft iemand trouwens die Jewel Topaz 9600 is getest op 'snelheid' van de videokaart? Draaien sommige wat nieuwre 3d games nog normaal? (speelbaar). (ik verwacht natuurlijk geen super kwaliteit ofzo). Want de chipset is wel hetzelde als de Asus (die nog redelijk presteert) alleen de video chipset ziet er afwijkend uit .. en de Intel Graphics ding staat niet bekend om ze snelheid..
Zit een SIS videokaart in zie chipset, meer details staan in de manual pdf moet je maar ff downloaden. 128bit shared geheugen SIS videokaart.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CycloneX schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:15:
[...]

Zit een SIS videokaart in zie chipset, meer details staan in de manual pdf moet je maar ff downloaden. 128bit shared geheugen SIS videokaart.
Thanks, had al op SiS site een specs lijst gevonden, SiS Mirage.. totale crap dus :) (Ook al wat andere teste gevonden van vergelijkbare chipsets, games waren onmogelijk :P )
Jammer, ding ziet er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ik heb eens op de website van MSI gekeken en daar zag ik dit model staan. Niet met een gigantische videokaart, maar misschien een verbetering(etje) tegenover die SiS chip in de S250, namelijk de Intel onboard graphics chip :P.

In elk geval voor de liefhebbers misschien aardig om ernaar te kijken.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Cavorka
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
MrDummy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 01:13:
Psst: fatsoenlijke browser gebruiken. ;)

Maar anyways, ik zal kijken of ik er wat aan kan doen, maar op het moment is het gewoon IE die dom is.

Ik zal zo snel mogelijk de FlyBook en de MSI MEGABOOK S250 toevoegen.

EDIT: Note to myself:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3589
http://www.laptops.nl/fra...nce/new/vx1000/vx1000.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 24-02-2005 19:54 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:29

Opa

Nu Multifocaal!

Dell heeft nu ook een Alviso broertje voor de D400, heel origineel de D410 gedoopt. :)

Equipped with Microsoft® Windows® Operating System
Up to Intel® Pentium® M 760 Processors (2.0Ghz)
Intel® 915GM chipset with 533Mhz FSB
12.1" XGA (1024 X 768 ) TFT colour display
2MB on-die L2 cache
256MB to 2GB 400/533Mhz DDR2 Memory
Intel® 915 Graphics Media Accelerator with 128MB (shared) video memory
Internal MiniPCI Wireless 802.11 card - Choice of b, b/g or b/g/a Intel 2100, 2200 or 2915
10/100/1000 Ethernet LAN on Motherboard + internal 56Kbps V.92 Modem
Up to 80GB Hard Disk Drive
Supports PCI Express
Optional Integrated Bluetooth
One type I or Type II PC Card slot
Integrated Smartcard Reader
Ports: VGA, 3 x USB 2.0, IR (IrDa v.1.1), RJ-11, RJ-45, Docking Connector
Option of External 24x (max) CD-ROM drive or CD-RW or 8x DVD-ROM drive or CD-RW/DVD Combo or DVD+RW Drive
Integrated DualPoint - TouchPad & PointStick pointing devices
Optional Media Base with port replication, extra battery compartment and modular bay for optical drive
High quality audio system with built-in speakers (Geen hi definition dus)
'Smart' Advanced Lithium Ion 6 cell battery pack with ExpressCharge (of zware 90 Whr accu)
3 years International Next Business Day On-Site service (years 1, 2 & 3) Max 4 yr with complete care.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Asus heeft ook weer een nieuwe, de W5A, zie de laptopper voor meer info.

Hij lijkt een beetje qua specificaties op de Sony Picturebook

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo, een heel net ding.

Ik ga morgens eens kijken of ik die ook kan leveren.
If so, ga ik eens kijken of ik er 1 kan bestellen voor een klant (zodat ik er eerst ook nog ff naar kan kijken :P)

Dat ding is niet mis zeg :D

Ben alleen benieuwd naar de behuizing en de scharnieren. (dat is op dit moment + de garantie nog altijd voor mij een reden om voor de X31 of X40/X41 te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

w5a is natuurlijk de Widescreen versie van de s5 (zelfde 'metalen' randje).
De specs zijn wel.. wow.. :)
Ga zo door Asus, dan koop ik over 2 jaar weer een asus ultra ;-)

Ik kan er bij Asus nog niks over vinden, dus de levertijd zal wel ietsjes langer zijn ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Eindelijk mijn ASUS S5200 binnen, het heeft even geduurd, maar doordat ik het druk had, heb ik het beestje een weekje moeten laten wachten bij de laptopper. Zeer professionele zaak en ben zeker tevreden, hulde!

Wat een prachtding, ben hem nu een beetje aan het installeren, de P4-M 1.4 lijkt al veel sneller dan mijn Athlon XP 2500+ desktop pc. >:)

BF2 stats Systemen

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Wordt z.s.m. toegevoegd:
- FlyBook
- MEGABOOK S250
- Diabloo C1300
- ADVANCE VX1000
- Dell D410
- Asus W5A

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
mischien kan je beter het megabook s260 toevoegen ipv de s250, de s260 lijkt mij meer uptodate, of allebei natuurlijk als je er zin in hebt ;)

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
jaguarxj16 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:37:
mischien kan je beter het megabook s260 toevoegen ipv de s250, de s260 lijkt mij meer uptodate, of allebei natuurlijk als je er zin in hebt ;)
Argh, ben net klaar. :P

Misschien morgen dan, die Dell410 heb ik nu (nog) niet toegevoegd, want die is echt zo goed als gelijk aan de D400. Die gaat er dan misschien ook morgen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Cavorka schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:39:
[...]

Argh, ben net klaar. :P

Misschien morgen dan, die Dell410 heb ik nu (nog) niet toegevoegd, want die is echt zo goed als gelijk aan de D400. Die gaat er dan misschien ook morgen erbij.
With all due respect, de D410 is toch een kleine revolutie, want er zit de tweede generatie Centrino technologie in, met i915 (Alviso) chipset, de i900 graphics en de 533MHz FSB. B)

Oh en de review van Zive over de D400 is Tsjechisch. ;)

D410 review>
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1757493,00.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Opa op 02-03-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
victorvo schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:34:
[...]
With all due respect, de D410 is toch een kleine revolutie, want er zit de tweede generatie Centrino technologie in, met i915 (Alviso) chipset, de i900 graphics en de 533MHz FSB. B)

Oh en de review van Zive over de D400 is Tsjechisch. ;)

D410 review>
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1757493,00.asp
"kleine evolutie" dan. :) Maar is goed, ik zal hem vanavond toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

MSI Megabook S250,

zijn hier gebruikers ervaringen mee ? erg mooi, magnesium behuizing en vooral spot goedkoop. Goede resolutie.

1 -punt... battery life :(

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Elk land heeft zo zijn eigen aanbieder voor Thinkpads aan studenten - in Nederland is dat campuskorting.nl, in Duitsland campusrabatt.de en in Oostenrijk heeft notebook4u.at een licentie, zo kwam ik tegen. De Oostenrijkse aanbieding is erg interessant: een X40 met 8-cell accu en een Dothan LV 1.4GHz (Pentium M 738) voor 1590 euro - dat is dus minder dan er in Nederland gevraagd wordt voor een ouder model, om nog maar niet te beginnen over de prijs die campuskorting.nl vraagt voor de nieuwere versie van de X40.

Die Oostenrijkers leveren ook aan het buitenland en bovendien betaal je de BTW in eigen land, dus in dit geval krijg je nog 1% van de aanschafwaarde terug (Oostenrijk hanteert een BTW-tarief van 20%). Natuurlijk betaal je wel bezorgkosten, maar die zijn maar 35 euro lijkt het - dat is minder dan wat campuskorting.nl voor bezorging binnen Nederland vraagt. Het enige punt is dat je ergens een Nederlands toetsenbord vandaan moet halen, natuurlijk. Voor de mensen die dat ervoor over hebben, lijkt dit me een interessante aanbieding :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:32:
MSI Megabook S250,

zijn hier gebruikers ervaringen mee ? erg mooi, magnesium behuizing en vooral spot goedkoop. Goede resolutie.

1 -punt... battery life :(
Ben je ook bij de cebit geweest?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Ik ben aan het twijfelen tussen de MSI S250 en de Topaz 9600, heeft iemand tips waarom ik de ene of andere zou moeten kopen? De mealen behuizing van de MSi spreekt me erg aan. Iets mindere prestaties van de videokaart vind ik niet zo erg.
Bovendien is de MSI in Duitsland erg goedkoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
weertenaar schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:04:
Ik ben aan het twijfelen tussen de MSI S250 en de Topaz 9600, heeft iemand tips waarom ik de ene of andere zou moeten kopen? De mealen behuizing van de MSi spreekt me erg aan. Iets mindere prestaties van de videokaart vind ik niet zo erg.
Bovendien is de MSI in Duitsland erg goedkoop te krijgen.
Ik zit ook (nu mn huidige laptop uitgescheden is) tussen deze twee te kiezen.

Daarbij zit ik in dubio over Celeron M of Pentium M. M'n laptop gebruik ik voornamelijk voor: Office pakket, Dreamweaver (heel af en toe ook Photoshop voor kleine dingetjes) en MS Virtual PC. Zoiezo wil ik 512 mb memory, maar of ik nou celeron of pentium merk vraag ik me af, kan iemand daar iets over vertelle n?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Qua snelheid scheelt een Celeron-M zo'n 1 a 2 % in snelheid met een gelijk geklokt Pentium-M broertje. Het grote nadeel van de Celeron is echter dat hij GEEN speedstep heeft en zich dus niet onderklokt als 'ie uit z'n neus kan eten zoals de Pentium M doet. Je zal dus accuduur inleveren als je voor een celeron kiest..!

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
strandbal schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:10:
Qua snelheid scheelt een Celeron-M zo'n 1 a 2 % in snelheid met een gelijk geklokt Pentium-M broertje. Het grote nadeel van de Celeron is echter dat hij GEEN speedstep heeft en zich dus niet onderklokt als 'ie uit z'n neus kan eten zoals de Pentium M doet. Je zal dus accuduur inleveren als je voor een celeron kiest..!
offtopic:
ik heb je een e-mail gestuurd

Dus Celeron M heeft geen speedstep? Of normale Celeron heeft dat niet ?

[ Voor 10% gewijzigd door Speedener op 19-03-2005 19:26 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Celeron M heeft dus idd geen speedstep, daar moet je een stap voor omhoog om een Pentium M te krijgen. Ik heb zelf een Topaz 9600 gekozen met een 1.6 Dothan, daar ben ik erg tevreden over.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:39:
[...]

Ben je ook bij de cebit geweest?? ;)
nope.. kun jij me meer vertellen over de machine ?

ik ben momenteel druk op zoek naar een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:38:
[...]

nope.. kun jij me meer vertellen over de machine ?

ik ben momenteel druk op zoek naar een motor.
Als ik jouw was zal ik nog even geduld hebben en wachten op de s260. Daar is de batterijduur veel langer van. En voor de rest bijna hetzelfde als de s250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
De MSI S250 is in Duitsland trouwens ook leverbaar door Medion (www.medion.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus ook al een tijdje op zoek naar een knappe 12" (of een lichte 14").
Nu zit ik dus telkens tussen verschillende laptops te zweven... Zo zijn er al assus (M2...) sony (b1vp) Jewel (topaz 9600) langsgekomen.

Twee stijgen er nu bovenuit eigenlijk: de Apple iBook G4, MSI 250 (liefts de 260). Veel doet het uiterlijk moet ik toegeven (mooi wit) maar de anderen hadden ook dingen die me tegenstonden (Geen .11g, geen tv-out, onbekend merk enz..)

Ik heb eigenlijk twee vragen aan jullie (zijn beide even duur ongeveer 950 Euro):
1. Het is toch zo dat de MSI 12" breedbeeld is? en de apple 4:3? En zo ja, wat geeft nou eigenlijk een groter beeldoppervlak, mij lijkt 4:3 (net als bij tv's). Maar bij films kijken (érg belangrijk voor mij) is de Apple in het nadeel lijkt mij (en bij browsen weer de Apple in het voordeel). pff...
2. Welke zouden jullie nemen :) :) :) :)... en waarom.

Bij voorbaat veel dank O-)

@ Weertenaar: Medion levert zeker niet in NL? Medionshop in NL heeft hem in niet in het assortiment namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

op hardware.info staat 2 reviews van de s250 en de s260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukeotto schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:42:
op hardware.info staat 2 reviews van de s250 en de s260
Dank voor tik, heb ze idd gelezen, daarom wilde ik ook graag de 260, maar twijfel dus nog tussen de Apple. Nadeel van de MSI's is dat ze maar beperkt leverbaar zijn in NL (de 250 bij een winkel of twee geloof ik en de 260 nog helemaal niet). Bovendien wordt de 260 waarschijnlijk wat duurder (+200=1100 euro).. en ik weet niet of ik dat er meer voor over heb.. (nee dus :) ).
Dus als mensen nog adresjes weten (ook evt. om een keer in handen te hebben, ook wel fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vers van de pers, Dell heeft zijn nieuwe 12 inch laptop aangekondigd. Gebaseerd op de Samsung Q30.
Voor meer details:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2283

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:39
Trekpleister heeft deze week (5 april) een Cybermaxx 12,1" in de aanbieding. Volgens mij zit er een MSI S250 onder, hij ziet er precies eender uit. Voor ca EUR 900,- biedt hij meer (256Mb en DVD combo) dan de MSI. Voor mij is alleen onduidelijk hoe groot de HD is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:04:
Vers van de pers, Dell heeft zijn nieuwe 12 inch laptop aangekondigd. Gebaseerd op de Samsung Q30.
Voor meer details:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2283

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Hoei! Weet iemand waar ik die Samsung kan bestellen? Of wanneer die Dell in de omloop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

integro schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:20:
Trekpleister heeft deze week (5 april) een Cybermaxx 12,1" in de aanbieding. Volgens mij zit er een MSI S250 onder, hij ziet er precies eender uit. Voor ca EUR 900,- biedt hij meer (256Mb en DVD combo) dan de MSI. Voor mij is alleen onduidelijk hoe groot de HD is.....
Mmmm... ziet er inderdaad wel goed uit.. Kost om exact te zijn 879, linkje: http://www.trekpleister.nl/magazine/

Interessant... Lijkt inderdaad precies op die MSI. Nou wordt ie in Duitsland ook als Medion verkocht (de MSI) dus zo gek is dit dan ook weer niet ('powered by Medion'). Maar het is dan wel een redelijk goede aanbieding lijkt me zo..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Is idd erg goedkoop, maar vergeet niet dat de meest MSI S250 verkocht worden met een PEntium M 1.4 of een Celeron M 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat voor harddisk zou daarin zitten? staat niet in de advertentie? ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
De harddisk is 40Gb (volgens de medion website).

Ik heb net zelf een HP Pavilion dv1159ea gekocht (ben ik erg tevreden mee) maar de Cybermaxx ziet er ook goed uit. Ik wilde alleen wel een Pentium-M en geen Celeron-M aangezien de eerste iets beter om gaat met de accu (speedstep) en accuduur voor mij heel belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:58:
[...]

Hoei! Weet iemand waar ik die Samsung kan bestellen? Of wanneer die Dell in de omloop komt?
Die samsung is idd mooi, maar met die medion / kruidvat laptop zou ik niet gezien willen worden :)

Ik heb op de Cebit btw geloof al die samsungs in RL gezien. Erg mooi dingetje.

Maar net iets groter dan m'n X40 (mja, die kost ook factor 2 meer denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:03:
[...]

Die samsung is idd mooi, maar met die medion / kruidvat laptop zou ik niet gezien willen worden :)

Ik heb op de Cebit btw geloof al die samsungs in RL gezien. Erg mooi dingetje.

Maar net iets groter dan m'n X40 (mja, die kost ook factor 2 meer denk ik zo)
Wat is er dan mis met die kruitvat laptop, dat je er niet gezien mee wil worden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.. ahum..
Net zoals je als zakenman niet in je Fiat Panda gezien wilt worden.. Stijl was het woord ervoor volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horned Devil: de samsung Q30 is redelijk duur, ik hoop en denk dat de dell goedkoper zal zijn. Volgens die reviewsite is Samsung Q30 te koop in Engeland voor rond 2700 euro. Maar in Duitsland is ie voor 3000+ met betere specs te koop. www.lapxpress.de

In Amerika kan je hem al bij Dell al bestellen als een klein bedrijf ipv een normaal consument. Daar zijn de prijzen van 1600-2258 dollar.
http://www1.us.dell.com/c..._x1?c=us&cs=04&l=en&s=bsd

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:30:
In Amerika kan je [de Latitude X1] al bij Dell al bestellen als een klein bedrijf ipv een normaal consument. Daar zijn de prijzen van 1600-2258 dollar.
http://www1.us.dell.com/c..._x1?c=us&cs=04&l=en&s=bsd
De Latitude reeks is niet bedoeld voor "consumenten". Daar hebben ze de Inspiron reeks voor, met in Amerika de m700.

Ook in Nederland kan je de X1 al bestellen. (Call to Order : 020 674 42 00). Wat de levertijd is, is een tweede.
In Engeland ligt het prijsniveau iets onder dat van de X300. Houd rekening met de BTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De IBM Thinkpad X32 en X41 duiken op in de productlijsten van IBM :). De X40 kan nu worden uitgerust met een grotere HD (60GB) en beschikt door de nieuwere Intel-chipset over een betere grafische core. Daarnaast is er een fingerprint reader ingebouwd. Voor specificaties van alle modellen, zie het TAbook. Overigens schijnt de grotere HD ook een optie te worden op de X40 (waarmee een van de belangrijke nadelen van die laptop een stuk verbeterd wordt - de schijf is nog steeds wel traag, maar in ieder geval van fatsoenlijk formaat :)).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47
De Dell X1 is nu op de NL-site onder Kleine ondernemingen ook te configureren en bestellen:

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
Ik heb de x1 gisteren besteld.

Levertijd ongeveer 18 werkdagen.

Zodra ik hem heb zal ik een leuke review gaan schrijven.

;)

Ps trouwens de x1 is wel erg goedkoop. Vanaf 1200 euro. Terwijl de Samsung q30 ongeveer 3500 euro kost ! Das echt DELL goedkoop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
* Bartjeee zit erover te denken om in de loop van de grote vakantie de MSI Megabook S270 te kopen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/S270.jpg.
Is de eerste 12" laptop die ik ben tegen gekomen met de AMD Turion. Ik ben hem al op een paar Duitse sites tegen gekomen voor ongeveer €1100,-. Specs

offtopic:
Edit: Plaatje gefixt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeee op 14-04-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

computergenie schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:30:
Ik heb de x1 gisteren besteld.

Levertijd ongeveer 18 werkdagen.

Zodra ik hem heb zal ik een leuke review gaan schrijven.

;)

Ps trouwens de x1 is wel erg goedkoop. Vanaf 1200 euro. Terwijl de Samsung q30 ongeveer 3500 euro kost ! Das echt DELL goedkoop 8)7
Is de x1 dan hetzelfde als de q30? (/me loopt wat achter, soms.. ;) )
Bartjeee schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:43:
* Bartjeee zit erover te denken om in de loop van de grote vakantie de MSI Megabook S270 te kopen.
Is de eerste 12" laptop die ik ben tegen gekomen met de AMD Turion. Ik ben hem al op een paar Duitse sites tegen gekomen voor ongeveer €1100,-.
Lijkt me een mooi apparaat, maar ik heb nog geen echte tests gezien van de turion. Ik kan me wel wa fp-posts herinneren, maar geen reviews ofzo. Ik zou er toch even op wachten. (fwiw, in de computable stond vorige week een negatief bericht over turion tov pentium-m)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
X1 Subnotebook

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/latit/x1_front_314x314.jpg

Lees hier een review:

Review PCmag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Haha, dit is echt grappig, (maar misschien een beetje off-topic ;), de marketingdepartment van MSI weet elk nadeel wel in een voordeel om te bouwen. Ipv dat ze zeggen: "helaas is het scherm wel erg reflectief, waardoor het zicht minder wordt, schrijven ze:
What's more, you can have a quick look at yourself thru the mirror-like flat screen of the MEGA BOOK S260. Fix and freshen up yourself before going to your next appointment. When you look your best, you can successfully close any deal.
met dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/nb/1012/model002.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
OMG, dat is idd wel erg 8)7

Maar zo extreem vervelend is zon scherm niet hoor, ik heb op mijn desk 2 Xerox XL775 schermen staan.
En dat is best te doen, verder zijn de sony onyx black schermen ook best werkbaar toch ? :)

[ Voor 62% gewijzigd door Roberto op 09-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
pjottum schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:39:
[...]

Is de x1 dan hetzelfde als de q30? (/me loopt wat achter, soms.. ;) )

[...]

Lijkt me een mooi apparaat, maar ik heb nog geen echte tests gezien van de turion. Ik kan me wel wa fp-posts herinneren, maar geen reviews ofzo. Ik zou er toch even op wachten. (fwiw, in de computable stond vorige week een negatief bericht over turion tov pentium-m)
Ik wacht ook wel op een paar reviewtjes :). Maar het desgin en de specs spraken me wel aan. Op de site van MSI staat dat hij 3,5 uur op de batterij doet de Dell X1 6 uur dat is natuurlijk wel een stuk beter. Maar misschien is dit in de praktijk anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 09-04-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb zelf ook de keuze gemaakt voor een 12" laptop (na veel wikken en wegen), de Asus S5600N is het geworden. Ik merk steeds meer dat mensen een laptop nemen voor "erbij" en dat ie dan vooral niet te groot en log moet zijn, het is bijna een trend te noemen, erg eng :P Misschien dat ik een kort reviewtje schrijf zodra ik de laptop een tijdje in mijn bezit heb. Kan eventueel handig zijn voor het geval iemand tegen een vergelijkbaar type aanloopt en wil weten of het wat "is" zeg maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 10-04-2005 01:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Trouwens ik heb nog twee reviews gevonden over 12" laptops

Namelijk deze:

http://www.enet.com.cn/no...r/A20050322400890_10.html

en

http://notebook.china.com.../20050327/12196779_6.html

Het zijn chinese sites. om te vertalen gebruik ik :

http://www.worldlingo.com/en/websites/url_translator.html

Het mooie van deze reviews is dat van diverse laptops de Mobile Mark 2002, PCmark2004 en 3dmark waarden worden gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:18:
[...]

Mmmm... ziet er inderdaad wel goed uit.. Kost om exact te zijn 879, linkje: http://www.trekpleister.nl/magazine/

Interessant... Lijkt inderdaad precies op die MSI. Nou wordt ie in Duitsland ook als Medion verkocht (de MSI) dus zo gek is dit dan ook weer niet ('powered by Medion'). Maar het is dan wel een redelijk goede aanbieding lijkt me zo..
Het is opzich ook een goed aanbieding, alleen is het toetsen bord AZERTY ipv QWERTY!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Geen ramp als je blind toetst? + kan het niet gewoon zijn dat ze het van een andere site hebben geript? (het plaatje dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:44:
[...]

Het is opzich ook een goed aanbieding, alleen is het toetsen bord AZERTY ipv QWERTY!!
Jij bent echt wakker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
had het eerst zelf ook niet door, maar las het ergens, dus dacht post het even voor mensen die er mischien intuinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

2Dutch schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:47:
Ik heb zelf ook de keuze gemaakt voor een 12" laptop (na veel wikken en wegen), de Asus S5600N is het geworden. Ik merk steeds meer dat mensen een laptop nemen voor "erbij" en dat ie dan vooral niet te groot en log moet zijn, het is bijna een trend te noemen, erg eng :P Misschien dat ik een kort reviewtje schrijf zodra ik de laptop een tijdje in mijn bezit heb. Kan eventueel handig zijn voor het geval iemand tegen een vergelijkbaar type aanloopt en wil weten of het wat "is" zeg maar :)
Goeie keuze. :)
Er is een S5 topic, dat zou je door kunnen lezen omtrend deze laptop. (zie mijn posthistory ;-))

Ik heb in Augustus vorig jaar een bbg geschreven voor 12"ers en daar kwam toen de s5 als beste uit (met 2 accu's etc, en ten opzichte van wat er toen verkrijgbaar was). In de tweede bbg was dit de x40.

Ik heb hem ook voor erbij, maar gebruik hem wel bijna meer dan mijn pc - mede door de eenvoud van meenemen en het wlan gebruik ik hem door het hele huis...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49
jaguarxj16 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:44:
[...]
vriendin van me heeft m gekocht en heeft gewoon een qwerty keyboard hoor... Erg leuk en vooral MOOI dingetje zeg... alleen jammer dat ie maar 1 uur met de accu doet.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
dat zou best kunnen, ik heb de laptop nog nooit in het echt gezien, maar zag het op het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pjottum schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:21:
[...]

Goeie keuze. :)
Er is een S5 topic, dat zou je door kunnen lezen omtrend deze laptop. (zie mijn posthistory ;-))
Ik heb in Augustus vorig jaar een bbg geschreven voor 12"ers en daar kwam toen de s5 als beste uit (met 2 accu's etc, en ten opzichte van wat er toen verkrijgbaar was). In de tweede bbg was dit de x40.

Ik heb hem ook voor erbij, maar gebruik hem wel bijna meer dan mijn pc - mede door de eenvoud van meenemen en het wlan gebruik ik hem door het hele huis...
Ja het Ervaringen: Asus S5200 (notebook) topic is dat toch? Heb ik al aardig doorgespit, maar bedankt voor je moeite om het hier even te melden!

Ik kan niet wachten tot ik hem heb..maar vooralsnog red ik het wel met mijn trouwe 15" beestje ;)

En inderdaad, hij wordt mijn 2e pc, maar ga em vast veel gebruiken in de zomer buiten, en buitenshuis. Die best buy guide zal ik eens even zoeken, die zal ik dan ook nog even doorlezen voor wat extra informatie. Thx :>

[update]
BBG gevonden: [rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Special: Portable[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 13-04-2005 18:59 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Moriaty schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:43:
[...]

vriendin van me heeft m gekocht en heeft gewoon een qwerty keyboard hoor... Erg leuk en vooral MOOI dingetje zeg... alleen jammer dat ie maar 1 uur met de accu doet.
Een uur?!?!

Da's wel extreem kort.
Niet handig. Dan moet je dus, met je mooie 12" apparaatje, om enigszins te kunnen werken altijd de adapter meenemen. Is wel behoorlijk minder, want dan ben je dus niet klaar met de 1,5kg van het apparaat..

@2Dutch: Your welcome. (de s5 gaat op de grote accu 6+ uur mee, de kleine zo'n 2,5 uur - bij mij dan ;) )

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Is het niet mogelijk om een extra kolom op te nemen in het schema om ook wat over de behuizing te kunnen roepen.

De Jewel en de MSI lijken mij ideale laptops maar de kans is groot dat ze gewoon van brak plastic gemaakt zijn.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hmm, kom er nu pas achter dat dit topic bestaat, najah goed :)

ik zit namelijk met hetzelfde dilemma als de meesten hier, wil het liefst zo klein mogelijk en als het kan onder de € 1100,- blijven. Aangezien ik (zoals het nu staat) HBO BI ga doen is een laptop - een must.

Nu heb ik het een en ander afgezocht mbt mijn eisen, en moet de conclusie trekken dat er niet veel goedkope/goede laptops zijn. Oké, ik weet het moet ook niet al te hoge eisen stellen betreft mijn budget Maar mijn voornaamste eisen zijn;
  • 12.1" t/m 15" (1280x800 of 1440 1400x1050)
  • 512MB min.
  • Accu tijd ~3 tot 4uur
  • Solide constructie
  • Licht < 2.5KG
  • WLAN, Combo-drive en alle overige standaard zaken.
Als ik dit lijstje volg dan kom ik al snel op een BenQ Joybook 6000-D14 bijv alleen dan zit ik al snel tegen de € 1400,-. Als alternatief heb ik gekeken naar de MSI S250/S260 serie - dit zijn mooie laptops imo, alleen standaard worden die uitgerust met 256MB Ram en een 2200mAH Accu. Als we kijken naar de andere punten van de S250 is alles in mijn ogen goed tot perfect.

Kijk ik naar de 15" laptops dan kom ik al snel uit bij de Dell m510, dan heb je een P-M 1,7Ghz - 1GB - 1400x1050 voor +/- € 1100,-. Aantrekkelijk dat wel, maar als ik dat topic zo lees word ik daar niet heel blij van.
xychix schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:30:
Is het niet mogelijk om een extra kolom op te nemen in het schema om ook wat over de behuizing te kunnen roepen.

De Jewel en de MSI lijken mij ideale laptops maar de kans is groot dat ze gewoon van brak plastic gemaakt zijn.... :(
Uit de MSI FAQ van de Megabook S250;
  • Q: What kind of material is used on the case of S250?
  • A: We use either Al (Aluminum) Alloy or Mg-Al (Magnesium-Aluminum) Alloy for LCD back cover and lower case.
Conclusie: Als ik kijk naar de upgrade mogelijkheden van de MSI dan zit dat wel snor, een 4400mAH Accu is volgens hardware.info +/- € 80,-, daarbij komt nog € 40,- over voor 256DDR extra. alom al onder de € 1100,- totaal. Ik zal eens een mailtje sturen naar een lokale MSI dealer sturen over accu en dergelijk.
edit:
mail send..

P.S.: Iemand nog andere alternatieven ? :P

[ Voor 6% gewijzigd door rlkz op 17-04-2005 19:36 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
mierenneuken maar het is 1400x1050 :)

Maar voor rond de 1000 heb je ook al 2e hands X30 / X31's en voor iets meer heb je X40 / X41's :)
Beter dan die kun je niet krijgen, maargoed, als je echt iets nieuws wilt is de msi een redelijk goede keus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Jewel topaz 9600/dibloo c1300 is ook een alternatief, maar weet niet hoe dat met de accu zit, het antwoord op die vraag van mij moet ik nog even in het topic lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
@x86-based
niet om je naam af te kraken, maar kijk eens naar de apple ibook G4 12", snel, stevig, compact en netjes geprijsd 1000 euro

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
djmurcielago schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:30:
@x86-based
niet om je naam af te kraken, maar kijk eens naar de apple ibook G4 12", snel, stevig, compact en netjes geprijsd 1000 euro
hahahaa :D

nee, het is niet zo dat ik anti Apple ben - heb immers een iPod ;)

mjah, daar heb ik idd ook naar gekeken (die iBook 12"), ben alleen bang als ik veel werk met Access, MySQL/MSSQL en dergelijke dat een Windows OS handiger is. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook naar een Apple uit. (vooral om design, accutijd, mac osx & etc)

(dit bovenstaande is met het oog op de software-pakketten)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:44

Mach

[END]Avengers

Ik lees net bij de concullega dat Toshiba met een nieuwe 12" komt....zie hieronder voor de link. Ziet er machtig mooi uit.

Ultra plat notebook van Toshiba onderweg

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
x86-based schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:51:
[...]

hahahaa :D

nee, het is niet zo dat ik anti Apple ben - heb immers een iPod ;)

mjah, daar heb ik idd ook naar gekeken (die iBook 12"), ben alleen bang als ik veel werk met Access, MySQL/MSSQL en dergelijke dat een Windows OS handiger is. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook naar een Apple uit. (vooral om design, accutijd, mac osx & etc)

(dit bovenstaande is met het oog op de software-pakketten)
ik snap je zin niet helemaal, maar office 2004 voor de mac en de rest valt vast ook wel op te lossen, leer je nog wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
djmurcielago schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:13:
[...]

ik snap je zin niet helemaal, maar office 2004 voor de mac en de rest valt vast ook wel op te lossen, leer je nog wat nieuws :)
mjah zit wat in, ben echter nog steeds aan het nadenken B)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de goedkoopste 12" laptop?
kan wel pricewatch gebruiken maar niet voor alleen 12" laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wokkietokkie model denk ik.

in de startpost zijn er een heleboel genoemd, je kan die namen invoeren in de pw en je komt er wel uit. Uit mijn hoofd is het de jewel topaz 9600, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Waarom wil je eigenlijk de goedkoopste? Kijk ook even naar specs en of dat dan vervolgens voldoende voor je is. Celerons worden door veel mensen afgewezen enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door pjottum op 26-04-2005 08:16 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mach schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:46:
Ik lees net bij de concullega dat Toshiba met een nieuwe 12" komt....zie hieronder voor de link. Ziet er machtig mooi uit.

Ultra plat notebook van Toshiba onderweg
Mijn X40 was dunner.

Plus volgens mij zit hier nog gewoon een 2.5" hdd in, dus de X40 was sowieso al dunner met zijn 1.8" hdd :)

Verder geen lelijk ding hoor ;) maar een laptop met een 1.8" hdd blijf atm nogsteeds het dunste.
(Maar helaas ook een stuk trager... want die hdd's draaien maar op 4200 rpm en zijn een stuk kleiner)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 04-05-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zeg, die x40 heb je niet meer, dus daar mag je niet meer mee patsen.

En ibm is kut want veel te duur en van lenovo; dan koop ik persoonlijk liever oekratech ;), dichter bij huis ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Sinds een paar dagen heb ik de Dell X1 subnote book in mijn bezit.

Ik heb er een review voor geschreven

Die kun je hier lezen:

http://www.computergenie....9926904029ccd04911c20e30d

[ Voor 11% gewijzigd door computergenie op 03-05-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Heb inmiddels de MSI S250 Black in reallife bekeken, mijn eerste indruk was dat alles er zeer netjes uit zag - mooie kleur zwart en constructie was ook solide imo.

En wat betreft het upgraden van RAM, moet het toetsenbord losgemaakt worden, sjah handig is wat anders...en over de accu van 4400mA helaas nog geen verdere informatie.

* rlkz stuurt een mail naar MSI - *done.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
Tip: Zaterdag as. 7 mei is er bij Alternate een MSI notebook demodag.

Ik ga er in ieder geval eens langs om ze te bekijken, maar ook eens navraag te doen over configuraties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
computergenie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:40:
Sinds een paar dagen heb ik de Dell X1 subnote book in mijn bezit.

Ik heb er een review voor geschreven

Die kun je hier lezen:

http://www.computergenie....9926904029ccd04911c20e30d
Wil je die review ook op mijn site plaatsen? :)

Heb je btw er een 7k60 hdd in geplaatst? Want je cpu is wel aan de redelijk trage kant.
(mijn 1.2 LV was ook niet echt rap, en een snellere hdd helpt dan enorm :))

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 05-05-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pjottum schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:52:
Zeg, die x40 heb je niet meer, dus daar mag je niet meer mee patsen.

En ibm is kut want veel te duur en van lenovo; dan koop ik persoonlijk liever oekratech ;), dichter bij huis ;)
1: Ik ben nogsteeds de eigennaar, ik gebruik hem echter niet meer
2: Vandaar dat ik ook WAS schreef ;) (hoewel hij nogsteeds dunner is... snap je het denk wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:59:
wat is de goedkoopste 12" laptop?
kan wel pricewatch gebruiken maar niet voor alleen 12" laptops
de apple ibook, 999 euro, anders een msi megabook of een of andere asus waar ik de naam niet meer van weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

RS_003 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:24:
Heb je btw er een 7k60 hdd in geplaatst? Want je cpu is wel aan de redelijk trage kant.
Ik kan maar erg weinig taken verzinnen waarbij een snellere harde schijf ervoor zorgt dat je minder merkt van een tragere CPU of omgekeerd...ik zie dan ook niet in hoe het versnellen van een van die onderdelen de traagheid van het andere zou kunnen verhelpen :). Bij bijvoorbeeld RAM en de HD is die relatie wel te leggen. Dat neemt overigens niet weg dat een snelle harde schijf zeker een merkbaar prestatieverschil kan opleveren - het prestatieverschil zou er echter ook zijn als je een snellere CPU had gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
odysseus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:06:
[...]

Ik kan maar erg weinig taken verzinnen waarbij een snellere harde schijf ervoor zorgt dat je minder merkt van een tragere CPU of omgekeerd...ik zie dan ook niet in hoe het versnellen van een van die onderdelen de traagheid van het andere zou kunnen verhelpen :). Bij bijvoorbeeld RAM en de HD is die relatie wel te leggen. Dat neemt overigens niet weg dat een snelle harde schijf zeker een merkbaar prestatieverschil kan opleveren - het prestatieverschil zou er echter ook zijn als je een snellere CPU had gehad :).
Gezien het feit ik nu moet gaan eten ga ik het kort houden.
Maar vergeet niet dat een 4200 rpm hdd met max een doorvoersnelheid van 20mb zelfs voor licht werk imho bijna onwerkbaar is.

Mijn X40 met een 1.8" 4200 rpm 40gb (ja die zijn nog iets trager) was toch echt de botleneck.
De cpu (1.2Ghz) was snel genoeg voor al mijn werk.
Maar als ik een grote pdf of redelijke db moest laden zat ik al snel 30 seconden te wachten.
Dan helpt een 1.6Ghz cpu nog niet ;)

* Roberto = eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
RS_003 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:24:
[...]

Wil je die review ook op mijn site plaatsen? :)

www.notebookadvies.nl :)

Doe ik , geen probeem.. Ik ga hem er nu opzetten.

Eh trouwens ben ik de eniege hier met een X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

RS_003 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:10:
Gezien het feit ik nu moet gaan eten ga ik het kort houden.
Maar vergeet niet dat een 4200 rpm hdd met max een doorvoersnelheid van 20mb zelfs voor licht werk imho bijna onwerkbaar is.

Mijn X40 met een 1.8" 4200 rpm 40gb (ja die zijn nog iets trager) was toch echt de botleneck.
De cpu (1.2Ghz) was snel genoeg voor al mijn werk.
Maar als ik een grote pdf of redelijke db moest laden zat ik al snel 30 seconden te wachten.
Dan helpt een 1.6Ghz cpu nog niet ;)
Dat is toch precies wat ik zeg? Een snellere HD helpt echt wel, maar in tegenstelling tot wat jij in je eerste reactie lijkt te beweren, is die verbetering praktisch onafhankelijk van de CPU-snelheid ('mijn 1.2 LV was ook niet echt rap, en een snellere hdd helpt dan enorm') :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WELKE ULTRAPORTABLE?

Schitterend al die notebooks, maar welke is nu echt het handigst.

Het liefst had ik een PDA met volwaardig toetsenbord. Dus, TREO 650, Qtek 9090 of Nokia 9500 met het toetsenbord van een PSION MX5. Maar.... die bestaat niet.

Flybook is veel te duur. Dan maar IBM X40, VAIO TR3, ASUS S5? Nog te groot, zeker te duur.

Kent iemand de MSI Megabook 260 of Cybermaxx? De laatste werd aangeboden door Trekpleister 1,9 kg met op zich zeer goede specificaties (DVD ingebouwd, 512 geheugen, 3xUSB, firewire) echter: Medion CELERON processor, en dat is volgens mij desktop processor. Zelfde machine via een Twente "leverancier", echter met stoepgarantie. In Duitsland wordt dezelfde behuizing onder andere aangeboden door Averatec met weer andere - in dit geval meer notebook-achtige - componenten.

Wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:51:
Kent iemand de MSI Megabook 260 of Cybermaxx? De laatste werd aangeboden door Trekpleister 1,9 kg met op zich zeer goede specificaties (DVD ingebouwd, 512 geheugen, 3xUSB, firewire) echter: Medion CELERON processor, en dat is volgens mij desktop processor.

Wat zijn jouw ervaringen?
Ik ben zelf even langs MediaMarkt geweest, en daar hadden ze ook een kloon liggen van een Cybermaxx, MSI, Medion - namelijk Microstar. Op het eerste oog zag hij er niet verkeerd uit, en alles zat erop en aan. Alleen toen ik naar de MSI S250 ben wezen kijken kwam ik wel tot mijn conclusie dat daarvan de constructie beter is (ook qua afwerking etc.)
En qua accutijd zit je verkeerd bij MSI, Cybermaxx etc. Heb namelijk de adapter bij MM er even eruit getrokken (van de Microstar) en ik vond dat 1uur & 20minuten nou niet echt Mobile is :P
* zelfs mijn zusjes Acer 1356LCi met Athlon-M 2800+ /ATi9200 houdt het 2uur uit :X

En wat betreft de 4400mA accu voor de MSI S250, dit is echt hopeloos. Winkeliers zeggen: "contact opnemen met MSI zelf". Natuurlijk even wat rondgezocht en kwam uiteindelijk de optionele accu tegen bij Alternate.de voor 120eu. Kortom de MSI S250 is bijna al geen optie meer, je zit al snel over de €1100,- heen - alleen om 3uur+ accu tijd te hebben en 512ram :?

Goed, tot zover mijn frustratie met de MSI Laptop :)

Overigens wel weer opzoek naar een alternatief waarom is het ook zo moeilijk

Nu ben ik GoT wat aan het afspeuren geweest, en de Jewel Topaz 9600 lijkt me enigzins ook wel wat. In eerste instantie heb ik het niet zo op A-wannabe merken, maar als ik het topic van de desbetreffende laptop zo doorlees lijkt het allemaal nog niet eens zo gek. Alleen WLAN schijnt brak te zijn, agh jah dan maar een PCMIA kaartje. WXP SP2 issue?

• MSI S250B ~€ 997,-
  • 4400mA Accu ~€ 120,-
  • 256MB Ram ~€ 40,-
  • Totaal: ~€ 1157,-
  • Jewel Topaz 9600 € 859,-
  • Pixelgarn. € 35,-
  • 256MB Ram € 59,-
  • Totaal: € 953,-

En wat ik helemaal blij van wordt is dat ie inprincipe helemaal indentiek is aan de MSI S250 qua specs, bijkomend voordeel is dat de accu +/- 3uur het volhoudt. Kijk dit is interessant :)
Goedkoper dan de MSI en Accu is nu acceptabel, zeker voor zo'n prijs.

* rlkz gaat binnenkort even langs Computerland :*)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:51:
WELKE ULTRAPORTABLE?

Schitterend al die notebooks, maar welke is nu echt het handigst.

Het liefst had ik een PDA met volwaardig toetsenbord. Dus, TREO 650, Qtek 9090 of Nokia 9500 met het toetsenbord van een PSION MX5. Maar.... die bestaat niet.

Flybook is veel te duur. Dan maar IBM X40, VAIO TR3, ASUS S5? Nog te groot, zeker te duur.

Kent iemand de MSI Megabook 260 of Cybermaxx? De laatste werd aangeboden door Trekpleister 1,9 kg........
Ik vind er een erg groot gapend gat liggen tussen een PDA en 1,9 kg (Cybermaxx).
Voor ultraportable betaal je nu eenmaal de hoofdprijs en voor minder dan 1500 euro (Dell X1 van 1,1 kg) kan je bij mijn weten niet voor een ultraportable terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Hmm iets misgegaan, twee keer hetzelfde bericht gepost

[ Voor 94% gewijzigd door weertenaar op 07-05-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
x86-based schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:38:
[...]

En wat ik helemaal blij van wordt is dat ie inprincipe helemaal indentiek is aan de MSI S250 qua specs, bijkomend voordeel is dat de accu +/- 3uur het volhoudt. Kijk dit is interessant :)
Goedkoper dan de MSI en Accu is nu acceptabel, zeker voor zo'n prijs.

* weertenaar gaat binnenkort even langs Computerland :*)
Effe voor de duidelijkheid: De Topaz is NIET gelijk aan de S250B. De Topaz heeft een andere (betere) chipset, videokaart en snellere HD (geloof ik). Bovendien heeft de Topaz TV-out en optische S/P DIF uitgang, ik heb eens gelezen dat de MSI beiden niet heeft.
Ik ben niet helemaal onafhankelijk, ik heb nl. de Topaz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
weertenaar schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:19:
[...]

Effe voor de duidelijkheid: De Topaz is NIET gelijk aan de S250B. De Topaz heeft een andere (betere) chipset, videokaart en snellere HD (geloof ik). Bovendien heeft de Topaz TV-out en optische S/P DIF uitgang, ik heb eens gelezen dat de MSI beiden niet heeft.
Ik ben niet helemaal onafhankelijk, ik heb nl. de Topaz :)
mjah ik bedoel dan ook meer op het gebied van algemene specificaties.
(Cel-M, 256ram, onboad video, etc). En snellere HD? hmm zou mooi zijn :)

edit:
Heb inmiddels een folder met mogelijke HD's;
[list]
• 40, 60, 80, 100GB
• 5400 en 7200rpm, 8MB Cache
[/list]

[edit]
oke, inmiddels half doorweekt thuis gekomen na een bezoekje aan Computerland.
Dacht eerst, ZO klein? kwam omdat er een groot lomp 15" ding naast stond...

Maar wat een strak design zeg, en waar ik helemaal versteld van stond is dat scherm - toch klein maar haarscherp, laat staan de kijkhoek ervan - TOP. En dan die glans over het scherm :9~
De rest van de behuizing was zeer solide te noemen, ik heb ook maar even gedrukt op de bovenkant van de laptop - geen tot weinig beweging :)

Kortom, prachtig ding!

* rlkz gaat 1 halen als ik de centjes ervoor heb :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door rlkz op 07-05-2005 15:03 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
De Jewel is inderdaad mooi, maar vandaag ben ik even bij Alternate langsgeweest voor de MSI notebook demodag, en ik ben helemaal om.

Er stonden verschillende MSI notebooks, waaronder de S250, S260 en de S270 (AMD versie). Ik ben helemaal weg van de S260.

De Configuratie van de S260 is nu bekend: Centrino 725, 512MB geheugen, 60Gb harddisk, DVD dual brander en standaard de 8-cel accu (4400mAh). Deze steekt wel iets uit, maar geeft zeker 3 uur werktijd. Prijs is €1299,- (bij Alternate, maar misschien duiken er nog andere prijzen op).

In ieder geval is hij platter dan de Jewel. De Jewel is niet plat, hij loopt een beetje schuin van plat naar ietsje dikker. Daar heeft de MSI geen last van, maar dan wel weer de schuin uitstekende batterij. En MSI is wel een merk, Jewel is een A-merk wannabee.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.