[Overview] 12" Laptops Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.708 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die alienware lijkt qua positie van de aansluitingen enzo wel heel erg op mijn Topazje :o Alles zit echt op PRECIES dezelfde plek...Layout van het toetsenbord is ook 100% hetzelfde. Lijkt wel dezelfde barebone met een Alienware kapje erop...

Foto's van mijn Topaz zou ik trouwens graag maken, maar ik heb geen digicam, hoogstens ergens in een hoek een brakke 320x200 webcam ofzo :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Nou, staat daar bij jou geen lampje op? Bij mij wel, of wat zie jij er anders in?
Verrek ja, kwam omdat het lampje uit was. |:(

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Even voor de duidelijkheid: de Jewel Topaz 9600 is niet gelijk aan Dell Inspiron 700m.

De Dell is een Aopen barebone, model 1551-AW1:
http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-AW1AG1.htm

De Jewel is een Uniwill barebone, model 223II0
http://www.uniwill.com/pr...23ii0/223ii0.php?HL=2&M=1

Ook handig om te weten in verband met onderdelen/accesoires en drivers: deze machine wordt in licht gemodificeerde vorm verkocht door Alienware (voor een veel hogere prijs) onder de naam Sentia:
http://www.alienware.com/intro_pages/sentia.aspx

Uniwill heeft een apart forum voor de 223II0:
http://www.uniwill.com/forums/viewforum.php?f=3

Verder is over deze barebone een lang topic met allerlei foto's te vinden op het (franstalige) forum van TT-hardware:
http://forum.tt-hardware....et_topic&f=11&t=015256&p=

In dat topic loopt onder andere de discussie dat de barebone met 2 verschillend uitgevoerde 12" WXGA schermen wordt geleverd: een regulier mat scherm en een glanzend scherm in de X-Black stijl van de Sony VAIO's. Wie wanneer welk schem krijgt is onduidelijk.

Mijn verbazing was groot toen ze bij de Computerland 2 Topaz notebooks uitpakten en er 2 verschillende schermen uit kwamen, jawel, een matte en een glanzende. Ik heb toen meteen Jewel gebeld met de vraag hoe ik wist welk scherm ik zou krijgen als ik de door mij gewenste configuratie in bestelling zette. Jewel wist niets van de glanzende schermen en beweerde dat ze alleen mat leveren, en dat dit dus het enige exemplaar met glanzend scherm moest zijn. Raar en misschien onwaar, maar ik heb toen toch maar snel het model met het glanzende scherm genomen vanwege de helderdere/kleurrijke weergave en wat grotere inkijkhoek.

P.S. de notebook voelt uitermate degelijk aan: er kraakt of rammelt hoegenaamd niets.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 14:06
Cap schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:45:
Even voor de duidelijkheid: de Jewel Topaz 9600 is niet gelijk aan Dell Inspiron 700m.

De Dell is een Aopen barebone, model 1551-AW1:
http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-AW1AG1.htm

De Jewel is een Uniwill barebone, model 223II0
http://www.uniwill.com/pr...23ii0/223ii0.php?HL=2&M=1

Ook handig om te weten in verband met onderdelen/accesoires en drivers: deze machine wordt in licht gemodificeerde vorm verkocht door Alienware (voor een veel hogere prijs) onder de naam Sentia:
http://www.alienware.com/intro_pages/sentia.aspx

Uniwill heeft een apart forum voor de 223II0:
http://www.uniwill.com/forums/viewforum.php?f=3

Verder is over deze barebone een lang topic met allerlei foto's te vinden op het (franstalige) forum van TT-hardware:
http://forum.tt-hardware....et_topic&f=11&t=015256&p=

In dat topic loopt onder andere de discussie dat de barebone met 2 verschillend uitgevoerde 12" WXGA schermen wordt geleverd: een regulier mat scherm en een glanzend scherm in de X-Black stijl van de Sony VAIO's. Wie wanneer welk schem krijgt is onduidelijk.

Mijn verbazing was groot toen ze bij de Computerland 2 Topaz notebooks uitpakten en er 2 verschillende schermen uit kwamen, jawel, een matte en een glanzende. Ik heb toen meteen Jewel gebeld met de vraag hoe ik wist welk scherm ik zou krijgen als ik de door mij gewenste configuratie in bestelling zette. Jewel wist niets van de glanzende schermen en beweerde dat ze alleen mat leveren, en dat dit dus het enige exemplaar met glanzend scherm moest zijn. Raar en misschien onwaar, maar ik heb toen toch maar snel het model met het glanzende scherm genomen vanwege de helderdere/kleurrijke weergave en wat grotere inkijkhoek.

P.S. de notebook voelt uitermate degelijk aan: er kraakt of rammelt hoegenaamd niets.
Mkay :)

Wil je wat pics maken van je laptop en scherm? Ben igg wel benieuwd :)
Klinkt igg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 09:50
hoelang die meegaat met accu zou ik ook wel graag willen weten :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb eigenlijk een vraagje over die topaz, zit de accu aan de buitenkant ofzo ?
Dat je die erachter d'r in moet steken, want ik zie daar niets over op die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Bartjuh schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:12:
Ik heb eigenlijk een vraagje over die topaz, zit de accu aan de buitenkant ofzo ?
Dat je die erachter d'r in moet steken, want ik zie daar niets over op die site...
ik heb wel een paar foto's van je, daarop kun je de accu wel zien volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://img33.exs.cx/img33/2130/DSC02747.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.exs.cx/img33/2740/DSC02748.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.exs.cx/img33/4527/DSC02750.jpg

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PASware schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:30:
[...]

ik heb wel een paar foto's van je, daarop kun je de accu wel zien volgens mij:

..foto's...
Ohh, dus de accu zit wel intern, das mooi :) Die extra accu aansluiting achterop is gewoon voor een extra accu?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ok >>>hier<<< zijn de foto's...! ;)

Lastig hoor, dat screendoor effect bij een TFT scherm dat aan staat :X Het scherm komt misschien niet helemaal tot zijn recht maar meer kon ik er niet van maken. Hier onder heb ik één voorbeeldje geplaatst, de rest staat op bovenstaande pagina, anders wordt dit draadje zo stroperig. Spiegeltje spiegeltje aan de wand... you get the picture ;)

Enne Bartjuh, de batterij is een doodgewone "inklik" batterij (aan de achterkant van de laptop) zoals je die bij alle laptops tegenkomt: niks extra batterij dus en geen interne batterij. Zie hiervoor ook de foto's.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~dropje/screen2.jpg

P.S.-jes:
Nog iets, de stereo speakers onder het scherm zijn verassend goed, en aan de voorkant zitten ook nog 2 speakertjes zo lijkt het, want ook daar komt geluid uit.

Met het bijgeleverde (in de achtergrond op Linux draaiende maar dat is voor de gebruiker transparant) PowerCinema programma is dat leuk DVD/video's/foto's kijken of MP3/CD muziek luisteren. Extra fijn is dat het met een druk op de P-knop gaat en heel vlot, je hoeft Windows niet op te starten want die PowerCinema wordt op een (kleine) Linux partitie geplaatst.

De batterijduur hangt natuurlijk erg van het gebruik af (speedstep instellingen, applicaties, WLAN, etc.) maar tegen de 3 uurtjes DVD kijken lukt in ieder geval al. Als ik hem in het BIOS aan laat staan is ie in 1 uur en 45 minuten leeg maar dan staat ook alles op volle kracht te werken natuurlijk. Ik zal er onder windows eens op letten.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 27-12-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Opa

Nu Multifocaal!

hier stond onzin

[ Voor 97% gewijzigd door Opa op 29-12-2004 23:26 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sorry, maar dit is het 12" topic. Als je een topic over de Jb7000 wil maken, ga je gang maar ik vind dit niet helemaal de juiste plek.

Bovendien is 'net geen 2 kg' flink meer dan de 1,3kg van mijn s5.
Er komen trouwens steeds meer 14" breedbeeld centrino's op de markt; zelfs de kruidvat verkoopt ze. Er loopt ook een topic over een hp die hetzelfde heeft.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

hier stond ook onzin

[ Voor 98% gewijzigd door Opa op 29-12-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Cap schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:44:
De batterijduur hangt natuurlijk erg van het gebruik af (speedstep instellingen, applicaties, WLAN, etc.) maar tegen de 3 uurtjes DVD kijken lukt in ieder geval al. Als ik hem in het BIOS aan laat staan is ie in 1 uur en 45 minuten leeg maar dan staat ook alles op volle kracht te werken natuurlijk. Ik zal er onder windows eens op letten.
ik ben benieuwd, zou wel graag willen weten hoelang die meegaat op de accu als je rustig internet (wireless en/of utp), wat met office bezig bent. Studenten dingen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Ik zal vanavond en morgen even het topic grondig doorlezen, en de topicstart updaten met alle nieuwe info/photo's etc. en vergeten/nieuwe laptops (Alienware, evt. Joybook 7000) toevoegen.
victorvo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:52:
Het ziet er inderdaad zo uit dat nu drie maanden na de openingspost er zoveel modellen zijn bijgekomen, een splitsing in 10 inch breedbeeld en 12 inch 4:3 enerzijds en grotere modellen anderzijds, een idee zou kunnen zijn, maar dat laat ik geheel aan Cavorka en de mods over.
Zoveel? Valt toch wel mee... Ik ben er met een vluchtige blik door dit topic 2 tegen gekomen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Cavorka op 28-12-2004 13:27 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik ben het wel met pjottum eens hoor: dit is toch echt een 12" (en kleiner?) topic, omdat die modellen zich juist zo specifiek onderscheiden van grotere modellen.

14" zit toch dichter tegen 15" aan. Als 14" er ook bij komt wordt de groep wel erg groot. Misschien moet de topictitel worden aangpast, maar liever heb ik dat alle niet 12-inch modellen elk een apart topic krijgen. Een 10" en 14" topic lijkt me ook gerechtvaardigd gezien de veelheid aan modellen die verkrijgbaar zijn.

En als je het toch over een BenQ wilt hebben, waarom vertel je dan niet wat meer over de Joybook 6000? Dat is wel een 12 inch notebook: http://www.benq.nl/Products/joybook/index.cfm?product=399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

en hier stond ook onzin

[ Voor 97% gewijzigd door Opa op 29-12-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
victorvo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:32:
[...]

De gemiddelde 14 inch machine weegt 3 kg of meer. Dat is een kloof ter grootte van de Grand Canyon.

[...]

..omdat die al genoemd is. :) Ik wilde een waardevolle toevoeging doen maar het blijkt hier niet gewaardeerd te worden.
Mocht er nog iemand tegen zijn, laat het ff weten, dan delete ik mijn posts gewoon. 8)7
Umhm, dan weet ik niet naar wat voor laptops jij kijkt? Maar 14" + nieuw + meer dan 3kg?
Posts deleten kunnen users niet. je kunt hem wel editen maargoed. Dat is verder niet boeiend

Anyway, over 10" gesproken, ik heb gister een IBM S30 gezien :9~

Dammit, dat is nog kleiner een stuk kleiner dan mijn X40... en toch een fullsize tobo :D
(tobosteekt aan beide kanten wel een stuk uit 8)7 )

Ik heb wel pics maar die moet ik eerst ff resizen, Want @ 3mb per stuk vliegt m'n upload er doorheen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 28-12-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

victorvo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:52:
[...]
pjottum, applausje voor je 1,3 kg s5. Ik ben blij dat ik in 92-5 geen s5 had, maar dit terzijde.
Leuk dat het Kruidvat ze ook verkoopt. Dat wist ik niet en ik ben dan ook meteen gaan kijken. Dat ding is bijna drie ons zwaarder en wordt daarmee voor mij een twijftelgeval.
Als ik zou willen patsen, stond er heel wat anders in mijn .sig of systeemspecs op de fp. Daarom maak ik die opmerking dus ook niet. Lichte systemen zijn er ook bij Dell, ook 14"ers. Ze zijn er te over. Daar zou je een heel topic over kunnen volschrijven.
Het ziet er inderdaad zo uit dat nu drie maanden na de openingspost er zoveel modellen zijn bijgekomen, een splitsing in 10 inch breedbeeld en 12 inch 4:3 enerzijds en grotere modellen anderzijds, een idee zou kunnen zijn, maar dat laat ik geheel aan Cavorka en de mods over.
Waarom zou dat aan de mods overgelaten moeten worden? Dit topic richt zich op 12"ers. Niet op lichte machines en dus niet op 14"ers die licht zijn. Dat probeerde ik duidelijk te maken. Als dat niet zo overkwam, mijn excuses.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victorvo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:32:
[...]

De gemiddelde 14 inch machine weegt 3 kg of meer. Dat is een kloof ter grootte van de Grand Canyon.
[...]
De gemiddelde 14 inch is > 2 kg, maar < 2,5 kg. Een goede 14 inch zijn de Sony B1 series, maar de Asus M2 is ook goed.

Ik vind dat een 12 inch minder moet wegen dan z'on 1,6 kg. Het lijkt haast niks, maar voor de mobiele gebruiker of zakenlui kan het een hoop schelen. Vooral als je de laptop altijd bij je moet hebben.

Ik ben het trouwens met pjottum eens dat dit een 12 inch topic is, dus voor ultraportables. Een 14 inch is een ander categorie, namelijk gewoon "portable".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:47:
[...]

De gemiddelde 14 inch is > 2 kg, maar < 2,5 kg. Een goede 14 inch zijn de Sony B1 series, maar de Asus M2 is ook goed.

Ik vind dat een 12 inch minder moet wegen dan z'on 1,6 kg. Het lijkt haast niks, maar voor de mobiele gebruiker of zakenlui kan het een hoop schelen. Vooral als je de laptop altijd bij je moet hebben.

Ik ben het trouwens met pjottum eens dat dit een 12 inch topic is, dus voor ultraportables. Een 14 inch is een ander categorie, namelijk gewoon "portable".
Amen :)

Ik kan btw voor 500 euro aan een Dell Latitude L400 komen.
Dus jullie kunnen het ook :+
Wat ik wil zeggen, als iemand dus nog een 12" zoekt maar geen prijs wil betalen zoals bij een X40 (2000 + euro) moet je eens kijken naar de L400 serie.
Wel p3... maar ook weer low voltage :)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:07

Kleintje81

Blaat

Ik heb het niet zo op 2e handse laptops meer, heb inmiddels mijn 3e: een heuze Compaq Armada M300 (P2 333), deze is vorige week overleden, geeft vaak geen beeld en als je hem oppakt valt het beeld uit + loopt ie vast. Laptop open gehad en bekeken maar kon niets bijzonders vinden.

Nu ben ik helemaal verliefd geworden op de Asus S5200, ben aan het sparen voor deze parel (ben er al bijna :) ). Hoop hem begin volgend jaar aan te schaffen bij de laptopper.
Nu twijfel ik nog wel over het geheugen: 256 MB laten of toch uitbreiden naar 512 MB, het scheelt bijna 150 euro inc. btw, persoonlijk denk ik met 256 MB genoeg te hebben maarja, heb gelezen dat er toch moeilijk aan is te komen aan het geheugen wat in die laptop past, wat dus in een toekomstige uitbreiding een struikelblok voor me zou kunnen vormen.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Kleintje81 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 03:33:
Ik heb het niet zo op 2e handse laptops meer, heb inmiddels mijn 3e: een heuze Compaq Armada M300 (P2 333), deze is vorige week overleden, geeft vaak geen beeld en als je hem oppakt valt het beeld uit + loopt ie vast. Laptop open gehad en bekeken maar kon niets bijzonders vinden.

Nu ben ik helemaal verliefd geworden op de Asus S5200, ben aan het sparen voor deze parel (ben er al bijna :) ). Hoop hem begin volgend jaar aan te schaffen bij de laptopper.
Nu twijfel ik nog wel over het geheugen: 256 MB laten of toch uitbreiden naar 512 MB, het scheelt bijna 150 euro inc. btw, persoonlijk denk ik met 256 MB genoeg te hebben maarja, heb gelezen dat er toch moeilijk aan is te komen aan het geheugen wat in die laptop past, wat dus in een toekomstige uitbreiding een struikelblok voor me zou kunnen vormen.
Ik zou het gewoon laten zoals het is, maar zelf later 512 mb erbij doen. Aan 256 mb heb je ruim voldoende vind ik. De Asus S5N heeft een speciale geheugen genaamd "micro so-dimm", ze zijn duurder dan gewone laptop geheugen, omdat het aanbod veel kleiner is. Maar in de grote Asus S5N topic had pjottum een site waar je het kon krijgen voor een redelijke prijs (misschien nu verouderd? ;))

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Check idd even geheugen.com en interngeheugen.com. Daar zijn die dimms een stuk goedkoper te krijgen. Bij de laptopper laat je dan een vlotte cpu & hdd plaatsen, geheugen doe je zelf. Zie ook het Asus S5 topic wat in de openingspost wel genoemd wordt.

offtopic:
@Sparood: heb je nu inmiddels al wat gekocht? :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze cebop MEX 100? Het heeft hetzelfde uiterlijk als een Jewel Topaz 9600, maar met deze specs kun je de Jewel in Nederland onmogelijk voor deze prijs kopen.
http://www.promarkt.de/on...%2D9BB2%2DF2DFBC41485D%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
*Topicstart update:*
V0.5.6: 02/01/2005 - 14:59 => Alienware Sentia toegevoeg + reviews + thumbs toegevoegd. Resumé update.
V0.5.7: 02/01/2005 - 15:07 => Tabellen nu weer met zwarte rand + goede breedtes.
V0.6.0: 02/01/2005 - 15:19 => Notebook Intel Processor (Pentium M) overview.
V0.6.1: 02/01/2005 - 15:23 => Notebook Intel Processor (Celeron M) overview.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:58:
Wat vinden jullie van deze cebop MEX 100? Het heeft hetzelfde uiterlijk als een Jewel Topaz 9600, maar met deze specs kun je de Jewel in Nederland onmogelijk voor deze prijs kopen.
Zo, dat ziet er erg netjes uit voor die prijs.
Echt alles is top er aan, alleen er zit geen low voltage of ultra low voltage cpu in.
en de vga kaart is net zoals bij mijn X40 een intel extreme graphics 2.

Maar zeker geen slecht laptopje. En al helemaal niet voor die prijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
RS_003 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:32:
[...]

Zo, dat ziet er erg netjes uit voor die prijs.
Echt alles is top er aan, alleen er zit geen low voltage of ultra low voltage cpu in.
en de vga kaart is net zoals bij mijn X40 een intel extreme graphics 2.

Maar zeker geen slecht laptopje. En al helemaal niet voor die prijs :*)
idd, en de meegeleverde accu is ook niet slecht, daarmee haal je de 3 a 4 uur wel mee, jammer van de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jongens, dit is gewoon precies dezelfde machine als de hierboven door mij genoemd Topaz 9600 / Uniwill 223II0!!

Inderdaad een mooie prijs, tenminste: is dat wel met BTW??? Ik denk eerlijk gezegd niet! En er komt nog verzendkosten buitenland bij denk ik. Daarnaast vind ik een winkel in Duitsland wel wat onhandiger dan bijv. Computerland in verband met garantie en service.

Maar inderdaad je krijgt een snellere processor (1.7 ipv 1.6), een grotere HD (80 ipv 40), meer RAM (512 ipv 256) en een DVD-writer (ipv DVD-lezer).

Als de prijs incl. BTW is dan is het duidelijk goedkoper, is het zonder BTW dan wil ik wel even kijken hoeveel het scheelt met de Computerland/Jewel deal.

RS_003: het betreft wel een low voltage CPU, het is immers een Intel Centrino Pentium-M wat er in zit, alleen inderdaad niet de ultra low voltage versie maar die heeft bijna geen enkel Centrino laptop en bovendien vertraagt dat weer behoorlijk ten opzichte van wat het aan besparing oplevert...

En die Intel Extreme Graphics... uiteraard! Het is immers een echte ultra portable Centrino laptop, dat geldt voor al die modellen: optimale energiebesparing door gebruik van de geintegreerde graphicscore ten koste van absolute graphics performance past in het Centrino concept.

PASware, wat betreft de batterij, die 4 uur is te optimistisch. Er staat in de advertentie:

Lithium-Ionen-Akku (6 Zellen), 4000mAh, AC Adapter 100-240 V
bis zu 3 Stunden Akkulaufzeit

Dus maximaal 3 uur en dat klopt ook wel, ik heb het in Windows getest in inactieve toestand met hoogste powersavings, geen screensaver, harddisk aan, de laagste stand van het LCD backlight, en wireless uit, dit kwam op 3 uur en 20 minuten! Met wireless en de LCD een stapje hoger, zeg maar de stand voor simpel internetten, haal je inderdaad 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:40:
PASware, wat betreft de batterij, die 4 uur is te optimistisch. Er staat in de advertentie:

Lithium-Ionen-Akku (6 Zellen), 4000mAh, AC Adapter 100-240 V
bis zu 3 Stunden Akkulaufzeit

Dus maximaal 3 uur en dat klopt ook wel, ik heb het in Windows getest in inactieve toestand met hoogste powersavings, geen screensaver, harddisk aan, de laagste stand van het LCD backlight, en wireless uit, dit kwam op 3 uur en 20 minuten! Met wireless en de LCD een stapje hoger, zeg maar de stand voor simpel internetten, haal je inderdaad 3 uur.
ok, als jij er zo 1 hebt en eigen ervaring win jij, maar ik weet dat er laptops zijn met een 4400mAh accu's zijn en die gaan 4 uur mee, vandaar dat ik dat zei :)
Maar heb jij ook de 4000mAh dan, want er zijn 3 soorten accu's voor de topaz 9600:
Li-ion 6-Cell pack, 11.1V x 4000 mAh
Li-ion 6-Cell pack, 11.1V x 4400 mAh
Li-ion 4-Cell pack, 14.8V x 2200 mAh

3 uur vind ik niet echt geweldig veel, maar wel fijn dat die online shop niet overdrijft zoals fabrikanten dat wel doen

[ Voor 7% gewijzigd door PASware op 03-01-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto

RS_003: het betreft wel een low voltage CPU, het is immers een Intel Centrino Pentium-M wat er in zit, alleen inderdaad niet de ultra low voltage versie maar die heeft bijna geen enkel Centrino laptop en bovendien vertraagt dat weer behoorlijk ten opzichte van wat het aan besparing oplevert...
Dat is knap. Ik zie dit nml niet bij de specs staan ;)
Plus low voltage cpu's gaan maar tot 1.4Ghz
En er zijn wel aardig wat laptops met een low voltage cpu :)
En een ULV kan ook gewoon op 1Ghz draaien hoor ;)
Mijn low voltage kan tot 299mhz, maar ik draai hem toch echt meestal @ 1.2Ghz en dan is hij _niet_ traag ;)

Zie trouwens ook mijn post:
[rml]RS_003 in "[ Overview] 12" Laptops"[/rml]
Intel: Intel introduced the LV/ULV Intel "Centrino" 1.40-GHz model 738

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 03-01-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

PASware: het gaat niet om winnen hoor ik schrijf gewoon mijn ervaringen op! ;-)

Ja ik heb de 10.8V (niet 11.1V!!) 4000mAh die volgens mij iedereen heeft, voor zover ik op de verschillende internationale fora heb kunnen zien. Waar haal jij trouwens vandaan dat die batterijen verkrijgbaar zijn? Het lijkt me vreemd dat er verschillende voltages leverbaar zijn trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RS_003 wat is jouw definitie van low voltage? Ik zie in de link "Pentium M 735 1,7 GHz Prozessor" staan. De 735 is een echt Mobile/Centrino model dus naar mijn weten "low voltage". Maar waarschijnlijk heb ik het verkeerd en bestaat er naast de smaak "Pentium-M" (core 0,956 V) en de "Pentium-M ultra low voltage" (core 0,844 V?) nog een variant die er tussenin zit.

Tuurlijk performt die ULV op 1.2 Ghz prima! :) Maar goed alle Pentium-M modelletjes zijn zuinig dus het blijft een persoonlijke afweging tussen zuinig en/of snel. En die "gewone" Pentium-M's zijn natuurlijk ook dik naar beneden te speedsteppen, mijn 1.6 Ghz draait meestal op 480 Mhz.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel een ultra low voltage en low voltage uitmaken in batterijduur t.o.v. een gewone Pentium-M, als verder alles gelijk is (zelfde notebook, zelfde kloksnelheid waaronder de meting gedaan wordt). Voeren op een gegeven moment het LCD panel, HD en geheugen niet de boventoon en is het CPU verbruik daarbij vergeleken niet klein op lage snelheden? Daar is vast wel ergens info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cavorka schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:25:
V0.5.6: 02/01/2005 - 14:59 => Alienware Sentia toegevoeg + reviews + thumbs toegevoegd. Resumé update.
V0.5.7: 02/01/2005 - 15:07 => Tabellen nu weer met zwarte rand + goede breedtes.
V0.6.0: 02/01/2005 - 15:19 => Notebook Intel Processor (Pentium M) overview.
V0.6.1: 02/01/2005 - 15:23 => Notebook Intel Processor (Celeron M) overview.
Cavorka:
De foto's die je bij de Sentia hebt geplaatst zijn van het verkeerde model, dat is namelijk een 14 inch model en die heet Area-51 en geen Sentia (zie http://www.alienware.co.uk/Product_Pages/notebook_all.aspx). De tekst die in de URL staat is dus misleidend. In de root-URL van de site waarnaar jij linkt staan de specs:

http://www.slacker.net/alienware/

Alienware Exclusive Area-51m Sentia Case - Cyborg Green
Intel® Pentium® Processor M with 1 MB Cache - 1.6GHz 400MHz FSB
Intel® 855GM+ICH4M Chipset DDR
512MB DDR PC-2100 - 1x512 SO-DIMM
40GB 5400 RPM ATA100
14.1"SXGA+ 1400x1050 LCD Display
Intel® Extreme Graphics 2 technology
Sound-Blaster Pro Compatible 3D Audio
24x10x24 CD-RW / 8X DVD Combo w/Software MPEG2 Decoder
Ethernet NIC Integrated 10/100Mb Ethernet NIC
Intel® PRO/Wireless 2100 network connection
56K Modem with V.90 Technology

Hier staan foto's van de bedoelde 12 inch Sentia:

http://home.galileo.edu/~guerra/sentia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:15:
RS_003 wat is jouw definitie van low voltage? Ik zie in de link "Pentium M 735 1,7 GHz Prozessor" staan. De 735 is een echt Mobile/Centrino model dus naar mijn weten "low voltage". Maar waarschijnlijk heb ik het verkeerd en bestaat er naast de smaak "Pentium-M" (core 0,956 V) en de "Pentium-M ultra low voltage" (core 0,844 V?) nog een variant die er tussenin zit.
De LV is wat RS_003 bedoelt. Dat is een andere, zuiniger variant van de Pentium-M dan de pentium M. En dan heb je nog de ULV.
Je kan bij Intel dit soort informatie natuurlijk in 3 klikjes vinden. Of ineens. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Thx pjottum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als de prijs incl. BTW is dan is het duidelijk goedkoper, is het zonder BTW dan wil ik wel even kijken hoeveel het scheelt met de Computerland/Jewel deal.
Onderaan die site staat "Alle Preise inkl. MwSt", dus, inclusief BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:15:

Tuurlijk performt die ULV op 1.2 Ghz prima! :) Maar goed alle Pentium-M modelletjes zijn zuinig dus het blijft een persoonlijke afweging tussen zuinig en/of snel. En die "gewone" Pentium-M's zijn natuurlijk ook dik naar beneden te speedsteppen, mijn 1.6 Ghz draait meestal op 480 Mhz.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel een ultra low voltage en low voltage uitmaken in batterijduur t.o.v. een gewone Pentium-M, als verder alles gelijk is (zelfde notebook, zelfde kloksnelheid waaronder de meting gedaan wordt). Voeren op een gegeven moment het LCD panel, HD en geheugen niet de boventoon en is het CPU verbruik daarbij vergeleken niet klein op lage snelheden? Daar is vast wel ergens info over te vinden.
Er zijn 3 Verschillende Pentium-M cpu's de steppings er buiten gelaten. (jonas, dothan, banias, enz)

• Pentium-M (meest gebruikt in "centrino" laptops)
• Pentium-M LV (Low Voltage. Tot 1.4Ghz en kan ipv tot 600mhz tot 299mhz dodwnclocken)
• Pentium-M ULV (Ultra Low Voltage. Tot 1.1Ghz en kan ook verder downclocken)

Die ulv is geloof nu ook in 1.2.Ghz verkrijgbaar, maar dat weet ik zo 123 niet meer uit mijn hoofd

btw: Het is een LV op 1.2Ghz niet ULV ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 03-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40
Waar kan je die Sony Vaio S voor 2000 euro krijgen, ik wilde die hebben maar hij is overal 2700 ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RS_003, dank je voor de goede uitleg! :)

Wel leuk trouwens: op mijn Uniwill kan ik mijn Pentium-M 1.6 (gewone versie) nog lager dan die 600 Mhz klokken door het "P" knopje naast de powertoets in te drukken: hierdoor wordt de system bus van 400 naar 320 verlaagd en gaat de CPU naar 480 Mhz.

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd naar hoeveel verschil dit in praktijk in batterijduur uitmaakt! Ik zal het eens opzoeken of anders zelf benaderen door het uit te rekenen... daarvoor heb ik wel het verbruik van de CPU's én het totale verbruik van de notebook incl. LCD, harddisk, mainboard, en overige componenten nodig... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:15:
RS_003, dank je voor de goede uitleg! :)

Wel leuk trouwens: op mijn Uniwill kan ik mijn Pentium-M 1.6 (gewone versie) nog lager dan die 600 Mhz klokken door het "P" knopje naast de powertoets in te drukken: hierdoor wordt de system bus van 400 naar 320 verlaagd en gaat de CPU naar 480 Mhz.

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd naar hoeveel verschil dit in praktijk in batterijduur uitmaakt! Ik zal het eens opzoeken of anders zelf benaderen door het uit te rekenen... daarvoor heb ik wel het verbruik van de CPU's én het totale verbruik van de notebook incl. LCD, harddisk, mainboard, en overige componenten nodig... B)
Ow dat is wel grappig.
Echter omdat je FSB nu ook lager staat is de performance ook een stuk minder.
Maargoed, wel grappig natuurlijk :)
Ben igg wel benieuwd hoelang je met 1 accu kunt doen als je vanaf 100% tot 5% met de P functie werkt.

Owja.

Low voltage vs normaal:

X40 7.5uur (Low voltage 1.2Ghz @ 299mhz)
T41P (met 9cell accu en 10% meer vermogen maar het scherm slurpt ook 10% meer) 1.6Ghz Banias @ 599mhz). 5.20 op de accu :)

Dit allemaal tijdens zeer zuinig gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 03-01-2005 17:28 . Reden: LV vs normaal toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

*kuch*

Afbeeldingslocatie: http://www.at-mix.de/images/glossar/qwertz_tastatur.gif

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sja.

dat heb je dan.
je kan ook rs_003's geweldige x40 aanschaffen met .nl keyboard etc. =)

Ow,
nog even iets zinvols schrijven.

Dit risico loop je natuurlijk altijd zodra je over de grens gaat bestellen.
Toen mijn vriendin 4 jaar geleden een Dell bestelde kreeg ze in eerste instantie een latitude ipv een inspiron en dat was een franse. (nu heeft ze een 12" ibook ;) => back on topic )

[ Voor 67% gewijzigd door pjottum op 04-01-2005 16:15 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pjottum schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:14:
sja.

dat heb je dan.
je kan ook rs_003's geweldige x40 aanschaffen met .nl keyboard etc. =)

Ow,
nog even iets zinvols schrijven.

Dit risico loop je natuurlijk altijd zodra je over de grens gaat bestellen.
Toen mijn vriendin 4 jaar geleden een Dell bestelde kreeg ze in eerste instantie een latitude ipv een inspiron en dat was een franse. (nu heeft ze een 12" ibook ;) => back on topic )
Ach, nl layout is geen probleem. De letters zitten op de zelfde plek alleen waar de @ zit een "
En aangezien ik blind 500+ typ staat mijn layout toch altijd op Engels :)

No sweat :)

En natuurlijk mag je mijn geweldige laptop kopen ja :+
special price for you my friend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 19:34
kijk je nog maar eens dan en zeg hoe de Y en de Z op je tobo geplaatst zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
martijnf schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:23:
kijk je nog maar eens dan en zeg hoe de Y en de Z op je tobo geplaatst zijn :o
Gewoon zoals op een US tobo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:35:
[...]

Gewoon zoals op een US tobo :?
Ik denk dat hij bedoeld dat hij de instellingen op US zet, en windows dan gewoont denkt dat op de Z een Y zit en andersom. Hij typt blind dus hij kijkt niet naar de letters op de toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:02:
PASware: het gaat niet om winnen hoor ik schrijf gewoon mijn ervaringen op! ;-)

Ja ik heb de 10.8V (niet 11.1V!!) 4000mAh die volgens mij iedereen heeft, voor zover ik op de verschillende internationale fora heb kunnen zien. Waar haal jij trouwens vandaan dat die batterijen verkrijgbaar zijn? Het lijkt me vreemd dat er verschillende voltages leverbaar zijn trouwens!
dat haal ik uit de datasheet/manual van de fabrikant:
http://www.uniwill.com/UserDownload/223II0/manual/manual.zip
En dan staat het in de zip file (van 11mb!!) onder de naam: 223IIx_Dutch_A_03.pdf
en dan pagina 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Da's een goeie. Ik heb op het franse forum van TT-hardware wel mensen gezien die op hun US-versie een Frans AZERTY toetsenbord gezet hebben, die schijnen dus wel los verkrijgbaar te zijn bij Uniwill. Maar dan wordt het natuurlijk wel duurder en omslachtiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

PASware schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:33:
[...]

dat haal ik uit de datasheet/manual van de fabrikant:
http://www.uniwill.com/UserDownload/223II0/manual/manual.zip
En dan staat het in de zip file (van 11mb!!) onder de naam: 223IIx_Dutch_A_03.pdf
en dan pagina 5
Goed opgelet PASware! Ik zie het nu ook in mijn manual (zowel de engelse als nederlandse) staan, maar die gegevens kloppen dus niet want iedereen die er op fora over schrijft heeft een 10.8 V 4000mAh batterij... :? Ook diegenen met de Alienware Sentia modellen, hoewel Sentia op de site zelf zegt dat het een "6 Cells, 2200mAH/Cell" batterij betreft dus dat klopt ook weer niet met wat er in de manual staat :?

Wel leuk om te weten dat er meerde batterijen beschikbaar zijn, ik las op het Uniwill forum ook al dat ze bezig zijn met het testen van een high-capacity batterij die als alles goed gaat binnenkort in de verkoop komt.

Trouwens, dat van die cellen begrijp ik niet i.c.m. het voltage. Ik had altijd begrepen dat 1 lithium cel 3.6 volt levert, dus dat duidt op 3 x 3.6 volt = 10.8 V in serie. Dan is dat 6-pack wellicht 2 van deze sets van 3 parallel geschakeld om aan de capaciteit van 4000 mAh te komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kan er in mijn Topaz ook een ander merk accu, aangezien het toch een barebone is? Jewel vraagt namelijk 150 euro voor de standaard accu :|

Zo'n 4Ah accu lijkt me wel wat, als ik die ergens voor een leuk prijsje kan ritselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

strandbal schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 07:13:
Kan er in mijn Topaz ook een ander merk accu, aangezien het toch een barebone is? Jewel vraagt namelijk 150 euro voor de standaard accu :|

Zo'n 4Ah accu lijkt me wel wat, als ik die ergens voor een leuk prijsje kan ritselen :)
Deze site in de gaten houden (of via http://www.uniwill.com naar "store")

Geldt trouwens ook voor het US toetsenbord. Geen van beide staan er nu tussen maar wat niet is, kan komen. Die prijzen zien er niet verkeerd uit....

[ Voor 3% gewijzigd door Opa op 05-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Cap schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:20:
Trouwens, dat van die cellen begrijp ik niet i.c.m. het voltage. Ik had altijd begrepen dat 1 lithium cel 3.6 volt levert, dus dat duidt op 3 x 3.6 volt = 10.8 V in serie. Dan is dat 6-pack wellicht 2 van deze sets van 3 parallel geschakeld om aan de capaciteit van 4000 mAh te komen :?
ik denk dat je gelijk hebt ja. 1 lithium cell levert 3,6v en 2000mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Weet iemand wanneer de nieuwe Sony Vaio T-serie naar Europa komt. Voor specificaties zie sony.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Spoof:

Een deeplink zou handig zijn.
Nu weet echt niemand waar je het over hebt ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Nog ff kleine opmerking voor wat betreft openingspost, Sony gebruikt niet het Sony logo voor zijn Laptops. maar het VAIO logo.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ow.com.au/products/product_images/Sony/VAIO/VAIO_Logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
pjottum schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:17:
@Spoof:

Een deeplink zou handig zijn.
Nu weet echt niemand waar je het over hebt ;-)
http://www.sonystyle.com/...cpu_VAIONotebookComputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:58:
MEX100 toegevoegd.
Cap schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:29:
(...Sentia Correcitie Post...)
Inderdaad, ik ging af op die URL. Aangepast.
Tha_Wrecka schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:34:
Nog ff kleine opmerking voor wat betreft openingspost, Sony gebruikt niet het Sony logo voor zijn Laptops. maar het VAIO logo.
Roger that. Aangepast.

Nog wat kleine opmaak/uiterlijk dingen aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Cavorka op 10-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:51:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat hij de instellingen op US zet, en windows dan gewoont denkt dat op de Z een Y zit en andersom. Hij typt blind dus hij kijkt niet naar de letters op de toetsen
Ik heb nog geen een laptop gezien waarbij je de toetsen er niet uit kunt krikken en er op een andere plaats weer in kunt doen, perfecte oplossing :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Naar mijn idee zal het eruit halen geen probleem zijn, echter het terug bevestigen zal wel zeer moeilijk worden bij sommige types. >:)

Heb nu eindelijk genoeg geld om een Asus S5200 te halen, nog 1 week en dan denk ik dat ik hem bij de laptopper bestel.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kleintje81 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:15:
Naar mijn idee zal het eruit halen geen probleem zijn, echter het terug bevestigen zal wel zeer moeilijk worden bij sommige types. >:)

Heb nu eindelijk genoeg geld om een Asus S5200 te halen, nog 1 week en dan denk ik dat ik hem bij de laptopper bestel.
Dat is waar, ik repareer laptops, en pas had ik een klant die had z'n hele tobo vernagelt :D

Toetsen enzo er vanaf, nou godzijdank dat compaq zeg maar een X constructie gebruikt voor die toetsen, maar sommige toetsenborden zijn dan echt verziekt als je er 1 toets vanaf haalt.

Ik raad het daarom dan ook niet aan, en laat de mensen dan maar voor 45 euro (wat imho niet duur is) een nieuw toetsenbord in us layout bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:24
@djluc of @RS_003

Sinds jullie beiden de X40 in bezit hebben (nou ja, RS_003 ex-X40 gebruiker), vroeg ik mij af of er daadwerkelijk een "full-size toetsenbord" op de IBM aanwezig is. Veelal wordt er een (ver)kleine versie van het toetsenbord geleverd bij 12" modellen, aangezien de ruimte natuurlijk beperkt is.

Misschien zijn er ook Asus S5 / M5 gebruikers onder ons, die mij kunnen vertellen of dit ook geldt voor hun laptops. Of er dus een (ver)kleine of full-size toetsenbord "erop" zit. Aangezien ik neig naar een IBM of Asus modelletje.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik vanmiddag bij MyCom mijn allereerste 12" laptop heb gezien, gevoeld en even mee gespeeld heb (helaas betrof het een Toshiba model) en na een paar minuten zat ik al gefrustreerd te klagen over het toetsenbordTJE, bij 't blind typen veel letters gewoon "mis" vanwege 't kleine formaat.

Verder vind 'k 't opvallend dat er heel erg weinig 14" (wide) modellen op de markt zijn... is imho een mooi tussenformaat 12" en 15", maar ja. Ik kom niet verder dan HP en Sony; Asus mag dan officieel wel 14" modellen hebben, maar op 1 of andere manier kom ik ze niet tegen in de winkel / website. :?.

Kwam mij nog 1 klein vraagje te binnen: welk type geheugen zit er in de X-series van IBM? Betreft het "gewone" SODIMM modules en niet mSODIMM (nog kleinere) modules zoals het geval is bij de Asus S5 / M5 modellen? Aangezien het laatste niet tot vrijwel onmogelijk te verkrijgen is (naar horen zeggen).

edit:
Er werd hier namelijk over het "full-size toetsenbord" gesproken, maar echt duidelijkheid wordt niet geboden...

[ Voor 27% gewijzigd door InsjaHH op 26-01-2005 19:28 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
InsjaHH schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:17:
@djluc of @RS_003

Sinds jullie beiden de X40 in bezit hebben (nou ja, RS_003 ex-X40 gebruiker), vroeg ik mij af of er daadwerkelijk een "full-size toetsenbord" op de IBM aanwezig is. Veelal wordt er een (ver)kleine versie van het toetsenbord geleverd bij 12" modellen, aangezien de ruimte natuurlijk beperkt is.

Misschien zijn er ook Asus S5 / M5 gebruikers onder ons, die mij kunnen vertellen of dit ook geldt voor hun laptops. Of er dus een (ver)kleine of full-size toetsenbord "erop" zit. Aangezien ik neig naar een IBM of Asus modelletje.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik vanmiddag bij MyCom mijn allereerste 12" laptop heb gezien, gevoeld en even mee gespeeld heb (helaas betrof het een Toshiba model) en na een paar minuten zat ik al gefrustreerd te klagen over het toetsenbordTJE, bij 't blind typen veel letters gewoon "mis" vanwege 't kleine formaat.

Verder vind 'k 't opvallend dat er heel erg weinig 14" (wide) modellen op de markt zijn... is imho een mooi tussenformaat 12" en 15", maar ja. Ik kom niet verder dan HP en Sony; Asus mag dan officieel wel 14" modellen hebben, maar op 1 of andere manier kom ik ze niet tegen in de winkel / website. :?.

Kwam mij nog 1 klein vraagje te binnen: welk type geheugen zit er in de X-series van IBM? Betreft het "gewone" SODIMM modules en niet mSODIMM (nog kleinere) modules zoals het geval is bij de Asus S5 / M5 modellen? Aangezien het laatste niet tot vrijwel onmogelijk te verkrijgen is (naar horen zeggen).

edit:
Er werd hier namelijk over het "full-size toetsenbord" gesproken, maar echt duidelijkheid wordt niet geboden...
Hij is echt fullsize (hij is maybe totaal 5mm minder breed dan een echt tobo) en ik was echt binnen 1 uur al helemaal weg van het toetsenbord, en wat dat betreft ben ik een echte zeur (maargoed, dat was ik ervoor ook al :P) en er is nog een so-dimm slot over. Echter is de standaard 512mb of 256mb (daarom altijd voor de 512mb modellen gaan) onboard.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 26-01-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 01-08 15:56
Ja, het toetsenbord is gewoon geweldig. Imo. is het een beter toetsenbord dan menigeen normaal standaard toetsenbordje. Ook na enkele maanden is en blijft deze laptop gewoon nog steeds mijn officiele favoriet. Ik heb deze maand weer op vele diverse laptops gewerkt dus heb goed kunnen vergelijken.

Een nadeel: stof op het scherm :) Gelukkig/helaas is dat bij elke laptop het geval tenzij je het scherm recht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Beiden thanks voor jullie bliksemsnelle reactie, appreciate it! :).

@djluc

Beter dan een normaal toetsenbord, in welk opzicht bedoel je dit precies? Kwa aanslag en terugvering, om 't zo maar te zeggen? Zoals RS_003 vermeldde, een full-size toetsenbord ongeacht 12", zeker netjes. Nu eens kijken of Asus dat ook aanbiedt :?.

Stof, hehee; mijn zwarte bureau trekt ook z'n nodige stof aan, dus daar moeten we maar mee leven :P. Nog niet gesproken over de fannetjes in mijn workstation hehee.

@RS_003

Klinkt zeker goed, full-size toetsenbord. Het was me toch best een drama met die Toshiba, na 10 minuten had 'k 't al voor gezien. Dat is niet best, ben van plan om er ook "lekker" mee te proggen op z'n tijd @ uni sinds er af en toe vrij weinig beschikbare pc's aanwezig zijn.

Kun je die 5mm misschien uitleggen, welke toetsen (neem ik aan) zijn dan "kleiner" dan "normale toetsenborden"? Helemaal te gek zou zijn als je / er een plaatsje bij zou kunnen plaatsen, maar goed ik vraag al teveel :X.

Wat betreft die SO-DIMM modules, weet je dat 99% zeker dat het om dat formaat gaat? En niet die "ultra" uSO-DIMMmetjes zijn? Als ik het zo lees, kun je dus zelf (door openmaken) bij 1 module plaats komen (oftewel de andere kom je niet bij?).

[ Voor 5% gewijzigd door InsjaHH op 26-01-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

InsjaHH schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:04:
Wat betreft die SO-DIMM modules, weet je dat 99% zeker dat het om dat formaat gaat? En niet die "ultra" uSO-DIMMmetjes zijn? Als ik het zo lees, kun je dus zelf (door openmaken) bij 1 module plaats komen (oftewel de andere kom je niet bij?).
De IBM-website meldt ook netjes dat het om SO-DIMM gaat (en dus niet om micro-SO-DIMM) :). Ook vanaf daar:
ThinkPad X Series notebooks have alphanumeric typing keys that are spaced 18.5 mm vertically and 18.2 mm horizontally, which is defined as full-sized by ISO/IEC 15412 and key displacement (stroke) is 2.5 mm, which is defined as full stroke by ISO/IEC 15412.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Beiden thanks voor jullie bliksemsnelle reactie, appreciate it! :).

@djluc

Beter dan een normaal toetsenbord, in welk opzicht bedoel je dit precies? Kwa aanslag en terugvering, om 't zo maar te zeggen? Zoals RS_003 vermeldde, een full-size toetsenbord ongeacht 12", zeker netjes. Nu eens kijken of Asus dat ook aanbiedt :?.

Stof, hehee; mijn zwarte bureau trekt ook z'n nodige stof aan, dus daar moeten we maar mee leven :P. Nog niet gesproken over de fannetjes in mijn workstation hehee.

@RS_003

Klinkt zeker goed, full-size toetsenbord. Het was me toch best een drama met die Toshiba, na 10 minuten had 'k 't al voor gezien. Dat is niet best, ben van plan om er ook "lekker" mee te proggen op z'n tijd @ uni sinds er af en toe vrij weinig beschikbare pc's aanwezig zijn.

Kun je die 5mm misschien uitleggen, welke toetsen (neem ik aan) zijn dan "kleiner" dan "normale toetsenborden"? Helemaal te gek zou zijn als je / er een plaatsje bij zou kunnen plaatsen, maar goed ik vraag al teveel :X.

Lezen he ;)

Ik zeg, de base ram is onboard, en kun je nooit upgraden, vandaar daty je bij een 512mb model max 1.5Gb kunt plaatsen, je kunt nml nog 1 1gb so-dimm plaatsen.

En @ tobo.
Kijk maar zelf ;)
(de enter en shift zijn dus een tikkie kleiner)

Modbreak:Houd ook nog rekening met modem-gebruikers svp

Foto's is nogal groot dus plaats ff een bericht als je hem hebt gezien, dan remove ik hem weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 27-01-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<snip>

@RS_003

Uit het specsoverzicht van de nieuwe X40:

Processor & Chipset
Processor Intel Pentium M 738 1.4GHz
Bus Speed 400MHz FSB
Cache 2MB L2
Memory
Standard Memory 512MB DDR SDRAM
Maximum Memory 1.5GB DDR SDRAM
Memory Speed 333MHz DDR333/PC2700
Memory Slots 1 x 200-pin SoDIMM Free
0 x 200-pin SoDIMM Populated

Er is dus nog een 200 pins geheugenplaats vrij, waar maximaal een 1 GB reepje in kan.
Ik ken een klant die ook het onboard geheugen van een 256Mb machine heeft ingewisseld voor een 512 MB module. Hier zit al 512MB in, dus daar is weinig winst te behalen. Maar mogelijk komt er ook voor het onboard geheugen meer dan 512MB beschikbaar. Dan zou je eventueel kunnen gaan klussen.

Het X40 toetsenbord is een gewoon toetsenbord, niet extra klein gemaakt. De "Insert, Home, PageUp, PageDown" en de F-keys zijn ietsje slanker uitgevoerd.
Om IBM te quoten: "Every IBM ThinkPad – from largest to smallest – has a full size 7 row keyboard that follows ISO specifications for key placement, size, and travel."

Dus zeven rijen toetsen, het enige dat je mist is het numerieke keyboard (maar dat is er met weinig moeite aan te plakken. Daarnaast krijg je er de gebruikelijke IBM voordelen bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.campuskorting.nl/images/products/1105720449.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Mijn dank gaat naar zowel odysseus als RS_003 als Campuskorting! :). "Thumbs up".

Het is mij volstrekt duidelijk hoe alles precies in elkaar zit. Twee kleine dingetjes: RS_003 had het over standaard 256MB modellen, waar Campuskorting het weer over 512MB standaard heeft (dus 1 interne bank zeg maar, los van de 1 uitbreidingsbank). Ik mag hier dan concluderen dat er verschillende types / modellen van de X40 op de markt zijn, met elk verschillende "standaarden"?

Het laatste dingetje: op de foto van RS_003 zie ik (helaas) geen touchpad zitten (ThinkTouch zoals ze 't bij IBM noemen dacht ik). Echter bij Campuskorting weer wel :). Zal het toch aan het formaat liggen, dat ze geen touchpad hebben kunnen integreren? Ofwel, moet ik gaan leven met het muisklitje? :X. Het zal wel aan de instellingen hebben gelegen, maar op de Toshiba ermee ge speeld te hebben, was 't ook al niet 100% je van het (voor mij althans) :9.

Thanks RS_003, 'k heb het plaatje aandachtig bekeken (en vergeleken met mijn eigen toetsenbord ;). Dank voor je moeite (en verheldering) betreffende toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X40 heeft geen touchpad en een standaard is een standaard...anders is het geen standaard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:51:
De X40 heeft geen touchpad en een standaard is een standaard...anders is het geen standaard. :P
De X40 heeft inderdaad geen touchpad. Mea culpa, iets te snel een linkje geplakt.
Het zal inderdaad de TrackPoint worden (of hang er een usb muisje aan).
En een standaard is alleen een standaard binnen de groep die de standaard overeen kwam ;)

De X40 bestaat met 256Mb en een 512Mb intern geheugen, en met een 1.2GHz en een 1.4GHz low voltage processor. Er zwerft een verhaal in geruchtenland dat er een 1.7 low voltage gepland staat voor 2006, zal dan vast wel met meer geheugen komen. Maar bedenk dat geruchten meerdere malen per borreluur kunnen wijzigen. Voorlopig dus vier versies (al heb ik de 256Mb / 1.4GHz combi nooit gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:17:
[...]

De X40 heeft inderdaad geen touchpad. Mea culpa, iets te snel een linkje geplakt.
Het zal inderdaad de TrackPoint worden (of hang er een usb muisje aan).
En een standaard is alleen een standaard binnen de groep die de standaard overeen kwam ;)

De X40 bestaat met 256Mb en een 512Mb intern geheugen, en met een 1.2GHz en een 1.4GHz low voltage processor. Er zwerft een verhaal in geruchtenland dat er een 1.7 low voltage gepland staat voor 2006, zal dan vast wel met meer geheugen komen. Maar bedenk dat geruchten meerdere malen per borreluur kunnen wijzigen. Voorlopig dus vier versies (al heb ik de 256Mb / 1.4GHz combi nooit gezien).
Er is ook nog een 1.1 Low voltage (en geloof zelfs ULV) versie met 256mb op de markt.
de 512mb bestond geloof ook wel, maar daar is zeer moeilijk aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ai ai, jammer. Maar goed, USB muisje eraan en dat is opgelost. Enige punt van mijn (mogelijke) kritiek is de ULV processoren die erin zitten; persoonlijk hoeft dat niet per se, aangezien het (helaas) meer geld kost t.o.v. de "gewone" P-M processoren (Dothan's). Oke, de voordelen spreken natuurlijk wel voor zich :).

Ik neem aan dat zo'n model, met een gewone P-M, niet bestaat van de IBM X40 series? Als 'k het goed heb gezien, bestaat er zowel een ULV als een gewone voor de Asus S5 / M5 series wel. Maar goed, ik dwaal af...

Tweede puntje, * InsjaHH schrikt enorm van de prijzen voor het mooie lieve hebbedingetje :X. Aangezien mijn budget als student (+ ouders hulp :D) gering is, zou onder de 1600 euro wel zo mooi zijn. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik 't niet red met een X40 modelletje :'(. En die beter betaalbare 14" (wide) modellen zijn ook zo slecht te verkrijgen op de markt, ongelooflijk. Wil de consument geen betaalbare, goed verkrijgbare lichte modellen ofzo; hier en daar word je bijna "doodgegooid" met 15" (wide) en 17". Hehee, sorry voor de preek (het lucht wel op trouwens :9), maar 't moest er even uit.

Dan komt een Asus S5 / M5 wat meer in de richting, samen met z'n iets grotere broertjes uit de M6 series. Maar goed, wat betreft de Asus service hoor je ook geen leuke verhalen, weken wachten. Kritisch gezien: iemand zonder problemen post (bijna) z'n verhaal niet op fora, dus dat zegt ook weer niet alles...

Heb ik jullie al bedankt voor de snelle reply's op mijn vraagjes? Thanks, thanks... _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:08:
SNIP

Tweede puntje, * InsjaHH schrikt enorm van de prijzen voor het mooie lieve hebbedingetje :X. Aangezien mijn budget als student (+ ouders hulp :D) gering is, zou onder de 1600 euro wel zo mooi zijn. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik 't niet red met een X40 modelletje :'(. En die beter betaalbare 14" (wide) modellen zijn ook zo slecht te verkrijgen op de markt, ongelooflijk. Wil de consument geen betaalbare, goed verkrijgbare lichte modellen ofzo; hier en daar word je bijna "doodgegooid" met 15" (wide) en 17". Hehee, sorry voor de preek (het lucht wel op trouwens :9), maar 't moest er even uit.

<SNIP>

Heb ik jullie al bedankt voor de snelle reply's op mijn vraagjes? Thanks, thanks... _/-\o_.
Voor 1695,00 heb je gloednieuwe X40 1.2GHz LV, 512 Mb, `40GB, Wifi a/b/g, Bluetooth in huis.
Als je er een Asus naast hebt zien staan weet je het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:56:
[...]
Voor 1695,00 heb je gloednieuwe X40 1.2GHz LV, 512 Mb, `40GB, Wifi a/b/g, Bluetooth in huis.
.. zegt de verkoper. :)

Ik heb hier een asus naast me staan en die heb ik persoonlijk liever. Dan hou je een flinke smak geld over waarmee je dan andere dingen kan doen. :o :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Ik ben ook voor het gaan voor een ASUS S5200, heb hem al besteld bij de laptopper 1 week geleden. Nu nog wachten tot ie binnenkomt, ik was er bijna 1300 voor kwijt incl btw en pixelgarantie.

Zal het laten horen als ik hem binnen heb. ;)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

InsjaHH schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:08:
En die beter betaalbare 14" (wide) modellen zijn ook zo slecht te verkrijgen op de markt, ongelooflijk. Wil de consument geen betaalbare, goed verkrijgbare lichte modellen ofzo; hier en daar word je bijna "doodgegooid" met 15" (wide) en 17". Hehee, sorry voor de preek (het lucht wel op trouwens :9), maar 't moest er even uit.
Medion/Cybermaxx was laatst voor 1198 bij het Kruidvat. 14 inch 1280x768 scherm.
Verder is de Benq 7000 ook vanaf 1555 te vinden in de pricewatch, met DVD+RW.

Ik wacht toch maar op de Benq S52, een 13 inch WXGA twee spindel Alviso bakje met HD geluid. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Laatst online: 31-07 10:08
Kleintje81 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:08:
Ik ben ook voor het gaan voor een ASUS S5200, heb hem al besteld bij de laptopper 1 week geleden. Nu nog wachten tot ie binnenkomt, ik was er bijna 1300 voor kwijt incl btw en pixelgarantie.

Zal het laten horen als ik hem binnen heb. ;)
Oeh. Ik heb 23 november dezelfde laptop besteld bij De Laptopper. Na 11 keer "waarschijnlijk volgende week" gehoord te hebben en verschillende keren voorgelogen te zijn, heb ik de order afgelopen dinsdag gecancelled. Ergens anders hoorde ik dat De Laptopper problemen heeft met zijn ASUS leverancier. Nu de order ergens anders geplaatst. Ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb.
offtopic:
Door deze dubbele bestelling heb ik dadelijk een 256mb ram module 'over' voor de S5200. Gezien de prijs (1300) heb je wellicht nog een open geheugenslot. Interesse?

Het lijkt mij een geweldige laptop en ik vind hem ook mooier dan de IBM. Welke uiteindelijk 'beter' is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar die (lelijkere :X ) IBM moet veel goed doen om zijn meerprijs te rechtvaardigen.

[ Voor 11% gewijzigd door raps op 28-01-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
victorvo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:33:
Medion/Cybermaxx was laatst voor 1198 bij het Kruidvat. 14 inch 1280x768 scherm.
Verder is de Benq 7000 ook vanaf 1555 te vinden in de pricewatch, met DVD+RW.

Ik wacht toch maar op de Benq S52, een 13 inch WXGA twee spindel Alviso bakje met HD geluid. :Y)
Mjah oke, die heb 'k ook gezien hoor daar niet van :). Maar het "merk" spreekt mij gewoon niet aan, een laptop aanschaf is toch iets "moeilijker" dan een gewone workstation in mijn ogen. Daarmee switch je niet even van behuizing, een andere CPU / extra geheugen (nou ja, dit kan bij sommige modellen wel :9). Nee maar je snapt wel waar ik op doel.

Tevens heb ik het liefst een wide schermpje met een fatsoenlijke resolutie, ietswat meer ruimte op je desktop.
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:56:
Helaas heb ik dat nog niet gezien, de twee naast elkaar... het is uberhaupt moeilijk om specifiek de IBM X40 (of de Asus S5 / M5) te vinden in een winkel / showroom. En al helemaal beide modellen in dezelfde winkel... Overigens, is het X40 model ook in gewone P-M Dothan versies te verkrijgen? Ik heb jullie enkel over LV horen praten.

Misschien iemand een tip om een van de modellen (X40 / S5 / M5) irl te kunnen bezichtigen omgeving Den Haag? Winkels zoals de MediaMarkt, MyCom en wat kleinere computerzaken zijn al reeds bezocht.
Kleintje81 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:08:
Nu nog wachten tot ie binnenkomt, ik was er bijna 1300 voor kwijt incl btw en pixelgarantie.
Welke config mag dat zijn bij de laptopper? Klinkt naar vrij standaard met 256MB ram en een 40GB schijfje of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

InsjaHH schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:20:
Overigens, is het X40 model ook in gewone P-M Dothan versies te verkrijgen? Ik heb jullie enkel over LV horen praten.
Nee, de X40 bestaat voor zover ik en de IBM-site weten alleen in LV en ULV-uitvoeringen :).

Overigens zijn er wel voordelen van de X40 te bedenken boven de Asus. Zo is het toetsenbord (naar horen zeggen - ik heb het zelf (nog) niet kunnen testen) beter en is de Linux-ondersteuning van de X40 goed te noemen. Of dat soort voordelen de meerprijs rechtvaardigt zal iedereen voor zich moeten bepalen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:54
msi s250 is ook een 12inch laptop, mischien handig om die bij het overzicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Overigens, ik heb wat laptops naast elkaar gezet bij De-Laptopper en ik verbaasde me toch over iets vreemds... :X.

Om te beginnen, de S5 series.
  • S5200-N Centrino 12.1"TFT WiFi USB Combo WiFi-g 1.049,00
  • Intel Pentium M 715 1500Mhz 2MB Cache (Dothan) 65,00
  • 60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM 99,00
  • 512MB uDimm (2 x 256) 125,00
  • Wifi 54Mbps 0,00
  • DVD/CDRW Combo Drive 0,00
  • Geen Windows -25,00
  • Geen extra garantie 0,00
  • Geen Pixelgarantie 0,00
  • Geen Laptopverzekering 0,00
  • Geen extra software 0,00
  • Geen installatie 0,00
Maakt een totaal van 1562,47 (incl. BTW).

Hetzelfde lijstje, maar dan voor een M5 series, ook bij De-Laptopper.
  • M5600-N 12.1"TFT WiFi-g Interne DVD+/-RW 1.249,00
  • Intel Pentium M 715 1500Mhz 2MB Cache (Dothan) 65,00
  • 60GB 7200RPM ipv 40GB 4200RPM 99,00
  • 512MB uDimm (2 x 256) 125,00
  • WiFi 54Mbps ipv 11Mbps voor Asus M/S5-serie 75,00
  • DVD/CDRW Combo Drive 0,00
  • Geen Windows -25,00
  • Geen extra garantie 0,00
  • Geen Pixelgarantie 0,00
  • Geen Laptopverzekering 0,00
  • Geen extra software 0,00
  • Geen installatie 0,00
Maakt een totaal van 1889,72 (incl. BTW).

Wat hier dus opmerkelijk is, is dat de M5 series (natuurlijk?) duurder is qua serie zelf (in vergelijking met de S5 series), dus de standaard configuratie laptop op zich. Maar wat ik dan weer niet begrijp, is dat je voor WiFi ondersteuning maar liefst 75 euro moet bij betalen?!

Ik heb toch echt begrepen dat als je voor het Centrino platform kiest, je dit in de laptop kan terugvinden en niet een losse module of zoiets dergelijks? Geen WiFi of niet specifiek het 855 platform en je mag het beestje niet als "Centrino" verkopen, toch? Vreemd of misschien "logica"?

Bij de een wel bij betalen en de ander weer niet. Maar goed, misschien niet de juiste plaats om het te vragen of het klopt, maar verheldering betreffende Centrino platform? Of zit ik hier koek te praten? :?.

Overigens, ik ben stukken voordeliger uit met een M6 series modelletje, meer specs voor je geld, maar wel een tikkie groter met helaas geen 14" wide scherm, maar een 15.4" :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@insjahh:
Wifi is een los kaartje wat je in het mobo steekt. Als de laptopper een voorraadje m5's heeft, zal die wellicht de oude kaart erin hebben zitten. Ik kan me zo voorstellen dat ze je daar dan voor aanslaan; ik heb er indertijd voor gekozen om het op 11 te houden omdat ik hier ook draad heb..

@raps:
da's erg jammer. Ik neem aan dat dat in de sjopsurvey terecht gaat komen :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

raps schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:08:
Oeh. Ik heb 23 november dezelfde laptop besteld bij De Laptopper. Na 11 keer "waarschijnlijk volgende week" ...
offtopic:
Door deze dubbele bestelling heb ik dadelijk een 256mb ram module 'over' voor de S5200. Gezien de prijs (1300) heb je wellicht nog een open geheugenslot. Interesse?
Hmm dat klinkt niet echt positief als ik het zo lees.
Ik heb inderdaad de basis config gekozen met 256 MB (was van plan bij een aparte geheugenshop de andere 256 aan te schaffen die veel goedkoper was dan bij de laptopper).
Ik ben uiteraard geinteresseerd, ik wil nog wel wachten totdat ik de laptop daadwerkelijk heb, voordat ik soortgelijke taferelen mee maak. Zal je zo een mailtje sturen.
InsjaHH schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:20:
Welke config mag dat zijn bij de laptopper? Klinkt naar vrij standaard met 256MB ram en een 40GB schijfje of heb ik dat fout?
Is inderdaad standaard config, 1.4 GHz, 256 MB en 40 GB HD, op het geheugen na heb ik naar mijn idee meer niet nodig. Hoofdzakelijk ga ik de laptop voor school gebruiken, waarbij ik een beetje ga programmeren, veel tekstverwerken, surfen en remote desktoppen. ;)

Af en toe filmpje kijken of een ouder spel spelen lijkt me prima te doen, ik was toch niet van plan om Halflife 2 of Doom 3 te spelen op dat ding. >:)
Belangrijkste keuze voor de laptop is het gewicht, ik heb geen zin om steeds 3 kilo mee te zeulen naar school/werk/huis...

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Ik zal een shop-survey plaatsen over De Laptopper en PCSNEL (waar de nieuwe bestelling geplaatst is). Hier wacht ik even mee totdat ik hem ook daadwerkelijk binnen heb.

@Kleintje81:
Ik had dus ook apart geheugen bijbesteld (en dat ligt hier nu al 2 maanden :|, eigenlijk ongelooflijk) en dat kan ik nu niet meer ruilen. Dus laat maar weten als je nog interesse hebt.
Kun je ook iets posten als je hem binnen/cancelled hebt bij De Laptopper? Ik ben wel benieuwd hoe lang ik anders had moeten wachten.

Ik laat nog van mij horen (incl shop-surveys) als ik de laptop binnen heb, hopelijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]InsjaHH schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:20:
[...]

Campuskorting schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:56:
Helaas heb ik dat nog niet gezien, de twee naast elkaar... het is uberhaupt moeilijk om specifiek de IBM X40 (of de Asus S5 / M5) te vinden in een winkel / showroom. En al helemaal beide modellen in dezelfde winkel... Overigens, is het X40 model ook in gewone P-M Dothan versies te verkrijgen? Ik heb jullie enkel over LV horen praten.

Misschien iemand een tip om een van de modellen (X40 / S5 / M5) irl te kunnen bezichtigen omgeving Den Haag? Winkels zoals de MediaMarkt, MyCom en wat kleinere computerzaken zijn al reeds bezocht.
Omgeving Den Haag? Wat dacht je van Groningen? Zowel de Asus als de Campuskorting IBM ThinkPads zijn te koop bij http://www.studenten.net/warenhuis/category.asp?cry_id=39 Lijkt me een kwestie van even vriendelijk vragen.
En een dagje treinen?

En uiteraard ben ik positief over ThinkPads. Niet alleen omdat we ze verkopen (dat helpt overigens beslist), maar vooral omdat we ze gebruiken. Ik zie af en toe een 'rather secondhand' exemplaar voorbijkomen (inclusief plakkerige colatoetsen, sterren in touchpads en platte "Is mijn speaker op gevallen" combo drives), maar zelden een reddeloos verloren voorbeeld.

Een draadje over de manier waarop een Low Voltage processor zich verhoudt tot een Dothan processor durf ik niet aan. Intel heeft daar al over nagedacht. Laat ik volstaan met de constatering dat een 1.4 GHz LV X40 een 1.8 GHz Mobile Pentium met evenveel cache en werkgeheugen ver achter zich laat. Als je de keuze hebt, zou ik je aanraden een LV te nemen, het scheelt in ieder geval in de accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:32:
Omgeving Den Haag? Wat dacht je van Groningen? Zowel de Asus als de Campuskorting IBM ThinkPads zijn te koop bij http://www.studenten.net/warenhuis/category.asp?cry_id=39 Lijkt me een kwestie van even vriendelijk vragen.
En een dagje treinen?
<knip>
Je hebt helemaal gelijk, die discussie wilde 'k ook niet voeren hoor betreffende LV/ULV en gewone P-M processors. Het grote probleem (waarschijnlijk ook bij andere, laptop zoekende mensen) is dat je zelf niet echt kunt opmaken of 2,6 kg nog wel "mobiel" is. Tuurlijk, je kunt ff een boek vinden die zoveel weegt, maar goed, het blijft op de gok.

In mijn gedachte spookt het feit rond dat 2,6 kg toch niet zo erg zwaar is? Maar dat gaat het wel weer worden als je er iedere dag mee wil werken... Verschil tussen 1,6 en 2,6 kg is niet super veel. Hahaa... ik dwaal weer van mijn statement af :>.

Hmm, mjah misschien ga ik binnenkort wel even langs Groningen; als er niks anders op zit.

Maar concrete vraag: bestaat er werkelijk geen 14.1" versies van de Asus M6 (?) series of een zo'n modelletje bij IBM? De T42 had ik gezien @ Campuskorting.nl; maar die zit nog verder van mijn budget af... Ik denk dat mij 12" iets te klein af is, maar 15" (wide) weer net een tikje te groot is, om zoals men af en toe zegt, in de trein te kunnen werken.

Oudere topics wezen op de oudere modellen van Asus, de M2 en M3 series die ook in Nederland werden verkocht en 14.1" waren. Waar zijn ze nu gebleven? :X. De vrijwel enige 14.1" model HP DV1055 series heb ik in real life kunnen zien, maar na het draadje gelezen te hebben betreffende piepjes en slechte(re) beeldkwaliteit viel hij al snel af.

Brengt mij snel bij een Medion, ander "B-merk" of misschien Dell... maar goed. Bah, dilemma's. Kwam overigens precies zo'n zelfde topic tegen bij een GoT search, maar ook die eindigde in geen keuze kunnen maken van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campuskorting.nl heeft een IBM T41 en die is 14 inch. Ook kun je kijken naar een Asus M2400 bij bijvoorbeeld 4launch.nl. Verder heb je de Sony B1 series, maar die hebben maar standaard 1 jaar garantie (daar moet je je niet op verkijken!!!)

Laptops lager dan 15 inch laptops hebben zelden een hele goede videokaart inzitten, maar de meeste mensen kopen het niet om te gamen, maar voor mobiliteit. Het verschil tussen 12 en 14 inch lijkt niet veel, maar het scheelt gauw een mobieltje en een flesje water. Of een dik boek. Bovendien moet je voor jezelf duidelijk maken in hoeverre je mobiel bent. Reis je per dag maar 1 uur in de trein, dan heeft het niet echt zijn om te gaan voor een ultra-portable (12 inch). Moet je van het station ver lopen naar je school of werk, dan is een 15 inch al gauw veel te zwaar. Het is een kwestie van het maken van keuzes en het doorhakken van knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:16:
[...]

<knip>
Het grote probleem (waarschijnlijk ook bij andere, laptop zoekende mensen) is dat je zelf niet echt kunt opmaken of 2,6 kg nog wel "mobiel" is. Tuurlijk, je kunt ff een boek vinden die zoveel weegt, maar goed, het blijft op de gok.

In mijn gedachte spookt het feit rond dat 2,6 kg toch niet zo erg zwaar is? Maar dat gaat het wel weer worden als je er iedere dag mee wil werken... Verschil tussen 1,6 en 2,6 kg is niet super veel.

<knip>

Maar concrete vraag: bestaat er werkelijk geen 14.1" versies van de Asus M6 (?) series of een zo'n modelletje bij IBM? De T42 had ik gezien @ Campuskorting.nl; maar die zit nog verder van mijn budget af... Ik denk dat mij 12" iets te klein af is, maar 15" (wide) weer net een tikje te groot is, om zoals men af en toe zegt, in de trein te kunnen werken.

<knip>

Brengt mij snel bij een Medion, ander "B-merk" of misschien Dell... maar goed. Bah, dilemma's. Kwam overigens precies zo'n zelfde topic tegen bij een GoT search, maar ook die eindigde in geen keuze kunnen maken van de TS.
Afhankelijk van de constitutie is een kilo of drie voor 'iedereen' goed te doen. Bedenk dat je hem niet de hele dag boven je hoofd hoeft te houden. Hij zit in een tas die aan je schouder hangt of hij ligt op een tafel. Ruwe testcase? Neem een schoudertas, doe er twee anderhalveliter flessen Cola in en loop er 500 meter mee over straat. Meer dan 500 meter per dag lopen mensen niet met een laptop (zegt Gartner). Te zwaar? Ga trainen en denk na over een X40 van 1,5 kg (één flesje dus). De Asus A4L weegt 3,5 kg.

De T41 bij Campuskorting is een leuk geprijsde machine, maar je zou ook naar een tweedehandsje kunnen kijken. Een jaar of twee geleden was 14" nog kamerbreed, er is vast ergens een T20 te koop voor relatief weinig geld (moet rond de 400 Euro wel lukken). En die doen het ook. Vooropgesteld dat je niet de hele dag zit te cadcammen of echt hele ingewikkelde dingen met SCIL of Matlab uitspookt, kun je met een Pentium 3-750Mhz ook uit de voeten... Iedereen die dit jaar afstudeert heeft met zo'n machine zijn/haar studie gedaan. Het is maar een idee (en bepaald niet commercieel :))

Met 15" kun je prima in de trein werken. Er zijn zelfs mensen die een kamerbrede krant zitten te lezen in een trein...

Die b-merken kunnen ook een alternatief zijn. Maar als je niet ieder jaar iets nieuws kunt kopen en wanneer je zeker wilt zijn dat je na een jaar of drie nog iets terugkrijgt voor je welvaartsrest zou ik voor een A-merk gaan (en wij van WC-Eend adviseren....WC-Eend!).
Het is een beetje krom rekenwerk, maar als een 3 jaar oude A-merk laptop nog 400 Euro oplevert kun je nu ietsje meer uitgeven aan iets goeds. Het zou me verbazen als je over drie jaar voor een T41 minder dan 400 Euro terugkrijgt, bedenk dat het ding in de rest van de wereld rond de 2300 Euro moet kosten. Die 1595 die je bij ons betaalt maakt het eerste jaar afschrijving wel goed, ik ken zelfs mensen die een bij ons gekochte machine met winst hebben doorverkocht...

Succes met de keuze en veel plezier in Groningen. Ik denk dat je ze eerst even moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb net een topic geopend over de flybook (www.flybook.nl) denk dat deze in dit overzicht ook niet mag ontbreken!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind het een leuk apparaat, maar van de site:
...
En wat dacht u van die prachtige, trendy metallic kleuren waar u helemaal de blits mee maakt! Eindelijk een notebook waar je mee gezien kan worden.
...
dat vind ik niet echt professioneel overkomen, terwijl men zich hier wel op richt.
En het is natuurlijk wel erg duur voor wat je ervoor krijgt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
xychix schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:22:
Ik heb net een topic geopend over de flybook (www.flybook.nl) denk dat deze in dit overzicht ook niet mag ontbreken!
Zo, is die ff mooi :)

Jammer dat ik niet 123 een prijs kan vinden, maar dat leuke ding zou zowat mijn pocket pc kunnen vervangen, was het niet dat hij dan dus niet in mijn pocket past :+

Maar als ik ooit eens 2e hands zon ding kan mee nemen zal ik dit zeker doen :)
vraag me wel af hoe dat tobo typt :) toetsen zien er igg niet fullsize uit

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 01-02-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Eindelijk heb ik mijn laptoppie dan :)

In EVEREST (voorheen AIDA) zie ik bij mijn processor dat ik een Banias heb, terwijl ik toch echt een Dothan heb besteld. Is een programma als EVEREST genoeg te vertrouwen hierin? Ben ik dus enigszins opgelicht? Of is er een Intel-tooltje waarmee ik dit na kan gaan?

@Kleintje81:
Hoe vordert het met jou bestelling? Ik heb hier een 256MB geheugenchipje liggen en getest voor de s5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
hoera voor deze ongelooflijk handige thread :D

vraagje : is het mogelijk/te doen om een game te spelen op het 12" scherm?
onder zou ik wel een 12" model overwegen, alleen heb ik schrik dat het dan allemaal wat te klein gaat worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

geemfriek schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:12:
hoera voor deze ongelooflijk handige thread :D

vraagje : is het mogelijk/te doen om een game te spelen op het 12" scherm?
onder zou ik wel een 12" model overwegen, alleen heb ik schrik dat het dan allemaal wat te klein gaat worden ...
Ligt aan het spel.
Als je dikke 3d wilt spelen wordt het een opgave, ook omdat de videokaart het niet aankan.
Ik heb zelf wel simcity, roller coaster tycoon en dergelijke gespeeld in de trein maar ook op de bank, gaat prima.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
pjottum schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:23:
[...]

Ligt aan het spel.
Als je dikke 3d wilt spelen wordt het een opgave, ook omdat de videokaart het niet aankan.
Ik heb zelf wel simcity, roller coaster tycoon en dergelijke gespeeld in de trein maar ook op de bank, gaat prima.
hmmm ok maar dan neem je er gewoon eentje met een beter graka he ;)

ik bedoel puur om het 12" scherm, is dat niet te klein voor een rts-je ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee, het is toch zon 25+ cm. Voor mij was het igg genoeg.
Ik kon er UT op spelen, want de resolutie was natuurlijk ook niet zo hoog. Dat helpt.

Als je btw wilt gamen, moet je naar de sony TR 2 kijken :) heeft toch wel een van de mooie -14" tft schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
ok ik zal hem morge is checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

raps schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:05:
@Kleintje81:
Hoe vordert het met jou bestelling? Ik heb hier een 256MB geheugenchipje liggen en getest voor de s5200.
Ik ben nog steeds wachtend, de 10 werkdagen zijn nu voorbij, zal ze volgende week eens een belletje geven. Vrees dat ik in zelfde schuitje zit als waar jij bent geweest. :(

Ben van plan om deze order ook te annuleren en ergens anders te bestellen.
Waar heb jij je S5200 besteld als ik vragen mag? En krijg je daar ook 2 accu's?
Zit er niet op te wachten om straks bij een andere zaak de bestelling te plaatsen en een accu te missen.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

raps schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:05:
Eindelijk heb ik mijn laptoppie dan :)

In EVEREST (voorheen AIDA) zie ik bij mijn processor dat ik een Banias heb, terwijl ik toch echt een Dothan heb besteld. Is een programma als EVEREST genoeg te vertrouwen hierin? Ben ik dus enigszins opgelicht? Of is er een Intel-tooltje waarmee ik dit na kan gaan?
Het kan zijn dat Everest de naam Dothan niet kent. Zie je 1024kb cache of 2048 kb? Dat is het belangrijkste verschil tussen de Banias en de Dothan.

Er is een Intel tooltje, ja. Intel Processor Frequency ID
http://www.intel.com/support/processors/tools/frequencyid/

Heb je toch een Banias, dan moet je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, van Jewel word ik op het moment ook niet echt vrolijk... Mijn notebookje is voor de tweede keer teruggeweest i.v.m. wireless lan problemen (signaal was excellent, maar verbinding niet stabiel...), en nu zegt Jewel doodleuk dat 't Intel wireless miniPCI kaartje niet samenwerkt met Win XP SP2, installeer maar gewoon niet verder dan SP1 :S Heb een PCMCIA nic'je geregeld, en daar heb ik een uitstekende verbinding mee... Mooi is dat...

Dat Intel 2200BG kaartje zit toch in 50% van alle centrino notebooks? Intel is toch niet de kleinste zeker? Dat KAN toch niet de oorzaak zijn?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.