Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Kwaliteit weet ik niet, ik heb gewoon een extra Canon accu gekocht voor de zekerheid.McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
Ah, heb ik eerst een uur op die site zitten zoeken, heb ik gewoon over het kopje Accu's heen gekeken
Btw die batterijen zijn wel 3x zo duur als die op gsm-welt.de... Ook betere kwaliteit?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Zal me niks verbazen dat Crown het ook heeft.McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 17:51:
Even iets anders, weet iemand een winkel waar ze EN de BG-E1 grip verkopen EN een replacement BP-511 batterij?
Ik kan het maar niet vindenWel die Duitse winkel, gsm-welt ofzo, maarja die verkoopt weer geen BG-E1. En ik zou graag de verzendkosten willen delen.
Kom er trouwens net vandaan. Canon 15mm Fisheye gehaald
Zie het resultaat op http://album.amphora.nl (Soestduinen 2, is niet al te snel, foto's zijn gewoon jpg's van ca 2-3MB). De laatste twee foto's zijn op de zelfde plek genomen maar de 1 na laatste is met de 15 fisheye genomen en de allerlaatste met de EF-S 18-55 Kitlens (op 18mm) om even het verschil aan te geven.
Alle foto's zijn bijna onbewerkt. Alleen witbalans correctie en bij sommige kunstmatige exposure correctie.
De 20cm min. focus afstand is ook leuk. Niet dat je veel vergroting hebt maar de vertekening vind ik wel goed.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Verwijderd
Als ik het me goed herinner is hij dus inclusief Usm lens en batterygrip iets van €1300.Tha BasZ schreef op 17 oktober 2004 @ 15:14:
[...]
@ Media Markt stond ook een zwarte 300D (met 18-55 USM & batterygrip) te koop, alleen stond er geen prijs bij.
Ook de plaatselijke medewerker was een beetje een n00b en wist de prijs ook nie...
Overduidelijk duitse import overigens, de doos was namelijk in tegenstelling tot andere uitgestalde modellen in de Duitse taal bedrukt.
Heb vorige week bij Crown een BG-E1 met hand-strap gekocht;McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 17:51:
Even iets anders, weet iemand een winkel waar ze EN de BG-E1 grip verkopen EN een replacement BP-511 batterij?
Ik kan het maar niet vindenWel die Duitse winkel, gsm-welt ofzo, maarja die verkoopt weer geen BG-E1. En ik zou graag de verzendkosten willen delen.
Canon BG-E1 grip (Euro 129,00) / Canon E-1 Hand Strap (Euro 29,00)
BP-511 verkoopt 'ie ook (ook niet-originele).
Verwijderd
Verschrikkelijk scherp!Amphora schreef op 18 oktober 2004 @ 19:13:
[...]
Zal me niks verbazen dat Crown het ook heeft.
Kom er trouwens net vandaan. Canon 15mm Fisheye gehaald.
Zie het resultaat op http://album.amphora.nl (Soestduinen 2, is niet al te snel, foto's zijn gewoon jpg's van ca 2-3MB). De laatste twee foto's zijn op de zelfde plek genomen maar de 1 na laatste is met de 15 fisheye genomen en de allerlaatste met de EF-S 18-55 Kitlens (op 18mm) om even het verschil aan te geven.
Alle foto's zijn bijna onbewerkt. Alleen witbalans correctie en bij sommige kunstmatige exposure correctie.
De 20cm min. focus afstand is ook leuk. Niet dat je veel vergroting hebt maar de vertekening vind ik wel goed.
vooral bij die mushroom lijkt het gras wel uit me monitor te prikken!...
Leuk
De doos heb ik niet gezien...Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
Als ik het me goed herinner is hij dus inclusief Usm lens en batterygrip iets van €1300.
Overduidelijk duitse import overigens, de doos was namelijk in tegenstelling tot andere uitgestalde modellen in de Duitse taal bedrukt.
Maar als die echt ongeveer 1300 euro is dan is het wel (te) duur...
En de fisheye fotoz zijn idd wel lekker scherp
[ Voor 7% gewijzigd door Tha BasZ op 18-10-2004 21:14 ]
Grappig, die foto's zijn bij mij om de hoek gemaaktAmphora schreef op 18 oktober 2004 @ 19:13:
[...]
Zal me niks verbazen dat Crown het ook heeft.
Kom er trouwens net vandaan. Canon 15mm Fisheye gehaald.
Verwijderd
Nee, ik nog niet want ik heb het boek niet-Daniël- schreef op 18 oktober 2004 @ 21:16:
Even iets anders, iemand al "A Short Cource in Canon Rebel PhotoGraphy" gebruikt? Lijkt me handig boek ..(http://www.shortcourses.c...canon/book_canonrebel.htm)
Werd ooit een keer in een van de vorige delen ook genoemd, maar vond het zelf te duur om even over te laten komen.
Lijkt me zeker een leuk boek om even helemaal door te lezen (desnoods alleen de e-book).
Maar ja, wie heeft hem? Inkoopactie houden of zo?
Zeker wel ff lol en leerzaam om even dingen te lezen over je 300D / Digital Rebel!
Zondag een aanrijding voor m'n neus.... maar geen cam.
Zondagnacht een grote brand aan de overkant van m'n huis.... maar geen cam
Vandaag liep ik naar huis langs een paar skatende jongeren. Mooie moves, goede achtergrond..... maar geen cam.
Zucht!
Je weet ook niet wat je wil heRepSLET schreef op 18 oktober 2004 @ 21:32:
Moet zeggen dat ik m'n 300D (verkocht aan Haaguit) best wel mis.
Zondag een aanrijding voor m'n neus.... maar geen cam.
Zondagnacht een grote brand aan de overkant van m'n huis.... maar geen cam
Vandaag liep ik naar huis langs een paar skatende jongeren. Mooie moves, goede achtergrond..... maar geen cam.
Zucht!
Je mag de mijne kopen als je wil, dan koop ik een 20D
Verwijderd
Ik ben nu al aan het aftellen..

Tha BasZ schreef op 18 oktober 2004 @ 21:31:
[...]
Maar ja, wie heeft hem? Inkoopactie houden of zo?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Of ik koop gewoon zelf een 20D.. en dan mogen jullie me alleen nog in dit deel *part4* uitlachen...Tha BasZ schreef op 18 oktober 2004 @ 21:37:
[...]
Je weet ook niet wat je wil he![]()
Je mag de mijne kopen als je wil, dan koop ik een 20D

Gemaakt met een 300D die ik niet meer heb...

Haaguit/Facedown : mag ik jullie camera af en toe lenen?
[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 18-10-2004 22:23 ]
Ik heb ook even een mailtje gestuurd naar cameranu.nl en tegen mij zeiden ze het volgende:-Daniël- schreef op 18 oktober 2004 @ 07:56:
[...]
De 300D (Ja, het is echt de 300d, heb ze gemailed) Kit Black vind je bij:
http://www.cameranu.nl/content/cameras.php?camera_id=6
voor 879,--
Ik spaar er voor, ga toch maar voor een nieuw model ipv 2e hands. Ook is de ebayer ( http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...7451&rd=1&ssPageName=WDVW ) is aan het rommelen, check die geboden bedragen man: http://offer.ebay.nl/ws3/...?ViewBids&item=3845967451
Wij leveren uitsluitend de zwarte uitvoering van de 300D. Deze is niet door
Canon Nederland geimporteerd dus de euro 100,00 aktie gelt hier niet voor.
Verkopen ze daar nou de 300d of de digital rebel???
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Ach ja, soestduiner/soesterberg licht lekker op de route van Woudenberg naar Utrecht.
de zwarte is de Japanse uitvoering en dus een "EOS Kiss Digital"Barney schreef op 18 oktober 2004 @ 22:23:
[...]
Ik heb ook even een mailtje gestuurd naar cameranu.nl en tegen mij zeiden ze het volgende:
Wij leveren uitsluitend de zwarte uitvoering van de 300D. Deze is niet door
Canon Nederland geimporteerd dus de euro 100,00 aktie gelt hier niet voor.
Verkopen ze daar nou de 300d of de digital rebel???

Jij weet echt niet wat je wilt ook heRepSLET schreef op 18 oktober 2004 @ 22:14:
[...]
Of ik koop gewoon zelf een 20D.. en dan mogen jullie me alleen nog in dit deel *part4* uitlachen...
Als je echt een 20D koopt dan ben je echt een soort van gek (nofi of course).
Zoek eigenlijk een plaatje van een zwarte Digital Rebel met die 18-55 USM lens erop, maar kan het gewoon nie vinden via GoogleKorakal schreef op 18 oktober 2004 @ 22:44:
[...]
de zwarte is de Japanse uitvoering en dus een "EOS Kiss Digital"
[afbeelding]

En ja USM, japanners hebben voordeel
Waarom zij wel en wij niet? Ik zie het nut niet om in de diverse werelddelen andere soorten/types uit te brengen
[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 19-10-2004 00:03 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Onzin! De 20D bied best wel een hele berg voordelen ten opzichte van een 300D, kijk voor de gein eens naar de side-by-side op DPReview.Tha BasZ schreef op 18 oktober 2004 @ 23:49:
[...]
Jij weet echt niet wat je wilt ook he
Als je echt een 20D koopt dan ben je echt een soort van gek (nofi of course).
Heel korte samenvatting:
WB is beter, AF is beter, meer AF-punten, sluitertijd is handiger, sync-flash, WAY betere metering, betere FPS, meer buffer, mirror-lockup, betere batterijen, betere body, betere sluiter, veel handigere knoppen, meer Mpix, minder ruis. Werkende AI-servo: ook niet erg onhandig.
Oh en de 300D is grijs, de 20D zwart.
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 19-10-2004 02:10 ]
Bericht hierboven
Weet je welke nog beter is? ... you get the point.
Het is onzin om steeds maar te blijven herhalen dat de 10D en 20D zoveel beter zijn, want dat weten we allemaal wel. Het gaat erom of je al die extra functies gebruikt en de flinke extra bom duiten daarvoor over hebt. De 20D is bijna 2x zo duur als de 300D en dat vind ik die paar extra functies totaal niet waard. Er zit zelfs niet een functie bij die ik serieus mis op mijn 300D.
Aanvoelen als playmobil doet ie natuurlijk ook niet.

[ Voor 27% gewijzigd door FaceDown op 19-10-2004 02:39 ]
Groetjes, FaceDown.
Nee, maar ik zal je flitser wel een lekker warm nieuw plekje geven.RepSLET schreef op 18 oktober 2004 @ 22:23:
[..] Haaguit/Facedown : mag ik jullie camera af en toe lenen?
Groetjes, FaceDown.
Boeie.. ik ben blij dat er niet "kiss" op mijn camera staat.Beaves schreef op 19 oktober 2004 @ 00:02:
[...]
Waarom zij wel en wij niet? Ik zie het nut niet om in de diverse werelddelen andere soorten/types uit te brengen
Groetjes, FaceDown.
1Ds (MarkII) of 1D (MarkII)?FaceDown schreef op 19 oktober 2004 @ 02:28:
Weet je welke nog beter is? De 1D!
En ja dat klopt, die zijn inderdaad nog beter, daarom zijn ze ook duurder, daarom hebben die een boel functies meer en daarom worden ze nou gebruikt door de pro's.
Jij vind het misschien niet waard, maar ik zie hier vaak zat langskomen dat de 300D een kreupele AF heeft, dat mirror-lockup mist, dat WB steken laat vallen, dat men daarom maar een firmware erop zet die er niet voor bedoeld is. Waarmee je je garantie weggooit en waardoor je eigenlijk probeert een duurdere te imiteren. Ja ik weet dat dat Tweaken is, maar in dit geval vind ik het echt achterlijk; een camera van honderden euro's waar je jaren plezier van wil hebben door een simpele actie ontdoen van zijn garantie en waarom? Omdat je de dingen wil die die andere camera wel heeft. Koop dan een D60 of geef een beetje meer uit voor een 2e hands 10D.Het is onzin om steeds maar te blijven herhalen dat de 10D en 20D zoveel beter zijn, want dat weten we allemaal wel. Het gaat erom of je al die extra functies gebruikt en de flinke extra bom duiten daarvoor over hebt. De 20D is bijna 2x zo duur als de 300D en dat vind ik die paar extra functies totaal niet waard. Er zit zelfs niet een functie bij die ik serieus mis op mijn 300D.
Ik vind van wel, ik vind het goedkoop plastic aanvoelen. (Hoewel playmobil best duur is.) Ik vind de sluiter niet prettig klinken en ik vind diezelfde sluiter ook niet prettig voelen bij gebruik. Maar trek je van die mening vooral niks aan, het zegt namelijk helemaal niks dat zelfs een S-serie camera van metaal gemaakt is.Aanvoelen als playmobil doet ie natuurlijk ook niet.
Op zich kan je meerdere quotes in 1 post verzamelen, scheelt weer nutteloze postcount.
Bericht hierboven
Vannacht gedroomd dat ik een 1Ds Mark II gewonnen had bij CanonFloris schreef op 19 oktober 2004 @ 04:14:
[...]
1Ds (MarkII) of 1D (MarkII)?
En ja dat klopt, die zijn inderdaad nog beter, daarom zijn ze ook duurder, daarom hebben die een boel functies meer en daarom worden ze nou gebruikt door de pro's.

Noem het stom, maar ik vond het zeker leuk en spannend om gewoon te proberen. Het risico wat eraan vast zit speelt daarbij een rol uiteraard. Zit nu al een week te overwegen of ik hem terug ga flashen...[...]
Jij vind het misschien niet waard, maar ik zie hier vaak zat langskomen dat de 300D een kreupele AF heeft, dat mirror-lockup mist, dat WB steken laat vallen, dat men daarom maar een firmware erop zet die er niet voor bedoeld is. Waarmee je je garantie weggooit en waardoor je eigenlijk probeert een duurdere te imiteren. Ja ik weet dat dat Tweaken is, maar in dit geval vind ik het echt achterlijk; een camera van honderden euro's waar je jaren plezier van wil hebben door een simpele actie ontdoen van zijn garantie en waarom? Omdat je de dingen wil die die andere camera wel heeft. Koop dan een D60 of geef een beetje meer uit voor een 2e hands 10D.
Ik vind het maar zwaar plastic dan. Door het gewicht vind ik het absoluut niet goedkoop aanvoelen. Maar dat zijn onze persoonlijke meningen natuurlijk.[...]
Ik vind van wel, ik vind het goedkoop plastic aanvoelen. (Hoewel playmobil best duur is.) Ik vind de sluiter niet prettig klinken en ik vind diezelfde sluiter ook niet prettig voelen bij gebruik. Maar trek je van die mening vooral niks aan, het zegt namelijk helemaal niks dat zelfs een S-serie camera van metaal gemaakt is.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
De 300D in het zwart bestaat zeker wel. Mijn vader werkt bij Canon, en daar kun je 'm bestellen, via een persooneelswebsite. Het is dan wel een 300D Kit+Batterygrip, je kan 'm niet als body krijgen. Ook is het dus de normale kit lens.Korakal schreef op 18 oktober 2004 @ 23:53:
Die zul je ook niet vinden, want de Digital Rebel is er gewoon niet in het zwart en met USM lens. Da's gewoon de Kiss Digital.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Arfman op 19-10-2004 10:16 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daar doelde ik niet op... RepSLET heeft net zijn 300D met verlies weggedaan, omdat fotografie niet echt zijn ding is...Floris schreef op 19 oktober 2004 @ 02:10:
[...]
Onzin! De 20D bied best wel een hele berg voordelen ten opzichte van een 300D, kijk voor de gein eens naar de side-by-side op DPReview.
Heel korte samenvatting:
WB is beter, AF is beter, meer AF-punten, sluitertijd is handiger, sync-flash, WAY betere metering, betere FPS, meer buffer, mirror-lockup, betere batterijen, betere body, betere sluiter, veel handigere knoppen, meer Mpix, minder ruis. Werkende AI-servo: ook niet erg onhandig.Oh en hij voelt ook niet aan als een stuk playmobil
Oh en de 300D is grijs, de 20D zwart.(Ja je kunt natuurlijk een Rebel kopen, dan lever je een stuk prijsvoordeel en je garantie in, maarja
)
En dan toch nog een 20D kopen, das wel een beetje raar niet?
Ik heb de 300D en ik mis dagelijks dingen die de 300D niet heeft, en nee, ik ga geen vage Russische firmware op mijn cam zettenFaceDown schreef op 19 oktober 2004 @ 02:28:
Weet je welke nog beter is? De 1D!
Het is onzin om steeds maar te blijven herhalen dat de 10D en 20D zoveel beter zijn, want dat weten we allemaal wel. Het gaat erom of je al die extra functies gebruikt en de flinke extra bom duiten daarvoor over hebt. De 20D is bijna 2x zo duur als de 300D en dat vind ik die paar extra functies totaal niet waard. Er zit zelfs niet een functie bij die ik serieus mis op mijn 300D.
Aanvoelen als playmobil doet ie natuurlijk ook niet.
Zo mis ik de mogelijkheid om de manier van lichtmeting te kunnen kiezen (M doet het bij mij het beste, maar ja, ga jij maar eens actiefoto's maken in de M stand

Begrijp me niet verkeerd, de 300D is een goede camera die dankzij de goede sensor erg mooie foto's maakt, maar ik mis gewoon bepaalde zaken waardoor ik toch de 20D ga kopen.
De ene is super-tevreden met zijn 300D, de andere koopt liever toch de 20D...
Iedereen moet voor zichzelf kijken wat tie wel of niet gaat kopen
Precies, dat is wat ik bedoel. Ik beweer ook absoluut niet dat de 20D geen betere camera is, maar voor mij voldoet de 300D prima. Ik vind dat je bij een vergelijking van de twee het feit dat de 20D bijna 2x zo duur is momenteel zeer zwaar zou moeten laten wegen.Tha BasZ schreef op 19 oktober 2004 @ 10:26:
Ik zie maar 1 vraag telkens terugkomen hier -> Wat voor eisen stel je aan je cam / Wat wil je er allemaal mee doen.![]()
De ene is super-tevreden met zijn 300D, de andere koopt liever toch de 20D...
Iedereen moet voor zichzelf kijken wat tie wel of niet gaat kopen
Verder nog een paar opmerkingen:
- Nergens heb ik gelezen of gezien dat de 300D een ontzettend krakkemikkige WB en AF zou hebben, noch heb ik er zelf last van.
- Nergens heb ik van een geval gehoord/gelezen dat het flashen van de hack je garantie om zeep zou helpen. Sterker nog; ik heb ergens gelezen van een mislukte flash waarbij Canon de camera gewoon repareerde. Ze zien namelijk heus niet het verschil tussen een mislukte flash met standaard firmware of met de hack. (Zou wel kunnen als ze perse willen, maar dat gaan ze echt niet uitzoeken per cam).
- Het geluid van de sluiter, de kleur, het aanvoelen als niet-playmobile; het zijn natuurlijk aardige features, maar geen features waar ik 580 euro (!!) extra voor ga betalen. Voor dat geld heb je een leuke L-lens, en wedden dat je dan betere foto's maakt dan de 20D met kitlens?
Welke zinvolle functies blijven er dan wel over voor mij: meer AF-punten, betere metering, betere FPS, meer buffer, betere batterijen (? ik heb nog geen batterij leeg gehad, laat staan 2), veel handigere knoppen (? heb geen klachten), meer Mpix, minder ruis, AI-servo. Dit zijn functies waar ik wel extra geld voor over zou hebben, maar zeker geen 580 euro momenteel.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Over de zwarte uitvoering van de 300D (NL versie dus) die is te koop bij een gekke electronica groothandel in Rotterdam. Zoals hierboven al werd vermeld is zit er wel een grip bij en een 18-55 usm. Er staat ook geen kiss oid op, maar gewoon 300D! De prijs weet ik niet, maar daar kun je zelf makkelijk achter komen.
Zeker een modded (plaatje verwisseld) versie of zo?Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:11:
Nog even over dat geluid van die sluiter, ik vind het geen mooi geluid, maar het geluid van de 20D is ook niet om aan te horen. Het lijkt wel of ie gelanceerd wordt ipv opgeklapt.
Over de zwarte uitvoering van de 300D (NL versie dus) die is te koop bij een gekke electronica groothandel in Rotterdam. Zoals hierboven al werd vermeld is zit er wel een grip bij en een 18-55 usm. Er staat ook geen kiss oid op, maar gewoon 300D! De prijs weet ik niet, maar daar kun je zelf makkelijk achter komen.
Want ik denk zelf niet dat er een zwarte 300D bestaat, wel de eerder genoemde Kiss Digital.
Verwijderd
Verwijderd
Jawel hoor, het is een limited edition voor de Europese markt. Niks gemod.Tha BasZ schreef op 19 oktober 2004 @ 11:16:
[...]
Zeker een modded (plaatje verwisseld) versie of zo?![]()
Want ik denk zelf niet dat er een zwarte 300D bestaat, wel de eerder genoemde Kiss Digital.
Verwijderd
Als je even mijn post gelezen had..Tha BasZ schreef op 19 oktober 2004 @ 11:16:
[...]
Zeker een modded (plaatje verwisseld) versie of zo?![]()
Alles wat je bij de persooneelswebsite te koop is; staat ook in de winkel, maar voor iets duurder.-Daniël- schreef op 19 oktober 2004 @ 09:01:
[...]
De 300D in het zwart bestaat zeker wel. Mijn vader werkt bij Canon, en daar kun je 'm bestellen, via een persooneelswebsite. Het is dan wel een 300D Kit+Batterygrip, je kan 'm niet als body krijgen. Ook is het dus de normale kit lens.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:02 ]
Je kunt het ook andersom bekijken: Wat heb ik nodig om te doen wat ik wil doen? En wat is mijn budget? Past die cam die alles kan er in of niet, moet ik dan iets doorsparen of niet?FaceDown schreef op 19 oktober 2004 @ 11:03:
[...]
Precies, dat is wat ik bedoel. Ik beweer ook absoluut niet dat de 20D geen betere camera is, maar voor mij voldoet de 300D prima. Ik vind dat je bij een vergelijking van de twee het feit dat de 20D bijna 2x zo duur is momenteel zeer zwaar zou moeten laten wegen.
AI-servo wellicht? WB -> Ik mis kelvin, vind tungsten kut presteren, AWB er ook te vaak naast zitten.Verder nog een paar opmerkingen:
- Nergens heb ik gelezen of gezien dat de 300D een ontzettend krakkemikkige WB en AF zou hebben, noch heb ik er zelf last van.
Sim-pel: Canon geeft garantie op een 300D, niet op een semi 300-10D. Officieel heb jij geen garantie, als je me niet geloofd dan moet je misschien eens met Canon bellen. Ik kan je wel een nummer van Canon Prof. Services geven, daar kunnen ze je vraag (al is het met tegenzin) beantwoorden.- Nergens heb ik van een geval gehoord/gelezen dat het flashen van de hack je garantie om zeep zou helpen. Sterker nog; ik heb ergens gelezen van een mislukte flash waarbij Canon de camera gewoon repareerde. Ze zien namelijk heus niet het verschil tussen een mislukte flash met standaard firmware of met de hack. (Zou wel kunnen als ze perse willen, maar dat gaan ze echt niet uitzoeken per cam).
Met een gemodde AMD-chip moet je ook niet terug naar de winkel: je bent je garantie gewoon kwijt, zelfde geld voor een gemodde 300D.
Je camera moet wel prettig aanvoelen vind ik en ik vind dat er camera's zijn die beter aanvoelen, de D70 bijvoorbeeld.- Het geluid van de sluiter, de kleur, het aanvoelen als niet-playmobile; het zijn natuurlijk aardige features, maar geen features waar ik 580 euro (!!) extra voor ga betalen. Voor dat geld heb je een leuke L-lens, en wedden dat je dan betere foto's maakt dan de 20D met kitlens?
En voor € 580,- een goede L-lens? De goedkoopste die ik vinden kan is de 70-200/4 en die kost bij Hazenheuvel nog altijd 679 ofzo.
Die handigere knoppen zijn echt een uitkomst, als jij veel in M schiet of Tv/Av dan vind je die draaiknop achterop maar wat handig, trust me.Welke zinvolle functies blijven er dan wel over voor mij: meer AF-punten, betere metering, betere FPS, meer buffer, betere batterijen (? ik heb nog geen batterij leeg gehad, laat staan 2), veel handigere knoppen (? heb geen klachten), meer Mpix, minder ruis, AI-servo. Dit zijn functies waar ik wel extra geld voor over zou hebben, maar zeker geen 580 euro momenteel.
Maar genoeg geluld, we hebben het hier over de 300D en niet over waarom je geen 300D moet kopen, wat mijn persoonlijke advies zou zijn, zelfs als Canonian.

Bericht hierboven
Verwijderd
oja, ik vindt de 300D beter aanvoelen dan een appel.....
Sorry als je de mening van een ander niet kunt begrijpen, maar ik kan er niet veel meer aan doen dan je wijzen op de laatste zin uit mijn vorige post...Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 18:16:
Wat een hoop bullhit zeg....dit is toch de 300d topic, of toch het ''zeik de 300d af, omdat je een andere cam ga kopen''? Dit topic is toch bedoeld voor de mensen met een 300d, die lekker over hun cam willen praten enz.? Als jouw mening is dat je m niet zo goed vindt reageer dan niet. daar zit toch niemand op te w88 in dit topic? Ik ga er verder dus ook niet op in.
oja, ik vindt de 300D beter aanvoelen dan een appel.....
Ja het is een topic om over de ervaringen te praten met de cam, maar laten we niet weer verzanden in een n00b-vragen topic en proberen de kwaliteit van de vragen hoog te houden.
Bericht hierboven
Verwijderd
Was er nog niet toen ik me post ging plaatsen. We zullen het nivo hoog proberen te houden voor je, want jij bent geen noob dus dan moeten we maar ook geen noob vragen stellen......Floris schreef op 19 oktober 2004 @ 18:18:
[...]
Sorry als je de mening van een ander niet kunt begrijpen, maar ik kan er niet veel meer aan doen dan je wijzen op de laatste zin uit mijn vorige post...
Verwijderd
@ Floris: misschien moet je zelf even een klein stapje terug doen. Je bezit er mooie apparatuur, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een 300D. Je moet er rekening mee houden dat de meeste 300D gebruikers (en de meeste 300D gebruikers komen niet op dit forum) de camera alleen op de AUTO stand zullen gebruiken. Die gebruikers hebben nog niet eens van Kelvin gehoord. Ik begrijp dat als je een 1D MarkII gewend bent, het een hele handige functie is, maar voor de gemiddelde 300D gebruiker waarschijnlijk een beetje teveel van het goede. Probeer je iets beter te verplaatsen in de gebruikers
@ iedereen: ik zag dat de plaatselijke fotoboer hier de zwarte 300D kit ook op voorraad heeft (dus met grip en usm objectief). Voor intimi is dat foto Talens.
Verwijderd
En hoeveel kostte die?Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 18:36:
@ iedereen: ik zag dat de plaatselijke fotoboer hier de zwarte 300D kit ook op voorraad heeft (dus met grip en usm objectief). Voor intimi is dat foto Talens.
Verwijderd
En daarom schiet je in RAW, kan je witbalans in ieder geval gewoon corrigeren achteraf. Dus dat is geen argument om de 300D af te zeiken. AI Servo etc wel ja.Floris schreef op 19 oktober 2004 @ 18:12:
[...]
AI-servo wellicht? WB -> Ik mis kelvin, vind tungsten kut presteren, AWB er ook te vaak naast zitten.
[...]
Kun je een voorbeeld geven van die kreupele AF, liefst met een foto, want ik heb werkelijk nergens last van.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Maar dikke kans dat er nog een hack of andere firmware komt die AI Servo wel gewoon geimplementeerd heeft.Amphora schreef op 19 oktober 2004 @ 19:24:
[...]
En daarom schiet je in RAW, kan je witbalans in ieder geval gewoon corrigeren achteraf. Dus dat is geen argument om de 300D af te zeiken. AI Servo etc wel ja.
Zwaar overdreven dat gejammer van Floris..

Groetjes, FaceDown.
Hij heeft meerdere body's in handen gehad... en zal vast heel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Maar je moet wel een beetje relativeren.
Daarnaast, hij geeft alleen z'n mening... ik heb Floris (nog?) niet horen zeggen dat het een FEIT is dat de 300D een brakke AF heeft.
En trouwens, misschien als je bijvoorbeeld 2 maanden met een 1D(s) mag spelen, dat je de 300D en z'n features dan idd wat kreupel vindt. Tis maar net wat je gewend bent.
Maar goed..... wie heeft er nog een 300D te koop.. ik mis m'n camera
Vandaag weer zo'n moment.... een stel mooie ganzen die op een NS station liepen... heel mooi achter elkaar aan.
I'll shut up!
Waarom hebbie um verkocht dan?RepSLET schreef op 19 oktober 2004 @ 19:46:
Vandaag weer zo'n moment.... een stel mooie ganzen die op een NS station liepen... heel mooi achter elkaar aan.
I'll shut up!
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Dat is ook wat ik bedoel. Ik snap best dat de 20D beter is, maar hij zegt zelf aankoop van de 300D bij vrienden en kennissen af te raden, wat dus impliceert dat hij het geen goede camera vindt. En dat is natuurlijk onzin, want de 300D is een zeer goede camera en zeker voor het geld wat hij kost. En daarmee baseer ik me niet alleen op mijn eigen ervaringen maar ook op reviews van vooraanstaande fotosites.RepSLET schreef op 19 oktober 2004 @ 19:46:
Het is niet zwaar overdreven, je moet wel begrijpen dat Floris meer dan gemiddelde ervaring heeft met fotografie en daarnaast met Canon DSLRs.
Hij heeft meerdere body's in handen gehad... en zal vast heel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Kwam dit tegen op Ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...&item=3846092686&tc=photo
Ik weet het, you get where you pay for, maar is dit een goede lens - voor iemand die een heel laag budget heeft - ?
Verwijderd
Waarom koopie niet gewoon een leuke compact voor in je zak?...:P
Stop met zeuren!...
Tja, 'tis een virus he, dat fotograferen. Daarom was ik er ook snel bij om je 300D over te nemen. Ik moet wel wennen aan DSLR principe, en ook het werken met een lens die geen halogeen nodig heeft voor een goed shot (nofi S50...).RepSLET schreef op 19 oktober 2004 @ 19:46:
Het is niet zwaar overdreven, je moet wel begrijpen dat Floris meer dan gemiddelde ervaring heeft met fotografie en daarnaast met Canon DSLRs.
Daarnaast, hij geeft alleen z'n mening... ik heb Floris (nog?) niet horen zeggen dat het een FEIT is dat de 300D een brakke AF heeft.
En trouwens, misschien als je bijvoorbeeld 2 maanden met een 1D(s) mag spelen, dat je de 300D en z'n features dan idd wat kreupel vindt. Tis maar net wat je gewend bent.
I'll shut up!
Maar goed, hij heeft een goed tehuis gekregen REPslet.
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Ik ga op korte termijn een 20D halen dus ik heb nog een 300D liggen. Gekocht in februari geloof ik dus nog met garantie enzo (wel met hack, maar originele firmware kan er zo weer op). Ik ga em met kitlens+uv filter verkopen... Mail me maar een bod.RepSLET schreef op 19 oktober 2004 @ 19:46:
Groetjes, FaceDown.
Ik twijfel tussen 2 camera's de G5 en de 300D
totaal niet te vergelijken maar beide in de max van hun kunnen denk ik.
Een G6 is geen optie omdat je daar TEVEEL inlevert op de kwaliteit, dus ga ik voor de G5.
=> De max in een leuke camera die naar semi-prof neigt.
De 300D is een stap duurder, je bent verzekerd van semi-prof, maar deze is daar qua formaat dan ook wel naar.
=> De max in semi-prof maar wel groter dan een handzame erg goede cam.
De vraag die mij eigenlijk rest:
Een 300D heeft spiegels ipv een prisma. Moet je dit zien als een oplossing die eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft tov een gewone digicam met goede lens ? (dus geen pruts-lensje)
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Nee, want door de techniek met de spiegel zie je door je viewfinder ook exact wat er op de foto komt, en met een compactcam krijg je dat nooit voor mekaar. Verder zijn er voor de 300D natuurlijk lenzen te krijgen die vele malen beter zijn dan die van welke compactcam dan ook. En ze hoeven niet eens duur te zijn. De combinatie van de 300D met 50mm 1.8 lens van Canon (100,-) wordt al door geen enkele compactcam geevenaard.BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 10:55:
[..]De vraag die mij eigenlijk rest:
Een 300D heeft spiegels ipv een prisma. Moet je dit zien als een oplossing die eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft tov een gewone digicam met goede lens ? (dus geen pruts-lensje)
Groetjes, FaceDown.
Hoe vind je hem zelf qua meeneem-gemak ? Dus even ergens heen je camera mee omdat je foto's wil maken.......... vind je hem dan groot, ergens je je aan de tas ? (ja ik weet je houdt
Zal je de G5 altijd meeslepen dan? Ook die lijkt me te groot om in je broekzak of jaszak mee te nemen.BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 10:55:
Ik heb hier en daar al wat gelezen over de 300D. Mooie camera moet ik zeggen, maar wil ik hem altijd meeslepen ?
Stel jezelf een aantal vragen:
- Hoe belangrijk is het om m'n camera altijd bij me te hebben. Ga ik gericht erop uit om te fotograferen, of wil ik schieten als een leuke situatie zich spontaan voordoet?
- Ben ik tevreden met een vast zoombereik (G5), of wil ik die kunnen uitbreiden door extra lensen aan te schaffen?
- De 300d levert met de kitlens een kleiner bereik dan de G5. Waarschijnlijk wil je er dus een extra tele-lens bij hebben. Wordt de prijs je dan te hoog of niet?
Succes met je keuze.
Het is inderdaad van wat wil je ermee zoals agiessen al min of meer zei...
Zowel de G5 als de 300D zijn niet zomaar even in je jaszak-camera's, alle2 moet je echt "meenemen", vind ik.
Ik zal persoonlijk (maybe ben ik wat bevooroordeeld) voor de 300D gaan, want je kan er zoveel meer mee doen dan met een G5...
De G5 is zeker wel een goede camera en zou die ook zeker zo kopen, maar de 300D is gewoon zo anders.
Je zit met een 300D gewoon op een andere level qua fotograferen: Compact vs. SLR.
Als je fotografie echt leuk vind en er meer wilt mee doen dan zou ik voor de 300D gaan.
Als je een "handzame" goede camera wil hebben die goed presteert waar zeg maar alles al op en aanzit dan zou ik voor de G5 gaan...
[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 20-10-2004 11:47 ]
De Gx heeft wel een goede lens (F2.0-3.0) maar op ISO 200 zijn de foto's alweer veel te ruizig terwijl op 300D 400 ISO nog steeds te doen is en zo is een F2.8 lens op de 300D toch weer veel beter in het donker. De Gx is natuurlijk wel weer compacter enzo, maar inderdaad nog net te groot voor in je broekzak. Als je dat wilt moet je voor een Canon S60 gaan ofzo.
De autofocus is op zich niet slecht, alleen het feit dat je AI-servo niet default aan kunt zetten is vervelend. AF is dus niet slecht, het is echter wel vervelend dat je AF-mode niet kunt kiezen.Floris schreef op 19 oktober 2004 @ 18:12:
AI-servo wellicht?
Hoeveel foto's heb jij al met een 300D gemaakt? Ik zit op bijna 10.000, waarvan minimaal de helft in slecht-licht omstandigheden, en er is geen enkele foto waarvan ik zeg: zo, daar zat de AWB ernaast.WB -> Ik mis kelvin, vind tungsten kut presteren, AWB er ook te vaak naast zitten.
Daarnaast zullen de 300D gebruikers die een Kelvin WB in willen stellen op de vingers van 1 hand te tellen zijn. En mocht je daar toch ultieme controle over willen hebben, dan schiet je toch gewoon in RAW?
Een 300D levert briljante prestaties voor het geld dat je er voor moet neertellen; het enige van jouw kritiek waar ik me in kan vinden, is het feit dat het een plastic ding is. Tsja, aan de andere kant: je moet het ook niet uit je handen laten donderen denk ik dan.
Ja, en de 20D voelt ook beter aan, en de 10D ook, en de 1D ook, en de 1Ds ook, en de D2H ook, en de D100 ook, en de S2 ook, en de S3 ook, en de *ist ook, en de SD10 ook. Maar die zijn stuk voor stuk ook duurder. Het blijft appels met peren vergelijken.Je camera moet wel prettig aanvoelen vind ik en ik vind dat er camera's zijn die beter aanvoelen, de D70 bijvoorbeeld.
Wat wil je met een camera en hoeveel is je budget ???
Goede prijs / kwaliteit is voor iedereen anders, ieder heeft een andere mening omtrent de 300D / 20D etc.
Dat is ook wel goed, want het houdt dit topic een beetje levendig. Maar het moet niet ontaarden in flames etc.

Ik ben het hier eigenlijk wel volkomen mee eensch. Meenemen is zowel bij de 300D als de Gx een issue, dus dat is geen reden om bijv de G5 te kiezen.Tha BasZ schreef op 20 oktober 2004 @ 11:47:
De keuze G5 of de 300D lijkt mij wel moeilijk...
Het is inderdaad van wat wil je ermee zoals agiessen al min of meer zei...
Zowel de G5 als de 300D zijn niet zomaar even in je jaszak-camera's, alle2 moet je echt "meenemen", vind ik.![]()
Ik zal persoonlijk (maybe ben ik wat bevooroordeeld) voor de 300D gaan, want je kan er zoveel meer mee doen dan met een G5...
De G5 is zeker wel een goede camera en zou die ook zeker zo kopen, maar de 300D is gewoon zo anders.
Je zit met een 300D gewoon op een andere level qua fotograferen: Compact vs. SLR.
Als je fotografie echt leuk vind en er meer wilt mee doen dan zou ik voor de 300D gaan.
Als je een "handzame" goede camera wil hebben die goed presteert waar zeg maar alles al op en aanzit dan zou ik voor de G5 gaan...
Dat is eigenlijk ook het enige wat ik mis aan mijn overstap van Ixus400 -> 300D. De 300D sleep je niet zomaar overal mee naartoe.
Het is wel belangrijk dat je gewoon een goede cameratas hebt. Nu heb ik een Lowepro rugzak, en ik schroom echt niet om m'n cam daarin mee te nemen naar concerten, of een keer zelf gewoon met uitgaan. Het is geen ultralichte cam, maar als ie in een rugzak zit, merk je er dus niks van.
Een ander groot voordeel; in de 300D kun je blijven investeren, terwijl je later nog profijt hebt van die investeringen. Stel je koopt een dure Canon L-lens; die zul je waarschijnlijk over 5 jaar nog steeds kunnen gebruiken op de nieuwste Canon van dat moment, terwijl de lens nauwelijks minder waard wordt, mits je er voorzichtig mee bent omgesprongen.
Alles wat je voor je G5 koopt, kun je waarschijnlijk niet anders dan voor een prikkie met je G5 verkopen, wanneer je straks de overstap naar een ander model maakt.
Vraag @ all: Hoe weerbestendig is de 300D? Afgelopen weekend waren we buiten, en het regende (zachtjes). Binnen notime zitten er een hoop druppels op je cam, en ik was hier toch niet helemaal gerust op. Blijkbaar kon ie ertegen want hij doet 't nog. Maar hoe waterdicht/-afstotend is de 300D? Weet iemand dat?
[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 20-10-2004 13:13 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd

Het desbetreffende plaatje op de Lowepro site vond ik dus niet echt representatief
Echter. Voor een 300D moet je een hele tas me zeulen, terwijl je voor een G5 een kleine standaard bescherming hebt en dit bij normaal gebruik prima is lijkt me.
Een Ixus heb ik ook wel eens over na gedacht, maar voor dat geld en die mogelijkheden koop ik liever dan een G5... net iets meer mogelijkheden en body, dus gevoel.
[ Voor 3% gewijzigd door BacardiBreezer op 20-10-2004 14:24 ]
Voor de 300D+kitlens kun je ook een klein tasje kopen, wat hij net in past. Niet veel groter dan een G5 en veel meer functionaliteit.BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 14:22:
Ik kan me goed vinden in jullie standpunten.
Echter. Voor een 300D moet je een hele tas me zeulen, terwijl je voor een G5 een kleine standaard bescherming hebt en dit bij normaal gebruik prima is lijkt me.
Een Ixus heb ik ook wel eens over na gedacht, maar voor dat geld en die mogelijkheden koop ik liever dan een G5... net iets meer mogelijkheden en body, dus gevoel.
Groetjes, FaceDown.
Groetjes, FaceDown.
Als je ergens snel heen moet kan je ook gewoon je 300D met neckstrap onder je jas meenemen (doe ik soms wel eens).
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb net een G5 in mijn handen gehad en die is toch wel 3x zo klein als een 300D........ incl lens dan.FaceDown schreef op 20 oktober 2004 @ 14:55:
Hij is wel groter ja, maar wat maakt het uit; als je toch al een cam mee moet nemen. Ze passen beide niet in je broekzak of aan een touwtje om je nek. Dus als je nu een klein schoudertasje meeneemt of een camera aan je broeksriem oid maakt dan ook niet meer uit.
G5 is mat makkelijker mee te nemen........ wat vierkanter.
De 300D kun je gewoon meer mee........ maar ik ben van mening dat je met een 300D toch wat serieuzer aan de gang moet. De standaard lens is minder goed dan die op een G5 zou moeten zitten.
Iig........ komt er een opvolger voor de 300D ? Of blijft deze nog enige tijd. Hij is er nu al een jaar ?
Dat van die lens waag ik te betwijfelen..BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 15:06:
[...]
De 300D kun je gewoon meer mee........ maar ik ben van mening dat je met een 300D toch wat serieuzer aan de gang moet. De standaard lens is minder goed dan die op een G5 zou moeten zitten.
De 300D is uiteraard een cam voor wat serieuzere hobbyisten, dat ben ik met je eens. Maar de mogelijkheden van de 300D zijn enorm tov de G5. Ga maar eens foto's maken in moeilijke lichtomstandigheden met je G5. Dat kun je vergeten. Ik zet mijn 1.8 op mijn 300D en dat werkt prima! Ook het creeeren van een kleine scherptediepte kun je vergeten met een G5. Dat zijn toch zaken die voor mij erg belangrijk zijn.
Ik zou denk ik zelf nooit een G5 kopen. Als ik mijn 300D in zou moeten ruilen voor een compactcam zou het denk ik een A80 oid worden.
Groetjes, FaceDown.
De lens van de Gx is zeker wel beter dan de kitlens. (Is F2.0-3.0) Maar meer ook niet. Ik heb prima foto's met een G3 kunnen nemen in het donker (clubs etc)FaceDown schreef op 20 oktober 2004 @ 15:26:
[...]Dat van die lens waag ik te betwijfelen..
Als je alleen de kitlens zou gebruiken op een 300D dan kan je beter een G5 nemen. Want je neemt niet een SLR om maar met 1 lens te werken lijkt me, in ieder geval niet de kitlens.
[ Voor 23% gewijzigd door amphora op 20-10-2004 15:45 ]
Weet iemand trouwens of er nu wel of geen converters zijn dat je SD in een CF apparaat kunt gebruiken ? Mijn laptop heeft namelijk SD en m'n PDA ook....
Eigenlijk zou ik gewoon een SD toestel moeten nemen, maar die zijn er natuurlijk weer niet in dit soort uitvoeringen
Verwijderd
Waarschijnlijk niet. Als de 300D nog steeds als warme broodjes over de toonbank gaan, denk je dat Canon dan de productie stopt?BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 15:06:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb net een G5 in mijn handen gehad en die is toch wel 3x zo klein als een 300D........ incl lens dan.
Iig........ komt er een opvolger voor de 300D ? Of blijft deze nog enige tijd. Hij is er nu al een jaar ?
Edit:
Mja, ik heb nog steeds een G1, en die zal ik zeker meenemen als ik met een 300D op pad ga. Die begint ook bij F2.0, en neemt - en pakt - makkelijker, als ik even snel een foto'tje moet maken.Amphora schreef op 20 oktober 2004 @ 15:43:
[...]
De lens van de Gx is zeker wel beter dan de kitlens. (Is F2.0-3.0) Maar meer ook niet. Ik heb prima foto's met een G3 kunnen nemen in het donker (clubs etc)
Als je alleen de kitlens zou gebruiken op een 300D dan kan je beter een G5 nemen. Want je neemt niet een SLR om maar met 1 lens te werken lijkt me, in ieder geval niet de kitlens.
Edit 2: (
Wat bedoel je daarmee? De iets proffesionelere camera's onder de non-dSLR's?BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 15:48:
Helemaal met je eens.
Weet iemand trouwens of er nu wel of geen converters zijn dat je SD in een CF apparaat kunt gebruiken ? Mijn laptop heeft namelijk SD en m'n PDA ook....
Eigenlijk zou ik gewoon een SD toestel moeten nemen, maar die zijn er natuurlijk weer niet in dit soort uitvoeringen
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 15:52 ]
Dát zegt dus helemaal niks. Ja, hij is lichtsterker. Maar lichtsterkte is niet het enige kenmerk van een lens, je hebt ook te maken met zaken als scherpte, focus-snelheid, kleurechtheid en flare-gevoeligheid.Amphora schreef op 20 oktober 2004 @ 15:43:
De lens van de Gx is zeker wel beter dan de kitlens. (Is F2.0-3.0)
Mijn 300D is zeer weerbestendig, de mijne is een keer zeik en zeik nat geworden toen ik werd overvallen door een hevige sneeuwbui en ik heb geen centje pijn tot op heden (is vorig jaar gebeurd). Gewoon de camera met een schone zachte niet pluisende doek schoongevreven en daarna vrolijk weer aan het fotograferen geslagen.FaceDown schreef op 20 oktober 2004 @ 13:12:
Vraag @ all: Hoe weerbestendig is de 300D? Afgelopen weekend waren we buiten, en het regende (zachtjes). Binnen notime zitten er een hoop druppels op je cam, en ik was hier toch niet helemaal gerust op. Blijkbaar kon ie ertegen want hij doet 't nog. Maar hoe waterdicht/-afstotend is de 300D? Weet iemand dat?
Yep, bullseye !-Daniël- schreef op 20 oktober 2004 @ 15:48:
Wat bedoel je daarmee? De iets proffesionelere camera's onder de non-dSLR's?
Ja zoiets, maar die past zonder dremelmod op je 300D er niet in ...BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 15:48:
Helemaal met je eens.
http://shop.store.yahoo.com/insidecomputer/cf5in1adform.html
of
Minolta SD-CF1 CompactFlash Adapter enables SD memory cards to be used with other imaging gear such as cameras, printers, and PDAs.
Deze past wel als ik het zo allemaal lees:
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1052753685.html
Prijzen tussen de 40-90 dollar (ex verzenden btw etc.)
[ Voor 8% gewijzigd door mjl op 20-10-2004 17:19 ]
-------
Thnx ! Het wordt denk ik een G5 met een SD+converter
Klopt, maar mijn G3 was absoluut wel scherp, en flare heb ik weinig last van gehad. Focus ging ook prima. Het is geen USM ofzo maar altijd beter dan die kitlens.Pelle schreef op 20 oktober 2004 @ 16:04:
[...]
Dát zegt dus helemaal niks. Ja, hij is lichtsterker. Maar lichtsterkte is niet het enige kenmerk van een lens, je hebt ook te maken met zaken als scherpte, focus-snelheid, kleurechtheid en flare-gevoeligheid.
Kan je dan niet beter een CF kaartje kopen met een USB CF reader (zijn ook niet zo duur). Of je gaat voor een 1D mark II, die gebruikt naast CF ook SD :-)BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 17:23:
ow kijk dat moeten we hebben, de ondersteDe winkel van de cam heeft ze niet en ik weet niet of ze het nu aan het uizoeken waren of niet. Ik doe opzich nog vrij weinig met die kaarten dus vandaar dat ik het niet vinden kon
Thnx ! Het wordt denk ik een G5 met een SD+converter
{signature}
Verwijderd
Het wordt haast vervelend (
Ik heb ook even getwijfeld tussen een dure compact of toch maar een 300D, ook al is het wat duurder ik ben er uiteindelijk zeer tevreden mee.
Ik denk dat als je 1 van de volgende dingen iritant vindt bij een compact cam, je dan beter uit bent met een dslr:
- ruis bij ISO
- geen kleine scherpdiepte
- te weinig bereik (zoom, groothoek....)
- ontspanner indrukken.....foto wordt gemaakt (geldt natuurlijk niet voor alle compacts!)
- fotograferen via een schermpje
Op deze manier heb ik me heel goed verdiept in de mogelijkheden van een 300D (dslr), en wat ik nodig denk te hebben. Ik ben dus zeer tevreden dat ik toch die stap naar een dslr heb gemaakt. Ik hoop dat iemand die in een grote twijfel zit (had ik ook)hier wat aan heeft!
Verwijderd
Ook naar de Canon S1 IS gekeken? 390 euro; 10x zoom, Image Stabilizer, kun je beter S1 dan een G5 imo nemen. (Ook met Compact Flash, maar je kan beter een compact flash 512mb kopen ipv SD converter)
Als je toch SD kaartje in je cam wil hebben zitten, al gekeken naar de Z3? 12x zoom (!) Image Stabilizer, +/- 430 euro. Review @ http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z3_pg5.html
Topic @ GoT: [rml][ DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2[/rml]
Deze zijn al helemaal niet compact meer. Dan kan je echt net zo goed een DSLR nemen.-Daniël- schreef op 20 oktober 2004 @ 18:50:Ook naar de Canon S1 IS gekeken? 390 euro; 10x zoom, Image Stabilizer, kun je beter S1 dan een G5 imo nemen. (Ook met Compact Flash, maar je kan beter een compact flash 512mb kopen ipv SD converter)
Als je toch SD kaartje in je cam wil hebben zitten, al gekeken naar de Z3? 12x zoom (!) Image Stabilizer, +/- 430 euro. Review @ http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z3_pg5.html
Topic @ GoT: [rml][ DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2[/rml]
Verwijderd
De S1 IS is lang zo groot niet. Ik heb 'm 3 weken geleend gekregen, en het valt best mee. Bovendien zit er wel prijsverschil tussen dSLR's en non-dSLR's.Amphora schreef op 20 oktober 2004 @ 18:52:
[...]
Deze zijn al helemaal niet compact meer. Dan kan je echt net zo goed een DSLR nemen.
De kwaliteit van een lens meet je niet alleen in lichtsterkte, maar ook bereik (groothoek, tele), scherpte, kleur, bokeh.Amphora schreef op 20 oktober 2004 @ 15:43:
[...]
De lens van de Gx is zeker wel beter dan de kitlens. (Is F2.0-3.0) Maar meer ook niet. Ik heb prima foto's met een G3 kunnen nemen in het donker (clubs etc)
-edit: pelle zegt precies hetzelfde zie ik nu..

Verder kan ik je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertellen dat een 2.0 lens op een G5 absoluut niet hetzelfde is als een 2.0 lens op een DSLR.
[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 20-10-2004 19:26 ]
Groetjes, FaceDown.
Euhmm 3x zo klein? Beetje overdreven is dat.BacardiBreezer schreef op 20 oktober 2004 @ 15:06:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb net een G5 in mijn handen gehad en die is toch wel 3x zo klein als een 300D........ incl lens dan.
De EOS 300D + kitlens heeft een totale inhoud van 798 cm^3
De G5 heeft een totale inhoud van 588 cm^3
798/588 = 1,35
Dus de 300D 1,35x zo groot en niet het 3x zo groot. Jij loopt toch steeds te roepen dat we objectief enzo moeten zijn? Moet je zelf ook niet met zulke rare overtrokken uitspraken komen hoor.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Kleine kanttekening: Als je de keuze van camera af laat hangen van wat voor type kaartje erin past ben je IMO totaal niet serieus met fotografie bezig en moet je gewoon een cheap point-n-shoot cameraatje kopen. Als je er wel serieus mee bezig bent, koop je de camera die je graag wil, en ga je dan kijken naar oplossingen om je foto's op je PDA of wat dan ook te krijgen (andere PDA misschien?)-Daniël- schreef op 20 oktober 2004 @ 18:50:
[...]
Ook naar de Canon S1 IS gekeken? 390 euro; 10x zoom, Image Stabilizer, kun je beter S1 dan een G5 imo nemen. (Ook met Compact Flash, maar je kan beter een compact flash 512mb kopen ipv SD converter)
Groetjes, FaceDown.
Ik heb het idee dat hij al voor de G5 gekozen heeft en dan nu van ons 300D bezitters verwacht dat wij hem vertellen dat hij een goede keuze heeft gemaakt..McFlipp schreef op 20 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
Euhmm 3x zo klein? Beetje overdreven is dat.
De EOS 300D + kitlens heeft een totale inhoud van 798 cm^3
De G5 heeft een totale inhoud van 588 cm^3
798/588 = 1,35
Dus de 300D 1,35x zo groot en niet het 3x zo groot. Jij loopt toch steeds te roepen dat we objectief enzo moeten zijn? Moet je zelf ook niet met zulke rare overtrokken uitspraken komen hoor.

Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Dit is toch wel tegen Bacardi bedoeld he, ik weet precies wat ik wil.FaceDown schreef op 20 oktober 2004 @ 19:22:
[...]
Kleine kanttekening: Als je de keuze van camera af laat hangen van wat voor type kaartje erin past ben je IMO totaal niet serieus met fotografie bezig en moet je gewoon een cheap point-n-shoot cameraatje kopen. Als je er wel serieus mee bezig bent, koop je de camera die je graag wil, en ga je dan kijken naar oplossingen om je foto's op je PDA of wat dan ook te krijgen (andere PDA misschien?)
Canon 300D Black Kit + BG E1 is besteld, foto's komen online; als er vraag naar is.
Lekker dan, en eerst tegen mij zeggen dat je mijn 300D over wil nemen-Daniël- schreef op 20 oktober 2004 @ 20:21:Canon 300D Black Kit + BG E1 is besteld, foto's komen online; als er vraag naar is.
Verwijderd
Tsja de zwarte is toch iets mooierAmphora schreef op 20 oktober 2004 @ 20:25:
[...]
Lekker dan, en eerst tegen mij zeggen dat je mijn 300D over wil nemeniemand anders dan maar?
Alvast een voorproefje:

Dit topic is gesloten.