De Canon EOS 300D *part 4*

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

superduper schreef op 13 oktober 2004 @ 20:39:
[...]

Wat is er nu toch met die lens? IK heb ook die Canon 75-300 USM IS en hoor zo veel mensen over het feit dat hij niet echt scherp zou zijn. Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar zelf heb ik dat gevoel ook een beetje. In ieder geval heeft hij maar een beperkte scherptediepte lijkt wel. Het onderwerp van de focus is behoorlijk scherp, maar daaromheen wordt het snel minder. Je hoort dan, wat kan je dan ook verwachten voor € 469,-, maar me dunkt dat je daar wel gewoon scherpe foto;s mee moet kunnen maken. In diverse winkels werd daarom me die Sigma 70-300 APO supermacro afgeraden omdat die juist niet scherp zou zijn. 8)7

Hier even een snel voorbeeldje: de kop is scherp, maar de staart die er niet zxo heel ver achterzit is totaal onscherp., laat staan de achtergrond. Hoe zou ik die dan ook scherp krijgen?
300mm ISO100, F/8.0, shutter 1/200 op Canon 300D
[afbeelding]
Tuurlijk is die staart onscherp, die is verder weg dan de kop dus die is out of focus...
En de kop is redelijk scherp, maar het kan gewoon scherper, voor 200 euro meer heb je een 70-200/4.0L en die is pas scherp!

En die paarse randjes (Purple fringing/Chromatic Abberation) ligt echt niet aan de camera hoor... Op de site van Sigma kun je ook lezen dat zij speciale elementen erin hebben zitten die CA en PF tegengaan:
Twee " Special Low Dispersion" (SLD) lensdelen in de eerste lensgroep en één achteraan minimaliseren de chromatische aberratie die inherent is aan de meeste telezoomobjectieven. Het resultaat is dat elk object in het volledig zoombereik scherp en contrastrijk gefotografeerd kan worden.
Nou zal Canon ook wel dergelijke lensgroepen in de lens hebben zitten, maar die doen blijkbaar hun werk wat minder goed dan die van Sigma (en die heb ik het over deze 2 lenzen, niet over CA/PF bij alle Sigma/Canon lenzen).

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

-RenE- schreef op 13 oktober 2004 @ 20:46:
[...]
Waarschijnlijk heb je die foto op 300mm geschoten. Daarbij neemt de scherpte-diepte sterk af. Ik vind het dus niet zo gek dat de staart niet meer scherp is. Heeft niks met de lens te maken
Uit de FAQ fotografie:
In de regel zorgt een kleiner diafragma (dus hoger f-getal) voor een grotere scherptediepte. Vooral bij landschap fotografie is het erg belangrijk dat je een grote scherptediepte hebt, voorwerpen op 5m afstand moeten scherp zijn, maar ook voorwerpen in de verte aan de horizon.
Niet alleen het diafragma beïnvloedt de scherptediepte, maar ook de focal length van de lens. Een telelens produceert een kleinere scherptediepte dan een groothoeklens. Dat komt goed uit natuurlijk omdat veel landschap foto's met groothoeklenzen worden gemaakt en portretten doorgaans met een lichte telelens.
Kortom: je schiet op een (te) groot aantal milimeters. Eventueel zou je kunnen kijken of je meer scherptediepte krijgt door een kleiner diafragma te kiezen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
superduper schreef op 13 oktober 2004 @ 20:49:
[...]

Inderdaad, dat was juist het punt. Mensen vonden hem niet scherp op 300mm. Volgens mij is hij best goed scherp, alleen maar op een heel beperkte diepte. Maar kan dat laatste niet van de lens afhangen? Iemand die dit fotografisch kan onderbouwen?
Je moet de basis van fotografie maar eens gaan bestuderen (nofi)
Meer scherpte in de achtergrond --> kleinder diafragma, maar dus langere sluitertijden en dus meer bewegingsonscherpte.
Minder scherpte in de achtergrond --> groter diafragma.
En idd zoals gezegd, hoe meer tele hoe minder scherpte in de achtergrond.

[ Voor 7% gewijzigd door mlevd op 13-10-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de nieuwe sigma 18-125? Of wellicht een site waar een betrouwbare review staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
breinonline schreef op 13 oktober 2004 @ 21:49:
[...]

Uit de FAQ fotografie:
[...]

Kortom: je schiet op een (te) groot aantal milimeters. Eventueel zou je kunnen kijken of je meer scherptediepte krijgt door een kleiner diafragma te kiezen.
En wat wil je hier nu mee zeggen? Dat is precies wat ik zeg.

Hij schiet op 300 mm met een relatief groot diafragma (f8), dus dan kun je onscherpte verwachten door de geringe scherpte-diepte op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 22:39

oZy

Even samenvattend, de lens is dus scherp zat voor zijn klasse, al kun je voor €200 meer die 70-200/4L krijgen die nog scherper is.
McFlipp schreef op 13 oktober 2004 @ 16:08:
Bij de vogels ook. Wel jmmr van een lens van €450,- :/
Mijn Sigma 70-300 APO Macro Super II heeft daar totaal geen last van. (gekocht voor €189,- (nieuw))
Komen we bij het enige minpunt wat ik tot nu toe hoor, de CA. Dat is idd niet zo netjes van Canon. Maar jouw vergelijking gaat niet echt op, want:

Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM€ 199.00
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II€ 279.00
prijzen volgens Konijnenberg

De versie van € 450,- heeft IS, en daar betaal je een stuk meer voor. Verder vind ik het jammer van die CA, maar niet echt storend.. kun je hier uberhaupt iets tegen doen qua instellingen / techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

McFlipp schreef op 12 oktober 2004 @ 08:18:
[...]

Die Sigma 70-200/2.8 is echt niet bijzonder scherp. Die 70-200/4 L is iig een heel stuk scherper!
Onzin! De 70-200/2.8 van Sigma is een retegoed stuk glaswerk. Zijn concurrentie is echter vreselijk goed, de 80-200L van Canon is ge-wel-dig, de 70-200/4L en 70-200/2.8L zijn heel erg goed en de 70-200L IS is ook heel erg goed, hoewel iets minder scherp door de IS (denkt men).

Met de Sigma heb je een heel fijn lensje in huis, als je de USM (net iets sneller dan HSM) en weatherlock echt nodig hebt: L glas van Canon. Anders zou ik echt die Sigma kopen. (En dat vanuit mij, ik heb de 70-200L IS (vanwege de IS, weatherlock) en moet dus maar leven met dat lelijke wittige. (RAL 1013 anyone?)
mjl schreef op 13 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

Klopt, maar ik las dat review en bedacht me dat FEC wel handig is en dat kan met de 550EX wel zonder dat de 300D het zo ondersteund (volgens deze review dus). De 420ex kan wel FEC met de 10D of 20D, 1D etc. Dus als je wellicht de gehackte firmware gebruikt werkt het wel. Hier dan dus de vraag of iemand dat geprobeerd heeft met een 420ex en of dat dan ook werkt.
Had ik al verteld dat ik tegen de firmware hack ben? :Y)
[...]

Nou zodra je de 550ex geschikt weg wilt doen hou ik me aanbevolen !!
Ben niet gek, die 550 hou ik mooi, misschien komt er zelfs nog wel een 2e bij. Maar eerst een 580 :)
mjl schreef op 13 oktober 2004 @ 14:02:
[...]

Als je de 400 niet absoluut nodig hebt zou ik de EF100-400 niet nemen, zo fantastisch is die niet volgens diverse reviews en het is een schuifzoom waar ik zowiezo al een hekel aan heb. Neem dan een 2dehands 35-350 L bijvoorbeeld.
Je kunt wel een extender gebruiken op de 100-400 maar deze combinaties schijnen erg slechte plaatjes op te leveren.
Eksjoes mie? De 100-400 is een topding! Met IS, maar inderdaad wel een schuifzoom, de plaatjes die hij voortbrengt zijn erg goed te noemen. Op FredMiranda scoort de lens 4.3 uit 5 op 40 reviews. Kan niet echt zeggen dat toen ik hem gebruikte ik ontevreden was over het resultaat bovendien. Okay ik deed dat zonder de extender, maarja ik kan me niet echt voorstellen ooit 1.4*400*1.3 ± 725mm (of zelfs 1040!) nodig te hebben tenzij ik windsurfen ofzo ga fotograferen ;)

Overigens: de 35-350 is wel een tof ding, maar was ook niet geweldig te noemen. De opvolger is de 28-300L IS geworden, al een stuk beter, maar nee voor mij is het het niet.
Van de 70-300 DO zijn niet zulke fantastiche berichten. Het DO gebeuren is net niet geod genoeg om L glas te kunnen zijn tenslotte, is vast wel beter dan de 75-300IS
Ik vind dat DO-glas persoonlijk echt ruk, maar dat heeft met name met blooming te maken en een lelijk DOF.
De 75-300 IS is wel goedkoop maar, zeker richting 300, niet scherp.
Zou hem persoonlijk niet aanraden.
Met 70-200 op een 300D rekeninghoudend met de cropfactor zul je genoeg bereik hebben voor de meeste foto's. Heb je dan net even wat meer mm nodig is een EF1.4 zeker goed te combineren met deze lens (in tegenstelling met de 100-400).
En anders kan je altijd een 50-500 van Sigma proberen, die zijn en scherp en niet onbetaalbaar duur en hebben een ge-wel-dig bereik!
Ja en een witte lens, ik heb er alleen maar voordeel van ondervonden, mensen maken makkelijker plaats voor je en de aandacht kan best leuk zijn, alleen oppassen voor mensen die het eigendoms concept niet helemaal vatten, maar dat heb je met een 300D en elke andere lens ook last van.
Je krijgt eerder aandacht, maar al die mensen die 'goh wat heb jij een enorme lens' roepen/zeggen vind ik maar irritant. De mensen die dan een gerichte opmerking maken en aangeven er wat meer van te weten vind ik dan toch een stuk leuker :)
superduper schreef op 13 oktober 2004 @ 20:39:
[...]

Wat is er nu toch met die lens? IK heb ook die Canon 75-300 USM IS en hoor zo veel mensen over het feit dat hij niet echt scherp zou zijn. Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar zelf heb ik dat gevoel ook een beetje. In ieder geval heeft hij maar een beperkte scherptediepte lijkt wel. Het onderwerp van de focus is behoorlijk scherp, maar daaromheen wordt het snel minder. Je hoort dan, wat kan je dan ook verwachten voor € 469,-, maar me dunkt dat je daar wel gewoon scherpe foto;s mee moet kunnen maken. In diverse winkels werd daarom me die Sigma 70-300 APO supermacro afgeraden omdat die juist niet scherp zou zijn. 8)7

Hier even een snel voorbeeldje: de kop is scherp, maar de staart die er niet zxo heel ver achterzit is totaal onscherp., laat staan de achtergrond. Hoe zou ik die dan ook scherp krijgen?
300mm ISO100, F/8.0, shutter 1/200 op Canon 300D
[afbeelding]
Euhm ja dat hoort? Dat noemen we DOF, je kunt uitrekenen hoe diep je DOF is op deze pagina. Stel dat jij 3m van je onderwerp verwijderd was, dan was de DOF welgeteld 3cm, daar moet je rekening mee houden! (Als je 6m ervandaan was is het overigens 12,5cm, bij 10m 35,5cm)

Overigens vind ik de foto een beetje boel 'soft' en met tegenlicht (zoals hier het geval) is he tonderwerp erg slecht uitgelicht. Ik kan daarom niet anders zeggen dan dat het een slechte foto is om serieus de lens mee te testen of vergelijken.

-Daniel- : Een telescoop is wel iets anders dan een lens he? ;) Er zijn wel converters te vinden overigens, kijk eens op marktplaats of fotoapparatuur.nl of eBay bijvoorbeeld. (Of bij een beetje serieuze fotozaak met veel tweedehands goodies)

Breinonline: Juist een nog kleiner diafragma zou hier helpen, niet een groter. Bij f/16 zou de DOF ±2x zo groot worden :)
-RenE- schreef op 13 oktober 2004 @ 23:45:
[...]

Hij schiet op 300 mm met een relatief groot diafragma (f8), dus dan kun je onscherpte verwachten door de geringe scherpte-diepte op die afstand.
Awww kom op zeg, f/8 is best wel klein al hoor. f/11 of misschien f/16 had hij in veel zonlicht misschien wel kunnen halen, maar met 300mm in je handen is het niet zo makkelijk! f/8 moet voor mijn gevoel echt genoeg in de DOF laten vallen, maar eerlijk is eerlijk, ik kom niet verder dan 200mm.

[ Voor 79% gewijzigd door Floor-is op 14-10-2004 01:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

-RenE- schreef op 13 oktober 2004 @ 23:45:
[...]

In de FAQ stond het naar mijn idee duidelijker, vandaar dat ik die als aanvulling even aanhaalde. Bovendien staat er ook een oplossing gegeven.
Floris schreef op 14 oktober 2004 @ 01:08:
[...]Breinonline: Juist een nog kleiner diafragma zou hier helpen, niet een groter. Bij f/16 zou de DOF ±2x zo groot worden :)
:X Klopt, ik bedoel het goed maar schrijf het andersom op.

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 14-10-2004 07:41 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

[...]

Onzin! De 70-200/2.8 van Sigma is een retegoed stuk glaswerk. Zijn concurrentie is echter vreselijk goed, de 80-200L van Canon is ge-wel-dig, de 70-200/4L en 70-200/2.8L zijn heel erg goed en de 70-200L IS is ook heel erg goed, hoewel iets minder scherp door de IS (denkt men).

Met de Sigma heb je een heel fijn lensje in huis, als je de USM (net iets sneller dan HSM) en weatherlock echt nodig hebt: L glas van Canon. Anders zou ik echt die Sigma kopen. (En dat vanuit mij, ik heb de 70-200L IS (vanwege de IS, weatherlock) en moet dus maar leven met dat lelijke wittige. (RAL 1013 anyone?)
Misschien zeg ik het idd een beetje verkeerd :) Ik bedoel dat idd dat de Sigma geen slechte lens is, alleen de 70-200/4L en 70-200/2.8L van Canon zijn NOG beter. En vooral de 70-200/4.0L vind ik dan interessant want die is ook nog eens goedkoper dan de Sigma! En als je die 2.8 echt nodig hebt kun je idd voor die Sigma gaan. De 2.8 van Canon is natuurlijk meteen een stuk duurder, maar icm een TC is dat wel een heel fijn objectief!
oZy schreef op 13 oktober 2004 @ 23:50:
Even samenvattend, de lens is dus scherp zat voor zijn klasse, al kun je voor €200 meer die 70-200/4L krijgen die nog scherper is.

[...]

Komen we bij het enige minpunt wat ik tot nu toe hoor, de CA. Dat is idd niet zo netjes van Canon. Maar jouw vergelijking gaat niet echt op, want:

Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM€ 199.00
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II€ 279.00
prijzen volgens Konijnenberg

De versie van € 450,- heeft IS, en daar betaal je een stuk meer voor. Verder vind ik het jammer van die CA, maar niet echt storend.. kun je hier uberhaupt iets tegen doen qua instellingen / techniek?
Euhmm die foto is geschoten met de 70-300 IS hoor, dus daar vergelijk ik hem ook mee! En die prijs die je opgeeft voor die Sigma, mag dan zo zijn bij Konijnberg, ik heb hem echt voor €189,- nieuw gekocht (nee niet bij Konijnberg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
De 75-300 USM IS is ook optisch anders dan de 75-300 USM III!

De IS heeft 8 diafragmabladen ipv 7 en een lensgroep meer (voor de IS)

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

RepSLET schreef op 13 oktober 2004 @ 19:10:
Nou, ik ben van plan om m'n 300D weer te verkopen (na 2 maanden).
Heb net een advertentie op Tweakers.net geplaatst met de volgende tekst :

Te impulsief gekocht, terwijl het achteraf niets voor mij blijkt te zijn.

Standaard 300D+kit lens met :
- Battery-grip (en 2 accu's)
- Sigma 28mm/1.8 EX lens (met UV filter)
- 256+512 MB CF kaartjes
- Lowepro tasje

2 maanden oud, alles met bon.

Mocht iemand interesse hebben... gfhenninger@wanadoo.nl
Ik heb je al gemaild :). Ik wil na het spelen met f stops en belichting met mijn lieve S50 overstappen naar 'the big league'. Mijn vriendin heeft een analoge EOS300, dus dat is makkelijk met lenzen kopen. Begrijp ik uit dit topic dat je ook andere lenzen hebt en een flitser?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Haaguit schreef op 14 oktober 2004 @ 11:01:
[...]

Ik heb je al gemaild :). Ik wil na het spelen met f stops en belichting met mijn lieve S50 overstappen naar 'the big league'. Mijn vriendin heeft een analoge EOS300, dus dat is makkelijk met lenzen kopen. Begrijp ik uit dit topic dat je ook andere lenzen hebt en een flitser?
Yep, ik heb meer lensen. Om precies te zijn :

Canon EOS 300D (nederlandse versie)
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 (kit lens)
Sigma AF 28 / 1.8 EX MACRO DG ASF (with B+W UV filter)
Sigma AF 55-200/ 4.0-5.6 DC (with B+W UV filter)
Sigma EF-500 DG ST
Canon BG-E 1 Grip
Stofen Omnibounce OBO-EZ Gold
Stofen Two-Way UNI
Cullmann bag
Sandisk CompactFlash 256MB
Lexar CompactFlash 512Mb/40x
3x BP 511 1100 mAh

het liefst doe ik alles weg, maar niemand die alles wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

RepSLET schreef op 14 oktober 2004 @ 12:06:
[...]

Yep, ik heb meer lensen. Om precies te zijn :

Canon EOS 300D (nederlandse versie)
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 (kit lens)
Sigma AF 28 / 1.8 EX MACRO DG ASF (with B+W UV filter)
Sigma AF 55-200/ 4.0-5.6 DC (with B+W UV filter)
Sigma EF-500 DG ST
Canon BG-E 1 Grip
Stofen Omnibounce OBO-EZ Gold
Stofen Two-Way UNI
Cullmann bag
Sandisk CompactFlash 256MB
Lexar CompactFlash 512Mb/40x
3x BP 511 1100 mAh

het liefst doe ik alles weg, maar niemand die alles wil.
Sorry hoor, maar wat doe je met zoveel spul als je nog niet eens weet of het wel iets voor je is?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Beaves schreef op 14 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

Sorry hoor, maar wat doe je met zoveel spul als je nog niet eens weet of het wel iets voor je is?
Kort samengevat.... in 1 dag veel geld uitgeven. Een lieve vriendin hebben die wat voor je koopt... en jezelf wijsmaken dat je dit echt leuk vindt.

Fotografie is ook leuk, maar niet zo "pro" als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSLR forever!
Verander je ondertitel dan ff! :?

edit: BarSLET is waarschijnlijk beter ja ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepSLET schreef op 14 oktober 2004 @ 12:17:
[...]

Kort samengevat.... in 1 dag veel geld uitgeven. Een lieve vriendin hebben die wat voor je koopt... en jezelf wijsmaken dat je dit echt leuk vindt.

Fotografie is ook leuk, maar niet zo "pro" als nu.
Hoe kun je nou weer te impulsief een dikke €2000,- uitgeven aan iets waarvan je zelf niet eens compleet zeker bent het leuk te vinden? Dan begin je toch in ieder geval eerst met alleen de 300d kit, en kijkt daarna wel verder of je echt behoefte hebt aan al die extra dingen???

Ik vind het maar een raar verhaal hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:52:
[...]

Hoe kun je nou weer te impulsief een dikke €2000,- uitgeven aan iets waarvan je zelf niet eens compleet zeker bent het leuk te vinden? Dan begin je toch in ieder geval eerst met alleen de 300d kit, en kijkt daarna wel verder of je echt behoefte hebt aan al die extra dingen???

Is echt een kwestie van teveel geld hebben denk ik...
2000 euri voor iets wat je eigenlijk niks aanvindt... :?

ook BarSlet gemaild :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Tha BasZ op 14-10-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 300d net nieuw en ben me aan het orienteren over wat voor telelens ik erbij wil kopen, ik weet hier is al erg veel over gevraagd, maar het is echt moeilijk een keuze te maken. Ik ben maar een amateurtje dus ik wil niet meteen >300 euro uitgeven voor een lens.

Ik heb een aantal lenzen in gedachte:

- sigma 55-200: De allergoedkoopste, dus waarschijnlijk niet zo'n goeie,

- canon 55-200 USM: Is al een stuk duurder dan de sigma (scheelt al snel 100 euro) en ik wil daarom wel weten hoeveel het scheelt om een lens met USM te hebben en of deze lens kwalitatief ook beter is dan de goedkope sigma

- Sigma 70-300 APO makro: Goedkoper dan de canon lens en een groter bereik (er valt dan echter een klein gaatje ivm 18-55 mm kitlens)

Wat zouden jullie mij aanraden? Er zijn nog veel meer lenzen op de markt, maar deze leken mij interessant. Die sigma 55-200 is dus echt goedkoop, maar is het dan ook meteen duurkoop??? Ik kan er geen tests over vinden ivm de duurdere canon lens (die wel minder lichtgevoelig is??)

graag advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, wat is APO? bij de sigma 70-300 APO makro II lens??

edit! --> laat maar heb het al gevonden, om chromatische aberratie tegen te gaan...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:20:
Ik heb mijn 300d net nieuw en ben me aan het orienteren over wat voor telelens ik erbij wil kopen, ik weet hier is al erg veel over gevraagd, maar het is echt moeilijk een keuze te maken. Ik ben maar een amateurtje dus ik wil niet meteen >300 euro uitgeven voor een lens.

Ik heb een aantal lenzen in gedachte:

- sigma 55-200: De allergoedkoopste, dus waarschijnlijk niet zo'n goeie,

- canon 55-200 USM: Is al een stuk duurder dan de sigma (scheelt al snel 100 euro) en ik wil daarom wel weten hoeveel het scheelt om een lens met USM te hebben en of deze lens kwalitatief ook beter is dan de goedkope sigma

- Sigma 70-300 APO makro: Goedkoper dan de canon lens en een groter bereik (er valt dan echter een klein gaatje ivm 18-55 mm kitlens)

Wat zouden jullie mij aanraden? Er zijn nog veel meer lenzen op de markt, maar deze leken mij interessant. Die sigma 55-200 is dus echt goedkoop, maar is het dan ook meteen duurkoop??? Ik kan er geen tests over vinden ivm de duurdere canon lens (die wel minder lichtgevoelig is??)

graag advies...
Ik hoor op zich allemaal goed verhalen over de Sigma 70-300 APO, goed lens voor die prijsklasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Tha BasZ schreef op 14 oktober 2004 @ 13:41:
[...]
Ik hoor op zich allemaal goed verhalen over de Sigma 70-300 APO, goed lens voor die prijsklasse!
Inmiddels heb ik het volgende geleerd: ga naar een winkel en probeer het een en ander uit!!! Sowieso, smaken verschillen en opmerkingen als 'goeie lens voor die prijsklasse' kan op verschillende manieren worden uitgelegd.

Wat ik wel weet:

USM: is de canon aanduiding voor een snelle autofocus motor. (maar er zijn lenzen met nog snellere)
APO lenzen (SIGMA): Betere lens kwaliteit dan de (D)L lenzen. Pas op: bij Canon geeft de 'L' juist weer de betere kwaliteitslijn aan.

Ik zat ook te twijfelen tussen een SIGMA APO lens (70-300 APO SMII) en een Canon (75-300 USM IS) en heb de laatste gekozen. Verschillende mensen adviseerde de canon boven de sigma, modat deze scherper zou zijn. Dat ligt dus erg genuanceerd, want je hoort ook veel verhalen dat de canon lens niet zo scherp is. Je hoort dan ook veel: best goeie lens in die prijsklasse, maar wat je er dan echt aan hebt, of van kan verwachten moet je toch zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:52:
[...]

Kan gebeuren toch? Ik ben begonnen met een mustek digidinges (zwaar kl*te), daarna een S50 om wat te oefenen met belichting, f stops, compositie, etc, en nu dan het liefste een 300D. Ik wil het meeste uit zijn set wel overnemen, mooie startset!

PS
RepSLET, ik heb je even aan MSN toegevoegd, is makkelijker dan mailen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Haaguit op 14-10-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja, dat uitproberen is inderdaad ook een optie...
Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan of de Sigma 70-300 APO of de Canon 70-300 IS USM.
Ik heb ze ook alle2 getest, naar winkel gegaan en gewoon met alle2 testshoots gemaakt met me eigen 300D body.
Ben dus zelf voor de Canon gegaan, vanwege toch de wel handige IS/USM en de scherpte van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Tha BasZ schreef op 14 oktober 2004 @ 14:24:
[...]
Ja, dat uitproberen is inderdaad ook een optie...
Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan of de Sigma 70-300 APO of de Canon 70-300 IS USM.
Ik heb ze ook alle2 getest, naar winkel gegaan en gewoon met alle2 testshoots gemaakt met me eigen 300D body.
Ben dus zelf voor de Canon gegaan, vanwege toch de wel handige IS/USM en de scherpte van de foto's.
Kan je met die Canon ook macro's maken (newbee me)? Dan lijkt IS me ook wel erg handig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Haaguit schreef op 14 oktober 2004 @ 14:33:
[...]

Kan je met die Canon ook macro's maken (newbee me)? Dan lijkt IS me ook wel erg handig namelijk.
Kijk even wat de minimale focus-lengte is van beide en je weet het verschil. Ik vind overigens dat het macro van deze lens niet heel erg macro is. Mijn Sigma 24-70 EX 2.8 kan meer op macro gebied :?

Verder zou ik proberen zon lens te lenen, mijn ervaring is dat je boven de 200mm bijna nooit gebruikt. Kun je beter 200,- Euro bij een goede midrange/wide angle lens leggen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

zAo schreef op 14 oktober 2004 @ 15:15:
[...]

Kijk even wat de minimale focus-lengte is van beide en je weet het verschil. Ik vind overigens dat het macro van deze lens niet heel erg macro is. Mijn Sigma 24-70 EX 2.8 kan meer op macro gebied :?

Verder zou ik proberen zon lens te lenen, mijn ervaring is dat je boven de 200mm bijna nooit gebruikt. Kun je beter 200,- Euro bij een goede midrange/wide angle lens leggen IMO.
Mijn vriendin heeft de analoge eos 300, en die gebruikt haar 300mm Sigma toch best vaak. Vooral in de dierentuin is het dan erg handig om alles wat dichterbij te halen. Ik ben persoonlijk niet zo op het tele bereik, maar heb liever goeie macro mogelijkheden. Ik merk wel dat macro's uit de losse hand toch snel bewogen zijn, dus lijkt die IS me wel handig om dat te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
[...]

Awww kom op zeg, f/8 is best wel klein al hoor. f/11 of misschien f/16 had hij in veel zonlicht misschien wel kunnen halen, maar met 300mm in je handen is het niet zo makkelijk! f/8 moet voor mijn gevoel echt genoeg in de DOF laten vallen, maar eerlijk is eerlijk, ik kom niet verder dan 200mm.
Reken maar na (http://www.dofmaster.com/dofjs.html). Op deze afstand, met 300mm en dit diafragma is je DOF zeer klein. Dat zie je dus terug op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Heeft iemand ervaring met de Sigma 55-200/4-5.6 DC?
Hij is wel erg goedkoop (€179), dus ik vraag me af of het wat is.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, Ik zie nu weer een aanbieding van een Tamron 70-300 mm LD lens f:4-5.6 voor 179 euro!!??

http://www.tamron.com/lenses/prod/70300mm.asp

is dat wat??? Iemand hier ervaring mee?

op www.photographyreview.com krijgt hij goeie recencies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Haaguit schreef op 14 oktober 2004 @ 15:25:
[...]

Mijn vriendin heeft de analoge eos 300, en die gebruikt haar 300mm Sigma toch best vaak. Vooral in de dierentuin is het dan erg handig om alles wat dichterbij te halen. Ik ben persoonlijk niet zo op het tele bereik, maar heb liever goeie macro mogelijkheden. Ik merk wel dat macro's uit de losse hand toch snel bewogen zijn, dus lijkt die IS me wel handig om dat te minimaliseren.
Die analoge camera heeft wel geen cropfactor van 1,6×. De 200mm op de 300D worden 200 × 1,6 = 320mm. Dus je komt met een 200mm op de 300D nog net iets verder in de dierentuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op 13 oktober 2004 @ 21:31:
Hallo,

Laat ik me eerst even voorstellen: Ik ben Daniel, 14 jaar. Ik speel nu met een EOS 1000, met de Canon lenzen:

Canon EF 35-80mm 1:4-5.6
Canon EF 80-200mm 1:4.5-5.6

In maart ben ik van plan een EOS 300D aan te schaffen. Simpelweg omdat ik, na een Canon Powershot G1 en S40 hebben gebruikt, over op een spiegel reflex camera wil.

Nou heeft mijn vader nog een pre-historische (circa 1960) telescoop, met een FD mount. Nou is mijn vraag, is er een converter van deze FD naar een EOS mount? De telescoop is 800mm, dus dan krijg ik wel een heel groot bereik :).
Iemand al antwoord op mijn vraag? Is al weer wat verder gezakt..

Trouwens, waar zie jij een Tamron 70-300mm voor 179 euro?! Heb ook wel interesse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

nog even een vraag over die firmware hack die ik nergens echt terug kan vinden: blijven de "normale" functies gewoon op de zelfde plek aanwezig en is het eigenlijk alleen een uitbreiding, of wijzigen de knoppen voor de normale functies ook allemaal?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op 14 oktober 2004 @ 17:43:
[...]

Iemand al antwoord op mijn vraag? Is al weer wat verder gezakt..

Trouwens, waar zie jij een Tamron 70-300mm voor 179 euro?! Heb ook wel interesse :).
Bij camex in eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 18:26:
[...]

Bij camex in eindhoven
Bedankt, jammer alleen dat het zo'n 12 uur fietsen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

-Daniël- schreef op 14 oktober 2004 @ 18:43:
[...]

Bedankt, jammer alleen dat het zo'n 12 uur fietsen is 8)7
Ze hebben ook een webshop, slimmert. Maar als je even wat door zoekt op internet dan vind je bij Konijnberg dezelfde lens voor €149,-...

[ Voor 22% gewijzigd door McFlipp op 14-10-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 14 oktober 2004 @ 18:52:
[...]

Ze hebben ook een webshop, slimmert. Maar als je even wat door zoekt op internet dan vind je bij Konijnberg dezelfde lens voor €149,-...
Bedankt, slimmert

:+

Offtopic: Mooi lensje, die Sigma zeg, foto's op de spottersplaats genomen, bij schiphol? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

-Daniël- schreef op 14 oktober 2004 @ 19:05:
[...]

Bedankt, slimmert

:+

Offtopic: Mooi lensje, die Sigma zeg, foto's op de spottersplaats genomen, bij schiphol? ;)
Degene die opstijgen van de Kaagbaan wel ja. Die van de Polderbaan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Bzzje schreef op 14 oktober 2004 @ 18:07:
nog even een vraag over die firmware hack die ik nergens echt terug kan vinden: blijven de "normale" functies gewoon op de zelfde plek aanwezig en is het eigenlijk alleen een uitbreiding, of wijzigen de knoppen voor de normale functies ook allemaal?
Ja :) Alle functies blijven gewoon behouden. Je krijgt in "schiet-modus" een aantal functies erbij onder een aantal knoppen (junp, linkerpijltjestoets, set) en een extra menu met instellingen in het laatste instellingenmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

breinonline schreef op 14 oktober 2004 @ 17:41:
[...]
Die analoge camera heeft wel geen cropfactor van 1,6×. De 200mm op de 300D worden 200 × 1,6 = 320mm. Dus je komt met een 200mm op de 300D nog net iets verder in de dierentuin :)
I know, gotta love that crop factor sometimes. Die lens kan echter ook goeie macro's maken imo, en als je dan 480mm effectief tot je beschikking hebt, is dat wel zo lekker!

Anywayz, ik moet even een afspraak maken met RepSLET, en dan neem ik een aardig deel van zijn set af. Ik zal als het even kan die 200mm van hem ook even proberen, misschien voldoet die inderdaad ook. Zit er eigenlijk veel verschil tussen een 200 en 300mm lens wat betreft gewicht en afmetingen? Als het weinig uitmaakt, dan denk ik dat ik toch voor de 300mm ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb net met Bibble Pro gespeeld, echt een verademing vergeleken met de programma's die ik hiervoor gebruikte om RAW te converten. Het Canon programma is super en super traag en Photoshop CS werkt gewoon niet fijn.

Met Bibble Pro heb ik dat niet, heerlijke interface, super snel en hele handige feature's en in tegenstelling tot C1 wel al 20D support.

Nu nog even C1 proberen en dan kijken welk pakket ik ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op 13 oktober 2004 @ 21:31:
Hallo,

Laat ik me eerst even voorstellen: Ik ben Daniel, 14 jaar. Ik speel nu met een EOS 1000, met de Canon lenzen:

Canon EF 35-80mm 1:4-5.6
Canon EF 80-200mm 1:4.5-5.6

In maart ben ik van plan een EOS 300D aan te schaffen. Simpelweg omdat ik, na een Canon Powershot G1 en S40 hebben gebruikt, over op een spiegel reflex camera wil.

Nou heeft mijn vader nog een pre-historische (circa 1960) telescoop, met een FD mount. Nou is mijn vraag, is er een converter van deze FD naar een EOS mount? De telescoop is 800mm, dus dan krijg ik wel een heel groot bereik :).
Naar mijn weten zijn hier geen converters voor. Nooit van gehoord iig.
800mm is trouwens moeilijk te beheersen hoor ;) probeer maar eens 480mm (1.6 x 300mm) stil te houden :P dat gaat al moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ach, telescoop heeft ook goeie manieren om hem stil te houden hoor. Een camera eraan hangen is vaak het gewicht niet, dus als je hem gekoppeld krijgt, dan zit het wel goed. Ik kan helaas geen tips geven over een converter. Daniël, ik zou het eens nabellen bij een fotozaak. Ik weet dat ze er bij kamera express eentje in de shop hebben staan (telescoop met mount).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:57:
mmm, Ik zie nu weer een aanbieding van een Tamron 70-300 mm LD lens f:4-5.6 voor 179 euro!!??

http://www.tamron.com/lenses/prod/70300mm.asp

is dat wat??? Iemand hier ervaring mee?

op www.photographyreview.com krijgt hij goeie recencies...
Ik heb em getest en de lens is imo te soft. Verschillende diafragma's geprobeerd maar het softe blijft helaas (op 300 mm) maar ook op korte brandpuntsafstanden.
Voor het geld denk ik geen slechte lens, maar daarbij heel duidelijk voor dat geld. Voor wat meer geld is waarschijnlijk een veel betere lens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha misschien kan ik dan toch beter voor de sigma 70-300 apo macro super II gaan?? voor 225,- te koop zag ik (pricewatch)

ik ben alleen bang dat die 70mm een beetje ver is (112 mm) en of het dan niet handiger is als ik toch een 55 -200 neem of zelfs 28 - 200 maarja das weer een stukkie duurder pffff al die keuzes ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 11:27:
aha misschien kan ik dan toch beter voor de sigma 70-300 apo macro super II gaan?? voor 225,- te koop zag ik (pricewatch)

ik ben alleen bang dat die 70mm een beetje ver is (112 mm) en of het dan niet handiger is als ik toch een 55 -200 neem of zelfs 28 - 200 maarja das weer een stukkie duurder pffff al die keuzes ook :X
Wat heb je nog meer? 70mm als grootste hoek is ERG dom. Nooit doen. Als je al rond de 24mm kan komen, dan is de Sigma een leuk tele lensje. Quote bij www.fotovideostore.nl: Sigma 4.0-5.6/70-300 Super APO 2 C/EF € 221.00

Overigens een ERG goede zaak. Denken erg met je mee en zijn snel.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al de kitlens (18-55) maar ik denk dus dat ik bij een telelens 70-300 erg vaak moet wisselen. Ik heb ook een sigma 28-200 gezien (189,-) en 28-300 (269,-) maarja ik denk er nog wel even over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net op www.dfip.nl iemand tegen, die vanuit Thailand z'n bedrijfje runt. Ik heb 'm een mailtje gestuurd, waar ik dit als antwoord op heb gekregen:

--

Zeer geachte heer of mevr
Wij zijn een import en export bedrijf
Wij bieden aan laptops,navigatiesystemen en camera's
Onze producten zijn nieuw en hebben 2 jaar fabrieksgarantie
Lees hieronder onze aanbiedingen;

Sony DCR-PC 330 E
Compleet nieuw in verpakking
3.31 megapixels,120x digitale zoom,10x optische zoom
touch panel LCD-scherm
Carl Zeiss lens
Kleur zwart met zilver
Prijs;289 euro

Sony Cybershot DSC-F828
Compleet nieuw in verpakking
resolutie: 8.0 megapixel
optische zoom: 7x
digitale zoom: 14x
geheugen: 0 Mb
batterij: Sony NP-FM50 accu
lader: Sony AC-L10A lader
usb/videokabel: ja/ja
gewicht: 832 gram
afmeting (cm): 11.95x6.89x15.1
software: Sony Pixela 1.0
Prijs;379 euro

Sony DSC F717 Digitale camera
De camera beschikt over 5.0 effectieve megapixels
25x optische zoom
10x Precision Digital-zoom
Carl Zeiss Vario Sonnar-veelhoeklens
NightFraming
Gemakkelijke scherpstel-/zoomring
Handmatige zoom, focus en geavanceerde fotofuncties
ISO800-USB2.0
Prijs;269 euro

Canon Eos 300D
6,3 Megapixel CMOS sensor
7-punt breedbeeld AF
Krachtige DIGIC processor
100-1600 ISO bereik
Compatibel met alle Canon EF objectieven en EX Speedlites
PictBridge, Canon Direct Print en Bubble Jet Direct compatibel
geen PC nodig
Prijs;299 euro

BLAUPUNKT DX-R52 NAVIGATIESYSTEEM
Tuner/CD/navigatiecombinatie
Met TMC voor informatie over de verkeerssituatie op de Nederlandse
wegen 2 versterkeruitgangen
CD-wisselaarbediening
Telefooningang
4 x 50 Watt
Inclusief Benelux cd-rom
Uit te breiden met stuurafstandsbediening
Nieuw in verpakking
Garantieduur 2 jaar
Prijs;249 euro

VDO DAYTON MS5400
Multimedia navigatiesysteem op basis van C-IQ
5,8 inch breedbeeld kleurendisplay
Niet weerkaatsend display/16:9
HTML Browser
Ge?ntegreerde luidspreker
Lichtgevoelige sensor voor automatische helderheidsinsellingen van
het display Video-ingang
Verlichte afstandsbediening met docking station
Uitgebreide pictografische en gesproken begeleiding
Dynamic Navigation (i.c.m. TMC-module)
8-kanaals GPS ontvanger
Keuze uit 9 talen/21 stemmen
Snelheidsafhankelijke volumeregeling
Inclusief europa cd-rom's
Nieuw in verpakking
Garantieduur 2 jaar
Prijs;385 euro

Vdo Dayton Ms 4200 Rs zilver Navigatie Systeem
GPS navigatie radio/CD-speler.
Displaykleur blauw / zilver front.
C-IQ landensoftware naar keuze.
C-IQ keuze >> 1jaar Europa incl. updates
C-IQ keuze >> 2jaar Benelux incl. updates
C-IQ keuze >> Europa unlimited
Radio : Digitale RDS | FM, MW, LW,SW met instelbaar Dynamisch
TMC tuner | Max vermogen 4x40Watt | tel.mute | afneembaar front
32 Mb geheugen buffer
CD-ROM C-IQ wegenkaartpakket naar keuze
Nederlandse handleiding | opberg etui
radio front | afstandbediening RC-1104 |
Opties: CD-wisselaar | IR-afstandbediening RCS-4000
prijs;229 euro

VDO DAYTON MS5500-XL
DVD Multimedia navigatiesysteem op basis van C-IQ
Zeer snelle berekeningen dankzij DVD techniek
Uitgebreide bestemmingsinvoer mogelijk: land, plaats, straat,
kruispunt,huisnummer
7 inch breedbeeld kleurendisplay
Niet weerkaatsend display, 16:9
HTML Browser
Ge?ntegreerde luidspreker
Lichtgevoelige sensor voor automatische helderheidsinstellingen van
het display Video-ingang
Verlichte afstandsbediening met docking station
Uitgebreide pictografische en gesproken begeleiding
Dynamic Navigation (i.c.m. TMC-module)
8-kanaals GPS ontvanger
Keuze uit 9 talen/21 stemmen
Inclusief DVD van Europa
Nieuw in verpakking
Garantieduur 2 jaar
Prijs;459 euro

Acer TravelMate 252Lmi
Processor: Pentium 4 2.6 Ghz
Geheugen: 1024MB DDR
Harde schijf: 40 GB
DVD en CD brander
Geïntegreerd draadloos netwerk
Scherm: 15" TFT
Gewicht: 3,4 kg
Batterijduur: 2.5 uur
Besturing: Windows XP home
incl boekjes,adapter en software
Prijs;389 euro

Acer Ferrari 3000LMib
AMD Athlon XP 2500+
Microsoft Windows XP Home Edition
15TFT SXGA
512MB RAM (2x 256)
60GB HDD, DVD+/-RW
LiIon, 56K modem
wired & wireless 802.11g Lan
Bluetooth, 128MB VRAM ATI 9200
memory stick card reader
Prijs;339 euro

Compaq nx9010
Nieuw in verpakking en 2 jaar garantie
Pentium Mobile IV - 2.8 GHz Processor
512 MB DDR (1024 GB max)
40 GB HDD
15.1” TFT
128 MB ATI Radeon IGP 340M
DVD-CDWR Combo drive
Modem/Fax 56 Kbps V90 (Internet)
LAN Fast Ethernet (Kabel, ADSL, Netwerk)
3.5" 1.44 MB floppy geintegreerd
PCMCIA slot type II/III
3x USB 2.0
FireWire (Digitale Camera)
Fast Infra Red
S-video/TV-Out
1 x parallel
1 x serieel
3D stereo, Intern Audio
Directe Volume controle
Externe microfoon aansl.
Hoofdtelefoon aansl.
Keyboard/Touchpad
Lithium Ion batterij 3.5 uur
220 volt lader/adapter
Windows XP Professional met Licentie
Prijs;475 euro

IBM ThinkPad T41 (PM-1600) XGA
Type processor Intel Pentium M
Snelheid 1600 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 2048 MB
Type geheugen DDR-SDRAM
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 14,1 inch
Beeldscherm resolutie 1024 x 768
Harde schijf 40 GB
CD lezen
Leessnelheid CD-ROM 24 x
CD branden
DVD lezen
DVD branden
Videokaart type ATI Mobility RADEON 7500
Videokaart geheugen 32MB
Geluidskaart Soundmax
Aansluitingen Ethernet, Ethernet (gigabit), IR, TV-out, USB 2.x, Wireless
LAN
Modem intern 56K
Muis trackpoint
Accu Li-Ion
Tablet PC
Besturingssysteem Windows XP
Introductie model 2003
Nieuw in verpakking met 2 jaar garantie
Prijs;557 euro

Onze firma verstuurt onze producten per ups koeriersdiensten
Levertijd bedraagt 5 dagen
Bij deze hopen wij spoedig van u te horen
Met vriendelijke groet

Hoogachtend

DHR;F.Dijkstra

F.Dijkstra international co ltd
Koolpunt Ville 336
50100 Chiang Mai
Thailand

Tel;0066-5383-8414

Email;freddijkstra@ilse.nl

Email;freddijkstra9@hotmail.com

--

Het is 300 euro + verzendkosten, misschien ga ik een gokje wagen. Ik heb een mailtje gestuurd wat betreft de garantie, denk niet dat ik veel mag verwachten, voor 300 euro? Maargoed, mailtje terug post ik asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-Daniël- schreef op 16 oktober 2004 @ 15:21:
Ik kwam net op www.dfip.nl iemand tegen, die vanuit Thailand z'n bedrijfje runt. Ik heb 'm een mailtje gestuurd, waar ik dit als antwoord op heb gekregen:

--
grote knip

--

Het is 300 euro + verzendkosten, misschien ga ik een gokje wagen. Ik heb een mailtje gestuurd wat betreft de garantie, denk niet dat ik veel mag verwachten, voor 300 euro? Maargoed, mailtje terug post ik asap.
Als je graag van je geld af wilt, maakt het dan gewoon over naar een goed doel ipv zo'n oplichter. :r :r :r |:(

Prijzen in Thailand verschillen namelijk niet zo exteem veel met die wij hier hebben.
En dus is dit gewoon pure oplichterij!!!! :'(

Voorbeeld:
http://www.login.co.th/cgi-bin/cs?asset=18&id=190
Prijs 36,900.00 Thailand Baht ==> 713.66 EUR

[ Voor 15% gewijzigd door Treb op 16-10-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treb schreef op 16 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

Als je graag van je geld af wilt, maakt het dan gewoon over naar een goed doel ipv zo'n oplichter. :r :r :r |:(

Prijzen in Thailand verschillen namelijk niet zo exteem veel met die wij hier hebben.
En dus is dit gewoon pure oplichterij!!!! :'(

Voorbeeld:
http://www.login.co.th/cgi-bin/cs?asset=18&id=190
Prijs 36,900.00 Thailand Baht ==> 713.66 EUR
Jep dacht ik ook al aan. De prijs uit de fabriek is zo'n 700 euro schat ik, ze verdienen daar wel niks, maar dit is wel heel extreem.

Edit:

Doen alle internetwinkels aan de 100 euro geld terug actie van Canon? Moet de winkelier een sticker o.i.d. opsturen of kan ik dit zelf ook? Weet iemand dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me Sigma 17-35 mm. binnen _O_
Gewicht samen met me camera is nu verdubbeld :D
Petje af voor het mooie kunststof :) lijkt net fluweel-achtig, doen ze dit bij alle Sigma lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:00:
Heb me Sigma 17-35 mm. binnen _O_
Gewicht samen met me camera is nu verdubbeld :D
Petje af voor het mooie kunststof :) lijkt net fluweel-achtig, doen ze dit bij alle Sigma lenzen?
offtopic:
Wil jij aub een sfatsoenlijk nederlands gaan leren.
Je gebruikt altijd me, ik weet het, ben waarschijnlijk een miereneuker, maar stoor mijzelf daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

mlevd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:21:
[...]

offtopic:
Je gebruikt altijd me, ik weet het, ben waarschijnlijk een miereneuker, maar stoor mijzelf daar aan.
Helaas spreekt elke puber tegenwoordig zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
[...]

offtopic:
zelf bak je er ook niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Silent Thunder schreef op 16 oktober 2004 @ 17:48:
[...]

zelf bak je er ook niks van :P
offtopic:
Typo != consequent grammaticale fouten maken

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24
[...]

offtopic:
Je kan ook overdrijven hoor, niet iedereen beheerst de Nederlandse (schrijf)taal even goed. Als een hele post nou vol met fouten staat oke, maar één zo'n klein foutje moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
als het de tekst inhoudelijk aantast zeg ik oké; maar hier is ut eerder laksheid/luiheid door het verkort/'vergemakkelijkend' ( :P ) te noteren.
ik schrijf ook vaak op die manier. zolang het niet de context beïnvloed; boeit het niet.

mlevd moet maar niet zo zeuren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 16-10-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Doet best pijn zo.. zonder digitale camera. Net verkocht aan Haaguit.
Veel plezier ermee....

En laat wat foto's zien.

P.S.
Het volgende heb ik nog liggen:
- Sigma 28mm 1.8 EX
- Sigma 55-200mm
- Canon 50mm 1.8

Mocht nog iemand interesse hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 16 oktober 2004 @ 17:44:
[...]

Helaas spreekt elke puber tegenwoordig zo :X
Ben me pubertijd al voorbij hoor :{

Ben het alleen gewend om sneller me dan mijn te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

RepSLET schreef op 16 oktober 2004 @ 18:23:
Doet best pijn zo.. zonder digitale camera. Net verkocht aan Haaguit.
Veel plezier ermee....

En laat wat foto's zien.

P.S.
Het volgende heb ik nog liggen:
- Sigma 28mm 1.8 EX
- Sigma 55-200mm
- Canon 50mm 1.8

Mocht nog iemand interesse hebben....
Wat wil je voor de 50mm prime hebben? Mail: sbkg0002 @ gmail.com

[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 16-10-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

wat vraag je voor die 50mm ?

[ Voor 16% gewijzigd door Bzzje op 16-10-2004 19:45 ]

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:32:
[...]

Ben me pubertijd al voorbij hoor :{
Dat maakt het alleen nog maar erger, want je doet het ook in deze zin weer. MSN-taal noemt men dat. :/
Ben het alleen gewend om sneller me dan mijn te zeggen...
Zeggen != schrijven ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

kunnen we het gewoon on topic houden?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

-Daniël- schreef op 16 oktober 2004 @ 15:21:

--
8<
--
To good to be true, 459 voor een VDO Dayton DVD-navigatie die bij Halfords bijvoorbeeld 2299 kost... (Ik zou de gok niet willen nemen, maar heb wel interesse voor die prijs :X)

Bzzje: Doe ik hierbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 16-10-2004 19:50 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
is misschien gestolen waar wat snel kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ga alsjeblieft weer ontopic, als je je stoort aan elkaars Nederlands, spreek elkaar dan aan op MSN/ICQ en onderwijs elkaar daar dan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk een 2e hands 300D kopen, 1 jaartje oud, met volledige garantie :). Ik heb nu -zoals eerder al vermeld- deze lenzen liggen:

- Canon EF 35-80mm 1:4-5.6

- Canon EF 80-200mm 1:4.5-5.6

Ze sluiten dus goed opelkaar aan :).

Ik koop waarschijnlijk dus de kit 2e hands. Ik wil hem gebruiken voor vliegtuigspotten. Ik zit over de Sigma 70-300mm APO Super II te denken. Is het de 100mm extra waard? Je kan opzich bij Schiphol dichtbij komen, maar zoom is altijd wel makkelijk. Bovendien heb ik nog een telescoop staan, maar die is 800mm (!)

Is de lens bij de kit volwaardig of is het misschien beter de body, en een Sigma 17-35mm te kopen?

Wat adviezeren jullie mij; als 14 jarig dSLR beginneling? Zoom of groothoek? Bedenk wel, heb niet zo'n groot budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Van spotten heb ik geen verstand, maar ik heb al van meerdere mensen gelezen dat ze de 300mm vaak niet genoeg vinden. Een lens waar ze dan vaak op uitkomen is de Sigma 50-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op 16 oktober 2004 @ 22:22:
Van spotten heb ik geen verstand, maar ik heb al van meerdere mensen gelezen dat ze de 300mm vaak niet genoeg vinden. Een lens waar ze dan vaak op uitkomen is de Sigma 50-500.
Maar dat ligt juist buiten m'n budget :(. Het is een mooie lens, groot bereik, alleen duur (voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Als je deze lenzen toch al hebt, zou ik het gewoon lekker gaan proberen. En kijk dan na een paar weken of je van iemand een 70-300 kan lenen en kijk of je het verschil merkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

-Daniël- schreef op 16 oktober 2004 @ 21:59:
Ik ga waarschijnlijk een 2e hands 300D kopen, 1 jaartje oud, met volledige garantie :). Ik heb nu -zoals eerder al vermeld- deze lenzen liggen:

- Canon EF 35-80mm 1:4-5.6

- Canon EF 80-200mm 1:4.5-5.6

Ze sluiten dus goed opelkaar aan :).

Ik koop waarschijnlijk dus de kit 2e hands. Ik wil hem gebruiken voor vliegtuigspotten. Ik zit over de Sigma 70-300mm APO Super II te denken. Is het de 100mm extra waard? Je kan opzich bij Schiphol dichtbij komen, maar zoom is altijd wel makkelijk. Bovendien heb ik nog een telescoop staan, maar die is 800mm (!)

Is de lens bij de kit volwaardig of is het misschien beter de body, en een Sigma 17-35mm te kopen?

Wat adviezeren jullie mij; als 14 jarig dSLR beginneling? Zoom of groothoek? Bedenk wel, heb niet zo'n groot budget ;)
Ik kan je vertellen dat ik de 300mm zeker niet te veel vind voor het spotten. 200mm zou ook nog wel kunnen hoor, die foto's die in mijn signature staan zijn allemaal zo rond de 200mm gemaakt volgens mij. Behalve dan degene die landen, die zijn wel op 300mm. Opzich zou je met een kwalitatief goede 200mm (70-200/4L bijvoorbeeld) nog wel uit de voeten kunnen. Je kunt dan namelijk best goed croppen met 6.1MP en zo'n rag scherpe lens.
Maarja jij hebt dus al die 2 lenzen... De Sigma 17-35 is zeker geen slechte lens, maar wil je een echt goede lens voor dat bereik kun je beter even doorsparen voor de Canon 17-40/4L. Daar ben ik op dit moment ook voor aan het sparen. De kitlens is zeker niet uitzonderlijk goed, zelfs 'slecht' zeggen de meesten. Maar ik vind dat er nog prima foto's uitkomen. Het is maar wat je gewent. Als je het vergelijkt met een IXUS 400 ofzo is die kitlens zelfs een stuk beter!

Mijn advies is dus ga eerst eens met je huidige lenzen (en de kitlens) aan de gang. Kom je er dan achter dat je de 200mm toch echt te weinig vind kun je besluiten er een 300mm bij te kopen. Of zoals hierboven al vermeld de Sigma 50-500mm, maar die is zeker niet goedkoop, wel een goddelijk bereik. Al heb je dat zeker niet altijd nodig! Zie mijn foto's, gaat prima met een 300mm :) En wat die groothoek betreft, voor een 'beginneling' is die kitlens meer dan voldoende, zeker als je hoofd activiteit met de camera, net als bij mij, vliegtuigspotten is. Dus eerst eens lekker met je huidige lenzen en eventueel een 70-300mm gaan schieten en ondertussen doorsparen voor een 17-40/4L en een 50-500mm :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 17 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik de 300mm zeker niet te veel vind voor het spotten. 200mm zou ook nog wel kunnen hoor, die foto's die in mijn signature staan zijn allemaal zo rond de 200mm gemaakt volgens mij. Behalve dan degene die landen, die zijn wel op 300mm. Opzich zou je met een kwalitatief goede 200mm (70-200/4L bijvoorbeeld) nog wel uit de voeten kunnen. Je kunt dan namelijk best goed croppen met 6.1MP en zo'n rag scherpe lens.
Maarja jij hebt dus al die 2 lenzen... De Sigma 17-35 is zeker geen slechte lens, maar wil je een echt goede lens voor dat bereik kun je beter even doorsparen voor de Canon 17-40/4L. Daar ben ik op dit moment ook voor aan het sparen. De kitlens is zeker niet uitzonderlijk goed, zelfs 'slecht' zeggen de meesten. Maar ik vind dat er nog prima foto's uitkomen. Het is maar wat je gewent. Als je het vergelijkt met een IXUS 400 ofzo is die kitlens zelfs een stuk beter!

Mijn advies is dus ga eerst eens met je huidige lenzen (en de kitlens) aan de gang. Kom je er dan achter dat je de 200mm toch echt te weinig vind kun je besluiten er een 300mm bij te kopen. Of zoals hierboven al vermeld de Sigma 50-500mm, maar die is zeker niet goedkoop, wel een goddelijk bereik. Al heb je dat zeker niet altijd nodig! Zie mijn foto's, gaat prima met een 300mm :) En wat die groothoek betreft, voor een 'beginneling' is die kitlens meer dan voldoende, zeker als je hoofd activiteit met de camera, net als bij mij, vliegtuigspotten is. Dus eerst eens lekker met je huidige lenzen en eventueel een 70-300mm gaan schieten en ondertussen doorsparen voor een 17-40/4L en een 50-500mm :) :9
Jasper schreef op 16 oktober 2004 @ 22:51:
Als je deze lenzen toch al hebt, zou ik het gewoon lekker gaan proberen. En kijk dan na een paar weken of je van iemand een 70-300 kan lenen en kijk of je het verschil merkt!
_/-\o_ Dank voor het advies! Ik ga eerst die 2e hands is binnenhalen, en dan toch, denk ik, voor een Sigma 50-500mm AKA Bigma sparen :). Ook zal ik kijken voor de 17-40/4L.

Edit:

Zit Crown/Corne in Amersfoort? Kom op Marktplaats.nl veel advertenties van iemand uit Amersfoort tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Crown is in Amersfoort, even een mailtje sturen of bellen doet wonderen bij de beste man :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 17 oktober 2004 @ 08:45:
Crown is in Amersfoort, even een mailtje sturen of bellen doet wonderen bij de beste man :)
Bedankt. Zijn producten zijn wel nieuw, he? Ik bedoel in de doos, met Nederlandse garantie (Als ik natuurlijk een 300D neem)

Oja, om teleurstellingen te verkomen, CamCorner is een beetje tricky:

Afbeeldingslocatie: http://img94.exs.cx/img94/1449/300d_camcorner.jpg

Volgens hun site, is het dus een EOS 300D.

Nu stuurde ik voor de zekerheid het volgende mailtje:

--

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb interesse in Canon's 300D. Jullie hebben de bulk versie
(http://www.kamera-express...sp?artikelid=M00351&shop=) voor
795 euro.
Het is echt de 300D en geen Digital Rebel he?

Canon heeft een nieuwe actie, dat je als je een 300D besteld, 100 euro
kan terug krijgen. Er zit een sticker o.i.d. op de doos. Ook
winkeliers kunnen dit aanvragen. Weet u hier iets meer van? Doet
Kamera Express hieraan?

Hartelijk Bedankt,
Daniel Hopman

--

Daarop hun antwoord:

--

Geachte heer/mevrouw,

Het gaat hier wel om een Rebel uitvoering.

Met vriendelijke groeten,
Jens Kooijenga
Cam Corner
Internet: www.camcorner.nl
E-mail: informatie@camcorner.nl

--

Opletten dus, als je een 300D bij CamCorner koopt. Ik weet niet hoe het zit met de garantie, of zij 'm voor je opsturen, maar als je garantie van Canon Nederland wil, hier dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

in dat geval kan je ze er op wijzen dat ze valse reclame maken. dit is namelijk geen zet of spelfout.

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

McFlipp schreef op 17 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

*knip*

Maarja jij hebt dus al die 2 lenzen... De Sigma 17-35 is zeker geen slechte lens, maar wil je een echt goede lens voor dat bereik kun je beter even doorsparen voor de Canon 17-40/4L. Daar ben ik op dit moment ook voor aan het sparen.

*knip
De Sigma is inderdaad geen slechte lens, maar de Tamron 17-35 f/2.8-4 Di komt volgens de teseten nog wat hoger uit, net onder de 17-40L. Voor mij is de 17-40L niet nodig, de tamron is al hardstikke goed, heeft f/2.8 op 17mm, wat ik wel lekker vind, en is lang zo duur niet. Je mist natuurlijk wel wat dingen die de 17-40 niet heeft, maar de vraag is of je dat echt nodig hebt, ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een keuze's, poeh.

Bij Crown is de 300D Kit 769,--
Maar ik kan de Canon 300D *Zwart* Kit, met een battery grip voor 905,--

Toch ga ik doorsparen, die Zwarte ziet er echt cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
U wilt zwarte lak op uw 300D? Da's dan 136 euro extra meneer! >:)

[ Voor 13% gewijzigd door agiessen op 17-10-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

agiessen schreef op 17 oktober 2004 @ 13:46:
U wilt zwarte lak op uw 300D? Da's dan 136 euro extra meneer! >:)
@ Media Markt stond ook een zwarte 300D (met 18-55 USM & batterygrip) te koop, alleen stond er geen prijs bij.
Ook de plaatselijke medewerker was een beetje een n00b en wist de prijs ook nie... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

-Daniël- schreef op 17 oktober 2004 @ 10:51:
[...]

Opletten dus, als je een 300D bij CamCorner koopt. Ik weet niet hoe het zit met de garantie, of zij 'm voor je opsturen, maar als je garantie van Canon Nederland wil, hier dus niet kopen.
Het is wel opletten, maar niet echt grote reden tot paniek hoor. Ik ben diverse sites/winkels/dealers af geweest: Canon maakt onderscheid in officiële dealers en andere winkels. Bv Foto Konijnenberg is een officiele Canon dealer, en deze verkopen de Rebel uitvoering. Voor garantie wordt, als deze via een officiele dealer is verkocht, NIET opgestuurd naar de VS voor reparatie. Vraag hier dus gewoon naar, en sla een rebel niet per definitie gelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik geluk gehad bij pcwebwinkel.nl, want ik had dus wel een digital rebel besteld, maar (na 2 weken wachten :X ) kreeg ik toch mooi een 300d opgestuurd :) samen met 512 mb CF en extra accu (1300 mAh) voor 919 euri, dus dat vond ik wel een goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op 17 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Het is wel opletten, maar niet echt grote reden tot paniek hoor. Ik ben diverse sites/winkels/dealers af geweest: Canon maakt onderscheid in officiële dealers en andere winkels. Bv Foto Konijnenberg is een officiele Canon dealer, en deze verkopen de Rebel uitvoering. Voor garantie wordt, als deze via een officiele dealer is verkocht, NIET opgestuurd naar de VS voor reparatie. Vraag hier dus gewoon naar, en sla een rebel niet per definitie gelijk af.
Weet je zeker dat ze NIET opgestuurd naar VS worden, voor reperatie? Heb dit namelijk wel gehoord.

Heb jij, persoonlijk, ervaring met CamCorner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een plaatje tussendoor...

Ik was met mijn nieuwe canon 300d even het "panning" aan het testen op voorbij rijdende auto's en deze foto was op zich wel grappig, niet vanwege de kwalitatief goed genomen foto, want de auto zelf is helaas een beetje onscherp gebleven, maar vanwege de knakker in die auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/u/p.v.delft/panning.jpg

Hij stopte nadat ik de foto had genomen en sprak:
knakker: Wvat doe jij!?
ik: ik ben mijn camera aan het testen
knakker: Jij niet foto's van mij maken jah!
ik: Is goed, ik zal hem deleten

toen reed hij weer weg...
zou hij een crimineel verleden hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:35:
even een plaatje tussendoor...

Ik was met mijn nieuwe canon 300d even het "panning" aan het testen op voorbij rijdende auto's en deze foto was op zich wel grappig, niet vanwege de kwalitatief goed genomen foto, want de auto zelf is helaas een beetje onscherp gebleven, maar vanwege de knakker in die auto:

[afbeelding]

Hij stopte nadat ik de foto had genomen en sprak:
knakker: Wvat doe jij!?
ik: ik ben mijn camera aan het testen
knakker: Jij niet foto's van mij maken jah!
ik: Is goed, ik zal hem deleten

toen reed hij weer weg...
zou hij een crimineel verleden hebben :P
Ik denk het ^^.

Steekt ie daar nou een middelvinger in z'n auto op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ben enorm happy met de 300D van RepSLET. Alleen nog even de accuoplader gaan halen nog, vergeten mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotter schreef op 17 oktober 2004 @ 13:28:
[...]

De Sigma is inderdaad geen slechte lens, maar de Tamron 17-35 f/2.8-4 Di komt volgens de teseten nog wat hoger uit, net onder de 17-40L. Voor mij is de 17-40L niet nodig, de tamron is al hardstikke goed, heeft f/2.8 op 17mm, wat ik wel lekker vind, en is lang zo duur niet. Je mist natuurlijk wel wat dingen die de 17-40 niet heeft, maar de vraag is of je dat echt nodig hebt, ik niet in ieder geval.
Heb ik net de Sigma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op 17 oktober 2004 @ 18:40:
[...]

Ik denk het ^^.

Steekt ie daar nou een middelvinger in z'n auto op? :+
jep :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

superduper schreef op 17 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Ik bestelde bij Konijnenberg de 300D maar kreeg de Rebel. Belde met Canon Nederland en kreeg toch wel een ander verhaal te horen.....

(Konijnenberg is vanaf die tijd blacklisted)

De Rebel functioneert trouwens perfect maar het feit dat Konijnenberg adverteert met de 300D en dan een Rebel levert is voldoende om ze niet meer te vertrouwen,...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden de meeste de zwarte versie van de 300d echt mooier? Ik vindt de originele kleur juist heel mooi, in t zwart is t net een dropje. Komt waarschijnlijk, door het matteriaal waar de 300D van gemaakt is. Metalen bodys vindt ik wel mooier zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Vind persoonlijk ook de zwarte mooier, maar ja standaard is een fotocam eigenlijk zwart.
En daarom willen mensen graag ook een zwarte 300D (zoals bijv. de D70).
Misschien willen ze ook een zwarte 300D, omdat daar ook een USM 18-55mm lensje bijzit ipv non-USM 18-55mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart is zeker mooier, maar ze hadden em net effe minder plastic moeten maken naar mijn idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Kuuke schreef op 17 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Ik bestelde bij Konijnenberg de 300D maar kreeg de Rebel. Belde met Canon Nederland en kreeg toch wel een ander verhaal te horen.....

(Konijnenberg is vanaf die tijd blacklisted)

De Rebel functioneert trouwens perfect maar het feit dat Konijnenberg adverteert met de 300D en dan een Rebel levert is voldoende om ze niet meer te vertrouwen,...
Er staat toch duidelijk "(E)" achter de 300D bij Konijnberg. Die E staat voor Engels, dus import. Denk dat je gewoon even goed had moeten kijken, maarja dat doe je toch ook wel als je zo'n bedrag gaat uitgeven? :/
Spotter schreef op 17 oktober 2004 @ 13:28:
[...]

Yup die Tamron is ook een super lensje! Denk trouwens dat ik toch ook voor de Tamron ga. Gezien mijn huidige budget en ook de vele positieve reviews die ik ervan gelezen heb, lijkt het me toch een betere keuze dan de Canon 17-40/4L.

[ Voor 37% gewijzigd door McFlipp op 18-10-2004 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:57:
Zwart is zeker mooier, maar ze hadden em net effe minder plastic moeten maken naar mijn idee. :)
De 300D (Ja, het is echt de 300d, heb ze gemailed) Kit Black vind je bij:
http://www.cameranu.nl/content/cameras.php?camera_id=6
voor 879,--

Ik spaar er voor, ga toch maar voor een nieuw model ipv 2e hands. Ook is de ebayer ( http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...7451&rd=1&ssPageName=WDVW ) is aan het rommelen, check die geboden bedragen man: http://offer.ebay.nl/ws3/...?ViewBids&item=3845967451

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 02:17:

Yup die Tamron is ook een super lensje! Denk trouwens dat ik toch ook voor de Tamron ga. Gezien mijn huidige budget en ook de vele positieve reviews die ik ervan gelezen heb, lijkt het me toch een betere keuze dan de Canon 17-40/4L.
Waar heb je dat gelezen zoal? :)
Heb sinds zaterdag dus die Sigma 17-35 F2.9 EX DG HSM, en dan na een dag te horen dat de Tamron beter is :P (is die trouwens vele malen beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:38:
[...]

Waar heb je dat gelezen zoal? :)
Heb sinds zaterdag dus die Sigma 17-35 F2.9 EX DG HSM, en dan na een dag te horen dat de Tamron beter is :P (is die trouwens vele malen beter?)
Ik op Fredmiranda :)

Ik ga ook voor deze lens i.p.v. de 17-40 f/4 van Canon, die is en duurder en minder lichtsterk op 17mm en bovendien zijn de diverse reviews erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil wel even melden dat de Sigma echt super gebouwd is, heel erg stevig en mooi materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:04:
Wil wel even melden dat de Sigma echt super gebouwd is, heel erg stevig en mooi materiaal :)
Of een lens wel of niet beter is nog altijd een soort van persoonlijk.
Ook zelfs de tests op internet... Het is natuurlijk wel, als veel mensen een lens positief vinden, dan heb je meer kans dat een lens ook gewoon goed is.
Dus je Sigma kan best gewoon goed zijn, daar is geen twijfel over mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Beaves schreef op 18 oktober 2004 @ 12:59:
[...]

Ik op Fredmiranda :)

Ik ga ook voor deze lens i.p.v. de 17-40 f/4 van Canon, die is en duurder en minder lichtsterk op 17mm en bovendien zijn de diverse reviews erg positief.
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:04:
Ik heb ook o.a. op Fredmiranda gelezen, en op DPZ zijn er ook erg tevreden over. En in verscheidene reviews verspreid over het net komt de Tamron er ook altijd goed vanaf. (Google is your friend ;))

Er zijn btw nog wel 2 minpuntjes, de Canon is stof en spatwater dicht (!) en dat is de Tamron niet. Ook heeft de Tamron een lage inruilprijs, terwijl de Canon erg waardevast is. Dat zijn toch ook weer puntjes om rekening mee te houden.

* McFlipp gaat er nog maar eens goed over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 17:05:
[...]

[...]
Ik heb ook o.a. op Fredmiranda gelezen, en op DPZ zijn er ook erg tevreden over. En in verscheidene reviews verspreid over het net komt de Tamron er ook altijd goed vanaf. (Google is your friend ;))

Er zijn btw nog wel 2 minpuntjes, de Canon is stof en spatwater dicht (!) en dat is de Tamron niet. Ook heeft de Tamron een lage inruilprijs, terwijl de Canon erg waardevast is. Dat zijn toch ook weer puntjes om rekening mee te houden.

* McFlipp gaat er nog maar eens goed over nadenken
Klopt, ik heb net ook al die reviews en discussies doorgelezen. Dat de lens niet stof en spatwater dicht is maakt mij niet uit, mijn 300D en toekomstige 20D zijn dat ook niet. Ik heb met mijn 300D en niet spatwaterdichte Sigma 70-300 in de sneeuw gestaan en ook al waren de twee apparaten zeik en zeiknat, ik heb gewoon verder kunnen werken zonder problemen. Ook niet spatwaterdichte apparatuur kan dus goed tegen water :+

Dat de Canon lenzen waardevaster zijn kan best, maar ik ben toch niet van plan om de lenzen heel snel weer te verkopen. Daarnaast spraken de foto's op o.a. deze site die met de Tamron zijn gemaakt mij meer aan dan de foto's met de 17-40 van Canon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Even iets anders, weet iemand een winkel waar ze EN de BG-E1 grip verkopen EN een replacement BP-511 batterij?
Ik kan het maar niet vinden :/ Wel die Duitse winkel, gsm-welt ofzo, maarja die verkoopt weer geen BG-E1. En ik zou graag de verzendkosten willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

McFlipp schreef op 18 oktober 2004 @ 17:51:
Even iets anders, weet iemand een winkel waar ze EN de BG-E1 grip verkopen EN een replacement BP-511 batterij?
Ik kan het maar niet vinden :/ Wel die Duitse winkel, gsm-welt ofzo, maarja die verkoopt weer geen BG-E1. En ik zou graag de verzendkosten willen delen.
www.koopdigitaal.nl heeft zowel de grip als de accu's.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.