Studeer tegenwoordig industrieel ontwerpen in delft, er zijn volgens mij wel vaker van zulk soort technische tekeningetjes langsgekomen:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ah, tekenen op gekleurd papier IO stijl roeltMelkbus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:12:
Studeer tegenwoordig industrieel ontwerpen in delft, er zijn volgens mij wel vaker van zulk soort technische tekeningetjes langsgekomen:
[afbeelding]
Netjes hoor.. Ik heb het ook ff geprobeerd.
[ Voor 10% gewijzigd door HawVer op 07-04-2005 11:21 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Dan zou ik die maar is bestellenHawVer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:15:
[...]
Netjes hoor.. Ik heb het ook ff geprobeerd.Met de muis helaas heb ik nog geen wacom.
![]()
http://www.tekeningmaken.nl/index.php?pt=747471
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dankje.Jerry schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:16:
[...]
Dan zou ik die maar is bestellen. Want als je dit kan doen met een muis dan wil ik graag is zien wat je dan kan doen met een Wacom
.
Die is zeker goed. Er zit ook een gallerij bij. Staat een erg mooi repro van een van Gogh bij.nero355 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:36:
http://artpad.art.com/artpad/painter/ <= Persoonlijk vind ik deze beter
[ Voor 23% gewijzigd door HawVer op 07-04-2005 15:48 ]
Verwijderd
Je moet even 1 keer http:// weghalen, want om een of andere rare reden springt je link nu naar microsoft.com?Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:48:
Heb even weer even wat gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb hier en verzameling gemaakt, als iemand het wil zien ofzo:
[url]http://http://www.wingweb.nl/baluka/[/url]
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
Heh, dat kon ook bijna neit anders.. Jerry als Superjerry met Superhero als onderwerp, geinigJerry schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:30:
Self-portrait: Superhero
[afbeelding]
* Klikbaar *
Eindelijk eentje waar ik toch best tevreden over ben. Vooral de cape is goed gelukt deze keer.
Ik word vanzelf beter zolang ik maar genoeg blijf oefenen.
Ziet er goed uitVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:42:
[afbeelding]
10 minuten schetsje van school (tekenen) vandaag. Vroeg of ik 'm mocht inscannen thuis, en dus mee mocht nemen even. Docent vond dat goed, dus daarom kan ik em nu ff aan jullie laten zien
Erg mooi getekendVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:20:
Uiteraard heb ik zelf ook niet stilgezeten.
Ze is dus aan het hinkelen, en niet in haar decolote aant kijken![]()
[afbeelding]
zeg wat je niet laten kunt
+Melkbus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:12:
[afbeelding]
/me vindt het (allebei) erg knap gemaaktsdomburg schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:20:
Ah, tekenen op gekleurd papier IO stijl roelt
[afbeelding]
Uit het "archief", slechte foto, ik weet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 08:07 ]
Het is alweer een jaartje oud dat spul van mij, maar er is er in ieder geval 1 van verzonnen en 1 van nagetekendVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:28:
Tekenen jullie dat soort dingen uit het hoofd of is het nagetekend van echte voorwerpen (irl)?
[ Voor 31% gewijzigd door sdomburg op 09-04-2005 01:23 ]
Ik gebruik idd nog te weinig kleuren. Ik heb nog moeite met het goed aangeven van highlights en schaduw. Ik hoop dat je de link nog vindVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:28:
[...]
Heh, dat kon ook bijna neit anders.. Jerry als Superjerry met Superhero als onderwerp, geinig
Wat me opvalt is dat je steeds maar 1 of 2 kleuren gebruikt..
Er zweeft ergens een tutorial (van Wacom?) rond op het web waarmee je leert om een sphere te shaden in Painter.. denk dat je daar best veel aan zou kunnen hebben
(ben helaas de link kwijtzal straks nog wel even rondzoeken)
CGTalk Schets met als onderwerp "Childhood Dreams":
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Heh, /me had de vinnen eigenlijk doorzichtig willen maken.. maar dat lukte niet echt meer nadat ik had ontdekt dat ik per ongeluk op de onderste (achtergrond) laag zat te kliederenJerry schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:09:
Jouw Childhood Dreams plaatje ziet er echt super uit. Ik kan er geen slechte dingen aan ontdekken, misschien een klein dingetje: de ledematen zien er een beetje opgeplakt uit
.
Tnx! Heb je ook nog een niet gecropte versie hiervan of ben je gewoon te ver naar rechts begonnen met tekenen?Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:39:
Gaaf werkje Aardbei!
Dit heb ik vandaag ff lopen krassen op werk, op de hoek van een blad aantekeningen. Ik verveelde me en wou ff wat anders doen dan equipment modelleren.
[afbeelding]
Hm, ja dat lijkt de tutorial te zijn waar ik het over had.. maar nu ik em zo weer terug zie denk ik dat je beter naar de volgende pagina toe kan gaan, waar echt heel veel meer en betere tips op staan (en boobies!!Jerry schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:54:
Ik heb alleen een tutorial kunnen vinden van het shaden van een sphere in Photoshop.
Sphere shaden in Photoshop
http://www.deviantart.com/view/5744050/
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Ziet er goed uitJoep schreef op woensdag 20 april 2005 @ 01:02:
Ben vandaag ook nog even bezig geweest. Met het volgende als resultaat:
[afbeelding]
c&c is altijd welkom, behalve als ik nat word.
Mooi gedaan hoor, vooral het haar vind ik mooiWrack schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:20:
Mooie tekening van Mugen! Heb je dat helemaal zelf gedaan of heb je gebruik gemaakt van een voorbeeld?
Voor de rest staan er ook een heeeel aantal andere mooie tekeningen hier!![]()
Zelf al een tijdje niet meer bezig geweest met tekenen maar hier een oudje:
[afbeelding]
Goed beginSenzuboon schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:32:
Ik heb voor een opdracht van school het volgende geproduceerd:
[afbeelding]
Het is voor Visualiseren. Thema is horror. We kregen er een papiertje bij met zinnen die we moesten visualiseren, dit is de eerste waar "de nanny met Cory de trap oploopt". Zelf ben ik er tot nu toe tevreden over. De trapleuning is trouwens nog niet 'ingekleurd'. Ik denk dat de final óf met Oost-Indische inkt word gedaan, óf ik gooi hem in een willekeurig Adobe programma. Hij is ook wat donkerder gemaakt in PS, omdat de scan nogal licht was.
Tips voor belichting en C&C zijn welkom. Ik wil ze nogal zwart/wit maken met een lekker groot contrast erin. De muur is dan nogal licht vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 08:40 ]
Verwijderd
Ik ben te ver naar rechts begonnen, door alle aantekeningen en meuk die ik op het blaadje had gezet. Koptelefoon vond ik ook wel gaaf toen ik zo bezig was. Tijd dat een industrieel ontwerpen daar eens over na gaat denken bij Sony of Philips.Aardbei
Tnx! Heb je ook nog een niet gecropte versie hiervan of ben je gewoon te ver naar rechts begonnen met tekenen?
Trouwens best een cool concept, zo'n koptelefoon die over je hele oren heen valt.. is weer eens wat anders dan al dat geminimaliseer van tegenwoordig
Verwijderd
Nette tekening. Vooral de boom vind ik goed gelukt. Nog een paar comments. De neus is aan de rechterkant anders als aan de linkerkant.
Verwijderd
/me denkt dat het ook een beetje komt omdat er geen (vorm van) spieren te zien zijnVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:16:
Aardbei heeft gelijk denk ik betreffende de armen, ze lijken erg recht, misschien een kleine bocht erin om de elleboog aan te geven. Die mis je nu.
Doet me denken aan Disney (van vroegere tijden) / Don Bluth-achtige tekeningen..
"boomharses"
/me jaloers issdomburg schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:40:
* sdomburg heeft net met een Intuos A4 zitten spelen.
Wat een superding, tilten is echt goed! Jammer van de prijs.
Helaas alleen even mogen proberen, wel op m'n eigen laptopVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:37:
/me jaloers is
Heb je dat superding alleen mogen proberen of heb je em ook echt gekocht? (of misschien wel gekregen?)
[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 27-04-2005 14:06 ]
Verwijderd
Idd, nou je het zegtHawVer schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:57:
[...]
Nette tekening. Vooral de boom vind ik goed gelukt. Nog een paar comments. De neus is aan de rechterkant anders als aan de linkerkant.
Verwijderd
Para kan niet wachten op zijn Intuos 3 A4sdomburg schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:05:
[...]
Helaas alleen even mogen proberen, wel op m'n eigen laptop
Kan 'm wel kopen voor €334, ipv. €419,95 (goedkoopste prijs pricewatch), maar dat is nog steeds erg veel geld.
Verwijderd
Ja die oren komen niet helemaal goed uit nee. Voortaan maar iets minder op de tv letten en meer op me tekening. Die kin ja die is denk ik compleet verdwenen door het mondkapje.Znorro
je ziet bij jou duidelijk dat je steeds beter wordt, lekker doorgaan zo!
toch zijn er een paar dingetjes die niet helemaal kloppen volgens mij. Bij dat mannetje rechtsboven hoor je zijn linkeroor (kijkers rechts) niet te zien omdat die achter zijn hoofd zit. bij dat mannetje links precies hetzelfde. en bij die gast rechtsonder is zijn kin volgens mij iets te kort.
Old skool disney? Het lijkt me wel gaaf om zo te kunnen tekenen. Ik zal eens kijken of ik zo'n boekje ergens kan vinden om wat ideen op te doen.Aardbei
Doet me denken aan Disney (van vroegere tijden) / Don Bluth-achtige tekeningen..
Ik ben het verder helemaal eens met Znorro (ie. oren kloppen niet), ga zo door!
Verwijderd
Inderdaad, voor dat bedrag heb je ook een mooie videokaart of monitor..sdomburg schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:05:
Helaas alleen even mogen proberen, wel op m'n eigen laptop
Kan 'm wel kopen voor €334, ipv. €419,95 (goedkoopste prijs pricewatch), maar dat is nog steeds erg veel geld.
Achtergrond wat waziger maken? (met 'snelheidsstrepen' (?))Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:07:
Para kan niet wachten op zijn Intuos 3 A4. Ondertussen kleur ik nog vrolijk door op m'n elcheapo a6 plankje:
[afbeelding]
vliegding groot
iemand nog tips om het gevaarte iets meer beweging en snelheid mee te geven?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 12:35 ]
Marvin!!!Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 07:23:
CGTalk Daily Sketch: 328 - "Your favorite scene from Hitchhiker's"
(is trouwens geen 1-op-1 copie van de posters, deze is meer cute)
/me wilde eigenlijk de vallende walvis tekenen, maar die werd al zoveel naar beneden gegooid dat ik toch maar iets anders heb gedaan
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 16:04 ]
Verwijderd
Respect! Ik vind je tekeningen en je 3d werk erg goed. Je kan een cartoon achtige stijl goed weergeven en je blijft nuchter en kritisch op jezelf en dat vind ik een kwaliteit op zich.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:59:
Dank je
CGTalk Daily Sketch: 328 - "The Deep"
[afbeelding]
Niet echt goed gelukt (de gekleurde versie is echt afschuwelijk), maar wel zonder refs en nog niet eerder een kwal getekend
(ik weet trouwens wel erg goed hoe ze aanvoelen)
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 19:55 ]
Verwijderd
|>
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 20:00 ]
Misschien leuk om als lichtbron het kaarsje te nemen, met een donkere achtergrond, zodat het schedel wat beter uitkomt?Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:15:
[afbeelding]
Een nieuw krabbeltje.Dit topic inspireert me
[ Voor 72% gewijzigd door sdomburg op 08-05-2005 22:03 ]
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
danku, dankuDark Blue schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:07:
Geweldig! Meestal ben ik niet zo dol op die dikke lijnen tekeningen van jou, maar in dit geval...heerlijk werk! Maak eens een still in kleur van dat beestje!
bijv. van een van die emoties
Ook misschien een leuke om naar te kijken voor je: http://www.sinfest.net !
Ze mogen dan niet helemaal anatomisch correct zijn, maar ik vind die potloodtekeningen echt retegaaf, de combinatie van de figuren en de potloodlijnen gaan bij jou prachtig samentimovdz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:08:
ik teken nooit met reference... dus excuses als er wat foutjes inzitten qua anatomie en verhoudingen
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb nooit een echte site met uitleg over hoe met tablet te tekenen gevonden. Ik denk ook niet dat je zoiets nodig hebt. Het tekenen met tablet is haast net zoals tekenen met een echt potlood (de zwarte lijntjes dan, kleuren is wat anders). Maar door gebruik te maken van layers in het programma kun je een schets laag aanmaken en daaroverheen weer een layer met je final line art.Skyline GTR schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:56:
Nu heb ik zelf weinig verstand van het schilderen / schetsen dus is mijn vraag: "Hebben jullie misschien goede sites die ik kan bekijken om de begin stappen en technieken (van het tekenen met een tablet) te leren"?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:01 ]
http://itchstudios.com/psg/art_tut.htmSkyline GTR schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:56:
Ik gebruik zelf al enige tijd een wacom tabletje maar dit meer ter vervanging van de muis. En dit bevalt mij uitstekend trouwens. Maar nu ik dit zo zie hier, wil ik me ook eens verdiepen om met het tablet wat digitale tekeningen/schilderijen te gaan maken. Nu heb ik zelf weinig verstand van het schilderen / schetsen dus is mijn vraag: "Hebben jullie misschien goede sites die ik kan bekijken om de begin stappen en technieken (van het tekenen met een tablet) te leren"?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:40 ]
Kijk daar kan ik wat mee, Dank U
Verwijderd
daar kwam ik ook achter toen ik lekker aan het prutsen was, zolang hij maar niet met zijn handen gaat gooien kan het nog nét
Dat ziet er netjes uit!
Verwijderd
Verwijderd
TLPVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:54: Dat ventje met 3 hoofdjes is niet van mij maar had een vriendin van me als msn plaatje en ik vond hem wel geinig om over te nemen.
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
DIe referentie doe EL @ UT of niet? En zit bij de EHBO? Toch?Dark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:13:
[...]
[afbeelding]
Dit is dus mn referentie (ja ik heb m als fiks grotere foto). Hij heeft dus wel behoorlijk kastanjebruinrood haar maar dat zie je niet echt in mijn tekening, maar het baardje is dus wel roder dan zn haar. En ja, zn wangen zijn ook roderen wat minder glad maar k mag toch wel wat retoucheren aan de staat van zn aangeschotenheid...
Zoals sdomburg ook al tegen me zei vanavond; het is een tekening in delen, en niet als geheel bij elkaar passend, en dat weet ik. Met knarsende tanden moet ik dan misschien ook maar toegeven dat ik de volgende keer gewoon de hele tijd een trace ervan eroverheen moet leggen zodat ik telkens kan checken of ik wel binnen de lijnen blijf. Want ik begin dus zeker wel met het opzetten van een kruis, kaaklijn, ooglijn, neus en mond positie; echter, zodra ik er met een paar streken overheen ben, ga ik gewoon op gevoel verder
offtopic:
Hij gaat me nu echt vermoorden als ie er op een dag achter komt dat ook z'n foto hier staat zonder any notice.
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
elgringo schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:27:
[...]
DIe referentie doe EL @ UT of niet? En zit bij de EHBO? Toch?
Ik kan hem natuurlijk op de hoogte brengen
Verwijderd
Anders kijk je een paar posts boven je.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 04:13 ]
Perspectief goed tekenen is best moeilijk. Het zou al wat schelen als je de projectie op de grond rechttrekt. Plus de fog van je lichtstraal is niet groot genoeg. Het grondvlak is groter dan de lichtstraal zelf. Als tip. het perspectief kan je goed krijgen door hulplijnen te tekenen. Kies een punt uit waarin de lijnen moeten verdwijnen. En trek vervolgens een lijn daar naar toe. Ik heb wat dingen aangepast om het wat duidelijker te maken.Larixk schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:39:
[afbeelding]
wip van een speedpaint waarvan ik niet weet of hij nog afgemaakt gaat worden,
tperspectief klopt niet lekker.
[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 26-05-2005 11:27 ]
Hoezo?timovdz schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:57:
das misschien wel makkelijker, maar 1 ding weet ik wel, dat vluchtpunt zit op de verkeerde hoogte
ja kwas ook begonnen met een raster van perspectief lijnen, het is vooral de schaduw/projecite op de grond die voor geen meter klopt.HawVer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:26:
[...]
Perspectief goed tekenen is best moeilijk. Het zou al wat schelen als je de projectie op de grond rechttrekt. Plus de fog van je lichtstraal is niet groot genoeg. Het grondvlak is groter dan de lichtstraal zelf. Als tip. het perspectief kan je goed krijgen door hulplijnen te tekenen. Kies een punt uit waarin de lijnen moeten verdwijnen. En trek vervolgens een lijn daar naar toe. Ik heb wat dingen aangepast om het wat duidelijker te maken.![]()
[afbeelding]
Hahah, ja dat weet ie inmiddels al hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:49:
[...]
offtopic:
volgens mij weet ie het inmiddels al
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
je ziet de horizon lopen in de achtergrond en jou vluchtpunt is boven de horizon...
Ah op die manier.timovdz schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:24:
[...]
je ziet de horizon lopen in de achtergrond en jou vluchtpunt is boven de horizon...
Verwijderd
Verwijderd
Netjes hoor..Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:31:
[afbeelding]
't Is alweer een tijdje geleden, maar hier is weer iets van mij! Het is tevens een t-shirt design (vandaar de vier kleuren) voor Threadless. Mocht het je aanspreken, ga dan hierheen en stem 5+$ (wel helaas eerst registreren)
Commentaar is natuurlijk welkom.
Erg coolVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:31:
[afbeelding]
't Is alweer een tijdje geleden, maar hier is weer iets van mij! Het is tevens een t-shirt design (vandaar de vier kleuren) voor Threadless. Mocht het je aanspreken, ga dan hierheen en stem 5+$ (wel helaas eerst registreren)
cool ! Jammer dat stemmen niet meer kan.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:31:
[afbeelding]
As finishing touch, god created the dutch.
Verwijderd
As finishing touch, god created the dutch.
Verwijderd
Klopt, komt omdat ik 'm nog moest verkleinen, zodat het hier binnen de lijntjes zou passen, als vector ziet het er beter uit, juist vooral die dunne lijntjes.HawVer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:50:
[...]
Netjes hoor..De karakters hebben een goede uitstraling. Klein commentje.. de antialiasing is niet overal goed gegaan. Als je naar de wat dunnere lijntjes kijkt kan je zien wat ik bedoel.
Ben je ooit nog van plan deze af te gaan maken? Hij ziet er al heel stoer uit, en ik denk dat als je het voor elkaar krijgt hem een beetje goed af te werken het een hele gave plaat kan wordenVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:37:
@Larixk
Het rechterraam heeft fout perspectief, misschien dat je het iets omhoog kunt bewegen en roteren, is toch op pc gemaakt?
------
Eigen perspectief werkje, al wat ouder btw. Kleuring is wat ruk omdat het een foto is.
[afbeelding]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Wel van plan, maar hoe weet ik nog niet. Ik wacht dus nog ff af tot ik een goed diee krijg.Spike_wolf schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:50:
Ben je ooit nog van plan deze af te gaan maken? Hij ziet er al heel stoer uit, en ik denk dat als je het voor elkaar krijgt hem een beetje goed af te werken het een hele gave plaat kan worden
Wel leuk omdat je hier vooral je fantasie de vrije loop kunt laten
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq