Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry: dat het een vleugel is klopt, ik zal er ook wat aan gaan doen. en van dat haar is wel een goed idee.

Aardbei: danku danku, dat daarboven is inderdaad een draak met een duivel erop (tenminste dat moet het voorstellen :P )
Je kan bij jou trouwens een duidelijke groei zien van wat je vroeger postte en nu. Je heb een soort stijl ontwikkeld die je in deze tekening ook goed terugziet. _/-\o_

Spike_wolf: ik vind hem goed, eigenlijk geen commentaar, alleen zou je alles donkerder kunnen maken zodat het meer nacht lijkt en de maan naar voren komt (of moet het dag zijn :X ) en misschien zou je de snavel iets ander kunnen doen iets boller ofzo, nou isdie een beetje plat naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:56:

Spike_wolf: ik vind hem goed, eigenlijk geen commentaar, alleen zou je alles donkerder kunnen maken zodat het meer nacht lijkt en de maan naar voren komt (of moet het dag zijn :X ) en misschien zou je de snavel iets ander kunnen doen iets boller ofzo, nou isdie een beetje plat naar mijn idee
Het orgineel is wel donkerder, maar k heb met m'n digicam eeen pic gemaakt omdat k geen usb poorten meer over heb voor m'n scanner =-S
Maak wel een scan als k ff een ander apparaat kan afkoppelen :)

En die snavel heb je idd wel gelijk over, daar zal ik nog wat meer kleur contrast aan geven :) thanks :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prototype schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 04:04:
ROFLMAO, nice, maar hoort een disco kapitein niet op z'n minst een houten been te hebben? ;)
Tnx, ik heb het wel geprobeerd, maar het zag er niet echt uit met zo'n discobroek erbij :)

Jerry schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:28:
Lol, ik zie dat je bezig bent met het nieuwe sketchtopic op cgtalk ;).
Hey, mr_unanimous ;)

Die schetstopics zijn erg leuk :) nu nog wat vaker meedoen! (jij ook he! ;))
(en durven te posten :P het niveau is soms zo verschrikkelijk hoog daar, het is gewoon bijna eng hoe goed sommige mensen daar zijn)

Spike_wolf schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:35:
K heb eindelijk m'n uil afgemaakt.

[afbeelding]

C&C is welkom :)
Okee, komt ie:

• Compositie zou beter kunnen; bv. die takken aan een boom vastmaken, waar de uil op een tak van dezelfde boom staat, maan wat groter maken en half achter de takken hangen + een deel achter het hoofd van de uil, etc.
• Uilen geven geen licht :P (zie de 'glow' eromheen)
• Gebruik eens wat andere potloden dan die HB en experimenteer er eens wat mee :)
• Probeer eens meer met de richting van een object mee te 'shaden' (tip: zoek met google naar "cross-hatching") in plaats van boven naar beneden.
• Probeer eens te 'shaden' door je potlood op z'n kant te leggen: Afbeeldingslocatie: http://img228.exs.cx/img228/4509/hand0029fm.png
• Je zou ook kunnen proberen om 'textures' te gebruiken (houtnerf voor de boom/takken, van die mooie warrige lijntjes voor in de ogen (iris), etc). Dus, trek je dikste winterkleren aan, pak je DLSR erbij, doe je voordeur open, laat het 20-(centi)meter-hoge pak sneeuw je omhelzen en spring de wijde besneeuwde wereld in om te zien hoe boomtakken er in het echt uitzien :P

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:56:
Aardbei: danku danku, dat daarboven is inderdaad een draak met een duivel erop (tenminste dat moet het voorstellen :P )
Je kan bij jou trouwens een duidelijke groei zien van wat je vroeger postte en nu. Je heb een soort stijl ontwikkeld die je in deze tekening ook goed terugziet. _/-\o_
Heh, tnx :P Leuk dat het opvalt :)

.. en ik zag er als eerst idd een draak in ;) en nu zie ik opeens ook dat ze een mobieltje in haar zak heeft zitten, leuk gedaan al die kleine details :)

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk of ze daar nou staat of zweeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm nou, het was eerst de bedoeling dat ze een kruising tussen goed en slecht zou worden, maar dat scheen niet helemaal duidelijk te zijn dus ben ik een achtergrondje gaan prutsen van een hemel en een hel ennem toen kwam het niet helemaal uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:52:

Hey, mr_unanimous ;)

Die schetstopics zijn erg leuk :) nu nog wat vaker meedoen! (jij ook he! ;))
(en durven te posten :P het niveau is soms zo verschrikkelijk hoog daar, het is gewoon bijna eng hoe goed sommige mensen daar zijn)
Ik probeer zo vaak mogelijk mee te doen idd (ik heb ook meegedaan aan figurative drawing: not only is she nude) :).
En het niveau daar is idd ziekelijk hoog :X.

Nu alleen nog meer als 20 posts krijgen (dan kan je een avatar instellen bij cgtalk), want ik wil meedoen aan de avatar-wars. Die zijn echt cool :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:52:
[...]

Okee, komt ie:

• Compositie zou beter kunnen; bv. die takken aan een boom vastmaken, waar de uil op een tak van dezelfde boom staat, maan wat groter maken en half achter de takken hangen + een deel achter het hoofd van de uil, etc.
• Uilen geven geen licht :P (zie de 'glow' eromheen)
• Gebruik eens wat andere potloden dan die HB en experimenteer er eens wat mee :)
• Probeer eens meer met de richting van een object mee te 'shaden' (tip: zoek met google naar "cross-hatching") in plaats van boven naar beneden.
• Probeer eens te 'shaden' door je potlood op z'n kant te leggen: [afbeelding]
• Je zou ook kunnen proberen om 'textures' te gebruiken (houtnerf voor de boom/takken, van die mooie warrige lijntjes voor in de ogen (iris), etc). Dus, trek je dikste winterkleren aan, pak je DLSR erbij, doe je voordeur open, laat het 20-(centi)meter-hoge pak sneeuw je omhelzen en spring de wijde besneeuwde wereld in om te zien hoe boomtakken er in het echt uitzien :P
Bedankt voor de tips :)
K was idd zelf ook al van plan om eens met verschillende soorten potloden te gaan experimenteren.. maar ja, dan heb je een beetje goede moed en dan krijg je dit snert weer :P
Misschien dat k morgen uit school eens langs de winkel fiets ofzo :)

Over die glow, t was niet m'n bedoeling de uit er chemisch uit te laten zien :P maar k was bang dat als ik de achtergrond zo dicht om de uil donkerder zou maken de contouren van de uil weg zouden vallen, en als ik die zou gaan accentueren dat het weer veel minder ongeloofwaardig over kwam :)
maar misschien dat een ander soort potlood daar ook wat beter mee werkt :)

K zal de maan eens wat groter maken en wat meer detail in stoppen, kijken hoe dat er uit ziet :)

AAAAAHH!! wat is dat een $%&$%^$& banner!!!! :X :X sry modjes, maar t moest er ff uit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 01-03-2005 23:05 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardbei

Ik mis eigenlijk een houtenpoot op je dansende kapitein.

Znorro

Je details zijn leuk op je plaat. Geeft een duidelijk beeld tussen de scheiding. Misschien dat je op haar een nog duidelijkere kleurscheiding kan krijgen. Zoiets als Two-Face uit Batman.

---------------

Weer ff lopen prutsen van de week:

De Schets:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maris561/peter/host/W_batorglove_pjotr.jpg

Digitaal geinkt en nog wat extra's toegevoegd met me wacom:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maris561/peter/host/W_batorglove_inked_pjotr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals altijd nog even wat commentaar: :)

-de vingers lijken niet echt goed om de honkbalknuppel te zitten, nu gaan ze er zo'n beetje doorheen
-de honkbalknuppel is een beetje niet-recht, illustrator (ik neem aan dat je het daarmee gemaakt hebt) doet inderdaad nog wel eens vaag, maar met de pentool kan heel mooi strakke lijnen trekken precies zoals je ze zelf wilt hebben.
-de bobbel in zijn broek die me daar zo lijkt te zitten omdat zijn geslachtsdeel erachter zou zitten, zit een beetje laag (hangzak :X :+ ) zijn broek lijkt sowieso al een beetje laag te hangen
-de zak op zijn broek ziet er een beetje raar uit, óf hij moet iets doorlopen, óf dat klittebanddingetje ofzo moet iets naar rechts.
-de combinatie van een bokshandschoen aanhebben en een honkbalknuppel lijkt me niet ideaal gezien je volgens mij met 2 handen slaat :)

Je mannetje heeft zeker wel de goede, gevaarlijke uitstraling en je tekening is over het algemeen ook best geslaagd vind ik zo, nu nog ff inkleuren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nog niet op kleuren letten, ben nog alleen met vorm bezig, kleur komt later:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53380/full.gif

:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ogen zijn prachtig, alleen zou je de rest niet zo vreselijk hoekig moeten maken, meer hoekjes die minder grote hoeken hebben zegmaar :) ik weet ff niet hoe je het anders uit moet leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Mja ik vind dat hoekige juist wel lekker... is ook een kwestie van stijl denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hoekig geeft het wel wat, doet me denken aan Killer7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik dit tegenkwam, moest ik meteen aan dit subforum denken :)
Afbeeldingslocatie: http://aapopfiets.nl/tekeningen/kwok_nix.png
Eenvoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:52:
de ogen zijn prachtig, alleen zou je de rest niet zo vreselijk hoekig moeten maken, meer hoekjes die minder grote hoeken hebben zegmaar :) ik weet ff niet hoe je het anders uit moet leggen
Tja, het hoekige is juist een keuze idd, ben wat aan het experimenteren met een beetje rough and dirty stijl, normaal maak ik juist alles heel rond :) Maar de kleuren worden nog anders, contrast wordt veeeel lager, dan komt het gelijk een stuk minder hoekig over.

Ik weet trouwens niet wat of wie killer7 is :)

Aapopfiets> hmm, doet me denken aan twee aliens die ik ooit ontworpen heb 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 06-03-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Znorro

Ja ik zie de hand ja, die moet wat aangepast worden. Is gemaakt in illustrator ja, ik zal eens kijken naar de pentool.
Hij heeft zeker een lekkere hangzak zie ik nu ook ja. Daarnaast werkt zn linker schoen ook niet lekker. Zal ik ff moeten aanpassen.
Misschien dat ik nog wat kan verzinnen om die handschoen anders te tonen.

DarkX

Het rechthoekige geeft je een eigen sfeer, origineel. Ik zou alleen je haar iets minder grote hoeken geven, lijkt het nog steeds hoekig maar minder blokkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik heb ook niet stilgezeten :P.
Hier wat plaatjes die ik gemaakt heb voor sketch-topics bij cgtalk.com.

Deze was getiteld: "Pirates at starboard" (Ik had niet echt zin om hem in te kleuren :X).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/pirate-t.jpg

Deze was getiteld: "Welcome to Hollywood"
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/hollywood-drawing-t.jpg
(Ik weet dat het plaatje een beetje kaal is, maar hier deed ik al 3,5 uur over :X en toen had ik geen zin meer).

En deze is getiteld: "Ode to Photoshop"
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ode-to-ps-t.jpg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow, ook weer es wat geschetst dan... ben bezig wat charactertjes te verzinnen voor een eventueel stripje of gewoon voor de fun of it...

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/hosted/sketch_berrie_small.jpg

C&C zoals altijd meer dan welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Achja, hoekig, rond tis een kwestie van smaak meer dan iets anders lijkt me :)

Het kan allebei:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53574/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53380/full.gif

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Of helemaal los zonder allemaal die rare vlakjes :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53651/full.gif

Nee, ik ben niet met 6 dingen door elkaar bezig hoor 8)7

Verrek, valt me nu op dat ik gezicht van die bassiste uit mijn hoofd bijna 1 op 1 heb overgenomen van die vectorafbeelding uit de vorige post 8)7 Blijkbaar ben ik vrij beinvloedbaar als ik van ene tekening na de volgende overschakel :P

[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 08-03-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@ DarkX, Ziet er goed uit allemaal, ik denk dat die onderste van de post boven de post hierboven :P (jaja, denk daar maar eens over na :P ) er heel gaaf uit ziet als de kleuren iets minder van elkaar afsteken, en die afbeelding hierboven ziet er tot nu toe goed uit :)

K heb een aantal aanpassingen gamaakt aan m'n uil :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/got/tekeningen/thumb_HPIM4595.jpg

K heb de maan wat groter gemaakt, wat meer met kleur contrast op en rond de snavel gespeeld, maar daar ben ik nog niet tevreden over, en k heb het shaden wat meer gedaan met m'n potlood op z'n kant, en dat werkt toch een tuk mooier dan hoe ik het tot nu toe gedaan heb :) thanks voor de tip Aardbei :)

K heb verder ook nog aan wat andere platen gewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/got/tekeningen/thumb_HPIM4590.jpg
Chick at the beach :9

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/got/tekeningen/thumb_HPIM4593.jpg
Mermaid in the ocean.

Ook hierop is C&C uiteraard welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Hé, dit topic leeft weer een beetje :P
Zal ik ook weer eens iets plaatsen (wel een oudje overigens)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lexvanh/pix/raketfiets.gif

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Spike_wolf schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:53:
@ DarkX, Ziet er goed uit allemaal, ik denk dat die onderste van de post boven de post hierboven :P (jaja, denk daar maar eens over na :P ) er heel gaaf uit ziet als de kleuren iets minder van elkaar afsteken, en die afbeelding hierboven ziet er tot nu toe goed uit :)
Ergens in een nog bovenerre post (:?) zeg ik al dat die kleuren nog helemaal anders en sowieso minder contrastrerend moeten, maar als je aan het tekenen bent is het voor de vormen makkelijker als je gewoon makkelijke grijstinten pakt zie je lekker wat je aan het doen bent :P Elke karaktertrek wordt dan ook uitvergroot waardoor fouten er gemakkelijker uit te halen zijn. Als je dan de vorm afhebt kun je nog rustig je kleurtjes gaan kiezen :)

Die beachbabe ziet er volgens mij best blits uit trouwens, jammer dat de foto niet echt helder is :)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 08-03-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img171.exs.cx/img171/3861/gothmickey5io.png

Post vanmiddag of vanavond nog wel wat commentaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ugh, heb een hekel aan mickey :(

Maar zo is ie wel cool, doet me denken aan techniek waarbij je met wit en zwart krijt op een grijs karton werkt, ooit mee zitten kloten. Dit lijkt me echter digitaal niet?

Detail van dat plaatje voor contest:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53715/full.jpg

Maar zit nogal te kutten omdat m'n wacom soms blijft "hangen", dwz nog een stukje doortekent nadat ik pen van blad los heb. Net alsof pen drupt. Kijk bijv. eens naar de binnenkant van de kop van de voorste gitaar (nog niet ingekleurd). Daar zie je nog zo'n vage "veeg", en da's een van de minst erge, aangezien ik de ergste direct weghaal of ctrl+z. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ow, deel van tekening is nog schetslijnen, niet zeuren over bibberende beenlijnen ofzo ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 09-03-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

DarkX schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:42:
Maar zit nogal te kutten omdat m'n wacom soms blijft "hangen", dwz nog een stukje doortekent nadat ik pen van blad los heb. Net alsof pen drupt. Kijk bijv. eens naar de binnenkant van de kop van de voorste gitaar (nog niet ingekleurd). Daar zie je nog zo'n vage "veeg", en da's een van de minst erge, aangezien ik de ergste direct weghaal of ctrl+z. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hij wordt mooi strak al... Om je richting een oplossing te wijzen mbt je pen: ik heb ooit hetzelfde gehad, en het is inderdaad de punt. Wat ik toen gedaan heb, is heel voorzichtig het uiteinde van de pen in een bakje met water dopen, en dan met een doekje beetje bij beetje weghalen. Het is een kutwerk en het is risicovol, maar bij mij was het anders echt niet te doen. Uiteindelijk deed hij het weer prima, en dat was een opluchting: ik werd helemaal gek van alles wat hij ging slepen ipv klikken etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mr_Kite schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:03:
[...]
Hij wordt mooi strak al... Om je richting een oplossing te wijzen mbt je pen: ik heb ooit hetzelfde gehad, en het is inderdaad de punt. Wat ik toen gedaan heb, is heel voorzichtig het uiteinde van de pen in een bakje met water dopen, en dan met een doekje beetje bij beetje weghalen. Het is een kutwerk en het is risicovol, maar bij mij was het anders echt niet te doen. Uiteindelijk deed hij het weer prima, en dat was een opluchting: ik werd helemaal gek van alles wat hij ging slepen ipv klikken etc!
Hmm, kreeg ook reservepuntjes bij mijn wacom, maar hoe krijg je de huidige punt eruit? kan wel da dupke eraf draaien maar dan zit ie net zo vast.

Vind alleen dit:
http://www.wacom.com/tips...37&STEP=1&category=Tablet

Dat zou het kunnen zijn (heb idd last van drag), maar met pincet krijg ik dat ding er echt niet uit :/

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 09-03-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik weet niet wat jij hebt, maar mijn Grahire II, die gaat van z'n lang-zal-ze leven niet open volgens mij... Ik durf het niet te proberen in elk geval :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Intuos ][. Heb net nog ff zitten kutten, je kunt idd met een pincet de punt (wit dinky) er los uitlichten ben ik achter :)

Merk morgen wel of het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkx

Ik vind die ronde mooier. Maar das smaak. je losse ziet er ook goed uit. De kleuring ziet er ook al lekker uit, alleen lijkt het net alsof ze een transpiratie vlek heeft bij dr oksel door die schaduw.

ezchaoz

Ziet er leuk uit, misschien dat je je shirtje net iets minder ver naar achter had kunnen doen, nu lijkt het meer een tentje, als ik zo vrij mag zijn. Misschien iets minder gedraaid, dus een driehoekje onder zn nek.

Spike_wolf

Chick on the beach ziet er gaaf uit. Het linker duimpje is misschien iets naar beneden gericht iets minder pijnlijk om te zien.

Lex

Je grav-speeder ziet er gaaf uit. Is het handmatig geinkt of digitaal?

Aardbei

Gave mickey. Lekker oldskool met die kleuring en schaduw. Mooi werkje net zoals die character schets van laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:19:
ezchaoz

Ziet er leuk uit, misschien dat je je shirtje net iets minder ver naar achter had kunnen doen, nu lijkt het meer een tentje, als ik zo vrij mag zijn. Misschien iets minder gedraaid, dus een driehoekje onder zn nek.
thnx, daar kan idd nog wel even over nadenken... ben alweer in gedachten om de persoon iets om te gooien, zal de vernieuwde versie dit weekend effe posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

DarkX schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:04:
Of helemaal los zonder allemaal die rare vlakjes :P

[afbeelding]

Nee, ik ben niet met 6 dingen door elkaar bezig hoor 8)7

Verrek, valt me nu op dat ik gezicht van die bassiste uit mijn hoofd bijna 1 op 1 heb overgenomen van die vectorafbeelding uit de vorige post 8)7 Blijkbaar ben ik vrij beinvloedbaar als ik van ene tekening na de volgende overschakel :P
Wow die is echt vet!

Als m'n scanner het weer doet zal ik weer eens wat scannen, heb ik gelijk nog even de tijd om het een en ander te zoeken en te tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me manneke iets aangepast. Ik heb de boks handschoen weggedaan. Kan misschien terug komen om zn nek heen of in die hand.
Die zak op zn broek is wat aangepast. Zn hangzak is gewist. En ik heb de schoenen ook wat aangepast. Richting de kleurafdeling denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maris561/peter/host/W_batorglove_inked_pjotr2.gif

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Lex
Je grav-speeder ziet er gaaf uit. Is het handmatig geinkt of digitaal?
Rotring pen op een A4tje, nog uit de tijd dat je nog geen PC thuis had van het kaliber dat je er echt op kon tekenen ;)
Om een of andere reden lukt het me niet om digitaal dit soort tekenwerk te maken, ook niet op een Wacom. Maar ik geef toe dat ik het nog niet wekenlang serieus heb geprobeerd.
O ja, de gestippelde vlakken (in verkleining niet zo goed te zien) zijn (DUUR) plak-rasterfolie uit de grafische vakzaak. Dat heb je dan weer niet nodig als je digitaal werkt :P

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het werken op een wacom ook niet al te makkelijk. Nou teken ik ook alleen wanneer ik er zin in heb, vaak savonds in een vrij uurtje en dan ga ik me pc ook niet starten om daarop te werken. Vaak pak ik een of ander mislukt print blaadje en kladder ik op de achter kant.
Maar er zijn mensen die na oefening onwijs goed kunnen tekenen op een wacom.

Doodle van vanavond:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maris561/peter/host/W_catch_this_pjotr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

don't try this at home:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/metrogirl_2.jpg

en het filmpje op:

http://www.xangadix.net/v...oad/video/metromeisje.swf

en dat kostte boelveel tijd :/

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 13-03-2005 20:30 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

HOLY SHIT! Heb je dit op een klein blokje gedaan en dan telkens heen en weer bladeren? Of heb je een andere techniek gebruikt? Heb je referentie gebruikt?

* Mr_Kite is onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

XangadiX schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:20:
don't try this at home:

[afbeelding]

en het filmpje op:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Neej! dat is ziek gek!! :D
Maar wel mega vet gedaan zeg :D _/-\o_

Mijn complimenten, hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest? :o

Heel mooi :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

omfg _o_ _o_
Doet me een beetje denken aan de clip van take on me van a-ha :P

Ben ook weer eens ergens mee begonnen, wip van een pirate;
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/pirate.jpg
Haar rechter arm/schouder ziet er alleen nog wat raar uit :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Mr_Kite schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:51:
HOLY SHIT! Heb je dit op een klein blokje gedaan en dan telkens heen en weer bladeren? Of heb je een andere techniek gebruikt? Heb je referentie gebruikt?

* Mr_Kite is onder de indruk
Het is op basis van een filmstrip dus zit het eigenlijk ergens tussen overtekenen en natekenen in; maar ik weet dat de al gerefereerde clip van AHA het ook zo deed; alleen ik had dus fotoshop erbij ;)

het hele ding is trouwens in fotoshop gedaan; ik ben niet eerst nog met het potlood en de scanner aan de gang geweest.

Heb trouwens ontdekt dat painterIX het zogenaamde 'onion skinning' ondersteunt; dat is dus alsof je een schetsblokje hebt en telkens de pagina verwisselt; met dat je de pagina's erachter nog halftransparant ziet. Wel geprobeert; maar uiteindelijk niet hiervoor gebruikt.

al met al een uurtje of 10-15 denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door XangadiX op 14-03-2005 01:32 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xangadix

wauw.. das verdomde nice! ziet er echt goed uit!

had ik nog effe een vraagje.. ik check net een paar van je andere filmpjes.. dat ene filmpje genaamd : "rc_beta_1_with brand new day_Sense web.swf". Daar zit een klassiek muziekstuk achter... kun je mij vertellen welke dat dat is? ben echt allang op zoek daarnaar..

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:31:
@ Xangadix

wauw.. das verdomde nice! ziet er echt goed uit!

had ik nog effe een vraagje.. ik check net een paar van je andere filmpjes.. dat ene filmpje genaamd : "rc_beta_1_with brand new day_Sense web.swf". Daar zit een klassiek muziekstuk achter... kun je mij vertellen welke dat dat is? ben echt allang op zoek daarnaar..

thnx alvast!
Wat daaronder zit is een edit van Romeo and Juliets 'O Verona' en 'O Verona (reprise)' (opening credits van de film Romeo and Juliet). Let wel, het origineel is maar anderhalve minuut lang. Het stuk waar jij waarschijnlijk naar op zoek bent is denk ik (het wordt vaak verward namelijk) Carl Orff met 'O fortuna', wat onderdeel is van de Carmina Burana.

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 14-03-2005 15:57 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xangadix
Wicked stukje werk gozer. Erg gaaf gedaan. Het filmpje is mooi.

Clay
Je pirate ziet er gaaf uit. Dr rechter arm zit misschien wel iets te ver naar achter, maar maakt je pose ook weer dynamisch. Ik vind je rechter voet eigenlijk enger. Lijkt net of ze die helemaal verdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Clay, er is iets mis met het net of het hoofd, het lijkt er maar bij te hangen ofzo, alsof ze haar nek omdraait..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

XangadiX
Het is al eerder gezegd, maar 'k zeg 't graag nog een keer, OMFG wat gaaf :) Jammer dat 't zo snel weer is afgelopen, je zou als kijker bijna vragen om meer :)

Clay
Om een of andere reden lijkt de rechterbeen net niet anatomisch correct over te komen en lijkt d'r rechterarm een uit de kom beweging te maken. Bij d'r nek lijkt het alsof deze net te dun en te gerekt (in de verkeerde richting) is waardoor het nu lijkt alsof d'r hoofd boven d'r torso zweeft. Op deze puntjes na, totaal geen opmerkingen, ziet er goed uit :) doe ik je niet na met een wacom (hels ding ;))

[ Voor 7% gewijzigd door prototype op 15-03-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Dat rechterbeen was ook lastig :P Op zich kan je je voet namelijk wel zo draaien, maar misschien dat de knie dan wat meer naar binnen moet staan, en de gesp van de laars juist weer iets meer naar buiten. Ik flip em vaak horizontal om te kijken of die er andersom ook nog goed uitziet, en dit leek er imo toch al wel aardig op (er hebben nog veel engere dingen gestaan ;))

De nek is idd ook niet helemaal ok. Zonder jas erop kon je de schouder nog zien zitten en toen zag het er wel duidelijker uit, maar het zou idd geen kwaad kunnen het hele hoofd wat meer naar rechts te schuiven en haar rechterschouder/arm anders te doen. Lang leve digitaal tekenen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

na een vrij rigoreuze behandeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/pirate2.jpg

Sabel is verhuisd naar de voorkant, over het geheel is het een kleinere vrouw geworden zo qua hoofd/lichaam verhouding, en aan tors, schouders, hoofdpositie en armen is heel erg geschoven. Als ik em zo en gespiegeld bekijk ben ik al tevredener, maar d'r zitten nog steeds rare dingen aan. Ik denk b.v. dat nu haar linker bovenbeen ook wel korter kan...

edit:
doh, zie nu dat ik 2 verschillende handschoenen heb getekend 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Clay op 15-03-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ze ziet er al een stuk minder "Ow my GOD my arm broke!" uit :) Good kon, zit wel snelheid in, iets waar ik behoorlijk moeite mee heb :) Ze heeft wel een erg overdreven "barbie lichaam", maar dat is waarschijnlijk een bewuste keuze. Maar voor iemand met zo'n dunne taille heeft ze wel ERG breede bovenbenen, en vooral haar rechte (rechts, voor kijker links) been ziet er... vreemd uit. Ik zie alleen zelf ook niet goed hoe het WEL moet.

Aangezien de final van deze tekening wegens tijdgebrek toch hier komt ipv in het contest topic zal ik de laatste versie nog maar even crossposten hierheen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54258/full.jpg

Hehe, zie net dat mijn bas geen pickups heeft, die zal ik er morgen toch maar even inkladden :)

[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 15-03-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

okay, ik ben erg onder de indruk van wat hier allemaal staat....

ik heb ook maar eens een wacom aangesloten (A6) en gekeken of het wat wil....
met behulp van een foto, een sketch gemaakt van mijn zoontje...
let op: dit is mijn aller eerste wacom werkje (ik weet dat er veel fouten en slordigheden in zitten, ik moet echt die tools en brushes nog uitpluizen)...

Afbeeldingslocatie: http://www.itinmotion.nl/6k/sk_stef.jpg
25 minuten (traag he)
c&c welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* kick :P
Vind em wel goed, beetje "kliederig" misschien, en ik weet natuurlijk niet hoe goed die lijkt, maar voor een eerste wacom is die prima hoor :P tekenen kon je waarschijnlijk al ;)

'k heb zelf vette pech, want mn .rif bestand is corrupt geraakt, dus ik mag hem gaan overtrekken van een opgeblazen jpg :X (al laat de file-open nog wel tergend de thumb zien :{) Voor painter gebruikers, corrupte rif files schijnen vaker voor te komen, check deze thread voor veel voorkomende problemen met painter.

[ Voor 7% gewijzigd door Clay op 19-03-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And I shall call him "Little Vinnie"

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/hosted/lil_vinnie.jpg

tis een balpentekening, ben em nog netjes aan het bijwerken met inkleuren maar heb nu even een lamme arm.. final ingekleurd komt van de week nog.. C&C altijd welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D erg leuke tekening, alleen val ik toch over dat randje dat ook om de schaduw heen zit. zelf had ik gekozen voor óf de schaduw óf het randje, maar ik denk niet dat je het meer terug kan draaien gezien het met balpen gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay

Ze ziet er goed uit, nu die schouder naar voren is komt het wat beter over. Linker bovenbeen kan korter ja en je handschoenen zijn wat anders (maar dat zag je al zie ik)

6k

Mooi werkje en 25 min is niet traag of ben ik zo heel langzaam? Hij ziet er goed uit, alleen je hand is nog iets vreemd. Je linker pink is klein je wijsvinger lijkt heel dik ten opzicht van andere vingers.

ezchaoz

Little vinnie ziet er gaaf uit, vind die tenen wel cool. Je linker oog ziet er alleen wat vreemd uit. Je pupil is daar klein door je witte vlakken erop en daardoor kijkt ie een beetje vreemd lijkt het haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gekke aardbei gaat na lange tijd ook maar weer eens een monster-reply posten... allen Internet Eckxplorer gebruikers: weest gewaarschuwd, deze post voldoet aan bepaalde w3c standaarden!

DarkX schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:42:
Ugh, heb een hekel aan mickey :(

Maar zo is ie wel cool, doet me denken aan techniek waarbij je met wit en zwart krijt op een grijs karton werkt, ooit mee zitten kloten. Dit lijkt me echter digitaal niet?
Digitaal ja :) maar het idee was inderdaad ongeveer hetzelfde als met het witte krijt op grijs/zwart karton.
Detail van dat plaatje voor contest:
[afbeelding]
Ow, deel van tekening is nog schetslijnen, niet zeuren over bibberende beenlijnen ofzo ;)
De beenlijnen zijn erg bibberig :P

Maar serieus; teken je echt zo bibberig? Kan je met Illustrator niet je afbeelding ronddraaien zodat je lekker vanuit de pols of arm een ronde lijn zonder bibbers kan neerzetten?

Ik vind je illustratie er cool uitzien :) m'n enige commentaar is de mond van de dame.. kan niet precies vertellen hoe en waarom, maar ik denk dat ie te ver naar links (rechts voor de kijker) gedraaid is :?

Aardbei

Gave mickey. Lekker oldskool met die kleuring en schaduw. Mooi werkje net zoals die character schets van laatst.
Tnx :)

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:35:
Me manneke iets aangepast. Ik heb de boks handschoen weggedaan. Kan misschien terug komen om zn nek heen of in die hand.
Die zak op zn broek is wat aangepast. Zn hangzak is gewist. En ik heb de schoenen ook wat aangepast. Richting de kleurafdeling denk ik zo.

[afbeelding]
Coole gast :)

Commentaar:

• Hij heeft nog geen kont, schouders, nek en knieen :)
• Oor zit te laag
• Ene arm is gespierder dan de andere
• Het volgende is niet helemaal duidelijk en zorgt ervoor dat de afbeelding wat minder makkelijk te 'lezen' is (ie. wat is de arm? wat is de honkbalknuppel? en waarom komt ie uit z'n 'schouder'?):
Afbeeldingslocatie: http://img139.exs.cx/img139/828/pssil0pa.png

XangadiX schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:20:
don't try this at home:

[afbeelding]

en het filmpje op:

en dat heeft ervoor gezorgd dat m'n gloednieuwe Logitech (tm) keyboard nu onder het kwijl zit... :9~ echt supermooi!! _/-\o_

XangadiX schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:28:
Heb trouwens ontdekt dat painterIX het zogenaamde 'onion skinning' ondersteunt; dat is dus alsof je een schetsblokje hebt en telkens de pagina verwisselt; met dat je de pagina's erachter nog halftransparant ziet. Wel geprobeert; maar uiteindelijk niet hiervoor gebruikt.
Je zou het ook eens kunnen proberen met Plastic Animation Paper (er is een gratis, gelimiteerde, versie te downloaden van die site), wat veel meer geschikt is voor het maken van animaties dan de nogal beperkte animatiefunctionaliteit van Painter IX.

Clay schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:44:
na een vrij rigoreuze behandeling:
[afbeelding]

Sabel is verhuisd naar de voorkant, over het geheel is het een kleinere vrouw geworden zo qua hoofd/lichaam verhouding, en aan tors, schouders, hoofdpositie en armen is heel erg geschoven. Als ik em zo en gespiegeld bekijk ben ik al tevredener, maar d'r zitten nog steeds rare dingen aan. Ik denk b.v. dat nu haar linker bovenbeen ook wel korter kan...

edit:
doh, zie nu dat ik 2 verschillende handschoenen heb getekend 8)7
Ziet er super uit! Erg mooie stijl ook :)

Verder heb ik geen commentaar omdat het allemaal al is opgenoemd :)

6K schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:30:
ik heb ook maar eens een wacom aangesloten (A6) en gekeken of het wat wil....
met behulp van een foto, een sketch gemaakt van mijn zoontje...
let op: dit is mijn aller eerste wacom werkje (ik weet dat er veel fouten en slordigheden in zitten, ik moet echt die tools en brushes nog uitpluizen)...

[afbeelding]
25 minuten (traag he)
c&c welkom
25 minuten is niet traag! ;) en al helemaal niet voor de eerste keer!

• Ziet er goed uit ;)
• De wijsvinger buigt een beetje eng :)
• Smudge-tool zou ik niet gebruiken voor dit soort afbeeldingen (misschien met inkleuren, maar nooit met schetsen)
• /me denkt dat 6K het vast nog wel een stuk verder gaat schoppen ;)

Clay schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:38:
'k heb zelf vette pech, want mn .rif bestand is corrupt geraakt, dus ik mag hem gaan overtrekken van een opgeblazen jpg :X (al laat de file-open nog wel tergend de thumb zien :{) Voor painter gebruikers, corrupte rif files schijnen vaker voor te komen, check deze thread voor veel voorkomende problemen met painter.
Erg jammer zeg.. :/ volgende keer dus ook maar gaan werken met versienummers? :)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:57:
And I shall call him "Little Vinnie"

[afbeelding]

tis een balpentekening, ben em nog netjes aan het bijwerken met inkleuren maar heb nu even een lamme arm.. final ingekleurd komt van de week nog.. C&C altijd welkom...
Haha, grappig ventje :)

Commentaar:
• 2 van z'n tenen zijn met elkaar vergroeid (rechtervoet)
• het lijkt een beetje of ie zweeft.. :) komt denk ik vooral door die jas waarvan de uiteinden niet echt 'op' de grond lijken te liggen.
• de fopspeen ziet er een beetje 'plat' uit.

En natuurlijk hoort bij een post in dit topic ook weer een nieuw krabbelwerkje.. :)
Afbeeldingslocatie: http://img95.exs.cx/img95/7606/girl010small7is.png
Geen refs, een beetje van Painter IX en een beetje van Photoshop (trouwens ook de eerste keer dat ik een karakter teken met haar op het hoofd :P)

Wie alle fouten ontdekt krijgt een koekje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de inkleuring, de hoed, het jurkje, de hartjes en het haar prachtig :>
het enige wat er aan scheelt is de anatomie, de vingers lijken niet helemaal te kloppen (aldus de slechtste handentekenaar van het forum :+) Ze lijkt ook een beetje scheel te kijken en de neus is wel een vreselijk erge wipneus. dat zwarte lijntje hoort denk ik meer aan de linkerkant van de neus te zitten i.p.v. bovenkant. en iedere vrouw heeft lippen :P

edit: oja, het lijkt nu of dat ze aan haar rechterhand een extra wijsvinger of iets dergelijks heeft, de duim zit nooit helemaal direct naast de wijsvinger, een stukje terug naar de pols (jezus hoe leg je dat uit :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je :P

- Die vingers kloppen inderdaad niet, er missen nl een aantal kootjes :P de duim zit idd ook verkeerd om en te hoog :P
- Scheel kijken heb ik een beetje expres gedaan omdat het er zo cute uitziet O+
- Hetzelfde ook voor de vreselijk erge wipneus; ik heb een 'normale' neus met het lijntje aan de linkerkant geprobeerd, maar dan krijg je een heel ander gezicht (wat mij niet echt beviel, dus ik heb het maar zo gelaten :)).
- Mannen hebben ook lippen ;) maar die worden ook niet altijd getekend, toch? :) (en het geeft ook weer een heel ander gezicht).

sorry, geen koekje voor jou, er zijn nog veel meer fouten te vinden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Aarbei: ik vind hem echt fantastisch mooi. Het mooie aan jou platen vind ik dat je ze meteen eruit pikt als zijnde een bepaalde stijl (en toevallig 1 die mij heel erg aanspreekt :p )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardbei

Thnx voor je comment. Die overlapping van arm, honkbalknuppel en schouder kwam door de gekozen pose, niet echt handig. Die maffie lui hebben haast nooit een nek, dus heb ik er express ook weinig van gemaakt. Ze kont heb ik nooit aan gedacht.

Je plaatje ziet er gaaf uit, mooi gedaan met die kleuren. Je hoed lijkt alleen wat apart. De glooiing lijkt niet helemaal door te lopen. Die schele oogjes zijn cute btw.

-------------------------

Hier vanavond maar weer ff aan gewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maris561/peter/host/W_catch_this_pjotr2.jpg

[edit] Ik vind het middenlichaam eigenlijk te groot als ik het zo zie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ja zijn fotos ingebruikt en watercolor, maar jullie mogen zelf uitzoeken wat nou echt is en wat niet ;)

http://www.friendsofsense.com/index.php?id=01174

(en het is schaamteloze spam natuurlijk O-) )

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojeetje, volgens mij staat die site vol met dezelfde spelfout, 'more important than' moet het dacht ik zijn. voordat het overal op tv wordt uitgezonden is het natuurlijk toch wel belangrijk he :P

he maar superfilmpje, echt prachtig die overgangen en die plaatjes die binnen het kader weer verplaatsen zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

is het echt 'than' ? ik was er ook niet zeker van eigenlijk, had alleen de 'songtext' om op te gaan, maar 'then' zag er beter uit. Gelukkig is er nog tijd zat om het te corrigeren :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Then (NL: toen) = aanduiding voor een tijdstip (anders dan het huidige).
Voorbeeld: "Back then, life was good".

Than (NL: dan) = vergelijking.
Voorbeeld: "Mine is bigger than yours".

In "more important than ..." gaat het om een vergelijking, dus "than" is hier inderdaad correct.
[/engelsetaalles]

Mooi filmpje, trouwens :)
/me vond de vorige ("Comic style") ook heel erg mooi

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:24:
Thnx voor je comment. Die overlapping van arm, honkbalknuppel en schouder kwam door de gekozen pose, niet echt handig. Die maffie lui hebben haast nooit een nek, dus heb ik er express ook weinig van gemaakt.
Zou ie dan ook niet veel gespierder moeten zijn?
Je plaatje ziet er gaaf uit, mooi gedaan met die kleuren. Je hoed lijkt alleen wat apart. De glooiing lijkt niet helemaal door te lopen. Die schele oogjes zijn cute btw.
Tnx en je hebt helemaal gelijk... komt omdat ik dat op het laatste moment heb veranderd en te lui was om de rest aan te passen :P
[afbeelding]

[edit] Ik vind het middenlichaam eigenlijk te groot als ik het zo zie.
Je tekeningen worden steeds beter :)

- Middenlichaam is niet alleen te lang (uitgerekt) maar ook te dun
- Z'n armen/handen zijn te recht
- Foreshortening @ rechterbeen klopt niet (vooral de linkerkant van de broekspijp ziet er vreemd uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hier wat tekeningen van mij :). Nog steeds druk aan het schetsen op cgtalk :).
Allemaal klikbaar!!

Cat vs. Dog :).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/cat-vs-dog-t.jpg

Master and Servant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/master-servant-t.jpg

Green:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/green-t.jpg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Waarom krijg je niet Painter Classic bij nieuwe Wacom tablets? Het lijkt nu wel of je een vereenvoudigde Painter krijgt bij een Intuos3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo

Ik ben supporter van een voetbalploegje in België en we maken regelmatig met een aantal kameraden zelf vlaggen . Tot nu toe is t altijd bij logo's en eenvoudige figuren gebleven, maar nu willen we eens een aantal spelers op doek zetten.

Ik was zelf al eens aan t proberen geweest met overtekenen in Flash gebasseerd op een in PS bewerkte plaat. Hier is de bron en t resultaat .

orgineel
Afbeeldingslocatie: http://www.krcgenk.be/foto/team/nenadstojanovic.jpg
bewerkt in ps
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Genkstar/Blue02Genk/Nenad.jpg
mijn probeersel
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/snakes/ontwerp/speler.gif

Ben geen grafisch talent, ben er zelf ook niet super tevreden mee, neus en mond vind ik maar niks

Iemand die eens een poging wil doen en zijn ontwerp wil "vrijgeven" voor op doek te zetten. Let wel dat je eenvoudige dingen gebruikt die makkelijk met verf op doek te zetten zijn ....

Ps. Moest iemand andere spelers willen doen, je kan ze vinden op www.krcgenk.be/nl/team/team.html en dan klikken op een speler-naam en je vind z'n foto.

PPS. Karikatuur zou zeeeer welkom zijn ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens goed naar je ps bewerksel, en probeer wat meer in vlakken ipv lijnen te denken, de linker kant van z'n neus bv (voor de kijker) zie je helemaal niet in dat bewerksel, en toch teken je 'm, doe dat dan ook gewoon helemaal niet. Probeer de vlakken van die ps bewerking ook in je eigen tekening te zetten, schroef desnoods het contrast helemaal open en ga dat natekenen. Na een tijdje zal dat wel beter gaan.

zoek anders ff wat werk van DarkX op, die doet zoiets wel vaker (en goed ook imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Één van de dingen die me direct opviel was de neus. Je hoeft niet de hele lijn te laten zien, laat eens alleen de onderkant zien, verder moet je nog beter kijken naar de vormen van de gezichten en de opvallende punten extremer maken, dan wordt het herkenbaar :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb sinds kort weer een Wacom, nadat mijn Wacom Intuos al een hele tijd sutk is (minstens een paar jaar :() Ik heb wat zitten spelen in Painter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.novocain.nl/tmp/wacom-nieuw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:15:
Hier wat tekeningen van mij :). Nog steeds druk aan het schetsen op cgtalk :).
Allemaal klikbaar!!

Cat vs. Dog :).
[afbeelding]

Master and Servant:
[afbeelding]

Green:
[afbeelding]
Leuk hoor :) maar ik zag laatst een schets van je (die hier niet tussen staat) waarbij ik bijna van m'n stoel pleurde van het lachen.. heb je die toevallig ook nog? :P

Snel.. heel snel:
Afbeeldingslocatie: http://img184.exs.cx/img184/9083/surprisingeastereggs3ra.png

15 min. en (atm) geen tijd om af te maken / Painter IX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 03:04:
[...]

Leuk hoor :) maar ik zag laatst een schets van je (die hier niet tussen staat) waarbij ik bijna van m'n stoel pleurde van het lachen.. heb je die toevallig ook nog? :P

Snel.. heel snel:
[afbeelding]

15 min. en (atm) geen tijd om af te maken / Painter IX
Deze bedoel je? :P
There is a girl involved:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/girl-involved-t.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 28-03-2005 11:39 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die! _/-\o_ Die is echt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:26:
Iemand die eens een poging wil doen en zijn ontwerp wil "vrijgeven" voor op doek te zetten. Let wel dat je eenvoudige dingen gebruikt die makkelijk met verf op doek te zetten zijn ....

Ps. Moest iemand andere spelers willen doen, je kan ze vinden op www.krcgenk.be/nl/team/team.html en dan klikken op een speler-naam en je vind z'n foto.

PPS. Karikatuur zou zeeeer welkom zijn ...
Ik had wel even zin om wat te proberen, echter niet om al je werk op te knappen, dat doe je zelf maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/karik.gif
15 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 29-03-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
zelf wil ik ook graag een wacom of andere dergelijk pad gebruiken voor het tekenen en andere grafische stuff. en ik dacht dat de dataline penpad (a6) (gelijk aan wacom penpartner maar goedkoper) maar die is blijkbaar nergens te verkrijgen.. kan iemand mij een goede pad aanraden (max 50 €? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
kenny89 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:25:
zelf wil ik ook graag een wacom of andere dergelijk pad gebruiken voor het tekenen en andere grafische stuff. en ik dacht dat de dataline penpad (a6) (gelijk aan wacom penpartner maar goedkoper) maar die is blijkbaar nergens te verkrijgen.. kan iemand mij een goede pad aanraden (max 50 €? ).
Wacom Volito.

En ja, je wilt een Wacom en geen cheape ripoff.

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 29-03-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nou, ik heb me er ook maar eens aan gewaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://img112.exs.cx/img112/6471/handgetekend1uy.th.png

Nee, maar ff serieus, echt mooie dingen worden hier gemaakt, als ik wat tijd heb, zal ik eens wat mooie
dingen hier posten (heb nog wel een stapeltje liggen :) )

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Self-portrait: Superhero
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/superhero-t.jpg
* Klikbaar *

Eindelijk eentje waar ik toch best tevreden over ben :). Vooral de cape is goed gelukt deze keer.
Ik word vanzelf beter zolang ik maar genoeg blijf oefenen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 29-03-2005 22:31 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Jerry schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:30:
[afbeelding]
* Klikbaar *

Eindelijk eentje waar ik toch best tevreden over ben :). Vooral de cape is goed gelukt deze keer.
Ziet er leuk uit...
K vind de benen alleen een beetje appart, en hij (jij :? ) heeft wel erug veel spieren :P
Maar k vind de diepte die de afbeelding lijkt te hebben (tussen de rotspunt en de achtergrond) er geweldig uit springen :) heel mooi.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Spike_wolf schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:37:
[...]

Ziet er leuk uit...
K vind de benen alleen een beetje appart, en hij (jij :? ) heeft wel erug veel spieren :P
Maar k vind de diepte die de afbeelding lijkt te hebben (tussen de rotspunt en de achtergrond) er geweldig uit springen :) heel mooi.
De benen zijn idd niet echt goed gelukt. Ik heb moeite om de spieren op de benen goed te krijgen daar moet ik nog meer op oefenen :).
Ik heb de spieren van mij idd een "klein" beetje overdreven :P.
Bedankt voor het commentaar :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik denk dat dit mis is met de benen: je hebt eigen-schaduwen vlak voor het 'einde' (de voorkant). daardoor lijkt het net alsof het heel plat is geworden, of dat er een raar uitsteeksel zit. Het gaat voor al om het linkerbeen (rechts voor de kijkers thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jerry schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:30:
[afbeelding]
* Klikbaar *

jij fitnesst zeker heel vaak? :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Mr_Kite schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:56:
Ik denk dat dit mis is met de benen: je hebt eigen-schaduwen vlak voor het 'einde' (de voorkant). daardoor lijkt het net alsof het heel plat is geworden, of dat er een raar uitsteeksel zit. Het gaat voor al om het linkerbeen (rechts voor de kijkers thuis).
Ah, ik snap wat je bedoelt. Het lijkt idd net of het middelste deel naar voren komt, doordat er aan beide kanten een schaduw zit.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:50:
Achja, hoekig, rond tis een kwestie van smaak meer dan iets anders lijkt me :)

Het kan allebei:

[afbeelding]
[afbeelding]

:P
DarkX?

Heb je hier een tutorial voor, ik wil ook zo'n dingen tekenen maar zou niet weten hoe.

Doe je het met Flash of Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:29:
[...]

DarkX?

Heb je hier een tutorial voor, ik wil ook zo'n dingen tekenen maar zou niet weten hoe.

Doe je het met Flash of Photoshop?
Illustrator dan waarschijnlijk. Tutorial zal je niet zo snel vinden, gewoon kijken naar het kleurverloop en die indelen in vlakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/head.jpg

10 minuten schetsje van school (tekenen) vandaag. Vroeg of ik 'm mocht inscannen thuis, en dus mee mocht nemen even. Docent vond dat goed, dus daarom kan ik em nu ff aan jullie laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik ook weer iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/hosted/girl.jpg

en wederom C&C welkom... is wel één van de eerste serieuze keren dat ik een vrouwengezichtje zo probeer te tekenen. Enne, haar ogen zitten dicht ;) ik moet alleen nog even bedenken hoe ik de eyelashes mooi ga tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar tekeningetjes van mijn hand

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/fernando.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/marein.jpg
Bassist van de band waar ik in speel

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/girl.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/rise.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Features:
begint er al zeker goed uit te zien, alleen vind ik zijn mond iets te smal en kloppen de oren niet helemaal(nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, mijn oren zien er nooit uit :P ). dat stuk tussen zijn lippen en neus mag ook wel wat schaduw krijgen, nu krijgt hij een beetje chimpanseebek.

Ezchaoz:
erg stijlvol alleen snap ik dat soort van driehoekje boven de neus niet helemaal, het zal schaduw zijn, maar van wat als ik vragen mag? Ik denk dat je wimpers gewoon het beste heel lang en dik kan tekenen. kijk anders gewoon eens naar andere strips hoe het daar is opgelost.

BerenD:
Je begint al een soort eigen stijl te ontwikkelen, maar als ik jou was zou ik eerst proberen om gewoon lekker een beetje te kloten met schaduw en lijntjes enzo, i.p.v. die pixelige lijntjes te maken kan je ook proberen vloeiende lijnen te tekenen. En schduwverloop, gewoon een beetje naar foto's of andere plaatjes kijken en dan zelf proberen zo'n schaduw na te maken, een beetje zoals bij die basgitarist, maar nu niet overtrekken :P gewoon een beetje aankloten met lijndiktes schaduwverloop, kleuren enz. en dan pas kijken wat je het beste ligt.

Uiteraard heb ik zelf ook niet stilgezeten.
Ze is dus aan het hinkelen, en niet in haar decolote aant kijken :+
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/y54/znorro/hinkeldehinkel.jpg
zeg wat je niet laten kunt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
jeetje, 't is net een stengel zo dun.. Ze mag wel ietsjes dikker :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:20:

Ezchaoz:
erg stijlvol alleen snap ik dat soort van driehoekje boven de neus niet helemaal, het zal schaduw zijn, maar van wat als ik vragen mag? Ik denk dat je wimpers gewoon het beste heel lang en dik kan tekenen. kijk anders gewoon eens naar andere strips hoe het daar is opgelost.
ja, tis dat het nu opvalt, omdat ik de schets iets donkerder gemaakt heb.. het is idd een vorm van schaduw, omdat ik haar een klein beetje zo'n rond neusje wou geven ( als ik dan toch god speel :P)... wanneer je de schets normaal van papier bekijkt valt het je niet direct op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BerenD:
Je begint al een soort eigen stijl te ontwikkelen, maar als ik jou was zou ik eerst proberen om gewoon lekker een beetje te kloten met schaduw en lijntjes enzo, i.p.v. die pixelige lijntjes te maken kan je ook proberen vloeiende lijnen te tekenen. En schduwverloop, gewoon een beetje naar foto's of andere plaatjes kijken en dan zelf proberen zo'n schaduw na te maken, een beetje zoals bij die basgitarist, maar nu niet overtrekken :P gewoon een beetje aankloten met lijndiktes schaduwverloop, kleuren enz. en dan pas kijken wat je het beste ligt.
Hey znorro, bedankt voor je commentaar, ik zal zeker je op- en aanmerkingen gebruiken om mijn tekenstijl te verbeteren. Teken ook nog niet zo heel erg lang :)

Jouw tekening ziet er al een goed uit, maar ik denk dat je haar iets dikker moet maken rond haar middel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

In het kader van mijn bijna therapeutische krasjes op muziek :+ , wat ik zeer regelmatig doe, omdat ik 't gewoon erg leuk vind, had ik een plaatje van John Mayer op staan, genaamd Daughters (Nieuwe single)
Bewonder(of niet natuurlijk) hier het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.jcbajes.nl/e-mile/daughtersthumb.jpg *klikkebul!*

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BerenD:

Even wat dingen geprobeerd aan de hand van jouw verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/duck.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/rij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/gate.jpg
En een raar prutswerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de onderste zeker leuk. als je dit vergelijkt met hoe je het eerst deed is het best wel een vebetering. dezelfde figuren, maar op een andere manier. vooral dat poppetje staat me aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24
Vandaag een opdruk gemaakt voor een tshirt..Afbeeldingslocatie: http://www.woep.nl/Yes%20wupfupper.jpg

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:49:
ik vind de onderste zeker leuk. als je dit vergelijkt met hoe je het eerst deed is het best wel een vebetering. dezelfde figuren, maar op een andere manier. vooral dat poppetje staat me aan
Heb maar even wat meer van die poppetjes getekend vanuit verschillende perspectieven.

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/happysad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/ottoovenwant.jpg
en otto ovenwant

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste is echt geweldig! LMAOROFL!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:34:
Die laatste is echt geweldig! LMAOROFL!!! :D
beter compliment kan je niet krijgen toch :) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/vis.jpg

om maar even in de flauwe ovenwanten humor te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:15:
en ik ook weer iets:

[afbeelding]

en wederom C&C welkom... is wel één van de eerste serieuze keren dat ik een vrouwengezichtje zo probeer te tekenen. Enne, haar ogen zitten dicht ;) ik moet alleen nog even bedenken hoe ik de eyelashes mooi ga tekenen..
Kweet niet of het al is opgemerkt, maar volgens mij zie je die bovenste lijnen van de ogen niet als ze dicht zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hallo :w

Ik heb een tijdje terug zo'n heel erg goedkoop tablet dingetje gekocht en dit kwam eruit na een tijdje prutsen in Paint Shop Pro die volgens mij niet zo goed die dingen support maar ja boeit :

Afbeeldingslocatie: http://roodkapje.spymac.net/GoT/testen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://roodkapje.spymac.net/GoT/test.jpg

Is het niet mooi :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.