Deze gekke aardbei gaat na lange tijd ook maar weer eens een monster-reply posten... allen Internet Eckxplorer gebruikers: weest gewaarschuwd, deze post voldoet aan bepaalde w3c standaarden!
DarkX schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:42:
Ugh, heb een hekel aan mickey
Maar zo is ie wel cool, doet me denken aan techniek waarbij je met wit en zwart krijt op een grijs karton werkt, ooit mee zitten kloten. Dit lijkt me echter digitaal niet?
Digitaal ja

maar het idee was inderdaad ongeveer hetzelfde als met het witte krijt op grijs/zwart karton.
Detail van dat plaatje voor contest:
[
afbeelding]
Ow, deel van tekening is nog schetslijnen, niet zeuren over bibberende beenlijnen ofzo

De beenlijnen zijn erg bibberig
Maar serieus; teken je echt zo bibberig? Kan je met Illustrator niet je afbeelding ronddraaien zodat je lekker vanuit de pols of arm een ronde lijn zonder bibbers kan neerzetten?
Ik vind je illustratie er cool uitzien

m'n enige commentaar is de mond van de dame.. kan niet precies vertellen hoe en waarom, maar ik denk dat ie te ver naar links (rechts voor de kijker) gedraaid is
Tnx
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:35:
Me manneke iets aangepast. Ik heb de boks handschoen weggedaan. Kan misschien terug komen om zn nek heen of in die hand.
Die zak op zn broek is wat aangepast. Zn hangzak is gewist. En ik heb de schoenen ook wat aangepast. Richting de kleurafdeling denk ik zo.
[
afbeelding]
Coole gast
Commentaar:
• Hij heeft nog geen kont, schouders, nek en knieen

• Oor zit te laag
• Ene arm is gespierder dan de andere
• Het volgende is niet helemaal duidelijk en zorgt ervoor dat de afbeelding wat minder makkelijk te 'lezen' is (ie. wat is de arm? wat is de honkbalknuppel? en waarom komt ie uit z'n 'schouder'?):
en dat heeft ervoor gezorgd dat m'n gloednieuwe Logitech (tm) keyboard nu onder het kwijl zit...

echt supermooi!!
XangadiX schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:28:
Heb trouwens ontdekt dat painterIX het zogenaamde 'onion skinning' ondersteunt; dat is dus alsof je een schetsblokje hebt en telkens de pagina verwisselt; met dat je de pagina's erachter nog halftransparant ziet. Wel geprobeert; maar uiteindelijk niet hiervoor gebruikt.
Je zou het ook eens kunnen proberen met
Plastic Animation Paper (er is een gratis, gelimiteerde, versie te downloaden van die site), wat veel meer geschikt is voor het maken van animaties dan de nogal beperkte animatiefunctionaliteit van Painter IX.
Clay schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:44:
na een vrij rigoreuze behandeling:
[
afbeelding]
Sabel is verhuisd naar de voorkant, over het geheel is het een kleinere vrouw geworden zo qua hoofd/lichaam verhouding, en aan tors, schouders, hoofdpositie en armen is heel erg geschoven. Als ik em zo en gespiegeld bekijk ben ik al tevredener, maar d'r zitten nog steeds rare dingen aan. Ik denk b.v. dat nu haar linker bovenbeen ook wel korter kan...
edit:
doh, zie nu dat ik 2 verschillende handschoenen heb getekend

Ziet er super uit! Erg mooie stijl ook
Verder heb ik geen commentaar omdat het allemaal al is opgenoemd
6K schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:30:
ik heb ook maar eens een wacom aangesloten (A6) en gekeken of het wat wil....
met behulp van een foto, een sketch gemaakt van mijn zoontje...
let op: dit is mijn aller eerste wacom werkje (ik weet dat er veel fouten en slordigheden in zitten, ik moet echt die tools en brushes nog uitpluizen)...
[
afbeelding]
25 minuten (traag he)
c&c welkom
25 minuten is niet traag!

en al helemaal niet voor de eerste keer!
• Ziet er goed uit

• De wijsvinger buigt een beetje eng

• Smudge-tool zou ik niet gebruiken voor dit soort afbeeldingen (misschien met inkleuren, maar nooit met schetsen)
• /me denkt dat 6K het vast nog wel een stuk verder gaat schoppen
Clay schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:38:
'k heb zelf vette pech, want mn .rif bestand is corrupt geraakt, dus ik mag hem gaan overtrekken van een opgeblazen jpg

(al laat de file-open nog wel tergend de thumb zien

) Voor painter gebruikers, corrupte rif files schijnen vaker voor te komen, check
deze thread voor veel voorkomende problemen met painter.
Erg jammer zeg..

volgende keer dus ook maar gaan werken met versienummers?
Haha, grappig ventje
Commentaar:
• 2 van z'n tenen zijn met elkaar vergroeid (rechtervoet)
• het lijkt een beetje of ie zweeft..

komt denk ik vooral door die jas waarvan de uiteinden niet echt 'op' de grond lijken te liggen.
• de fopspeen ziet er een beetje 'plat' uit.
En natuurlijk hoort bij een post in dit topic ook weer een nieuw krabbelwerkje..
Geen refs, een beetje van Painter IX en een beetje van Photoshop (trouwens ook de eerste keer dat ik een karakter teken met haar op het hoofd
)
Wie alle fouten ontdekt krijgt een koekje.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 23-03-2005 14:13
]