Schrijf de tekst die altijd bovenin staat even in een vakje..
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:04:
[...]
Die 2e tekst zag ik niet meteen en moest ik even naar zoeken. Misschien is het [afbeelding]
Zodat het wat duidelijker is.
Goede tips. zal er aan denken!Leejow(saait) schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:15:
[...]
Schrijf de tekst die altijd bovenin staat even in een vakje..

Ok, call me sick, - en dat zal de jongen hier op deze tekening ook doen, I guess - maar hier heb ik 4 uur op gezeten, en ik vind het nu ongeveer wel genoeg.
Afgezien van dat het gezicht helemaal vervormd is en anatomisch er geen reet meer van klopt... ben ik er wel tevreden mee after all.
Specs: Wacom in Photoshop, 4 uur, met referentie.
En nou wil ik slapen
(kon niet stoppen voor ie af was, want dan zou ik m of nooit meer af maken, of gruwelijk verpesten).
[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 20-01-2005 12:06 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
ik dacht eerst even dat het een foto was waar je een baardje op had getekend
erg mooi, alleen lijkt de sik/baard niet zo realsitisch, maarja wat wil je om 5 uur snachts
erg mooi, alleen lijkt de sik/baard niet zo realsitisch, maarja wat wil je om 5 uur snachts
Nee die opmerking over dat sikje heb ik dus ook al gehad... dat die zo onrealistisch leek. Kan ik het wel mee eens zijn, maar het is eerder dat ik het sikje enorm geconcentreerd heb getekend en dat dat haar eigenlijk als laatste kwam en is afgeraffeld... dus ik kan eigenlijk niet besluiten wat er nou het meeste lijkt op het origineel: het haar of het baardje; wat wel duidelijk is is dat het niet matcht met elkáár 
En verder het hoofd is ook totaal uit zn verband gerukt zie ik nu, hij heeft een veel smaller, symmetrischer hoofd. De foto staat wel online maar daar sta ik naast met enge rode flitsoogjes, bovendien ga je dan werkelijk vergelijken en dat brengt een hoop onvolkomenheden aan het licht
Het linker oog is te klein, het rechter oor iets te groot, de kin had meer volume moeten hebben en ja, wat ik er gewoon aan zie: het gezicht is mooi in 'delen' - dek een helft af en het lijkt goed, bekijk het geheel en zie een compilatie van elk een andere kant op gestretchte delen v.e. gezicht. Ik moet niet zo zeiken. Znorro, jouw uitspraak was al heel lovend
ik kan natuurlijk geen foto's tekenen, maar als ik gewoon op deze manier door blijf oefenen dan kom ik op een dag nog wel closer to perfection
En verder het hoofd is ook totaal uit zn verband gerukt zie ik nu, hij heeft een veel smaller, symmetrischer hoofd. De foto staat wel online maar daar sta ik naast met enge rode flitsoogjes, bovendien ga je dan werkelijk vergelijken en dat brengt een hoop onvolkomenheden aan het licht
Het linker oog is te klein, het rechter oor iets te groot, de kin had meer volume moeten hebben en ja, wat ik er gewoon aan zie: het gezicht is mooi in 'delen' - dek een helft af en het lijkt goed, bekijk het geheel en zie een compilatie van elk een andere kant op gestretchte delen v.e. gezicht. Ik moet niet zo zeiken. Znorro, jouw uitspraak was al heel lovend
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
een simpele verbetering eraan is om het licht in zijn ogen niet in het midden te zetten maar linksboven, dit geeft een mooiere glans, hoewel het niet volkomen realistisch is
Dat weet ik ook ja, maar het is op de originele foto zo dat hij recht in zijn smoel geflitst werd... foto tijdens het uitgaan gemaakt. Op 'tien uur' of op 'twee uur' is het idd mooierLarixk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:31:
een simpele verbetering eraan is om het licht in zijn ogen niet in het midden te zetten maar linksboven, dit geeft een mooiere glans, hoewel het niet volkomen realistisch is
(ik kwam er slechter vanaf, ik stond ernaast met knalrooie ogen)
Nog eventjes aan mijn vectorgepruts gewerkt ook al heb ik eigenlijk geen tijd, hij's nu wel al okay om op 60x60px te bekijken, zie links
Er begint nu in beide figuren wel vorm te komen, zal morgen ff een update geven, nu heb ik ff gebok met photoshop
Er begint nu in beide figuren wel vorm te komen, zal morgen ff een update geven, nu heb ik ff gebok met photoshop
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ze zijn best aardig, maar ik zie teveel van de 'neusbrug'. Daar zou je iets meer kunnen weglaten, anders komt het wat 'lomp' over...DarkX schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:45:
Nog eventjes aan mijn vectorgepruts gewerkt ook al heb ik eigenlijk geen tijd, hij's nu wel al okay om op 60x60px te bekijken, zie links![]()
|>
Hmm, zal er eens naar kijken, ontstaat vooral door de geflitste foto, krijg je veel schaduw aan beide kanten van de neus.Simon schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:37:
[...]
Ze zijn best aardig, maar ik zie teveel van de 'neusbrug'. Daar zou je iets meer kunnen weglaten, anders komt het wat 'lomp' over...
Verwijderd
Sneeuwwitje na 70 jaar?

op de tanden en idd het baardje na lijkt het idd bijna een foto te zijn

/me vindt hem (de tekening dus) wel mooiDark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 05:13:
[afbeelding]
Ok, call me sick, - en dat zal de jongen hier op deze tekening ook doen, I guess - maar hier heb ik 4 uur op gezeten, en ik vind het nu ongeveer wel genoeg.
Afgezien van dat het gezicht helemaal vervormd is en anatomisch er geen reet meer van klopt... ben ik er wel tevreden mee after all.
En nou wil ik slapen
(kon niet stoppen voor ie af was, want dan zou ik m of nooit meer af maken, of gruwelijk verpesten).
hmm, bijna goedDark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 05:13:
[afbeelding]
En nou wil ik slapen
|>
Simon schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:42:
[...]
hmm, bijna goedHeel veel anatomische fouten zitten er niet in, de neus is alleen sterk vervrongen
Maar voor de rest best een knap plaatje, ik zie me dat nog lang niet doen
Alleen baardje ziet er wel wat ranzig uit

Dit is dus mn referentie (ja ik heb m als fiks grotere foto). Hij heeft dus wel behoorlijk kastanjebruinrood haar maar dat zie je niet echt in mijn tekening, maar het baardje is dus wel roder dan zn haar. En ja, zn wangen zijn ook roder
Zoals sdomburg ook al tegen me zei vanavond; het is een tekening in delen, en niet als geheel bij elkaar passend, en dat weet ik. Met knarsende tanden moet ik dan misschien ook maar toegeven dat ik de volgende keer gewoon de hele tijd een trace ervan eroverheen moet leggen zodat ik telkens kan checken of ik wel binnen de lijnen blijf. Want ik begin dus zeker wel met het opzetten van een kruis, kaaklijn, ooglijn, neus en mond positie; echter, zodra ik er met een paar streken overheen ben, ga ik gewoon op gevoel verder
offtopic:
Hij gaat me nu echt vermoorden als ie er op een dag achter komt dat ook z'n foto hier staat zonder any notice.
Hij gaat me nu echt vermoorden als ie er op een dag achter komt dat ook z'n foto hier staat zonder any notice.
Aardbei: in de jaren ertussen groeit ze er ook al aardig naartoe, zie dit :link (schrik niet!)
Update:

Hier kun je even mijn gepruts bekijken met een soort van 'mal'. Ik paste de foto in een nieuwe layer in mn document, voer er een Sketch -> Photocopy op uit en zet m iets lichter.
In de layer eronder (die ik wit vul) zet ik dan het kruis op met schetslijnen. Daaroverheen ga ik dan tekenen en opvullen met - in dit geval - grijstinten. Als het kruis / indeling staat, zet ik de bovenste layer op invisible en teken op de onderste verder. Ik teken altijd maar in één layer. Beter zo?
offtopic:
ik kan nu rekenen op dubbele doodslag aangezien dit de vriend van die dude is en die ook niet weet dat ie hier afgebeeld staat...
ik kan nu rekenen op dubbele doodslag aangezien dit de vriend van die dude is en die ook niet weet dat ie hier afgebeeld staat...
[ Voor 27% gewijzigd door Dark Blue op 20-01-2005 22:49 ]
Hier wat krabbels, doedels of hoe die dingen ook mogen heten.
Creativiteit was deze keer nog verder te zoeken dan normaal

Creativiteit was deze keer nog verder te zoeken dan normaal

Mmmm... de combinatie van strak en ruig in 'zottyfight' vind ik dan toch wel weer heel strak 

Ik heb nu dus een sort of stramientje er overheen liggen, ik krijg het idee dat ik hierdoor al heel veel beter mn richtlijnen aan kan houden

Ik heb nu dus een sort of stramientje er overheen liggen, ik krijg het idee dat ik hierdoor al heel veel beter mn richtlijnen aan kan houden
Neusbrug is al wat minder prominent (vooral die meid heeft een behoorlijke nosejob erop zitten
), maar kan niet echt meer weghalen zonder dat het de herkenbaarheid verslechterd.

Is al een stuk beter, het lijkt wel soms dat het witte van de bovenkant de neus wat 'vloekt' met de randen, helemaal bij jouw neus (als jij dat bent
)
|>
Euh, it's me alright 
Maar wat bedoel je precies, snap je zin niet goed?
Je neus bestaat uit twee delen, het grijze en het witte. Het witte ligt hoger, het grijze is schaduw. Nu lijkt het heel erg alsof je een joekelse neus hebt, dat komt omdat (imho) het vlak op je neus te groot is, zo breed zijn neuzen van witte mensen meestal niet, ook niet bij jou en haarDarkX schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:21:
Euh, it's me alright
|>
Ik ben ook nog druk aan het tweaken hoor, maar het is af en toe verbazingwekkend hoe vreemd een gezicht soms wordt als je een lijntje een millimeter verplaatst. Ik zie wel beetje wat je bedoelt, maar het ligt ook deels aan de beperking die ik mezelf heb opgelegd door maar 2 kleuren te gebruiken. Je kunt er geen schaduwtint tussen zetten nu. Hierdoor krijg je teveel schaduw als je dat grijs te breed maakt, en daardoor een te lange/rare neus, en een te platte neus als je hem te smal maakt. Het is nog zoeken naar een goeie compromis, maar het wit is juist net breder gemaakt omdat het niet uitzag, zal wel kijken waar het strandSimon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:28:
[...]
Je neus bestaat uit twee delen, het grijze en het witte. Het witte ligt hoger, het grijze is schaduw. Nu lijkt het heel erg alsof je een joekelse neus hebt, dat komt omdat (imho) het vlak op je neus te groot is, zo breed zijn neuzen van witte mensen meestal niet, ook niet bij jou en haarJe moet het iets subtieler maken, dat bedoel ik
Verder is het een heel leuke en sprekende plaat, ik denk echt niet dat een klein beetje neus veranderen veel van de herkenning afhaalt hoor
Verwijderd
Misschieen een idee om maar 1 rug van je neus te tonen. Nu teken je je neus helemaal, dus links en rechts een rand. Misschien een idee om maar 1 rand te tekenen, zodat de breedte van de neus niet visueel bepaald kan worden?
Ook alvast bezig met compositie van hoe het op m'n kamer moet komen te hangen 

Matiasjansen> uhu, staat ook al ergens eerder in het topic, moet ik nog aan werken om een compromis te vinden. Een volledig wit vlak tussen de lippen is ook enorm freaky, dus enige tandcontouren zijn wel nodig, maar ze mogen idd een stuk minimaler dan dat ze nu zijn. Thanks for the tip though

Matiasjansen> uhu, staat ook al ergens eerder in het topic, moet ik nog aan werken om een compromis te vinden. Een volledig wit vlak tussen de lippen is ook enorm freaky, dus enige tandcontouren zijn wel nodig, maar ze mogen idd een stuk minimaler dan dat ze nu zijn. Thanks for the tip though
[ Voor 55% gewijzigd door DarkX op 21-01-2005 20:59 ]
Probeer zo min mogelijk tandvlees te vectoriseren, je kan er beter 1 blinkende laag wit tand van maken (ala cartoons). Al dat tandvlees doet de tekening ietwat beangstigen/verontrustend aan.
Succes
Succes
Larixk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:04:
DarkX, de omlijning van haar tanden geeft een lelijke indruk, alsof ze rottende tanden of ontstoken tandvlees heeft. Je kan de shading tussen de tanden beter weglaten zoals bij de linker, dat geeft een frissere indruk. Is mij aangeraden bij een tekenles over cartoons in de brugklas, maar is hier ook toepasbaar.

Als je al die ontzettende Photoshop-Mosaic-filter achtergrond neemt, zorg dan in ieder geval dat je blokjes onderaan ook vierkant zijn.DarkX schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:18:
[afbeelding]
Verwijderd
Goed, mijn eerste bijdrage aan deze tekentopic (ik wist niet eens dat GoT een tekentopic had
)
Vorig jaar had ik voor de gein wat tekenboeken gekocht om mijn tekenvaardigheden te verbeteren. Het boek laat je d.m.v voorbeelden stap voor stap zien hoe je van eenvoudige basislijnen makkelijk ingewikkelde onderwerpen tekent. De onderste plaatjes zijn met behulp van de voorbeelden uit het boek gemaakt.
Ik weet verder niet precies wat hun benamingen zijn, maar van boven naar beneden:
- een soort wilde kat
- miereneter
- dikke slang

Vorig jaar had ik voor de gein wat tekenboeken gekocht om mijn tekenvaardigheden te verbeteren. Het boek laat je d.m.v voorbeelden stap voor stap zien hoe je van eenvoudige basislijnen makkelijk ingewikkelde onderwerpen tekent. De onderste plaatjes zijn met behulp van de voorbeelden uit het boek gemaakt.
Ik weet verder niet precies wat hun benamingen zijn, maar van boven naar beneden:
- een soort wilde kat
- miereneter
- dikke slang

Mja, het is maar een schetsje om te checken hoe het er ongeveer uit gaat zien, 't is geen final ofzo. Wil iets neutraals op de achtergrond maar een gewoon verloop was helemaal lelijk. Ook de ruis die onder originele plaat zit werkte niet echt op zo'n grote afdruk leek mij.sdomburg schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:46:
[...]
Als je al die ontzettende Photoshop-Mosaic-filter achtergrond neemt, zorg dan in ieder geval dat je blokjes onderaan ook vierkant zijn.
Die dus: http://www.tweakers.net/ext/f/35377/full.gif
Denk dat ik er zelf vectorblokjes achter ga zetten, maar voor een schets voldeed zo'n mosaic filter en gaat ook iets sneller
Wat een vette plaatjes, vooral dat witte poppetje met die zwarte bergen vind ik erg mooi gelukt.Koffiezuiper schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:48:
Creativiteit was deze keer nog verder te zoeken dan normaal![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stoer; Marduq

Een schets tijdens Nederlands.
Zegt m'n lerares: "Die middelvinger is toch tegen mij gericht?'
Verwijderd
De tekening lijkt wel behoorlijk goed. Toen ik hem een paar dagen geleden zag dacht ik hey, die jongen ken ik. En dat vermoeden is hierbij bevestigdDark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:13:
[...]
[afbeelding]
Dit is dus mn referentie (ja ik heb m als fiks grotere foto).
fsck, oké, hier was ik dus al bang voor.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:08:
[...]
De tekening lijkt wel behoorlijk goed. Toen ik hem een paar dagen geleden zag dacht ik hey, die jongen ken ik. En dat vermoeden is hierbij bevestigd

Nou, dan zal 'die jongen' hem over een paar dagen ook wel zelf onder ogen krijgen - tenzij jij nu mij wilt beloven dat je hem die tekening dus _niet_ laat zien - zoals je in mn post al kon lezen weet hij het dus niet en hoeft hij ook niet te weten dat ik hem heb zitten tekenen, so please
Verwijderd
Dark Blue schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:48:
[...]
fsck, oké, hier was ik dus al bang voor.![]()
Nou, dan zal 'die jongen' hem over een paar dagen ook wel zelf onder ogen krijgen - tenzij jij nu mij wilt beloven dat je hem die tekening dus _niet_ laat zien - zoals je in mn post al kon lezen weet hij het dus niet en hoeft hij ook niet te weten dat ik hem heb zitten tekenen, so please

maar toch niet echt netjes om zomaar iemands foto/goed lijkende tekening op een forum te zetten zonder die persoon daarvan op de hoogte te stellen
Mja, het is toch maar een tekening, hij wordt toch niet gezocht voor een misdaad ofzo... alleen nu komt hij er viavia achter, en daar zit ik meer mee.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:22:
[...]
maar toch niet echt netjes om zomaar iemands foto/goed lijkende tekening op een forum te zetten zonder die persoon daarvan op de hoogte te stellen
Verwijderd
/me zou het hem zelf vertellen. Lijkt me beter dan dat hij er via-via achter komt, toch?
/me *Dark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:13:
Aardbei: in de jaren ertussen groeit ze er ook al aardig naartoe, zie dit :link (schrik niet!)
Als je dit al voor elkaar krijgt wanneer je creativiteit ver te zoeken is dan wil ik wel eens zien wat je maakt wanneer je creativiteit er wel is !!Koffiezuiper schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:48:
<snip>
Hmmm, even dit leuke topic weer een schop geven
.
Eerste probeersel met mijn tablet (getekend in corel painter 9):

Straks proberen in te kleuren, kijken of dat een beetje werkt (incl. betere lijnen ipv schets)
.
Eerste probeersel met mijn tablet (getekend in corel painter 9):

Straks proberen in te kleuren, kijken of dat een beetje werkt (incl. betere lijnen ipv schets)
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 01-02-2005 18:45 ]
Scetchje:

Ze heeft iets te brede schouders en het kruis is wat mannelijk, I know

Hey ik moet zeggen dat ik hem blijkbaar ook kenDark Blue schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:56:
[...]
Mja, het is toch maar een tekening, hij wordt toch niet gezocht voor een misdaad ofzo... alleen nu komt hij er viavia achter, en daar zit ik meer mee.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ach, dat heb ik helemaal niet gezegd. Dacht dat je wel zou snappen dat ik metDark Blue schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:56:
[...]
Mja, het is toch maar een tekening, hij wordt toch niet gezocht voor een misdaad ofzo... alleen nu komt hij er viavia achter, en daar zit ik meer mee.

Ja, op DeviantArt staat hij ook gewoon met zijn voornaam. Maar stel je voor wat gekker zou zijn geweest: hem met zijn origineel online zetten, en hem Freekje noemen ofzo, dan is de logica helemaal ver te zoeken. Zo van, hij mag niet herkend worden, daarom verander ik zijn naamBaRF schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:40:
[...]
Hey ik moet zeggen dat ik hem blijkbaar ook kenIk zal het niet doorvertellen hoor, maar als bewijs zal ik melden dat dat échte fototje ook op je webspaceje staat als zijn eigen voornaam.jpg
lol
Haar ogen zitten iets te hoog (ook erg groot, manga style?) haar handje is te klein, dat mag zeker groter. Ook zou je bij de onderarmen de elleboog een klein horizontaal streepje mogen meegeven. Teken de bovenste lijn van de onderarm dus een klein stukje door de elleboog in, en je zult zien dat deze opeens naar voren lijkt te komen ipv. plat is.Sabbath schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 02:35:
Scetchje:
[afbeelding]
Haar buik is misschien íetsje te lang; dat zie je nu niet door die armen die er voor zitten
Wow, ziet er tof uit zo DarkXDarkX schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:18:
[afbeelding]
Hier een paar tekeningen van mij die ik zelf wel redelijk gelukt vind
Commentaar is altijd welkom

Ze zijn alledrie op redelijk normaal papier getekend met normaal grijs potlood...
So, let me know what you think...
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
huh... zal wel temp geweest zijn omdat k ff een MMORPG aan t spelen was
nu doet ie het hier gewoon
Humankind… be both.
Verwijderd
Dit zal ik nooit meer af kunnen maken omdat Painter crashte (kon nog net een screenshot maken) nadat ik een verkeerde toetsencombinatie indrukte
maar toch post ik em:

Bah, bah en bah. Anderhalf uur in de prullenbak.
Was zonder refs en het figuur in het midden had een aap/mens moeten worden...
Maar goed, oa. die boomtak op de voorgrond vond ik toch al niet mooi
Volgende keer maar wat minder lui zijn en om de paar minuten op Ctrl+S rammen. /me schopt zichzelf
Ben ik de enige hier waarbij Painter zo vaak crasht / vastloopt?

Dat papier met lijntjes is niet echt 'normaal' tekenpapier btw
Is het uit het hoofd of nagetekend? (die laatste 2 dan)

Volgende keer maar wat minder lui zijn en om de paar minuten op Ctrl+S rammen. /me schopt zichzelf
Ah ik zie het nu iddSpike_wolf schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:23:
huh... zal wel temp geweest zijn omdat k ff een MMORPG aan t spelen was
nu doet ie het hier gewoon
Daarom schreef...typte.. ik ook normaal PAPIERVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:00:
Dit zal ik nooit meer af kunnen maken omdat Painter crashte (kon nog net een screenshot maken) nadat ik een verkeerde toetsencombinatie indrukte![]()
maar toch post ik em:
[afbeelding]
[...]
Ah ik zie het nu idd
Voor die van Link heb ik een afbeelding gebruikt als referentie (een screen van de nieuw Zelda voor de Game Cube) en de andere was uit m'n hoofd
Die afbeelding van jou vind ik trouwens niet slecht... zonde dat je hem kwijt bent

Humankind… be both.
Ogen zijn idd manga style, 't was de bedoeling dat het hele meisje manga werd, maar dat is misluktDark Blue schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:01:
Haar ogen zitten iets te hoog (ook erg groot, manga style?) haar handje is te klein, dat mag zeker groter. Ook zou je bij de onderarmen de elleboog een klein horizontaal streepje mogen meegeven. Teken de bovenste lijn van de onderarm dus een klein stukje door de elleboog in, en je zult zien dat deze opeens naar voren lijkt te komen ipv. plat is.
Haar buik is misschien íetsje te lang; dat zie je nu niet door die armen die er voor zitten
Dat trucje voor de ellebogen kende ik idd en pas ik meestal ook toe

Update, alsmede wat ander spul:
Foto's zijn niet allemaal even scherp.. ik moet maar eens een scanner kopen denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Sabbath op 06-02-2005 17:44 ]
Het lijkt er duidelijk op dat je je tekeningen niet maakt vanuit 'ronde' bollen of zegmaar verkeerd opzet, dus je begint meteen met een stuk, en gaat meteen in detail werken... Je moet meer eerst een opzet maken van een basis, en daaruit verder detaillerenSabbath schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:43:
[...]
Ogen zijn idd manga style, 't was de bedoeling dat het hele meisje manga werd, maar dat is mislukt
Dat trucje voor de ellebogen kende ik idd en pas ik meestal ook toeen handen zijn moeilijk
Update, alsmede wat ander spul:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn niet allemaal even scherp.. ik moet maar eens een scanner kopen denk ik
|>
ik vind jouw stijl helemaal geweldig! complimentjesKoffiezuiper schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Dank upowerflux schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:06:
[...]
ik vind jouw stijl helemaal geweldig! complimentjes
Nogmaals bedankt
Hmm..
Net uit verveling met pen een beetje zitten scriblen op wat papier.. is dit uit gekomen:

Niet super realistisch ofzo... maar he.. k heb t in 10 minuten gedan
Daarna voor de gein eens met behulp van m'n teken tablet en Adobe Ilustrator naar m'n PC gegooid... niet super, maar wel grappig vond ik zo
Net uit verveling met pen een beetje zitten scriblen op wat papier.. is dit uit gekomen:

Daarna voor de gein eens met behulp van m'n teken tablet en Adobe Ilustrator naar m'n PC gegooid... niet super, maar wel grappig vond ik zo

Humankind… be both.
Verwijderd
Ah ik herken die eerste geloof ikSpike_wolf schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:49:
Hmm..
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat niet van die ene serie op veronica/SBS6 whatever?
Met die negerman die altijd zo boos kijkt en die grote stip op z'n kop heb
Jup, die grote boze negerman heet Teal'cVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:59:
[...]
Ah ik herken die eerste geloof ik![]()
Is dat niet van die ene serie op veronica/SBS6 whatever?
Met die negerman die altijd zo boos kijkt en die grote stip op z'n kop heb?
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik vind het echt super hoe je het licht hier gedaan hebtVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:00:
Dit zal ik nooit meer af kunnen maken omdat Painter crashte (kon nog net een screenshot maken) nadat ik een verkeerde toetsencombinatie indrukte![]()
maar toch post ik em:
[afbeelding]
[blablablabl]
Update:
ff een updatetje van een wip die ik een tijdje terug gepost heb.

barst maar los
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 00:21 ]
Ik vind je anatomie maar vreemd, kijk eens naar deze tutorials: http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm dat maakt al een deel uit (vooral de borsten en de veeeelste dunne 'romp'Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:01:
[...]
Ik vind het echt super hoe je het licht hier gedaan hebtjammer dat je hem niet af kon maken
Update:
[afbeelding]
barst maar los
|>
Verwijderd
Dat was wel een beetje de bedoeling om de anatomi eneit helemaal te laten kloppen
Bedankt trouwens voor de link, staan toch wel een paar handige dingen op

Bedankt trouwens voor de link, staan toch wel een paar handige dingen op
Verwijderd
Tnx, Znorro 
Wat heeft je vrouw daar eigenlijk vast in haar linkerhand?

Painter blijft een beetje vreemd doen. Ik kreeg nu tijdens het verven met een bruin kleurtje een hoop vieze groenige kleuren er doorheen
vandaar dat deze dus z/w is (En ja, ik had hem wel opgeslagen deze keer. Nee, niet met versienummers):

Dit is dus een vleeruil uilmuis vuilmuis dinges..
Wat heeft je vrouw daar eigenlijk vast in haar linkerhand?
Ziet er goed uit danSpike_wolf schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:45:
Voor die van Link heb ik een afbeelding gebruikt als referentie (een screen van de nieuw Zelda voor de Game Cube) en de andere was uit m'n hoofd
TnxDie afbeelding van jou vind ik trouwens niet slecht... zonde dat je hem kwijt bent
Painter blijft een beetje vreemd doen. Ik kreeg nu tijdens het verven met een bruin kleurtje een hoop vieze groenige kleuren er doorheen

Dit is dus een vleeruil uilmuis vuilmuis dinges..

Verwijderd
Sabbath - Stich (of hoe dat Disney figuurtje ook heet) ziet er goed uit.
Aardbei - Je aap/mens ziet er goed uit, jammer dat je die file niet meer hebt. Je vleermuis uil ziet er met zwart wit mooi uit. Gaaf gemaakt.
Ik heb geen scanner dus ik moet het via een foto ff op inet zetten. Maar tis een wipje. ben nog niet tevreden over zn rechter arm en ik weet niet of ik die vleugels aan de achterkant doorzet.

[edit] nu ik hem zo zie, mag zn linker voet ook wel gecorigeerd worden
Aardbei - Je aap/mens ziet er goed uit, jammer dat je die file niet meer hebt. Je vleermuis uil ziet er met zwart wit mooi uit. Gaaf gemaakt.
Ik heb geen scanner dus ik moet het via een foto ff op inet zetten. Maar tis een wipje. ben nog niet tevreden over zn rechter arm en ik weet niet of ik die vleugels aan de achterkant doorzet.

[edit] nu ik hem zo zie, mag zn linker voet ook wel gecorigeerd worden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:06 ]
Verwijderd
Aarbei: dat ding in haar linkerhand stelt een zweep voor ( whoa kinky
)
Jouw vleermuisuilgeval ziet er trouwens erg gaaf uit alleen vind ik de armen op een of andere manier niet helemaal passen bij de rest, misschien moeten ze iets dikker ofzo.
PS: je robot begint er al goed uit te zien alleen ziet hij er een beetje onstabiel uit, dit komt waarschijnlijk omdat de benen te ver uit elkaar staan waar ze aansluiten op de buik, een beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Die vleugels zijn op zich wel leuk alleen moet je ze iets dichter naar elkaar tekenen omdat het nu lijkt of ze uit het gat tussen de schouders en de romp komen. verder lijkt zijn rechterelleboog nog een beetje dun en klopt de linkerhand niet helemaal, de vingers lijken als het waren papieren strookjes die om de bijl gewikkeld zijn, ik zeg niet dat ik een held ben in handen tekenen
maar hier een voorbeeldje van hoe een "normale" hand er uit zou zien.
Jouw vleermuisuilgeval ziet er trouwens erg gaaf uit alleen vind ik de armen op een of andere manier niet helemaal passen bij de rest, misschien moeten ze iets dikker ofzo.
PS: je robot begint er al goed uit te zien alleen ziet hij er een beetje onstabiel uit, dit komt waarschijnlijk omdat de benen te ver uit elkaar staan waar ze aansluiten op de buik, een beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Die vleugels zijn op zich wel leuk alleen moet je ze iets dichter naar elkaar tekenen omdat het nu lijkt of ze uit het gat tussen de schouders en de romp komen. verder lijkt zijn rechterelleboog nog een beetje dun en klopt de linkerhand niet helemaal, de vingers lijken als het waren papieren strookjes die om de bijl gewikkeld zijn, ik zeg niet dat ik een held ben in handen tekenen

Weer een probeerseltje/schets van mij
.
(klikbaar)

Nog niet ingekleurd, want Corel Painter IX vindt het altijd nodig om spontaan af te sluiten wanneer ik kleuren ga gebruiken
.
(klikbaar)

Nog niet ingekleurd, want Corel Painter IX vindt het altijd nodig om spontaan af te sluiten wanneer ik kleuren ga gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door Jerry op 11-02-2005 17:17 ]
Voor alle Painter gebruikers met problemen: Probeer ook eens Photoshop. Kwast, even alle menuutjes qua kwastdikte enzo uitklappen zodat je ze bij de hand hebt, en gebruik verder de smudge, soften enzo. Soften haalt niks uit als je op grote stukken zit te werken maar is geweldig voor precisie.
Ik was eerst ook een groot Painter fan (Classic) maar ben nu overgestapt, het werkt prima.
Ik was eerst ook een groot Painter fan (Classic) maar ben nu overgestapt, het werkt prima.
Verwijderd
Zie het ja. Hij is te breed, moet wat dichter op elkaar.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:55:
PS: je robot begint er al goed uit te zien alleen ziet hij er een beetje onstabiel uit, dit komt waarschijnlijk omdat de benen te ver uit elkaar staan waar ze aansluiten op de buik
Klopt, rechterschouderdeel is ook overgedimensioneerd zie ik nu. Linkerhand moet nog afgemaakt worden.Verder lijkt zijn rechterelleboog nog een beetje dun en klopt de linkerhand niet helemaal, de vingers lijken als het waren papieren strookjes die om de bijl gewikkeld zijn
Bedankt voor het adviesDark Blue schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:58:
Voor alle Painter gebruikers met problemen: Probeer ook eens Photoshop. Kwast, even alle menuutjes qua kwastdikte enzo uitklappen zodat je ze bij de hand hebt, en gebruik verder de smudge, soften enzo. Soften haalt niks uit als je op grote stukken zit te werken maar is geweldig voor precisie.
Ik heb dit ervan gemaakt (in Photoshop):

(*Klikbaar*)
Graag commentaar/kritiek, want dit is mijn eerste keer dat ik een plaat ingekleurd heb
Ziet er leuk uitJerry schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:33:
[...]
Bedankt voor het advies.
Ik heb dit ervan gemaakt (in Photoshop):
[afbeelding]
(*Klikbaar*)
Graag commentaar/kritiek, want dit is mijn eerste keer dat ik een plaat ingekleurd heb.
Alleen lijken de lucht en grond erg kaal en ongedetaileerd vergeleken met de paal en Supes
De lucht en grond zijn maar één kleur en hebben verder niks speciaals... probeer eens wat tegels op de grond te leggen of met verschillende keluren te werken ofzo, maakt het denk ik een stuk minder kaal
En licht het aan mij of ziet die cape er een beetje uit alsof.....hij vast heeft gezeten in de wasmachine ofzo?

But other then that, nice pic
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 12-02-2005 21:47 ]
Humankind… be both.
Je hebt gelijk, de lucht en de grond moet ik nog wat aan doenSpike_wolf schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:45:
[...]
Ziet er leuk uit
Alleen lijken de lucht en grond erg kaal en ongedetaileerd vergeleken met de paal en Supes
De lucht en grond zijn maar één kleur en hebben verder niks speciaals... probeer eens wat tegels op de grond te leggen of met verschillende keluren te werken ofzo, maakt het denk ik een stuk minder kaal
En licht het aan mij of ziet die cape er een beetje uit alsof.....hij vast heeft gezeten in de wasmachine ofzo?![]()
But other then that, nice picziet er leuk uit
Ik heb de cape een beetje verfrommeld gemaakt, omdat ie net weer met werken is begonnen
Nee, zonder dollen. Ik heb moeite met het tekenen van capes (vooral de vouwen enz).
Bedankt
Gemaakt in old skool Paint. Wel met de muis, maar vond het hier meer thuis horen dan in digi-art topic.

En deze in een paar minuutjes:

En deze in een paar minuutjes:

Ghih, toevallig net ook aan een plaatje bezig met alleen rechte lijnen, het heeft wel iets. Promo pic voor een bandje:

Dat ziet er stukken beter uit dan de vorige wip
Erg leuk gedaan
Cuddos
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:27:
[...]
Dat ziet er stukken beter uit dan de vorige wip
Erg leuk gedaan
Cuddos
offtopic:
Je bedoelt kudos?
Je bedoelt kudos?

Verwijderd
cool! SneakerFreak toch? helemaal cool bandje!DarkX schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:13:
Ghih, toevallig net ook aan een plaatje bezig met alleen rechte lijnen, het heeft wel iets. Promo pic voor een bandje:
[afbeelding]
Waah, iemand hier die ze nog herkent ook nog, you da man!Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:31:
[...]
cool! SneakerFreak toch? helemaal cool bandje!
Maar ze zijn idd erg stoer
Ja kan ook wel
Humankind… be both.
dan moet ik ff snel zijn voor ik alles lees: is het een politica?Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:15:
Degene die raadt wie het is, krijgt een koekje.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Hier weer eens een WIPje van mij:

Ben nu voornamenlijk met de linkerkant bezig
Brand maar lol... wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ben nu voornamenlijk met de linkerkant bezig
Brand maar lol... wat vinden jullie er tot nu toe van?
Humankind… be both.
wacom schetsje/testje

een leuke foto helpt altijd wel een beetje

[ Voor 8% gewijzigd door edwinistrator op 16-02-2005 00:40 ]

Ik zat vanochtend op de bank, mijn huisgenote ook, met een stel Edding markers enzo... ik moest wachten voor de douche, dus ben maar gaan tekenen
Ik vind het jammer dat ik er dat van The Virgin Suicides onder heb gezet, het was wel wat werk, maar het past niet echt. Lekkere abstracte krabbelkunst, gewoon eerst met rood opgezet en toen met zwart maar lijntjes blijven trekken tot ik tevreden was.
Mijn Trust scannertje laat mijn computer direct uitgaan als ik m installeer dus ik heb deze maar even gefotografeerd
Verwijderd
Jerry je final ziet er goed uit.
Edwinistrator, gaaf wacom schetsje, mooie kleuren. Die foto moet inderdaad erg leuk zijn geweest.
Dark blue het had zeker mooier geweest zonder die tekst van "The Virgin...."
Die robot ben ik nog mee bezig, die benen hertekenen kost ff. Ondertussen nog ff gewerkt aan een nieuw iets:

[edit: rechter hand ontbreekt, ik weet het]
Edwinistrator, gaaf wacom schetsje, mooie kleuren. Die foto moet inderdaad erg leuk zijn geweest.
Dark blue het had zeker mooier geweest zonder die tekst van "The Virgin...."
Die robot ben ik nog mee bezig, die benen hertekenen kost ff. Ondertussen nog ff gewerkt aan een nieuw iets:
[edit: rechter hand ontbreekt, ik weet het]
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 20:05 ]
gooi dat plaatje in photoshop, poets dat "virgin getut" weg en klaar, toch?Dark Blue schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 03:38:
....Ik vind het jammer dat ik er dat van The Virgin Suicides onder heb gezet, het was wel wat werk, maar het past niet echt. ...
Zoeh, sneakerfreak kriebel afgerond, geheel is stuk abstracter dan ik meestal maak, maar het heeft wel iets
Denk niet dat SF het ooit echt zal gebruiken, maar dat was verder ook niet de opzet 

Verwijderd
Laaaaate reactie, maar goed.. here we go:

- Die punten van haar haar lopen recht 'tegen' de rechtervleugel en de schouder/hals aan. Zou je iets door kunnen trekken (of optillen) omdat het er zo een beetje vreemd uitziet.
- Het is een beetje klein allemaal
heb je ook nog een grotere versie?

denk dat ze beter wat meer een onderdeel hadden kunnen zijn van de vleugels... (deze uilmuis heeft nu dus eigenlijk 4 'handen' ipv 2
)

Voorbeeld: Kwastdiktes kan je in Painter aanpassen door Ctrl+Alt+Linkermuisknop in te drukken en te slepen. Erg handig!

Mooi gedaan
) maar volgens mij zitten die gebouwen iets te hoog op de achtergrond 
Was het niet zo dat hoe lager het punt is waarvan de scene bekeken wordt, hoe hoger die gebouwen zijn? (en andersom)
Je zou verder ook nog wat meer variatie in die gebouwen kunnen stoppen (kerk/moskee, lange daken, korte daken, schoorstenen, etc) en iets extra neerzetten achter/'naast' de schutting.
alleen haar neus ziet er vreemd en plat (bovenop) uit en het haar (rechts voor de kijker) hangt ook een beetje vreemd.
...en krulletjes/spiraaltjes rulen!

/me zat vanochtend in de trein gezichtsuitdrukkingen te krabbelen.. helaas heb ik even geen toegang tot een scanner, dus hier een half gelukte* 8-minuten-poging om een uitdrukking met een tablet na te krabbelen:

(hij mist hier een ooglid en de wenkbrauwen + neus staan helemaal verkeerd)
* het glas is vandaag halfvol
- Water/vuurval valt met een bocht naar beneden...Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:01:
Update:
[afbeelding]
barst maar los
- Die punten van haar haar lopen recht 'tegen' de rechtervleugel en de schouder/hals aan. Zou je iets door kunnen trekken (of optillen) omdat het er zo een beetje vreemd uitziet.
- Het is een beetje klein allemaal
Oeh!Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:55:
Aarbei: dat ding in haar linkerhand stelt een zweep voor ( whoa kinky)
Dankje, die armen ben ik nog steeds niet helemaal uitJouw vleermuisuilgeval ziet er trouwens erg gaaf uit alleen vind ik de armen op een of andere manier niet helemaal passen bij de rest, misschien moeten ze iets dikker ofzo.
Dank jeVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:05:
Bedankt voor de tip, maar ik kan zelf niet meer zonder de tools en andere extra features van Painter (IX). Ondanks de problemen werkt het net wat lekkerderDark Blue schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:58:
Voorbeeld: Kwastdiktes kan je in Painter aanpassen door Ctrl+Alt+Linkermuisknop in te drukken en te slepen. Erg handig!
Paint..BarôZZa schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:54:
Gemaakt in old skool Paint. Wel met de muis, maar vond het hier meer thuis horen dan in digi-art topic.
[afbeelding]
Mooi gedaan
Ik kan het mis hebben (ik ben nog druk aan het leren
Was het niet zo dat hoe lager het punt is waarvan de scene bekeken wordt, hoe hoger die gebouwen zijn? (en andersom)
Je zou verder ook nog wat meer variatie in die gebouwen kunnen stoppen (kerk/moskee, lange daken, korte daken, schoorstenen, etc) en iets extra neerzetten achter/'naast' de schutting.
Mooiedwinistrator schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:38:
wacom schetsje/testje
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit!
...en krulletjes/spiraaltjes rulen!
Ik kan niet precies zeggen hoe en waarom, maar die draaiing tussen z'n boven- en onderlichaam ziet er erg vreemd uit.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:03:
[afbeelding]
/me zat vanochtend in de trein gezichtsuitdrukkingen te krabbelen.. helaas heb ik even geen toegang tot een scanner, dus hier een half gelukte* 8-minuten-poging om een uitdrukking met een tablet na te krabbelen:

(hij mist hier een ooglid en de wenkbrauwen + neus staan helemaal verkeerd)
* het glas is vandaag halfvol
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een beetje (lees: heel veel) gesmokkeldVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:05:
[...]
Ik kan het mis hebben (ik ben nog druk aan het leren) maar volgens mij zitten die gebouwen iets te hoog op de achtergrond
Ik zou er nog meer aan kunnen doen, maar ik heb geen zin om er nog meer aan te gaan doen. Ik ben deze tekening een beetje zat, maar ik neem je aanwijzingen uiteraard mee naar een volgende tekening
een beetje van mezelf, een beetje van de fotowinkel watercolour boelveel wacom en een heleboel vrije tijd en dan krijg je dit:
http://www.friendsofsense.com/index.php?id=01166
http://www.friendsofsense.com/index.php?id=01166
[ Voor 19% gewijzigd door XangadiX op 19-02-2005 20:51 . Reden: link veranderd ]
Stoer; Marduq
Netjes... heel netjesXangadiX schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:45:
een beetje van mezelf, een beetje van de fotowinkel watercolour boelveel wacom en een heleboel vrije tijd en dan krijg je dit:
http://www.xangadix.net/v...oad/video/comic2_test.swf
ERg leu kgedaan
Humankind… be both.
Verwijderd
Hey na een tijdje afwezigheid na mijn auto
heb ik weer eens iets gemaakt, een manneke. Hier de schets:

gemaakt in de bus op weg naar Barcelona afgelopen herfst.
Pasgeleden nog eens mijn digitale kwast gepakt en ff ingekleurd:

Tis pas de 2e die ik maak met Wacom dus comments graag
Nauzer

gemaakt in de bus op weg naar Barcelona afgelopen herfst.
Pasgeleden nog eens mijn digitale kwast gepakt en ff ingekleurd:

Nauzer
Verwijderd
LeukVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 08:14:
Hey na een tijdje afwezigheid na mijn auto
<snip>
Commentaar.. eh, eens kijken..
• De schaduw op de grond (van de 2e afbeelding) vind ik niet echt passen (misschien dat dat komt omdat de schaduw te klein is
• De ene arm is dikker dan de andere (2e)
• Broek is te vierkant/hoekig (wat imo niet echt bij het wat rondere hoofd past)
/me dweilt het topic nog een stukje verder omhoog...

..is eigenlijk meer een test omdat ik de (inkt)pentool in Painter eens wilde proberen (is dus geen vectortekening en alles is uit de losse hand gedaan).
Zo weer even een schopje omhoog
.
Wip schetsje:

(Klikbaar)
Op naar het inkten (niet een van mijn beste punten
) en inkleuren.
Hebben jullie ook moeite om vloeiend te blijven wanneer je aan het inkten bent? Of is dat een kwestie van meer oefenen? Ik ben altijd te geforceerd bezig waardoor ik niet al te vloeiende lijnen krijg.
Wip schetsje:

(Klikbaar)
Op naar het inkten (niet een van mijn beste punten

Hebben jullie ook moeite om vloeiend te blijven wanneer je aan het inkten bent? Of is dat een kwestie van meer oefenen? Ik ben altijd te geforceerd bezig waardoor ik niet al te vloeiende lijnen krijg.
Verwijderd
Ik heb wegens een combinatie van RSI en veel photoshoppen toch maar besloten om een Wacom te kopen. Ik loop al wat langer met het idee rond, maar toen ik vandaag op mijn werk bij de bedrijf designers een pc aan het herinstalleren was moest ik testen of de Wacom werkte (al wat ouder model). Ik heb denk ik 15 minuten ziten photoshoppen, en ik had een cool landschap getekend. Ik vond het er zelf (als eerste creatie) wel goed uitzien. Nou moet ik wel zeggen dat ik zonder computer redelijk kan tekenen, dus dat hoef ik alvast niet te leren 
Ik heb besloten om een Wacom Graphire 3 StudioXL A5 (USB) te kopen (maar 129 euro?!
), zoals ik op GoT las, zou de Graphire wel een goed model zijn. Ik kies dan wel voor een A5 ipv een A6, omdat ik op mijn werk een A4 heb, en die net ietsjes te groot vind.
Ik heb besloten om een Wacom Graphire 3 StudioXL A5 (USB) te kopen (maar 129 euro?!
Verwijderd
Goeie keuze die heb ik ook, en daar heb ik bovenstaande plaatjes mee gemaakt
leuk dingetje
(btw ik heb wel de A6)
Verwijderd
Idd een heel goede keuze
zelfs de kleine A6 schopt kont!

Commentaar:
• Doe boomtak zou ik wat korter maken, of anders wat meer omhoog laten gaan ipv omlaag. Maar voor een afbroken/gezaagde tak staat een kortere tak denk ik wat beter...
• Teken wat 'losse' blaadjes in de boom (in dat lege deel daarbovenaan)
• De rand van de heuvel / horizon (?): zie deze link @ regel 22 ("Avoid “kissing” the edges").
• Misschien wat zweetdruppeltjes die van het hoofd af 'vliegen' (je kent het vast wel vanuit de meeste strips) bij het mannetje met het nepgeweer tekenen?
Inkten zonder vectors:
• Blijven draaien van je canvas (in (Corel) Painter-termen) en zoek een goede hoek om (bv. vanuit je pols of arm) van daaruit een rechte of kromme lijn te tekenen (en dit snel doen)
• (Heel) veel op Ctrl+Z slaan
Of zoals hierboven al is gezegd, vectors gebruiken.
GrappigJerry schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:14:
Zo weer even een schopje omhoog.
Wip schetsje:
[afbeelding]
(Klikbaar)
Op naar het inkten (niet een van mijn beste punten) en inkleuren.
Commentaar:
• Doe boomtak zou ik wat korter maken, of anders wat meer omhoog laten gaan ipv omlaag. Maar voor een afbroken/gezaagde tak staat een kortere tak denk ik wat beter...
• De rand van de heuvel / horizon (?): zie deze link @ regel 22 ("Avoid “kissing” the edges").
• Misschien wat zweetdruppeltjes die van het hoofd af 'vliegen' (je kent het vast wel vanuit de meeste strips) bij het mannetje met het nepgeweer tekenen?
Inkten zonder vectors:
• Blijven draaien van je canvas (in (Corel) Painter-termen) en zoek een goede hoek om (bv. vanuit je pols of arm) van daaruit een rechte of kromme lijn te tekenen (en dit snel doen)
- Tak kan idd beterVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:58:
[...]
Grappig
Commentaar:
Inkten zonder vectors:
- Blaadjes in boom, idd, beetje kaal anders
- Die rand van de horizon moet ik idd nog veranderen.
- Zweetdruppeltjes is ook een goed idee.
Inkten zonder vectors:
- Ik moet idd meer draaien met m'n canvas.
- Die staat standaard onder een van mijn penknoppen
Ik ga het wel een keer proberen met vectors en kijken of het me bevalt
Goede keuze. Ik heb de A6 en ik heb er tot nu toe nog geen klachten overVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:57:
Ik heb besloten om een Wacom Graphire 3 StudioXL A5 (USB) te kopen (maar 129 euro?!), zoals ik op GoT las, zou de Graphire wel een goed model zijn. Ik kies dan wel voor een A5 ipv een A6, omdat ik op mijn werk een A4 heb, en die net ietsjes te groot vind.
Verwijderd
lalalala *schop*
ben weer even verder gegaan aan mijn tussen-hemel-en-hel-tekening, er komt maar geen eind aan. ik ben nou denk ik langer bezig geweest aan de acthergrond dan de voorgrond mrja

en een paar details:

bekommentariseer er op los zou ik zeggen
ben weer even verder gegaan aan mijn tussen-hemel-en-hel-tekening, er komt maar geen eind aan. ik ben nou denk ik langer bezig geweest aan de acthergrond dan de voorgrond mrja

en een paar details:
Even wat commentaarVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:27:
lalalala *schop*
ben weer even verder gegaan aan mijn tussen-hemel-en-hel-tekening, er komt maar geen eind aan. ik ben nou denk ik langer bezig geweest aan de acthergrond dan de voorgrond mrja![]()
[afbeelding]
en een paar details:
[afbeelding] [afbeelding]
- Het rode ding aan de rechterkant (hel kant) moet geloof ik een vleugel voorstellen? Misschien kan je die iets verbeteren. Hij ziet er een beetje raar uit. Hij "snijdt" ook een beetje met het gesteente.
- Misschien een lok (van haar haar) aan de rechterkant een iets andere kleur geven (hel kleurtje
De achtergrond ziet er goed uit. Vooral de gezichten in het gesteente zijn erg goed gelukt
Verwijderd
lol @ die engeltjes 
Zie ik daarboven een (rood) duiveltje/draakje vliegen?
Die berg (kleuren) ziet er mooi uit daar aan die bovenkant!
..en nog een snelle schets voordat ik ga zzzZZZzzz:

(niet op die discobol letten - 's nachts om 3 uur kan ik geen discobollen tekenen
)

(niet op die discobol letten - 's nachts om 3 uur kan ik geen discobollen tekenen
ROFLMAO, nice, maar hoort een disco kapitein niet op z'n minst een houten been te hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:44:
lol @ die engeltjes
[afbeelding]
(niet op die discobol letten - 's nachts om 3 uur kan ik geen discobollen tekenen)
Humankind… be both.
Lol, ik zie dat je bezig bent met het nieuwe sketchtopic op cgtalkVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:44:
lol @ die engeltjes
[afbeelding]
(niet op die discobol letten - 's nachts om 3 uur kan ik geen discobollen tekenen)
Dit topic is gesloten.