Wat zullen de vrouwelijke Tweaksters toch blij met ons zijn

Heh

ziet er een flink stuk beter uit dan mijn poging
Enige commentaar dat ik er op kan geven is dat z'n rechter bovenarm (voor de kijkers links) te dun lijkt te zijn (vergeleken met de andere kant).
Wacoms rulen idd
Ik kan er niet echt veel van zien omdat ik hier op een resolutie van 1024x768 zit te werken en de automatische resize-optie uit heb staan, maar van wat ik er van kan zien toch een stukje commentaar (wat pittig kan zijn.. ik hoop dat je niet snel beledigd ben. Zo bedoel ik het iig niet):
• Haar kan je beter met de richting mee tekenen, niet met hier een krul en daar een haal.
• Die lijn aan de rechterkant (voor de kijker links) van de neus klopt niet en zou daar niet moeten zijn. De rest van de neus lijkt er een beetje uit te zien als een op het hoofd geplakte karbonade (sorry, ik weet niet hoe ik dat anders moet zeggen

), wat vooral komt door die vreemde korte lijnen die daar niet thuishoren:

• De ogen: vind ik zelf ook heel erg moeilijk, maar ik zal proberen om er wat over te zeggen (sommige dingen kunnen onzin zijn, ik ben geen pro dus als er iemand is die me kan verbeteren; doe het dan svp, dan leer ik ook eens wat

).
De wimpers: probeer eens haartjes te tekenen, maar dan met verschillende lengtes (ze staan alle kanten op dus ze kunnen op papier niet allemaal even lang zijn) en van 'dik' naar dun.
Iris/pupil: deze moeten altijd rond zijn (niet hoekig dus

) om er een beetje geloofwaardig uit te zien.
Reflectie in het oog: deze kan je beter over de iris en de pupil heen laten gaan ipv alleen over de pupil of de iris.
Zie (wimpers zijn verdwenen

):

• De mond: hier wordt het heel erg duidelijk dat je een foto hebt nagetekend en dat je niet echt weet wat je er mee aan moet. Dit zou veel beter kunnen, maar dan moet je wel de vormen proberen te tekenen en niet de foto 'copieeren'. Hoe je dat doet is te veel om hier uit te gaan leggen (en ik weet zelf ook nog lang niet alles dus ik denk dat het beter is als ik hier voorlopig maar m'n mond over dicht houd). Google is je grootste vriend wanneer je dit allemaal wilt leren.
Welke programma's gebruiken jullie trouwens om te schtesen en die schesten uit te tekenen en te kleuren.
Corel Painter IX, een van de weinige 2D/3D pakketten die nog enigzins te betalen zijn.. en het is een mooi pakket met erg veel verschillende tools.
edit:
Oh, ik lees net dat je Painter heb gebruikt voor die tekening ...

Als gratis alternatief (maar met minder mogelijkheden) zou je ook nog
ArtRage kunnen proberen
offtopic:
/me is nooit vrolijk en altijd negatief 
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2005 13:41
. Reden: Typos ]