Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Tetragonum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Michel551813 schreef op 30 september 2004 @ 15:00:
Ik vind het idee wel verdacht veel op deze mod lijken

[afbeelding]

Geen idee van wie het is.

Anyway, toch nog knap als je alles netjes voor elkaar gaat krijgen.
Dit is de Ice cube de iets eerder in het topic genoemd wordt. Gebruik de search maar en je zult hier meer over vinden.

Voor alle zeurders die hier vertellen dat het niet origineel is, op een gegeven moment is zo'n beetje alles gemaakt en dan ga je inderdaad inspiratie opdoen van dingen die je gezien hebt. Dat is gebruikelijk, in de autoindustrie werkt dit al jaren.

Als hij al een beetje in de buurt komt van de Ice cube, dan heeft de TS een hele mooie case die hij ook zelf gemaakt heeft. Dat hij op een ander lijkt doet daar niets aan af.

Hulde aan de TS en elke andere CIP starter, anders zat ik nu iets anders te doen dan dit hier te typen.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Over die Ice Cube, ja die kwam ik ook al tegen op het internet en na dat eens nader te hebben bestudeerd leek me de bovenkant toch mooier op die manier. Ontwerpen bijgeschaafd en dus nu lijkt ie er wel op. Waarom ? Omdat ik dat nu eenmaal mooier vind dan wat ik eerst had :)

Dat logo was echter wel toeval, ik had eerst tientallen ontwerpen liggen met een versimpelde vorm van een kubus. Maar eigenlijk omdat ik die case daarna tegenkwam lijkt het dat logo toch niet meer zo fantastisch. Daarom zit ik ook zonder logo :P

Ik moet toegeven, overeenkomsten zat qua buitenkant, maar de binnenkant wordt toch wel flink anders.

Trouwens iemand die gaat beweren dat ik een gebrek aan originaliteit heb, daag ik toch eens uit om met een beter idee te komen. Dat valt knap tegen omdat bijna alles al wel eens ergens gedaan is. Dan kun je wel ene hele abstracte case ontwerpen maar ik wil toch iets wat makkelijk mee te nemen is naar lan-parties.
Yotta schreef op 30 september 2004 @ 14:30:
Nette startpost, alleen toen ik de foto's zag :'( . Overbelicht, onduidelijk en alles met flits, probeer hier aan te werken!
Het idee is natuurlijk fantastisch!! ;)
Die zijn gemaakt met een goedkope *****-camera van de aldi :P.
Pas tegen kerst heb ik genoeg centjes om samen met me ma een EOS 300D te gaan halen :P.

Nog voor de mensen die dat logo bovenaan mooi vinden, misschien valt dat ook wel te doen. Glazige kralen zijn goed te krijgen en vast ook wel in die kleur. In principe zijn het gewoon 6 driehoeken en 3 lijnen met een zwarte bol als middelpunt.

[ Voor 48% gewijzigd door GeforceDDQ op 30-09-2004 16:57 ]

301SQN

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op zich kun je prima met giethars en die knikkers een onwijs gave behuizing maken. Je maakt zes platen met knikkers ingebed in hars, verlichting er in gieten, klaar!

• GeforceDDQ
sebastius schreef op 30 september 2004 @ 17:12:
Op zich kun je prima met giethars en die knikkers een onwijs gave behuizing maken. Je maakt zes platen met knikkers ingebed in hars, verlichting er in gieten, klaar!
Dat zou idd kunnen, maar dan wordt strakke afwerking wat ik wel graag wou weer wat lastiger, net zoals bevestiging van de onderdelen ;).

301SQN

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

GeforceDDQ schreef op 30 september 2004 @ 17:15:
[...]

Dat zou idd kunnen, maar dan wordt strakke afwerking wat ik wel graag wou weer wat lastiger, net zoals bevestiging van de onderdelen ;).
Valt mee:

Maak een mal met daarin alle bevestigingssystemen die je nodig denkt te hebben. Plaats tevens de ledjes voor de verlichting. Giet hier kunsthars op. Vlot nu alle knikkers er in drukken en goed op raster houden. Uit laten harden en klaar!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Het logotje doet me verdacht veel denken aan het SGI logo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.okino.com/conv/hsf_examples/sgi.gif
Verder een leuk project, ik hoop dat het wat wordt.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Sherlock

No Shit

GeforceDDQ schreef op 30 september 2004 @ 17:15:
[...]
Ben je er al wat mee opgeschoten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
uhm, ik heb hier een kruisjes festival :+ Ben eigenlijk wel benieuwd van de posts hier... :9

• GeforceDDQ
Ik heb anders geen kruisjes staan, alles staat immers netjes op de @home server ;)
Ik ben helaas weinig vooruit gekomen ivm met wat persoonlijke problemen maar aangezien in over paar daagjes een week vakantie heb, kan ik wel weer verder gaan.

Ik ga opnieuw schetsen maken voor het logo :)

Ook moet ik nog steeds aluminium platen gaan halen, dus dat wordt even wat geld lenen van paps / mams ;) (heb net iPod Mini aangeschaft :+)

Ook krijg ik nog steeds spulletjes uit een IA maar die staan nog steeds op 15-10 verwacht 8)7 Het kan opzich wel wachten tot ik de platen goed heb maar dan moet ik even een 120mm fan uit mijn server lenen :)

[ Voor 20% gewijzigd door GeforceDDQ op 20-10-2004 23:10 ]

301SQN

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Toch jammer dat je het leukste gedeelte, het ontwerpen links laat liggen en een bestaande case gaat reproduceren. Als je een case mooi vind, neem deze dan als basis, en ga deze dan verder uitwerken zodat deze helemaal aan jouw wensen voldoet. Je wilt je case immers minstens net zo mooi hebben.

Uitgaande van dat je de iPod ook vanwege zijn uiterlijk hebt gekocht heb ik in 2 minuten een hele quick and dirty schets (3B potlood en cd-marker :X) gemaakt van wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen; een kubus als uitgangspunt, afgeronde hoeken rondom alá iPod en dan als de kast zelf gebrushed aluminium is nét even een extra accent eraangeven door verticale chromen banen eroverheen te laten lopen. Extra grote glimmende knoppen aan de buitenkant, om je case optisch kleiner te laten lijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/ipodcube.jpg

Het is maar 1 van de oneindige hoeveelheid variaties die je kan bedenken. Mijn advies is dan ook; ga er nog even voor zitten en zorg dat je case mooier en origineler wordt :)

Om je nog even op weg te helpen qua ideeën en mogelijkheden: zet het ding op kleine pootjes (3 mm ofzo boven de grond) en zet een CCFL onderin zodat je een je een mooie gloed onder cube vandaan krijgt. Stealth een DVDspelert achter die chromen details. Bouw in 1 van de verticale chromen accenten een verticale rij LEDjes die je gebruikt als CPU belastingsmeter (Onderaan groen, midden oranje, boven rood). Verwerk een lichtgevende fan middenbovenin. Kortom: laat je fantasie eens gaan, ik bedenk dit ik terwijl ik dit intik ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 20-10-2004 23:59 ]

• GeforceDDQ
sdomburg schreef op 20 oktober 2004 @ 23:47:
[...]

Toch jammer dat je het leukste gedeelte, het ontwerpen links laat liggen en een bestaande case gaat reproduceren. Als je een case mooi vind, neem deze dan als basis, en ga deze dan verder uitwerken zodat deze helemaal aan jouw wensen voldoet. Je wilt je case immers minstens net zo mooi hebben.

Uitgaande van dat je de iPod ook vanwege zijn uiterlijk hebt gekocht heb ik in 2 minuten een hele quick and dirty schets (3B potlood en cd-marker :X) gemaakt van wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen; een kubus als uitgangspunt, afgeronde hoeken rondom alá iPod en dan als de kast zelf gebrushed aluminium is nét even een extra accent eraangeven door verticale chromen banen eroverheen te laten lopen. Extra grote glimmende knoppen aan de buitenkant, om je case optisch kleiner te laten lijken.

[afbeelding]

Het is maar 1 van de oneindige hoeveelheid variaties die je kan bedenken. Mijn advies is dan ook; ga er nog even voor zitten en zorg dat je case mooier en origineler wordt :)

Om je nog even op weg te helpen qua ideeën en mogelijkheden: zet het ding op kleine pootjes (3 mm ofzo boven de grond) en zet een CCFL onderin zodat je een je een mooie gloed onder cube vandaan krijgt. Stealth een DVDspelert achter die chromen details. Bouw in 1 van de verticale chromen accenten een verticale rij LEDjes die je gebruikt als CPU belastingsmeter (Onderaan groen, midden oranje, boven rood). Verwerk een lichtgevende fan middenbovenin. Kortom: laat je fantasie eens gaan, ik bedenk dit ik terwijl ik dit intik ;)
Dank je voor de ideen, dat laatste stukje had je vannacht nog niet bijgetikt ;)
Paar van die ideen had ik daarom zelf ook al bedacht :P (hoewel, een beetje mod MOET gestealthe drives hebben :+) Die ronde hoeken heb ik het ooit eens over gehad met iemand, toendertijd leek ons dat te moeilijk om te maken. Ik zal er nog eens goed over denken, misschien dat ik wel wat weet :P
Die pootjes en die gloed onder de kast had ik al op m'n lijstje staan :). Verticale rij ledjes klinkt geinig maar is net niet strak genoeg denk ik. Een lichtgevende fan komt in de bovenkant ;).

Verder heb ik nu wel wat extra ideen opgedaan. Ik ga zo maar eens het ontwerp ietstjes aanpassen ;)

301SQN

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Als je nog kunt: Neem slot-in drives. Dan ben je van de lades en daarmee het hele stealth probleem af. Alu plaat ervoor met gleuf en klaar :)
Eventueel alleen even de knop omsolderen, maar ook dat is niet moeilijk.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

oehh... dit belooft wat moois te worden :)

bookmarked

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ok, ik ben benieuwd geworden nu. Maak er wat moois en origineels van :)

• GeforceDDQ
VROEM! schreef op 21 oktober 2004 @ 09:11:
Als je nog kunt: Neem slot-in drives. Dan ben je van de lades en daarmee het hele stealth probleem af. Alu plaat ervoor met gleuf en klaar :)
Eventueel alleen even de knop omsolderen, maar ook dat is niet moeilijk.
Dat is harstikke leuk maar ten eerste heb ik al een dvd-speler die niet aan vervanging toe is (hoewel een slot-in natuurlijk niet duur is :)) en heb ik een dvd brander die je niet in slot-in kunt krijgen ;)
Het is natuurlijk wel het mooiste als het allebei hetzelfde is ;)

301SQN

Verwijderd

ik heb ook al kruisjes

Verwijderd

Het eerste wat in me op kwam was: Ga je nu niet stofzuigen met die fans in de bodem? Als je bijvoorbeeld tapijt in je kamer hebt liggen en je stofzuigt niet zo vaak (zoals ik) zal je radiator vrij snel vol komen te zitten met stof denk ik.
Misschien een idee om een extra fan in de plaat waar de hd's ed op liggen te hangen en in de bodem een berg gaatjes te maken zodat de lucht er wat geleidelijker in stroomt, maar wel nog steeds door je radiator. Zo kun je ook nog met een CCFL leuke kleurtjes op de vloer toveren.
Wat extra ledjes en 'versieringen' aan de zijkant lijken me ook wel wat mooier, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Voor de rest succes ermee, ik verzin zoiets niet ;)

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 13:54

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:00:
Het eerste wat in me op kwam was: Ga je nu niet stofzuigen met die fans in de bodem? Als je bijvoorbeeld tapijt in je kamer hebt liggen en je stofzuigt niet zo vaak (zoals ik) zal je radiator vrij snel vol komen te zitten met stof denk ik.
Misschien een idee om een extra fan in de plaat waar de hd's ed op liggen te hangen en in de bodem een berg gaatjes te maken zodat de lucht er wat geleidelijker in stroomt, maar wel nog steeds door je radiator. Zo kun je ook nog met een CCFL leuke kleurtjes op de vloer toveren.
Wat extra ledjes en 'versieringen' aan de zijkant lijken me ook wel wat mooier, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Voor de rest succes ermee, ik verzin zoiets niet ;)
Je zou het hele verhaal ook om kunnen draaien en dus niet de lucht naar binnen zuigen met de kans dat je radiator verstopt raakt, maar je kan hem ook van binnen naar buiten laten blazen, ben je van het hele stof probleem af. Je moet alleen wel even kijken hoe het de temp beïnvloed ivm warmere lucht in de kast dan van buiten de kast :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Je kan inplaats van slotin-drives ook gewoon mooie zwarte drives kopen. In combinatie met brushed alu is dat echt wel mooi. (ga ik nl ook doen :) )

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:33
Tja, euhm, volgens mij moet je je naam aanpassen: tetra betekent altijd nog 5... ;)

Oeps, ja sorry, ik was in de war met penta :o

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Donald op 22-10-2004 15:16 ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dr. Donald schreef op 22 oktober 2004 @ 12:32:
Tja, euhm, volgens mij moet je je naam aanpassen: tetra betekent altijd nog 5... ;)
Tja, euhm, volgens mij moet je je woordenboek aanpassen. Tetragonum betekent echt vierhoek hoor.
Result of search for "tetragonum":

tetragonum
1. vierhoek
Bron

Verwijderd

KabalA! schreef op 22 oktober 2004 @ 10:34:
[...]

Je zou het hele verhaal ook om kunnen draaien en dus niet de lucht naar binnen zuigen met de kans dat je radiator verstopt raakt, maar je kan hem ook van binnen naar buiten laten blazen, ben je van het hele stof probleem af. Je moet alleen wel even kijken hoe het de temp beïnvloed ivm warmere lucht in de kast dan van buiten de kast :)
Sowieso stijgt warme lucht ook al van zichzelf dus dan moet je die eerst 'terublazen' zeg maar. Het lijkt me toch het efficients om de warme lucht gewoon naar boven te trekken, met een beetje verbeelding kun je dan ook nog eens het schoorsteeneffect gebruiken :P

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 19:58
het effect van stijgende lucht door warmte is volgens mij zo miniem dat een 120 of 80mm fan dit makkelijk tegen gaat.

Verwijderd

Mooi idee!

Wordt het niet eens tijd dat je er ook werkelijk werk van gaat maken? Buiten het frame is er nog niks gebeurd en je bent tog al bijna een maand bezig!

Ik denk ook dat je bij de airflow door de raidator geen rekening hoeft te houden met het opstijgen van de warme lucht. Deze is echt maar minimaal!

Verder is het een goed idee en zeker zo'n gloed eronder uit laten komen ziet er geweldig uit.

Ga je dit hel project in je eentje opknappen? Ik denk dat dat we een beetje erg veel werk is! En als dit je enige pc is weet ik ook niet of het wel zo verstanig is. Ik zou mijn pc in ieder geval niet een paar maanden kwijt willen zijn aan de ombouw met de kans dat hij erna nog steeds niet werkt!

Verwijderd

Hm, dit belooft wel wat leuks te worden als ik de startpost leest, maar ben je in tussentijd nog wat opgeschoten? :)

• GeforceDDQ
Nee, nog niet echt opgeschoten maar ik ga zo weer praten met iemand die het aluminium voor mij gaat regelen :)
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 23:15:
Mooi idee!

Ga je dit hel project in je eentje opknappen? Ik denk dat dat we een beetje erg veel werk is! En als dit je enige pc is weet ik ook niet of het wel zo verstanig is. Ik zou mijn pc in ieder geval niet een paar maanden kwijt willen zijn aan de ombouw met de kans dat hij erna nog steeds niet werkt!
Ja, ik knap dit hele project in mijn eentje op ja :). En ja, dit zijn de onderdelen van mijn huidige pc. Ik heb nog wel een laptop (pentium II) waarmee ik op inet kan maar echt pc nee dat niet meer :P

[ Voor 74% gewijzigd door GeforceDDQ op 25-10-2004 14:51 ]

301SQN

• GeforceDDQ
Inmiddels heb ik gisteren die vent van NHB Metaal gesproken, wie mij vertelde dat ik op een kleine 150,- moest rekenen. Dacht het dus even niet, ben friggin' scholier, geen fulltimer :+

Ik ga nu dus opzoek naar een goedkoper iemand, vind ik die niet, moet ik er helaas mee ophouden...

Maar ik ga morgen eventjes praten met zwager van een kennis, die kan het erg goedkoop doen geloof ik :)

301SQN

Verwijderd

GeforceDDQ schreef op 29 oktober 2004 @ 17:08:
Inmiddels heb ik gisteren die vent van NHB Metaal gesproken, wie mij vertelde dat ik op een kleine 150,- moest rekenen. Dacht het dus even niet, ben friggin' scholier, geen fulltimer :+

Ik ga nu dus opzoek naar een goedkoper iemand, vind ik die niet, moet ik er helaas mee ophouden...

Maar ik ga morgen eventjes praten met zwager van een kennis, die kan het erg goedkoop doen geloof ik :)
Hee GeforceDDQ.
het begin van je mod ziet er goed uit... Hij lijkt een beetje op mijn CIP http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/953404/0
(juist ja...de Borg Cube) maar dan anders :P
Ik zie dat je tegen het prob aanloopt van de prijs van aluminium platen?
Ik heb mijn cubus gemaakt van 2mm dik alumi en uit 2 platen van 33 x99 gemaakt.
Uit mijn hoofd was ik er ongeveer 30 Euris voor kwijt bij de lokale ijzerboer.
(lees: TexDok, een scheepswerf hier op Sheepy Isle Texel :) )
Dat klinkt een stuk relaxed-er dan 150 Euri vind je ook niet?
Als je er niet uit komt daaro, dan geef je maar een brul en ga ik kijken wat ik voor je kan regelen k? Moet ik het alleen wel opsturen of je moet in de buurt van Utrecht wonen, want daar kom ik namelijk regelmatig.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Je ontwerp is echt vet! Alleen from the ground up bouwen brengt heel veel onvoorziene problemen met zich mee, maar daar loop je vanzelf tegen aan. :P

Nou lijkt metaallijm sterker dan het is, en zeker bij een kubus. Ik heb het ook gebruikt om mijn voeding mee van wandjes te voorzien, maar 1 schroevendraaier en *bof* dat ding is los. :X

Succes ermee!

offtopic:
We got hit by a tur-naaaader again. :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• GeforceDDQ
Cybersteve:
Ik ga nog ergens kijken en anders zal ik je zeker wel even bebrullen oid :P. Ik woon zowel in Dongen (N-Brabant ;)) als in De Meern (leidsche rijn ;))

Casemodderpoel:
Ja, loop nu al tegen problemen aan :P En die lijm, dank je voor de waarschuwing, was al aan het denken over popnagels oid :) Bedankt :)

offtopic:
We got some mighty fine tur-naaders out there :P

301SQN

• collission
  • Niet online

collission

Popnagels werken perfect, beter dan nuts 'n bolts, omdat ze niet los kunnen raken. Dat is eigenlijk ook hun enige nadeel, want het verwijderen van een popnagel kan alleen met een boor.

Verwijderd

Ach je zult zoiezo moeten rekenen op ongeveer €30,- voor alleen al de hoekprofielen (2m lang = € 8,-). En een alu plaat kost iets van €20,- (100x50x1)

En de totale kosten zullen dan uitkomen op ongeveer €80,-
(ben zelf namelijk ook aan het orienteren :+ )

• GeforceDDQ
Ik heb net een soort compromis gemaakt tussen de laatste en de eerste schets :)
Ronde hoeken zijn niet mogelijk zonder enorme hoge kosten (lees: > 150,-).

Morgen dan nog maar gewoon gewone platen proberen te halen en zelf alles doen :)

301SQN

• collission
  • Niet online

collission

GeforceDDQ schreef op 01 november 2004 @ 17:35:
Ik heb net een soort compromis gemaakt tussen de laatste en de eerste schets :)
Ronde hoeken zijn niet mogelijk zonder enorme hoge kosten (lees: > 150,-).

Morgen dan nog maar gewoon gewone platen proberen te halen en zelf alles doen :)
gelul, ga naar een goed metaalbewerkingszaak (zoals de metaalmarkt in utrecht, daar heb ik m'n zooi ook gehaald) en het kan best goedkoop.

• GeforceDDQ
casemodderpoel schreef op 01 november 2004 @ 18:29:
[...]

gelul, ga naar een goed metaalbewerkingszaak (zoals de metaalmarkt in utrecht, daar heb ik m'n zooi ook gehaald) en het kan best goedkoop.
Dan loopt die gast me af te zetten :P
Lijkt me toch niet zo lastig ? Gewoon buigen :P Desnoods om een buis heen.
Lijkt me dat ik dat zelf ook wel kan :)
was ik namelijk wel van plan :P

[ Voor 6% gewijzigd door GeforceDDQ op 01-11-2004 19:53 ]

301SQN

Verwijderd

whoops, foutje...
;)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 20:11 ]

• GeforceDDQ
...

[ Voor 29% gewijzigd door GeforceDDQ op 19-12-2004 13:16 ]

301SQN

• GeforceDDQ
UPDATE

Na een lange tijd niet verder te hebben gewerkt (voornamelijk te weinig geld om meer aluminium platen te gaan halen :+) heb ik nu eindelijk weer tijd gehad om verder te kunnen.
Ook ben ik op vele aanraden (waarvoor dank :)) terug naar de tekentafel gekropen en verder gebrainstormd.

Zoals elke echt goede Custom Build PC moet hebben, zal ik ook hier een 'unieke' feature inbouwen. Om nog niet te veel gaan verklappen: het heeft iets te maken met het reservoir :) Maar aangezien ik nog wat vraagjes betreft het elektronica gedeelte heb zal er binnenkort wel weer een topicje verschijnen in de list ;)

De pics staan natuurlijk de startpost :) (die ik een klein beetje heb verversd :))
Moet er wel bijzeggen dat alleen de onderkant vast zit en nog niks bijgewerkt is (lees:geschuurd ed)
Nu is het wachten op de spullen van IA die al in november zouden moeten zijn verstuurd :/

301SQN

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
beetje bij beetje denk ik dat dit een hele hele mooie gaat worden, helemaal als je idee met je reservoir lukt ;) >:)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Goed bezig. Ziet er echt goed uit. Met name de hoeken enzo :)

*Bookmarked

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Mocht je geïnteresseerd zijn (en poen hebben...) bijna onderaan de pagina:
Panasonic UJ-825-B Slotload Slimline CDRW/DVD+/-RW/RAM Multi Drive
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=5

• GeforceDDQ
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:07:
Mocht je geïnteresseerd zijn (en poen hebben...) bijna onderaan de pagina:
Panasonic UJ-825-B Slotload Slimline CDRW/DVD+/-RW/RAM Multi Drive
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=5
Das is idd wel een erg mooi ding maar een beetje enorm buiten mijn budget :P
Ik had oa ook al gekeken naar NEC ND-6500A Slimline 8x Duallayer niet slotload maar ik heb:
a. Te weinig geld om even zo'n ding aan te schaffen :X
b. Al een dvd-speler en een duallayer dvd brander :P

301SQN

Verwijderd

*bookmarked*

ziet er wel leuk uit allamaal, suc6 ;)
petje af _/-\o_

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02

Khaine

Python liefhebber

@ TS :

Ziet er allemaal erg strak uit , maar net als bij elke andere casemod is deze arme student erg benieuwd wat het kostenplaatje is van jouw werkje ? Voornamelijk die hoekbeugels en alu-platen enzo.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• GeforceDDQ
Khaine666 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:27:
@ TS :

Ziet er allemaal erg strak uit , maar net als bij elke andere casemod is deze arme student erg benieuwd wat het kostenplaatje is van jouw werkje ? Voornamelijk die hoekbeugels en alu-platen enzo.
Dat kan ik gedeeltelijk vertellen, ik weet (en wil :P) sommige prijzen niet meer precies weten :+

Aluminium plaat 100x60cm bij Hornbach - circa 20,50 per stuk
Hoekprofiel bij Karwei - circa 7,50 per 2 meter
Hoekbeugel bij Karwei - paar euro per 4 (?)
Bouten en moeren - geen idee maar het kan nooit echt veel wezen :P
Bison 2 componentenlijm bij Karwei - circa 8,-

En natuurlijk de nog niet aanwezige materialen en hardware die ik later wel zal noemen :P

301SQN

• GeforceDDQ
UPDATE

De spullen van de IA zijn eindelijk gearriveerd nadat de buren het pakket al enige tijd bleken te hebben (terwijl er voor getekend moest worden). Gelukkig is alles in goede staat aangekomen en ben ik hier dan ook wel weer tevreden over.

Maar dan: De radiator blijkt niet te passen, tenzij de opticals weg gaan... Dus wat kunnen we doen ?
• Andere dvd-brander halen, een slimline, voor 120 euro die ik niet heb.
• De dvd-brander-laadje uit de zijkant laten komen, niet echt mooi ;)
• Andere radiator halen :*)

Nu ben ik vanmiddag dus langs de sloop geweest en daar een mooie radiator op de kop weten te tikken (figuurlijk mensen :+) voor 10 euro met de volgende afmetingen: 24cm lang x 13cm breed x 6cm hoog (zonder de aansluitingen dus :)). Nu kwam ik er dus de hard-way achter dat er nog pure koelvloeistof in zat, dus buiten even uitgespoeld alweer ik tot de volgende conclusie kwam: Er gaat heel veel water in, kwam heel veel koelvloeistof uit, het water wat eruit komt is glashelder en hij is niet lek :) Perfect dus

Ziehier dus mijn nieuwe aanwinst :)
Ook heb ik nog een foto van een atx mobo (voor P!!!) op een middenplaat erbij gedaan voor het gezicht :)

En nu dus weer lekker aftekenen en zagen ;)

301SQN

• Yemoke
jeuj eindelijk je spulle binne :P nu kun je eindelijk weer verder. jammer van de kleine tegenslag maar die heb je inmiddels alweer opgelost zie ik. ben benieuwd naar het uit eindelijke resultaat :D

offtopic:
ga je heel toevallig je oude radiator beware :+ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Yemoke op 15-01-2005 16:00 ]

• GeforceDDQ
Yemoke schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:57:
jeuj eindelijk je spulle binne :P nu kun je eindelijk weer verder. jammer van de kleine tegenslag maar die heb je inmiddels alweer opgelost zie ik. ben benieuwd naar het uit eindelijke resultaat :D

offtopic:
ga je heel toevallig je oude radiator beware :+ ;)
Ik ook :)

offtopic:
kopen :*) ?

301SQN

• GeforceDDQ
UPDATE

Na enkele leuke schetsen voor de fangrill te hebben getekend, ben ik er eindelijk uit. Het resultaat zal met de volgende update komen, die echter niet lang op zich zal laten wachten ;)

Ik zal al wel een paar hele grote tips geven (zie startpost :+) en nog wat shots van de radiator en een optical in de kast :) Ook nog een nieuw probleem: de kabel voor de opticals bleek te kort te zijn. Het stukje van master <> slave is een centimeter (of twee) te kort. Hiervoor heb ik echter al een nieuwe, 90cm, kabel besteld die een langer stuk zou moeten hebben.

btw, pics altijd in de startpost he ;) Ik wil de mooiste en wreedste casemod van 2005 en de mooiste startpost :P of iig genomineerd :+
/grootmoedig

[ Voor 21% gewijzigd door GeforceDDQ op 19-01-2005 13:51 ]

301SQN

• collission
  • Niet online

collission

GeforceDDQ schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:57:
UPDATE

Zoals elke echt goede Custom Build PC moet hebben, zal ik ook hier een 'unieke' feature inbouwen. Om nog niet te veel gaan verklappen: het heeft iets te maken met het reservoir :)
'Ik ga niet verklappen wat we gaan doen, maar neem je zwembroek mee.' 8)7
Zelfde idee. :P
Wat betreft het lengte probleem van die kabels, ik denk dat je al een heel eind komt als je het plastic eraf snijd tussen de connectors.

• GeforceDDQ
casemodderpoel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:05:
[...]

'Ik ga niet verklappen wat we gaan doen, maar neem je zwembroek mee.' 8)7
Zelfde idee. :P
Wat betreft het lengte probleem van die kabels, ik denk dat je al een heel eind komt als je het plastic eraf snijd tussen de connectors.
Naja, de nieuwe kabel is al besteld en betaald dus ik wacht wel gewoon even :+
Over dat zelfde idee, ja natuurlijk ga ik iets doen met me reservoir maar je weet niet wat :P Misschien ga ik wel een externe maken, maar misschien ook niet :+ Ach wat maakt het uit :+

301SQN

• GeforceDDQ
UPDATE
Ik heb vandaag eindelijk mijn fangrill af kunnen maken. Hoewel hij geeneens zichtbaar aan de onderkant zit, is het natuurlijk wel een belangrijk detail ;)

Het valt natuurlijk meteen op dat er nogal veel krassen op de onderkant zitten. Dit komt omdat de decoupeerzaag eroverheen is geschoven. Dat ding laat nogal veel krassen achter.
Dit zal echter geen probleem worden aangezien dit allemaal nog opgeschuurd moet worden :)

De randen waren natuurlijk dan wel erg grof en zwaar 'beschadigd'. Dus even met de dremel het ruige werk. Daarna rustig met de hand het fijne werk afgemaakt. Eerst met een grove vijl en vervolgens met een fijne vijl. (dat is logisch want andersom doen is nogal onlogisch :+)

Ook heb ik vandaag de 90cm UV blauwe ATA133 kabel ontvangen voor mijn opticals. Met andere woorden, dit moet morgen helemaal goed gaan komen ;)

Dan nog een stukje met de fans, door een leuk plastic randje naast de gaten voor de schroeven kon het moertje niet worden aangedraaid. Dit moest dus eerst even weggedremeld worden. Alleen blijkt dit nogal lastig fotograveren 's nachts met een goedkope digicam :+

Dan nu de pics, met als eerste het verschil tussen de kabels en het mooiste voor het laatst bewaard ;) Dan nog eventjes klein tipje: bekijk de grote versie's door te klikken want door die mesh is het compressen van de thumbs ed erg lastig ;)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn35.jpg[/img]
Het verschil tussen een 90cm en een 45cm kabel... ;)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/28.jpg[/img]
Stukje weggedremeld.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/29.jpg[/img]
Boutje met moer erin :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn30.jpg[/img]
Het gat.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn31.jpg[/img]
De fans met de mesh :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn36.jpg[/img]
De fans met de mesh in detail.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn32.jpg[/img]
De mesh aan de andere kant.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn33.jpg[/img]
Wederom de mesh aan de onderkant.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn34.jpg[/img]
De fan zelf achter de mesh :)
Nu vraag ik me af, lezen mensen dit topic nog wel ? Ik zie nogal weinig mensen posten namelijk. Misschien omdat mensen geen pics meer zien ? Die staan namelijk allemaal in de startpost ;) Maar ik zal voortaan hier ook de pics mee posten :) Maar ik zou graag willen weten wat anderen ervan vinden natuurlijk :) Dus laat wat horen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 22:23 ]

301SQN

Verwijderd

Mooi gedaan !

Volgende keer toch maar ff wat je moet uitzagen afplakken ? :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
zo jij gebruik al al ace fans ?

LinkedIn
BlackIntel

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ook heb ik vandaag de 90cm UV blauwe ATA133 kabel ontvangen voor mijn opticals. Met andere woorden, dit moet morgen helemaal goed gaan komen
Even een waarschuwing: ATA133 specificatie is tot 60 cm lengte. Daarboven is het signaaltechnisch niet meer binnen strikte specificaties te houden. Voeg gaat nog bij dat het 'rounden' van een kabel minder ruis voorkomt dan het netjes om-en-om liggen van data-aarde-data-aarde adertjes. Officieel bestaan 90 cm ATA133 kabels dus niet, laat staan rounded 90 cm ATA133 kabels.

Misschien, omdat je het gaat gebruiken voor je drives in plaats van HDs dat het niet erg zal zijn, maar hou rekening met de mogelijkheid dat je systeem straks gaat bokken omdat er fouten op kunnen treden.

( Zelf, op m'n werk, last gehad van een 3Ware Escalade 7500-8 ATA133 RAID controller die begon te mekkeren over CRC fouten waardoor de controller geforceerd was om een lagere overdrachtssnelheid te kiezen. Er bleek een tros van 4 rounded 90 cm ATA133 kabels in de machine te hangen. Mooi weg te werken hoor, die rounded kabels, maar de controller vond het dus minder leuk. De kabels gingen retour naar de leverancier en er kwamen 4 (single ended) 80-aderige platte ATA133 kabels voor in de plaats. En toen deed de 3Ware Escalade 7500-8 weer vrolijk 4 HDs in RAID5 op ATA133 snelheid. )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• GeforceDDQ
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:45:
Mooi gedaan !

Volgende keer toch maar ff wat je moet uitzagen afplakken ? :)
Dat was ik dus vergeten :X
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:55:
[...]

zo jij gebruik al al ace fans ?
Ja, dat had je al kunnen weten aangezien ik eerder heb gezegd dat mijn fans al november verstuurd moesten wezen ;)
JumpStart schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:21:
[...]

Even een waarschuwing: ATA133 specificatie is tot 60 cm lengte. Daarboven is het signaaltechnisch niet meer binnen strikte specificaties te houden. Voeg gaat nog bij dat het 'rounden' van een kabel minder ruis voorkomt dan het netjes om-en-om liggen van data-aarde-data-aarde adertjes. Officieel bestaan 90 cm ATA133 kabels dus niet, laat staan rounded 90 cm ATA133 kabels.

Misschien, omdat je het gaat gebruiken voor je drives in plaats van HDs dat het niet erg zal zijn, maar hou rekening met de mogelijkheid dat je systeem straks gaat bokken omdat er fouten op kunnen treden.
Ehu dat weet ik :) Ik wou eerst een 60cm kopen maar vanwege het prijsverschil en het zeker wetne dat het past bij een 90cm maar voor de laatste gekozen :) Ik denk dat ze het goed zullen doen met de dvdbrander en speler. Deze zullen niet zo kieskeurig wezen als een hdd of 3ware controller ;)

[ Voor 51% gewijzigd door GeforceDDQ op 22-01-2005 00:55 ]

301SQN

• Yemoke
GeforceDDQ is gewoon de meester al zegk het zelf :+

btje overdreve, maar netjes gedaan men :) word echt gooeed :D

[ Voor 11% gewijzigd door Yemoke op 22-01-2005 00:57 ]

• collission
  • Niet online

collission

Mooi gedaan tot nu toe! Ik vind alleen dat gaas geen porum. Helemaal als je weet hoe klein het is, ik heb het zien liggen bij de metaalhandel, en dat laat amper lucht door. Gewone fangrills of in dit geval die ene van Innovatek zijn een stuk mooier.

offtopic:
Een Escalade 7500-8 gaat maar tot ATA-100

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hoe ga je die lelijke slijtplekken wegmaken dan?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• GeforceDDQ
casemodderpoel schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:56:
Mooi gedaan tot nu toe! Ik vind alleen dat gaas geen porum. Helemaal als je weet hoe klein het is, ik heb het zien liggen bij de metaalhandel, en dat laat amper lucht door. Gewone fangrills of in dit geval die ene van Innovatek zijn een stuk mooier.
Tjah dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Feit is dat ik dit spul nog had liggen en deze fangrill dus helemaal zelfgemaakt (afgezien van de grondstoffen) is in tegenstelling tot een standaard fangrill aanschaffen en die eropschroeven. Natuurlijk vind ik die grill van innovatek ook erg mooi maar omdat tegenwoordig steeds meer casemods met deze grill worden uitgerust is dit een extra reden voor mij om deze te laten liggen. Als ik iets unieks wil, krijg ik dat niet door er een grill op te schroeven die iedereen al heeft.
Maar mocht blijken dat deze grill teveel problemen oplevert qua luchtstroom gaat ie er toch uit ;)
Scyth schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:20:
Hoe ga je die lelijke slijtplekken wegmaken dan?
De platen ga ik allemaal flink opschuren met een fijn korrelig schuurpapier. Dit zal hopelijk genoeg wezen om alles weg te krijgen. Mocht dit niet het geval wezen kan ik het nog polijsten of een andere plaat pakken en de onderkant opnieuw maken.

[ Voor 4% gewijzigd door GeforceDDQ op 22-01-2005 16:47 ]

301SQN

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Eej G! Ik heb me rot gezocht naar je topic! Maar, toch gevonden. :)

Dat persplex geeft echt een gave look bij de fans, ik ben benieuwd hoe dat er gaat uitzien in de case! Vooral door die barsten erin, een Borg effect. Sweet! :9~

btw, cu@tweakdsl! signed f :P

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je hem nu kunt laten uitzien zoals op het plaatje van je avatar, dan vind ik hem echt über!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zucht, kick anders ff geen oud dood topic. Gast is waarsch allang vergeten dat ie hier een topicje over maakte :( Zoals bij vele CIP's

• GeforceDDQ
Nope, dat is niet waar. Ik ben zelfs nog druk bezig met mijn case :)
Hoewel ik nu even geen pics kan uppen, zal ik even een mini-update doen, en dan morgen de volledige, grote, update. Dat ben ik jullie wel verschuldigd :X

Zoals al verwacht heb ik dus veel problemen met de maatvoering. Dat was al ingecalculeerd maargoed. Ik heb nu de eerste middenplaat erin. Die zit stevig vast :) Nu was ik van plan die te gaan polijsten maar eerst moet er natuurlijk het een en ander op gebeuren.
Immers, er moeten 2 hdd's, een elektromotor, een pomp, een reservoir en, het grootste probleem, een voeding op komen. En dat terwijl er enkele centimeters erboven al een mobo moet komen :X

Dus de hdd's en de voeding komen boven de opticals, daar hebben ze enkele centimeters aan de onderkant. Dus 2 gaten in de middenplaat en dan komen de hdd's en de voeding verzonken te liggen :) Het reservoir, pomp en motor moeten zo wel lukken :)

Ook heb ik wat leuks van mijn oom, die heeft zes aluminium platen geregeld, alleen dan 2x zo dik als ik nu heb. Dus daar ben ik natuurlijk wel dankbaar voor zodat ik het een en ander kan gaan vervangen :)

Voor een uitgebreider verslag + heel veel pics (ik ben jullie al 2 update's verschuldigd :X), zie morgen :)

sorry dat ik niet meer updatede, ik had niet verwacht dat er nog veel intresse zou wezen

Zie morgen :)

BTW, dat plaatje @ avatar is het logo. De kast zelf wordt waarschijnlijk geborsteld aluminium met chromen delen :)
Hoewel ik wel een ideetje had, als de zijkanten (inc. boven en onder) nu zwart (glimmend of geborsteld) worden gespoten, met dan groene lichtgevende strips (plexiglazen strips + ledjes) in de randen. Misschien is dat wel wat :)

[ Voor 13% gewijzigd door GeforceDDQ op 03-04-2005 22:27 ]

301SQN

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

ga je opaal plexiglas ervoor gebruiken ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• GeforceDDQ
Opaal => melkachtig ?

En waarvoor precies ? Ik gebruik nu namelijk transparant plexiglas voor de bovenkant en het plexiglas wat ik gebruik voor bevestiging ed is UV Blauw, maar zonder uv licht lichtblauw.

Als je de randen bedoelt, waarschijnlijk uv groen plexiglas, misschien geschuurd voor een wat meer melkachtig uiterlijk met meer gespreidere lichtopbrengst :)

Voor pics en update, vanmiddag, moet zo weer naar school :X

301SQN

Verwijderd

Ziet er goed uit.
Ga ik zeker blijven volgen :)

• GeforceDDQ
UPDATE
Eerst natuurlijk het slechte nieuws, ik heb de pics van het werken zelf niet meer. Die zijn weggedonderd dankzij een handige actie van mijn ma :X Maar natuurlijk hebben we het resultaat nog wel. En daar heb ik dan ook een shitload aan nieuwe pics van gemaakt ;)

Ik zal in deze update ook meteen even de miniupdate behandelen :) Deze c/p ik immers zo de startpost in voor de komende generaties :+

Zoals al verwacht heb ik dus veel problemen met de maatvoering. Dat was al ingecalculeerd maargoed. Ik heb nu de eerste middenplaat erin. Die zit stevig vast :) Nu was ik van plan die te gaan polijsten maar eerst moet er natuurlijk het een en ander op gebeuren.
Immers, er moeten 2 hdd's, een elektromotor, een pomp, een reservoir en, het grootste probleem, een voeding op komen. En dat terwijl er enkele centimeters erboven al een mobo moet komen :X

Dus de hdd's en de voeding komen boven de opticals, daar hebben ze enkele centimeters aan de onderkant. Dus 2 gaten in de middenplaat en dan komen de hdd's en de voeding verzonken te liggen :) Het reservoir, pomp en motor moeten zo wel lukken :)

Ook heb ik wat leuks van mijn oom, die heeft zes aluminium platen geregeld, alleen dan 2x zo dik als ik nu heb. Dus daar ben ik natuurlijk wel dankbaar voor zodat ik het een en ander kan gaan vervangen :)

Ook nog even over vragen of het eruit gaat zien zoals mijn avatar. Waarschijnlijk niet. Dat is namelijk het logo :P Mijn oorspronkelijke bedoeling was om geborsteld aluminium te gebruiken met chromen vlakken. Maar misschien, en dan ook friggin' heel misschien, spuit ik de zijkanten zwart glimmend en komen in de randen UV groen plexiglas :) Misschien dus ;)

Genoeg geluld, PICS!!!!11 ;)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn37.jpg[/img]
De bevestiging van de opticals :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn38.jpg[/img]
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn39.jpg[/img]
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn40.jpg[/img]
DVD Speler bevestigd
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn41.jpg[/img]
Ondersteuning voor de middenplaat :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn42.jpg[/img]
Shotje voor de ondersteuning van de middenplaat :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn43.jpg[/img]
Overviewshot :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn44.jpg[/img]
Ruimte tussen radiator en optical...
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn45.jpg[/img]
Ruimte tussen radiator en optical...
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn46.jpg[/img]
Weer een overview, dit keer met gat :+
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn47.jpg[/img]
Waar de hdd's ongeveer komen. (boven elkaar, 2 stuks)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn48.jpg[/img]
Het testen van de bevestiging, dit zal dus niet worden gebruikt ;)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn49.jpg[/img]
Overview
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn50.jpg[/img]
Overview :P
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn51.jpg[/img]
Overview met bovenkant :+
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn52.jpg[/img]
Bovenkantje met plexiglas :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn53.jpg[/img]
Dit plexiglas zal wel worden gebruikt voor de hdd's :)

Oh damn, ik had um wel even mogen schoonmaken, nu zie je duidelijk dat ik druk ernaast heb gezaagd :X
Waarschijnlijk komt er ook andere hardware in. Met een klein beetje geluk wordt deze kubus de trotse eigenaar van een DFI Lanparty Ultra-D met een Athlon 64 3200+ en een luxe Radeon X800XT :)

En ik heb zojuist de oude pics die verloren waren gewaand, teruggevonden in een donker hoekje @ webspace :P Als je ze wilt zien, zo uit de camera gerold, zie Stukje webspace met pics van hoofdzakelijk werken aan case :)

zo dat was een grote he :P

[ Voor 17% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 22:23 ]

301SQN

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nice :D.. super vet gemaakt...

echt een van de mooiste die ik heb gezien,, alleen waar gaat de lucht van radiator heen?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Je webspace is alleen toegankelijk met een loginnaam en wachtwoord.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
GeforceDDQ schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:19:

En ik heb zojuist de oude pics die verloren waren gewaand, teruggevonden in een donker hoekje @ webspace :P Als je ze wilt zien, zo uit de camera gerold, zie Stukje webspace met pics van hoofdzakelijk werken aan case :)
Dir is ww beveiligd, kan er dus niet in komen om de fotootjes te bekijken.

Wel een mooie mod btw, ga zo door :9

• GeforceDDQ
Whoops, mijn fout, ik heb de url gewijzigd, de juiste moet wezen : http://members.home.nl/geforceddq/temp/

Oh wat de radiator betreft, daar moeten natuurlijk nog gaten boven komen. En nee, die worden niet afgewerkt met dat gaas maar met iets anders ;)

[ Voor 42% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-04-2005 15:33 ]

301SQN

Verwijderd

vet man ziet er super uit, ben benieuwd naar het resultaat... waar heb je trouwens dat uv glas gehaald?

• GeforceDDQ
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:56:
vet man ziet er super uit, ben benieuwd naar het resultaat... waar heb je trouwens dat uv glas gehaald?
Dat heb ik eens bij een inkoopactie gekocht. Zal eens even kijken waar het toen vandaan kwam :)
Het kwam toen bij ACE systems vandaan :? :)

[ Voor 7% gewijzigd door GeforceDDQ op 05-04-2005 13:18 ]

301SQN

• GeforceDDQ
Maar eens lekker een ongeneerde crosspost maken dan :P
Hmm, /me GeforceDDQ doet het niet zo handig met mijn casemod in progress :X
Eigenlijk moet het voor Campzone afwezen, maar er moet nog wel flink wat aan gebeuren :X
Te weinig tijd dus om er eens lekker op los te experimenteren :P
Vandaar dat ik even enkele vraagjes had die het niet waard zijn om in een eigen topic te stoppen :P

Ik neem dat ik zonder problemen:
# De kabels van de netstroomaansluiting naar printplaat in de voeding enkele centimeters kan verlengen.
# Een gewone pomp met zo'n soort fan erin, kan wel degelijk op z'n zij kan werken.

En dan nog iets anders :P Ik heb een elektromotortje nodig, welke ik gewoon bij de elektroshop ga halen :) Maar hebben zij daar dan ook soort rails en tandwieltjes ?

Of zou ik beter mijn oude cd-rom speler kunnen slopen en daar het motortje en rails uit slopen :) ?
Damn, even opzoeken welk voltage, heb helaas geen multimeter meer :X
Verder heb ik vandaag de HDD-bevestiging afgemaakt en damn, dat ziet er sweet uit :D Het moest eerst ivm het ruimtegebrek maar als ik het nu zie, is dit veel mooier dan het oorspronkelijke idee :D
Ik zal morgen maar eens nieuwe pics maken, maar eerst even de batterijen opladen en verder met de voeding passend maken :)

301SQN

• Yemoke
he man ziet er weer goed uit, hopelijk krijg je hem voor campzone af en kun je er dan ff mee showen ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

over dat alu > ik ff blij dat ik gesponsord word :D

Ziet er vet uit :) maar er moet ook maar iets gebeuren met je rooster of je PC is zogoed als dood. toevallig geen stukje U-rubber eromheen ?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• GeforceDDQ
Welk rooster bedoel je precies ? Die aan de onderkant neem ik aan ?
Ja, daar ga ik wat anders voor in de plaats zetten ;) Daar ben ik dan wel weer een dagje mee zoet maar het is het allemaal waard he :)

Want ik word ook ongeveer gesponsord :P Ik heb namelijk van mijn oom 6 2mm dikke aluminium platen gekregen :) Dat vormt dus mijn buitenkant :) moet ik weer die bovenkant helemaal opnieuw doen :'( :D

301SQN

• Nox

Nox

Noxiuz

GeforceDDQ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:37:
Welk rooster bedoel je precies ? Die aan de onderkant neem ik aan ?
Ja, daar ga ik wat anders voor in de plaats zetten ;) Daar ben ik dan wel weer een dagje mee zoet maar het is het allemaal waard he :)

Want ik word ook ongeveer gesponsord :P Ik heb namelijk van mijn oom 6 2mm dikke aluminium platen gekregen :) Dat vormt dus mijn buitenkant :) moet ik weer die bovenkant helemaal opnieuw doen :'( :D
achso, ik heb ook een lieve oom :)

hopelijk krijg ik maandag mijn alu geknipt en dan kan ik ook de dremel erin zetten e.d. :) (alu knippen met slagschaar gaat netter zonder bramen)

• GeforceDDQ
v
UPDATE

Zoals gisteren toegezegd, de nieuwe pics van de HDD bevestiging zijn reeds gearriveerd ;)
Het bestaat uit een stuk hoekprofiel welke op de plaat vastgelijmd zit :) de plaat zelf is overigens nog niet vastgezet, vandaar een klein randje op sommige foto's Daar zit met een rubberen demping een stuk UV actief (blauw) plastic aan vast, waaraan vervolgens weer de HDD's aan opgehangen worden.
Dit zorgt voor een hele stille en mooie ophanging :)

De gehele constructie biedt ruimte voor 3 HDD's maar momenteel heb ik maar gaten geboord voor 2 stuks. Op de foto's zit er maar 1 HDD in, aangezien mijn eigen 2 HDD's nog druk in gebruik zijn ;)
Er kan er eentje bovenin, eentje in het midden (momenteel geen gaten) en eentje vlak boven de opticals helemaal onderin :)

En dan nu waar iedereen op heeft zitten wachten: de pics :P
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn54.jpg[/img]
De ene kant van de bevestiging, los
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn55.jpg[/img]
Bovenaanzicht
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn56.jpg[/img]
De HDD-kant
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn57.jpg[/img]
De HDD bevestigd
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn58.jpg[/img]
De HDD, maar dan van bovenaf
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn59.jpg[/img]
De constructie in de case :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn60.jpg[/img]
Nogmaals de constructie in de case
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn61.jpg[/img]
Nog eentje, maar dan dichterbij
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn62.jpg[/img]
En tot slot nog eentje vanaf de voorkant

zoals iedereen kan zien, zit het beschermingsfolie er nog omheen, dat blijft voorlopig ook wel even zo ;) Maar de gehele constructie, zelfgemaakt vanaf scratch uiteraard :), werkt perfect :)

En dan ga ik nu weer verder om iets soortgelijks te doen met de PSU, waar ook al te weinig ruimte voor is ;)
En ohjah, alles is natuurlijk klikbaar voor grotere foto's met veel meer details, ik zou zeggen, maak daar gebruik van :)

[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 22:23 ]

301SQN

• collission
  • Niet online

collission

Die HDD ophanging is echt een mooi stukje engineering. _O_

• GeforceDDQ
UPDATE

Jaja, zelfs in dit warme weer zitten we niet stil, Campzone nadert en de case moet eigenlijk wel bruikbaar wezen dan :) Vandaar vandaag even een mini-update :) * GeforceDDQ heeft bloed, zweet en tranen moeten doorstaan om jullie dit te brengen ! Naja, geen bloed maar wel zweet en tranen gezien de derdegraadsbrandwond op mijn vingers :|

Dit wordt de PSU-bevestiging. Wederom weinig ruimte, vandaar wederom verzonken. Maar dit maal moet de onderkant van de print afgescheiden worden zodat het geen contact kan maken, dus hoe doe je dat ? Door de onderkant te beschermen met plastic natuurlijk !

Het plastic is zoals altijd natuurlijk blauw UV Actief en de pics zijn zoals altijd klikbaar :)

De pics zullen alles verduidelijken :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn63.jpg[/img]
Het stuk plastic wat gevormd zal worden ;)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn64.jpg[/img]
De gaten in de middenplaat, links voor de PSU, rechts voor de HDD's
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn65.jpg[/img]
Het 1600watt martelwerktuig...
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn66.jpg[/img]
Het resultaat :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn67.jpg[/img]
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn68.jpg[/img]
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn69.jpg[/img]
Het resultaat met stukje plastic wat ik als model heb voor de PSU-printplaat :)

Tot slot, alleen het beschermingpapier is verbrand en zwart, het plastic zelf ziet er perfect uit :)
En ja, ik weet dat de ene kant langer is dan de andere, maar dat wordt gewoon afgezaagd :+
Later meer en grotere updates :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 22:23 ]

301SQN

• Yemoke
zoo ziet er weer goed uit man! wrom zie ik geen pic van je verwonding :p hopelijk heeft het geen belemmering voor de rest van je werk want dat zou erg zonde zijn. keep up the good work jonge :D

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Netjes,

Ik wou laats ook wat maken maar dat is helemaal in de **** gelopen.

Heb ik als troost maar een andere kast gehaald :9

ga zo door

*bookmarked

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Colin zegt:
[rml]GeforceDDQ in "[ CiP] Tetragonum"[/rml]

Colin zegt:
post, slet
Dus bij deze :) erg netjes, maar die fans beneden, gaan die niet veel stof staan happen?

De Nederbelg !

• GeforceDDQ
Die fans daaronder, ja daar ben ik wel bang voor ja :P Maar ik ga de boven en onderkant iig helemaal opnieuw doen, evenals de zijkanten denk ik :) Dan haal ik dat rooster weer weg en maak ik daar een gewone mooie fangrill van :) (eentje waar je wel vingers mee kan vermozelen >:) :+ )

Ohoh, nu is het weer uit met de pret :|

Zojuist is mijn laatste zaagje van mijn figuurzaag afgebroken :'( En ik heb geen reserve-zaagjes meer :/
Naja, morgen maar even langs de winkel dan :) Eerst even langs de dierenarts en dan even nieuwe zaagjes, polijstschijfjes ed halen :)

Want ik heb namelijk ook een speciale muismat voor bij de case, maar die is gisteren helaas beschadigd en nu moet ik dus eerst de diepe krassen eruit schuren :|

Maargoed mensen, voor de rest gaat het goed hier :) Mod on >:)

[ Voor 49% gewijzigd door GeforceDDQ op 19-06-2005 17:38 ]

301SQN

• GeforceDDQ
En stiekem gooi ik hier een updatetje in zonder pics helaas.

Alnu, Campzone nadert en eigenlijk moet het wel voor CZ af wezen, mijn huidige case is namelijk niet echt geschikt om mee te slepen ;) Dus er wordt weer erg hard aan gewerkt de laatste dagen en de komende dagen.

Allereerst is er aardig wat progressie gemaakt waarvan ik nog geen verslag heb gedaan hier.
Zo heb ik onder andere mijn HDD en PSU bevestiging afgemaakt, verbeterd en schitterend samengevoegd. Het past exact op de mm's precies, by design ;)
Ook heb ik de i/o-plate in de kast proberen te bevestigen, wat overigens gelukt is. Het moederbord past daar dus mooi in en alles past, wederom op de mm's af, precies :*)

Natuurlijk loop je dan ook tegen wat problemen aan... Zo was ik iets speciaals van plan wat ik nog niet eerder heb gezien in een casemod of iets dergelijks. Helaas moet ik dat er onder tijddruk voorlopig uit weg laten, maar na CZ ga ik het er hoogstwaarschijnlijk wel weer in proberen te maken :)
Dan heb ik ook een klein probleempje met de pomp waar ik geen rekening mee had gehouden, de pomp past namelijk wel, alleen de slang die aan de bovenkant moet niet :P Dus ik ga of een kniekoppelingsstukje eraan bevestigen of een andere pomp halen. Persoonlijk geef ik de voorkeur voor het eerste uiteraard. En dan nog een probleem met de radiator, er moeten aansluitingen op voor 10mm, welke ik ook reeds in mijn bezit heb, alleen de aansluitingen op de radiator zijn nogal te groot :X Dus wellicht een koppelstuk naar een kleiner formaat of iemand vinden die het hard kan solderen voor mij.

En tot slot, er moet natuurlijk ook aardig wat gebeuren en het volgende ga ik op kort termijn (denk aan enkele dagen) uitvoeren. Allereerst spacers in het test-mobo draaien en die vervolgens op een plaat bevestigen, van daaruit bepaal ik op welke hoogte de plaat moet komen en zodoende bevestig ik het mobo :) Uiteraard moet ook het reservoir, de pomp en de radiator in orde gemaakt worden, dat gebeurd dus ook. En ook enkele testjes met plexiglas, aluminium, schuurpapier en polijstmiddel ;)

Als dat allemaal gebeurd is, gaat alle hardware uit mijn huide case en ga ik langzamerhand alles overzetten, wat inmiddels wel tijd mag worden gezien de datum van de TS ;) Daarna pas alle bedrading en dergelijke. Tot slot komen dan de dikkere (2mm) aluminium platen als buitenkant aan de beurt, deze zullen nog een leuke behandeling krijgen en natuurlijk moeten er ook de nodige gaten geboord worden. Denk aan aan/uit-knop, opticals, ventilatiegaten, window en de i/o-plate ;)

Maar helaas mensen, morgen zal ik pas de pics kunnen uploaden. Dat kost allemaal wat moeite en 2 pc's (:X) waarvan eentje pas morgen weer beschikbaar is. Tot dan, stay tuned ;)

301SQN

Verwijderd

Ik zie alleen maar kruisjes? :(

Verwijderd

ik ook! 8)7

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 23:03
Ja hier ook geen waarneembare foto's :|

Specs

Verwijderd

I'm with stupid ^^

• Jellabie

Jellabie

eigenlijk wel erg.... als de fotos werken, posten jullie bijna niets, zijn de pics 5 minuten offline...

anyway... echt mooi werk :) en euh... ik wil je niet tegen komen op een lan hé ;)

De Nederbelg !

• GeforceDDQ
UPDATE

En stiekem gebruik ik dezelfde tekst als inleidend verhaal maar dit keer met pics :)

Alnu, Campzone nadert en eigenlijk moet het wel voor CZ af wezen, mijn huidige case is namelijk niet echt geschikt om mee te slepen ;) Dus er wordt weer erg hard aan gewerkt de laatste dagen en de komende dagen.

Allereerst is er aardig wat progressie gemaakt waarvan ik nog geen verslag heb gedaan hier.
Zo heb ik onder andere mijn HDD en PSU bevestiging afgemaakt, verbeterd en schitterend samengevoegd. Het past exact op de mm's precies, by design ;)
Ook heb ik de i/o-plate in de kast proberen te bevestigen, wat overigens gelukt is. Het moederbord past daar dus mooi in en alles past, wederom op de mm's af, precies :*)

Natuurlijk loop je dan ook tegen wat problemen aan... Zo was ik iets speciaals van plan wat ik nog niet eerder heb gezien in een casemod of iets dergelijks. Helaas moet ik dat er onder tijddruk voorlopig uit weg laten, maar na CZ ga ik het er hoogstwaarschijnlijk wel weer in proberen te maken :)
Dan heb ik ook een klein probleempje met de pomp waar ik geen rekening mee had gehouden, de pomp past namelijk wel, alleen de slang die aan de bovenkant moet niet :P Dus ik ga of een kniekoppelingsstukje eraan bevestigen of een andere pomp halen. Persoonlijk geef ik de voorkeur voor het eerste uiteraard. En dan nog een probleem met de radiator, er moeten aansluitingen op voor 10mm, welke ik ook reeds in mijn bezit heb, alleen de aansluitingen op de radiator zijn nogal te groot :X Dus wellicht een koppelstuk naar een kleiner formaat of iemand vinden die het hard kan solderen voor mij.

En tot slot, er moet natuurlijk ook aardig wat gebeuren en het volgende ga ik op kort termijn (denk aan enkele dagen) uitvoeren. Allereerst spacers in het test-mobo draaien en die vervolgens op een plaat bevestigen, van daaruit bepaal ik op welke hoogte de plaat moet komen en zodoende bevestig ik het mobo :) Uiteraard moet ook het reservoir, de pomp en de radiator in orde gemaakt worden, dat gebeurd dus ook. En ook enkele testjes met plexiglas, aluminium, schuurpapier en polijstmiddel ;)

Als dat allemaal gebeurd is, gaat alle hardware uit mijn huide case en ga ik langzamerhand alles overzetten, wat inmiddels wel tijd mag worden gezien de datum van de TS ;) Daarna pas alle bedrading en dergelijke. Tot slot komen dan de dikkere (2mm) aluminium platen als buitenkant aan de beurt, deze zullen nog een leuke behandeling krijgen en natuurlijk moeten er ook de nodige gaten geboord worden. Denk aan aan/uit-knop, opticals, ventilatiegaten, window en de i/o-plate ;)

Alnu, de pics :*)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn70.jpg[/img]
HDD en PSU bevestiging zoals het in de case komt.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn71.jpg[/img]
Hetzelfde maar dan in de case :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn72.jpg[/img]
Nogmaal :P
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn73.jpg[/img]
Nogmaal :+
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn74.jpg[/img]
Nu met voeding :)
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn75.jpg[/img]
Nog eentje maar dan van bovenaf.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn76.jpg[/img]
Het testmobo inclusief i/o-plate
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn77.jpg[/img]
Zoals het in de case zit.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn78.jpg[/img]
Aan de achterkant, komt uiteraard nog een aluminium plaat tegen.
[img]]http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn79.jpg[/img]
En tot slot eentje van binnenuit

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, stel ze gerust, graag zelfs :)
want eig ben ik het roerend eens met Jellabie...

Even voor de goede orde, ja de pics lagen eruit omdat ik bezig was alles naar een andere account te verplaatsen om beetje overzicht en ruimte te bewaren. Exucses voor het feit dat het eruit lag...

[ Voor 6% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 22:23 ]

301SQN

Verwijderd

Zijn die rekjes voor je hdd en psu van karton / houtachtige zooi gemaakt? Ziet er naar mijn mening een beejte cheapass uit. Zou je niet beter gewoon wat alu kunnen buigen ofzo of van hoekprofieltjes een klein frampje maken?

• Jellabie

Jellabie

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:46:
Zijn die rekjes voor je hdd en psu van karton / houtachtige zooi gemaakt? Ziet er naar mijn mening een beejte cheapass uit. Zou je niet beter gewoon wat alu kunnen buigen ofzo of van hoekprofieltjes een klein frampje maken?
le-zen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/tn69.jpg

Het plastic is zoals altijd natuurlijk blauw UV Actief
Tot slot, alleen het beschermingpapier is verbrand en zwart, het plastic zelf ziet er perfect uit :)
En ja, ik weet dat de ene kant langer is dan de andere, maar dat wordt gewoon afgezaagd :+
Later meer en grotere updates :)
Goh...

De Nederbelg !

Verwijderd

ow sorry, ik bleek nogal wat updates gemist te hebben.

• GeforceDDQ
Zo, voor de verandering maar eens een kleinere update :)
Moet het topic weer een beetje leven in blazen :+

Eerst de pics, dan het verhaal :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/80.jpg
Een testplaatje voor aftekenen van de gaten voor het mobo :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/81.jpg
En het mobo past ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/82.jpg
Vanaf de achterkant, niet veel ruimte ;) (ook zichtbaar de roest van het te polijsten gedeelte 8)7 , moet dus nog blanke lak overheen na het polijsten ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/83.jpg
Niet veel ruimte allemaal, zoals eerder gezegd, alles past op de mm's precies :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/84.jpg
Mijn nieuwe bovenakant, zonder gat op dit moment :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/85.jpg
Plaatje is wel wat dikker ;) Heel stuk dikker ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geforceddq/CiP/86.jpg
Snel even de platen tegenelkaar gezet voor een snelle impressie :P

Ok het verhaaltje :*)

De pomp komt in die loze ruimte achter de hdd's, daar krijg ik binnenkort kniekoppelingen voor :)
Een reservoir ga ik op maat laten maken aangezien ik niet zo handig ben met chloroform :X 8)7
En de radiator krijg ook verloopstukken :)

Het komt dus allemaal wel goed, ik ga binnen een paar dagen mijn hardware overzetten en aan de afwerking beginnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door GeforceDDQ op 07-07-2005 20:00 ]

301SQN

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Lijkt het nou zo of staat zo ongeveer alles op het 3e plaatje scheef? :P

Verder vind ik het nog steeds een leuke mod :) Ik ga binnenkort ook een kubus maken :)

Casemod: Cubeleon

• GeforceDDQ
Dat komt denk ik omdat ik EN met mijn brakke kop foto's heb staan schieten EN vergeten ben het ondersteuningsbalkje weer tevoorschijn te halen :P

301SQN

Pagina: 1 2 Laatste