Toon posts:

[CIP] Borg Cube

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.507 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na enige tijd nadenken en overleggen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en besloten het helse karwei op me te nemen om Xor'Arch te proberen te overtreffen, of tenminste te evenaren :)
Inmiddels heb ik toestemming gekregen van Euss om hier een CIP topic aan te wijden dus bij deze:
Als all time Borg fan (en Star Trek for that matter) kon ik het niet laten om de Borg Cube te willen vervolmaken.
Waar Xor' Arch karton gebruikt ga ik 2mm dik aluminium gebruiken, en waar hij alle verdere details binnnenin de Cube heeft gelaten voor wat ze zijn ga ik wel proberen die te maken.
Zoals gezegd heb ik er een flink tijdje over nagedacht en dus ook over hoe te werk te gaan...
Aangezien ik dit systeem gewoon voor m'n dagelijkse bezigheden wil gaan gebruiken moest er een full ATX mobo inpassen inclusief 2 opticals en 2 HDD's en de nodige PCI kaarten dus het eea moest niet te klein worden maar zeker ook niet te groot en lomp.
Ik ben naar de lokale ijzerboer gestapt en daar 2 platen aluminium af laten knippen van 2mm dik.
Deze op het werk ff haaks gezet tot 2 U vormige bakken die over elkaar passen en zo een kubus vormen van 33x33 cm.
Vervolgens een aantal gaten gezaagd voor IO shield, brackets, opticals, en PSU etc.
en een plaat zink op maat gemaakt die dient als 2e verdieping waar het moederbord op gemount komt.
Alles is nog in de "ruwbouw-fase" dus het ziet er nog niet allemaal even gelikt uit :|
Nogmaals: ik wil het er zo "echt" mogelijk uit laten zien (dus de buitenkant vergt nogal wat werk) met allerlei details zoals een "tractor beam", een waterkoelingsysteem dat door moet gaan voor een "warpcore" dus met een doorzichtig reservoir waar je groene vloeistof doorheen ziet stromen, en een "escape hatch" waar in de serie en films en Borg Sphere uitkomt.
Het leek me een beetje teveel van het goede en wat ver gezocht om er een bol uit te laten schieten als de CPU te heet wordt, dus heb ik er voor gekozen om een gat in het front te maken met daarachter een Akasa 12x12 groene led fan.
Aangezien deze krengen nogal wat herrie maken (en dat willen we niet) heb ik deze gelijk ff gemod en met een voorschakelweerstand op de 5V aangesloten met het gevolg dat hij mooi langzaam en stil draait. De leds moeten wel fel branden, dus heb ik deze gewoon op de 12v gelaten. Dit alleen vond ik niet tof genoeg dus heb ik op m'n werk ff lopen rondstruinen en een oude radiaal ventilator van een CV kachel gevonden. Nadat ik de schoepen heb omgedraait ziet het er zo uit.
Deze komt tussen het gat en de fan als een soort tunnel. Aan de buitenkant net achter het gat komen nog een paar plaatjes alumin, die de "deuren" moeten voorstellen.
Dit is het punt waar ik nu ben aanbeland. Het afwerken van de fan komt later. Ik ben hard bezig en op het punt om de volgende stap te gaan doen: de voeding modden want dat moet een "Borg distribution node" worden. Dus hier gaat nogal wat werk in zitten en betekend dat ik de pc nu toch echt off-line ga halen en m'n oude PIII 800Mhz weer ff ga aanzwengelen om gewoon op het net te kunnen om oa te updaten :)
Ook ga ik alle voedings kabels vanaf de Dist.Node naar de hdd's en optical en mobo voeren door de inmiddels wereldberoemde doucheslangen. Dit heb ik inmiddels in meerdere kasten gezien en is misschien niet origineel meer, maar hoort helemaal in de Borg wereld thuis dus ik ontkom er niet aan :)
Ik zal proberen in iedere dag de vragen c.q opmerkingen te beantwoorden (waar nodig) en tenminste 1 keer per week een update te maken met foto's.
Alle updates zullen hier in het start topic geplaatst worden om het eea zo netjes mogelijk te houden....
Enjoy! en alle opmerkingen zijn welkom! _/-\o_

update 09-09-2004Inmiddels na al jullie reacties mijn ideeën hier en daar wat bijgesteld.
De kast wordt wat aangepast qua uitvoering. omdat de "dubbele U" niet echt praktisch blijkt. Ik laat de onderste zoals hij is, en de bovenste zaag ik in 3 losse stukken zodat ik die onderling vast kan zetten, en de zijkant onafhankelijk open kan maken om de binnenkant te kunnen zien...
Die voeding ligt inmiddels uit elkaar en wordt de komende dagen gemod tot "distribution node". Deze zal aan de bovenplaat komen te hangen ipv achter-onder want dat is zonde en wat krap :| en zweeft dus straks boven het mobo.
Hij wordt compleet met een plasma cilinder, met groene of blauwe vloeistof ala "reactorfluid". 8) en de slangen eruit die naar de div (rand)app gaan (opticals, hdd's en mobo)
Zaterdag of zondag weer een update met de eerste foto's van de voeding...

update 11-09-2004
Gisteren en vandaag zoals gezegd bezig geweest met het ombouwen van de voeding... Die moet gaan lijken op een distribution node of plasma conduit...
Dit zijn de laatste foto's van de voeding zoals ie tot afgelopen donderdag in m'n kast heeft gezeten... De laatste zoals hij eruit ziet in " exploded view" :D
Gisteren op werk ff een bakje van zink in elkaar gezet als nieuwe behuizing...
Ik heb daar bewust voor gekozen omdat het dun en toch stevig mat. is en veel op voorraad op werk dus...goedkoop >:)
Daarna ff gekeken of de voeding erin paste... ja dus!
Een paar hoeklijntjes hier en daar in de bak gemaakt, en na veel boor, schroef en plak werk ziet hij er zo uit. Nog lang niet af, maar het begin is er...
Niks geen verzonken schroefjes en fijn afgewerkt spul... Just Borg Style lekker industrieel met grove schroeven; "Function before Form"!
Laat me ff weten wat jullie van de traanplaat folie vinden. Het is niet origineel ik weet het, maar zonder ziet ie er zo kaal uit.. en ik beloof dat het bij de voeding blijft... :)
Keep the comments coming! Ik doe veel ideeën en inspiratie op uit jullie commentaar.... tnx! _/-\o_

update 16-09-2004
Vandaag een klein update-je....
Ik heb eindelijk de rubber doorvoer tules gevonden die Ediejoh ook gebruikt heeft voor zijn Lian-Li nadat hij me vertelde waar ik ze kan krijgen. tnx Ediejoh! _/-\o_
Ik had al gaten geboord in mijn zelf gemaakte voeding behuizing, maar die bleken lang niet groot genoeg. Ze waren 13 en moesten 16,5 worden anders konden de doucheslangen met de tules erom er lang niet doorheen.
Het was evengoed een crime om ze erdoor te krijgen :( zonder dat die gekke dingen helemaal afwikkelen, maar het is gelukt... :)
Ik wil binnenkort nog wel ff kijken of de met kunststof omwikkelde variant niet beter is dan deze, maar voorlopig zitten ze zo prima, en nadert de voeding weer wat meer zijn einddoel.
Met een beetje mazzel krijg ik hem dit weekend af... :P
Dit is hoe ie er nu uitziet...

update 22-09-2004
Ook dit keer een kleine update vanwege tijdgebrek afgelopen week, en het missen van een aantal onderdelen voor de voeding, die binnenkort binnen komen van een IA ;)
Zoals gezegd weinig gedaan aan de voeding dus daarom de kast maar even onder handen genomen. De bovenste "U" in 3 stukken gezaagd, en met een paar alu hoeklijntjes bevestigd zodat 1 kant kan blijven zitten en de boven en rechter zijkant opengemaakt kunne worden voor show of onderhoud...
De voeding heb ik aan de bovenkant bevestigd waar hij uiteindelijk ook komt als ie af is.
Ik zei het al eerder... hij is verre van af want de koeling moet er nog in gemaakt en een toffe Borg look geven zodat hij door kan voor distribution node oid.
Ik wil dit doen door een doorzichtige halve cylinder te maken van glasheldere epoxyhars, en daar blauwe gel in te doen met licht erachter of, als ik iets beters tegenkom, iets wat hem doet lijken op het eerder genoemde...
Ik heb ff twee plaatjes geschoten van de kast van buiten en binnen zoals hij er nu uitziet...
De binnenkant is puur om een idee te krijgen van hoe het er straks ongeveer uit komt te zien. De kabels ed moeten nog ingekort en weggewerkt worden.
Ik ben nu 4 dagen pleite dus pas naa het weekend weer tijd voor mod activiteiten.
Tot die tijd zijn opmerkingen natuurlijk gewoon welkom! :)

update 30-09-2004
Niet echt een update met foto's vandaag, (die hoop ik morgen weer te kunnen posten) maar meer een update van het plan ;)
Ik ga er waarschijnlijk een Tactical Cube van te gaan maken (oa te zien in Star Trek Voyager) om in ieder geval nog een beetje origineel te zijn qua ontwerp en hem dus zo min mogelijkop die van Xor"Arch te laten lijken. Zo hebben we allebei een uniek apparaat.
Dit is dus die tactical cube zoals mijn kast er dan ongeveer uit zou moeten komen te zien.
(grappig detail is dat de maker van de site de foto op z'n kop heeft geplaatst als je het mij vraagt) :P
Het vergt wel nog een beetje meer van m'n skilz maar is tegelijk ook een grotere uitdaging...
Ik ben bezig met een 3Dsmax ontwerpje van de inhoud van de kast zodat jullie mijn plannen wat beter voor de geest kunnen halen. Die post ik binnenkort in dit topic.

update 02-10-2004
Vandaag eindelijk weer iets kunnen doen aan de case.
Ik heb de voeding even gelaten voor wat hij is omdat er gewoon nog teveel onderdelen voor ontbreken dus heeft verder werken op dit moment ook geen zin...
Ik ben maar begonnen met de rest.
Ik heb bedacht dat ik de koeling van de CPU voor een deel wil handhaven maar gewoon ga modden zoals de Borg dat ook doen.. :) Assimileren die hap!
De koperen Zalman waaier blijft gewoon in tact en op de cpu, maar de bestaande 90x90 koelvin moet plaatsmaken voor een 80x80 fan die zijn lucht direct uit de buitenlucht onttrekt, zodat is een kleinere fan geen probleem is.
Ik heb een koperen bakje om de fan gemaakt die helemaal aansluit ,dus geen valse lucht...
Daarin komt een gat van 80mm (want zo doet ie niet veel ;) )met daarop een koperen pijp van 80mm en 10cm lang. Deze stopt net boven de Zalman " waaier" en blaast er dus direct op. In de koperen pijp komen groene leds die er een typisch Borg effect aan geven en de waaier mooi uitlichten. Ook maak ik allerlei gleufjes in de wand van de pijp zodat er ook aan de zijkant licht uit komt. Samen met allerlei buisjes en andere uitsteeksel :) moet het een typisch Borg look krijgen.
Ik heb ook al vast de gaten in de bovendeksel van de cube gemaakt waar de fans hun lucht naar binnen c.q. naarbuiten blazen.
De tweede fan is voor de uitblaas van de voeding.
Tenslotte alvast even een sneak preview van de binenkant met het moederbord er zo goed als op de goede plaats in...
volgende update over een paar dagen.... Ik krijg er steeds meer zin in! :P

update 06-10-2004
Gisteren de "fanpipe" zoals ik hem vanaf nu noem, in elkaar gesoldeerd.
Eerst een gat in het bodemplaatje geboord, en daarna de pijp erop gesoldeerd.
De ruwe vorm is nu af en gereed voor afwerking.
Je ziet nu de soldeer tin nog duidelijk zitten maar dat gaat de komende dagen veranderen.
Ik ga hem helemaal schoon schuren en op polijsten. Daarna gleufjes erin maken met de dremel en allerlei buizen (lees: draden) erom maken en verlichting in maken. Ik ga de pijp spuiten met blanke lak zodat het koper mooi van kleur blijft, anders wordt ie lelijk dof en vies.
Als het af is wordt de Zalman koelvin mooi uitgelicht met ik denk blauwe of rooie laserleds voor een echt spooky Borg effect.
Hier weer ff een sneak preview van hoe het straks in de kast eruit moet komen te zien. Ik blijf het zeggen: Alles verkeerd nog in ruwbouw staat, dus niets is zoals het er straks uiteindelijk uit komt te zien.
Have patience my friends! B)

UPDATE 16-10-2004
Het heeft ff geduurd, maar toch weer een update-je...
Wegens het inmiddels legendarische tijdgebrek, weer niet zo heel veel kunnen doen, maar alle beetjes helpen.. toch :?
Vandaag maar weer aan de voeding verder gegaan omdat die toch vandaag of morgen af moet... Ik heb een tijdje gezocht naar een haakse fanduct, maar nergens gevonden wat ik zocht. Dus...de metaalwerkplaats maar weer ingedoken en er zelf een geknutseld van zink.
kijk zo ziet het er natuurlijk niet uit dus ff wat schuur en vijlwerk...
...en dan wordt het al wat beter, maar we zijn er nog niet...
Zo, weer ff wat traanplaat folie erop, de deksel van de voeding ingeknipt en aangepast en dan ziet het er allemaal weer een stuk beter uit.
Zoals je kunt zien heb ik ook al het grootste deel van de tin van de koperen fanpipe afgeschuurd en ziet die er al een stuk beter uit dan eerder deze week.. :7
Volgende stap... een uitsparing in de zijwand van de kast maken zodat er ook lucht aangezogen kan worden...wel zo handig toch? :P
Met een beetje geluk komen de leds ed ook snel binnen van de IA zodat ik de rest van de voeding ook af kan maken.
Ik heb me vandaag door Sniek laten overtuigen van het nut van een waterkoeling in mijn systeem, dus de Zalman waaier zal waarschijnlijk later dit jaar plaats gaan maken voor een Thermaltake BigWater systeem,
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005BigWater/cl-w0005.jpg
die er erg tof uitziet met de blauwe led's (al ga ik die waarschijnlijk rood of groen maken) en de groene vloeistof in het systeem.
De fanpipe krijgt dan ook een andere functie... namelijk de resterende warme lucht uit de kast afzuigen en naar boven uitblazen.
Onder in de kast komt namelijk een in-blazende fan zodat er een zo optimaal mogelijke airflow in de kast komt. (althans dat hoop ik :P)

UPDATE 16-11-2004
Een maand verder en eindelijk weer een update!
Ik heb zoals jullie hebben kunnen lezen een behoorlijk hectische verhuizing achter de rug, en nog wat andere familiaire aangelegenheden, dus tijd voor modden was er even niet... :(
De voeding nadert zijn uiteindelijke fase... Ik heb de draden inmiddels opnieuw getrokken, al zijn het niet de standaard PC draad kleuren maar installatiedraad kleuren geworden. ( Je bent elektricien of je bent het niet :P ) En ik heb de binnenkant bekleed met Akasa geluidsdempende matjes om het ergste geluid te dempen in de hoop een zo stil mogelijke voeding te krijgen...
(Dit was halverwege het opnieuw bedraden, de foto van hoe hij eruit ziet als ie klaar is volgt later)
Deze week wil ik hem echt helemaal af krijgen inclusief de verlichting, al heb ik de leds nogsteeds niet binnen van de IA, dus ik weet niet of dat gaat lukken. :|
Ik heb vorige week ook nog een gaatje gevonden om mijn mobo te stealthen.
Eerst even langs...."dat zeg ik".... gegaan voor een mooie plaat aluminium met vierkante gaatjes... (0.8mm dik, want die is lekker licht en nog redelijk te betalen)
Dit is het materiaal waar het mobo mee gestealth gaat worden.
Na enig zet en dremel werk zag het er zo uit:
De enige dingen die ik eruit wilde laten steken zijn de koeler (zolang die er nog op zit) en de PCI en AGP kaart(en), omdat dat eigenlijk niet anders kan zonder het te lomp te maken. Deze gaan trouwens nog wel weggewerkt worden met hetzelfde plaat materiaal. Ik wil er nog een soort kastje omheen maken zodat ook deze prints (bijna) niet meer te zien zijn.
Hier nog ff wat plaatjes van verschillende kanten.
Ik heb de locale PC boer zo gek gekregen om 54 messing mobo spacers te sponsoren (anders lazerde hij ze toch weg :P ) en zo genoeg afstand gekregen om geen contact te maken met de componenten op het mobo.
Tot slot weer even een sneak preview van hoe het er straks ongeveer uit moet komen te zien...
De bedoeling is om onder de plaat aluminium CCFL's of CCFL-strips te maken om er een groene gloed onder te krijgen.....
WORDT VERVOLGD!

MINI UPDATE 24-11-2004
Vandaag niet echt iets te melden qua modwerk, maar wel dat ik het hoog tijd vond voor een "proefritje" met de nieuwe kast :)
De voeding is volledig bedraad, maar qua afwerking nog niet af vandaar dat ik er geen foto's bij plaats.
Ik kon niet w8en tot alles af was en heb de boel ff zo goed en kwaad als het ging in de kast gebouwd en aan gesloten. en tot nu toe past alles perfect 8)
Vervolgens met de vingers in de ogen en oren dicht (of was het nou andersom :P ) de aan uit knop in gedrukt..... en wat denk je!!?!? STARTEN>LOPEN!!! :7
Sterker nog...ik post dit berichtje met de Borg Cube zelf!
Hij loopt als een zonnetje, en zelfs nog best stil ook! Had ik niet echt verwacht aangezien ik de fan van de voeding al een keer op 12v had aangesloten en een verontrustende herrie hoorde :/
Maar de voeding blijft verbazingwekkend koel dankzij mijn ingenieuze systeem O-) en daarom loopt de koelfan ook maar op halve kracht. Dat en de fraai gevormde kast :r en de AKASA isolatie matjes hebben er voor gezorgd dat de db's van de voeding echt tot een minimum beperkt zijn gebleven.
Zelfs terwijl m'n AMD 2500+ op 3000+ draait en ik ff MoHPA heb gespeelt wat nou niet meteen het uiterste, maar toch best wat van mijn systeem vraagt... :)
Nou, ik ben er errug blij mee dus kan ik weer met opgeheven hoofd verder modden. LATORRRRRRRRRR!

UPDATE 11-12-2004
Eindelijk! Weer wat te melden!
Vandaag weer eens een gaatje gevonden in mijn (op het moment) schaarse tijd.
Zoals al eerder gemeld wilde ik op het rooster over het mobo ook nog een apart roosterwerk maken over de VGA en PCI kaarten.
Dus weer ff de metaalshop van werk ingewandels en het eea aan alu rooster wat ik nog over had van het mobo op maat geknipt en weer in de gewenste vorm gezet.
Dit is het resultaat:
Ook de opticals en HDD's konden wel wat stealthting gebruiken dus ook die moesten er aan geloven zoals een klein beetje te zien is in de laatste foto.
Voorlopig moet het systeem ff zo draaien want ik heb tot aan januari 2005 geen tijd meer om meer te doen ook al zou ik graag willen.

*** Ik wil bij deze nog wel ff MetalRush onsterfelijk maken door hem te bedanken voor de toffe actie van afgelopen weekend. 8)
Hij heeft mij namelijk zijn fanschakeling voor de 12x12 fan voor in de kast geheel kosteloos gesponsord en opgestuurd. Ik had een week of wat geleden ff contact gehad met de bouwer ervan en die beloofde mij er 1 te maken voor me, maar bij dat eerste mailtje is het namelijk gebleven :(
Ik wou deze schakeling gebruiken om het idee te wekken dat de grote fan (bijna) stilstaat want dat lijkt me een errug tof effect in de cube. De schakeling die MetalRush me stuurde doet dat namelijk, en hij had hem min of meer over en vond het kl*te voor me dat het niet gelukt was bij de bouwer, dus daarom was hij zo gul en tof om hem aan mij te geven.
Ruud...nogmaals BEDANKT MAN! ECHT SUPER!! _/-\o_
That's what the GoT is all about to me!! ***

Nou... vanaf mijn kant allemaal alvast een SUPER 2005 gewenst, en tot de volgende update!
Keep your shields up, or you will be assimilated....

UPDATE 28-12-2004
OK toch nog ff een kleine update voor het eind van het jaar! :P
Zoals te lezen is op pag. 8 van dit topic, heb ik vandaag de fatale blunder begaan om mn mobo om zeep te helpen :(
Ik ging iets te enthousiast met de tang om en dat kostte me een SMD IC :|
Maar goed, een goede reden om het eea grondig te herzien, en mn werkwijze aan te passen.
Vanaf vandaag ga ik niets meer testen met de originele componenten voor m'n pc Die blijven in m'n oude A-open kast die ik van "bijna papa" CyberSijp :P heb gekregen, en ga ik alles offline maken en uit proberen. Aangezien ik het meeste nu toch wel heb bedacht en uitgeprobeerd voor de binnenkant en dus toe ben aan de buitenkant is dat geen prob, eerder een must...
Ik heb zojuist een nieuw mobo besteld, (weer een Asus A7N8x maar dit keer de x-E versie met dual channel mem, en soundstorm 5.1 audio, wifi slot en firewire aansluiting! 8).
Zo blijft al mn werk in tact en hoef ik niet qua indeling weer opnieuw te beginnen.
Ik ga wel de voeding helemaal veranderen, want de doucheslangen zien er mooi uit, en werken in de kast van collega modd'ers maar in deze cube is het echt gekkenwerk!
Ik laat wel de voedingsbehuizing voor het grootste deel intact, maar de slangen moeten plaats maken voor iets vast, want het in en uit elkaar halen van de kast is nu echt een crime, en vanwege te weinig ruimte is de kans op sluiting erg groot.
AAMOF: Ik mag blij wezen dat ik voor de "armourplating" om m'n mobo heb gekozen want die heeft al een hoop narigheid voorkomen. (maar zelfs die kon mijn fatale fout niet voorkomen :'( )
Nou ja dat is echt voor het nieuwe jaar want donderdag krijg ik mn nieuwe speeltje binnen en ga ik eerst zorgen dat mn systeem weer in mn oude vertrouwde kast komt, want nog een nieuw mobo en dat TFT scherm wat ik wil kopen binnenkort zit er dan niet meer in (en dat willen we niet ;) )
In januari zal ik ook de foto's uploaden van de fan schakeling die ik van MetalRush heb gekregen, want die werkt, al is het niet met de 12x12 Akasa fan om de een of andere duistere }) reden :? Maar ook die komt denk ik op de schopstoel want het wordt waarschijnlijk toch een tactical cube en die hebben geen escape hatch aan de voorkant, dus... we zien wel!
Good luck and Happiness in the new year for y'all, and may GoT kick ass in 2005!

UPDATE 04-01-2005
IK BEN ERRUG VERDRIETIG..... EN PISSED!
Tot overmaat van ramp crashed mijn 2e HDD vandaag, waardoor ik alle bestanden (40gig) helemaal kwijt ben!
Nou stond er de usual shit op, maar ook heel veel foto's van mn zoontje van 2 en zo'n 15 gig aan mp3's, en de wereld aan progjes en ander "geleend spul". Die mp3's en progjes daar kom ik wel overheen, maar die foto's... :(
Ik heb er in het verleden al gelukkig wel een zooitje op CD gebrand, maar niet de nieuwste. De schijf had al wat kuren, en ik wilde vandaag de hele zooi back-uppen en een verse schijf gaan aanschaffen (als ik toch geld aan het uitgeven voor een nieuw mobo...) maar dat was dus te laat.
Ik weet dat het totaal off-topic is, maar ik wou het gewoon ff kwijt, want ik baaaaaaal echt als een stekker.
Het enige wat ik nog ga proberen, is de HDD in de vriezer leggen en dan proberen of ie het weer ff wil doen (zoals in GoT al meerdere keren is besproken), maar ik heb er een hard hoofd in.
Data recovery zit er ook niet echt in aangezien er geen geldboom in de tuin groeit (welke tuin?) en ik ook weer een NOPPES had in de staats van oud en nieuw!
Nou ja I'll keep you updated. Tot die tijd: R.I.P MAXTOR 40Gig HDD...Je was me erg lief :'(

Mijn to-do-list:
- Voeding afbouwen
- Nieuwe draden trekken door doucheslangen
- Fanpipe afmaken
- HDD's en opticals "cloaken"
- Binnenkant kast afwerken (waarschijnlijk antraciet spuiten)
- (Waterkoeling systeem inbouwen)
- Mobo cloaken met geperforeerd aluminiumplaat
- "Tractor-beam" maken met groene Luxeon Star (47.000mcd 8))
- De hele boel "opleuken" met CCFL's en LED's
- etc. etc. etc .....

update 26-04-05
Okee, de kogel is door de kerk.
Ik hang de Borg cube voorlopig aan de wilgen...maar niet voorgoed!!!
Ik ben vastberaden om hem ooit af te krijgen, maar ga me nu richten op een ander project omdat ik creatief gezien een beetje vast zit wat de cube betreft, en omdat de cube nog ontzettend veel tijd gaat vergen en ik die voorlopig niet heb, en ik nu wel eens een kast wil die ook dicht kan :P

update 06-08-05
Tot zo ver dit topic voorlopig want door allerlei ontwikkelingen en bezigheden in de privësfeer stop ik ff helemaal met modden. Zodra ik een zee van tijd over heb en een fatsoenlijke werkplaats waar ik alles op m'n genakkie kan doen ga ik weer verder, maar dat zal nog wel ff duren...
Cybersteve out....

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 07:55 . Reden: update11-12-2004 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
Ziet er leuk uit. lijkt me ook wel leuk. Ik ben benieuwd of die mooier wordt dat de andere... hoop het antuurlijk wel :7

Ik hou dit topic in de gaten _/-\o_

sterkte ermee!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit lijkt me een zeer stoer project. Ik houd ook wel van StarTrek en heb menig Borg schip gezien, en er ook nog een paar keer zelf in rond gelopen in de PC games van StarTrek. Als je dit zo goed gaat doen als je zegt dat je gaat doen dan volg je de Borg wel keurig na met hun streven naar perfectie.

CaseJunkies, prepare to be assimilated ;)

offtopic:
Bijna zelfde nick als mij joh :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 08-09-2004 23:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ben benieuwd. Als je een Borg distribution node wil gaan nabouwen ben je wel even bezig denk ik zo :). Ik vind de bestaande borg cube DE mooiste casemod, maar ben benieuwd of je hiermee hem kan overtreffen. Vraagje:
Deze komt tussen het gat en de fan als een soort tunnel. Aan de buitenkant net achter het gat komen nog een paar plaatjes alumin, die de "deuren" moeten voorstellen.
Over welke deuren hebben we het nu ? Een borg cube heeft volgens mij geen deuren. Alleen een sphere heeft een soort deur, maar een cube...nog nooit deuren gezien :P

Verwijderd

Topicstarter
Over welke deuren hebben we het nu ? Een borg cube heeft volgens mij geen deuren. Alleen een sphere heeft een soort deur, maar een cube...nog nooit deuren gezien :P
Goed kijken in bijv. First Contact. Daar zie je een sphere uit een cube ontsnappen en daar gaan een paar levensgrote deuren voor open!

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-astris-scientia.org/scans/mechanics/borg-escape.jpg

op deze foto zie je het nog net een heel klein beetje (is uit First Contact)
en zo moet het er ook ongeveer uit komen te zien...

Verwijderd

Voor de goede orde: de maker van de originele Borg-cube deed dat niet in opdracht van CaseJunkies maar geheel uit vrije wil. Op verzoek hebben wij wel de CaseView geplaatst en onze traffic voor die maand heel snel er doorheen gejast! Als ie minimaal net zo mooi wordt mag ie ook op de frontpage van CJ. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 23:46 ]

Verwijderd

Over welke deuren hebben we het nu ? Een borg cube heeft volgens mij geen deuren. Alleen een sphere heeft een soort deur, maar een cube...nog nooit deuren gezien
kijk maar eens naar First Contact
Daar ontsnapt een Sphere uit de Cube zodra Starfleet de Cube gaat opblazen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de update pureoptical!
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken zoals ik het wil en hoop, en hou me dan zeker aanbevolen voor een ereplaatsje op jullie site! :*)

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:02
Hier nog een Star Trek fan.
bij deze bookmarked, ben zeer benieuwd hoe hij er zal gaan uitzien.
Veel suc6..

apollo13

Verwijderd

Mooi, ik zal dit project ook volgen! Ik hoop dat ie de originele overtreft, maar dat is een moeilijke klus! succes!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 00:32 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:43:
[...]

Goed kijken in bijv. First Contact. Daar zie je een sphere uit een cube ontsnappen en daar gaan een paar levensgrote deuren voor open!

[afbeelding]

op deze foto zie je het nog net een heel klein beetje (is uit First Contact)
en zo moet het er ook ongeveer uit komen te zien...
Ik dacht dat alleen een sphere zo'n deur had, maar ook de cube dus _/-\o_ Ik dacht bij deur aan iets vierkants en kon me niet voorstellen dat een cube dat zou hebben. Maar deze "deur" heeft een sphere ook. Ben benieuwd hoe dat resultaat wordt :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kun je niet op een of andere manier zo'n laserschijf er in verwerken die normaal boven zo'n "nis" staan.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/laserschijf.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
kan je de pics ergens anders hosten?
Lycos wil ze niet meer laten zien :X

keep trying...

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 09 september 2004 @ 00:34:
Kun je niet op een of andere manier zo'n laserschijf er in verwerken die normaal boven zo'n "nis" staan.
Is ook een tof idee maar die dingen zijn meestal nogal groot, en dan is de verhoudin een beetje zoek.
En bijdewee.... de kast is maar 33x33x33 en daar moet de rest ook nog in :)[

Verwijderd

Topicstarter
Lycos pleegt momenteel onderhoud aan de server(s) en het webcenter en alle daaraan hangende sites zijn dus tijdelijk offline... 8)7
Als het goed is is over een paar uur ofzo alles weer beschikbaar.

Verwijderd

Die grap met die fan is echt super. Daar zou ik dus nooit opgekomen zijn.

Verwijderd

Je hebt het over een deur in de cube. Misschien als je bij Blokker of een Indische toko gaat kijken, dat je dan een stoommandje van aluminium tegen komt. Heb die dingen wel eens in het keukenkastje van mijn moeder zien staan namelijk.

De manier van openen lijkt namelijk veel op zo'n schuifdeur

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 12:49
Nou ik als maker van het door jouw genoemde karton project ben erg benieuwd naar je resultaten. Gezien je kwa detailering nog verder wil gaan dan ik en dat ook nog eens van ALU wil doen zal het wel een heel langdurig project worden?

Als hij af is kunnen we ze misschien een keer naast elkaar zetten op een webpagina, of bijeenkomst.

Verwijderd

Xor'Arch schreef op 09 september 2004 @ 16:48:
Nou ik als maker van het door jouw genoemde karton project ben erg benieuwd naar je resultaten. Gezien je kwa detailering nog verder wil gaan dan ik en dat ook nog eens van ALU wil doen zal het wel een heel langdurig project worden?

Als hij af is kunnen we ze misschien een keer naast elkaar zetten op een webpagina, of bijeenkomst.
Ook wil ik even opmerken dat niet "de CaseJunkie (be)" de kast heeft gemaakt, maar Xor'Arch. Dit heeft hij trouwens prachtig gedaan. En wat bedoel je met be? CaseJunkie is een site voor nederlands sprekende mensen, met voornamelijk Nederlandse gebruikers.

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 11:32

FrankNStein

It's Alive!!!

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:20:
knip...
een waterkoelingsysteem dat door moet gaan voor een "warpcore" dus met een doorzichtig reservoir waar je groene vloeistof doorheen ziet stromen
...knip
Nou meen ik me te herrineren, dat de Borg niet een dergelijke warpcore hebben zoals je ziet op Federation-schepen... De warpcore, als je daar al van mag spreken zit in een cube gegemoffeld. (en ze hebben natuurlijk ook geen Bridge, geen Main-Engenering... ze hebben eigenlijk nergens een specifice ruimte voor). (je kan natuurlijk de ruimte waar de Borg-Queen is natuurlijk wel als Bridge aanduiden:P)

maar verder: ik wens je HEEL erg veel succes (you'll ganna need it :P)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

[afbeelding]
Je zou misschien een klein LCD schermpje kunnen gebruiken met een groene backlight en daar die bliksemstralen op tekenen met de compu? LCD schermpje is wel vierkant, maar een ronde lijst ervoor en hij lijkt rond :).

Macbook Pro

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[afbeelding]
Ik heb die dingen wel eens gezien (op een of andere bazar, net als Beverwijk, maar dan kleiner), en zo groot waren ze niet, +/- 30cm diameter, maar die dingen lijken mij een enorme EM storing te geven, het zijn ten slotte een soort vonken die je ziet.

Dat lijkt mij niet iets wat je in je computer wilt hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
*bookmarked* :D

Veel plezier en geluk!
als je MOD ook maar half zo mooi wordt als het plan zegt win je hands down :p

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
die dingen heb je gewoon bij de kijkshop.. niets bijzonders aan.

[stom idee om case extra leet te maken] Misschien kun je zo'n plasma schijf nabootsen met een oude scoop-buis? :P Zie ergens een topic over pixie (?) buisjes waarin Sine zijn scoop-klok showt :9 ) [/stom idee om case extra leet te maken]

[ Voor 66% gewijzigd door WVL_KsZeN op 09-09-2004 20:16 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:53:
Je hebt het over een deur in de cube. Misschien als je bij Blokker of een Indische toko gaat kijken, dat je dan een stoommandje van aluminium tegen komt. Heb die dingen wel eens in het keukenkastje van mijn moeder zien staan namelijk.

De manier van openen lijkt namelijk veel op zo'n schuifdeur
Briljant plan, althans... zo klinkt het! :)
Ik ga morgen gelijk kijken bij de Blokker! Tnx m8!

Verwijderd

Topicstarter
Xor'Arch schreef op 09 september 2004 @ 16:48:

Ik bedoel het absoluut niet als afkraker ofzo hoor dat van dat karton, alleen even ter vergelijk gebruikt :|
De extra detaillering gaat hem bij mij vooral zitten in de binnenkant, jouw buitenkant is al super....
En ja het wordt vast en zeker een laaaaangdurig project ;)
Als ie klaar is hoor ik wel van je wat je er van vindt!
Verder....You've done a very nice job, fellow Borg fan!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 17:35:
[...]

Ook wil ik even opmerken dat niet "de CaseJunkie (be)" de kast heeft gemaakt, maar Xor'Arch. Dit heeft hij trouwens prachtig gedaan. En wat bedoel je met be? CaseJunkie is een site voor nederlands sprekende mensen, met voornamelijk Nederlandse gebruikers.
Dat van Xor'Arch weet ik nu wel... 8)7 het was een verspreking, ik bedoelde gewoon die casemod op de casejunkies site...
Wat betreft (be)... Ik bedoelde alleen maar dat de site www.casejunkies.be is.... Ik heb het nooit gehad over Belgen of Belgisch sprekende mensen (niet dat daar wat mis mee is!)
EN JA! Hij heeft een prima stukje werk afgeleverd _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
FrankNStein schreef op 09 september 2004 @ 18:32:
[...]

Nou meen ik me te herrineren, dat de Borg niet een dergelijke warpcore hebben zoals je ziet op Federation-schepen... De warpcore, als je daar al van mag spreken zit in een cube gegemoffeld. (en ze hebben natuurlijk ook geen Bridge, geen Main-Engenering... ze hebben eigenlijk nergens een specifice ruimte voor). (je kan natuurlijk de ruimte waar de Borg-Queen is natuurlijk wel als Bridge aanduiden:P)

Ik weet dat ze geen echte warpcore lijken te hebben, maar wel allerlei andere plasmaconduits en powercouplins en fieldgenerators en zo dus dat zou het ook kunnen voorstellen. Ik vindt het gewoon mooi om zoiets te maken....
Ze moeten toch wel iets van een warpcore oid hebben, aangezien ze zelfs tot trans-warp kunnen versnellen....
Eigenlijk weet niemand echt hoe een Borg Cube werkt of vliegt dus wat dat betreft kan ik m'n fantasie dde vrije loop laten >:)

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 12:49
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:46:
[...]

Ik bedoel het absoluut niet als afkraker ofzo hoor dat van dat karton, alleen even ter vergelijk gebruikt :|
De extra detaillering gaat hem bij mij vooral zitten in de binnenkant, jouw buitenkant is al super....
En ja het wordt vast en zeker een laaaaangdurig project ;)
Als ie klaar is hoor ik wel van je wat je er van vindt!
Verder....You've done a very nice job, fellow Borg fan!
Was ook niet als afkraker opgevat! :)
Tijdens het maken van mijn "borg" project heb ik wel gekozen om een aantal van de zaken overbord te gooien vanwege tijdsdruk.
Ik had initeel ook het idee om er een "deur" in te maken waar een borg sphere uitkwam maar omdat ik het project wel eens wou afronden heb ik uiteindelijk besloten om dat niet te doen. Tijdens de initieele opbouw had ik er al rekening mee gehouden door diverse ronde gaten te maken in het binnen frame.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24364/thumb.jpg

Ik had ook als idee om het borg teken (die hand) als standaard te gebruiken voor de case, misschien ga ik die ooit nog maken maar na zoveel tijd te hebben besteed aan het maken van 1 project, ben je blij als hij klaar is. Net als ik blij was bij elke mijlpaal die ik berijkt had.

Ik blijf dit topic zeker volgen en ben benieuwd naar de voortgang.

[ Voor 4% gewijzigd door XorArch op 09-09-2004 21:33 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:20:
Het leek me een beetje teveel van het goede en wat ver gezocht om er een bol uit te laten schieten als de CPU te heet wordt, dus heb ik er voor gekozen om een gat in het front te maken met daarachter een Akasa 12x12 groene led fan.
LoL!! :D Warp core overload!! Eject the core! Daar gaat je cpu in een bal je borg workstation uit. :+

Verwijderd

Topicstarter
Damn zie net dat ik helemaal in de bonen was met Casejunkies.be 8)7...
Het is gewoon casejunkies.com argh sorry guys het was nogal laat de afgelopen tijd... :Z

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46

[afbeelding]
heb je zo'n ding ooit al in de buurt van een pc gezet? Niet echt een mooi effect imho :/

Je pc stoort de boel teveel waardoor het niet meer goed werkt / er zo kewl uitziet)

trouwens; dat ding zelf is ook een behoorlike behoorlijke bron van elektromagnetische straling. In de handleiding staat dan ook duidelik dat je het uit de buurt moet houden van _alle_ elektrische apparatuur en in het bijzonder: microgolfovens, gsm's, tv's... en waarschijnlijk dus ook pc's ;)

Verwijderd

The_Stickie schreef op 09 september 2004 @ 21:21:
[...]

heb je zo'n ding ooit al in de buurt van een pc gezet? Niet echt een mooi effect imho :/

Je pc stoort de boel teveel waardoor het niet meer goed werkt / er zo kewl uitziet)

trouwens; dat ding zelf is ook een behoorlike behoorlijke bron van elektromagnetische straling. In de handleiding staat dan ook duidelik dat je het uit de buurt moet houden van _alle_ elektrische apparatuur en in het bijzonder: microgolfovens, gsm's, tv's... en waarschijnlijk dus ook pc's ;)
Casejunkies.be? >:) slaap verder

Verwijderd

Hoort hier niet echt thuis want heeft niets te maken met de CiP maar toch even tussendoor. Die ronde laserschijf heeft iemand daar wat meer info over ? Waar kun je dat soort dingen kopen ? Heb zelf momenteel zon plasma lamp aka magic ball en dat is altijd wel leuk op een lan. Zon schijf is misschien ook wel leuk maar kan er zo neits over vinden.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
Aham brahmasmi schreef op 09 september 2004 @ 21:16:
[...]
LoL!! :D Warp core overload!! Eject the core! Daar gaat je cpu in een bal je borg workstation uit. :+
Dan is een 'core dump' wel ERG letterlijk :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

FrankNStein schreef op 09 september 2004 @ 18:32:
[...]

Borg hebben Transwarp coils, die technologie is ook wel een stuk beter dan warpdrive :)
Misschien dat je rond de CPU een soort van duct kan maken dat lijkt op de transwarp coils, dat zal wel gaaf zijn :)
Ook hier bookmarked, ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt :)

edit:

typo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:54:
[...]

Borg hebben Transwarp coils, die technologie is ook wel een stuk beter dan warpdrive :)
Misschien dat je rond de CPU een soort van duct kan maken dat lijkt op de transwarp coils, dat zal wel gaaf zijn :)
Ook hier bookmarked, ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt :)
Hmmmmm, dat klinkt ook heel goed! Ga ik zeker over nadenken! tnx voor het idee en meedenken! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 23:23 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Heb je dit Custom case (Borg Cube) topic al eens bekeken? Hier heeft iemand al een borg cube gemaakt, best aardig overigens _/-\o_

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Wat dacht je van de Vinculum?

Afbeeldingslocatie: http://www.ccdump.org/images/borgvinculum.jpg

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
Raziel schreef op 09 september 2004 @ 23:27:
Heb je dit Custom case (Borg Cube) topic al eens bekeken? Hier heeft iemand al een borg cube gemaakt, best aardig overigens _/-\o_
Zeker aardig....... alleen is dit de mod van Xor'Arch, en heb ik hier al het eea mee uitgewisseld in dit topic... (lees de posts hierboven B) )
Dit is dus ook de cube die ik als voorbeeld heb genomen en wil proberen te overtreffen (zonder enige vorm van rivailteit overigens :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ai....dat ziet er goed uit... maar eh... ik denk dat dit wel errrugggg veel werk is om te maken.
Maar ja het schijnt volgens de tekst wel het belangrijkste deel van de cube te zijn... ;)
toch denk ik dat ik dit apparaat laat voor wat het is... :X

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

The_Stickie schreef op 09 september 2004 @ 21:21:
[...]

Dan zou je het effect kunnen imiteren met een klein TFT schermpje in de PC dat gewoon zoiets laat zien (zelfs windows media player heeft zo'n soort visualisatie).

Die EM straling brengt me wel op een idee voor een wapensysteem. Als je er iets kan bouwen waarmee je die EM straling kunt richten zou je het kunnen gebruiken om vijandige PC's te storen, leuk voor op een LAN-party. >:)

Om een heleboel kleine lichtjes aan de buitenkant te simuleren kun je groene LEDs op een bundel glasvezels zetten, wat ook een heel cool effect geeft.

Als je het echt speciaal kunt maken dan moet je eens bij OSRAM kijken, want zij doen hele leuke dingen met LED's.
Afbeeldingslocatie: http://www.osram.convergy.de/upload/images/linearlightflex.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.osram.convergy.de/upload/images/coinlight.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Johnny op 10-09-2004 00:04 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wmkuipers
  • Laatst online: 20-06 18:34
Heb je alweer foto's :9~

• hackjedi
  • Laatst online: 17-11 17:11
misschien kan je de cpu cooler zo modden dat het er op lijkt?

Verwijderd

W000T!!! Ik ben echt een grote star trek fan, en deze CIP is echt gaaf!!!!!!!11

*Bookmarked

Ga zo door!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

[afbeelding]
offtopic:
waar haal je zo'n laserschijf? die zoek ik al jaren...

leuk idee verder... mooi ook om als doel te hebben CJ te verslaan

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Waarom wil iedereen CJ verslaan? CJ is unbeatable! >:)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

that's treu! :)
and unstoppable >:)

• Sine
WVL_KsZeN schreef op 09 september 2004 @ 20:12:
die dingen heb je gewoon bij de kijkshop.. niets bijzonders aan.

[stom idee om case extra leet te maken] Misschien kun je zo'n plasma schijf nabootsen met een oude scoop-buis? :P Zie ergens een topic over pixie (?) buisjes waarin Sine zijn scoop-klok showt :9 ) [/stom idee om case extra leet te maken]
Daar moet iets mee te doen zijn ja .. die zijn iig al groen :)

Afbeeldingslocatie: http://webx.dk/oz2cpu/clock-scope/aa.gif

Repareren doe je zo.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Hayfork schreef op 11 september 2004 @ 16:36:
[...]

offtopic:

leuk idee verder... mooi ook om als doel te hebben CJ te verslaan
Zo'n schijf is geloof ik een plasma plaat (net zoiets als een plasma bol). Tot nu toe heb ik ze alleen nog in het blauw gezien want als ik een groene was tegen gekomen had ik em ckers al gekocht als Borg fan zijnde :).

ps. Soefkenijn had een blauwe plasma plaat op z'n blue lightning mod :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Sine schreef op 11 september 2004 @ 20:46:
[...]

Daar moet iets mee te doen zijn ja .. die zijn iig al groen :)

[afbeelding]
Dat ziet er leuk uit.

Je kan natuurlijk ook ergens een printje vandaan halen of zelf maken met patronen. Dus leds die patronen vormen. Je kan het zelfs nog via lpt poort besturen.

• Corpse2
  • Laatst online: 07-01-2023
[...]
offtopic:
In Expo durven ze dat wel eens te hebben. Ik weet niet of die winkel ook in nederland bestaat :X

keep trying...

Verwijderd

Topicstarter
[...]

offtopic:
Hier in niemandsland Texel waar ik woon hebben ze zo'n plasma schijf in de Laser ArtGallery een hologrammen en andere futristiche art winkel.
Ik wil wel eens kijken of ze hem nog hebben en wat ie kost, maar ja dan is ie nog niet bij jou thuis....

Verwijderd

Topicstarter
Morgen denk ik weer, ben inmiddel druk bezig de voeding te modden to iets wat op een distribution node lijkt of iest anders tof Borg achtig.
iig ga ik er een perspex dome of halve cilinder op maken gevuld met groene of blauwe gel oid, en dan verlichting in de voeding zodat het lijkt of hij gevuld is met plasma, en aan de zijkant komen de kabels eruit door doucheslangen naar de opticals, hdd's en mobo.... keep watching this topic! :P

Verwijderd

Topicstarter
hackjedi schreef op 11 september 2004 @ 14:14:
misschien kan je de cpu cooler zo modden dat het er op lijkt?
Zit ik idd ook aan te denken om rondom m'n CPU zoiets te maken dat er op lijkt of misschien iets dat lijkt op de transwarp core....ik laat m'n gedachten er nog ff een (paar) nachtje(s) over gaan. Ik kom er zeker op terug!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 23:45:
[...]

Zit ik idd ook aan te denken om rondom m'n CPU zoiets te maken dat er op lijkt of misschien iets dat lijkt op de transwarp core....ik laat m'n gedachten er nog ff een (paar) nachtje(s) over gaan. Ik kom er zeker op terug!
Misschien kun je zo'n heatpipe koeler nemen, met aan beide kanten een LED-fan oid.

Zoals deze bijvoorbeeld.

Maar deze is ook wel leuk. meer plaatjes hier

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

thnx Expo bestaat in NL ook en daar heb ik ook gekeken (Nijmegen, Eindhoven, Venlo) maar hadden ze niet... ook verschillende electronicaboertjes die ik bezocht heb niet... haast heeft het toch niet maar ik zou het wel willen hebben

en nu niet meer hier over lullen maar back ontopic thnx iig

[ Voor 28% gewijzigd door Hayfork op 12-09-2004 15:15 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:34:
[...]

Misschien kun je zo'n heatpipe koeler nemen, met aan beide kanten een LED-fan oid.

Zoals deze bijvoorbeeld.

Maar deze is ook wel leuk. meer plaatjes hier
dit is wel een leuk idee, maar lijkt nog niet echt op een vinculum of transwarp core... Die GigaByte cooler is trouwens niet echt een aanrader als je stil en koel tegelijk wil. Hij doet z'n werk, maar als je gaat overklokken moet ie vrijwel helemaal open qua toeren, en dan lijkt het meer op een turboprop van een Chessna vliegtuig dan op een stille koeler :'(
Die blauwe leds zijn wel leuk maar niet erg Borg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Net weer een update gepost in het hoofdtopic dus voor degene dit dit topic volgen...zie 1e pagina... :)

• Thandor
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Die voeding ziet er goed uit, de koeling is ook voldoende :?

Hmm, die vloerbedekking komt me bekend voor :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op 12 september 2004 @ 22:41:
Die voeding ziet er goed uit, de koeling is ook voldoende :?

Hmm, die vloerbedekking komt me bekend voor :P
Koeling kom allemaal nog... Dit is ZEKER niet genoeg!
Ik maak 2 fanducts met een inblaas en een uitzuig naar buiten de kast net onder de "afwerklaag" zodat je er niks van ziet...
Zoals ik al zei is nog lang niet klaar...
enne die vloerbedekking... dat ligt bij m'n pa in de garage :P

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Cyber steve, je hebt het nu al 2x gehad over transwarp warp core, maar die bestaan niet ;) werd zo'n 25 posts geleden al uitgelegd.
Als je nog een aantal ideen voor het interieur nodig hebt raad ik je aan om het spel Star trek elite force te spelen, kan je leuk door een cube heen lopen en ideen opdoen :)

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op 13 september 2004 @ 00:00:
@ Cyber steve, je hebt het nu al 2x gehad over transwarp warp core, maar die bestaan niet ;) werd zo'n 25 posts geleden al uitgelegd.
Als je nog een aantal ideen voor het interieur nodig hebt raad ik je aan om het spel Star trek elite force te spelen, kan je leuk door een cube heen lopen en ideen opdoen :)
Het is geen core nee, maar de transwarp coils zijn wel meerdere ervan nodige om een cube voort te bewegen en een transwarp vlucht is iets wat alleen de Delta Flyer en Voyager hebben gedaan.
Ik denk dat je beter die aflevering van Voyager kan bekijken, tevens is de aflevering waar Seven Of Nine Annika wordt genoemd ook wel leuk, beschrijft ook goed het intern ervan en First contact ook wel, maar elke Star Trek fan weet dat wel :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Star Trek Voyager.3x26 - Scorpion Part I
Star Trek Voyager.4x01 - Scorpion Part II ;)
Van Star Trek Elite Force wil ik wel screenshots maken van "Inside the borg cube" indien je zelf het spel niet hebt :)

Bijna 40Gb aan Star trek Voyager op mijn schijf :9

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 13-09-2004 00:29 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan zijn Unimatrix Zero part 1 & 2 ook aan te raden :)

@ RS4Digitec, die afleveringen met die coils ken ik :)

Gabriël AM5

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
offtopic:
Voyager is leuk ja, maar die Janeway met haar vreselijke stem :X kan toch niet tippen aan Jean-Luc Picard. :Y)
mvdstam schreef op 13 september 2004 @ 08:17:

True!

Miss volgende keer een DS9 vessel? :9

Sisko rulesssss ;) :9

Haha. Major Kyra is alleen het irritante type in DS9 :P Maar ik kan me wel herinneren dat in een aflevering the Dominion hele koele shepen had. :) (Ok, genoeg slowchat. ;) )

[ Voor 68% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-09-2004 12:40 ]

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 13 september 2004 @ 03:15:
offtopic:
Voyager is leuk ja, maar die Janeway met haar vreselijke stem :X kan toch niet tippen aan Jean-Luc Picard. :Y)
True!

Miss volgende keer een DS9 vessel? :9

offtopic:
Sisko rulesssss ;) :9

• Dark0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 14:07

Dark0r

WAT

mooi gedaan :D volgens mij wordt dit weer een top mod :D

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Johnny schreef op 09 september 2004 @ 23:54:
Die EM straling brengt me wel op een idee voor een wapensysteem. Als je er iets kan bouwen waarmee je die EM straling kunt richten zou je het kunnen gebruiken om vijandige PC's te storen, leuk voor op een LAN-party. >:)
Ten eerste hoef je eigenlijk alleen een soort van emp-explosie te maken die de straling alle kanten op ragt, met een kooi van faraday of waarschijnlijker een soort van wifi-langeafstandsantenne (metalen cylinder-achtig) en straling aan de meeste kanten kunnen afschermen.

Goedkoper lijkt me gewoon een magnetron te slopen en deze op soortgelijke manier te richten, een beetje magnetron kan zo een 1000w uit zijn duim zuigen, die gepolariseerd op een systeemkast/monitor gaat zeker vonken >-)

Of je daagt mensen uit voor een potje klassiek 1 on 1 quake oid om ze te verslaan,,

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sine
1. een standaard magnetron is niet gericht en blaast alles de rondte in.

2. Alle experimenten met uitgebouwde magnetrons zijn levensgevaarlijk ( was het niet door de HF straling dan is het wel door de hoge spanningen die in een magnetron gebruikt worden, 1200V bij 1A is niks)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 13 september 2004 @ 00:00:
Je hebt gelijk, het zijn transwarp coils ipv core.... what's in a name? :)
Ik ga iig iets maken dat om de cpu heen komt en wat lijkt op een vinculum of transwarp coil. Dat is alles wat ik er mee wilde zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 13 september 2004 @ 21:37:

2. Alle experimenten met uitgebouwde magnetrons zijn levensgevaarlijk ( was het niet door de HF straling dan is het wel door de hoge spanningen die in een magnetron gebruikt worden, 1200V bij 1A is niks)
Ehhhhh, guys...keep this topic clean aub?
Dit is offtopic irrelevante info... Heb geen zin om gekicked te worden door dit soort (overigens hartstikke leuke) brainstorming dat niet over mijn mod gaat! TNX! :)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op 13 september 2004 @ 00:28:
Star Trek Voyager.3x26 - Scorpion Part I
Star Trek Voyager.4x01 - Scorpion Part II ;)
Van Star Trek Elite Force wil ik wel screenshots maken van "Inside the borg cube" indien je zelf het spel niet hebt :)

Bedankt voor het aanbod, maar heb STEFII op pc, en ook al het Borg beeld materiaal wat er beschikbaar is dus ik moet het gewoon nog eens GOED gaan bestuderen.... :) Bedankt voor het aanbod btw... _/-\o_

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Ediejo op 14-09-2004 11:10 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Verwijderd

Wanneer is hij klaar?

Isk zou graag foto's willen zien van als hij klaar is...
Ik vind hem wel vet... Niemand komt zo snel op het idee om zoiets te maken..
vind het dus wel orgineel..

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:27:
Wanneer is hij klaar?

Isk zou graag foto's willen zien van als hij klaar is...
Ik vind hem wel vet... Niemand komt zo snel op het idee om zoiets te maken..
vind het dus wel orgineel..
Morgen 15 september 2004 om 15.59u :X

Als je even leest dan zie je dat hij er op dit moment mee bezig is, maar daarnaast ook nog een leven heeft. Dus het kan even duren...

Verwijderd

Topicstarter
Ediejo schreef op 14 september 2004 @ 11:08:
Zeker een erg leuk project, alleen jammer dat iedereen nu gaat zeggen dat je de Borg die van Xor'Arch moet verslaan. Mijn mening is, wordt het net z’n mooi afgewerkt en kom je op hetzelfde niveau, dan heb je in mijn ogen een heel knap stukje werk afgeleverd, of de Case nu van karton of Aluminium is het gaat om het eindresultaat.

Een ding is zeker die van Xor'Arch is gelukt, nu die van jou nog, heb zo een vermoeden dat dit ook een goed project gaat worden, tot nu toe ziet het er strak uit, ik ga dit zeker volgen, suc6 ermee.
Okee.... nu ff voor eens en altijd uit de weg ruimen; Ik heb niet per se als doel om de casejunkies of Xor'Arch te " verslaan". Ik wil gewoon proberen om een net zo mooie cube te maken als Xor'Arch aan de buitenkant, maar met ook een gemodde binnenkant zodat het geheel naar mijn idee echt af is...
Ik heb diep respect voor wat Xor'Arch heeft afgeleverd, en hoop dat mijn project net zo goed lukt als die van hem. Dat is wat ik bedoelde in mijn hoofdtopic...
En nu erover ophouden he? ;)
Verder... bedankt voor alle positieve reacties en hoog gespannen verwachtingen. Ik doe m'n best om ze waar te maken...

Verwijderd

MuddyMagical schreef op 14 september 2004 @ 15:36:
[...]

Morgen 15 september 2004 om 15.59u :X

Als je even leest dan zie je dat hij er op dit moment mee bezig is, maar daarnaast ook nog een leven heeft. Dus het kan even duren...
Dat bedoelde ik ook niet...
Ik bedoelde meer van ik kan niet wachten tot hij klaar is...
en Dan pas wil ik foto's zien, maar ik wil wel foto's zien...

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Verwijderd

Thandor schreef op 13 september 2004 @ 00:28:

Alle Afleveringen van Voyager? Kheb er ook naar gezocht, maar kon ze nergens vinden. Kheb de hoop opgegeven :'(

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:21:
[...]

Alle Afleveringen van Voyager? Kheb er ook naar gezocht, maar kon ze nergens vinden. Kheb de hoop opgegeven :'(
Season I, Season II, Season III, Season IV, Season VI

Season V moet ik nog downloaden, k'heb er 1 aflevering van en Seaseon VII is op ongv. 50%

Ik heb er torrents van gevonden ;)

• FrankNStein
  • Laatst online: 29-10 11:32

FrankNStein

It's Alive!!!

*FrankNStein mompelt iets over illegale praktijken...* O-)
-> moeten ze de dvd-collectie maar niet zo duur maken (89,- euri per season :r )
-> FrankNStein taped gewoon de afleveringen die hij leuk vind, lekker ouderwets :+

Verwijderd

"Message deleted"

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 16:46 ]

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:35:
das tog bittorent, kan je de link misschien geven naar die torrents?

...
Ik denk niet dat ie dat hier gaat doen, er zijn hier wel regels hé ;)
Voor de rest een erg interessant topic :) Staat hier zeker in mijn bookmarks! Borg cubes vond ik altijd al zo tof (ben ook es met een bezig geweest in 3d studio max ;)), dus dit is wel helemaal leuk :) Keep it up! _/-\o_

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
@Ediejo
Ik bedoelde het ook niet naar jou hoor! Ik weet hoe jij het bedoelde, en dat bedoelde ik nou juist ook. Ik wilde alleen maar tegen de andere gebruikers zeggen dat het niet zo bedoeld is... :? 8)7
Heb de tules gevonden vandaag! Bij de autoshop zoals je al zei....
Nu nog ff een boortje 15 regelen :) en dan kan er vandeweek weer een update-je bij... Nogmaals bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Heren..... Hou dit topic nou aub clean!....
Vragen over bittorrents en andere illi praktijken horen hier niet, en ik zou het zeer op prijs stellen als we het gewoon on-topic houden. Of is mijn project niet interressant genoeg :?

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:47:
Vragen over bittorrents en andere illi praktijken horen hier niet, en ik zou het zeer op prijs stellen als we het gewoon on-topic houden. Of is mijn project niet interressant genoeg :?
We willen meer pics om de zaak fris te houden :P

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 12:47

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:47:
Super interessant topic juist en idd, laat het on-topic blijven! ;)

Ga je ook een speakertje inbouwen zodat je af en toe Borg-geluiden kan laten horen? :)

Veel succes en hoop dat het allemaal wil lukken!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Gisteren bij de CompUSA langs geweest omdat ik ook aan het spelen ben met het idee van een casemod op het moment dat ik terug ben in NL. Je project volg ik sindsdien aandachtig.

Ik ben niet echt bekend in deze regionen en ben momenteel een beetje de faqs aan het doorlezen, dus laat mijn schoenveters svp heel als jullie mijn onderstaande voorstel affikken. ;)

Wellicht kan je proberen de core een bol gevuld met water te laten zijn waar al het water vandaan komt dat hitte met zich mee brengt uit de hittegenererende componenten. Vervolgs heb je een soort main-afvoerroute die vanaf de bol naar de fans leidt waar het water gekoeld wordt. Na de fans distribueer je het water weer (eventueel door het eerst op te slaan in een ander waterreservoir) naar de hittegenererende componenten. Een beetje te vergelijken met de bloedsomloop van de mens.

Verwijderd

ik denk dat de ventilatoren het water niet kunnen voorkoelen, daardoor zal het water steeds warmer worden. Maar het idee is leuk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 16:48 ]

• Opi
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 16:48:
ik denk dat de ventilatoren het water niet kunnen voorkoelen, daardoor zal het water steeds warmer worden.
De elementen die het voorkoelproces anders voor hun rekening nemen zouden anders ingeschakeld kunnen worden. Ik weet alleen niet zeker of het eenvoudig is om het water in een bepaalde richting te laten stromen.
Maar het idee is leuk
Dank je. :)

Verwijderd

Topicstarter
Net weer een (mini) update geplaatst in het hoofdtopic...
enjoy! :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Zoiets was toch al es gemaakt? of heb ik et verkeerd?

[off-topic]Trouwens hoe duur kost een plaatje 1 bij 1 meter ofzo? en hoe zaag je dat of doe je dat met een drempel? want wil zelf ook een nieuwe case maken maar dan van alminium, maar heb et al es geprobeert te zagen maar dat werkte voor geen meter. paar tips zou handig zijn[/off-topic]

Blaad

• Rey Nemaattori
Een standaard magnetron...

Een standaard magnetron staat niet eens aan als het deurtje open is om de golven eruit te laten.

Je kan er donder op zeggen dat de magnetron enigszins gemod is ;)
Mja tis geen kinderspeelgoed neej. Maar het is soweiso geen verstandig idee om mircogolf straling los te laten in een ruimte met dure machines en mensen ;)

• Opi
  • Niet online

Opi

Update ziet er netjes uit. Misschien kan je de binnenste ringen fluoriserend groen schilderen.
zBEASTORz schreef op 17 september 2004 @ 00:35:
Idd. Is reeds gemeld door een andere user, inclusief link naar desbetreffend topic.
[off-topic]Trouwens hoe duur kost een plaatje 1 bij 1 meter ofzo? en hoe zaag je dat of doe je dat met een drempel? want wil zelf ook een nieuwe case maken maar dan van alminium, maar heb et al es geprobeert te zagen maar dat werkte voor geen meter. paar tips zou handig zijn[/off-topic]
Iets is duur of kost veel. ;) Maar volgens mij kan je beter bij een ijzerhandelaar langs gaan en hem een opdracht geven. Kleinere stukken kan je proberen met frezen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Opi op 17-09-2004 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
zBEASTORz schreef op 17 september 2004 @ 00:35:
Ja, door Xor'Arch zoals eerder in dit topic te lezen.
Ik was geloof ik 30 Euri kwijt voor de twee platen (99x33 en 99x37)
Heb ze zelf niet gezaagd maar laten knippen. Daarna gezet en de gaten erin gemaakt met een doodgewone decoupeerzaag. Met een ijzerzaagje erin dat dan weer wel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
<------update in hoofdtopic!!! ------->

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Ik moet zeggen dat ik het een leuk idee blijf vinden deze borg cube :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Plaatjes werken niet.

ER staat dat je website is verwijderd :?

[ Voor 53% gewijzigd door Mister I op 23-09-2004 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lycos never seizes to amaze me! :)
Heb even een kleine migratie uitgevoerd van ene Lycos account naar andere en alles werkt weer toppie.
Ik heb denk ik mijn bandbreedte van het eerste account een beetje overschreden.
Deze kan 15Gb aan dus kom maar op! :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.