Toon posts:

[CIP] Borg Cube

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.507 views sinds 30-01-2008

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 10:12

SilentSimon

Have you been hopped?

ah borg ruleerd :)
mijn zegen heb je

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:46
Geinig spul dat plexi glas hoor,

het heeft ff geduurt eer dat ik een nutige reply aan je topic kon vastplakken maar hier komt ie hoor:

Search eens op google naar de naam van dat plexiglas: plexiglas xt q, ik had echt in notime een bos hits hoor.

Verder kwam ik dit tegen:

http://www.scheidel-kunststoffe.de/produkt/struktur.htm
Hier de link zoals je hem invoerd op onze grote tweakers vrind Google :)

zijn erg leuk dingen mee te doen, misschien je armor ? of evt. stukje van je binnenkant?

Het is in ieder geval in verschillende diktes te krijgen, waaronder ook 8(!) mm, en das best dik :p

hier het pdfje neer te halen met info over het perspex zelf

your welcome :>

[ Voor 41% gewijzigd door Cybersijp op 04-10-2004 02:15 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 23:56:
[...]

Waar heb je dit vandaan?
Vind het interressant en wil graag kijken of ik er wat mee kan!
Op deze website gevonden:

http://www.preisendoerfer-modellbau.de/

What is impossibility but a challenge

Verwijderd

Topicstarter
<---------- UPDATE IN HOOFDPOST ---------->

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:21:
<---------- UPDATE IN HOOFDPOST ---------->
Ga je die hand in de laatste foto er ook inhouden? Is wel een leuke feature! :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

sapphire

Die-hard pruts0r

mmm, ff een vraag, hoe word die voeding gekoeld dan ?!? want als ik het zo zie dan zit er geen fan in :|

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op 07 oktober 2004 @ 10:59:
[...]

Ga je die hand in de laatste foto er ook inhouden? Is wel een leuke feature! :P
Ja moet wat doen om de slangen vast te houden he? ;)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

sapphire schreef op 07 oktober 2004 @ 18:12:
mmm, ff een vraag, hoe word die voeding gekoeld dan ?!? want als ik het zo zie dan zit er geen fan in :|
lezen.... :/
Ik heb ook al vast de gaten in de bovendeksel van de cube gemaakt waar de fans hun lucht naar binnen c.q. naarbuiten blazen.
De tweede fan is voor de uitblaas van de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 07 oktober 2004 @ 18:12:
Nee uiteraard komen er nog koelvinnen in. Als je ff eerder in het post leest dan zie je dat ik al een fan in de bovenplaat heb bevestigd en an deze de open kant komt ook nog een fan of in ieder geval een gat waar lucht door aangezogen kan worden.
Ben ff gestopt met de voeding omdat ik teveel onderdelen mis op dit moment.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Mr.Nonflex schreef op 03 oktober 2004 @ 18:01:
Blijft leuk materiaal, plexiglas:

[afbeelding]

Geeft wel een soort borg-gevoel
Beetje plexi-in-lood idee :+ Ziet er wel cool uit!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Erg stoer, heb je al een idee wat je met de buitenkant gaat doen? relief etc.....

Suc6, ik hou hem in de gaten!

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

Topicstarter
sniek schreef op 08 oktober 2004 @ 19:45:
Erg stoer, heb je al een idee wat je met de buitenkant gaat doen? relief etc.....

Suc6, ik hou hem in de gaten!
Ik denk dat ik in grote lijnen het zelfde ga doen als Xor'Arch namelijk: met kleine stukjes en reepjes aluminium diepte creëren zodat het groene licht van de ccfl's er door kan schijnen. Verder met allerlei "rare" onderdelen een zo echt mogelijke "hull" maken en met koperdraad af werken tot echte Cube.
Maar dat is pas de laatste fase van het project, eerst moet de binnenkant klaar zijn zodat de pc weer kan werken want dat wordt wel weer tijd :P
Ik weet nog steeds niet of ik een normale cube of een tactical cube ga maken want ik vindt het idee van het gat van de "sphere" nog steeds heel leuk, maar die hoort eigenlijk niet in een Tactical cube.
Aan de andere kant...geen cube is volgens mij hetzelfde en er zijn er volgens de Star Trek verhalen nogal wat dus waarom geen tactical cube met een escape hatch voor de sphere?
Deze speheres en escape hatches zagen we eerst ook nog niet in TNG etc... Volgens mij kwam die sphere pas in First Contact, dus wie weet komt er ooit een tactical cube met sphere voorbij in de toekomstige series en ben ik de trendsetter? :9

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Wat misschien ook wel cool is, als je een fan achter die "deuren" gaat plaatsen, is een schakeling maken die leds laat knipperen op het ritme van die fan, zodat het net lijktalsof deze stilstaat/heel langzaamdraait. Heb ergens ooit een schakeling voor gevonden.

Is dit misschien eenidee ??

Signature unavailable

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

sorry foutje niet goed gelezen

[ Voor 104% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-10-2004 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr GAmba schreef op 10 oktober 2004 @ 19:24:
Wat misschien ook wel cool is, als je een fan achter die "deuren" gaat plaatsen, is een schakeling maken die leds laat knipperen op het ritme van die fan, zodat het net lijktalsof deze stilstaat/heel langzaamdraait. Heb ergens ooit een schakeling voor gevonden.

Is dit misschien eenidee ??
Een idee? Een geweldig idee! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben!
Ik wilde de fan zo langzaam mogelijk laten draaien, maar als je dat met een hele grote voorschakel weerstand doet dan verliest de fan zijn kracht en gaat ie niet vanzelf meer draaien... Dit is dè oplossing!
Ik ga gelijk eens kijken of ik een schakeling of printje kan vinden die dit doet...waarschijnlijk bij Conrad oid.
Tnx m8! _/-\o_

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:16

BLN

OMG EEN ALIEN HAND IN DE KAST :+ :+ :+ :+ :+

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

ander idee, in je laatste update geef je aan dat je de koperen buis gaat lakken om dof worden tegen te gaan. Maar zou het juist niet meer karakter geven als die buizen wat ouderdom vertonen ? wellicht dat door delen van de buis af te dekken en andere delen wel te lakken je een mooi effect krijgt dat lijtk op normale slijtage en ouderdom.

• sniek

sniek

Got root?

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 01:45:
ander idee, in je laatste update geef je aan dat je de koperen buis gaat lakken om dof worden tegen te gaan. Maar zou het juist niet meer karakter geven als die buizen wat ouderdom vertonen ? wellicht dat door delen van de buis af te dekken en andere delen wel te lakken je een mooi effect krijgt dat lijtk op normale slijtage en ouderdom.
Het is geen echte ouderdom, maar ziet er wel net zo stoer uit. Je kunt in menig verfwinkel een soort spuitpasta kopen die oppervlakkige corossie achterlaat. Zo heb ik ook mijn casemodje van een paar jaar terug helemal ondergespoten. Het mooie hiervan is dat je het zowel op metaal als niet metaal kan gebruiken en dus bij het bouwen geen rekening met het materiaal hoeft te houden. Ik denk namelijk dat de cube van X'or*** een beetje te zwaar is geworden hierdoor.

• MetalRush
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:27:
[...]

Een idee? Een geweldig idee! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben!
Ik wilde de fan zo langzaam mogelijk laten draaien, maar als je dat met een hele grote voorschakel weerstand doet dan verliest de fan zijn kracht en gaat ie niet vanzelf meer draaien... Dit is dè oplossing!
Ik ga gelijk eens kijken of ik een schakeling of printje kan vinden die dit doet...waarschijnlijk bij Conrad oid.
Tnx m8! _/-\o_
Ik heb in het verleden eens meegedaan met een IA waar dit soort fans werden aangeboden.
Wellicht heeft de organisator nog wat 'over'?

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat... ik hou een oogje op dit topique :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 15 oktober 2004 @ 19:38:
[...]

Ik heb in het verleden eens meegedaan met een IA waar dit soort fans werden aangeboden.

Ik heb gelijk ff een mailtje naar de oganisator van die IA gestuurd, want dat zal een hoop werk schelen en zo te zien werkt het erg goed.... toch :?

Verwijderd

Topicstarter
<-----------update in de hoofdpost------------>

• sniek

sniek

Got root?

Dat doe je goed met die Koeling! :) Houd er wel rekening mee dat je vaak water moet bijvullen. Maar aangezien hij goed uit te breiden is en er veel extra onderdelen voor te koop zijn moet dat uiteindelijk wel goed komen.

Tommie

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

zeer slim bekeken met die cooling, petje af! :)

• sniek

sniek

Got root?

Hahaha, uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij 30x30 wordt. Das inderdaad niet echt groot als je met aluminium werken wilt. Zelfs een dremel is dan grof geschut.

Wat je wel kan doen is aluminium door een ijzermolen halen. Die maakt er normaal gesproken gruis van. Maar als je hem op tijd uitzet heb je grotere stukjes. Die kan je dan plat stampen en doen om leuke stukjes metaal te krijgen. Maar toch erg gewaagd om hem zo klein te maken. Hoe groter hoe makkelijker,... ;)

Verwijderd

Topicstarter
sniek schreef op 18 oktober 2004 @ 10:24:
Hahaha, uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij 30x30 wordt. Das inderdaad niet echt groot als je met aluminium werken wilt. Zelfs een dremel is dan grof geschut.

Wat je wel kan doen is aluminium door een ijzermolen halen. Die maakt er normaal gesproken gruis van. Maar als je hem op tijd uitzet heb je grotere stukjes. Die kan je dan plat stampen en doen om leuke stukjes metaal te krijgen. Maar toch erg gewaagd om hem zo klein te maken. Hoe groter hoe makkelijker,... ;)
Ik wil niet zeuren hoor Sniek maar volgens mij is de kast van Xor'Arch nog kleiner dan dit. Okee die was dan niet van Aluminium maar toch.
De kast moet nog wel een beetje hanteerbaar blijven toch? En geloof me een aluminium kubus van 33x33 (want dat is ie) is al zwaar genoeg hoor!
Voorderest, de dremel is geen grof geschut want zelfs de decoupeerzaag laat zich prima lenen voor dit project. Een dremel vreet zich helemaal vast in 2mm dik alumin ;)
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het makkelijk en grof wilde ,maar mooi en gedetailleerd... UGH! Ik heb gesproken... :7

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 12:49
Mijn kast is precies 30x30x30cm. Echter zie ik het probleem niet je zou b.v. gewoon alu stroken in allerlij schuine kanten kunnen afzagen. 30cm is groter dan je denkt. V
ooral als je voor de tactical cube kiest bespaar je veel tijd omdat je dan voor een groot gedeelte van de oppervlakte grootte stukken alu. kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
My point exactly!
Ik ga idd gewoon stroken aluminium knippen en/of snijden en daarmee aan de slag. Als ik uiteindelijk voor de tactical cube ga dan heb ik inderdaad minder werk aan de buitenkant omdat het grootste deel van die cubes bestaat uit "armour- plating".

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 19:58
ALS je een tactical cube gaat maken heb ik misschien wel een id-tje voor die armour plating. Je kunt namelijk met een kraspen de vlakken aftekenen en afplakken, om vervolgens de verschillende vlakken met verschillende grofheden te laten zandstralen. Zo krijg je de kleurverschillen die je op die plating ziet.

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 15 oktober 2004 @ 19:38:
[...]

Tnx Metalrush! _/-\o_
Ik heb ff een mailtje gestuurd en de fan schakeling is in de maak :9~
Ik zal aan je denken in de eindcredits als de cube af is :P

Verwijderd

Topicstarter
Jeebus schreef op 20 oktober 2004 @ 16:17:
ALS je een tactical cube gaat maken heb ik misschien wel een id-tje voor die armour plating. Je kunt namelijk met een kraspen de vlakken aftekenen en afplakken, om vervolgens de verschillende vlakken met verschillende grofheden te laten zandstralen. Zo krijg je de kleurverschillen die je op die plating ziet.
Puik idee!
Alleen.... ik heb hier in de wijde omtrek niet iemand beschikbaar die kan stralen :(
Ik ga het gewoon maar schuren en spuiten denk ik... toch errug bedankt!

Verwijderd

Met zoveel fanatieke lezers van dit topic moet er toch vast wel iemand in staat zijn je hiermee te helpen... helaas kan ik het zelf niet, anders had je zo kunnen komen.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 21:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:03:
[...]

Puik idee!
Alleen.... ik heb hier in de wijde omtrek niet iemand beschikbaar die kan stralen :(
Ik ga het gewoon maar schuren en spuiten denk ik... toch errug bedankt!
_ferry_ kan zandstralen, staat notabene in zijn sig :D
Iets te zandstralen? mail me

[Specs]

• Cybersijp
Ferry woont in Delft, Cybersteve woont in/op? juist Texel........ :P

Lijkt me wel dat hier de "wijde "omgeving waar Cybersteve het over heeft naar mijn idee wel klopt hoor :D

Of je moet Delft dicht in de buurt van Texel vinden liggen , ik niet maar goed :+

Verder ff idee voor Cybersteve, bij "mappie" kan je het idee volgens mij eens proberen voor te leggen. die hebben een kabine ervoor, is alleen niet zo groot. Maar jouw project is dat ook niet.

Ff off topic: Cybersteve en Cybersijp zijn maatjes :) vandaar dat ik dit zo kan aangeven , en dat hij het dan "hopelijk"snapt :P

Oh ja ik was eerder geregd @ goT.............., voor het geval je nou profielen mocht gaan afstruinen..... :>

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• MetalRush
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:01:
[...]

Tnx Metalrush! _/-\o_
Ik heb ff een mailtje gestuurd en de fan schakeling is in de maak :9~
Ik zal aan je denken in de eindcredits als de cube af is :P
Graag gedaan en dank je :7
(had de organisator niet kunnen leveren, had je die van mij over kunnen nemen... die's alleen rood :P)

Ik las overigens ook nog dat je je mobo gaat 'cloaken'. Hou je wel rekening met genoeg koeling voor je mobo zelf? Zou zo zonde zijn als de nodige onderdelen op het moederbord wegsmelten omdat je teveel hebt weggewerkt 8)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Goeie keuzen van et waterkoeling zetje, heb em zelf ook, En heb der ook nog een vga+chipset blokje gekocht, is 1 graad gestegen, na dat valt mee vind ik, Temps zijn 28C IDLE stressed 37C prescot. Alleen wel een beetje dunne slangentjes.

Blaad

• sniek

sniek

Got root?

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 21:14:
[...]

Ik wil niet zeuren hoor Sniek maar volgens mij is de kast van Xor'Arch nog kleiner dan dit. Okee die was dan niet van Aluminium maar toch.
De kast moet nog wel een beetje hanteerbaar blijven toch? En geloof me een aluminium kubus van 33x33 (want dat is ie) is al zwaar genoeg hoor!
Voorderest, de dremel is geen grof geschut want zelfs de decoupeerzaag laat zich prima lenen voor dit project. Een dremel vreet zich helemaal vast in 2mm dik alumin ;)
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het makkelijk en grof wilde ,maar mooi en gedetailleerd... UGH! Ik heb gesproken... :7
Top, ik heb mij inderdaad vergist. Ik las ergens dat die van Xor'.... 45x45 was.... en dan zijn details makkelijker te maken! :)

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 22 oktober 2004 @ 00:13:
[...]

Graag gedaan en dank je :7
(had de organisator niet kunnen leveren, had je die van mij over kunnen nemen... die's alleen rood :P)

Ik las overigens ook nog dat je je mobo gaat 'cloaken'. Hou je wel rekening met genoeg koeling voor je mobo zelf? Zou zo zonde zijn als de nodige onderdelen op het moederbord wegsmelten omdat je teveel hebt weggewerkt 8)
Hmmm ik krijg alleen de schakeling want de fans waren op... Maar ik heb nog een Akasa groene 12x12 liggen zoals je in het begin van dit topic kunt lezen, al maakt die wat veel herrie op full speed. Maar ik begrijp dat je het toerental kunt aanpassen en dat de leds zich daar dan weer aan aanpassen?
Werkt het een beetje naar wens?

Wat dat mobo betreft, ik ga geperforeerd staal gebruiken zoals de "decks" in de cubes met groene verlichting eronder 8) lijkt me gaaf... het moet net boven het mobo komen en alleen de pci/agp sloten en processor etc steken erdoor, de rest eronder. Met dat gaas-achtige staal lijkt koeling me geen prob.

Verwijderd

Topicstarter
zBEASTORz schreef op 22 oktober 2004 @ 01:00:
Goeie keuzen van et waterkoeling zetje, heb em zelf ook, En heb der ook nog een vga+chipset blokje gekocht, is 1 graad gestegen, na dat valt mee vind ik, Temps zijn 28C IDLE stressed 37C prescot. Alleen wel een beetje dunne slangentjes.
Ik vond hem er vooral errrug kewl uitzien :P
Maar de reviews zijn ook lovend dus dat was uiteindelijk wel de doorslaggevende reden om straks tot aanschaf over te gaan...
Ik zit ook te denken om er gelijk een VGA blokje bij te kopen want van die fans op de Sapphire Radeon 9600pro wordt je ook niet echt gelukkig... :|

Verwijderd

Topicstarter
Even voor diegene die dit topic volgen en denken waar blijft 'ie nou met z'n updates...
Ik zit momenteel midden in een verhuizing dus ik heb vrijwel geen tijd om te modden, laat staan om een update te schrijven :|
Ik beloof dat als ik volgende week weer helemaal gesettled ben, ik het helemaal goed ga maken met een voeding die bijna helemaal af is, en een gecloaked moederbord :)
Tnx voor het geduld allemaal!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 17:11
verhuis ze :P

zorg je er wel voor dat je die casemod van je mee verhuisd er zitten hier een hoop hongerige tweakers te wachten op een update en je wil ze niet teleurstellen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hackjedi schreef op 29 oktober 2004 @ 20:22:
verhuis ze :P

zorg je er wel voor dat je die casemod van je mee verhuisd er zitten hier een hoop hongerige tweakers te wachten op een update en je wil ze niet teleurstellen :Y)
Die case gaat cker mee met de verhuizing, sterker nog dat is het eerste stuk huisraad wat over gaat naar het nieuwe huis :P, en ik ga jullie niet teleurstellen hoor wees maar niet bang. Ik wil zelf ook maar veel te graag dat ie af komt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, alles is eindelijk weer een beetje op orde in huize CyberSteve, dus de mod tijd is weer aangebroken.... :D
Ik heb gisteren en vandaag al weer wat gedaan, en ben begonnen met het stealthen (ik noem het liever "cloaken") van m'n mobo.
Ik heb helaas nog geen breedband internet op het nieuwe adres omdat de kabelaar vergeten is om in het verleden een kabeltje dit pand binnen te brengen, en degene die dat doet momenteel op vakantie zit in Thailand (for crying out loud :( )
Dus daarom nog ff geen verse update met foto's want via een 56k6je foto's uploaden vind ik NIET LEUK! :P
Zodra de kabel weer full speed gaat komt er direct een update, zodat jullie kunnen zien wat ik allemaal heb uitgespookt en ge-expirimenteerd.... 8) !
tot die tijd...... have patience my friends!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rustig aan he ;) als alles in huize Cybersteve ( hoe lol ) maar eerst op orde is ;)

Maar k ben stiekem wel erg benieuwd :)

btw.: je mobo cloaken, sinds waneer gebruiken de Borg cloaking devices ;)

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 08-11-2004 22:18 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 08 november 2004 @ 22:17:
Rustig aan he ;) als alles in huize Cybersteve ( hoe lol ) maar eerst op orde is ;)

Maar k ben stiekem wel erg benieuwd :)

btw.: je mobo cloaken, sinds waneer gebruiken de Borg cloaking devices ;)
Ja je hebt gelijk die gebruiken ze idd niet :| Maar ik vind het gewoon een erg leuke naam, en het feit dat ie in eerste instantie vrijwel niet te zien is noem ik en beetje cloaken ;)
Het lijkt ook meer op de deck-platen die de Borg in hun cubes gebruiken, dus komt alles toch nog goed :P

• Cybersijp
HeHe Steef,

Mijn private foto stash op t.net kan nog wel wat bij hoor :P

Breng ff flop of zo langs (desnoods cdtje :+ ) en dan het ik hem wel online voor je.

Ben wel benieuwd eig. naar je Borg "deck"heb nog geen irl pics gezien. (ja zelfs via msn stuurt ie ze niet via 56k6 :D )

• Bulligan
  • Laatst online: 20-11 19:44
Het antwoord op mijn vraag zal "bij de betere doe-het-zelf zaak" maar vraag het toch.

Waar heb je die tranenplaat folie vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik..... Gamma :+
Uit mijn hoofd €9,95 per rol van 3m (maar kan ook €19,95 zijn, pin me er niet op vast ;) )

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Geloof iets van 9,99 ja. Uit me hoofd ;)
Heb hier ook nog een halve rol liggen, als je er naar gaat zoeken bij de Gamme, kijk richting de behang afdeling.

Gabriël AM5

Verwijderd

traanplaat folie ligt bij de Lijmen (iig in apeldoorn west :P)

Verwijderd

Topicstarter
<------ EINDELIJK WEER EEN UPDATE IN DE HOOFDPOST!!!!!! ------>

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ziet er erg goed uit!

Dat gaas eromheen is gaaf joh :) Hoe krijg je dat zo mooi gebogen... met gaas heb ik andere ervaringen... maar ik zal wel onvoorzichtig zijn ;)

Ik kijk wel uit naar het eindresultaat... nice work!!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

w000t, nejes gedaan man :) het effect ervan is echt heel gaaf geworden :)
Ik zou trouwens geen ccfl'sp onder dat gaas doen maar alaleen wat felle leds, dan word het effect imho veel gaver.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
ReCreator schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:31:
Ziet er erg goed uit!

Dat gaas eromheen is gaaf joh :) Hoe krijg je dat zo mooi gebogen... met gaas heb ik andere ervaringen... maar ik zal wel onvoorzichtig zijn ;)

Ik kijk wel uit naar het eindresultaat... nice work!!
De enige manier om het zo strak te krijgen is door het te "zetten" in een zetbank, en dat heb ik dan ook gedaan :)
Het is ook niet echt gaas, eigenlijk meer een dunne plaat aluminium.
Met gaas krijg je dit idd niet voor elkaar denk ik.... maar ik kan het mis hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:07:
w000t, nejes gedaan man :) het effect ervan is echt heel gaaf geworden :)
Ik zou trouwens geen ccfl'sp onder dat gaas doen maar alaleen wat felle leds, dan word het effect imho veel gaver.
Bedankt voor het compliment! Ik ben er stiekem ook best een beetje trots op! :*)
Ik ga idd waarschijnlijk alleen wat felle leds eronder doen die horizontaal over het mobo schijnen en zo allemaal een deel van het mobo uitlichten, om zo een "spooky" effect te krijgen. 8)

• Jeebus
  • Laatst online: 19-11 19:58
Ga je ook leidingen maken over dat rooster?

Verwijderd

Topicstarter
Jeebus schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:06:
Ga je ook leidingen maken over dat rooster?
Goed idee! Eigenlijk heb ik daar nog niet over nagedacht, maar is wel iets om dat te gaan doen... Ik zal weer eens een virtueel rondje maken door de cube in ST Elite Force II om te kijken hoe dat er in de cube precies uitziet op de vloeren :)
Nogmaals bedankt voor je hersenspinsel! :P

Verwijderd

Vet!
Origineel, nog nooit gezien! :D

Verwijderd

Topicstarter
errug bedankt allemaal! _/-\o_
Leuk om te horen dat mijn idee origineel is!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Moet zeggen, ziet er al heerlijk uit :) Ik blijf het volgen ;)

301SQN

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Heel erg mooi dat rooster, kudos _O_

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
<----- MINI UPDATE IN HOOFDPOST ----->

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 18:09

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:05:
<----- MINI UPDATE IN HOOFDPOST ----->
Briljant!
Ben zelf ook best wel 'fan' van ST...
En met name 'Voyager' knap gedaan! Suc6

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Verwijderd

Topicstarter
<------- UPDATE IN HOOFDPOST!!! -------->

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Mooie update, netjes afgewerkt allemaal :) smooi :D

En erg aardig van MetalRush :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

w00t ik kreeg gister nacht een idee toen ik dit zag :)
Ik heb zo snel niet kunne vindne welke videokaart je in je mod gaat zetten maar toch. Lijk me erg gaaf als je er een Arctic Silencer emt een groene led erop zet })

just a thought ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:38:
w00t ik kreeg gister nacht een idee toen ik dit zag :)
Ik heb zo snel niet kunne vindne welke videokaart je in je mod gaat zetten maar toch. Lijk me erg gaaf als je er een Arctic Silencer emt een groene led erop zet })

just a thought ;)
Goed idee, want ik wilde nog een stille VGA koeler aanschaffen.
Ik begin te twijfelen of ik de BigWater colling wel moet gaan aanschaffen want ik vrees dat ik er geen ruimte meer voor heb in de cube..... :/ dus dan heb ik geen waterkoeling op mn GPU ook, en is dit een uitkomst denk ik...
Ik heb trouwens een Sapphire Radeon 9600pro dus het lijkt me geen probleem om die Artic Silencer erop te mounten....
Ik ga me er in ieder geval in verdiepen! :7

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:39

[NUT]

Heppiedepeppie

* [NUT] wacht in spanning 2005 af...

Mooie mod, was je al langer aan het volgen... kan niet wachten tot hij af is :D

Verwijderd

Topicstarter
Okee I've finally done it!
Ik heb mn mobo om zeep geholpen :(
Tijdens een van mn update acties ben ik iets te wild met mn tang omgegaan en daarmee een van de SMD ic tjes van het mobo gevaagt....
Ik moet nu maar ff een verse bestellen en me af gaan vragen of ik zo nog wel door moet gaan.
Ik denk dat ik voorlopig de oude P3 maar in tact laat (degene waar ik nu ook op werk) en de rest zoveel mogelijk off-line ga klussen aan de cube want nog een nieuw mobo dat trekt bruin voorlopig ff niet :|
Nou gauw ff de shops induiken op zoek naar een goede vervanger voor het vitale orgaan ;)
Ik denk dat ik maar wel weer voor een ASUS A7N8x ga maar dan de deluxe versie met 5.1 en dual geheugen banken.... TTYL!!!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ff doorsapren en een DFI Lanparty kopen, 5.1 soundstorm geluid, dual channel mem, Gbit lan...en.......zwart bord met groen uv reactive zooi erop. Zou opzich wel mooi staan, alleen de prijs is wat hoog :| 120E

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:24:
ff doorsapren en een DFI Lanparty kopen, 5.1 soundstorm geluid, dual channel mem, Gbit lan...en.......zwart bord met groen uv reactive zooi erop. Zou opzich wel mooi staan, alleen de prijs is wat hoog :| 120E
Zou mooi staan idd, maar ik ga geen UV toepassen, en van het bord zie je uiteindelijk niks meer.
Ik wil eigenlijk weer een Asus uit de A7N8x serie omdat dan alles gewoon op zn plaats blijft qua proc. geheugen, IDE etc...
En de deluxe versie heeft ook soundstorm 5.1, en gigabit lan, en die is idd wat vriendelijker geprijst. namelijk nog geen 100 Euro incl. rembours, en overmorgen in huis :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 20:36 . Reden: foutje in eerste post ]

Verwijderd

Topicstarter
<--------UPDATE IN HOOFDPOST--------->

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben je nu zo weg van dat 'armour'dat je nu zelfs een tactical cube gaat maken :P
FF zitten kijken, mooi bord die Asus :)
En over die voeding, ik zou voor de gewoone mesh gaan, erg mooi (naar mijn menning) en het neemt zga. geen extra ruimte in beslag :). Persoonlijk zou ik dan voor zwarte mesh met groene krimpkous gaan ;)

Gabriël AM5

• Cybersijp
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2004 @ 23:20:
Die blijven in m'n oude A-open kast die ik van "bijna papa" CyberSijp :P heb gekregen, Ik ook van jou hoor :P O+

Schiet me in enen te binnen , nu ik net je update las dat je maybe ook ipv je doucheslangen ook. Tyleen slang kan nemen(doorzichtig) welke met een soort van glasfiber met op de kopse-kant een groene led om hem in het donker groen te laten worden kan maken. is dat niet een idee? Voor de rest de vier draden van je voeding kunnen er wel bij, glasfiber is niet zo dik

En eh tft heb je al hij doet het alleen nog niet........... :D (we hebben een loop of sloop compaq presario ergens geritseld)( voor het geval het je mocht interesseren)

Verwijderd

Topicstarter
<----- VERDRIETIGE UPDATE IN HOOFDPOST! :'( ----->

Verwijderd

Mijn zwager heeft hetzelfde probleem gehad. Via een of ander progje heeft hij toch nog 600 foto's van een schijf kunnen redden die op geen enkele andere manier te benaderen was.

Ik ga even bellen om navraag te doen.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:45:
Mijn zwager heeft hetzelfde probleem gehad. Via een of ander progje heeft hij toch nog 600 foto's van een schijf kunnen redden die op geen enkele andere manier te benaderen was.

Ik ga even bellen om navraag te doen.
HDD Regenerator? Heb het gehad met een 100GB WD schijf, allemaal smart errors. HDD Regenerator eroverheen en weer als nieuw, serieus!! Tuurlijk zal er wat van je data corrupt zijn, maar misschien kun je er wat foto's van je zoontje mee redden TS.

Verwijderd

Topicstarter
Raziel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:51:
[...]

HDD Regenerator? Heb het gehad met een 100GB WD schijf, allemaal smart errors. HDD Regenerator eroverheen en weer als nieuw, serieus!! Tuurlijk zal er wat van je data corrupt zijn, maar misschien kun je er wat foto's van je zoontje mee redden TS.
Het probleem is dat er helemaal geen errors zijn, alleen een raar tikkend en piepend geluid.... :|
Ik vrees dat er geen programma is dat mijn schijf nog aan de praat krijgt.
Zelfs de "vriezer" truc haalde helemaal niks uit, en heb van Karimo "getdataback" gekregen om te proberen, maar ook die kan mijn schijf niet vinden, laat staan recoveren!
Ik moet helaas onder ogen zien dat ik te laat ben geweest met back-uppen, en dat alles naar de kl*te is!
Ik bewaar de schijf wel, wie weet is er iemand die ik ooit tegenkom die voor weinig mijn data kan en wil recoveren.....
Evengoed bedankt voor de tips, en als er nog meer mensen zijn met goede ideeën dan zijn ze meer dan welkom!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Windoos herkend de schijf ook niet neem ik aan? want als win de schijf wel vind, maar in windows leeg 'ziet'dan kun je NTFS reader nog gebruiken.
Maar f*cked voor je :|

Gabriël AM5

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Lukt het nog een beetje met de Borg cube?
Het is al zo lang geleden met een update.
Heb wel benieuwt hoe het er uit zal zien.
Het ziet er al heel mooi uit.

Verwijderd

Topicstarter
Calamor schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:42:
Lukt het nog een beetje met de Borg cube?
Het is al zo lang geleden met een update.
Heb wel benieuwt hoe het er uit zal zien.
Het ziet er al heel mooi uit.
Helaas heb ik nogsteeds heel weinig tijd, en ben ontzettend druk met allerlei niet modding gerelateerde zaken...
Ik zit er zelfs over te denken om het over een hele andere boeg te gaan gooien, aangezien ik de hele buitenkant nog moet doen en ik daar dus ook vrijwel geen tijd voor heb.
Als ik zo doorga dan gaat het waarschijnlijk heel 2005 nog wel duren voor ie af is.
Ik zit er over te denken om een hele andere mod hiervan te gaan maken, of wel een Borgmod maar geen cube.
Ik ga er de komende dagen even over denken en dan laat ik volgende week weten wat het wordt....

• Cybersijp
Gewoon doormodden :P

Anders heb je je mobo voor niks gefrituurd :+

Hulp nodig maatje?

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
sorry voor deze enorme schop, maar ik ben nu best benieuwd hoe het met de mod staat

Verwijderd

Topicstarter
Smart Einstein schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:53:
sorry voor deze enorme schop, maar ik ben nu best benieuwd hoe het met de mod staat
Ik ben bang van nog net zo ver als de laatste update...
Het f*kking prob is dat ik momenteel zowel overdag als 's avonds tè druk ben met werk en andere bezigheden dat het er gewoon niet van komt. Hoe spijtig ik het ook vind....
Ik hoop echt dat ik vandaag of morgen een gaatje kan maken om weer verder te modden want aan inspiratie ligt het niet, en anders ben ik genoodzaakt de Borg Cube aan de wilgen te hangen. (probeer dat maar eens :P )
Sorry voor iedereen die ik hiermee teleurstel, maar neem van mij aan: niemand wil dit ding zo graag af zien als ik, maar ik zie het er voorlopig niet van komen...

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik ken het verschijnsel..... Heb je grote mod-plannen, gaan ze niet door omdat je vader bent geworden(althans, in mijn geval dan :) ) Ik sta al 2,5 jaar stil wat modden betreft....

Ooit krijg ik um af... :P

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is in mijn geval dus ook zo: vader geworden, (nou ja 2,5 jaar geleden :P) en werk, en 's avonds nog extra webdesign werk. En ja die dingen gaan nou eenmaal voor.....zucht....

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:08:
Nou dat is in mijn geval dus ook zo: vader geworden, (nou ja 2,5 jaar geleden :P) en werk, en 's avonds nog extra webdesign werk. En ja die dingen gaan nou eenmaal voor.....zucht....
skip dan ook dat hele vader worden gedoe.. je krijgt er alleen maar problemen mee en het geld om te modden verdwijnt als sneeuw voor de zon.. gaat allemaal naar die verwende kinderen B) :+

(8>

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 15:59
ReseTTim schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:56:
[...]

skip dan ook dat hele vader worden gedoe.. je krijgt er alleen maar problemen mee en het geld om te modden verdwijnt als sneeuw voor de zon.. gaat allemaal naar die verwende kinderen B) :+

(8>
Maar toch, het zou me trots doen ( en menig modder ) om een mini-tweaker in 't huis rond te hebben lopen :D ,
* PAPA! kijk m'n kees-mod *showt kees met verfstrepen _/-\o_ *

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• XyonN

XyonN

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:08:
Ik zoek dus nog iets om bij te klussen en dat thuis te gaan doen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Ik ben DTP-er van beroep, maar ik ken niemand prive in die sfeer, helaas.....

En ja, al het geld gaat naar die lieve kids, die 's ochtends vroeg maar al te graag een pappa-mod proberen (pappa, kijk, stinke-tenen! BAF!!!!! Teen in mijn neusgat, leuke wekker heb ik :D)

Ik weet niet waar je woont, maar sla het in de omgeving haarlem is, kunnen we mischien als troost samen met die cube verder gaan. Een soort "Front Moddende Pappa's In Nood" :)

[ Voor 15% gewijzigd door XyonN op 18-03-2005 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:56:
[...]

(8>
Nou dat valt wel mee hoor, zo'n geld opslurper is ie (nog) niet, alleen maar een energievreter :P
Het is echt het tijdgebrek wat me nekt, want die kleine was er ook al toen ik met de mod begon.

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:20:
[...]

Ik zoek dus nog iets om bij te klussen en dat thuis te gaan doen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Ik ben DTP-er van beroep, maar ik ken niemand prive in die sfeer, helaas.....

En ja, al het geld gaat naar die lieve kids, die 's ochtends vroeg maar al te graag een pappa-mod proberen (pappa, kijk, stinke-tenen! BAF!!!!! Teen in mijn neusgat, leuke wekker heb ik :D)

Ik weet niet waar je woont, maar sla het in de omgeving haarlem is, kunnen we mischien als troost samen met die cube verder gaan. Een soort "Front Moddende Pappa's In Nood" :)
Helaas, XynonN...Ik woon niet echt in de buurt. Wat zeg ik? Echt niet in de buurt.
Ik woon ook zo goed als aan zee, maar dan een kilometer of 90 hoger; namelijk op Texel! 8)
Maar die van dat front vind ik wel goed gevonden >:)

• XyonN

XyonN

Ik kan wel gek zijn hoor!!!!!! (Ben het ook :twisted: )

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de kogel is door de kerk.
Ik hang de Borg cube voorlopig aan de wilgen...maar niet voorgoed!!!
Ik ben vastberaden om hem ooit af te krijgen, maar ga me nu richten op een ander project omdat ik creatief gezien een beetje vast zit wat de cube betreft, en omdat de cube nog ontzettend veel tijd gaat vergen en ik die voorlopig niet heb, en ik nu wel eens een kast wil die er tof uitziet - af is - en ook dicht kan :P
Mijn nieuwe project wordt ook een Borg spin-off, en moet gaan lijken op een distribution node, of iets anders wat in ieder geval een Borg feeling heeft... 8)
.....LEES HET HELE VERHAAL IN MN HOOFDPOST!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 21:47 ]

Verwijderd

you have failed !

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote van Cybersteven uit het stukje uit de startpost:
Ideeen blijven uiteraard welkom, evenals jullie altijd opbeurende, inspirerende, en aansporende commentaar en aanmoedigingen...
1. Go Cybersteve, Go Cybersteve

2. de ideen van * sapphire volgen zodra ik ze heb, dus waarschijnlijk als je meer pics post van de nieuwe case enzo ;).

Gabriël AM5

Verwijderd

koek koek ja er is weer een update
ik zou zeggen duurt lang

maar ode aan de man die het kan _/-\o_

Verwijderd

Ik zou er nog in dikke letters : RESISTANCE IS FUTILE op plakken :) hehehe, vet idee man!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Lekkere trap joh, dit topic komt uit 2005!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
BlackWhizz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:41:
Lekkere trap joh, dit topic komt uit 2005!
2004 zelfs.

Vind het jammer dat ik de plaatjes niet meer kan zien :(

Verwijderd

Gezien die sinds 2005 niet meer online is geweest, acht ik de kans zeer klein dat dat nog goed gaat komen met die foto's... ;)

• naftebakje
  • Laatst online: 15:07
Met ^, het lijkt me dat er weinig meer te melden valt.
Slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.