• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/photokina2004.jpg PhotoKina 2004 - 28 september / 3 oktober

| Inleiding |
De PhotoKina 2004 die 1 keer in de twee jaar wordt gehouden gaat komende dinsdag van start, en vele camerafabrikanten zullen hun nieuwste producten op de show tonen. Ook fabrikanten van aanverwante producten showen hun nieuwste dingen op het gebied van imaging.

Bericht van de PhotoKina-site:
Imaging is more

More information, more entertainment and more communication. Imaging is orientated to today’s lifestyles and opens up entirely new creative possibilities for private and professional users alike. This dynamically growing market for imaging is being presented at photokina 2004 – a comprehensive, innovative and highly effective trade fair.

Experience the complete international range of products of 1,589 exhibitors from 50 countries, and open your eyes to the hightech treats that await you. Whether digital cameras, mobile imaging, storage and print media or AV communication – there’s photo-fun for everyone.

Visit us at photokina 2004 in Cologne and let yourself be captivated by the unique world of imaging!
De afgelopen maanden zijn er verschillende camera's aangekondigd in aanloop naar de show. Een alfabetische selectie uit de verschillende nieuwtjes staat hieronder.

Hardware - Camera's :

Canon EOS-1Ds Mark II GoT topic
Canon EOS 20D SLR GoT topic
Canon Powershot A400, A85, A95 GoT topic (gesloten)
Canon Powershot G6 GoT topic
Canon Powershot SD20
Canon Powershot SD200 & SD300
Canon Powershot S70

Casio Exilim Pro EX-P700
Casio Exilim EX-S100
Casio Exilim EX-Z50 and EX-Z55
Casio QVR-61

Fujifilm FinePix E500, E510, E550
Fujifilm FinePix S3100, S5100

Fujifilm FinePix S3 Pro
Kodak Easyshare DX7590
Konica Minolta DiMAGE A200
Konica Minolta Maxxum 7D SLR

Nikon Coolpix 4800
Nikon Coolpix 8400
Nikon Coolpix 8800
Nikon D2X Pro SLR

Olympus C-7000 Zoom
Olympus D-535 Zoom
Olympus Stylus Verve

Panasonic Lumix FZ3, FZ15, FZ20
Panasonic Lumix DMC-FX7
Panasonic Lumix DMC-LC80

Pentax *ist DS SLR
Pentax Optio 750Z
Pentax Optio MX4
Pentax Optio S50
Pentax Optio S5i
Pentax Optio SV
Pentax Optio X

Sony Cyber-shot DSC-L1
Sony Cyber-shot DSC-M1
Sony Cyber-shot DSC-P150
Sony Cyber-shot DSC-T3
Sony Cyber-shot DSC-V3
Sony PictureStation DPP-FP30

Hardware - Printers:

Canon PIXMA Photo Printers iP4000
Canon Selphy DS700 Compact Printer
Epson Stylus Photo R320
Fujifilm Announces 3 New Inkjet Photo Papers
Kodak Easyshare PrinterDock Plus

Overige Hardware:

Concord Wi-Fi for Digicams
Sony 2GB MemoryStick PRO

Software:

Adobe Photoshop Elements 3.0
Breeze Browser v2.10 for Canon

Links:
http://www.photokina-show.com/
http://www.dpreview.com/n...01dpreviewatphotokina.asp
http://www.letsgodigital.org/en/index.html
http://www.steves-digicams.com/photokina2004_index.html
http://www.pixelmania.nl/artikel.asp?art=367
Konica Minolta Dynax 7D fullsize pics

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 30-09-2004 13:43 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ik begrijp dat deze mijn postje moet vervangen, hmmk danku :P

je bent bij de 7D dlsr van KM de topic vergeten erachter te zetten trouwens

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Luuk gaat as. donderdag een kijkje nemen daaro :)

Verwijderd

/me Ik ben jaloers...
je post natuurlijk wel al je bevindingen he?! :Y)

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 18:39:
/me Ik ben jaloers...
je post natuurlijk wel al je bevindingen he?! :Y)
ok :)

ga trouwens via school. ik studeer fotonica, vandaar :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga eens gauw op het bord van mijn school kijken of er woensdag ook een uitstapje heen is... zo gek willen ze namelijk nog wel eens zijn, woensdagmiddag is toch de excursiemiddag :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Wat je ook doet: koop niet de catalogus. Wie zo gek wil zijn om zo'n enorm boek vol met adressen van leveranciers wil kopen kan zich bij mij melden. Ik reken slechts de helft van de nieuwprijs! :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Weet iemand of er een camera à la Canon EOS 300v wordt geïntroduceerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ik denk het niet, anders had je het al wel gehoort! kwestie van wachten denk ik zo, over een paar dagen weet je het :)

@dark blue: hmm, zo'n bord wil ik ooook! :P

Verwijderd

PcDealer schreef op 27 september 2004 @ 21:19:
Weet iemand of er een camera à la Canon EOS 300v wordt geïntroduceerd?
Ja er komt een nieuwe 300. Deze is vrijwel hetzelfde, verschilt alleen op design en de body ondersteunt E-TTL 2 flitsmeting...

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik wil
a/ een grote zak geld
b/ een auto
en tenslotte
c/ naar de Photokina

Goed, tijd om in mijn bed verder te dromen :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jaaa! Hier worden ook de nieuwe Olympus DSLR's geintroduceerd :D * sOid wacht hier al een paar weken op :P

Ben jaloers op de mensen die er naar toe gaan :(

• Raymond
  • Laatst online: 05-02 08:38
Remy schreef op 27 september 2004 @ 17:33:
Adobe Photoshop Elements 3.0
oohh, eigenlijk lijkt me dat wel interessant!
Dat was me nog niet opgevallen, dat die er al was.
Zijn er experts in da house die me de grootste nadelen t.o.v. de grote broer kunnen vertellen?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 14:47

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:27:
[...]

Ja er komt een nieuwe 300. Deze is vrijwel hetzelfde, verschilt alleen op design en de body ondersteunt E-TTL 2 flitsmeting...
Klopt, de EOS 300X.
Features:

Fast auto focus
Up to 3 fps continuous shooting
1/4000 shutter speed
35-zone metering
Wide-area 7-point AF
Ergonomic one-hand operation
E-TTL II auto-flash metering
6 custom functions
12 shooting modes
Large illuminated LCD
Compact and lightweight

[ Voor 32% gewijzigd door -Stef- op 28-09-2004 12:53 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Net online gegooid:
Olympus introduceert E-300 digitale SLR-camera (en drie nieuwe FourThirds objectieven)

[ Voor 3% gewijzigd door Ralph Smeets op 28-09-2004 22:11 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

BaRF

bijna kerst

* BaRF staat zondag met zn ogen te klapperen \o/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55

Type-R

One Minute Shakin

Sandisk heeft nieuws!

die komt met paar nieuwe kaartjes :)

Sandisk Ultra II CF 8 gigabyte is toch wel de opmerkelijkste
Sandisk Extreme III, met als doelgroep de beroepsfotograap / professional. Heeft 2 keer de schijf snelheid als van de Ultra II 8)7

en dan nog wat nieuws in de point en shoot prut.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0409/sandisk_ultraII.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0409/sandisk_extremeIII.jpg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oh My Fucking God, wat ziek! 8GB CF kaartjes, 2x zo snel CF geheugen dan het snelste CF geheugen nu bekend, whaaa. Waar gaat dat heen? :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Grrrrrene schreef op 30 september 2004 @ 13:29:
Oh My Fucking God, wat ziek! 8GB CF kaartjes, 2x zo snel CF geheugen dan het snelste CF geheugen nu bekend, whaaa. Waar gaat dat heen? :D
Iemand Ultra II kaartjes kopen? ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
reviews: Konica Minolta Dynax 7D samples

Die kan denk ik er ook nog wel bij. Full size prenten van de Konica Minolta Dynax 7D :9.

• Grrrrrene
  • Niet online
Done

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ammie schreef op 30 september 2004 @ 04:41:
Sandisk heeft nieuws!

die komt met paar nieuwe kaartjes :)

Sandisk Ultra II CF 8 gigabyte is toch wel de opmerkelijkste
Ik moet er niet aan denken om die te gebruiken eigenlijk, stel je voor dat je 8 gb aan foto's verliest om wat voor reden dan ook. Laat mij dan maar een paar 512 Mb of 1 Gb gebruiken.

Verwijderd

Beaves schreef op 30 september 2004 @ 13:34:
[...]

Iemand Ultra II kaartjes kopen? ;)
idd ik wacht lekker een maandje of 2 en dan koop je voor 50 euro een 1gig UII :P

• Grrrrrene
  • Niet online
mlevd schreef op 30 september 2004 @ 14:07:
[...]

Ik moet er niet aan denken om die te gebruiken eigenlijk, stel je voor dat je 8 gb aan foto's verliest om wat voor reden dan ook. Laat mij dan maar een paar 512 Mb of 1 Gb gebruiken.
De camera's waar je die voor nodig hebt, hebben ook dermate hoge resoluties dat je dan net zoveel foto's verliest als met een compactcam op 2MP op een 512MB kaartje :)

Ik bedoel: wat moet je nou met 8GB in een 3MP ixus die alleen jpg doet? Dit is echt voor een EOS 1D mk2 of een 1Ds mk1/mk2 bedoeld en dan schietend in RAW. Dan hoef je een hele vakantie of een hele fotoshoot niet van kaartje te wisselen, ideaal toch?

• mlevd
Grrrrrene schreef op 30 september 2004 @ 15:57:
[...]

De camera's waar je die voor nodig hebt, hebben ook dermate hoge resoluties dat je dan net zoveel foto's verliest als met een compactcam op 2MP op een 512MB kaartje :)

Ik bedoel: wat moet je nou met 8GB in een 3MP ixus die alleen jpg doet? Dit is echt voor een EOS 1D mk2 of een 1Ds mk1/mk2 bedoeld en dan schietend in RAW. Dan hoef je een hele vakantie of een hele fotoshoot niet van kaartje te wisselen, ideaal toch?
Laat mij dan maar een keertje extra verwisselen in mijn 10d. Juist bij een prof is het niet verliezen van de foto's een item, alhoewel je in de mkII's een backupkaartje kan gebruiken. Ik betwijfel eigenlijk of die mogelijkheid echt veel gebruikt wordt.

• Mercarra
  • Laatst online: 05-02 21:26
mlevd schreef op 30 september 2004 @ 16:15:
[...]

Laat mij dan maar een keertje extra verwisselen in mijn 10d. Juist bij een prof is het niet verliezen van de foto's een item, alhoewel je in de mkII's een backupkaartje kan gebruiken. Ik betwijfel eigenlijk of die mogelijkheid echt veel gebruikt wordt.
Twee kaartjes vergroot de kans op een defect. Die is grofweg 2 keer zo groot. Wel is de hoeveelheid foto's die je dan kwijt bent ook 2 keer zo klein. Eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit wat je kiest.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Luuk
  • Niet online
vandaag hele dag op de photokina gelopen.

WAT een gave beurs _/-\o_ lekker spelen met nieuwe camera's :9~

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Vers van de pers:
Mamiya introduceert ZD SLR en ZD Back met 22 megapixel

Zal wel onbetaalbaar worden voor de meeste onder ons, maar blijft natuurlijk wel een mooie droom :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• mlevd
Dat maakt dan ook weer de 8 Gb Ultra II weer wat logischer.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
8gb. ach ja. De digitale achterwand van je hasselblad met firewire aan je network storage. >:) da's pas opslag!

.......... droomt verder...

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik had zondag nog kunnen gaan... treintje naar Keulen pakken ofzo, en je bent er. Helaas mis ik het geld een beetje... (voor de trein, in eerste plaats al.)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Donderdag samen met G-PHREAK hele dag rondgelopen op PHOTOKINA..wat een geile beurs..en idd lekker speulen met allerlei cams..en mooie dingetje bekijken enzo..1200mm canon lens..( 110.000 euro!!!!!) ff proberen... _/-\o_

Verwijderd

Ik kom er net vandaan. Het was vandaag erg druk, hoewel er erg weinig zaken werden gedaan vandaag. Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Je kunt wat makkelijker met de sales mensen praten (die zitten uit hun neus te vreten), maar er zijn zoveel kijkers... vreselijk.

Mijn ervaringen van vandaag:

Canon:
1 Ds MarkII niet spectaculair. Tuurlijk het is een mooie vamera, maar een 1 D MarkII is voor de meesten van ons veel spectaculairder. Zowel de Ixus30 als Ixus40 zijn eindelijk competatieve ultra compacten. Groot scherm, lekker snel en een aardige prijs. Helaas komen er geen Bodyglove tasjes voor (zoals beschikbaar zijn voor de Ixus 430 en 500). Ixus 430 is uitlopend.
Nieuwe printers stellen niks voor. Cp220 gaat eruit en wordt vervangen door 400 modellen. Alleen verschil in design en printsnelheid. Cp330 blijft wel doorlopen. Er komt nu ook een compacte inkjet op de markt.
Canon gaat tekeer met de 300D. Klanten krijgen een kaartje van 256 MB en 100 euro korting! Hou de advertenties maar in de gaten. Dit geldt uiteraard niet voor de Rebel! Let bij aanschaf van de camera op een sticker op de doos. Edit: daarnaast komt er ook in Europa een zwarte uitvoering!

Nikon:
Nikkor 200/ 1.2 objectief in mijn handen gehad. Ken het hele objectief niet, maar mijn hemel wat een scherpte. Dit objectief zat op een F6. Hiervan was ik niet onder de indruk. Ik vond de bediening niet heel intuitief en de focus (zelfs met voornoemde objectief) niet heel trefzeker. Als hij goed zit dan is ie wel heeel snel. D2X heeft een mooie zoeker en is gewoon een degelijke camera.

Fuji:
S3 in mijn handen gehad. Snelheid van het wegschrijven van de foto's viel me tegen (op standaard Xd kaartje). Dynamisch bereik was super (voor zover te beoordelen op een LCD).... Bediening intuitief en het tweede LCD is erg handig! Compactcamera's heb ik gelaten voor wat ze waren, want die had ik al gezien.

Minolta:
A200 is een erg mooie camera met goede specs en een kleine behuizing. Voor het oog is hij echt compact.
De Dynax 7D is echt een prachtcamera. De bediening is intuitief, echter het onder en overbelichten gaat met een draairing (zoals Dynax 7). Het LCD scherm is echt grooot, heel mooi. In de zoeker kun je inschatten hoe de AS werkt aan de hand van een aantal leds aan de rechterkant in de zoeker. Wat mij opviel was de zoeker van de 7D zelf. Zo helder en groot. Mijn collega had zijn 20D meegenomen; die heeft toch echt een minizoeker vergeleken bij de 7d. En tot slot is de grip van de 7D ook echt briljant. De zoeker op dezelfde hoogte als de ontspanner. Nu ik het gevoeld heb, wil ik niet anders meer!

Sony:
Sony komt met een consumenten HDTV camera (3 CCD). Een erg mooi ding en die resolutie is echt briljant. Als iemand er vragen over heeft moet hij ze maar stellen. Volgend jaar komen er waarschijnlijk HDTV camera's in het echte consumentensegment. V3 is echt intens lelijk en werkt niet fijn.

Verder nog heel veel gezien, maar ga eerst eens mijn benen omhoog leggen met een pilsje in mijn hand.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 22:18 . Reden: 300D info aangevuld ]

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 22:16:
Minolta:
A200 is een erg mooie camera met goede specs en een kleine behuizing. Voor het oog is hij echt compact.
De Dynax 7D is echt een prachtcamera. De bediening is intuitief, echter het onder en overbelichten gaat met een draairing (zoals Dynax 7). Het LCD scherm is echt grooot, heel mooi. In de zoeker kun je inschatten hoe de AS werkt aan de hand van een aantal leds aan de rechterkant in de zoeker. Wat mij opviel was de zoeker van de 7D zelf. Zo helder en groot. Mijn collega had zijn 20D meegenomen; die heeft toch echt een minizoeker vergeleken bij de 7d. En tot slot is de grip van de 7D ook echt briljant. De zoeker op dezelfde hoogte als de ontspanner. Nu ik het gevoeld heb, wil ik niet anders meer!
Dat de zoeker zo helder was, had ik op www.dpreview.com gelezen in het KM forum. Het was slechts één persoon die daar melding van maakte. Prettig dat het dus meerdere mensen opvalt!

Vond je over/onderbelichten via een draairing trouwens (erg) storend of is het meer eventjes wennen denk je?

Verwijderd

Ik ben ervan overtuigd dat het even wennen is. In het begin vond ik het even storend dat je dus je camera voor je oog vandaan moet halen voordat je kunt onder- of overbelichten. Het is echter eigenlijk helemaal niet onlogisch; vaak fotografeer je in een bepaalde situatie hetzelfde (tegen de lucht in/ in de sneeuw) en het is een goede manier om snel te kunnen zien hoe je belichting staat.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

agiessen schreef op 02 oktober 2004 @ 22:45:
[...]

Dat de zoeker zo helder was, had ik op www.dpreview.com gelezen in het KM forum. Het was slechts één persoon die daar melding van maakte. Prettig dat het dus meerdere mensen opvalt!
Het was mij ook opgevallen. De zoeker van de Dynax 7D is echt veel beter dan van die andere DSLR's uit of onder de prijsklasse van de Dynax 7D.

Ik ben er wel van overtuigt dat KM een hele goede come back gaat maken in de DSLR-markt. De Dynax 7D heeft een super zoeker, anti-shake, zeer robuuste behuizing, enorme LCD, een prachtige kleurreproductie en weinig ruis bij ISO 1600 en 3200. Enige nadeel is de 6MP sensor en (voor overstappers) de Minolta A-mount.

Verwijderd

Ik vind alleen de indicatie lampjes een beetje goedkoop afgewerkt en ik vraag me af wat de kwaliteit van de nieuwe 28-75/ 2.8 is tov de 28-70/ 2.8 APO G.... Daarnaast is uiteraard het roterende scherm aan de achterzijde ook erg handig. Wanneer je dus de info op het LCD ziet en je draait de camera naar portretstand en drukt dan nogmaals op de ontspanner dan draait de info op het LCD in de juiste richting!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 22:16:
Ik kom er net vandaan. Het was vandaag erg druk, hoewel er erg weinig zaken werden gedaan vandaag. Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Je kunt wat makkelijker met de sales mensen praten (die zitten uit hun neus te vreten), maar er zijn zoveel kijkers... vreselijk.
Nog erger... als je een pers-pas zo low-profile mogelijk op hangt, dan nog weten die uit-hun-neus-vretende marketing lui je te vinden...
Canon:
1 Ds MarkII niet spectaculair. Tuurlijk het is een mooie vamera, maar een 1 D MarkII is voor de meesten van ons veel spectaculairder.
Nog sterker: een fotograaf die ik ken heeft met die 1Ds Mark II geschoten en toen besloten een 1Ds en een 1D Mark II te bestellen als vervanging van zijn 1D...

Ik had graag de beeldkwaliteit wat beter willen bekijken, maar het was een preproductiemodel. Dan willen ze liever niet dat je je eigen kaart er in gaat stoppen. En dat overigens best wel leuke Canon meisje stond wel erg dichtbij.
D2X heeft een mooie zoeker en is gewoon een degelijke camera.
Ik heb lang staan wachten tot de o zo leuke Nikon jongen het batterij compartiment van de D2X weer in elkaar priegelde... uiteindelijk zelf gefixt. Niet echt onder de indruk, maar wel een leuk apparaat. Heb laatst met die D2h geschoten en dit komt dicht in de buurt, behalve dan dat hier een veel mooiere sensor in zit.
Dat is precies mijn ervaring. Ik was al aan het twijfelen wat ik wilde hebben. De D70 en 300D zijn net iets te simpel. De laatste weken heb ik met de 20D geschoten en die vond ik bijzonder prettig, tot ik vandaag de 7D in mijn handen had. Wat een fantastich apparaat. Alles klopt gewoon aan dat ding.
Nou had ik een Kodak DCS Pro SLR/c bij me vandaag. Dat is een ergonomsich prul, en het was werkelijk een verademing om die 7D in mijn handen te houden. Die LED's in de zoeker deden me direct denken aan mijn oude Minolta X-700.

Ik had geen extra kaarten meegenomen, dus ik heb alleen foto's op de kaarten van de Kodak geschoten. Zal morgen wat posten, want die Kodak ligt nog bij mijn vriendin.

Verder heb ik nog niemand gehoord over die nieuwe Olympus E-300. Ik stond eigenlijk versteld van het apparaat. Ik had zo mijn bedenkingen bij hun systeem met spiegeltjes in plaats van een pentaprisma, maar het beeld in de zoeker zag er erg goed uit. Wel jammer dat je die ingebouwde flitser (waar nu extra ruimte voor is) zelf handmatig naar buiten moet duwen (in standje 'fool-proof automaat' wil je dat 'ie zelf omhoog knalt indien nodig), maar verder werkte het ding feilloos. Was trouwens ook een preproductiemodel, dus ik mocht er weer eens geen kaart in stoppen....

Oh ja, weet iemand waarom Kodak de complete hal 4 kon hebben en niet één DCS had staan? Oké, misschien omdat het k*tcamera's zijn, maar daar spreek ik ze later wel over...

edit:
Oh ja, de Pentax *istD vond ik vorig jaar al niks, maar de nieuwe *istDs, daar kan ik ook niet echt veel mee. Vond het een enorm sneu plastic apparaat. Er hing een vrij simpel lensje aan dat zorgde voor enorme schokken tijdens de autofocus. Maar dat had een andere *istDs met een andere lens ook. Misschien nog even wat finetunen?

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 03-10-2004 02:06 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

O ja de *istDs. Idd ook nog in mijn handen gehad. De snelheid van de body viel me tegen, net als de ergonomie. Wat echter wel super is, is het formaat van het apparaat. Mijn hemel dat ding is mini. Met een standaard objectief erop is ie bijna kleiner dan een Olympus C8080. Nadeel van een merk als Olympus blijf ik het aantal objectieven vinden. Je bent eigenlijk ook afhankelijk van de third party bouwers.

Wat je zegt over de geheugenkaartjes klopt idd. Overal staat iemand bij om te controleren dat je er geen geheugenkaarten in propt. (bij alle preproductiemodellen dan) Bij Fuji was het dan ook wel grappig om te zien dat je bij de S3 erg streng in de gaten werd gehouden, maar bij alle andere camera's (compactcamera's) gewoon de accu en het Xd kaartje eruit kon halen (ok, het was 16 mb).

Ook nog vermeldenswaardig: Contax komt met een erg klein design camera'tje. Erg mooi ding en erg snel. Weet het typenummer helaas niet meer en hij staat niet op DPreview. Ik vind het trouwens erg goede camera's (zowel van Contax als van Kyocera, met name dan de huidige serie met een R). Jammer om dan te zien dat zo'n stand een beetje wordt vergeten.

De nieuwe Olympus mju mini is erg lelijk (zal wel smaak zijn). Hij heet dan wel mini, maar ook dat vond ik tegen vallen. Ik vond hem dikker dan ik had verwacht.

• Luuk
  • Niet online
heb trouwens ook nog ernstig staan kwijlen bij de Epson L500V, omg WAT een haarscherp TFT'tje zit daar op zeg! prachtig

(fotokwaliteit weet ik echter niet)

was dit camera'tje
http://www.dpreview.com/news/0409/epson_l500v.jpg

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Waar gaat die achterlijke megapixelrace eigenlijk heen? Wat moet een gemiddelde toerist nou met een compactcam met 5 megapixels? :/
Dadelijk heeft de gemiddelde compactcam nog meer MP dan mijn 300D.. hoewel ik tegen die tijd wel geupgrade heb denk ik. :)

Groetjes, FaceDown.

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
FaceDown schreef op 03 oktober 2004 @ 20:12:
Waar gaat die achterlijke megapixelrace eigenlijk heen? Wat moet een gemiddelde toerist nou met een compactcam met 5 megapixels? :/
Die toerist schiet een leuk plaatje, en komt er thuis achter dat die mooie kerk, dat schattige diertje, etc. te klein op de foto staat. Kan ie in ieder geval nog een uitsnede maken op zijn of haar PC zonder verlies van kwaliteit te krijgen op een 10x15 foto. :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oke maar waar houdt 't op.. hebben we straks compactcams met 10MP of 20MP?

Groetjes, FaceDown.

• Raymond
FaceDown schreef op 03 oktober 2004 @ 20:24:
Moet het ophouden dan?

• Mercarra
  • Laatst online: 05-02 21:26
FaceDown schreef op 03 oktober 2004 @ 20:24:
Naar alle waarschijnlijkheid wel. Op een gegeven moment wordt de kwaliteit van de lens de grens van detail, maar als de ccd's beter en groter blijven worden lijkt me 20 MP op een compact camera niet uitgesloten.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
mercarra schreef op 03 oktober 2004 @ 20:30:
[...]

Naar alle waarschijnlijkheid wel. Op een gegeven moment wordt de kwaliteit van de lens de grens van detail, maar als de ccd's beter en groter blijven worden lijkt me 20 MP op een compact camera niet uitgesloten.
En dat zou makkelijk kunnen. Als die ccd's zo te maken zijn krijg je straks camera's met een heel goede prime lens er in en ga je uit je eindproduct weer stukken opblazen of zo.

Maar, tegen die tijd moet er wel duidelijk snellere, grotere en betaalbare opslagruimte komen. Ik heb dit weekend met een 13,5 MP Kodak geschoten, maar in Raw modus schiet dat ding platen van 16 MB. Ten eerste heb je ieder opslagmedium binnen de kortste keren vol zitten en ten tweede duurt het een eeuwigheid om dat spul op te slaan...

Punctuality is the politeness of kings

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daarom denk ik dat we op een gegeven ook wel naar sensors met kleurechte pixels gaan. Het heeft weinig zin om bijv. 30MP op te slaan (lijkt me niet onrealistisch voor een topmodel DSLR over 10 jaar) als een 22MP afbeelding dezelfde beeldinformatie bevat.

• Raymond
kleurechte pixels

Wat zijn dat?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Raymond schreef op 03 oktober 2004 @ 23:06:
kleurechte pixels

Wat zijn dat?
Pixels die kleurinfo bevatten denk ik. De pixels op de sensor registreren op dit moment alleen grijswaarden. De kleurinformatie wordt er door een of andere technische 'truuk' bijgezocht.
Of die 'kleurechte pixels' er ooit komen weet ik niet, aangezien analoge fotografie hetzelfde werkt als digitale op dit moment.

Groetjes, FaceDown.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ze zijn toch ook nog bezig met die foveon technologie. Zie www.foveon.com. Ik meen dat als ik het goed begreep dat een nieuwe manier was van kleur opslaan op de ccd. Als ik het helemaal mis heb geef dan maar ff een brul...

• BaRF

BaRF

bijna kerst

was leuk idd :) ben gisteren geweest, maar ik moet zeggen dat er bij veel stands een sfeertje hing van 'aah ik wil naar huis, ben kapot' :P wel begrijpelijk :)

man, wat is het daar groot :X

• BaRF

BaRF

bijna kerst

justawitte schreef op 03 oktober 2004 @ 23:20:
Ze zijn toch ook nog bezig met die foveon technologie. Zie www.foveon.com. Ik meen dat als ik het goed begreep dat een nieuwe manier was van kleur opslaan op de ccd. Als ik het helemaal mis heb geef dan maar ff een brul...
meer de manier van het opvangen van kleur op de ccd?

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
je hebt gelijk, ik was gister al een hele tijd bezig om de zin normaal neer te zetten maar het lukt gewoon niet helemaal. Thnx iig.
Pagina: 1