Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Door een misstap van een webshop zijn specs + foto van de Canon Powershot G6 uitgelekt :)

link

Quoteje:
it looks like the French shopping website Fnac.com may have inadvertently spilt the beans on the much-rumoured but as yet unseen Canon Powershot G6. It looks like a 7 megapixel version of the G5 to me, albeit with a slightly redesigned silver body. Fnac.com has a larger picture of the camera and the following specs are listed:
Foto:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/canon_powershot_g6.jpg

Specs:

- 7.1 megapixel camera
- 3x optical zoom lens, equivalent to 35-140 mm on a 35mm camera
- Aperture range f/2.0-3.0
- Maximum file size of 3072 x 2304 pixels
- Supports JPEG, RAW, AVI formats
- 640 x 480 or 320 x 240 video
- CompactFlash Type I / II memory cards
- USB Interace
- 104 x 70 x 72 mm dimensions
- Weighs 375 grams
- PictBridge support
- Advertised price of 899,00 Euros

Ben benieuwd wat het uiteindelijk voor cam gaat worden, de G5 is ook al een behoorlijk geliefde cam :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Is de stap tussen deze nieuwe G6 en de Pro 1 kwa prijs niet net te klein? Voor een paar euro meer heb je een Pro 1, die is toch weer net wat beter als deze camera.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Och, de Pro 1 is alweer wat 'ouder' en bovendien zit er een behoorlijke lens op de G6, met name wat betreft aperture: F/2.0 ~ 3.0 is niet slecht voor een consumentencam, mijn F717 heeft een van de beste consumentenlenzen op dat gebied en heeft F/2.0 ~ 2.4 :)

Maar ik denk dat er eerst nog even wat meer specs en nieuws van dat ding moeten komen, en vooral vergelijkingen met de G5 / Pro 1 voordat er echt over geoordeeld kan worden. Ik weet btw niet of hij nou kleiner en/of lichter is dan de G5: kan een G5-eigenaar dat misschien vertellen? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op 05 augustus 2004 @ 14:50:
G6 => 7 MPix versie van de G5 => 5 PMix versie van de G3.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk voor cam gaat worden, de G5 is ook al een behoorlijk geliefde cam :)
Er is sinds de G3 nauwelijks iets veranderd. De G5 heeft meer ruis dan de G3 vanwege het hogere aantal MPixels op dezelfde sensor; als de G6 7 MPix op een 2/3 sensor heeft, zal de ruis nog erger worden.

Waarom de G5 zo geliefd is begrijp ik overigens niet. Waarschijnlijk omdat het een Canon is... de G3, en de G5, hebben namelijk beiden dezelfde problemen, die voor mij de camera's waardeloos maken:

- In wide angle is de lens zichtbaar in de zoeker. Filtergebruik is niet mogelijk als je de zoeker nog wilt kunnen gebruiken, omdat de opschroefadapter dit euvel verergert.
- In wide angle flitst de flitser tegen de lens, wat een rechtsonder een donkere hoek veroorzaakt in de foto. Een aparte flitser is al bijna verplicht.

IMHO, walsen de Sony F717 (die zelfs nog ouder is dan de G5), en de Minolta A1 (uit dezelfde tijd als de G5) op vele gebieden simpelweg over de G5 heen. De G6 moet echt de bovenstaande 2 problemen oplossen, en niet (nog) meer ruis hebben als de G5, anders zie ik geen heil in deze camera. Nu al niet... en hij is nog niet eens officieel aangekondigd.

Daarnaast: de G6 is zilverkleurig, wat IMHO een stap terug is. Dat vind ik bij mijn F717 ook simpelweg lelijk, maar de F717 heeft een paar dingen die ik echt wilde hebben zoals een F/2.0 lens, AF (laserpointer)assist, en een goede EVF, zodat ik met de zilverkleurigheid nog leven kan. Mijn volgende camera zal met alle geweld een zwarte zijn.

De G6 lijkt, zo op het eerste gezicht, geen camera voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn een F717 en een G3/5/6 wel even verschillende camera's voor verschillend publiek, de G3/5/6 is met een beetje fantastie nog compact te noemen, een 717 of A1 niet. Dus tsja, ik denk niet dat je dat zo 1:1 mag vergelijken :)

Ik heb zelf laatst vrij goedkoop een G3 kunnen kopen, maar ik moet zeggen dat het enige nadeel die optische zoeker is, gelukkig gebruik ik bijna alleen maar het opklapbare LCD schermpje, dus dat valt wel mee :)

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik liever een G6 zou willen hebben, 4MP is meer dan genoeg voor de consument, wat moet je nou met 7MP? Je krijgt er ongevraagd een bak ruis voor terug en op een 10x15 foto zie je dat resolutieverschil tussen een G3 en een G6 echt niet terug :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typische Canon upgrade;
Ik weet bijna zeker dat dit een G5 is (inwendig/lens) met eenzelfde maat sensor (1/1,8") en alleen meer pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Wat moet je eigenlijk met zoveel megapixels op een compact digicam? Zeven lijkt me best wel overkill. Dan zou 'ie nog meer MP's hebben dan een prof. 10D DSLR :X

[ Voor 51% gewijzigd door Silent Thunder op 05-08-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 17:25:
Typische Canon upgrade;
Ik weet bijna zeker dat dit een G5 is (inwendig/lens) met eenzelfde maat sensor (1/1,8") en alleen meer pixels
Zover ik weet hebben de G3/G5 camera's een 2/3" sensor.
Silent Thunder schreef op 05 augustus 2004 @ 18:15:
Wat moet je eigenlijk met zoveel megapixels op een compact digicam? Zeven lijkt me best wel overkill. Dan zou 'ie nog meer MP's hebben dan een prof. 10D DSLR :X
Vergelijk het met de "MHz-mythe" bij processoren. Meer is beter. Hogere getallen is beter. Wat MHz (GHz) bij processoren is, dat is MPix bij digitale camera's. En net zoals met GHz'en, geldt voor het aantal MPix dat méér niet altijd beter is.

Gewoon.... hogere getallen verkopen beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 18:26:
[...]

Zover ik weet hebben de G3/G5 camera's een 2/3" sensor.
nope, 1.8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, 1/1.8". Jullie hebben gelijk. Minder. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje kansloos wordt het hoor. Voorlopig heb ik nog niks gezien aan deze camera wat me over kan halen de G3 te vervangen voor deze. 7mpixel in een compact. Zijn ze leip geworden ofzo?
En Firepower, je moet natuurlijk niet vergeten dat de kwaliteit van de foto's van de G3 zo goed zijn. Ik denk niet dat een F717 daar zo overheen walst. En die doorkijkzoeker gebruik je toch niet, met het scherm werkt dat prima. memorystick zuigt behoorlijk bijvoorbeeld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Hm, als je deze camera naast de G3 legt zie je amper verschil in functionaliteit.

Als de G3 of G5 voor 500 euro nieuw te koop is en deze echt 900 euro gaat kosten , dan lijkt de G3 me nogsteeds de betere koop.

Ik denk alleen dat Canon niet zo dom zal zijn om de G6 vrijwel dezelfde prijs te geven als de 300D (incl. lens). Voor 600/700 euro zou de G6 aantrekkelijk kunnen zijn, als je meer wilt uitgeven zou ik nog even goed rondkijken.

De consument zal de G6 misschien wel waarderen, want die heeft 1 mp meer dan de 300D én is ook nog goedkoper. Kopen dat ding!! :P

[ Voor 42% gewijzigd door Mooody op 06-08-2004 14:43 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 12:20

Adm.Spock

Duik-Aap

Voor ongeveer dezelfde prijs heb je een 300D :P

* Adm.Spock vind het nog steeds jammer dat de 300D niet een maand of 4 eerder uit is gekomen, dan had ik die ipv van de G5 die ik nu heb. De G5 vind ik overigens een prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik krijg het gevoel dat canon zijn uiterste best doet om uit en snel verouderend concept nog geld te halen. Ik denk dat de kwaliteit van de G serie, die nú nog wel goed is, zeer binnenkort het echt niet meer red.

Een vriend van me heeft een minolta DSR, en dat is een groot verschil met de G2 die ik had (en waar deze camera toch aan verwant is)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb een 300D en een G3, en toch doe ik de G3 mooi niet weg. Het is gewoon een handige "kleine" camera, met weinig ruis en goeie kwaliteit.

Het grootste nadeel van de tegenwoordige 8mp camera's vind ik toch wel de bestandsomvang, 11 mb per foto ben je zo kwijt. Met mijn Dimage A2 die ik hiervoor had, schoot ik 40 foto's op jpeg+raw per 512 mb compactflash kaart. Met de G3 maak ik al gauw 128 raw's op hetzelfde kaartje! Voor standaard gebruik is de kwaliteit prima.

Als ik beter wil pak ik de 300D wel. Daar kan naar mijn idee geen G6, G7 of G8 tegenop.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijns inziens is het tijd voor de fotomakers om een nieuwe eenheid te maken: een ruiseenheid. Ik zou namelijk wel 's willen weten wat deze camera tegen ruisvorming doet, zodat het daadwerkelijk meerwaarde heeft tov G3 en G5. Ik smeer niemand een G5 aan omdat de goedkopere G3 hetzelfde kan en toch 'betere' foto's maakt... ik ben dan gelijk bang voor de G6.

En overigens denk ik dat een consument met 4 Mp wel een knappe foto kan schieten, dus zou een beetje consument in het 4 Mp-segment z'n geld moeten loslaten op z'n wensen (zoom, compact, goedkoop, veelzijdig.. whatever).
Maar iemand die dat segment overslaat en knap wil werken: waarom zou zo iemand een G6 kopen ipv doorsparen voor de Pro1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 14:16:
En die doorkijkzoeker gebruik je toch niet, met het scherm werkt dat prima. memorystick zuigt behoorlijk bijvoorbeeld ;)
Ik gebruik de zoeker dus wel. Het scherm voor het fotograferen gebruiken vind ik zwaar irritant. En wat is dat toch altijd voor onzin "Memorysticks zuigen"? De Pro sticks zijn niet trager dan de veel gebruikte SD kaarten, en hun prijs is met 67 euro voor 256 MB ongeveer hetzelfde. XD kaarten, die door Olympus gebruikt worden, die zijn tegenwoordig pas duur...

Als ik mijn camera verkoop, verkoop ik de sticks er gewoon bij. Klaar.
Ecteinascidin schreef op 07 augustus 2004 @ 12:57:
Maar iemand die dat segment overslaat en knap wil werken: waarom zou zo iemand een G6 kopen ipv doorsparen voor de Pro1?
Een Pro1 zuigt mijns inziens wel hard. 8 MPix op een 2/3 sensor.... ISO 800 op een 5MPix 2/3 sensor is al niet meer te harden, dan wil ik de foto's op ISO 800 van de Pro1 niet eens zien. (Die van de Sony F828 ook niet, die volgens mij dezelfde sensor heeft.) Als ik tegen of in het 1000 euro segement zou gaan zitten, dan zou ik eerder kijken voor een 300D met een leuke (extra) lens, en desnoods wat langer sparen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel het gebrek aan opslagcapaciteit. Alleen de pro kan nu 512mb aan. Dat is opzich wel goed, maar toen die er nog niet was had je alleen van die belachelijk kleine memorysticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:53:
Nee ik bedoel het gebrek aan opslagcapaciteit. Alleen de pro kan nu 512mb aan. Dat is opzich wel goed, maar toen die er nog niet was had je alleen van die belachelijk kleine memorysticks.
Dat klopt. Vóór augustus 2002 was het inderdaad belachelijk, alleen maar 128MB en kleinere memorysticks, en dat voor een asociale prijs. Nou zijn er memorysticks van 2GB te krijgen als je wil. (Echter, als je zoveel nodig hebt, zou ik eerder gaan voor een 512 MB of hoogstens 1GB opslagkaartje + XS-Drive. Veel rendabeler, en niet alleen met memorysticks.)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb zelf een G2 en nu vraag ik me af, nu ik dit verhaal lees of de G2 ook net zo goed of beter is dan een G3? De G3 is volgens jullie beter dan een G5 wanwege de ruis op de CCD van de G5 omdat op dezelfde CCD meer pixels zijn gefrot. Het zelfde geld dan idd voor het verschil tussen de G6 en G5. Wel mooi specs van de lens. Ennuh met de G2 een 4MP kun je echt perfecte scherpe goede pics maken.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Stinger666 schreef op 12 augustus 2004 @ 13:26:
Ik heb zelf een G2 en nu vraag ik me af, nu ik dit verhaal lees of de G2 ook net zo goed of beter is dan een G3? De G3 is volgens jullie beter dan een G5 wanwege de ruis op de CCD van de G5 omdat op dezelfde CCD meer pixels zijn gefrot. Het zelfde geld dan idd voor het verschil tussen de G6 en G5. Wel mooi specs van de lens. Ennuh met de G2 een 4MP kun je echt perfecte scherpe goede pics maken.
De G3 is duidelijk beter dan de G2, net zo als de G2 beter is dan de G1.
Dat was in de tijd dat Canon zich niet kon veroorloven om hetzelfde product steeds weer uit te buiten door alleen maar een kleine aanpassing te doen.
Tegenwoordig kan dat dus blijkbaar wel, dankzij en gezien het marktaandeel van Canon.

De G3 is onder de motorkap ook écht anders dan de G2 (incl. andere lens, snellere chips, betere ruisverwerking).
De G5 is een G3-kloon met CCD waar een megapixel extra uit is geperst, dat komt de kwaliteit niet ten goede.
De G6 lijkt me vrijwel identiek aan de G5, alleen iets andere body en (dezelfde) CCD waar nog eens 2 extra megapixels uit zijn geperst.

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 12-08-2004 18:21 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tegenvallende specs helaas. Weinig nieuws onder de zon. De G6 lijkt op een opgempumpte G5 (wat een opgepumpte g3 is).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Pelle

🚴‍♂️

Meer info in dit (gesloten) topic:
Nieuwe Canon modellen: 20D, G6, S70, A95, A85, A400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Ik vind 'm ook nog lelijk :P
Ik heb nu een G5, die is tenminste mooi zwart. En daarnaast valt me op dat de knopjes anders zijn geplaatst, maar ze lijken me een beetje onhandig eigenlijk...

Heb nooit een G6 in m'n handen gehad natuurlijk, maar bijvoorbeeld die draaiknop in het midden, die zit nu rechtsboven op de G3/G5, is toch niet handig daar boven je schermpje..

Maar verder zou ik dan ook doorsparen voor een DSLR ja. Maar ben toch wel benieuwd naar de eerste foto's uit deze cam.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 21-08-2004 12:01 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Er is inmiddels een preview op DPReview met wat sample pics.

Moet zeggen dat die foto's toch wel netjes uitzien en ik zag dat ook het LCD schermpje boven nu een backlight heeft, toch een voordeel ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Deze mag vast legaal omhoog :)

Hier even een stukje van www.dpreview.com
The PowerShot G6 becomes one of the first prosumer digital cameras to utilize the new 1/1.8" seven megapixel CCD.
Waarom heeft iedereen het nu over hetgeen dat een G6 een opgewaardeerde G5 dus weer G3 zou zijn ? Of heb ik dat verkeerd gezien ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 18:42
Sinds ik mijn Canon PowerShot A70 heb gesloopt (o.a. E18 error --> lensmotor :( ), ben ik aan het kijken naar de G6.

Ik zit ook met smart te wachten op een review van dpreview! :*) Toevallig heb afgelopen zaterdag de camera voor het eerst in mijn handen gehad. En het beviel goed! Nu de prijs nog wat laten zakken. ;)

Waar ik benieuwd naar ben, is de ruis van de G6. B) Canon gebruikt dezelfde sensor grote als bij de G5 die 5Mp was. Daarom heeft iedereen het nu over opgewaardeerde G5/G3. Maar als ik andere website's moet geloven die al wel een review hebben gemaakt, valt de ruis erg mee voor een 7Mp camera. Maar ja, nu nog het oordeel van dpreview! >:)

Heeft een Tweaker toevallig al een G6??? :+

[ Voor 29% gewijzigd door BigEagle op 20-10-2004 21:46 . Reden: Typo's ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nou, ik vind het een hoop gezeur zonder dat ook maar één iemand foto's gezien heeft. :(
-edit- dit gaat voornamelijk over de reacties op page 1

Je kan een 300d en een pro1 niet vergelijken omdat ze beide zo rond de 1000 euro kosten.

Je vergelijkt een mercedes G toch ook niet met een CL omdat ze allebei van mercedes en een vergelijkbare prijs kunnen hebben.
Ze hebben beide goede en slechte eigenschappen. Je weegt zelf voor/nadeel af.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 20-10-2004 22:36 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
tomleeuw schreef op 20 oktober 2004 @ 22:34:
Nou, ik vind het een hoop gezeur zonder dat ook maar één iemand foto's gezien heeft. :(
-edit- dit gaat voornamelijk over de reacties op page 1

Je kan een 300d en een pro1 niet vergelijken omdat ze beide zo rond de 1000 euro kosten.

Je vergelijkt een mercedes G toch ook niet met een CL omdat ze allebei van mercedes en een vergelijkbare prijs kunnen hebben.
Ze hebben beide goede en slechte eigenschappen. Je weegt zelf voor/nadeel af.
_/-\o_ Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Zo, nou grote problemen want een G5 is dus niet meer leverbaar voor een leuke prijs incl die 1GB module.

Ik wil dan toch wellicht een betere cam.. is de Pro 1 een optie ? Ja, de meeste zullen dan zeggen: Neem een EOS... niet helemaal mee eens.... ik wil m'n schemrpje kunnen klappen :)

Wat is HET voordeel van een Pro1 ? De lens schijnt super te zijn.... nog wat zaken ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

-edit- verhuist naar ander topic

[ Voor 100% gewijzigd door Pinin op 21-10-2004 20:14 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BacardiBreezer schreef op 21 oktober 2004 @ 15:06:
Zo, nou grote problemen want een G5 is dus niet meer leverbaar voor een leuke prijs incl die 1GB module.

Ik wil dan toch wellicht een betere cam.. is de Pro 1 een optie ? Ja, de meeste zullen dan zeggen: Neem een EOS... niet helemaal mee eens.... ik wil m'n schemrpje kunnen klappen :)

Wat is HET voordeel van een Pro1 ? De lens schijnt super te zijn.... nog wat zaken ?
Bij een Eos heeft een klapscherm ook geen nut want geeft geen beeld bij het schieten.

Het voordeel van de Pro 1 is dat het een alles in 1 camera is, nog redelijk compact en licht........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf behoorlijk tevreden over de Pro 1 :)

Zoals hierboven al gezegd is het een behoorlijke alles-in-één camera, en dus ideaal als je gewoon één cam wil meenemen op reis, en niet met een tas lenzen etc. wil sjouwen.

Ik weet niet of de G5/G6 dit hebben, maar de interval-opnames zijn leuk om zonsopgangen/ondergangen of andere zaken die langzaam onstaan mee om te zetten naar video

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:16:
Ben zelf behoorlijk tevreden over de Pro 1 :)

Zoals hierboven al gezegd is het een behoorlijke alles-in-één camera, en dus ideaal als je gewoon één cam wil meenemen op reis, en niet met een tas lenzen etc. wil sjouwen.

Ik weet niet of de G5/G6 dit hebben, maar de interval-opnames zijn leuk om zonsopgangen/ondergangen of andere zaken die langzaam onstaan mee om te zetten naar video
Tja, G6 of de Pro 1... Wordt nog een moelijke keuze zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voordat ik de Pro 1 kocht regelmatig met de G3 van een collega geschoten. Als het iets minder compact zijn niet zo'n bezwaar is, zou ik 10x voor de Pro 1 gaan. (Niet vanwege de resolutie overigens, want die 8MP gebruik ik meestal alleen voor productfoto's die op posterformaat moeten worden uitgeprint)

Ook de interne TFT waar je door de zoeker tegenaan kijkt is fijn; je kan de cam gewoon tegen je hoofd drukken voor extra stabiliteit.

Daarnaast zijn de close-up mogelijkheden geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf heb ik een G5 waar ik zeer tevreden mee ben. Het enige nadeel vind ik de autofocus in lowlight situaties. Ik wacht nogsteeds op een firmware update om dit te herstellen, zoals ze dit bij de A serie hadden.

De G6 ziet er opzich wel leuk uit, maar vind m niet mooier dan de G5. Ook jammer dat ie maar tot iso400 gaat en geen bulb mode heeft.

Veel verschil zie ik verder niet, behalve dat ie dan wat sneller is en een verlicht LCD. Hoop dat DPReview binnenkort wat ruisvergelijking foto's heeft.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb de G6 eergister binnen gekregen. Was een kado, en ben niet zo thuis in fotografie, maar zal binnenkort wel een paar foto's neerzetten.

Ik vind hem lekker snel met starten, en ivm met een Sandisk Ultra II schijfje gaat laden/opslaan van foto's op maximale resolutie lekker vlot.

Net genomen:

(op auto)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43632/thumb.jpg

High-res versie (3072x2304, 4.28MB) op verzoek.

[ Voor 29% gewijzigd door silentsnow op 23-10-2004 17:00 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Mooie foto @ silentsnow!

Hmm, lees net op het forum van DP Review:

Owners of G6, take some pictures at full zoom and 3.0 aperture (try to have a lot of details in the image) and check the right corner and right part of the picture. If you see sharp image – congratulation, you are lucky. Let me know, if you experience similar “blurred” issue. Thanks!

Er schijnen meer mensen last van te hebben. Maar ja, hoe vaak gebruik je precies die instelling... :/

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 24-10-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak.

f/3.0 is namelijk het grootst mogelijke diafragma van de G6 bij full zoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 12:55:
Vaak.

f/3.0 is namelijk het grootst mogelijke diafragma van de G6 bij full zoom...
Als de foto is RAW mode is gemaakt en dan wordt omgezet naar .jpeg of .tif is de "bug" bijna niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
DPReview heeft de G6 uitgebreid getest _/-\o_

Komt er goed uit!

[ Voor 2% gewijzigd door BigEagle op 08-12-2004 08:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt niet heel veel. Normaal gesproken zou je zeggen dat het meerendeel van de camera's gemiddeld moeten zijn of anders evenredig om het gemiddelde gespreid zijn, anders is het gemiddelde geen gemiddelde.

Tot zover de theorie ;)
Klik en wat zien we? Het gemiddelde ligt ergens rond recommended met de neiging om naar highly recommended te gaan. Beetje vreemd dus van DPreview. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat de G6 geen goede camera is, in tegenstelling. Ik geef alleen even aan dat het systeem van DPreview soms niet helemaal perfect is (terwijl de site toch ook voor mij een bron van info is!).

offtopic:
@BigEagle: als je toch edit om je typo's eruit te halen, doe de laatste dan ook nog ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Je hebt inderdaad gelijk... Als je eenmaal je zinnen hebt gezet op een camera en die komt er dan nog goed uit, praat niemand je meer om. B)

Nu maar hopen dat de prijzen rond kerst nog even een dipje maken! :)

Thx, nog een typo eruit gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Omdat ik geen topic kon vinden die over de G6 ging en uitgebreidt informatie geven die geschreven is door gebruikers van de G6.. kick ik even dit topic! :)

Wij zitten te kijken naar een G6 en willen hem misschien kopen namenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb al een tijdje een canon g6 maar ik vroeg mij af of ik ergens de nederlandse handleiding kan downloaden? En zijn er ook boeken over de g6? Ik heb wel wat engelse kunnen vinden maar BOL en Bruna hebben mij nog niet erg op weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Volgens mij is dat niet geheel gratis, en een PDF'je voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is verre van gratis. Kost je namelijk 30 euro, wellicht ongeveer het bedrag dat je je hebt uitgespaard door een import model te kopen. Heb je de camera op een vakantie gekocht dan kun je wellicht nog proberen om contact op te nemen met Canon en vragen of zij een uitzondering willen maken.

Verder kun je het volgende lezen in de policy:
# Ik zoek een handleiding voor... Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn.

Hou het beschaafd, hou het leuk, dan zal het voor iedereen die hier komt leuk zijn en blijven :)

Feedback over dit subforum kan men kwijt in [Fotografie] feedback topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Thanks.

Maar niemand die een boek kent? Heb tot nu toe dit gevonden: http://www.shortcourses.com/bookstore/canon/book_canong6.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wellicht nog kunt proberen is om reviews van de G6 te vinden. Bij DPreview bijvoorbeeld zit er nogal eens specifieke reclame bij een review. Op DPreview heb ik dit al geprobeerd, maar er gebeurde niks. Wellicht via andere reviews. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flaman schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:12:
Maar niemand die een boek kent?
Op http://software.canon-europe.com/ kun je de Nederlandse handleiding voor de G5 downloaden. Als de G5 te veel verschilt met de G6, heb je er natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/offtopic

Ik kan een G2 ruilen tegen mijn a510....op mijn 510 zit nog wel garantie, op die G2 niet meer. Maakt die G2 duidelijk betere plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Canon G1 en G2 zijn beetje stroomtrekkers.
Ze fotograferen goed, maar ik zou eerder uitkijken naar minimaal G3. Dan heb je aardig moderne digicam met alle gemakken, zoals FAT32, prima hotshoe, hogere MP, betere technieken en verbeteringen t.o.v. G1/G2, en met DiGiC processor betere verwerking. En dus sneller.

G5 is goed, maar lijdt enorm aan CA. Daar doe ik liever niet aan mee.

G6 zat ik hele tijd naar te kijken, aantal verbeteringen tov G3/G5 zijn erin verwerkt. Maar mijn G3 doet al behoorlijk prima, en ik kan ermee werken.
Ik wacht beter even af of er meer betere modellen zijn, of dat prijzen meer zakken :)
Pagina: 1