Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
via USB of Ethernet is het mij nog niet gelukt?!
volgens de handleiding moet 172.19.3.1 het adres zijn.
---[edit]---------------
BTW ik haalde vanmiddag een gemiddelde van 782Kb/s volgens de service site speedtest van quicknet.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 21:19 . Reden: avgkb/s toevoeging ]
enMiZtraL schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:37:
Ik heb sind een week nu XXL abbo. Ben over gegaan van Demon 8/2 naar Quicknet XXL.
Het waren niet alleen de kosten van het abbo wat toch 10 euro p/m scheeld, maar ook dat Demon via bbned leverd en Quicknet liever via Tiscali en tweede keus bbned.
Had namelijk nog al wat problemen met bbned. Naar usenetsever gaat bbned via above.net erg druk daarzo dus de snelheid was al tijden een groot probleem.
Nu heb ik dus Quicknet en ja de Tiscali aansluitingmaar toch zie ik dat deze ook over above.net gaat.
Goed het loopt alemaal wel weer maar nog steeds rond de 650 kb download vanaf usenetserver![]()
De omschakeling ging niet helemaal zoals verwacht... Demon stuurde een mail met je lijn zal worden opgeheven per 8 dec. Dat doen ze niet ze blokeren de gebruiker vanaf die datum. 3 dagen later was de lijn dus pas vrij 11 dec dus.
Bij Quicknet had ik aan gegeven dat de lijn dus 8 dec vrij kwam. Kreeg dus 10 dec een brief van Quicknet dat de lijn nog bezet was en dat ik dus maar moest melden waarneer deze vrij kwam. Ik dus Demon gebeld en die vertelde dat het idd 2 verschillende zaken waren de gebruiker blokeren is 1 zaak maar de lijn afsluiten doet bbned dus zelf iets later dus.
Nadat ik Quicknet verteld had dat de lijn dus op 11 dec vrij was ging alles vrij snel. Op 28 dec had ik alles in huis en direct een goeie verbinding
Nu heeft download snelheid vanaf een bepaalde host/service niet te maken met de netwerk leverancier van je DSL verbinding. BBned, KPN-ADSL, Tiscali of Versatel leveren eigenlijk het 'rietje' wat jou aansluiting via hun netwerk koppelt aan het backbone netwerk van je ISP.Hubert schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:02:
ik heb in dec migratie van cistron (bbned) naar quicknet xxl aangvraagd. al met al moest ik ongeveer 2 en een halve week wachten, maar me lijn was zonder problemen overgezet. op de 29ste zou me lijn over zijn en ja hoor. geen verbinding. modem ingesteld voor tiscali en gaan
haalde voorheen via bbned naar usenet 640, nu als het s'avonds rustig is ruim 800
Dus als jou ISP bandbreedte inkoopt bij Above/MFN of een peering heeft met Above kan (en is ook logisch) dat de pakketjes (en de aanbieder van de dienst) het verkeer via Above.net bij jou(isp's netwerk) aflevert. Waarschijnlijk is Above een transit/bandbreedte leverancier van UNS en peeren ze ook nog eens met bijna iedereen en dan krijg je dat nogal vaak bij verschillende ISP's.
Dus of je nu een BBned of Tisacli verbinding hebt naar Quicknet (of andere ISP) maakt niets uit. Zullen in beide gevallen aan zelfde backbone netwerk van je ISP hangen en dus zelfde routes naar binnen en naar buiten hebbben.
Andere ISP's kopen elders bandbreedte in en kan dus anders (langzamer of sneller) zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 04-01-2005 21:33 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Bij mij geeft hij hier aan: de afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 985 meter.bjck schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:08:
[...]
Dat is een schatting van postcode --> postcode. Kabels liggen meestal langs hoofdwegen dus de routeplanner ernaast en zal ergens in het midden liggen de werkelijke lijnlengte. Als er bijvoorbeeld water of een groot park tussen jou en je centrale ligt kan het wel eens veel langer zijn dan de schatting.
kijk hier eens wat het verschil is
Met de routeplanner geeft hij 1,5km aan en dit is naar mijn mening nog steeds niet extreem ver.
Ik heb overigens een xxl abbo.
Hoe kan ik m'n maximale Rx bit rate uitlezen uit het modem, dan is het wellicht zo dat hij op een verkeerde snelheid gezet is?
Ik probeer eerst wel via die webserver erop te komen.
Je kunt in de modem komen via IP 172.19.3.1Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:08:
[...]
Hoe kan ik m'n maximale Rx bit rate uitlezen uit het modem, dan is het wellicht zo dat hij op een verkeerde snelheid gezet is?
Ik probeer eerst wel via die webserver erop te komen.
Wel eerst het ip van je pc in die range zetten natuurlijk.
Daar vind je de transmit en receive rate.
Daar keek ik dus ook even en zag dat quicknet de boel loopt te flessen.
Mijn transmit rate is 800 ipv 1024
Download staat wel op 2048 zoals het hoort.
Voor de meeste mensen geen probleem maar ik host games en moet goed kunnen oploaden.
Vroeger was de transmit rate wel 1024 maar dat hebben ze zomaar even veranderd.
Ik ga op zoek naar een provider die wel z'n upstream levert waar je voor betaald.
Weet iemand zo'n provider op het BBNed netwerk??
Zal wel niet veranderd zijn moetwillig. Misschien is er migratie geweest van apparatuur in de centrale waar je aan hangt. De CJT810R4 werkt optimaal (gelijke chipset) met de Cisco DSLAM's die BBned gebruikt (nog) in het netwerk. De nieuwe apparatuur is Alcatel en werkt iets minder optimaal.sn34ky schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:19:
[...]
Je kunt in de modem komen via IP 172.19.3.1
Voor de meeste mensen geen probleem maar ik host games en moet goed kunnen oploaden.
Ik ga op zoek naar een provider die wel z'n upstream levert waar je voor betaald.
Ik zeg dus expres niet minder of slecht gezien het geen vast gegeven is maximaal haalbare lijnsnelheid. Als mijn gok het geval is heb je ook latency (pingtijden) van 20ms ongeveer naar 10ms ongeveer zien zakken.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-01-2005 22:28 ]
Ik mailde quicknet over de gedaalde upstream. Echt goed en duidelijk uitgelegd. Screenshot erbij waar de transmit rate bijstaat.
Mailt pannekoek me terug over downstream en een linkje erbij voor een speedtest bij bbned.
Ik terug gemaild dat het over de upload gaat. Geen mail terug.
Ping is inderdaad wel beter. Maar mn upload is nooit meer boven de 550kbps. Dat is ietsje meer dan de helft waar ik voor betaal, namelijk 1024kbps.
Dat noem ik oplichterij, dat IS oplichterij.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Nou bij mij is die snelheids verhoging constant, dus je theorie gaat niet helemaal opbjck schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:31:
Dus of je nu een BBned of Tisacli verbinding hebt naar Quicknet (of andere ISP) maakt niets uit. Zullen in beide gevallen aan zelfde backbone netwerk van je ISP hangen en dus zelfde routes naar binnen en naar buiten hebbben.
Andere ISP's kopen elders bandbreedte in en kan dus anders (langzamer of sneller) zijn.
Ik heb nu gewoon een snellere verbinding dan voorheen via bbned.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Maar nu over snelheidsverlies; ik zit hier met 2 pc´s waarvan 1tje pal naast de hoofdaansluiting van ons huis staat, en de 2de staat op de 1ste etage ongeveer 14 meter van de hoofdsaansluiting
Als ik een verlengkabel koop, merk ik dan enig snelheidsverlies tussen deze 2 pc´s? (lijkt mij zeer stug
zeg maar gerust nee, als je een kwalitatief goeie utp kabel gebruikt merk je echt nix hoorSak3d schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:16:
Ik heb vandaag de brief ontvangen met mijn aansluitsdatum & als het goed is ben ik volgende week woensdag aangesloten, precies 3 weken geleden aangevraagd, wat wel netjes is.
Maar nu over snelheidsverlies; ik zit hier met 2 pc´s waarvan 1tje pal naast de hoofdaansluiting van ons huis staat, en de 2de staat op de 1ste etage ongeveer 14 meter van de hoofdsaansluiting
Als ik een verlengkabel koop, merk ik dan enig snelheidsverlies tussen deze 2 pc´s? (lijkt mij zeer stug)
ik heb zelf 18 meter utp naar boven lopen vanaf modem, en ik haal hier gewoon de max van me verbinding
[ Voor 8% gewijzigd door Hubert op 06-01-2005 14:27 ]
Naar aanleiding van dit bericht heb ik ook maar eens in mijn modem gekeken, aangezien ik niet boven de 500 zoveel kb/s uitkom...sn34ky schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:19:
[...]
Je kunt in de modem komen via IP 172.19.3.1
Nu kwam ik dit tegen bij mijn 'DSL Status':
Tx Bit Rate 960000
Rx Bit Rate 4608000
Ik heb een 8/1 XXL abo, kloppen deze aantallen of hebben ze me afgeknepen en kan ik dus eens een belletje gaan plegen
[ Voor 8% gewijzigd door ChefChocolateball op 06-01-2005 21:48 ]
Verwijderd
---
Tx Bit Rate 512000
Rx Bit Rate 2048000
Dat modem staat dus duidelijk te traag ingesteld.
Morgen klim ik gelijk in de telefoon!
Uhm, je hebt niet helemaal goed gelezen wat je nu hebt gekocht/afneemt aan product denk ik.sn34ky schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:36:
Er is inderdaad een migratie geweest tijdje terug.
Ik mailde quicknet over de gedaalde upstream. Echt goed en duidelijk uitgelegd. Screenshot erbij waar de transmit rate bijstaat.
Mailt pannekoek me terug over downstream en een linkje erbij voor een speedtest bij bbned.
Ik terug gemaild dat het over de upload gaat. Geen mail terug.
Ping is inderdaad wel beter. Maar mn upload is nooit meer boven de 550kbps. Dat is ietsje meer dan de helft waar ik voor betaal, namelijk 1024kbps.
Dat noem ik oplichterij, dat IS oplichterij.
Kan prima. Maximaal voor ADSL (huidige standaard/apparatuur) is de 1024kbit.Apie! schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:15:
Hmmm wazig. Ik haal tot nog toe m'n maximale upload (1Mbit)
1024kbit/s / 8 = 128KByte/s --> ~15% overhead geeft net iets boven de 100KByte/s haalbaar in sommige gevallen/lijnen.
Je 'verbindings snelheid' (linesync) kan hooguit hoger uitvallen door andere modem gebruik of toevallige migratie van appratuur in de centrale. Of je hebt gewoon een hoger abbonnement gekozenHubert schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:07:
[...]
Nou bij mij is die snelheids verhoging constant, dus je theorie gaat niet helemaal op
Ik heb nu gewoon een snellere verbinding dan voorheen via bbned.
Die 4608kbit downstream is niet een instelling bij je ISP of telco maar gewoon jou modem die dit doet in overleg met de andere kant (centrale) op de gegevens van jou specifieke lijn. Kan door lijnlengte, brakke aansluiting of lange interne verlengkabel komen. Je SNR margin zal wel ~6dB liggen downstream nu.ChefChocolateball schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:37:
[...]
Naar aanleiding van dit bericht heb ik ook maar eens in mijn modem gekeken, aangezien ik niet boven de 500 zoveel kb/s uitkom...
Nu kwam ik dit tegen bij mijn 'DSL Status':
Tx Bit Rate 960000
Rx Bit Rate 4608000
Ik heb een 8/1 XXL abo, kloppen deze aantallen of hebben ze me afgeknepen en kan ik dus eens een belletje gaan plegen
Zou je lijn hoger 'intrainen' wordt hij instabiel of heb je zoveel errors op de datapakketjes dat je effectief niet meer snelheid haalt dan nu. Zou er nu stipt 2048kbit staan bijvoorbeeld zou het een 'instellingsfout' kunnen zijn. 't Is en blijven 2-8Mbit verbindingen natuurlijk.
Upstream is overigens wel netjes en gezien gemiddeld DSL tussen 800 & 900kbit zit upload (800, 832, 864 of 896kbit komen het meeste voor) is dit erg netjes.
Zie boven. Bel ze even zou ik zeggen, dit is ietsje te 'precies' zegmaar.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:32:
Ik ben er al achter waarom ik niet boven de 220KB/s kom
---
Tx Bit Rate 512000
Rx Bit Rate 2048000
Dat modem staat dus duidelijk te traag ingesteld.
Morgen klim ik gelijk in de telefoon!
Altijd met DSL:Hubert schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:27:
[...]
zeg maar gerust nee, als je een kwalitatief goeie utp kabel gebruikt merk je echt nix hoor
ik heb zelf 18 meter utp naar boven lopen vanaf modem, en ik haal hier gewoon de max van me verbinding
- Telefonie kabels tussen ISRA --> splitter --> Modem zo kort en optimaal/netjes mogelijk maken/houden. Geen kroonsteentjes, zo min mogelijk 'stootpunten' zoals contactdozen en stekkers. Geen kabeltjes aan elkaar draaien. En als je moet verlengen liefst dat platte snoer vermijden. (korte stukjes boeit niet zo zeer).
- Verlengen liefst achter je modem met UTP. Dat kan 50 meters makkelijk overbruggen en nogsteeds 100Mbit lopen.
(bovenstaande minder van toepassing op verbindingen van 2048kbit en lager)
Ik neem 2048/1024 af aan product. Tuurlijk weet ik wel wat ik afneem. Daarom nam ik dit abbonement.
Of bedoel je wat anders?
Mijn Tx bit rate hoort toch gewoon op 1024000 te staan?
Sommige hier hebben 960000 die neem ik aan ook minder krijgen dan waar ze voor betalen.
[ Voor 37% gewijzigd door sn34ky op 07-01-2005 00:16 ]

Je bent serieus, sorry had ik niet verwacht.sn34ky schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:14:
@bjck,
Ik neem 2048/1024 af aan product. Tuurlijk weet ik wel wat ik afneem. Daarom nam ik dit abbonement.
Of bedoel je wat anders?
Mijn Tx bit rate hoort toch gewoon op 1024000 te staan?
Sommige hier hebben 960000 die neem ik aan ook minder krijgen dan waar ze voor betalen.
ADSL techniek heeft zelfs officieel geen 1024kbit als upload staan. Dat was 640 of 832kbit dacht ik. Door wat 'tweaken' en buiten de afgesproken standaarden werken is 1024kbit als maximale upload mogelijk in sommige gevallen met de juiste apparatuur, juiste combinatie van apparatuur (modem en centrale) en je lijn moet het toelaten als aller belangrijkste. Dus kwalitatief prima koper, niet te lang, en geen storingsbronnen in de buurt tussen de apparatuur (dus jou lijn tussen centrale en je aansluiting).
Upload komt met ADSL altijd (met huidige techniek/standaard) gemiddeld thans (90% ongeveer) tussen 800 en 900kbit in. Effectief zie je veel 896 en 832kbit waardes. De 1024kbit komt voor maar niet bijzonderveel. De 960Kbit is ook een bekende en komt vaak voor als de apparatuur optimaal gecombineerd is maar de lijn het net niet toelaat.
(960 is een bekende met een ZyXEL modem (alcatelchipset) op de Alcatel apparatuur van BBned in een deel van hun centrales of de CJT810 op BaByXL en de andere BBned centrales waar Cisco wordt gebruikt (zowel Cisco als cd CJT810R4 heeft een globespan chipset)).
Zou je met wat minder marge nemen in de configuratie de waarde 1024kbit kunnen laten zien en syncen op je lijn heb je er eigenlijk niets aan. De hoeveelheid (procentueel) pakketjes op de lijn die incorrect aankomen (dus error/foutief) en herverzonden moeten worden nemen dan ook toe. Effectief win je dus niets in snelheid dan meer en kan je zelfs een achteruitgang merken. Geen optie dus simpelweg.
De ADSL verbindingen kan niemand garanderen dat je X uplaod of Y downstream haalt ivm lijnlengte en kwaliteit verschillen. Het kan zelfs zo zijn dat je lijn iets zakt in de loop der tijd of door apparatuur wisselingen in de centrale of als je zelf een ander modem aansluit. Koperkabels gaan soms achteruit in kwaliteit of ze worden een keer kapot getrokken en weer gemaakt wat nooit een verbetering geeft.
Geen enkele ISP zal je daarom in het product garanderen dat je 1024kbit hebt en kan halen altijd. Mocht je perse waarde hechten aan een 1024kbit upload neem dan SDSL (GHSDSL) wat 2300kbit kan garanderen up & down (mits niet te lange lijnen tussen aansluiting en centrale).
Daarnaast heb je nog een 'overboeking' wat garandeerd of het ook altijd tot jou beschikking staat. Of je daar iets van merkt of 'last' aan ondervind hangt van andere factoren af dan jou lijn specifiek. De linesync is dus de maximaal haalbare snelheid op je verbinding en is per verbinding anders door verschil in koperlijn.
Misschien handig om er eerst nog een router tussen te zetten? Een bridge modem met een ADSL verbinding met 1 IP gaat niet werken met 2 PC's er direct aan (met hubje).Sak3d schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:09:
Waarom leveren ze eigenlijk niet gewoon een multi pc modemNu moet ik vanuit de 810 een utpkabeltje naar mijn hubje leggen, en dan weer 2 kabels naar mijn pc's
(toch
?)
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 07-01-2005 22:47 ]
Ik zat ook al te denken aan SDSL. Of zakelijke glasvezel verbinding als dat een beetje betaalbaar is.
SDSL is over het algemeen duurder dan ADSL omdat de apparatuur meer kostbaar is en versterkt doordat ADSL meer een 'massaproduct' is en dus steeds betaalbaarder qua hardware.sn34ky schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:52:
Thanks, is nu iets duidelijker.
Ik zat ook al te denken aan SDSL. Of zakelijke glasvezel verbinding als dat een beetje betaalbaar is.
Hogere snelheden als E3 (34Mbit) gaan ook nog over koperlijnen alleen meer dan 2 aders tegelijk. Andere media zoals coax (kabelaars) of glas verbindigen is ook mogelijk echter moet de infrastructuur er wel liggen. Glas verbindingen naar huis of bedrijf is niet altijd aanwezig en dan zal je tussen jou aansluiting en een POP (dichts bijzijnde plek waar je 'in kan prikken' van je leverancier) toch gegraven worden of een andere oplossing voor worden bedacht. Dat maakt het kostbaar in veel gevallen.
Ook zijn pakketen op DSL basis vaak alles inbegrepen pakketen & prijzen. Dus je verbinding incl dataverkeer en extra diensten als support etc. Vaak heb je bij hogere snelheden dat je bedrag X betaalt voor de verbindint tussen A & B en dan nog de bandbreedte die je inkoopt of die je ver/gebruikt betaalt.
Kortom, wat nog een 'beetje' interessant kan zijn voor ons particulieren thuis zou SDSL kunnen zijn en mogelijk dat ISP's het binnenkort ook 'gebundeld' zoals met ISDN kanalen en inbellen mogelijk was kunnen gaan aanbieden. (dus bundelen en niet balancen).
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-01-2005 13:06 ]
The Chief
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Goed om te zien dat er voornamelijk positieve reacties te lezen zijn! Daar ga je tenslotte toch op af als potentieel abbo-overstapper!
ik ben in ieder geval blij met alle positieve reacties wat Quicknet betreft, als ik niet met de ADSL2 proef mee kan doen ga ik zeker overstappen van m'n kpnbasis 2,2mbit lijn (kost bijelkaar zo'n €48 in de maand) naar XXL van quicknet:2-8mbit lijn voor maar €55
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
en niet vergeten dat je een stabiele en betrouwbaare verbinding er voor terug krijgtTerryb47 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:20:
Heeft er hier iemand aangemeld voor de ADSL2 proef? Ik heb m'n gegevens ingevuld en hopen dat ik kan meedoen![]()
ik ben in ieder geval blij met alle positieve reacties wat Quicknet betreft, als ik niet met de ADSL2 proef mee kan doen ga ik zeker overstappen van m'n kpnbasis 2,2mbit lijn (kost bijelkaar zo'n €48 in de maand) naar XXL van quicknet:2-8mbit lijn voor maar €55ben een dief van m'n eigen portemonnee als ik het niet doe.
Dus dan zit je ff zonder internet dus...en dan nog is het maar de vraag of je geselecteerd wordt voor die proef... Tja willen we dat?? Das voor eenieder te beslissen.
Tevens heb ik de vraag gesteld of als ik eerst naar een abbo van QuickNet overstap of ik DAN makkelijker in aanmerking kom om mee te doen aan die proef (postcodecheck was ok), maar dat maakt geen verschil, werd mij gemeld: de telefoonlijn moet vrij zijn van ADSL signaal, das een absolute voorwaarde.
Ik denk er nog ff over na dus....
Dit ter info voor mede gegadigden voor de ADSL2+proef van QuickNet...

ik ga natuurlijk een klacht indienen, ben er goed ziek van.
Verwijderd
Ik heb nu quicknet xxl abbonement aangevraagd, want ik was chello zat.
Niet om de snelheid, maar wel het bekende "datalimiet"
maar nu heb ik een vraag: ik heb gelezen dat ik nu een copperjet 810 modem krijg , moet je tussen de modem en je netwerkkaart een utp cross-cable gebruiken?? of red je het ook met een straight-cable, omdat ik nu een straight-cable heb liggen van 25 meter,welke ik nu nog gebruik voor chello.
Is HCCnet niet verplicht om hun klanten schriftelijk te informeren in verband met veranderingen in de AV?Terryb47 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:57:
Ik heb dus vandaag formulieren van quicknet gekregen via post (retesnel!) dat ik ADSL2 kan aanvragen, moet dus m'n huidige HCCnet abo eerst dus opzeggen: ik gebeld met hun en die zeggen dat ik dus niet (meer maandelijks) kan opzeggenen zit tot aan oktober 2005 aan vast.
ik ga natuurlijk een klacht indienen, ben er goed ziek van.
Yup! Je moet inderdaad een CROSS-kabel gebruiken tussen de Copperjet 810 en je netwerkkaart. Ik gebruik dezelfde Copperjet 810, had ook een joekel van een straight kabel liggen, maar helaas...moest dus ook een CROSS-kabel kopen...Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:10:
hoi,
Ik heb nu quicknet xxl abbonement aangevraagd, want ik was chello zat.
Niet om de snelheid, maar wel het bekende "datalimiet"![]()
![]()
![]()
maar nu heb ik een vraag: ik heb gelezen dat ik nu een copperjet 810 modem krijg , moet je tussen de modem en je netwerkkaart een utp cross-cable gebruiken?? of red je het ook met een straight-cable, omdat ik nu een straight-cable heb liggen van 25 meter,welke ik nu nog gebruik voor chello.
Bij het aansluiten van de Copperjet op een router-switch (gateway), geldt dat ook, (bij de mijne tenminste wel (3Com 3C857) ). Dus als je zo'n ding al hebt, of nog 's koopt, dan kan je dezelfde Cross-kabel blijven gebruiken.
Good luck!
Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!
De rode Ethernet kabel die in het Quicknet starterspakket zit is dus geen CROSS-kabel en kan je daarom niet gebruiken?? Of zie ik iets doms over het hoofd.Fixer schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:37:
[...]
Yup! Je moet inderdaad een CROSS-kabel gebruiken tussen de Copperjet 810 en je netwerkkaart. Ik gebruik dezelfde Copperjet 810, had ook een joekel van een straight kabel liggen, maar helaas...moest dus ook een CROSS-kabel kopen...
Bij het aansluiten van de Copperjet op een router-switch (gateway), geldt dat ook, (bij de mijne tenminste wel (3Com 3C857) ). Dus als je zo'n ding al hebt, of nog 's koopt, dan kan je dezelfde Cross-kabel blijven gebruiken.
Good luck!
Ik heb namelijk ook laatst Quicknet adsl aangevraagd, en als ik naast het starterspakket nog kabeld o.i.d. moet kopen doe ik dat namelijk zo snel mogelijk.
Je krijgt een CROSS kabel van 1 meter.Drunken idiot schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:12:
[...]
De rode Ethernet kabel die in het Quicknet starterspakket zit is dus geen CROSS-kabel en kan je daarom niet gebruiken?? Of zie ik iets doms over het hoofd.
Ik heb namelijk ook laatst Quicknet adsl aangevraagd, en als ik naast het starterspakket nog kabeld o.i.d. moet kopen doe ik dat namelijk zo snel mogelijk.
Aangezien de computer niet bij mijn tel. aansluiting is moest ik een kabel kopen van 10 meter(CROSS kabel) om bij de computer te komen.
Vond het ook raar dat het cross moet zijn maarja.
Ik heb sinds zaterdag ook een quicknet 8mbit verbinding alleen schiet het dus echt niet op.
Heb een Linksys WRT54G Wireless router/accesspoint gekocht en aangesloten (dit omdat mijn pc op zolder staat en heb dus geen mogelijkheid om een pc direct op de 810 aan te sluiten).
Ik naar boven toen en moest op activeren klikken.....dit gedaan en het werkt!
Alleen mijn snelheid is wel erg traag...downloaden kan niet hoger dan 450kb/s
Is er een mogelijkheid om in de 810 te komen wanneer ik er nog een router op heb aangesloten?
Ik neem ook aan dat de meeste mensen de installatie cd ook niet hebben gebruikt? of past die cd ook instellingen aan ?
Probleem is dus dat ik niet mijn pc rechtstreeks op de modem aan kan sluiten om dingen na te kijken oid...
Wie o wie weet een oplossing ?
Edit:
Heb mijn pc maar ff naar beneden gehaald en alles aangesloten zoals het hoort....
ben ook in me modem wezen spitten en daar staat de TX op 523200, dus veeels te sloom voor een 8mbit verbinding.
Ik naar de helpdesk gebeld en het ze uitgelegd dat me download niet boven de 400 uit komt...
Zegt die knakker ja het is een verbinding tussen de 2 en de 8 mbit en jij zit rond de 3,5 mbit dus alles is prima voor elkaar...ik vind dit dus echt absurd....
Hiervoor had ik Demon en daar haalde ik de snelheid dus gewoon wel netjes...
Dus het lijkt me dat ze de boel gewoon echt lopen cappen ofzo...
Wat kan ik hieraan doen om me verbinding sneller te krijgen ? (afstand tot centrale is 618 meter en alles is verder met bijgeleverde spullen aangesloten)
[ Voor 34% gewijzigd door Macabre op 25-01-2005 19:31 ]
..:: Specs ::..
Mischien krijg je een wat betere knul
Ja precies wat ik dacht en dat heb ik m'n klacht gezet: ik heb dus nooit vernomen dat de algemene voorwaarden waren veranderd, anders was ik gelijk opgestapt en dat ze hun klanten niet in de maling moeten nemen.kamphuis schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:14:
[...]
Is HCCnet niet verplicht om hun klanten schriftelijk te informeren in verband met veranderingen in de AV?
wat blijkt, ze hebben het aangekondigd in een niewsbrief

natuurlijk heb ik sinds m'n bezwaar niks meer van ze gehoord, moet maar weer eens gaan bellen. ik weet vrijwel zeker dat als ik er werk van maak gelijk heb en krijg, maar ben er erg kwaad om. Ik wil hoe dan ook weg, zo ga je niet met je trouwe klanten om. damn, dan moet ik quicknet ook nog gaan bellen of ik met vertraging nog eventueel adsl2 mag proberen
Hoe ver zit je van de centrale af?Macabre schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 08:27:
Sorry dat ik zo ongeduldig ben maar weet iemand wat ik hier mee zou kunnen ?
Toen hij weer wel beschikbaar was, heb ik meteen even t XXL abbo aangevraagt. Gisteren dus
Wat ik ook vreemd vind, normaal gesproken heb ik ong binnen een kwartier reactie op mijn mails naar de klantenservice (ik heb al eerder wat mailtjes gestuurd namelijk) maar dit keer niet, omdat ik gisteravond een mailtje had gestuurd direct na mijn aanmelding, natuurlijk werken die mensen dan niet, dus dan verwacht ik geen reactie .. maar de volgende dag had ik toch wel iets willen verwachten.. Maar nog steeds niets. .. beetje vreemd dus.
Afstand tot centrale is 618 meter en alles is verder met bijgeleverde spullen aangesloten
Afstand is een schatting tussen twee postcodes. Kan heel erg verschillen. Zou zo kunnen dat er werkelijk 2200meter koperdraad in de grond ligt tussen jou aansluiting en de apparatuur aan de andere kant.Macabre schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:37:
[...]
Afstand tot centrale is 618 meter en alles is verder met bijgeleverde spullen aangesloten
Wat stond er precies in je modem qua Tx & Rx snelheid?
Wat zijn de ATT (attenuation in dB) en SNR (signal-noise-ratio in dB) voor zewel up als down?
Op dezelfde koperlijn met demon wel hogere linesync. Dat is via hetzelfde DSL netwerk van Tiscali (babyXL) of BBned gegaan. Je zou dus verwachten dat het weer ongeveer gelijk zou komen. Kan natuurlijk altijd dat er 1 op de 2000 kabeltjes niet lekker uit taiwan komt ofzo. Probeer eens met de spullen die je nog van Demon had. Ook die ZyXEL is gewoon bruikbaar als je hem op 0/34 instelt.
[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 27-01-2005 21:52 ]
ff schopje, dit wil ik namelijk ff snel wetenPsboy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:11:
Super vaag ! Quicknet is gewoon beschikbaar bij mij, maar de website zegt de ene dag dat ie wel beschikbaar is, en de andere dag niet .. bij wijze van spreke, dit is me al 2x overkomen.
Toen hij weer wel beschikbaar was, heb ik meteen even t XXL abbo aangevraagt. Gisteren dus
Wat ik ook vreemd vind, normaal gesproken heb ik ong binnen een kwartier reactie op mijn mails naar de klantenservice (ik heb al eerder wat mailtjes gestuurd namelijk) maar dit keer niet, omdat ik gisteravond een mailtje had gestuurd direct na mijn aanmelding, natuurlijk werken die mensen dan niet, dus dan verwacht ik geen reactie .. maar de volgende dag had ik toch wel iets willen verwachten.. Maar nog steeds niets. .. beetje vreemd dus.
Verwijderd
Zit 127 meter van de centrale af dus ben benieuwd.(volgens de route planner loop ik er in 18 seconden naar toen
Vooralsnog het Large abbo afgesloten omdat ik nog een aantal maanden aan @home vastzit. Maar met de actie 3 maanden voor de helft komt dit goed uit. Daarna ga ik waarschijnlijk ook over naar het XXL abbo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 14:12 ]
Maar sinds een paar dagen kom ik niet meer boven de 308 kb/s down uit & 50 kb/s up. Er is dus duidelijk iets mis, aangezien mijn lijn dus wel sneller kan.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ook als ik via speedtest.quicknet.nl een download test doe, krijg ik de melding dat mijn snelheid onvoldoende is (304 kb/s).
Ik heb gemaild met de klantenservice, maar nog geen antwoord terug gekregen. Wat kan ik (zelf) doen?
Verwijderd
Mischien in je ADSL modem kijken of je verbinding snelheid nog goed is ingesteld...
Je modem eens resetten. Kijken in je modem of het ook echt je lijnsnelheid is die lager is (linesync) en wat de waarde bij ATT (attenuation) en SNR zijn.Sak3d schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:31:
Ik heb gemaild met de klantenservice, maar nog geen antwoord terug gekregen. Wat kan ik (zelf) doen?
Bekabeling even nalopen tussen je ISRA --> splitter --> Modem. Sluit het eens direct op je ISRA aan, twee verschillende kabeltjes (korte!) proberen om ze uit te sluiten.
Helaas blijkt de download erg instabiel, ik kan met geen mogelijkheid de 100kB/sec constant halen, gemiddelde zit rond de 60kB/sec
Ik heb nog geen tijd gehad om kabels e.d. na te lopen, dat zal ik komend weekend eens doen. Vind het wel vreemd, waarom is de upload perfect, maar de download alles behalve?
Is er trouwens iemand die weet hoe ik het door QuickNet geleverde modem kan benaderen? Ik hem hem aan een Draytek router hangen, maar heb geen idee wat het IP van het modem is. Het adres dat vermeldt staat in de (online) handleiding van het modem werkt niet iig..
Meestal moet je je modem direct (dus zonder je Draytek ertussen) op je comp aansluiten om 'erin' te komen. Bij de Copperjet heb je een stukkie software (noemen zij de Configurator), om de modem in te komen en je settings te bekijken en te editen en dat soort grappen. Misschien bestaat er bij het QuickNet-modem ook wel iets dergelijks. Maar ik vermoed dat om dat te gebruiken je ook die modem rechtsstreeks in de comp moet prikken.GFM schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:00:
Is er trouwens iemand die weet hoe ik het door QuickNet geleverde modem kan benaderen? Ik hem hem aan een Draytek router hangen, maar heb geen idee wat het IP van het modem is. Het adres dat vermeldt staat in de (online) handleiding van het modem werkt niet iig..
Check it out...
Ik heb nu het oude modem weer aan de router gehangen, en zowel de download als upload zijn nu in orde
Modem uit en weer aan zetten...Sak3d schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:31:
Damn, ik heb een probleem. Ik heb nu sinds 2 weekjes Quicknet XXL, en ik ging in die 2 weken met ongeveer 840 kb/s down en 97 up.
Maar sinds een paar dagen kom ik niet meer boven de 308 kb/s down uit & 50 kb/s up. Er is dus duidelijk iets mis, aangezien mijn lijn dus wel sneller kan.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ook als ik via speedtest.quicknet.nl een download test doe, krijg ik de melding dat mijn snelheid onvoldoende is (304 kb/s).
Probleem gefixed... Ik heb het ook gehad toen ik 20 gb op 1 dag gedownload had...
Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd
Ik heb al een aantal jaren kabel internet van quicknet..en ben erg tevreden. (power abbonement)
Altijd lage ping..wat ik erg belangrijk vind.
Nu heb ik vorige week m'n pc is een verdieping lager geplaatst.. waardoor een langere kabel nodig bleek te zijn van 25 meter. Deze heb ik geplaatst.. en na wat geboor werkte internet weer..
Nu merk ik alleen dat m'n ping erg verschilt.
Als ik bij start, command, 'ping www.tweakers.nl' ( bijv) intyp..dan heb ik 's ochtends steeds rond de 10 ms. Maar later op de dag en savonds lijkt mn ping wel steeds hoger te worden.. op servers in online spellen heb ik dan een ping van 100 waar anderen dan 30 hebben.. (nederlandse servers).
We hebben 3 pc's op de router aangesloten.. en de andere 2 zijn NIET aan het download op dat tijdstip..heb ook al geprobeerd ze uit te zetten. Ik heb ook 'gepingt' in command op die andere pc's , en daar verschijnen dezelfde hogere pings.
Hangt dit samen met de verplaatsting van mijn pc en m'n nieuwe kabel..of is dat puur toeval, en moet ik het ergens anders zoeken?
Btw: Virussen of spyware zijn niet het probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 22:45 ]
Gaat over heel ander product maar opzich redelijk makkelijk na te gaan dit probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:43:
Ik heb even een vraagje..
Ik heb al een aantal jaren kabel internet van quicknet..en ben erg tevreden. (power abbonement)
Altijd lage ping..wat ik erg belangrijk vind.
Nu heb ik vorige week m'n pc is een verdieping lager geplaatst.. waardoor een langere kabel nodig bleek te zijn van 25 meter. Deze heb ik geplaatst.. en na wat geboor werkte internet weer..
Nu merk ik alleen dat m'n ping erg verschilt.
Als ik bij start, command, 'ping www.tweakers.nl' ( bijv) intyp..dan heb ik 's ochtends steeds rond de 10 ms. Maar later op de dag en savonds lijkt mn ping wel steeds hoger te worden.. op servers in online spellen heb ik dan een ping van 100 waar anderen dan 30 hebben.. (nederlandse servers).
We hebben 3 pc's op de router aangesloten.. en de andere 2 zijn NIET aan het download op dat tijdstip..heb ook al geprobeerd ze uit te zetten. Ik heb ook 'gepingt' in command op die andere pc's , en daar verschijnen dezelfde hogere pings.
Hangt dit samen met de verplaatsting van mijn pc en m'n nieuwe kabel..of is dat puur toeval, en moet ik het ergens anders zoeken?
Btw: Virussen of spyware zijn niet het probleem.
Alleereerst hoop ik dat je niet de coax tussen de aansluiting en je modem hebt verlengd? Zo ja, dat gelijk aanpasseen en UTP achter je modem verlengen!
Als je wel netjes UTP verlengd hebt en dit probleem heb je nu wel met nieuwe kabel en niet met de voorige / oude kabel is het toch heel simpel..... 1 + 1 = ?
Verspringende latency kan best een probleem zijn in je ethernet ergens. Kabel niet juist geknepen. Ergens niet juiste paren gebruikt maar gewoon 'kleurtjes een beetje op volgorde gelegd' of een auto-sensing/auto-negotiation probleem tussen twee interfaces.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-02-2005 23:55 ]
Verwijderd
'Alleereerst hoop ik dat je niet de coax tussen de aansluiting en je modem hebt verlengd? Zo ja, dat gelijk aanpasseen en UTP achter je modem verlengen!'.bjck schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:54:
[...]
Gaat over heel ander product maar opzich redelijk makkelijk na te gaan dit probleem.
Alleereerst hoop ik dat je niet de coax tussen de aansluiting en je modem hebt verlengd? Zo ja, dat gelijk aanpasseen en UTP achter je modem verlengen!
Als je wel netjes UTP verlengd hebt en dit probleem heb je nu wel met nieuwe kabel en niet met de voorige / oude kabel is het toch heel simpel..... 1 + 1 = ?
Verspringende latency kan best een probleem zijn in je ethernet ergens. Kabel niet juist geknepen. Ergens niet juiste paren gebruikt maar gewoon 'kleurtjes een beetje op volgorde gelegd' of een auto-sensing/auto-negotiation probleem tussen twee interfaces.
Ik heb m'n oude kabel die ik gebruikte op mn oude 'pc-plek' vervangen, omdat hij te kort was. Deze liep, en loopt nog steeds van de router naar de pc. Ik heb dus niet de kabel van de modem naar de router aangeraakt..als je dat bedoelde :]
( ik ben niet erg bekend op dit gebied, en weet dus niet wat een coax bijv is)
Ik kijk het in ieder geval nog ff aan.. m'n ping is nu de hele dag al als vanouds
Zoja, hoe veel downtime heb je gehad tijdens de verhuizing?
Toch weer 10 euri per maand, ben immers toch een Nederlander....
Lekker!
Helaas dus. Het firmware programma van Allieddata herkent het modem niet meerSak3d schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:42:
Hehe, ik ging vanmiddag mijn modem dus even resetten. Druk ik die soft key in, valt de stroom uit (serieus, hoe groot is nou die kans?). Boom, rom weg & modem is nu dus onbruikbaarIk ga vanavond even proberen of een firmware upgrade nog lukt (bestand is 8.5 mb groot)
. Mocht dat niet lukken... Nieuwe kopen, of Quicknet lief aankijken
Mijn modem pieptje trouwens ook vaak (hele hoge toon) net of er iets kapot aan het gaan was
* heb wel eens gelezen dat je 5 dagen moet wachten om een nieuw adsl abbo aan te vragen dit omdat het adsl signaal dan pas van je lijn is, klopt dat of kan ik het gewoon nu al aanvragen ?
* heb graag een vast IP adres maar die gast vertelde dat ze met semi-vaste-ip-adressen werkten als voorbeeld gaf hij dat mijn IP-adres kan veranderen als ik de modem een paar weken uit zou laten (dit komt bij mij nooit voor staat 24/7 aan), dus in de praktijk heb ik nu bij Quicknet een vast IP-adres of elke keer een adres waarvan de laatste cijfers anders zijn ?
* de modem die ik krijg, zit daar een firewall of router in, hoop het niet want dat zou ik minder vinden
Thx alvast, vraag het hier omdat ik het oordeel van een tweaker met praktijik ervaring meer vertrouw dan zo'n gast met een accent
The Chief
Verwijderd
En volgens mij heeft iedereen die in Zuid-Holland woont wel vaste IP adressen. Dit is wat ik ergens gelezen hebt. Ik heb zelf het xxl abbo sinds een paar maanden en in die tijd is het IP (nog) niet gewijzigd maar mijn modem staat dan ook geen weken uit.
bedankt voor je reactie maar wil graag dingen zeker weten zeker wat betreft de IP
The Chief
Verwijderd
De problemen kwamen pas nadat ik een router achter de modem had gezet. De verbinding viel om de minuut weg waarna ik via de router m'n IP moest vernieuwen.....erug lastig als je online aan het gamen bent
Dat de verbinding niet stabiel is komt trouwens mede doordat ik de web interface van mijn modem (copperjet 810) niet mag benaderen aangezien quicknet poort 80 heeft geblokkeerd (geloof dat poort 80 de poort van de web interface is?!). Blijft dus niks anders over dan een andere modem te kopen!! Snelheid is perfect, service is

The Chief
als modem heb ik een copperjet 820. draait echt perfect. sinds eind december me verbinding. en tot nu toe nog geen uitval gehad
Verwijderd
Uploaden doe ik niet veel, maar 70 KB haal ik zeker wel. Als ik meer upload dan zal ik even kijken, maar aangezien ik de volledige snelheid haal met downloaden denk ik dat de upload ook wel goed zit. De lijn die hier trouwens ligt is vrij oud (net zoals de woning), dus grote kans dat jij ook de volledige snelheid haalt.Chief_B schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:17:
shit van de probs maar goed de snelheid is toch het belangrijks wat mij betreft ... wat is je upload ? Ik ga het zondag bestellen en zit 435m van de centrale (kan hem zien staan zelfs) dus dat beloofd wat kwa snelheid
Hmm dat gaat wel goed komen denk ik deze wijk en alles eromheen ligt hier net 2 jaar !
The Chief
Lekker triest, dan moet ik mn webserver weer onder een andere port laten lopen ...
Beetje minder dit...
Ik heb namelijk gisteren mijn eerste brief gehad, met inlog gegevens enzo, en ik haat t al kan ik mn webservertje niet op de normale port laten lopen
[ Voor 43% gewijzigd door n1ck op 11-02-2005 11:21 ]
ik heb nu chello(classic) en ze hanteren daar ook AUP, maar eigenlijk is dat gewoon een 'keiharde datalimit' van 40 gig..
dus de vraag: weet iemand hoe hoog deze 'datalimit' (AUP) van quicknet is, of dat er misschien helemaal geen datalimit is..?
ik wil namelijk erg graag overstappen op een andere provider..
Ik heb precies hetzelfde hierjvliek schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:51:
maar ff een vraagje over die AUP van quicknet..
ik heb nu chello(classic) en ze hanteren daar ook AUP, maar eigenlijk is dat gewoon een 'keiharde datalimit' van 40 gig..
dus de vraag: weet iemand hoe hoog deze 'datalimit' (AUP) van quicknet is, of dat er misschien helemaal geen datalimit is..?
ik wil namelijk erg graag overstappen op een andere provider..
true ze hebben een aup. maar daar staat ook nix in van een limiet. ja als zei vinden dat je meer data genereert dan een gemiddelde andere pc met je abbo.
maar praktijk blijkt dat je ze zelden of nooit hoord.
[ Voor 55% gewijzigd door Hubert op 13-02-2005 16:01 ]
The Chief
Ik heb kabelinternet (was voorheen quicknet) van Multikabel en zolang je je pc 1 keer in de 45 dagen gebruikt behoudt je je ip adres. Dat van het modem weet ik niet zeker, bij wanadoo heb je geen router ingebouwd maar bij xs4all bijv. weer wel.Chief_B schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:50:
guys kan niemand me antwoord geven op de vragen van een paar post terug ? Vast IP ja of nee en of er een router in de bijgeleverde modem zit ...
ok nou 1 maal in de 45 dagen gaat wel lukken[Ik heb kabelinternet (was voorheen quicknet) van Multikabel en zolang je je pc 1 keer in de 45 dagen gebruikt behoudt je je ip adres. Dat van het modem weet ik niet zeker, bij wanadoo heb je geen router ingebouwd maar bij xs4all bijv. weer wel.
The Chief
Verwijderd
De lease tijd van dit IP-adres kan zelfs veranderen op het moment dat je aan het spelen bent.
Waarom dit is weet ik niet, lijkt me eigenlijk niet kunnen, want dan zou de verbinding even moeten wegvallen!!
En vast-IP aanvragen is niet mogelijk, zelfs niet als je er voor wil betalen! zucht
Nou woon ik straaks in Hoofddorp, en op de centrale (Floriande) zit alleen KPN.
Dus als ik een verbinding wil hebben, maar geen lijn van KPN, dan word het een Bitstream verbinding. En dat is niet bevordelijk voor de snelheid!
Gaan gewoon verder zoeken!
wel jammer, had graag Quicknet willen hebben.
Dus ik ben happy ... voor mij is dit redelijk belangrijk ivm toegang op ftp's die IP afhankelijk zijn wat hij ook vertelde is dat in de modem die erbij geleverd wordt wel een router zit maar deze staat standaard uit dus daar ben ik ook blij mee. Thx guys ik ben over 3 weken een tevreden (hoop ik) Quicknet gebruiker.
The Chief
Hebben ze niet. Althans, niet bij mij. De enige poort die dicht is is 25 geloof ik, misschien ook nog 139 ofzo, maar daar zal ik geen last van hebbenPsboy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:17:
Waarom hebben ze nou weer port 80 geblokkeerd?!
Nu heb ik de helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd, 3 mins later later kreeg ik te horen dat er een nieuwe modem opgestuurd wordt. Ik moest nog even proberen of misschien een andere utp kabel helpt (ja joh) maar de modem is onderweg.
Hulde voor quicknet.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ok beter!..Bjk schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:09:
Poort 80 is bij mij ook gewoon open.
Ik heb dr echt zin in, ik heb vorige week donderdag mijn eerste brief gehad, en nu tot op vandaag nog niets. Ik sta ook nog steeds op puntje 2 (op de service site). Ik ben benieuwd wanneer ik nou eindelijk weer kan internetten
Maar, ik heb sinds vanmorgen adsl verbinding met quicknet, maar ik heb de modem nog niet ontvangen.
Ik heb van Cistron (mijn oude provider) de Copperjet 810 Rev. 1 gekregen. Nu had ik eigenlijk 2 vragen:
1. Kan ik deze modem zo instellen met vpi/vci dat ik op mijn quicknet lijn kan?
2. Wie heeft voor mij dan deze instellingen, want ik heb net even met het Copperjet Configurator tooltje gekeken en er staan allemaal dingen waar ik niks van begrijp.
Ik heb Quicknet via BBNED, dus zou misschien iemand zo vriendelijk willen zijn, om deze instellingen misschien te kunnen posten ?
als je quicknet xxl hebt dan gaat dat via tiscali/babyxl niet via bbned.Psboy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:21:
Srry van kick en dubbelpost...
Maar, ik heb sinds vanmorgen adsl verbinding met quicknet, maar ik heb de modem nog niet ontvangen.
Ik heb van Cistron (mijn oude provider) de Copperjet 810 Rev. 1 gekregen. Nu had ik eigenlijk 2 vragen:
1. Kan ik deze modem zo instellen met vpi/vci dat ik op mijn quicknet lijn kan?
2. Wie heeft voor mij dan deze instellingen, want ik heb net even met het Copperjet Configurator tooltje gekeken en er staan allemaal dingen waar ik niks van begrijp.
Ik heb Quicknet via BBNED, dus zou misschien iemand zo vriendelijk willen zijn, om deze instellingen misschien te kunnen posten ?
vci is 34 en vpi 0

Huur van de lijn kost 9 euro.kingnbajam schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:00:
even een noob vraag: ik heb nu Chello Classic () en wil overstappen op Quicknet XXL. Ik heb echter geen KPN telefoon aansluiting. Die heb ik wel nodig heb ik begrepen? Kan ik ook een aansluiting nemen zonder telefoonabonnement? Dat ik alleen voor die lijn betaal dan? Hoeveel kost dit? Op de site van KPN kon ik dit niet vinden
BelBudget van kpn kost 9.50 euro.
keuze snel gemaakt denk ik
En je hebt een telefonie abonnement (en dus een telefoonlijn waar een nummer actief op is) nodig voor de aanvraag & aanleg van DSL. Gewoon belbudget nemen en behouden. Niet mee bellen en niet meer overnadenken verder. Is de 'huur' voor het 'onderhoud' van het kopernetwerk zegmaar.kamphuis schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:35:
[...]
Huur van de lijn kost 9 euro.
BelBudget van kpn kost 9.50 euro.
keuze snel gemaakt denk ik
Zeg je dat na een jaar op behoud je DSL maar ga je die 9 euro aan de ISP betalen extra omdat je lijnhuur duurder wordt via die route.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 23-02-2005 21:08 ]
Verwijderd
Volgens mij is de blokkering van poort 80 ook regio afhankelijk en mits je de originele modem van quicknet gebruikt. De Copperjet 810 die ik heb gekregen is poort 80 door quicknet dicht gezet, dus kan de webinterface niet benaderen. Als ik een andere modem (zeg nieuwe copperjet 810) zou gebruiken dan kan je de webinterface neem ik aan wel gebruiken.Bjk schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:09:
Poort 80 is bij mij ook gewoon open.
Eerste ADSL2+-aansluiting opgeleverd door Quicknet
Quicknet heeft zijn eerste ADSL2+-klant aangesloten op een telefooncentrale in Utrecht. De komende maanden zullen enkele huishoudens in de stad de diensten via ADSL2+ gaan testen. Het gaat daarbij in eerste instantie om telefonie en internet, maar later volgens het bedrijf ook om digitale televisie in de vorm van video-on-demand. Via de site van Quicknet kunnen nog enkele geïnteresseerden zich aanmelden voor een testaansluiting, met als voorwaarde dat ze in ieder geval in het testgebied wonen en 49 euro per maand betalen voor hun abonnement. Een extra KPN-abonnement is niet meer nodig.
Lees meer..
The Chief
Blown past falling sands
Verwijderd
Dus is meer een actie.. zo laten ze je proeven van nog sneller zodat de meeste uiteindelijk na 1 jaar upgraden
Ik wordt morgen geactiveerd met mijn xxl abbonement
Ben benieuwd..
dat is dan best lullig, want na het eerste jaar kom je er dan achter dat er helemaal geen 4Mbit abo bestaat. Dan mag je dus of downgraden naar 2Mbit of upgraden naar 8MbitVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:44:
er staat wel bij "Nu het eerste jaar dubbele snelheid!"
Dus is meer een actie.. zo laten ze je proeven van nog sneller zodat de meeste uiteindelijk na 1 jaar upgraden![]()
Ik wordt morgen geactiveerd met mijn xxl abbonement![]()
Ben benieuwd..

Blown past falling sands
Verwijderd
Ja idd dat pakken ze dan niet slim aan. Mischien brengen ze in de toekomst nog een standaard 4/1mbit abbo..Apie! schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:56:
[...]
dat is dan best lullig, want na het eerste jaar kom je er dan achter dat er helemaal geen 4Mbit abo bestaat. Dan mag je dus of downgraden naar 2Mbit of upgraden naar 8Mbit
[ Voor 14% gewijzigd door Apie! op 08-03-2005 15:02 ]
Blown past falling sands
Geldt alleen voor nieuwe abonnees.GFM schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:27:
Als ik op de website van Quicknet kijkt lijkt het of de snelheden van de verschillende abonnementen verdubbeld zijn. Zou dit ook voor oude abonnees gaan gelden?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Blown past falling sands
Verwijderd
Lijkt me zeer logisch dat het alleen voor nieuwe gebruikers is.Apie! schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:09:
Kan je dat ook onderbouwen, of ga je alleen af op wat er op die abo pagina staat?
Waarom zouden de bestaande klanten tijdelijk verhogen??
dit is puur een actie om nieuwe mensen aan te trekken.
Wat Niels zegt.Apie! schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:09:
Kan je dat ook onderbouwen, of ga je alleen af op wat er op die abo pagina staat?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Nieuwe klanten werven is één, oude klanten behouden is een tweede.
Blown past falling sands
The Chief
Ok, het is dus alleen voor nieuwe abo's, maar dat was te verwachtenGeachte heer,
De prijzen en snelheden die QuickNet voert zijn actiematig. Alleen
nieuwe abonnees profiteren van deze actie. Abonees die zich eerder
hebben aangemeld, hebben kunnen profiteren van andere acties. Uiteraard
worden onze huidige klanten niet vergeten. Als u al wat langer abonnee
bent van QuickNet dan heeft u aan het begin van 2004 kunnen profiteren
van een prijsverlaging. In november 2004 hebben wij opnieuw onze prijzen
verlaagd naar de op dat moment geldende abonnementstarief. Dit zijn de
nu geldige tarieven. Daarnaast zijn wij aan het onderzoeken welke
mogelijkheden wij hebben om onze huidige abonnees een dienst aan te
blijven bieden dat bij hen past. U bent van harte welkom om hier
suggesties voor te doen. Dit kan via klantenservice@quicknet.nl of door
te reageren op de QuickNet nieuwsbrief.
Wij houden onze abonnees graag bij QuickNet.
Met vriendelijke groet,
<knip/>
Ik heb al een voorstel gedaan:
verhoog voor oude gebruikers ook hun snelheid voor de rest van de minimale contractduur. Ik denk dat ik tegen die tijd wel zo gewend ben aan 4Mbit dat ik dan niet meer terug wil naar 2Mbit en of een eventueel 4Mbit abo neem of upgrade naar 8Mbit
Blown past falling sands