Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:17:
300gb per maand is niet veel.Als je kijkt dat een dvd tussen de 4.5 en 8.5gb is.

vtec just kicked in yo!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:17:
300gb per maand is niet veel.Als je kijkt dat een dvd tussen de 4.5 en 8.5gb is.
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Verwijderd
Gelijk een voor oordeel klaar.Er zijn genoeg mensen die een normaal leven hebben die een hobby hebben zoals dvd's etc.xerix schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:27:
[...]
alsof iemand met een normaal leven tijd heeft om 100 dvd's per maand te kijken. 300GB per maand is gewoon absurd, overigens is er bij quicknet nog nooit iemand aangesproken op zijn of haar downloadgedrag.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:22 ]
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:41 . Reden: antwoord gekregen ]
Verwijderd
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Dit verhaal doet me beetje denken aan Eweka zowat 3 jaar terugVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 10:50:
Ik heb ook sinds kort quicknet large. Eerst even in forums en dergelijke gekeken voor eventuele negatieve reacties maar die vielen erg mee. Komt misschien ook wel omdat het niet zo'n grote provider is. Uiteindelijk wel gekozen want de prijs is erg goed.
Had ook nog even de helpdesk gebeld (overdag) en werd vrijwel meteen geholpen met mijn vraag hoewel de helpdesker een beetje bot overkwam, maar ja maakt niet uit.
Ik moet zeggen tot nu toe alleen maar positieve ervaring.
[...KNIP...]
Voor het geld wat je er voor betaald verbaasd de service en kwaliteit me tot nu toe enorm.
Demon problemen met PINGS?? hmm..Demon Rocks. Btw het modem wordt ook niet jou eigendom heFirecow schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
Zou iemand voor mij ff een speedtestje willen sturen van het 55 euro 8mbit abbo ?? Zit er aan te denken om deze te nemen omdat demon toch veel kutterij heeft met pings enzo en het zit met datagebruik ook wl goed met deze lees ik.... Hoelang duurthet ongeveer voordat het eris want heb zojuist me chello opgezegt.
[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 24-11-2004 16:41 ]
Verwijderd
Wees blij, die van mij is nu precies 10 dagen in gebruik en reeds defectTheVisionMaster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:36:
Demon problemen met PINGS?? hmm..Demon Rocks. Btw het modem wordt ook niet jou eigendom hebij QuickNET
Oftewel laten we eerst maar eens afwachten of het echt die kant op gaat... Voor zover ik weet was Eweka Internet Services toen een heel erg jong bedrijf (bestond net een jaar ofzo) terwijl Quicknet/Multikabel al jaren actief is al ISP.TheVisionMaster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:36:
[...]
Dit verhaal doet me beetje denken aan Eweka zowat 3 jaar terugLeuke praatjes, maar omdat er ineens ZOVEEL mensen overstapten naar Eweka zakte de service in de korste keren in tot COMPLEET NIETS
Kortom : Bezind eer ge begint
[...]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Op al jou vragen staat in dit topic een antwoord, komop een beetje lezen/moeite doen kan geen kwaad.Firecow schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
Zou iemand voor mij ff een speedtestje willen sturen van het 55 euro 8mbit abbo ?? Zit er aan te denken om deze te nemen omdat demon toch veel kutterij heeft met pings enzo en het zit met datagebruik ook wl goed met deze lees ik.... Hoelang duurthet ongeveer voordat het eris want heb zojuist me chello opgezegt.
Speedtestje is toch helemaal niet boeiend gezien elke lijn anders is en een ander maximum heeft.....Firecow schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:24:
Kan er iemand ff een speedtestje posten ?
Oja heb hem zojuist aangevraagd.... Nu maar afwachten hoelang het gaat duren
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Quicknet XXL:Firecow schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:24:
Kan er iemand ff een speedtestje posten ?
Oja heb hem zojuist aangevraagd.... Nu maar afwachten hoelang het gaat duren
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
That Is The Question
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor antwoord ???? Daarnaast is bij kleine bedrijven volgens mij de service vaak beter als de grote logge bedrijven.Firecow schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:51:
Speedxs is een klein bedrijf... dus automatisch mindere klanten service vermoed ik
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Apie! op 30-11-2004 09:29 ]
Blown past falling sands
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Zou jij misschien is even een actueel speedtestje willen doen. en welke regio zit je?Bjk schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:15:
Heb nu een heel dikke maand Quicknet en heb niks te klagen. Nog geen een storing of whatsoever gehad. Ohja 1 keer maar dat kwam omdat me broertje met ze grote teen de knop van het modem raakte. Waardoor hij de verbinding afkneep. Maarja das puur clientside..
Ohja, alleen raar dat ik nog geen rekening heb gehad, vanmiddag even mailen geen zin om alles straks in een keer te moeten betalen als ze er over x maanden achter komen.
(Iemand anders ook nog geen rekening gehad?)
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
[ Voor 4% gewijzigd door C0nscious op 07-12-2004 17:48 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
= Tiscali Registratie. ff naar http://connect.adslvandaag.nl en op Activeren klikken. Maar goed..dat wist je zelf alWas heel ff kutten in het begin omdat ik niet wist dat ik me connectie moest bevestigen op het enige ip adres dat werd resolved op dat moment (soort van vaag 1.25.*.* intern ip), maar daarna ging het als een speer.
[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 04-12-2004 14:13 ]
Verwijderd
Dude,C0nscious schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:01:
Hier ook Quicknet sinds 2 december (oplevering officieel op 5dec). Was heel ff kutten in het begin omdat ik niet wist dat ik me connectie moest bevestigen op het enige ip adres dat werd resolved op dat moment (soort van vaag 1.25.*.* intern ip), maar daarna ging het als een speer.
1024/512 XL abo, haal 118Kb/s down en heel netjes 60Kb/s up met lekkere ping (15ms naar qn.nl). Breda 4816 via tiscali bb.
Meteen Copperjet even routertje gemaakt en switchje op geplugt en gaan met die banaan, hopelijk blijft het beetje stabiel zo.
En beste van alles, eindelijk van Casema af![]()
Blown past falling sands
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
De info is wel volledig, want met een modem van Quicknet doet de verbinding het gewoon. Als jij een andere wilt gebruiken, prima, maar dan kun je niet verwachten dat je daar volledige support op krijgt.Ik heb bij mijn vriendin ADSL geregeld, en toevallig via Quicknet. Ze hebben erg snel aangeloten (binnen 3 weken) en het modem was zelfs nog eerder aanwezig (Allied data 810).
Wel de helpdesk moeten bellen omdat ik het modem niet helemaal goed vond (heb nl. een betere gefixored). Ik moest wel bellen omdat de bijgeleverde info niet volledig was.
De helpdesk was imo niet erg deskundig; ze bleven bij hoog en laag beweren dat je bij ADSL geen VPC of VCI stttings oid hoefde op te geven. Na veel aandringen heeft die ze toch aan me gegeven. Alles ingevoerd en klaar.
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Volledige support, nee. Settings, jaRexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:13:
Fijn om zulke positieve reacties te lezen over quicknet.
* Rexomnium is helpdesker @ Quicknet en @ Multikabel.
Alleen als ik zo'n reactie lees:
[...]
De info is wel volledig, want met een modem van Quicknet doet de verbinding het gewoon. Als jij een andere wilt gebruiken, prima, maar dan kun je niet verwachten dat je daar volledige support op krijgt.
Blown past falling sands
Verwijderd
Weet jij als helpdeskmedewerker misschien wanneer Quicknet een telco-telco migratie gaat ondersteunen ? Wil namelijk erg graag overstappen van mijn KPN adsl naar Quicknet 8 mbit !Rexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:13:
Fijn om zulke positieve reacties te lezen over quicknet.
* Rexomnium is helpdesker @ Quicknet en @ Multikabel.
Alleen als ik zo'n reactie lees:
[...]
De info is wel volledig, want met een modem van Quicknet doet de verbinding het gewoon. Als jij een andere wilt gebruiken, prima, maar dan kun je niet verwachten dat je daar volledige support op krijgt.
Verwijderd
Daar kwam ik toen als vanzelf achter ja, al was het iets van http://hello.babyxl.nlMaxBurn schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:13:
[...]
= Tiscali Registratie. ff naar http://connect.adslvandaag.nl en op Activeren klikken. Maar goed..dat wist je zelf al
You're right, even de X'en en L'en door elkaar gehaaldApie! schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:25:
[...]
Dude,
Large = 1024/512 "Het voordelige gezinspakket."
XL = 2048/1024 "Het standaard downloadpakket."
Dus of je hebt je vergist, of je bent opgelicht
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Nee, sorry, er is nog he-le-maal niets bekend over telco/telco.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:56:
[...]
Weet jij als helpdeskmedewerker misschien wanneer Quicknet een telco-telco migratie gaat ondersteunen ? Wil namelijk erg graag overstappen van mijn KPN adsl naar Quicknet 8 mbit !
Reken op drie weken aansluitperiode.Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:50:
Als ik van Demon (8/1) naar Quicknet XXL wil, hoe lang ben ik dan mijn internet ongeveer kwijt?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Geachte heer Lammers,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen.
Wanneer u wilt overstappen van huidige provider naar Quicknet, kan dit door middel van een Telco Telco Migratie.
Wij kunnen deze uitvoeren door middel van een schriftelijke bevestiging van uw huidige provider.
In deze bevestiging dient de huidige provider aan te geven dat ze akkoord gaan met de overstap naar Quicknet.
Deze vragen wij om misverstanden te voorkomen.
U kunt deze per post naar ons toesturen samen met het aanvraagformulier, die u kunt downloaden op onze website: www.quicknet.nl.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
dat verhaal heb ik ook aan de telefoon gehad en dat is onzin. huidige telco telco regels zijn zo dat quicknet met je provider dient te comuniceren en dat zij dan van je huidige provider die toestemming krijgen.je huidige provider zal jou geen schriftelijke toestemming sturen.Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:37:
Zojuist een mail gestuurd naar de helpdesk, en dit antwoord gekregen (over Demon->Quicknet)
[...]
Verwijderd
Dit zou dus betekenen dat Quicknet wel een telco/telco ondersteund met minimale downtime ???Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:37:
Zojuist een mail gestuurd naar de helpdesk, en dit antwoord gekregen (over Demon->Quicknet)
[...]
doen ze ook. alleen de manier waarop het gezegt werd in de mail klopt niet.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:41:
[...]
Dit zou dus betekenen dat Quicknet wel een telco/telco ondersteund met minimale downtime ???
Dit in tegenstelling wat Rex ons mededeelde !!
[ Voor 20% gewijzigd door Hubert op 08-12-2004 09:54 ]
Er zijn daar zo goed als geen ervaringen m.b.t ADSL.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:14:
Kijk eens op het forum van de gebruikersgroep van multikabel http://mgv.multikabel.nl/phpnuke/index.php
daar zijn zat mensen die je hun ervaring willen vertellen
Nogmaals KPN bellen en zeggen dat het helemaal niet uitmaakt wat voor adsl lijn er opgeleverd zou zijn. Het is jouw verbinding en jij hebt nooit ADSL aangevraagd. (ja tiscali maar dat heb je snel genoeg gecancelled) Desnoods een klachtenbrief sturen waar je je probleem in uitzet.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:47:
Hoe kan ik er ooit achterkomen wie iets op mijn telefoonlijn heeft aangesloten?
Misschien moet je administratieve vragen als telco-telco niet beantwoorden als dat iets is waar je je nooit mee bezig houd...Rexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:34:
[...]
Nee, sorry, er is nog he-le-maal niets bekend over telco/telco.
[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 10-12-2004 12:00 ]
820kb/s down met 4 lijntjes vanaf eweka nieuwsgroepen. Ik woon op de veluwe, Nunspeet om precies te zijn.Hubert schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:24:
[...]
Zou jij misschien is even een actueel speedtestje willen doen. en welke regio zit je?
[ Voor 35% gewijzigd door Bjk op 10-12-2004 13:41 ]
netjesBjk schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:39:
Rexomnium, mischien kan jij vertellen waarom de crosscable niet direct op me netwerkkaart aangesloten (vanaf modem natuurlijk) kan worden. (Dan heb ik geen verbinding)
Ook krijg ik geen verbinding met een normale kabel direct op me netwerk kaart. Het werkt echter wel als ik de cross in me router doe.
[...]
820kb/s down met 4 lijntjes vanaf eweka nieuwsgroepen. Ik woon op de veluwe, Nunspeet om precies te zijn.
Vandaag nog een brief gehad...Firecow schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:46:
Vandaag een brief gehad met me gegevens, inlog, mail etc etc...
Zal binnekort het pakket wel krijgen.
26 nov aangevraagd.
9 Dec bevestigd.
Onlangs zijn quota voor de nieuwsservers geïntroduceerd. Dit betekent dat een maximum wordt gesteld aan de hoeveelheid data die u zonder extra kosten van de nieuwsserver kunt downloaden. Dit heeft geen betrekking op het gebruik van internet, maar alleen op de downloads via de nieuwsserver op news.quicknet.nl.
Voor iedere gebruiker is een teller ingesteld die bijhoudt hoeveel data van de nieuwsservers wordt verbruikt. De eerste paar maanden is de grens op 200 GB gezet waardoor alleen de allergrootste gebruikers er iets van zullen hebben gemerkt.
Tijdens deze kennismaking hebben wij - en onze abonnees - kunnen zien dat de nieuwsservers met dit tijdelijke quotum nog steeds erg belast worden en de kwaliteit niet is zoals we die nastreven. De groepen zijn nagenoeg allemaal compleet, maar de snelheid laat nog te wensen over.
Om de kwaliteit van de servers in december te verbeteren, zullen we de nieuwe quota deze maand in concept invoeren. Dit zal al een sterke verbetering tot gevolg hebben. Per januari introduceren we de mogelijkheid om datapakketten bij te kopen en zullen we overgaan naar quota per abonnement. Hebt u dan het quotum behaald, maar is de maand nog niet voorbij, dan kunt u datapakketten kopen. Dit doet u via de service-site. Hoe dit precies werkt, vertellen wij u in de komende nieuwsbrief.
Omdat het kopen van extra datapakketten pas in januari mogelijk is, geven we iedereen tot het einde van de maand het dubbele quotum. Voor de meeste abonnees valt dit ruim binnen het gebruik dat ze van de nieuwsservers maken.
Abonnement | Normaal quotum vanaf januari 2005 | Quotum voor december 2004 |
Small | 5 GB | 10 GB |
Medium | 10 GB | 20 GB |
Large | 25 GB | 50 GB |
Extra Large | 50 GB | 100 GB |
Extra Extra Large | 55 GB | 110 GB |
Blown past falling sands
800m
[ Voor 36% gewijzigd door Bjk op 12-12-2004 15:50 ]
volgens mij geld hun limiet ook alleen maar voor hun news server. daar buiten kan je doen wat je wilt kennelijkBjk schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:50:
Ik ben zelf ook overgestapt vanaf chello naar quicknet. Heb afgelopen maand (volgens bandwitdth monitor pro) 112gig gedownload. Heb niks van quicknet gehoort
[...]
800m
Blown past falling sands
Verwijderd
shutdown -a in uitvoerenBjk schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 11:44:
...Helaas zijn mijn bevindingen niet echt uitgebreid want na een half uur internet kwam mijn broertje boven met de melding dat hij vanmiddag het blaster virus had opgelopen. Helaas is de PII 350mhz niet snel genoeg om de patch te installeren voordat hij afgesloten word. ...
en een fatsoenlijke firewall en een virsuscanner installeren die op z'n minst dagelijks update.
Blown past falling sands
Zie quicknet.nlNieuw: QuickNet ADSL2+
09-12-2004
ADSL2+ is een nieuwe generatie ADSL. Bij QuickNet heeft u via ADSL2+ een supersnelle verbinding en allerlei nieuwe diensten. Met de vertrouwde service van de provider die in Noord-Holland via de kabel al meer dan 100.000 tevreden abonnees bedient.
Double play
QuickNet start in Utrecht nu een speciale proef met ADSL2+. Hiermee kunnen deelnemers aan de proef internetten met een downloadsnelheid tot 24 Mbit! Vergeleken met de gemiddelde huidige ADSL snelheid is dat al snel 24 keer sneller !
In combinatie met supersnel internet biedt QuickNet tijdens de proef ook telefoondiensten. Bellen en gebeld worden via ADSL2+, zonder extra abonnementskosten en de gesprekskosten zijn tot 20% lager dan die van KPN BelBasis (exclusief VoordeelNummers). Als u meedoet met deze test wordt uw telefoonaansluiting aan QuickNet overgedragen; u heeft geen enkele verplichting meer aan KPN, maar u behoudt wel gewoon uw eigen telefoonnummer.
Triple play: alle diensten ineen
Met Triple Play wordt naast internet en telefonie ook televisiekijken over IP mogelijk gemaakt. Via streams worden films of programma’s aangeboden. QuickNet werkt er hard aan om ook deze mogelijkheid beschikbaar te maken tijdens de test. Zodra de techniek hiervoor is ingericht, wordt deze pagina aangevuld met de relevante informatie.
Met dit aanbod neemt u alle diensten af bij één leverancier U kunt de klantenservice en helpdesk op één nummer bereiken, waar uw vraag ook over gaat, en door de gebundelde diensten geniet u direct van een prijsvoordeel.
Meedoen aan de proef
Deze primeur is voorbehouden aan maximaal 50 deelnemers die woonachtig zijn in het testgebied. Met de postcodecheck kunt u controleren of u ook kunt meedoen.
Er kunnen zich slechts 50 mensen aanmelden. Wacht dus niet en meldt u nu aan. Voor de kosten hoeft u het niet te laten. Voor slechts € 49,- per maand bent u één van de eerste in Nederland met ADSL2+.
Voor € 49,- per maand ontvangt u het volgende:
* Telefonieabonnement (bij KPN betaalt u hiervoor € 18,16 p/m)
* De gesprekskosten voor telefonie worden apart afgerekend (tot 20% goedkoper dan KPN Belbasis).
* Internettoegang
* Superhoge snelheid, tot 24Mb downstream en tot 1 Mb upstream
* 1 e-mail adres
* Gratis gebruik van spamfilter en virusscanner
* Gratis toegang tot uw e-mail via Webmail
* Zodra de techniek klaar is voor de levering van televisiediensten krijgt u ook televisiebeelden ter beschikking. U wordt hierover te zijner tijd geïnformeerd.
* Wij zullen u vragen naar uw mening over de werking van het product.
* Als u daarnaast op een ander moment uw mening kwijt wilt , dan is hiervoor een speciale mailbox ingericht (u ontvangt dit adres na aanmelding)
* QuickNet maakt gebruik van de helpdesk van Multikabel. Omdat dit een test is met ADSL2+ hebben we hiermee nog niet veel ervaring, maar we zullen met onze beste inzet uw eventuele vragen beantwoorden.
* Let op: u bent pionier met dit product. Bij eventuele onderbrekingen in de dienstverlening zullen wij er alles aan doen om deze zo spoedig mogelijk te herstellen. We kunnen echter geen identieke garanties afgeven als bij een volledig getest product. Daarom is de prijs laag gehouden.
Looptijd
De proef duurt 6 maanden. Als de proef succesvol is gebleken, kan QuickNet besluiten het product op te nemen in haar productportfolio.
Indien we na de proef dit product niet commercieel aan gaan bieden, zullen we u vrijblijvend een regulier Quicknet ADSL-abonnement aanbieden en uw telefonieabonnement terugzetten naar uw huidige aanbieder.
Wat is ADSL2+?
ADSL2+ gebruikt een andere dan de ‘normale’ adsl-techniek. Het belangrijkste kenmerk van ADSL2+ is dat de grotere bandbreedte over een langere afstand van de nummercentrale dan gebruikelijk constant én groter blijft. Hierdoor kunnen hogere snelheden op het internet worden gehaald en verschillende diensten tegelijk worden afgenomen, inclusief streaming televisiediensten. Het verschil zit in het bredere frequentiespectrum dat gebruikt kan worden voor ADSL2+. In onderstaande illustratie is zichtbaar gemaakt dat in een breder spectrum extra ruimte is om het signaal door het spectrum te sturen, waardoor de snelheid toe kan nemen.
[ Voor 36% gewijzigd door the_tWiStEr op 13-12-2004 13:07 ]
Verwijderd
Je kan met de copperjet monitor (3.4.6) altijd het lan_ip van je modem zo veranderen. Maar als dat ding als router draait kan je ook even kijken met 'ipconfig /all' welk IP hij je als gateway geeft natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:00:
Ik heb ook Quicknet XL sinds een paar dagen.
Alles bij elkaar heeft het 14 dagen geduurt voordat ik online was.
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden!
Weet iemand toevallig wat de modem instellingen zijn voor een tiscali-lijn van quicknet?
Ik wil namelijk mijn eigen Linksys modempje gebruiken i.p.v. de copperjet.
En is het mogelijk om de configuratie van de copperjet 810 te bekijken?
Ik heb geprobeert om dit te doen via het standaard interne ip adres (172.19.3.1)
Maar volgens mij heeft quicknet het adres verandert...
die 200gig gaat alleen maar over hun news serverquexy schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:55:
Ik heb zelf 2 om 1 mbit verbinding van Quicknet.. ben er zeer tevreden mee. En ik weet dat de FUP heel ruim is, 200 GB in de maand is geen probleem. Ik blijf hier nog ff
Die 200gig geldt niet meer voor de newsserver. dat is tot januari 110gig voor XXL en daarna wordt het 50gig. Zie hierboven : [rml]Apie! in "[ ADSL] Quicknet ervaringen? 8mbit 55 eur..."[/rml]Hubert schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:32:
[...]
die 200gig gaat alleen maar over hun news server
Blown past falling sands
ja maar voorals nog geld de limiet alleen voor hun news serverApie! schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:56:
[...]
Die 200gig geldt niet meer voor de newsserver. dat is tot januari 110gig voor XXL en daarna wordt het 50gig. Zie hierboven : [rml]Apie! in "[ ADSL] Quicknet ervaringen? 8mbit 55 eur..."[/rml]
Blown past falling sands
nou die gebruiken waarschijnlijk wel een payserverApie! schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:09:
Het geldt inderdaad aleen voor hun newsserver, maar het scheelt nogal of je van de newsserver 200gig mag downloaden of vanaf 50gig bij moet betalen. Voor mensen die erg veel gebruik maken van newsservers boeit het waarschijnlijk wel
[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 16-12-2004 14:08 ]
Ik zit op 2.1 Km vanaf de centrale. "voordeel" is dat er bij ons (Nunspeet) bijna geen BBNed gebruikers zijn. Er staan (dan ook) nog steeds de oude Cisco DSLAMmetjes. Met zo weinig usertjes hier kunnen die het prima aan.Bjk schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:50:
Ik ben zelf ook overgestapt vanaf chello naar quicknet. Heb afgelopen maand (volgens bandwitdth monitor pro) 112gig gedownload. Heb niks van quicknet gehoort
[...]
800m
[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2004 15:09 ]
Verwijderd
Blown past falling sands
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:16 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzems op 25-12-2004 10:58 ]
www.triathlete.nl
1
2
3
4
5
6
7
| | | modem | router | | pc1 pc2 |
www.triathlete.nl
www.triathlete.nl
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:22 ]
Ze kunnen wel routen maar default staan ze als bridge afgeleverd. Keuze is aan jezelf wat je doet blijkaar maar je hebt kans dat ze bij een probleem je niet of moeilijker kunnen helpen/assisteren als je hem anders configureerd. Alles heeft een reden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:19:
waarom in godsnaam een router naast je modem zetten als die copperjet 819 al ingebouwde dhcp heeft en nat. of te wel je kan gewoon een switch eraan meuken en gaan met die banaan.
als ik de manual van de 810 leest moet dat gewoon kunnen.
van hun site af.
The CopperJet 810 is an ADSL Bridge and Router based on G.dmt ADSL Annex A technology designed to address the high-speed delivery of a large amounts of data through regular copper phone wires.
The CJT 810 provides users the greatest flexibility where they need simultaneous
ADSL Bridging and Routing. The device provides full layer 3 Routing, layer 2 Bridging and combines software security for added versatility.
This latest development from Allied Data Technologies provides a very cost effective
solution for those users who demand a secure and reliable ADSL Bridge/Router with a single Ethernet and USB connection to their appliances.
dus je kan gewoon een 10/100 switch eraan hangen met een straight cable en het modem geeft netjes aan alle pc's een ip adresje.
iig als je de 810 wat een een router is, weer gaat routen met een 2de router dan verlies je wel snelheid.
en je kan een usb hd op het poortje knallen en heb je een nas server voor het netwerk beschikbaar. wel op max 1 mb/s want tis usb 1.0 maar toch:)
Verwijderd
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
www.triathlete.nl
Quicknet nog gebeld....? Kunnen via BBNED proberen het modem hoger getrained te krijgen. Het kan voorkomen dat de werkelijke afstand een stuk meer is dan eerst aangegeven, of de lijn naar de centrale heeft erg veel "ruis" (slechte kwaliteit)Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:
Bij mij valt het nog steeds alleen maar tegen. Zowel mijn pc als m'n laptop direct aangesloten op het modem geeft maar een snelheid van 220KB/s down. Echt te triest voor woordenNieuwe crosscable geknepen, maar ook dat haalde niets uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 30-12-2004 21:43 ]
Op zich heb je niks extra's nodig op 1 ding na: 15 meter crosscable.Goldme schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:07:
Mijn computer bevindt zich echter >10 m van de ingang van de telefoonlijn thuis. Weet iemand wat voor bekabeling er allemaal in het pakket zit en of het mogelijk is om met de inhoud van dat pakket de computer aan te sluiten? anders moet ik namelijk alvast kabels kopen en aanleggen voordat het pakket er is.
Dat is een schatting van postcode --> postcode. Kabels liggen meestal langs hoofdwegen dus de routeplanner ernaast en zal ergens in het midden liggen de werkelijke lijnlengte. Als er bijvoorbeeld water of een groot park tussen jou en je centrale ligt kan het wel eens veel langer zijn dan de schatting.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:
Bij mij valt het nog steeds alleen maar tegen. Zowel mijn pc als m'n laptop direct aangesloten op het modem geeft maar een snelheid van 220KB/s down. Echt te triest voor woordenNieuwe crosscable geknepen, maar ook dat haalde niets uit.
Een postcodecheck bij bbned geeft:
Gefeliciteerd!
ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Alr-Sfk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 960 meter.
Op basis hiervan heb ik dat abbo afgesloten, maar zou het kunnen zijn dat ik dus toch veel verder verwijderd ben? Zowel kpn als bbned doen moeilijk met het verstrekken van info omtrent de lijn. Iemand anders ook zo'n ervaring met quicknet?
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 30-12-2004 22:09 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Apie! op 31-12-2004 07:49 ]
Blown past falling sands
Hmm, dacht dat de modem dicht bij de pc moest. In dit geval moet de modem dicht bij de ingang van de telefoonkabel staan en vanaf de modem trek je een utp kabel naar de computer.MaxBurn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:42:
[...]
Op zich heb je niks extra's nodig op 1 ding na: 15 meter crosscable.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq