[Quicknet] ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:17:
300gb per maand is niet veel.Als je kijkt dat een dvd tussen de 4.5 en 8.5gb is.
:Z alsof iemand met een normaal leven tijd heeft om 100 dvd's per maand te kijken. 300GB per maand is gewoon absurd, overigens is er bij quicknet nog nooit iemand aangesproken op zijn of haar downloadgedrag.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer al tijden Quicknet XXL te bestellen, maar krijg steeds een brief van ze terug dat KPN meld dat er zogenaamd al een aDSL verbinding op mijn lijn bestaat, wat niet zo is.

Ik gebruik nu al jaren Chello classic kabel (daarvoor ook Qnet en Sonera), en ik wil nu eindelijk eens overstappen op aDSL... ik heb alleen keer een aanvraag gedaan op Tiscali aDSL, wat ik toen binnen 2 dagen gecancelled had (ivm het datalimiet).

Nu heb ik Qnet gebeld, die me adviseerde om KPN te bellen. KPN gebeld, die controleerde het, en ze konden alleen zien dat er idd wel iets bestond op onze lijn, maar ze konden niet zien van wie die verbinding dan was (?), want hun hadden het in ieder geval niet gedaan. Tiscali maar gebeld, vragen of hun misschien per ongeluk ons hadden aangesloten aan het Tiscali netwerk. Maar nee hoor, ze wisten van niets.
Belde ik uit wanhoop bbnet maar of hun iets wisten, kreeg ik te horen dat ik niet bij hun moest zijn, maar bij de providers.

Uiteindelijk Qnet maar weer gebeld, gevraagd of ze misschien nog een x konden proberen om de lijn te reserveren. Nu een weekje later, heb ik weer precies dezelfde brief op de mat die me verteld dat de verbinding niet gebruikt kan worden omdat er al een verbinding bestaat.

Hoe kan ik er ooit achterkomen wie iets op mijn telefoonlijn heeft aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xerix schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:27:
[...]

:Z alsof iemand met een normaal leven tijd heeft om 100 dvd's per maand te kijken. 300GB per maand is gewoon absurd, overigens is er bij quicknet nog nooit iemand aangesproken op zijn of haar downloadgedrag.
Gelijk een voor oordeel klaar.Er zijn genoeg mensen die een normaal leven hebben die een hobby hebben zoals dvd's etc.
En wat dacht je van een server etc.

Ikzelf leidt gewoon een normaal leven.Werk 12-13 uur per dag 6 dagen in de week.In de vrije tijd wil ik wel eens wat downloaden , en omdat ik dan tijd moet inhalen als er eventueel een paar nieuwe releases uitgekomen zijn(DVD's).Zodoende zal ik in een paar dagen tot heel wat GBtjes komen.

En waarom heb je een 8mbit pijp nodig? Als je dat alleen maar voor internetten heb etc etc.

En 300Gb bij uitschieters is niet veel.
Er zijn periodes dat er veel nieuwe releases uitkomen die hier nog niet in de bioscoop zijn etc.Branden op DVD-RWtje kijken en wissen en volgende erop.
En daarom vraag ik gewoon aan de klantenservice wat ze er van vinden 300gb downloaden.Ook mede omdat ik soms op 1 dag aan 25gb kan komen.En dat heeft niets met te maken "leidt je geen normaal leven"het heeft zich mee te maken welk beroep je doet.En ik werk als vrachtwagenchauffeur en zodoende zal ik niet elke dag het kunnen bijhouden.En ten tweede als ik lang moet wachten voordat ik uiteindelijk kan gaan laden of lossen dan kijk ik inderdaad het liefst een dvdtje in mijn truck.En ja ik kom gewoon netjes aan mijn rust uren. :+
En doen ze al moeilijk over bij uitschieters 300gb doen ze al helemaal moeilijk over als ze er een keer 25gb of meer per dag leeched.
Daarom vroeg ik aan de klantenservice 300gb p/m klinkt wat beter als dat ik zeg van kan ook zijn dat het eens 25gb op een dag leeched.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Hmz om even op die datalimiet terug te komen. Ik zelf heb quicknet adsl XXL enne heb al een paar keer boven de 400 gig gezeten en nooit wat gehoord. Ben ook ex werknemer daar dus weet wel beetje hoe het zit.

dus denk dat het met die datalimiet wel los loopt

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze toch maar een mailtje gestuurd..

Volgens hun postcode-check is aDSL níet op mijn locatie beschikbaar (7391),
echter volgens een "aDSL centrale naar huis" afstand check is het maar 245 meter.
(..wat ook klopt, ik kan het gebouwtje vanuit mijn raam zien ;) )

Nu maar hopen dat hun postcode-check het fout heeft, dan stap ik meteen over :D

(heb nu chello classic)

/edit

Ze zijn wel supersnel met reageren, helaas (voor mij) is het slecht nieuws.. :'(

In uw e-mailbericht vraagt u ons wanneer het mogelijk is ADSL af te nemen via Quicknet.

Wij hebben uw postcode gecontroleerd.
Hieruit is gebleken dat de centrale waarop u bent aangesloten gebruik maakt van Bitstreamlijnen.
Dit zijn opgekochte lijnen voor voornamelijk zakelijk internet gebruik.
Door een hogere prijsstelling leveren wij hier geen abonnementen over.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:41 . Reden: antwoord gekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders, voor de Tweakerts die ook graag hun eigen e-mail servertje draaien. Kheb 2 gratis deflectors/reflectors (2 termen die men dus gebruikt, ik kende alleen de reflector) gevonden met in totaal 3 mailservers:

http://www.gplhosting.org
http://www.rollernet.us

Moet zeggen, het werkt goed. Zeker omdat het 3 servers zijn op 3 verschillende lokaties zorgt dat er altijd wel 1 werkt :)

En gelukkig heb ik ook nog een porttunnel bij een vriend van me gestald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Zou iemand voor mij ff een speedtestje willen sturen van het 55 euro 8mbit abbo ?? Zit er aan te denken om deze te nemen omdat demon toch veel kutterij heeft met pings enzo en het zit met datagebruik ook wl goed met deze lees ik.... Hoelang duurthet ongeveer voordat het eris want heb zojuist me chello opgezegt.

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

FF kleine update

Chello inmiddels schriftelijk en per telefoon opgezegd, bevestiging ( per 31-12-04) daarvan in huis.
Datum is vastgesteld voor het ophalen van het modem (jan. 2005). Nog niets van Quicknet vernomen na aanmelding van 13 nov. Kan dus elk moment gebeuren. Volgens klantenservide zijn zij afhankelijk van de info/werkzaamheden van KPN. Update volgt indien nodig.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 10:50:
Ik heb ook sinds kort quicknet large. Eerst even in forums en dergelijke gekeken voor eventuele negatieve reacties maar die vielen erg mee. Komt misschien ook wel omdat het niet zo'n grote provider is. Uiteindelijk wel gekozen want de prijs is erg goed.

Had ook nog even de helpdesk gebeld (overdag) en werd vrijwel meteen geholpen met mijn vraag hoewel de helpdesker een beetje bot overkwam, maar ja maakt niet uit.

Ik moet zeggen tot nu toe alleen maar positieve ervaring.

[...KNIP...]

Voor het geld wat je er voor betaald verbaasd de service en kwaliteit me tot nu toe enorm.
Dit verhaal doet me beetje denken aan Eweka zowat 3 jaar terug :) Leuke praatjes, maar omdat er ineens ZOVEEL mensen overstapten naar Eweka zakte de service in de korste keren in tot COMPLEET NIETS :(

Kortom : Bezind eer ge begint :)
Firecow schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
Zou iemand voor mij ff een speedtestje willen sturen van het 55 euro 8mbit abbo ?? Zit er aan te denken om deze te nemen omdat demon toch veel kutterij heeft met pings enzo en het zit met datagebruik ook wl goed met deze lees ik.... Hoelang duurthet ongeveer voordat het eris want heb zojuist me chello opgezegt.
Demon problemen met PINGS?? hmm..Demon Rocks. Btw het modem wordt ook niet jou eigendom he ;) bij QuickNET

[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 24-11-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:36:
Demon problemen met PINGS?? hmm..Demon Rocks. Btw het modem wordt ook niet jou eigendom he ;) bij QuickNET
Wees blij, die van mij is nu precies 10 dagen in gebruik en reeds defect :D

Gelukkig heb ik nog een Vigor Draytek, Zyxel, Alcatel en Linksys als backup :)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

TheVisionMaster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:36:
[...]

Dit verhaal doet me beetje denken aan Eweka zowat 3 jaar terug :) Leuke praatjes, maar omdat er ineens ZOVEEL mensen overstapten naar Eweka zakte de service in de korste keren in tot COMPLEET NIETS :(

Kortom : Bezind eer ge begint :)

[...]
Oftewel laten we eerst maar eens afwachten of het echt die kant op gaat... Voor zover ik weet was Eweka Internet Services toen een heel erg jong bedrijf (bestond net een jaar ofzo) terwijl Quicknet/Multikabel al jaren actief is al ISP.

Wel denk ik dat het mogelijk is dat ze wat meer op de bitjes en bytes gaan letten. De limiet op hun newsserver komt er niet voor niks. Tot eind dit jaar is de llimiet op 200GB gesteld. Daarna wordt ie verlaagd naar 50GB voor de Extra Large en Extra Extra Large paketten.
Ik weet niet of dit nou wordt gedaan om de kosten van de newsserver of om het dataverbruik binnen de perken te houden. De newsserver is immers niet hun core-business, maar een extra service.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Firecow schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
Op al jou vragen staat in dit topic een antwoord, komop een beetje lezen/moeite doen kan geen kwaad. 8)7

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Kan er iemand ff een speedtestje posten ? :7

Oja heb hem zojuist aangevraagd.... Nu maar afwachten hoelang het gaat duren

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Firecow schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:24:

Speedtestje is toch helemaal niet boeiend gezien elke lijn anders is en een ander maximum heeft.....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:45

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Firecow schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:24:

Quicknet XXL:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 26 2004 om 00:46:47 UTC+0100)

Download : 794.5 KByte/sec
Upload : 66.4 KByte/sec
Connection : 1419.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

Upload is veel te klein bestand om goeie test te kunnen doen..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Omdat ik binnenkort ga verhuizen, was dit een ideaal moment om chello eventueel de deur uit te trappen en naar adsl over te gaan.
Ik zat steeds te twijfelen wat is moest doen omdat meeste 8mbit abo's toch gouw 10 euro duurder zijn dan sjellow classic. De goedkopere abos zijn vaak weer een stuk trager dan wat chello (binnekort) bied.
Nu toch maar de knoop doorgehakt en een gok gewaagd hoe het met quicknet xxl gaat uitpakken. Wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

ik zit te twijfelen tussen speedxs adsl extreme en quicknet xxl
welke van die 2 is de betere keus?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Speedxs is een klein bedrijf... dus automatisch mindere klanten service vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firecow schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:51:
Speedxs is een klein bedrijf... dus automatisch mindere klanten service vermoed ik
Wat is dat nou weer voor antwoord ???? Daarnaast is bij kleine bedrijven volgens mij de service vaak beter als de grote logge bedrijven.

Maargoed, ik zou zeggen kijk eens op het forum van speedxs daar staan heel veel ervaringen van gebruikers, zowel positieve als negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kmoet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog een groot minpunt heb gevonden.
De snelheid van de nieuwsserver is bedroevend, de compleetheid is in mijn ogen goed verder.

Kzit nu met 4 draden op 30 kb/sec ongeveer. Dat is echt niet leuk meer. Gelukkig niet meer de "Too much connections from realm Demon" errors maar echt prettig werken doet dit niet. Khoop dat het van tijdelijke aart is, anders ben ik genoodzaakt om er nog een payserver bij te nemen ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

ik heb heel af en toe dat de newsserver tussen de 30-200K down doet. Nu doet ie een vrolijke 234K :)

Edit: Ik vind wel dat de webmail session ongeloofelijk snel timeout en ik heb nog geen manier gevonden waar je dat in kan stellen:(

[ Voor 41% gewijzigd door Apie! op 30-11-2004 09:29 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Zo inmiddels ook maar de stap gewaagd naar een eel abbo bij quicknet. ben benieuwd :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Heb nu een heel dikke maand Quicknet en heb niks te klagen. Nog geen een storing of whatsoever gehad. Ohja 1 keer maar dat kwam omdat me broertje met ze grote teen de knop van het modem raakte. Waardoor hij de verbinding afkneep :). Maarja das puur clientside.. :D
Ohja, alleen raar dat ik nog geen rekening heb gehad, vanmiddag even mailen geen zin om alles straks in een keer te moeten betalen als ze er over x maanden achter komen.
(Iemand anders ook nog geen rekening gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14
Quicknet verstuurt maar één keer per maand de rekening. Daarnaast start de facturatie pas twee weken nadat je ADSL-verbinding is opgeleverd.

Is jouw ADSL-verbinding dus op 01-11-2004 opgeleverd, dan hoef je voor de maand november slechts te betalen vanaf 15-11-2004. Dit bedrag wordt meegenomen met de factuur van december. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Bjk schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:15:
Heb nu een heel dikke maand Quicknet en heb niks te klagen. Nog geen een storing of whatsoever gehad. Ohja 1 keer maar dat kwam omdat me broertje met ze grote teen de knop van het modem raakte. Waardoor hij de verbinding afkneep :). Maarja das puur clientside.. :D
Ohja, alleen raar dat ik nog geen rekening heb gehad, vanmiddag even mailen geen zin om alles straks in een keer te moeten betalen als ze er over x maanden achter komen.
(Iemand anders ook nog geen rekening gehad?)
Zou jij misschien is even een actueel speedtestje willen doen. en welke regio zit je? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Hiebij ook een update van mijn kant,

Vanaf vanavond dus overgegaan van Chello naar Quicknet. Tot nu toe klopt het hele traject van Quicknet precies. Bevestiging op tijd, modem idem. En vandaag de aansluiting net even voor 20.00 uur met netjes bij inloggen een bevestiging. Snelheid nog niet getest maar met de verbinding naar
astraweb loopt lekker snel. ( dat was bij chello ook wel maar Quicknet overtroeft dit aardig)

Dus in het kort en mijn buikgevoel daarin meenemen, is erg positief.

P.s. Ook van chello mbt opzeggen nog geen klachten hebben dit netje opgepakt. Ook gelijk een afspraak gemaakt voor het halen van het modem. ( dat is nog ff afwachten en de faktuur dus ook)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 15:39

C0nscious

Mysteryman.

Hier ook Quicknet sinds 2 december (oplevering officieel op 5dec). Was heel ff kutten in het begin omdat ik niet wist dat ik me connectie moest bevestigen op het enige ip adres dat werd resolved op dat moment (soort van vaag 1.25.*.* intern ip), maar daarna ging het als een speer.

1024/512 [L abo], haal 118Kb/s down en heel netjes 60Kb/s up met lekkere ping (15ms naar qn.nl). Breda 4816 via tiscali bb.

Meteen Copperjet even routertje gemaakt en switchje op geplugt en gaan met die banaan, hopelijk blijft het beetje stabiel zo.

En beste van alles, eindelijk van Casema af :9~ _/-\o_

edit:
ja, L abo idd ipv XL |:(

[ Voor 4% gewijzigd door C0nscious op 07-12-2004 17:48 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Was heel ff kutten in het begin omdat ik niet wist dat ik me connectie moest bevestigen op het enige ip adres dat werd resolved op dat moment (soort van vaag 1.25.*.* intern ip), maar daarna ging het als een speer.
= Tiscali Registratie. ff naar http://connect.adslvandaag.nl en op Activeren klikken. Maar goed..dat wist je zelf al :)

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 04-12-2004 14:13 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op het forum van de gebruikersgroep van multikabel http://mgv.multikabel.nl/phpnuke/index.php
daar zijn zat mensen die je hun ervaring willen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

C0nscious schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:01:
Hier ook Quicknet sinds 2 december (oplevering officieel op 5dec). Was heel ff kutten in het begin omdat ik niet wist dat ik me connectie moest bevestigen op het enige ip adres dat werd resolved op dat moment (soort van vaag 1.25.*.* intern ip), maar daarna ging het als een speer.

1024/512 XL abo, haal 118Kb/s down en heel netjes 60Kb/s up met lekkere ping (15ms naar qn.nl). Breda 4816 via tiscali bb.

Meteen Copperjet even routertje gemaakt en switchje op geplugt en gaan met die banaan, hopelijk blijft het beetje stabiel zo.

En beste van alles, eindelijk van Casema af :9~ _/-\o_
Dude,

Large = 1024/512 "Het voordelige gezinspakket."
XL = 2048/1024 "Het standaard downloadpakket."

Dus of je hebt je vergist, of je bent opgelicht ;)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Iemand bij Quicknet die een Linksys WAG54G gebruikt?

Zoja goeie ervaringen?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Fijn om zulke positieve reacties te lezen over quicknet.
* Rexomnium is helpdesker @ Quicknet en @ Multikabel. :)

Alleen als ik zo'n reactie lees:
Ik heb bij mijn vriendin ADSL geregeld, en toevallig via Quicknet. Ze hebben erg snel aangeloten (binnen 3 weken) en het modem was zelfs nog eerder aanwezig (Allied data 810).

Wel de helpdesk moeten bellen omdat ik het modem niet helemaal goed vond (heb nl. een betere gefixored). Ik moest wel bellen omdat de bijgeleverde info niet volledig was.

De helpdesk was imo niet erg deskundig; ze bleven bij hoog en laag beweren dat je bij ADSL geen VPC of VCI stttings oid hoefde op te geven. Na veel aandringen heeft die ze toch aan me gegeven. Alles ingevoerd en klaar.
De info is wel volledig, want met een modem van Quicknet doet de verbinding het gewoon. Als jij een andere wilt gebruiken, prima, maar dan kun je niet verwachten dat je daar volledige support op krijgt. :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Rexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:13:

[...]

De info is wel volledig, want met een modem van Quicknet doet de verbinding het gewoon. Als jij een andere wilt gebruiken, prima, maar dan kun je niet verwachten dat je daar volledige support op krijgt. :)
Volledige support, nee. Settings, ja :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:13:

[...]

Weet jij als helpdeskmedewerker misschien wanneer Quicknet een telco-telco migratie gaat ondersteunen ? Wil namelijk erg graag overstappen van mijn KPN adsl naar Quicknet 8 mbit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ook ik gebruik nu alweer bijna een maand Quicknet (Large) en ben er echt super-mega-vet-dik tevreden over, niks geen storingen en volle snelheid voor deze lijn, 125kb/s, zit ook maar 450m van centrale af :7

ik denk dat ik binnenkort upgrade naar XXL ga nemen voor de volle power, dat moet zeker lukken met die afstand :9~

O+ Quicknet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Als ik van Demon (8/1) naar Quicknet XXL wil, hoe lang ben ik dan mijn internet ongeveer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik wil half januari Quicknet aanvragen, blijven de aanbiedingen dan net zo scherp?

En over die nieuws server, is die een beetje stabiel?
Heeft iedereen het probleem dat je maar met 30kb/s kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 15:39

C0nscious

Mysteryman.

MaxBurn schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:13:
[...]
= Tiscali Registratie. ff naar http://connect.adslvandaag.nl en op Activeren klikken. Maar goed..dat wist je zelf al :)
Daar kwam ik toen als vanzelf achter ja, al was het iets van http://hello.babyxl.nl

Niemand die mij ff daarover informeert ofzo :|
Apie! schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:25:
[...]
Dude,

Large = 1024/512 "Het voordelige gezinspakket."
XL = 2048/1024 "Het standaard downloadpakket."

Dus of je hebt je vergist, of je bent opgelicht ;)
You're right, even de X'en en L'en door elkaar gehaald :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:56:
[...]

Weet jij als helpdeskmedewerker misschien wanneer Quicknet een telco-telco migratie gaat ondersteunen ? Wil namelijk erg graag overstappen van mijn KPN adsl naar Quicknet 8 mbit !
Nee, sorry, er is nog he-le-maal niets bekend over telco/telco.
Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:50:
Als ik van Demon (8/1) naar Quicknet XXL wil, hoe lang ben ik dan mijn internet ongeveer kwijt?
Reken op drie weken aansluitperiode.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Zojuist een mail gestuurd naar de helpdesk, en dit antwoord gekregen (over Demon->Quicknet)
Geachte heer Lammers,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen.

Wanneer u wilt overstappen van huidige provider naar Quicknet, kan dit door middel van een Telco Telco Migratie.
Wij kunnen deze uitvoeren door middel van een schriftelijke bevestiging van uw huidige provider.
In deze bevestiging dient de huidige provider aan te geven dat ze akkoord gaan met de overstap naar Quicknet.
Deze vragen wij om misverstanden te voorkomen.
U kunt deze per post naar ons toesturen samen met het aanvraagformulier, die u kunt downloaden op onze website: www.quicknet.nl.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:37:
Zojuist een mail gestuurd naar de helpdesk, en dit antwoord gekregen (over Demon->Quicknet)

[...]
dat verhaal heb ik ook aan de telefoon gehad en dat is onzin. huidige telco telco regels zijn zo dat quicknet met je provider dient te comuniceren en dat zij dan van je huidige provider die toestemming krijgen.je huidige provider zal jou geen schriftelijke toestemming sturen.

Ik ga zelf namelijk van cistron naar quicknet xxl en die hebben dat zo gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:37:

[...]
Dit zou dus betekenen dat Quicknet wel een telco/telco ondersteund met minimale downtime ???

Dit in tegenstelling wat Rex ons mededeelde !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:41:
[...]

Dit zou dus betekenen dat Quicknet wel een telco/telco ondersteund met minimale downtime ???

Dit in tegenstelling wat Rex ons mededeelde !!
doen ze ook. alleen de manier waarop het gezegt werd in de mail klopt niet.

edit: heb inmiddels toch maar een fax geregeld, maar bij cistron zeggen ze ook dat de isp in dit geval gewoon contact moet opnemen en niet de klant moet laten faxen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hubert op 08-12-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Vandaag een brief gehad met me gegevens, inlog, mail etc etc...
Zal binnekort het pakket wel krijgen.

26 nov aangevraagd.
9 Dec bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:14:
Kijk eens op het forum van de gebruikersgroep van multikabel http://mgv.multikabel.nl/phpnuke/index.php
daar zijn zat mensen die je hun ervaring willen vertellen
Er zijn daar zo goed als geen ervaringen m.b.t ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:47:
Hoe kan ik er ooit achterkomen wie iets op mijn telefoonlijn heeft aangesloten?
Nogmaals KPN bellen en zeggen dat het helemaal niet uitmaakt wat voor adsl lijn er opgeleverd zou zijn. Het is jouw verbinding en jij hebt nooit ADSL aangevraagd. (ja tiscali maar dat heb je snel genoeg gecancelled) Desnoods een klachtenbrief sturen waar je je probleem in uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Rexomnium schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:34:
[...]
Nee, sorry, er is nog he-le-maal niets bekend over telco/telco.
Misschien moet je administratieve vragen als telco-telco niet beantwoorden als dat iets is waar je je nooit mee bezig houd...
Telco-Telco kan wel.

ps: laatste 3 replies zijn nu van mij, sorry :D
Voortaan weer editten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 10-12-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Rexomnium, mischien kan jij vertellen waarom de crosscable niet direct op me netwerkkaart aangesloten (vanaf modem natuurlijk) kan worden. (Dan heb ik geen verbinding)
Ook krijg ik geen verbinding met een normale kabel direct op me netwerk kaart. Het werkt echter wel als ik de cross in me router doe.
Hubert schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:24:
[...]
Zou jij misschien is even een actueel speedtestje willen doen. en welke regio zit je? :)
820kb/s down met 4 lijntjes vanaf eweka nieuwsgroepen. Ik woon op de veluwe, Nunspeet om precies te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Bjk op 10-12-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Bjk schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:39:
Rexomnium, mischien kan jij vertellen waarom de crosscable niet direct op me netwerkkaart aangesloten (vanaf modem natuurlijk) kan worden. (Dan heb ik geen verbinding)
Ook krijg ik geen verbinding met een normale kabel direct op me netwerk kaart. Het werkt echter wel als ik de cross in me router doe.

[...]

820kb/s down met 4 lijntjes vanaf eweka nieuwsgroepen. Ik woon op de veluwe, Nunspeet om precies te zijn.
netjes :) hoever zit je van je centrale af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Firecow schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:46:
Vandaag een brief gehad met me gegevens, inlog, mail etc etc...
Zal binnekort het pakket wel krijgen.

26 nov aangevraagd.
9 Dec bevestigd.
Vandaag nog een brief gehad...

Lijn wordt 17 Dec 2004 opgeleverd....

21 dagen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Even een update vwb de QN newsserver:
Onlangs zijn quota voor de nieuwsservers geïntroduceerd. Dit betekent dat een maximum wordt gesteld aan de hoeveelheid data die u zonder extra kosten van de nieuwsserver kunt downloaden. Dit heeft geen betrekking op het gebruik van internet, maar alleen op de downloads via de nieuwsserver op news.quicknet.nl.

Voor iedere gebruiker is een teller ingesteld die bijhoudt hoeveel data van de nieuwsservers wordt verbruikt. De eerste paar maanden is de grens op 200 GB gezet waardoor alleen de allergrootste gebruikers er iets van zullen hebben gemerkt.
Tijdens deze kennismaking hebben wij - en onze abonnees - kunnen zien dat de nieuwsservers met dit tijdelijke quotum nog steeds erg belast worden en de kwaliteit niet is zoals we die nastreven. De groepen zijn nagenoeg allemaal compleet, maar de snelheid laat nog te wensen over.
Om de kwaliteit van de servers in december te verbeteren, zullen we de nieuwe quota deze maand in concept invoeren. Dit zal al een sterke verbetering tot gevolg hebben. Per januari introduceren we de mogelijkheid om datapakketten bij te kopen en zullen we overgaan naar quota per abonnement. Hebt u dan het quotum behaald, maar is de maand nog niet voorbij, dan kunt u datapakketten kopen. Dit doet u via de service-site. Hoe dit precies werkt, vertellen wij u in de komende nieuwsbrief.

Omdat het kopen van extra datapakketten pas in januari mogelijk is, geven we iedereen tot het einde van de maand het dubbele quotum. Voor de meeste abonnees valt dit ruim binnen het gebruik dat ze van de nieuwsservers maken.
AbonnementNormaal quotum vanaf januari 2005Quotum voor december 2004
Small5 GB10 GB
Medium10 GB20 GB
Large25 GB50 GB
Extra Large50 GB100 GB
Extra Extra Large55 GB110 GB

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik twijfel ook om over te stappen op adsl, heb nu chello opzich ben ik tevreden over de snelheid ervan. Maar hen FUP is niet helemaal fair. Ik overweeg Quicknet en dan XXL, hoe gaan zij om met de FUP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik ben zelf ook overgestapt vanaf chello naar quicknet. Heb afgelopen maand (volgens bandwitdth monitor pro) 112gig gedownload. Heb niks van quicknet gehoort :)
Hubert schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:08:
[...]
netjes :) hoever zit je van je centrale af? :)
800m

[ Voor 36% gewijzigd door Bjk op 12-12-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Bjk schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:50:
Ik ben zelf ook overgestapt vanaf chello naar quicknet. Heb afgelopen maand (volgens bandwitdth monitor pro) 112gig gedownload. Heb niks van quicknet gehoort :)

[...]

800m
volgens mij geld hun limiet ook alleen maar voor hun news server. daar buiten kan je doen wat je wilt kennelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik ben overigens zeer benieuwd naar de kosten van de "extra datapaketten" die QN per januari gaat invoeren. Ik vraag me af of ze prijstechnisch kunnen concurreren met [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 3][/rml]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 11:44:
...Helaas zijn mijn bevindingen niet echt uitgebreid want na een half uur internet kwam mijn broertje boven met de melding dat hij vanmiddag het blaster virus had opgelopen. Helaas is de PII 350mhz niet snel genoeg om de patch te installeren voordat hij afgesloten word :(. ...
shutdown -a in uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

en een fatsoenlijke firewall en een virsuscanner installeren die op z'n minst dagelijks update.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ouwe koeien uit de sloot. Vandaag trouwens een emailtje terug gehad van quicknet dat ik idd pas deze maand een rekening krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien interessant voor de mensen die in Utrecht wonen :)
Nieuw: QuickNet ADSL2+
09-12-2004

ADSL2+ is een nieuwe generatie ADSL. Bij QuickNet heeft u via ADSL2+ een supersnelle verbinding en allerlei nieuwe diensten. Met de vertrouwde service van de provider die in Noord-Holland via de kabel al meer dan 100.000 tevreden abonnees bedient.

Double play
QuickNet start in Utrecht nu een speciale proef met ADSL2+. Hiermee kunnen deelnemers aan de proef internetten met een downloadsnelheid tot 24 Mbit! Vergeleken met de gemiddelde huidige ADSL snelheid is dat al snel 24 keer sneller !
In combinatie met supersnel internet biedt QuickNet tijdens de proef ook telefoondiensten. Bellen en gebeld worden via ADSL2+, zonder extra abonnementskosten en de gesprekskosten zijn tot 20% lager dan die van KPN BelBasis (exclusief VoordeelNummers). Als u meedoet met deze test wordt uw telefoonaansluiting aan QuickNet overgedragen; u heeft geen enkele verplichting meer aan KPN, maar u behoudt wel gewoon uw eigen telefoonnummer.

Triple play: alle diensten ineen
Met Triple Play wordt naast internet en telefonie ook televisiekijken over IP mogelijk gemaakt. Via streams worden films of programma’s aangeboden. QuickNet werkt er hard aan om ook deze mogelijkheid beschikbaar te maken tijdens de test. Zodra de techniek hiervoor is ingericht, wordt deze pagina aangevuld met de relevante informatie.
Met dit aanbod neemt u alle diensten af bij één leverancier U kunt de klantenservice en helpdesk op één nummer bereiken, waar uw vraag ook over gaat, en door de gebundelde diensten geniet u direct van een prijsvoordeel.

Meedoen aan de proef
Deze primeur is voorbehouden aan maximaal 50 deelnemers die woonachtig zijn in het testgebied. Met de postcodecheck kunt u controleren of u ook kunt meedoen.
Er kunnen zich slechts 50 mensen aanmelden. Wacht dus niet en meldt u nu aan. Voor de kosten hoeft u het niet te laten. Voor slechts € 49,- per maand bent u één van de eerste in Nederland met ADSL2+.

Voor € 49,- per maand ontvangt u het volgende:

* Telefonieabonnement (bij KPN betaalt u hiervoor € 18,16 p/m)
* De gesprekskosten voor telefonie worden apart afgerekend (tot 20% goedkoper dan KPN Belbasis).
* Internettoegang
* Superhoge snelheid, tot 24Mb downstream en tot 1 Mb upstream
* 1 e-mail adres
* Gratis gebruik van spamfilter en virusscanner
* Gratis toegang tot uw e-mail via Webmail
* Zodra de techniek klaar is voor de levering van televisiediensten krijgt u ook televisiebeelden ter beschikking. U wordt hierover te zijner tijd geïnformeerd.
* Wij zullen u vragen naar uw mening over de werking van het product.
* Als u daarnaast op een ander moment uw mening kwijt wilt , dan is hiervoor een speciale mailbox ingericht (u ontvangt dit adres na aanmelding)
* QuickNet maakt gebruik van de helpdesk van Multikabel. Omdat dit een test is met ADSL2+ hebben we hiermee nog niet veel ervaring, maar we zullen met onze beste inzet uw eventuele vragen beantwoorden.
* Let op: u bent pionier met dit product. Bij eventuele onderbrekingen in de dienstverlening zullen wij er alles aan doen om deze zo spoedig mogelijk te herstellen. We kunnen echter geen identieke garanties afgeven als bij een volledig getest product. Daarom is de prijs laag gehouden.

Looptijd
De proef duurt 6 maanden. Als de proef succesvol is gebleken, kan QuickNet besluiten het product op te nemen in haar productportfolio.
Indien we na de proef dit product niet commercieel aan gaan bieden, zullen we u vrijblijvend een regulier Quicknet ADSL-abonnement aanbieden en uw telefonieabonnement terugzetten naar uw huidige aanbieder.

Wat is ADSL2+?
ADSL2+ gebruikt een andere dan de ‘normale’ adsl-techniek. Het belangrijkste kenmerk van ADSL2+ is dat de grotere bandbreedte over een langere afstand van de nummercentrale dan gebruikelijk constant én groter blijft. Hierdoor kunnen hogere snelheden op het internet worden gehaald en verschillende diensten tegelijk worden afgenomen, inclusief streaming televisiediensten. Het verschil zit in het bredere frequentiespectrum dat gebruikt kan worden voor ADSL2+. In onderstaande illustratie is zichtbaar gemaakt dat in een breder spectrum extra ruimte is om het signaal door het spectrum te sturen, waardoor de snelheid toe kan nemen.
Zie quicknet.nl

[ Voor 36% gewijzigd door the_tWiStEr op 13-12-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Quicknet XL sinds een paar dagen.
Alles bij elkaar heeft het 14 dagen geduurt voordat ik online was.
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Weet iemand toevallig wat de modem instellingen zijn voor een tiscali-lijn van quicknet?
Ik wil namelijk mijn eigen Linksys modempje gebruiken i.p.v. de copperjet.

En is het mogelijk om de configuratie van de copperjet 810 te bekijken?
Ik heb geprobeert om dit te doen via het standaard interne ip adres (172.19.3.1)
Maar volgens mij heeft quicknet het adres verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:00:
Ik heb ook Quicknet XL sinds een paar dagen.
Alles bij elkaar heeft het 14 dagen geduurt voordat ik online was.
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Weet iemand toevallig wat de modem instellingen zijn voor een tiscali-lijn van quicknet?
Ik wil namelijk mijn eigen Linksys modempje gebruiken i.p.v. de copperjet.

En is het mogelijk om de configuratie van de copperjet 810 te bekijken?
Ik heb geprobeert om dit te doen via het standaard interne ip adres (172.19.3.1)
Maar volgens mij heeft quicknet het adres verandert...
Je kan met de copperjet monitor (3.4.6) altijd het lan_ip van je modem zo veranderen. Maar als dat ding als router draait kan je ook even kijken met 'ipconfig /all' welk IP hij je als gateway geeft natuurlijk ;)

Voor het Tiscali-Wholesale netwerk is het gewoon altijd 1483Bridged-ip-llc & 0/34 als VPI/VCI. Geen login of wachtwoord invullen, als je modem/router dat vraagt doe je iets verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 14:28

quexy

/quit

Ik heb zelf 2 om 1 mbit verbinding van Quicknet.. ben er zeer tevreden mee. En ik weet dat de FUP heel ruim is, 200 GB in de maand is geen probleem. Ik blijf hier nog ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

quexy schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:55:
Ik heb zelf 2 om 1 mbit verbinding van Quicknet.. ben er zeer tevreden mee. En ik weet dat de FUP heel ruim is, 200 GB in de maand is geen probleem. Ik blijf hier nog ff ;)
die 200gig gaat alleen maar over hun news server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Hubert schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:32:
[...]

die 200gig gaat alleen maar over hun news server ;)
Die 200gig geldt niet meer voor de newsserver. dat is tot januari 110gig voor XXL en daarna wordt het 50gig. Zie hierboven : [rml]Apie! in "[ ADSL] Quicknet ervaringen? 8mbit 55 eur..."[/rml]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Apie! schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:56:
[...]

Die 200gig geldt niet meer voor de newsserver. dat is tot januari 110gig voor XXL en daarna wordt het 50gig. Zie hierboven : [rml]Apie! in "[ ADSL] Quicknet ervaringen? 8mbit 55 eur..."[/rml]
ja maar voorals nog geld de limiet alleen voor hun news server ;)
dat het getal verandert is boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Het geldt inderdaad aleen voor hun newsserver, maar het scheelt nogal of je van de newsserver 200gig mag downloaden of vanaf 50gig bij moet betalen. Voor mensen die erg veel gebruik maken van newsservers boeit het waarschijnlijk wel :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Apie! schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:09:
Het geldt inderdaad aleen voor hun newsserver, maar het scheelt nogal of je van de newsserver 200gig mag downloaden of vanaf 50gig bij moet betalen. Voor mensen die erg veel gebruik maken van newsservers boeit het waarschijnlijk wel :)
nou die gebruiken waarschijnlijk wel een payserver ;)
maar des ondanks jeej geen downloadlimiet :P

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Downloadlimiet komt er ook niet.
De nieuwsserver quota wordt geen 50GB maar 55GB voor XXL. Hierboven moet er betaald worden, het is alleen niet zo dat je automatisch er overheen ga. (bij 55GB stopt het) In de toekomst kan je datapaketten bijkopen op de servicesite.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 16-12-2004 14:08 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 18:04
Bjk schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:50:

[...]

800m
Ik zit op 2.1 Km vanaf de centrale. "voordeel" is dat er bij ons (Nunspeet) bijna geen BBNed gebruikers zijn. Er staan (dan ook) nog steeds de oude Cisco DSLAMmetjes. Met zo weinig usertjes hier kunnen die het prima aan.

( http://www.djsmiley.com/got/pics/centrale.jpg ) (BBNed DSLAM in de centrale van Nunspeet, tegenover de Aldi that-is)
Bovenste 15 DSLAM kaarten zijn ADSL, onderste 2 zijn SDSL. Van de ADSL gebruikers is (toen ik de foto maakte, bijna een jaar terug), zo'n 30% in gebruik. Die gele kabel is een 155Mbit glaslijntje, dat is alles wat er van BBNed binnenkomt. Voorlopig zat, al helemaal als je 1:25 overboeking meerekend.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2004 15:09 ]

Verwijderd

heb vandaag ook maar qnet aangevraagt
ben chello zwaar zat met de *** limiets
nu maar hopen dat het snel gaat de aansluiting kan niet wachten :+

maar ff wat ander jullie hebben het allemaal over dat jullie zoveel mtr bij de centrale vandaan zitten ,
hoe kom je daarachter want bij de postcode check op de website zie ik alleen of het beschikbaar is hier

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Vandaag me pakket gehad met modem etc... Morgen wordt me lijn vrijgegeven... Zal hem straks eens aansluiten om ff te loeren of de lijn alwerkt... Dat lees je wel eens namelijk :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Oke lijn werkt nog niet denk ik... Als ik alles goed heb gedaan teminsten...

Er zit een rode cross overkabel bij moet je die nou echt gebruiken of niet ?? Want ik heb een heel utp netwerk door het huis liggen van gewoon utp lijn geen cross dus....

En op het modem brand alleen het lampje isdn oranje.... activiteit knippert niet... Hou kan ik nou testen zonder die hele chello gebeuren steeds los te koppelen of me lijn al werkt ??

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet een crossverbinding maken tussen modem en PC. Als je al straight kabels hebt liggen kun je dat oplossen door zo'n cross koppelstuk aan te sluiten aan het uiteinde en daarna een klein stukje UTP :)

Als het goed is gaat dan het ETH lampje branden op je copperjet.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik heb er een router tussen zitten trouwens.... Dus moet het dan Modem-> Cross naar router -> router naar de 2 pc's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Volgens mij doet de lijn het als het ADSL lampje brandt.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk modem krijg je eigelijk dezew dagen ,een copperjet? zo ja welke ?
kan het niet vinden op de site van QNet

Edit

laat maar heb erover heen gekeken
het word een copperjet 810 voor analoge lijn
stond bij het starterkit gebeuren :+

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Nou de lijn werkt... Maar nou echt van harte nee ;(

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 193.0 KByte/sec
(=1544 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 85.9 KByte/sec
(=687 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 876.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 13.0 ms

Wat doe ik fout ?? Ik bedoel 200 kb/s op een 8mbit abbo ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Oke lag aan de pc... Heb hem in de router gestopt en ff op mijn pc boven getest...

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Wachtend.... 805.8 KByte/sec
(=6446 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Wachtend.... 75.7 KByte/sec
(=606 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1332.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

*kick -> vandaag besteld, ik moet alleen een week wachten voor eventuele annulering :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
van de week statpakketje met copperjet 810 binnen gekregen voor me XXL-abo, als geplande activeringsdatum staat 25 dec gepland (wat me vrij onwaaschijnlijk lijkt ivm kerst).
Naturlijk toch vandaag maar alvast de hele reutemeteut aangesloten.
Lekker haarnetjes vangen in de kruipruimte omdat het totaal niet duidelijk was waar onze telefoon lijn ergens begon.
Alles aangesloten en waarempel na en x aantal keer knipperen begon het adsl ledje continu te branden, dus ik denk: het zal toch niet nu al werken :9.
Beetje zitten rondneuzen inde modem config en het lijkt er op dat ik wel een verbinding heb. Om vervolgens op geen enkele manier internet aan de gang krijgen heh 8)7 .
Hoe kom ik er achter of mijn lijn zeker weten actief is ?
En moet er nog 1 of andere sneaky handeling worden uitgevoer die ik misschien over het hoofd zie ?

/edit
LOL, netwerkkaart maar eens hard op 10Mbit/HalfDuplex gezet en hij doet het nu :)

speedtest:

650KB/s down
70 UP
bijna 1100 conn/min
16ms ping

/edit 2

Echt downloaden ipv speedtestje gaat nog veel leuker :9~

ruim 800 KB/s down (nieuwsgroepen en HTTP)
en 96 KB/s up (FTP)
_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzems op 25-12-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

hoe een router te gerbruiken bih quicknet? na wat helpdesken heb ik hem draaiende met de originele modem op een pc, volgens moet de router acter de modem (lijkt me erg omslachtig)

de router heb ik bij de vorige verbinding gebruikt met de tweakdsl lijn gelijk op de WAN. heb het nu ook zo gedaan, router detecteerd ca 7562/882 bit/s maar krijg geen verbinding wat ik ook probeer. hoe hebben jullie het gedaan met quicknet? zodra ik gewoon een enkele pc rechtstreeks op die 810 hag heb ik gelijk verrbinding, maar router of router+810 geen resultaat, behalve dat ie in het eerste geval wel de WANsnelheid kan meten :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik heb een simpel sitecom routertje en ik doe het zo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
           |
           |
         modem
           |
        router
         |  | 
        pc1 pc2

Als je snapt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ik heb ook een simpele router, van Q-Tec.

verbind je de modem gewoon met de meegeleverde cross-kabel aan de router, of gebruik je een gewone kabel? en zijn er dan nog speciefieke instellingen die je moet doen?

bij voorbaat dank :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik heb gewoon een normale rechte utp kabel er tussen zitten.... Crossover werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hmm, met crossover werkt het wel; maar kan maar een andere pc op de router aansluiten ivm IP conflict :/

het mooiste zou nog steeds zijn om hem rechtstreeks op de WAN aan te sluiten

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb sinds vandaag ook me verbinding en modem :D (quicknet xxl) damn :D zit gewoon op de max van me lijn, haal down niet meer dan 800KB zit op 1800 m van de centrale af :)
super verbinding beter dan me cistron lijn hiervoor :)
hubert is blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom in godsnaam een router naast je modem zetten als die copperjet 819 al ingebouwde dhcp heeft en nat. of te wel je kan gewoon een switch eraan meuken en gaan met die banaan.
als ik de manual van de 810 leest moet dat gewoon kunnen.

van hun site af.
The CopperJet 810 is an ADSL Bridge and Router based on G.dmt ADSL Annex A technology designed to address the high-speed delivery of a large amounts of data through regular copper phone wires.

The CJT 810 provides users the greatest flexibility where they need simultaneous
ADSL Bridging and Routing. The device provides full layer 3 Routing, layer 2 Bridging and combines software security for added versatility.

This latest development from Allied Data Technologies provides a very cost effective
solution for those users who demand a secure and reliable ADSL Bridge/Router with a single Ethernet and USB connection to their appliances.

dus je kan gewoon een 10/100 switch eraan hangen met een straight cable en het modem geeft netjes aan alle pc's een ip adresje.

iig als je de 810 wat een een router is, weer gaat routen met een 2de router dan verlies je wel snelheid.
en je kan een usb hd op het poortje knallen en heb je een nas server voor het netwerk beschikbaar. wel op max 1 mb/s want tis usb 1.0 maar toch:)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:19:
waarom in godsnaam een router naast je modem zetten als die copperjet 819 al ingebouwde dhcp heeft en nat. of te wel je kan gewoon een switch eraan meuken en gaan met die banaan.
als ik de manual van de 810 leest moet dat gewoon kunnen.

van hun site af.
The CopperJet 810 is an ADSL Bridge and Router based on G.dmt ADSL Annex A technology designed to address the high-speed delivery of a large amounts of data through regular copper phone wires.

The CJT 810 provides users the greatest flexibility where they need simultaneous
ADSL Bridging and Routing. The device provides full layer 3 Routing, layer 2 Bridging and combines software security for added versatility.

This latest development from Allied Data Technologies provides a very cost effective
solution for those users who demand a secure and reliable ADSL Bridge/Router with a single Ethernet and USB connection to their appliances.

dus je kan gewoon een 10/100 switch eraan hangen met een straight cable en het modem geeft netjes aan alle pc's een ip adresje.

iig als je de 810 wat een een router is, weer gaat routen met een 2de router dan verlies je wel snelheid.
en je kan een usb hd op het poortje knallen en heb je een nas server voor het netwerk beschikbaar. wel op max 1 mb/s want tis usb 1.0 maar toch:)
Ze kunnen wel routen maar default staan ze als bridge afgeleverd. Keuze is aan jezelf wat je doet blijkaar maar je hebt kans dat ze bij een probleem je niet of moeilijker kunnen helpen/assisteren als je hem anders configureerd. Alles heeft een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt het nog steeds alleen maar tegen. Zowel mijn pc als m'n laptop direct aangesloten op het modem geeft maar een snelheid van 220KB/s down. Echt te triest voor woorden :) Nieuwe crosscable geknepen, maar ook dat haalde niets uit.

Een postcodecheck bij bbned geeft:

Gefeliciteerd!
ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Alr-Sfk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 960 meter.

Op basis hiervan heb ik dat abbo afgesloten, maar zou het kunnen zijn dat ik dus toch veel verder verwijderd ben? Zowel kpn als bbned doen moeilijk met het verstrekken van info omtrent de lijn. Iemand anders ook zo'n ervaring met quicknet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Quicknet XL

niks anders dan goed ben blij dat ik bij @home weg ben.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ah, dat wist ik dus niet; zou eens kijken hoe ik die 810 dan kan benaderen om hem anders te configureren :)

www.triathlete.nl

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik heb onlangs XXL van Quicknet besteld na de vele goede reacties daarover.

Mijn computer bevindt zich echter >10 m van de ingang van de telefoonlijn thuis. Weet iemand wat voor bekabeling er allemaal in het pakket zit en of het mogelijk is om met de inhoud van dat pakket de computer aan te sluiten? anders moet ik namelijk alvast kabels kopen en aanleggen voordat het pakket er is.

Tot nu toe heb ik altijd kabel gehad dus ik heb geen goed beeld van hoe adsl aangesloten moet worden. Ik neem aan dat er een splitter bij de ingang van de lijn komt, 1 lijn uit de splitter gaat naar telefoon, de andere naar modem. Dat houdt in dat ik een verlengsnoer moet hebben van het type voor de telefoonlijn met aan beide kanten een klein kopje die je bijvoorbeeld in de telefoon kan steken(heb helaas geen typeaanduiding klaarliggen :) ).

Alvast bedankt.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:
Bij mij valt het nog steeds alleen maar tegen. Zowel mijn pc als m'n laptop direct aangesloten op het modem geeft maar een snelheid van 220KB/s down. Echt te triest voor woorden :) Nieuwe crosscable geknepen, maar ook dat haalde niets uit.
Quicknet nog gebeld....? Kunnen via BBNED proberen het modem hoger getrained te krijgen. Het kan voorkomen dat de werkelijke afstand een stuk meer is dan eerst aangegeven, of de lijn naar de centrale heeft erg veel "ruis" (slechte kwaliteit)

PS: WELK abbo heb je afgesloten ? ..dat vertel je er niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 30-12-2004 21:43 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Goldme schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:07:
Mijn computer bevindt zich echter >10 m van de ingang van de telefoonlijn thuis. Weet iemand wat voor bekabeling er allemaal in het pakket zit en of het mogelijk is om met de inhoud van dat pakket de computer aan te sluiten? anders moet ik namelijk alvast kabels kopen en aanleggen voordat het pakket er is.
Op zich heb je niks extra's nodig op 1 ding na: 15 meter crosscable.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Is het bij meerdere een beetje traag op het moment ?? Amsterdam
Ik zit nu op 220 kb/s de hele dag al

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:

Een postcodecheck bij bbned geeft:

Gefeliciteerd!
ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Alr-Sfk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 960 meter.

Op basis hiervan heb ik dat abbo afgesloten, maar zou het kunnen zijn dat ik dus toch veel verder verwijderd ben? Zowel kpn als bbned doen moeilijk met het verstrekken van info omtrent de lijn. Iemand anders ook zo'n ervaring met quicknet?
Dat is een schatting van postcode --> postcode. Kabels liggen meestal langs hoofdwegen dus de routeplanner ernaast en zal ergens in het midden liggen de werkelijke lijnlengte. Als er bijvoorbeeld water of een groot park tussen jou en je centrale ligt kan het wel eens veel langer zijn dan de schatting.

kijk hier eens wat het verschil is

Hier geeft postcode check 1900 meter aan en werkelijkheid is het 2550 meter kabellengte. Kabel verlaat de centrale in dikke bundel naar een wijk-verdeel-punt. Van daar uit in een lus door de straten bijvoorbeeld.

220KByte/s is exact een 2Mbit verbinding, als je nooit hoger haalt zou het wel eens een foutief profiel kunnen zijn als je 2-8Mbit besteld hebt. Gewoon even de helpdesk van je ISP mailen/bellen en het laten controleren.

De aansluiting ISRA --> splitter --> modem kan ook voor het verlies in snelheid zorgen. Lange verlengkabels, stekkertjes die niet optimaal zitten geven verlies. Ook (loze)vertakkingen voor je splitter weghalen natuurlijk. Niet netjes afgemonteerde kabels in de wandcontactdoos van KPN kan ook wel eens voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 30-12-2004 22:09 ]

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Hij is alweer snel heb ff me router en modem uit en aangezet...

Hoeveel lijntjes mag je eigenlijk hebben bij de newsgroepen van quicknet ?? Met eweka mag ik er bij 4.... Heb hem ff op 2 gezet omdat ik niet het aantal weet

Iemand ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

4 lijntjes!

[ Voor 5% gewijzigd door Apie! op 31-12-2004 07:49 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
MaxBurn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:42:
[...]
Op zich heb je niks extra's nodig op 1 ding na: 15 meter crosscable.
Hmm, dacht dat de modem dicht bij de pc moest. In dit geval moet de modem dicht bij de ingang van de telefoonkabel staan en vanaf de modem trek je een utp kabel naar de computer.

Die kabel zit neem ik aan niet in het pakket.

Moet het een cross-cable zijn? die is toch alleen voor verbindingen tussen 2 computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Ik heb sind een week nu XXL abbo. Ben over gegaan van Demon 8/2 naar Quicknet XXL.
Het waren niet alleen de kosten van het abbo wat toch 10 euro p/m scheeld, maar ook dat Demon via bbned leverd en Quicknet liever via Tiscali en tweede keus bbned.

Had namelijk nog al wat problemen met bbned. Naar usenetsever gaat bbned via above.net erg druk daarzo dus de snelheid was al tijden een groot probleem.
Nu heb ik dus Quicknet en ja de Tiscali aansluiting _/-\o_ maar toch zie ik dat deze ook over above.net gaat. :'(

Goed het loopt alemaal wel weer maar nog steeds rond de 650 kb download vanaf usenetserver :O

De omschakeling ging niet helemaal zoals verwacht... Demon stuurde een mail met je lijn zal worden opgeheven per 8 dec. Dat doen ze niet ze blokeren de gebruiker vanaf die datum. 3 dagen later was de lijn dus pas vrij 11 dec dus.
Bij Quicknet had ik aan gegeven dat de lijn dus 8 dec vrij kwam. Kreeg dus 10 dec een brief van Quicknet dat de lijn nog bezet was en dat ik dus maar moest melden waarneer deze vrij kwam. Ik dus Demon gebeld en die vertelde dat het idd 2 verschillende zaken waren de gebruiker blokeren is 1 zaak maar de lijn afsluiten doet bbned dus zelf iets later dus.
Nadat ik Quicknet verteld had dat de lijn dus op 11 dec vrij was ging alles vrij snel. Op 28 dec had ik alles in huis en direct een goeie verbinding :9
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste