Woei, ik heb antwoord op mijn mailtje met de vraag om bevestiging van de uitspraak van de helpdeks dat ik mijn huidige 4096/1024 snelheid behoudt indien ik downgrade naar Large.
En het antwoord is....rappapaaa rappapaaa...
Wanneer u een downgrade uitvoert van XL naar L, zal u de snelheid
2048/1024 kbps ontvangen.
Gedurende de eerste 12 maanden van uw abonnement is het niet mogelijk om
te downgraden. Na dit eerste jaar is dit wel mogelijk. Net als een
upgrade vergt een downgrade een aantal technische handelingen. Wij
brengen hier € 50,- voor in rekening.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij
dit graag van u.
Mr. X
Met vriendelijke groet,
Mr. X ontkracht dus de uitspraak van de Helpdesk, maar niet eens een simpele sorry voor het feit dat de niet-gratis(
* Apie! ) helpdesk betalende klanten van foutieve informatie voorziet

Tuurlijk Mr. X heeft die foutieve uitspraak niet gedaan, maar als bedrijf zijnde zou het je wel sieren als je wel deed. Dan heb je als klant in ieder geval het gevoel dat ze je serieus nemen
ipv dat je serieus genomen wordt. Daarnaast snap ik er nog geen h*l van want Mr. X heeft het over 2048 download terwijl er op de website het volgende bij het Large abo staat:
Downloaden 1024 tot 5120 kbps
Uploaden 512 1024 kbps
Dus als ik het goed begrijp:
Huidige Large gebruikers hebben 1024 download voor 26 euro
Huidige Extra large gebruikers hebben 4096 download voor 45 euro
Nieuwe Large gebruikers krijgen 5120 download voor 26 euro
Huidige Extra Large gebruikers die nu downgraden naar Large krijgen 2048 voor 26 euro
recap:
• Ik geef aan dat mijn jaarcontract er bijna op zit
• Ik vraag om duidelijkheid omtrent de verhouding tussen huidige XL gebruikers (45 euro, 4096/1024) en nieuwe Large gebruikers (26 euro, 5120/1024), die imo buiten properties is.
• Ze lezen mijn vraag niet of geven gewoon geen antwoord op mijn vraag
• Ik bel de Helpdesk. Die geeft me twijfelachtige informatie die ik per email bevestigd wil zien
• De twijfelachtige info wordt via email ontkracht zonder enige vorm van sorry en met info die op zich ook weer twijfelachtig is.
Ik vraag me nou werkelijk af...ben ik nou zo'n zeikerd die iets onredelijks en onbegrijpelijks vraagt

Ik bedoel, m'n jaarcontract loopt bijna af. Ik ben dus vrij om over te stappen. In de correspondentie die ik nu met ze heb gehad krijg ik echt het gevoel dat ze m'n mail niet goed lezen, lukraak copy&paste antwoorden en 't ze niks interesseert of ze me nou als klant hebben en houden, of niet. Begrijp me niet verkeerd dit wordt geen rant tegen QN, want technisch gezien niets dan lof! Heb 2x geen verbinding gehad en dat werd netjes afgehandeld. Ook vind ik de boodschap die ze afspelen bij storing ook een pluspunt. Op dat punt scoort hun helpdesk dus echt punten, maar wat ik nu meemaak dat is imo echt beneden peil. Nee, laat ik het zo zeggen: gezien mijn eerdere ervaringen met de technische aspecten en hulp van de helpdesk had ik beter, veel beter verwacht.
(
* Apie! ) 3cpm maar toch...tis niet gratis en ik ben een betalende klant