[Quicknet] ervaringen?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

pokkuhlag schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:53:
Update: Volgens Quicknet werkt het lijn, maar volgens mij en mijn 2 modems werkt die lijn niet.
Nu doet dus Quicknet helemaal niks voor mij om mij te helpen. Ze waarschuwden mij zelfs dat ik niet de instellingen van de router mocht veranderen. Van Bridge mode naar Router mode bij quickstart menu omschakelen mag dus niet. Wat wel vreemd is dat de helpdesk beweert dat de bridge mode wel een IP toewijst, terwijl mijn modem toch duidelijk zegt NO DHCP bij Bridge mode. Zondag maar eens een quicknet modem van een vriend lenen wiens quicknet lijn het werkt en al mijn non quicknet modems op die werkende quicknet lijn uitproberen en dezelfde doen op mijn huidige lijn. Ik denk zelf dat er gewoon een adsl lijn mix up is met iemand anders. Maar dat moet ik maar eens zelf zien te bewijzen.
Al nieuws?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@pokkuhlag

Een modem in Bridge vraagt geen IP op inderdaad. Dat doet het apparaat gekoppeld aan dat modem er achter.

Als je na een overstap (dat je gemeld is dat het is opgeleverd) nogsteeds exact dezelfde snelheid hebt dan je al had (dus 1600/512 van KPN-DSL) en niet de 1120/288 van Tiscali (niet geactiveerde verbindingen staan altijd op 1120/288) moet je dit melden bij Quicknet. Zij kunnen dan een storing aanmelden bij Tiscali zodat KPN verzocht wordt alsnog de lijn (en dan wel juist) om te prikken. De KPN monteur is vergeten je lijn om te prikken in de telefooncentrale dan.

Lenen van ander modem heeft dan geen enkele zin. En pas ook op dat je dat niet leent van iemand die een Quicknet via BBned verbinding heeft. Dan is de VPI/VCI anders en werkt het sowieso niet als jij Quicknet via Tiscali hebt.

@bhond

Je weet wel dat 1024Kbps upstream op ADSL1 nooit gegarandeerd wordt en ook niet gegarandeerd kan worden? Normaal zijn de meest voorkomende upstream snelheden 768, 832Kbps. Maar kan ook 704 of 960Kbps zijn bijvoorbeeld afhankelijk van lijnlengte, lijnkwaliteit, je aansluitkunsten tussen ISRA & modem.

Nieuwe firmware in je Draytek zou ook nog wel eens kunnen helpen. Maar het blijven 'vage' modems op sommige lijnen dat ze niet doen wat je zou verwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 06-11-2005 01:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 19:45
bjck schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:18:
@pokkuhlag

Een modem in Bridge vraagt geen IP op inderdaad. Dat doet het apparaat gekoppeld aan dat modem er achter.

Als je na een overstap (dat je gemeld is dat het is opgeleverd) nogsteeds exact dezelfde snelheid hebt dan je al had (dus 1600/512 van KPN-DSL) en niet de 1120/288 van Tiscali (niet geactiveerde verbindingen staan altijd op 1120/288) moet je dit melden bij Quicknet. Zij kunnen dan een storing aanmelden bij Tiscali zodat KPN verzocht wordt alsnog de lijn (en dan wel juist) om te prikken. De KPN monteur is vergeten je lijn om te prikken in de telefooncentrale dan.

Lenen van ander modem heeft dan geen enkele zin. En pas ook op dat je dat niet leent van iemand die een Quicknet via BBned verbinding heeft. Dan is de VPI/VCI anders en werkt het sowieso niet als jij Quicknet via Tiscali hebt.
Het rare is dat ik eerst een 3.2/768 KPN adsl had op 21 oktober en daarna viel de adsl signaal uit. De komende donderdag daarop had ik een adsl signaal en dit is 1.6/512. Zo te zien een ADSL lite abbo van KPN en vrijdag 4 november werd dit geconfirmeerd doordat mijn signaal geupgrade is naar 3/512. Bedankt voor je info over bridge en ongeactiveerde snelheid van Tiscali. Maandag maar eens duidelijkheid vragen over of mijn lijn werkt of niet. Als ie gewoon werkt dan is ie simpelweg niet bij mij aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je had een 3200/768 verbinding via KPN-DSL. Je lijn zou omgeprikt zijn naar Tiscali en dus heeft KPN-DSL weer een poortje vrij voor een nieuwe aansluiting. Dan wordt daar (vermoed ik) alvast de snelheid op gezet van een nieuwe klant die daar op moet komen (1600/512) en die is ook alvast alweer geupgrade.

Je zal bij Quicknet moeten aandringen dat ze de mislukte omzetting aanmelden bij Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Zit nou sinds april op een QN Large aboo, toen alles uitgezocht. kwam als goedkoopste uit de bus (20eu/maand voor 2M/1M lijn tegen 40-50Eu/maand elders)
zag laatst ook dat ze nu voor large abbo 5/1 aanbieden... wel jammer, maar aan de andere kant had ik niet zonder i-net willen zitten tussen april en nu. helpdesk is uiterst behulpzaam geweest toen ik de eerste week geen contact kreeg.. bleek dat ze ergens de wijkcentrale moesten doormeten, heb sinds april nog geen seconde downtime dankzij QN gehad. snelheid is eigenlijk altijd 100% hier (zit binnen 1km van de wijkcentrale, ben alleen vergeten met welke tool je dat ook al weer kon opzoeken), kan iedereen QN aanraden.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Woei, ik heb antwoord op mijn mailtje met de vraag om bevestiging van de uitspraak van de helpdeks dat ik mijn huidige 4096/1024 snelheid behoudt indien ik downgrade naar Large.

En het antwoord is....rappapaaa rappapaaa...
Wanneer u een downgrade uitvoert van XL naar L, zal u de snelheid
2048/1024 kbps ontvangen.
Gedurende de eerste 12 maanden van uw abonnement is het niet mogelijk om
te downgraden. Na dit eerste jaar is dit wel mogelijk. Net als een
upgrade vergt een downgrade een aantal technische handelingen. Wij
brengen hier € 50,- voor in rekening.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij
dit graag van u.

Mr. X
Met vriendelijke groet,
Mr. X ontkracht dus de uitspraak van de Helpdesk, maar niet eens een simpele sorry voor het feit dat de niet-gratis(* Apie! ) helpdesk betalende klanten van foutieve informatie voorziet :/ Tuurlijk Mr. X heeft die foutieve uitspraak niet gedaan, maar als bedrijf zijnde zou het je wel sieren als je wel deed. Dan heb je als klant in ieder geval het gevoel dat ze je serieus nemen ipv dat je serieus genomen wordt. Daarnaast snap ik er nog geen h*l van want Mr. X heeft het over 2048 download terwijl er op de website het volgende bij het Large abo staat:
Downloaden 1024 tot 5120 kbps
Uploaden 512 1024 kbps
Dus als ik het goed begrijp:
Huidige Large gebruikers hebben 1024 download voor 26 euro
Huidige Extra large gebruikers hebben 4096 download voor 45 euro
Nieuwe Large gebruikers krijgen 5120 download voor 26 euro
Huidige Extra Large gebruikers die nu downgraden naar Large krijgen 2048 voor 26 euro

8)7

recap:
• Ik geef aan dat mijn jaarcontract er bijna op zit
• Ik vraag om duidelijkheid omtrent de verhouding tussen huidige XL gebruikers (45 euro, 4096/1024) en nieuwe Large gebruikers (26 euro, 5120/1024), die imo buiten properties is.
• Ze lezen mijn vraag niet of geven gewoon geen antwoord op mijn vraag
• Ik bel de Helpdesk. Die geeft me twijfelachtige informatie die ik per email bevestigd wil zien
• De twijfelachtige info wordt via email ontkracht zonder enige vorm van sorry en met info die op zich ook weer twijfelachtig is.

Ik vraag me nou werkelijk af...ben ik nou zo'n zeikerd die iets onredelijks en onbegrijpelijks vraagt :? Ik bedoel, m'n jaarcontract loopt bijna af. Ik ben dus vrij om over te stappen. In de correspondentie die ik nu met ze heb gehad krijg ik echt het gevoel dat ze m'n mail niet goed lezen, lukraak copy&paste antwoorden en 't ze niks interesseert of ze me nou als klant hebben en houden, of niet. Begrijp me niet verkeerd dit wordt geen rant tegen QN, want technisch gezien niets dan lof! Heb 2x geen verbinding gehad en dat werd netjes afgehandeld. Ook vind ik de boodschap die ze afspelen bij storing ook een pluspunt. Op dat punt scoort hun helpdesk dus echt punten, maar wat ik nu meemaak dat is imo echt beneden peil. Nee, laat ik het zo zeggen: gezien mijn eerdere ervaringen met de technische aspecten en hulp van de helpdesk had ik beter, veel beter verwacht.

(* Apie! ) 3cpm maar toch...tis niet gratis en ik ben een betalende klant :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Na 3 weken is het zo ver, ik heb weer internet. Ik had maandag gebeld en alles uitgelegd. De technische dienst gaat toen weer aan het werk en vanochtend werd er gebeld dat vanaf 10.30 weer wordt aangesloten. En nu ben ik weer online. De upload snelheid is 55.3 kB/s en de download snelheid is 378.3 kB/s, getest op speedtest.nl. De upload snelheid is ver van de beloofde 1Mbit/s. Geef aub niet mijn telefoonlijn de schuld, want mijn vorige kpn ging wel 79 kB/s upload. Ach ja, ben al blij met een werkende internet connectie.

Ik zie nu op mijn draytek ook dit:
ModeStateUp SpeedDown SpeedSNR MarginLoop Att.
G.DMTSHOWTIME640000448000028.512.0

Zou dat betekenen dat ik toch weer verkeerd bent aangesloten? Op een normale of andere Tiscali abbo ipv een Quicknet(4/1)? Ik zag namelijk tiscali en 12move met 4 Mbit/640 Kbit abbo's.

[ Voor 47% gewijzigd door pokkuhlag op 12-11-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Je hebt toch echt maar 640kbit upstream... dus veel verder dan die 55 kBps ga je niet komen... en dat ligt niet aan je telefoonlijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

pokkuhlag schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:00:
Na 3 weken is het zo ver, ik heb weer internet..
Waar lag het nu precies aan?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Ik had een xs4all basic abbo met 3.2 Mbps down en 768 kbps up. KPN heeft mij op 21 oktober afgesloten, Tiscali is 1.5 week te laat met aansluiten. Terwijl op 1 of andere manier daar tussen in KPN mij nog een keer heeft aangesloten met een ADSL Lite abbo dus 1.6 Mbps down en 512 kbps up. Vorige week vrijdag werd dit geconfirmeerd een bandbreedte upgrade van 1.6 naar 3 Mbps down. Toen deze maandag opgebeld en met alle facts duidelijk maken dat het gewoon een KPN lijn is. (nogmaals bedankt voor bjck voor de ongeactiveerde snelheden van tiscali, helpdesk probeerde me aan te smeren dat Quicknet ook aan upgrades doen. Ja tijdelijk aanbieding is geen upgrade ;) ) En vrijdagochtend werd ik door KPN gebeld dat de lijn over 1 uurtje gaat doen en dat deed ie ook. Ik zal waarschijnlijk nog wel een keertje de helpdesk bellen om te klagen over de lage uploadsnelheid. Ik had namelijk wel degelijk 768 kbps die werkte op mijn vorige xs4all basic abbo. Ik hou jullie wel op de hoogte als er wat verandert :).

[ Voor 5% gewijzigd door pokkuhlag op 12-11-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pokkuhlag schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:00:
Na 3 weken is het zo ver, ik heb weer internet. Ik had maandag gebeld en alles uitgelegd. De technische dienst gaat toen weer aan het werk en vanochtend werd er gebeld dat vanaf 10.30 weer wordt aangesloten. En nu ben ik weer online. De upload snelheid is 55.3 kB/s en de download snelheid is 378.3 kB/s, getest op speedtest.nl. De upload snelheid is ver van de beloofde 1Mbit/s. Geef aub niet mijn telefoonlijn de schuld, want mijn vorige kpn ging wel 79 kB/s upload. Ach ja, ben al blij met een werkende internet connectie.

Ik zie nu op mijn draytek ook dit:
ModeStateUp SpeedDown SpeedSNR MarginLoop Att.
G.DMTSHOWTIME640000448000028.512.0

Zou dat betekenen dat ik toch weer verkeerd bent aangesloten? Op een normale of andere Tiscali abbo ipv een Quicknet(4/1)? Ik zag namelijk tiscali en 12move met 4 Mbit/640 Kbit abbo's.
Als je een Quicknet IP hebt kan je niet op een 'foutief' profiel staan behalve dan besteld is. 't Lijkt wel zo omdat het toevallig exact 640Kbps is, maar dit is een veel voorkomende waarde gewoon. Tiscali's abonnement met 4/640 is in werkelijkheid 4480/704, dus dat ballonnetje gaat niet op.
Goku333 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:45:
Je hebt toch echt maar 640kbit upstream... dus veel verder dan die 55 kBps ga je niet komen... en dat ligt niet aan je telefoonlijn!
Ligt wel degelijk aan je telefoonlijn, maar ook aan andere factoren zoals gekozen modem type en je aansluit kunsten. Upstream wordt bepaald door wat als maximum is ingesteld en dat is 1024Kbps zoals je abbonnement aangeeft.

Verder wordt er door je modem en de apparatuur in de telefooncentrale gekeken naar de lijnkwaliteit en dan een snelheid gekozen waarbij de SNR waarde binnen gezette marges valt. Apparatuur keuze speelt hier ook (een belangrijke) rol in. Optimale combinaties van chipset aan beide kanten blijkt een optimaler resultaat (lees hogere upstream) te geven al een tijdje.

Kan dus zijn dat modem A op KPN-DSL op die telefooncentrale andere resultaten geeft qua upstream dan modem A op Tiscali op die centrale. En nu weet ik al dat een Draytek (2500 en 2600 en mogelijk ook hogere types) een bijzonder beroerde combinatie is op Tiscali. Je hebt een kansje dat je hier nog ietsje meer uit je Draytek weet te halen.

Aankloppen bij de helpdesk daar over heeft geen enkele zin. Vele hebben het ook bij Draytek al eens gemeld, maar zonder succes. Ander modem proberen zal je zien dat er veel meer uit te halen is. Je zou voor de gein eens nieuwe serie van de Speedtouch reeks moeten proberen zoals de: 516, 546 of 716v5 als je goede upstream wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 13-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
:) Ik dacht dat draytek een van de beste merken is. Vanochtend weer alles getest en met quicknet modem gaat ie wel 70-75 kb/s ipv draytek 50-55 kb/s. Gelukkig heb ik nog een Linksys WRT54G liggen. (Router ipv accespoint door kleine prijs verschil) Alles aangesloten en nu ben ik een happy man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Draytek is opzich een prima product, werken vaak gemakkelijk en bijna altijd gewoon. Alleen is het opbouwen van een DSL lijn niet hun sterkste kant in combinatie met de apparatuur die Tiscali gebruikt.

• jpbvo!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01-2023
Apie! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:25:
Woei, ik heb antwoord op mijn mailtje met de vraag om bevestiging van de uitspraak van de helpdeks dat ik mijn huidige 4096/1024 snelheid behoudt indien ik downgrade naar Large.

En het antwoord is....rappapaaa rappapaaa...

[...]

Mr. X ontkracht dus de uitspraak van de Helpdesk, maar niet eens een simpele sorry voor het feit dat de niet-gratis(* jpbvo! ) helpdesk betalende klanten van foutieve informatie voorziet :/ Tuurlijk Mr. X heeft die foutieve uitspraak niet gedaan, maar als bedrijf zijnde zou het je wel sieren als je wel deed. Dan heb je als klant in ieder geval het gevoel dat ze je serieus nemen ipv dat je serieus genomen wordt. Daarnaast snap ik er nog geen h*l van want Mr. X heeft het over 2048 download terwijl er op de website het volgende bij het Large abo staat:

[...]

Dus als ik het goed begrijp:
Huidige Large gebruikers hebben 1024 download voor 26 euro
Huidige Extra large gebruikers hebben 4096 download voor 45 euro
Nieuwe Large gebruikers krijgen 5120 download voor 26 euro
Huidige Extra Large gebruikers die nu downgraden naar Large krijgen 2048 voor 26 euro

8)7

recap:
• Ik geef aan dat mijn jaarcontract er bijna op zit
• Ik vraag om duidelijkheid omtrent de verhouding tussen huidige XL gebruikers (45 euro, 4096/1024) en nieuwe Large gebruikers (26 euro, 5120/1024), die imo buiten properties is.
• Ze lezen mijn vraag niet of geven gewoon geen antwoord op mijn vraag
• Ik bel de Helpdesk. Die geeft me twijfelachtige informatie die ik per email bevestigd wil zien
• De twijfelachtige info wordt via email ontkracht zonder enige vorm van sorry en met info die op zich ook weer twijfelachtig is.

Ik vraag me nou werkelijk af...ben ik nou zo'n zeikerd die iets onredelijks en onbegrijpelijks vraagt :? Ik bedoel, m'n jaarcontract loopt bijna af. Ik ben dus vrij om over te stappen. In de correspondentie die ik nu met ze heb gehad krijg ik echt het gevoel dat ze m'n mail niet goed lezen, lukraak copy&paste antwoorden en 't ze niks interesseert of ze me nou als klant hebben en houden, of niet. Begrijp me niet verkeerd dit wordt geen rant tegen QN, want technisch gezien niets dan lof! Heb 2x geen verbinding gehad en dat werd netjes afgehandeld. Ook vind ik de boodschap die ze afspelen bij storing ook een pluspunt. Op dat punt scoort hun helpdesk dus echt punten, maar wat ik nu meemaak dat is imo echt beneden peil. Nee, laat ik het zo zeggen: gezien mijn eerdere ervaringen met de technische aspecten en hulp van de helpdesk had ik beter, veel beter verwacht.

(* jpbvo! ) 3cpm maar toch...tis niet gratis en ik ben een betalende klant :)
Ik heb sinds januari Quicknet Large en betaal nog steeds € 26 voor 1024/512. Heb vandaag eens even gebeld met Quicknet of ik binnenkort ook 5120/1024 krijg, anders ga ik straks naar een andere provider. De medewerker vertelde me dat ze deze week begonnen zijn de bestaande klanten over te zetten van "de oude leverancier" naar "de nieuwe". Welke leverancier ik nu heb (hier in Rijswijk zh) en welke de nieuwe wordt, heb ik niet gevraagd. Hij zei verder dat ze hoopten voor het einde van het jaar alle klanten overgezet te hebben naar de nieuwe snelheden. Hopelijk ligt mijn aansluiting in de planning voor morgen... ;)

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Hier QN medium sinds 2dagen, eigenlijk zou het morgen pas ingaan, misschien heeft dat wat met mijn probleem te maken.

Het probleem:
Om de (plus minus) 3 minuten valt de verbinding weg voor ongeveer 5 minuten en ik heb volgens de FAQ geen correct IP, volgens de faq moet ie met 212.58.xxx.xxx of 213.73.xxx.xxx of 212.127.xxx.xxx beginnen, de mijne begint met 84.107.xxx.xxx .
TCP protocol opnieuw geinstalleerd maar het mag niet baten.
Alles draait op w2k.

Iemand een idee/suggestie ?

Het komt vooral tijdens de piekuren voor, van 17:00 tot 22:00, ik zit 3,4 km v/d centrale af.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 17-11-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

jpbvo! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:51:
[...]

Ik heb sinds januari Quicknet Large en betaal nog steeds € 26 voor 1024/512. Heb vandaag eens even gebeld met Quicknet of ik binnenkort ook 5120/1024 krijg, anders ga ik straks naar een andere provider. De medewerker vertelde me dat ze deze week begonnen zijn de bestaande klanten over te zetten van "de oude leverancier" naar "de nieuwe". Welke leverancier ik nu heb (hier in Rijswijk zh) en welke de nieuwe wordt, heb ik niet gevraagd. Hij zei verder dat ze hoopten voor het einde van het jaar alle klanten overgezet te hebben naar de nieuwe snelheden. Hopelijk ligt mijn aansluiting in de planning voor morgen... ;)
Heh, een reactie. Ik dacht al dat ik de enige was :) Maar nou breekt mijn spreekwoordelijke klomp. Ik heb dus zowel via mail als telefonisch gevraagd wanneer ze bestaande klanten recht gingen trekken, maar dat wisten ze niet of ze gaven er (via mail) gewoon geen antwoord op. Je gaat mij echt niet vertellen dat ze dat een week eerder niet wisten.

Dit was mijn laatste mail richting QN:
Geachte Mr. X

In deze correspondentie met QuickNet, zowel via email als telefonisch, heb ik nooit het gevoel gehad klant te zijn. Dat is jammer, temeer omdat ik, zoals ik al aangaf, tot nu toe altijd tevreden gebruik heb gemaakt van jullie ADSL dienst. Daarnaast ben ik ook uiterst tevreden over de procedure en hulpvaardigheid van jullie technische helpdesk. Echter, dankzij uw laaste zin vraag ik me nu sterk af of jullie me uberhaupt wel als klant willen of dat jullie liever zien dat ik overstap naar een andere aanbieder.

Of ik bij QuickNet weg ga weet ik nog niet. U heeft me in ieder geval wel sterk aan het twijfelen gebracht en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is van een klantenservice. Het feit dat nieuwe Large gebruikers verhoudingsgewijs de helft betalen voor dezelfde snelheid zit mij als consument natuurlijk niet lekker. Omdat ik aan het eind van mijn jaarcontract zit is het voor mij nu mogelijk om over te stappen. Iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil, maar twee keer zoveel betalen voor hetzelfde wil ik ook niet. Ik zou ook op kunnen zeggen, 30 euro betalen, en opnieuw een Large abonnement aan kunnen vragen, het modem weer terug sturen om er vervolgens weer eentje teruggestuurd te krijgen. Dat lijkt me een beetje omslachtig. Is er enig zicht op wanneer XL gebruikers worden rechtgetrokken met nieuwe Large gebruikers? Wat raadt u me aan?
Daarop kreeg ik terug:
Geachte mevrouw/meneer,

Zoals al eerder vermeld kunnen wij u niet de huidige acties aanbieden.
Deze gelden voor nieuwe klanten. Mocht u willen opzeggen een opnieuw
aanvragen moet u wel rekening dat u na opzegging de eerste drie maanden
geen nieuw abonnement kan afnemen. Na drie maanden kunt u een nieuwe
aanvraag doen met de acties die dan gelden.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij
dit graag van u.

Mr. Y
Noem me maar een zeikerd, maar alweer geen antwoord op mijn vraag en alweer geen enkele vorm van een poging tot klantenbinding ofzo. En dan zijn ze nu opeens bezig met het rechttrekken van bestaande klanten. Ik heb mijn keuze al gemaakt.

* Apie! gaat weg bij QN

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik hoor een piep (hoge toon) in mijn modem, is dat normaal voor een copperjet 810 ?

Overdag hoor ik hem niet ivm meer geluid buiten etc maar snachts wel, dus dan trek ik de stekker eruit (als ik ga slapen), beetje vervelend.

Overigens heb ik nog steeds nauwlijks tot geen verbinding tijdens de piekuren (17:00 / 22:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ben net door thuis gebeld dat er geen internet meer is. Ik stap dus vandaag over. Ben benieuwd of het bij mij goed gaat (goed IP adres).

Overstap ging prima! B)

[ Voor 76% gewijzigd door VonFoX op 21-11-2005 19:10 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

FunkySmell schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:27:
Ik hoor een piep (hoge toon) in mijn modem, is dat normaal voor een copperjet 810 ?

Overdag hoor ik hem niet ivm meer geluid buiten etc maar snachts wel, dus dan trek ik de stekker eruit (als ik ga slapen), beetje vervelend.

Overigens heb ik nog steeds nauwlijks tot geen verbinding tijdens de piekuren (17:00 / 22:00).
Is je IP nu wel goed? Wat zegt de helpdesk? Ik had btw geen splitter gehad bij het pakket; heb gebeld en de splitter zou opgestuurd worden. Maar het kon ook zo zijn dat ik ook een nieuw modem ed kreeg. Dat moet ik dan weer terug sturen. Beetje omslachtig.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
VonFoX schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:33:
[...]

Is je IP nu wel goed? Wat zegt de helpdesk? Ik had btw geen splitter gehad bij het pakket; heb gebeld en de splitter zou opgestuurd worden. Maar het kon ook zo zijn dat ik ook een nieuw modem ed kreeg. Dat moet ik dan weer terug sturen. Beetje omslachtig.
Het IP adres is wel goed, hun FAQ was/is nog niet bijgewerkt.
De helpdesk zegt/denkt dat het aan tiscali ligt, ze zouden het doorgeven aan tiscali, inmiddels 4 of 3 dagen geleden, nog niks gehoord maar misschien heb ik het telefoontje wel gemist.

Er zijn werkzaamheden in Putten, misschien heeft het er iets mee te maken, wie weet, ik woon zelf in Nijmegen.

Als er vanavond geen verbetering is zal ik ze nog een keertje bellen, vanmorgen was de verbinding ook even weg, adsl lampje brand wel maar kan niks bereiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 21-11-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30
Apie! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:03:
Noem me maar een zeikerd, maar alweer geen antwoord op mijn vraag en alweer geen enkele vorm van een poging tot klantenbinding ofzo. En dan zijn ze nu opeens bezig met het rechttrekken van bestaande klanten. Ik heb mijn keuze al gemaakt.

* Apie! gaat weg bij QN
Dit is volgens mij bij heel veel providers zo. Je hebt een kontrakt voor een bepaalde tijd. Dat is van te voren afgesloten. Gedurende de looptijd betaal je bedrag a en krijg je dienst a. Dat vervolgens in jouw kontraktperiode een andere aanbieding wordt gelanceerd, dat is dan jammer in dit geval.

Met demon internet heb ik daar ook hele discussie overgehad.... Ging niks opleveren.

Of het klantvriendelijk is.... dat is maar de vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

bassio schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:20:
Dit is volgens mij bij heel veel providers zo. Je hebt een kontrakt voor een bepaalde tijd. Dat is van te voren afgesloten. Gedurende de looptijd betaal je bedrag a en krijg je dienst a. Dat vervolgens in jouw kontraktperiode een andere aanbieding wordt gelanceerd, dat is dan jammer in dit geval.

Met demon internet heb ik daar ook hele discussie overgehad.... Ging niks opleveren.
Zelfde probleem hier met Demon. Ik ga nu over naar Quicknet, als het wil lukken.

Ik mag wel zeggen dat ik door dit soort acties keihard ophoud om mij coulant ten opzichte van mijn internetprovider op te stellen. Als klant ben ik ze blijkbaar geen reet waard. Nou, dan zijn ze mij als bedrijf ook geen reet waard. Dat betekent onder andere dat ik niet meer met de helpdesk bel, maar direkt met het account management en dergelijke. En ik ga mijn boosheid of ontevredenheid ook niet meer inhouden.

Arme helpdeskmedewerkers. Het IS al zo'n kutbaan, maar met zulk management en zulke commercieele medewerkers zal je dus NOOIT meer een coulante klant aan de lijn krijgen.
Of het klantvriendelijk is.... dat is maar de vraag....
Jij bent klant. Jij bent de enige die kan beslissen of jij klantvriendelijk behandeld wordt. Kun jij niet beoordelen of je vindt dat je vriendelijk behandeld bent? Natuurlijk wel. Zeg maar gerust dat het ernstig klant-ONvriendelijk is. Wat mij betreft stel ik me dan dus ook op als ONvriendelijke-klant. Voor-wat-hoort-wat.

[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 21-11-2005 18:30 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

2mb

Vandaag heb ik, als trouwe Medium abonnee, een brief gekregen van Quicknet met een aanbieding voor een snelheidverhoging van 512/256 naar 3072/1024, als je je abonnement met 1 jaar verlengt.

Ik kan nog niets vinden van deze aanbieding op de Quicknet site, maar in de brief stond dat je dit op de Multikabel Service site kon aangeven. En ja, er wordt je hier direct naar gevraagd.

Mooie actie, had ik eigenlijk gezegd niet verwacht!
* 2mb blijft nog even bij deze provider _/-\o_

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Hmm, krijg een nieuw modem opgestuurd maar het modem wat ik nu heb werkt 's nachts perfect lijkt mij meer een capaciteits probleem op het netwerk van tiscali, heb het vermoeden dat dit geouwe**** wel eens lang kan gaan duren, straks kan ik dat modem terugsturen op mijn kosten natuurlijk zit te denken om het pakketje te weigeren maarja het modem uitsluiten is ook wel fijn natuurlijk al weet ik bijna 100% zeker dat het daar niet aan ligt vanwege de tijden dat ik geen "verbinding" heb.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

2mb schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:45:
Vandaag heb ik, als trouwe Medium abonnee, een brief gekregen van Quicknet met een aanbieding voor een snelheidverhoging van 512/256 naar 3072/1024, als je je abonnement met 1 jaar verlengt.

Ik kan nog niets vinden van deze aanbieding op de Quicknet site, maar in de brief stond dat je dit op de Multikabel Service site kon aangeven. En ja, er wordt je hier direct naar gevraagd.

Mooie actie, had ik eigenlijk gezegd niet verwacht!
* 2mb blijft nog even bij deze provider _/-\o_
Das's een goeie actie. Niet te laat ook; collega van me wilde bijna overstappen. Zit nu een paar dagen bij QN, het voelt allemaal wat sneller aan dan Demon. Ben tevreden :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

2mb

VonFoX schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:18:
[...]
Das's een goeie actie. Niet te laat ook; collega van me wilde bijna overstappen. Zit nu een paar dagen bij QN, het voelt allemaal wat sneller aan dan Demon. Ben tevreden :)
Wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat de snelheidsverhoging binnen 4 weken ingaat, en vanaf die datum ook het nieuwe jaarcontract. :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FunkySmell schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:45:
Hmm, krijg een nieuw modem opgestuurd maar het modem wat ik nu heb werkt 's nachts perfect lijkt mij meer een capaciteits probleem op het netwerk van tiscali, heb het vermoeden dat dit geouwe**** wel eens lang kan gaan duren, straks kan ik dat modem terugsturen op mijn kosten natuurlijk zit te denken om het pakketje te weigeren maarja het modem uitsluiten is ook wel fijn natuurlijk al weet ik bijna 100% zeker dat het daar niet aan ligt vanwege de tijden dat ik geen "verbinding" heb.
;(
's Avonds/snachts wel snel en overdag niet? En daarbij ook nog momenten van geen verbinding en fysiek je DSL signaal weg (modem knippert)?

Klinkt meer als een fout in je aansluiting dat er een telefonie apparaat voor je splitter is aangesloten die gebruikt wordt overdag en de lijn verstoort. Valt mee dat het dan nog werkt af en toe, is vaak enorm beroerd dan.

Als er ook maar één centrale een probleem in de capaciteit zou hebben moet je het lezen in de Telebyte, Tiscali, TweakDSL, Demon thread direct. En ik kan niets vinden...

En wat download je waar vandaan ter test om het vast te stellen?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb nu een nieuwe router, maar die krijgt geen IP via DHCP van QN (QN zegt van wel!). Heb nu een vast IP ingesteld, en het werkt ...
(zie [rml]VonFoX in "[ WRT54G] Geen IP van Copperjet 810"[/rml])
Dit moet toch kunnen, omdat je bij QN een vast IP hebt?

Yo.

• bjck
VonFoX schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:56:
Heb nu een nieuwe router, maar die krijgt geen IP via DHCP van QN (QN zegt van wel!). Heb nu een vast IP ingesteld, en het werkt ...
(zie [rml]VonFoX in "[ WRT54G] Geen IP van Copperjet 810"[/rml])
Dit moet toch kunnen, omdat je bij QN een vast IP hebt?
Vast insellen gaat vanzelf een keer fout. De DSL telco (Tiscali(voormalig BaByXL) of BBned) zorgt voor routering en kijkt hiervoor naar de DHCP pakketjes. Die komen langs de routers en dan weet ook de router waarheen welk verkeer moet voor welk IP.

Als je dus vast gaat instellen kan die route opeens weg zijn en je dus offline raken.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:06:
[...]

Vast insellen gaat vanzelf een keer fout. De DSL telco (Tiscali(voormalig BaByXL) of BBned) zorgt voor routering en kijkt hiervoor naar de DHCP pakketjes. Die komen langs de routers en dan weet ook de router waarheen welk verkeer moet voor welk IP.

Als je dus vast gaat instellen kan die route opeens weg zijn en je dus offline raken.
Tsja, dat snap ik wel.Toch is het nu de enige manier voor me om online te zijn :(

Yo.

• bjck
VonFoX schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:17:
[...]

Tsja, dat snap ik wel.Toch is het nu de enige manier voor me om online te zijn :(
Waarschijnlijk kan je straks wel weer DHCP aanvragen. De leasetijd staat op 8 uur uit m'n hoofd bij Quicknet dus moet morgen weer lukken. Grote kans dat je vanzelf offline valt na de lopende lease.

Je zal voordat je omprikte vast niet:

• MAC-adres van je huidige apparaat verbonden met je modem overgezet hebben in je Linksys?
• IP adres eerst vrijgegeven hebben voordat je ontkoppelde?

Je krijgt geen IP adres omdat je het opvraagt met een ander MAC-adres. Een DHCP server zal je IP dan niet uitdelen omdat hij deze al op je verbinding aan een ander MAC heeft uitgegeven. Dat de helpdesk ziet dat je wel een IP hebt komt omdat je nog in een lopende lease zat.

Morgen ochtend (of vanavond als je offline valt) op DHCP zetten en werkt gewoon (weer).

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 22-12-2005 22:21 ]

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:20:
[...]

Waarschijnlijk kan je straks wel weer DHCP aanvragen. De leasetijd staat op 8 uur uit m'n hoofd bij Quicknet dus moet morgen weer lukken. Grote kans dat je vanzelf offline valt na de lopende lease.

Je zal voordat je omprikte vast niet:

• MAC-adres van je huidige apparaat verbonden met je modem overgezet hebben in je Linksys?
• IP adres eerst vrijgegeven hebben voordat je ontkoppelde?

Je krijgt geen IP adres omdat je het opvraagt met een ander MAC-adres. Een DHCP server zal je IP dan niet uitdelen omdat hij deze al op je verbinding aan een ander MAC heeft uitgegeven. Dat de helpdesk ziet dat je wel een IP hebt komt omdat je nog in een lopende lease zat.

Morgen ochtend (of vanavond als je offline valt) op DHCP zetten en werkt gewoon (weer).
Dat zou mooi zijn! Toch heb ik het MAC adres wel gekloond in de Linksys, en heb ook met de netwerkkabel in mijn PC een ipconfig /release gedaan (MAC PC=MAC oude Draytek=MAC nieuwe Linksys). Hoop dat morgen DHCP werkt :)

Yo.

• bjck
Als je Draytek WRT54G hebt als router had je MAC van je Linksys moeten overnemen. En had je ook in je Draytek je IP moeten vrijgeven. Die heeft immers je WAN/internet IP ;)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:51:
Als je Draytek WRT54G hebt als router had je MAC van je Linksys moeten overnemen. En had je ook in je Draytek je IP moeten vrijgeven. Die heeft immers je WAN/internet IP ;)
Achteraf ;) Ben benieuwd of het morgen werkt :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 07:46
gebruik nu bijna een jaar Quicknet:

goede snelheid, weinig storing(in totaal 2 of 3 keer kort eruit gelegen), goedkope maar ook goede helpdesk. Ben erg tevreden maar ga toch over stappen op triple play van Wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En werkt het nu?

De bevestiging kan weer handige informatie zijn voor de volgende die hier tegenaan loopt.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 23-12-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:02:
En werkt het nu?

De bevestiging kan weer handige informatie zijn voor de volgende die hier tegenaan loopt.
Sorry, druk geweest (kerstinkopen :( )
IP staat nog statisch ingesteld; geen probleem. Heb DHCP nog niet geprobeerd, ook omdat het volgens QN zelf niet echt uitmaakt of ik het nu statisch instel of niet. Maar mocht de verbinding wegvallen,dan ga ik DHCP weer proberen (heb zo'n vermoeden dat het nu nog niet werkt), en dan laat ik het weten.

Nou, heb het geprobeerd,en nog steeds geen IP via DHCP:(

[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 24-12-2005 09:04 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben sinds eind november over op Quicknet. Ik heb besloten tot het overstappen van Chello naar Quicknet, omdat UPC service om te huilen is (understatement). De prijzen waren goed, en ik had in mijn omgeving enkele mensen die tevreden waren over Quicknet.

Ik heb de Quicknet Medium aanbieding genomen... 3072/1024 lijn voor 21 euro per maand (1e 3 maanden 14.95). Deze bevalt mij zo goed, dat ik vorige week besloten heb om te upgraden naar Large (5120/1024 @ 26 euro/mnd). Heb hier over een paar keer de helpdesk gebeld, en moet zeggen dat het een verademing is, vergeleken met Chello Helpdesk.

Lijn heeft er in die 3 maanden nog geen enkele keer uitgelegen...dat was bij Chello toch wel anders...(lees: dagelijkse kost)

Dus wat mij betreft krijgt Quicknet een hele dikke voldoende!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

Mooi man welkom bij de "quicknet guys" zou ik zeggen. Heb nu bijna een jaar een abbo via hun en idd de verbinding en de helpdesk helemaal top kan niet anders zeggen. Alleen moeten ze wat mij betreft snel met wat leuks komen voor de bestaande klanten anders ben ik na Maart pleite, heb nu een 8/1 verbinding voor 55 euries maar kan bv bij mijn kabelboer (Caiway) in April een 13/1 verbinding krijgen voor 40 euries ... Dus quicknet laat eens wat van je horen ben ik de enige die er zo over denkt ?

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Heeft iemand ervaring met de nieuwsserver van quicknet ? Eerlijk gezegd nog nooit zoiets gebruikt. Maar is het de moeite waard om te proberen ?

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 07:12
Chief_B schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:31:
Heeft iemand ervaring met de nieuwsserver van quicknet ? Eerlijk gezegd nog nooit zoiets gebruikt. Maar is het de moeite waard om te proberen ?
Nieuwsserver van Quicknet is prima. Ik haal snelheden van rond de 20mbit, soms oplopend tot 40mbit (ik gebruik de inloggegevens van mijn ouders op mijn universiteitsverbinding ;)). Retentie is niet zo hoog, ik schat een dag of 4 tot 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Jeuj vanaf februari kan ik 100GB per maand van de nieuwsgroepen afhalen :D

Alle abbo's krijgen meer e-mail en homepage ruimte en een hoger usenet datalimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Mijn QuickNet large abbo (sinds april 2005, @ 2Mbit/1Mbit) schiet vandaag opeens omhoog in snelheid

speedtest via http://ns0.multikabel.net/speedtest.php:
Uw download snelheid is 2879 kbps (360 KB/s)
De service site van QN zegt:
[602] Er is voor u reeds een up- of downgrade in behandeling. Het is momenteel niet mogelijk om verdere wijzigingen aan te brengen.
als ik op het internetabbonnement knopje klik.

owja, ik zit in omgeving enschede.

[update]
vandaag (za 4 feb '06):
Uw download snelheid is 4530 kbps (566 KB/s)
Quicknet is dus de snelheden van hun verbindingen eindelijk zonder extra kosten aan het verhogen! :)
erg te spreken over quicknet!
[/update]

[ Voor 20% gewijzigd door RagaBaSH op 04-02-2006 13:18 . Reden: update ]

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Nou ik hoop het voor je (en ons allemaal) maar ik betwijfel het want nergens lees ik hier iets over en het lijkt me toch dat ze zoiets wordt aankondigen ...

[ Voor 3% gewijzigd door Chief_B op 05-02-2006 19:33 ]

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Laatst online: 12:30

CIM

Goedkoop blijkt duurkoop zoals men zegt. Ik neem zeer binnenkort een ADSL abonnement en ik was blij verrast door het aanbod van Quicknet. Goede snelheden, aantrekkelijke prijzen en nog belangrijker: een positieve stemming in het betreffende draadje op GoT (hoi Speedlinq gebruikers!).

Tot......ik de verhuiskosten en opzegkosten tegenkwam op de pagina van Quicknet. Jammer....goed netwerk (Babyxl), goed aanbod en schijnbaar goede service. Ik ga namelijk zeker een keer verhuizen binnen relatief korte periode. Ik durf het niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:39
Quicknet S U C K S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een en al problemen met die gasten ... 2 maanden zonder internet, KONDEN ZE ME NIET AANSLUITEN VOOR INTERNET!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe krijg je dat voor elkaar????? Toen maar naar 12move, 5 daagjes huppakee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Chief_B schreef op zondag 05 februari 2006 @ 07:58:
Nou ik hoop het voor je (en ons allemaal) maar ik betwijfel het want nergens lees ik hier iets over en het lijkt me toch dat ze zoiets wordt aankondigen ...
Ik heb er ook niets over gelezen, maar ik merkte opeens dat mijn downloads over de 250kb/s heengingen (raar gezien ik tot dusver een 2Mbit abbo had). alle mededelingen afgegaan, quicknet mailboxen nog eens goed nageplozen, en op de service site gekeken. Enige opmerkelijke was de opmerking bij het "internet abbonnement" onderdeel dat er al een up/downgrade bezig was voor mijn user.

bij de speedtests op verschillende plekken kwam ik langzaam steeds dichter bij de 5Mbit downspeed. nu vrij steady 400kb/s via bittorrent en 550kb/s van .nl ftps voor bijv. ubuntu of debian.
Ik heb nog geen factuur gezien sinds de snelheidsverhoging dus ik weet niet of ik er de rekening voor krijg.

Ik moet zeggen, klasse service van die lui als ik gewoon mijn normale kosten houd. (nu alleen nog eens wat aan die 1mbit upload doen, das gewoon niet snel genoeg ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Nou mooi hoor zou ik zeggen houwe zo ... als je idd maar hetzelfde blijft betalen (maar toch vind ik het raar lol).

Die 1Mbit up ... vandaag of morgen gaat er één meer aanbieden en dan volgen ze allemaal let maar op. Want het staat idd in geen verhouding tot de dl snelheden alleen mot er ééntje het lef hebben laten we hopen dat dat snel gebeurd :9

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Goed, mijn vriendin wil overstappen van demon (BBned) naar Quicknet (Tiscali). Dit is een telco-telco migratie en moet je bij normale providers altijd doen door eerst de nieuwe aanvraag te plaatsen, en dan pas je oude abo op te zeggen (vaak gaat het opzeggen ook automatisch).

Maar niet bij quicknet volgens hun voorwaarden:
Uw telefoonaansluiting dient vrij te zijn van een eventueel bestaande ADSL- aansluiting. Als u nog een ADSL-aansluiting heeft, dient u dit abonnement op te zeggen voordat u een QuickNet-abonnement aanvraagt.
Dit is niet gebruikelijk en ook erg inefficient. Deze overstap moet met maximaal 2 dagen downtime kunnen, en op de quicknet manier zit ze meerdere weken zonder internet.

Zelfs bij het opzeggen van Demon wordt je ervoor gewaarschuwd:
Als u een ADSL-verbinding bij een andere provider neemt en u maakt gebruik van een overstap of telco-telco procedure, is het van belang dat uw opzegging niet verwerkt wordt voordat uw nieuwe provider bevestigd heeft dat uw verbinding via hen geleverd kan worden.
Nou wil ik Quicknet mailen, maar daar raak ik verstrikt in allemaal dropdownmenuutjes voor de gemiddelde niet-zo-handige-consument-met-vragen. Ik kan dus kiezen uit vragen over ADSL storigen, facturen, de webspace etc. maar nergens iets over een aanvraag of migraties natuurlijk. Gewoon een email adres plaatsen is te lastig voor ze.

Iemand enig idee of quicknet echt niet aan standaard telco-telco migraties doet? Lijkt me nogal stug.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quicknet kan je gewoon overzetten middels telco-telco. Lijkt wel een heel oud stukje tekst van vroeger wat je hier nu neerzet :P

De procedure zoals je hem zelf al kent en noemt is juist. Gewoon aanvragen en aangeven in hun inschrijfprocedure:
Uw huidige verbinding
Heeft u reeds een ADSL-verbinding?: Nee Ja *
Zo ja, bij welke provider?
Wanneer wilt u overstappen?

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 09-02-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah dat stukje in de aanvraag heb ik even over het hoofd gezien, bedankt :)

offtopic:
een opzegtermijn van een maand, is dat een kalendermaand (dus nu op kunnen zeggen per 1 maart) of kun je dan pas 9 maar over?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Gizz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:48:
Ah dat stukje in de aanvraag heb ik even over het hoofd gezien, bedankt :)

offtopic:
een opzegtermijn van een maand, is dat een kalendermaand (dus nu op kunnen zeggen per 1 maart) of kun je dan pas 9 maar over?
Een opzegtermijn gaat in de regel vanaf de eerstvolgende economische periode waar je over betaalt.
Meeste providers betaal je voor een periode van de eerste tot de eerste, en je zegt dus altijd per de eerste op. tussendoor opzeggen mag, maar op eigen kosten (kortom, maandkosten worden vaak gewoon volledig gerekend) hoe quicknet/demon dat oplost moet je met die specifieke instantie overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb een Genius N-Way 8 ports switch gekocht met de bedoeling om het internet de kunnen delen over meerdere pc's.

De copperjet 810 (rev 4) zou je kunnen omtoveren naar router wat dus nodig is voor de switch zover ik weet.
Met het copperjet configuration tooltje zou dat moeten werken, ik krijg het niet voor mekaar.
Dit veld blijft bij mij leeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.particulierehelpdesk.nl/adsl/bbned/cj810/img/image19.jpg
Dus ik kan er niks aan veranderen, iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?

Ik kan ook niet in de webconfig komen van het modem via http://172.19.3.1, ik krijg nul op het rekest.

Via CopperJet Monitor kan ik wel profiles downloaden en uploaden alleen als ik die dingen in notepad open kan ik niet 1 2 3 zien wat ik moet veranderen.

Heeft quicknet zijn modems op slot ofzoiets ?

Firewall staat uit tijdens het testen, alles zonder en met switch ertussen geprobeerd, ook zonder adsl kabeltje in het modem getest.

Edit: mijn 2e pc kan ook niet in webconfig komen maar met copperjet configurator heb ik wel iets meer succes, helaas kan ik nog geen router profile uploaden omdat dat grijs blijft zie plaatje;
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/nqwbnr.gif
Zodra ik het aanklik kan ik wel de firmware updaten maar de nieuwste zit er al in als ik het goed heb.

Alles is opgelost, ik moest het ip veranderen om in het modem te komen waarom staat dat niet in de handleiding Grr! :9

[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 15-02-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:32
Weet iemand misschien of Quicknet bepaalde poorten heeft afgesloten? Ik ben aan het overwegen om ADSL via Quicknet te nemen maar ik wil daarbij wel een VPN-tool kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Nee sorry Timmy geen ervaring mee ...

Even wat anders ... op 15/02 een nieuws brief ontvangen van quicknet waar een aantal dingen ter sprake kwamen die ik niet echt van belang vindt en een stukje over hun proef met adsl2 ...

Het was allemaal prima gegaan en iedereen was tevreden quote: "De resultaten van de proef zijn uitstekend. Tester Peter Hilhorst uit Utrecht, een ervaren en veeleisende internetgebruiker, is zeer tevreden". Ben die gast eens gaan zoeken op het internet en hij blijkt zijn eigen webpage te hebben maar jammer genoeg totaal niet over zijn ervaringen met adsl2 (leuke foto van hem btw (damn)).

Kan iemand wel iets zinnigs zeggen over quicknet en adsl2 ... andere testers misschien ? Ik hoop het want kan het eerlijk gezegd niet uitstaan dat ik nog 55 moet betalen voor mijn 8/1 abbo (gelukkig moet ik nog maar tot eind maart).

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:40:
Weet iemand misschien of Quicknet bepaalde poorten heeft afgesloten? Ik ben aan het overwegen om ADSL via Quicknet te nemen maar ik wil daarbij wel een VPN-tool kunnen gebruiken ;)
Poort 25 is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 14:43
Ik ben al een tijdje lid van de Quicknet-club Large (1024/512) abo via BBned. Alleen zit ik nog steeds op de oude snelheid voor 26,- terwijl nieuwe abo's nu rond de 5120/1024 krijgen.

Op dit moment laat Quicknet hun bestaande klanten behoorlijk in de kou staan en zijzeggen dat dit aan BBned ligt omdat dit hun acties zijn.

Weet iemand hier iets meer van?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbvo!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01-2023
Hootie schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:31:
Ik ben al een tijdje lid van de Quicknet-club Large (1024/512) abo via BBned. Alleen zit ik nog steeds op de oude snelheid voor 26,- terwijl nieuwe abo's nu rond de 5120/1024 krijgen.

Op dit moment laat Quicknet hun bestaande klanten behoorlijk in de kou staan en zijzeggen dat dit aan BBned ligt omdat dit hun acties zijn.

Tja, ik zit precies in hetzelfde schuitje. Heb al anderhalf jaar Large (1024/512) voor € 26,- en nog steeds geen snelheidsverhoging. Ik heb afgelopen december al eens gebeld wat er gaat gebeuren. Bij de Quicknet helpdesk vertelden ze mij dat ik "binnenkort" ook die hoge snelheid kan krijgen, maar dan alleen als ik weer een contract voor een jaar afsluit. Nu kan ik nog per maand opzeggen omdat mijn eerste jaar al voorbij is, maar als ik 5 Mbit wil moet ik me dus weer voor een jaar vastleggen. Ik zou een brief krijgen met een jaarcontractvoorstel voor de 5120/1024 snelheid, maar we zijn inmiddels drie maanden verder en ik heb nog niets ontvangen.

Quicknet is voordelig als je er als nieuwe klant binnenkomt, maar zodra je binnen bent is elke poging tot klantenbinding verdwenen. Ze zijn gewoon net zo zakelijk als de andere providers. Zij snappen namelijk ook wel dat als je nu 1 Mbit hebt en die 5 Mbit wil voor 26 euro, je de keus hebt om je bij Quicknet weer voor een jaar vast te leggen, of naar een andere provider over te stappen. Maar daar zit je natuurlijk ook weer het eerste jaar vast.

Er wórden wel vebeteringen doorgevoerd voor nieuwe klanten die ook ook voor bestaande klanten gelden, maar dat zijn hoofdzakelijk dingen waar je niet echt op zit te wachten, bv: grotere e-mailboxen, meer homepageruimte, iets groter downloadquotum voor de newserver etc. Dat laatste is ook een nadeel dat er niet was toen ik het abonnement afsloot: een downloadlimiet voor de newsserver. Quicknet is één van de weinige providers waar een quotum voor de newsserver geldt.

Toen ik bij Quicknet kwam was ik best tevreden, maar zodra je binnen bent wordt je helemaal uitgeknepen. Op zich krijg je wel een een goede internetverbinding met een lage ping en zo, maar toch heb je het gevoel dat ze geen enkele moeite doen om bestaande klanten te houden. Waarschijnlijk krijgen de managers daar alleen bonussen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Yep helemaal mee eens ... ik zit nog steeds voor 55 euro met een 8/1 verbinding maar gelukkig kan ik eind maart opzeggen. Caiway 39 euro voor een 12/1 verbinding of Wanadoo 20/1 voor 23 euro zijn mijn alternatieven ... lol

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27
Sinds zeer recent ben ik ook quicknet lid.

Zeer tevreden, zit via tiscali en idd geen last van het 10% overhead probleem wat je bij bbned wel hebt. (oude demon klant)
Heb 3072/1024 genomen... Toen ik 2 weken na mijn aanvraag weer eens op de quicknet site keek was de aanbieding ineens tijdelijk 50??/1024 geworden.... sta je toch even te kijken...maar ja, er moet iets te zeuren overblijven nietwaar... ;-)

Erg tevreden dus, aanvraag snel afgehandeld en alles werkte gelijk bij het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Merk trouens wel dat ik nooit hoger kom dan 2700/650.... en tis nu toch niet echt piekuren..... upload schiet ook regelmatig onder de 250..... :|

zucht.. naja, de modem zit ook gewoon via het telefoon contact ingeplugd en niet direct op het isra punt aangesloten (te lastige locatie in mij huisje.... zou dit het kunnen zijn dat ik minder haal dan theoretisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d_marf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:09:
Merk trouens wel dat ik nooit hoger kom dan 2700/650.... en tis nu toch niet echt piekuren..... upload schiet ook regelmatig onder de 250..... :|

zucht.. naja, de modem zit ook gewoon via het telefoon contact ingeplugd en niet direct op het isra punt aangesloten (te lastige locatie in mij huisje.... zou dit het kunnen zijn dat ik minder haal dan theoretisch mogelijk?
Behaalde snelheid en lijnsnelheid zit al 15% verschil in ongeveer. Daarnaast moet je je niet blindstaren op de 1024kbps upstream, dat is meer gemiddeld 800 ongeveer. De standaard gaat ook tot 832kbps officieel zelfs.

Dus neem 800kbps = 80kByte/s (-15%, delen door 10 voor gemak) = 640kbps inderdaad effectieve upload.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:26:
[...]

Behaalde snelheid en lijnsnelheid zit al 15% verschil in ongeveer. Daarnaast moet je je niet blindstaren op de 1024kbps upstream, dat is meer gemiddeld 800 ongeveer. De standaard gaat ook tot 832kbps officieel zelfs.

Dus neem 800kbps = 80kByte/s (-15%, delen door 10 voor gemak) = 640kbps inderdaad effectieve upload.
Dat vreesde ik al ja, toch bedankt voor je duidelijke technische onderbouwing.
Toch jammer dat ze er mee blijven adverteren, alhoewel ze weten dat je het never nooit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d_marf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:21:
[...]

Dat vreesde ik al ja, toch bedankt voor je duidelijke technische onderbouwing.
Toch jammer dat ze er mee blijven adverteren, alhoewel ze weten dat je het never nooit gaat halen.
Je kijkt als klant naar de 'behaalde effectieve snelheid' en je koopt een ADSL verbinding met een bepaalde lijnsnelheid. Dus die 15% moet je er zelf al even vanaf halen. BaByXL geeft op een 4096 verbinding bijvoorbeeld altijd 4480kbps om zo te compenseren hiervoor op de downstream, upstream of een wide-open (8064) gaat dit natuurlijk niet.

Dat ISP's die 1024kbps upstream voor ADSL1 adverteren als jaren met een *-etje erbij is helaas zo. Je kan het halen met juiste modem combinatie op de apparatuur op de centrale als je lijn het toelaat, maar 800kbps is heel normaal gemiddeld inderdaad. Als er één ISP wel met 1024kbps adverteert en de andere zouden dat niet doen gaat iedereen naar die ene ISP. Dus iedereen doet het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Merk trouwens wel een soort van vertraging in de verbinding en dan niet alleen tijdens de piekuren, een beetje het kabel internet principe zeg maar.... buffer volladen, downloaden, stoppen, buffer volladen, downloaden... enz....

Het is lastig aan te tonen, maar qua gebruik voelt het wel zo aan en dat had ik niet toen ik viaDemon op het BBned netwerk was aangesloten. Niet helemaal soepel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Medium abon. al opgezegd en heb ze al meerdere keren gebeld over de modem. Ze zouden me een brief toesturen. Dat was 2 weken geleden en heb nog niets van ze gezien. Krijg ik nu een boete vanwege het niet op tijd sturen van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:01:
Heb mijn Medium abon. al opgezegd en heb ze al meerdere keren gebeld over de modem. Ze zouden me een brief toesturen. Dat was 2 weken geleden en heb nog niets van ze gezien. Krijg ik nu een boete vanwege het niet op tijd sturen van de modem?
Normaal gesproken als een abonnement wordt beëndigd, gaat er automatische een bevestiging opzegging en kort daaropvolgend instructies voor het retourneren van het modem.

Heb je al wel een bevestiging dat je abonnement is beëindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een brief van wanneer mijn abon beeindigd (28-2) wordt heb ik gekregen. Daarna heb ik geen brieven meer gehad.

Dit heb ik 2x duidelijk gemaakt aan de helpdesk, maar nog steeds geen brief voor retourneren van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb ook nooit zo'n brief met opstuurinstructies ontvangen, wel eentje dat mijn abo isbeeindigd.... Ik moet wel zeggen dat ik nooit de moeite heb genomen om ze daarover in te lichten. Op de FAQ van de website stond duidelijk dat je een brief met instructies van ze krijgt. Daar wacht ik dan ook geduldig op. Ik bewaar de modem gewoon netjes en als ik die brief ooit nog eens krijg dan stuur ik 'm gewoon op.

[ Voor 12% gewijzigd door Apie! op 19-03-2006 11:02 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn opzoek naar een nieuwe ADSL provider, momenteel hebben we nog Tweakdsl (512@256) maar zodra onze nieuwe ADSL lijn werkt zeggen we die op.

We hebben diverse providers bekeken en uiteindelijk blijven er voor ons 2 over, 1 daarvan is Quicknet, en de ander is KPN IPB, bij beide zouden we dan een 3Mbit verbinding nemen.

Punten die mij bij Quicknet opvielen:
- Schijnbaar boven gemiddelde service, gisteren 1 keer gebeld en direct iemand aan de telefoon.
- Goede prijzen voor geleverde product.
- Geen automatische upgrade wanneer "de" snelheden worden verhoogt, ook geen aanpassing van abbonements geld.
- Beperkte Newsserver download, voor de rest wel FUP.
- Geen aansluitkosten, wel afsluitkosten.
- Bruikleen modem Cppoerjet 810.

Nu is mijn vraag, als wij geen Quicknet nemen maar KPN IPB betalen we globaal per maand 10 euro meer, is dat naar jullie mening z'n geld waard?

De verwacht voordelen van KPN IPB t.o.v. Quicknet zijn:
- Snellere oplevering van abbo.
- Wel automatische upgrade naar hogere snelheden.
- Nog betere service??
- Experia box, (router) wodt geleverd met 54 Mb WIFI en 54 Mb USB WIFI kaart, momenteel hebben wij een dubieuze 11 Mb SWEEX WLAN router/usb combi.
- Experia box kent een USB2.0 aansluiting voor printer/USB HD
- Geen beperking t.a.v. Newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 07:12
Vanwege de grote toestroom van aanvragen voor IPB verwacht ik dat de oplevering daarvan langer op zich laat wachten dan van Quicknet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
[quote]Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:53:

- Geen aansluitkosten, wel afsluitkosten.
quote]

volgens mij is dit alleen als je binnen je abo opzegt, ik kan me tenminste niet herinneren dat ik moet betalen als ik na mijn abo periode wegga bij quicknet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:31
Hootie schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:31:

jpbvo! schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:48:
[...]

Tja, ik zit precies in hetzelfde schuitje. Heb al anderhalf jaar Large (1024/512) voor € 26,- en nog steeds geen snelheidsverhoging. Ik heb afgelopen december al eens gebeld wat er gaat gebeuren. Bij de Quicknet helpdesk vertelden ze mij dat ik "binnenkort" ook die hoge snelheid kan krijgen, maar dan alleen als ik weer een contract voor een jaar afsluit. Nu kan ik nog per maand opzeggen omdat mijn eerste jaar al voorbij is, maar als ik 5 Mbit wil moet ik me dus weer voor een jaar vastleggen. Ik zou een brief krijgen met een jaarcontractvoorstel voor de 5120/1024 snelheid, maar we zijn inmiddels drie maanden verder en ik heb nog niets ontvangen.

Quicknet is voordelig als je er als nieuwe klant binnenkomt, maar zodra je binnen bent is elke poging tot klantenbinding verdwenen. Ze zijn gewoon net zo zakelijk als de andere providers. Zij snappen namelijk ook wel dat als je nu 1 Mbit hebt en die 5 Mbit wil voor 26 euro, je de keus hebt om je bij Quicknet weer voor een jaar vast te leggen, of naar een andere provider over te stappen. Maar daar zit je natuurlijk ook weer het eerste jaar vast.

Er wórden wel vebeteringen doorgevoerd voor nieuwe klanten die ook ook voor bestaande klanten gelden, maar dat zijn hoofdzakelijk dingen waar je niet echt op zit te wachten, bv: grotere e-mailboxen, meer homepageruimte, iets groter downloadquotum voor de newserver etc. Dat laatste is ook een nadeel dat er niet was toen ik het abonnement afsloot: een downloadlimiet voor de newsserver. Quicknet is één van de weinige providers waar een quotum voor de newsserver geldt.

Toen ik bij Quicknet kwam was ik best tevreden, maar zodra je binnen bent wordt je helemaal uitgeknepen. Op zich krijg je wel een een goede internetverbinding met een lage ping en zo, maar toch heb je het gevoel dat ze geen enkele moeite doen om bestaande klanten te houden. Waarschijnlijk krijgen de managers daar alleen bonussen voor nieuwe klanten.
Ik zat in hetzelfde schuitje als jullie. Sinds 1 juni vorig jaar had ik QuickNet Large 2048/1024 voor € 26,- per maand. De acties voor nieuwe abonnees werden steeds heftiger. Van 3072 tot uitendelijk (nu dus) zelfs 5120. Er was zelfs een tijd dat een iemand met een Medium pakket voor € 5,- minder per maand, de dubbele snelheid van mij had. Toen vond ik het mooi geweest en heb ik ze eerst een vriendelijke mail beloofd. Eind van het jaar werd mij een snelheidsverhoging beloofd. Die kwam er uiteraard niet. Toen nogmaals een mail gestuurd en weer werd ik aan het lijntje gehouden. Ze bleven maar zeggen dat de snelheden actiematig zijn. Ik kreeg daar zelfs een brief over toegestuurd. Toen werd ik zo boos dat ik een nog steeds redelijk vriendelijke getinte brief heb toegestuurd met daarin al mijn bezwaren en simpelweg geëist dat ze mij óf een goed aanbod zouden doen om meer snelheid te krijgen voor een klein bedrag extra (mijn enige optie was € 55,-/maand voor 8192!) óf dat mijn snelheid gelijk werd getrokken met die van nieuwe abonnees. Dat heeft geholpen en een week later merkte ik dat Newsleecher ineens ruim over de 500kB/s ging. Nog een week later kreeg ik een schijnheilige brief dat ze zoiets al van plan waren maar dat het nu "alvast" geregeld is. Succes! ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Jeej, ik heb eindelijk een brief met instructies voor het terugsturen van het modem ontvangen \o/
...

Plak de sticker op het pakket en bied deze, binnen 7 dagen na beëindiging van uw abonnement, aan op het postkantoor.

...
M'n abo is per 31 december '05 opgezegd en deze brief dateert van 4 april '06.

Binnen 7 dagen... 8)7

Wel rielekst dat ik een antwoordnummer van ze krijg zodat ik niet voor de verzendkosten opdraai :Y)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de brief gisteren gekregen! Ze zijn misschien wakker geworden!

My abon. was op 28-2 beeindigd.

Mijn brief staat binnen 10 werkdagen. Het staat niet dat je de kabels & splitter mee moet sturen. Mag je dat wel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

kabels (mu.v. modem USB kabel) en splitter zijn toch het gratis starters pakket?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bestaande klanten. Volgens mij is de kunst niet zozeer om nieuwe klanten bij de voordeur binnen te halen maar om bestaande klanten bij de achterdeur vast te houden, maar dat lijkt ze bij Quicknet niet te interesseren.

Na bijna 2 jaar een Midi abo, en tevreden tot voor kort, heb ik recent maar opgezegd. Ik zou namelijk een nieuw jaarcontract moeten aangaan om van de nieuwe snelheden te profiteren! Ja daaaag, dat dacht ik dus niet.

Heb ze dat ook geschreven: Niet zeiken, gewoon hogere snelheid en anders ben ik weg. Nou, geen reactie, dus ... binnenkort Wanadoo ADSL family (geen telefonie, teveel ellende), ca 500meter van wijkcentrale: dat is pas snel meneer Quicknet, en maar voor een pietsie meer.

Surf nu effe met de buren mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de reden waarom ik gestopt ben bij Quicknet. Zij deden niets voor de bestaande klanten!

Nu zit ik bij 12move, heb een VOIP multiport modem gekregen (weliswaar +30 Euro), de Zyxel 2602H en ben maar 14 Euro in de maand kwijt! :+ In mijn omgeving is Quicknet = Tiscali provider (12Move).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Inderdaad voor de bestaande klanten zijn ze niet echt lekker bezig was/ben dit dus ook aardig zat ik maar eens bellen ... (zit nu op een 8/1 abbo voor 55 euro)

Aardig gast aan de lijn (niets dan lof over hun supportdesk trouwens) verhaal uitgelegd dat ik mijn abbo in verhouding tot andere isp niet meer van deze tijd vond en ik een downgrade wilde maar wel met/naar die actie snelheden van nu natuurlijk (5/1 voor 26 euro). Was geen probleem kon zelfs telefonische ... totdat ik vertelde dat ik via BBned een verbinding bij hun had.

Kreeg te horen dat BBned erbij hun "uit gaat" en dat ze via dit netwerk geen verbindingen meer opleveren was zelfs zo dat ze het niet voor elkaar krijgen om bij BBned een up- of downgrade te bewerkstelligen ... wtf 'en nu was mijn vraag' ... zei de medewerker eerlijk de enige optie voor U is om naar een andere isp te gaan ... tering heb ik weer zeg. Ze leveren nu alleen nog maar via Tiscali.

Kunnen hun natuurlijk ook niets aan doen maar ik zit er mooi mee. Geluk voor mij dat ik eind dit jaar ga verhuizen naar een adres waar Wanadoo ADSL beschikbaar is 20/1 voor 30 euro met telefonie erbij dacht ik ... EN ... Quicknet via Tiscali is daar ook beschikbaar !!! Maar ga natuurlijk niet 120 euro voor een verhuizing betalen en dan nog eens met een 5/1 abbo zitten terwijk dat voor een paar euro meer een 20/1 abbo kan zijn. Naja goed guess gewoon pech voor mij ...

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chief_B schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:07:
Inderdaad voor de bestaande klanten zijn ze niet echt lekker bezig was/ben dit dus ook aardig zat ik maar eens bellen ... (zit nu op een 8/1 abbo voor 55 euro)

Aardig gast aan de lijn (niets dan lof over hun supportdesk trouwens) verhaal uitgelegd dat ik mijn abbo in verhouding tot andere isp niet meer van deze tijd vond en ik een downgrade wilde maar wel met/naar die actie snelheden van nu natuurlijk (5/1 voor 26 euro). Was geen probleem kon zelfs telefonische ... totdat ik vertelde dat ik via BBned een verbinding bij hun had.

Kreeg te horen dat BBned erbij hun "uit gaat" en dat ze via dit netwerk geen verbindingen meer opleveren was zelfs zo dat ze het niet voor elkaar krijgen om bij BBned een up- of downgrade te bewerkstelligen ... wtf 'en nu was mijn vraag' ... zei de medewerker eerlijk de enige optie voor U is om naar een andere isp te gaan ... tering heb ik weer zeg. Ze leveren nu alleen nog maar via Tiscali.

Kunnen hun natuurlijk ook niets aan doen maar ik zit er mooi mee. Geluk voor mij dat ik eind dit jaar ga verhuizen naar een adres waar Wanadoo ADSL beschikbaar is 20/1 voor 30 euro met telefonie erbij dacht ik ... EN ... Quicknet via Tiscali is daar ook beschikbaar !!! Maar ga natuurlijk niet 120 euro voor een verhuizing betalen en dan nog eens met een 5/1 abbo zitten terwijk dat voor een paar euro meer een 20/1 abbo kan zijn. Naja goed guess gewoon pech voor mij ...
Op je nieuwe adres kan je dus ook 5/1 bij Quicknet bestellen en je huidige adres gewoon opzeggen, heb je ook geen verhuis kosten immers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb precies dezelfde ervaring als jullie. Heb de helpdesk heel lang lopen 'stalken' met de vraag wanneer ze ADSL2 zouden gaan introduceren. Dit kon niemand zeggen, maanden niet. Toen een opzegbrief gestuurd en na een week gebeld of hij was aangekomen. Was nog niet verwerkt en de medewerker vertelde mij dat ik via het service menu een nieuwe jaarcontract was aangegaan op een dag dat ik in Berlijn zat en me dus helemaal niet met Quicknet bezighield. Discussie van een kwartier later hing ik maar op nadat ik hem heb verteld dat het onzin was.

De week daarop nogmaals gebeld en jawel: 'Sorry meneer, u heeft de 5/1 upgrade gehad en het systeem gaf aan dat dit via het service menu is gegaan. De upgrade was gratis en u heeft geen nieuwe jaarabonnement'.

Nu ben ik een gelukkige Wanadoo Family man met een cleane, goedkopere 20/1 lijn (2,17 MB/sec). Heb de Livebox in bridge, maar ga denk ik een ST 716 kopen met VOIP. Of een ST 546 en een los Zyxel VOIP kastje.

Adios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest modem + compleet toebehoren opsturen (staat in de brief).

Bij mijn laatste afschrijving hebben ze 60 Euro afgeschreven of te wel afsluitkosten was voor mij: 60 - 21 = 39 Euro! Ik was meer dan 1 jaar lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
Ik ben tevreden over Quicknet, heb een Large abo. Ze hebben me 2 keer geupgrade zonder dat ik hoefde te bellen :) Heb dus nu een 5/1 Mbit verbinding. Alleen vraag ik me af wanneer ze met ADSL2 beginnen, ben nu bezig met het orienteren op een andere aanbieder (TweakDSL, SpeedXS, Telebyte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Hey even een korte vraag aangezien ik thuis geen connectie meer krijg Ik heb van alles al geprobeerd gereset etc maar ik krijg hem niet meer online.... Het gekke is als ik een crosslink kabel tussen de modem en de pc hang dat hij helemaal niks ziet..... "Netwerk kabels niet aangesloten"

Hoort dit of is er echt iets mis..... Ik heb de helpdesk algeprobeerd maar die zijn maar tot 5 uur open in het weekend... en aangezien ik niet 24/dag thuis zit waren ze dus gesloten.... Het is al vanaf zaterdagmiddag.... Verder niks vreemds gedaan de pc stond gewoon aan... niks downloaden ofzo.

Het gaat om een quicknet 810 modem.... Alleen het powerledje brand groen en het ethernet lampje oranje.... verder nada

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
1. kijken of je LAN wel is ingeschakeld op je PC
2. andere kabel proberen
3. ander modem?

suc6 i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over m'n XXL abo (8mbit) maar vind €55 toch wel te duur worden vergeleken met andere providers nu.

was even op de site van Quicknet wezen kijken: de XL en XXL abos bestaan niet eens meer? 8)7
ik ga ook maar eens informeren voor een downgrade of zelfs opzegging.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Als je verbinding via BBnet loopt kunnen ze niets voor je doen anders kan je naar de 5/1 voor 26 euro das mij verteld iedergeval ... ik zit via BBnet :(

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Chief_B schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:02:
Als je verbinding via BBnet loopt kunnen ze niets voor je doen anders kan je naar de 5/1 voor 26 euro das mij verteld iedergeval ... ik zit via BBnet :(
BBneD, maar stap anders over naar Wanadoo.9.9.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tja, als ik voor hetzelfde geld een 20mbit lijn kan nemen bij Wanadoo is de keuze snel gemaakt. Ik koos voor Quicknet toendertijd vooral omdat je bij hun maandelijks kan opzeggen, en ik denk dat die tijd nu gekomen is om daar gebruik van te maken.

@fb_slim: bij jou is de telco-telco overstap (van quicknet naar wanadoo) dus goed verlopen neem ik aan? Dat stelt me enigzins gerust, want ik was vorig jaar 1 van de "testers" voor het ADSL2+ netwerk, uiteindelijk heb ik niks getest, omdat ze het technisch niet konden realiseren. Ik heb toen bijna 2 maanden zonder internet gezeten wil dat nooit meer meemaken. (elke dag de helpdesk bellen :r en vingertjes wijzen naar KPN heen en weer)

[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 25-05-2006 01:25 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Nee ik ben nog niet overgestapt omdat wanadoo hier niet te krijgen is dus met een migratie heb ik geen ervaring. Einde van het jaar ga ik verhuizen waar wanadoo & quicknet beschikbaar zijn twee keer raden welke ik neem ... alleen jammer dat ik nu een maand of acht 55 euro moet betalen omdat quicknet niets voor me kan doen omdat mijn verbinding nu via BBet(d) loopt.

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quicknet sucks!
ben niet overgestapt naar een andere omdat ik de klantenservice van Quicknet helemaal niks vond! Ik had bij hun adsl voor 2 jaar en ik zag alle leuke deals dat ze aan nieuwe mensen aanbieden, ik vroeg of ik ook een leuke deal kon krijgen maar dat was out of the question. abbonement opgezegd en ze hebben de lijn afgesloten en ik krijg nog steeds facturen van ze binnen!
ik ben naar speedlinq gegaan en ben nu weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf ook het 8mbit abonnement van quicknet en had ze al eens een mail gestuurd met de vraag of ze met dit 8mbit abbo nog wat gingen door middels een prijsverlaging of iets dergelijks omdat de verhouding met andere providers nogal scheef loopt.

Ik liet daarbij ook doorschemeren dat mijn (verplichte) jaar er op zat maar ik kreeg doodleuk alleen de mededeling dat als er wat nieuws zou zijn dit via een nieuwsbrief op de hoogte zal worden gebracht. En voorlopig zat er geen dergelijks nieuws aan te komen.

Ik heb weinig problemen met de internet verbinding van quicknet en was altijd positief over dit bedrijf. Maar gezien hun beleid t.o.v. hun bestaande klanten ben ik inmiddels niet zo positief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Terryb47 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:46:
@fb_slim: bij jou is de telco-telco overstap (van quicknet naar wanadoo) dus goed verlopen neem ik aan? Dat stelt me enigzins gerust, want ik was vorig jaar 1 van de "testers" voor het ADSL2+ netwerk, uiteindelijk heb ik niks getest, omdat ze het technisch niet konden realiseren. Ik heb toen bijna 2 maanden zonder internet gezeten wil dat nooit meer meemaken. (elke dag de helpdesk bellen :r en vingertjes wijzen naar KPN heen en weer)
Ik was geloof ik 1 a 2 uur offline, echt prima! No worries dus. De nieuwe firmware van de Livebox zorgt er voor dat de Livebox niet in bridge kan, dit postte iemand in dat topic, dus niet upgraden en meteen in bridge zetten is mijn advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:07
bedoel je met 'niet in bridge' dat jke er niet nog een router oid achter kan zetten?

Zo ja: de livebox neemt met die nieuwe firmware als local IP 192.168.1.1 aan, en de meeste routers ook. Nadat ik mijn router op 192.168.2.1 had gezet deed alles t weer perfecto.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Uchy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:22:
bedoel je met 'niet in bridge' dat jke er niet nog een router oid achter kan zetten?

Zo ja: de livebox neemt met die nieuwe firmware als local IP 192.168.1.1 aan, en de meeste routers ook. Nadat ik mijn router op 192.168.2.1 had gezet deed alles t weer perfecto.
Ik denk dat je router 192.168.1.10 aanneemt (i.i.g. de eerst mogelijk dhcp waarde). Als je hem in bridge zet gebruik je de routerfunctie van de Livebox niet meer, alleen het modem gedeelte en krijgt je router het WAN adres ipv een LAN adres van de Livebox, duidelijk?

Veel mensen vinden de router functie en het aantal connecties dat de Livebox kan maken niet ok, vandaar dat ze het modem vervangen of in bridge zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Hoi Mensen,

Waarschijnlijk een noob vraag maar het lukt me maar niet.
Ik heb dus ook sinds kort een abo van quicknet. Heb er een AD 810 bij gekregen. Deze draait nu dus in bridge. Echter wil ik graag de router functie aanzetten. Zodat ie extern(wan) gewoon het ip draait wat mijn pc nu krijgt en internet 192.168.1.3 oid. Ik krijg m wel zover dat ie in routed mode komt. Dus ik verwijder de huidige wan connectie. Maak een nieuwe. Ik kies dan LLC routed. Zet VCI netjes op 34. Tevens zet ik nat aan. Ook heb de ik de dns servers die ik eerst met ipconfig heb gevonden erin gezet. Daarna zet ik de interne dhcp server aan in de range 172.19.3.1 (schijnt standaard te zijn). Mijn pc zet ik dan op 172.19.3.1(met dhcp krijgt ie hetzelfde ip) tevens voer ik als standaard gateway het internet ip van de router in 172.19.3.2 en als dns voer ik de dns'en in die ik al eerder had gevonden. Tevens heb ik al geprobeerd in de dhcp server aan en uit te zetten dat de modem als dns server fungeert. Met beide werkt het niet. Neem aan trouwens wanneer de modem als dns fungeert dat ie die dan moet invullen bij dns server voor mijn lan kaart. Nu vraag ik me af of ik iets over het hoofd heb gezien? Want ik krijg namelijk wel netjes een ip van de dhcp in de router, maar internetten gaat niet? Alle firewall crap ed. staat uit.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Na de vorige "shenanigans" met het upgraden van de snelheid krijg ik deze week van quicknet keurig een brief thuisgestuurd dat mijn QN Large abbo wordt geupgrade naar een 6Mbit/1Mbit link (van een 5Mbit/1Mbit link) voor dezelfde prijs per maand. Dit maal zelfs zonder dat er eerst voor nieuwe abbonees snellere links worden aangeboden. kortom, chapeau QN, geleerd van fouten in het verleden. Nu nog ADSL2 voor jullie klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met quicknet.

1. Quicknet had vergeten onze ADSL aanvraag in behandeling te nemen, zodat de oplevering pas in december plaatsvond ipv in oktober. Omdat Versatel, waar we vandaan kwamen, wel keurig de verbinding had afgesloten, hebben behoorlijke tijd zonder adsl verbinding gezeten.
En nee, we gaan niet versneld de vebinding opleveren omdat "jullie op een aanbieding hebben gereageerd".
Zowel mijn vrouw als ik hebben een eenmanszaak. Geen ADSL is behoorlijk dodelijk. Quicknet's response is dat er dan maar voor een zakelijke aansluiting gekozen moest zijn.

2. Om de haverklap ligt de verbinding er uit. Bellen naar de helpdesk - nemen wel snel op - om tot
vervelens toe de "reset" te doen. Vanachter hun telefoon kunnen ze remote "de verbinding resetten " tot het adsl - lampje op het modem bij ons weer gaat branden. Weet nog steeds niet wat ze dan precies deden maar zou wel "slecht voor hun apparatuur zijn"

3. Als in de zomervakantie de verbinding eruit ligt ben je helemaal zuur; door "de vakantiedrukte (???? )" heeft bij ons acht dagen de verbinding eruit gelegen. Uiteraard VERDOMD quicknet de dagen dat er geen verbinding is te storneren op hun automatisch afschrijving.

4. We hebben sinds oktober 2006 adsl van KPN en :*) 100 % uptime !! :*) ondanks het feit dat quicknet de oorzaak van haar miserabele prestaties steevast aan het netwerk van de KPN wijt.

5. We hadden een jaarcontract en hebben een vol jaar betaald ondanks de dubbele kosten en het feit dat Quicknet bij lange na niet alle dagen adsl heeft geleverd. Desalniettemin rekent Quicknet ons nu een boete voor het vervroegd opstappen, jaha, "CONTRACTBREUK", dit ondanks het feit dat we feitelijk al een jaar aan hun vast zitten als je de periode meerekent die we zonder internet hebben doorgebracht omdat quicknet vergeten was de adsl verbinding over te pakken van onze vorige provider. En oh ja, zonder waarschuwing sturen ze een dubieus incassobureau om dit soort bedragen te innen.

Quicknet??? Dacht het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 20-07-2007 23:59 . Reden: Eventjes iets genuanceerdere tekst geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:08
Ik heb erg goede ervaringen met Quicknet :)
Erg betrouwbare verbinding en een goede helpdesk (tenzij je op de Mac zit)

Ik heb 1x problemen gehad met m'n verbinding, maar dat bleek achteraf te komen door een of andere corrupte Windows Update ofzo. Aangezien het op alle computers behalve m'n Powerbook was, waren we daar ook redelijk snel achter :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste lijns support van quicknet is inderdaad goed. Daar komen ze met tests van de consumentenbond enzo ook mooi mee voor de dag. Zo zijn we er ingetuind.

Maar als ze je bij hun mooi opgetuigde receptie niet meer kunnen helpen met olie bijvullen en banden pompen, en je een beroep moet doen op hun werkplaats, kan je beter aankloppen bij een ander.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste