[Quicknet] ervaringen?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tja, als ik voor hetzelfde geld een 20mbit lijn kan nemen bij Wanadoo is de keuze snel gemaakt. Ik koos voor Quicknet toendertijd vooral omdat je bij hun maandelijks kan opzeggen, en ik denk dat die tijd nu gekomen is om daar gebruik van te maken.

@fb_slim: bij jou is de telco-telco overstap (van quicknet naar wanadoo) dus goed verlopen neem ik aan? Dat stelt me enigzins gerust, want ik was vorig jaar 1 van de "testers" voor het ADSL2+ netwerk, uiteindelijk heb ik niks getest, omdat ze het technisch niet konden realiseren. Ik heb toen bijna 2 maanden zonder internet gezeten wil dat nooit meer meemaken. (elke dag de helpdesk bellen :r en vingertjes wijzen naar KPN heen en weer)

[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 25-05-2006 01:25 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

Nee ik ben nog niet overgestapt omdat wanadoo hier niet te krijgen is dus met een migratie heb ik geen ervaring. Einde van het jaar ga ik verhuizen waar wanadoo & quicknet beschikbaar zijn twee keer raden welke ik neem ... alleen jammer dat ik nu een maand of acht 55 euro moet betalen omdat quicknet niets voor me kan doen omdat mijn verbinding nu via BBet(d) loopt.

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quicknet sucks!
ben niet overgestapt naar een andere omdat ik de klantenservice van Quicknet helemaal niks vond! Ik had bij hun adsl voor 2 jaar en ik zag alle leuke deals dat ze aan nieuwe mensen aanbieden, ik vroeg of ik ook een leuke deal kon krijgen maar dat was out of the question. abbonement opgezegd en ze hebben de lijn afgesloten en ik krijg nog steeds facturen van ze binnen!
ik ben naar speedlinq gegaan en ben nu weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf ook het 8mbit abonnement van quicknet en had ze al eens een mail gestuurd met de vraag of ze met dit 8mbit abbo nog wat gingen door middels een prijsverlaging of iets dergelijks omdat de verhouding met andere providers nogal scheef loopt.

Ik liet daarbij ook doorschemeren dat mijn (verplichte) jaar er op zat maar ik kreeg doodleuk alleen de mededeling dat als er wat nieuws zou zijn dit via een nieuwsbrief op de hoogte zal worden gebracht. En voorlopig zat er geen dergelijks nieuws aan te komen.

Ik heb weinig problemen met de internet verbinding van quicknet en was altijd positief over dit bedrijf. Maar gezien hun beleid t.o.v. hun bestaande klanten ben ik inmiddels niet zo positief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Terryb47 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:46:
@fb_slim: bij jou is de telco-telco overstap (van quicknet naar wanadoo) dus goed verlopen neem ik aan? Dat stelt me enigzins gerust, want ik was vorig jaar 1 van de "testers" voor het ADSL2+ netwerk, uiteindelijk heb ik niks getest, omdat ze het technisch niet konden realiseren. Ik heb toen bijna 2 maanden zonder internet gezeten wil dat nooit meer meemaken. (elke dag de helpdesk bellen :r en vingertjes wijzen naar KPN heen en weer)
Ik was geloof ik 1 a 2 uur offline, echt prima! No worries dus. De nieuwe firmware van de Livebox zorgt er voor dat de Livebox niet in bridge kan, dit postte iemand in dat topic, dus niet upgraden en meteen in bridge zetten is mijn advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 07:49
bedoel je met 'niet in bridge' dat jke er niet nog een router oid achter kan zetten?

Zo ja: de livebox neemt met die nieuwe firmware als local IP 192.168.1.1 aan, en de meeste routers ook. Nadat ik mijn router op 192.168.2.1 had gezet deed alles t weer perfecto.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Uchy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:22:
bedoel je met 'niet in bridge' dat jke er niet nog een router oid achter kan zetten?

Zo ja: de livebox neemt met die nieuwe firmware als local IP 192.168.1.1 aan, en de meeste routers ook. Nadat ik mijn router op 192.168.2.1 had gezet deed alles t weer perfecto.
Ik denk dat je router 192.168.1.10 aanneemt (i.i.g. de eerst mogelijk dhcp waarde). Als je hem in bridge zet gebruik je de routerfunctie van de Livebox niet meer, alleen het modem gedeelte en krijgt je router het WAN adres ipv een LAN adres van de Livebox, duidelijk?

Veel mensen vinden de router functie en het aantal connecties dat de Livebox kan maken niet ok, vandaar dat ze het modem vervangen of in bridge zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Hoi Mensen,

Waarschijnlijk een noob vraag maar het lukt me maar niet.
Ik heb dus ook sinds kort een abo van quicknet. Heb er een AD 810 bij gekregen. Deze draait nu dus in bridge. Echter wil ik graag de router functie aanzetten. Zodat ie extern(wan) gewoon het ip draait wat mijn pc nu krijgt en internet 192.168.1.3 oid. Ik krijg m wel zover dat ie in routed mode komt. Dus ik verwijder de huidige wan connectie. Maak een nieuwe. Ik kies dan LLC routed. Zet VCI netjes op 34. Tevens zet ik nat aan. Ook heb de ik de dns servers die ik eerst met ipconfig heb gevonden erin gezet. Daarna zet ik de interne dhcp server aan in de range 172.19.3.1 (schijnt standaard te zijn). Mijn pc zet ik dan op 172.19.3.1(met dhcp krijgt ie hetzelfde ip) tevens voer ik als standaard gateway het internet ip van de router in 172.19.3.2 en als dns voer ik de dns'en in die ik al eerder had gevonden. Tevens heb ik al geprobeerd in de dhcp server aan en uit te zetten dat de modem als dns server fungeert. Met beide werkt het niet. Neem aan trouwens wanneer de modem als dns fungeert dat ie die dan moet invullen bij dns server voor mijn lan kaart. Nu vraag ik me af of ik iets over het hoofd heb gezien? Want ik krijg namelijk wel netjes een ip van de dhcp in de router, maar internetten gaat niet? Alle firewall crap ed. staat uit.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Na de vorige "shenanigans" met het upgraden van de snelheid krijg ik deze week van quicknet keurig een brief thuisgestuurd dat mijn QN Large abbo wordt geupgrade naar een 6Mbit/1Mbit link (van een 5Mbit/1Mbit link) voor dezelfde prijs per maand. Dit maal zelfs zonder dat er eerst voor nieuwe abbonees snellere links worden aangeboden. kortom, chapeau QN, geleerd van fouten in het verleden. Nu nog ADSL2 voor jullie klanten ;)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met quicknet.

1. Quicknet had vergeten onze ADSL aanvraag in behandeling te nemen, zodat de oplevering pas in december plaatsvond ipv in oktober. Omdat Versatel, waar we vandaan kwamen, wel keurig de verbinding had afgesloten, hebben behoorlijke tijd zonder adsl verbinding gezeten.
En nee, we gaan niet versneld de vebinding opleveren omdat "jullie op een aanbieding hebben gereageerd".
Zowel mijn vrouw als ik hebben een eenmanszaak. Geen ADSL is behoorlijk dodelijk. Quicknet's response is dat er dan maar voor een zakelijke aansluiting gekozen moest zijn.

2. Om de haverklap ligt de verbinding er uit. Bellen naar de helpdesk - nemen wel snel op - om tot
vervelens toe de "reset" te doen. Vanachter hun telefoon kunnen ze remote "de verbinding resetten " tot het adsl - lampje op het modem bij ons weer gaat branden. Weet nog steeds niet wat ze dan precies deden maar zou wel "slecht voor hun apparatuur zijn"

3. Als in de zomervakantie de verbinding eruit ligt ben je helemaal zuur; door "de vakantiedrukte (???? )" heeft bij ons acht dagen de verbinding eruit gelegen. Uiteraard VERDOMD quicknet de dagen dat er geen verbinding is te storneren op hun automatisch afschrijving.

4. We hebben sinds oktober 2006 adsl van KPN en :*) 100 % uptime !! :*) ondanks het feit dat quicknet de oorzaak van haar miserabele prestaties steevast aan het netwerk van de KPN wijt.

5. We hadden een jaarcontract en hebben een vol jaar betaald ondanks de dubbele kosten en het feit dat Quicknet bij lange na niet alle dagen adsl heeft geleverd. Desalniettemin rekent Quicknet ons nu een boete voor het vervroegd opstappen, jaha, "CONTRACTBREUK", dit ondanks het feit dat we feitelijk al een jaar aan hun vast zitten als je de periode meerekent die we zonder internet hebben doorgebracht omdat quicknet vergeten was de adsl verbinding over te pakken van onze vorige provider. En oh ja, zonder waarschuwing sturen ze een dubieus incassobureau om dit soort bedragen te innen.

Quicknet??? Dacht het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 20-07-2007 23:59 . Reden: Eventjes iets genuanceerdere tekst geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik heb erg goede ervaringen met Quicknet :)
Erg betrouwbare verbinding en een goede helpdesk (tenzij je op de Mac zit)

Ik heb 1x problemen gehad met m'n verbinding, maar dat bleek achteraf te komen door een of andere corrupte Windows Update ofzo. Aangezien het op alle computers behalve m'n Powerbook was, waren we daar ook redelijk snel achter :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste lijns support van quicknet is inderdaad goed. Daar komen ze met tests van de consumentenbond enzo ook mooi mee voor de dag. Zo zijn we er ingetuind.

Maar als ze je bij hun mooi opgetuigde receptie niet meer kunnen helpen met olie bijvullen en banden pompen, en je een beroep moet doen op hun werkplaats, kan je beter aankloppen bij een ander.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste