[Quicknet] ervaringen?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:46
Apie! schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:42:
[...]

Ok, het is dus alleen voor nieuwe abo's, maar dat was te verwachten :) Ik ben wel erg benieuwd naar wat ze voor hun huidige abonnees gaan doen. Dus mochten jullie suggesties hebben : stuur ze naar de QN klantenservice.

Ik heb al een voorstel gedaan:

[...]
wat als ik nu als 8 mbit heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers.
Ik heb sinds vandaag adsl 8/1mbit van quicknet of course ;)
Ik zit 2000 meter volgens quicknet van centrale af.
Ik haal maar 400 - 450 kb/s ( wel af en toe 700 kb/s constant, maar was maar tijdelijk) :( upload is 70-80 kb/s ( ook te weinig )
Ik heb ook nog een ander probleem.
Als ik ga bellen valt de verbinding zo een 10 seconden weg en komt dan weer vrolijk terug.
heel raar.
Lijkt me dat er iets mis is met de splitter.. quicknet had het ook nog niet eerder gehoord..
Kan een splitter invloed hebben op de snelheid de ik haal?
En zijn er nog dingen die ik kan doen zodat ik sneller kan?
Alvast bedankt

ps. iemand toevallig ip van het modem bijdehand? ( copperhet allied data 810 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ip van het modem gevonden.. http://172.19.3.1/
Maar ik kan er niet op verbinden.. ( hij timed out )
Toch heb ik wel internet..
Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:24:
Beste Tweakers.
Ik heb sinds vandaag adsl 8/1mbit van quicknet of course ;)
Ik zit 2000 meter volgens quicknet van centrale af.
Ik haal maar 400 - 450 kb/s ( wel af en toe 700 kb/s constant, maar was maar tijdelijk) :( upload is 70-80 kb/s ( ook te weinig )
Ik heb ook nog een ander probleem.
Als ik ga bellen valt de verbinding zo een 10 seconden weg en komt dan weer vrolijk terug.
heel raar.
Lijkt me dat er iets mis is met de splitter.. quicknet had het ook nog niet eerder gehoord..
Kan een splitter invloed hebben op de snelheid de ik haal?
En zijn er nog dingen die ik kan doen zodat ik sneller kan?
Alvast bedankt

ps. iemand toevallig ip van het modem bijdehand? ( copperhet allied data 810 )
..ook te weinig... ;)

Je weet niet wat je gekocht hebt? ADSL is een 2-8Mbit verbinding met een maximale upstream van 1024Kbps. Kan dus allemaal lager zijn dan 8064/1024Kbps als je lijn het niet aankan. Dan is de enige remedie verhuizen, je kan dan hoog en laag springen. Overigens is een geschatte lijnlengte van 2000meter in de praktijk aan koperdraad lengte vaak 25 tot 50% langer. Dit is redelijk oplosbaar zie onder:

Maar goed, heel simpel ligt je probleem bij: je splitter of liever de plaatsing ervan.

..ls ik ga bellen valt de verbinding zo een 10 seconden weg.. Er zit een telefoonie toestel of apparaat (alarmcentrale, nummermelder etc) voor je splitter. Dus tussen je ISRA en je splitter in.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 10-03-2005 07:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

royjn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:12:
[...]

wat als ik nu als 8 mbit heb? :P
dan mag je wachten op ADSL2+ of naar het testgebied in Utrecht verhuizen :Y)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, heel simpel ligt je probleem bij: je splitter of liever de plaatsing ervan.
.
Bedoel je hierbij dat het ook de oorzaak kan zijn van de snelheden die ik haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
Nee, hij bedoelt dat dan je verbinding 10 sec uitvalt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig alles werkt nu feilloos :)
De splitter bleek niet op de goede plek te zitten omdat we de hoofd tel kabel in de muur al ooit hadden opgesplitst.
maar goed alles werkt nu lekker
ik zit 2000 meter er vanaf en ik haal 600-650 kb/s maximaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:44:
Ik heb het ip van het modem gevonden.. http://172.19.3.1/
Maar ik kan er niet op verbinden.. ( hij timed out )
Toch heb ik wel internet..
Iemand idee?
De modem die je hebt (Copperjet 810) heeft een ingebouwde router die je van quicknet niet mag benaderen. De modem dus ook niet. Ik heb er menig keren over gebeld omdat ik het belachelijk vindt, maar ze bieden geen mogelijkheid. 1 tip: update je firmware niet want het helpt niks en je "garantie" vervalt.

Verder mooie snelheid gezien je afstand vanaf de centrale!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Hehe, heb hier ook Quicknet (via Multikabel dan wel, alleen gaan ADSL maar Kabel)
Ben dik tevreden ermee :9
Heb een 2560 down en 512 up en k down gemiddeld via IE of FF met 300 KB/s.

offtopic:
Raar, via Bearshare haal heb ik zelfs met deze snelheid een 7.8 MB/s down gehaald >:)
Weet iemand hoe dit komt? Heb Motorola modem, maar niet ge-uncapt

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas QuickNet large aangevraagd. Ik heb nu @home breedband. Ik ben met name ontevreden over de max upload van @home (maar 512). Weet iemand wat ik kan halen qua upload met QuickNet in Venlo? Ik woon 1300 meter van de centrale. Upload van 1024 zal ik waarschijnlijk niet halen, maar haal ik wel over de 800?

Nog een vraagje: wat is het voordeel van je copperjet 810 als router instellen? En waarom mag dit niet van Quicknet?

Alvast bedankt voor de reply!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:35:
Ik heb pas QuickNet large aangevraagd. Ik heb nu @home breedband. Ik ben met name ontevreden over de max upload van @home (maar 512). Weet iemand wat ik kan halen qua upload met QuickNet in Venlo? Ik woon 1300 meter van de centrale. Upload van 1024 zal ik waarschijnlijk niet halen, maar haal ik wel over de 800?

Nog een vraagje: wat is het voordeel van je copperjet 810 als router instellen? En waarom mag dit niet van Quicknet?

die upload kan je wel halen hoor, zit zelf 1800 meter van de centrale af en ik haal gewoon 100KB up.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Hubert schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:31:
[...]

die upload kan je wel halen hoor, zit zelf 1800 meter van de centrale af en ik haal gewoon 100KB up.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit van je koperdraadje heh :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hoop ik dat de kwaliteit van de lijn goed is! :)
Heeft iemand ook een antwoord op mijn andere vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abbotje ruled. zit op 830 down stabiel en 100 kb/s strak up. me is satisfied.
in op private cs server zit ik tussen de 5 en 10 ping!
centrale staat naast de flat die ik bewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik heb de Large besteld dus ik haal sowieso niet meer dan 256kb/s. Maakt me ook niet zoveel uit, als ik maar een beetje de beloofde uploadsnelheid haal. Ik ben benieuwd als ik volgende wordt aangesloten :)
Iemand meer ervaringen in de omgeving Venlo? (ik heb ook nog geen antwoord op mijn 2e vraag :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45
Apie! schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:56:
[...]

dat is dan best lullig, want na het eerste jaar kom je er dan achter dat er helemaal geen 4Mbit abo bestaat. Dan mag je dus of downgraden naar 2Mbit of upgraden naar 8Mbit :/
Over een jaar liggen de prijzen van de abonnementen toch allemaal weer anders. De concurrentie is moordend op dit moment! Goed voor de consument!

Het is dus gewoon afwachten was ze over een jaar gaan doen. Ik verwacht dat ze het over een jaar allemaal zo laten zoals nu de actie is...Als ze dat namelijk niet doen zullen veel klanten overstappen naar concurrenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn007 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:40:
[...]

Over een jaar liggen de prijzen van de abonnementen toch allemaal weer anders. De concurrentie is moordend op dit moment! Goed voor de consument!

Het is dus gewoon afwachten was ze over een jaar gaan doen. Ik verwacht dat ze het over een jaar allemaal zo laten zoals nu de actie is...Als ze dat namelijk niet doen zullen veel klanten overstappen naar concurrenten...
Ik denk dat je gelijk hebt martijn007: je hebt nu dubbele snelheid voor een jaar, na een jaar kun je nog altijd overstappen naar een sneller abonnement. Waarschijnlijk worden de snelheden alsmaar hoger terwijl de prijs gelijk blijft. Nieuwe abonnees hebben altijd een streepje voor t.o.v. bestaande abonnees, dat is nu eenmaal zo. Niettemin een goede actie van Quicknet. Als de verbinding stabiel is en de snelheden voldoen aan mijn verwachtingen, dan zal ik er waarschijnlijk ook na 1 jaar lid van blijven. Wat de snelheden dan zijn, zien we dan wel weer (misschien landelijk ADSL2+? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:56:
[...]

De modem die je hebt (Copperjet 810) heeft een ingebouwde router die je van quicknet niet mag benaderen. De modem dus ook niet. Ik heb er menig keren over gebeld omdat ik het belachelijk vindt, maar ze bieden geen mogelijkheid. 1 tip: update je firmware niet want het helpt niks en je "garantie" vervalt.

Verder mooie snelheid gezien je afstand vanaf de centrale!!
Wilde hier even op reageren..
Ik had dus quicknet hierover gebeld en die beste man vertelde me dat ik wel gewoon in de modem mag kijken.
Je meot je ip even instellen in dezelfde range..
MAar goed als je eenmaal erin zit mag je bijna niks wijzigen puur info uitlezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik mijn startpakket thuis, dat is toch redelijk snel na exact 2 weken na aanmelding! Quicknet zette in de brief dat ik alvast de modem kon aansluiten, maar dat de verbinding pas 23 maart actief zou zijn. Ik kon echter al op internet, maar nu komt het: met nauwelijks de helft van de beloofde snelheid. Na een telefoontje met de helpdesk vonden ze het erg vreemd dat ik nu al online kon gaan. Toen ik de opmerking over de snelheid maakte, zei die kerel dat de lijn nog 'getraind' moet worden. Verder zei hij dat als de verbinding woensdag nog traag is, dat ik dan opnieuw met hun moest bellen.

Persoonlijk vind ik het frappant dat ik nu al online kon (4 dagen eerder dan in de brief staat), maar tegen halve snelheid. Heeft iemand dit al eens eerder gehoord of meegemaakt? Ik heb alles wel goed aangesloten (ook zonder splitter getest, met hetzelfde resultaat).

Graag reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Je kan online tegen halve snelheid; geldt dit voor zowel de upload als de download? Toen ik mijn QuickNet verbinding kreeg, leek deze ook maar op halve snelheid te draaien (downstream dan, upload was wel ok). Toen ik mijn oude modem weer installeerde draaide alles perfect. Misschien dat bij jou het probleem ook in het modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

Ik heb gister zaterdag dus mijn pakket gehad en natuurlijk gelijk aangesloten maar jammer genoeg nog geen verbinding, bij mij zat er geen brief bij dus ff gebeld en idd ook pas de 23ste van deze maand. Nog ff geduld dus ... :(

Motorcycle; heb je misschien nog een oud adsl-signaal op je lijn van de vorige ISP via BBned ?

[ Voor 18% gewijzigd door Chief_B op 20-03-2005 20:20 ]

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:35:
Vandaag kreeg ik mijn startpakket thuis, dat is toch redelijk snel na exact 2 weken na aanmelding! Quicknet zette in de brief dat ik alvast de modem kon aansluiten, maar dat de verbinding pas 23 maart actief zou zijn. Ik kon echter al op internet, maar nu komt het: met nauwelijks de helft van de beloofde snelheid. Na een telefoontje met de helpdesk vonden ze het erg vreemd dat ik nu al online kon gaan. Toen ik de opmerking over de snelheid maakte, zei die kerel dat de lijn nog 'getraind' moet worden. Verder zei hij dat als de verbinding woensdag nog traag is, dat ik dan opnieuw met hun moest bellen.

Persoonlijk vind ik het frappant dat ik nu al online kon (4 dagen eerder dan in de brief staat), maar tegen halve snelheid. Heeft iemand dit al eens eerder gehoord of meegemaakt? Ik heb alles wel goed aangesloten (ook zonder splitter getest, met hetzelfde resultaat).

Graag reactie
Het Graag reactie kan je weglaten in het vervolg. Is redelijk overbodig op een druk bezocht forum ;) (en mede daardoor ongewenst net als groeten).

Wat is de beloofde snelheid en wat is de behaalde cq 'halve' snelheid? Waar en hoe getest? Welke factoren uitgesloten reeds? Modem goed (optimaal) aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik kreeg inderdaad bericht dat de verbinding 'technisch gezien' al was afgerond, maar dat ik tijdelijk gebruik maak van het zeer langzame basisprofiel, totdat de verbinding ook administratief wordt afgerond en dan pas kan ik gebruik maken van de volledige snelheid. Dus ik wacht nog even rustig af en zal dan even doorgeven wat de resultaten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

vandaag brande mijn adsl lampje op de modem ... hij doet het ik ben een blij mens !!!

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:35:
Dan hoop ik dat de kwaliteit van de lijn goed is! :)
Heeft iemand ook een antwoord op mijn andere vraag?
[...]
Op je copperjet 810 zit zowel ethernet als USB. De routerfunctie houdt in dat je beide aansluitingen tegelijk kan gebruiken, stelt dus niet veel voor. De routerfunctie staat geloof ik standaard aan, maar dat heb ik me laten vertellen en heb dit dus niet zelf uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Ik had me ingeschreven voor de ADSL2 test en ze hebben me een formulier toegestuurd om het 'definitief' te maken (ofwel, moet ik invullen, opsturen en dan heb ik binnen 2 weken ADSL2). Ik denk _/-\o_ ADSL2 !! Heb ik toch nog maar even verder geinformeerd maar het is gewoon knudde daaro. Je krijgt maar 1 dynamisch IP adres (lekker handig voor een studentenhuis :( Iedereen wil lekker downloaden zonder allerlei routing zooi in te moeten stellen e.d. - heb nu 8 vaste IPs bij SurfSnelADSL). De proef houd 30-juni op. Verder wilden ze me niet garanderen dat ik na die tijd zonder extra kosten te betalen over kon stappen op bv een XXL abbo. Over die persoon die ik gesproken heb ben ik ook niet erg te spreken. Ik twijfel er aan of ik het wel ga nemen. Nu zal ik zeker wel klappen krijgen van hun die niet in het testgebied zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nu weet ik het probleem. Volgens QuickNet heb ik het Large abonnement aangevraagd en is de snelheid 1024/512. Toen vroeg ik "hoe zit het dan met die verdubbeling" zeiden ze dat ik er eigenlijk wel recht op zou moeten hebben en dat ze dit technisch gezien moeilijk in hun systeem konden zetten. Ze willen dus wel mijn snelheid verdubbelen, maar op welke termijn konden ze mij op dit moment nog geen enkele garantie over geven :(

Erg jammer dat mij dit weer net moet overkomen. Zijn er nog meer mensen die zich begin maart hebben aangemeld en niet de beloofde snelheidsverdubbeling hebben gekregen?

edit: ben inmiddels al overgestapt naar XXL, dit ging heel snel (2 dagen!). Ik haal bij lange niet de max snelheid, maar wel ruim 750kB/s down en ruim 90 kB/s up. Nog altijd beter dan @home dus :-P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu is even mijn vraag, hoe zathet met het fair use policy die ze hadden dat ze moeilijk gingen doen nadat je +/- 50 Gig, downde van hun news server ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ze hebben tegenwoordig een datalimiet op de newsserver. Die is afhankelijk van je abo. Je kan eventueel datapaketten bijkopen wanneer je door je maandelijkse gratis GB's heen bent. Van een FUP is dus geen sprake meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Precies, daarom heb ik ook een abo bij usenetserver genomen. Voor een gratis dienst is de newsserver van QN zeker goed, maar als ik extra moet gaan betalen voor 50+GB dan stap ik liever over naar de professionals. Geen datalimiet, een goede retentie en altijd full speed :Y) (naar het schijnt ook goede support, maar dat heb ik zelf nog niet nodig gehad)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:24:
Hehe nu weet ik het probleem. Volgens QuickNet heb ik het Large abonnement aangevraagd en is de snelheid 1024/512. Toen vroeg ik "hoe zit het dan met die verdubbeling" zeiden ze dat ik er eigenlijk wel recht op zou moeten hebben en dat ze dit technisch gezien moeilijk in hun systeem konden zetten. Ze willen dus wel mijn snelheid verdubbelen, maar op welke termijn konden ze mij op dit moment nog geen enkele garantie over geven :(

Erg jammer dat mij dit weer net moet overkomen. Zijn er nog meer mensen die zich begin maart hebben aangemeld en niet de beloofde snelheidsverdubbeling hebben gekregen?

edit: ben inmiddels al overgestapt naar XXL, dit ging heel snel (2 dagen!). Ik haal bij lange niet de max snelheid, maar wel ruim 750kB/s down en ruim 90 kB/s up. Nog altijd beter dan @home dus :-P
Heb nu precies hetzelfde probleem. Ik had hiervoor een wide open abbo van Telebyte waar ik uiterst tevreden over was maar eigenlijk niet volledig benutte. 2048/1024 Leek me voldoende maar nu kunnen ze het dus om "technische" redenen niet leveren. Overstappen naar een duurder abbonement zie ik niet zitten dus als ze niet leveren wat ze beloven gaan ze er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 23-09 12:59

Wallie

Herr

Hebben hier mensen ervaring met een migratie naar Quicknet toe? Ik wil van Demon (op BBned) naar Quicknet toe en volgens hun helpdesk kan dit, alleen hebben ze er geen KPN Service ID voor nodig zoals alle andere providers die een migratie mogelijkheid aanbieden...

Ik vond het nogal vaag, omdat ik vorige week eerst met Quicknet belde: die jongen zei dat het niet kon ("Eerst oude adsl signaal eraf, dan aanvragen bij ons"), toen nog maar eens een mailtje gestuurd, en toen kon het wel, en warempel, op het aanvraagformulier kan je ook aangeven of je al adsl hebt, bij welke provider, en wanneer je wenst over te stappen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B

Chief_B

Het kan idd wel hoor ze (alle helpdesks) zijn bijzonder goed in het door de medewerkers anderen verhalen te laten vertellen. Heb er geen ervaring mee ben eind vorig jaar van demon naar quicknet gegaan en tijdelijk een :r caiway :r abbo gehad wat een ramp is dat zeg maar goed want mijn adsl-signaal moest er idd helemaal af om het opnieuw aan te vragen. Maar het kan opzeker hoor laat je niets anders wijs maken.

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag adsl van Quicknet, de large versie.

Sluit ik het aan via de bijgeleverde modem, is er geen probleem.
Doe ik het via mij sweex 11G (annex a en b) router, dan ziet i wel een adsl lijn, maar krijg ik geen verbinding.

Iemand een iedee?

Vci=0
Vcp=35
LLC bridged

Waren mijn instellingen via bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IP lease? Niet vrijgegeven voordat je omprikt of de leasetijd afwachten?

Modem onjuiste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:31:
Ik heb sinds vandaag adsl van Quicknet, de large versie.

Sluit ik het aan via de bijgeleverde modem, is er geen probleem.
Doe ik het via mij sweex 11G (annex a en b) router, dan ziet i wel een adsl lijn, maar krijg ik geen verbinding.

Iemand een iedee?

Vci=0
Vcp=35
LLC bridged

Waren mijn instellingen via bbned
vcp moet 34 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope alles was goed..

Hij bleef verbinding maken via mijn lan, en niet via wireless.
Pc gereset, en alles deed het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Sinds eergister problemen met Quicknet...

Mijn modem krijgt geen IP meer toegewezen (linesync is er wel).
Getest met de Copperjet en met een Zyxel en beide geven problemen.
Beide modems gereset en nog hetzelfde.

Gister de helpdesk gebeld en uitgelegd wat het probleem was...niet de moeite doen om iets na te kijken ofzo....

Ze hebben een ticket aangemaakt voor de 2e lijn en die zullen me vandaag terugbellen met de uitkomst van hun metingen.

Vooralsnog heb ik geen internet en ben ook nog niet gebeld.

We wachten af....

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een paar weken last van wegvallen van de verbinding..
1 a 2 minuten en dan is hij weer up.
Verder gebeurt er niks raars in mijn router dus lijkt aan quicknet te liggen.
Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik niet. heb quicknet sinds 1 jan, en nog helemaal geen enkel probleem gehad. verbinding is uberstabiel.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Kan iemand mij een traceroute laten zien naar www.tweakers.net zodat ik hem kan vergelijken met mijn demon babyxl verbinding.
Dan kan ik een keus maken tussen ISP's.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Macabre schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:18:
Sinds eergister problemen met Quicknet...

Mijn modem krijgt geen IP meer toegewezen (linesync is er wel).
Getest met de Copperjet en met een Zyxel en beide geven problemen.
Beide modems gereset en nog hetzelfde.

Gister de helpdesk gebeld en uitgelegd wat het probleem was...niet de moeite doen om iets na te kijken ofzo....

Ze hebben een ticket aangemaakt voor de 2e lijn en die zullen me vandaag terugbellen met de uitkomst van hun metingen.

Vooralsnog heb ik geen internet en ben ook nog niet gebeld.

We wachten af....
Nicht van mij had dit ook, en heeft 4 maanden zonder internet gezeten, voordat die _mensen_ het eindelijk gemaakt had. En waar het nu precies aan lag..... niemand die het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Sm0k3r schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:58:
Kan iemand mij een traceroute laten zien naar www.tweakers.net zodat ik hem kan vergelijken met mijn demon babyxl verbinding.
Dan kan ik een keus maken tussen ISP's.
A.U.B. iemand een traceroute, ik heb het echt nodig om een keus te maken.

Bij voorbaat dank.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik kan helaas geen tracert vanaf m'n AP/router doen dus er zit misschien nog wat lag van m'n wlan bij, maar goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Z:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.123.254
  2    12 ms    14 ms    12 ms  84-107-154-1.dsl.quicknet.nl [84.107.154.1]
  3    16 ms    16 ms    22 ms  nl-ams1-rb-01-2-1-0-4016.multikabel.net [212.127
.254.29]
  4    50 ms    22 ms    21 ms  nl-ams1-rb-01-2-1-0-4016.multikabel.net [212.127
.254.29]
  5    40 ms    28 ms    43 ms  10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  6    45 ms    19 ms    20 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Edit: Ik heb overigens het XL abo (2mbit/1Mbit)

[ Voor 5% gewijzigd door Apie! op 12-05-2005 19:30 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Beetje laat maar ok :)
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
2 8 ms 7 ms 7 ms 84-107-147-1.dsl.quicknet.nl [84.107.147.1]
3 8 ms 8 ms 8 ms nl-ams1-rb-01-2-1-0-4016.multikabel.net [212.127.254.29]
4 9 ms 9 ms 8 ms nl-ams1-rb-01-2-1-0-4016.multikabel.net [212.127.254.29]
5 14 ms 17 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 9 ms 9 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

jullie beiden gaan ook 2x door zelfde router, vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ja, dat viel mij ook al op, maar het werkt dus mij hoor je niet klagen :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sm0k3r schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:26:
jullie beiden gaan ook 2x door zelfde router, vreemd
hmmm idd weird. maarjah mij hoor je ook niet klagen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Hubert op 13-05-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben overgestapt van Demon naar Quicknet

De lijn zou de 24ste moeten gaan werken, maar werkt nu nog steeds niet :(
De copperjet modem aangesloten ipv de zyxel die ik had. Bij beide krijg ik geen IP toegewezen. Ik kan wel in de modem en Quicknet ziet de modem wel online (dat vertelden ze me bij de helpdesk). Er is een storingsrapport gemaakt en de technische dienst gaat er naar kijken.

Lijkt me een configuratiefout in hun DHCP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort een 2-8Mb abonnement bij QuickNet. Voorheen had ik een 2-8Mb abonnement bij Demon. Omdat ik veel van Usenet gebruik maak heb ik een payserver abonnement bij Usenetserver.com De snelheden zijn echt om van te huilen! Bij Demon kwam ik boven de 800kB/sec. Bij QuickNet komen de snelheden niet boven de 242kB/sec! Usenetserver.com heeft een aantal tests uitgevoerd (waaronder een traceroute) en daar kwam verder niets bijzonders uit. Ik heb de helpdesk via e-mail benaderd maar nog geen antwoord ontvangen. Ik kom zelden boven de 700kB/sec met de verschillende speedtests. Ik hoop dat ze het op kunnen lossen anders had ik net zo goed bij Demon kunnen blijven. (Wegens verhuizing was ik genoodzaakt een andere provider te nemen) Kan ik om deze redenen mijn contract laten beindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:15:
Ben overgestapt van Demon naar Quicknet

De lijn zou de 24ste moeten gaan werken, maar werkt nu nog steeds niet :(
De copperjet modem aangesloten ipv de zyxel die ik had. Bij beide krijg ik geen IP toegewezen. Ik kan wel in de modem en Quicknet ziet de modem wel online (dat vertelden ze me bij de helpdesk). Er is een storingsrapport gemaakt en de technische dienst gaat er naar kijken.

Lijkt me een configuratiefout in hun DHCP server?
Ben je overgegaan van DSL netwerk? Dus van Demon/BBned naar Quicknet/BaByXL? Of alleen een ISP hop met behoudt van zelfde DSL netwerk?

Als je van BBned --> BaByXL gegaan bent kan je je ZyXEL ook gewoon blijven gebruiken. Even in het menu bij WAN de VPI/VCI naar 0/34 zetten voor BaByXL (ipv 0/35 voor BBned).

Geen verandering van DSL netwerk is er iets niet inorde bij de overzetting of in de DHCP inderdaad.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:26:
Ik heb sindskort een 2-8Mb abonnement bij QuickNet. Voorheen had ik een 2-8Mb abonnement bij Demon. Omdat ik veel van Usenet gebruik maak heb ik een payserver abonnement bij Usenetserver.com De snelheden zijn echt om van te huilen! Bij Demon kwam ik boven de 800kB/sec. Bij QuickNet komen de snelheden niet boven de 242kB/sec! Usenetserver.com heeft een aantal tests uitgevoerd (waaronder een traceroute) en daar kwam verder niets bijzonders uit. Ik heb de helpdesk via e-mail benaderd maar nog geen antwoord ontvangen. Ik kom zelden boven de 700kB/sec met de verschillende speedtests. Ik hoop dat ze het op kunnen lossen anders had ik net zo goed bij Demon kunnen blijven. (Wegens verhuizing was ik genoodzaakt een andere provider te nemen) Kan ik om deze redenen mijn contract laten beindigen?
Het is toch niet een vast gegeven dat je vanaf host A naar host B constant ~800Kbyte/s moet kunnen halen? Dat van UNS.com naar demon.net het wel ging en nu van UNS.com naar multikabel.net niet ligt gewoon aan de toevallige samenloop van backbonebandbreedte inkoop van beide partijen.

Dat je niet boven de 700KByte/s komt is niet te vergelijken, je bent verhuisd! 't Is een compleet andere telefoonkabel, andere lengte, andere kwalteit. Misschien zelfs wel andere centrale, ander DSL-netwerk leverancier, andere apparatuur wie-weet wat voor verschillen.

Ontbinden van contract? Waarom? Omdat je vanaf ergens op internet niet je volledige lijnsnelheid constant kan benutten? Zou mooi worden, dan kan iedereen ontbinden omdat je ergens een bepaald moment niet 8Mbps kan behalen.

* bjck gaat zo maar een drivertje zoeken op asus.com.tw kijken of ik de 8Mbps niet haal....

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 29-05-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch niet een vast gegeven dat je vanaf host A naar host B constant ~800Kbyte/s moet kunnen halen? Dat van UNS.com naar demon.net het wel ging en nu van UNS.com naar multikabel.net niet ligt gewoon aan de toevallige samenloop van backbonebandbreedte inkoop van beide partijen.
Dan kan ik gewoon stellen dat QuickNet van slechtere kwaliteit is dan Demon. Demon heeft dan klaarblijkelijk betere peerings en koopt meer bandbreedte in.
Dat je niet boven de 700KByte/s komt is niet te vergelijken, je bent verhuisd! 't Is een compleet andere telefoonkabel, andere lengte, andere kwalteit. Misschien zelfs wel andere centrale, ander DSL-netwerk leverancier, andere apparatuur wie-weet wat voor verschillen.
Ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn post. Ik zit nog steeds op het zelfde adres. De verhuizing ging op het laatste moment niet meer door. Ik heb daarna een nieuwe lijn aan moeten vragen omdat de oude al afgesloten zou worden.
Ontbinden van contract? Waarom? Omdat je vanaf ergens op internet niet je volledige lijnsnelheid constant kan benutten? Zou mooi worden, dan kan iedereen ontbinden omdat je ergens een bepaald moment niet 8Mbps kan behalen.
Het verschil tussen 300 kB/sec en 800kB/sec met betrekking tot het downloaden vanaf Usenet vind ik inderdaad om te huilen. Vooral omdat het abonnement qua capaciteit (ook bbned 2-8Mb) het zelfde is.

edit:

Waarom zou ik dan een abonnement van 55 euro nemen als de snelheden toch _slecht_ zijn met het downloaden vanaf Usenet. Dan had ik net zo goed een goedkoper abonnement kunnen nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:32:
[...]

Dan kan ik gewoon stellen dat QuickNet van slechtere kwaliteit is dan Demon. Demon heeft dan klaarblijkelijk betere peerings en koopt meer bandbreedte in.
dit is dus onzin.. ik heb zelf ook quicknet. en haal nu nog hogere snelheden dan ik voorheen haalde met me cistron bbned lijn.
haalde op usenetserver met cistron niet hoger dan 640KB/sec, nu met quicknet, makkelijk 740 standaard.

Dat het nu bij jou langzamer gaat zou je eerder kunnen zoeken in t modem wat je gebruikt denk ik. Gebruik je nog je eigen modem of die van quicknet? org splitter of die van quicknet? etc etc..

En vergeet niet dat uns.com de laate tijd nogal wat probleempjes gehad heeft. btw wat voor'n snelheid haal je op de speed test van de de quicknet service pagina?

[ Voor 19% gewijzigd door Hubert op 30-05-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:32:
[...]

[...]
Toevallig misschien vanaf UNS.com 'betere' of 'andere' bandbreedte peering toevallig. Zegt helemaal niets, dat is maar één doelnetwerk van het hele internet natuurlijk.

'meer bandbreedte' Zal het vast niet zijn, als bandbreedte teweinig zou zijn had je dat allang gelezen in de vele reacties hier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het nu bij jou langzamer gaat zou je eerder kunnen zoeken in t modem wat je gebruikt denk ik. Gebruik je nog je eigen modem of die van quicknet? org splitter of die van quicknet? etc etc..
Ik heb verschillende modems geprobeerd inclusief die van QuickNet.
En vergeet niet dat uns.com de laate tijd nogal wat probleempjes gehad heeft. btw wat voor'n snelheid haal je op de speed test van de de quicknet service pagina?
558kB/sec. Daar kan ik tevreden mee zijn. Maar niet met ~275kB/sec op Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:23:
[...]

Ik heb verschillende modems geprobeerd inclusief die van QuickNet.

[...]

558kB/sec. Daar kan ik tevreden mee zijn. Maar niet met ~275kB/sec op Usenet.
hmm die 558 is toch echt wel representatief voor je verbinding.
zit daar zelf ook op 740 gemiddeld. en naar usenet gaat het prima. denk toch echt dat je het ergens anders in moet zoeken anders zou je kunnen zeggen dat ik ook zo'n slechte verbinding zou moeten hebben met quicknet.

Hoe ver zit je van je centrale af eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier al meer over de adsl 2+ lijn, wanneer quicknet hiermee gaat komen naar de consument?
Ze waren dacht ik een van de eersten die er mee aan het testen waren..
Dus hoop dat het snel komt!
Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hubert schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:26:
[...]

hmm die 558 is toch echt wel representatief voor je verbinding.
zit daar zelf ook op 740 gemiddeld. en naar usenet gaat het prima. denk toch echt dat je het ergens anders in moet zoeken anders zou je kunnen zeggen dat ik ook zo'n slechte verbinding zou moeten hebben met quicknet.

Hoe ver zit je van je centrale af eigenlijk?
904 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Ik haal met quicknet gewoon 850 kbps van de usenet server :) dus t ligt toch echt aan je bekabeling oid... of de afstand van de centrale ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku333 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:45:
Ik haal met quicknet gewoon 850 kbps van de usenet server :) dus t ligt toch echt aan je bekabeling oid... of de afstand van de centrale ofzo...
Het ligt niet aan mijn bekabeling. Heb je het over Usenetserver.com? Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn e-mail naar de helpdesk van QuickNet. Negeren ze mij gewoon? Net in KASSA over de verhuiskosten van QuickNet. Ze vragen namelijk het meest. 200euro!? Ik baal hier nog steeds ontzettend van. Binnenkort maar eens een andere Usenet provider proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:17:
[...]

Het ligt niet aan mijn bekabeling. Heb je het over Usenetserver.com? Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn e-mail naar de helpdesk van QuickNet. Negeren ze mij gewoon? Net in KASSA over de verhuiskosten van QuickNet. Ze vragen namelijk het meest. 200euro!? Ik baal hier nog steeds ontzettend van. Binnenkort maar eens een andere Usenet provider proberen.
Als je op speedtest.quicknet.nl wel hogere snelheden haalt en vanaf usenetserver.com lagere snelheden ligt het niet aan jouw bekabeling.

Maar wat kan je verwachten en wat kan je eisen? Het internet is niets meer dan aan elkaar geknoopte netwerken waar constant verandering in komt. Veel Internet Service Providers en ook Usenet Providers wissellen nog wel eens van bandbreedte leveranciers. Het kan gewoon zijn dat je toevallig tussen twee netwerken (in dit geval UNS & Multikabel) andere snelheden hebt dan het maximum van jou DSL verbinding tussen jou en je ISP mogelijk is.

't Internet werkt gewoon zo.

Verhuiskosten zijn ten opzichte van andere ISP's inderdaad hoger. Of ze irrieël zijn zoals gesteld op TV is maar de vraag. Komt wel veel werk administratief en monteurs werk van KPN bij kijken om een lijn te ontkoppellen en de nieuwe weer te koppellen.

Die minimale jaarcontracten met abonnementen zijn er ook niet voor niets natuurlijk. Je betaalt vaak geen aansluitkosten, krijgt een modem vaak zelfs cadeau als je een verbinding wilt. Om toch met een laag maandbedrag een dienst te leveren zitten er termijnen aanvast natuurlijk. De termijn van een jaar gaat er ook vanuit dat je die aansluiting op dat adres behoudt. Wil je binnen die termijn die verbinding toch laten verplaatsen betaal je het natuurlijk gewoon.

Wees dan ook mans genoeg om bij het aanvragen te zeggen: "Nee hoor, die gratis aansluitkosten en dat gratis modem hoeft niet".

Mijn inziens als je daar als consument over wat te 'klagen' hebt had je rekening moeten houden met verhuiskosten als je het aanvraagt op een adres. Je kan het ook vooraf opzoeken of navragen natuurlijk zodat het niet zo'n verrassing is. Verhuis je opeens door wa voor reden dan ook zonder het te kunnen weten vooraf had je ook de kosten vooraf even kunnen bekijken bij het aanvragen.

Je vraagt een product aan voor een minimale periode. Dan kijk je toch naar het hele product bij het kiezen behalve alleen de snelheid, maandprijs en of je een gratis modem krijgt. :?

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 11-06-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verhuiskosten €200?! kan je beter laten afsluiten voor (meen ik) 40€ en dan op je nieuwe adres nieuwe verbinding aanvragen.

heb sinds een paar dagen een XXL abo, ik haal 's nachts gewoon 850k/s op newsservers van quicknet zelf, ben er dik tevreden mee :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terryb47 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:55:
Verhuiskosten €200?! kan je beter laten afsluiten voor (meen ik) 40€ en dan op je nieuwe adres nieuwe verbinding aanvragen.

heb sinds een paar dagen een XXL abo, ik haal 's nachts gewoon 850k/s op newsservers van quicknet zelf, ben er dik tevreden mee :)
Afsluiten kan niet binnen het eerste jaar natuurlijk en bij veel ISP's worden contracten met dezelfde termijn verlengd steeds. Dan moet je je verhuizing wel heel erg ver van te voren plannen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:09
bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:58:
[...]

Afsluiten kan niet binnen het eerste jaar natuurlijk en bij veel ISP's worden contracten met dezelfde termijn verlengd steeds. Dan moet je je verhuizing wel heel erg ver van te voren plannen ;)
Afkopen zou evt. nog wel goedkoper kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37
Op het moment heb ik hier het probleem dat af en toe me verbinding wegvalt. Hebben andere mensen dit ook? Ik zit zelf in de omgeving van de Veluwe. Maar mischien zijn dit de natrekjes van het onweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over een aantal weken verhuizen dus ik heb contact opgenomen met QuickNet om een verhuizing door te geven. Het blijkt dat hun niet kunnen leveren op mijn nieuwe adres (nieuwbouw). Dat terwijl elke andere ADSL provider wel gewoon kan leveren op mijn nieuwe adres (kpn en bbned). Ik wil dit contract laten ontbinden omdat QuickNet niet kan leveren. Wat voor een rare provider is QuickNet wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit komt bij veel andere ISP's ook voor. Verhuizen van een abonnement kan niet altijd mogelijk zijn omdat of nieuwe postcodes nog niet in de checks staan. Of dat je nieuwbouw niet op een centrale is of wordt aangesloten waar die telco apparatuur heeft staan (nog).

Je sluit een abonnement af op een bepaald adres, voor een bepaalde tijd. ISP kan er niets aan doen dat jij verhuist? En ook niet dat je buiten het dekkings gebied gaat wonen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:27:
Dit komt bij veel andere ISP's ook voor. Verhuizen van een abonnement kan niet altijd mogelijk zijn omdat of nieuwe postcodes nog niet in de checks staan. Of dat je nieuwbouw niet op een centrale is of wordt aangesloten waar die telco apparatuur heeft staan (nog).

Je sluit een abonnement af op een bepaald adres, voor een bepaalde tijd. ISP kan er niets aan doen dat jij verhuist? En ook niet dat je buiten het dekkings gebied gaat wonen toch?
Daar kan QuickNet zekers wel wat aan doen. Bij elke postcode check van elke provider (xs4all, wanadoo, tiscali, planet, demon, etc) kan er gewoon adsl geleverd worden maar bij QuickNet niet? Ik woon amper 300 vanaf mijn nieuwe adres. Dat zij niet kunnen leveren vind ik dan ook maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
Het makkelijke surfpakket.

€ 14,95 per maand.
Na 3 maanden € 21,- per maand.

XL SNELHEID!

Downloaden 4096 kbps
Uploaden 1024 kbps
€21 voor een 4mbit/1mbit verbinding. Niet gek dacht ik. Maar hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik lees niet veel klachten dus in dat opzicht zou het toch goed moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook interesse in de aanbieding 4096/1024 voor Eur. 21,- per maand.
Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze provider in combinatie met eerder genoemde aanbieding?

http://www.quicknet.nl/abonnementen/medium

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 08-08-2005 16:05 ]

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
Geen bericht, goed bericht? ;)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja.. dat of iedereen die overgestapt is komt internet niet meer op en kan hier dus ook niet klagen :P :) ;)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:46:
[...]

Daar kan QuickNet zekers wel wat aan doen. Bij elke postcode check van elke provider (xs4all, wanadoo, tiscali, planet, demon, etc) kan er gewoon adsl geleverd worden maar bij QuickNet niet? Ik woon amper 300 vanaf mijn nieuwe adres. Dat zij niet kunnen leveren vind ik dan ook maar vreemd.
Als je bij Tiscali nu ADSL kan bestellen op je nieuwe adres moet 't bij Quicknet ook geen probleem zijn gezien ze gebruik maken van 't Tiscali (BaByXL) netwerk voor DSL. Dan zou 'k ze even bellen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je moet als je met bin. newsgroepen wil hebben wel er een payserver bijnemen. Want ondanks de verhoogde snelheid (4mbit) blijft de limit op de newsserver gewoon 10 gb per maand.. Dat heb je dus in nog geen 12 uur vol.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 06:59
Ik heb mijn Demon 512/256 account opgezegd en QuickNet Medium met XL snelheid aangevraagd :)
Volgens hun laatste nieuwsbrief staat er wel wat met de newsgroups te gebeuren
Uitbreiding Newsservers
Nieuwsbrief voor QuickNet internetabonnees 05.

Mede door de grote populariteit van de QuickNet newsservers is besloten om het nieuwsplatform te optimaliseren. Hiervoor worden deze zomer verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Deze zijn begin juni gestart. Er worden extra systemen geplaatst die ervoor dienen te zorgen dat:

* De retentie* wordt verdubbeld
* Er meer bandbreedte beschikbaar komt waardoor downloaden sneller gaat
* Gebruikers weinig tot geen gevolgen ondervinden van enige uitval van systemen

De werkzaamheden zijn begin augustus afgerond.

Voor abonnees die graag gebruik maken van de newsservers, hebben wij goed nieuws! Door het plaatsen van de extra systemen worden binnen afzienbare tijd de quota voor de newsservers vergroot. Daarnaast wordt onderzocht of het mogelijk is om de tellers verspreid te resetten.

Wij houden u op de hoogte van de vorderingen.

*Retentie houdt in hoe lang geposte berichten intact bewaard blijven op de newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:02
LeGato23 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:04:
Ik heb ook interesse in de aanbieding 4096/1024 voor Eur. 21,- per maand.
Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze provider in combinatie met eerder genoemde aanbieding?

http://www.quicknet.nl/abonnementen/medium
Dat is inderdaad een mooie aanbieding. Ik begrijp alleen niet dat de abonnementsvorm Large met snelheid 2048/1024 26 euro kost en Extra Large 2048-4096/1024 kost zelfs 45 euro. Ze hebben weliswaar wat meer webruimte en grotere emailbox,maar je betaalt meer voor minder bij Large en Extra Large.

Is dit blijvend voor 21 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MarcyDarcy schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:39:
Ik heb mijn Demon 512/256 account opgezegd en QuickNet Medium met XL snelheid aangevraagd :)
Volgens hun laatste nieuwsbrief staat er wel wat met de newsgroups te gebeuren
[...]
Nou laat ze het limit dan eens ver 4 voudigen... 40gb. Heb nu een testaccountje bij tweakdsl. In een krappe 4 dagen reeds 40gb gedownload. Nu is dat overdreven en tijdelijk, maar 40gb per week haal ik wel denk ik soms (ook weken met nog geen gb denk ik). En je zult altijd zien dat die limit je in de weg zit als je hem nodig hebt. Ook al heb je daarvoor 10 mnd gehad dat je nog geen GB download, is het vreselijk irritant dat op het moment dat je iets wil downloaden je ermee zit te kijken. Ik wil geen limiten..
Toad schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:18:

Dat is inderdaad een mooie aanbieding. Ik begrijp alleen niet dat de abonnementsvorm Large met snelheid 2048/1024 26 euro kost en Extra Large 2048-4096/1024 kost zelfs 45 euro. Ze hebben weliswaar wat meer webruimte en grotere emailbox,maar je betaalt meer voor minder bij Large en Extra Large.

Is dit blijvend voor 21 euro per maand?
Ja, zolang de looptijd van het aangegane contract duurt. Ze gaan dus je niet verhogen na 3mnd of zo. (en wel, dan reden voor contract opzegging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien van welke telco Quicknet gebruik maakt? Op ons nieuwe adres is QuickNet namelijk niet beschikbaar :S

edit: gevonden! ze gebruiken gewoon KPN. Raar hoor, want KPN is daar juist wel beschikbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:05:
Weet iemand misschien van welke telco Quicknet gebruik maakt? Op ons nieuwe adres is QuickNet namelijk niet beschikbaar :S

edit: gevonden! ze gebruiken gewoon KPN. Raar hoor, want KPN is daar juist wel beschikbaar.
Nee niet via KPN, ze leveren alleen via BBNed en Tiscali

Hopelijk gaan ze ook binnenkort de abonnementen upgraden van de mensen die al klant zijn maar dat zal wel weer maanden gaan duren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar dan.. BBNed en Tiscali wholesale (Babyxl) zijn op mijn nieuwe adres beschikbaar.
Ik zal ze even een mailtje sturen dan.

by the way, weet iemand hoe de nieuwsgroepen van QN zijn?

EDIT:
kreeg net een mailtje terug
Geachte mevrouw/meneer,

Quicknet is een dochterbedrijf van Multikabel. Zodoende levert quicknet geen ADSL diensten in gebieden waar Internet via de kabel (Multikabel) mogelijk is. Het is dus voor u helaas niet mogelijk om ADSL af te nemen bij ons.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

John
Quicknet Helpdesk

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Quicknet Medium is momenteel een leuke aanbieding en wil eventueel ervoor afstappen van Chello.
Heb wel een paar vragen (ik heb al op quicknet.nl en hier gekeken, maar heb geen antwoord gevonden):

- Hoe zit het met de gemiddelde pingtijden?
- Worden er poorten door Quicknet geblokkeerd?
- Is het een stabiele lijn te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:59:
[...]

Als je bij Tiscali nu ADSL kan bestellen op je nieuwe adres moet 't bij Quicknet ook geen probleem zijn gezien ze gebruik maken van 't Tiscali (BaByXL) netwerk voor DSL. Dan zou 'k ze even bellen.
De reden die ze mij gaven was dat ze leveringsproblemen hebben met hun modemprovider. Ik heb daarom meteen een aangetekende brief verstuurd met het verzoek om mijn abonnement en contract per direct te laten beeindigen. Ik begrijp heel goed dat ik getekend heb voor een jaarcontract maar in mijn geval zijn er geen redenen om geen adsl te krijgen. Ook ga ik niet betalen voor iets wat ik niet krijg en omdat Quicknet zelf problemen heeft. Ik heb vandaag een brief ontvangen dat mijn 'klacht' bij de afdeling Kwaliteit ligt. Ik ben trouwens ook helemaal zat van jaarcontracten. Ik begrijp dat KPN dit bepaald en ik vraag me af waarom de OPTA hier niets aan doet. Mensen zouden niet mogen verhuizen omdat men aan een jaarcontract vast zit? (Demon heeft nu kwartaal abonnementen.) Op mijn oude adres had ik trouwens Quicknet via BBned en ik zie nu net dat het bij Tiscali inderdaad niet kan? Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij van jaarcontracten vind bcjk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:45
Lekkere Loempia schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:26:
Quicknet Medium is momenteel een leuke aanbieding en wil eventueel ervoor afstappen van Chello.
Heb wel een paar vragen (ik heb al op quicknet.nl en hier gekeken, maar heb geen antwoord gevonden):

Hier ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Schopje dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Aangezien QuickNet een dochter is van Multikabel... vanochtend kreeg ik een mailtje van Multikabel dat mijn nieuwsquotum op een Power-abbonement van 25->35GB is gegaan (43Euro per maand).
Ik neem aan dat QuickNet-leden dan ook een verhoging hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Lekkere Loempia schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:26:

1. Geen idee, moet ik eens een keer proberen bij m'n ouders.
2. Bij mijn weten niet
3. Ja! Voorheen hadden we MyADSL (TweakDSL met een andere naam), maar dat was redelijk brak. Hierna overgestapt op Quicknet (Large-abonnement), en nooit geen problemen gehad. Een hele enkele keer (tot nu toe 2x geloof ik, in een klein jaar) ligt het internet er een minuut uit ofzo, maar verder werkt het echt probleemloos.
Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:56:
Aangezien QuickNet een dochter is van Multikabel... vanochtend kreeg ik een mailtje van Multikabel dat mijn nieuwsquotum op een Power-abbonement van 25->35GB is gegaan (43Euro per maand).
Bij mij staat het quotum volgens de servicesite nog op 25GB (Quicknet Large Abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:56:
is lekker, heb zelfde abbotje, m'n broer heeft ook nog een payservertje daar niet van, overgens heeft bij mij hiero wel bijna een dag lang internet, telefoon, radio en TV (voor radio en TV kwam wel noodvoorziening dus dat was er smiddags weer) er uitgelegen :( , in ons dorp en nog een dorp was iets defect ofzo, verder ben ik wel te spreken hoogstens een kwartiertje gehad

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 06:59
Sinds gisteren internet ik met mijn 'gebooste' medium abonnement :)
Zo te zien hebben ze voor de 2e keer het label Beste Koop door de consumentenbond gekregen en de aanbieding voor 4mbit is nog een maand verlengd. Diverse test uitgevoerd en de pingtijden en up/download zijn naar volle tevredenheid.

Enige nadeel is de door hun gegenereerde gebruikersnaam die je o.a. voor webmail nodig hebt. Maar zoals alles zal ook dat wel te onthouden zijn na verloop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 19:45
Hoe is de ervaring met de medium abonnement? Ik heb net gebeld naar de klantenservice over AUP grens en ze zeiden 10 GB per maand en dan krijg je waarschuwing. Ik kon mijn oren niet geloven.... Vroeg het nog een keer en ze blijven hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Hoe zit het met die medium aanbieding? Blijft die snelheid gehandhaafd zolang je lid blijft of wordt na een bepaalde tijd de snelheid teruggezet naar 1024/512 ofzo?
Zit te denken om over te stappen van @Home naar Quicknet namelijk en wil wel gebruik maken van deze leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Snelheid blijft gehandhaafd, maar ja de AUP grens van medium is een beetje aan de lage kant bij deze actie snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Volgens de site zit er geen limiet aan maar krijg je dus wel een waarschuwing als je over het gemiddeld gebruik voor die snelheid gaat? Beetje wazige regeling wel eigenlijk dus :?
maargoed ik doe voornamelijk veel internetten, af en toe een game en af en toe wat downloaden. Dus blijf wel onder die 10Gb denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokkuhlag schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:18:
Hoe is de ervaring met de medium abonnement? Ik heb net gebeld naar de klantenservice over AUP grens en ze zeiden 10 GB per maand en dan krijg je waarschuwing. Ik kon mijn oren niet geloven.... Vroeg het nog een keer en ze blijven hetzelfde zeggen.
Er staat duidelijk geen datalimiet , alleen die AUP heeft met andere dingen te maken en die 10gb heeft te maken op hun eigen newsserver.Heb jij een payserver dan vervalt dat gewoon.

Inderdaad dat vage gedoe over AUP heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen om over te stappen.Qua prijs hoeft je het niet te laten.;)

De klantenservice heeft tegen mij precies hetzelfde toen gezegd , maar andere keer zeiden ze weer wat anders.

de link betreft AUP http://www.quicknet.nl/klantenservice/aup

En hier zie je waarvoor de 10gb voor is: ;)
Abonnement Normaal quotum vanaf januari 2005.
Small - 5 GB
Medium - 10 GB
Large - 25 GB
Extra Large - 50 GB
Extra Extra Large - 55 GB
http://www.quicknet.nl/actueel/mededelingen/4

Klopt dus Medium abbo 10 gb op hun newsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik download toch redelijk veel en hoor echt nooit wat van quicknet :)
stabiele verbinding en niet al te duur. plus nog een gig snelle online storage voor 4,95 extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Nou ja, vage helpdesk dan en vage AUP. Mailtje beantwoorden doen ze blijkbaar niet zo snel (sinds zondag verstuurd), maar telefoon gaat wel lekker vlot(vooral in de ochtend). Nadat de mail eindelijk is binnengekomen, stond er dat ik kon downloaden totdat het netwerk er overlast van heeft. Dus ik heb NOG een keer gebeld over verduidelijking en dit maal met de newsserver stukje erbij. :) En deze medewerker had voordat ik het newsserver had genoemd al mij op de fout opgemerkt. Ik ga de gok dus maar wagen met de medium abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wil overstappen naar Quicknet (nu Demon). Wilde ze vanavond bellen om iets te vragen over de overstap; hoor ik als eerste een bandje mbt een landelijke storing. Op zich netjes om dat zo te melden, maar het doet me meteen weer twijfelen! :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
VonFoX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:57:
Wil overstappen naar Quicknet (nu Demon). Wilde ze vanavond bellen om iets te vragen over de overstap; hoor ik als eerste een bandje mbt een landelijke storing. Op zich netjes om dat zo te melden, maar het doet me meteen weer twijfelen! :(
Over Quicknet hoef je niet te twijfelen. Bij mijn ouders thuis hebben we het, en we hebben echt nooit problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
JJapie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:52:
[...]

Over Quicknet hoef je niet te twijfelen. Bij mijn ouders thuis hebben we het, en we hebben echt nooit problemen :)
Ik heb het een jaar of 2 geleden ook bij mijn vader gefixt. Sindsdien heeft ie er één keer vanuit hen uitgelegen. Helpdesk gebeld op zaterdag; ja er is een groepsstoring, wordt aan gewerkt.
Zodra we denken dat het is opgelost bellen we u om te vragen of het allemaal werkt(!)
Het werkte een uur later weer en 2 uur later belden ze. Topservice wat mij betreft

Voor mij als helpdesker van @home was dat een bijzonder prettige ervaring, dat ze ook nog iets doen voor de klant :).

En volgens mij staat dat bandje over die storing er al een tijdje op :X

[ Voor 7% gewijzigd door cryforhelp op 26-10-2005 22:11 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Iemand iets van die fair use policy gemerkt mbt veel downloaden, ongeveer 90 GB pm ?

(Quicknet Medium)

Beetje offtopic:
Heeft het bestellen van adsl pakketten via ADSLwinkel.nl enige nadelen of alleen maar voordelen ?

[ Voor 37% gewijzigd door Sunrise op 26-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
FunkySmell schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:15:
Iemand iets van die fair use policy gemerkt mbt veel downloaden, ongeveer 90 GB pm ?

(Quicknet Medium)

Beetje offtopic:
Heeft het bestellen van adsl pakketten via ADSLwinkel.nl enige nadelen of alleen maar voordelen ?
Ik heb het toen ook gedaan, geen probleem mee gehad. Wat was het voordeel ook alweer?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste