Dit zou ik bijna geschreven hebben.

Mijn eerste pc was een Intel (neem ik aan) 8086/XT die daarna geupgrade werd naar een AMD 286 12 MHz (kwam ik later achter dat het een AMD was, toen ik die pc helemaal gesloopt had (beetje zonde toch wel, achteraf)).

Daarna kwam na een hele tijd een IBM P120 die op 100 MHz liep. Redelijk matige prestaties en had redelijk vaak onverklaarbare vastlopers bij spellen die toch soepel leken te lopen. Wel heel veel plezier van deze bak gehad en hij werkt nog maar wordt niet gebruikt.
Daarna mijn eerste echt helemaal eigen pc: AMD Athlon 550, Slot A uiteraard i.c.m. een MSI mobo. Deze is meer dan 2 jaar mijn trouwe pc geweest en ik heb er Max Payne (met TNT2 nog) en MoH:AA op uitgespeeld (met Kyro 2 kaartje).

Dat ding draaide echt goed en is nu naar m'n broertje overgegaan.
Vervolgens kocht ik een Asus A7V8X KT400 mobo (beetje duur €150, was net uit) en een XP1800+ en daar heb ik zeker geen spijt van gehad. Iets later nog een 1700+ T-bred gekocht die zonder problemen op 2400 MHz draaide.
Nu een mobile XP2400+ (25 W) en net 2 dagen geleden m'n Asus vervangen door een DFI Ultra NFII Infinity.

2x256 MB PC3200 Twinmos/Winbond CH-5 erin. Waterkoeling er straks weer op en dan eens gaan kijken hoe ver het wil.
Ik heb eerst zitten kijken naar Celeron's en de PII 400 maar gelukkig was ik toen de Athlon uit was al op de hoogte (dankzij C't) dat deze de P3 op bijna alle gebieden versloeg (en mijn budget was gelukkig ook ruim genoeg voor die Athlon 550). Die pc is ook tijden sneller geweest dan de Compaq 1 GHz P3's bij mij op school in veel dingen. De 1,7 GHz P4's die later kwamen vind ik nog steeds erg traag en nu staan er ook een paar P4 2,6 GHz HP pc's die XP draaien en die lijken wel redelijk vlot.
Alles draaide gewoon perfect soepel op mijn AMD pc's en altijd beter dan op Intel pc's van anderen, dus ik had geen enkele reden om naar Intel te kijken. Intel was ook steeds duurder maar het verschil is nu niet zo groot meer. AMD heeft nu weer de topper met de AMD64 serie dus als ik nog eens ga upgraden dan is de keuze duidelijk.
Geen kwaad woord over Intel, trouwens, maar je blijft toch altijd iets meer betalen voor de merknaam. Dozenschuivers als Compaq en de systeembeheerder op school weten gewoon geen fatsoenlijk draaiende pc's te produceren... (als het AMD spul was liep 't waarschijnlijk net zo traag

Er is natuurlijk ook nog de BOFH factor, oftewel user abuse, dus conclusie is een publieke pc draait nooit zo snel en soepel als de thuis-pc van een tweaker (maar da's geen nieuws). )
offtopic:
Damn ik ben weer breedsprakig.

[
Voor 11% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 16-09-2004 02:16
]