Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT
same here, en ik heb ook altijd het gevoel dat overclocken met een AMD beter gaat dan met een IntelNoob-Saibot schreef op 14 september 2004 @ 16:53:
ik heb nog altijd intel, toen ik ging upgraden had ik namelijk niet zoveel $$$ en als je dan geheugen, mobo, proc en videokaart moet kopen, tsja dan pak je van alles het goedkoopste, intel mobo was toen het goedkoopst samen met Celeron, als ik weer wat meer geld heb haal ik waarschijnlijk alsnog een amd mobo+proc
alleen kan ik met dit mobo nauwelijks overclocken, mja kan ook niet anders voor die prijs
ik ben opzich best een amd fan maar mijn portomonee speelt nogsteeds de grootste rol, dus mocht intel goedkoper zijn/worden dan neem ik intel
Op het werk gebruiken we wel allemaal AMD, maar daar heb ik iets mindere ervaringen mee als Intel. Maar het is wel goedkoper vaak, dat is de hoofdreden dat we AMD gebruiken op de zaak.
Maar voor mijn gevoel is Intel altijd nog meer betrouwbaar ofzo. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet zo is, maar toch.
Same here, ook 1800+. Prijs/kwaliteits verhouding was toen gewoon het best ik weet nu niet hoe het nu zit, maar dat maakt niets uit want ik heb toch geen cent.PilatuS schreef op 14 september 2004 @ 16:54:
heel simpel, toen ik een xp 1800 kocht was deze in prijs/kwaliteits verhouding gewoon een betere koop dan een intel, mede omdat het mobo wat ik nu heb een stuk goedkoper was dan een gemiddeld intel mobo
alleen kan ik met dit mobo nauwelijks overclocken, mja kan ook niet anders voor die prijs
ik ben opzich best een amd fan maar mijn portomonee speelt nogsteeds de grootste rol, dus mocht intel goedkoper zijn/worden dan neem ik intel
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Verwijderd
Ben bij AMD gebleven tot nu toe, heb een 2500+ (90euro 1 jaar geleden) @3400+ superstabiel draaien, goeie koop gedaan dus
[ Voor 19% gewijzigd door wheeler op 14-09-2004 17:00 ]
Heb voor AMD gekozen vanwege prijs/kwaliteitverhouding.
Natuurlijk heb ik er ook een Ati videokaart inzitten. op de één of andere manier ben ik hier op tweakers.net een beetje beinvloed denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 14-09-2004 17:00 ]
Daarna maar weer een amd k6-2 400 gekocht uit geldnood.. Sindsdien nooit meer van AMD afgestapt eigenlijk, niet echt een bijzondere motivatie voor te bedenken verder, behalve dat ik al zo lang AMD heb..
De amd k6-2 draait nu nog steeds perfect als webserver
Als dat zo is hoe komt die waarschuwing daar
Verwijderd
Waarom? Toen ik de AMD had voelde het gewoon niet goed.
Overigens deed de AMD z'n werk prima, dus daar lag het niet aan.
Is een mod geweestvingerfrits schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
Ik zag net een paar berichten staan toen ik dit topic opende en wou replyen. Dus heb bericht verstuurd en ineens waren alle berichten wegKomt dat door de waarschuwing hierboven ........Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen..........
Als dat zo is hoe komt die waarschuwing daarOf zie ik spoken
Mijn AMD XP 2000+ was net niet vlot genoeg om al mijn applicaties te draaien en toevallig had ik de mogelijkheid om goedkoop aan een P4 barebone van Shuttle te komen.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Intel en AMD om het even goed vindt.
AMD heeft z'n prijs ook zeker mee, en Intel levert net zo goed goed spul.
Ik denk dat het kiezen tussen de verschillende merken alleen maar heel persoonlijk wordt.
Mijn volgende aanschaf wordt ook weer een Intel , maar dan een Centrino.
Als AMD zich nog een keer op dat zelfde pad uitkomt zal ik zeker ook weer een AMD overwegen.
Zodoende moest mijn PII op 291MHz lopen. Uiteindelijk ging ik er niets op vooruit, de Pentium II op 291MHz was veel trager dan de P133 @ 166
Die Pentium II heb ik ook meteen weer verkocht om vervolgens mijn P166 weer op te bouwen.
Later (na het sparen
Dát was echte vooruit gang. Sindsdien heb ik ook geen Intel meer gekocht omdat de Duron een veel betere prijs/kwaliteit verhouding had
Na een poos "overleven" met die Duron kocht ik een AMD Athlon XP 1700+. Een Thoroughbred B. Deze heb ik gekocht omdat het bekend was dat de Athlon XP's goed te oc'en waren. De multiplier was ook unlocked
Van die aankoop heb ik nog steeds geen spijt, hij draait nu op 2400MHz. 2500MHz is ook stabiel
In de tussentijd heeft mijn broer een Athlon XP 1800+ gekocht, en heb ik zelf een Duron 1800 gekocht en een 2e hands Athlon 1000 CPU.
Mijn volgende upgrade wordt een Dual Opteron 250 of hoger, dit gaat nog wel even duren omdat de Athlon XP 1700+ binnenkort een XP 2500+ wordt en ik er dus weer op vooruit ga qua performance
M'n Pa & Ma hebben wel een Pentium IV 3GHz. Echter voelt mijn PC (en is 'ie ook
[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 14-09-2004 17:09 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verder had je daar toen ook die mooie nforce2 bordjes voor met SoundStorm chip,
(niet dat ik het gebruik maar toch
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Domme vraag misschien maar wat is een mod
Sindsdien alleen maar amd's gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door jurma op 14-09-2004 17:08 . Reden: typo's ]
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Verwijderd
Belangrijkste reden was dat het veel goedkoper was, maar ook om het gewoon uit te proberen want ik had nog nooit een AMD processor gehad. In de periode daarvoor wou ik hem overigens niet, verstookte teveel energie en dus teveel warmte, maar dat argument is nu weggevallen omdat intels van de huidige generatie evenveel verstoken.
Daarbij ben ik er zeer tevreden over, maar het is niet zo dat ik nu een voorkeur heb, ik zou zo een P4 kopen, als deze dezelfde prijs/prestatie verhouding zouden hebben als een AMD.
Mijn overstap was dus in 1999. De K6 enzo waren wel goedkoop maar niet zozeer sneller dan de Intels op dat moment. Ik heb ook wel eens met een K5 gewerkt enzo, maar als ik kijk naar eigen pc > dan was 1999 de ommedraai.
Spijt van overstap gehad? Nee, niet echt. Had in het begin wel wat problemen met het mobo voor die slot A athlon (irongate chipset op asus mobo), maar na een paar bios en software updates liep dat ook lekker (en snel
Ik zal niet aan AMD vasthouden als ze slechte of te dure producten gaan maken, maar tot nu toe zijn ze altijd behoorlijk snel, vriendjes van OCers (vaak ieg
[ Voor 13% gewijzigd door Okyah op 14-09-2004 17:25 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Mijn eerste PC die ik zelf heb gekocht was een Intel Celeron 1 Ghz. Die was goedkoop toen. Daar heb ik zelfs twee moederborden mee versleten. Die PC doet nu dienst als windows 2003 server.
Vorig jaar in juni heb ik mijn eerste AMD PC gekocht. Reden: Prijs/Prestatie. De AMD Athlon XP 2400+ bood meer waar voor zijn geld dan een vergelijkbare Intel Processor. Ik heb deze zelfs nog even overgeklokt naar 2,25 Ghz (ofzoiets). Standaard loopt de 2400+ op 2 Ghz.
Maar deze zomer kreeg ik last van spontane systeemcrashes en heb ik dus de zaak weer op de standaard snelheid gezet.
Verder ben ik nu zeer tevreden over mijn AMD PC'tje. Op mijn werk zie ik alleen maar Intel PC's en ook mijn laptop heeft een Intel (P4 Mobile 1.8ghz). Maar het maakt mij niet uit wat voor processor het is, als ie het maar goed doet.
opgevolgd door een 1.2Ghz Athlon RIP en een 1.4Ghz Athlon RIP
en na en XP2000+ nu een 2200+@2500Mhz
in de toekomst.... tja dualcore AMD 64
[ Voor 1% gewijzigd door cold op 14-09-2004 17:12 . Reden: AMB ----> AMD 8)7 ]
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
Intussen heb ik ook nog een AMD K6-2 450 gehad, als vervanging van een Intel P166MMX. Vette snelheidsboost!
Maar goed, je bedoelt waarschijnlijk wanneer ik overgestapt ben op de Athlon processor? Well, ik heb ooit een systeem gehad met een PIII-550 erin. Die werd op een gegeven moment toch wel erg langzaam (ok, Windows werd met elke versie weer groter en trager
Well, Intel was toen net zijn marktleiderschap aan het uitmelken en Intel mobo's en processoren waren *duur*. Ik voelde me toen door Intel gedwongen om over te stappen op een AMD systeem. Ik heb het nog even gerekt totdat de kinderziektes uit de KT133 waren en de KT133A chipset er was, maar toen heb ik niet meer getwijfeld.
Mijn eerste AMD systeem is dus een Duron 700 geworden op een A-Open AK33 moederbordje. Vele jaren gedraaid, en nog overgeclocked gehad tot 866MHz (8x108).
Inmiddels heb ik die Duron processor nog steeds, maar ik heb er een media-systeempje omheen gebouwd met allerlei micro-ATX spul. Mijn main PC is een Athlon 2600+, en ik heb nog een AMD K6-2 450 als webservertje en een Intel P166MMX Overdrive systeem en een PII-233 systeempje. Oh ja, en een laptopje met een P150MMX erin, en nog een laptopje met een 486 erin (geen idee welke snelheid). Je kan dus niet echt zeggen dat ik overgestapt ben op AMD, maar voor mijn main systeem kies ik altijd de oplossing die het meeste snelheid/euro oplevert, en dat is nog steeds AMD (hoewel dat steeds minder lijkt te worden).
Oh, ik heb nog een XT systeem gehad met een 8088 van AMD
Macbook Pro
Inmiddels thuis een AMD servertje ook, die prima 24/7 draait zonder problemen. Overigens als ik volgend jaar een nieuw workstation koop, kan ik net zo makkelijk weer naar intel switchen, koop gewoon wat ik op dat moment het meest z'n geld waard vind
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Ben toen van een Pentium II 400 Mhz naar AMD 3200+ gegaan, leuke upgrade
Verwijderd
Ik heb verder ook altijd Intel gehad en altijd tevreden mee geweest, heb ook een tijdje een AMD gehad, en heb ook een paar dagen op een Athlon 64 gezeten, maar ik vind alles op een AMD wat minder soepel aanvoelen, op een Intel voelt alles gewoon wat feller, vooral met HT enabled, ondanks dat AMD vaak iets sneller in benchmarks is.
Verder geen slecht woord over AMD of zo, prima cpu's
- AMD 40MHz / 386 SX/DX
- AMD 166MHz / AMD K6
- AMD 500MHz / AMD K6-2+
- AMD 1000MHz / AMD Athlon
- AMD 2000MHz / AMD64 3200+
alles is eigenlijk bij toeval bij AMD gebleven vanwege de toen zo mooie prijs/prestatie verhouding
| My SpiderWeb |
[ Voor 34% gewijzigd door Arion Rufus op 14-09-2004 17:14 ]
Same here. Van een dual 2400 nu een 2600, dus niet zo verschikkelijk veel veranderdArion Rufus schreef op 14 september 2004 @ 17:13:
2200+ was toen gewoon beter kwa prijs en kwaliteit, ik zou ook niet meer anders willen! Op dit moment een 2800+, ooit nog een keer een 64 bit, socket 939.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
zelfs alle 486'ers (met misschien 2 uitzonderingen - ciryx oid) waren bij toeval allemaal amd's
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Echter, jaren later wilde ik weer eens upgraden (had toen een P3-450MHz) en toen was de keuze óf een P3 van net boven de 1GHz of een onbetaalbare P4. Toen ben ik toch maar eens goed gaan nadenken over de Athlon 1400MHz die destijds goedkoper was dan de goedkoopste Intel, maar wel bijna 2x zoveel MHz-en had.
Na een aantal reviews gelezen te hebben wist ik genoeg, de AMD werd het. Geen moment spijt van gehad. Nu zit er in hetzelfde moederbord een Athlon XP2200+, puur omdat het moederbord niet harder kan.
Inmiddels is de 3e AMD cpu onderweg: A64 3500+
Verwijderd
Dat was ik dus. Dit soort topics zijn in principe kansloos. Maar ik ben de beroerdste nog niet en ik wil wel even aankijken wat de huidige generatie GoT-users ervan gaat makenvingerfrits schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
Ik zag net een paar berichten staan toen ik dit topic opende en wou replyen. Dus heb bericht verstuurd en ineens waren alle berichten wegKomt dat door de waarschuwing hierboven ........Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen..........
Als dat zo is hoe komt die waarschuwing daarOf zie ik spoken
Om een beetje ontopic te blijven. Ik stap in principe niet over. Ik neem gewoon het beste dat op het moment van de aankoop verkrijgbaar was
[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 14-09-2004 17:32 ]
Verwijderd
eerst een intel 166mhz toen een 400mhz en toen kwam amd toch wel wat meer in te komen en had toen dus een duron 850mhz gekocht dat beviel me goed toen een 1200 en een 2000xp en nou ga ik deze week een amd 64 3200 halen dus tja is eigenlijk meer vanzelf gegaan
p.s. 286 tijdperk niet meegeteld en daarvoor ook niet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:27 ]
+ dat ik intel schraal vind, omdat ze toen die reclame hadden, dat je sneller kon internetten met een pent 3.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
1. Willamette clock voor clock zoog
2. AMD een vrije MP had na modden
3. AMD was veel goedkoper
4. AMD was gezien het budget qua overclocken beter
Ging van P3-550E@842 naar een Duron1300(Morgan). Dit was dus een koude douche, omdat een Morgan niet te modden viel. Heb na veel rommelen uiteindelijk toch de MP naar 11 gekregen. Dit was natuurlijk niet voldoende heb kort daarna een XP1800+(Thoroughbred-B) gekocht met een Nforce2 bordje. Nu heb ik een XP2500+ Mobile, welke aan alle 4 de bovenstaande punten voldoet
Verwijderd
Daarna CPU vervangen voor een K6-233 omdat in het moederbordje alleen maar P1-166 mhz ondersteunde.
Dat beviel zo goed dat ik daarna een K6-2-450, Duron 700, en nu XP1600+ heb aangeschaft. Zowel uit prijs/prestatie oogpunt als het feit dat het natuurlijk altijd leuk is om David te ondersteunen tegen Goliath...Gezonde concurrentie is altijd goed, en als de alternatieven net zo goed of zelfs beter zijn, waarom zou je die niet ondersteunen?
Daarom tank ik ook zoveel mogelijk bij Tango
van een PIII 1GHz naar een AMD Athlon64 3000+.
Simpelweg omdat het de eerste 64bit processor is, en ik dat wel wou proeven.
^ Wat hij zegt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
een AMD K6-500 op precies te zijn
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Nja, dan stap je dus eigenlijk gewoon erg vaak overBalusC schreef op 14 september 2004 @ 17:21:
[...]
Ik stap in principe niet over. Ik neem gewoon het beste dat op het moment van de aankoop verkrijgbaar was
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Maar dat is ook de enige AMD, voor de rest is alles Intel, mijn huidige laptop P4M Mobile bijvoorbeeld.
Wat het desktopsegment betreft is AMD toch beter op dit moment, tenminste dat vind ik dan.
Een Athlon 64 of Opteron heeft over het algemeen toch net iets meer performance dan een intel van dezelfde prijs (en vergelijkbaar type)
Wat laptops betreft vind ik Intel nog steeds de beste, maar de Athlon 64 Mobile begint het ook goed te doen.
Dus wat laptops betreft weet ik nog niet wat mijn volgende aankoop word (misschien zelfs nog wel een powerbook
Maar mijn volgende desktop zal hoogstwaarschijnlijk een dual opteron worden.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Heel snel een Cyrix en dan aan de K6-2/3 en sindsdien ONLY AMD
Mijn 25 MHz Intel 0wn3d3 wel heel hard vind ik
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
i386 33mhz DX later geupgrade met 387(co-proc).
Daarna Cyrix (echt slecht) 150+ gehad daarna toch nog een Intel P2 266 en Celeron 433 opgevolgd door AMD T-bird 1400 en nu AMD Athlon64 3500+.
Intel->AMD Reden is simpel prijs/kwaliteit.
Dat ik van Cyrix weer naar Intel ging was omdat Cyrix gewoon zwaar incompatible was. Amd is dat niet
[ Voor 9% gewijzigd door M55 op 14-09-2004 17:37 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat mijn volgende processor gaat worden. Intel heeft een goede naam en AMD heeft mij ook nooit teleurgestelt dus ik denk dat het gaat afhangen wat op dat moment gewoon het snelste is EN of de moederbord aan mijn eisen voldoet (en veel reviews lezen natuurlijk).
P90
Cyrix P166+
AMD K6-2 350
AMD Thunderbird 650
AMD Athlon 1 GHz (5 seconden.... toen
AMD Athlon 1,2 GHz (gelukkgi ietsie langer)
AMD XP 1700
AMD 64 3200
Hoop nog altijd een keer een Intel te moeten kopen
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Nu is het enkel nog AMD. Deze week nog Athlon 2500+, volgende week Athlon64 3400+.
was een flinke performance upgrade. zon 2 weken geleden vond ik hem toch te langzaam worden voor games onder andere. Dus ging ik voor een nieuwe pc kijken. Ik dacht meteen aan AMD omdat dat me gewoon beter leek. en vanwege 64 bits processor aangezien die flink presteren in games.
Ik zit nu dus met een amd athlon 64 3200 @ 2350 mhz.
mijn 1700 was helaas een palominio en werd dus aardig heet. maar nu heb ik cool en quiet en blijft ie lekker koel.
Als ik dezelfde features en performance van een AMD systeem naast een Intel zette kwam ik tot de conclusie dat dat AMD systeem stukken goedkoper was, maar wel de performance kon leveren als die van Intel.
Zo ben ik tot mijn huidige systeem gekomen, maar over drie jaar kan het best andersom zijn. In mijn vorige systeem zat een Intel Celeron 633.
[ Voor 4% gewijzigd door Sybr_E-N op 14-09-2004 17:41 ]
De volgende PC was een zelfbouw en daar kwam een Athlon XP 1800+. Ik koos voor een AMD, omdat die goedkoper waren dan Intel, en omdat er toen een behoorlijke hype gaande was vanwege bepaalde steppings Thoroughbred B's die erg hard clockten. En bovendien vind ik AMD gewoon stoerder dan Intel (vanwege de underdogpositie)
De volgende upgrade zal vast ook weer een AMD processor bevatten. En bij PC's die ik voor anderen bouw zet ik er bij voorkeur ook een AMD in. Ben dus best wel een AMD fan
Toen kregen we een nieuwe computer, hellaas was er een tekort van AMD K6 processors op dat momment of zo. Dus kregen we tijdelijk een Cyrix 166+ (133 mhz). Toen kregen de K6 geklokt op 200 mhz. Zo heej, wat een monster was het toen des tijds
Lat er nog geupgrade naar een k6-2 @ 400 mhz, performance verschil werd niet echt merkbaar, maar wel leuk
En nu draai ik op me athlon 1333 (166*8) heerlijk
Verwijderd
Rond 2001 ofzo was ik het beu dat de pc altijd maar traag liep en vastliep, door de zovele dingen die ik tergelijkertijd deed. Dan maar aan mijn zus gegeven en ikzelf een AMD athlon 700 gekocht
2 dagen later, mobo maakte kortsluiting en na rapareren, mobo werkte nog
Systeem liep van die dag nooit stabiel meer
Nu 2004 een nieuwe pc gekocht en het werd een AMD Athlon XP2800+ (Barton)
Persoonlijk ben ik niet zo kieskeurig, maar als het op geld uit mijn eigen zakken aankomt
• Intel 286
• Intel 486 DX2 66Mhz
• Intel Pentium 133
• Intel Pentium MMX 200
• Intel Pentium II 350
• Intel Pentium III 650 (draait nu als servert)
• Intel Pentium IV 2400 (m'n bak nu)
zoals je ziet. allemaal Intel. nooit problemen mee gehad. Maar om een of ander vage reden heb ik het gevoel dat m'n volgende proc geen Intel word.. (A64 3800+ ziet er
die van m'n broer is.. bijna 't zelfde.
• Intel 286 (fysiek dezelfde bak als bij mij.. gezamelijke aankoop)
• Intel 486 DX4 100Mhz
• Intel Pentium 133
• Intel Pentium 200 MMX
• Intel Pentium II 450 Mhz (geen P3 dus!)
• Intel Pentium III 600 Mhz
• AMD Athlon 2600+ 333/512kB Cache
de AMD was op advies van mij. lekker veel power voor een lekker lage prijsje.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Thandor schreef op 14 september 2004 @ 17:04:
M'n Pa & Ma hebben wel een Pentium IV 3GHz. Echter voelt mijn PC (en is 'ie ook) sneller aan.
Dat kan ook nog door de hoeveelheid spyware komen
Ik zit zelf al vrij lang bij Intel, het werkt, en ik vind iets meer geld uitgeven niet echt een ramp.
Ik heb ooit een AMD K5 van 100MHz gehad, die toen vervangen is door een Pentium 100. (Leuk he, tijd dat AMD en Intel cpu's nog dezelfde socket hadden!
Sindsdien heb ik nooit meer anders gehad dan intel..
Na die eerste PC kreeg ik een Pentium 200MMX
Deze PC is ook weer vrij snel vervangen, door een Pentium II 400. Een tijdje later kreeg ik een Pentium!!! 800EB, die echt weer snel vervangen is, deze keer door een Pentium!!! 1200. Met deze PC heb ik een hele tijd gewerkt, deze is er begin vorig jaar pas uitgegaan en vervangen door een Pentium4 2,8E.
Ik heb nog nooit problemen gehad met Intel, en zie eigenlijk ook geen reden om over te stappen naar AMD. Misschien is AMD sneller, tja, mijn PC is voor waar ik hem voor gebruik snel zat. Als ik eenmaal goede ervaringen heb met een merk blijf ik producten kopen van dat merk, en ik heb tot nu toe met best veel merken goede ervaringen (Intel, EPoX, nVidia).
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik heb bijna al die pc's gekregen, had er dus weinig over te vertellen. Die P200 en 286 kwam van m'n pa's werk en daar hadden ze alleen Intel. Die pentium-M zit in m'n Centrino laptop (Dell Inspiron 8600).
Op het moment is Intel wel heer en meester op het mobiele platform, met de Pentium-M hebben ze een flinke stap voorwaarts gemaakt (goede prestaties tegenover laag energieverbruik).
We hebben ook nog een tijd een 586 gehad, maar durf niet te zeggen als het intel cpu is/was.
Op het moment dat ik op kamers ging, kocht ik me eerste eigen pc met een amdk6 233 cpu. Op het zelfde moment heeft een oom van me, een bijna identieke pc gekocht, een p2 350. Behalve cpu/mobo/mem was alles hetzelfde. Beide pc's leverden in games de zelfde prestaties. Tijdens heavy rekenwerk, was de intel TOEN nog sneller bij onze testjes.
Hierna heb ik de grootste fout ooit gemaakt. Ik kocht een celeron
Het draaide wel alles enzo, maar ik miste net dat ene beetje power wat ik verwacht had. Toch heb ik deze cpu 2 jaar lang dag-in dag-uit gebruikt.
Me stage was voorbij en mocht blijven bij het bedrijf. Dus weer nieuw pc gekocht.
Op me werk draait 99.9 % intel (er is maar 1 amd pc in hele bedrijf, en ong 4000 intels). Toch heb ik voor AMD gekozen, omdat me amdk6 233 altijd goed liep.
Keuze werd amd 1800XP. Hele tijd gebruikt, tot ie rare temp aangaf. Andere koeler gekocht en probleem weg...
Maandje later zelfde mobo gekocht, alleen dan met RAID en cpu 2200 XP.
Ook hier tevreden over. In principe ben ik zeer te spreken over beide merken
Daarna een P2-350
Toen een Compaq pc met een AMD K7@550 MHz
De P2 is bij terecht gekomen en toen heb ik "per ongeluk" het bios vernield en toen heb ik het hele systeem geupgrade naar een AMD Athlon 2400+, dit omdat dit voor mij een goede kwaliteit/prijs verhouding was.
M'n pa heeft nog een P4 3,2 GHz staan, niet echt bewust, hij had toen de keuze uit 2 en dit was hem geworden, door de videokaart ed.
Niets mis mee hoor, ik ben ook van de laatste groep.
Nog gekloot op 80086 (zo heette dat ding toch?) op een dikke 8 Mhz. Later via een andere pc bij de 486 DX 33Mhz beland. En die pwnde de 486 SX van een vriend zo hard! Dat waren nog eens tijden
Ook nog lang op een Pentium 166 gewerkt. En een half jaar geleden van een P3 800 naar een P4 2.8 overgestapt.
Altijd voor Intel geweest, waarschijnlijk omdat mn vader "dat andere spul" meestal niet vertrouwde. Ik heb ook nog alle incompatibiliteit spookverhalen nog meegemaakt (wat voel ik me nu oud).
Zelf blijf ik nog voor Intel kiezen vanwege de vage reden dat het beter aanvoelt. Grote onzin eigenlijk. Nu kan ik het wellicht nog meer verantwoorden omdat ik wat meer 3d render werk doe in mn vrije tijd, wat lichtelijk in het Intel kamp ligt.
Aan de andere kant stel ik meestal AMD systemen samen voor vrienden die een pc moeten hebben.
Daarna was ik van plan een AMD systeem a la nForce2 + 2000/2500+ te kopen (vanwege de gunstige prijs/prestatie-verhouding van AMD en de nForce2 features), maar ik kreeg toen (een jaartje geleden) de mogelijk om een P4 2.4c, 1Gb, R9600p, 2x WD Raptor + Iiyama VMP452 systeem te kopen voor een € 750. Die keuze was dus niet zo moeilijk, aangezien zelfs AMD niet aan die prijs/prestatie-verhouding kon tippen.
Ik heb reeds wel een Athlon 1GHz, GF2 MX400, 30Gb systeem op de kop kunnen tikken voor € 70.
I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"
In 2001 heb ik geupgrade naar een athlon 1000. Deze heb ik erg lang gehad. Pas in 2003 heb ik alleen de CPU vervangen door een XP1800.
Een paar maanden heb ik geupgrade naar een Athlon64 2800. Qua prijs maakte het niet zoveel meer uit in verg. met een Pentium 4, maar AMD beviel me goed en volgens reviews was ie ook sneller dan de P4. Dus weer een AMD genomen
Verwijderd
nadat ik deze een beetje te langzaam vond worden, overgstapt naar mijn p4 2.8HT die ik nu nog steeds heb.
volgend jaar komt er denk ik wel een nieuwe pc... denk dat tegen die tijd de 64bit wat meer in opkomst is, en dan maak ik wel weer een keuze tussen amd en intel.
volgende systeem gaat wel een stuk stiller worden in ieder geval!
Intel 8086 -> AMD386DX-40 -> Intel486-DX2-66 -> AMD-486-DX5-160 -> AMDK6-200 -> Intel -Pentium2-350 -> AMD-K6-2-400 -> Intel Pentium3-800 -> AMD-AthlonXP-1800+ -> Intel Centrino1500 -> AMD-Athlon64-3000+
Het geheim? Steeds de CPU kopen die de meeste prestaties voor het minste geld levert, je ziet bij elke overstap toch een soort gat die een concurrend systeem niet kan opvullen. Nu is de Athlon64 met on-die memory-controller je-van-het, maar ik zie de volgende generatie Intel's op basis van Dothan-technnologie dan de Athlon weer vegen .... en dan weer een dual-core AMD enz enz enz.
In 2000 pc laten bouwen en dat was een amd 850, die gebruik ik nu nogsteeds
In 2005 hopelijk geld om een athlon 64 te kopen, en dan bouw ik hem zelf.
Verwijderd
Mijn processorkeuzes waren tot de P3 eigenlijk helemaal onbewust. Toen de P3 er was, is hier een P3 SLOT1 500MHz (100MHz FSB, om eerlijk te zijn nooit overgeklokt). Die processor koos ik toen (toen nog met pa's kapitaal achter me) vanwege de beste technieken van het moment, en om precies te zijn: 440BX chipet (juweeltje), SSE, en erg goede prestaties. Dat was gelijk de laatste Intel in huis. Toen het wezentje een tikkie te traag begon te worden, en pa nog lang niet aan iets nieuws toe was, ben ik gaan shoppen, en stond toen voor de keuze:
Intel P3 1GHz
AMD Athlon 1200MHz
Intel P4 1.4GHz.
De eerste (P3) was opzich vrij logisch dat hij afviel, en na heel veel techdoc's lezen, ervaringen horen, voor en na-delen afwegen, kwam ik tot de conclusie dat die Intel netburst architectuur niet helemaal m'n ding was, zeker als je zag dat de P3 soms sneller was in tests. Lange pipelines, vreemde geheugeneisen (toen nog SD-RAM of RD-RAM), voor mijn gevoel lage reactietijd (athlon voelde gewoon veel soepeler om mee te werken), en natuurlijk de prijs. Dus voor veel geld een AMD Athlon 1200, MSI K7T266 PRO2.0 RU gekocht (gloedjenieuw, ultraluxe, superduur), en... 128MB DDR-RAM, op 266MHz. Ja, op het RAM bezuinigd toen, maar maandje d'r na gelijk 256 extra gehaald. En wát een systeem was het. Ondanks dat d'r slechts een GF2 MX200 inzat. Supersoepel werken, en érg degelijk spul. Het moederbord draait nu nog steeds goed.
Later is d'r, als kleine upgrade (tsja, Athlon 1200 had nog geen SSE!!!) een Athlon XP2000 bij gekomen, een heuse palomino. Moederbord is later vervangen door een MSI KT4V, een plank die heel m'n vertrouwen in VIA vernield heeft (uitzondering via's eigen CPU's). Op dit moment draait hier (kort)
Asus A7N8X-DX2.0 + Athlon XP 1700+ TB-B @ 2600+
MSI K7T 266PRO2.0 RU + Athlon XP 2000+ PAL
VIA EPIA V10000 + 1GHz Nehemiah
Intel 440BX + 500MHz P3
ALi (unknw) + 800MHz Celeron in Acer TravM212
nVidia nForce3 + AMD Athlon64 3000+ in Acer Aspire1511LMi
Mijn volgende aankoop komende maand (ALS m'n salaris d'r is, kijk des lands posterijen aan als het er niet is) een AMD Athlon 64 3500+ en een MSI K8N NEO2 54-G.
Motivatie?
Ik ben geen AMD fanboy, dat zal ik eerlijk zeggen. Ik geef de concurrentie ook een kans, en ik zie ook wel dat Intel niet geheel stil heeft gezeten. Ze hebben nu eigenlijk 2 processorlijnen die interresant zijn (niet extreem duur, en beschikbaar). De netburst-based P4, en de, net zoals de P3, op P6-core gebaseerde Pentium-M. Om heel eerlijk te zijn vind ik heel die P4 gewoon niet interresant. Hij is een tijdje (vóór de release van de Athlon64) interresant geweest, maar we wisten dat die zal komen.
De processor heeft steeds meer pipelines gekregen, en komt een beetje "geplakte band"-achtig op me over. Er zitten nu zó veel lapmiddelen in om elke % snelheid d'r uit te persen (vreemde frontsidebussen, hyperthreading, nu zelfs SSE3), in zo'n basic processortje, dat ik d'r geen heil inzie. Het productieproces (0,9micron zonder SOI) is érg inefficiënt qua energiegebruik, en hij moet enorm veel toeren maken om vooruit te komen.
De Pentium M pakt dat heel anders aan. Die zal ik wel willen kopen. Helaas is die, qua desktopborden, niet goed beschikbaar, en daar niet echt op ingespeeld. Jammer. Ik ken bijvoorbeeld géén Pentium-M moederbord, met features zoals AGP8x, full-size ATX, S-ATA, etc, etc, zoals er voor de mainstream desktopborden er wel een moederbord is.
Als intel de Pentium-M nou ook nog eens aanpast, voor desktopgebruik, dat je de energie eis van bv. 20Watt zoals het nu is laat varen, en hem omhoogschroeft naar iets als 60W, dan kun je het ding hoger klokken, waardoor de performance nóg hoger wordt. Niemand die moppert, want ook al gebruikt hij meer, hij is nog steeds zuiniger dan Intel's netburst lijn, die minder/dezelfde prestaties levert.
En daar kom je gelijk bij het alternatief: de Athlon 64. Een geheel nieuw ontwerp, wat zéér veel mogelijkheden bied. Slim tot in de puntjes! Geintegreerde geheugencontroller voor de processor zelf, zodat je bij veel processors ZIEKE geheugenbandbreedte krijgt (zucht, 32 procs server...), en zowiezo lage latency. Ondersteuning voor het volledige instructiepakket, zoals SSE2, waar de concurrentie veel voordeel uit haalde, en een slim systeem zoals Hypertransport, om CPU's en andere onderdelen aan elkaar te koppelen, zodat ze zonder bandbreedteverlies van bijv. elkaars geheugen kunnen happen, en full-duplex met de chipset (niets meer eigenlijk dan een AGP-Bridge en wat frutsels) kunnen communiceren.
Neem daarbij slimme greenpeace-vriendelijke technieken zoals SOI, en Cool 'n Quiet, en je hebt nog een koele, zuinige processor ook. En ik moet zeggen, qua gebruik: Heerlijk!!! Lekker snelle reacties.
Iemand die vraagt aan mij waarom intel, vertel ik dit (zei het korter), en laten we wel zijn: op wat rotte chipsets na (BRAND, KT4V, BRAND!!!), is er qua stabiliteit, temperatuur, betrouwbaarheid, duurzamheid, zuinigheid, en toekomstperspectief, níks tegen AMD.
En dan komt d'r ook nog eens bij dat ze een fabriek slechst één landje weg hebben, de underdog zijn (everybody loves the underdog), en het érg goed doen.
Ik had een nieuwe computer nodig, bijna 2 jaar geleden, en in die tijd was de AMD Athlon gewoon beter dan de PIV (persoonlijke mening), dus een XP 2000+ gekocht
Voor mijn broer zijn pc ook een XP 2500+ genomen en de volgende upgrade zal ook een AMD worden (64bit)... ik ga gewoon voor prijs/kwaliteit, maar vooral voor Prijs
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
De rede hiervoor was de prijs natuurlijk en AMD was toen helemaal hot. Echter heb ik nog nooit zoveel ellende met een computer gehad. Dit lag vooral aan de gebruikte Via chipset, maar als AMD geen eigen (snellere) chipset maakt houdt het op qua keus.
Ik werd er begeef moment zo stont ziek van dat ik snel een P4 had gekocht. Deze is almiddels ook veer vervangen door een P4. Beide werken nu nog steeds perfect..
Het voordeel van Intel is altijd dat ze en een goede processor maken en een goede chipset. AMD is afhankelijk wat een ander fabriceert.
Tegenwoordig zat het vast allemaal beter zijn (Nforce) maar ik blijf toch nog huiverig wat dat betreft.
Dit heb ik nu:
Heb die inmiddels weggedaan, maar de traditie voortgezet met een Cyrix 6X86 en later een AMD K6-2 400, geupgrade naar een 550. Draait als server.
Dan is mijn 2e desktop een AMD K7 slot A 600MHz. Draait nog steeds.
Mijn 1e desktop is een AMD 2400+ / 266FSB waar eerst een TBird 1,4GHz in heeft gezeten.
Mijn laptop is een AMD Mobile 2800+.
Mijn palmtop is een MIPS processor, ook al bejaard, maar ook al Intel weten te mijden
Verwijderd
Pentium I 75 Mhz later uitgebouwd tot Pentium I 133 Mhz en uiteindelijk met nieuw Mobo Pentium I 200 Mhz
Pentium II 233 Mhz
Mobile Pentium III 1Ghz (Asus)
Mobile Pentium IV 2Ghz (Dell)
AMD Athlon XP 2800+ huidige configuratie
Heb speciaal voor AMD gekozen omdat dit qua prijs/kwaliteit beter uitkwam.
Hier was ik zeer tevreden mee, volgende machine was een duron 700. Was ik heel blij mee, was goedkoop en presteerde ongeveer als een pentuim 3 800. Veel spellen op gespeeld.
Vervolgens overgestapt naar een Athlon XP 2000+. Was toen ook veel performance voor niet veel euro's, enige minpunt was dat dit beestje amper over te clocken was.
Jazeker het was een palomino, een echte heethoofd.
Tenslotte ben ik overgestapt op een laptop, en de Pentium M was voor mij het meest interessant. Centrino systeem is snel genoeg, stil, produceert weinig warmte en is een heel stabiel platform.
Maar mijn trouwe duron 700 draait nog naar alle tevredenheid in mijn server
sindsdien hebben wij alleen nog maar AMD. de 1GHz pc is er nog, en inmiddels heb ik sinds een jaar of 2 een 1900+ staan. oma heeft een 2500+ gekocht toendertijd. er is nog maar 1 intel in de familie en dat is ook de pc die het vaakst kapot gaat ;);)
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
AMD:
486DX2-66
486DX4-120
Athlon 650
Athlon 700
2x Athlon 1,1GHz
3x Athlon XP 1700+
2x Athlon XP 2400+
2x Opteron 240
Sempron 3100+
Cyrix:
6x86 PR150+
Intel:
386SX-25
486SX-33
2x PII-233
Celeron 300A Slot A
2x Celeron 300A Socket 370
Celeron 466 (laptop)
Celeron 1,3GHz (laptop)
Pentium M 1,6GHz (laptop)
Op dit moment heeft AMD duidelijk the edge voor mij. De prestaties zijn zeer goed, de architectuur is mooier (vooral Opteron) en het platform biedt betere mogelijkheden. Vooral Cool 'n' Quiet is een groot voordeel.
Later overgestapt op een AMD 1000 en 2000Mhz.
Mijn volgende processor wordt waarschijnlijk weer een AMD. Dit omdat ik tot nu toe geen slechte ervaringen heb met AMD en natuurlijk het prijsverschil
Nadat deze overleden was (monitor doorgebrand
Deze later geupgrade naar een AMD Athlon XP 2200+, en daar zit ik nu nog achter (loopt nog @ 1800 MHz)
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Sindsdien niet meer anders dan AMD, blijft vaak goedkoper en de prestaties zijn erg goed. Nu heb ik ze om lekker te oc-en.
Op een rijtje:
- AMD Thunderbird 900
- AMD XP1800+ Palomino
- AMD XP1700+ T-Bred-A
- AMD XP1700+ T-Bred-B
- AMD XP1700+ T-Bred-B
- AMD XP-M2500+
De T-Bird 900 doet nog dienst als server-cpu en de laatste 1700+ ligt ergens in de kast, wachtend op geheugen om weer te mogen stressen.
Op dit moment ben ik behoorlijk tevreden en heb ik geen behoefte om over te stappen of up te graden.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
In 1998, na het slagen voor mijn VWO, mocht ik met 1500 gulden van mijn ouders mijn eerste eigen PC aanschaffen (alles boven de 1500 gulden was voor mijn rekening). Toen kocht ik een Intel PII-266. Deze PC ging enkele maanden later ook mee naar Zwolle, waar ik kamers ging wonen (en nu nog
Eind 2000, begin 2001 maakte ik kennis met GoT en toen ik zag ik onder de GoTTers AMD weer in opkomst komen. Eind 2001 vond ik de tijd rijp voor een fikse upgrade aan mijn PC en aangezien ik als student regelmatig in conflict was met mijn bankrekening (
In 2003 werd het tijd voor de volgende upgrade. Aangezien ik zeer goede ervaringen had met de vorige AMD besloot ik weer voor AMD. Ook het budget speelde wederom een belangrijke rol
Wanneer de volgende upgrade komt, weet ik nog niet. Wat het dan zal worden is ook niet bekend, maar voor mij doet AMD niet onder voor Intel. Uit budgettaire overwegingen zal AMD trouwens de voorkeur hebben. Op het ogenblik zijn er in mijn ogen echter teveel varianten van met name AMD (So754, So939, So940) die nagenoeg hetzelfde kunnen presteren. Voorlopig wacht ik even totdat deze warboel van procs wat meer is uitgekristalliseerd
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik kijk niet zozeer naar merk maar ik wil zoveel mogelijk waar voor mijn geld en toen was die AMD goed.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
2 jaar geleden naar een AMD XP 2000+ en nu sinds februari aan de Amd XP 3000+
Dit topic is gesloten.
![]()
Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen.
FAQ Forumgedrag - Reageren
Policy mbt replies in 'slechte' topics