Wanneer ben jij overgestapt van Intel naar AMD of omgekeerd?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.417 views sinds 30-01-2008

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Toen ik mijn huidige PC kocht (PIII-500) stond AMD net op het punt Intel in te halen op veel punten. De intel-integer rekenkracht was net ietsje beter, gecombineerd met een leuke aanbieding was de keus snel gemaakt.

Als ik nu een computer zou kopen zou dat zeer waarschijnlijk een AMD zijn, wegens de significant betere prijs/performance verhouding.

Doch als intel met iets nieuws komt dat beter is dan AMD, zal ik dat zeker overwegen.

Verder zijn mijn 2 andere pc's intels, maar dat zijn oude bedrijfs-pc's dus ik had weinig keus.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41
1. Pentium II 266 Mhz; reden: was één van de snelste in die tijd
2. AMD Athlon 1400 Mhz; reden: was veel goedkoper dan Intel en de prestaties waren goed.
3. Pentium 4 3200 Mhz; reden: maakte in prijs niet veel uit met AMD, maar heeft wel PCI-Express.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:15

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Van :

Desktop :

Pentium 100
AMD K6 166
Celeron 266 (@533)
AMD K6-2 400 (toen Celeron de geest gaf)
AMD Athlon 550
AMD Duron 1200
AMD Athlon 2000+
Intel P4 2400 (compleet nieuw systeem van Dell via de zaak)
AMD Athlon 64 3000+

Laptops :

Intel Pentium II 300
Intel Pentium III 700
Intel Centrino 1300
AMD Athlon 64 3000+

(Alleen de 2 Athlon 64's nog steeds in bezit)
heb toch altijd de voorkeur voor AMD gehad, weet niet waarom. Net zoals ik liever ATi heb dan Nvidia. Dunno why

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

ben altijd bij de Pentium gebleven, welliswaar zit ik nu al 3 jaar met een Pentium 4. Afgelopen zomer heb ik mn tweede P4 gekocht, maar nog steeds een Northwood want de Prescott voel ik nog niet zo veel voor.

Ik heb als reservesysteem een AMD Athlon gehad maar die verwisseld onlangs voor een Intel Celeron, ook een mooie processor voor lage eisen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

>500 posts dus dicht...

Of een vervolg echt zin heeft moeten we nog even bekijken (tot nu toe posten erg veel mensen hun verhaal, maar is er weinig sprake van discussie), graag tot een van de modjes wenden met verzoek voor deel 2, en dan liefst met een topicstart die uitnodigt tot wat meer diepgang :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen.
FAQ Forumgedrag - Reageren
Policy mbt replies in 'slechte' topics