De F1 auto is in ieder geval wel een stúk sneller dan de andere auto's, daardoor lijkt het soms (bij mij dan) ook ietsjepietsje stotteriger te gaan, maar geen 3 a 5 fps zoals jij hebt. Was je harde schijf misschien even wat anders aan het doen? Weinig ruimte/veel fragmentatie op de HD?
Het model en de textures van de F1 bak zijn niet groter dan bijvoorbeeld de Hammer, dus dat de F1 een groter geheugengebruik zou hebben lijkt me sterk (al ga ik nu wel heel simpel van de bestandsgrootte uit).
Zelf heb ik tijdens een online game vaak dat op een gegeven moment de framerate dramatisch laag wordt, ook naar de 3 fps. Net nog een half uur met maar 1 ander persoon op de baan gereden, dat ging perfect, prima framerate. Pas toen er meer mensen bij kwamen ging het helemaal mis.
De andere personen hadden er geen last van lag last van zo te zien, want ze reden prima rondjes.
Als er een nieuw iemand in de game komt dan is er altijd een beetje lag, dat valt nog wel mee, maar dit houdt echt de hele tijd aan. Er valt niet eens behoorlijk te chatten als er lag is...
Misschien zitten er nog een paar geheugenlekjes of netwerkfoutjes in rFactor. Misschien ligt het toch aan mijn eigen pc. Mn harde schijf mag nml ook wel eens gedefragmenteerd worden...
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.