Inderdaad, engine boosts die oneindig lang door blijven draaien of nep-DRS.
Ik had laatst beide geprobeerd te maken/hacken. Al meteen werd mij duidelijk dat het nooit in de rfactor physics zelf te maken is. Ik denk dat je een externe 'cheat-app' nodig hebt om het te simuleren. Nou ben ik redelijk in die trenden thuis, dus ging ik eens kijken
Ik had destijds een boost van 80pk extra gegeven van 6 seconde gegeven. Tijdens het remmen zou het moeten opladen. Er zit ook een echte 'batterij' in je auto. Je kan hem niet voor een flying lap vol leeg blazen en dan op start/finish weer verder leeg blazen. Accu leeg. Gewicht of gewichtverdeling zat er niet in, maar wel het oplaadeffect. Remmen werden ook zwaarder aan de achterkant.
Sterker nog , om de 'dynamo' te simuleren verzwaarde ik de ingame remtorque van de achterremmen. Resulteert in meer remkracht, dus meer hitte productie (terwijl die hitte niet je daadwerkelijke remmen in gaan). Gevolg; remschijven worden tegelijk ook verzwaard om extra power aan te kunnen.., maar de balans daarin is nogal lastig. De ene opzet rij je altijd met de koud acherremmen, de andere keer met hete achterremmen

Tenzij je KERS niet gebruikte, dan deden de achterremmen gewoon normaal..
80pk boost merk je een beetje als je op topsnelheid zou te komen rijden. Optrekken gaat iets sneller. Het remmen ging iets moelijker als de batterij leeg was, maar met 1% balans naar voren was het alweer oke. Kon ook aan de mod liggen, ik had het in MMG 2008 getest. Had het beter met CTPD kunnen proberen.
DRS is best vreemd: je moet soms tot 10 aero settings teruggaan om 8-10km/h te winnen. Downforce was er redelijk beschikbaar. We hadden getest op Barcelona, Spanje.. en dan is het natuurlijk de kunst om zo vroeg en lang mogelijk DRS in de doordraaiers aan te laten staaan. Ik vermoed dat je de downforce harder naar beneden moet gooien dan de drag, maar ik kan daar ook naast zitten. Sterker nog, met een beetje stuurkunsten kon je DRS gebruiken om de auto in overstuur te gooien en op die manier onderstuur te killen. Dat was best amuserend.
Helemaal leuk wordt als je de DRS knop zo instelt dat alle rear downforce weg gaat. En dan Steering Help op Full zetten. Leuk om de AI stuurbot te pesten door elke keer de knop in te drukken in een bocht

. Je ziet hem flink aan het stuur trekken en chaos zien doen
In zijn geheel is het niet 1-2-3 te simuleren als je alle bijeffecten meerekent. En zeker niet te halen met de simpele ingame settings. Maar wel leuk om mee te klooien
Oh, en onze ronde tijden: die werden niet erg veel beter. Ik weet zeker dat er meer engine power beschikbaar kwam (ik zag de engine meer power produceren in mn HP meter), meer brake power (koppel van remmen ging omhoog), minder drag (minder rearwing drag), maar we gingen op zijn best 0.3 seconde harder. In het begin gingen we geen spat sneller. Dat kwam grotendeels omdat je bezig bent om ook nog die twee knopjes in te drukken. Vooral KERS is vervelend. Je gebruikt het veel uit langzame bochten om meer power te krijgen, maar je bent dan al zo druk bezig met schakelen en de auto recht te krijgen dat KERS er in schiet.. Het DRS systeem is eenvoudiger toe te passen, totdat je het vergeet om op elk recht stuk aan te zetten
[
Voor 12% gewijzigd door
Hans1990 op 09-05-2011 19:28
]