[PC] rFactor "The Future of Race Simulation"

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 66.753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 15:01
KERS werkt niet zoals het hoort te werken in de game,

en @ triskele10
dit is echt geen f1rl waar vettel in rijd, F1RL is een slechte f1 mod voor rfactor maja, dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:33
Nowad schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:19:

en @ triskele10
dit is echt geen f1rl waar vettel in rijd, F1RL is een slechte f1 mod voor rfactor maja, dat terzijde
Ik he al eerder geschreven dat Red Bull ( en de meeste ander F1 teams) RfactorPro gebruikt en dus niet voor ons bestemt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

ik heb de probeerversie even geinstaleert, maar ik vind het toch een best gave game.
je kunt deze game ook kopen via ideal, alleen de rabobank ligt er nu even uit.
rfactor heeft tenminste ook mooie natuurlijke kleuren, bij andere racegames zijn de kleuren soms heel grauw.
en rfactor is ook best wel te spelen met toetsenbord, maar een racestuurtje heb ik ook wel.
iracing lijkt me ook wel gaaf, alleen daar is geen demo van dus kan ik hem niet uitproberen, en je kunt hem alleen met creditcard betalen en die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nowad schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:19:

en @ triskele10
Inderdaad, engine boosts die oneindig lang door blijven draaien of nep-DRS.

Ik had laatst beide geprobeerd te maken/hacken. Al meteen werd mij duidelijk dat het nooit in de rfactor physics zelf te maken is. Ik denk dat je een externe 'cheat-app' nodig hebt om het te simuleren. Nou ben ik redelijk in die trenden thuis, dus ging ik eens kijken :+
Ik had destijds een boost van 80pk extra gegeven van 6 seconde gegeven. Tijdens het remmen zou het moeten opladen. Er zit ook een echte 'batterij' in je auto. Je kan hem niet voor een flying lap vol leeg blazen en dan op start/finish weer verder leeg blazen. Accu leeg. Gewicht of gewichtverdeling zat er niet in, maar wel het oplaadeffect. Remmen werden ook zwaarder aan de achterkant.
Sterker nog , om de 'dynamo' te simuleren verzwaarde ik de ingame remtorque van de achterremmen. Resulteert in meer remkracht, dus meer hitte productie (terwijl die hitte niet je daadwerkelijke remmen in gaan). Gevolg; remschijven worden tegelijk ook verzwaard om extra power aan te kunnen.., maar de balans daarin is nogal lastig. De ene opzet rij je altijd met de koud acherremmen, de andere keer met hete achterremmen :( Tenzij je KERS niet gebruikte, dan deden de achterremmen gewoon normaal..

80pk boost merk je een beetje als je op topsnelheid zou te komen rijden. Optrekken gaat iets sneller. Het remmen ging iets moelijker als de batterij leeg was, maar met 1% balans naar voren was het alweer oke. Kon ook aan de mod liggen, ik had het in MMG 2008 getest. Had het beter met CTPD kunnen proberen.

DRS is best vreemd: je moet soms tot 10 aero settings teruggaan om 8-10km/h te winnen. Downforce was er redelijk beschikbaar. We hadden getest op Barcelona, Spanje.. en dan is het natuurlijk de kunst om zo vroeg en lang mogelijk DRS in de doordraaiers aan te laten staaan. Ik vermoed dat je de downforce harder naar beneden moet gooien dan de drag, maar ik kan daar ook naast zitten. Sterker nog, met een beetje stuurkunsten kon je DRS gebruiken om de auto in overstuur te gooien en op die manier onderstuur te killen. Dat was best amuserend.

Helemaal leuk wordt als je de DRS knop zo instelt dat alle rear downforce weg gaat. En dan Steering Help op Full zetten. Leuk om de AI stuurbot te pesten door elke keer de knop in te drukken in een bocht >:) . Je ziet hem flink aan het stuur trekken en chaos zien doen :9~

In zijn geheel is het niet 1-2-3 te simuleren als je alle bijeffecten meerekent. En zeker niet te halen met de simpele ingame settings. Maar wel leuk om mee te klooien :)

Oh, en onze ronde tijden: die werden niet erg veel beter. Ik weet zeker dat er meer engine power beschikbaar kwam (ik zag de engine meer power produceren in mn HP meter), meer brake power (koppel van remmen ging omhoog), minder drag (minder rearwing drag), maar we gingen op zijn best 0.3 seconde harder. In het begin gingen we geen spat sneller. Dat kwam grotendeels omdat je bezig bent om ook nog die twee knopjes in te drukken. Vooral KERS is vervelend. Je gebruikt het veel uit langzame bochten om meer power te krijgen, maar je bent dan al zo druk bezig met schakelen en de auto recht te krijgen dat KERS er in schiet.. Het DRS systeem is eenvoudiger toe te passen, totdat je het vergeet om op elk recht stuk aan te zetten 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 09-05-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

Fuelke

Forza Ferrari

Misschien wordt het wel tijd voor een nieuw topic over rFactor 2 maar tot dan zal het hierin moeten. De eerste trailer voor rFactor 2:

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fuelke schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:39:
Misschien wordt het wel tijd voor een nieuw topic over rFactor 2 maar tot dan zal het hierin moeten. De eerste trailer voor rFactor 2:

[video]
Wow, als Grand Prix Legends liefhebber heb ik hier erg naar uitgekeken. Ook een geweldig sfeervolle trailer met mooie muziek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 15:51

Turfschipper

Hup NAC

Dit is de enige game die me weer aan het pc gamen kan krijgen. Zal je hiervoor een high end pc voor moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stalscu schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:02:
Dit is de enige game die me weer aan het pc gamen kan krijgen. Zal je hiervoor een high end pc voor moeten hebben?
http://www.racesimcentral...commended-specs-revealed/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:46

AzzKickah

06-CENSORED

stalscu schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:02:
Nou, nee :D Want mijn PC heeft een Pentium 4 3.0GHz, 3GB RAM en een ATI Radeon X1650 en het loopt echt als een tiet. Grand Prix 4 bijvoorbeeld loopt niet meer speelbaar bij mij als ik meer dan +/- 8 auto's in beeld heb. En met spiegels enabled hoef ik het al helemaal niet te proberen. rFactor loopt echter echt perfect.

Dan een vraag van mezelf:

Ik wil uiteraard met zo weinig mogelijk hulpmiddelen rijden. Maar ik heb een algemeen probleem.
Als ik terugschakel in een bocht (wat toch nog wel eens voorkomt :P ) spin ik geheid.
Als ik vol rem begint de auto te slingeren en spin ik meestal ook.

Dus ik heb al een beetje zitten spelen met Stability Control, Anti Brake Locking en meer neiging naar onder- of overstuur en ook nog een paar dingen maar het probleem blijft. Hoe los ik dit op?

Ook heb ik dat m'n auto in Melbourne hobbelt als een gek. De AI heeft dit niet. Op andere circuits heb ik het ook niet (Spa en Barcelona heb ik tot nu toe geprobeerd). Waar ligt dat aan in Melbourne?

Edit: Oh by the way ik speel dus Formule 1 met rFactor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@AzzKickah, het ging over de specificaties voor rFactor 2 :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:38:
@AzzKickah, het ging over de specificaties voor rFactor 2 :)
Oh oops :F sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Hoe verhoudt rfactor zich eigenlijk tov Race07/GTR_evo/STCC/Race on? Die speel ik namelijk nog wel eens en ik verbaas me nog steeds over het realisme met een G25. Zeker als je het vergelijkt met de nieuwere race spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 23:03
Fuelke schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:39:

[video]
Doet een beetje denken aan gp4 als ik de mensen zag met hun vlaggen zwaaien.
Komen ze jou auto ook terug duwen als je gecrasht bent??

Ik ben benieuwd wanneer hij uit komt. rFactor heb ik al vanaf begin blijft nog steeds 1 van de betere race games ze zijn beter dan de f1 serie van Codemaster. En heb er aardig mee vermaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 18-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Huh? Viel me net opeens op dat de spiegels die aan de auto zelf zitten niet kloppen: klik

Hoe kan dat nou weer en is dat op te lossen of..?

En ik zie vaak screenshots van anderen die de HUD zeg maar net zo hebben als het op TV is. Hoe kom ik daar aan?

Edit: Ik begin een beetje gek ervan te worden....
Ik heb 2 Formule 1 seizoen 2011 mods: F1MG en F1RS

In F1MG heb ik echt élke keer wanneer ik van de 2 terugschakel naar de 1 dat de auto uitbreekt en spint. Horendol word ik ervan.

In F1RS is dat probleem er totaal niet maar wat in F1RS Traction Control op High is, is in die andere mod nog niet eens op Low. Dus eeeelke keer als ik een fractie teveel gas geef na een 1e of 2e versnellingsbocht FLOEP sta ik weer andersom.

Maw: Of ik kan het niet, of die mods sporen niet.

Waar kun je de traction control waarde aanpassen? Kon ik niet vinden. Wel vele andere dingen die je in kladblok kunt openen en bewerken. Maar niks over TC.

[ Voor 74% gewijzigd door AzzKickah op 19-12-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

rFactor 2 Q&A @ rFactor 2 Q & A - talking simulation, open beta and release - http://www.racedepartment...on-open-beta-and-release/

_O_ Machtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Hier een leuk filmpje die van de week uit is gekomen over iemand die het voorrecht heeft een zeer vroege closed beta release te mogen uit proberen. Aanschouw 1968 F1 car op de oude Spa Francorchamps:

Men verwacht [zeer binnenkort] (hopelijk begin januari 2012) een open beta uit te brengen. Moet maar even zien of ik daar bij kan komen, want ik lees ook weer af en toe wat dat het enkel voor mensen is die een pre-purchase hebben gedaan.

Wat wel jammer is, eigenlijk, is dat het online spelen nu met een jaarlijkse membership fee moet gaan. Die is weliswaar maar 12 dollar per jaar (ergens in deze orde), wat voor zo'n spel niks is, maar ik vrees dat we straks enkel de mogelijkheden krijgen om via Paypal of Creditcard te betalen. En nou heb ik beide niet :/
Hopen dat ze maar iets als moneybookers oid er bij zetten :)

[ Voor 54% gewijzigd door Hans1990 op 25-12-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Iemand die mij misschien nog ergens mee kan helpen met rFactor?

Ik heb 2 Formule 1 mods geinstalleerd. F1MG en F1RS.
Ik vind F1MG het fijnste rijden, maar daar zit geen trackpack bij.

Nou heb ik een trackpack van F1RS en een F12011 trackpack en ik wil een seizoen gaan spelen.
Maar als ik in de RFM-file van F1MG de TracksDir toevoeg en laat verwijzen naar 1 van de mappen van die trackpacks dan kan hij bij het laden van de tracks de *.MAS files niet vinden en klap rFactor eruit.

Als ik gewoon ga testen of een los race-weekend doe waarbij je dus een specifieke track kiezen en ik kies 'm uit die 1 van die trackpacks dan werkt het gewoon prima.

Het moet toch mogelijk zijn om een seizoen met die andere tracks te doen?
Maar ik kom er niet uit. Wie weet hoe?

Alvast bedankt _/-\o_

Edit: Uiteindelijk heb ik het na een paar uur klooien voor elkaar gekregen. Tegen 22:00 had ik het werkend.

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 27-12-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slomo jonguh :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wie, ik? Of dat filmpje? :+

Dat rFactor 2 wordt wel een extreem dik spel zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Vandaag (<1 uur terug) is rFactor 2 beta uitgekomen. Omdat het nog een beta is, zal ik het eerst nog maar hier posten.

Hij valt via de forums te downloaden:
http://isiforums.net/f/showthread.php/1396-Downloads

Het is geen 'gratis' beta, in de zin dat je het spel al moet kopen om er bij te kunnen. Men wil nu ook een jaarlijkse fee gaan vragen wil je online kunnen spelen. Dat kost geloof ik 10 of 12 euro per jaar. De standaard license is dan 35 euro.
Er is ook een unlimited lifespan licensie die 65 euro kost. Dus met 30 euro verschil moet je zeker 3 jaar weten te spelen voordat dat uitbetaald. Voor mij is het dat het zowiezo waard, ook omdat ik de jongens bij ISI graag wil steunen in het ontwikkelen van beide sim titels (rFactor heb ik ook grijs gespeeld!)

Ik heb de files al wel binnen, maar ik wacht nog 1 a 2 dagen totdat men de kinderziektes uit de installers en payment programma hebben en ga dan eens kijken. Ik vermoed dat men eerst nog een paar mods moet gaan maken. Standaard zitten er al wel wat grappige mods in.. ouderwetse F1, Renault Megana en de oude Spa baan.

[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 10-01-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

rfactor2 i uit hier mijn eerste filmpje

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Formula Renault 3.5 @ monaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Renault Megane Trophy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Te gek zeg, ziet er goed uit!
Megane Trophy was te gek op de originele rFactor.

Moet maar weer eens op zoek gaan naar fatsoenlijke pedalen...

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Grafisch ben ik nou niet echt onder de indruk.
Physics zullen vast goed zijn maar het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik ken rFactor niet maar dacht juist dat het er wel goed uit zag...! Lijkt me alleen weer zo'n typische glibberend-over-het-ijs sim...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Redje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:24:
Grafisch ben ik nou niet echt onder de indruk.
Physics zullen vast goed zijn maar het oog wil ook wat.
Dit is een open BETA dus niet echt een demo , je kan het beter vergelijken met de geleakte demo van GTR1 met de Lister op Spa , hoewel dit al stukken affer is natuurlijk alleen al omdat het een deel 2 is.
Ze zijn ook nog bezig met sommige HDR en andere visuele plugins , en niet te vergeten de Mods die nog komen in de komende jaren.

btw BruceLee , nette filmpjes , ga hem vanmiddag ook eens proberen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier al een wat betere lap, en betere settings dat gekke getril van je hoofd is uit :P

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 11-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook maar de license aangeschaft. Mijn eerste indrukken van het mod systeem zijn 'ruk'.

Het werkt hier gewoon niet lekker. Ik installeer een mod via de mod manager, en die wil ik niet kostbare SSD ruimte laten opslurpen. Dus ik had eerst de data path naar een bulk schijf verplaatst.. rFactor luistert er naar, de mod manager niet.

Heb ik uiteindeiljk alles 'terug gezet', rFactor2 start op, maar crashed constant tijdens het laden.

Nu heb ik weer alles gedeinstalleerd, en bekeken waar die mods eigenlijk stonden (Virtual datastore; bah, is dat niet iets voor de ondersteuning van super oude Windows 98 / XP meuk?!) , verwijderd, onder admin draaien, nog geen effect.. nu installeert de mod manager wel alles in de program files, maar rFactor2 doet er niets mee.

De developer mode werkt wel, dus het ligt niet aan m'n systeem o.i.d. Het mod manager systeem is duidelijk verreweg van af.

Volgende poging: rFactor2 ook op een adnere schijf zetten. Maar ik wou net de installer starten, "Error running installer" aarh, fijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 11-01-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 12:44

DutchDevil79

I race, therfore I am

Topicstarter
Hmm ik had van te voren al over de installatie gelezen en zodoende al men gewenste structuur vast gesteld. Alles loopt ook goed nu. Heb geen problemen ondervonden iig.

Spel loopt ook soepel op men oude systeempje. Moet wel wat settings terug schroeven maar kwa looks zit het wel goed. Vind het er beter uitzien als Iracing. En als ik van het jaar men systeem upgrade zal het nog beter worden. :) :)

Heb de F2 en F3 al ff wat rondjes over Monaco gereden. Wat een beleving. Zeer mooi gemaakt dat ouwe Monaco. Vanavond nog maar wat meer testen. Heb al wel van een vriend gehoort dat die F1 bak wel erg extreem is. :) Dus die wacht ik nog wel ff mee tot ik goed met de F2 kan rond rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan iemand met rFactor 2 mij even laten weten of het met deze versie ook nog steeds mogelijk is om de besturing bij single player over te geven aan de AI d.m.v. de "i" toets?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik zie allemaal mooie filmpjes, maar geen verhalen over de physics! Hoe voelt rF2 in vergelijking met rF1 ? Is het zwakke bandenmodel goed aangepakt? Hoe zijn de physics nu te vergelijk net netKar Pro of iRacing?

Als ik de filmpjes zo zie lijkt er vrij weinig laterale grip te zijn, maar juist weer veel longitudinale grip van de banden. Ik zie ze in de filmpjes van Sebastiaan nergens blokkeren of spinnen, maar wel zijwaarts snel glijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
@hardware-lover. Ja ik heb het wel voor bij zien vliegen bij de knoppen, maar niet geprobeerd.

@reqium: dat valt bij de renault mod inderdaad erg op, je kan ze niet powersliden, maar wel snel in onbalans krijgen.
De formule 1 auto's zijn veel lastiger , die hebben in tweede versnelling nog wheelspin. Die wiebelen en zweven ook als een gek over de weg heen..

Wat mij in de tire temperature gauges op valt is dat de banden ERG snel opwarmen en afkoelen, maar dat is de oppervlakte temperatuur. Als je een goede spin hebt staan je banden op >180 graden te koken. Opzich is dat niet zo gek, want ik wil best geloven dat er aardig wat wrijving bji komt kijken.

Je banden worden pas na een paar rondjes lekker op temperatuur en beginnen dan goed aan te grijpen. Het corrigeren van overstuur is wel redelijk makkelijk, maar ik heb (zoals in natura in mijn rijstijl zit) erg veel onderstuur. Wanneer ik dat probeer te verhelpen, komt overstuur in de snelle bochten weer om de hoek kijken. Waarschijnlijk heb ik m'n rijstijl erg aangepast op rFactor en bepaalde F1 & GT mods, want daar heb ik er lang niet zoveel last van gehad.

Het geheel voelt wel echt anders aan dan rFactor1. Wat ook wel leuk is dat per auto je nu verschillende stuurgraden kan hebben. zoals op G25 en G27 zit, kan dat t/m 900 graden gaan. Ikzelf vind dat vrij lastig als je overstuur moet corrigeren, dus meestal zet ik hem terug op ~270 a 360 graden.

Regen is ook wel leuk, maar in de known issues textbestandje staat al.. aquaplanning wegens staand water is nog niet goed.. Humidity ook nog niet.
Nachtrijden is nu wel stukken beter, alles is pikke donker en op Monaco staan er ook echt straatlanterns. Echt leuk als je met de F1 auto daar rijdt en dan op een plek moet remmen of sturen waar je helemaal niets ziet.. Leuk als je ook de baan niet zo goed kent (oude monaco ligt er toch even ruimer en minder bochtig bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

goede ronde @ sepang in formula renault 3.5

ik vindt alleen de bumps overdone en de ffb op de kerbs en op gras grindbak is helemaal over de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Maar ... hoe zijn de physics t.o.v. iRacing en/of NetKar Pro?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 12:44

DutchDevil79

I race, therfore I am

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:37:
Maar ... hoe zijn de physics t.o.v. iRacing en/of NetKar Pro?
De jaren 60 auto's en de Megane rijden zeer goed. Voelt heel natuurlijk aan. Doet zeker niet onder voor Iracing. Je kan ook wel zien dat er veel tijd aan de jaren 60 content is gestoken. Ziet er stuk beter uit dan de Formule Renault en Megane en ook kwa feel. Ben zelf vooral bezig met de 60's F3 en F2. Heerlijk om full speed over Spa te vliegen. Ben al vaak overleden daar ;) .

De Formule Renault is wel erg extreem. Kan er nog niet echt mee omgaan. Soms verlies ik dat ding en weet ik niet wat er nu fout is gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Vanochtend even twee filmpjes gemaakt van de beta :-)

Rij impressie Renault Megane op Sepang (korte baan) in de nacht. Let op, grafische settings zijn bijna op low, combinatie fraps en oude graka is niet zo fijn. Maar de ervaring is geweldig, baankennis is zo belangrijk omdat je sommige apexes niet kan zien.

[YouTube: http://youtu.be/3UNG36u0fFc]

F1 1967 op Spa , in de regen. Het is al op het droog glibberen en giljden. Online zie je 5 mensen achter elkaar bumperklevend de pits uitrijden. Ik houd afstand en dat is maar goed ook, meestal crasht minstens 3 van de mensen omdat ze geen geduld hebben voor de baan en te hard willen met de wagen die ze rijden. Dat klinkt vervelend, maar geeft een veel grotere voldoening als het rijden wel lukt. :)

[YouTube: http://youtu.be/x7vdvog9WVE]
(op moment van spreken nog aan het uploaden, zal ~half uur na deze post wel op hoogste kwaliteit beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Helaas heb ik geen credit card kijken of ik een pay pal account aan kan maken.

Wel raar dat voor de beta kan betalen of is dit ook geldig voor de volledige versie die dadelijk komt?

[ Voor 40% gewijzigd door Evertt op 15-01-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Als je iDeal hebt kan je via moneybookers gewoon betalen hoor, dat ging hier prima. Daar zal je ook wel een account moeten aanmaken (kan in de launcher denk ik), maar ik vermoed dat dat sneller en makkelijker is dan met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Hans1990 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:58:
F1 1967 op Spa , in de regen. Het is al op het droog glibberen en giljden. Online zie je 5 mensen achter elkaar bumperklevend de pits uitrijden. Ik houd afstand en dat is maar goed ook, meestal crasht minstens 3 van de mensen omdat ze geen geduld hebben voor de baan en te hard willen met de wagen die ze rijden. Dat klinkt vervelend, maar geeft een veel grotere voldoening als het rijden wel lukt. :)

[video]
(op moment van spreken nog aan het uploaden, zal ~half uur na deze post wel op hoogste kwaliteit beschikbaar zijn)
Ziet er leuk uit, maar dat regengeluid slaat nergens op volgens mij :)

Kan me niet voorstellen dat je in die autos netjes hoorde hoe de regen op de baan valt :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Hans1990 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:57:
Als je iDeal hebt kan je via moneybookers gewoon betalen hoor, dat ging hier prima. Daar zal je ook wel een account moeten aanmaken (kan in de launcher denk ik), maar ik vermoed dat dat sneller en makkelijker is dan met paypal.
Bedankt ging eigenlijk vrij snel. Account aangemaakt bij Moneybookers op de site daarna inloggen via de rFactor Launcher daar na betalen via iDeal.

Grafisch is wel beter dan 1 maar ook niet super. Maar het is wel een race game. Ik heb de standaard mods gespeeld wat ik gelijk merkte was de wegligging en het geluid van de banden.
Hopen dat dadelijk weer veel mods komen voor 2. Ik ben zeker te spreken over de installatie van de mods niet meer de mappen uit .zip uitpakken in de rFactor map.

[ Voor 26% gewijzigd door Evertt op 15-01-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Nou, hopelijk ben ik dan als eerst die zelf een race monitor en dashboard voor rFactor 2 werkend heeft :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DgSxvAFc4pI]

Nog erg WIP en dubieus gemaakt :) Als je 'achter de schermen' kijkt, verschilt rFactor2 relatief weinig ten opzichte van rFactor1. Het is nog steeds dezelfde manier op gezet. Je ziet nog steeds dezelfde parameters en variabelen voorbij vliegen zoals rFactor1. Engine curves, rondetijden e.d. worden nog steeds opdezelfde manier gelogged. Ik zie zelfs sporen van Simbin GTR2's.

Dat klopt ook wel met wat men zegt, het is een doorontwikkeling op oudere versies. Het heeft wel enkele verbeteringen, gelukkig gaat het met zijn tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Is er een rFactor 2 topic? Ik kan hem niet vinden. Ik was namelijk benieuwd of iemand het fatsoenlijk aan de praat heeft gekregen met 3 monitoren (ATi Eyefinity). Mij lukt het namelijk niet, beeld ziet er heel raar uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe raar is raar? En volgens mij is er geen apart rF2-topic!

[ Voor 55% gewijzigd door Jejking op 08-06-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Middelste beeld ziet er goed uit, maar de 2 zijkanten zijn helemaal verkeerd qua perceptie. rFactor heeft verder ook niet echt opties om het in te stellen lijkt het, zo wordt me ook nergens duidelijk of ik de Eyefinity resolutie moet gebruiken of de native Windows resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Besef je ook dat RF2 nog steeds (by far) in het beta-stadium zit he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja maar ik zie wel filmpjes op YouTube van mensen die het wel voor elkaar hebben, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:59:
Ja maar ik zie wel filmpjes op YouTube van mensen die het wel voor elkaar hebben, vandaar :P
Edit: foutje, bedankt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2012 19:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404972

Dat is geen rFactor hè ;)

Ik heb trouwens ook net rFactor 2 gekocht, maar ik moet nog even leren rijden met mijn DFGT. Tijdje geleden dat ik rond heb gereden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wie heeft er interesse in een rF2 league? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 30-06-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

hier wat beelden van de nieuwe build

http://www.virtualr.net/rfactor-2-build-125-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

rFactor 2 met Formula 2 Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inclusief helm _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 13:09
Is een helm required bij Rfactor2 ? want dan hoeft het voor mij niet...

bij deel 1 was het in ieder geval niet nodig

[ Voor 25% gewijzigd door Jubby op 16-12-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het is Sebas gewoon niet, maar een prof ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

The Stig

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 08:43

duderuud

Sliden is koel

Haha, helm op en handschoenen aan moet niet gekker worden :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Je bent je d'r van bewust dat d'r in die filmpjes eigenlijk geen klap van de game te zien is, maar vooral veel van jou?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19
In professionele simulatoren dragen ze nog geen helm man! :P

Bij deze de track waar ik mee bezig ben, Zolder, versie 0.01 ;)
http://www.mediafire.com/download.php?0266n7wppyahvbh

-- Changelog

V0.01 (pre-alpha)
- simple grass and realroad
- guardrails and walls models
- all textures are temporary
- pitlane not functional, pitstops will probably get you stuck
- kerbs are flat! only laid out to check placement and width for now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 20:37

Niellie41

[object Object]

BM schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:51:
[...]

[...]

Je bent je d'r van bewust dat d'r in die filmpjes eigenlijk geen klap van de game te zien is, maar vooral veel van jou?
Dat is zijn bedoeling juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Denk dat de AI ook een stuk vergeeflijker is bij een "eventuele" startcrash :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:26
Ikzelf ben ondertussen aardig verslaafd aan de Skip Barber / Lime Rock Park combinatie die ze bij de laatste patch hebben toegevoegd. Erg gaaf rijden, balanceren op de limiet van de grip van het karretje.

Persoonlijk kwa gevoel een stuk beter uitgewerkt als de iRacing variant. De regional series is best wel een uitdaging vanwege de straat banden die eronder zitten t.o.v. de national met race banden waarbij het verschil in grip duidelijk te merken is.

Hopelijk geven ze wat sneller updates uit die de performance van het spel verbeteren (en ook de colission physics, die zijn behoorlijk frustrerend). Ondanks de beta status blijft het erg verslavend, hopen dat het niet leegloopt als Assetto Corsa echt zo goed wordt (op basis van ervaring met nK Pro en de screenshots/videos die uit zijn gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

BM schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:51:
[...]

[...]

zet m op een full hd en kijk op ene 40 inch scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jeroen de Wit schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:08:
Hopelijk geven ze wat sneller updates uit die de performance van het spel verbeteren (en ook de colission physics, die zijn behoorlijk frustrerend). Ondanks de beta status blijft het erg verslavend, hopen dat het niet leegloopt als Assetto Corsa echt zo goed wordt (op basis van ervaring met nK Pro en de screenshots/videos die uit zijn gegeven).
Mja, ik heb een Core i5 2500K op 4.4GHz met een 7970 3GB videokaart, maar triplescreenperformance is om te huilen. iRacing kan ik met alle opties aan draaien zo ongeveer en dan nog 200FPS halen, maar rF2 is dan echt te schokkerig. Daarnaast heb ik überhaupt de hele triple screen in rFactor 2 niet goed aan de praat gekregen, het ziet er allemaal heel raar uit en ik weet nog steeds niet welke opties ik nu wel en niet aan moet zetten om een goede triple screen instelling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 20:37

Niellie41

[object Object]

Dit is wel een mooie video van rFactor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja .. vandaag vers gedownload (nieuwe Windows install), build 125. Ik installeer dat, log in, kan niks kiezen (single player of wat dan ook). Ik installeer de Skip Barber mod met Lime Rock, kan nog steeds niks kiezen.

Ik denk dat het nooit meer wat wordt tussen mij en rFactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Heb je wel onder "Purchase" je licentie opnieuw geactiveerd (Reactivate knop)? Dan zou alles gewoon moeten werken naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat was het inderdaad. Thanks Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19
Dan mag je gelijk updaten naar build 134 ;)

• Speculaasje
Ik merk met build 134 wel wat performance verbetering (draai nog op een HD5770 dus erg spectaculair is het niet). Wat me wel opviel is dat de crash physics verbeterd lijken. De auto maakt niet zo snel meer extreme 6 dubbele salto's als je met ~60 per uur in een bariere klapt.

Dit was altijd erg frustererend (vooral met 60's F1 wat nou niet echt de makkelijkste wagens zijn).

Ik hoop dat ze op kunnen boksen tegen Asetto Corsa wat toch wel erg veelbelovend er uit ziet. Het is net bekend geworden dat de release daarvan op Q1 2013 staat.

Hopelijk kan ISI in de tussentijd voldoende updates uitbrengen om de beta interessant te houden. Eerstvolgende auto lijkt de Corvette C6 te worden. Samen met de Nissan GTR om het begin te maken van een GT klasse? Klinkt goed wat mij betreft.

Online is het ondertussen wel redelijk dood, als er al eens gereden wordt is het niveau niet erg hoog (ben zelf ook geen pro, maar kan aardig me rondjes rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik vraag me af hoeveel Tweakers nog geen RF2 hebben gekocht? Zag iets erg interessants op de officiële website namelijk over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jejking schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:08:
Ik vraag me af hoeveel Tweakers nog geen RF2 hebben gekocht? Zag iets erg interessants op de officiële website namelijk over de prijs.
Ik zie niks bijzonders?
STANDARD:
Single payment of $43.99, then (after one free year) an additional yearly payment of $12 every year.
LIFETIME:
Single payment of $84.99.
Ik wil 'm nog kopen namelijk maar vond 't nog te prijzig momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ben de pagina in kwestie even kwijt maar het gaat om korting als je met meer dan x mensen het spel koopt. Twintig procent dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Zijn er nog mensen die rFactor 2 doen ? ik ben er nu weer eens opnieuw mee begonnen.
ik draai nu een DX11 Build v1109 en rijdt met hun officiele GT3 auto's van de devs. En als je er mee op goede kwaliteit tracks rijdt voelt het toch wel heel goed! zoiezo een stuk beter als assetto corsa IMO.

YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Simucube Direct Drive Wheel

ingame beeld, Het ziet er toch best goed uit tegenwoordig.

YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Barcelona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is het topic voor rFactor "2"
rFactor 2

En ja het is de best voelende sim die er op dit moment is imho.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben enige maanden terug begonnen met rFactor 2.... ben vrij laat met het sim racen, ik heb dit jaar maar een stuurtje gekocht :) (Een Logitech Driving Force GT voor weinig, niets bijzonders maar prima om mee te beginnen).

Ik heb gisteren Automobilista gekocht via Steam met alle DLC (aanbieding)... en ..weer terug gebracht voor een refund. Er is niets mis met AMS en ik vind de content erg leuk, leuke Zuid Amerikaanse tracks enzo.. maar het is op rFactor (1) gebaseerd en daarom voelt het echt heel erg als rFactor 2 terwijl ik rF2 toch "lekkerder" vind rijden. En aangezien ik al een zwik content heb voor rF2 heb ik AMS maar terug gebracht.

Ik heb ook AC (en zojuist alle DLC gekocht voor een prikkie).. AC is erg mooi maar ik ga toch weer terug naar rF2.

Gisteren heerlijk een offline race gereden met de Golf Touring Car (geen idee hoe dat ding echt heet) op Donington Park (National layout) .... na veel oefenen eindelijk pole en ik heb de wedstrijd wel 4x overnieuw moeten rijden omdat ik het telkens verknoeide (onder druk van het veld te hard proberen te gaan) maar uit eindelijk met alle rust en kalmte een weten te winnen met een gat van 6 seconden.

Ja, ik blijf wel lekker bij rFactor 2 _/-\o_

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste