[PC] rFactor "The Future of Race Simulation"

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 66.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182156

nee , helaas nog niet.
Ik ben op het ogenblik veel bezig met de nippon_2007 mod.

maar ik ga 'm zeker even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
wordt er nog veel online geraced bij dit spel? Ik speel LFS maar daar zijn nog maar een paar actieve servers. Hoe zit het bij rFactor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
er zijn genoeg servers als ik in de lijst kijk, maar om een server te vinden die jij leuk vind (de auto, de baan) heb je soms pech... zelf rij ik het meest met vrienden, dus dan is dat probleem er niet, maar je moet wel allemaal beschikbaar zijn

dus er zijn genoeg servers, maar je moet geen eisen stellen aan auto of baan

@HEADmarx, ik zelf rij ook voornamelijk nippon, rijden jullie ook in het weekend?
zo ja, misschien kunnen we een keer samen racen

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
Morgen avond weer FN 2007, kijk in server list naar DRS*Delft Race Server* - FN 2007 server.

[ Voor 14% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 11-04-2008 12:40 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zou gaan kijken bij een League. Bij onze league rijden we ook open races. Dus puur een verzameling van mensen voor een avondje klappen ;)

Op niveau dat wel, dus men moet wel een beetje tonen dat ze het kunnen of willen leren. Mensen die gaan kloten worden per direct geip-banned.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

seninha

god's right foot

Misschien dat iemand mij ff kan helpen.
Ik heb kwam pas geleden via een of ander topic bij een Duitse site (jammer genoeg adres niet bewaard) welke wedstrijden organiseerd voor Rfactor
Voordeel van deze site was dat je om helemaal up to date te zijn alleen een script moest downloaden.
Deze zorgt er weer voor dat je alles vanzelf binnen haalt wat je nodig heb om te kunnen racen. :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
En wat is je vraag nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je weet welke site dat is?
Rpol schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:53:
wordt er nog veel online geraced bij dit spel? Ik speel LFS maar daar zijn nog maar een paar actieve servers. Hoe zit het bij rFactor?
Voor LFS heb je ook genoeg leuke leagues.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 12-04-2008 10:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb mn verhaal nogmaals gelezen (misscien dat ik iets vergeten was) maar volgens mij kun je duidelijk er uit halen wat ik zoek ;)

Maar zal nog ff erbij zetten:

een LINK naar deze site.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:58:

@HEADmarx, ik zelf rij ook voornamelijk nippon, rijden jullie ook in het weekend?
zo ja, misschien kunnen we een keer samen racen
meestal rijden we wel ja , maar op een prive server omdat we dan aan het trainen zijn voor ons eigen kampioenschap....vat je 'm nog? 8)7
http://rfactor.head-clan.nl/

laat anders eens een berichtje achter in de shoutbox.
www.head-clan.nl
mss kunnen we een keer rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
seninha schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:37:
Misschien dat iemand mij ff kan helpen.
Ik heb kwam pas geleden via een of ander topic bij een Duitse site (jammer genoeg adres niet bewaard) welke wedstrijden organiseerd voor Rfactor
Voordeel van deze site was dat je om helemaal up to date te zijn alleen een script moest downloaden.
Deze zorgt er weer voor dat je alles vanzelf binnen haalt wat je nodig heb om te kunnen racen. :)
Bedoel je www.pilsbierbude.de? die is voor gtr2, echt een geweldige server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Nu online
Anoniem: 182156 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:56:
[...]

meestal rijden we wel ja , maar op een prive server omdat we dan aan het trainen zijn voor ons eigen kampioenschap....vat je 'm nog? 8)7
http://rfactor.head-clan.nl/

laat anders eens een berichtje achter in de shoutbox.
www.head-clan.nl
mss kunnen we een keer rijden
ja, ik vat em...zelf rij ik alleen in het weekend (zie dat jullie races altijd op dinsdag zijn) met o.a. NiTrO en wie er nog meer mee doet :P, zoals NiTrO al aangaf rijden wij op de DRS (onze eigen server)

ik zie dat jullie net een lan achter de rug hebben, zal dus wel een beetje uitrusten zijn vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

MuSeLive schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:24:
[...]

Bedoel je www.pilsbierbude.de? die is voor gtr2, echt een geweldige server :)
www.Bockbierbude.de voor rfactor :)

www.altbierbude.de voor gt legends :)

hele goeie servers, met heel veel tracks en cars.

[ Voor 8% gewijzigd door Shva op 13-04-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik zoek op naam in rFactor-serverlist , begint de naam van de server dan ook met DRS?
mss wel leuk om een keer mee te rijden:)

LAN was overigens er leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Nu online
de naam begint met DRS, het makkelijkst zoeken is alles even op auto te sorteren en bij de FN2007 v2 te kijken. maar er zal pas vrijdag voor het eerst (door ons) op geraced worden, aangezien ik in delft studeer en als ik daar een setup heb, dan zit ik daar alleen maar achter, dus hij staat lekker bij m'n ouders :P

(server staat nu overigens nog wel aan)

[ Voor 5% gewijzigd door Frunz op 13-04-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
Hallo,

Ik speel de _PilotesOnline F12008 MOD. In de game (bij een F1 race) Heb ik echter maar 9 tegenstanders. Weet iemand waar ik dat aan kan passen??
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 17:20

dominic

will code for food

kuwerti schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:06:
Hallo,

Ik speel de _PilotesOnline F12008 MOD. In de game (bij een F1 race) Heb ik echter maar 9 tegenstanders. Weet iemand waar ik dat aan kan passen??
_/-\o_
Settings -> rules -> number of opponents

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 17:20

dominic

will code for food

Ik hoop trouwens wel stiekem dat er eens een nieuwe versie uitkomt met een betere grafische engine.

Ondanks dat ik helemaal verslaafd ben aan het spel zijn de graphics echt zo 2002..

Grafische features die ik mis:
- Realtime reflection mapping
- Realtime shadows van andere objecten op de auto
- Realtime self-shadows op de auto's (Dashboard, vleugels, wielkuipen etc.)
- Betere smoke/dust effecten

Met name de reflectionmapping en schaduwen kunnen er voor zorgen dat de auto meer één wordt met de omgeving. Het ziet er nu vaak uit alsof de auto compleet los staat van de omgeving (Verkeerde lighting, nep schaduwen en een statische reflectionmap)

Maar ik denk dat het nog lang wachten wordt, aangezien GTR Evolution spatjespiksplinternieuw uitkomt en nog steeds dezelfde butt-graphics heeft.

Ondanks deze kritiek: Ik speel het spel iedere dag!

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Einde dit jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe rFactor versie uit. Dat heeft de lead devver door laten schemeren in een email aan me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Shva schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:48:
[...]

www.Bockbierbude.de voor rfactor :)

www.altbierbude.de voor gt legends :)

hele goeie servers, met heel veel tracks en cars.
Jaaaa, dat zijn ze. THANKS _/-\o_

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:56:
Einde dit jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe rFactor versie uit. Dat heeft de lead devver door laten schemeren in een email aan me.
Volgens mij was dat al een tijdje bekend. Ik heb het iig een aantal maanden terug al eens op RSC gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kuwerti schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:06:
Hallo,

_/-\o_
Vertel is wat meer over die mod als je wil...
Heb je URL? Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
GJ-tje schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:53:
[...]
Vertel is wat meer over die mod als je wil...
Heb je URL? Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?:)
Sorry, was ff een tijdje offline. Die mod: tja., het ziet er wel cool uit. Het nadeel is dat ik niet echt vergelijkend materiaal heb. Ben sinds een weekje weer aan het F1-en en heb daarvoor zeker een jaar geen stuurtje (van de pc dan) aangeraakt.

hier: http://www.pilotesonline.com/index.php?newlang=english vind je meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Laatst online: 31-05 19:54
Zeker wel een gaaf spel, speel m naast gtr2 en race07 :) .

Ik ben nu bezig met een filmpje te maken, alleen in de free cam mode als je de camera naar voren of naar achteren wil bewegen gaat dat zoooooo langzaam dat het gewoon niet te doen is.

Alleen heeft iemand me verteld dat je in een of andere plr. file de snelheden voor de camera kan veranderen, iemand enig idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dozens of mismatches hier, vooral met de 1979 en F1RFT2008-mod.

Wie heeft hier nog meer last van? En zo ja, hoe heb je het opgelost? Heb je het überhaupt gefixed?

Dit probleem hangt me echt de keel uit, daardoor kan ik niet online terwijl ik hem legaal heb. Erg vervelend, soms lijkt het een trackbug te zijn en soms een autobug. Zeggen ze: reinstall. Al gedaan maar niets lijkt te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb sinds ik de nieuwste Nvidia drivers geisntalleerd heb (175.16) dat Rfactor niet meer zo strak uitziet.
Als ik in het menu een auto kies dan zie ik echt vertanding. Volgens mij wordt er GEEN AA gebruikt op dat moment.
Ik heb al in Nvida menu aangegegeven dat ik alles volledig wil hebben, net zoals in het spel (alles op full) en toch helpt het niet.

Weet jammer genoeg niet meer welke driver ik hiervoor had, kan ook niet terug omdat ik een Fresh install gedaan heb van Vista.

Waar zou dit aan kunne liggen en hoe kan ik dit het beste oplossen??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
GP2 mod heeft laatst een upgrade gekregen (hier te bekijken)! Iemand al uitgeprobeerd?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-05 08:22

Skywalker

Use the force Luke!!

HappyFun schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:10:
GP2 mod heeft laatst een upgrade gekregen (hier te bekijken)! Iemand al uitgeprobeerd?
Helemaal geweldig die mod! Zoveel gevoel in die auto!

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Smarron

The bend

Het filmpje ziet er in elk geval zeer goed uit. Direct maar gedownload.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 09:49

DaWaN

'r you wicked ??

Zo tijd om dit topic maar eens te schoppen :)

Ik heb de HistoriX mod geinstalleerd, tot op heden zeer tevreden, ik heb er zelfs GT Legends voor gekocht :)

Maar het probleem waar ik mee blijf zitten is toch wel de 900 graden ondersteuning in rFactor, ik vind dat gewoon brak, in LFS werkt het meer dan uitstekend maar in rFactor stuur je je helemaal naar de knoppen en in je intereur blijft je stuur zowat staan, wat doe ik fout ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor de F1 en FS One fans:
De release van FS One 2007 is voor dit weekend geplant:
Afbeeldingslocatie: http://www.fsone.es/Sin%20t%C3%ADtulo-21.png

En zij zijn, net als MMK F1 mod, ook al bezig met een F1 2008 mod... :)
Ben benieuwd hoe FS One 2007 gaat bevallen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
afgaande op het feit dat het spel al wat ouder is dacht ik dat ik het wel enigszins vloeiend kon draaien (natuurlijk niet met alles aan en ook niet op een hoge resolutie)

maar na wat proberen draait ie momenteel zelfs nog niet goed op 800x600 16bit zonder AA...

Mijn systeem:
Athlon64 3500 @ 2.4ghz
Asus X700 Pro 256mb
2gb werkgeheugen
Vista Ultimate

al wat ouder beestje maar goed, moet toch wel redelijk kunnen draaien op een lage resolutie?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

Met die pc zou je dit spel volgens mij voluit kunnen spelen , even terugraven naar wanneer ik dit spel speelde voor ff,tjes , ik dacht met een ati 9800pro 128 mb kaart en met alles high dit spel al aan kon met een resolutie 1280 x 1024 , en jouw kaart + proc. zijn wel even wat beter als wat ik had toen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik deed het met een Radeon 9600pro op DX7. Draaide prima op een 2600+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vreemd draait echt niet lekker, steeds enorme framedrops...

iemand trouwens ervaring met de RTF12008 mod? de safetycar is echt ontzettend traag en de AI maakt veel te vaak pitstops om het leuk te houden... kan ik dat ergens aanpassen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Probeer het eens in de rfm directory. Daar staan de config files van de mods. Let op als je een mod wijzigt, krijg je mismatches online.

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Mocht je nog zin hebben om live broadcasts te zien van de league waar ik mee race kijk dan elke maandag op www.PSRTV.com
The GRC Championship can today announce the closure of the deal to broadcast 15 events this season live on PSRTV.com

The deal will mean that all 9 Division 1 events will be broadcast as well as 6 events from Division 2 including the season opener on Monday and the final 3 events of the season.

The deal was secured from funding by the title sponsors of the two divisions. Ultranet Networks will sponsor Division 1 and http://www.RedShiftNews.com will sponsor Division 2. Both companies will have logos on all of the broadcasts.

The broadcast team for Division 1 will consist of Michael Lam and Sean Yoder returning once again to do the commentary with Neil Wood assisting with the camera work.

Division 2 will have the camera work carried out by Simon Melhuish and the commentary being provided by Mike Wrightson, Robert Fakes and Alex Sawczuk.

Both divisions are also likely to benefit from guest commentators through out the season.

You can catch the first race of the RedShiftNews D2 Challenge at Montreal on Monday at 8.15pm GMT+1 live at one of the below links:

mms://psrtv.com/LiveRacing
http://www.prosimracing.com/chat/index.php
Afbeeldingslocatie: http://rfgrc.co.uk/s5/sponsors.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand hier die dit nog speelt?

Ik krijg deze game echt niet lekker aan het draaien... Enorme framedrops en graphics om van te huilen.

Software:
- Vista Ultimate 64 bit
- rfactor volledig geupdate
- mod; maakt niet uit, geen van allen draait
- fullproc optie aan

Hardware:
- Intel Core i7 920
- Radeon 4650 512mb
- 6gb ddr3 @ 1600mhz

Settings:
- 1280x800 (monitor is 1680x1050)
- AA op 1x
- Trilinear filtering
- Graphics alles op full behalve shadows op high

Als ik een race start en ook tijdens een race met een paar auto's in beeld mag ik blij zijn als ik 20fps haal. Ook al zit ik alleen op de baan en schiet ie naar 80fps dan nog voelt het haperend aan. Heb al geprobeerd met vsync aan en uit, andere resoluties etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen idee of het hier al bekend is, maar er wordt gewerkt aan rFactor 2 hieronder wat plaatjes ervan plus tekst.
Gjon Camaj has released another screenshot of ISI’s upcoming rFactor 2 simulation, showing the yet unnamed oval track from another perspective, including some pretty stunning grandstand details.

Despite the fact that it looks like there will be no shortage of eye candy in rFactor 2, ISI is working hard on making sure the performance will also be improved as their last twitter message shows:

“Simulation has been split into multiple threads, immediately resulted in increased framerate of approximately 15-25%”

Even though we still haven’t even seen a complete feature list or full-resolution screenshots yet, rFactor 2 looks more and more promising with every screenshot and every tiny bit of info released.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1519/n754293424_1593835_1592977.jpg
Gjon Camaj & ISI have released two new preview screenshots of their upcoming rFactor 2 simulation, showing an unidentified race track at dusk.

These are by far the most impressive screenshots yet from a graphical point of view, featuring great lightning and shadows. In similar news, Gjon Camaj has also confirmed that the team is currently busy modelling and animating special characters, adding some life to the deserted rFactor grids.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1490/n7542934241545614834543.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1490/n7542934241545613231147.jpg

Voor meer info verwijs ik jullie graag naar: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:30
Phusebox schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:39:
Iemand hier die dit nog speelt?

Ik krijg deze game echt niet lekker aan het draaien... Enorme framedrops en graphics om van te huilen.

Software:
- Vista Ultimate 64 bit
- rfactor volledig geupdate
- mod; maakt niet uit, geen van allen draait
- fullproc optie aan

Hardware:
- Intel Core i7 920
- Radeon 4650 512mb
- 6gb ddr3 @ 1600mhz

Settings:
- 1280x800 (monitor is 1680x1050)
- AA op 1x
- Trilinear filtering
- Graphics alles op full behalve shadows op high

Als ik een race start en ook tijdens een race met een paar auto's in beeld mag ik blij zijn als ik 20fps haal. Ook al zit ik alleen op de baan en schiet ie naar 80fps dan nog voelt het haperend aan. Heb al geprobeerd met vsync aan en uit, andere resoluties etc etc...
ik heb bij online / tests (alleen) nooit fps drops maar zodra ik met computers ga spelen krijg ik steeds fps drops dus ik neem aan dat de AI te zwaar is (om de een of andere reden), en dat nog wel terwijl die slecht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nowad schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:58:
[...]

ik heb bij online / tests (alleen) nooit fps drops maar zodra ik met computers ga spelen krijg ik steeds fps drops dus ik neem aan dat de AI te zwaar is (om de een of andere reden), en dat nog wel terwijl die slecht is :(
Hmm AI dus zelfs te zwaar voor een Core i7 920? Dan is het wel erg slecht geprogrammeerd.

Helaas ken ik geen andere sim met dergelijke F1 mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:13:
[...]

Hmm AI dus zelfs te zwaar voor een Core i7 920? Dan is het wel erg slecht geprogrammeerd.

Helaas ken ik geen andere sim met dergelijke F1 mods...
Beslist niet te zwaar. Ik heb rFactor voorheen gedraaid onder XP met een P4 3Ghz en 7900GTX met alles op hoog (custom settings) in 1680x1050. Nu onder Vista (32b) draai ik (vanzelfsprekend) nog steeds alles op hoog in dezelfde resolutie met een Q9550 en 260GTX (voorheen 8800GTX). Niets te merken van framedrops o.i.d..
rFactor is prima geprogrammeerd maar het kan wel zo zijn dat sommige MOD's flink aan je framerate trekken.
Normaal gesproken draait alles als een tierelier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hardware-lover schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:54:
[...]

Beslist niet te zwaar. Ik heb rFactor voorheen gedraaid onder XP met een P4 3Ghz en 7900GTX met alles op hoog (custom settings) in 1680x1050. Nu onder Vista (32b) draai ik (vanzelfsprekend) nog steeds alles op hoog in dezelfde resolutie met een Q9550 en 260GTX (voorheen 8800GTX). Niets te merken van framedrops o.i.d..
rFactor is prima geprogrammeerd maar het kan wel zo zijn dat sommige MOD's flink aan je framerate trekken.
Normaal gesproken draait alles als een tierelier.
Dan moet ik em eens starten zonder mods, kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:39:
[...]

Dan moet ik em eens starten zonder mods, kijken wat ie dan doet.
Dat is niet waar ik op doel, het verwijderen van MOD's e.d. geeft enkel een opstart_verbetering (lees minder tijd nodig). Mijn huidige rFactor installatie is inmiddels gegroeid naar 60GB en dat beïnvloed alleen de programma start maar niet de framerate tijdens het spelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hardware-lover schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:57:
[...]

Dat is niet waar ik op doel, het verwijderen van MOD's e.d. geeft enkel een opstart_verbetering (lees minder tijd nodig). Mijn huidige rFactor installatie is inmiddels gegroeid naar 60GB en dat beïnvloed alleen de programma start maar niet de framerate tijdens het spelen.
Ik bedoel dus starten in de standaard mode, en niet een mod starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:53

Fuelke

Forza Ferrari

De laatste week ben ik ook weer flink rFactor gaan spelen, vooral dan de Formula BMW mod. Vermaak er mij wel mee, vol veld van 40+ auto's levert geen probleem op qua framerate op een meer bescheiden systeem dat dat van jou Phusebox.
Heb je het ook bij de standaard tracks?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm geprobeerd op standaard tracks en zonder mods maar draait nog steeds voor geen meter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300031

Phusebox schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:11:
Hmm geprobeerd op standaard tracks en zonder mods maar draait nog steeds voor geen meter :S
Probeer is Rfactor op te starten en dan te alt-tabben naar de Taskmanager. In de TM even rfactor.exe op 1 core te zetten. dat zal waarschijnlijk helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk, ook al een topic voor rfactor. :)

Mijn all time favoriete baan is eastern creek laser, en ik rijd zelf het liefst met de renault super clio's, heerlijke bakjes en erg leuk om mee te driften als je ze goed onder controle kan houden. Bij velen zie je toch dat ze met de kont gaan schuiven, bij de megane cup is dat nog erger trouwens, als je dan over een curb stone komt en je geeft gas ga je om. :P

Hier nog mensen actief met online spelen trouwens of is er een 'eigen' server?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 10:07

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier nog een online racer.

Ik rij zelf eigenlijk Megane races voor close racing en zo nu en dan een F1 race met de CDTP2006 mod. Ik ben wel heel erg benieuwd naar rFactor2 :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik ook, zal wel goed komen ben wel benieuwd.

Ligt het aan mij of zijn de kortere snelle tracks met mooie bochten van zeg 3 a 4 km een stuk leuker met die cliootjes enzo? :P

Btw, ik krijg met geen enkele mogelijkheid mijn logitech vibration gamepad aan het trillen, - of + 100 maakt geen zak uit, low of high ook niet, word er een beetje moedeloos van. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Nu online
/me Frunz meldt zich

Rij voornamelijk Historic GT en voor de rest wat er langskomt (bij de server waar ik speel)

rFactor2 ziet er goed uit qua beeld, nu hopen dat de mods ook hun weg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
enig idee wanneer die uitkomt? Ik wil namelijk rfactor kopen, maar als de opvolger er zo aankomt dan koop ik die uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Nu online
Daar is nog niet echt iets over bekend, een vriend van me had het over een demo ergens rond de zomer...Maar of dat echt zo is moeten we maar afwachten. Ze zijn in ieder geval druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95931

Ik heb rfactor gedownload om eens te proberen (als het wat is koop ik origineel).maar heb een paar vragen.

Moet je altijd wagens kopen of kan je dat uitschakelen?

Kan je met alle wagens op elk circuit rijden of horen bepaalde auto's bij bepaalde circuits. (dus met de champcar mod kan je ook op f1mod circuits rijden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 95931 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:53:
Ik heb rfactor gedownload om eens te proberen (als het wat is koop ik origineel).maar heb een paar vragen.

Moet je altijd wagens kopen of kan je dat uitschakelen?

Kan je met alle wagens op elk circuit rijden of horen bepaalde auto's bij bepaalde circuits. (dus met de champcar mod kan je ook op f1mod circuits rijden?)
Dat auto's kopen snap ik niet echt. Ik start altijd gewoon een single player game, dan even in het chatvenster ISI_BABYFACTORY typen en tada, je hebt alle auto's.

En je kunt met alle auto's op alle circuits ja :)

Ik speel ook nog regelmatig rFactor, ik vind vooral de Historic GT mod erg leuk, meestal rijd ik in een Escort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En bij bijna iedere mod kan je de wagens voor nop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb het gezien. Dacht dat je altijd credits moest verdienen enzo.

Begrijp ik het goed dat je data map steeds moet kopieren/opslaan als je een nieuwe mod installeerd?
(de coureurs en wagens worden overschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Stom stom stom

Formula BMW race tegen de AI op Toban Short, achteraan starten en dan langzaam naar voor proberen rijden. 41 Tegenstanders, 30 ronden. Op 4 ronden van het einde op plaats 1 gekomen, en dan in de laatste ronde, met nog 3 bochten te gaan ... val ik zonder benzine :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de AI ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Fuelke schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:16:
Formula BMW race tegen de AI op Toban Short, achteraan starten en dan langzaam naar voor proberen rijden. 41 Tegenstanders, 30 ronden. Op 4 ronden van het einde op plaats 1 gekomen, en dan in de laatste ronde, met nog 3 bochten te gaan ... val ik zonder benzine :'(
Haha, ja dat is een standaard kwaaltje bij rFactor. In de garage staat er altijd een bepaalde hoeveelheid laps bij je fuel, maar daar klopt meestal helemaal niets van. Misschien wel als je netjes bij 2000rpm overschakelt maarja het blijft een racesim hè 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Das gewoon een foutje in de mod dan. Soms klopt de fuelburn niet helemaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb sinds kort namen boven de auto's hangen met een verticale streep. Hoe krijg ik deze weer weg ? Het ziet er niet uit en is heel irritant om naar te kijken. :( Zal wel een toetsenbordinstelling zijn, maar volgens mij heb ik alle toetsen al een keer ingedrukt, maar ze gaan niet weg. Ik weet ook niet hoe ik ze tevoorschijn heb gehaald. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Smarron schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:27:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb sinds kort namen boven de auto's hangen met een verticale streep. Hoe krijg ik deze weer weg ? Het ziet er niet uit en is heel irritant om naar te kijken. :( Zal wel een toetsenbordinstelling zijn, maar volgens mij heb ik alle toetsen al een keer ingedrukt, maar ze gaan niet weg. Ik weet ook niet hoe ik ze tevoorschijn heb gehaald. |:(
Volgens mij moet je TAB gebruiken maar weet het niet zeker.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Smarron schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:27:
Daar heb ik ook altijd last van als ik even uit rFactor ALT-TAB, kwestie van nog een keertje op TAB drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thanks, heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317196

even een schopje, want op het gebied van rFactor is weer wat nieuws. nouja. inmiddels al een maand online. de Endurance mod van Enduracers. heb er zelf al redelijk wat kilometers mee gemaakt, zowel off als online en vind dit een super mod.
de 4 grote endurance klasses zitten erin
geluid is geweldig (vooral van de corvette & aston martin)
auto's zien er goed uit, en ze reageren goed.
wat mij betreft een goede tip voor rFactor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zou graag Simraceway.com willen uitproberen maar helaas is mijn account nog steeds niet geactiveerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 18:38
Bij aanschaf van de G27 krijg je er een demo van Rfactor bij.
Ik hen 0 ervaring ermee, dus dacht lijkt me leuk om te proberen ofdat het spel mij bevalt.
Proleem is dat de FFB zo erg aanwezig is dat je niet kunt rijden. er klopt gewoon niks van.
Als je b.v. een bocht naar rechts krijgt komt de FFB van de verkeerde kant waardoor je niet naar rechts kunt draaien etc.
iemand die dit probleem herkent ? en oplossing weet ?

Welke instellingen zijn bij Rfactor de "beste" bij je logitech profile ?
en dan laatste vraag ; Ik kan beter even wachtten met deze te kopen zeker, want er kan een nieuwe uitkomen zeggen ze. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Je moet de Force Feedback sterkte bij controls in het optiemenu op een negatief getal zetten !

Wat ook heel erg helpt is de RealFeel plugin installeren, dat geeft imho een betere Force Feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dutchie01 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:28:

en dan laatste vraag ; Ik kan beter even wachtten met deze te kopen zeker, want er kan een nieuwe uitkomen zeggen ze. ?
Als league owner en rFactor reseller heb ik redelijk veel contact met ISI. Ga er maar van uit dat het nog minimaal een half jaar duurt voordat de volgende versie komt. Ze hebben net de Superleage series uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb je ook al info over een nieuw matchsysteem? De manier waarop je in RF nu games moet zoeken, de refreshrate, het feit dat je niet kan sorteren op vol/sessie gestart en bugs (de lijst verschuift constant bij refreshen).

Er was een Twitterkanaal van een van de devs maar die heeft nooit gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb geen info over het spel zelf. Ik heb zelf ook een aantal vragen gesteld over plugins/XML-results etc. zonder positief antwoord. Meestal zeggen ze dan: "daar is nog geen beslissing over gevallen" of "het is nog niet definitief".

ISI kennende zullen ze bar weinig info verstrekken totdat de demo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Balen. M'n punten komen namelijk voort uit ergernissen over de game. Nou ja, wachten dan maar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 18:38
Kan iemand mij de beste instellingen vertellen voor de G27 bij Rfactor en Logitech Profiler.
Misschien nog een setup voor me heeft zodat ik een goeie basis alvast heb.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Erg stil hier met rF nieuws. ben weer eens begonnen met f1 racen.

Vergeet de eigen ISI Intel BMW Sauber F1.08 Formula Mod niet Hij is heel erg goed !
http://www.rfactorcentral...m?ID=BMW%20Sauber%20F1.08

Weet iemand al wanneer de com8 RF-Nordshcleife Evolution uitkomt ?

Mooiste Nordschleife tot nu toe voor rF

[ Voor 23% gewijzigd door BruceLee op 16-12-2009 17:22 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

rF-Nordschleife Evolution track met Lotus Elise 111r

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KeJ6lGFPTUU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met je mooie handschoentjes haha, ziet er wel goed uit, flink door gereden geloof ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier is de eerste testrelease van de lotus 111r dan!
Link* zie nieuwe post paar naar beneden.

[ Voor 35% gewijzigd door BruceLee op 01-02-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoelang verwachten jullie dat het nog duurt voor rFactor2 komt? Ik speel nu voornamelijk LFS maar dat ook niet veel meer omdat ik een beetje verveeld ben (heb het ook al sinds 2006 dus dat is ook niet zo gek ;) ). rFactor lijkt me wel leuk met alle mods, in ieder geval genoeg variatie en veel tourwagens en bekende tracks maar als dan over een maand rFactor2 uitkomt zou ik liever daar op wachten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Marzman schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:33:
Hoelang verwachten jullie dat het nog duurt voor rFactor2 komt? Ik speel nu voornamelijk LFS maar dat ook niet veel meer omdat ik een beetje verveeld ben (heb het ook al sinds 2006 dus dat is ook niet zo gek ;) ). rFactor lijkt me wel leuk met alle mods, in ieder geval genoeg variatie en veel tourwagens en bekende tracks maar als dan over een maand rFactor2 uitkomt zou ik liever daar op wachten.
De indruk die ik krijg van ISI is dat we moeten denken aan Q3 2010. Maar iets concreets is er nog niet.Ik probeer het af en toe bij ISI los te peuteren maar op af en toe een hint na krijg je geen info. Hetgene dat zij zeggen is: 'binnenkort, wij moeten ook kunnen eten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

is ie ook ergens te vinden op rfactorcentral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maakt dat heel erg veel uit waar hij precies te vinden is? Ook RFC werkt met mirrors vanaf andere sites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

maakt niet uit maar is goeie manier om je mod te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

nee hij is niet op rfactor central te vinden ik werk mee aan de mod en hij is nog in ontwikkeling hier een nieuwe v2beta11

http://www.mediafire.com/?4233inmmlul

Lotus Elise 111R mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

hier de volgende auto die bij de mod komt waar ik samen met iemand aan werk.
De pagani zonda R [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dMDMmDqoi2I&fmt=22]

*update

Outside view + mooie drift :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FcnRjFdsM7A&fmt=22]

Update*

Nieuwe footage van Lotus Exige S 240R ingame

[ Voor 43% gewijzigd door BruceLee op 13-02-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier nog een leuke video van sebastian vettel op de redbull f1 simulator rFactor based @ ctdp bahrain 2010 track

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yq38ta4qqvI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze lijkt me eerlijk gezegd stukken leuker...

[video]

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 10-03-2010 17:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 10:20
hardware-lover schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:03:
Deze lijkt me eerlijk gezegd stukken leuker...

[video]
Wel leuk ja, alleen die reacties van een aantal idioten daar op GS. Afbeeldingslocatie: http://brainshavings.com/images/facepalm.jpg

Ze kunnen het woord G-kracht niet eens uitspreken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37
Blijft een leuke game , met hele rare momenten ...

Ik speel veel met rfactor incombinatie met Historic GT & Touring Cars 1.01
en dan natuurlijk wel een G25 er achter maar vandaag had ik weer even een moment van WTF

http://www.youtube.com/watch?v=2H_BQlSLxYo

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://www.racesimcentral...usive-rfactor2-interview/

Interviewvanaf 32 min ongeveer met dingetjes over rFactor II, incl. wat ingame footage.

[ Voor 22% gewijzigd door Jejking op 12-04-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BruceLee schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:51:
Hier nog een leuke video van sebastian vettel op de redbull f1 simulator rFactor based @ ctdp bahrain 2010 track

[video]
Ik heb nog maar weer eens een poging gewaacht met rfactor, anders staat mijn Momo force hier ook maar wat te verstoffen.

Alleen nu ben ik op zoek naar goede F1 mods; al een paar dagen heel wat uurtjes aan besteed. Maar ik kan niks vinden, ook die track niet zoals hierboven. (En die mod hebben ze zeker inhouse gemaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 18:13
Alles vind je hier http://www.rfactorcentral.com/ ( F1 2009 en Bahrain) maar het circuit en auto van Redbull komt van Rfactor Pro, dus niet voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
triskele10 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:35:
Alles vind je hier http://www.rfactorcentral.com/ ( F1 2009 en Bahrain) maar het circuit en auto van Redbull komt van Rfactor Pro, dus niet voor ons.
Hmm en Rfactor Pro is nergens voor consumenten te krijgen zeg maar?

Ik kan op rfactorcentral trouwens niks vinden, hele weekend al proberen uit te kammen, maar is echt de meest onduidelijke site ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vaag... hoe zoek je dan precies?

Zijn er trouwens nog goede plugins of dergelijke om de graphics beter te krijgen? Hi-res textures etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

BM

Moderator Spielerij
Heb tijd terug eens geprobeerd om een F1-mod te installeren, en daarbij een in-helmet cam. Het zou heel eenvoudig moeten zijn, maar kwam er toch ook nietu it :)

Wellicht met bovenstaande linkjes nog eens proberen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:28:
Heb tijd terug eens geprobeerd om een F1-mod te installeren, en daarbij een in-helmet cam. Het zou heel eenvoudig moeten zijn, maar kwam er toch ook nietu it :)

Wellicht met bovenstaande linkjes nog eens proberen.
Ik heb me tot nu toe dit weekend vermaakt met de officiele BMW "mod" die erbij zat op de DVD die ik heb. Die werkt erg goed moet ik zeggen.

Eerst deed ik de openwheel challenge, en had ik de rfactor trainer auto standaard aanstaan, na allerlei verwoedde pogingen om de auto's bij te houden kwam ik erachter dat er dan standaard verschillende klasses door elkaar rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zat net eens te zoeken naar KERS in rFactor en er zijn een paar modjes voor. Wie gebruikt het, hoe en met welk resultaat? :)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste