Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11-2005

ArPharazon

King of the Land of the Star

DarkShadow schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:25:
wat is er trouwens van die lotr mod voor de oude morrowind terecht gekomen?
Voor zover ik weet, zijn ze er mee opgehouden, omdat de Tolkien Estate, houder van alle rechten van Lotr en de rest van die wereld, ze geen toestemming heeft gegeven om die inhoud te gebruiken. Maar dat is al een tijd geleden, misschien hebben ze ondertussen wel toestemming.

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb Morrowind niet gespeeld vanwege mijn ongeduld. Het lopen duurde veel te lang. Nu blijkt dus dat er net zoals in Guild wars van stad naar stad gereist kan worden door teleports ofzo :? (kan effe nie op de naam komen). Anyways * Vuurvoske likes eye-candy en dan zit ik bij deze game helemaal goed. Afgelopen dinsdag een Powercolor x850XT 256mb besteld, binnenkort 1,5gb aan ram. Dat gaat heerlijk worden :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:42
Vuurvoske schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:40:
Ik heb Morrowind niet gespeeld vanwege mijn ongeduld. Het lopen duurde veel te lang. Nu blijkt dus dat er net zoals in Guild wars van stad naar stad gereist kan worden door teleports ofzo :? (kan effe nie op de naam komen).
Ja, je kan via de mages guild naar andere steden (waar ook een mages guild is) teleporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afgezien daarvan heb je nog de siltstriders, boten en de recall-spell voor vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Miles Teg schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:06:
Afgezien daarvan heb je nog de siltstriders, boten en de recall-spell voor vervoer :)
Die striders zijn toch die uit de kluiten gegroeide vlooien? Boten heb ik nooit gezien. En ik ben altijd warrior, dus met spells heb ik ook niet veel te maken gehad.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat maakte niet uit, daar hadden de makers ervan wel aan gedacht ;), Voor die recall-spells als bv devine intervention aslami intervention (oid), heb je totaal geen skill nodig..... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiddle op 03-11-2005 17:24 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Vuurvoske schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:07:
[...]

Die striders zijn toch die uit de kluiten gegroeide vlooien? Boten heb ik nooit gezien. En ik ben altijd warrior, dus met spells heb ik ook niet veel te maken gehad.
Bijna elke stad(je) aan de kust heeft wel een boot, zoals Vivec, Dagon Fel, Tel Branora, Hla Oad enz
Fiddle schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:23:
Voor die recall-spells als bv devine intervention aslami intervention (oid)
almsivi intervention ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

2x salami intervention met extra kaas graag! :+

Los van de genoemde fast travel manieren is er ook nog het netwerk van oude burchten met Propylon Indices waarmee je kunt reizen. Die indices moet je allemaal verzamelen wil je er echt wat aan hebben. Op de Bethesda website kun je een officiele plugin downloaden die een serie quests toevoegt aan Morrowind waarbij je aanwijzingen krijgt voor de indices. Na iedere propylon index die je aanlevert krijg je een nieuwe tip. Als je ze allemaal hebt krijg je een master index waarmee je vanaf iedere burcht kan reizen...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Wat ik begrepen heb van het fast-travel gedeelte is dat dit alleen werkt als je er al geweest bent. Wanneer je dus geen zin hebt om veel te lopen moet je er toch echt zelf eerst geweest zijn :). Geloof niet dat je kan fast-travelen waar je nog niet geweest bent of heb ik dit mis?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:31:
2x salami intervention met extra kaas graag! :+

Los van de genoemde fast travel manieren is er ook nog het netwerk van oude burchten met Propylon Indices waarmee je kunt reizen. Die indices moet je allemaal verzamelen wil je er echt wat aan hebben. Op de Bethesda website kun je een officiele plugin downloaden die een serie quests toevoegt aan Morrowind waarbij je aanwijzingen krijgt voor de indices. Na iedere propylon index die je aanlevert krijg je een nieuwe tip. Als je ze allemaal hebt krijg je een master index waarmee je vanaf iedere burcht kan reizen...
Aha..... en hoeveel belasting technisch voordeel levert zoiets nou op? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 04-11-2005 17:24 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
Tony L schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:51:
Wat ik begrepen heb van het fast-travel gedeelte is dat dit alleen werkt als je er al geweest bent. Wanneer je dus geen zin hebt om veel te lopen moet je er toch echt zelf eerst geweest zijn :). Geloof niet dat je kan fast-travelen waar je nog niet geweest bent of heb ik dit mis?
In Morrowind was dit iig nog niet zo. Wat ik wel irritant vond aan Morrowind was zijn bugs.. Ik hoop echt dat ze daar in Obilivion wat meer aandacht aan besteden, want het is echt niet leuk als je een lange quest _eindelijk_ gehaald hebt, dat hij er dan ineens weer uitvliegt. |:( Veel saven was iig de boodschap (lees om de 5 a 10 minuten :r ).

Anyway: een goed punt om op te letten voor de developers, aangezien dit bij TES1 en TES2 nog erger was geloof ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:17

jpiwf

licenced pepernootaddict

waarom denk je dat het vertraagd is? vanwege dit soort bugs natuurlijk. ze letten nu dus beter op bugs, anders was er waarschijnlijk geen vertraging

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
jpiwf schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:33:
waarom denk je dat het vertraagd is? vanwege dit soort bugs natuurlijk. ze letten nu dus beter op bugs, anders was er waarschijnlijk geen vertraging
STALKER zou ook elke keer weer gesteld geweest zijn met excuus "finalyzing the game" en bugs der uithalen en dergelijk. Ze komen nu al 2 jaar lang met deze excuses.... Will see what happens. :P

EDIT:
Sorry, ik heb hier gewoon nog steeds een trauma van over...

[ Voor 12% gewijzigd door Fiddle op 04-11-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Morrowind was dit iig nog niet zo. Wat ik wel irritant vond aan Morrowind was zijn bugs.. Ik hoop echt dat ze daar in Obilivion wat meer aandacht aan besteden, want het is echt niet leuk als je een lange quest _eindelijk_ gehaald hebt, dat hij er dan ineens weer uitvliegt. |:( Veel saven was iig de boodschap (lees om de 5 a 10 minuten :r ).
Ik denk dan toch dat het deels aan je systeem lag. Morrowind crashte inderdaad wel eens, maar bij mij toch echt niet zo vaak dat het onspeelbaar werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Fiddle schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:46:
[...]

STALKER zou ook elke keer weer gesteld geweest zijn met excuus "finalyzing the game" en bugs der uithalen en dergelijk. Ze komen nu al 2 jaar lang met deze excuses.... Will see what happens. :P

EDIT:
Sorry, ik heb hier gewoon nog steeds een trauma van over...
ik hoorde laatst op de forums een leuke opmerking in die richting.
ze schijnen al sinds januari het spel te spelen, en het zo leuk te vinden dat ze er nog een paar maandjes mee door te gaan, onder het mom van 'refining the gameplay' :)

@ hieronder
heb je de patches geinstalleerd? daarna heb ik namelijk nooit meer problemen gehad. hooguit 1 of 2 keer omdat ik teveel dingen op de achtergrond had draaien die conflicten veroorzaakten

[ Voor 19% gewijzigd door jpiwf op 05-11-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:49:
[...]

Ik denk dan toch dat het deels aan je systeem lag. Morrowind crashte inderdaad wel eens, maar bij mij toch echt niet zo vaak dat het onspeelbaar werd.
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat als je defragmenteerde het spel continu begint te crashen, nooit getest en het klint onwaarschijnlijk.
Echter crashte het spel wel vaak bij mij, zo 1 keer per half uur gemiddeld.
En Morrowind is niks anders dan een buggy game, ik vond zelf! de ene gameplay bug na de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Net een 6tal filmpjes gedownload. En wauw! Deze game staat echt wel in mijn top 3.

Alleen moet ik wel de videokaart updaten tegen die tijd. Maar of het een 7800 wordt, kweenie. Prijs rond de 500 euro, zal volgend jaar ook niet veel minder zijn denk ik. Wie weet laat ATI nog wel iets leuks zien.

Speel tegen die tijd zoveel MMORPG Beta's die de moeite waard zijn.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
junglebeast schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:10:
Net een 6tal filmpjes gedownload. En wauw! Deze game staat echt wel in mijn top 3.

Alleen moet ik wel de videokaart updaten tegen die tijd. Maar of het een 7800 wordt, kweenie. Prijs rond de 500 euro, zal volgend jaar ook niet veel minder zijn denk ik. Wie weet laat ATI nog wel iets leuks zien.

Speel tegen die tijd zoveel MMORPG Beta's die de moeite waard zijn.
Het verhaal in een notendop.

De ATI X1800 series zal binnenkort in de winkel moeten liggen. De XL is er al en de XT zal, ATI kennende, langzaam met kleine aantallen de winkels binnedruppelen. Deze kaart, de X1800XT 512 MB, is net wat sneller dan de 7800GTX 256mb.
NVidia gaat binnenkort terug slaan op de X1800XT van ATI, met een opgefokte versie van de 7800GTX met een uitgebreid geheugen naar 512mb.

Ik zou dus gaan voor óf:

NVidia 7800GTX 512MB @ ULTRA (not yet available) óf
ATI X1800XT 512MB (soon available in small numbers)

Zoals ik al zei, ze zijn allebij alsnog niet helemaal beschikbaar. Maar ik ga zowieso voor 1 van deze 2 kaarten, om zo Oblivion optimaal te kunnen genieten :D . Aangezien Oblivion toch nog eventjes op zich laat wachten, kunnen we ook wel even wachten op deze kaarten. (wat overigens voor beide kaarten tuusen 1 en 2 maandjes is, naar mijn schatting)

[ Voor 24% gewijzigd door Fiddle op 06-11-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik wacht nog met een nieuwe grafische kaart totdat ik Oblivion gespeeld heb op m'n huidige kaart. Ik heb nu een X300, wat natuurlijk niet erg veel voorstelt. Maar pas als ik het zie weet ik hoe slecht het is en wat de goede weg tot verbetering is. Op het moment zou mijn keuze op een 6600 GT vallen, maar ja, eerst Oblivion zien, dan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik verwacht wel dat hij op een X800PRO wel smooth draait;)
En als het spel maar 1/2 van Morrowinds niveau haalt ben ik al meer dan tevreden, kan gewoon niet wachten op deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Hasib schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:36:
Ik verwacht wel dat hij op een X800PRO wel smooth draait;)
En als het spel maar 1/2 van Morrowinds niveau haalt ben ik al meer dan tevreden, kan gewoon niet wachten op deze game.
Je zal wel moeten ben ik bang.... :9

Anyways, op die kaart zal hij ook wel draaien, maar ik denk niet op hoge details en alle effecten.

Kijk. Ik hoef niet persee een resolutie van 1600x1200 met FSAA & AA. Dat hoeft van mij echt niet.

Het enige wat ik wil is goed kunnen gamen op mijn gebruikelijke resolutie voor games, 1024x768, en wil ik alle details en effects het liefst op zijn allerhoogst.

Als ik een tijd wacht op een toffe game wil ik deze goed kunnen spelen met hoge details en effecten. Ik ben namelijk noggal graphics-geil. :P Ik wil dan niet terug gaan schroeven en all-the-good-stuff mislopen. en zoals ik net al duidelijk maakte, een resolutie van 1600x1200 met FSAA & AA vind ik dan weer "overdone", zolang details & effecten maar hoog staan.

(als het kan... tuurlijk ;) maar voor mij echt geen vereiste)

[ Voor 5% gewijzigd door Fiddle op 06-11-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook mee eens. Mijn standaard is 1024 alles high en 2x aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fiddle schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:23:
[...]

Aha..... en hoeveel belasting technisch voordeel levert zoiets nou op? 8)7
Geen 7(8)7 maar daarom speel ik überhaupt geen computerspelletjes, duh! Ik gaf deze info alleen om het lijstje fast travel mogelijkheden aan te vullen. En aangezien er een serie quests aan vast zit, en quests doen het enige is waarom je Morrowind zou spelen, dacht ik, ach, misschien wel aardig om even te laten weten dat dit bestaat. Sorry als dat niet op prijs wordt gesteld. Ik zal me weer koest houden terwijl jullie eindeloos je adem inhouden in afwachting van Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:39:
[...]

Geen 7(8)7 maar daarom speel ik überhaupt geen computerspelletjes, duh! Ik gaf deze info alleen om het lijstje fast travel mogelijkheden aan te vullen. En aangezien er een serie quests aan vast zit, en quests doen het enige is waarom je Morrowind zou spelen, dacht ik, ach, misschien wel aardig om even te laten weten dat dit bestaat. Sorry als dat niet op prijs wordt gesteld. Ik zal me weer koest houden terwijl jullie eindeloos je adem inhouden in afwachting van Oblivion.
Het wordt wel gewaardeerd! Hoewel ik de mogelijkheid wel tegen was gekomen in Morrowind heb ik de bijbehorende quests nooit uitgevoerd. Daar was een reden voor in het spel, maar dat ben ik even kwijt. Voor iemand die nooit spellen speelt, ben je wel aardig op de hoogte trouwens :)
Ik speel zelf ook bijzonder weinig spellen. Morrowind en Warcraft 3 waren de laatste spellen die ik echt heb gespeeld. Als Oblivion mij net zo kan boeien als Morrowind dan wil ik mijn adem nog wel even langer inhouden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Ik denk niet dat Fiddle het kwaad bedoelde. Wellicht begon hij over belasting omdat jij het woord index vaak gebruikte. (propylon index).
Een beetje 'n salami intervention/islami intervention grapje ofzo.

Of hij begreep er helemaal niets van, dat kan natuurlijk ook :)

*Shao Kahn probeert de vrede te bewaren*

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Hahaha, nee dudes, het was niet kwaad bedoeld. Goede zinvolle informatie is altijd welkom. Er kwamen alleen zoveel vage en ingewikkelde (game)termen in voor dat ik het niet helemaal meer snapte. :) Dus het was meer eenr reactie van... ::

" }:O :? HUH :? }:O "

Niet verkeerd bedoeld dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 07-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ah sorry dan! Ik dacht al dat ik tussen mensen terecht gekomen was die zich afvroegen wat in vredesnaam het maatschappelijke nut was van computerspelletjes ofzo.

Ik speel wel spelletjes, met mijn opmerking bedoelde ik dus dat ik dat alleen niet doe met een bepaald winstoogmerk ofzo. Puur ter ontspanning ende vermaeck! En daar slaagde Morrowind erg goed in. Ik hoop dat Oblivion me net zo aangrijpt!

Ik kan me trouwens voorstellen dat het gebruik van die Propylon kamers niet erg is ingeburgerd hoor, die burchten waar je er gebruik van kunt maken liggen allemaal wel erg afgelegen...

* SnoeiKoei neemt plaats tussen de andere gamers en houdt ook zijn adem in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dat hoop ik ook zeker. Ik heb alleen ergens het gevoel dat het aantal "magische elementen/mogelijkheden" is verminderd in Oblivion vergeleken met Morrowind.

Dit komt door dat 20min filmpje.

Als we in Morrowind kijken heb je een gigantische lijst aan skills met erachter je nivo.
In het ingame filmpje van oblivion was het echten maar een klein lijstje.

Tevens werd er in het filmpje uitgelegd dat je niet meer werkt met experience points enzo. Je wordt gewoon beter in wat je doet. Heel simpel, en dat is voor mij een goed punt. Je hoeft dus na het omhooggaan van een level niet meer te "verdelen".

In Morrowind heb je wel een stuk of 10 verschillende skills (of nog meer) die allemaal met magic te maken hebben. De overige "niet-magic" skills zijn voor mij allemaal duidelijk. Maar ik heb al die magic-relevante skills nooit wat van gesnapt. Alteration, Destruction, willpower, illusion, conjuration etc, etc. Dat was in het begin erg overweldigend eigenlijk. Ik hoop dat je in Oblivion wel dezelfde mogelijkheden kan hebben maar dan "samengepakt" in 1 Skill-vorm. Dat houd het een stuk eenvoudiger. (als jullie tenminste snappen wat ik bedoel. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

* Vuurvoske gaat toch morrowind weer eens spelen binnenkort :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Morrowind heb je wel een stuk of 10 verschillende skills (of nog meer) die allemaal met magic te maken hebben. De overige "niet-magic" skills zijn voor mij allemaal duidelijk. Maar ik heb al die magic-relevante skills nooit wat van gesnapt. Alteration, Destruction, willpower, illusion, conjuration etc, etc. Dat was in het begin erg overweldigend eigenlijk. Ik hoop dat je in Oblivion wel dezelfde mogelijkheden kan hebben maar dan "samengepakt" in 1 Skill-vorm. Dat houd het een stuk eenvoudiger. (als jullie tenminste snappen wat ik bedoel. :))
Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, en ik hoop het ook niet. Het morrowind systeem geeft nog een beetje variatie in de mogelijkheden met betrekking tot magic. Ik hoop vooral dat ze de toepassingen van de verschillende vormen van magie juist diverser gemaakt hebben, zodat de ene mage de andere niet meer is. En dat ze hetzelfde gedaan hebben met de wapens, zodat damage per seconde en hit snelheid niet de enige verschillen meer zijn tussen een hamer en een zwaard. Daar lijkt het overigens wel op...

Verder hoop ik dat ze het deze keer moeilijker maken om overal goed in te zijn. In morrowind is het prima mogelijk om een character te maken / trainen die op alle gebieden vrijwel onoverwinnelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Fiddle schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:02:
In Morrowind heb je alteration, destruction, restoration, conjuration, mysticism, alchemy, illusion en enchant zo uit m'n hoofd. Dat zijn er 8. In Oblivion zullen het er 7 zijn. Enchant zal wegvallen.

Je magische mana loopt nu realtime vol als het goed is, zodat je makkelijker magie kunt gebruiken en kunt trainen. Ik weet niet precies hoe dat er uit gaat zien, maar ik weet wel dat conjuration weer bij m'n major skills zit. Er gaan veel geruchten dat er een reanimate dead spell komt, waarmee je de doden weer tot leven kan brengen onder jouw supervisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Fiddle schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:02:
Dat hoop ik ook zeker. Ik heb alleen ergens het gevoel dat het aantal "magische elementen/mogelijkheden" is verminderd in Oblivion vergeleken met Morrowind.

Dit komt door dat 20min filmpje.

Als we in Morrowind kijken heb je een gigantische lijst aan skills met erachter je nivo.
In het ingame filmpje van oblivion was het echten maar een klein lijstje.

Tevens werd er in het filmpje uitgelegd dat je niet meer werkt met experience points enzo. Je wordt gewoon beter in wat je doet. Heel simpel, en dat is voor mij een goed punt. Je hoeft dus na het omhooggaan van een level niet meer te "verdelen".

Dat je in het filmje van OB maar een klein lijstje had komt volgens mij omdat ze nu met tabbladen werken. bv 1 tabblad voor combat skills;1 voor magic skills.

of misscien 1 tabblad voor major skills; 1 voor minior. enz.
of heb ik niet goed gekeken?

trouwens Morrowind werkte toch niet met experience points??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog geen *officiele* berichten van Bethesda gelezen over een vertraging van Oblivion, maar als je nu naar de info-pagina voor Oblivion gaat staat daar "early 2006" in plaats van "holidays 2005".
Bron: http://www.bethsoft.com/games/games_oblivion.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja dat is dan helaas wel de officiele bevestiging dat het geduld op de proef gesteld moet worden... zucht...
in de faq staat het nu ook
http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_faq.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Jammer, maar ik hoop echt dat er veel minder bugs en exploits in het spel zullen zitten.
Ook hoop ik dat ze net zo'n sfeer bouwen als met morrowind. Dat was echt geniaal. De duistere Dwemer ruins icm met krakend ijzer. Of van die xenofoben in afvallige burchten.
Er zijn maar weinig spellen die echt een bepaalde sfeer bouwen in bepaalde gebieden.

Voordeel is wel dat ik wat langer WoW kan spelen en dus verder zal komen (eindelijk een MC groep)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
Ach ik geef ze alle tijd van de wereld :) alles beter dan boiling point :O 8)7

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Op hetzelfde forum een kleine reactie van Pete over de vertraging:

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=185378

Quote: Like system specs, we aren't fans of putting out info that changes later on and only confuses or annoys our fans.

Zo langzamerhand zouden ze toch in een stadium moeten zitten waarin de systeemeisen bekend gemaakt moeten kunnen worden. Ze hebben het mij wat te vaak over polishing, optimizing, testing en balancing. Ik krijg zo langzamerhand een beetje de indruk dat ze serieuze performanceproblemen hebben en daar geen oplossing voor hebben. Maar goed, ze hebben een aantal extra maanden de tijd. Wat trouwens ook met zich meebrengt, want zo werkt het ook, dat fans nog meer een bugvrije game en probleemloze performance verwachten. Of ze dat waarmaken zal de toekomst uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Matige performance verwacht ik toch wel... :P . Kunnen alleen maar hopen dat het goedkomt, en niet net als stalker dattie ergens in maart weer uitgesteld wordt ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Een matige performance wordt het waarschijnlijk zoiezo wel inderdaad. Als het maar niet problematisch is en het spelplezier aantast. Ze zouden ook breken met de traditie van 10 jaar Elder Scrolls als dit spel wel een goede performance zou hebben want ondanks het feit dat ik dit de beste gameserie vind die er is hadden de spellen ook allemaal wel performance problemen en bugs.

Ik ga er vanuit dat het spel nu niet weer uitgesteld wordt en gewoon uitgebracht in januari of februari.
Maart en april wat ik sommige mensen ook wel hoor roepen vind ik persoonlijk niet early 2006 maar
als je wilt kun je er alle kanten mee op. Dat is het voordeel en nadeel van het niet noemen van een vaste releasedate maar het geven van een vage indicatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracul op 08-11-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Morrowind was zo cpu belastend omdat de engine alles renderde wat zich op de map bevond. Dwz dat als je achter een heuvel staat alles wat zich voor de heuvel bevindt ook gerenderd wordt.
Verder is de hele map in Morrowind in squares opgedeeld welke ingeladen worden als je de grens van een vierkantje overschreid.
Technologisch is de Morrowind engine zeg maar uiterst primitief. Dat de game pixel shaders gebruikte voor het water ed is uiteraard enkel voor de videokaart belastend, wat ik bedoel is dat de Bethesda programmeurs nogal spilzuchtig zijn qua cpu cycles, of gewoon lui oc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Dracul schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:26:
Op hetzelfde forum een kleine reactie van Pete over de vertraging:

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=185378

Quote: Like system specs, we aren't fans of putting out info that changes later on and only confuses or annoys our fans.

Zo langzamerhand zouden ze toch in een stadium moeten zitten waarin de systeemeisen bekend gemaakt moeten kunnen worden. Ze hebben het mij wat te vaak over polishing, optimizing, testing en balancing. Ik krijg zo langzamerhand een beetje de indruk dat ze serieuze performanceproblemen hebben en daar geen oplossing voor hebben. Maar goed, ze hebben een aantal extra maanden de tijd. Wat trouwens ook met zich meebrengt, want zo werkt het ook, dat fans nog meer een bugvrije game en probleemloze performance verwachten. Of ze dat waarmaken zal de toekomst uitwijzen.
Jaja. Als ze de systeemeisen echter bekend maken en ze blijken naderhand niet helemaal te kloppen met de ervaringen van spelers, krijg je weer gebitch all over the place

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Als ze systeemeisen geven die uiteindelijk niet blijken te kloppen krijg je gebitch ja.
Probleem is alleen dat je nog veel meer gebitch krijgt als je helemaal geen informatie geeft.
Ze hebben maanden lang totaal geen informatie gegeven en alleen steeds gezegd dat als de release nadert ze de systeemeisen en een officiele datum bekend zullen maken. Dat hebben ze nooit gedaan en zonder informatie is het spel uitgesteld waar de mensen via niet officiele kanalen achter moesten komen. Weinig transparant op zijn zachts gezegd.

Nu hebben ze het over een vaag early 2006 en weer dat ze de systeemeisen en een officiele releasedate bekent zullen maken als de release dichtbij komt. Dan begint dus het hele gezeik weer opnieuw omdat iedereen verwacht dat dan in december wel die informatie beschikbaar moet zijn.

Hoe lang blijven ze optimaliseren en in welke fase van ontwikkeling zit je als je nu nog in zo'n mate optimaliseert dat de ene videokaart het wel of niet haalt. Dat is wat een hoop mensen bezig houdt en van daaruit beginnen mensen ook terecht te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de elderscrolls site staan sinds gisteren nieuwe concept arts ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
WOW, ik ga zeker al die elven shit proberen te krijgen :) Mithril armor en elven sword, ziet er wel gek uit :) En die Elven bow en quiver (pijlenzakje, hoet je het ook schrijft in en) zijn ook super vet.

Afbeeldingslocatie: http://elderscrolls.com/images/art/ob_concept/ob_concept05S.jpg Click!

Twijfel nogsteeds, word ik sword wielding warrior met magic of wordt ik sword wieldig warrion met bow. Nu ik het concept van al de elvenspul zie denk ik dat ik voor de laatste ga.

Ik heb namelijk aletijd al een beetje Legolas uit willen hangen :D

Afbeeldingslocatie: http://img430.imageshack.us/img430/201/legolasgimli011024x7683hm.th.jpgClick!

[ Voor 34% gewijzigd door Fiddle op 09-11-2005 15:07 . Reden: Resizing images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Zien er vaag uit die elven wapens :P de daedric wapens lijken me ook wel vet maar daar heb ik nog geen screenshots van gezien (behalve die battle axe dan), hier de armor: Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/9981/obconcept12bresize8pb.jpg
(klik)

[ Voor 12% gewijzigd door -Eraser- op 09-11-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Die deadric battle axe is ook zeker mooi, 1 en al shaders en diffuse maps en weetikwatallemaal :). Ik hoop dat je deadric armor en wapens ook zo mooi oplichten (die rooie gloed) oplichten als je het zelf aanhebt/gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

zo te zien zijn er ook aangepaste armors voor de dames. die linker ziet er heel vrouwelijk uit, evenals de rechter in de dark brotherhood armor (wat er ook cool uitziet)

[ Voor 19% gewijzigd door jpiwf op 09-11-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik hoop er nog sterkere armor soorten bestaan dan Daedric en dat je een robe over je armor kunt aandoen moet nog steeds mogelijk zijn >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
CyberAmp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:26:
Ik hoop er nog sterkere armor soorten bestaan dan Daedric en dat je een robe over je armor kunt aandoen moet nog steeds mogelijk zijn >:)
Dat denk en hoop ik wel, net als in morrowind... :) Heel handig als je echt lelijke armour hebt.

Dan de volgende vraag, kan je ook als man ook de vrouwen armour dragen? (als een soort drag-queen) :P

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je in de uiteindelijke game ook echt mannen en vrouwen armour zal hebben. Ik denk dat het bij concept art zal blijven (maar missch ook niet, anders posten ze die concept art niet, of...?)
Namelijk, je bent diep in een dungeon gegaan omdat daar een goeie waardevolle super zeldzame armour zou liggen. Ben je toevallig een vroum en dan blijkt het mannen armour te zijn, of andersom. Dan baal je. Tenzij je natuurlijk een mage met een sexchange-spell vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fiddle schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:17:
[...]

Dat denk en hoop ik wel, net als in morrowind... :) Heel handig als je echt lelijke armour hebt.

Dan de volgende vraag, kan je ook als man ook de vrouwen armour dragen? (als een soort drag-queen) :P

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je in de uiteindelijke game ook echt mannen en vrouwen armour zal hebben. Ik denk dat het bij concept art zal blijven (maar missch ook niet, anders posten ze die concept art niet, of...?)
Namelijk, je bent diep in een dungeon gegaan omdat daar een goeie waardevolle super zeldzame armour zou liggen. Ben je toevallig een vroum en dan blijkt het mannen armour te zijn, of andersom. Dan baal je. Tenzij je natuurlijk een mage met een sexchange-spell vind....
Daar moeten ze toch wel aan gedacht hebben aangezien 50% van de armor telkens niet draagbaar is (of je anders voor gek loopt). Zal ongeveer zo geregeld zijn dan:
Set_charactersex = 1 ;makes your character a male
;If Set_charactersex = 1 then:
;MaleArmorObject = enabled
;FemaleArmorObject = disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
could be could be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Je kunt ook zo redeneren. Indien 80% van de spelers man is, zou je dan als spelmaker rekening houden en investeren in het veranderen van 50% van de 'gameobject'-content zoals armor voor de 20% van de vrouwelijke gamers? (excl de mannen die vrouw willen spelen) :P

Verwijderd

CyberAmp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:38:
[...]

Je kunt ook zo redeneren. Indien 80% van de spelers man is, zou je dan als spelmaker rekening houden en investeren in het veranderen van 50% van de 'gameobject'-content zoals armor voor de 20% van de vrouwelijke gamers? (excl de mannen die vrouw willen spelen) :P
Die laatste categorie daar val ik onder, ik (man) speel eigenlijk altijd een vrouwelijk karakter 8)
En nee, een Freudiaanse analyse is voor mij niet meer nodig. Ik ben al opgegeven.

Maar over dat mannelijke/vrouwelijke armour. Ik betwijfel of er speciale objecten zijn gemodelleerd voor beide versies van de armour. Ik vermoed dat afhankelijk van het geslacht van de speler het kledingstuk zich vormt om het lichaam. Het object dat de speler voorstelt is daarbij 'leading' denk ik. Dat denk ik omdat dit eigenlijk ook bij de fysieke verschillen tussen rassen speelt, en het lijkt me niet dat elk kledingstuk voor elk geslacht EN voor elk ras moet worden ontworpen.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:39:
[...]

Ik vermoed dat afhankelijk van het geslacht van de speler het kledingstuk zich vormt om het lichaam. Het object dat de speler voorstelt is daarbij 'leading' denk ik. Dat denk ik omdat dit eigenlijk ook bij de fysieke verschillen tussen rassen speelt, en het lijkt me niet dat elk kledingstuk voor elk geslacht EN voor elk ras moet worden ontworpen.
Dit snap ik niet helemaal. Je ziet jezelf toch ook in third-person view? Dan mag dat kledingstuk ook niet raar uit zien als je een ander ras bent/geslacht dus moet het dus juist wel dat elk kledingstuk voor elk geslacht en ras worden ontworpen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 10-11-2005 09:53 ]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik denk dat ie bedoelt dat als je het ergens ziet liggen dat het eigenlijk unisex is. En dat het pas vormt als je het aan hebt, net als in Morrowind eigenlijk. Daar waren alle harnassen etc. de mannelijke vorm en rekten uit en krompen als je het uittrok.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Fiddle
  • Niet online
Dat denk ik inderdaad ook ja... Hoe spelen jullie meestal? First of third person? Ik gebruik third person eigenlijk alleen om even te kijken hoe me armour der uitziet ofzo, meer niet. First person zwaardvechten vind ik persoonlijk een toffere "feel" hebben.

Verwijderd

CyberAmp schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:52:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Je ziet jezelf toch ook in third-person view? Dan mag dat kledingstuk ook niet raar uit zien als je een ander ras bent/geslacht dus moet het dus juist wel dat elk kledingstuk voor elk geslacht en ras worden ontworpen...
Dat is wel wat ik bedoel, dus ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik *denk* dat elk kledingstuk zo ontworpen wordt dat het zich automatisch aanpast aan het wezen dat het draagt. Niet alleen man-vrouw verschillen, maar ook verschillen in lichaamsbouw tussen bijvoorbeeld Orc, Elf, Argonian (die lizard-achtigen) of Khajiit (kat-achtig). Oftewel, "unisex" zoals armageddon_2k1 vrij kernachtig omschrijft.

Dit zou je met zekerheid voor Morrowind kunnen controleren door de data van het spel in de editor te bekijken. Als er aparte versies van een bepaalde robe zijn voor elk geslacht en/of voor elk ras dan heb ik met deze stelling ONgelijk.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:11:
[...]

Dat is wel wat ik bedoel, dus ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik *denk* dat elk kledingstuk zo ontworpen wordt dat het zich automatisch aanpast aan het wezen dat het draagt. Niet alleen man-vrouw verschillen, maar ook verschillen in lichaamsbouw tussen bijvoorbeeld Orc, Elf, Argonian (die lizard-achtigen) of Khajiit (kat-achtig). Oftewel, "unisex" zoals armageddon_2k1 vrij kernachtig omschrijft.

Dit zou je met zekerheid voor Morrowind kunnen controleren door de data van het spel in de editor te bekijken. Als er aparte versies van een bepaalde robe zijn voor elk geslacht en/of voor elk ras dan heb ik met deze stelling ONgelijk.
Nou ik denk dat je zoiets niet kunt coderen, want dat is wat je zegt. Echter in Morrowind zijn de verschillen tussen de rassen elkaar niet zo heel dramatisch, maar een borstpartij in je armor moet je toch echt wel modelleren.

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

van wat ik bij morrowind gezien heb, hadden de vrouwen daar ook iets van een borstpartij in het armor, die er bij de manne niet was. ze zullen hetzelfde nu wel weer doen. alleen bij dat daedric lijkt het me een beetje moeilijker, omdat de vrouwelijke versie er veel opener uitziet (op de tekening dan).

ik speel zelf altijd 1st person, omdat je dan tenminst kan zien wat je bekijkt. in 3rd person zat ik altijd te hoog dan wel te laag om dat ene goudstuk op te pakken. voor de screenshots zie ik wel altijd even de 3rd person aan

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bij Morrowind was het gewoon een mesh die uitgerekt werd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

jpiwf schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:05:

ik speel zelf altijd 1st person, omdat je dan tenminst kan zien wat je bekijkt. in 3rd person zat ik altijd te hoog dan wel te laag om dat ene goudstuk op te pakken. voor de screenshots zie ik wel altijd even de 3rd person aan
Altijd 3rd person gespeeld en bij details bekijken 1st person. Altijd handig tijdens het exploreren als je 360 graden view om jezelf hebt :P

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik dacht van laat eerst nog maar even zitten, dat Oblivion, maar het komt nu wel akkelig snel dichtbij. kheb veel Morrowind gespeeld, echter van de crashes/bugs werd ik gek. Ik moest al blij zijn als ik in geen 2 uur terug werd geknikkert naar de desktop...en performance was om te huilen zo erg.
Maar oohhh man wat zie ik uit naar Oblivion, ware verslaving dat Morrowind B)

* rlkz begint alvast te sparen voor een nieuw setupje

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
hebben jullie al iets gelezen over denieuwe 7800GTX met 512mb? :) Schijnt superkaartje te zijn. Haalt standaard 10.000 in 3dmark 2005 :) Dat word mijn nieuwe schatje denk ik :P Denk dat we hiermee oblivion in vole glorie kunnen aanschouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Fiddle schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:45:
hebben jullie al iets gelezen over denieuwe 7800GTX met 512mb? :) Schijnt superkaartje te zijn. Haalt standaard 10.000 in 3dmark 2005 :) Dat word mijn nieuwe schatje denk ik :P Denk dat we hiermee oblivion in vole glorie kunnen aanschouwen ;)
heb je het prijskaartje ook gezien? :o :+
The Inquirer beschikt wederom over nieuwe informatie over nVidia’s GeForce 7800GTX met 512MB geheugen.

Ditmaal wordt het prijskaartje bekend gemaakt: daar waar de 256MB versie 549 dollar kost zal de 512MB versie maar liefst 100 dollar meer gaan kosten, wat dus neerkomt op 649 dollar. De kaart zal - volgens The Inquirer - heel waarschijnlijk sneller zijn dan ATI’s Radeon X1800XT, maar hoever deze prijs de prestaties zal rechtvaardigen is nog af te wachten

bron: hardware.info
*zucht* ;(

[edit]lol, bij informatique kun je hem al bestellen voor € 725,00 :/

[ Voor 10% gewijzigd door rlkz op 11-11-2005 17:01 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
offtopic:
Dit zijn introductieprijzen oid, voor graphics geile gamertjes (als ik :P) die zo gek zijn om hem voor die prijs te bestelen (ik niet :*) ), terwijl die officieel nog verkocht wordt.
Als hij daadwerkelijk in de meeste winkels te koop zal zijn zal de prijs dalen naar, zo ik schat, tussen de 550 en 600 euro. Zo ging het overigens ook met de ATI x1800XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet jullie het vreeselijke nieuws brengen dat de game uitgesteld is, hij gaat de release date van de xbox 360 niet halen... Zie dit topic op TES forums,
So Todd and I were talking last night and decided that we, or I, should post something on the forums to try and bring fans up-to-speed on what's up. So here goes.

In short, the game is coming out in early 2006 because it isn't done yet. We still have things that need to be done before the game is released. So we continue to optimize, test, balance, etc. We've already gone way beyond what we did in any game previously in playtesting and balancing this game. Way beyond. But there is work that needs to be done and so development continues to go on pretty much around the clock. We will not put out a more specific date until we are certain we will be ready then. Like system specs, we aren't fans of putting out info that changes later on and only confuses or annoys our fans.

We have a number of site updates planned between now and the game's release that we hope to do on a regular basis each week. We'll do the best we can to make it every week, but understand that sometimes PR/marketing stuff gets in the way of game development and so it has to get set aside sometimes for the good of the game (and the people making it). We'll be updating the Codex in stages, adding new concept art, screens, etc. in the coming weeks and months. We're open to doing another fan interview in the coming weeks as well to let you ask what it is you think we aren't telling you. In short, we aren't holding out on you, we just don't want to be done telling you about the game before it comes out.

We appreciate your patience and continued support and ensure you that your dedication will be rewarded with what we think is the best RPG you've ever played.

Best,

Pete (and Todd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:31:
Ik moet jullie het vreeselijke nieuws brengen dat de game uitgesteld is, hij gaat de release date van de xbox 360 niet halen... Zie dit topic op TES forums,

[...]
Ten eerste _oud_ nieuws en ten tweede speel ik m op de PC :D En ja, op de pc komt gewoon uit in december! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ff geduld dus. Ik vind het trouwens een goeie zaak dat de developers dit aandurven en niet voor makkelijke cash gaan. Wellicht zijn ze in de positie qua geld en goodwill dat ze dit kunnen, maar ze hebben ook een reputatie hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:43:
[...]

Ten eerste _oud_ nieuws en ten tweede speel ik m op de PC :D En ja, op de pc komt gewoon uit in december! _/-\o_
Volgens mij waren er tot nu alleen nog maar loshangen geruchten, geen officiele berichten...

Maar dan ga ik denk ik toch ook maar voor de PC versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Hij haalt bijna de 10000 puntjes, ik weet niet wat de x1800xt haalt. Heb de kaart in pre-order staan trouwens bij Salland.

(Fiddle, alweer een nieuwe keuze :p?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
CyberAmp schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:43:
[...]

WAT !!! ??? Komt de pc versie wel gewoon in Dec? Die was toch alsmede de xbox versie ook naar q1 2006 verschoven?

Damn I hope you're right..
krouwen schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:16:
Hij haalt bijna de 10000 puntjes, ik weet niet wat de x1800xt haalt. Heb de kaart in pre-order staan trouwens bij Salland.

(Fiddle, alweer een nieuwe keuze :p?)
Kenneth, je weet dat ik niet rood of groen kleur. Ik pak als ik nog een nieuw pc'tje gaat krijgen, gewoon de snelste die er is... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Fiddle op 12-11-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fiddle schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:16:

WAT !!! ??? Komt de pc versie wel gewoon in Dec? Die was toch alsmede de xbox versie ook naar q1 2006 verschoven?

Damn I hope you're right..
Kay U Tee ik liep achter.... :( Sorry. ;(

Van gamespot:
X360:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Release Date: Mar 21, 2006
PC:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Release Date: Feb 1, 2006
Maar hij komt eerder, dus wat dat betreft heb ik gelijk. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 12-11-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

bij dynabyte staan ze allebei voor 27 januari. ik hoop dat de dynabyte goed zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
Ik wacht wel tot dat er een release date op de the elder scroll.com website staat, al die geruchten over datum's kunnen je alleen maar teleurstellen en tot dan moet ik me maar vermaken met CoD2 en morrowind.

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 12-11-2005 20:00 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Weet iemand of er ook een demo komt? Denk het niet helaas, zal moeilijk gaan bij een game als deze. Hopelijk een techdemo dan :)

Anyways, was vandaag even in de mediamarkt in utrecht. Ik heb daar even staan x-boxxen. Op de nieuwe 360. 8) , stonden allerlij speelbare demotjes op. Ik zoeken en tevergees, helaas geen elder scrolls.... :|

EDIT

Nog wat (volgens mij) zeldzame screenshots:

Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!
Click!

[ Voor 68% gewijzigd door Fiddle op 14-11-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
^^ mooie screens :)

even een mededeling voor die gene die nog Elderscrolls 3 spelen. Mocht je beschikking hebben over een nVidia GFX kaart dan is het absoluut raadzaam om v81.85 te installeren. Ik heb een ongelooflijke performance boost gekregen (Ti4400) en ik kan nu normaal op 1280x1024 spelen :)

zag dit namelijk op morrowind forum staan, dacht - proberen we even uit :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is de codex ge-update :)

Races

Fiction

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/codex/races_fullmap_center.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Red guard 4 EVER 1337 !! >:) :+ :D Echt beste spel ooit, ik kan niet wachten. Nou ja, ik zal wel moeten.
Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/comic_book/01B.jpg Trouwens niet geweten dat ze ook comics hadden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik dacht even dat er een echt boek van was..zou willen dat dat bestond, echt zo'n fantasy verhaal net als LOTR ofzo :P
Zou best leuk zijn om te lezen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ik ga dus echt niet al die boeken lezen he... Dat is net als in morrowind ziekelijk veel werk. Wat ik wel doe is elk boek zowieso even openslaan, en vervolgens zet ik hem dan weer weg. Om zo alleen wat experience te krijgen...

[ Voor 1% gewijzigd door Fiddle op 21-11-2005 12:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik lees standaard* alle boeken, leer je een boel van hoor. de meeste zijn toch niet langer dan 3 pagina's.
sommige zijn ook ronduit grappig zoals boetiahs pillow book.

*) een aantal is in het lettertype van de dwemer dan wel de dunmer geschreven, dat is best wel onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Syntagma schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:45:
[...]

Ik dacht even dat er een echt boek van was..zou willen dat dat bestond, echt zo'n fantasy verhaal net als LOTR ofzo :P
Zou best leuk zijn om te lezen denk ik zo.
In de boeken van Terry Brooks komt een eiland voor genaamd Morrowindl. De personages in verschillende volkeren komen overeen met die van het spel Morrowind, dus misschien dat je dat leuk vindt.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ok thanks, ik zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Kijk dan ook zeker eens naar boeken van Raymond E Feist en vooral Steve Erikson. De laatste is bezig met een prachtige serie over het fictieve Malazijnse rijk (helaas zijn alleen de eerste twee boeken nog maar vertaald) dat LotR wat mij betreft op alle fronten overtreft...
Heeft niet direct met Morrowind te maken, maar wat fantasie en talrijke rassen/good guys/bad guys/magie/oorlogsvoering betreft is het er zeker dicht aan verwant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is net als in morrowind ziekelijk veel werk.
Nou :P Met de tekst van een gemiddeld boek in Morrowind kan je nog geen A4-tje vullen. Het lijkt alleen maar wat dankzij de magere hoeveelheid letters op de pagina's van die boeken. En zoveel boeken zijn er nu ook weer niet. Ik denk dat een gemiddeld boek van een paar honderd pagina's meer tekst bevat dan alle boeken in Morrowind samen.

Wat dat betreft heb ik eens een mod gezien waarin de complete tekst van "the hobbit" in morrowind-boekvorm was uitgegeven. Dat waren meer dan 100 boeken als ik het me goed herinner, elk met meer tekst dan een willekeurig boek in Morrowind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Bladeslayer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:11:
Ach ik geef ze alle tijd van de wereld :) alles beter dan boiling point :O 8)7
Is Boiling point ooit door bethesda gemaakt dan? Wist ik helemaal niet, valt me wel erg tegen van ze... De auto's in BP reden echt voor geen meter :/

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
nee boiling point is van atari, hij bedoelt dat hij liever heeft dat ze iets langer wachten met het uitbrengen(zodat ze alle bugs er uit kunnen halen) van oblivion dan dat we straks een game krijgen die uit elkaar valt van de bugs. Ben benieuwd ze nog een (tech)demo gaan uit brengen dat zou wel fijn zijn. kan me niet herrineren dat ze dit bij morrowind wel hadden gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 22-11-2005 19:24 . Reden: Letter a is stuk op keyboard ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand de filmpjes al gezien?? :9~ :9~ :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Rob1106 op 22-11-2005 21:29 . Reden: Kzie nu pas dat ze ook in Topicstart staan, maar hij blijft mooi!! ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

er zijn weer nieuwe filmpjes gesignaleerd op IGN

http://media.xbox360.ign.com/media/702/702493/vids_1.html

weer wat info over gameplay en een verklaring voor de vertraging. verder een beetje lege stad, maar kan aan de tijd van de dag liggen :?
ook leuk, let op de opmerking van de vrouw in het eerste filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
AARGH

AARGH

AARGH

NIEUW FILMPJE !!!!

(moeder slaat fiddle hard tot hij kalmeert)

Sorry.... ik schoot even uit mijn slipje... (of slof, weetikfeel.... 8)7 )

Zat al aardige tijdje te wachten op nieuw bewegend materiaal van Oblivion, want elke dag 3x dat E3 filmpje kijken wordt ook suf na 2 maanden... :+

Anyways, ben ze aan het downloaden. Zo ff kijken. Ik ben ook best benieuwd wat er in dat IGN-Insider filmpje te zien valt....

EDIT:
Daarom was de site down vanmiddag.. :P Anyways, heb hem net gekeken... Grafisch zag het er op 1 of andere manier minder denderend uit dan de voorgaande filmpjen, maar het had dan ook een uber lage reso ;). Verder wel heel informatief.

(vond koewl effect toen hij dat gangetje even ging oplichten met die fireball, handig om zo donkere steegjes te tsjekken op naar dingen :))

[ Voor 35% gewijzigd door Fiddle op 22-11-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

IDD veel info. Ze zeggen ook dat die helemaal verder af is, maar dat ze nu bezig zijn met optimaliseren. [ :X ] Ruik ik een leaked beta versie? [/ :X ]

Ze zijn het bekijken waard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
leaked beta versie? hoe kom je daar nou weer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm leaked beta?? Ik kan niet veel vinden... Lijkt me ook niet waarschijnlijk...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Zo, nieuwe systeem is in bestelling, zie specs. Zou ik hem nu full kunnen draaien? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Fiddle schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:00:
Zo, nieuwe systeem is in bestelling, zie specs. Zou ik hem nu full kunnen draaien? :*)
ASUS A8N-SLI // AMD X2 3800+ // Corsair CMX1024-3200C2PT 1024 MB // XFX GeForce 7800 GTX 512MB DDR3 XXX Edition // SB Live! 5.1 // OCZ Powerstream 520 Watt // Razer Copperhead @ 2000DPI @ 500Hz
*kwijl* :o

maare... over datgene wat vetgedrukt is, is dat niet aan vervanging toe? :+ :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
offtopic:
HAHA, ja, das al een oud dingetje... maar hij doet het prima. Heb een creative 4.1 set, prachtig geluid komt eruit. Ik heb gewoon EAX geluid, of dolby weetiketwat allemaal. Toch zie ik dat ik in nieuwere games niet EAX niet kan aanzetten, terwijl mijn oude beestje dat wel heeft.

De enige reden waarom ik dus een nieuwe zou koppen is dus omdat hij steeds minder ondersteund word. Misschien eens overstappen naar een audigy kaartje. Ik weet dat het aan "klank" en "surround" niets uit zal maken, maar tis meer als een must omdat die wel gesupport wordt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
Creative blijft Creative. Ga dan voor een geheel ander (beter) merk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Jeetje als je toch bezig bent zou ik meteen 2 gig ram erin gooien, en eventueel een 256 MB versie van die videokaart nemen zodat het ongeveer hetzelfde kost. Denk dat je het verschil qua geheugen niet echt merkt tenzij je een resolutie van 3200 x 2400 gaat draaien ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:57:
ik ga dus echt niet al die boeken lezen he... Dat is net als in morrowind ziekelijk veel werk. Wat ik wel doe is elk boek zowieso even openslaan, en vervolgens zet ik hem dan weer weg. Om zo alleen wat experience te krijgen...
Dat deed ik eerst ook, maar er zijn toch ook een aantal vermakelijke verhalen bij, dus nu lees ik de meeste wel echt (tenzij het van dat religieuze geblaat is van Vivec...)
Fiddle schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:00:
:) Ik snap niet dat er zo veel mensen zo serieus bezig zijn met hun systeemspecs als het spel nog lang niet uit is.
offtopic:
Ik zeg niet dat jij serieus bent, ik zeg ook niet dat je dat niet bent ;)
Op de elderscrolls forums lijkt het wel of ze daar het spel al op *tig machinees gebenchmarkt hebben en zo precies weten hoeveel FPS je kunt verwachten op je systeem. NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Getah schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:12:
Jeetje als je toch bezig bent zou ik meteen 2 gig ram erin gooien, en eventueel een 256 MB versie van die videokaart nemen zodat het ongeveer hetzelfde kost. Denk dat je het verschil qua geheugen niet echt merkt tenzij je een resolutie van 3200 x 2400 gaat draaien ofzo? :P
Haha, die 2e corsair komt er wel bij ja, ik heb namelijk bewust nu 1 plankje genomen, zodat als ik de 2e (exact dezelfde) koop dan 2048 in dual channel heb. Waarom doe je dat dan niet gelijk denk je dan.... Nou, dan werd het de financierders (paps en mams ;)) net een beetje teveel van het goeie...

Betreft die reso, ik speel altijd rond de 1280x960. Niet veel hoger. De 512 is niet alleen een 512mb versie, hij is ook een stuk sneller dan de "gewone 7800gtx". En de extra 256 is gewoon gereed zijn op toekomstige games.

Je hebt niet alleen veel mem nogig voor hoge reso textures. Ook texures voor lagere reso's nemen meer in. Euh.... Vaag... :)
Laat ik het zo stellen. Een texture van een muur in unreal 2003 geconverteerd naar een reso van 1024x768 neemt minder ruimte in dan een texture van unreal 2007 goconverteerd naar een reso van 1024x768.
Veel mem op de vga is dus niet alleen goed voor hoge reso's.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:24:
[...]

Dat deed ik eerst ook, maar er zijn toch ook een aantal vermakelijke verhalen bij, dus nu lees ik de meeste wel echt (tenzij het van dat religieuze geblaat is van Vivec...)
Ik snap je punt, maar ik denk dat ik het te druk ga hebben met kwijlen naar de graphics (graphis geil als ik ben). Voor een goed boek leen ik wel Harry Potter van mijn zus.. :+
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:24:
[...]

:) Ik snap niet dat er zo veel mensen zo serieus bezig zijn met hun systeemspecs als het spel nog lang niet uit is.
offtopic:
Ik zeg niet dat jij serieus bent, ik zeg ook niet dat je dat niet bent ;)
Op de elderscrolls forums lijkt het wel of ze daar het spel al op *tig machinees gebenchmarkt hebben en zo precies weten hoeveel FPS je kunt verwachten op je systeem. NOT!
Haha, ik koop het niet alleen voor TES4 natuurlijk. Der komt zoveel moois :) Maar inderdaad, op de www.theelderscrolls.com fora, heben ze echt hele topics over; "will my pc run Oblivion". Dat ik die vraag stelde was meer een blije actie omdat ik me nieuwe pc éééééééééndelijk besteld had (Ik moest dus even mijn ei kwijt :)). Maar op dat forum echt pagina's vol derover. Tuurlijk zijn we erg beniewd nbaar de performance en of we hem allemaal lekker kunnen draaien. Maar het is gewoon alleen maar speculeren, het heeft gewoon geen zin joh....

[ Voor 94% gewijzigd door Fiddle op 27-11-2005 22:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.