Anoniem: 26474 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
[...]
Redlijk was sarcastisch

Ik heb effe het laatste lijstje, en dus van de uberkaarten gekopieerd
OMGWTFBBQ! (these cards are outrageous; a new top class all of their own, they are rather expensive, but insanely powerful. Note that I cannot guarantee perfect accuracy of this ranking)
* Radeon X1800XL
* GeForce 7800GT
* GeForce 7800GTX
* Radeon X1800XT
* GeForce 7800GTX 512mb
* Radeon X1800XT Platinum Edition (preliminary ranking; based on results from BIOS flashes for the plain X1800XT)
* GeForce 7800GT Dual (a pair of cards on a single board; can use a pair of these in SLi mode)
(Please note that all italicized cards are not truly final yet, and are likely to not be placed with much of a degree of accuracy. As more reliable benchmarks pour in, their ranking will be revised)
Dus jij kan alles wel op full draaien lijkt me
Ik hoop het ook ja

Maargoed, het blijft maar een lijste wat gewoon iemand in elkaar heeft gezet.. Het is lang niet alleen een kwestie van een goede VGA hebben. Het is ook een kwestie van programmeren.
Neem nou bijvoorbeeld
Call of Duty 2; in directX 9 ziet alles er super uit, maar hij draait niet lekker op direct X 9 mode op een gemiddelde high-end pc. Dit is bagger programmering, want mooi als het is, de graphics in CoD kan de matige performance nooit verantwoorden.
Of neem bijvoorbeeld
Boiling Point; De graphics zijn al niet super, en dan heeft het ook nog ongeloofelijke bagger performance. Boiling Point heeft een enorme spelwereld ala Oblivion, je kan heen waar je wil en tis een aantal mijlen groot. Maar Boiling point heeft geen laadzones als je bijvoorbeeld een nieuwe gebied binnen gaat. Hij dus als het ware continue nieuwe textures en dergelijken in, om zo de speler niet voor een laadbalkje te zetten al gaat deze een nieuw gebied in...
Dit zorgt voor mega crappy FPS en dike framedrops.
Het is dus maar net hoe de programmeer kunsten zijn van de Berthesda lui. Daarna komt pas je videokaartje. Want je kan nog zo'n turbo pc hebben, als je programmeerd in Atari-style (lees; Boiling Point, Path of Neo) dan heb je er alsnog weinig aan.
Ik hoop alleen maar dat Oblivion werkt met laadzone's, ala Morrowind, en dat ze dus niet werken als Boiling Point e.d.
Waarom update je niet je FX5700? Die is namelijk echt bagger, terwijl de rest van je pc dik in orde is, Een leuke 6800GT of 6800Ultra hoeft nu geloof ik niet meer zoveel te kosten. En dan draai jij Oblivion zeer zeker ook wel heel goed...
EDIT:
OEI, ik keek net, wat is die 6800 ultra nog duur zeg... dan is dit denk ik wel een hele goeie deal.
PowerColor x850xt Dat is echt een goeie kaart voor het geld !!
[
Voor 16% gewijzigd door
Fiddle op 19-01-2006 12:52
]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W