• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:41

jdh009

FP ProMod
Het lijkt mij geeneens leuk om een demo te spelen, of het moet een stand alone versie zijn die niks met de verhaallijn van oblivion te maken heeft in een er op lijkent wereldje. maar er zal toch net als bij morrowind geen demo uit komen, neem ik teminste aan.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:44

jpiwf

licenced pepernootaddict

sorry to burst your bubble

er is al aangekondigt dat er geen demo zal komen omdat een vrije verhaallijn zich moeilijk tot een demo laat omzetten. de mensen die die previews schrijven spelen ondefinitieve versies van het spel, maar wel het volledige spel. ze kunnen bijna overal naartoe en zouden theoretisch alles kunnen testen, maar omdat ze het maar voor 1 dag ofzo krijgen lukt dat ze niet. ze zouden een demo van de imperial city kunnen maken, maar dan zou je alsnog een demo van een paar hondert megabyte krijgen, wat de servers waarschijnlijk weer niet leuk vinden.

kortom, een demo is niet waarschijnlijk. gewoon nog een maandje of 2 wachten.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 15:50

krouwen

Hardware Enthusiast

[b]Fiddle schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:34:

Verder draaien mijn kaartjes op core 435Mhz en mem 1100Mhz. Dit is maar een kleien overclock, maar hiermaal haal ik precies 11000 3DMarks. Dus ik ben al ontzettend tevreden.
Show off :P

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04-2021
Dit ziet er wel cool uit, vond Fable/KOTOR/JadeEmpire leuke RPG's zal ik deze dan ook leuk vinden?
Wat zijn eigenlijk de specs voor op de PC?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 21:06
Calvin&Hobbes schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:33:
Dit ziet er wel cool uit, vond Fable/KOTOR/JadeEmpire leuke RPG's zal ik deze dan ook leuk vinden?
Wat zijn eigenlijk de specs voor op de PC?
als ik jou was zal ik morrowind ff proberen, maar ik vond die niet zoveel aan (de graphics waren hier en daar wel uitmuntend maar de models vielen weer zwaar tegen. maar oblivion is niet helemaal vergelijkbaar met morrowind, de graphics zijn wel uber vet en de attack system is veranderd.

maar deze elderscrolls games zijn zo uitgebreidt dat je het niet in een week zou uit spelen.

ik ga deze zeker halen.
Poll: Welke wapens ga jij hanteren in Oblivion
Long Swords
Short Swords
Axe's
Blunt Weapons
Bow & Arrow
Melee (fists)
Anders.. (licht toe)
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=110384&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat zijn blunt wapens?
Blunt weapons; Het lieft gebruikt door mages. Zie het als een toverstaf, waarmee je kan meppen...

Zo was het in morrowind iig. Wat heel tof is, is het volgende. In morrowind kon je der alleen mee meppen enzo. Maar ze doen het geloof ik zo in oblivion, dat als je een blunt weapon hebt, dus een soort toverstaf, dat als je dan een spell cast, dat je dan je blunt weapon "actief" gebruikt. Dus is het alsof je hem als het ware "werpt" of "schiet" met je toverstaf. in tegen stelling tot bij het gebruik van een zwaard.
Der is nog geen footage van, maar ik dacht dit ergens opgepikt te hebben.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 21:06
en blunt wapen deeld bludgeon dammage uit oftewel mokers, staffen, maces en clubs

trouwens heb ik "anders" gekozen omdat ik meerdere dingen wil nemen of eerst wil uitvinden wat lekker speeld.

[Voor 41% gewijzigd door Bulls op 15-01-2006 18:26]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

voor mij ook anders. ik maak een battlemage, redguard of breton, en geef hem een vette daikatana, een goede battleaxe en een paar van die staffs, die je in je off-hand kunt plaatsen. op die manier kun je een zwaard en een magische damage op hetzelfde moment doen :7

btw, fiddle, die staffs zijn niet zoals de staffs in morrowind. daar was het een lange stok met een verzwaard uiteinde. in Oblivion zijn het meer de harry potter toverstafjes, kleine stokjes met een ranged spell erop. daarom zijn de in de linker hand te plaatsen, aangezien dual wielding er niet in zit. (het blocken van zwaarden zal er wel minder mee gaan dan met een schild :+ )

jpiwf schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:43:
voor mij ook anders. ik maak een battlemage, redguard of breton, en geef hem een vette daikatana, een goede battleaxe en een paar van die staffs, die je in je off-hand kunt plaatsen. op die manier kun je een zwaard en een magische damage op hetzelfde moment doen :7

btw, fiddle, die staffs zijn niet zoals de staffs in morrowind. daar was het een lange stok met een verzwaard uiteinde. in Oblivion zijn het meer de harry potter toverstafjes, kleine stokjes met een ranged spell erop. daarom zijn de in de linker hand te plaatsen, aangezien dual wielding er niet in zit. (het blocken van zwaarden zal er wel minder mee gaan dan met een schild :+ )
Dus als ik het goed begrijp kan je in de ene hand een short sword hebben en in de ander een staf (die je gebruikt om spells te casten?

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Fiddle schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:21:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan je in de ene hand een short sword hebben en in de ander een staf (die je gebruikt om spells te casten?
Er is al een poos geleden verteld ergens in die interviews dat je én kan vechten én kan spelcasten (tegelijk). Of het spelcasten "gevisualiseerd" wordt door een staff in de rechterhand, geen idee. Echter ik weet wel dat je én een dik zwaard kan hebben en tegelijkertijd kan casten om zo het principe "battle mage" nog beter tot zijn recht te doen komen.

PS. Ik herinner me net iets dat je spels moet memorizen en die komen dat geloof ik uit je rechterhand / staff, iets. Vandaar dat ze zeggen dat je en kan vechten, en kan spell casten in battle (om ook zo weer meer intensere battles te kunnen creeëren, of te wel het wordt allemaal veel toffer :+).

PSN: Norfirin

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 16:48
Nee, het werkt zo. Als je een vrije hand hebt, gaat de vuurbal (voorbeeld) vanuit je hand. Als je geen vrije hand hebt gaat je vuurbal vanuit je wapen. Dus je kunt gewoon slaan met je 2-handed sword, en zodra je cast steek je je zwaard naar voren en vliegt er een vuurbal vanaf. Zelfde met sword + shield.
Een staf is 1-handed. Dus je kan met 1 hand spells gooien, terwijl je met je staf vuurballen gooit. Maar staven vind je pas een stuk verder in het spel.

En idd, je kan niet én een staf én een zwaard, geen dual wielden.

[Voor 7% gewijzigd door DeepSeven op 15-01-2006 20:42]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

sorry, my bad

je moet idd de staff gewoon in je rechter hand houden, maar ze stellen je wel in staat om 2 vuurballen oid tegelijk af te vuren, 1 uit je linker hand en 1 uit je staff.
zie ook hier

[Voor 19% gewijzigd door jpiwf op 15-01-2006 21:31]

MMMh, uit de filmpjes uit IGN.com heb ik net even iets anders geconcludeerd.

Configuratie:
one-handed shortsword:
linker hand vrij; linker hand voor spell casten.
Toelichting: Heel simpel, je linker hand is vrij, dus daar gooi je de spells mee.

Configuratie:
one-handed shortsword + Shield:
geen handen vrij; linker hand voor spell casten.
Toelichting: Je hebt nu geen handen meer vrij. Je gooit de spell met he hand waar het wapen zit, dus; rechts.

Configuratie:
Longsword (wordt gehanteerd met 2 handen)
Geen handen vrij; linker hand voor spell casten
Toelichting: Om te meppen met het zwaard heb je 2 handen nodig, als je echter een spell gaat gooien, laat je met je linker hand het zwaard los (je hebt hem nogsteeds in rechter hand) en je gooit de spell met je linker hand (die op dat moment vrij is gekomendoor het loslaten van het zwaard).

Ik vind de manier van de two-handed-swords het tofste. Ik vind het namelijk een mooiere animatie als die de spell uit de vrije linkerhand komt dan dat de spel uit de hand komt waar het zwaard zit, dus uit een gebalde vuist met een zwaard er in zoals we in de e3 build zagen.

EDIT;
ik zal even kijken of ik screenies kan vinden uit de filmpjes om mijn theorie te ondersteunen. B)

EDIT2;
Ze hebben op IGN alleen nog maar de e3 filmpjes, dat is een oude build. Ze hadden er laatst nieuwe beelden (cam) en daarop zag je dat ze de bovenstaande methoden gebruikten.

[Voor 28% gewijzigd door Fiddle op 15-01-2006 22:28]

• DeepSeven
Ah je hebt gelijk, van een team diary:
While I'm not going to get too much into magic, I will mention this: you can cast spells at any time. You no longer need to "switch" to magic. If you only have one free hand, you'll cast with the empty one. If both hands are holding something, you'll cast with your weapon hand. There's no more "ready magic" button, just a "cast" button. This makes for some very exciting combat, since you can alternate weapon attacks and spell casting on the fly.
Weet zeker dat ik ergens had gelezen dat een spell vanuit je zwaard kwam, maar zal wel niet van een dev geweest zijn dan.

Wat ik wel nog niet echt snap, hoe doet hij het met sword + shield? Gooit hij zijn zwaard in zijn shield hand, of gooit hij de spell terwijl hij het zwaard vast houdt?

[Voor 17% gewijzigd door DeepSeven op 15-01-2006 23:01]

• jvo
  • Laatst online: 24-03 14:28

jvo

geen commentaar

DeepSeven schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:59:
Ah je hebt gelijk, van een team diary:
[...]
Weet zeker dat ik ergens had gelezen dat een spell vanuit je zwaard kwam, maar zal wel niet van een dev geweest zijn dan.

Wat ik wel nog niet echt snap, hoe doet hij het met sword + shield? Gooit hij zijn zwaard in zijn shield hand, of gooit hij de spell terwijl hij het zwaard vast houdt?
De spell komt nooit uit het zwaard, tenzij die daarvoor een enchanment heeft. Je kan in oblivion wel altijd magie oproepen zonder je wapen neer te leggen. Daarbuiten heb je staffs die niet als wapen gebruikt kunnen worden, maar wel een spell bevatten. Je kan dus bijvoorbeeld:

- In de ene hand een wapen houden als een zwaard
- In de andere hand een staff voor magie
- Tegelijkertijd nog een spell klaar houden om met gewone spellpoints te casten
Dat laatste, je strek je rechter arm, waarmee je je zwaard nog vasthebt, en dan komt de spell uit je gebalde vuist.. Ziet er niet tof uit... Daarom ga ik ook voor de 2 handed sword.... ed het blocken ziet er vetter uit met je sword ipv met schild...

• DeepSeven
jvo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:04:
[...]
- In de ene hand een wapen houden als een zwaard
- In de andere hand een staff voor magie
- Tegelijkertijd nog een spell klaar houden om met gewone spellpoints te casten
Nee, dat kan niet want het spel bevat geen dual wielden. Zou ook wel een beetje overpowered zijn.

edit: en vanuit een roleplaying perspectief gezien, zou het ook wel erg belachelijk zijn. Harry potter, Conan en Merlijn in 1 zeker 8)7 .

[Voor 16% gewijzigd door DeepSeven op 15-01-2006 23:24]

• jvo

jvo

geen commentaar

DeepSeven schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:16:
[...]

Nee, dat kan niet want het spel bevat geen dual wielden. Zou ook wel een beetje overpowered zijn.

edit: en vanuit een roleplaying perspectief gezien, zou het ook wel erg belachelijk zijn. Harry potter, Conan en Merlijn in 1 zeker 8)7 .
Oh ja, dat is waar ook. Je kan natuurlijk of een gewoon wapen of een staff in je hand hebben. Als dit wapen 1-handed is, heb je ruimte voor een schild. Magie kan er altijd nog bij.

Anoniem: 159492

2 nieuwe screenshots :) (GameInformer)

http://i31.photobucket.com/albums/c386/Jonk382/11374386332.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c386/Jonk382/11374386321.jpg

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159492 op 16-01-2006 21:18]

Wow, dit ziet er weer vet uit. Mooie armor @ 1e screen.

Maar die 2e is echt prachtig, echt super mooi level/country design. Is dit missch de arena? (waar de gevechten plaats vinden als de de arena-guild joint?, die ga ik iig joinen, lekker ala gladiator rond meppen, >:) )

Ik hoop ook weer prachtige steden te zien als Vivec enzo....

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

die laatste is echt uber cool, imperial city van buiten de muren. ( zou zelfs kunne zijn dat dit alleen het paleis is, dat weet ik niet)

@ fiddle:
het is dus de imperial city, die toren laat geen ruimte voor speculatie, dat is de toren van het imperial palace

[Voor 39% gewijzigd door jpiwf op 16-01-2006 22:39]

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Woot, ik wil erin zwemmen!! :9
Kan ik afraden, zal wel weer vol zitten met die schrale slaughterfish.... :+

• Tony L
haha ja die slaughter vissen :+. Ik kan me nog herinneren dat ik voor de eerste keer ergens het water in dook en nooit meer boven kwam lol :7. Daarna een beetje een fobie tegen die vissen gekregen en nooit echt vaak meer het water in geweest, totdat ik er achter kwam dat er beneden nog best wel veel te zien was qua treasures en shit (echter de daedric shrines overtrof geen enkele plek naar mijn beleving). Vond die puzzle in de Vivec tempel ook wel grappig BTW.

Beetje on-topic over de screenies, dat landschap lijkt zo van een schilderij te komen. Echter lijkt het me wat "korrelig", of ligt dat aan mij? Ziet er wel mooi uit maar hoop toch dat alles wat minder korrelig is (zal wel aan de kwaliteit van de screenshot liggen dunkt me zo?).

Tony L schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:23:
Beetje on-topic over de screenies, dat landschap lijkt zo van een schilderij te komen. Echter lijkt het me wat "korrelig", of ligt dat aan mij? Ziet er wel mooi uit maar hoop toch dat alles wat minder korrelig is (zal wel aan de kwaliteit van de screenshot liggen dunkt me zo?).
Ik denk dat dit weer scans zijn (nee, niet uit de nieuwe libelle). Zo ziet het er wel uit...

[Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 16-01-2006 23:25]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

het zijn idd scans. op het officieele forum wordt elke link ernaar ook verwijdert door de modjes, omdat het geen officieele scans zijn. zie bijvoorbeeld hier.
er zijn er meer als je zoekt, Unknown_name zal er wel snel bijgeweest zijn

jpiwf schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:
het zijn idd scans. op het officieele forum wordt elke link ernaar ook verwijdert door de modjes, omdat het geen officieele scans zijn. zie bijvoorbeeld hier.
er zijn er meer als je zoekt, Unknown_name zal er wel snel bijgeweest zijn
Als jij linkjes of plaatjes zelf hebt, zou je die dan even kunnen mailen...?

Plzzzzzzzzz :)

bodegraven@gmail.com

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik heb geen andere dan op de bethesda website staan. ik zal het onthouden als ik weer eens iets vind

mijn email staat in me profiel, als jij nog iets hebt voel vrij om te mailen

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat voor fish :? Dat bagger, dat je niet lekker kan zwemmen :9

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 22:07
krouwen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:53:
Wat voor fish :? Dat bagger, dat je niet lekker kan zwemmen :9
Fiddle schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:47:
Kan ik afraden, zal wel weer vol zitten met die schrale slaughterfish.... :+
Nooit morrowind gespeeld? :) daar kwamen slaughterfishes namelijk veel in voorhttp://www.fallout.ru/tes3/morrowind/world/critters/critt_slaughterfish.jpg
Deze dus ;)

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

iemand hier ooit met de giants plugin gespeeld? daar had je een soort uber slaughterfish, groter, inlcusief tanden, en niet met 1 slag van mijn icy blade of the unbeatable (daedric dai-katana met 60 pts frostdamage in 30ft on target for 2 secs :9~ ) dood te krijgen :X
verder zaten er ook een packnixhounds in, jonge nixhounds die in groepen leefden en alles aanvallen op zicht, heel swak, maar met een dodelijke aanval voor mensen met lage levels, en verder nog wat ander grut..

ik hoop dat er voor Oblivion ook weer vette mods uitkomen. het voegde veel toe aan morrowind

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06-2022
ja , die packet manager was echt handig :) heel makkelijk mods installeren en makkelijk zelf de game uit te breiden

"Stilte, een gat in het geluid...."

• -Eraser-
jpiwf schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:50:
iemand hier ooit met de giants plugin gespeeld? daar had je een soort uber slaughterfish, groter, inlcusief tanden, en niet met 1 slag van mijn icy blade of the unbeatable (daedric dai-katana met 60 pts frostdamage in 30ft on target for 2 secs :9~ ) dood te krijgen :X
verder zaten er ook een packnixhounds in, jonge nixhounds die in groepen leefden en alles aanvallen op zicht, heel swak, maar met een dodelijke aanval voor mensen met lage levels, en verder nog wat ander grut..
Hmm klink wel vet :) misschien ook maar eens proberen, je bent na een tijdje toch uitgekeken op alle monsters als je een hoog level bent ;)

je kan trouwens in plaats van on target ook on touch doen, maakt bij zwaarden in ieder geval niet uit, daardoor kun je een hogere damage instellen omdat on touch minder enchantpoints kost ;)

[Voor 80% gewijzigd door -Eraser- op 17-01-2006 17:16. Reden: quote toegevoegd]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

was mss ook wel touch, weet ik niet meer. ik had 2 zwaarden, 1 voor grote groepen dingen, met veel area dus, en 1 voor in de stad of voor 1 tegenstander, scheelde een boel guards die schter je aan zitten.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07-2022

MUSTIS

ads by Google

heb wel een paar van die mods geprobeerd. sommige waren idd erg knap gemaakt, maar meeste was wat amateuristisch.
giants heb ik volges mij ook wel gehad.

voor de mensen met SLI, je kan die 2e optie aanzetten bij SLI dat ie zon balk links laat zien met de load. hoe moet ik dit lezen, boven en onder is de load van de 2 kaarten?

en is dit een garantie dat SLI met die app/game werkt? (3dmark05 werkt nog steeds niet, 3dmark03 pakte de 2e kaart meteen, terwijl beide SLI compatibel zijn...)

edit: de mods die ik nog kan herinneren was zon mannetje aan wie je alles kon verkopen, trader nogwat, zon eigen huis mod en de nodige wapenmods.
dr was ook een mod waarmee je de lv100 beperking kon opheffen maar dan moest je weer de 2e officiele mod installeren (ben de naam ff kwijt) en die had ik even niet voor handen :D

[Voor 25% gewijzigd door MUSTIS op 18-01-2006 12:27]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Ik hoop ook inderdaad dat ze dat was beter gedaan hebben. Vind je in een Ancestrial Tomb prachtige en extreem zeldzame Alchemy Tools, bijvoorbeeld een Mortar and Pestle van een paar duizend Gold, maar je kon het aan geen hond kwijt, omda ze het geld niet hadden. Dan had je alleen die creeper met 10.000G. Maar dat is toch een beetje stom, want je bent JUIST opzoek naar die zeldzame dure dingen, om zo zelf rijk te worden, maar van tevoren weetje al dat je per object niet meer dan 10.000 kan krijgen :(

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Kan iemand die er zin in heeft mij uitleggen hoe die plugins/mods in morrowwind dan werkte. Installeer je die gewoon en krijg je dan extra gebieden en kun je gewoon met je eigen character doorspelen? Dat zou zeker vet zijn, dan kun je bijna eeuwig doorgaan.

btw, ik kan verder heel weinig vinden over de Elder Scrolls 1 & 2, maar ik begrijp dat het verhaal dus steeds hetzelfde is. Jij, samen met de goede, tegen de slechte die de wereld willen overnemen ofzo??

edit: ik hab er al wat over gevonden, eigenlijk hetzelfde alleen veel slechtere grafics :9

http://www.elderscrolls.com/images/tenth_anniv/screens/annivar_scrn03B.jpg

Kun je gratis downloaden trouwens, dit spel. Is vrijgegeven :P

[Voor 23% gewijzigd door krouwen op 18-01-2006 13:43]

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2022
Hoe staat eigenlijk met ontwikkelingen nu?Is er hier iemand actief op officiele boards om mij meer info te geven?
Volgens mij moeten ze nu wel klaar zijn hoor, patches gaan er toch zowiezo komen na de release.

Wat ik me ook afvraag of er een nederlandse site gaat komen zoals het geval was bij morrowind(morrowind.nl)

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

@ fiddle
gewoon ff de construction set ingaan en het character creeper zoeken in morrowind.esm. daar zijn goud van 5000 ( niet 10000) wat extra nulletjes geven. opslaan onder de naam rich creeper ofzo, en laden via de launcher onder data files. daar aanvinken ( is ook antwoord op de vraag van Krouwen)

@ krouwen
dat spel wat je daar hebt is arena, oftewel TES 1. het precieze verhaal weet ik niet, alleen dat het over een of andere boze battlemage gaat die de keizer verbannen heeft.

TES 2 was daggerfall, een wereld nog groter dan die van Oblivion ongeveer zo groot als groot britannie, en volledig random generated. het was ook lelijk, met platte npc's etc, maar het was dan ook uitgebracht in 1996. het speelde in high rock, de provincie van de orcs en bretons. daar was het de bedoeling om de blades te helpen een of ander beest te bouwen.

zie ook hier voor extra info over deze games

@hasib
kijk zelf eens rond op het forum. daar komen devs met nieuwe info, en er is altijd wel iets interessants te lezen over het spel. als ik daar iets belangrijks/leuks vind post ik het hier ook, het staat jou vrij dat ook te doen.

verder vond ik anastasio the great's hideout ook erg leuk als mod, kreeg je een grote geheime kelder in scyda neen onder eldafire's huis, met een bed en een grote wapenkamer met een werkende oefenpop en 9 mannquins (soort paspoppen) waar je je vetste armors uit kon stallen. ook waren er 20 opbergkisten en tafels voor je wapens en een soort museumkasten waar je de kleinere dingen in kwijt kon. al met al erg handig

[Voor 5% gewijzigd door jpiwf op 18-01-2006 16:36]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 13:48
@Hasib:
Hey! Ik ken jou :P. Jij was vroeger erg actief op het morrowind.nl forum. Ik heette daar ook 'armageddon' en ik heb nog een keer een paar wapens (en gladiatorhelmet) gemodelled en dat is toen op de frontpage gekomen.
Goh, dat waren nog eens tijden. Jammer dat de site gesloten werd omdat een Ubisoft Nederland medewerker iets te vroeg had vrijgegeven waardoor Ubisoft Nederland straf kreeg en dus de site moest sluiten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Hasib
armageddon_2k1 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:50:
@Hasib:
Hey! Ik ken jou :P. Jij was vroeger erg actief op het morrowind.nl forum. Ik heette daar ook 'armageddon' en ik heb nog een keer een paar wapens (en gladiatorhelmet) gemodelled en dat is toen op de frontpage gekomen.
Goh, dat waren nog eens tijden. Jammer dat de site gesloten werd omdat een Ubisoft Nederland medewerker iets te vroeg had vrijgegeven waardoor Ubisoft Nederland straf kreeg en dus de site moest sluiten.
Idd, het waren zeker mooie tijden, vooral in het begin.Jou naam komt me idd bekend voor :)
Enig idee of er weer een Nederlandse fansite komt?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 13:48
Ik was één van de eerste leden daar, het was echt supercool. Is ook het enige forum (naast Tweakers.net dan) waar ik echt actief geweest ben.
Ik dacht overigens dat één van de tweakers hier met een mooie Nederlandse site bezig was.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Nou ze zijn op het forum al aan hun nummer 94 will my computer run oblivion topic bezig ;)

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=220710

Here is the standard set of specs used in what appears to be the "standard" dev machine, according to the German magazine GameStar:

* AMD AthlonXP 2500+ or 2600+ (Barton Core, 333MHz FSB)
* 1024MB (1GB) RAM
* ATi Radeon 9800pro, AGP with 256MB video RAM

Deze videokaart staat volgens het draadje in het mid range circuit. Waarmee het goed te spelen moet zijn. Voor de volledige lijst met vid. kaarten moet je kijken op de 2e post van het topic.

Voor de CPU's gaan ze uit van p4 met HT als midrange..

En Fiddle, jouw setup schijnt het redelijk te doen ;)

Here i am

jv777 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:40:
Nou ze zijn op het forum al aan hun nummer 94 will my computer run oblivion topic bezig ;)

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=220710

Here is the standard set of specs used in what appears to be the "standard" dev machine, according to the German magazine GameStar:

* AMD AthlonXP 2500+ or 2600+ (Barton Core, 333MHz FSB)
* 1024MB (1GB) RAM
* ATi Radeon 9800pro, AGP with 256MB video RAM

Deze videokaart staat volgens het draadje in het mid range circuit. Waarmee het goed te spelen moet zijn. Voor de volledige lijst met vid. kaarten moet je kijken op de 2e post van het topic.

Voor de CPU's gaan ze uit van p4 met HT als midrange..

En Fiddle, jouw setup schijnt het redelijk te doen ;)
Mmmh, redelijk? Daar hou ik niet van. :/

Anyways, de E3 demo schijnt op 2 6800 Ultra's in SLI gedraaid te zijn. En dat is een behoorlijk systeempje... Zie ook in de E3 demo de framedrop. Namelijkwaar die boobytrap in die dungeon die 2 skeletons verpulvert.... Goed Goed, dat is immidels alweer een oude build, laten we hopen dat de performance beter is geworden inmiddels.

WAAR BLIJFT DIE DAMN GOLD MELDING |:(

• jv777
Fiddle schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:23:
[...]

Mmmh, redelijk? Daar hou ik niet van. :/
Redlijk was sarcastisch ;)
Ik heb effe het laatste lijstje, en dus van de uberkaarten gekopieerd ;)

OMGWTFBBQ! (these cards are outrageous; a new top class all of their own, they are rather expensive, but insanely powerful. Note that I cannot guarantee perfect accuracy of this ranking)

* Radeon X1800XL
* GeForce 7800GT
* GeForce 7800GTX
* Radeon X1800XT
* GeForce 7800GTX 512mb
* Radeon X1800XT Platinum Edition (preliminary ranking; based on results from BIOS flashes for the plain X1800XT)
* GeForce 7800GT Dual (a pair of cards on a single board; can use a pair of these in SLi mode)

(Please note that all italicized cards are not truly final yet, and are likely to not be placed with much of a degree of accuracy. As more reliable benchmarks pour in, their ranking will be revised)

Dus jij kan alles wel op full draaien lijkt me

Here i am

jv777 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Redlijk was sarcastisch ;)
Ik heb effe het laatste lijstje, en dus van de uberkaarten gekopieerd ;)

OMGWTFBBQ! (these cards are outrageous; a new top class all of their own, they are rather expensive, but insanely powerful. Note that I cannot guarantee perfect accuracy of this ranking)

* Radeon X1800XL
* GeForce 7800GT
* GeForce 7800GTX
* Radeon X1800XT
* GeForce 7800GTX 512mb
* Radeon X1800XT Platinum Edition (preliminary ranking; based on results from BIOS flashes for the plain X1800XT)
* GeForce 7800GT Dual (a pair of cards on a single board; can use a pair of these in SLi mode)

(Please note that all italicized cards are not truly final yet, and are likely to not be placed with much of a degree of accuracy. As more reliable benchmarks pour in, their ranking will be revised)

Dus jij kan alles wel op full draaien lijkt me
Ik hoop het ook ja :) Maargoed, het blijft maar een lijste wat gewoon iemand in elkaar heeft gezet.. Het is lang niet alleen een kwestie van een goede VGA hebben. Het is ook een kwestie van programmeren.

Neem nou bijvoorbeeld Call of Duty 2; in directX 9 ziet alles er super uit, maar hij draait niet lekker op direct X 9 mode op een gemiddelde high-end pc. Dit is bagger programmering, want mooi als het is, de graphics in CoD kan de matige performance nooit verantwoorden.

Of neem bijvoorbeeld Boiling Point; De graphics zijn al niet super, en dan heeft het ook nog ongeloofelijke bagger performance. Boiling Point heeft een enorme spelwereld ala Oblivion, je kan heen waar je wil en tis een aantal mijlen groot. Maar Boiling point heeft geen laadzones als je bijvoorbeeld een nieuwe gebied binnen gaat. Hij dus als het ware continue nieuwe textures en dergelijken in, om zo de speler niet voor een laadbalkje te zetten al gaat deze een nieuw gebied in...
Dit zorgt voor mega crappy FPS en dike framedrops.

Het is dus maar net hoe de programmeer kunsten zijn van de Berthesda lui. Daarna komt pas je videokaartje. Want je kan nog zo'n turbo pc hebben, als je programmeerd in Atari-style (lees; Boiling Point, Path of Neo) dan heb je er alsnog weinig aan.
Ik hoop alleen maar dat Oblivion werkt met laadzone's, ala Morrowind, en dat ze dus niet werken als Boiling Point e.d.
jv777 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
http://www.f1manager.nu / p4 3,2 Ghz, 1Gb DDR, 2*160 GB wd, gef. FX 5700ve 256 mb, Akai AA-A1L, Mission 771e
Waarom update je niet je FX5700? Die is namelijk echt bagger, terwijl de rest van je pc dik in orde is, Een leuke 6800GT of 6800Ultra hoeft nu geloof ik niet meer zoveel te kosten. En dan draai jij Oblivion zeer zeker ook wel heel goed... :)

EDIT:
OEI, ik keek net, wat is die 6800 ultra nog duur zeg... dan is dit denk ik wel een hele goeie deal.
PowerColor x850xt Dat is echt een goeie kaart voor het geld !!

[Voor 16% gewijzigd door Fiddle op 19-01-2006 12:52]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Fiddle schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:42:
[...]
Ik hoop alleen maar dat Oblivion werkt met laadzone's, ala Morrowind, en dat ze dus niet werken als Boiling Point e.d.
Het is al bevestigd dat je enkel laad schermen krijgt als je van exterior naar interior gaat, en omgekeerd. Als je altijd buiten blijft, zul je nooit een laadscherm voor je neus krijgen... :)
Yoshi schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:50:
[...]

Het is al bevestigd dat je enkel laad schermen krijgt als je van exterior naar interior gaat, en omgekeerd. Als je altijd buiten blijft, zul je nooit een laadscherm voor je neus krijgen... :)
Dat van interior nar exterior en andersom wist ik, maar krijg je in de buitenwereld zelfs geen laadschermen als je een nieuw gebied betreed? OEI, Dat is dus wel het Boiling Point principe. Dit betekend dus dat als je buiten loopt dat je PC echt voordurend aan het laden is... |:(

Nou dan hoop ik dat tegen de tijd dat Oblivion er is dat mijn 2e reepje Corsair CMX1024-3200C2PT er is. Die zal ik dan zeker nodig hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Fiddle op 19-01-2006 12:56]

• jv777
Fiddle schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Waarom update je niet je FX5700? Die is namelijk echt bagger, terwijl de rest van je pc dik in orde is, Een leuke 6800GT of 6800Ultra hoeft nu geloof ik niet meer zoveel te kosten. En dan draai jij Oblivion zeer zeker ook wel heel goed... :)

EDIT:
OEI, ik keek net, wat is die 6800 ultra nog duur zeg... dan is dit denk ik wel een hele goeie deal.
PowerColor x850xt Dat is echt een goeie kaart voor het geld !!
Ik zit te kijken naar een asus 6600 GT 256mb, die staat voor een leuk prijsje bij mycom.
Of anders de asus v9999ge, maar die is al bijna niet meer te krijgen,
(Ik ben op het moment nog wel van plan een AGP kaartje te nemen, want anders komt er een nieuw mobo bij ;) ) ivm huisje gekocht, heb ik even niet zo een groot budget
Tsja en die fx5700 wordt overal afgekraakt maar die valt best wel mee, Far cry doet het perfect, en zelfs Civilization 4 staat stabiel. Age of empires 3 doet het ook goed (Weet niet of die op de hoogste settings stond, maar het zag er nog goed uit ;) )

[Voor 4% gewijzigd door jv777 op 19-01-2006 13:27]

Here i am

Probeer anders een 6800LE, 99% is stiekum een GT, en dan heb je voor iets meer dan 100E een 6800GT, waar je volgens mij Oblivion mee kan draaien? (hoop ik, heb zelf ook deze kaart)

Mocht deze nog verkrijgbaar zijn, that is :)

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-01-2006 13:42]

• jv777
anandus schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:41:
Probeer anders een 6800LE, 99% is stiekum een GT, en dan heb je voor iets meer dan 100E een 6800GT, waar je volgens mij Oblivion mee kan draaien? (hoop ik, heb zelf ook deze kaart)

Mocht deze nog verkrijgbaar zijn, that is :)
Ik heb in de pricewatch maar een paar 6800le's gezien, maar die zijn een stuk duurder dan 100 eurotjes
Maar thx voor de tip.
Ik wacht denk ik nog even tot de systeemeisen bekend zijn voor oblivion (Of er komt ergens een leuke aanbieding)

Here i am

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Fiddle schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Dat van interior nar exterior en andersom wist ik, maar krijg je in de buitenwereld zelfs geen laadschermen als je een nieuw gebied betreed? OEI, Dat is dus wel het Boiling Point principe. Dit betekend dus dat als je buiten loopt dat je PC echt voordurend aan het laden is... |:(

Nou dan hoop ik dat tegen de tijd dat Oblivion er is dat mijn 2e reepje Corsair CMX1024-3200C2PT er is. Die zal ik dan zeker nodig hebben.
Ofwel, denk dat je gewoon veel geheugen nodig hebt, dat hij altijd genoeg heeft aan buffer, ik weet het niet. Eigenlijk zou je boilingpoint eens op je nieuwe pc moeten testen, heb jij em nog? Ik niet, vond het te bagger :P

[Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2006 13:04]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

er zijn ook laadbalkjes tussendoor, ik geloof dat ze weer met cells werken, zoals in morrowind. daar waren de steden alleen een soort exterior, nu zijn z een interior cell, vandaar dat je er niet overheen kan levitaten (als levitate in het spel had gezeten) wert dus feitelijk hetzelfde als mournhold uit de tribunal expansion vor morrowind. daar kon je ook niet over muren heen levitaten, moest je steeds door deurtjes heen

[Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2006 13:05]

• DeepSeven
Een dev zei vorige week (of de week daarvoor, niet meer zeker), dat we óf vorige week een update zouden krijgen, en anders zeker wel deze week. Dus ik hoop nog steeds op morgen, en stilletjes natuulijk op die gold announcement ;).
DeepSeven schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:21:
Een dev zei vorige week (of de week daarvoor, niet meer zeker), dat we óf vorige week een update zouden krijgen, en anders zeker wel deze week. Dus ik hoop nog steeds op morgen, en stilletjes natuulijk op die gold announcement ;).
Wat verstaan zei onder een update? 1 of 2 nieuwe screenies? Of weer een Dev-Reportje? Missch een gameplay filmpje? Ik hoop iig het laatste... Uiteraard tesaam met een gold-melding 8)

[Voor 73% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2006 13:08]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik hoop ook zeer op een gold anouncement danwel een definitieve releasedate. we zullen zien

[Voor 50% gewijzigd door Fuelke op 20-01-2006 12:58]

• Tony L
Fiddle schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Gast, ik weet niet wat je allemaal loopt te blaten (sorry kon het niet anders verwoorden). In Morrowind had je ook geen loadschermen van exterior naar exterior, je HING gewoon ff 1 sec of 2 en je shit was weer geladen. Of dit principe gebruikt wordt weet niemand dus kan je er al helemaal niets over zeggen. Daarnaast mochten ze dynamisch area's laden dan weet je nog steeds niet hoe dat in zijn werk gaat. Daarnaast zijn er ontelbare manieren om iets te programmeren en elke manier heeft zijn voor- / nadelen (of alleen maar voordelen / nadelen etc). Daarom kan je zelfs daar niets overzeggen, alsof 1 spel met dynamisch laden direct als "standaard" wordt beschouwd en dat het niet beter kan 8)7. Anyway ik hoop dat je mijn punt snapt.

PS. Dat offtopic getik begint ook redelijk irritant te worden. Elke keer weer die scores / overclock stats. Denk niet dat dat de bedoeling is om hier allemaal te neer te zetten. Liever gewoon naar elkaar PM'en of wat dan ook aangezien het niets met de game te maken heeft, maar dat terzijde. Ik zou het in iedergeval zeer waarderen.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10-2022
Idd, als ik hier kom hoop ik een discussie over Oblivion aan te treffen en geen offtopic gepats over nieuwe systemen wat hier totaal niet hoort, dat doe je maar via msn ofzo

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07-2022

MUSTIS

ads by Google

ik denk dat bij een spel als morrowind het niet eens zo raar is om het over specs te hebben. de spel ervaring hangt veelal af van hoe het geheel grafisch word neergezet. dit had ik vooral met morrowind.

niet alleen zijn de ervaringen over overklokken goud waard (op wat voor manier, hoe hoog, etc.) maar ook weetjes kunnen handig zijn.

ok, het moet geen opsomming worden van 3dmark scores (mag ook niet), onnodig pimpen met je systeem vind ik ook topic opvulsel, maar tips en truuks zijn wel degelijk welkom.

fiddle, wel grappig dat je zon score hebt met stock cooling. heb gisteren weer XP erop gezet met de juiste drivers, dus vanavond maar even die waardes omhoog gooien :D

[Voor 3% gewijzigd door MUSTIS op 20-01-2006 11:49]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Het is gewoon interresant om met toekomstige Oblivion gamers het hierover te hebben, inderdaad een opsomming moeten we niet hebben, maar overleggen over systemen waarop deze game gedraait gaat worden lijkt me enigzins wel relevant.
Verder hebben we denk ik niet zoveel om over te discussieren, er is nog zo weinig info. Als het spel uitkomt zal dit topic wel weer zwaar opleven denk ik.

• Fuelke
  • Laatst online: 28-03 22:35

Fuelke

Forza Ferrari

Heb flink wat off-topic posts met alleen maar gepraat over 3D Mark scoren moeten verwijderen. Kunnen we het vanaf nu terug on-topic houden, en het vooral over TES4 hebben

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Fuelke schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:09:

Kunnen we het vanaf nu terug on-topic houden, en het vooral over TES4 hebben
Doe je ook gezellig mee? :+
Tony L schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 02:45:
[...]

Gast, ik weet niet wat je allemaal loopt te blaten (sorry kon het niet anders verwoorden). In Morrowind had je ook geen loadschermen van exterior naar exterior, je HING gewoon ff 1 sec of 2 en je shit was weer geladen..
Dat bedoelik dus, hij laadt in zone's. Wat je zegt, het wel gewoon een laafdscherm, maar dan zonder laadbalkje. Maar zoals in morrowind is, wil ik het ook in Oblivion. Maar wat ik bedoel met die vergelijking met Boiling Point, is dat, elke keer als je 1 meter loopt, hij weer 1 meter inladen.Thans, zoiets was het ongeveer in BP. En ik had van iemand begrepen dat ze het zo ook in Oblivion gingen doen. Dat hoop ik dus niet terug te zien in Oblivion. Het laden van een nieuwe area zoals in Morrowind is net ff een ander systeem, en performance vriendelijk...
*BLAAT*
Anyway ik hoop dat je mijn punt snapt.
Ik hoop jij de mijne...

[Voor 101% gewijzigd door Fiddle op 20-01-2006 13:30]

• Tony L
Was geen offence hoor maar werd een beetje moe van de speculaties in negatieve zin. Ik heb geen idee hoe ze de boel implementeren en Morrowind style laden van exterior vond ik best wel goed. Duurde even voor ik door had dat hij iets laadde, dacht dat ie elke keer hing :+. Anway ben zeer benieuwd naar dit spel. Ik zag trouwens filmpjes van Project Offset en dat ziet er verdorie ook goed uit zeg :o.

Ik hoop dat er binnenkort weer wat meer info te verschijnen is via de devs.

• DeepSeven
Ik was eerst helemaal hyped over oblivion. Toen zag ik project offset sneak peaks, en toen werd de hype heel wat minder. Die filmpjes zien er meer dan goed uit, dat is gewoon dikke next gen graphics van het hoogste niveau.

• Tony L
DeepSeven schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:51:
Ik was eerst helemaal hyped over oblivion. Toen zag ik project offset sneak peaks, en toen werd de hype heel wat minder. Die filmpjes zien er meer dan goed uit, dat is gewoon dikke next gen graphics van het hoogste niveau.
Helemaal mee eens maar Project Offset zal MINIMAAL kunnen draaien op de hoogste GFX kaarten nu :o. Daarentegen is Oblivion natuurlijk meer dan alleen grafisch geweld, zoals de nieuwe Radian AI. Oblivion blijft voor mij een game die gekocht moet worden ;).

• DeepSeven
Project offset komt pas over 2-3 jaar uit, dus dat boeit niet. En ik ga oblivion ook zeker kopen, liefst nog de CE als het kan.
No news means we are VERY busy. Seriously, I can call an immediate halt to testing and tweaking so that we can drop everything and provide you with more screenshots, or, I can let work work continue so that in a VERY short time, you can take your own screenshots.

Wanna flip a coin on it?

*does the Adventure World old man dance* 1244.gif
Achja...

Nog 2 links over release date speculaties:
http://xbox360.ign.com/articles/682/682244p1.html
http://www.galbadiax.com/article/2006-01-18/oblivion-release

[Voor 6% gewijzigd door DeepSeven op 20-01-2006 21:33]

• Hasib
Graphics zijn altijd wel leuk, maar als gameplay is wel stukken belangrijker.
Ik hoop echt dat ze het niveau van Morrowind kunnen halen qua gameplay.

Verder snap ik niet dat mensen zich zoveel druk maken om release dates, wat maakt het nou uit?2 of 3 maanden wachten?Spel is toch al klaar, ze zijn volgens mij alleen nog bezig met de boel een beetje te testen.
Hasib schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:10:
Verder snap ik niet dat mensen zich zoveel druk maken om release dates, wat maakt het nou uit?2 of 3 maanden wachten?
Meen je dit nou serieus? Voor mij anders veel..... :o

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

same here, heb nu eiglijk niets te doen, anders dan CoD2 voor de 3e keer uitspelen en morrowind en extreem veel films kijken (en een beetje school en werk). ik wil wel eens iets anders doen, Oblivion bijvoorbeeld.heb het spel liever gisteren dan vandaag.

Anoniem: 159492

omg heel veel nieuwe screenshots _/-\o_ :) :9~

http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1137805372.2337.gif&w=&h=&wmf=watermark.gif

edit: hoe kan het dat ze zo klein zijn? ze zouden 576x432 moeten zijn :?
hier staan de grote screenshots
edit2: heb ze vergroot maar nu zijn ze nog steeds dezelfde resolutie maar dan groter

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 159492 op 21-01-2006 11:59]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

holy ****, deze screens zijn vet! :9~ dit had ik echt ff nodig, nieuwe screens. zat er nog een artikel aan vast?

edit:
ik zie het al, alleen de screens. jammer ik had graag wat nieuwe info gehad (Fok doet ook een gokje naar de releasedate ;) )

[Voor 38% gewijzigd door jpiwf op 21-01-2006 11:20]

• -Eraser-
wow dat zijn er inderdaad veel :D maar horen ze zo klein of heb je ze geresized?

edit: misschien kun je ze even op imageshack zetten

[Voor 26% gewijzigd door -Eraser- op 21-01-2006 11:20]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Anoniem: 159492 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:15:
omg heel veel nieuwe screenshots _/-\o_ :) :9~

"plaatjes"

edit: hoe kan het dat ze zo klein zijn? ze zouden 576x432 moeten zijn :?
hier staan de grote screenshots
misschien kan je ze resizen (en breder/hoger maken)

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

[Voor 5% gewijzigd door Greyh0und op 21-01-2006 11:31]

Greyh0und

Wow, mooie en informatieve screens weer, maar volgens mij komen deze wel weer van een oude build...

• jvo

jvo

geen commentaar

Fiddle schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:03:
Wow, mooie en informatieve screens weer, maar volgens mij komen deze wel weer van een oude build...
Ja, lijkt er wel op. Een redelijk aantal screenshots heb ik ook al eerder gezien.
offtopic:
Project offset: "We use vector based motion blur." Echt ongelofelijk mooi die previews.
MMMhh, beetje jammer dan dat je ze niet ff gepost had dan... :P

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ach, ik probeer me niet op voorhand gek te laten maken door allerlei info over Oblivion, ik wacht gewoon geduldig tot hij uit is en dan laat ik me volledig onderdompelen.

Vraag me af of ze gewone wegwijzers gaan maken ipv die onleesbare in Morrowind. Want vanaf dag 1 dat ik speelde gebruik ik de Real Signposts plugin.

• DeepSeven
Zijn dat misschien die screenshots die een russische site een tijdje geleden had gepost? Die waren van een heel oude build.

• -Eraser-
quote van fok ;)
Op de officiële fora waren korte tijd een aantal gelekte screens te zien van The Elder Scrolls IV: Oblivion. Zoals het goede moderators betaamt zijn de links weer snel verwijderd, maar de link naar de pics is bewaard gebleven. De screens zien er niet uit als de gangbare high-res zo-zie-je-het-toch-nooit-op-je-tv-scherm-screenshots die we normaal voorgeschoteld krijgen, dus enjoy:
dus waarschijnlijk van de oude build inderdaad, stond geloof ik ook erngens op de officiële fora

[Voor 11% gewijzigd door -Eraser- op 21-01-2006 15:08]

Fuelke schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:24:
[...]

Ach, ik probeer me niet op voorhand gek te laten maken door allerlei info over Oblivion, ik wacht gewoon geduldig tot hij uit is en dan laat ik me volledig onderdompelen.

Vraag me af of ze gewone wegwijzers gaan maken ipv die onleesbare in Morrowind. Want vanaf dag 1 dat ik speelde gebruik ik de Real Signposts plugin.
Jah, geduld is dus duidelijk niet mijn sterkse kant... :9~ . Wat betreft die wegwijzer, waren die nou in een vreemde (verzonnen) taal geschreven, of waren die gewoon Engels maar dan onleesbaar? Als je je crosshair er op hield verscheen de text, dat wel, maar het lijkt me toch wel dat in anno 2006 de textures van een dergelijk formaat zijn dat men er een leesbare text op kan zetten...

offtopic:
Je bedoeld denk ik overrompelen :+

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Fiddle schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:07:
[...]

Jah, geduld is dus duidelijk niet mijn sterkse kant... :9~ . Wat betreft die wegwijzer, waren die nou in een vreemde (verzonnen) taal geschreven, of waren die gewoon Engels maar dan onleesbaar? Als je je crosshair er op hield verscheen de text, dat wel, maar het lijkt me toch wel dat in anno 2006 de textures van een dergelijk formaat zijn dat men er een leesbare text op kan zetten...

offtopic:
Je bedoeld denk ik overrompelen :+
ze waren geschreven in een ander alphabet dan het gewone westerse. het heet daedric en een uitleg is hier te vinden. ik kon op een gegeven moment ze gewoon lezen, vergt even wat oefening om het te ontcijferen, maar daarna werkt het gewoon. er zijn ook lettertypes van zodat je er brieven in kan schrijven in word (die mail ik je wel ff).

NIEUWE OBLIVION SCREEN !!!!

Tering, DIT IS ECHT REALISTISCH !!

http://img295.imageshack.us/img295/9282/oblivion6mq.jpg

Okay, ik geef toe, ik verveelde me...

EDIT:

Je kan ook echt serieus alles in Oblivion....

http://img295.imageshack.us/img295/5027/oblivion29qv.jpg

[Voor 40% gewijzigd door Fiddle op 21-01-2006 23:56]

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

je photoshop skillz laten te wensen over fiddle, had op zijn minst de hud in dezelfde resolutie genomen als de achtergrond, dan was het geloofwaardiger geweest. ook staat het kompas op de verkeerde plaats moet iets naast het centrum, en bij hoge resoluties nog meer naar links, en er is geen icoontje van een brandende fakkel en de gekozen spreuk.

nice try though

edit:
fiddletje toch, foei. ga jij je mond eens heel snel wassen met zeep :Y) ( de rest mag ook, dit zaakje stinkt) :+

[Voor 15% gewijzigd door jpiwf op 22-01-2006 00:14]

Anoniem: 81502

De natuur is net schoon genoeg naar mijn eisen, maar dat vuur op die fakkel trekt echt op niets.
lol, ik deed er ook wel 5 min over... :+ Dus niet zeuren, anders ga ik jullie vervelen met mijn hard ownerende 1337 designer wallpapers... :7

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2022

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Oblivion is cool. Ik had via hier de FaceGen modeler gevonden die ook voor Oblivion gebruikt wordt. Wel grappig om te zien dat je zoveel gezichten mee kan maken.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

op de forums heeft ie ook en tijdje gecirculeert, evenals de speedtree demo, die dezelfde algoritmes gebruikt als Oblivion om een bos te renderen. is ook een indicatie van performance. op mijn gforce ti 4200 deed ie ongeveer 20 fps in de heavy gebieden. met mijn nieuwe kjaart heb ik hem nog niet gedraaid.
hier is de speedtree demo te vinden.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:41

jdh009

FP ProMod
Die demo zegt niet zoveel, Met een ouwe bak die ik hier heb (Geforce 4) draait die speedtree ook nog op 60fps. Niet dat ik daar oblivion mee kan spelen ^_^. Daar heb ik een radeon X850XL voor gekocht. Mooie screenshots, alleen het wachten op het bricht dat de game gold is gegaan. In de tussen tijd maar weer morrowind uit de kast gehaald.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• DeepSeven
De bomen in oblivion zijn veel beter dan die van speedtree. Het is een aangepast versie dus dat is niet te vergelijken.

• Anoniem: 166427
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Damn eindelijk weer eens een nieuwe uptodate oldskool RPG in een hele vrije wereld !
Kan echt niet wachten! Heb Elder Scrollers 1,2,3 en ook lang gespeeld (naast Ultima 9: Ascension die wat matig was, maar ook Bethesda heeft eerder misstappen gemaakt met een andere saaie RPG van ze..maar ben de naam daarvan ff kwijt).
Pirates of the caribean ;)

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik denk dat je battlespire bedoelt. was oorsprokelijk bedoelt als uitbereiding van daggerfall, maar werd uiteindelijk een losse titel. zie ook hier
anders hebben ze ook nog redguard, een action adventure (klik) maar jij had het over een rpg, dus moet het haast wel battlespire zijn. die is ook monder bekend dan TES 1-3

• Anoniem: 166427
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jpiwf schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:03:
ik denk dat je battlespire bedoelt. was oorsprokelijk bedoelt als uitbereiding van daggerfall, maar werd uiteindelijk een losse titel. zie ook hier
anders hebben ze ook nog redguard, een action adventure (klik) maar jij had het over een rpg, dus moet het haast wel battlespire zijn. die is ook monder bekend dan TES 1-3
Ik bedoelde inderdaad Red Guard...Dat was idd Action-Adventure, misschien dat het daarom zo tegenviel. Ik vond Daggerfall tot nu toe echt hun beste RPG.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 166427 op 22-01-2006 17:08]

• Hasib
Beter dan Morrowind :?

Anoniem: 63730

vetste aan daggerfall, is dat je kon vechten vanaf je paard

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

He deze is nog open :o

KLOENK dicht 8)

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee