Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Een ander forum :-) Het oblivion forum van Bethesda zelf.Fiddle schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:42:
Ik heb in ieder geval wel dit op een ander forum gevonden...
Het geeft geen heel reëel beeld. Maar als je ongeveer wil weten hoe Oblivion op jouw pc draait moet je deze "speedtreeDemo" runnen. Het zou een beetje beeld kunnen geven hoe Oblivion in outdoor locaties zou draaien.
Je moet de bovenste maar even pakken:
Trees of Pangaea™ – The Ultimate Environmental Demo
Mag ik zeggen dat ik niet onder de indruk ben van deze demo? Ik heb ongeveer 2 jaar geleden al een demo van speedtree bekeken en toen was ik eigenlijk ook al teleurgesteld. Nu met een Shader Model 2.0 kaart ben ik nog steeds teleurgesteld. Het lijkt er in mijn ogen op dat Bethesda beter van de speedtree engine gebruik weet te maken dan speedtree zelf. Maar goed, ik heb Oblivion nog niet echt op m'n scherm gezien buiten een video.
Er is 1 demo van SpeedTree waar wel Bumpmapping en dergelijken inzitten. Tis maar een kleine demo. Dan moet je deze maar eens even proberen. Vind het zelf er best mooi uitzien namelijk.
- [i]Download the demo you've got to see to believe! Fabulous trees, lush animated grass, bump mapped bark, dynamic shadow effects and more. The world has never seen real-time foliage with The Valley’s aesthetic prowess.[/i]
[ Voor 33% gewijzigd door Fiddle op 13-10-2005 22:25 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Ik wil de PC versie hebben. Xbox360 en PC versie zouden gelijktijding uitgegeven worden. Xbox360 komt ergens in november uit. Pc versie dan ook??? en de Xbox360 word wereldwijd tegelijkertijd gereleased maar geld dit ook voor Oblivion??
Vragen vragen... time will tell...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Lijkt me lachen als de Dunmer nu de buitenlanders zijn
In principe heb je hier gelijk maar ik vind dat je in een spel, zeker een RPG, altijd ernaar moet streven om zo goed en krachtig mogelijk te worden. Het spel of beter gezegd de programmeurs moeten maar zorgen dat het spel desondanks uitdagend blijft. Dit was in Gothic II bijvoorbeeld perfect gedaan.Miles Teg schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:48:
[...]
Het is toch single player, als je het niet leuk vind om dat soort spulletjes op lvl1 te hebben, dan haal je het gewoon niet op. Ik zie het probleem niet?
Maar het is singleplayer dus iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken..
Ben je trouwens dezelfde Miles als die van van het Elderscrolls.com forum?
[ Voor 6% gewijzigd door Shao Kahn op 14-10-2005 10:46 ]
Verwijderd
Het mooie van Morrowind was juist dat je helemaal niet het allerbeste van het beste hoefde te hebben (voor armor tenminste). Als ik mijn armor skills allemaal al op max had, en dus geen reden had om een specifiek soort armor te dragen, dan trok ik gewoon aan wat ik het mooiste vond. Of ik trok alleen maar gewone kleren aan, zodat ik zo hoog en ver mogelijk kon springen. Het had altijd wel wat om in Balmora van de daken van de huizen aan een kant van het kanaal naar de daken aan de andere kant te springenShao Kahn schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:42:
In principe heb je hier gelijk maar ik vind dat je in een spel, zeker een RPG, altijd ernaar moet streven om zo goed en krachtig mogelijk te worden. Het spel of beter gezegd de programmeurs moeten maar zorgen dat het spel desondanks uitdagend blijft. Dit was in Gothic II bijvoorbeeld perfect gedaan.
Maar het is singleplayer dus iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken..
Ben je trouwens dezelfde Miles als die van van het Elderscrolls.com forum?
In andere RPG's is het vaak wel zo dat je de beste items moet dragen om te kunnen overleven, wat vaak uitmondt in dat al je characters aan het einde van het spel de zelfde spullen dragen. Geen variatie = suf. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Dat ben ik allemaal met je eens maar zolang je nog niet alles gemaxt hebt draag je de armor die de beste waarde heeft. Dit wordt pas een "probleem" als je het spel dan overpowered.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:44:
[...]
Het mooie van Morrowind was juist dat je helemaal niet het allerbeste van het beste hoefde te hebben (voor armor tenminste). Als ik mijn armor skills allemaal al op max had, en dus geen reden had om een specifiek soort armor te dragen, dan trok ik gewoon aan wat ik het mooiste vond. Of ik trok alleen maar gewone kleren aan, zodat ik zo hoog en ver mogelijk kon springen. Het had altijd wel wat om in Balmora van de daken van de huizen aan een kant van het kanaal naar de daken aan de andere kant te springen![]()
In andere RPG's is het vaak wel zo dat je de beste items moet dragen om te kunnen overleven, wat vaak uitmondt in dat al je characters aan het einde van het spel de zelfde spullen dragen. Geen variatie = suf. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
CPU: AMD Athlon 1800+
Grafische kaart: GF 4 TI 4200 64 mb
EN HET LOOPT GEWOON VLOEIEND! Zelfs op 1280x1024! Ik moet zeggen dat ik het een erg mooie omgeving vind, 100x mooier dan de huidige generatie spellen die ik gespeeld heb. Ben echt benieuwd hoe het toegepast wordt binnen Oblivion.
Met een beetje geluk binnen een maand een nieuw juweeltje hier (lees computer) zodat ik zeker weet dat ik Oblivion kan spelen
PSN: Norfirin
Verwijderd
nou, geloof maar niet dat Oblivion op jouw systeem goed draait. quote]
Dat zegt hij toch ook niet hij heeft het over de speedtree demo in combi met zijn systeem.
Hij is nog een nieuwe comp aan het samenstellen
Hahaha had niet verwacht dat Oblivion hier op 1280 x 1024 te spelen zou zijn hoorShao Kahn schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:53:
nou, geloof maar niet dat Oblivion op jouw systeem goed draait. Niet om je depri te maken maar ja... Met welke instellingen heb je Morrowind gespeeld?

Khoop dat er voor de PC een techdemootje komt (dus een live-rendered ingame filmpje). Dan kunnen we zien hoeddie draait op je sys.
Verwijderd
Wat ik eerder al zei, het zal wel op bijna elk systeem draaien mits je detial, res, aa & af kan instellen naar eigen wil. Voor alles op high zal het spel wel, net zoals Fear, niet echt soepel draaien op 1600 *1200 AA en AF op de huidige high end pc's.Fiddle schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:36:
Ik las zelfs in een preview van iemand die hem zelf op de XBOX360 gespeeld heeft op 1 of andere conferentie, dat hij nog wat performance issues had. M.a.w, soms erg lage FPS. (en dat op een XBOX360)Wat er op die persconferenties gedraaid werd was natuurlijk allemaal Beta maar toch...
Khoop dat er voor de PC een techdemootje komt (dus een live-rendered ingame filmpje). Dan kunnen we zien hoeddie draait op je sys.
Een tech demo zou wel leuk zijn om te zien wat de grafische engine allemaal en hoe efficient die werkt.
Kan alleen maar "hopen" (wat ik weinig doe) dat je gelijk hebt en dat de devolopers iets geleerd hebben mbt game performance... Want ik vraag me af hoe het gaat als ik mijn 4000+ en ati X1800XT binnen heb. Tuur,lijk zal ik hem kunnen draaien. maar op max denk toch echt zeker niet. Maar wat ik gewoon nu al weet is dat ik met mijn specs van nu de game erg laag moet draaien en dat ik dan wsslk nog lage fps haal. Ach het is allemaal speculatie vanaf een voorgaande game, dus.... we'll see
[ Voor 42% gewijzigd door Fiddle op 15-10-2005 00:59 ]
Toen ik een nieuwe pc had en tijdelijk met een radeon 7000 64 mb vga kaart zat voor de gein weer ff morrowind erop gezet en gespeeld met 'gaar' beeld en het was even leuk als met alle hoge settings, als je eenmaal speelt en je in het spel zit boeien de graphics toch niet meer zo, dan moet het gewoon leuk zijn wil je blijven spelen
Ik ben benieuwd, ik zag al een eerdere post met de speedtree demo. Die draaide bij mij op 1280x1024 als een zonnetje en toch heb ik een vergelijkbaar systeem als jij. Daarom ben ik benieuwd of die speedtree demo wel representabel is aangezien ik met geen van de demo's een probleem had.Fiddle schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:55:
Das bullshit het zal lang niet op mijn systeem draaien... Vergelijk mijn specs van nu maar eens met de meest high end systemen van toen morrowind uitkwam. De performance in tes3 is zelf nu nog met mijn systeem soms behelpen.
Kan alleen maar "hopen" (wat ik weinig doe) dat je gelijk hebt en dat de devolopers iets geleerd hebben mbt game performance... Want ik vraag me af hoe het gaat als ik mijn 4000+ en ati X1800XT binnen heb. Tuur,lijk zal ik hem kunnen draaien. maar op max denk toch echt zeker niet. Maar wat ik gewoon nu al weet is dat ik met mijn specs van nu de game erg laag moet draaien en dat ik dan wsslk nog lage fps haal. Ach het is allemaal speculatie vanaf een voorgaande game, dus.... we'll see
Jij denkt dat je spel niet kan draaien op jouw systeem als je de kwaliteit wat lager zet? Wat denk je nou zelf, dat iedereen persee een laatste highend pc nodig heeft. Dit spel moet ook kunnen draaien op de mindere pc's anders blijven er weinig mensen over om dit spel aan te verkopen.Fiddle schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:55:
Das bullshit het zal lang niet op mijn systeem draaien... Vergelijk mijn specs van nu maar eens met de meest high end systemen van toen morrowind uitkwam. De performance in tes3 is zelf nu nog met mijn systeem soms behelpen.
(Waarom hebben wij altijd van die tegenstrijdige discussie's fiddle?, fijne vakantie trouwens)
Verwijderd
zolang mijn computer enigsinds redelijke fps kan produceren op 800 bij 600 ben ik al heel blij
Verwijderd
psst, die speedtree, dat is alleen nog de engine die alle bomen enzo renderd, je hebt dan nog geen ai , models, en textures van de huizen/omgevingTony L schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:48:
Haha even die speedtree demo bekeken op mijn systeem
CPU: AMD Athlon 1800+
Grafische kaart: GF 4 TI 4200 64 mb
EN HET LOOPT GEWOON VLOEIEND! Zelfs op 1280x1024! Ik moet zeggen dat ik het een erg mooie omgeving vind, 100x mooier dan de huidige generatie spellen die ik gespeeld heb. Ben echt benieuwd hoe het toegepast wordt binnen Oblivion.
Met een beetje geluk binnen een maand een nieuw juweeltje hier (lees computer) zodat ik zeker weet dat ik Oblivion kan spelen(ben druk bezig eentje samen te stellen maar het is zo moeilijk, zoveel keuze
)
Haha, had al gemeld dat ik niet denk dat dit gelijk is aan Oblivion maar vond het wel prachtig dat het nog heel goed te draaien valt voor een pc die 3 jaar oud isVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:28:
[...]
psst, die speedtree, dat is alleen nog de engine die alle bomen enzo renderd, je hebt dan nog geen ai , models, en textures van de huizen/omgeving
Komt natuurlijk ook omdat het op de laagste settings nog sfeervol is. Hopelijk is dat bij Oblivion ook zo, want bij AoE3 was dat niet het geval. Op mijn DX8 Geforce 4 zag het er gewoon een stuk minder sfeervol uit dan op m'n laptop met een mobility 9700, die qua pure power nog langzamer is ook.Manie Riets schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:04:
Meer als een jaar voordat Morrowind uitkwam zat ik me al druk te maken over of ik em wel zou kunnen draaien en wat ik daarvoor moest kopen, uiteindelijk de hardware gekocht waardoor ik em goed kon draaien op 1024x768 en alles hoog, zag er prachtig uit
Toen ik een nieuwe pc had en tijdelijk met een radeon 7000 64 mb vga kaart zat voor de gein weer ff morrowind erop gezet en gespeeld met 'gaar' beeld en het was even leuk als met alle hoge settings, als je eenmaal speelt en je in het spel zit boeien de graphics toch niet meer zo, dan moet het gewoon leuk zijn wil je blijven spelen
Dat heeft natuurlijk allemaal te maken met niet compatible shaders, dus grote kans dat het bij oblivion net zo is
Qua shaders is het bij Oblivion volgens mij vrij simpel. Ze gebruiken SM2.0 en dat is het. Je hebt dus een SM2.0 kaart nodig, anders draait het niet. (Geforce Fx, 6, 7 of ati 9500+, X, X1 zo uit m'n hoofd.)thettes schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:19:
[...]
Komt natuurlijk ook omdat het op de laagste settings nog sfeervol is. Hopelijk is dat bij Oblivion ook zo, want bij AoE3 was dat niet het geval. Op mijn DX8 Geforce 4 zag het er gewoon een stuk minder sfeervol uit dan op m'n laptop met een mobility 9700, die qua pure power nog langzamer is ook.
Dat heeft natuurlijk allemaal te maken met niet compatible shaders, dus grote kans dat het bij oblivion net zo is
En SM3.0 zullen ze gebruiken als het aanwezig is om de boel sneller te laten lopen.
Waarschijnlijk alleen sneller. Voordat je een shader maakt die zoveel instructies bevat dat het niet meer past in SM2.0 (zeker de extended versies van ati) ben je echt complex bezig. Dus, zullen alle shaders waarschijnlijk in SM2.0 passen. Het (hele) grote voordeel van SM3.0 is dat je branching kan gebruiken. Oftewel een if...then statement gebruiken. Dus hoewel bij SM2.0 altijd alle code wordt uitgevoerd, kan dit bij SM3.0 conditioneel. Zeker bij dingen als parallax mapping kan dit de boel versnellen. Bethesda kan er dan natuurlijk voor kiezen om deze versnelling teniet te doen door de parallax mapping nauwkeuriger te maken.Fiddle schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:40:
Als je een kaart hebt met SM3.0 wordt het dan sneller of mooier???
Samenvattend gaat SM3.0 efficienter om met complexe (parallax mapping bijvoorbeeld) shaders dan SM2.0. Hoewel dit de shader in de basis sneller maakt, kan de ontwikkelaar er ook voor kiezen de snelheid gelijk te houden en de kwaliteit te verbeteren.
Ik heb BTW ook de 1.2 gig movie gezien en hij is gewoon tzelfde als de 20min gameplay movie. Alleen dan High Res. Het ziet er niet uit alsof het met een cam is opgenomen, maar met direct van een pc zelf gerecord. Zag er dus nog mooier en (vooral door de hederdere kleuren) "frisser" uit. Maar niet persee de 1.2 gig download waard.
[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 15-10-2005 21:09 ]
Ik zit zelf in 3D en ben bezig met onderzoek naar shaders. Die dingen zijn echt erg ingewikkeld, dus het is lastig om het eenvoudig uit te leggen. De meeste bedrijven zullen zich voorlopig helemaal richten op SM2.0, omdat ati nu pas met SM3.0 kaarten komt.Fiddle schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:07:
Wow, thx voor deze professionele uitlegIk begreep niet alle termen, maar begrijp wel goed wat je bedoeld....
Ik heb ze ook allebei gezien. Wat me opviel is dat ik bij de 1.2 GB versie dingen kon zien in het donker die ik in de 120 MB versie niet zag. Dingen als bijvoorbeeld het oog dat aangeeft dat je niet zichtbaar bent zag ik niet in de 120 MB versie, maar wel in de 1.2 GB versie. Dat was dan ook wel het enige verschil, dus een download die 10 keer zo groot is, is het inderdaad niet per se waard.Ik heb BTW ook de 1.2 gig movie gezien en hij is gewoon tzelfde als de 20min gameplay movie. Alleen dan High Res. Het ziet er niet uit alsof het met een cam is opgenomen, maar met direct van een pc zelf gerecord. Zag er dus nog mooier en (vooral door de hederdere kleuren) "frisser" uit. Maar niet persee de 1.2 gig download waard.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, maar
Ten 1e:
Ik haat game controlers. Ik moet gewoon een muis hebben om te aimen, anders niet.
Ten 2e:
Ik doe alles op mijn pc. Films downen, Films kijken. Gamen. Msn'en. Surfen. TeamSpeaken. Huiswerken. Forumen, Paintshoppen. Etc. Dit kan ik gewoon niet allemaal op een XBOX
Ten 3e:
Mods en updates en dergelijke.
Ik wil gewoon al het gemak op 1 apparaat hebben. Mijn nieuwe pc gaat aardig wat geld kosten ja. En voor een XBOX360 ben ik al met +/- 400 euro klaar. Maartoch kies ik voor de PC ook al is hij duurder. (en tjah, als paps hem toch financiert
[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 16-10-2005 15:27 ]
Daarnaast vind ik pc-games over het algemeen leuker.
Het laatste en belangrijkste argument is de mod-community. Voor morrowind zijn enkele echt leuke mods uitgekomen, en zelf vond ik het ook leuk om met de editor te spelen.
Verwijderd
Die game controllers... tja ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist dat de Xbox 360 usb poorten voor muis en toetsenbord heeft? Maar natuurlijk nog even aankijken of ze ook goed benut worden.Fiddle schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:27:
offtopic:
Daar heb je gelijk in, maar
Ten 1e:
Ik haat game controlers. Ik moet gewoon een muis hebben om te aimen, anders niet.
Ten 2e:
Ik doe alles op mijn pc. Films downen, Films kijken. Gamen. Msn'en. Surfen. TeamSpeaken. Huiswerken. Forumen, Paintshoppen. Etc. Dit kan ik gewoon niet allemaal op een XBOX
Ten 3e:
Mods en updates en dergelijke.
Ik wil gewoon al het gemak op 1 apparaat hebben. Mijn nieuwe pc gaat aardig wat geld kosten ja. En voor een XBOX360 ben ik al met +/- 400 euro klaar. Maartoch kies ik voor de PC ook al is hij duurder. (en tjah, als paps hem toch financiert)
Er zijn inderdaad een hoop dingen die je met je pc kunt die niet kunnen met een Xbox 360, maar hoeveel daarvan vereisen een zeer snelle videokaart of een snelle cpu?
Updates en eventueel een paar mods zullen er ook vast wel komen voor de Xbox 360 via Xbox Live, maar je hebt wel gelijk dat dit op de pc veel grootschaliger zal zijn. Maar in principe geef je het belangrijkste punt zelf al aan, het is maar net of je er geld voor hebt of niet. Als dat het geval is hoezo zou je dan inderdaad ook niet voor het upgraden van een pc gaan?(je zou dan zelfs het beste van beide werelden kunnen nemen door ook een Xbox 360 erbij te nemen). Maar goed ik ben er zelf nog niet helemaal uit waarvoor ik het spel ga nemen, Xbox 360 of PC. Ligt er denk ik aan hoe goed het spel gaat lopen op m'n pc. ZOu wat dat betreft mooi zijn als er een soort tech demo van het spel zou komen, kun je zien of de boel een beetje loopt of niet(een speelbare demo zal er wel niet komen want dat gaat nu eenmaal moeilijk bij RPG's).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 15:50 ]
Lol, zie je jezelf al op de bank zitten met een muis en een toetsenbord? En achter een bureau zitten met vlak voor je neus een tv-scherm lijkt me ook niet echt fijnVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:48:
[...]
Die game controllers... tja ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist dat de Xbox 360 usb poorten voor muis en toetsenbord heeft? Maar natuurlijk nog even aankijken of ze ook goed benut worden.
Er zijn inderdaad een hoop dingen die je met je pc kunt die niet kunnen met een Xbox 360, maar hoeveel daarvan vereisen een zeer snelle videokaart of een snelle cpu?![]()
Updates en eventueel een paar mods zullen er ook vast wel komen voor de Xbox 360 via Xbox Live, maar je hebt wel gelijk dat dit op de pc veel grootschaliger zal zijn. Maar in principe geef je het belangrijkste punt zelf al aan, het is maar net of je er geld voor hebt of niet. Als dat het geval is hoezo zou je dan inderdaad ook niet voor het upgraden van een pc gaan?(je zou dan zelfs het beste van beide werelden kunnen nemen door ook een Xbox 360 erbij te nemen). Maar goed ik ben er zelf nog niet helemaal uit waarvoor ik het spel ga nemen, Xbox 360 of PC. Ligt er denk ik aan hoe goed het spel gaat lopen op m'n pc. ZOu wat dat betreft mooi zijn als er een soort tech demo van het spel zou komen, kun je zien of de boel een beetje loopt of niet(een speelbare demo zal er wel niet komen want dat gaat nu eenmaal moeilijk bij RPG's).
BronIn the past couple days, an unfinished build of Oblivion was leaked to a Russian gaming site. You may have seen screenshots and information about this build online. The site in question was not authorized in any way to post the information that it did. The build in question was not in any way intended to be used for the purposes of demoing the game.
The screenshots that got posted clearly show that the game was not properly configured by whoever was playing. The ini file alone contains over 300 settings that can be used to customize the visuals and performance of the game, and we tweak and test and change these settings daily. Because the build they are using was not one that we locked away for the specific purposes of demonstration, the likelihood that any number of those options are incorrectly configured is very high. This can result in any manner of aberrant behavior from the game including improper visuals and reduced performance.
The upshot is that we feel the quality of the screenshots released is very far from the final game. This combined with the fact that the they are completely unauthorized by anyone representing Bethesda to publish screenshots or info means that we have to shut down threads relating to this leak.
Hopefully soon, as we get closer to release, you will see legit sites posting previews based on actual preview builds of the final game.
Slecht nieuws...
Hopelijk gaat het niet zoals bij Half-Life 2.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Daarbij gaat het hier om het game zelf, niet om de broncode
Whahah HIER IS JE TECHDEMO...Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:48:
[...]
Die game controllers... tja ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist dat de Xbox 360 usb poorten voor muis en toetsenbord heeft? Maar natuurlijk nog even aankijken of ze ook goed benut worden.
Er zijn inderdaad een hoop dingen die je met je pc kunt die niet kunnen met een Xbox 360, maar hoeveel daarvan vereisen een zeer snelle videokaart of een snelle cpu?![]()
lol, neej sorry, ze zeggen hier natuurlijk al dat de performance al kut is in deze build. En dat deze build uiteraard dus niet representatief is voor de Final. Ik mag er eigenlijk niet om lachen want dit is natuurlijk heel kut voor de ontwikkelaars en dergelijken en ik ben al aan het bidden geslagen dat dit hopelijk niet de release zal doen verschuiven.In the past couple days, an unfinished build of Oblivion was leaked to a Russian gaming site. You may have seen screenshots and information about this build online. The site in question was not authorized in any way to post the information that it did. The build in question was not in any way intended to be used for the purposes of demoing the game.
The screenshots that got posted clearly show that the game was not properly configured by whoever was playing. The ini file alone contains over 300 settings that can be used to customize the visuals and performance of the game, and we tweak and test and change these settings daily. Because the build they are using was not one that we locked away for the specific purposes of demonstration, the likelihood that any number of those options are incorrectly configured is very high. This can result in any manner of aberrant behavior from the game including improper visuals and reduced performance.
The upshot is that we feel the quality of the screenshots released is very far from the final game. This combined with the fact that the they are completely unauthorized by anyone representing Bethesda to publish screenshots or info means that we have to shut down threads relating to this leak.
Hopefully soon, as we get closer to release, you will see legit sites posting previews based on actual preview builds of the final game.
[ Voor 40% gewijzigd door Fiddle op 16-10-2005 23:50 ]
Verwijderd
Ik ga mijn videokaart er (eindelijk) voor upgraden, maar dat mag ook wel voor een Ti-4200... Het is dus eigenlijk dat een deel van mijn PC toch wel een beetje aan een upgrade toe is, en Oblivion wordt dan 'de druppel' die de upgrade doet startenVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:55:
Hmm ik moet zeggen dat ik toch wel verbaasd ben hoeveel mensen van plan zijn hun pc te upgraden voor voornamelijk dit spel.
Aangezien ik niet zo vaak upgrade, kan het zijn dat ik ook een nieuw mobo+proc koop, zodat ik er weer een paar jaartjes tegen kan. Hangt een beetje van de specs van Oblivion af, en de prijzen van de hardware aan het einde van het jaar.
Een XBox is dan ongeveer net zo duur als mijn upgrade, en met mijn PC kan ik veel meer doen. Geeft dus veel meer 'value for money'.
Zal wel meevallen, aangezien de situatie niet echt vergelijkbaar is. Bovendien vond ik persoonlijk de meeste van die screenshots er best goed uitzien. Zonder AA, maar daar kijk ik wel doorheen.Vanitas schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:51:
Slecht nieuws...
Hopelijk gaat het niet zoals bij Half-Life 2.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 00:12 ]
Nog niet gezien. Best jammer maar ben ook weer blij voor.Fiddle schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:51:
Die leaked version. Is die eigenlijk alleen in handen gekomen bij die russische site waar ze het over hebben, of zwerft hij ook al over het web?
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Een Xbox 360 speciaal kopen voor dit spelVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:55:
Hmm ik moet zeggen dat ik toch wel verbaasd ben hoeveel mensen van plan zijn hun pc te upgraden voor voornamelijk dit spel. Lijkt mij toch veel voordeliger en slimmer om dan een Xbox 360 in huis te halen? Dat ben ik zelf wel van plan iig en over een jaartje of 3 wanneer de pc weer een voorsprongetje krijgt dan upgrade ik die wel weer. Zoiezo komt er volgens mij voorlopig geen een pc only game meer uit, bijna iedere grote titel die op de pc komt, komt ook op Xbox 360.
Dan koop ik liever eeb leuke videokaart waarmee je alle nieuwe PC spellen goed kunt spelen.
Sowieso moet ik niks hebben van dan console prul, alleen de besturing al is een ramp bij FPS e.d.
Ik heb al een NES, SNES, Playstation, Playstation 2 en Xbox gehad. En op de eerste 2 na (nostalgie!!) kunnen ze naar mijn mening niet tippen aan de PC voor veel speltypen.
Race en voetbal spellen zijn de enige spellen waard om op een console te spelen.
Maar dit is een eindeloze discussie. Sommige mensen zweren bij consoles (al kan ik niet zo snel een reden bedenken waarom), en sommige zweren bij een PC.
Ik snap alleen niet waarom de gemiddelde consolefreak zijn console aan anderen wil opdringen en het verkondigt als het beste ding ooit sinds gesneden brood. Zelfs Jehova's zijn minder erg
Overigens vind ik die SpeedTree demo niet om aan te zien, ik ga er vanuit dat de developers van Oblivion wel flink wat aangepast hebben daaraan.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Niet helemaal; het verschil is dat Legion gelijk heeft
Was het trouwens ook niet zo dat toen HL2 gelekt was dat ze het excuus cheats/trainers/hacks voor multiplayer gebruikten? Daar heb je dan sowieso met Oblivion geen last van.
Overigens, ook al zou ik aan die versie kunnen komen, ik zou het niet doen. De final versie is zo dichtbij, dan ga ik de wow-factor toch niet verprutsen door eerst een gare versie te spelen?
Ik ben ook helemaal voor het gebruikt van een PC voor bijna alle computerdoeleinden (duhLegion schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 05:49:
[...]
Een Xbox 360 speciaal kopen voor dit spel
Dan koop ik liever eeb leuke videokaart waarmee je alle nieuwe PC spellen goed kunt spelen.
Sowieso moet ik niks hebben van dan console prul, alleen de besturing al is een ramp bij FPS e.d.
Ik heb al een NES, SNES, Playstation, Playstation 2 en Xbox gehad. En op de eerste 2 na (nostalgie!!) kunnen ze naar mijn mening niet tippen aan de PC voor veel speltypen.
Race en voetbal spellen zijn de enige spellen waard om op een console te spelen.
Maar dit is een eindeloze discussie. Sommige mensen zweren bij consoles (al kan ik niet zo snel een reden bedenken waarom), en sommige zweren bij een PC.
Ik snap alleen niet waarom de gemiddelde consolefreak zijn console aan anderen wil opdringen en het verkondigt als het beste ding ooit sinds gesneden brood. Zelfs Jehova's zijn minder erg
Voorts vindt ik zowel PC- en/of consoleusers bashen omdat het niet bij jouw persoonlijke voorkeur past een bijzonder doelloos tijdverdrijf.
Heb sinds de C64 diverse typen PC's en consoles gehad (consoles zoals de Atari Lynx, Sega en Sega 16 bit en een hele reeks XT's, 386s, 486s, Pentiums, P2's, P3's en een enkele Duron onder een hele reeks aan besturingssystemen) en ik heb in ieder product wel wat vermaak kunnen vinden. Tegenwoordig heb ik echter geen zin meer in een meerdere en of lawaaiige PC's in huis en heb ik alles de deur uit gedaan op een laptopje na. Ben er klaar mee. Dacht aan een laptop genoeg te hebben, maar mis de mogelijkheid zo nu en dan een spelletje te spelen. Dan maar een XBOX36
We spend our years as a tale that is told
Ik ga me nl. bij 800*600 ergeren aan de aliasing van mijn zwaard/geweer/bomen dus weiger ik daarop te spelen. Dan maar op 1280*1024 met -15 frames per seconde
Edit: Oeps: was reactie op vroegere post
[ Voor 6% gewijzigd door Shao Kahn op 17-10-2005 12:39 ]
Ik vind de stabiliteit van de framerate sowieso veel belangrijker dan de framerate zelf. Als het een beetje hetzelfde blijft de hele tijd vind ik het al gauw niet zo'n probleem. Maar echte lags vind ik wel erg vervelend.Shao Kahn schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:32:
Ik vind framerates bij 1stpersonRPG's minder belangrijk dan bij een Shooter. Je hoeft meestal niet heel precies te richten terwijl je al rennend achteruitspringt, in mid air omdraait en nog ff een headshot te maken voordat je land. Ik vind het veel belangrijk dat alles er strak uitziet.
Ik ga me nl. bij 800*600 ergeren aan de aliasing van mijn zwaard/geweer/bomen dus weiger ik daarop te spelen. Dan maar op 1280*1024 met -15 frames per seconde
Edit: Oeps: was reactie op vroegere post
Verwijderd
Op de DVD versie van Oblivion (de 20 minuten) is een heel mooi stukje bos te zien dat veel belooft. Lastig is dat de DVD natuurlijk nog een lage resolutie heeft, dus je niet *echt* mooi kunt zien hoe het er uit zien. Maar ik verwacht (op een goed systeem) toch wel erg dicht in de buurt te komen van de screenshots.armageddon_2k1 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:16:
Overigens vind ik die SpeedTree demo niet om aan te zien, ik ga er vanuit dat de developers van Oblivion wel flink wat aangepast hebben daaraan.
Overigens vind ik het 'waai' effect, dat de bladeren zachtjes heen en weer gaan nog niet echt realistisch. Het is heel regelmatig en langzaam. Toch 'tig keer beter dan stilstaande modellen, maar er is zeker nog ruimte voor een volgende generatie spellen
Het achtergrondgeluid is trouwens ook wel mooi erbij, voor de 'immersion'. Vogeltjes die fluiten en zo... Heel misschien gaat dat na een uurtje vervelen, maar ik denk dat je zo de eerste paar dagen best door kunt brengen met gewoon door het bos wandelen zonder echt doel. Die vermiste erfgenaam en die Daedra wachten wel
Van te lage rates krijg ik wel wat last na een paar uurtjes. Dan zet ik de beeldkwaliteit wel wat lager. Ondanks dat Oblivion erjvo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:49:
Ik vind de stabiliteit van de framerate sowieso veel belangrijker dan de framerate zelf. Als het een beetje hetzelfde blijft de hele tijd vind ik het al gauw niet zo'n probleem. Maar echte lags vind ik wel erg vervelend.
Idd. Ik had bij Morrowind (in den beginne met nog niet zo goede hardware) ook regelmatig last van "lags". En die duurden dan niet altijd een split second ofzo, maar soms echt gewoon een dikke hanger van 5 a 10 seconden. Dat soort dingen bederven wel een beetje de gameplay...jvo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
Ik vind de stabiliteit van de framerate sowieso veel belangrijker dan de framerate zelf. Als het een beetje hetzelfde blijft de hele tijd vind ik het al gauw niet zo'n probleem. Maar echte lags vind ik wel erg vervelend.
Was dat niet gewoon de overgang tussen 2 gebieden, zodat 1 gebied geladen moest worden?Johnnyburn schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:46:
[...]
Idd. Ik had bij Morrowind (in den beginne met nog niet zo goede hardware) ook regelmatig last van "lags". En die duurden dan niet altijd een split second ofzo, maar soms echt gewoon een dikke hanger van 5 a 10 seconden. Dat soort dingen bederven wel een beetje de gameplay...
Het lijkt me dat het verschil tussen FPS lags en het laden van een area wel erg duidelijk isLegion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:22:
[...]
Was dat niet gewoon de overgang tussen 2 gebieden, zodat 1 gebied geladen moest worden?
Als hij zegt... "een hanger van 5 a 10 sec", dan lijkt me dat meer op het laden van een area.DutchCommando schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:26:
[...]
Het lijkt me dat het verschil tussen FPS lags en het laden van een area wel erg duidelijk is.
Dat is geen hanger, dat is een loadingscreen. Als iets hangt dan bevriest iets. Als iets laad bevriest het nietLegion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:27:
[...]
Als hij zegt... "een hanger van 5 a 10 sec", dan lijkt me dat meer op het laden van een area.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 18-10-2005 00:54 ]
In Morrowind had je geen loadingscreens... het beeld bevroor voor een aantal sec wanneer je een andere area in liep en daarna kon je verder spelen.DutchCommando schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:53:
[...]
Dat is geen hanger, dat is een loadingscreen. Als iets hangt dan bevriest iets. Als iets laad bevriest het niet.
Bovendien bevroor mijn fps teller ook, daar waar die normaal wel een beetje fluctueerde.
[ Voor 28% gewijzigd door Quadro! op 18-10-2005 02:50 ]
Je had enkel loadingscreens wanneer je een gebouw door een gesloten deur in of uit liep. Voor de rest waren er geen duidelijke afscheidingen tussen area's, en daar waren dus ook geen loadingscreens te zien, enkel een hangend beeld voor een paar sec.Johnnyburn schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:48:
Je had zeker wel "loading screens", al was het gewoon een soort popup venstertje met een "loading" balkje erin. En ja: ik kan wel het verschil merken tussen zo'n loading schermpje en als ik gewoon vrolijk met een 3 cliff racers aan het spelen ben dat hij in eens hangt...
Bovendien bevroor mijn fps teller ook, daar waar die normaal wel een beetje fluctueerde.
Verwijderd

En dat was nou net waar je wel last van had bij Morrowind. Het was niet gestreamed, en dus had je soms "onverklaarbare" hangers als je niet wist van deze onzichtbare laadbarrieres.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:30:
Bij oblivion wordt het ook laden voor een gebouw en om weer naar buiten te gaan, als je door de natuur loopt word alles gestreamd en heb je geen last van laad tijden
/offtopic: Sorry moest even :<, anders wordt het wachten wat te veel
Voor de rest die lading tijden waren zeker aanwezig in Morrowind het "hang" gevoel was gewoon een laad stukje. Belemmerde in sommige gevallen wel de gameplay maar je besefte dan ook gewoon dat het nodig was (ik tenminste) om vervolgens weer fijn een ruine binnen te lopen en shit te looten
PS. Van dat streaming in Oblivion is dat een feit? Zou zeker wel relaxt zijn namelijk...
Bedoel je soms dat je geen lading zones hebt in bv een groot buiten gebied. Maw, dat hij de omgeving laad waar je in loopt? Nou als je dat bedoeld, dan hoop ik echt dat je ongelijk hebt, strax krijgen we van die Boiling Point taferelen. (performance anybody?)
(ik denk dat je dit bedoeld hoor, khoop het iig niet
Niet ieder spel wordt zo slecht geprogrammeerd als boiling point!Fiddle schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:26:
Streaming een feit? wat bedoel je daarmee?
Bedoel je soms dat je geen lading zones hebt in bv een groot buiten gebied. Maw, dat hij de omgeving laad waar je in loopt? Nou als je dat bedoeld, dan hoop ik echt dat je ongelijk hebt, strax krijgen we van die Boiling Point taferelen. (performance anybody?)
(ik denk dat je dit bedoeld hoor, khoop het iig niet)
Check GTA: San Andreas, die wordt toch ook 'gestreamd'? (correct me if im wrong).
En die heeft wel een erg lekkere performance bij mij.
Ze kunnen het bvb zo gerprogrammeerd hebben dat als je framerate te laag wordt in bvb een battle dat het streamen even stopt tot je fps weer stabiel is.
Tenzij je natuurlijk boots of blinding speed gaat gebruiken, dan mag je je denk ik wel verwachten aan vette lag.
Laten we hopen dat Bethesda een BulletTime/Slomofunction heeft geintegreerd om de Boots of Blinding Speed te counterencorpseflayer schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:54:
Streaming hoeft idd niet te leiden tot slechte performance.
Ze kunnen het bvb zo gerprogrammeerd hebben dat als je framerate te laag wordt in bvb een battle dat het streamen even stopt tot je fps weer stabiel is.
Tenzij je natuurlijk boots of blinding speed gaat gebruiken, dan mag je je denk ik wel verwachten aan vette lag.
ff serieus: volgens mij is Oblivion de eerste AAA titel sinds Max Payne die geen Bullettime heeft. Op een of ander spel genaamd Half Life 2 na dan.
Ik zie het al voor me, krijg je een quest van 'm, gevolgd door: "Make it so", en als je dan wegloopt: "Engage"
Enne, het zou mij niets verbazen als er een spreuk in Oblivion zou zitten waarmee je de tijd zou kunnen vertragen. Ik zou er zelf ook niets tegen hebben, altijd leuk.
[ Voor 15% gewijzigd door Gaius op 20-10-2005 09:55 ]
Op mijn huidige systeem zou het sowieso in slomo draaien
Maar ALS ze het erin zouden stoppen: School of Alteration ? Ligt meest voor de hand.
(niet dat ik er uren en echt uren naar gezocht heb ofzo hoor.....

[ Voor 19% gewijzigd door Fiddle op 20-10-2005 22:23 ]
Haha, Fiddle @ Elder Scrolls verslaafd. Wat is het toch met jouw met FPS & RPGFiddle schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:21:
Die leak is volgens mij dus alleen in handen gekomen van die russische site en hij zwerft niet op het internet. Ergens maar goed ook.
(niet dat ik er uren en echt uren naar gezocht heb ofzo hoor..... [afbeelding] )
Verwijderd
(voor mij ook
Ik zag trouwens dat de release date was aangepast op bol.com en the free record shop
2 december 2005
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 08:20 ]
"After the 2nd of December, nothing will be the same"
Verwijderd
Ja inderdaad 2 december is de pc versie...Shao Kahn schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:21:
2 december = PC versie??![]()
"After the 2nd of December, nothing will be the same"
Alleen hoop ik stiekem nog steeds dat het ergens in november wordt
2 december is precies 6 weken
maarjah
nog 6 weken he
6 weken = 42 dagen.
42 dagen = 1008 uur
1008 uur = 60480 minuten
60480 minuten = 3628800 seconden
*kwijl* Is eerder dan ik dacht, dacht die komt eind volgend jaar pas uit ofzo.
Alleen wel een vraagje wat graphics enzo aangaat... Als mijn computer Morrowind min of meer normaal kan spelen op gemiddelde graphics... Draait Oblivion dan ook min of meer? MAW, kun je de graphics ook lager instellen? En zo ja... Hoe laag?
*speelt B&W2 op 640*480 met alles op low... behalve details, die staan op het een na laagste niveau*
Ik ben bang van niet. Oblivion is (veel) zwaarder dan Morrowind. De precieze specs zijn nog niet uit, maar voor het volle detail heb je sowieso een erg zware grafische kaart nodig. Zoals in de E3 video te zien is, wordt er gebruik gemaakt van parallax mapping en softshadowing. Als ik dan kijk naar de performance van F.E.A.R. lijkt het erop dat je met vol detail net normaal kan spelen met een 7800 GTX. (Geen geintje.) Natuurlijk kan je allerlei opties uitzetten en de view distance omlaag halen. Dan moet het met een low end grafische kaart (die wel shader model 2.0 ondersteunt!) wel te spelen zijn.YopY schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:35:
Wottuh? 2 December al?
Alleen wel een vraagje wat graphics enzo aangaat... Als mijn computer Morrowind min of meer normaal kan spelen op gemiddelde graphics... Draait Oblivion dan ook min of meer? MAW, kun je de graphics ook lager instellen? En zo ja... Hoe laag?
*speelt B&W2 op 640*480 met alles op low... behalve details, die staan op het een na laagste niveau*
De combinatie van havok 3.1 voor de physics en radiant AI voor de AI zal zijn eisen stellen aan de CPU. Ik denk dat het minimum wel rond de P4 1.5 GHz gaat liggen. De minimale hoeveelheid geheugen verwacht ik op 512 MB te zien staan, met 1 GB toch wel als aanrader.
Maar goed, zoals gezegd, de systeemeisen zijn nog niet beschikbaar. Wel kan ik je vertellen dat Oblivion echt een stuk zwaarder zal zijn dan Morrowind. Shader model 2.0 wordt uit m'n hoofd ondersteund door de geforce FX, 6 en 7 series en de radeon 9500+ en de X en X1 series.
[ Voor 48% gewijzigd door jvo op 21-10-2005 11:45 ]
Missch kun je even je specs erbij zetten..YopY schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:35:
Wottuh? 2 December al?
EDIT:
Net nog wat gevonden. Deze hebben jullie denk ik nog niet gezien.
Click 1 Rightclick, save as.
Click 2 Rightclick, save as.
Click 3 Rightclick, save as.
[ Voor 26% gewijzigd door Fiddle op 21-10-2005 12:35 ]
Ik neem aan dat die video's zijn die vanaf dat samsung scherm zijn gefilmd.Fiddle schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:05:
[...]
Verwijderd

Maar dan nog zal het wel de moeite waard zijn lijkt me.
Hmmz.. beetje saai, en die speler kan er ook geen ruk vanFiddle schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:05:
[...]
Maar is de Xbox versie, de PC-versie zal (hopelijk) makkelijker te besturen zijn
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik vond erg mooi aan filmpje 3 dat als je mat je fakkeltje door de cave loopt, dat alles heel mooi oplicht enzo. Ook het lockpicken is erg leuk gedaan. Hieraan kan je duidelijk zien dat de makers van Thief 3 het stealth en steal gedeelte hebben gedaan.
En inderdaad, hij beweegt zich erg sukkelig, maar dat kun je van tevoren weten dat FPS en Console niet samen gaan. (tenzij je met keyboard en muis op de bank gaat zitten, wat me erg oncomfortable lijkt)
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Fiddle op 22-10-2005 12:02 ]
ik wist dat ie uitgesteld was naar 2 december oid, maar maart 2006Oblivion was op de E3 buggy as hell, maar in de tussentijd is er bergen werk verzet. Desondanks heeft Bethesda nog flink wat poetswerk te doen. De wetenschap dat de PC versie inmiddels naar maart 2006 is gezet, stemt enigszins hoopvol want dat betekend dat de ontwikkelaar zich volledig op de Xbox 360 versie heeft gestort. Maar of de game voor kerst in de winkels ligt... ik zou het niet met zekerheid durven zeggen
Maar ik was er al bang voor. Ik las laatst iets op gamer.nl dat ze nog wat muziek voor de game gingen laten composeren door 1 of ander iemand die daar goed in schijnt te zijn. Want ik bedoel, dat zou nu toch al gebeurd moeten zijn? Ik denk ook dat de Xbox 360 versie bijna gold moet zijn. willen ze hem voor kerst enzo wereldwijd willen uitbrengen.
Maar ik baal er echt als de tyfus van dat hij is uitgesteld.... (aangezien ik de pc versie koop, en niet de xbox)
tää on taas niin tätä
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 20:04 ]

Hoop dat het niet waar is (wilde binnekort nieuwe pc samenstellen), maar denk dat ik dan beter nog kan wachten :<
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 22-10-2005 19:48 . Reden: Edit: spelfouten ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Of te wel 6 weken tegenover 19+ weken
PS. Helaas zegt Bethedas niets over de release dates anders hadden we wat betrouwbaardere bronnen :<
Aangezien Oblivion voor MS een van de games is die bij de intro van de 360 klaar en beschikbaar -zou- moeten zijn is het voor Bethesda redelijk belangrijk die deadline daadwerkelijk te gaan halen.
We spend our years as a tale that is told
Ze geven echter op hun website keihard aan dat niemand, maar dan ook niemand (dus ook MS niet) bepaald wanneer de game released word. Natuurlijk willen ze hem zo snel en goed mogelijk af leveren maar als het niet lukt gaan ze het zeker niet releasen omdat MS zo graag wilt.Dutchman! schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:12:
Aangezien Oblivion voor MS een van de games is die bij de intro van de 360 klaar en beschikbaar -zou- moeten zijn is het voor Bethesda redelijk belangrijk die deadline daadwerkelijk te gaan halen.
Desondanks blijf ik benieuwd wanneer Oblivion gereleased word
Je moet wat lezen om bij te blijven nu de PC Zone gestopt isDutchCommando schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:40:
De PU is nou niet dat je zegt een betrouwbare bron. Echt een blad gemaakt door pubertjes die met grootte grote lol hun lezers uitschelden...
Verwijderd
O is die gestopt? Wist ik geen eens. Hebben we vroeger behoorlijk vaak gekocht. Er was hier toen nog geen internet in huis en we moesten toch ergens demo's vandaan halen.Syntagma schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:03:
[...]
Je moet wat lezen om bij te blijven nu de PC Zone gestopt is
Dat kan ook makkelijk met een blad als PC Gameplay. Geef jij lessen Nederlands?Syntagma schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:03:
[...]
Je moet wat lezen om bij te blijven nu de PC Zone gestopt is.
Maargoed. Volgens de Oblivion site staat de release nog altijd op "Holidays 2005". Aangezien ze niet een aparte datum vermelden voor de verschillende platforms lijkt me dit de algehele releasedate. 2006 is dus zeer onwaarschijnlijk.
[ Voor 32% gewijzigd door DutchCommando op 22-10-2005 23:51 ]
Verwijderd
ALs we dit nou gewoon aanhoudenPS. Helaas zegt Bethedas niets over de release dates anders hadden we wat betrouwbaardere bronnen :<
http://www.elderscrolls.com/downloads/downloads_music.htm
AMD 1800+, Radeon 9200, 512 MB geheugen.
Maar ik vrees het ergste
Dit topic is gesloten.