• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 00:09
Koekje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:31:
[...]

Leuk, ik heb het ook gelezen, een paar dagen terug. :)

Ook nog een paar screens gehad via een PM van iemand van het elderscrolls forum.
Ik ben erg teleurgesteld :'( :( over het water op die screenshot. Kan zijn dat het op de PC anders word ?. Maar daar geloof ik niet meer in erg jammer. Het water ziet net zo uit als Morrowind dat vindt ik erg out of date.

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 22:43
:9~

[Voor 89% gewijzigd door Manie Riets op 28-08-2005 17:10]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
UNICRONBOT schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:58:
[...]Ik ben erg teleurgesteld :'( :( over het water op die screenshot. Kan zijn dat het op de PC anders word ?. Maar daar geloof ik niet meer in erg jammer. Het water ziet net zo uit als Morrowind dat vindt ik erg out of date.
Wat is er dan mis met het water? Ik zie gewoon water zoals ik het zie als ik hier uit het raam kijk?
Wil je misschien stormachtige golven in een meertje? Behalve het feit dat het waterniveau vast was in MW was er toch niets mis mee, en redelijk realistisch. Nu zou het waterniveau niet meer vast zijn en bergmeren en dergelijke mogelijk zijn...

• -=unicron=-
Yoshi schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:22:
[...]

Wat is er dan mis met het water? Ik zie gewoon water zoals ik het zie als ik hier uit het raam kijk?
Wil je misschien stormachtige golven in een meertje? Behalve het feit dat het waterniveau vast was in MW was er toch niets mis mee, en redelijk realistisch. Nu zou het waterniveau niet meer vast zijn en bergmeren en dergelijke mogelijk zijn...
Realistisch water is waar je je zelf in ziet. Dat kon Morrowind ook al maar dat was alleen voor een tech demo voor nVidia. Maar ik hoop dat je dit keer wel met gfx kan spelen zo dat je het kan aan zetten of zelf maken. Voor de gfx kaarten van nu is het geen probleem power zat.

[Voor 3% gewijzigd door -=unicron=- op 28-08-2005 17:31]

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• Yoshi|IA2
UNICRONBOT schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:29:
[...]

Realistisch water is waar je je zelf in ziet. Dat kon Morrowind ook al maar dat was alleen voor een tech demo voor nVidia. Maar ik hoop dat je dit keer wel met gfx kan spelen zo dat je het kan aan zetten of zelf maken. Voor de gfx kaarten van nu is het geen probleem power zat.
Ik denk dat in die screenshot te weinig water te zien is om er teleurgesteld over te zijn. Wat je ziet is een klein meertje, waar de weerkaatsing van de zon goed in te zien is. Je ziet ook in het water waar er geen direct zonlicht valt, omdat die geblokkeerd wordt door de bomen (links en rechts). Dus ik denk dat je je geen zorgen moet maken over het water.
BTW: als het in HL2 kan, dan kan het zeker in oblivion.

• -=unicron=-
Ik heb nog effe op de site van nvidia gezocht naar het plaatje. Anders denken mensen dat ik wat dom aan het praten ben of zo. Plaatje van Morrowind tech demo voor nvidia _/-\o_

• Anoniem: 34169
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Realistisch water zat ook in de uiteindelijke versie van Morrowind hoor. Je had twee soorten water, eentje was niet doorzichtig en een beetje baby-blue achtig, de andere was doorzichtig en 'realistisch'.
Welke je had was afhankelijk van of je videokaart Shader Model X ondersteunde of niet. Volgens mij dezelfde shader model die ook wordt gebruikt in de "Nature" test van 3DMark 2001 (het water in die test was ook gelijkend).

Persoonlijk vind ik dat realistische niks, omdat de rest van de omgeving er dan opeens ontzettend gekunsteld uitziet. Als het water super realistisch is, heb je opeens veel meer door dat de kust één grote texture is, met een plotselinge overgang tussen water en land. Ik vind het water op die screen er erg goed uitzien.

Beter nog vind ik die Daedric set: :9~

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 28-08-2005 22:07]

• Terr
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11-2017

Terr

Suiker op je patat

UNICRONBOT schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:05:
Ik heb nog effe op de site van nvidia gezocht naar het plaatje. Anders denken mensen dat ik wat dom aan het praten ben of zo. Plaatje van Morrowind tech demo voor nvidia _/-\o_
Even voor de duidelijkheid: Dat water was niet nVidia-only. Iedereen die een videokaart had die Pixel Shader 1.4 (of iets in die richting, iig DX8 kaarten) kreeg het mooie golvende en reflecterende water.

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

• -=unicron=-
Terr schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Even voor de duidelijkheid: Dat water was niet nVidia-only. Iedereen die een videokaart had die Pixel Shader 1.4 (of iets in die richting, iig DX8 kaarten) kreeg het mooie golvende en reflecterende water.
Je hebt nog nooit MW gespeelt of zo, dit water zo als op die foto zit niet in het spel.
Het water van MW reflecterende alleen de grond,stenen,bomen in zeer slecht kwaliteit vind ik.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 15:49
Hacku schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:15:
2 nieuwe plaatjes van de xbox 360 versie: (klik)

[afbeelding]
Weinig gras. :/

Dan kunnen ze gewoon beter dat gras verdelen over alles ipv de eerste 2 meter. imo

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• -=unicron=-
Vanitas schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:29:
[...]

Weinig gras. :/

Dan kunnen ze gewoon beter dat gras verdelen over alles ipv de eerste 2 meter. imo
Ik denk om het speel baar te houden op een Xbox 360 hebben ze AF (Anisotropic Filtering) niet zo hoog staan.

• Terr
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11-2017

Terr

Suiker op je patat

UNICRONBOT schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:15:
[...]

Je hebt nog nooit MW gespeelt of zo, dit water zo als op die foto zit niet in het spel.
Het water van MW reflecterende alleen de grond,stenen,bomen in zeer slecht kwaliteit vind ik.
Diehard fan vanaf het eerste uur, reporting in. Morrowind is een van de weinige spellen die ik zoveel en na zo'n lange tijd nog steeds speel. Ik weet heel goed hoe het water eruit ziet, en voldoende over hoe de techniek die erachter zit in elkaar zit :)

Verder wil ik er eigenlijk niet op in gaan. Ik zie niet helemaal de relevantie voor dit topic. Via een ander medium zal ik de discussie graag met je aan willen gaan :)

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

Anoniem: 86475

UNICRONBOT schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:35:
[...]

Ik denk om het speel baar te houden op een Xbox 360 hebben ze AF (Anisotropic Filtering) niet zo hoog staan.
Denk toch echt niet dat dat nodig is, zouden ze eerder bij de pc versie moeten doen. De gpu van de Xbox 360 is namelijk krachtigere dan wat er ook voor de pc te verkrijgen is, zelfs sneller als de aankomende nieuwe generatie van Ati. Denk dat ze gewoon niet zo heel veel gras op die plek hebben omdat het anders onoverzichtelijk wordt, zou er gek van worden als overall hoog gras is.

• 25287
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Anoniem: 86475 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:35:
[...]

Denk toch echt niet dat dat nodig is, zouden ze eerder bij de pc versie moeten doen. De gpu van de Xbox 360 is namelijk krachtigere dan wat er ook voor de pc te verkrijgen is, zelfs sneller als de aankomende nieuwe generatie van Ati. Denk dat ze gewoon niet zo heel veel gras op die plek hebben omdat het anders onoverzichtelijk wordt, zou er gek van worden als overall hoog gras is.
Lijkt me ook erg sterk inderdaad. Daarnaast zei de Oblivion gast op de E3 nog duidelijk dat de X360 versie gewoon gelijk wordt aan de PC versie en dat aan beide kanten geen consessies worden gedaan, alles staat op maximaal. Met uitzondering van het kopen van dingen op Xbox Live dan natuurlijk :)

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
Hmm.. deze plaatjes vond ik ook wel aardig. :)

Glass sword
Overview van een stad (beschrijving)

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Argh ik wil ook zo'n blad :P
(Zal nog wel in de PCZone komen ofzo)

[Voor 46% gewijzigd door Syntagma op 30-08-2005 10:01]

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Welk blad is het eigenlijk?
Want het ziet er weer steeds gaver uit... _/-\o_

Here i am

• Sietse
jv777 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

Welk blad is het eigenlijk?
Het blad heet 'Official Xbox magazine' (zoals ook onderaan de pagina is te zien :P). Zelf heb ik het blad overigens ook niet, ik heb de foto's via iemand anders gekregen.

Anoniem: 153579

-Eraser- schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:09:
*schop*

heb op het forum van Elder Scrolls wat gelezen over een filmpje van Oblivion (50,2MB 7min.) met nieuwe ingame beelden :9~ en een interview met Ashley Cheng van Bethesda

screen:
[afbeelding]

download hier
where can i get this movie? the link's broken. :(
please give me another link, or a way to get it (msn, or something...).
thanks

(sorry the english, but i'm not german...)

• Syntagma
Anoniem: 153579 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:43:
[...]

(sorry the english, but i'm not german...)
We are not German, either.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:59
mooi zwaard, maar ik vind het meer op die ice zwaarden van bloodmoon (of hoe die ook heetten :P) lijken, er staat ook bij dat hij een freeze effect op vijanden heeft

je ziet trouwens ook de hud met dat kompas enzo :) kompas lijkt wel op die van Arena

[Voor 8% gewijzigd door -Eraser- op 30-08-2005 17:21]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29
-Eraser- schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:19:
[...]
mooi zwaard, maar ik vind het meer op die ice zwaarden van bloodmoon (of hoe die ook heetten :P) lijken, er staat ook bij dat hij een freeze effect op vijanden heeft

je ziet trouwens ook de hud met dat kompas enzo :) kompas lijkt wel op die van Arena
Hij lijkt sprekend op een Glass zwaard van Morrowind, misschien maar weer eens installeren om je geheugen op te frissen :P

• -Eraser-
cardinal808 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

Hij lijkt sprekend op een Glass zwaard van Morrowind, misschien maar weer eens installeren om je geheugen op te frissen :P
heb ff in de construction set gekeken en hij lijkt inderdaad veel meer op een glass zwaard dan een ice zwaard:

http://img238.imageshack.us/img238/4843/glasslongsword1ts.jpg

Sorry. You are dutch, right? Sorry... my mistake. lol
but doesn't anyone have the movie? i'd REALLY love to see it :D

• Sietse
Anoniem: 153579 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:01:
[...]

Hmm.. I've already asked for a link to this movie a few weeks before you, and have yet to get a reply..
I presume your chances of getting it from here are quite slim. :'(

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 11:21
[...]

just check out xboxyde.com for ingame material on just about any x360 game. Elder Scrolls is bound to be among the ones hosted there.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik volg dit spel vanuit m'n ooghoeken, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Het ziet er erg mooi uit, maar ik ken de serie niet zo goed. Wat voor soort spel is het en hoe speelt het. Wordt er bijvoorbeeld veel in gevochten en moet je dit zelf doen door middel van combo's? Of zit je het halve spel in het menu?

Het lijkt me namelijk een leuk spel als het gewoon lekker snel is en je door de levels kunt lopen en poppetjes kun afslachten enzo, maar ik ben niet echt een type dat bij een gevecht komt, het menu induikt, een spreuk selecteert en vervolgens achterover leunt om te zien hoe mijn mannetje alles automatisch doet. Als je begrijpt wat ik bedoel :) En ik kreeg de indruk dat Morrowind bijv. ook een erg traag spel was.

Dus, als iemand mij een beetje een indruk zou kunnen geven van hoe het ongeveer speelt, erg bedankt! Uit reviews wordt ik over dit onderwerp namelijk niet echt veel wijzer.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• -Eraser-
[...]

Here's another link ;) i re-encoded it to decrease the filesize (23,1MB, 7 minutes), but the quality is still pretty good :)

Link
ErectionJackson schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:09:
Ik volg dit spel vanuit m'n ooghoeken, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Het ziet er erg mooi uit, maar ik ken de serie niet zo goed. Wat voor soort spel is het en hoe speelt het. Wordt er bijvoorbeeld veel in gevochten en moet je dit zelf doen door middel van combo's? Of zit je het halve spel in het menu?

Het lijkt me namelijk een leuk spel als het gewoon lekker snel is en je door de levels kunt lopen en poppetjes kun afslachten enzo, maar ik ben niet echt een type dat bij een gevecht komt, het menu induikt, een spreuk selecteert en vervolgens achterover leunt om te zien hoe mijn mannetje alles automatisch doet. Als je begrijpt wat ik bedoel :) En ik kreeg de indruk dat Morrowind bijv. ook een erg traag spel was.

Dus, als iemand mij een beetje een indruk zou kunnen geven van hoe het ongeveer speelt, erg bedankt! Uit reviews wordt ik over dit onderwerp namelijk niet echt veel wijzer.
Het is een singleplayer RPG, je moet redelijk veel vechten denk ik (zal ongeveer net zo veel zijn als morrowind), dat is wel veranderd tov morrowind want nu moet je zelf blocken met je schild (ging bij morrowind automatisch), je hebt geen "always use best attack" optie meer ;) dus je moet zelf kiezen op welke manier je vecht, bijv. hakken of steken etc. met een zwaard.

Met spells weet ik niet precies wat de verschillen zijn met morrowind, misschien moet je de 2de fan interview ff lezen daar stond dacht ik wel wat over spells in, het gaat in ieder geval niet automatisch ;)

En dat menu induiken valt ook wel mee, je moet wel daar de spell selecteren en je armour en wapens equippen enzo, maar je kan ook (had je iig in morrowind) een spell of wapen of potion of ander item koppelen aan cijfers (0-9) en dan kun je dus snel wisselen tussen wapens/spells :)

tip: misschien kun je morrowind eens proberen, kost maar 7 euro incl. uitbreidingen :) dan krijg je denk ik wel een beetje een idee van wat je van oblivion moet verwachten

edit: Hier staan nog wat nieuwe screenshots ;)

http://img55.imageshack.us/img55/7254/289ll.jpg
ondertiteling ;)
http://img55.imageshack.us/img55/128/273ms.jpg

[Voor 96% gewijzigd door -Eraser- op 01-09-2005 18:12]

Thank you very much. _/-\o_ Sorry for bothering you. I am downloading the file now... ;)

• -Eraser-
Anoniem: 153579 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:04:
Thank you very much. _/-\o_ Sorry for bothering you. I am downloading the file now... ;)
No problem ;)

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 28-06 09:40
Sorry...ik ga me nog even mengen in de water-discussie :P
@Terr:
Ik was ook fan van het eerste uur en ik zweer je. Het water in Morrowind reflecteert dus niet echt. Er zat een reflectionmap op die gemaakt werd als de cell geladen werd. Loop maar eens over water van Sadrith Mora naar iets als Tel Fyr. Als je loopt zie je opeens de reflectie van het water veranderen als een nieuwe cell geladen is. Als je dan still blijft staan zie je dat alleen de grond gereflecteerd is (op een soort bruinige manier). Als je dan doorloopt klopt er niks meer van die reflectie.
Dan kan je nog zoveel over de techniek erachter weten, maar dat doet er dus gewoon niet toe. Het plaatje van NVidia was heel anders dan het ingame was. En ik had toch echt de laatste NVidia kaart op dat moment en ik weet aardig wat van die dingen :P

Linkje naar voorbeeld hoe crappy het water eigenlijk is (nu dan...toen was het fenomenaal):
http://www.richleader.com...iew/morrowind/morrow1.jpg

[Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-09-2005 23:08]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

-Eraser- schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:23:
[...]
Here's another link ;) i re-encoded it to decrease the filesize (23,1MB, 7 minutes), but the quality is still pretty good :)

Link

[...]
Het is een singleplayer RPG, je moet redelijk veel vechten denk ik (zal ongeveer net zo veel zijn als morrowind), dat is wel veranderd tov morrowind want nu moet je zelf blocken met je schild (ging bij morrowind automatisch), je hebt geen "always use best attack" optie meer ;) dus je moet zelf kiezen op welke manier je vecht, bijv. hakken of steken etc. met een zwaard.

Met spells weet ik niet precies wat de verschillen zijn met morrowind, misschien moet je de 2de fan interview ff lezen daar stond dacht ik wel wat over spells in, het gaat in ieder geval niet automatisch ;)

En dat menu induiken valt ook wel mee, je moet wel daar de spell selecteren en je armour en wapens equippen enzo, maar je kan ook (had je iig in morrowind) een spell of wapen of potion of ander item koppelen aan cijfers (0-9) en dan kun je dus snel wisselen tussen wapens/spells :)

tip: misschien kun je morrowind eens proberen, kost maar 7 euro incl. uitbreidingen :) dan krijg je denk ik wel een beetje een idee van wat je van oblivion moet verwachten
Thanks, wordt me al iets duidelijker. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik heb wel het idee dat je er echt de tijd voor moet nemen. Ik vond Jade Empire bijvoorbeeld echt helemaal geen zak aan, omdat het 80% praten was. Moet je btw Morrowind ook gespeeld hebben om Oblivion te begrijpen?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• -Eraser-
Nee, je hoeft morrowind niet gespeeld te hebben omdat oblivion gewoon een heel ander verhaal heeft :) hoewel morrowind natuurlijk wel een goede game is, misschien toch een aanrader als je het nog nooit gespeeld hebt, vooral voor die prijs :)

• solosuperior
  • Laatst online: 25-06-2006
Wow! Heb wat nieuwe screenshots gevonden, de plaatjes zeggen genoeg ;)

bron: http://www.xboxlive.fr/news_affiche_3010.html

_/-\o_ Ik kan niet wachten om m'n eerste dag mee te maken in dit spel :) Met eerste dag bedoel ik dus van in de ochtend tot in de avond ingame ^^

[Voor 53% gewijzigd door solosuperior op 02-09-2005 16:27]

Everything is physicly impossible. Until you do it.

• -Eraser-
Weer wat mooie nieuwe screenshots :)

offtopic:
ik zie nu dat je je post al ge-edit hebt maar daarvoor stonden er dus een paar links naar plaatjes en bij 1 had je de [img] tags gebruikt, maar dat moet je dus bij alle links doen om ze allemaal te laten zien, en misschien ff resizen naar max 600px breedte ;)

• Syntagma
Hoe meer screenshots ik zie, hoe ongelooflijker het wordt. Echt niet normaal zo mooi. Het zal er nooooit zo uitzien op mijn pc helaas, maar ik zou het ook niet kunnen voorstellen dat het er op de Xbox nog mooier uit zou zien dan op de pc, dat hoort gewoon niet imo ;)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
Ze gebruiken dat blur effect wel heel veel zeg. Dat doen ze ook in world of warcraft,vind het niet echt mooi. Gelukkig kan je het in WoW uitzetten,hopelijk kan dat hier ook.

https://www.vrij-links.nl/

• Vanitas
Die plaatjes zien echt mad mooi uit. Sadly kan ik dit nooit soepel zo mooi draaien (wie wel :X). Maar ach, het zal vast wel goed speelbaar zijn. Dan maar met wat mindere graphics. Maar ach na een tijd spelen let je er toch niet meer op, en is de gameplay belangrijker. Ik ga dit spel iig gelijk kopen als hij uitkomt. :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Syntagma
Vanitas schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:55:
Ik ga dit spel iig gelijk kopen als hij uitkomt. :D
* Syntagma ook ;)

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
http://media.xboxlive.fr/galeries/304/044.jpg

Dit vind ik echt zo'n waardeloos plaatje. Morrowind kwaliteit graphics, terwijl al die andere er generaties beter uit zien. En ja, ik weet wel dat het een scan is, maar toch..

• armageddon_2k1
Ik vind hem mooi en sfeer hebben. Ik weet niet wat jij er zo lelijk aan vind? No way dat het Morrowind-graphics zijn.

• Sietse
I agree, ze zien er waarschijnlijk minder goed uit omdat ze 1. gescanned zijn en 2. omdat de kleuren door de editor van het blad 'enhanced' zijn. :)

• Anoniem: 34169
  • Niet online
Dan vind ik deze nog een stuk slechter:

http://media.xboxlive.fr/galeries/304/045.jpg

Als ie al niet nep is; die vrouw ziet er zo ontzettend 'opgeplakt' uit, totaal geen diepte...

• armageddon_2k1
@Vanitas:
Ik heb speciaal voor dit spel mijn comp vorige week maar eens geupgrade (okee okee...ook voor wat andere spellen). Ik hoop dus wel dat ik het minstens op wat hoger dan medium kan spelen :)

Over die screens...ik zou het eigenlijk gewoon in beweging willen zien. Dat is vaak nog mooier.

[Voor 20% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-09-2005 11:36]

• -Eraser-
In de 2de fan interview stond volgens mij dat er nog een nieuw filmpje zou komen :) die 2 laatste screens zien er inderdaad slecht uit, vraag me af of ze wel echt zijn ...

Anoniem: 63730

ik vind die laatste 2 plaatjes wel mooi :)

• Lycan
  • Laatst online: 15-10-2021
Anoniem: 63730 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:17:
ik vind die laatste 2 plaatjes wel mooi :)
Ik vind ze ook niet echt slecht ofzo, vind er veel sfeer inzitten.

• Yoshi|IA2
-Eraser- schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:41:
In de 2de fan interview stond volgens mij dat er nog een nieuw filmpje zou komen :) die 2 laatste screens zien er inderdaad slecht uit, vraag me af of ze wel echt zijn ...
Bethesda kennende kunnen dat goed screens van 2jaar oud zijn...

• -Eraser-
Bij de screens van morrowind op elderscrolls.com staan ook oude tussen die er anders uitzien, dus dat zou bij oblivion ook wel zo kunnen zijn

• Sietse
http://www.elderscrolls.com/codex/team_teamprof_mryan.htm

Een nieuw interview met een dungeon designer, met 3 screenshots van de Construction Set. :*)

[Voor 1% gewijzigd door Sietse op 10-09-2005 13:10. Reden: Tellen is soms moeilijk..]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op http://www.gamer.nl/nieuws/27808 staan 3 nieuwe screenshots.

It takes two fools to argue.

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 13:31
ff nog voor de duidelijkheid over morrowindwater, water uit die nVidia demo zat niet in het spel zelf omdat het voor toemalige pc's te zwaar zou zijn geweest.Veel mensen hadden al rond 5-10 fps in de steden.
Er zat wel mooie pixelshaded water, maar die nVidia demo met weerkaatsingen is heel iets anders;)

• -Eraser-
Weer wat mooie screenshots :) een paard heb ik nog niet veel gezien trouwens :P

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
WOOOOOO Oblivion!! Kan niet wachten :P (sorry dat moest ff :))

Man dit word echt een meesterlijk spel. Morrowind helemaal plat gedraaid. Ik vond morrowind een zuur snoepje waar je ff doorheen moest bijten om tot het lekkere te komen. Zo denk ik er nu nog steeds over. Het begin was een beetje verwarrend. Wist mijn god niet waar Balmora was en in welk huis ik moest zijn. Later begreep ik dat het de bedoeling was om met iedereen te spreken om zo je 'clues' te krijgen. Naar mate het spel vordere werd het steeds leuker. Moet zeggen dat ik 1.5 jaar Morrowind niet meer gespeeld heb om vervolgens weer te beginnen met mijn laatste save game. Voor die tijd Morrowind nog nooit uitgespeeld :).

Het goede aan Oblivion vind ik nu de quest compas (denk niet dat iedereen het met mij eens is, maar goed). Vooral met belangrijke zaken in morrowind heb ik uren lang lopen zwoegen. Het voordeel hiervan was dat je weer nieuwe dingen ontdekte, nieuwe tombs met super items enzo :).

Radian AI wordt helemaal vet. Ben echter benieuwd hoe het gaat draaien. Ze zeggen dat iemand je dagen lang kan achtervolgen en wanneer je bijvoorbeeld een tijd lang in een stadje zit (te klooten of whatever) dat ie je dan weer inhaalt en dat ie dan een quest start (of wat dan ook). Maar stel dat je dus niet stil staat dan kan het wel een week duren voordat je die quest krijgt. Ben benieuwd hoe het gaat draaien. Als die 1000+ NPC's constant aangeroepen worden met instructies dient het wel een goede engine te zijn anders zal het best wel overbelastend voor je systeem zijn (maar denk dat ze daar wel een goede oplossing voor hebben gevonden).

Paarden! Helemaal vet natuurlijk. Ik vind het niet eens jammer dat er geen mounted combat is (op je paard vechten). Het idee om een paard te hebben is al leuk genoeg.

Huisen! Ook tof. Je kan huisen kopen. Niet in Morrowind dat je iemand moet killen om een huis te krijgen :).

Tja teveel om op te noemen eigenlijk. Pijl en boog lijkt ontzettend goed geimplementeerd te zijn volgens de ontwikkelaars. Ben helemaal benieuwd hoe dit zal uit pakken.

Physics! Ook vet. Tja, ik kan echt niet wachten :). Denk dat ik een uitstel van de release niet zal overleven ;) haha. Anyway het spel is al af voorzover ik weet. Ze zijn nu druk de boel aan het "polishen". K'hoop eind dit jaar een next-gen spel te spelen! :D

PSN: Norfirin

• armageddon_2k1
Tony L schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:38:
Huizen! Ook tof. Je kan huizen kopen. Niet in Morrowind dat je iemand moet killen om een huis te krijgen :).
Alsnog....zou jij dan nog steeds je zuurverdiende centjes uitgeven daaraan ;) Ik niet >:)

offtopic:
Meervoud van "huis" is "huizen" nofi

[Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-09-2005 11:23]

• Tony L
armageddon_2k1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:22:
[...]

Alsnog....zou jij dan nog steeds je zuurverdiende centjes uitgeven daaraan ;) Ik niet >:)
Haha dat is de grote vraag O-)
armageddon_2k1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:22:
offtopic:
Meervoud van "huis" is "huizen" nofi
Ooops! Mijn excuses. Vond het al zo raar staan met een s :/

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 18:52
wanneer worden de systeemeisen bekend?

• Tony L
Alsem1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:10:
wanneer worden de systeemeisen bekend?
Wat ik begrepen heb is dat de minimum eisen zo dicht mogelijk tegen Morrowind aanliggen. Echter wanneer het spel uit is zullen de specs pas definitief bekend zijn :). Denk niet dat ze van te voren bekend maken wat de minimum specs zijn.

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Ik ben vooral benieuwd naar de CPU minimum/eyecandy eisen. Heb nu een Athlon XP 2600+ met een GF4-Ti4200. Ik ga natuurlijk (;)) voor Oblivion een nieuwe videokaart kopen, maar dat zou nu nog AGP moeten zijn. Als ik die echter een koop, en dan blijkt dat ik een CPU upgrade moet doen, zit ik nog aan mijn AGP vast. Dus misschien kan ik beter meteen een PCI express mobo kopen, en dus een PCI-express videokaart.

Maar natuurlijk wacht ik gewoon geduldig tot het spel uitkomt. Immers zijn de kaarten dan alleen maar nieuwer/goedkoper geworden en kan ik de beste keuze maken.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Lycan
  • Laatst online: 15-10-2021
Verwachte leverdatum bij dynabyte is veranderd naar 25 nov. :(

edit: Typo

[Voor 20% gewijzigd door Lycan op 22-09-2005 12:34]

Anoniem: 106525

25 november is ook de release-datum die men bij Take 2 hanteert (heb ze net effe gebeld), dus zal voorlopig de officiële datum zijn.

• -=unicron=-
Het filmpje van Oblivion van 20 minuten zwerft op het internet rond.
Bethsoft is er net erg blij mee :)

• HuggyB
Als in "bijna niet"? ;)

• HuggyB
Net even het hele filmpje bekeken... echt geweldig. Volgens mij hebben ze wel wat geforceerd (met de AI, net als toen met HL2) en er over gelogen, maar de graphics en gameplay liegen er niet om.

• -=unicron=-
Effe over het filmpje graphics vind ik het niet mooi uit zien. Maar ik neem aan dat het zo op de Xbox 360 uit ziet. Ik hoop dat het voor de PC mooier uit ziet. De gameplay ziet er erg goed uit en ook erg leuk met die vallen. En het sluipen ziet er ook goed uit.

• armageddon_2k1
Whaaaaah! Sean Bean speelt in Oblivion! :P Dit spel kan al niet meer stuk voor me. Sean Bean is een held.

• Vanitas
Heeft iemand misschien een linkje oid. Ik kan em niet vinden.

heb em al.

[Voor 15% gewijzigd door Vanitas op 02-10-2005 11:07]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
nevermind...

[Voor 88% gewijzigd door DutchCommando op 02-10-2005 12:27]

Anoniem: 130889

UNICRONBOT schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:44:
Effe over het filmpje graphics vind ik het niet mooi uit zien. Maar ik neem aan dat het zo op de Xbox 360 uit ziet. Ik hoop dat het voor de PC mooier uit ziet. De gameplay ziet er erg goed uit en ook erg leuk met die vallen. En het sluipen ziet er ook goed uit.
Niet om lullig te doem of zo, maar wat voor pc heb jij wel niet als je betere graphics verwacht dan dat er op de xbox360 zijn?

Anoniem: 95352

Anoniem: 130889 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Niet om lullig te doem of zo, maar wat voor pc heb jij wel niet als je betere graphics verwacht dan dat er op de xbox360 zijn?
Hmmm, kijk naar de previews van quake 4. Er word gezegd dat de PC versie wat meer kleurdiepte heeft en hogere resoluties.
Tevens, kijk naar de ontwikkeling voor de Xbox(de eerste), daar werden de games ook steeds mooier naarmate de ontwikkelaars steeds beter met de mogelijkheden om leerden gaan.
Het is ook logisch, zoals al vaker is gezegd zijn games erg moeilijk te paralelliseren(sp?), dus 3 processors betekent zeker niet 3 keer de kracht en hetzelfde geld voor de graka.
Ik moet eerst nog eens zien en dan pas geloof ik dat die Xbox 360 zulke geweldige graphics heeft. We zijn allemaal al vaker bedrogen met geweldige beloften.

Graphics van de Xbox 360 versie zal er hoogstwaarschijnlijk iets beter uitzien dan die van de PC. Dit is namelijk bij Call of Duty 2 ook zo, alhoewel het verschil erg klein is. Echter dat kleine verschil komt doordat de game op meerdere platformen uitkomt en games op de Xbox 360 zullen in eerste instantie echt een stuk mooier zijn dan wat je op de pc kunt vinden, aangezien je aan SLI of Crossfire moet gaan denken als je meer grafische power in je pc wilt hebben dan dat er in de Xbox 360 zit. En dan moet je ook nog rekening houden met het feit dat voor een console veel beter te programmeren valt. Snap zoiezo niet waarom zoveel mensen denken dat het PC platform straks nog steeds het best qua grafische kwaliteit is, de rollen zijn voorlopig namelijk omgedraaid.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 02-10-2005 12:41]

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06-2021

Dracul

Ooh yeah!

Ach ja, het begrip mooi is relatief. De meeste pcgamers hebben net als ik een natuurlijke afkeer tegen een tvresolutie en daar kun je dan wel een Xbox 360 op aan sluiten maar het blijft oerlelijk in mijn ogen. Hoeveel gamers hebben een hdtv?

Ik ga zelf een nieuwe tv halen mt hdtv ondersteuning voordat de Xbox 360 uitkomt maar ik dacht dat je de console ook op een pc monitor kon aansluiten? Daarnaast hoeft die lage resolutie niet eens heel storend te zijn, als ik bijvoorbeeld naar Conker: Live and Reloaded kijk ziet het er echt prachtig uit op een gewone tv.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Nee, Conker: Live and Reloaded ziet er in mijn ogen ook niet uit. Als je een goede hdtv koopt met fatsoenlijke afmetingen(minstens 70cm) in combinatie met een xbox 360 dan kom je op een bedrag uit waar je een hele vette pc voor kunt kopen waar je alles mee kunt doen en waar je nooit spellen voor hoeft te kopen. Een console aansluiten op een pc monitor vind ik al helemaal een zwaktebod.
Lekker met je vrienden op de bank achterover gezakt zitten spelen op een jawel, 19" pc monitor.

Dracul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:01:
Nee, Conker: Live and Reloaded ziet er in mijn ogen ook niet uit. Als je een goede hdtv koopt met fatsoenlijke afmetingen(minstens 70cm) in combinatie met een xbox 360 dan kom je op een bedrag uit waar je een hele vette pc voor kunt kopen waar je alles mee kunt doen en waar je nooit spellen voor hoeft te kopen. Een console aansluiten op een pc monitor vind ik al helemaal een zwaktebod.
Lekker met je vrienden op de bank achterover gezakt zitten spelen op een jawel, 19" pc monitor.
Dat ben ik zeker niet met je eens. Je kunt er misschien een mooie game pc van samenstellen van hardwarematig is die dan nog steeds minder als een Xbox 360. En vergeet ook niet die TV is ook niet gewoon een schermpje maar dus ook een TV. En als je het dan eerlijk wilt vergelijken zul je een Xbox 360+TV met HD resolutie met een dikke game PC met 20"+ beeldscherm moeten vergelijken, en dan ben je zeker duurder uit. Daarnaast gaat die pc misschien hooguit 2 jaar mee en daarna zul je alles in een game op medium moeten zetten etc. En het kopieren en downloaden van spellen kun je nooit als argument gebruiken, dan kan ik ook net zo goed zeggen dat een Xbox 360 goedkoper kan zijn omdat je hem uit de winkel kunt jatten. Maar waar het om ging: ik denk dat de Xbox 360 versie van The Elder Scorlls IV mooier zal zijn dan die op de pc en mocht dat niet zo zijn dan doen de programmeurs de Xbox 360 tekort.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 02-10-2005 13:59]

Anoniem: 156412

Bethesda wil niet dat dat filmpje vrij verspreid wordt, dus werken wij daar ook niet aan mee.

[Voor 77% gewijzigd door Terr op 03-10-2005 01:17]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 10:29

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Sietse
Ach, er wordt hier begonnen aan een vergelijking van de Xbox 360 met de PC. Het feit blijft dat de Xbox 360 een console is en dus een statische hardwareconfiguratie kent. Over 2 jaar zal de PC wellicht de specificaties van de console weer ruimschoots overtreffen.

Wat betreft de reactie van Dukemaster boven mij bespeur ik een vrij groffe drogredenering.
"Daarnaast gaat die pc misschien hooguit 2 jaar mee"
Het verschil is dat de systeemeisen van een spel aan een console altijd gelijk zullen blijven, dit is bij de PC niet het geval. Het is dus niet verwonderlijk dat een spel op de PC over 2 jaar hogere eisen zal stellen aan een systeem dan aan de Xbox.

Dat Oblivion er beter uit zou zien op de console is niet het geval, de developers hebben al te kennen gegeven dat de graphics op de console en PC identiek zullen zijn (met de details volledig opgeschroeft op de PC uiteraard).

Maar ok, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren wat dit betreft, de een speelt een spelletje liever op de bank met een controller in zijn hand en laat daarbij de extra mogelijkheden van de PC graag voor lief.

Ik stel voor dat we het hier bij laten, een dergelijke discussie is waarschijnlijk meer geschikt voor een algemeen PC versus console topic. :)

• -Eraser-
volgens mij is die link dood ;) hier staat ie ook nog (in stukjes)

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 20:04

jvo

geen commentaar

Ik kan hem daar niet vinden. Misschien is hij daar al weer offline? Hij staat bij ign, maar daar moet je member voor zijn. (Voor de 640x480 versie.) Het zijn daar 4 delen.

[Voor 4% gewijzigd door jvo op 02-10-2005 14:29]

Anoniem: 156412

Oblivion ziet er op de 360 net zo uit als op je top pc alles op max mits je een HD tv hebt. Ben ik blij dat ik een HD tv heb B)

• Manie Riets
Anders bewaren we het graphics vergelijk gejengel tot het spel werkelijk uit is voor zowel pc als xbox :z

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Oke, retry dan van de 21 (Geen 20, heb hem net bekeken :P) minuten movie:

http://www.megaupload.com/?d=JJW8AAYT

http://files.filefront.co.../;4201955;;/fileinfo.html

Dit zijn beide de 130MB movies, er bestaat ook een 1.3GB movie, maar dat vond ik het niet waard, en die van filefront had al kwaliteit zat (Ik heb hem van Filefront gedownload, aangezien Megaupload niet echt de snelste is :))

//EDIT:

Ik heb mijn vorige link nog even geprobeerd, maar die doet het hier nog steeds hoor :) Gewoon op Click here drukken, en het downloaden begint :)

//EDIT2:
@magnifor, het is FnF :)

[Voor 21% gewijzigd door Phyxion op 02-10-2005 15:14]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 20:28
Anoniem: 156412 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:10:
Heeft iemand mischien een link van het filmpje van Oblivion van 20 minuten _/-\o_
http://files.filefront.co.../;4201955;;/fileinfo.html

edit: FNF was eerder. :)

[Voor 5% gewijzigd door magnifor op 02-10-2005 15:13]

• GG85
  • Laatst online: 22:22
ok

[Voor 99% gewijzigd door GG85 op 02-10-2005 16:22]

• Vanitas
Ik zou die link maar heel snel weghalen. :X

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Vanitas schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:25:
Ik zou die link maar heel snel weghalen. :X
Waarom? Dit is dacht ik gewoon de link van de movie...

Omdat er ook Torrents voor illegale games op te vinden zijn, haal maar snel weg dus. ;) Hier kun je het filmpje ook vinden: http://media.xbox360.ign.com/media/702/702493/vids_1.html Het beeld in de filmpjes heeft overigens heel erg last van slechte synchronisatie. Hopen dat ze daar iets aan doen en Vsync gebruiken.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Anoniem: 86475 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

Dat ben ik zeker niet met je eens. Je kunt er misschien een mooie game pc van samenstellen van hardwarematig is die dan nog steeds minder als een Xbox 360. En vergeet ook niet die TV is ook niet gewoon een schermpje maar dus ook een TV. En als je het dan eerlijk wilt vergelijken zul je een Xbox 360+TV met HD resolutie met een dikke game PC met 20"+ beeldscherm moeten vergelijken, en dan ben je zeker duurder uit. Daarnaast gaat die pc misschien hooguit 2 jaar mee en daarna zul je alles in een game op medium moeten zetten etc. En het kopieren en downloaden van spellen kun je nooit als argument gebruiken, dan kan ik ook net zo goed zeggen dat een Xbox 360 goedkoper kan zijn omdat je hem uit de winkel kunt jatten. Maar waar het om ging: ik denk dat de Xbox 360 versie van The Elder Scorlls IV mooier zal zijn dan die op de pc en mocht dat niet zo zijn dan doen de programmeurs de Xbox 360 tekort.
Ik denk dat de makers van Oblivion de laatsten zullen zijn die de Xbox tekort doen aangezien dit spel zonder twijfel de vloer gaat aanvegen met alles dat momenteel op de markt is en dan heb ik het niet alleen over de graphics. Neemt niet weg dat de graphics maar weinig van de PC zullen verschillen aangezien het jaren duurt voordat het maximale uit een console wordt gehaald door programmeurs. Sterker nog, door de kortere tijd die er zit tussen releases van consoles wordt er nooit meer het maximale uitgehaald tijdens de levensduur.

Maar goed, zoals ik al zei is het woord "mooi" relatief. Ik heb persoonlijk liever iets minder mooie graphics maar dan wel in hoge resoluties met 6xFSAA en 16xAF dan iets mooiere graphics op een lage resolutie televisie. En de praktijk is dat zeker 90% een technisch oudere televisie heeft. Ik vind het verschrikkelijk dat je bv in een racespel op de console bijna totaal niet vooruit kunt kijken terwijl je op een PC echt honderden meters kunt zien. Komt het racen ook ten goede.

Daarnaast is de kracht van een console juist de televisie waar je met zijn allen achter kunt hangen en als die tv dan niet groot is dan zie ik niet het voordeel t.o.v een monitor. Een 20" of grotere pcmonitor is eigenlijk niet praktisch en voegt niets toe aan het gameplezier t.o.v. een 19" dus dat gaat niet echt op.

Verder is de levensduur van een PC natuurlijk langer dan twee jaar. Het is maar hoe je het bekijkt. Op een gegeven moment krijg je spellen die te zwaar zijn maar bij de Xbox krijg je op een gegeven moment ook dat ie achter gaat lopen t.o.v. de nieuwste videokaarten in pc's. En heeft ie dan nog levensduur?

Verder vind ik het kunnen downloaden en kopieren dus wel een argument omdat het gewoon de praktijk is. Als jij jatten exact hetzelfde vind dan moet je bij de politie gaan werken en heel nederland achter de tralies zetten.

Succes bij je winkeldiefstal! })

ps: ik heb ook een PS2, SNES en ColecoVision(What's That?) dus dit is niet om de consoles te dissen alleen geef ik mijn voorkeur weer.

[Voor 4% gewijzigd door Dracul op 02-10-2005 15:55]

Dracul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat de makers van Oblivion de laatsten zullen zijn die de Xbox tekort doen aangezien dit spel zonder twijfel de vloer gaat aanvegen met alles dat momenteel op de markt is en dan heb ik het niet alleen over de graphics. Neemt niet weg dat de graphics maar weinig van de PC zullen verschillen aangezien het jaren duurt voordat het maximale uit een console wordt gehaald door programmeurs. Sterker nog, door de kortere tijd die er zit tussen releases van consoles wordt er nooit meer het maximale uitgehaald tijdens de levensduur.

Maar goed, zoals ik al zei is het woord "mooi" relatief. Ik heb persoonlijk liever iets minder mooie graphics maar dan wel in hoge resoluties met 6xFSAA en 16xAF dan iets mooiere graphics op een lage resolutie televisie. En de praktijk is dat zeker 90% een technisch oudere televisie heeft. Ik vind het verschrikkelijk dat je bv in een racespel op de console bijna totaal niet vooruit kunt kijken terwijl je op een PC echt honderden meters kunt zien. Komt het racen ook ten goede.

Daarnaast is de kracht van een console juist de televisie waar je met zijn allen achter kunt hangen en als die tv dan niet groot is dan zie ik niet het voordeel t.o.v een monitor. Een 20" of grotere pcmonitor is eigenlijk niet praktisch en voegt niets toe aan het gameplezier t.o.v. een 19" dus dat gaat niet echt op.

Verder is de levensduur van een PC natuurlijk langer dan twee jaar. Het is maar hoe je het bekijkt. Op een gegeven moment krijg je spellen die te zwaar zijn maar bij de Xbox krijg je op een gegeven moment ook dat ie achter gaat lopen t.o.v. de nieuwste videokaarten in pc's. En heeft ie dan nog levensduur?

Verder vind ik het kunnen downloaden en kopieren dus wel een argument omdat het gewoon de praktijk is. Als jij jatten exact hetzelfde vind dan moet je bij de politie gaan werken en heel nederland achter de tralies zetten.

Succes bij je winkeldiefstal! })

ps: ik heb ook een PS2, SNES en ColecoVision(What's That?) dus dit is niet om de consoles te dissen alleen geef ik mijn voorkeur weer.
Ze doen de Xbox 360 misschien dan wel niet te kort aangezien multi-platform games altijd hun beperkingen hebben. Echter als dit een Xbox exclusive titel was geweest dan denk ik dat de graphics nog een ladje hoger hadden gelegen(alhoewel ze dan wel minder ontwikkeltijd had gehad). De manier hoe ik het zie is dat als dit spel helemaal vloeiend loopt op bijvoorbeeld een pc met een Ati X1800 dat er dan niet het maximale uit een Xbox 360 gehaald wordt die een krachtigere gpu bevat. En aangezien het ook nog eens een console is(al zij het nog een hele nieuwe) zou er ook nog eens meer uit die hardware gehaald kunnen worden.

Dat een goede resolutie belangrijk is ben ik helemaal met je eens. Echter je kunt een lage resolutie op een pc monitor niet vergelijken met die op een tv. Als je een game op je pc zou spelen met een resolutie van 640x480 dan zou het niet om aan te zien zijn, echter op een tv ziet het er opzich prima uit. Als je een game via tv-out op je tv speelt op een hele lage resolutie ziet dat er in principe ook veel beter uit dan op een monitor.

Dat een 20"+ beeldscherm niet praktisch is ben ik helemaal niet met je eens, echter het ging mij erom dat het niet eerlijk is om een 19'' inch pc scherm te vergelijken met een 30" tv, puur vanwege de waarde.

Dat een console op een gegeven moment wer achter gaat lopen met het telkens uitkomen van nieuwe videokaarten voor de pc is helemaal waar. Echter die videokaarten kosten een hoop geld en al dat upgraden kost een godsvermogen en je bent dan ook veel duurder uit dan met een console.

De vergelijking met diefstal maakte ik omdat gedownloade games niet goed in een vergelijking meegenomen kunnen worden, simpel weg omdat er niet voor betaald wordt en dus geen waarde heeft. Echter als je perse het downloaden van games als argument wilt gebruiken heb ik twee worden: Xbox 360 modden. Het downloaden en kopieren van games is namelijk niet alleen een voorrecht van de pc. ;)

Overigens ben ik zelf ook gewoon een doorwinterde pc gamer echter ik houdt ervan om te kijken bij producten welke het meeste waar voor je geld geeft en dat is in mijn ogen een console.

Maar weer even on-topic: voor de mensen die de 20 minuten film downloaden via IGN en lage download snelheden ondervinden van zo'n 20-30 kb/s even een tip: download alle vier de delen tegelijk, ze downloaden dan allemaal met 20-30kb/s en zo heb je alles een stuk eerder binnen.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik hou er een andere visie op na maar respect voor je mening. Ik moet wel zeggen dat het SLI en Crossfire gebeuren het gamen op de pc er niet aantrekkelijker op maakt. De Xbox 360 is altijd een optie. Hoe dan ook koop ik Oblivion voor de PC.

• Fiddle
  • Niet online
Ik weet nog toen Morrowind uitkwam, en dat deze voor geen ene drol liep op de meeste pc's. Omdat deze gewoon van de X-Box geport was.

Nu zijn met Oblivion de graphics super mooi, en dus super zwaar. Nu vraag ik me af, gaan ze de boel porten? (Zo ja, dan is de performance dubelkut)

Kan iemand me geruststellen over deze gedachtten? Ik heb er namelijk slapeloze nachten over... :+

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Anoniem: 41542

Fiddle schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:31:
Ik weet nog toen Morrowind uitkwam, en dat deze voor geen ene drol liep op de meeste pc's. Omdat deze gewoon van de X-Box geport was.

Nu zijn met Oblivion de graphics super mooi, en dus super zwaar. Nu vraag ik me af, gaan ze de boel porten? (Zo ja, dan is de performance dubelkut)

Kan iemand me geruststellen over deze gedachtten? Ik heb er namelijk slapeloze nachten over... :+
Dat heb je dan helemaal verkeerd begrepen. Morrowind is namelijk helemaal niet geport van de Xbox, maar andersom. Heb je ooit wel eens gehoord van een uitbreiding voor een console-spel? Denk maar aan Tribunal en Bloodmoon. Voor zover ik weet is alleen de GotY editie van Morrowind naar de xbox geport, en dit is dus gebeurd een jaar of meer nadat Morrowind voor de pc was uitgebracht. Oblivion is trouwens ook in de eerste plaats voor de pc ontwikkeld, en niet voor de xbox.

Ik verwacht ook niet dat de performance van Oblivion veel beter zal zijn dan dat van Morrowind in de dagen dat het gereleased werd. Toch zal ik nooit Oblivion voor de xbox kopen, al was het alleen maar omdat je op de pc tenminste de mogelijkheid heb om mods te installeren en ook zelf te maken, aangezien ik toch alleen maar tevreden ben met mijn eigen huisje, waar ik alles aan heb toegevoegd wat ik in andere huisjes mistte.

Anoniem: 9942

Inderdaad. Ik kan iedereen aanraden om, zelfs als je een xbox gaat kopen, toch voor dit spel voor de PC versie te gaan als je een PC hebt of gaat kopen die enigzins modern is. Dan maar iets mindere graphics... Morrowind mods hebben voor mij het speelplezier enorm verhoogd, niet alleen mijn zelfgebouwde en gedownloade huisjes, maar vooral ook de vele grafische mods en mods die complete nieuwe steden en wereldomspannende campaigns toevoegden. Bewaar de xbox maar voor spellen die deze mogelijkheid niet hebben.

• HuggyB
De Xbox 360 versie kan mods gebruiken door ze op de HDD op te slaan. Tenminste, dat is de bedoeling... weet niet of deze feature reeds uit de wind is geslagen . Maar ok, als je ze zelf wilt maken dan moet je de PC versie hebben.

• Manie Riets
Ziet er heel goed uit die filmpjes :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dracul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:47:

In een interview in PCGP staat dat de graphics op pc als op de xbox gelijk zullen zijn :)

It takes two fools to argue.

Anoniem: 9942

Het filmpje was indrukwekkend. Nog niet zozeer vanwege de combat of de graphics, die waren gewoon goed, maar niet beter dan andere spellen van deze generatie. Met name de gezichten vond ik nog redelijk onrealistisch. Laten we hopen dat Rhedd weer aan de slag gaat :P

Maar de AI en de physics vind ik echt geweldig. Slingerende kettingen, impuls en gewicht van pijlen komt realistisch over. Het gedrag van de NPC's is ook mijlenver verbeterd.

En natuurlijk dat arme hondje :P

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 20:04

jvo

geen commentaar

Fiddle schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:31:

Ze gaan niks porten. (Het staat me ook niet bij dat ze dat eerder wel gedaan hebben.) Ze maken gebruik van een engine van een andere partij. Deze engine stelt je in staat om voor meerdere platformen tegelijk te ontwikkelen.

• -=unicron=-
Anoniem: 130889 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Laat ik het zo zegen ik heb 2 jaar gespaard :Y) voor GOD like PC als TES4 _/-\o_ uit is. Dan ken je wel denken wat voor een PC dat word. Maar als je de Xbox 360 :X zo goed vindt koop je toch een.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee