Bedankt voor de link.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:56:
Voor de snelheden van CF geheugen in DSLR's houd deze site even in de gaten. De D7D staat er helaas nog steeds niet bij, maar hier vind je een goede indicatie van de snelheden van de verschillende geheugenkaarten. Wat je ook kunt doen als de D7D er nog niet bij staat op het moment van aanschaf even kijken bij een professionele camera zoals de 1D MKII en kijken wat hier het snelst in werkt; lijkt me wel maatgevend.
Ik denk zelf dat je objectief iets sneller zal werken op de D7D aangezien deze een snellere motor heeft. Heel snel zal ie niet zijn, daarvoor bestaan de SSM objectieven. Tip: neem je objectief eens mee naar de fotozaak.
Ik denk dat ik dan voor 1GB Lexar 80x ga, gezien de reacties over het algemeen erg positief zijn in tegenstelling tot Sandisk Extreme III.
Ra5a heeft die kaart ook en dus kan ik het denk ik wel even uittesten.
Gezien Ra5a een D70 heeft, heb ik 'm ook wel vaker in mijn handen gehad. Echt een super toestel, maar de 7D heeft gewoon idd een geweldige "feel". De twee plastic scrollwheels op de D70 voelen gewoon een stuk minder aan dan de grotere knoppen bovenop de 7D.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:09:
Daarnaast denk ik dat veel mensen die de 7D een vreemde keus vinden hem nog nooit in hun handen hebben gehad. Ik prefereer hem boven de 20D en ik denk zelfs dat de 1D MKII nog wat van de camera kan leren (hoewel ze uiteraard op resolutie en snelheid niet overeen komen). De bouw van de 7D is werkelijk briljant, heerlijk degelijk en van metaal, waardoor de 20D plastic aanvoelt. Daarnaast heb je de bediening die volledig op de body zit ipv in een menu en tot slot van deze lofzang die zoeker. Mijn goede god, die is zoveel helderder dan menig andere dSLR. Ik zou zeggen vergelijk ze eens bij een fotozaak.
De 20D heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat mijn budget dat niet echt toe laat.
De keuze staat voor mij iig vast; de 7D
Maar heeft niemand nog meer ervaringen met die 3rd party accu's (buiten mphilipp) en de camera-laptop-tassen?